Heb tijdens m'n studie een programma gemaakt om digitaal enquêtes onder ouderen af te kunnen nemen. Moesten we ook testen... Gingen letterlijk met de muis naar het scherm. En met één vinger de muis bedienen waardoor ze mega grote knoppen telkens blijven missenquote:Op vrijdag 5 juni 2020 17:53 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Geloof me.....oudjes kunnen zelfs die ontregeld krijgen
quote:Op vrijdag 5 juni 2020 17:53 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Geloof me.....oudjes kunnen zelfs die ontregeld krijgen
Mijn broer heeft uiteindelijk hulp op afstand ingesteld zodat hij niet steeds een stad verder iets heel simpels hoefde op te gaan lossenquote:Op vrijdag 5 juni 2020 17:58 schreef ToT het volgende:
[..]
Mijn moeder is op haar 65e begonnen met te computeren. Mijn vader deed met haar mee.
Beiden op seniorencursus gegaan waar ze het over "potten en pannen op het aanrechtblad" hadden en dat je zo'n pan kon openen om te zien wat er in zit.
Gevolg: moeders regelmatig aan de telefoon: "Ja ik open het pannetje op de aanrecht, maar ik zie niet wat ik nodig heb, kun je me helpen?"
Regelmatig vele, VELE tientallen shortcuts naar een foto of documentje van de desktop verwijderd.
Er zat voor een paar honderd MB aan bestanden in de prullenbak dus gooi ik die leeg. Mams meteen overstuur omdat ze daar allemaal belangrijke foto's enzo in gedaan had en die zijn nu dus allemaal weg.
Ook was de hele mailbox een keer volledig verdwenen, met allerlei belangrijke zaken er in.
Maar: in de loop der tijd is ze er echt goed in geworden: zo googlede ze een tijdje geleden naar de contactgegevens van de fabrikant van een bepaald medicijn en heeft de telefoniste echt HE-LE-MAAL uit zitten kafferen over wat voor TROEP ze maken omdat ze er vreselijke bijwerkingen van kreeg!![]()
Ze zit ook vaak met d'r iPad bij de buurvrouw Wordfeud te spelen. We kletsen soms wat via de webcam enz.
Je moet er wel geduld voor hebben ha haquote:Op vrijdag 5 juni 2020 17:57 schreef engine het volgende:
[..]
Heb tijdens m'n studie een programma gemaakt om digitaal enquêtes onder ouderen af te kunnen nemen. Moesten we ook testen... Gingen letterlijk met de muis naar het scherm. En met één vinger de muis bedienen waardoor ze mega grote knoppen telkens blijven missen
Was een leuke dag!
Idd hier ook teamviewer en anders ff met de tefeloon videobellen ...quote:Op vrijdag 5 juni 2020 18:02 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Mijn broer heeft uiteindelijk hulp op afstand ingesteld zodat hij niet steeds een stad verder iets heel simpels hoefde op te gaan lossen
[..]
Je moet er wel geduld voor hebben ha ha
Ik heb jarenlang in de ICT gezeten. Mijn eerste baan was in een computerwinkel. (In de tijd van de eerste Pentiums en nog met ouderwetse CT monitoren enzo).quote:Op vrijdag 5 juni 2020 17:57 schreef engine het volgende:
[..]
Heb tijdens m'n studie een programma gemaakt om digitaal enquêtes onder ouderen af te kunnen nemen. Moesten we ook testen... Gingen letterlijk met de muis naar het scherm. En met één vinger de muis bedienen waardoor ze mega grote knoppen telkens blijven missen
Was een leuke dag!
Mijn broer heeft ook hulp op afstand bij haar ingesteld. Ikzelf zat toen in een behoorlijk zware periode van mijn leven en kon dit gedoe er even niet bij hebben.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 18:02 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Mijn broer heeft uiteindelijk hulp op afstand ingesteld zodat hij niet steeds een stad verder iets heel simpels hoefde op te gaan lossen
oudjes videobellen leren is best een uitdagingquote:Op vrijdag 5 juni 2020 18:04 schreef Geerd het volgende:
[..]
Idd hier ook teamviewer en anders ff met de tefeloon videobellen ...
Gaat goed !!quote:Op vrijdag 5 juni 2020 18:12 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
oudjes videobellen leren is best een uitdaging
Ik dacht nog een magntronmaaltijd te hebben ..helaas over datumquote:
Als je alleen bent is dat ook prima!quote:Op vrijdag 5 juni 2020 18:46 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ik dacht nog een magntronmaaltijd te hebben ..helaas over datum![]()
had net een rookworstje ..geen zin om boodschappen te doen, maar ff simpel noodles
![]()
![]()
![]()
Gister visite gehad druk geweest met hacjee maken..vlees uien snijden bakken etc afwassenquote:
wat een leven !!quote:Op vrijdag 5 juni 2020 18:49 schreef stokj het volgende:
De kok heeft hier rijst met kousenband en 2 heerlijke stukken zalm gemaakt in saus.
quote:Op vrijdag 5 juni 2020 18:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Ach je hebt de verkiezingen verloren, dus de rust keert zo terug!
De kat van de tandeloze heks deed dat toen de heks de eerste keer had geworpen. De kat was zo jaloers dat die in de wieg van de baby ging plassen en poepenquote:
quote:Op vrijdag 5 juni 2020 19:01 schreef stokj het volgende:
[..]
De kat van de tandeloze heks deed dat toen de heks de eerste keer had geworpen. De kat was zo jaloers dat die in de wieg van de baby ging plassen en poepen
Ja ach, overkomt de beste wel eens he!quote:Op vrijdag 5 juni 2020 19:01 schreef stokj het volgende:
[..]
Heb jij in een dronken bui in de wieg van mini-ToT gedraaid?
naah gelukkig heb ik dat wel onder controlequote:Op vrijdag 5 juni 2020 19:01 schreef stokj het volgende:
[..]
Heb jij in een dronken bui in de wieg van mini-ToT gedraaid?
quote:Op vrijdag 5 juni 2020 19:03 schreef ToT het volgende:
Neuh, hij heeft nooit een wieg gehad, alleen een ledikant en die zie je niet zo snel voor een plee aan!
Overigens slaapt hij tegenwoordig al in een bed voor volwassenen, met zijn ledikantje er tegenaan zodat hij er niet uit valt.
Hij moet niks meer van het ledikantje hebben.
Echt het gaat allemaal zo snel!quote:
Ja en dan zelf ook beetje met beleid terug schoppenquote:Op vrijdag 5 juni 2020 19:05 schreef ToT het volgende:
[..]
Echt het gaat allemaal zo snel!
Ik heb vandaag een aantal keren met hem zitten voetballen!Echt naar elkaar overspelen!
Okee hij pakte het meestal wel op en gooide het naar mij toe, maar toch!
Haha, dat je niet ineens een kind dwars door je keukenraampje heen hebt vliegen idd!quote:Op vrijdag 5 juni 2020 19:08 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ja en dan zelf ook beetje met beleid terug schoppen![]()
Ja zie weleens filmpjes op dumpert man man man echt zo lekker onbedachtzaam lomp die bal rossenquote:Op vrijdag 5 juni 2020 19:08 schreef ToT het volgende:
[..]
Haha, dat je niet ineens een kind dwars door je keukenraampje heen hebt vliegen idd!
och hoe leuk!quote:Op vrijdag 5 juni 2020 19:05 schreef ToT het volgende:
[..]
Echt het gaat allemaal zo snel!
Ik heb vandaag een aantal keren met hem zitten voetballen!Echt naar elkaar overspelen!
Okee hij pakte het meestal wel op en gooide het naar mij toe, maar toch!
Doet me ook weer denken aan zo'n super oud fake filmpje van een hoogbejaarde dame die keihard een baby de lucht in trapt!quote:Op vrijdag 5 juni 2020 19:09 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ja zie weleens filmpjes op dumpert man man man echt zo lekker onbedachtzaam lomp die bal rossen![]()
Echt wel!quote:
Heerlijk genieten dus!quote:Op vrijdag 5 juni 2020 19:11 schreef ToT het volgende:
[..]
Echt wel!
En tussendoor zat meneertje van alles in speelgoedpannetjes te "koken", moest weer opgetild worden om ff lekker te knuffelen, zat te lachen bij filmpjes enz.Hij is echt zooooo actief vandaag!
Hij begint het sneller te begrijpen dan jij nu hèquote:Op vrijdag 5 juni 2020 19:13 schreef ToT het volgende:
[..]
Absoluut!
Je krijgt echt meer en meer interactie met hem!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |