abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193579669
Vroegûh ging bruinen zonder zon simpel en met goed resultaat.
Nu is het een hele wetenschappelijke verantwoorde exercitie en aanpak en resultaat mwaah.
Blijkt dat oudere huid -sic- verandert met pigment. -O-
# oranje :7

Gebruiken jullie bruinen-zónder-zon?
  donderdag 11 juni 2020 @ 09:53:01 #2
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193579677
Neuh ik word al bruin als ik het woord zon type., dus da's nergens voor nodig.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_193579690
Nee, ooit eens gedaan voor benen, ik werd er oranje van. En alles zat onder. Maar dat kan ook aan mijn onhandigheid liggen :P

En ik heb me er maar bij neergelegd dat ik weinig pigment heb. Hoewel mijn benen wel iets meer mee zouden mogen kleuren. Die lijken er op foto's altijd aan gefotoshopt zeg maar, zo wit (en opvallend) vergeleken de rest :') (En ik ben niet zo dol op mijn benen.)
pi_193579716
Ik krijg altijd bruine knieën en voor de rest blijft het wit. Zeer charmant.

Al heb ik op dit moment zo veel blauwe plekken van de survivaltraining van deze en vorige week (meerdere kleuren blauw, groen en bruin dus) dat mijn benen er sowieso niet uitzien :')

Mijn broertje heeft rood haar en meer sproeten dan zou moeten kunnen, en ik heb een huid die maar net iets meer mogelijkheid tot bruinen heeft dan de zijne (ook veel sproeten) dus ik ga echt de moeite niet doen om bruin te worden.
In de zon zitten vind ik wel lekker soms. Dan gaat er een emmer factor 30 of 50 overheen. :P

Zelfbruiner begin ik niet aan, ik kan me niet voorstellen dat dat er natuurlijk uit gaat zien.
pi_193579738
Ik ben van mezelf al niet echt heel wit, en kleur snel genoeg bij zonder heel uitgebreid te zonnen. Dus aan producten begin ik al helemaal niet.
pi_193579770
Ik vind mijn uiterlijk niet belangrijk genoeg om er iets aan te willen doen.
Spoilers!
  donderdag 11 juni 2020 @ 10:03:00 #7
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193579797
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 10:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zonde.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_193579818
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 09:58 schreef Myraela het volgende:
Ik ben van mezelf al niet echt heel wit, en kleur snel genoeg bij zonder heel uitgebreid te zonnen. Dus aan producten begin ik al helemaal niet.
Dit.

quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 10:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
En ook dat.
Niet omdat ik mezelf niet belangrijk vind, maar omdat anderen me maar moeten nemen zoals ik ben, zonder teveel opsmuk.
Natuurlijk wel de basispunten. Schoon haar, deo etc. Maar aan make up doe ik bij voorbeeld ook niet.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Official ESF Kreviewer donderdag 11 juni 2020 @ 10:05:40 #9
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193579825
Mensen die hun hele leven in de zon en onder de zonnebank liggen zien er als ze 50 zijn uit als:

pi_193579830
Ik probeer mijn uiterlijk iets belangrijker te gaan vinden. :') Ik ben zelfs maar begonnen met sommige dagen make-up te dragen al zit ik gewoon thuis. Hopelijk lukt dat me ook nog wanneer ik om 6 uur opsta om weer naar kantoor te gaan. :')
pi_193579840
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 09:56 schreef Tele6 het volgende:
Ik krijg altijd bruine knieën en voor de rest blijft het wit. Zeer charmant.

Al heb ik op dit moment zo veel blauwe plekken van de survivaltraining van deze en vorige week (meerdere kleuren blauw, groen en bruin dus) dat mijn benen er sowieso niet uitzien :')

Mijn broertje heeft rood haar en meer sproeten dan zou moeten kunnen, en ik heb een huid die maar net iets meer mogelijkheid tot bruinen heeft dan de zijne (ook veel sproeten) dus ik ga echt de moeite niet doen om bruin te worden.
In de zon zitten vind ik wel lekker soms. Dan gaat er een emmer factor 30 of 50 overheen. :P

Zelfbruiner begin ik niet aan, ik kan me niet voorstellen dat dat er natuurlijk uit gaat zien.
Oh god ja, bruine knieën. Dat dan weer wel ja. :')
En altijd blauwe plekken, terwijl ik niet eens aan survivaltraining doe!

En dan had ik een opa die echt donker-donkerbruin kleurde in de schaduw (hij zat echt nooit in de zon), en mijn vader en moeder krijgen ook altijd een lekker kleurtje. Mijn zus en ik missen die genen dus gewoon. (Maar wij zijn dan ook beide nog blond. Niet meer zo blond als een paar jaar terug, en ik iets blonder dan mijn zusje (hoewel zij echt heel toffe natuurlijk highlights heeft) maar mijn ouders zijn na hun 20ste niet meer blond geweest.)

Achja, je kunt niet alles hebben. :P
pi_193579890
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 10:06 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Oh god ja, bruine knieën. Dat dan weer wel ja. :')
En altijd blauwe plekken, terwijl ik niet eens aan survivaltraining doe!

En dan had ik een opa die echt donker-donkerbruin kleurde in de schaduw (hij zat echt nooit in de zon), en mijn vader en moeder krijgen ook altijd een lekker kleurtje. Mijn zus en ik missen die genen dus gewoon. (Maar wij zijn dan ook beide nog blond. Niet meer zo blond als een paar jaar terug, en ik iets blonder dan mijn zusje (hoewel zij echt heel toffe natuurlijk highlights heeft) maar mijn ouders zijn na hun 20ste niet meer blond geweest.)

Achja, je kunt niet alles hebben. :P
Nou ja, ik hoop dat je minder blauwe plekken hebt dan ik. Ik tel er 17 op dit moment en daarvan zijn er drie een ruime 3 x 3 cm. :X

Ik vind het wel leuk wat voor genen mensen bij elkaar kunnen hebben. A heeft van dat Hollandse steil blonde haar, maar wordt enorm bruin in de zomer en zijn huid heeft een veel warmere ondertoon dan die van mij. En hij heeft bruine ogen. Ik weet niet hoe z'n ouders het voor elkaar gekregen hebben. (Die hebben allebei bruin haar, niet blond. En A z'n broer is ook blond.)
  donderdag 11 juni 2020 @ 10:12:04 #13
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193579891
Ik heb gemerkt dat als ik mijn best doe voor mijn uiterlijk dat ik meer van mensen gedaan krijg, dat mensen vriendelijker zijn en je ook sneller opvalt..

Ik vind dat zodanig prettig dat ik mijn best doe om er "goed" uit te zien..
pi_193579898
Ik zit altijd in zo'n stomme vicieuze cirkel, dat ik mijn benen lelijk wit vind en dan vervolgens lange broeken draag tot het écht niet anders kan. Ja, daar worden ze niet bruiner van :') Dus dit jaar pak ik het anders aan, ik draag zodra het weer het toelaat iets korts en dan worden ze vanzelf minder wit. Hoop ik. :+ Alleen blote benen naar het werk vind ik altijd lastig.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 11 juni 2020 @ 10:15:57 #15
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193579935
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 10:12 schreef Clubsoda het volgende:
Ik zit altijd in zo'n stomme vicieuze cirkel, dat ik mijn benen lelijk wit vind en dan vervolgens lange broeken draag tot het écht niet anders kan. Ja, daar worden ze niet bruiner van :') Dus dit jaar pak ik het anders aan, ik draag zodra het weer het toelaat iets korts en dan worden ze vanzelf minder wit. Hoop ik. :+ Alleen blote benen naar het werk vind ik altijd lastig.
Ik deed vroegah wel eens per week een jurkje/rokje aan naar werk..

En korte broeken eigenlijk alleen op vakantie, nadat ik 2 dagen in de zon heb gelegen.. :+
pi_193579936
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 10:12 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Nou ja, ik hoop dat je minder blauwe plekken hebt dan ik. Ik tel er 17 op dit moment en daarvan zijn er drie een ruime 3 x 3 cm. :X

Ik vind het wel leuk wat voor genen mensen bij elkaar kunnen hebben. A heeft van dat Hollandse steil blonde haar, maar wordt enorm bruin in de zomer en zijn huid heeft een veel warmere ondertoon dan die van mij. En hij heeft bruine ogen. Ik weet niet hoe z'n ouders het voor elkaar gekregen hebben. (Die hebben allebei bruin haar, niet blond. En A z'n broer is ook blond.)
Dat is bij ons ook zo. Mijn moeder heeft Portugees-Joodse roots en dat zie je nu, 5 generaties verder nog heel duidelijk. Mijn vader is gewoon donkerblond met blauwe ogen, maar die wordt wel heel snel bruin. En ik ben heel blond, bleek en blauwe ogen. We verdenken mijn Fries-Duitse oma, mijn twee neefje hebben hetzelfde namelijk. Op familiereunies met de familie van mijn opa's kant is dat zo mal om te zien: allemaal best kleine, heel donkere mensen met precies hetzelfde soort gezicht en drie kaaskoppen :P We deden blijkbaar een combobreaker daar.
pi_193579954
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 10:15 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ik deed vroegah wel eens per week een jurkje/rokje aan naar werk..

En korte broeken eigenlijk alleen op vakantie, nadat ik 2 dagen in de zon heb gelegen.. :+
Jurkjes draag ik wel vaak hoor, maar eigenlijk altijd met (donkere) panty. Als de mussen echt dood van het dak vallen dan ook met blote benen maar ik vind het maar moeilijk om fijne jurkjes te vinden die daar lang genoeg voor zijn en de goede schoenen erbij enzo en plakbenen en meh.

En ik deed ook altijd alleen korte broeken op vakantie maar heb dat nu sinds corona veranderd naar korte broeken in de tuin :P
pi_193579971
Ik ben nu al op het punt gekomen dat ik mijn horloge steeds van pols moet wisselen om lelijke plekken voor te zijn.

Smeer als ik veel buiten ben met zon wel factor 50
I solemnly swear i'm up to no good
pi_193579985
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 10:04 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

[..]

En ook dat.
Niet omdat ik mezelf niet belangrijk vind, maar omdat anderen me maar moeten nemen zoals ik ben, zonder teveel opsmuk.
Natuurlijk wel de basispunten. Schoon haar, deo etc. Maar aan make up doe ik bij voorbeeld ook niet.
Heel erg dit :Y

Waarom is dingen op je gezicht smeren of bruine crème op je lichaam opeens goed voor jezelf zorgen?
pi_193579989
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 10:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik ben nu al op het punt gekomen dat ik mijn horloge steeds van pols moet wisselen om lelijke plekken voor te zijn.

Ik draag hem toch altijd, dus dan maakt het me ook niet uit als je een kleurverschil ziet.
  donderdag 11 juni 2020 @ 10:21:18 #21
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193580007
Mijn nichtje leek vroegah echt als 2 druppels water op mij op dezelfde leeftijd.. zelfs zo dat mijn opa op zn sterfbed dacht dat ik het was die er was.. :o
pi_193580017
quote:

[..]

Oh nee, zoveel zijn het er niet nee :D Op dit moment valt het ook erg mee, kom denk ik te weinig buiten...

Ja qua genen lijk ik verder énorm op mijn moeder. Foto's van vroeger van haar zijn gewoon een soort Candaasje-met-enorme-bril. Zus en ik lijken dan weer totaal NIET op elkaar. Enkel onze haarkleur verraadt dat we zussen zijn, verder denkt niemand dat ooit.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 10:12 schreef Barreltje het volgende:
Ik heb gemerkt dat als ik mijn best doe voor mijn uiterlijk dat ik meer van mensen gedaan krijg, dat mensen vriendelijker zijn en je ook sneller opvalt..

Ik vind dat zodanig prettig dat ik mijn best doe om er "goed" uit te zien..
Ja dat geloof ik wel ja. Het ligt bij mij ook wel een beetje aan de situatie; heb ik een belangrijk gesprek of presentatie, dan doe ik wel wat mascara op. En hoop ik dat mijn haar een goede dag heeft :') Maar verder... ik loop niet in joggingbroeken over straat ofzo, dus in die zin ben ik wel ijdel, maar ik mis gewoon de skills om met make-up te kunnen werken zonder dat ik een soort karikatuur word :D

quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 10:12 schreef Clubsoda het volgende:
Herkenbaar ja. Alhoewel dus eerder korte broeken/rokken dragen de laatste jaren gewoon niet meer lijkt te helpen. Ik loop er hooguit verbrandde knieholtes van op (au..) die dan daarna weer gewoon wit kleuren.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 10:16 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dat is bij ons ook zo. Mijn moeder heeft Portugees-Joodse roots en dat zie je nu, 5 generaties verder nog heel duidelijk. Mijn vader is gewoon donkerblond met blauwe ogen, maar die wordt wel heel snel bruin. En ik ben heel blond, bleek en blauwe ogen. We verdenken mijn Fries-Duitse oma, mijn twee neefje hebben hetzelfde namelijk. Op familiereunies met de familie van mijn opa's kant is dat zo mal om te zien: allemaal best kleine, heel donkere mensen met precies hetzelfde soort gezicht en drie kaaskoppen :P We deden blijkbaar een combobreaker daar.
:D
pi_193580023
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 10:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Ik zou gek worden van mijn horloge aan mijn andere pols. Hij zit al zo lang ik kan herinneren links.
  donderdag 11 juni 2020 @ 10:23:04 #24
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193580029
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 10:17 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Jurkjes draag ik wel vaak hoor, maar eigenlijk altijd met (donkere) panty. Als de mussen echt dood van het dak vallen dan ook met blote benen maar ik vind het maar moeilijk om fijne jurkjes te vinden die daar lang genoeg voor zijn en de goede schoenen erbij enzo en plakbenen en meh.

En ik deed ook altijd alleen korte broeken op vakantie maar heb dat nu sinds corona veranderd naar korte broeken in de tuin :P
Oh Ja. Plakbenen.. :X
Ik heb er nog geen oplossing voor
pi_193580030
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 10:20 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik draag hem toch altijd, dus dan maakt het me ook niet uit als je een kleurverschil ziet.
Dat scheelt ik niet haha. Vooral op het werk en tijdens sporten.
pi_193580038
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 10:04 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dit.
[..]

En ook dat.
Precies. Hoe ouder ik word, hoe bizarder ik het vind dat we zo veel focus leggen op uiterlijk.

Als er een foto van onze prinsessen is, kirt het halve land over hoe mooi ze zijn. Als een kennis een foto van een jarig kind op Facebook zet, zegt iedereen hoe knap dat kind is. Ik vind dat echt bizar. Het geeft zo enorm het verkeerde voorbeeld.

En ik heb natuurlijk een vriendin waarbij de eetstoornis zo extreem is dat ze het huis niet uit durft.

Hoe belangrijker men uiterlijk gaat vinden, hoe recalcitranter ik word.

Uiterlijk zou het meest onbelangrijke aan een persoon moeten zijn.
Spoilers!
  donderdag 11 juni 2020 @ 10:23:30 #27
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193580039
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 10:22 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik zou gek worden van mijn horloge aan mijn andere pols. Hij zit al zo lang ik kan herinneren links.
Ik heb gewoon geen horloge :+
pi_193580050
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 10:21 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Oh nee, zoveel zijn het er niet nee :D Op dit moment valt het ook erg mee, kom denk ik te weinig buiten...

Ja qua genen lijk ik verder énorm op mijn moeder. Foto's van vroeger van haar zijn gewoon een soort Candaasje-met-enorme-bril. Zus en ik lijken dan weer totaal NIET op elkaar. Enkel onze haarkleur verraadt dat we zussen zijn, verder denkt niemand dat ooit.
[..]

Ja dat geloof ik wel ja. Het ligt bij mij ook wel een beetje aan de situatie; heb ik een belangrijk gesprek of presentatie, dan doe ik wel wat mascara op. En hoop ik dat mijn haar een goede dag heeft :') Maar verder... ik loop niet in joggingbroeken over straat ofzo, dus in die zin ben ik wel ijdel, maar ik mis gewoon de skills om met make-up te kunnen werken zonder dat ik een soort karikatuur word :D
[..]

Herkenbaar ja. Alhoewel dus eerder korte broeken/rokken dragen de laatste jaren gewoon niet meer lijkt te helpen. Ik loop er hooguit verbrandde knieholtes van op (au..) die dan daarna weer gewoon wit kleuren.
[..]

:D
Verbrande knieholtes ;(

Mijn oorschelpen verbranden ook snel, en dan krijg je zo'n rand van blaren over de buitenkant van je oor. Echt, wie dat heeft bedacht :')
pi_193580056
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 10:23 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Hoe weet je dan hoe laat het is ;)
Ik draag heb nu vooral voor mijn stappen.
  Moderator donderdag 11 juni 2020 @ 10:25:27 #30
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193580070
quote:

[..]

Zowel blond haar als blauwe ogen zijn recessieve genen. Huidskleur weet ik niet.

Maar daarom kunnen twee mensen met bruine ogen en donker haar prima een kind krijgen met blauw ogen en blond haar.

De kans dat het niet gebeurd is echter groter.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 11 juni 2020 @ 10:25:39 #31
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193580077
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 10:24 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Hoe weet je dan hoe laat het is ;)
Ik draag heb nu vooral voor mijn stappen.
Een klok aan de muur/op de laptop/op mn telefoon doet wonderen..
^O^
pi_193580079
Ik ben zo iemand die Heel Erg Bruin wordt in de schaduw.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_193580083
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 10:23 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Precies. Hoe ouder ik word, hoe bizarder ik het vind dat we zo veel focus leggen op uiterlijk.

Als er een foto van onze prinsessen is, kirt het halve land over hoe mooi ze zijn. Als een kennis een foto van een jarig kind op Facebook zet, zegt iedereen hoe knap dat kind is. Ik vind dat echt bizar. Het geeft zo enorm het verkeerde voorbeeld.

En ik heb natuurlijk een vriendin waarbij de eetstoornis zo extreem is dat ze het huis niet uit durft.

Al die complimentjes over het uiterlijk inderdaad, als je er op let is het echt schokkend.
  Moderator donderdag 11 juni 2020 @ 10:26:28 #34
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193580088
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 10:23 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Dit. Als ik wil weten hoe laat het is kijk ik wel op de klok.
pi_193580105
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 10:25 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Een klok aan de muur/op de laptop/op mn telefoon doet wonderen..
^O^
Als ik de tijd wil weten check ik volgens mij ook vooral mijn telefoon of klok aan de muur :@ :D
pi_193580107
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 10:26 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Al die complimentjes over het uiterlijk inderdaad, als je er op let is het echt schokkend.
Ja echt. Het grootste compliment dat je ouders kunt geven is zeggen dat hun kind mooi is.
Spoilers!
pi_193580112
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 10:22 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ja eerste uur is dat vervelend maar ben er nu ook aan gewend in hem te wisselen :)
pi_193580132
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 10:27 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja echt. Het grootste compliment dat je ouders kunt geven is zeggen dat hun kind mooi is.
Ja.....het is maar wat je kinderen mee wil geven. Het ligt echt niet alleen aan de bladen.
pi_193580138
Oh kijk...zo veel verschillende ervaringen en meningen.
Blauwe plekken heb ik op mijn benen van de trappers op de fiets, stoot ertegen bij fiets-uit-schuur- halen.
@Lucky...dat klinkt niet vriendelijk over jezelf.

Na jarenlang zon, olijfolie :X, wentelen in de zon en eerst verbranden heb ik als blonde blauwogige mijn lesje wel geleerd. Bijtijds.
Desondanks al een aantal sessies bij de huidtherapeut om lelijke plekken te laten verwijderen.
En het is smeren smeren smeren en ook met spf15 in de winter.

Anders was ik geëindigd als de hond van Kreator. 8-)
  Moderator donderdag 11 juni 2020 @ 10:29:56 #40
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193580140
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 10:27 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

En anders zeg je gewoon dat het een heel lief kind is. *)
  donderdag 11 juni 2020 @ 10:31:17 #41
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193580160
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 10:29 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als mensen dat zeggen weet je dus meteen dat het kind lelijk is.. :+
pi_193580172
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 10:29 schreef AnneX het volgende:

@:Lucky...dat klinkt niet vriendelijk over jezelf.

Of juist een heel stuk vriendelijker dan de meeste?

Hoe vriendelijk ben je voor jezelf als je vindt dat je wel al die opsmuk nodig hebt?

Zeg niet dat het zo is, maar misschien wel interessant om over na te denken.
pi_193580180
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 10:29 schreef AnneX het volgende:

@:Lucky...dat klinkt niet vriendelijk over jezelf.

Ik vind het juist buitengewoon vriendelijk over mezelf :D
Spoilers!
pi_193580189
Ik denk dat we heel hard kunnen schoppen tegen een focus op het uiterlijk, maar dat we het toch niet kunnen stoppen. Als je mooi bent, heb je voordelen. En dat gaat misschien nog wel onbewuster dan racisme.
pi_193580264
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 10:29 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Herman Finkers O+

Mijn zus(je) is altijd knapper/populairder geweest dan ik. Dat heeft denk ik toch tot best veel strijd onderling tussen ons geleid, want ze had (en heeft nog steeds) er echt wel veel voordeel van en hoewel ik altijd ontkende dat het me iets deed, deed dat het natuurlijk wel. Zeker toen ik nog zo krom was als een hoepel en daar flink mee worstelde.

Maar inmiddels ben ik best tevreden met mezelf, meestal dan. Een rechter gebit staat nog op de planning (corona kwam even tussendoor) en verder...ach.... op slechte dagen, als ik er moe uitzie ofzo, dan voel ik me ook wel onzekerder. (Ja wie niet?). Zeker tussen al die jonge studentes om me heen. Maar ik durf nog steeds de deur uit en mensen aan te spreken. En ik merk dat juist dat gewoon doen en durven, ook wel iets heeft waardoor je mensen hun interesse en waardering kunt wekken. :)
pi_193580289
Zelfbruiner, heb het 1x gebruikt met lelijk resultaat, daarna een keer een bruiloft gehad met een bruid in tranen, die had de avond voor de bruiloft zich ingesmeerd met zelfbruiner (strapless jurk). Dat had ze of door een ander moeten laten doen of niet. Het was zelfs op de foto’s terug te zien :o
Bruin worden lukt me niet, ten eerste wil mijn huid niet zo en ten tweede heb ik het geduld er niet voor om uren in de zon te liggen. Ik kleur wel bij als ik een paar weken op vakantie ben in een zonnig land.

En verder lijk ik totaal niet op mijn familie, tenminste, niet op mijn broer en zus en de familie van mijn vaders kant. Een oom stelde zich eens aan mij voor, denkende dat ik de vriendin van mijn broer was “hallo, ik ben...de oom van...“,mijn reactie “ik ben kaatje de zus van ...” vond hij niet echt leuk. Sinds fb weer contact met de familie van mijn moeder in Australië en ja, ik lijk duidelijk op die kant
We have far more in common than that which devides us..
pi_193580409
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 10:23 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Eensh. Zó eens. Zocht mij suf naar een stukje tekst.
Kwam erop neer:
“Moeders zeg niet tegen je dochters dat zij “pretty” zijn, en wél “Pretty smart” !

Er is denk ik wel een verschil in buitenwereld en voor jezelf ‘opkomen’ met verzorging.
Men trekt toch ook geen vodde kleren aan?
Ja, schone ‘vodden’ om te verven, in de tuin of te klussen.
pi_193580433
Hoi 8-) Vier bakken koffie op 8-) Da's meer dan ik de afgelopen drie maanden per dag dronk :P Dat wordt stuiteren 8-) G gaat zo blij worden 8-)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_193580443
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 10:33 schreef Myraela het volgende:
Ik denk dat we heel hard kunnen schoppen tegen een focus op het uiterlijk, maar dat we het toch niet kunnen stoppen. Als je mooi bent, heb je voordelen. En dat gaat misschien nog wel onbewuster dan racisme.
Ik weet niet of het onbewuster dan racisme gaat, maar dat een verzorgd en mooi uiterlijk je een voorsprong geeft, dat is geloof ik ook wel bewezen :Y .

Ik ben trouwens niet anti-make-up ofzo. Als het goed gedaan is, en geen dikke laag plamuur, kan ik het oprecht heel mooi vinden. Het is echt wel tof om te zien wat je met schaduw en highlights voor veranderingen kunt bewerkstelligen. Waar je de focus op kunt leggen net zoals je dat bijvoorbeeld met de kleuren van je kleding kunt doen. (Als ik wil dat mijn ogen meer geaccentueerd worden, draag ik bijvoorbeeld blauw.)

Een vriendin van me maakte wel eens van die tutorials voor youtube, en zij deed dat eerst uit onzekerheid, durfde zonder make-up de straat niet op. Legde ze ook in een filmpje uit. Maar ze is dat proberen om te gaan buigen naar het experimenten met make-up omdat ze het ook oprecht leuk vond om te doen, een soort kunstvorm. Ze is toen naast 'dagelijkse' make-up ook meer gaan doen met van die speciale 'contests' voor theater/film-make-up.
pi_193580445
Ik denk dat uiterlijk wel belangrijk kan zijn. Maar uitstraling is veel belangrijker denk ik. Ik merk echt geen verschil in hoe mensen me vroeger toen ik nog mooi was behandelden en hoe ze dat nu doen. Ik ben zelfverzekerd en dat scheelt veel. Misschien ben ik dat wel geworden omdat ik dus knap was, dat zou kunnen.
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')