SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9S
geef me eens ongelijk.Het is juni, amper 12 graden en het regent vrij hard. Dat is toch redelijk knaak. Dat het lang droog is geweest staat daar los vanquote:
twitter:Kachelmannwettr twitterde op donderdag 04-06-2020 om 21:26:47Mal ein Blick in die nächste Woche. Das bestimmende Höhentief soll sich tendenziell nach Südwest- oder Südeuropa verlagern. Damit könnte uns sehr warme, vielleicht auch heiße Luft aus Südost/Ost erreichen, die auch gewitteranfällig wäre. Es hängt von genauer Lage des Tiefs ab. https://t.co/0r6xLIs80G reageer retweet
Zuidelijk Nederland komt er weer bekaaid vanaf..quote:Op vrijdag 5 juni 2020 07:57 schreef InverHouse het volgende:
Komt wel wat aan vanaf de Noordzee. Inclusief onweer.
Zit ook onweer in het zuiden.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 08:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zuidelijk Nederland komt er weer bekaaid vanaf..
Mwa, de grootste pluk boven Zuid Holland lijkt toch NO te trekken boven de grote rivieren langs..quote:
Onweer?:Dquote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:05 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja, het gaat hier nu echt los.
Petrichor straksquote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:52 schreef YourCaptor het volgende:
Hier ook, het regent steeds harder door. Heerlijk.
Hier stortregent het al een uur. Je mag het allemaal hebben van me....quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
Hier een klein buitje gehad tot nu toe. Als ik kijk hoe de buien verlopen zitten we ook weer precies in het gat tussen de twee regenvelden in
Hoe is het mogelijk.
We kunnen die regen best gebruiken, als het nooit meer regent leven we over een jaar in een woestijnquote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hier stortregent het al een uur. Je mag het allemaal hebben van me....
Na vele weken droogte en zon mag je toch wel klagen wanneer het zowaar een keertje regent?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:48 schreef Blik het volgende:
[..]
We kunnen die regen best gebruiken, als het nooit meer regent leven we over een jaar in een woestijn
Graag. Ik kan vanavond gewoon gaan sproeien vrees ik.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hier stortregent het al een uur. Je mag het allemaal hebben van me....
Hell yes!quote:Op vrijdag 5 juni 2020 10:50 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Na vele weken droogte en zon mag je toch wel klagen wanneer het zowaar een keertje regent?
twitter:Weerplaza twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 10:27:02De nieuwe 15 daagse laat zien dat het in de loop van volgende week wel weer eens een flink stuk warmer kan worden.
Neerslag? Vang nu zo veel mogelijk op, heel nat wordt de komende periode niet...
https://t.co/VWXHPlVP6u https://t.co/TRTWKqpxVl reageer retweet
Dat zou wel eens een aantal zeer klamme dagen met onweer op kunnen leveren.quote:Op donderdag 4 juni 2020 21:30 schreef INViCTuS het volgende:
Ostgewitter?[ afbeelding ]twitter:Kachelmannwettr twitterde op donderdag 04-06-2020 om 21:26:47Mal ein Blick in die nächste Woche. Das bestimmende Höhentief soll sich tendenziell nach Südwest- oder Südeuropa verlagern. Damit könnte uns sehr warme, vielleicht auch heiße Luft aus Südost/Ost erreichen, die auch gewitteranfällig wäre. Es hängt von genauer Lage des Tiefs ab. https://t.co/0r6xLIs80G reageer retweet
Het kwam ook zo met bakken eruit zetten straks dat de weg blank stond en iedereen heel zachtjes reed. Nu is het van die mooie gestage regen, ik hoor mijn grassprietjes nog net niet juichenquote:Op vrijdag 5 juni 2020 13:12 schreef DemonRage het volgende:
Eindhoven heeft inmiddels een goeie slok water op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yep bijna alles is weer weg qua neerslag.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 14:49 schreef VacaLoca het volgende:
De 14 daagse neerslagvoorspelling verandert ook drastisch om het uur zeg. Nu weer vrij droog.
Dat was in Nederland ook het geval waardoor niet Deelen maar Gilze-Rijen het officieus record in handen heeftquote:Op vrijdag 5 juni 2020 15:38 schreef INViCTuS het volgende:
In Duitsland gaan ze het temperatuurrecord van vorig jaar onderzoeken.
[ afbeelding ]
An der Wetterstation Lingen wurde am 2. Juli 2019 mit 42,6 Grad die höchste je in Deutschland gemessene Lufttemperatur verzeichnet. Doch ein Blick auf den Standort der Station verrät: Dem amtlichen "Backofen" fehlt die Umluft, die Daten sind unbrauchbar. Bild: Jannes Wessels / WetterOnline.
Die Wetterstation in Lingen im Emsland hält mit 42,6 Grad den offiziellen Temperaturrekord in Deutschland. WetterOnline hat diesen Wert aufgrund einer inakzeptablen Messbedingung nicht anerkannt. Jetzt verlegt der Deutsche Wetterdienst (DWD) die Station endlich und überprüft den Rekord.
Hier nog steeds geen onweer gehad. Hele jaar nog niet.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 16:04 schreef ACT-F het volgende:
Eindelijk waar het in dit topic om draait: onweer
Heb jij even pech, want het ontstaat net ten noorden van je.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 16:06 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hier nog steeds geen onweer gehad. Hele jaar nog niet.
Zal wel weer zo'n jaar worden met onweer ten noorden, westen, oosten en zuiden van je maar behalve boven je hoofd. Zo als dat hier in Gld al jaren gaatquote:Op vrijdag 5 juni 2020 16:06 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hier nog steeds geen onweer gehad. Hele jaar nog niet.
Elke omslag betreft weer - dit jaar - ging verkeerd, wat dat betreftquote:Op vrijdag 5 juni 2020 16:16 schreef Tokkie_Tor het volgende:
[..]
Zal wel weer zo'n jaar worden met onweer ten noorden, westen, oosten en zuiden van je maar behalve boven je hoofd. Zo als dat hier in Gld al jaren gaat
vanaf woensdag wordt het waarschijnlijk weer rap warmer. Moet je komende week eens opletten hoe alles gaat groeien en ineens weer groen wordt. het mais staat zo een meter hoogquote:Op vrijdag 5 juni 2020 17:37 schreef Pisces29 het volgende:
Regen, zon, regen, droog, regen, zon.
Lekker voor de natuur en ook extra gezellig om binnen te zitten als het zo regent
Hopelijk is het een beetje accuraat (het weer is zo veranderlijk 😜) paar mindere dagen maar ook nodig! Maar het mooie zomerweer laat niet lang op zich wachtenquote:Op vrijdag 5 juni 2020 17:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
vanaf woensdag wordt het waarschijnlijk weer rap warmer. Moet je komende week eens opletten hoe alles gaat groeien en ineens weer groen wordt. het mais staat zo een meter hoog. Nodige onkruid zal ook wel weer omhoog komen.
De zon laat het warmer aanvoelen in deze maandenquote:Op vrijdag 5 juni 2020 18:06 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Maar 17 graden is ook niet heel koud. Als het maar niet grauw is.
Ja precies dan is het aangenaam.. ja de laatste paar weken voelde ook warmer aan eens maar ligt dan niet aan de zonkracht? Alles boven 30 in nl is zweten 😜quote:Op vrijdag 5 juni 2020 18:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
De zon laat het warmer aanvoelen in deze maanden. Ik vind dat het toch minimaal 20 graden met zijn
. En nee, ik hoef geen 30+
Ik woon in een knettergroene omgeving, het is echt prachtig hoe groen en vol met blad alles nu isquote:Op vrijdag 5 juni 2020 17:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
vanaf woensdag wordt het waarschijnlijk weer rap warmer. Moet je komende week eens opletten hoe alles gaat groeien en ineens weer groen wordt. het mais staat zo een meter hoog. Nodige onkruid zal ook wel weer omhoog komen.
Ik heb soms liever 17 en grijs dan 12 graden met blauwe lucht. Maar ik ben dan ook geen depressief mens als de zon niet schijnt, ik wil gewoon warmte.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 18:06 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Maar 17 graden is ook niet heel koud. Als het maar niet grauw is.
Instant weerblues neerslachtig als het zo grauw is hier 😜 maar ieder zijn voorkeuren. Kou slaat ook op je lichaam. Warmte maakt hitsig. Haha ok ik stop nuquote:Op vrijdag 5 juni 2020 18:17 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik heb soms liever 17 en grijs dan 12 graden met blauwe lucht. Maar ik ben dan ook geen depressief mens als de zon niet schijnt, ik wil gewoon warmte.![]()
Is nog veel onzeker, UKMO laat het lagedrukgebied dinsdag afzakken en meer ruimte voor neerslag.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 18:05 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Hopelijk is het een beetje accuraat (het weer is zo veranderlijk 😜) paar mindere dagen maar ook nodig! Maar het mooie zomerweer laat niet lang op zich wachten [ afbeelding ]
Dat ligt inderdaad aan de zonkracht. Zelfs als het nu 14 graden buiten is en je gaat wat doen in de zon, dan zweet je je een ongeluk en lijkt het wel 20+quote:Op vrijdag 5 juni 2020 18:12 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Ja precies dan is het aangenaam.. ja de laatste paar weken voelde ook warmer aan eens maar ligt dan niet aan de zonkracht? Alles boven 30 in nl is zweten 😜
Ik op zich ook wel en daarnaast werk ik in en rond een bos, dus groen zat. Ik fiets met 5 minuten de stad in en de andere kant op met 5 minuten tussen de weilanden of in het maïsquote:Op vrijdag 5 juni 2020 18:15 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik woon in een knettergroene omgeving, het is echt prachtig hoe groen en vol met blad alles nu is![]()
Ik wil ook een maïsveld![]()
Noooooooooooo (beetje balans dan hopelijk).quote:Op vrijdag 5 juni 2020 18:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Is nog veel onzeker, UKMO laat het lagedrukgebied dinsdag afzakken en meer ruimte voor neerslag.
Ik heb achter geen plek meer om iets in de grond te zetten, voor past het niet bij de grote struiken, maar ik ga erover nadenken. Dit is wel een erg leuk ideequote:Op vrijdag 5 juni 2020 18:28 schreef INViCTuS het volgende:
maïs kan je zelf in de grond zetten. Ik heb er wat van het land gehaald en die komen prima op.
Ja precies luchtvochtigheid hoog.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 18:28 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat ligt inderdaad aan de zonkracht. Zelfs als het nu 14 graden buiten is en je gaat wat doen in de zon, dan zweet je je een ongeluk en lijkt het wel 20+. Overigens kan het onder de 30 ook flink zweten zijn, maar ook boven de 30 aangenaam zijn. Veel hangt gewoon samen met de windrichting (aanvoer vocht) en de droogte. De warmte eind van de week en volgend weekend zal in eerste instantie minder prettig zijn omdat de regen die nu valt gewoon moet verdampen.
[..]
Ik op zich ook wel en daarnaast werk ik in en rond een bos, dus groen zat. Ik fiets met 5 minuten de stad in en de andere kant op met 5 minuten tussen de weilanden of in het maïs.
maïs kan je zelf in de grond zetten. Ik heb er wat van het land gehaald en die komen prima op.
Jep, daar gaan we. En iedereen die nu juicht dat het eindelijk eens regent hoor ik over drie weken nog wel als we over de 100 mm regen gehad hebben en we half wegzakken in de blubber met zn allen...quote:Op vrijdag 5 juni 2020 18:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Is nog veel onzeker, UKMO laat het lagedrukgebied dinsdag afzakken en meer ruimte voor neerslag.
Het is wat dat betreft jammer dat het nooit normaal kan (23/25 graden en zo nu dan een regendag)quote:Op vrijdag 5 juni 2020 18:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jep, daar gaan we. En iedereen die nu juicht dat het eindelijk eens regent hoor ik over drie weken nog wel als we over de 100 mm regen gehad hebben en we half wegzakken in de blubber met zn allen...
Niet te lang wachten. maïs duurt lang voor de kolven goed zijn. Waar wil je dat vandaan halen?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 18:31 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik heb achter geen plek meer om iets in de grond te zetten, voor past het niet bij de grote struiken, maar ik ga erover nadenken. Dit is wel een erg leuk idee
Geen ideequote:Op vrijdag 5 juni 2020 18:41 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Niet te lang wachten. maïs duurt lang voor de kolven goed zijn. Waar wil je dat vandaan halen?
Zoals de recente winter aanhoudend regen?quote:Op vrijdag 5 juni 2020 18:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jep, daar gaan we. En iedereen die nu juicht dat het eindelijk eens regent hoor ik over drie weken nog wel als we over de 100 mm regen gehad hebben en we half wegzakken in de blubber met zn allen...
Ik ben het heel vaak met jou eens!quote:Op vrijdag 5 juni 2020 18:17 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik heb soms liever 17 en grijs dan 12 graden met blauwe lucht. Maar ik ben dan ook geen depressief mens als de zon niet schijnt, ik wil gewoon warmte.![]()
Precies de reden dat ik absoluut geen seconde overweeg om vakantie in eigen land te vierenquote:Op vrijdag 5 juni 2020 18:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
I hope so 🤞🏼quote:Op vrijdag 5 juni 2020 19:37 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Precies de reden dat ik absoluut geen seconde overweeg om vakantie in eigen land te vieren
En rustig Dickie, volgende week zit je gewoon met je bakkie koffie buiten in de zon![]()
quote:Het was de natste dag in maanden. In een groot deel van het land viel 10 tot 20 millimeter regen en in Hulst zelfs 28 millimeter, meldt Weeronline. De laatste keer dat het zo veel regende als vandaag was op 10 maart.
12 in de zon uit de wind voelt warmer dan 17 zonder zonquote:Op vrijdag 5 juni 2020 18:17 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Niet overdrijven. Als je de planten en de rest van de natuur negeert zou ik eerder 'begin maart' zeggen.quote:
Goeie! Ga zo weer lekker potje fifa spelen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
Hopelijk een paar knetterende onweersbuien uit Duitslandquote:Op zaterdag 6 juni 2020 17:45 schreef Kriegel het volgende:
26 graden met constant regen? Dat zou ook zeldzaam zijn.
twitter:StormchaserUKEU twitterde op zaterdag 06-06-2020 om 19:33:30Holy cow... #Shelfcloud #Thunderstorms 😍 https://t.co/fYtHSvRIQd reageer retweet
Heb hier gister nog onweer gehad.quote:
Waar de buien ook vandaan komen, ze buigen met een grote boog langs gld (Duiven) heenquote:Op zaterdag 6 juni 2020 23:44 schreef Kriegel het volgende:
Hier dooft alles uit (of het verplaatst zich) voor het me bereikt, al de hele avond.Ene 1-uurs verwachting na de andere die gewoon niet uitkomt.
Hier is de zon doorgebroken uurtje geleden regende het nog.quote:
Laat me raden, je woont in omgeving Utrecht?quote:Op zondag 7 juni 2020 08:34 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Volgende week ziet er spannend uit. ⛈[ afbeelding ]
twitter:Alpenweerman twitterde op zondag 07-06-2020 om 13:28:10Ostgewitter - Uitgaande van de laatste ontwikkelingen zou het volgende weekend in de Benelux en Duitsland wel eens in het teken kunnen staan van zwoel warm zomerweer met sterk stijgende #onweerskansen https://t.co/KOb86tR5eh reageer retweet
Nee regio gelderland. Waar heel weinig regen is gevallen afgelopen maanden.quote:Op zondag 7 juni 2020 13:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Laat me raden, je woont in omgeving Utrecht?
Laten we dat maar cancelenquote:Op zondag 7 juni 2020 22:51 schreef Elan het volgende:
Smerig weer op komst ja, niet eens bloedheet maar een hoge luchtvochtigheid dus.
[ afbeelding ]
Wat is dit voor kaart?quote:Op zondag 7 juni 2020 22:51 schreef Elan het volgende:
Smerig weer op komst ja, niet eens bloedheet maar een hoge luchtvochtigheid dus.
[ afbeelding ]
Dauwpunt. Hoe hoger hoe klammer. Als dit boven de 20°C uit komt dan heb je van dat vies benauwde weer, maar ook een redelijk grote kans op dikke onweersbuien.quote:
Natuurlijk kan dat. Zou alleen wel afnemen in kracht.quote:Op maandag 8 juni 2020 10:26 schreef dick_laurent het volgende:
Even een noob vraag wat betreft dat ostgewitter waar men van zegt dat er dus kans op is volgende week.
Is de kans daarop ook, zoals het in de naam staat, het grootst in het "oosten" ... of kan dat ook gemakkelijk tot bijvoorbeeld Utrecht reiken?
Ostgewitter is onweer dat inderdaad uit het oosten komt. Vaak zie je dat de zomermaanden want als dan de hitte uit het oosten komt gaan daarmee vaak fikse regen en onweersbuien gepaard. Vaak gaan deze buien echter langzaam en kunnen ze lokaal voor flinke wateroverlast zorgen.quote:Op maandag 8 juni 2020 10:26 schreef dick_laurent het volgende:
Even een noob vraag wat betreft dat ostgewitter waar men van zegt dat er dus kans op is volgende week.
Is de kans daarop ook, zoals het in de naam staat, het grootst in het "oosten" ... of kan dat ook gemakkelijk tot bijvoorbeeld Utrecht reiken?
Zou ook best raar zijn wanneer die buien eerst Zandvoort aan zouden doen..quote:Op maandag 8 juni 2020 11:59 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Maar het oosten van het land zal het vermoedelijk wel als eerste treffen
Wij ook, wij in het oosten willen graag het onweer en gunnen jullie de wateroverlastquote:Op maandag 8 juni 2020 12:16 schreef dick_laurent het volgende:
Thanks! Ok, ben benieuwd. Onweer vind ik wel gaaf, maar zware wateroverlast hoeft niet van mij haha, dus hoop op een soort gulden middenweg
quote:Op maandag 8 juni 2020 12:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zou ook best raar zijn wanneer die buien eerst Zandvoort aan zouden doen..
Zo vielen die Duitsers ook Nederland aan, toch? Eerst overvliegen naar de Noordzee, dat je denkt dat Engeland die bui krijgt en vervolgens omdraaien om Den Haag binnen te vallen.quote:Op maandag 8 juni 2020 12:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zou ook best raar zijn wanneer die buien eerst Zandvoort aan zouden doen..
Wel eens in een regenwoud geweest? Gewoon zeeklimaat.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:04 schreef Elan het volgende:
Komende week een soort regenwoudklimaat dus met hoge luchtvochtigheid regelmatig neerslag maar hoge temperaturen. Bah bah.
Bij wijze van spreken natuurlijkquote:Op maandag 8 juni 2020 13:44 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Wel eens in een regenwoud geweest? Gewoon zeeklimaat.
Ik noem dat altijd Bangkok weer..quote:Op maandag 8 juni 2020 13:04 schreef Elan het volgende:
Komende week een soort regenwoudklimaat dus met hoge luchtvochtigheid regelmatig neerslag maar hoge temperaturen. Bah bah.
Beetje Florida in april of de Balkan in meiquote:Op maandag 8 juni 2020 14:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Bij wijze van spreken natuurlijk.
Hoge luchtvochtigheid
Hoge temperatuur
Hoge neerslagkans
Oftewel smerig klam weer
Met het verschil dat het dauwpunt daar momenteel nog een graad of 5 boven de hoogste verwachtingen van NL volgende week ligtquote:
Zal ook wel een klein beetje sprake zijn van het stadseffectquote:Op maandag 8 juni 2020 14:17 schreef dick_laurent het volgende:
New York kan daar ook wat van. Ben twee keer in de zomer daar geweest, waarbij de temperaturen niet eens belachelijke waarden haalden (vaak rond de 30/33 graden wel) maar i.c.m. een mega hoge luchtvochtigheid voelde het echt alsof je continu door een broeikas liep
Ergste wat ik heb meegemaakt wat dat betreft was Vietnam. Midden in de nacht 29 graden en een luchtvochtigheid van 90% .quote:Op maandag 8 juni 2020 14:17 schreef dick_laurent het volgende:
New York kan daar ook wat van. Ben twee keer in de zomer daar geweest, waarbij de temperaturen niet eens belachelijke waarden haalden (vaak rond de 30/33 graden wel) maar i.c.m. een mega hoge luchtvochtigheid voelde het echt alsof je continu door een broeikas liep
En dan lekker die trappen naar beneden de metro in of per ongeluk over zo'n rooster lopenquote:Op maandag 8 juni 2020 14:17 schreef dick_laurent het volgende:
Nu welquote:Op maandag 8 juni 2020 14:53 schreef Dagoduck het volgende:
Het regent nu in Den Helder, op regenradar Weerplaza en op Buienalarm niets te zien.
Matig.
Zo kan ik het ook. Achteraf een beetje aangeven of iets is gebeurdquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |