abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197098769
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:59 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Bitcoin heeft geen intrinsieke waarde, die bubbel kan vandaag op morgen klappen.
De euro heeft nog minder intrinsieke waarde, die bubbel gaat nog wel een keer klappen (zoals de honderden fiat projecten al eens bewezen hebben).
pi_197098991
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 09:52 schreef kloon_bassie het volgende:

[..]

Dit is totaal niet relevant in dit topic. Afgelopen jaar stond jouw investering waarschijnlijk continue onder water tot december. Nu je opeens positief staat kom je lekker de spaarders pesten. Was je hier ook geweest als bitcoin op 3000 euro stond? En ja, dat is ook een realistisch scenario. En dat is precies het risico wat spaarders niet willen lopen en waarom bitcoin helemaal niets met dit topic te maken heeft.
Het heeft alles met de zoektoch naar rente te maken. De fiatwaarde wordt extreem gemanipuleerd en leeg gezogen. Het is daarom dan ook een perfecte alternatief.

De waarde was prima positief op de corona angst na. Wat een mooi moment was om flink in te slaan. En geen zorgen ik heb bitcoin zowel boven als ook onder de 3000 euro gekocht ;)
pi_197099100
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 21:43 schreef Piva het volgende:
Is er uberhaupt nog rente te verkrijgen ergens op een euro account tegenwoordig?

Anyway, gelukkig heb ik alle euros omgezet naar bitcoin sinds mario draghi zei "a euro today is the same as a euro tomorrow". That fucker!

240% gemaakt op bitcoin dit jaar. Dat is gelijk aan 1000 jaar spaar rente (op rente) ofzo :') :')
Slechts 240 procent, dat doe ik per maand met mijn crypto verhandelingen. Tijd dat je de kennis wat ophaalt, want dit is kleingeld. En dat meen ik dus serieus.
pi_197099237
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:59 schreef Groepfunder het volgende:
Bitcoin als 'store of value'? De bitcoin is evenveel waard als een kunstwerk: zoveel als de gek ervoor geeft. Ik gun je jouw winst (die je overigens pas gemaakt hebt als je die bitcoin hebt gecasht), maar rendement en risico gaan doorgaans samen. In het afgelopen jaar was de bitcoin tussen de $4.106 en $28.533 waard. Kijkend naar deze maand bewoog de koers tussen de $17.370 en $28.533. Je moet er toch niet aan denken je salaris in bitcoins te krijgen en dan daarmee producten te moeten kopen? Nog los van de energie die bitcoins kosten, want milieubewust is het gebruik van cryptovaluta ook al niet.
Volatiliteit doet niets af aan SoV. Het is volatiel, maar nog steeds houdt het zijn waarde prima. Sterker nog, als je op welk punt ooit gekocht had en vandaag verkocht dan ben je in het groen (wat je zou willen van een SoV). Als je stabiliteit verwacht, dan moet je nog een kleine decenia of twee wachten totdat de gehele wereld is overgestapt op deze nieuwe technologie.

quote:
Dat spaargeld niet of nauwelijks rendeert: eens. Maar wie bang is voor een waardedaling van zijn spaargeld, kan volgens mij beter in iets investeren dat echte waarde vertegenwoordigt. En dan kom je eerder bij aandelen of vastgoed uit, dan bij cryptovaluta. Cryptovaluta zijn leuk. Net als staatsloden kopen of meedoen aan de Postcodeloterij.
Wie bepaalt dat? Jij? De centrale bank? Een aandeel is niet anders dan bitcoin en de waarde wordt ook door de vrije markt bepaalt. Dat jij ht niets waard vind is jou goed recht in de vrije markt. Net zoals je waarschijnlijk een tiental duizend aandelen niets waard vind. Maar de aandelen, vastgoed etc wordt ook gewoon door de overheid/centrale banken gemanipuleerd en de risico's zijn daarin ook enorm (kijk eens terug over geheel 2020 voor de grap). Als je dan nog denkt dat je beter zit met die investeringen, dan is dat ook prima natuurlijk en een stuk beter dan een euro account tegen 0.10%

quote:
Daar komt bij dat het achter de hand hebben van wat (vrij opneembaar) spaargeld gewoon noodzakelijk is. Dan kun je daarvoor toch maar beter de minst slechtse spaarrekening opzoeken. En daarover gaat dit topic. Voor vermogensopbouw moet je ergens anders zijn. Daarover zijn wij het vermoedelijk wél eens.
Inmiddels getopt met welke spaarrekening dan ook. Ik heb nog een doorlopende rekeningen voor actuele betalingen, maar dan houdt het ook op. De waarde van mijn vorm van sparen is inmiddels zo veel meer dan op 1 january dit jaar dat ik me weinig zorgen maak daarover :S___D

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2020 17:02:47 ]
pi_197102537
Kunnen we weer on topic over spaarrente hebben. Beleggen en speculeren zijn andere topics voor.
pi_197568191
Ik heb jullie hulp, openbank is niet erg zuiver met haar nederlands. Ik heb vandaag geld binnen gekregen met de volgende omschrijving:

Type transactie: OVERBOEKING VAN ***********, REFERENTIE retour teveel betaald
Datum van waarde: 21 Jan. 2021
Our Teveel Betaald Bedrag: 1*.**

De afzender is een bekende en zeker niet iemand aan wie ik iets betaald heb.

Nu staat er verder: Transactie in afwachting van consolidatie.

Wat betekend dit in normaal Nederlands???
speak only if it improves the silence.
pi_197568289
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 10:30 schreef TjjWester het volgende:
Transactie in afwachting van consolidatie
Tegen elkaar wegstrepen
pi_197568302
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 10:36 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Tegen elkaar wegstrepen
Begrijp ik daaruit dat de verzender de overboeking terug getrokken heeft???
speak only if it improves the silence.
  woensdag 3 februari 2021 @ 16:36:32 #234
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_197799507
quote:
Helaas moeten we op vrijdag 5 februari onze variabele spaarrentes verlagen. We begrijpen dat een verlaging van spaarrentes geen fijn nieuws is. Door omstandigheden op de financiële markten is het nodig dat we onze variabele spaarrentes verlagen. De rentes voor nieuwe Termijndeposito's wijzigen niet.

Variabele Spaarrente per 5 februari
Argenta Internet Spaarrekening: 0,02% (was 0,05%)
Argenta Jongeren Spaarrekening: 0,17% (was 0,20%)
Argenta Hypotheek Profijt Spaarrekening*: 0,02% (was 0,05%)
* De Argenta Hypotheek Profijt Spaarrekening is niet meer af te sluiten.
Dit jaar gaan we vast wel naar een negatieve rente voor de kleine spaarder _O_
pi_197800927
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:36 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Dit jaar gaan we vast wel naar een negatieve rente voor de kleine spaarder _O_
De verschillen zijn marginaal: bij een kapitaal van 1,5 ton, is bovenstaande maatregel goed voor ¤45 minder rente. De fiscus komt al met een VRH van >¤1000
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_197802162
Wat is de definitie van kleine spaarder overigens...
pi_197802651
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:21 schreef investeerdertje het volgende:
Wat is de definitie van kleine spaarder overigens...
Onder 100.000 euro. Ik geloof trouwens niet dat banken voor deze groep een negatieve rente gaat doorbelasten en ze eerder kiezen voor een verhoging van de bankkosten.
pi_197804832
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:42 schreef KrekelJapie het volgende:
Ik geloof trouwens niet dat banken voor deze groep een negatieve rente gaat doorbelasten en ze eerder kiezen voor een verhoging van de bankkosten.
Lijkt beter te werken, voorkomt bankrun.

Overigens schijnt de inflatrie in DlD. flink aan te trekken. Misschien gaat het met de rente nog wat worden????
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_197805223
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:42 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Onder 100.000 euro. Ik geloof trouwens niet dat banken voor deze groep een negatieve rente gaat doorbelasten en ze eerder kiezen voor een verhoging van de bankkosten.
Ik denk dat een overgroot deel van Nederland dat geen kleine spaarder noemt haha

Betreffende de bankkosten. Yy
pi_197884820
Iemand ervaring met Open bank?

Ze hebben nu een aanbieding waarbij je ¤40,- krijgt als je ¤300 stort. Verder is het een gratis rekening.
Ben benieuwd wat het addertje onder het gras is.

de (nederlandse) recensies hier zijn allemaal vrij negatief, maar vrijwel allemaal over zaken die ik niet heel spannend vind aangezien ik het toch niet als hoofdrekening zou gaan gebruiken.
pi_197885214
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:01 schreef 111210 het volgende:

Ze hebben nu een aanbieding waarbij je ¤40,- krijgt als je ¤300 stort. Verder is het een gratis rekening.

de (nederlandse) recensies hier zijn allemaal vrij negatief, maar vrijwel allemaal over zaken die ik niet heel spannend vind aangezien ik het toch niet als hoofdrekening zou gaan gebruiken.
Prima bank, overschrijven duurt wel een dag.
pi_197899504
quote:

voor de bonus een prima bank.

Vorig jaar de welkomsbonus meegepakt en gezien het niets kost is het nu onze backup betaalpas voor als de huisbankier het even niet doet.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_197907999
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 21:53 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ik denk dat een overgroot deel van Nederland dat geen kleine spaarder noemt haha

Betreffende de bankkosten. Yy
Wat dan wel?
Ik heb juist het idee dat veel mensen de laatste 5 jaar heel veel spaargeld hebben opgebouwd (als in enkele tonnen) als ik in mijn eigen omgeving kijk. Dankzij de beursresultaten en zeker ook cryptocurrency waarvan vele munten enkele malen over de kop zijn gegaan.
Tenzij je dat niet onder spaargeld vindt vallen maar onder vermogen.
pindazakje
pi_197908074
Spaargeld staat op een spaar of betaalrekening
pi_197908903
quote:

En de eerste 6 maanden 2% rente op max. 5000 euro op de spaarrekening (daarna, en over het meerdere 0.2%). Dus bij elkaar max. 90 euro te halen in een half jaar.
pi_197909719
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:25 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Wat dan wel?
Ik heb juist het idee dat veel mensen de laatste 5 jaar heel veel spaargeld hebben opgebouwd (als in enkele tonnen) als ik in mijn eigen omgeving kijk. Dankzij de beursresultaten en zeker ook cryptocurrency waarvan vele munten enkele malen over de kop zijn gegaan.
Tenzij je dat niet onder spaargeld vindt vallen maar onder vermogen.
Ik denk dat je een vertekend wereldbeeld hebt :) De gemiddelde Nederlander heeft geen ton :)
pi_197910853
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 16:07 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

En de eerste 6 maanden 2% rente op max. 5000 euro op de spaarrekening (daarna, en over het meerdere 0.2%). Dus bij elkaar max. 90 euro te halen in een half jaar.
Niet heel veel, maar toch ¤89,99 meer dan bij welke andere bank dan ook.

Vraag me af of het de moeite is om een rekening op te zetten voor die paar tientjes
  dinsdag 9 februari 2021 @ 19:18:43 #248
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_197912461
quote:

Via een cashbacksite (CashbackXL) krijg je er ¤30 extra voor. Dus ¤70 op een overschrijving van ¤300.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_197928796
NIBC verlaagt de spaarrentes.
  woensdag 10 februari 2021 @ 18:07:54 #250
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197929214
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:38 schreef blomke het volgende:
NIBC verlaagt de spaarrentes.
van... naar?

beetje meer info mag wel toch?
Where law ends, tyrrany begins.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties