Ja precies! Wat je allemaal ontdekt in je eigen buurtquote:Op zaterdag 6 juni 2020 00:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja van al mijn wandelingetjes door de buurt
En lekker gegetenquote:Op zaterdag 6 juni 2020 14:47 schreef Zilverberk het volgende:
Goeie snack. Ik ben dik jaloers, Wouda én toffe toren én ook nog een wegwerpcamera volklikken. Coole dag.
Leukquote:Op zondag 14 juni 2020 13:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Travelsnacks, part 106
Bestemming
Holterberg, Overijssel
Datum / data
Zondag 14 juni 2020
Beweegreden
Lekker wandelen
Vervoer
Trein en benenwagen.
Eten en drinken
Lunchtrommeltje en fles water van huis meegenomen.
Foto's!
De wandeling begon aan de Beukenlaan in Holten, vlak buiten het station. Daar mag je zingen op de fiets
[ afbeelding ]
Even verderop liep ik het bos in. Mooi gebiedje.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Na een klein half uurtje bereikte ik de Canadese begraafplaats, behoorlijk indrukwekkend.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Na nog een stukje echt struinen dwars door het bos Kwam ik aan bij het Natuurmuseum Holterberg, waar ik gisteravond al een online ticket voor gekocht had.
[ afbeelding ]
Best leuk om eens te zien, mooie diorama's ingericht met opgezette rendieren, herten, wolven, en er staat zelfs een eland. Er is ook een souvenirwinkeltje maar daar vond ik niks nuttigers dan een fles streekwijn. Veel kitsch en speelgoed.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hele verzameling eieren van allerlei vogels daar.
[ afbeelding ]
Wild zwijn, ook opgezet.
[ afbeelding ]
Impressie van de drukte. Hier mag je nog een mountainbike of 200 bij denken.
[ afbeelding ]
Typisch Sallands landschap bij het verlaten van de bosrand.
[ afbeelding ]
Le me na afloop in de trein terug naar huis.
[ afbeelding ]
Stappenteller staat inmiddels al boven de 10.000 vandaag Voor vanmiddag en vanavond nog een speciaalbierproeverijtje en een rondje BBQ op het programma, dus deze keer geen uitgebreide eetfoto's. #Enjoytehgoodlife
Klinkt als een noodzakelijke reis.quote:Op zondag 14 juni 2020 13:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Travelsnacks, part 106
Bestemming
Holterberg, Overijssel
Datum / data
Zondag 14 juni 2020
Beweegreden
Lekker wandelen
Vervoer
Trein en benenwagen.
Eten en drinken
Lunchtrommeltje en fles water van huis meegenomen.
Foto's!
De wandeling begon aan de Beukenlaan in Holten, vlak buiten het station. Daar mag je zingen op de fiets
[ afbeelding ]
Even verderop liep ik het bos in. Mooi gebiedje.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Na een klein half uurtje bereikte ik de Canadese begraafplaats, behoorlijk indrukwekkend.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Na nog een stukje echt struinen dwars door het bos Kwam ik aan bij het Natuurmuseum Holterberg, waar ik gisteravond al een online ticket voor gekocht had.
[ afbeelding ]
Best leuk om eens te zien, mooie diorama's ingericht met opgezette rendieren, herten, wolven, en er staat zelfs een eland. Er is ook een souvenirwinkeltje maar daar vond ik niks nuttigers dan een fles streekwijn. Veel kitsch en speelgoed.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hele verzameling eieren van allerlei vogels daar.
[ afbeelding ]
Wild zwijn, ook opgezet.
[ afbeelding ]
Impressie van de drukte. Hier mag je nog een mountainbike of 200 bij denken.
[ afbeelding ]
Typisch Sallands landschap bij het verlaten van de bosrand.
[ afbeelding ]
Le me na afloop in de trein terug naar huis.
[ afbeelding ]
Stappenteller staat inmiddels al boven de 10.000 vandaag Voor vanmiddag en vanavond nog een speciaalbierproeverijtje en een rondje BBQ op het programma, dus deze keer geen uitgebreide eetfoto's. #Enjoytehgoodlife
Ja Was tof! En nog lekker weer Vanaf half drie heeft het continu geregend hier. Ook prima natuurlijk, maar niet om te gaan lopenquote:
Komt wel erg dichtbij zoquote:Op maandag 15 juni 2020 10:32 schreef Molo het volgende:
Wat leuk Fles! Die plek ga ik eens onthouden voor deze zomer
Ik heb geen flauw idee waar Holten ligt hoor. Zal eens googlemepsenquote:
al dat etenquote:Op zaterdag 27 juni 2020 15:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Travelsnacks, part 107
Bestemming
Valkenburg
Gezelschap
Liesj0n
Datum / data
Vrijdag 19 t/m zondag 21 juni 2020
Beweegreden
Wandelen en dringend behoefte aan even eruit.
Vervoer
Treinen, en de benenwagen.
Aanraders
Het landschap is fantastisch. En we hadden ook enorm mazzel met het weer.
Afraders
Mwoa niet echt. Al was ik niet heel erg tevreden over het hotel, maar soit.
Foto's!
Eerst even drie en een half uur met verplicht mondkapje in de trein natuurlijk. Bezetting in de trein viel reuze mee overal.
[ afbeelding ]
Tegen het avondeten kwamen we aan in Valkenburg. Even deze schnitzel verorberd
[ afbeelding ]
Na het eten nog even een wandeling door het stadje gemaakt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De volgende ochtend hadden we de laatste shift voor het ontbijt. Lekker DDR-style in de rij voor eten. Het werd ook echt als in een gaarkeuken op je bord geschept. Zelf iets beetpakken was er niet bij Even goed prima ontbijtje hoor.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier in de verte ons hotel, pal aan de Geul
[ afbeelding ]
Toen begon het wandelen pas echt. We hadden wandelroute 702 van Wandelgidszuidlimburg.com. Helaas hadden we een oude uitgeprinte versie van het hotel dat nog niet door zijn stapeltje van 2014 heen was of zo, waardoor we een keer een stukje extra hebben moeten lopen. Nou ja. Hoe dan ook, hier zwemt Liesje in de Geul, vlak buiten Valkenburg
[ afbeelding ]
Even verderop kwamen we bij een geologisch monument: Een bijna dichtgegroeide kalksteengroeven waar je allerlei mesozoïsche sedimenten mooi aangesneden kunt zien zitten en zo
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nadat we fout en weer goed gelopen waren staken we de spoorlijn over en beklommen we de Däölkesberg, waar we een paar studenten tegenkwamen die bezig waren met veldwerk voor het karteren van verschillende soorten bijen op de bloesem in de weilanden.
[ afbeelding ]
Na een flink eind verder stappen en nadat ik mijn PR op de stappenteller (stond op 13.019 van begin maart) inmiddels verbeterd had, kwamen we bij het lunchpunt. Daar ging een broodje bal er gretig in
[ afbeelding ]
Het eerste deel van de terugweg was eigenlijk een beetje onzin. Kennelijk om de asfaltwegen te vermijden zijn we twee keer een enorm eind over een karrepad gelopen, waarvan de tweede keer omhoog, vol in de bakkende zon. Nog snel even een fotootje van een weiland vol koeien gemaakt.
[ afbeelding ]
Maar uiteindelijk zagen we in de verte Valkenburg liggen. Links de Wilhelminatoren, die puntdaken zijn Thermae 2000.
[ afbeelding ]
Na een welverdiend drankje op een terrasje besloten we pannenkoeken te gaan eten. Eerst even een gezondheidsverklaring invullen natuurlijk. Even kijken of je wel pannenkoekenproof bent.
[ afbeelding ]
Lekker pannenkoekje met spek en kaas
[ afbeelding ]
Daarna was het nekkie er wel af en kon ik moet een moe maar voldaan gevoel mijn bed in
[ afbeelding ]
Zondagochtend zijn we nog even de berg op geweest met de stoeltjeslift voor een rondje op de rodelbaan
[ afbeelding ]
En toen gingen we weer naar huis Ontzettend genoten, waren we echt even hard aan toe Doei!
[ afbeelding ]
Ja goed he Alle salade ook maar opgegetenquote:
Dat is omdat het heel erg meeviel juffrouwquote:Op zaterdag 27 juni 2020 16:00 schreef liesje1979 het volgende:
Jammer dat de file die je veroorzaakte op de rodelbaan niet zo goed te zien is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |