Fles' Travelsnacks, part 118BestemmingOlst
Datum / dataDinsdag 2 maart 2021
BeweegredenOmdat het kan. Omdat mijn knie weer okee is en ik denk dat dit soort dingen weer een goed plan zijn. Of dat ook echt zo is? Houden we even in het midden
VervoerTrein en benenwagen.
Foto's!Daar is de trein die mij naar Olst gaat brengen

7 minuten voor slechts ¤ 2,90 vol tarief. Wat wil je nog meer.
* Dr_Flash in le train![02.jpg]()
Aangekomen in Olst jawel, 10 kilometer verderop. Ook hier is het geweldig weer. Nu terug naar huis lopen.
![03.jpg]()
Schoorsteen van Olba in Olst.
![04.jpg]()
Ik kwam in Olst ook nog dit huis tegen. Compleet met kerstbomen op het dak. Beetje doorgeschoten wintersportliefhebber waarschijnlijk
![05.jpg]()
Zomaar een berm-monument dat te maken heeft met de bevrijding.
![06.jpg]()
De Zandwetering bij Boskamp, ik zou dit water later nog 4 of 5 keer oversteken.
![07.jpg]()
De sfeer zit er goed in zien we wel
![08.jpg]()
Hier zien we iets bijzonders: een vistrap. Er is een omleiding gemaakt voor de vissen zodat ze het hoogteverschil bij de stuw Groot Hoenlo kunnen overbruggen.
![09.jpg]()
Even verderop kasteel Groot Hoenlo, wat teruggaat tot de middeleeuwen maar zijn huidige vorm min of meer in 1624 kreeg. Het zijn appartementen tegenwoordig, je mag er niet op als je er niet woont.
![10.jpg]()
Daar heet het al wel Diepenveensweg. In de verte komt bus 161 aan.
![11.jpg]()
Een kilometer voorbij Groot Hoenlo komen we bij de spoorlijn Deventer - Zwolle, waarover de trein mij zojuist naar station Olst gebracht heeft. Hier vinden we een bijzonder verdedigingswerk dat in de koude oorlog de Russen moest tegenhouden. Er zijn hier twee achtergelaten Sherman-tanks uit WO2 in veel beton gegoten en van ééntje is de geschutskoepel inmiddels verwijderd. Maar van de andere dus niet. Die staat hier dus gewoon vlakbij het spoor de Russen tegen te houden
![12.jpg]()
![13.jpg]()
De Diepenveenseweg gaat een stukje verder langs het spoor, en we komen bij het schooltje van Hengforden, een buurtschap met een bewogen geschiedenis. However, dit is het schooltje
![14.jpg]()
hiervandaan was het nog best een vervelend eind naar Diepenveen. Toch houden we de moed erin
![15.jpg]()
Verder op naar Diepenveen, kwam ik nog een enorme eik tegen die geplant was bij gelegenheid van het huwelijk tussen Prinses Juliana en Prins Bernhard in 1937.
![16.jpg]()
In het centrum van Diepenveen kwam ik nog deze oliebollenkraam tegen in de vorm van een of ander alpenkerkje. Altijd leuk natuurlijk.
![17.jpg]()
En na 31 alcoholvrije dagen en een meer dan fatsoenlijke wandeling vond ik dat ik wel een biertje verdiend had op het balkon

in het stralende zonnetje
ConclusieOpen die grenzen!