BB:quote:Ik ben nogal van de projectjes zie: F&S / [Projectje] Alle oscar winnaars beste film kijken
Dus wordt het tijd voor een nieuw projectje, dit keer ga ik mijn platen eens beluisteren. (ik hou het eerst bij vinyl alleen) Ik zal elke plaat hier melden en er een klein tekstje bij plaatsten. Dit kan even duren(heb ooit al mijn mp3s achter elkaar geluisterd en daar was ik meer dan een jaar mee bezig dus wie weet hoe lang dit gaat duren heb ook wat minder tijd dus het zal niet elke dag geupdate worden)
Maar zonder verder getreuzel mijn platenkast:
quote:Op woensdag 10 juni 2020 13:17 schreef Bosbeetle het volgende:
BBCD73
[ afbeelding ]
Nadat californication van the red hot chilli peppers uitkwam kwam er ook weer een solo album van john frusciante. Eerder had hij solo materiaal wat echt heel erg in zijn heroine periode zat, bijna syd barrett-esque. Ik heb het gevoel dat hij bij deze plaat dat een beetje probeerde te simuleren, het is niet de beste zanger maar toch is zijn zang erg passend bij deze muziek. De nummers zijn erg pakkend en eigenlijk best wel goed geproduceerd, het lijken mij teksten die gebaseerd zijn op slechte periodes in zijn leven maar hoe hij in de hoes afgebeeld staat is het duidelijk dat hij veeeeeel beter in zijn vel zit. Daardoor is het eigenlijk best een positief album. Ook zitten er een soort van tips in voor hemzelf wat een grappig gegeven is.
Hierna is hij behoorlijk productief geworden om vervolgens te minderen en te eindigen als breakcore artiestmaar toch wel een ontzettend muzikaal persoon die John, mooie dingen gedaan hoopt dat hij ze blijft doen
En dan heb ik nog niets gezegd over wonderschoon gitaarspel natuurlijk want daar ligt duidelijk zijn kracht ook te horen op de instrumentaaltjes op dit album.
oh cool, dit was dus direct wel een dingetje destijds? Als in: dat het op de radio werd gedraaid?quote:Op woensdag 10 juni 2020 15:59 schreef bartrid het volgende:
ik kan me nog goed herinneren toen die plaat uitkwam. Op m'n walkman elke dag in de trein naar m'n zomerbaantje![]()
De eerste paar QOTSA waren nog wel leuk maar heb er eigenlijk al jaren niet meer naar geluisterd.
Yep,is me bekend!quote:Op woensdag 10 juni 2020 11:10 schreef Gehenna het volgende:
GCD049 Future Sound of London - Lifeforms
[ afbeelding ]
[...]
Verder speelt Robert Fripp nog gitaar op 1 nummer, en doen ze nog een cover van Klaus Schulze (@:bazbo, let je op?)
[...]
tja, ik vind het zelf echt geweldig. Zit meer richting de ambient (techno), moet je een beetje liggen.quote:Op woensdag 10 juni 2020 20:16 schreef bazbo het volgende:
[..]
Yep,is me bekend!
Alleen nog nooit gehoord. Is het wat?![]()
Goeie reviews overal en kwam ook wel langs op mtv en zo. Cd geleend uit de muziek bibliotheek in Delft en getapedquote:Op woensdag 10 juni 2020 16:18 schreef Gehenna het volgende:
[..]
oh cool, dit was dus direct wel een dingetje destijds? Als in: dat het op de radio werd gedraaid?
Ik kwam er zelf pas jaren later achter, toen ik internet kreeg(in '92 was ik dan ook 7)
Koel. Dat wordt zoeken. Hassell's werk vind ik prachtig.quote:Op woensdag 10 juni 2020 20:40 schreef Gehenna het volgende:
[..]
tja, ik vind het zelf echt geweldig. Zit meer richting de ambient (techno), moet je een beetje liggen.
Heeft wel iets weg van een meer electro-variant van John Hassell. Van die 'natte' geluidjes.
Yep. Die komt hier ook nog. Over een jaar of zo.quote:Op donderdag 11 juni 2020 15:56 schreef Gehenna het volgende:
GCD055 The Mars Volta - Deloused in the Comatorium
[ afbeelding ]
Ik weet nog goed toen deze uitkwam in 2003, dat dit echt iets anders was dan al die andere rockbands rond die tijd. En die hoes deed het 'm ook wel. Compleet chaotisch, maar tegelijk heel helder. Progressieve rock muziek, die echt vooruit keek i.p.v. de sound van grootheden uit de 70s na te doen.
Tevens de eerste cd die ik ooit online bestelde
Kijk, dit wist ik niet eensquote:Op vrijdag 12 juni 2020 10:47 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vind hem eigenlijk beter dan die eerste, minder pakkend maar als hij je eenmaal heeft, pfoeh. Ook frusiciante en flea drukken een redelijke stempel op die plaat maar dan niet op de manier die je van hun verwacht. Ik denk de beste uit hun oeuvre
sniemoeilijkquote:Op vrijdag 12 juni 2020 12:44 schreef Bosbeetle het volgende:
BBCD81
Snachts van fratsen kan ik geen plaatje van vinden
[...]
quote:Op vrijdag 12 juni 2020 14:49 schreef bazbo het volgende:
[..]
sniemoeilijk
[ afbeelding ]
De titel is sNachs en Discogs is je vriend.![]()
Neequote:
Interessantquote:Op zaterdag 13 juni 2020 10:43 schreef bartrid het volgende:
2nd Gen - Irony is.
Erg lekkere noisy hiphop dat mij aan Techno Animal en sommige andere side projects van Justin Broadrick doet denken.
quote:Op zaterdag 13 juni 2020 14:13 schreef bartrid het volgende:
5ive - Hesperus.
Een nogal ongelukkige bandnaam, want het is dus niet de Britse boy band maar een Amerikaans duo dat rock, post metal, sludge mixed. Helaas kent Songkick het verschil niet, dus ik ben altijd weer teleurgesteld dat ze weer niet komen touren![]()
zie ook mijn amazon recommedations toen ik naar Evanescence van Scorn zocht. Tijden goth metal met vrouwelijke vocalen als recommendation gehadquote:
Zou kunnen die heeft hem volgensmij een keer voor mijn neus weggeplukt bij een concert... Maar mijn geheugen is ook niet meer wat het isquote:
Ja geweldige plaat, geweldige band en ben blij dat ik ze een paar keer live heb gezien.quote:Op maandag 15 juni 2020 12:08 schreef Gehenna het volgende:
GCD059 NoMeansNo - Wrong
[ afbeelding ]
Weer eentje die al een tijdje niet gehoord had, omdat ie niet op Spotify staat![]()
Een van de tofste punk-albums, vooral heerlijke bas
Met dank aan Gong- en gitaarheld Steve Hillage.quote:Op woensdag 17 juni 2020 09:19 schreef bartrid het volgende:
808 State - Ninety.
1 van de grondleggers van de techno en erg invloedrijk. Met natuurlijk deze klassieker:
zekerquote:Op woensdag 17 juni 2020 10:39 schreef bazbo het volgende:
[..]
Met dank aan Gong- en gitaarheld Steve Hillage.
quote:Tsuyama and Kawabata formed another offshoot in December 2006, Acid Gurus Temple, with Mani Neumeier of Guru Guru, which quickly changed its name to Acid Mothers Guru Guru.
quote:Op woensdag 17 juni 2020 16:29 schreef bartrid het volgende:
Hier de laatste Acid Mothers Temple & the Melting Paraiso U.F.O. - La Novia
Typische Acid Mothers Temple, wel lekker maar 3 platen achter elkaar gaat me een beetje vervelen.
Koel. Ik heb die Live Frogs Set Two waarop hij de complete Animals-plaat van Pink Floyd naspeelt. Komt over een maand of vier.quote:Op woensdag 17 juni 2020 20:59 schreef Bosbeetle het volgende:
BBCD89
[ afbeelding ]
Les claypool's flying frog brigade een project van Les nadat primus er mee gestopt was, waarin hij de oude drummer van primus jay lane weer opzoekt (je weet die waar hij ook the holy mackerel mee heeft gedaan) en nog een aantal andere jammy artiesten. Ze spelen nummers van holy mackerel maar volgensmij een heel aantal covers sowieso een cover van shine on you crazy diamond. (set twee bestaat geloof ik uit allemaal floyd nummers maar die staat niet in mijn kast dit is live frogs set 1)
Als ik de nummers google zie ik dus al een king crimson cover, (van discipline) drie nummers van sausage (een ander claypool project met jay lane) twee van holy mackerel... als je het goed bekijkt is dit na mackerel en sausage eigenlijk gewoon hetzelfde project met wat meer mensen erbij
Zag dat ze nu een reissue hebben van set 1 & 2 in één bundel... daar denk ik nog een beetje aan. (het moet niet zo worden dat ik meer albums heb van mensen die pink floyd naspelen dan pink floyd zelf... is nog lang niet zo maar het wordt wel veel gedaanquote:Op donderdag 18 juni 2020 07:24 schreef bazbo het volgende:
[..]
Koel. Ik heb die Live Frogs Set Two waarop hij de complete Animals-plaat van Pink Floyd naspeelt. Komt over een maand of vier.![]()
Gov't Mule - Dark Side Of The Mulequote:Op donderdag 18 juni 2020 09:20 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zag dat ze nu een reissue hebben van set 1 & 2 in één bundel... daar denk ik nog een beetje aan. (het moet niet zo worden dat ik meer albums heb van mensen die pink floyd naspelen dan pink floyd zelf... is nog lang niet zo maar het wordt wel veel gedaan)
Dat boekje heb ik ookquote:Op donderdag 18 juni 2020 14:26 schreef Gehenna het volgende:
Verder zit er een boekje verstopt onder de cd.
Jaquote:Op donderdag 18 juni 2020 15:06 schreef bazbo het volgende:
Radiohead totaal aan me voorbijgegaan. Mis ik wat?
YES!quote:Op donderdag 18 juni 2020 15:06 schreef bazbo het volgende:
Radiohead totaal aan me voorbijgegaan. Mis ik wat?
quote:Op donderdag 18 juni 2020 20:25 schreef Bosbeetle het volgende:
hehe ik lees het hoesje van muts en daarin staat:
"Hier volgt een tip voor de hometapers:
Bent u in het tijdelijke bezit van dit schijfje, schaf dan een C60 bandje van een goed fabriek aan.
De nummers 1 t/m 7 kunnen op kant A de rest op kant B."
Ah vet, ze doen het nog steeds, gaan dan al 50 jaar meequote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:00 schreef bazbo het volgende:
Supersister!![]()
Stips in de bocht. Zo heerlijk studentikoos en briljant. Die eerste elpee was wel meteen hun beste, maar al hun platen vind ik geweldig. Mocht het Supersister Project afgelopen 5 december live zien. Prachtig!
Ik heb ze vorig jaar daar gezien, dat was nagenoeg perfectquote:Op vrijdag 19 juni 2020 15:50 schreef bartrid het volgende:
Die Spiritualized is goed jaOoit in Paradiso gezien en dat was HARD. Maar wel erg goed.
ik ergens in 2002/2003 of zo toen ik nog in Nederland was. Dat was minstens net zo hard als Mogwai maar zo ontzettend mooiquote:Op vrijdag 19 juni 2020 15:58 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ik heb ze vorig jaar daar gezien, dat was nagenoeg perfect![]()
Huh, wow, Wilson die shoegaze en garage rock maakt dat moet ik horenquote:Op zaterdag 20 juni 2020 20:47 schreef bazbo het volgende:
bazbo 0883: Steven Wilson - Insurgentes
[ afbeelding ]
En wat kocht ik dan vandaag op deze Record Store Day? Nou, dit. Het eerste soloalbum van Steven Wilson uit 2008. Dit is de remaster uit 2016. Op zijdes 1, 2 en 3 staat het album zoals we dat kennen. Op kant 4 staan de vier bonusstukken die eerder alleen te horen waren op de Deluxe Edition vierschijvendoos (die ik niet heb, potverdomme). Mooie aanwinst, dus. Wilson heeft in 2008 nog zijn band Porcupine Tree, maar zint op een solocarrière. Voor zijn eerste soloalbum kiest hij ervoor om iets heel anders te doen. Hij maakt een plaat in de stijl van shoegaze en garagerock, genres die hij zelf erg graag hoort. Het resultaat is een album dat ik bij eerste beluisteringen helemaal niet zo mooi vond, maar ik in de loop van de jaren steeds meer ben gaan waarderen. Veel van de muziek is opgenomen in Mexico (Insurgentes is een grote snelweg dwars door Mexico City) en veel foto's uit de hoezen ook. De muziek is bij vlagen zeer duister en naargeestig. Hoogst prettig, wel.
Nou, eigenlijk valt het wel mede met dat rauwe geluid. Er is wel noise op te horen en hier en daar een gitaarmuur, maar er zijn ook veel zeer subtiele passages. Maar ga hem zeker eens beluisteren!quote:Op zondag 21 juni 2020 09:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Huh, wow, Wilson die shoegaze en garage rock maakt dat moet ik horen
idd brrr het is voor mij ook bij deze plaat gebleven toen alquote:Op dinsdag 23 juni 2020 11:53 schreef bartrid het volgende:
Oh ja die hebben ook een cover van Big in Japan gedaan die niet al te best is
En ja zo klinkt het ook. Soms erg acoustisch, soms niet.quote:An American folk-influenced experimental rock band that formed in 2002,
quote:Op woensdag 24 juni 2020 09:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vind hem daardoor misschien wel de leukste
Jup, en 'Flight of the Behemoth'. Die juist half heel minimalistisch is, en half een samenwerking met Merzbow is, ook niet echt toegankelijkquote:Op woensdag 24 juni 2020 09:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Trouwens toen hadden ze ook nog niet veel anders uit de rest was white one en void 00 die zijn een stuk abstracter...
Herinner me een verjaardag van trashcanman waar die plaat persee op groot volume gedraaid moest worden door de jarige jop. De rest van de gasten vond het volgensmij minder poppyquote:Op woensdag 24 juni 2020 09:40 schreef Gehenna het volgende:
[..]Hij doet om die reden in ieder geval mee in m'n favorieten van hun
ah cool, ja met die dingen kom ik 'm ook af en toe nog wel eens tegenquote:Op donderdag 25 juni 2020 08:47 schreef Bosbeetle het volgende:
f. Pas vele jaren later kwam ik erachter dat het een neef van gehenna was (die ik toen ook al een beetje kende) Kom hem inmiddels nog wel eens tegen bij een fratsen concert ofzo
Ze hebben ook wel wat mindere koper vind ik bijvoorbeeld niet zo leukquote:Op donderdag 25 juni 2020 14:51 schreef bartrid het volgende:
Brik is de enige Kift plaat die ik heb. Erg leuke plaat
Dit is de eerste plaat van ze.quote:The band became known in the gothic scene for its dark, electronic industrial-leaning sound, heavy samples, loops, dub remixes[3] and manic vocals.
Wow!quote:Op vrijdag 26 juni 2020 09:49 schreef bartrid het volgende:
AMM - AMMMusic
Engelse "free improvisation" group die naar verluidt een grote invloed waren op Syd Barrett en de vroege Pink Floyd. Verwacht geen hippie shit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |