abonnement Unibet Coolblue
pi_194392175
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:01 schreef Z het volgende:
Bijvoorbeeld 'Seven', dat is gewoon Sufjan en dan wordt er ook nog het woord Pennsylvania gezongen. Of is dat een ode?
[ afbeelding ]
Ze is geboren in Pennsylvania.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 20:15:26 #227
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_194417855
Kan je nu likes geven hier?

Mooie nieuwe single:


(wel een lelijke clip)

[ Bericht 3% gewijzigd door Beregd op 05-08-2020 20:22:04 ]
pi_194433693
Phil heeft weer 's iets uitgebracht onder de naam van The Microphones, niet Mount Eerie.

pi_194449058
Mooie nieuwe nummers van Asaf Avidan....


Deze man 1x live gezien en dat was 1,5 uur kippenvel.
Unieke stem, beatbox, fijne beheersing van z'n instrumenten ^O^



[ Bericht 8% gewijzigd door Moody op 07-08-2020 20:22:51 ]
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_194507032
Helena Deland komt 16 oktober met haar debuutplaat. Daar kijk ik heel erg naar uit.

pi_194518742
quote:
14s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 20:07 schreef Maxerazzi het volgende:
Phil heeft weer 's iets uitgebracht onder de naam van The Microphones, niet Mount Eerie.

Dang, halverwege hier. Maar AOTY-materiaal _O_
nee, jij dan!
pi_194575596

KNEITERHEET!

En een sensatie. Ook al goed voor veel versies door anderen, zoals deze countryversie van Margo Price:

https://twitter.com/TheDailyShow/status/1294113555638345728
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 16 augustus 2020 @ 15:52:20 #234
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_194588250
Vind het n beetje tegenvallen, mm.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_194590804
Dat is niet verboden, EP3.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 17 augustus 2020 @ 10:34:51 #236
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_194599297
Tja, ergens wel catchy, maar ik heb het gevoel dat ik het al honderd keer gehoord heb. Als je had gezegd dat het een nummer van Khia, Lil' Kim, Nicki Minaj, Cupcakke, etc was geweest, had ik het ook geloofd.
nee, jij dan!
pi_194599605
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 19:40 schreef methodmich het volgende:

KNEITERHEET!

En een sensatie. Ook al goed voor veel versies door anderen, zoals deze countryversie van Margo Price:

https://twitter.com/TheDailyShow/status/1294113555638345728
Ik zie dat het pleit over of popmeuk ook indie is nog niet beslecht is.
What Would Goku Do
pi_194601303
Dat is ook een beetje een vreemde en vooral achterhaalde discussie, zeker in dit topic.

Overigens groeide Cardi B van medewerkster van de broodjeszaak - ze smeerde tonijnsandwiches - uit tot goed beluisterde artiest. Op eigen kracht, behoorlijk 'indie' als je het mij vraagt.

Maar wees gerust, volgende keer plaatst iemand hier weer een nummertje van drie hipsters met incamutsen en een blokfluit die zingen over kruidenthee, dat is het leuke van dit topic! ;)
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 17 augustus 2020 @ 16:23:48 #239
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_194603636
Ik zie dit topic ook meer als een 'algemeen interessante muziek topic' (en slowchat). Als er ergens iets interessant gebeurt in muziekland, en of dat nu een Taylor Swift is die een andere richting in slaat, of een bandcamp artiest met een wollen muts op, of een nieuwe Swans plaat, is mij om het even.

Dat gezegd hebbende, we zijn bijna op 2/3 van het jaar. Wat zijn jullie hoogtepunten? En waar kijken jullie nog naar uit?

Voor mij:
• The Microphones - Microphones in 2020. ongekende comeback na 17 jaar van deze indie favoriet(en).
• Neptunian Maximalism - Éons, episch avant-garde jazz drieluik
• RTJ4, wederom ijzersterk hiphop album
• Oranssi Pazuzu - Mestarin kynsi, avant-garde metal. Voor het eerst dat het klikt met deze band hier
• Daniël Lohues - Sowieso.

Waar ik nog naar uitkijk:
Anna Von Hauswolff
Microwolf
Linea Aspera
nee, jij dan!
pi_194604469
quote:
14s.gif Op maandag 17 augustus 2020 16:23 schreef Gehenna het volgende:
Ik zie dit topic ook meer als een 'algemeen interessante muziek topic' (en slowchat). Als er ergens iets interessant gebeurt in muziekland, en of dat nu een Taylor Swift is die een andere richting in slaat, of een bandcamp artiest met een wollen muts op, of een nieuwe Swans plaat, is mij om het even.

Dat gezegd hebbende, we zijn bijna op 2/3 van het jaar. Wat zijn jullie hoogtepunten? En waar kijken jullie nog naar uit?

Voor mij:
• The Microphones - Microphones in 2020. ongekende comeback na 17 jaar van deze indie favoriet(en).
• Neptunian Maximalism - Éons, episch avant-garde jazz drieluik
• RTJ4, wederom ijzersterk hiphop album
• Oranssi Pazuzu - Mestarin kynsi, avant-garde metal. Voor het eerst dat het klikt met deze band hier
• Daniël Lohues - Sowieso.

Waar ik nog naar uitkijk:
Anna Von Hauswolff
Microwolf
Linea Aspera
Goede vraag. Ik heb best veel goede platen gehoord, waardoor ik het al erg moeilijk vind om er straks slechts tien in de eindlijst te plaatsen. Maar ze zijn wel redelijk gelijkwaardig, nog geen enorme uitschieters in mijn ogen. Dat maakt het ook lastiger.

De kans is op dit moment wel groot dat aan het eind van het jaar de volgende albums nog in de hoogste regionen bivakkeren:

Waxahatchee
Perfume Genius
Moses Sumney
Grimes
Blake Mills
Haim
Fiona Apple
Phoebe Bridgers

Maar dat is een rijtje waarin bijvoorbeeld ook Courtney Marie Andrews, Frazey Ford, Lianna la Havas, Caribou, U.S. Girls, Thundercat, Pottery en Destroyer ook aan toegevoegd kunnen worden.

En dan komt er nog wel iets uit ook de komende maanden, hopelijk zit daar dé plaat nog bij. Kan best natuurlijk.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_194604826
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 10:34 schreef Gehenna het volgende:
Tja, ergens wel catchy, maar ik heb het gevoel dat ik het al honderd keer gehoord heb. Als je had gezegd dat het een nummer van Khia, Lil' Kim, Nicki Minaj, Cupcakke, etc was geweest, had ik het ook geloofd.
Inderdaad weinig variatie onder die artiesten, en tekstueel zeer eendimensionaal. Met de "lik m'n anjer"-teksten kun je ook niet echt meer shockeren.

Maar ik vind Megan Thee Stallion wel een leuke aanwinst in het genre, wellicht door d'r opvallend zware stem. En de classic hip-hop remakes in vrouwelijke vorm zijn geinig, al zal haar doelgroep daar geen weet van hebben:


Met die klassieke beat kun je niet misgaan. Scott Storch co-productie, die daarmee weer met iets anders in het nieuws komt dan het verbrassen van een miljoen dollar per dag. Al kan iedereen moderne 808’s onder een al bestaande beat plaatsen.


En deze van 2Pac, natuurlijk helemaal origineel weer van Bootsy Collins.


En natuurlijk deze klapper met Beyonce, al vind ik het altijd tenenkrommend als laatstgenoemde ineens gaat rappen en hijgen.


En vorig jaar dé track van de zomer, al kwam de video in september uit... Met Ty Dolla $ign op het refrein zit het altijd goed.

Zo te lezen moet ik hierna mijn geweten spoelen, en zal ik straks eens wat correcte bandjes aanbevelen ;).
pi_194604975
Lik m'n anjer of niet, die clip van WAP blijft gloeiend heet.

En natuurlijk ook tof dat Miss Margo Price in zo'n country remake lekker droog die tekst zingt.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_194605582
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:46 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Zo te lezen moet ik hierna mijn geweten spoelen, en zal ik straks eens wat correcte bandjes aanbevelen ;).


‘Return To Form’ van de band Torii is mijn favoriete album van het jaar tot nu toe. Het is maar goed dat ik geen bandfoto’s zie als ik nieuwe muziek ontdek, anders had ik dit sowieso geskipt. En al helemaal als ik vooraf had geweten dat het Nederlands is. Vervelende kapsels, aanstellerige mutsjes, dan weet je het wel. Nou, niet dus, had ik bijna deze parel volledig links laten liggen. Leuke titel voor een debuutalbum trouwens (na een EP jaren geleden). En indie is het zeker, als ik zo de views en kliks bekijk, helaas.

De frontman is tevens de producer, en weet op bijna elke track wel weer iets met de sound te doen waardoor het interessant blijft. Het kan snel gaan, van bijna afkeer door de groepsfoto naar mezelf inlezen: ik weet nu dus dat op bijvoorbeeld het instrumentale ‘Tongue-tied’ de drums zijn opgenomen ín een skatebowl naast hun studio.

Prijsnummer ‘Heat Lightning’ heeft een riff waar Franz Ferdinand anno 2020 jaloers op zal zijn, die eindeloos door blijft klinken. Een losgeslagen brug, een tempoversnelling, en vlak voordat de wielen d’r afvallen weer terug bij de basis van die hypnotiserende akkoorden en voortploeterende baslijn.


En het is een afwisselend album, ander hoogtepunt ’Forward Retreat’ klinkt weer heel anders, met een beetje dream pop-invalshoek. En ze blijken een goed oor te hebben voor smaakvolle synths.


Eigenlijk doe ik het album tekort met een opsomming van hoogtepunten, maar ook ’Sinuosity’ mag uitgelicht worden:


En nou, en als de titeltrack geen indie-voltreffer is weet ik het ook niet meer:


Ik vind het persoonlijk vooral tof hoe ze de ons bekende elementen combineren met een eigen sound. In die zin doet het me denken aan mijn favoriete Deerhunter. En het allerbelangrijkste, de songwriting is gewoon heel erg goed. Als album is het een mooie zit: 37 minuten, er staan wat instrumentale dingen op, 2 interludes die helemaal aansluiten op de sfeer. En om het helemaal af te maken een hoes die in het oog springt.
pi_194614552
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 17:46 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Met de "lik m'n anjer"-teksten kun je ook niet echt meer shockeren.

Skitterend.
Aldus.
pi_194614607
Ik vind het muzikaal vaak wel interessant maar die teksten vind ik niks. Geldt met name ook voor mannelijke rapperts.

Ik vind het contrast bij (bijvoorbeeld) PF ook zo groot. Aan de ene kant Megan Thee Stallion, aan de andere kant (bijvoorbeeld) Bill Callahan.
Aldus.
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:02:54 #247
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_194616009
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 11:24 schreef Z het volgende:
Ik vind het muzikaal vaak wel interessant maar die teksten vind ik niks. Geldt met name ook voor mannelijke rapperts.
Precies. En dat heb ik nog meer bij de nieuwe generatie "Nederlandstalige" rappers. Engels kan ik uitzetten qua teksten daadwerkelijk luisteren, Nederlands niet :P
nee, jij dan!
pi_194626367
quote:
14s.gif Op maandag 17 augustus 2020 16:23 schreef Gehenna het volgende:

• Neptunian Maximalism - Éons, episch avant-garde jazz drieluik

Holy shit dit album _O_

Had er nog nooit van gehoord maar nu ik er halverwege inzit (dus nog een uur te gaan) zie ik dit ook wel een persoonlijk hoogtepunt van het jaar worden.

Verdere hoogtepunten tot dusver:
Oranssi Pazuzu
Run The Jewels
Fiona Apple
Sightless Pit
Myrkur
Bada

Het enige waar ik actief naar uitkijk zijn Anna von Hausswolff en Alexis Marshall, maar ik laat me graag verrassen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_194627879
Ik moet nog even kijken naar een lijstje maar Orannsi Pazuzu staat daar zeker weten op.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_194628353
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 00:07 schreef Jabberwocky het volgende:
Holy shit dit album
haha nou dat dus _O_

quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 00:07 schreef Jabberwocky het volgende:
Sightless Pit
Myrkur
Bada
Deze moet ik nog even uitchecken :Y
nee, jij dan!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')