quote:Op woensdag 3 juni 2020 21:50 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hoog tijd dat we voetbalfans als terroristen gaan zien en behandelen..
240 uur taakstrafquote:Op woensdag 3 juni 2020 21:50 schreef Zipportal het volgende:
Aangeklaagd voor moord.twitter:amyklobuchar twitterde op woensdag 03-06-2020 om 19:57:59Minnesota Attorney General Keith Ellison is increasing charges against Derek Chauvin to 2nd degree in George Floyd’s murder and also charging other 3 officers. This is another important step for justice. reageer retweet
Called it.
Van dat AD artikel.quote:Chauvin zou zijn daad weliswaar niet met voorbedachten rade hebben gepleegd, maar had op het fatale moment wel de intentie om te doden, menen de aanklagers.
Max 40 jaar allen.quote:
https://www.hg.org/legal-(...)s-in-minnesota-43141quote:Second-Degree Murder
Second-degree murder can be an intentional killing, but it is not as serious as first-degree murder. Second degree murder can be charged when a defendant intentionally kills another human being but the murder is not premediated. Second-degree murder may result when a person kills out of an intense emotional response or impulse. Additionally, killing someone during a drive-by shooting, killing someone during the commission of a crime that is not sexual assault or killing someone unintentionally while intended to inflict great physical harm to a victim for whom an order of protection was obtained can result in second-degree murder charges. Second-degree murder has a maximum penalty of 40 years in prison.
En daaronder:quote:Op woensdag 3 juni 2020 21:51 schreef onlogisch het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)voor-moord~a22fc96a/
Op dat moment is niet met voorbedachte rade toch?quote:Op woensdag 3 juni 2020 21:53 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Van dat AD artikel.
Hoe werkt dat, niet met voorbedachte rade maar wel de intentie? Spreekt dat elkaar niet tegen?
Ik ben ook erg benieuwd hoe ze dat aan willen gaan tonen.quote:Op woensdag 3 juni 2020 21:53 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Van dat AD artikel.
Hoe werkt dat, niet met voorbedachte rade maar wel de intentie? Spreekt dat elkaar niet tegen?
Ja echt he...quote:Op woensdag 3 juni 2020 21:55 schreef Nober het volgende:
En daaronder:
Een vriendelijke reus die op het verkeerde pad belandde
Goh.quote:Op woensdag 3 juni 2020 21:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heb ik geloof ik al verteld, ik was niet zo onder de indruk.
Ik maakte meen ik nog een opmerking dat Marokkanen in patserbakken hier in Nederland procentueel gezien ook vaker aan de kant gezet worden. Daarnaast wordt in absolute aantallen de blanke medemens in de VS nog vaker aan de kant gezet.
Dit kan echt niet.quote:Op woensdag 3 juni 2020 21:55 schreef Nober het volgende:
[..]
En daaronder:
En een premium artikel. Geld moet rollen. Floyd died for this.quote:Op woensdag 3 juni 2020 21:55 schreef Nober het volgende:
[..]
En daaronder:
Op dat moment de intentie om te doden, maar zonder dat van te voren al bedacht te hebben.quote:Op woensdag 3 juni 2020 21:53 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Van dat AD artikel.
Plus het minimale verschil in percentages in 1 van die links, 4, 3 en 5 procent ofzo... Maar goed, volgens mij begon ik gisteren initieel ook over de onzin om met statistieken te komen in dit geval aangezien dat toch op allerlei verschillende manieren uitgelegd gaat worden en dat bewijst de afgelopen zoveel posts wel weer.quote:
Ah, nu snap ik hem. Dank.quote:Op woensdag 3 juni 2020 22:04 schreef probeer het volgende:
[..]
Op dat moment de intentie om te doden, maar zonder dat van te voren al bedacht te hebben.
Je verwacht toch niet dat ik hier een hoop individuele gevallen ga opsommen? Ze doden in verhouding 3 tot 150 maal meer personen dan de politie in andere Westerse landen. Enkel in Zuid-Amerika, Afrika en het Midden Oosten vallen er meer doden.quote:Op woensdag 3 juni 2020 21:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk geen argument in deze.
Dat zou tijd worden. Gelukkig staat er op hun shirt bij welke organisatie ze horen.quote:Op woensdag 3 juni 2020 21:50 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hoog tijd dat we voetbalfans als terroristen gaan zien en behandelen..
Volgens mij is third degree murder vergelijkbaar met doodslag hier.quote:Op woensdag 3 juni 2020 22:04 schreef probeer het volgende:
Op dat moment de intentie om te doden, maar zonder dat van te voren al bedacht te hebben.
Heet in Nederland doodslag.
Maar inderdaad, een intentie om te doden aantonen zal altijd moeilijk zijn.
quote:Op woensdag 3 juni 2020 22:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat zou tijd worden. Gelukkig staat er op hun shirt bij welke organisatie ze horen.
Je had het over wetgeving. Hoe een land de wet heeft ingericht is verder geen issue in dit geval.quote:Op woensdag 3 juni 2020 22:05 schreef crystal_meth het volgende:
Je verwacht toch niet dat ik hier een hoop individuele gevallen ga opsommen? Ze doden in verhouding 3 tot 150 maal meer personen dan de politie in andere Westerse landen. Enkel in Zuid-Amerika, Afrika en het Midden Oosten vallen er meer doden.
Ik had het over duizend doden per jaar, niet over dit geval. Denk je dat wetgeving die bepaalt wanneer dodelijk geweld gerechtvaardigd is daar niets mee te maken heeft?quote:Op woensdag 3 juni 2020 22:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je had het over wetgeving. Hoe een land de wet heeft ingericht is verder geen issue in dit geval.
Dat is toch niet het geval? Die anderen worden ook vervolgd. Maar welke degree dan?quote:Op woensdag 3 juni 2020 22:12 schreef matthijst het volgende:
40 jaar cel omdat je zo'n mongol als collega hebt is ook wel bizar.
Ah op die manier, ik dacht dat je het over de populatie gevangenen had:quote:Op woensdag 3 juni 2020 22:11 schreef crystal_meth het volgende:
Ik had het over duizend doden per jaar, niet over dit geval. Denk je dat wetgeving die bepaalt wanneer dodelijk geweld gerechtvaardigd is daar niets mee te maken heeft?
Dat wij maar de helft in de gevangenis zouden zetten van die dikke 2 miljoen.quote:Op woensdag 3 juni 2020 21:36 schreef crystal_meth het volgende:
Dat ze middeleeuwse wetgeving hebben. In Europa zouden de helft of meer van die gevallen tot een veroordeling leiden.
Het zal geen 40 jaar worden, maar als je ziet dat je collega iemand al zo lang de strot dicht heeft zitten knijpen en je hoort de arrestant zeggen dat-ie geen adem kan halen dan kun je daar zelf ook op acteren i.p.v. net doen alsof je neus bloedt.quote:Op woensdag 3 juni 2020 22:12 schreef matthijst het volgende:
40 jaar cel omdat je zo'n mongol als collega hebt is ook wel bizar.
Gogo Gadget knieën?quote:Op woensdag 3 juni 2020 22:15 schreef Poem_ het volgende:
Het zal geen 40 jaar worden, maar als je ziet dat je collega iemand al zo lang de strot dicht heeft zitten knijpen en je hoort de arrestant zeggen dat-ie geen adem kan halen dan kun je daar zelf ook op acteren i.p.v. net doen alsof je neus bloedt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |