Zonde.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind mijn uiterlijk niet belangrijk genoeg om er iets aan te willen doen.
Dit.quote:Op donderdag 11 juni 2020 09:58 schreef Myraela het volgende:
Ik ben van mezelf al niet echt heel wit, en kleur snel genoeg bij zonder heel uitgebreid te zonnen. Dus aan producten begin ik al helemaal niet.
En ook dat.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind mijn uiterlijk niet belangrijk genoeg om er iets aan te willen doen.
Oh god ja, bruine knieën. Dat dan weer wel ja.quote:Op donderdag 11 juni 2020 09:56 schreef Tele6 het volgende:
Ik krijg altijd bruine knieën en voor de rest blijft het wit. Zeer charmant.
Al heb ik op dit moment zo veel blauwe plekken van de survivaltraining van deze en vorige week (meerdere kleuren blauw, groen en bruin dus) dat mijn benen er sowieso niet uitzien
Mijn broertje heeft rood haar en meer sproeten dan zou moeten kunnen, en ik heb een huid die maar net iets meer mogelijkheid tot bruinen heeft dan de zijne (ook veel sproeten) dus ik ga echt de moeite niet doen om bruin te worden.
In de zon zitten vind ik wel lekker soms. Dan gaat er een emmer factor 30 of 50 overheen.
Zelfbruiner begin ik niet aan, ik kan me niet voorstellen dat dat er natuurlijk uit gaat zien.
Nou ja, ik hoop dat je minder blauwe plekken hebt dan ik. Ik tel er 17 op dit moment en daarvan zijn er drie een ruime 3 x 3 cm.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:06 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh god ja, bruine knieën. Dat dan weer wel ja.![]()
En altijd blauwe plekken, terwijl ik niet eens aan survivaltraining doe!
En dan had ik een opa die echt donker-donkerbruin kleurde in de schaduw (hij zat echt nooit in de zon), en mijn vader en moeder krijgen ook altijd een lekker kleurtje. Mijn zus en ik missen die genen dus gewoon. (Maar wij zijn dan ook beide nog blond. Niet meer zo blond als een paar jaar terug, en ik iets blonder dan mijn zusje (hoewel zij echt heel toffe natuurlijk highlights heeft) maar mijn ouders zijn na hun 20ste niet meer blond geweest.)
Achja, je kunt niet alles hebben.
Ik deed vroegah wel eens per week een jurkje/rokje aan naar werk..quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:12 schreef Clubsoda het volgende:
Ik zit altijd in zo'n stomme vicieuze cirkel, dat ik mijn benen lelijk wit vind en dan vervolgens lange broeken draag tot het écht niet anders kan. Ja, daar worden ze niet bruiner vanDus dit jaar pak ik het anders aan, ik draag zodra het weer het toelaat iets korts en dan worden ze vanzelf minder wit. Hoop ik.
Alleen blote benen naar het werk vind ik altijd lastig.
Dat is bij ons ook zo. Mijn moeder heeft Portugees-Joodse roots en dat zie je nu, 5 generaties verder nog heel duidelijk. Mijn vader is gewoon donkerblond met blauwe ogen, maar die wordt wel heel snel bruin. En ik ben heel blond, bleek en blauwe ogen. We verdenken mijn Fries-Duitse oma, mijn twee neefje hebben hetzelfde namelijk. Op familiereunies met de familie van mijn opa's kant is dat zo mal om te zien: allemaal best kleine, heel donkere mensen met precies hetzelfde soort gezicht en drie kaaskoppenquote:Op donderdag 11 juni 2020 10:12 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nou ja, ik hoop dat je minder blauwe plekken hebt dan ik. Ik tel er 17 op dit moment en daarvan zijn er drie een ruime 3 x 3 cm.
Ik vind het wel leuk wat voor genen mensen bij elkaar kunnen hebben. A heeft van dat Hollandse steil blonde haar, maar wordt enorm bruin in de zomer en zijn huid heeft een veel warmere ondertoon dan die van mij. En hij heeft bruine ogen. Ik weet niet hoe z'n ouders het voor elkaar gekregen hebben. (Die hebben allebei bruin haar, niet blond. En A z'n broer is ook blond.)
Jurkjes draag ik wel vaak hoor, maar eigenlijk altijd met (donkere) panty. Als de mussen echt dood van het dak vallen dan ook met blote benen maar ik vind het maar moeilijk om fijne jurkjes te vinden die daar lang genoeg voor zijn en de goede schoenen erbij enzo en plakbenen en meh.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:15 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik deed vroegah wel eens per week een jurkje/rokje aan naar werk..
En korte broeken eigenlijk alleen op vakantie, nadat ik 2 dagen in de zon heb gelegen..
Heel erg ditquote:Op donderdag 11 juni 2020 10:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
[..]
En ook dat.
Niet omdat ik mezelf niet belangrijk vind, maar omdat anderen me maar moeten nemen zoals ik ben, zonder teveel opsmuk.
Natuurlijk wel de basispunten. Schoon haar, deo etc. Maar aan make up doe ik bij voorbeeld ook niet.
Ik draag hem toch altijd, dus dan maakt het me ook niet uit als je een kleurverschil ziet.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik ben nu al op het punt gekomen dat ik mijn horloge steeds van pols moet wisselen om lelijke plekken voor te zijn.
Smeer als ik veel buiten ben met zon wel factor 50
Oh nee, zoveel zijn het er niet neequote:Op donderdag 11 juni 2020 10:12 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nou ja, ik hoop dat je minder blauwe plekken hebt dan ik. Ik tel er 17 op dit moment en daarvan zijn er drie een ruime 3 x 3 cm.
Ik vind het wel leuk wat voor genen mensen bij elkaar kunnen hebben. A heeft van dat Hollandse steil blonde haar, maar wordt enorm bruin in de zomer en zijn huid heeft een veel warmere ondertoon dan die van mij. En hij heeft bruine ogen. Ik weet niet hoe z'n ouders het voor elkaar gekregen hebben. (Die hebben allebei bruin haar, niet blond. En A z'n broer is ook blond.)
Ja dat geloof ik wel ja. Het ligt bij mij ook wel een beetje aan de situatie; heb ik een belangrijk gesprek of presentatie, dan doe ik wel wat mascara op. En hoop ik dat mijn haar een goede dag heeftquote:Op donderdag 11 juni 2020 10:12 schreef Barreltje het volgende:
Ik heb gemerkt dat als ik mijn best doe voor mijn uiterlijk dat ik meer van mensen gedaan krijg, dat mensen vriendelijker zijn en je ook sneller opvalt..
Ik vind dat zodanig prettig dat ik mijn best doe om er "goed" uit te zien..
Herkenbaar ja. Alhoewel dus eerder korte broeken/rokken dragen de laatste jaren gewoon niet meer lijkt te helpen. Ik loop er hooguit verbrandde knieholtes van op (au..) die dan daarna weer gewoon wit kleuren.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:12 schreef Clubsoda het volgende:
Ik zit altijd in zo'n stomme vicieuze cirkel, dat ik mijn benen lelijk wit vind en dan vervolgens lange broeken draag tot het écht niet anders kan. Ja, daar worden ze niet bruiner vanDus dit jaar pak ik het anders aan, ik draag zodra het weer het toelaat iets korts en dan worden ze vanzelf minder wit. Hoop ik.
Alleen blote benen naar het werk vind ik altijd lastig.
quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:16 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat is bij ons ook zo. Mijn moeder heeft Portugees-Joodse roots en dat zie je nu, 5 generaties verder nog heel duidelijk. Mijn vader is gewoon donkerblond met blauwe ogen, maar die wordt wel heel snel bruin. En ik ben heel blond, bleek en blauwe ogen. We verdenken mijn Fries-Duitse oma, mijn twee neefje hebben hetzelfde namelijk. Op familiereunies met de familie van mijn opa's kant is dat zo mal om te zien: allemaal best kleine, heel donkere mensen met precies hetzelfde soort gezicht en drie kaaskoppenWe deden blijkbaar een combobreaker daar.
Ik zou gek worden van mijn horloge aan mijn andere pols. Hij zit al zo lang ik kan herinneren links.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik ben nu al op het punt gekomen dat ik mijn horloge steeds van pols moet wisselen om lelijke plekken voor te zijn.
Smeer als ik veel buiten ben met zon wel factor 50
Oh Ja. Plakbenen..quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:17 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Jurkjes draag ik wel vaak hoor, maar eigenlijk altijd met (donkere) panty. Als de mussen echt dood van het dak vallen dan ook met blote benen maar ik vind het maar moeilijk om fijne jurkjes te vinden die daar lang genoeg voor zijn en de goede schoenen erbij enzo en plakbenen en meh.
En ik deed ook altijd alleen korte broeken op vakantie maar heb dat nu sinds corona veranderd naar korte broeken in de tuin
Dat scheelt ik niet haha. Vooral op het werk en tijdens sporten.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:20 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik draag hem toch altijd, dus dan maakt het me ook niet uit als je een kleurverschil ziet.
Precies. Hoe ouder ik word, hoe bizarder ik het vind dat we zo veel focus leggen op uiterlijk.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dit.
[..]
En ook dat.
Niet omdat ik mezelf niet belangrijk vind, maar omdat anderen me maar moeten nemen zoals ik ben, zonder teveel opsmuk.
Natuurlijk wel de basispunten. Schoon haar, deo etc. Maar aan make up doe ik bij voorbeeld ook niet.
Ik heb gewoon geen horlogequote:Op donderdag 11 juni 2020 10:22 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik zou gek worden van mijn horloge aan mijn andere pols. Hij zit al zo lang ik kan herinneren links.
Verbrande knieholtesquote:Op donderdag 11 juni 2020 10:21 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh nee, zoveel zijn het er niet neeOp dit moment valt het ook erg mee, kom denk ik te weinig buiten...
Ja qua genen lijk ik verder énorm op mijn moeder. Foto's van vroeger van haar zijn gewoon een soort Candaasje-met-enorme-bril. Zus en ik lijken dan weer totaal NIET op elkaar. Enkel onze haarkleur verraadt dat we zussen zijn, verder denkt niemand dat ooit.
[..]
Ja dat geloof ik wel ja. Het ligt bij mij ook wel een beetje aan de situatie; heb ik een belangrijk gesprek of presentatie, dan doe ik wel wat mascara op. En hoop ik dat mijn haar een goede dag heeftMaar verder... ik loop niet in joggingbroeken over straat ofzo, dus in die zin ben ik wel ijdel, maar ik mis gewoon de skills om met make-up te kunnen werken zonder dat ik een soort karikatuur word
[..]
Herkenbaar ja. Alhoewel dus eerder korte broeken/rokken dragen de laatste jaren gewoon niet meer lijkt te helpen. Ik loop er hooguit verbrandde knieholtes van op (au..) die dan daarna weer gewoon wit kleuren.
[..]
Zowel blond haar als blauwe ogen zijn recessieve genen. Huidskleur weet ik niet.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:12 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Een klok aan de muur/op de laptop/op mn telefoon doet wonderen..quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:24 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hoe weet je dan hoe laat het is
Ik draag heb nu vooral voor mijn stappen.
Al die complimentjes over het uiterlijk inderdaad, als je er op let is het echt schokkend.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Precies. Hoe ouder ik word, hoe bizarder ik het vind dat we zo veel focus leggen op uiterlijk.
Als er een foto van onze prinsessen is, kirt het halve land over hoe mooi ze zijn. Als een kennis een foto van een jarig kind op Facebook zet, zegt iedereen hoe knap dat kind is. Ik vind dat echt bizar. Het geeft zo enorm het verkeerde voorbeeld.
En ik heb natuurlijk een vriendin waarbij de eetstoornis zo extreem is dat ze het huis niet uit durft.
Hoe belangrijker men uiterlijk gaat vinden, hoe recalcitranter ik word.
Uiterlijk zou het meest onbelangrijke aan een persoon moeten zijn.
Dit. Als ik wil weten hoe laat het is kijk ik wel op de klok.quote:
Als ik de tijd wil weten check ik volgens mij ook vooral mijn telefoon of klok aan de muurquote:Op donderdag 11 juni 2020 10:25 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Een klok aan de muur/op de laptop/op mn telefoon doet wonderen..
Ja echt. Het grootste compliment dat je ouders kunt geven is zeggen dat hun kind mooi is.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:26 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Al die complimentjes over het uiterlijk inderdaad, als je er op let is het echt schokkend.
Ja eerste uur is dat vervelend maar ben er nu ook aan gewend in hem te wisselenquote:Op donderdag 11 juni 2020 10:22 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik zou gek worden van mijn horloge aan mijn andere pols. Hij zit al zo lang ik kan herinneren links.
Ja.....het is maar wat je kinderen mee wil geven. Het ligt echt niet alleen aan de bladen.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja echt. Het grootste compliment dat je ouders kunt geven is zeggen dat hun kind mooi is.
En anders zeg je gewoon dat het een heel lief kind is.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja echt. Het grootste compliment dat je ouders kunt geven is zeggen dat hun kind mooi is.
Als mensen dat zeggen weet je dus meteen dat het kind lelijk is..quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En anders zeg je gewoon dat het een heel lief kind is.
Of juist een heel stuk vriendelijker dan de meeste?quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:29 schreef AnneX het volgende:
@:Lucky...dat klinkt niet vriendelijk over jezelf.
Ik vind het juist buitengewoon vriendelijk over mezelfquote:Op donderdag 11 juni 2020 10:29 schreef AnneX het volgende:
@:Lucky...dat klinkt niet vriendelijk over jezelf.
Herman Finkersquote:Op donderdag 11 juni 2020 10:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En anders zeg je gewoon dat het een heel lief kind is.
Eensh. Zó eens. Zocht mij suf naar een stukje tekst.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Precies. Hoe ouder ik word, hoe bizarder ik het vind dat we zo veel focus leggen op uiterlijk.
Als er een foto van onze prinsessen is, kirt het halve land over hoe mooi ze zijn. Als een kennis een foto van een jarig kind op Facebook zet, zegt iedereen hoe knap dat kind is. Ik vind dat echt bizar. Het geeft zo enorm het verkeerde voorbeeld.
En ik heb natuurlijk een vriendin waarbij de eetstoornis zo extreem is dat ze het huis niet uit durft.
Hoe belangrijker men uiterlijk gaat vinden, hoe recalcitranter ik word.
Uiterlijk zou het meest onbelangrijke aan een persoon moeten zijn.
Ik weet niet of het onbewuster dan racisme gaat, maar dat een verzorgd en mooi uiterlijk je een voorsprong geeft, dat is geloof ik ook wel bewezenquote:Op donderdag 11 juni 2020 10:33 schreef Myraela het volgende:
Ik denk dat we heel hard kunnen schoppen tegen een focus op het uiterlijk, maar dat we het toch niet kunnen stoppen. Als je mooi bent, heb je voordelen. En dat gaat misschien nog wel onbewuster dan racisme.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |