Altijd zo typisch, je ziet een ding wat niet volgens goede journalistieke norm is gebeurd... vervolgens concludeer je voor jezelf zonder bewijs dat dit met opzet zo is gebeurd omdat er gestuurd zou moeten worden om daarna mensen te omarmen die 100% sturen waar je dan wegkijkt bij die sturing.quote:Op donderdag 4 juni 2020 18:50 schreef falling_away het volgende:
[..]
Weet je nog het voorval van de NOS waar ze een video express bewerkt hebben waardoor Putin slecht werd afgeschilderd? Ja ze hebben de originele video later wel laten zien, toen er veel ophef over onstond.
Ze zijn destijds toevallig betrapt, maar ik ben van mening dat ze het nieuws wel vaker sturen, wellicht wat minder overduidelijk als dat ene voorval.
Er is een website wat bijhoudt wanneer en hoevaak de NOS zaken dusdanig verknipt en plakt dat de hele context opeens anders lijkt.quote:Op donderdag 4 juni 2020 19:20 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Altijd zo typisch, je ziet een ding wat niet volgens goede journalistieke norm is gebeurd... vervolgens concludeer je voor jezelf zonder bewijs dat dit met opzet zo is gebeurd omdat er gestuurd zou moeten worden om daarna mensen te omarmen die 100% sturen waar je dan wegkijkt bij die sturing.
Dan heb ik het nog niet eens gehad over de hele discussie omtrent betrouwbaarheid van het nieuws.
Iemand die bijvoorbeeld claimt dat John Bolton een man van links was en een van de meest progressieve mensen in de Trump regering (= sowieso al iets wat aandoet als meer mening dan feit), is vrij simpel ontmaskerd als een fake-news propagandist voor iedereen met een geheugen langer dan een goudvis.
Kortom, je bent altijd slechter af door opiniemakers boven journalisten te stellen in je nieuwsvoorziening. Dit laat onverlet dat het natuurlijk wel goed is om met een kritisch oog te kijken en niet alleen dingen vanuit je eigen bubble te willen horen.
Op rellend en plunderend tuig, zoals altijd gezegd is. Leuke frame weer Koos.quote:Op donderdag 4 juni 2020 18:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zuur voor Trump, die gemeenschapszin. Op wie moet hij dan het leger loslaten?
Leuk, zo'n kabouterdans.quote:Op donderdag 4 juni 2020 18:14 schreef SnertMetChoco het volgende:
Zo kant het ook. In Lincoln, Nebraska vandaag:
[ afbeelding ]
Welke journalisten? CNN? CNN is de afgelopen week openlijk racistisch en politiek activistisch bezig geweest.quote:Op donderdag 4 juni 2020 18:38 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Opiniemakers hebben een politiek motief, per definitie. Die heb je overal. Tucker Carlsen, is dan ook geen reporter, zoals je eerder zei, maar een opiniemaker. Dat mag natuurlijk, maar voor meer betrouwbare informatie kun je denk ik beter niet luisteren naar opiniemakers, maar naar journalisten.
Ook die hebben natuurlijk zo hun voorkeuren en nukken - ze zijn natuurlijk ook maar mensen - maar dat is wel echt een ander slag en zitten in een andere rol dan opiniemakers en propagandisten. Wallace op Fox News is bv. zeker wel iemand die betrouwbaar is in zijn feitelijke verslaggeving en interviews, als je dan toch van TV je Amerikaanse nieuws wil halen.
Er liep of loopt ook een topic over in BNW. 9 van de 10 keer van wat ik zo zag gaat het echt nergens over.quote:Op donderdag 4 juni 2020 19:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Er is een website wat bijhoudt wanneer en hoevaak de NOS zaken dusdanig verknipt en plakt dat de hele context opeens anders lijkt.
Kan het even niet meer herinneren hoe die site heet, maar uh, het komt heel wat vaker voor in ieder geval.
Ik heb richting het einde wat bekeken, maar de enige naam die ik hoorde was Joy Reide. Hij zal vast wel anderen genoemd hebben, maar die mag je zelf even opsnorren. Deze mevrouw werkt volgens mij bij MSNBC en is een politiek commentator oftewel ... opiniemaker.quote:Op donderdag 4 juni 2020 19:31 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Welke journalisten? CNN? CNN is de afgelopen week openlijk racistisch en politiek activistisch bezig geweest.
Tucker Carlson brengt gewoon feiten naar buiten gisteren ook weer verhelderend. Skip even naar het einde.
Kortom, opiniemaker en onderschrijft dus wat ik schreef.quote:Joy-Ann M. Lomena-Reid (born 1968), known professionally as Joy Reid, is an American cable television host, MSNBC national correspondent, and political commentator.[2] In 2016, The Hollywood Reporter described her as one of the political pundits "who have been at the forefront of the cable-news conversations this election season."[1] That same year, she wrote a book on the recent history of the Democratic Party, called Fracture: Barack Obama, the Clintons, and the Racial Divide.[3] She currently hosts the weekly MSNBC morning show AM Joy, and in 2019 published the book, The Man Who Sold America: Trump and the Unraveling of the American Story.[4]
Iets wat fox normaal ook nooit toestaat trouwens dat een journalist daadwerkelijk zegt zoals de dingen zijn.quote:Op donderdag 4 juni 2020 19:31 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Welke journalisten? CNN? CNN is de afgelopen week openlijk racistisch en politiek activistisch bezig geweest.
Tucker Carlson brengt gewoon feiten naar buiten gisteren ook weer verhelderend. Skip even naar het einde.
quote:Op donderdag 4 juni 2020 19:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Iets wat fox normaal ook nooit toestaat trouwens dat een journalist daadwerkelijk zegt zoals de dingen zijn.
Ik verbaas mij erover dat Tucker daar nog niet ontslagen is, hij is een van de weinige die met een compleet open-minded manier mensen benaderd, oordeelt niet en kijkt puur naar de feiten.
Het is haas jammer dat hij voor fox werkt.
Onzin, ik heb net nog een groep leugens van hem hier herhaald. Hier heb je een heel artikel gewijd aan die leugens zonder het te weerspreken: https://www.foxnews.com/m(...)ly-a-man-of-the-leftquote:Op donderdag 4 juni 2020 19:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik verbaas mij erover dat Tucker daar nog niet ontslagen is, hij is een van de weinige die met een compleet open-minded manier mensen benaderd, oordeelt niet en kijkt puur naar de feiten.
Zie ik iets over het hoofd? Wat is er mis met hem blij zijn dat Bolton destijds ontslagen werd?quote:Op donderdag 4 juni 2020 19:38 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Onzin, ik heb net nog een groep leugens van hem hier herhaald. Hier heb je een heel artikel gewijd aan die leugens zonder het te weerspreken: https://www.foxnews.com/m(...)ly-a-man-of-the-left
Dat hij een man van links was en een van de meest progressieven uit Trumps regering. Bolton staat al jaren te boek als een van de meest aartsconservatieve haviken in politiek America. Dat Trump hem niet zo lief vindt maakt hem niet ineens een man van links noch progressief.quote:Op donderdag 4 juni 2020 19:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Zie ik iets over het hoofd? Wat is er mis met hem blij zijn dat Bolton destijds ontslagen werd?
Ik vond die Bolton anders ook maar 3x niks.quote:Op donderdag 4 juni 2020 19:40 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat hij een man van links was en een van de meest progressieven uit Trumps regering.
twitter:FINALLEVEL twitterde op donderdag 04-06-2020 om 02:18:33Vandals on the move.... lol https://t.co/dxk2Nlc2c5 reageer retweet
Ja, ik ook niet. Zie niet in hoe dat relevant is.quote:Op donderdag 4 juni 2020 19:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik vond die Bolton anders ook maar 3x niks.
Je verklaart hier waarom zwarten mensen vaker veroordeeld worden:quote:Op donderdag 4 juni 2020 18:11 schreef Ensiferum het volgende:
Die exacte bewering heb ik niet gemaakt. Probeer het nog eens en neem de door mij gemaakte aannames in acht.
Daar zitten geen wellicht en misschien tussen he?quote:Op donderdag 4 juni 2020 15:44 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Beperktere financiële middelen. Een "gratis" door de staat aangeboden advocaat heeft bijzonder weinig tijd om aan de zaak te werken. Dat gaat niet helpen met de veroordelingscijfers. Maar dat is geen teken van institutioneel racisme.
Ik zeg dus niet dit: "dat zwarten mindere rechtsbijstand krijgen omdat ze minder geld hebben."quote:Op donderdag 4 juni 2020 19:48 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Je verklaart hier waarom zwarten mensen vaker veroordeeld worden:
[..]
Daar zitten geen wellicht en misschien tussen he?
Aha, vandaar dat hij maandag vreedzame demonstranten liet wegknuppelen zodat hij kon poseren met een fucking bijbel.quote:Op donderdag 4 juni 2020 19:27 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Op rellend en plunderend tuig, zoals altijd gezegd is. Leuke frame weer Koos.
Was het het leger die demonstranten heeft weg geknuppeld?quote:Op donderdag 4 juni 2020 20:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aha, vandaar dat hij maandag vreedzame demonstranten liet wegknuppelen zodat hij kon poseren met een fucking bijbel.
(Btw ook bijzonder dat de doorgaans zo sterk antireligieuze users in NWS plots staan te juichen voor een politiek leider die met een bijbel staat te zwaaien)
Maakt dat wat uit dan? Mijn punt was dat er blijkbaar geen onderscheid wordt gemaakt tussen vreedzame demonstranten en plunderaars. Beide groepen krijgen de knuppel.quote:Op donderdag 4 juni 2020 20:18 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Was het het leger die demonstranten heeft weg geknuppeld?
Haha, je wilt er nu een andere draai aan geven. Ik reageer enkel op je post:quote:Op donderdag 4 juni 2020 20:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maakt dat wat uit dan? Mijn punt was dat er blijkbaar geen onderscheid wordt gemaakt tussen vreedzame demonstranten en plunderaars. Beide groepen krijgen de knuppel.
Wat vond jij trouwens van die actie van Trump? Vreedzame demonstranten laten wegknuppelen zodat hij kon poseren met een bijbel.
Jij hebt het alleen over het leger, laten we het daarbij houden. Ik heb die actie verder niet echt gevolgd of meegekregen, geen mening over verder.quote:Op donderdag 4 juni 2020 18:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zuur voor Trump, die gemeenschapszin. Op wie moet hij dan het leger loslaten?
Wat maakt het uit welke overheidsdienst die vreedzame demonstranten weggeknuppeld hebben, alleen om trump een bizar foto moment te geven. Het is toch weer het volgende bizarre door regering trump geïnitieerde incident, deze vreedzame demonstranten weggeknuppelen ter eer en glorie van een shitshow foto.quote:Op donderdag 4 juni 2020 20:18 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Was het het leger die demonstranten heeft weg geknuppeld?
Dat is natuurlijk wel lekker makkelijk. Je voert in deze reeks al dagen het hoogste woord. Hebt de mond over plunderaars en weet ons precies uit te leggen dat wat er gaande is in de VS een schande is. Als er kritiek is op Trump, begin je direct op je toetsenbord te rammen in een poging die te pareren.quote:Op donderdag 4 juni 2020 20:24 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Haha, je wilt er nu een andere draai aan geven. Ik reageer enkel op je post:
[..]
Jij hebt het alleen over het leger, laten we het daarbij houden. Ik heb die actie verder niet echt gevolgd of meegekregen, geen mening over verder.
Kijk eens het volgende filmpje wat hier al volgens mij al een keer gepost is.quote:Op donderdag 4 juni 2020 20:24 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Jij hebt het alleen over het leger, laten we het daarbij houden. Ik heb die actie verder niet echt gevolgd of meegekregen, geen mening over verder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |