Goede tip, inderdaad in mijn straatje.quote:Op maandag 3 augustus 2020 08:38 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik zit de plaat van Land of Talk te luisteren. Nooit eerder van ze gehoord, maar ze gaan al een tijdje mee blijkbaar. Ben nu halverwege, en wat ik tot nu toe hoor, bevalt me goed.
Slob en Z, wellicht ook iets wat in jullie straatje past.
Hoe klinkt het?quote:Op maandag 3 augustus 2020 08:56 schreef Maxerazzi het volgende:
Ja, zeg, hou even op met me, dit is gewoon top. Waarom kende ik deze band nog niet?
Ik heb 'Applause Cheer Boo Hiss', dat is een leuke plaat/ep. Ik ga nu naar het nieuwe werk luisteren!quote:Op maandag 3 augustus 2020 08:38 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik zit de plaat van Land of Talk te luisteren. Nooit eerder van ze gehoord, maar ze gaan al een tijdje mee blijkbaar. Ben nu halverwege, en wat ik tot nu toe hoor, bevalt me goed.
Slob en Z, wellicht ook iets wat in jullie straatje past.
Ze is geboren in Pennsylvania.quote:Op vrijdag 31 juli 2020 10:01 schreef Z het volgende:
Bijvoorbeeld 'Seven', dat is gewoon Sufjan en dan wordt er ook nog het woord Pennsylvania gezongen. Of is dat een ode?
[ afbeelding ]
Dang, halverwege hier. Maar AOTY-materiaalquote:Op donderdag 6 augustus 2020 20:07 schreef Maxerazzi het volgende:
Phil heeft weer 's iets uitgebracht onder de naam van The Microphones, niet Mount Eerie.
Ik zie dat het pleit over of popmeuk ook indie is nog niet beslecht is.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 19:40 schreef methodmich het volgende:
KNEITERHEET!
En een sensatie. Ook al goed voor veel versies door anderen, zoals deze countryversie van Margo Price:
https://twitter.com/TheDailyShow/status/1294113555638345728
Goede vraag. Ik heb best veel goede platen gehoord, waardoor ik het al erg moeilijk vind om er straks slechts tien in de eindlijst te plaatsen. Maar ze zijn wel redelijk gelijkwaardig, nog geen enorme uitschieters in mijn ogen. Dat maakt het ook lastiger.quote:Op maandag 17 augustus 2020 16:23 schreef Gehenna het volgende:
Ik zie dit topic ook meer als een 'algemeen interessante muziek topic' (en slowchat). Als er ergens iets interessant gebeurt in muziekland, en of dat nu een Taylor Swift is die een andere richting in slaat, of een bandcamp artiest met een wollen muts op, of een nieuwe Swans plaat, is mij om het even.
Dat gezegd hebbende, we zijn bijna op 2/3 van het jaar. Wat zijn jullie hoogtepunten? En waar kijken jullie nog naar uit?
Voor mij:
• The Microphones - Microphones in 2020. ongekende comeback na 17 jaar van deze indie favoriet(en).
• Neptunian Maximalism - Éons, episch avant-garde jazz drieluik
• RTJ4, wederom ijzersterk hiphop album
• Oranssi Pazuzu - Mestarin kynsi, avant-garde metal. Voor het eerst dat het klikt met deze band hier
• Daniël Lohues - Sowieso.
Waar ik nog naar uitkijk:
Anna Von Hauswolff
Microwolf
Linea Aspera
Inderdaad weinig variatie onder die artiesten, en tekstueel zeer eendimensionaal. Met de "lik m'n anjer"-teksten kun je ook niet echt meer shockeren.quote:Op maandag 17 augustus 2020 10:34 schreef Gehenna het volgende:
Tja, ergens wel catchy, maar ik heb het gevoel dat ik het al honderd keer gehoord heb. Als je had gezegd dat het een nummer van Khia, Lil' Kim, Nicki Minaj, Cupcakke, etc was geweest, had ik het ook geloofd.
quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:46 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Zo te lezen moet ik hierna mijn geweten spoelen, en zal ik straks eens wat correcte bandjes aanbevelen.
Skitterend.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:46 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Met de "lik m'n anjer"-teksten kun je ook niet echt meer shockeren.
Precies. En dat heb ik nog meer bij de nieuwe generatie "Nederlandstalige" rappers. Engels kan ik uitzetten qua teksten daadwerkelijk luisteren, Nederlands nietquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:24 schreef Z het volgende:
Ik vind het muzikaal vaak wel interessant maar die teksten vind ik niks. Geldt met name ook voor mannelijke rapperts.
Holy shit dit albumquote:Op maandag 17 augustus 2020 16:23 schreef Gehenna het volgende:
Een hoop meer dan vorige jaren, want die lockdown is wel erg goed geweest qua muziek. en dat Neptunian Maximalism gaat heel erg hoog komen op mijn lijstje...quote:Op maandag 17 augustus 2020 16:23 schreef Gehenna het volgende:
Ik zie dit topic ook meer als een 'algemeen interessante muziek topic' (en slowchat). Als er ergens iets interessant gebeurt in muziekland, en of dat nu een Taylor Swift is die een andere richting in slaat, of een bandcamp artiest met een wollen muts op, of een nieuwe Swans plaat, is mij om het even.
Dat gezegd hebbende, we zijn bijna op 2/3 van het jaar. Wat zijn jullie hoogtepunten? En waar kijken jullie nog naar uit?
Voor mij:
• The Microphones - Microphones in 2020. ongekende comeback na 17 jaar van deze indie favoriet(en).
• Oranssi Pazuzu - Mestarin kynsi, avant-garde metal. Voor het eerst dat het klikt met deze band hier
Anna Von Hauswolff
Microwolf
Linea Aspera
Deze 10 hebben de meeste indruk gemaakt:quote:Op maandag 17 augustus 2020 16:23 schreef Gehenna het volgende:
Voor mij:
Anna Von Hauswolff
Microwolf
Linea Aspera
quote:Op zondag 23 augustus 2020 07:32 schreef Norrage het volgende:
Die nieuwe microphones, waar is die te luisteren? Kan niet vinden op spotify...
In Rainbow covers zijn wel hip hè.quote:
Ik heb m eigenlijk pas 1 keer met n half oor beluisterd, Slob. Moet er nog een keer goed voor gaan zitten.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:14 schreef Slobeend het volgende:
[..]
In Rainbow covers zijn wel hip hè.
@:EP3 Angel Olsen fanboy zijnde ben ik benieuwd naar je mening over het nieuwe album.
Écht nieuw is de plaat ook weer niet. Vrijwel allemaal songs van All Mirrors, maar dan zonder opsmuk of met andere begeleiding. Maar sowieso wel tof natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:18 schreef Norrage het volgende:
Er is een nieuwe Angel Olsen? En dat stond niet in mijn recommended? Interessant!
Keeley Forsythquote:Op maandag 17 augustus 2020 16:23 schreef Gehenna het volgende:
Dat gezegd hebbende, we zijn bijna op 2/3 van het jaar. Wat zijn jullie hoogtepunten?
Oeh helemala gemist. Zo eens luisterenquote:Op zondag 30 augustus 2020 12:09 schreef Maxerazzi het volgende:
Hé verrek, een nieuwe Christian Scott? Straks eens gaan luisteren. Coole albumcover alvast.
[ afbeelding ]
Live-album.quote:Op woensdag 2 september 2020 10:38 schreef Norrage het volgende:
[..]
Oeh helemala gemist. Zo eens luisteren
Oh jammer.quote:
Wel mooi hoor, al ken je zo'n beetje alle nummers al. Maar gaaf om ze zo goed als volledig gestript te horen.quote:
Ik ook!quote:Op woensdag 2 september 2020 17:35 schreef Maxerazzi het volgende:
Op 23 oktober is de hele plaat er. Vorige soloplaat van Lenker vond ik echt top, dus hier heb ik zin in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |