Ik heb er een account gemaakt, 2% over de eerste 5000 euro voor een half jaar (ofwel: 50 euro welkomstkortingquote:Op woensdag 25 november 2020 21:28 schreef TjjWester het volgende:
Iemand ervaring met de openbank?? Is eigendom van een grote spaanse bank, geeft goede rent alleen zijn hun vertalingen niet geweldig. We zullen zien wat het wordt.
Afgelopen dinsdag rond 09:00 uur geld overgemaakt, 13:00 uur op de rekening, kan natuurlijk geluk gehad hebben net in een batch te zitten.quote:Op woensdag 25 november 2020 21:35 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik heb er een account gemaakt, 2% over de eerste 5000 euro voor een half jaar (ofwel: 50 euro welkomstkorting) en daarbuiten 0,2%. Rente wordt maandelijks bijgeschreven. Overboeken duurt wel 1-2 dagen. Inloggen gaat met id-nummer, wat ik een beetje vreemd vond. Maar ach, tig hotels hebben dat nummer inmiddels ook.
Voor mensen die nog wel eens in Spanje komen (als de grenzen weer open gaan) kan het grootste voordeel nog wel eens zijn dat je bij Santander banken kosteloos kunt pinnen. Steeds meer Spaanse banken rekenen transactie-kosten voor alle vreemde passen en in sommige kleine plaatsen kom je geen 'gratis' pinautomaat meer tegen.
Ja, het ging met IceSave ook goedquote:Op woensdag 25 november 2020 21:35 schreef TjjWester het volgende:
[..]
In de EU is dat overal gelijk getrokken, de meeste buitenlandse banken communiceren gewoon in het nederlands dus daar maak ik me weinig druk over.
Kan ook zijn dat ze het hebben verbeterd, ik zit er al een tijdje en toen waren ze echt net begonnen. Heb ook een paar keer de klantenservice gebeld voor kleine dingen (overigens wel steeds goed en snel geholpen)quote:Op woensdag 25 november 2020 21:37 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Afgelopen dinsdag rond 09:00 uur geld overgemaakt, 13:00 uur op de rekening, kan natuurlijk geluk gehad hebben net in een batch te zitten.
Spanje/duitsland kennen precies dezelfde regels en procedures als nederland.quote:Op woensdag 25 november 2020 21:40 schreef Socios het volgende:
[..]
Ja, het ging met IceSave ook goed
Prima bank met lekkere rente, met plezier 6 maanden een rekening gehad daar.quote:Op woensdag 25 november 2020 21:28 schreef TjjWester het volgende:
Iemand ervaring met de openbank?? Is eigendom van een grote spaanse bank, geeft goede rent alleen zijn hun vertalingen niet geweldig. We zullen zien wat het wordt.
Ik kreeg vandaag de handtekeningsleutel en dan lees je zinnen als:quote:Op woensdag 25 november 2020 21:40 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat ze het hebben verbeterd, ik zit er al een tijdje en toen waren ze echt net begonnen. Heb ook een paar keer de klantenservice gebeld voor kleine dingen (overigens wel steeds goed en snel geholpen)
Alleen voor de welkomsbonus??quote:Op woensdag 25 november 2020 21:45 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Prima bank met lekkere rente, met plezier 6 maanden een rekening gehad daar.
Hmm apart, dat soort bewoordingen kom ik in de mails zo snel niet tegen. Brief zou ik terug moeten zoeken. Maar de klantenservice stond me altijd in accentloos Nederlands te woord, kwam alleen soms een beetje 'Amerikaans' over qua toon ('hartelijk dank dat u met ons hebt gebeld', 'we zijn zó blij met u als klant', dat soort dingenquote:Op woensdag 25 november 2020 21:47 schreef TjjWester het volgende:
We zijn opeens dokter geworden, de google translate brieven mogen ze wel eens aanpassen. Gek genoeg kreeg ik gisteren een envelop met 3 boekjes over hun diensten/mileu en dat zag er weer keurig uit.
Heb je ook een betaalrekening daar?? Wat bedoelen ze met maximaal 5 opnames per maand?? Ik neem aan echt cash pinnen bij de pinautomaat???quote:Op woensdag 25 november 2020 21:54 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hmm apart, dat soort bewoordingen kom ik in de mails zo snel niet tegen. Brief zou ik terug moeten zoeken. Maar de klantenservice stond me altijd in accentloos Nederlands te woord, kwam alleen soms een beetje 'Amerikaans' over qua toon ('hartelijk dank dat u met ons hebt gebeld', 'we zijn zó blij met u als klant', dat soort dingen) Taalgebruik in de mail is ook vaak 'wollig' maar nooit verkeerd.
Waar ik wel om moest lachen is dat ze me ook 'gratis geldautomaten' beloofden. Ben benieuwd waar ze die willen plaatsen, ik woon 3 hoog.
Ik heb een betaalrekening, maar ik gebruik die niet als lopende rekening. Was volgens mij toen niet mogelijk alléén een spaarrekening af te sluiten. Heb nog nooit geld opgenomen in ieder geval.quote:Op woensdag 25 november 2020 21:58 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Heb je ook een betaalrekening daar?? Wat bedoelen ze met maximaal 5 opnames per maand?? Ik neem aan echt cash pinnen bij de pinautomaat???
Het is inderdaad een beetje vaag. Geldautomaten kunnen soms kosten berekenen voor 'vreemde' passen, en het lijkt me dat Openbank daar weinig aan kan doen. Maar toch staat op de site:quote:Op mijn vraag of er kosten aan verbonden zijn als ik bij de geldmaat pin kreeg ik het antwoord dat er mogelijk kosten kunnen zijn.
Dat klinkt voor mij alsof die eerste 5 keer de door de automaat aangegeven (dus door de vreemde bank berekende) kosten gedekt zouden zijn.. Maar ik vraag me af of dat echt zo werkt.quote:Je kunt 5 keer per maand gratis geld opnemen bij welke geldautomaat dan ook in eurozone. Voor extra opnames worden de door de geldautomaat aangegeven kosten in rekening gebracht.
Werkt wat anders dan gewend, app is prima en de 2% is alleen de eerste 6 maandenquote:Op woensdag 25 november 2020 21:28 schreef TjjWester het volgende:
OK klinkt goed... maar wat is/betekent dit?:quote:Op woensdag 25 november 2020 21:35 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik heb er een account gemaakt,
quote:Je Я42 betaalpas is gratis!
2 in 1: gratis betaalpas + travel card plan met exclusieve voordelen.
Schakel de reisvoordelen in- en uit naar behoefte, zo betaal je alleen wanneer je ze nodig hebt (¤ 7,99 p/maand).
Dat je kunt kiezen voor de reisvoordelen, die zijn niet gratis.quote:Op woensdag 25 november 2020 23:26 schreef Kopiko het volgende:
[..]
OK klinkt goed... maar wat is/betekent dit?:
[..]
"e:Op woensdag 25 november 2020 21:35 schreef TjjWester het volgende:
[..]
In de EU is dat overal gelijk getrokken, de meeste buitenlandse banken communiceren gewoon in het nederlands dus daar maak ik me weinig druk over.
Binnen de EU geldt dat de depositogarantiestelsel per land geregeld wordt. De depositogarantiestelsels zijn allemaal gebaseerd op een EU richtlijn, die zich vertaald heeft naar nationale wetgeving. Hierdoor zijn ze grotendeels gelijk, maar zonder echt naar de wetten te kijken in die landen kan je niet op voorhand concluderen dat ze hetzelfde zijn.quote:Op woensdag 25 november 2020 21:42 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Spanje/duitsland kennen precies dezelfde regels en procedures als nederland.
Ijsland en vk zijn als niet EU lid dan weer een heel ander verhaal.
Sterker nog, al het vermogen een paar uur in een gratis ETF leveren net zo veel op als het jaarrendement van zo'n "spaarrekening met gedoe in het buitenland".quote:Op donderdag 26 november 2020 07:34 schreef RamboDirk het volgende:
ik snap niet dat mensen dit risico nemen voor die paar tientjes. Aandelen KLM voelen nog minder risicovol
Voor de 2% rente op max 5k. Het maakt mij niet zoveel uit waar die 5k staat, maar als ik kan kiezen tussen 0,2% of 2% dan is de keuze eenvoudig.quote:
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Per 7 januari zijn er ook nieuwe rente-percentages: Spaarrentes NIBC Direct Spaarrekening per 7 januari 2021 Huidige rente Nieuwe rente per 7 januari Saldo t/m ¤ 100.000 0,15% 0,15% Saldo tussen ¤ 100.000 en ¤ 250.000 0,15% 0,15% Saldo tussen ¤ 250.000 en ¤ 500.000 0,15% 0,15% Saldo tussen ¤ 500.000 en ¤ 1.000.000 0,15% 0,00% Saldo meer dan ¤ 1.000.000 0,15% 0,00% |
Dat is appels met een postzegelverzameling vergelijken. Heeft niets met elkaar te maken.quote:Op dinsdag 29 december 2020 21:43 schreef Piva het volgende:
Is er uberhaupt nog rente te verkrijgen ergens op een euro account tegenwoordig?
Anyway, gelukkig heb ik alle euros omgezet naar bitcoin sinds mario draghi zei "a euro today is the same as a euro tomorrow". That fucker!
240% gemaakt op bitcoin dit jaar. Dat is gelijk aan 1000 jaar spaar rente (op rente) ofzo![]()
De euro verliest zijn waarde en nieuwe "Store of Values" nemen het over. Ook goud met 13% was een heel wat betere investering geweest. Geld tegen 0% wegzetten wat A) Uiterest risicovol is aangezien banken meer dan leeg zijn en B) De waarde van die euro wordt steeds harder leeggezogen.quote:Op woensdag 30 december 2020 04:44 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Dat is appels met een postzegelverzameling vergelijken. Heeft niets met elkaar te maken.
Dit is totaal niet relevant in dit topic. Afgelopen jaar stond jouw investering waarschijnlijk continue onder water tot december. Nu je opeens positief staat kom je lekker de spaarders pesten. Was je hier ook geweest als bitcoin op 3000 euro stond? En ja, dat is ook een realistisch scenario. En dat is precies het risico wat spaarders niet willen lopen en waarom bitcoin helemaal niets met dit topic te maken heeft.quote:Op woensdag 30 december 2020 09:01 schreef Piva het volgende:
[..]
De euro verliest zijn waarde en nieuwe "Store of Values" nemen het over. Ook goud met 13% was een heel wat betere investering geweest. Geld tegen 0% wegzetten wat A) Uiterest risicovol is aangezien banken meer dan leeg zijn en B) De waarde van die euro wordt steeds harder leeggezogen.
Bitcoin heeft geen intrinsieke waarde, die bubbel kan vandaag op morgen klappen.quote:Op woensdag 30 december 2020 09:01 schreef Piva het volgende:
[..]
De euro verliest zijn waarde en nieuwe "Store of Values" nemen het over. Ook goud met 13% was een heel wat betere investering geweest. Geld tegen 0% wegzetten wat A) Uiterest risicovol is aangezien banken meer dan leeg zijn en B) De waarde van die euro wordt steeds harder leeggezogen.
Bitcoin als 'store of value'? De bitcoin is evenveel waard als een kunstwerk: zoveel als de gek ervoor geeft. Ik gun je jouw winst (die je overigens pas gemaakt hebt als je die bitcoin hebt gecasht), maar rendement en risico gaan doorgaans samen. In het afgelopen jaar was de bitcoin tussen de $4.106 en $28.533 waard. Kijkend naar deze maand bewoog de koers tussen de $17.370 en $28.533. Je moet er toch niet aan denken je salaris in bitcoins te krijgen en dan daarmee producten te moeten kopen? Nog los van de energie die bitcoins kosten, want milieubewust is het gebruik van cryptovaluta ook al niet.quote:Op woensdag 30 december 2020 09:01 schreef Piva het volgende:
De euro verliest zijn waarde en nieuwe "Store of Values" nemen het over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |