abonnement Unibet Coolblue
pi_193440302
Het aftrekbankje was mij net iets te niet -18 vriendelijk....
pi_193440308
Ik had een burenbankje verwacht. ;)
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:34:41 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193440309
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:34 schreef Roosgeluk het volgende:
Het aftrekbankje was mij net iets te niet -18 vriendelijk....
:D
***
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:41:09 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_193440419
Onze kinderen posten hier zelf niet mee hoor, dus volkomen veilig. 8-)

Ik zag vanmiddag 2 berberapen neuken :Y)
disclaimer
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:02:12 #5
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193440758
Ik zeg ook altijd -minsommen ipv aftrekken. Er zal maar één prépuber tussen zitten.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:03:17 #6
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193440773
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:41 schreef SQ het volgende:
Onze kinderen posten hier zelf niet mee hoor, dus volkomen veilig. 8-)

Ik zag vanmiddag 2 berberapen neuken :Y)
Oh dat was een wonder
Het was een wonder, bovenwonder,
Dat die apen neuken konden.
Hi hi hi
H A ha ha
Ik stond erbij en ik keek er naar
pi_193441532
Leuk BE! Ben benieuwd naar je omgegooide site 😀

Ik haaaaat wachten. Wachten op de bank voor de financiering, wachten op her voorlopig koopcontract van ons huis... het duurt me allemaal veel te lang. Ik ben gewoon ongeduldig
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:48:53 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193441672
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:43 schreef Vicky het volgende:
Leuk BE! Ben benieuwd naar je omgegooide site 😀

Ik haaaaat wachten. Wachten op de bank voor de financiering, wachten op her voorlopig koopcontract van ons huis... het duurt me allemaal veel te lang. Ik ben gewoon ongeduldig
Maar het zijn ook megaspannende dingen. :Y
Goeie prijs gekregen?
***
pi_193441798
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:48 schreef BE het volgende:

[..]

Maar het zijn ook megaspannende dingen. :Y
Plus dat we de afhandeling van oma moeten regelen, minder leuke wijzigingen op het werk, issuetje thuis..

Ik ben best een beetje op...

quote:
Goeie prijs gekregen?
:Y :Y

[ Bericht 12% gewijzigd door Vicky op 02-06-2020 20:02:23 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator dinsdag 2 juni 2020 @ 19:59:04 #10
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193441936
Ik snap Barrel wel met haar irritatie voor kindergeluiden, ik denk dat je daar meer last van hebt wanneer je nog geen kinderen hebt. Ik word er de laatste tijd ook echt kriegel van, met name het kind van de onderburen kan ik wel achter het behang plakken :X de hele tijd janken als ze haar zin niet krijgt/iets niet lukt. En de ouders corrigeren nauwelijks of heel zwakjes. Ze gaat ook veel te laat naar bed (9 uur) en wordt ‘s nachts meerdere keren krijsend wakker. -O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:02:54 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_193442014
Een huilend kind corrigeren heeft ook vrij weinig zin. Dan gaat het doorgaans alleen maar harder janken :')
Maar wellicht is dit weer zo'n irritant gevalletje #wachtmaar :P
disclaimer
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:10:26 #12
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_193442140
En sommige janken meer dan anderen. Leyla was ook echt een jankzak. Om alles alleen maar janken. Ze huilt nog steeds vrij snel overigens.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:12:04 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193442169
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:53 schreef Vicky het volgende:

[..]

Plus dat we de afhandeling van oma moeten regelen, minder leuke wijzigingen op het werk, issuetje thuis..

Ik ben best een beetje op...
Ja, dat ook nog idd, dat gaat je niet in de kouwe kleren zitten.
***
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:13:39 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_193442206
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:10 schreef Ticootje het volgende:
En sommige janken meer dan anderen. Leyla was ook echt een jankzak. Om alles alleen maar janken. Ze huilt nog steeds vrij snel overigens.
De mijne ook ja. Noud die pruilt en brult een keer (al zal dat laatste ook ongetwijfeld door sommigen als zeer storend worden ervaren :P ) en dan is het wel goed. Mauw jankt altijd om alles. En tegenwoordig vloekt ze er ook nog bij. Mijn buurvrouw zal mij ook ongetwijfeld een hele slechte opvoeder vinden :9
disclaimer
pi_193442361
Hebben er nog mensen tips om een auto weer enigszins aangenaam te maken nadat er door drie kinderen in overgegeven is? ik vermoed dat de worst niet goed meer was... Alle stoelhoezen zitten in de was (enkele zelfs een tweede keer al), stoelen zijn gepoetst en de bank en vloer ook, maar die lucht blijft er in hangen :r ik heb ook het idee dat het deels in de bekleding van de bank zit nu, zijn daar nog handige middeltjes voor waarbij je de bank niet hoeft te slopen?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:23:43 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_193442374
Poeh. Zou je niet een diepere reiniging overwegen? Wellicht via een professionele reinigingsservice?
disclaimer
pi_193442387
Buurvrouw schaamde zich van t weekend voor een hele dag huilend, jengelend, krijsend zoonje van 2 jaar. Zij was van de week weer terug gaan werken en zoontje naar de opvang. Kindje was gewoon doodop.

Begrijpelijk gedrag voor een 2 jarige hoor. Ik als kinderloze heb zo iets van woongeluiden van 't maken van tot rouwen om doodgaan horen dr nu eenmaal bij het leven.

Al ben ik liever geen getuige van het "maken van" geluiden #ikdenkinplaatsjes
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:28:19 #18
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_193442457
Ik ben ook weer als slechte opvoerder neergezet. Mijn zoon vulde een enquete van de GGD in en kreeg per ommegaande een uitnodiging om op het spreekuur van de jeugdzorgverpleegkundige te komen :')

Hij liet me de uitnodiging lezen: "je geeft aan dat je thuis wel eens genegeerd, uitgescholden of opgesloten wordt". Om die reden willen we je graag uitnodigen voor een gesprek.

Ik was echt heel verbaasd omdat we hem helemaal niet uitschelden of opsluiten. En hoe graag ik hem soms wil negeren, dat lukt me helemaal niet.

Gaf hij als verklaring dat zijn zus hem wel eens uitscheldt en dat is ook thuis.
"En jij roept wel eens dat ik naar mijn kamer moet gaan". Ja, dat laatste klopt als ik eindelijk wel eens rust wil en hij aan het hyperen is en al uren tegen me aan aan het praten is. En meestal gaat hij dan ook nog niet eens ;(
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:29:06 #19
149959 SQ
snelle trees
pi_193442469
Haha, ja. Ik ben echt gestopt me daarvoor te schamen hoor. Alle kinderen hebben kutmomenten. En sommige kinderen hebben veel kutmomenten.
Het enige waar ik me soms voor schaam is als ik als een viswijf terug begin te schreeuwen _O-
disclaimer
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:30:15 #20
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193442491
Onze buurkinderen praten niet, die krijsen. De hele dag naar elkaar om alles en tijdens alles wat ze doen.
Wat ons het meest stoort is dat de ouders nooit zeggen dat ze niet moeten gillen.
Die gaan zelf alleen maar steeds harder praten :')

Sinds gisteren draaien ze overigens één of ander nummer van een kinder hit op repeat en zingen mee. Ik ben het nummer inmiddels zat maar het is zoveel beter dan het gekrijs en hoge gegil ^O^
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:31:39 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_193442506
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:28 schreef livelink het volgende:
Ik ben ook weer als slechte opvoerder neergezet. Mijn zoon vulde een enquete van de GGD in en kreeg per ommegaande een uitnodiging om op het spreekuur van de jeugdzorgverpleegkundige te komen :')

Hij liet me de uitnodiging lezen: "je geeft aan dat je thuis wel eens genegeerd, uitgescholden of opgesloten wordt". Om die reden willen we je graag uitnodigen voor een gesprek.

Ik was echt heel verbaasd omdat we hem helemaal niet uitschelden of opsluiten. En hoe graag ik hem soms wil negeren, dat lukt me helemaal niet.

Gaf hij als verklaring dat zijn zus hem wel eens uitscheldt en dat is ook thuis.
"En jij roept wel eens dat ik naar mijn kamer moet gaan". Ja, dat laatste klopt als ik eindelijk wel eens rust wil en hij aan het hyperen is en al uren tegen me aan aan het praten is. En meestal gaat hij dan ook nog niet eens ;(
Hoe oud is je zoon? Zoiets lijkt me voor zo'n kind iig verrekte lastig om in perspectief te plaatsen.
Als je het aan mijn dochter vraagt wordt ze ook wel eens "superhard geslagen". Omdat ik wel eens een tets op de vingers geef als ze na 5 keer waarschuwen niet stopt met mij te schoppen, bijvoorbeeld. :')
disclaimer
pi_193442508
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:22 schreef FlyingFish het volgende:
Hebben er nog mensen tips om een auto weer enigszins aangenaam te maken nadat er door drie kinderen in overgegeven is? ik vermoed dat de worst niet goed meer was... Alle stoelhoezen zitten in de was (enkele zelfs een tweede keer al), stoelen zijn gepoetst en de bank en vloer ook, maar die lucht blijft er in hangen :r ik heb ook het idee dat het deels in de bekleding van de bank zit nu, zijn daar nog handige middeltjes voor waarbij je de bank niet hoeft te slopen?
Ik was als kind volleerd achterbank kotser (lang leve wagenziek).

bakingsoda/maizena/zand ruim over de achterbank strooien en na 15 min/30 min opzuigen met de stofzzuiger.
Boekjes hebben 't over om daarna de vlek te verwijderen met tapijt/textielreiniger schoon te maken.

Raampjes sowiso komnde nacht op kiertjes laten staan.
Een bak met warm water en flinke scheut azijn in de auto zetten helpt hopelijk ook om van de vieze lucht af te komen.

Evt. de achterbank zelf afnemen met water met azijn...

Die lucht gaat sowiso nog de komende dagen in de auto hangen.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:32:48 #23
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_193442528
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:31 schreef SQ het volgende:

[..]

Hoe oud is je zoon? Zoiets lijkt me voor zo'n kind iig verrekte lastig om in perspectief te plaatsen.
Als je het aan mijn dochter vraagt wordt ze ook wel eens "superhard geslagen". Omdat ik wel eens een tets op de vingers geef als ze na 5 keer waarschuwen niet stopt met mij te schoppen, bijvoorbeeld. :')
Hij is 16 jaar, maar autistisch en hij antwoordt dit soort vragen dan ook heel letterlijk en eerlijk. Al zou hij maar 1x in zijn leven uitgescholden zijn, dan is dat voor hem een ja op die vraag.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:33:15 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_193442534
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:32 schreef livelink het volgende:

[..]

Hij is 16 jaar, maar autistisch en hij antwoordt dit soort vragen dan ook heel letterlijk en eerlijk. Al zou hij maar 1x in zijn leven uitgescholden zijn, dan is dat voor hem een ja op die vraag.
Ja nou precies. Niet te doen dus :N
disclaimer
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:33:44 #25
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_193442548
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:33 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja nou precies. Niet te doen dus :N
Ja, stomme vragen zijn het ook.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_193442583
Juul kan zo hard en hoog gillen dat ik er letterlijk oorpijn van krijg. Geluid wat normaal alleen honden horen, zo schel.
Ze is nog net geen 2 jaar, ooit stopt ze daar vast wel mee. En corrigeren gebeurt uiteraard maar resulteert in eerste instantie in de overtreffende trap.

Ze doet dat vooral in de tuin (na 10 uur gelukkig) en wij hebben aan de achterkant alleen kinderloze buren. Die zullen ons ook wel eens vervloeken.

En B heeft een keer per ongeluk de buren zeiknat gespoten met zijn waterpistolen. Hij schoot steeds heel hoog en vroeg zich af waar dat water toch bleef. Oeps....

Klinkt wel leuk SQ, is daar een beetje schaduw?
Bij de bloedhitte en een gesloten zwemplas (of zoals vorig jaar een overvloed aan rupsen) trekken wij naar Dierentuin Amersfoort of 1 van de Oerrrrrrrrr speelterreinen. Daar is lekker veel schaduw en met hitte rustig.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:35:39 #27
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_193442595
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:22 schreef FlyingFish het volgende:
Hebben er nog mensen tips om een auto weer enigszins aangenaam te maken nadat er door drie kinderen in overgegeven is? ik vermoed dat de worst niet goed meer was... Alle stoelhoezen zitten in de was (enkele zelfs een tweede keer al), stoelen zijn gepoetst en de bank en vloer ook, maar die lucht blijft er in hangen :r ik heb ook het idee dat het deels in de bekleding van de bank zit nu, zijn daar nog handige middeltjes voor waarbij je de bank niet hoeft te slopen?
Gebruik in geen geval Febreze. Want dan stinkt het daarna naar kots en Febreze :r . Dan kun je je auto meteen wel weg doen.
Ik weet niet eens of dat spul nog bestaat eigenlijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:36:45 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193442620
Oh shit @livelink :X
Begrijpelijk, heel letterlijk genomen antwoord van je zoon, maar nu moet jij de boel weer zien te ontkrachten.

Kotslucht: misschien febrèze?
[aanvulling] :D Ik vind het ook heel goor. Maar dat komt ook omdat we het veel gebruikt hebben na de brand.
***
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:37:51 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_193442641
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:35 schreef exode het volgende:
Juul kan zo hard en hoog gillen dat ik er letterlijk oorpijn van krijg. Geluid wat normaal alleen honden horen, zo schel.
Ze is nog net geen 2 jaar, ooit stopt ze daar vast wel mee. En corrigeren gebeurt uiteraard maar resulteert in eerste instantie in de overtreffende trap.

Ze doet dat vooral in de tuin (na 10 uur gelukkig) en wij hebben aan de achterkant alleen kinderloze buren. Die zullen ons ook wel eens vervloeken.

En B heeft een keer per ongeluk de buren zeiknat gespoten met zijn waterpistolen. Hij schoot steeds heel hoog en vroeg zich af waar dat water toch bleef. Oeps....

Klinkt wel leuk SQ, is daar een beetje schaduw?
Bij de bloedhitte en een gesloten zwemplas (of zoals vorig jaar een overvloed aan rupsen) trekken wij naar Dierentuin Amersfoort of 1 van de Oerrrrrrrrr speelterreinen. Daar is lekker veel schaduw en met hitte rustig.
Die neukende apen deden het 'm he 8-)

Schaduw wordt elk jaar beter gelukkig. Alleen het terras rondom de speeltuin is nog zo'n ziedend hete steen/zand ellende ;(
disclaimer
pi_193442649
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:22 schreef FlyingFish het volgende:
Hebben er nog mensen tips om een auto weer enigszins aangenaam te maken nadat er door drie kinderen in overgegeven is? ik vermoed dat de worst niet goed meer was... Alle stoelhoezen zitten in de was (enkele zelfs een tweede keer al), stoelen zijn gepoetst en de bank en vloer ook, maar die lucht blijft er in hangen :r ik heb ook het idee dat het deels in de bekleding van de bank zit nu, zijn daar nog handige middeltjes voor waarbij je de bank niet hoeft te slopen?
In onze tweedehands auto was blijkbaar gerookt. Dat stonk best nog.
We hebben toen voor de vakantie dit er in gedaan, laatste hoop, want we gingen er meteen mee op vakantie 1200 km.
En echt, stank weg. Sterker nog, hij ruikt nu nog naar ‘nieuwe auto’ een jaar later.

https://www.carcleaning.n(...)fkAWLUBoCHqEQAvD_BwE
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:40:21 #31
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193442697
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:35 schreef exode het volgende:
Juul kan zo hard en hoog gillen dat ik er letterlijk oorpijn van krijg. Geluid wat normaal alleen honden horen, zo schel.
Ze is nog net geen 2 jaar, ooit stopt ze daar vast wel mee. En corrigeren gebeurt uiteraard maar resulteert in eerste instantie in de overtreffende trap.
Hier zijn ze 7 en 4 en ook om 08:30uur op zondag. Dus dan mag er zo af en toe wel wat van gezegd worden door de ouders wat mij betreft.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:41:59 #32
149959 SQ
snelle trees
pi_193442730
Tsja, ieder zijn manier.
disclaimer
pi_193442986
Lazi, 4 en 7 kan je wel wat makkelijker corrigeren inderdaad. Ik ken de situatie, de kinderen en de ouders natuurlijk niet.

SQ, jij hebt mij door, waar in het park zitten die apen precies? :)
pi_193442987
Voor de auto zou ik inderdaad professionele reiniging proberen. Afhankelijk van hoe gehecht je bent aan je auto(bank). Zelf proberen kan ook heel vervelende vlekken of geuren opleveren. Om urinegeur wat te maskeren heb ik een keer zo'n luchtverfris handing van Action (in unicorn vorm :') ) in mijn auto gehangen, dat scheelde wel.

Qua buren hadden we eerst buren met een kind ongeveer even oud als de onze; dan word je 's nachts een keer wakker van het kind van de buren, maar is het een paar nachten later andersom. Prima ^O^ We kwamen bij elkaar op verjaardagen en als het zo uitkwam. Nu woont er een jong stel. Door corona ken ik ze nog amper. Ze hebben wel een heel ander leefritme dan wij, kan ik zeggen.

En wat betreft #faalmoeder... Als leerkracht SO met je kleuter langs je werk wandelen als de school uit is (en er dus volop ouders en collega's buiten staan) en je kleuter krijgt dan een meltdown }:|
Sowieso dit corona gedoe is niet goed voor de gemoedstoestand van mijn kleuter. En ik weet intussen niet meer hoe ik mijn werk gedaan krijg. Ik had bijv gepland om nu achter de pc te werken, maar kleuter slaapt nog niet en dus kan de pc niet aan.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:54:37 #35
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_193442988
Dat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:59:45 #36
149959 SQ
snelle trees
pi_193443076
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:54 schreef Ticootje het volgende:
Dat.
Dit?
disclaimer
pi_193443192
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:22 schreef FlyingFish het volgende:
Hebben er nog mensen tips om een auto weer enigszins aangenaam te maken nadat er door drie kinderen in overgegeven is? ik vermoed dat de worst niet goed meer was... Alle stoelhoezen zitten in de was (enkele zelfs een tweede keer al), stoelen zijn gepoetst en de bank en vloer ook, maar die lucht blijft er in hangen :r ik heb ook het idee dat het deels in de bekleding van de bank zit nu, zijn daar nog handige middeltjes voor waarbij je de bank niet hoeft te slopen?
Ik heb twee jaar geleden zo'n vieze anti-luchtjes-spray gekocht. De auto rook nog een poos naar kots-met-lavendel, maar inmiddels is het echt geneutraliseerd.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_193443224
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:35 schreef livelink het volgende:

[..]

Gebruik in geen geval Febreze. Want dan stinkt het daarna naar kots en Febreze :r . Dan kun je je auto meteen wel weg doen.
Ik weet niet eens of dat spul nog bestaat eigenlijk.
Oh :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:13:27 #39
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_193443277
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:09 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Oh :')
Wij hebben misschien niet gewacht tot het echt geneutraliseerd was :D . Bij ons was het een bank, die we uiteindelijk gewoon de deur uit hebben gedaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_193443295
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:13 schreef livelink het volgende:

[..]

Wij hebben misschien niet gewacht tot het echt geneutraliseerd was :D . Bij ons was het een bank, die we uiteindelijk gewoon de deur uit hebben gedaan.
Wij waren op vakantie, dus we hadden weinig keus dan kwistig lavendel sprayen en wachten tot het beter was. Het was ook nog eens bloedheet, die muur van chemische lavendel met kots die op je afkwam bij het openen van de auto :X
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_193443319
We kunnen nautuurlijk ook kotsverhalen opsommen? >:)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_193443359
Gillen. Als er íets is waar ik een afgrijselijke hoeveelheid hekel aan heb bij kinderen, dan is het dát. :7 }:| :{w
En ja, dus ook bij die van mezelf. En zeker Z. gilt tegenwoordig als een speenvarken. Piepende oren.
Het maakt mij in 2 tellen bloed chagrijnig. :P
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:19:43 #43
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193443372
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:16 schreef Clubsoda het volgende:
We kunnen nautuurlijk ook kotsverhalen opsommen? >:)
Wagenziek kind *O* op vakantie in de bergen ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_193443373
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:16 schreef Clubsoda het volgende:
We kunnen nautuurlijk ook kotsverhalen opsommen? >:)
Of diarree verhalen als je net bevallen bent. :9
  Moderator dinsdag 2 juni 2020 @ 21:20:57 #45
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193443396
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:02 schreef SQ het volgende:
Een huilend kind corrigeren heeft ook vrij weinig zin. Dan gaat het doorgaans alleen maar harder janken :')
Maar wellicht is dit weer zo'n irritant gevalletje #wachtmaar :P
Dus een kind dat 50x per dag jankt laat je begaan? Ze huilt om werkelijk alles en loopt alleen maar te zeuren en te jengelen. "Mamaaaaaa ik wiiiiiiiil een koooooooeeeeekje" en dat 10x achter elkaar. Dan zeg je daar toch wel iets van? :D

En huilen en gillen hoort er inderdaad bij maar deze ouders verprutsen het wel echt hoor. Ze brengen haar as we speak naar bed, volgens mij is ze compleet overprikkeld. Ze zit dus uiteraard ook weer te schreeuwen en huilen. Als je 3 bent hoor je toch al lang op bed te liggen?

Edit: volgens mij is het ook een aandachtsding. Gisteren riep ze 20 keer achter elkaar "papaaaaa heeeeelpen", steeds een tikkie dramatischer. Papa gaf totaal geen sjoege, die is haar waarschijnlijk ook al lang zat :')
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:23:20 #46
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193443433
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:20 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dus een kind dat 50x per dag jankt laat je begaan? Ze huilt om werkelijk alles en loopt alleen maar te zeuren en te jengelen. "Mamaaaaaa ik wiiiiiiiil een koooooooeeeeekje" en dat 10x achter elkaar. Dan zeg je daar toch wel iets van? :D
Ik sla deze post even op voor over 2,5 - 3 jaar. :9
Protège moi de mes désirs.
pi_193443459
Er is een tijd van corrigeren en een tijd voor negeren, dan wel even ruimte geven en laten begaan. :P
Lastig soms hoor.
pi_193443468
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:20 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dus een kind dat 50x per dag jankt laat je begaan? Ze huilt om werkelijk alles en loopt alleen maar te zeuren en te jengelen. "Mamaaaaaa ik wiiiiiiiil een koooooooeeeeekje" en dat 10x achter elkaar. Dan zeg je daar toch wel iets van? :D

En huilen en gillen hoort er inderdaad bij maar deze ouders verprutsen het wel echt hoor. Ze brengen haar as we speak naar bed, volgens mij is ze compleet overprikkeld. Ze zit dus uiteraard ook weer te schreeuwen en huilen. Als je 3 bent hoor je toch al lang op bed te liggen?
Als hier een gilbui gaande is probeer ik haar gedachten op wat anders te zetten. 'Kom, we gaan.... doen' werkt altijd wel. Er tegenin gaan werkt inderdaad averechts :)
  Moderator dinsdag 2 juni 2020 @ 21:27:55 #49
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193443536
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:23 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ik sla deze post even op voor over 2,5 - 3 jaar. :9
Dat mag :D

En ik snap echt wel dat kinderen jengelen maar dit is continu :X
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:29:55 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_193443583
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:27 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat mag :D

En ik snap echt wel dat kinderen jengelen maar dit is continu :X
Het is dan maar goed dat je mijn buurvrouw niet bent. Of die van ticootje. :s)
disclaimer
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:31:05 #51
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193443612
De mijnes smijt liever met dingen dan gillen, daar heb je als buren wat minder last van :P
pi_193443701
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:31 schreef SacreCoeur het volgende:
De mijnes smijt liever met dingen dan gillen, daar heb je als buren wat minder last van :P
Blokjes, potloden, bestek. :')
Pittige dame. En ze begon zo lief!
Maar biedt wat lekkers aan en ineens is het over. *)
  Moderator dinsdag 2 juni 2020 @ 21:38:15 #53
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193443776
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:29 schreef SQ het volgende:

[..]

Het is dan maar goed dat je mijn buurvrouw niet bent. Of die van ticootje. :s)
Ik denk dat het wel meevalt en dit echt een horrorkind is ;) Ik ben namelijk helemaal geen zeur, dit is voor het eerst in 10 jaar dat ik last heb van buren.

Andere vraag: gaat een kind van 3 jaar altijd janken als het naar bed moet?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_193443799
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:38 schreef MaJo het volgende:

[..]


Andere vraag: gaat een kind van 3 jaar altijd janken als het naar bed moet?
Ligt eraan hoe je hem vasthoudt; als je te hard knijpt is dat heel normaal.
pi_193443811
Mijn toen 3 jarige heeft zelden moeilijk gedaan qua bedtijd. Dat ging vrij goed. Hij had wel een paar weken dat hij steeds uit bed kroop en voor het raam ging staan om naar buiten te kijken.
Tot ik zelf buiten liep en hem betrapte. :+
Maar elk kind is anders. En elke ouder ook. :P
pi_193443825
En mijn 2 jarige had gisteren een meltdown bij bedtijd maar dat is niet vaak zo.
Peuter puberteit. :Y)
pi_193443840
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:38 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel meevalt en dit echt een horrorkind is ;) Ik ben namelijk helemaal geen zeur, dit is voor het eerst in 10 jaar dat ik last heb van buren.

Andere vraag: gaat een kind van 3 jaar altijd janken als het naar bed moet?
Ja. En als ze geen verstoppertje mogen spelen tijdens het tandenpoetsen. En als ze niet naakt de straat op mogen rennen. En als je hun tosti niet in vierkantjes maar in driehoeken hebt gesneden. Of als hun broodje niet de goede helft met hagelslag heeft. En als er bloed is maar hij geen pleister wil.
pi_193443873
Vlekken zijn er eigenlijk niet, vrijwel alles is over de stoeltjes (en de kinderen zelf) heen gegaan gelukkig en vlekken daarop boeien me sowieso niet, het gaat nu puur om de geur. Ik ga er een bak water met azijn in zetten (op de chauffeursstoel, anders ga ik dat ding geheid vergeten bij het wegrijden), en anders gaan we alsnog voor de autospray! De geur is niet meer dermate dat ik het echt wil laten reinigen, meer dat het gewoon stinkt en ik nu niemand in mijn auto mee zou durven nemen...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:44:14 #59
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193443889
Mijn vriend kwam laatst met het verhaal dat je op een warme dag koffiebonen in je auto moet zetten, dat neutraliseert geur schijnbaar. En anders kan je ammoniak proberen.
pi_193443891
Overigens las ik ergens dé tip tegen jankend kind omdat hij iets uit een winkel wil hebben: ik maak een foto van het product.

Sjaak: “mama, kijk, dit speelgoed is echt super gaaf, dit wil ik hebben!”
Ik: “nou, we hebben al genoeg speelgoed” (en andere moeder-dingen om geen speelgoed te kopen)
Sjaak (met pruillip): “maar ik wil dit supergraag hebben!”
Ik: “zal ik er een foto van maken?”
Sjaak: “ja, goed idee!”
Ik: *maakt foto
Sjaak: *pruillip weg en is weer blij

Geen idee waarom het werkt, maar het werkt hier. Doe er je voordeel mee ^O^
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:49:50 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193444021
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:44 schreef SacreCoeur het volgende:
Mijn vriend kwam laatst met het verhaal dat je op een warme dag koffiebonen in je auto moet zetten, dat neutraliseert geur schijnbaar. En anders kan je ammoniak proberen.
Gemalen koffie is een beproefde truc bij nare geurtjes bij mijn werk. Had niet bedacht dat dat ook bij andere geurtjes zou kunnen werken, maar klinkt wel logisch.
***
pi_193444134
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:44 schreef MevrouwCactus het volgende:
Overigens las ik ergens dé tip tegen jankend kind omdat hij iets uit een winkel wil hebben: ik maak een foto van het product.

Sjaak: “mama, kijk, dit speelgoed is echt super gaaf, dit wil ik hebben!”
Ik: “nou, we hebben al genoeg speelgoed” (en andere moeder-dingen om geen speelgoed te kopen)
Sjaak (met pruillip): “maar ik wil dit supergraag hebben!”
Ik: “zal ik er een foto van maken?”
Sjaak: “ja, goed idee!”
Ik: *maakt foto
Sjaak: *pruillip weg en is weer blij

Geen idee waarom het werkt, maar het werkt hier. Doe er je voordeel mee ^O^
Ja, werkt hier ook goed. Ook bij de zoveelste treinbaan waarvan ik vind dat hij opgeruimd moet worden. Op de één of andere manier is de leukste plaats om die te bouwen het gangetje naar de wc toe. Vandaag kon zelfs de deur van de wc niet meer open... :o
pi_193444239
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:20 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dus een kind dat 50x per dag jankt laat je begaan? Ze huilt om werkelijk alles en loopt alleen maar te zeuren en te jengelen. "Mamaaaaaa ik wiiiiiiiil een koooooooeeeeekje" en dat 10x achter elkaar. Dan zeg je daar toch wel iets van? :D

En huilen en gillen hoort er inderdaad bij maar deze ouders verprutsen het wel echt hoor. Ze brengen haar as we speak naar bed, volgens mij is ze compleet overprikkeld. Ze zit dus uiteraard ook weer te schreeuwen en huilen. Als je 3 bent hoor je toch al lang op bed te liggen?

Edit: volgens mij is het ook een aandachtsding. Gisteren riep ze 20 keer achter elkaar "papaaaaa heeeeelpen", steeds een tikkie dramatischer. Papa gaf totaal geen sjoege, die is haar waarschijnlijk ook al lang zat :')
Je kan beter een buurkind hebben dat jankt omdat iets niet mag dan een buurkind dat jankt om zijn/haar zin te krijgen. Het eerste is een fase en die gaat vanzelf over zolang nee maar echt nee blijft. Dat 2e gaat nooit meer over...

Dat je buurmeisje 10x achter elkaar jankt om een koekje betekent waarschijnlijk dat ze het de eerste 9 keer niet heeft gekregen dus je buren zijn goed bezig.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 22:01:27 #64
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193444260
HG (nare geurtjes??)

pi_193444265
Nee = nee en daar doe je het maar mee. *O* :+
pi_193444274
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:44 schreef MevrouwCactus het volgende:
Overigens las ik ergens dé tip tegen jankend kind omdat hij iets uit een winkel wil hebben: ik maak een foto van het product.

Sjaak: “mama, kijk, dit speelgoed is echt super gaaf, dit wil ik hebben!”
Ik: “nou, we hebben al genoeg speelgoed” (en andere moeder-dingen om geen speelgoed te kopen)
Sjaak (met pruillip): “maar ik wil dit supergraag hebben!”
Ik: “zal ik er een foto van maken?”
Sjaak: “ja, goed idee!”
Ik: *maakt foto
Sjaak: *pruillip weg en is weer blij

Geen idee waarom het werkt, maar het werkt hier. Doe er je voordeel mee ^O^
Been there, done that. Bij B is dat het probleem opschuiven, die vraagt vervolgens 100x om de foto te zien.

Wij hebben met B overigens een relaxt, evenwichtig, redelijk rustig kind met hier en daar een bui maar verder hartstikke makkelijk. Slaapt super makkelijk, eet met vlagen meer dan prima. Kortom daar hebben buren in principe geen last van.
Dat maakt Juul in haar eentje gewoon goed. Het is onze diva, haar wil is wet. Geven we haar steeds haar zin? Nee natuurlijk niet. Corrigeren we haar? Uiteraard. Het is een ontzettend lief, vrolijk en gezellig meisje maar oeh als die een bui heeft, berg je maar. En dat kan meerdere keren per dag, omdat ze geen snoepje mag, omdat ze haar bord met lasagne niet op de grond mag donderen, omdat ze de kat geen chips mag voeren, omdat ze bij 25 graden niet met dikke trui en jas naar buiten mag and so on and on.
En ja hoor, zo'n bui negeer ik wel eens.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 22:14:32 #67
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193444493
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:01 schreef amaranta het volgende:
HG (nare geurtjes??)

[ afbeelding ]
Dat werkt maar heel kort.
Ik gebruik het wel is op de bank.
pi_193444808
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:16 schreef Clubsoda het volgende:
We kunnen nautuurlijk ook kotsverhalen opsommen? >:)
Net voordat we in Boedapest kwamen na 3 uur in de auto. En dus besloten te wachten met opruimen tot we in de parkeergarage stonden. Die we niet konden vinden.
En toen moesten we ‘s avonds nog terug in diezelfde auto :X
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193444856
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:38 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel meevalt en dit echt een horrorkind is ;) Ik ben namelijk helemaal geen zeur, dit is voor het eerst in 10 jaar dat ik last heb van buren.

Andere vraag: gaat een kind van 3 jaar altijd janken als het naar bed moet?
Bijna 3 :Y

Echt alsof ie geslacht wordt. Iedere avond. Lekker ook met enkel glas ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 2 juni 2020 @ 22:32:20 #70
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193444893
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:30 schreef LeSage het volgende:

[..]

Bijna 3 :Y

Echt alsof ie geslacht wordt. Iedere avond. Lekker ook met enkel glas ;(
Hier met douchen :') hoe gezellig ik het ook maak met allerhande afleiding, zang en dans. Hij staat intens ongelukkig krijsend onder de douche :?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 2 juni 2020 @ 22:36:33 #71
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193444997
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:29 schreef SQ het volgende:

[..]

Het is dan maar goed dat je mijn buurvrouw niet bent. Of die van ticootje. :s)
Of die van mij. Of die van .....
Kinderen zijn kleine mensen met gevoel. Ook zij kunnen niet lekker in hun vel zitten. Moe zijn, overprikkeld zijn, pijn hebben, huilen omdat ze friet kregen terwijl ze er zelf om vroegen, .. of ze zijn gewoon kut. Ze hoeven daar niet eens een goede reden voor hebben. Klagen over huilende kinderen is in mijn ogen daarom nutteloos. :P

Klagen over asociale kinderen zonder normen en waarden, dáár moeten we het over hebben. Nu we vaker naar speeltuinen gaan ivm het mooie weer kom ik ze steeds vaker tegen. }:|
Protège moi de mes désirs.
pi_193445066
Overigens triggeren je opmerkingen me wel een beetje, MaJo.
Mijn tweede is echt heel temperamentvol. Ik heb de methode om hem te minderen nog niet gevonden.
De meltdown vanavond met het eten (in de tuin) was gigantisch. Hij wilde alleen vlees en geen groente. Hij gilde, gooide met zijn eten en huilde. Toevallig was deze keer de oplossing om hem mee naar binnen te nemen en een afspraak te maken. Vervolgens at hij 2 borden groente leeg.

Maar, voor het zelfde geld had hij dit helemaal niet geaccepteerd en tot in bed door kunnen gaan met krijsen.

Het is best makkelijk om vanaf de zijlijn te kijken naar ouders en af te geven op hun opvoeding. Je hebt alleen geen idee hoe moeilijk ze het soms hebben. En niet alleen als je geen kinderen hebt zelf, maar ook met kinderen. Na mijn eerste dacht ik wel te weten hoe dingen zouden werken, maar bij nummer 2 moet alles weer compleet anders.
Geloof me, daar gaan soms hele grote huilbuien mee gepaard :{

Ja, persoonlijke onzekerheid hierzo ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193445080
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:32 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Hier met douchen :') hoe gezellig ik het ook maak met allerhande afleiding, zang en dans. Hij staat intens ongelukkig krijsend onder de douche :?
Een kapitein met watervrees _O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193445135
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:32 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Hier met douchen :') hoe gezellig ik het ook maak met allerhande afleiding, zang en dans. Hij staat intens ongelukkig krijsend onder de douche :?
Heb je een afneembare douchekop? Misschien als hij zichzelf doucht dat dat de oplossing is? Iets met controle misschien?
pi_193445275
Ik weet zeker dat onze buren soms last hebben van onze kinderen. Mijn oudste heeft regelmatig moeite met nee en kan dan een behoorlijke keel opzetten. Ook als het bedtijd is. De dreumes heeft op het moment voornamelijk een hekel aan de verschoonmomenten en dat laat hij ook luidkeels horen. Er zijn ook genoeg momenten dat het heel liefelijk is hier in huis, maar dat valt dan toch een stuk minder op.

Opvoeden kan altijd anders in de ogen van een ander, maar dat is vooral omdat het makkelijk praten is van de zijlijn.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 22:48:32 #76
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_193445290
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:22 schreef FlyingFish het volgende:
Hebben er nog mensen tips om een auto weer enigszins aangenaam te maken nadat er door drie kinderen in overgegeven is? ik vermoed dat de worst niet goed meer was... Alle stoelhoezen zitten in de was (enkele zelfs een tweede keer al), stoelen zijn gepoetst en de bank en vloer ook, maar die lucht blijft er in hangen :r ik heb ook het idee dat het deels in de bekleding van de bank zit nu, zijn daar nog handige middeltjes voor waarbij je de bank niet hoeft te slopen?
Ik weet niet of de tip al voorbij is gekomen, maar ik zou zo’n tapijtreiniger huren bij de bouwmarkt.
Ik heb daar vorig jaar mijn bank helemaal mee schoongemaakt. Want ook al ziet je bank er niet vies uit, de kots zit er nog wel in. Anders zou het niet stinken. Wel een tip: zorg dat je daarna de autobank behandelt met beschermende spray oid want je haalt er de vuilafstotende laag mee af.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Moderator dinsdag 2 juni 2020 @ 22:49:26 #77
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193445319
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:39 schreef LeSage het volgende:
Overigens triggeren je opmerkingen me wel een beetje, MaJo.
Mijn tweede is echt heel temperamentvol. Ik heb de methode om hem te minderen nog niet gevonden.
De meltdown vanavond met het eten (in de tuin) was gigantisch. Hij wilde alleen vlees en geen groente. Hij gilde, gooide met zijn eten en huilde. Toevallig was deze keer de oplossing om hem mee naar binnen te nemen en een afspraak te maken. Vervolgens at hij 2 borden groente leeg.

Maar, voor het zelfde geld had hij dit helemaal niet geaccepteerd en tot in bed door kunnen gaan met krijsen.

Het is best makkelijk om vanaf de zijlijn te kijken naar ouders en af te geven op hun opvoeding. Je hebt alleen geen idee hoe moeilijk ze het soms hebben. En niet alleen als je geen kinderen hebt zelf, maar ook met kinderen. Na mijn eerste dacht ik wel te weten hoe dingen zouden werken, maar bij nummer 2 moet alles weer compleet anders.
Geloof me, daar gaan soms hele grote huilbuien mee gepaard :{

Ja, persoonlijke onzekerheid hierzo ;(
Het is absoluut niet de bedoeling om mensen hier onzeker te maken :* Ik geef als eerste toe dat ik zelf hier nog geen ervaring mee heb en waarschijnlijk makkelijker overlast ervaar omdat ik zelf (nog) geen kinderen heb. Wat dat betreft snap ik Barrel dus wel goed.

Ik denk dat het ook anders is nu omdat je allemaal continu thuis bent en elkaar de hele dag door hoort, daardoor krijg je ook een stuk sneller irritaties. Normaal gesproken zou ik van half tien tot 7 van huis zijn en dan is het natuurlijk ook veel minder irritant als je alleen 's avonds wat geluid hoort :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_193445357
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:39 schreef LeSage het volgende:

Geloof me, daar gaan soms hele grote huilbuien mee gepaard :{

Ja, persoonlijke onzekerheid hierzo ;(
Geloof me... die van mij zijn 14 en bijna 11 en ik ook nog wel eens van die huilbuien hoor

Mijn kinderen worden opgevoed met normen en waarden maar ik ben ook geen heilige.
Er vliegen hier af en toe wel eens wat scheldwoorden door het huis. En ja, dat hebben ze overgenomen (niet alleen van ons, ook van YouTube).

Maar ze zeggen wel netjes alstublieft en dank u wel... ergens is er toch wel iets goed gegaan


Ik vind andermans kinderen vaak irritanter dan mijn eigen kinderen. 🤐🤐🤐
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 22:52:02 #79
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193445378
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:42 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Heb je een afneembare douchekop? Misschien als hij zichzelf doucht dat dat de oplossing is? Iets met controle misschien?
Ik weet t niet, als ik de kop eraf haal (aan of uit) loopt ie ook achteruit ;( tzou ook nog kunnen dat hij t gevoel te intens vind :?

Hiervoor hadden we n bad en dat vond ie altijd prima. Misschien is het deel vh wennen in t nieuwe huis, we zitten hier pas n ruime week :)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 2 juni 2020 @ 23:01:41 #80
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_193445560
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:49 schreef MaJo het volgende:

[..]

Het is absoluut niet de bedoeling om mensen hier onzeker te maken :* Ik geef als eerste toe dat ik zelf hier nog geen ervaring mee heb en waarschijnlijk makkelijker overlast ervaar omdat ik zelf (nog) geen kinderen heb. Wat dat betreft snap ik Barrel dus wel goed.

Ik denk dat het ook anders is nu omdat je allemaal continu thuis bent en elkaar de hele dag door hoort, daardoor krijg je ook een stuk sneller irritaties. Normaal gesproken zou ik van half tien tot 7 van huis zijn en dan is het natuurlijk ook veel minder irritant als je alleen 's avonds wat geluid hoort :)
Tsja, ik begrijp het wel hoor, zoals net al aangehaald, als het niet je eigen kinderen zijn, is het sneller irritant.

En ik ben niet zo van negatief gedrag negeren, in elk geval niet als de hele buurt (of camping) daarvan mee mag genieten. Maar goed, als het me te veel wordt in de achtertuin, ga ik zelf lekker weer binnen zitten. Geen zin om daarover te zeuren bij de buren en zij zullen zich heus ook wel aan dingen storen die wij doen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 3 juni 2020 @ 00:07:52 #81
269689 crew  Viv
pi_193446415
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:00 schreef Elleska het volgende:
Dat je buurmeisje 10x achter elkaar jankt om een koekje betekent waarschijnlijk dat ze het de eerste 9 keer niet heeft gekregen dus je buren zijn goed bezig.
Dit. Ik zei laatst nog tegen mijn man dat het zo fijn is dat ZZ nooit zeurt om snoep of zo. :|W Vandaag dus een enorm drama met 100x zeuren om snoepjes (traktatie van een kdv-kindje), en jánken toen ik zei dat ze het juist vanwege dat zeuren niet mocht hebben vandaag. Heb voet bij stuk gehouden, in de (ijdele) hoop dat ze leert dat zeuren écht geen zin heeft bij ons. :')
pi_193447655
Mijn kinderen hebben vakantie maar ik moet zo werken :'( . Eigenlijk zouden we nu op Kos zijn maar heb mijn verlof ingetrokken.
  woensdag 3 juni 2020 @ 07:12:53 #83
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193447738
Wij moeten zo naar de tandarts. Een pre-corona afspraak. Lekker vroeg zodat ze niet al te laat op school zijn. :O

O heeft zelfs vakantie deze week en S hoeft ook niet naar school. :+
***
  woensdag 3 juni 2020 @ 07:17:30 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193447768
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193447856
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:52 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ik weet t niet, als ik de kop eraf haal (aan of uit) loopt ie ook achteruit ;( tzou ook nog kunnen dat hij t gevoel te intens vind :?

Hiervoor hadden we n bad en dat vond ie altijd prima. Misschien is het deel vh wennen in t nieuwe huis, we zitten hier pas n ruime week :)
Zal idd wennen zijn. Mocht het zo blijven, heb je nog een babybadje? Of een dichte wasmand van de Action? Dan zou je die op de grond in de douche kunnen zetten als een soort van tussenstap.
pi_193447983
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:52 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ik weet t niet, als ik de kop eraf haal (aan of uit) loopt ie ook achteruit ;( tzou ook nog kunnen dat hij t gevoel te intens vind :?

Hiervoor hadden we n bad en dat vond ie altijd prima. Misschien is het deel vh wennen in t nieuwe huis, we zitten hier pas n ruime week :)
Wij hebben zoiets. Kunnen ze toch in bad.
https://pin.it/2nQ8hFk
  woensdag 3 juni 2020 @ 08:00:28 #87
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193448156
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 07:27 schreef Malteser het volgende:

[..]

Zal idd wennen zijn. Mocht het zo blijven, heb je nog een babybadje? Of een dichte wasmand van de Action? Dan zou je die op de grond in de douche kunnen zetten als een soort van tussenstap.
Ja das wel een goeie inderdaad, dan kan ie toch nog n beetje badderen :D

Het is wel bijzonder dat hij douchen in de oude huis wel prima vond :? Maar die badkamer was ook wat anders qua opzet, dat scheelt misschien ook.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 3 juni 2020 @ 08:29:29 #88
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193448393
Wij zetten zijn babybadje in het grote bad. Scheelt veel water. :P U. kan daar nog gewoon fijn in zitten en spelen.
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 3 juni 2020 @ 08:57:29 #89
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193448689
Toch nog best veel scholen die deze week vrij zijn.
  woensdag 3 juni 2020 @ 09:03:32 #90
73386 Fazz
onderweg
pi_193448750
Mag ik ook even ranten op iets anders? Mensen die hun honden los laten lopen op plekken waar dat niet mag }:|

Afgelopen week bij een zwemstrandje bij een meer, honden moeten aangelijnd maar een vrouw met 4 (!) honden vond blijkbaar dat die van haar wel los mochten. Rennen ‘gezellig’ al blaffend achter elkaar aan terwijl daar meerdere kleine kinderen spelen. En gisteren ook weer op het strand. Vriend en kleuter aan het voetballen, hond net zo groot als kleuter komt ‘gezellig’ mee doen. Kind doodsbang, vriend over de zeik.

Ik was al geen fan, maar jemig, hou dat beest bij je als dat moet. Het ‘hij doet niets hoor’ argument heb ik te vaak gehoord, ook bij de hond die mijn kind vorig jaar beet }:|

Zo, dat lucht op :D En natuurlijk hebben jullie allemaal lieve hondjes en hou je je aan de regels, maar dat doet niet iedereen :+
pi_193448799
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:03 schreef Fazz het volgende:
Mag ik ook even ranten op iets anders? Mensen die hun honden los laten lopen op plekken waar dat niet mag }:|

Afgelopen week bij een zwemstrandje bij een meer, honden moeten aangelijnd maar een vrouw met 4 (!) honden vond blijkbaar dat die van haar wel los mochten. Rennen ‘gezellig’ al blaffend achter elkaar aan terwijl daar meerdere kleine kinderen spelen. En gisteren ook weer op het strand. Vriend en kleuter aan het voetballen, hond net zo groot als kleuter komt ‘gezellig’ mee doen. Kind doodsbang, vriend over de zeik.

Ik was al geen fan, maar jemig, hou dat beest bij je als dat moet. Het ‘hij doet niets hoor’ argument heb ik te vaak gehoord, ook bij de hond die mijn kind vorig jaar beet }:|

Zo, dat lucht op :D En natuurlijk hebben jullie allemaal lieve hondjes en hou je je aan de regels, maar dat doet niet iedereen :+
Oh, zoiets hadden wij laatst ook in het bos. Een enorme hond, in ieder geval net zo groot als mijn peuter. Hij kwam aangerend, at het koekje uit de hand van kleuter en probeerde daarna de stok die kleuter ook in de hand had te pakken. Baas kreeg hond een hele lange tijd niet mee. Uiteindelijk krijgt baas hond mee (doet hem niet aan de lijn), loopt hond 200 meter met baas mee, draait zich om en komt met een rotgang naar ons teruggesprint, en loopt kleuter bijna omver (we konden hem net op tijd op tillen). Baas sjokt weer terug, doet verschillende pogingen om hond te pakken, lukt niet.

Zijn excuus was dat de hond de stok van kleuter wou. Ja joh. Als jij je hond niet onder controle hebt dan moet je hem niet los laten lopen...Dat hebben we ook duidelijk verteld...
pi_193449011
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:57 schreef amaranta het volgende:
Toch nog best veel scholen die deze week vrij zijn.
Waarom eigenlijk?
A. heeft gewoon les.
  woensdag 3 juni 2020 @ 09:28:05 #93
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193449113
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:19 schreef vencodark het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk?
A. heeft gewoon les.
Misschien nog veel te regelen.

Hoe ze het hier hebben geregeld is echt een aanfluiting :')
3 dagen 1,5 uur per dag naar school.

Bijna de moeite niet.
pi_193449238
Hier stond al een week valentie gepland. En dat hebben meer basisscholen hier in de omgeving
pi_193449241
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:28 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Misschien nog veel te regelen.

Hoe ze het hier hebben geregeld is echt een aanfluiting :')
3 dagen 1,5 uur per dag naar school.

Bijna de moeite niet.
Belachelijk. :') Waarom hebben ze dat zo gedaan?
A. gaat volgende week gewoon fulltime. *O*
pi_193449252
Hier ook een pinkstervakantie, was al sinds het begin van het schooljaar zo gepland. De meivakantie van twee weken was voor de leraren deels eigenlijk geen vakantie maar studiedagen, ik denk dat het daarmee te maken had.
  woensdag 3 juni 2020 @ 09:44:58 #97
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193449288
Ik heb al een paar jaar een “ leerlingvrije” week in juni. Dat betekent dat de kinderen vakantie hebben maar wij leerkrachten niet. Dit jaar is het blijkbaar voor de hele stichting deze week een leerling vrije week. Ik weet niet precies waarom het is. Wel weet ik dat sommige scholen bijvoorbeeld twee weken carnavalsvakantie hebben of twee weken herfstvakantie. Volgens mij heeft te maken met het aantal uren dat een leerling moet maken per jaar.

Het is natuurlijk een beetje omslachtig als ze net twee weken geleden nog twee weken vakantie hebben gehad. Maar drie weken mei vakantie, wat ik ook wel eens heb gehoord bij sommige scholen, is misschien wel een erg lange break voor kinderen. Even los van de corona situatie.
  woensdag 3 juni 2020 @ 09:45:40 #98
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193449294
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:19 schreef vencodark het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk?
A. heeft gewoon les.
Overigens hebben mijn eigen kinderen wel gewoon school. Dus het is echt bestuur afhankelijk.
pi_193449379
Fazz, daar zou ik ook gek van worden. Ik antwoord altijd met «nee, hij heeft nog nooit iets gedaan en eens kan de eerste keer zijn». Maargoed. Ik haat honden sowieso. Kak voor het tuinhek, gore poten als die beesten tegen je op springen. Blegh.

Ik heb best wel eens «last» van de buurkinderen. Zijn vast ook van de mijnessen. Als we er last van hebben kunnen we beter in een hutje in het bos gaan zitten.

En laten we nou net een bod op een vakantiehuisje op een schiereiland hebben gedaan O+ :o 8)7

(Niet vanwege overlast overigens)
pi_193449383
Die van mij gaat sinds gisteren weer fulltime. Ok, ze hebben de lunch ingekort en zijn nu om 14.15 klaar, maar toch, het doet ons goed. En hoewel hij er gister helemaal geen zin in had ging hij vanmorgen zonder te morren en was het normaal al weer geaccepteerd.

Nu nog 4 weken, en dan zijn er alweer 8 weken zomervakantie...
pi_193449385
Hier ook vol school voor de jongste vanaf volgende week, met de oude tijden.
Hij heeft over 4,5 week al vakantie. Bij een late zomervakantie hebben ze de meivakantie wel eens ingekort en in juni een extra lang weekend.

En de oudste mag vrijdag weer naar school. De andere 4 dagen thuisonderwijs van 8:30-12. En dan elke vrijdag 6 uur op school. Tot de vakantie.
pi_193449399
Ohja. Zomervakantie. :')
Maar geen thuiswerk voor zoonlief. Dat scheelt al veel. Ben het zoooo zat. :')
pi_193449417
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:44 schreef amaranta het volgende:
Ik heb al een paar jaar een “ leerlingvrije” week in juni. Dat betekent dat de kinderen vakantie hebben maar wij leerkrachten niet. Dit jaar is het blijkbaar voor de hele stichting deze week een leerling vrije week. Ik weet niet precies waarom het is. Wel weet ik dat sommige scholen bijvoorbeeld twee weken carnavalsvakantie hebben of twee weken herfstvakantie. Volgens mij heeft te maken met het aantal uren dat een leerling moet maken per jaar.

Het is natuurlijk een beetje omslachtig als ze net twee weken geleden nog twee weken vakantie hebben gehad. Maar drie weken mei vakantie, wat ik ook wel eens heb gehoord bij sommige scholen, is misschien wel een erg lange break voor kinderen. Even los van de corona situatie.
Ik begreep dat ze dat een jaar of vijf geleden hebben ingevoerd omdat toen alle voorjaarsfeestdagen (Pasen, Hemelvaart en Pinksteren enzo) heel vroeg vielen, en we als laatste aan de beurt waren voor de zomervakantie. Om die 'lange' periode te overbruggen hadden ze een weekje studiedagen opgespaard in juni.
En die week beviel toen zo goed (fijn een weekje weg met de kinderen buiten het hoogseizoen, maar al wel met mooi weer enzo) dat ze die 'junivakantie' nu elk jaar plannen.

Van mij had het zeker dit jaar niet gehoeven, zelfs zonder Corona gedoe... 2 weken meivakantie, 1 week school, halve week school, hele week school en dan alweer een week vrij... Zo komt toch niemand in een ritme?
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:06:21 #104
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193450860
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 09:39 schreef vencodark het volgende:

[..]

Belachelijk. :') Waarom hebben ze dat zo gedaan?
A. gaat volgende week gewoon fulltime. *O*
Ik denk veel te grote klassen en kleine lokalen om de 1,5 m afstand te houden.
Ze moeten elke klas opdelen in minimaal 3 (en dan zijn er ook nog eens een X aantal klassen per jaar).

Ze had gister 'school' van half 3 tot 4 :')
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:55:14 #105
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193451672
Even een vraag nav iets aan het begin van dit topic. Vanaf hoe laat mogen jullie kinderen in de tuin spelen ‘s ochtends? Jacob staat er al wel eens om 8 uur te roepen/spelen met zijn auto’s en ik vind dat niet vroeg maar ja mijn referentiekader klopt niet altijd. En is het in het weekend dan anders? Ik las ergens 10 uur maar ik heb echt geen zin om hem zo lang binnen te houden. We kunnen samen eropuit natuurlijk...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_193451976
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:55 schreef Lemijn het volgende:
Even een vraag nav iets aan het begin van dit topic. Vanaf hoe laat mogen jullie kinderen in de tuin spelen ‘s ochtends? Jacob staat er al wel eens om 8 uur te roepen/spelen met zijn auto’s en ik vind dat niet vroeg maar ja mijn referentiekader klopt niet altijd. En is het in het weekend dan anders? Ik las ergens 10 uur maar ik heb echt geen zin om hem zo lang binnen te houden. We kunnen samen eropuit natuurlijk...
Mijn kinderen zijn best luid dus ik laat ze meestal pas buitenspelen na een uur of half 11, gemiddeld. Ga niet exact op de klok kijken hoor.
Gegil en geroep vind ik dan niet nodig voor die tijd. Maar ik heb zelf echt geen moeite als de buren dat anders aanpakken hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door vencodark op 03-06-2020 13:24:29 ]
pi_193452010
Kim is vandaag voor het eerst weer naar school. (praktijk onderwijs) Van 13.00-15.00 en vrijdag ook 2 uurtjes.
Tyler groep 7 een normale schooldag op maandag en donderdag en om de week op woensdag. Vanaf 8 juni gaat hij weer volledig naar school toe.

Mijn kinderen mogen vanaf 11uur naar buiten toe. Tyler heeft tourette en kan behoorlijk luide tics hebben. Daarom vind ik vroeger geen goed idee.

Als Kim terug van school is moet ik helaas slecht nieuws gaan brengen. De hond van mijn ouders wordt ingeslapen om 17.30 . ;( Ik zie er tegenop om het te vertellen.
Ze weten wel dat hij al oud is, 13 maar toch.
  woensdag 3 juni 2020 @ 13:19:30 #108
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193452080
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:55 schreef Lemijn het volgende:
Even een vraag nav iets aan het begin van dit topic. Vanaf hoe laat mogen jullie kinderen in de tuin spelen ‘s ochtends? Jacob staat er al wel eens om 8 uur te roepen/spelen met zijn auto’s en ik vind dat niet vroeg maar ja mijn referentiekader klopt niet altijd. En is het in het weekend dan anders? Ik las ergens 10 uur maar ik heb echt geen zin om hem zo lang binnen te houden. We kunnen samen eropuit natuurlijk...
Mijnes is sowieso niet voor half 10 wakker.
Maar dan alsnog zou ik rond 11 (hoogstens 10 een nette tijd vinden).

Ligt beetje aan de buurt ook, maar laten we van een rijtjeshuis uitgaan met verschillende gezinnen en oude mensen :P

Bij mijn ouders spelen er kinderen van een gezin soms wel om 8 uur buiten en daar klagen ze altijd over, niet bij de mensen zelf overigens :D maar tegen mij.
pi_193452234
Oh wat leuk Room, ik ben benieuwd!

Mijn vriendin heeft deze week vakantie, ze heeft 1 week meivakantie gehad en nu dus een week. Bij hun kon verschuiven ook niet want de hele vloer in het schoolgebouw wordt deze week vervangen.
B gaat wel naar school, vandaag en morgen tot 14:00. We horen rond 16:00 de opzet vanaf volgende week tot de zomervakantie. Ben benieuwd of ze continu rooster aanhouden de laatste 6 weken voor de vakantie.

Mijn moeder is vandaag hier, zo fijn! Ze wordt op de verjaardag van Juul geopereerd en mag dan 6 weken lang zo goed als niets. Ze had Juul voor het laatst 16 februari gezien....echt die glimlach van Juul en mijn moeder toen ze elkaar zagen. En nu doen ze allebei een middagdutje _O-
pi_193452269
Lemijn, wij vinden half 9/9 uur een schappelijke tijd, mits op normaal volume, als ze gaan gillen etc halen we ze naar binnen. MAAR wij hebben wel aan allebei de kanten buren die al vanaf 07:00/07:30 wakker zijn, sterker nog onze oudere buren zitten al om 07:30 in hun rookhok. Anders zou ik het later doen denk ik.
  woensdag 3 juni 2020 @ 13:35:42 #111
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193452316
Ik vind in t weekend n uur of tien een ok tijdstip om luidruchtig buiten te spelen :Y door de weeks mag t van mij wel wat eerder omdat veel mensen dan toch al wakker/weg zijn.

Als ik een buur met nacht of weekenddiensten zou hebben zou ik t geen probleem vinden om daar rekening mee te houden :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 3 juni 2020 @ 13:53:46 #112
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193452552
Ik zou ook graag van ze horen als ze er last van hebben. Misschien toch maar eens vragen... want als het ze niets uitmaakt of ze zijn inderdaad altijd om 8 uur de deur uit dan houd ik hem voor niets binnen. Vind ik ook sneu.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:01:38 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193452705
Op een tijdstip dat het normale naar het werk/school gaan begint lijkt me prima toch?

Maar goed, misschien ben ik dan ook wel weer afwijkend, als je jarenlang hele meutes pubers vanaf 8 uur langs hebt komen onderweg naar school dan wordt dat zo ongeveer het tijdstip dat de herrie begint.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193452740
Wij houden ze nooit binnen eigenlijk :?
In het weekend zijn we vrijwel nooit voor 10 uur buiten, maar doordeweeks om half 9 wel. Vind ik ook niet meer dan normaal.
Als je daar last van hebt moet je maar met oordoppen gaan slapen :')

Ik sta bij zulke dingen ook echt niet stil. Als de werkdag begonnen is mogen mijn kinderen gewoon lekker buiten spelen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193452766
Ingrid wat rot. Heel veel sterkte. :*

Bij ons staat een van de vriendjes van T en S soms om 8:15 uur al op de stoep in het weekend. Dat vind ik echt te vroeg en in de meeste gevallen staat T en S dan in hun pyjama aan de deur en vertellen ze vriendje dat ze ook nog moeten ontbijten. Ik vind zelf ergens tussen half 10 en 10 uur schappelijk.

Wij hebben 's nachts 'last' van één buurman, die rookt in zijn achtertuin op de meest onchristelijke tijden (tussen 3:30 en 5:30 uur 's nachts bijvoorbeeld) en kucht dan continue. We noemen hem dan ook 'de kucher'. Hij woont een rij schuin achter ons, maar omdat de achtertuin niet heel diep is staat hij op een meter of 15 afstand te kuchen. Ik slaap erdoorheen overigens, mijn man klaagt erover. :')
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:05:32 #116
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193452790
Jacob is niet super luid, maar wel een peuter natuurlijk. Dus soms opeens komt er herrie bij. Maar ik zie de tuin dus als het verlengde van mijn huis en zo speelt Jacob ook: in uit in uit repeat. Leuk te lezen dat jij het ook niet heel bewust doet LeSage maar ik realiseer me tegelijkertijd dat ik natuurlijk een dikke bias heb naar mijn eigen kind.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_193453050
Ik vind in het weekend en doordeweeks ook een verschil. In het weekend probeer ik wel rond 10 uur aan te houden, doordeweeks wordt het ook wel eens eerder. Maar met 3 kinderen omkleden, poetsen en eten is dat sowieso nooit voor 8:30, meestal eerder 9:30 uur. Maar als je twijfelt over 8 uur zou ik gewoon eens met de buren gaan praten idd. Wellicht zijn het toevallig vroege vogels of erg goede slapers.

Kleuter gaat vanaf volgende week weer gewoon fulltime naar school! Groep 3/4 gaat tot de zomer zelfs een extra middag per week om taal en rekenen op een goed startniveau voor volgend schooljaar te krijgen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:20:00 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193453063
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:05 schreef Lemijn het volgende:
Jacob is niet super luid, maar wel een peuter natuurlijk. Dus soms opeens komt er herrie bij. Maar ik zie de tuin dus als het verlengde van mijn huis en zo speelt Jacob ook: in uit in uit repeat. Leuk te lezen dat jij het ook niet heel bewust doet LeSage maar ik realiseer me tegelijkertijd dat ik natuurlijk een dikke bias heb naar mijn eigen kind.
Nah, dat valt waarschijnlijk wel mee, ik vind het eerder opvallend dat daar nog over nagedacht wordt als het om dat soort tijden gaat.

Dat je kind om 06.00 uur niet mag buitenspelen lijkt me logisch, en 's avonds om 22.00 uur ook niet meer, maar dat soort tijdstippen? Volgens mij is het heel erg anno nu om daar over na te denken en is dat vooral het gevolg van mensen die altijd overal last van hebben, zoals die bejaarden die een speelveldje hebben laten sluiten dat al tig jaar naast hun (nieuwbouw) appartement lag.

Kinderen spelen, kinderen maken geluid, dat het veel minder is dan vroeger komt omdat een groot deel van de kinderen overdag na school op de bso zit, en uiteraard het kdv als het om kleinere kinderen gaat.
Maar goed, nu met de corona dus niet :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:23:18 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_193453122
Ik vind kindergeluiden eigenlijk altijd wel gezellig :D
Maar goed, toen ik nog een 25jarige dinky was nog niet natuurlijk. Toen vond ik alles waar "kind" in zat kut.
disclaimer
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:26:30 #120
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_193453174
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat je kind om 06.00 uur niet mag buitenspelen lijkt me logisch, en 's avonds om 22.00 uur ook niet meer, maar dat soort tijdstippen?
Nou, daar was dus in onze oude wijk niet iedereen het over eens... Net als over 'vroeg' buitenspelen in het weekend.

Die van ons willen niet meer vroeg in de ochtend naar buiten 'want dan is er nog geen zon in de tuin en is het koud'. Stelletje watjes.
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:31:45 #121
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193453261
O ja hier spelen de kinderen ook tot heel laat nog buiten, vooral de kinderen met een buitenlandse achtergrond. Eten ook later volgens mij. Maar van laat buitenspelen heb ik zelf minder last dan van heel vroeg :P

Ik heb dus een vaatwasser besteld uiteindelijk niet bij Coolblue en nu komt het via Dynalogic, vind ik het eng en heb ik al een beetje spijt :'(
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:34:09 #122
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193453298
Sterkte Ingrid
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:34:47 #123
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193453314
Heeft er toevallig iemand interesse in Lego friends? Zo ja, doe me even een pm.
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:39:26 #124
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193453379
Kunnen we in ieder geval afspreken, dat we onze kinderen niet zo de straat op laten gaan?
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:40:13 #125
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193453392
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:31 schreef SacreCoeur het volgende:
O ja hier spelen de kinderen ook tot heel laat nog buiten, vooral de kinderen met een buitenlandse achtergrond. Eten ook later volgens mij. Maar van laat buitenspelen heb ik zelf minder last dan van heel vroeg :P

Ik heb dus een vaatwasser besteld uiteindelijk niet bij Coolblue en nu komt het via Dynalogic, vind ik het eng en heb ik al een beetje spijt :'(
Ik weet niet welk merk je hebt besteld, maar als je ooit een Miele wilt kopen dan kun je dat gewoon bij de witgoedboer om de hoek doen die hem ook plaatst, Miele heeft de verkoopkanalen dusdanig onder de duim dat er vrijwel niet met prijzen gestunt kan worden.

Grappig genoeg ging ik dus met die kennis (been there, done that, do it again) naar een witgoedboer hier in de buurt met de artikelnummers van de zaken die ik wilde hebben (Miele warmtepompdroger en Liebherr tafelmodel vriezer) vooral eigenlijk omdat ik de prijzen wel wist en wat dat betreft geen vreemde dingen hoefde te verwachten, maar hij bleek een heel aardige korting te geven op de internetprijs :D
Stond er ook letterlijk bij, internetprijs ¤ 1149 en hun prijs zat daar net iets onder.
Keurig bezorgd geplaatst, aangesloten (mijn wasmachine ook nog, want de verhuizers hadden iets essentieels in het oude huis laten liggen), dus ik ben helemaal content, ik weet ook wel waar ik de keukenapparatuur ga bestellen voor het nieuwe huis :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193453396
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:39 schreef amaranta het volgende:
Kunnen we in ieder geval afspreken, dat we onze kinderen niet zo de straat op laten gaan?
[ afbeelding ]
Is onwijs modieus hoor...


🤐🤢
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:45:14 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193453469
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:39 schreef amaranta het volgende:
Kunnen we in ieder geval afspreken, dat we onze kinderen niet zo de straat op laten gaan?
[ afbeelding ]
Alleen als het op schiphol was dan valt daar nog wat voor te zeggen, hoewel voor zulke slippers eigenlijk geen enkel excuus is, maar ik zit ook met teenslippers aan in het vliegtuig, geen last van knellende schoenen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193453494
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:03 schreef LeSage het volgende:
Wij houden ze nooit binnen eigenlijk :?
In het weekend zijn we vrijwel nooit voor 10 uur buiten, maar doordeweeks om half 9 wel. Vind ik ook niet meer dan normaal.
Als je daar last van hebt moet je maar met oordoppen gaan slapen :')

Ik sta bij zulke dingen ook echt niet stil. Als de werkdag begonnen is mogen mijn kinderen gewoon lekker buiten spelen.
Ik dacht al dat ik de enige was, ook nooit bij stilgestaan.. :@ Maar Casper speelt ook niet luidruchtig geloof ik, die rommelt vooral een beetje in de zandbak. Maar de buurman houdt zelf ook geen rekening met de buurt, zijn 3 hanen gaan om 04:00 ‘af’ en z’n 5 geiten om 06:00 wegens honger, en hij gaat er tegen 07:00 naartoe door de week en in het weekend later }:| Toen de andere buurman die midden in chemo’s zat zei dat hij er last van had en vroeg of de hanen in een nachthok konden deed ie er ook niks aan. }:|
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:50:38 #129
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193453514
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Alleen als het op schiphol was dan valt daar nog wat voor te zeggen, hoewel voor zulke slippers eigenlijk geen enkel excuus is, maar ik zit ook met teenslippers aan in het vliegtuig, geen last van knellende schoenen.
Nee, was in de fietskelder.
Maar in plaats van dat vriendin 1 tegen vrienden 2 zegt nou dat ziet er niet uit. Doet vriendin 1 gewoon het zelfde als vriendin 2.
  woensdag 3 juni 2020 @ 14:55:17 #130
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193453567
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik weet niet welk merk je hebt besteld, maar als je ooit een Miele wilt kopen dan kun je dat gewoon bij de witgoedboer om de hoek doen die hem ook plaatst, Miele heeft de verkoopkanalen dusdanig onder de duim dat er vrijwel niet met prijzen gestunt kan worden.

Grappig genoeg ging ik dus met die kennis (been there, done that, do it again) naar een witgoedboer hier in de buurt met de artikelnummers van de zaken die ik wilde hebben (Miele warmtepompdroger en Liebherr tafelmodel vriezer) vooral eigenlijk omdat ik de prijzen wel wist en wat dat betreft geen vreemde dingen hoefde te verwachten, maar hij bleek een heel aardige korting te geven op de internetprijs :D
Stond er ook letterlijk bij, internetprijs ¤ 1149 en hun prijs zat daar net iets onder.
Keurig bezorgd geplaatst, aangesloten (mijn wasmachine ook nog, want de verhuizers hadden iets essentieels in het oude huis laten liggen), dus ik ben helemaal content, ik weet ook wel waar ik de keukenapparatuur ga bestellen voor het nieuwe huis :D
Ja klopt, doen ze hier ook met de prijzen alleen de levertijd van de witgoedboer hier was zoooooo lang. Hij zei aan de telefoon dat hij alleen maar Miele en Bosch verkoopt want dat is de enige kwaliteit waar ze achterstaan :P

En Coolblue plaatst nu niet ivm corona (dat pakken ze langzaam weer op).
Dus koos ik voor bol.com, wist ik veel dat ze zaken doen met dynalogic.
pi_193453717
Wij kregen onze droger geleverd via dynalogic en de bezorgers ramden eerst met de droger tegen de stenen muur buiten en mepten daarna het stopcontact van de muur van het washok. ;( Ze gaven meteen aan dat dat hun schuld was en dat ze het zouden melden op hun formulier. Na contact met bol.com kregen we een tegoedbon voor de schade aan de droger en de kosten van het repareren van het stopcontact werden vergoed.
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:06:34 #132
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193453720
Volgens mij is dynalogic wel betrouwbaar hoor
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:13:30 #133
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193453825
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:06 schreef amaranta het volgende:
Volgens mij is dynalogic wel betrouwbaar hoor
Google eens voor de garp :P
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:31:55 #134
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193454025
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:50 schreef amaranta het volgende:

[..]

Nee, was in de fietskelder.
Maar in plaats van dat vriendin 1 tegen vrienden 2 zegt nou dat ziet er niet uit. Doet vriendin 1 gewoon het zelfde als vriendin 2.
En daar heb jij weer een foto van gemaakt ja? Niet jaloers, ik laat al dat soort dingen van me afglijden voordat zich een mening vormt in mijn hoofd. Zoveel rustiger joh :o . Zeker wat betreft uiterlijk en zo. Laat het gaan.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:33:37 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_193454049
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:31 schreef Lemijn het volgende:

[..]

En daar heb jij weer een foto van gemaakt ja? Niet jaloers, ik laat al dat soort dingen van me afglijden voordat zich een mening vormt in mijn hoofd. Zoveel rustiger joh :o . Zeker wat betreft uiterlijk en zo. Laat het gaan.
Ik kan dat met bijna alles, behalve met mensen die dieren voeren bij de kinderboerderij en dierentuin, en bij e-bikes. Ik heb nog wat training nodig in the subtle art of not giving a fuck. :')
disclaimer
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:35:06 #136
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_193454071
E-bikes? Wat is er met e-bikes?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:36:03 #137
149959 SQ
snelle trees
pi_193454080
Ik was trouwens vandaag met de peuterzoon in de dierentuin, wat een ander soort dag heb je dan zeg _O-
We zijn vooral van speeltuin naar speeltuin gelopen en ik heb zitten kijken hoe hij soms wel 3 kwartier volcontinu van dezelfde glijbaan ging.

Wel lekker chill 8-)
disclaimer
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:38:22 #138
149959 SQ
snelle trees
pi_193454104
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:35 schreef Mariposas het volgende:
E-bikes? Wat is er met e-bikes?
Het zijn er te veel en vooral: ze gaan veel te hard. Waar ik woon rijdt bijna geen enkele normale fiets meer, maar ze rijden ook allemaal dertig. Helaas hebben de mensen die er op zitten niet het reactievermogen wat daarbij hoort. Ze vliegen hier dus ook regelmatig door de lucht.

Kijk, ik vind het prima dat men ebikes neemt om zo minder vaak de auto te pakken. Ik vind het minder prima dat iedereen die dingen nu als soort stille scooter-zonder-helm gebruikt. Ik bedoel, je hóeft er geen 30 op.

/rant #irritatie
disclaimer
pi_193454190
Met 30km/h is er geen ondersteuning meer dus als die mensen zo hard fietsen hadden ze dat ook gedaan op een gewone fiets.
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:46:24 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_193454208
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:45 schreef Elleska het volgende:
Met 30km/h is er geen ondersteuning meer dus als die mensen zo hard fietsen hadden ze dat ook gedaan op een gewone fiets.
Nou ja tot hoe hard ze dan ook gaan. Is dat 25? Dat is ook hoerig hard hoor, voor tante Bep van 78 met beperkte motoriek ;(
disclaimer
pi_193454246
Voor sommige mensen zou het inderdaad niet verkeerd zijn als er een lagere begrenzing op komt.
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:58:46 #142
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193454336
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:46 schreef SQ het volgende:

[..]

Nou ja tot hoe hard ze dan ook gaan. Is dat 25? Dat is ook hoerig hard hoor, voor tante Bep van 78 met beperkte motoriek ;(
Ja en tante Bep was dus op dr plaat gegaan bij ons voor de deur (op de plek waar ik jou laatst tegen kwam). Omstanders hebben toen de ambulance gebeld. En ik heb de fiets bij mij binnen neergezet. Ze weet niks meer van het ongeluk. Hersenschudding of of hersenbloeding en gebroken schouder. Dr zoon kwam mij een bosje bloemen brengen omdat ik haar fiets binnen gezet.
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:00:58 #143
149959 SQ
snelle trees
pi_193454360
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 15:58 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ja en tante Bep was dus op dr plaat gegaan bij ons voor de deur (op de plek waar ik jou laatst tegen kwam). Omstanders hebben toen de ambulance gebeld. En ik heb de fiets bij mij binnen neergezet. Ze weet niks meer van het ongeluk. Hersenschudding of of hersenbloeding en gebroken schouder. Dr zoon kwam mij een bosje bloemen brengen omdat ik haar fiets binnen gezet.
Ja, ook zo'n punt inderdaad. Bij ons voor het huis is ook zo'n notoire plek, ze liggen hier geregeld op de stoep.
Gelukkig is het Máxima vlakbij :')
disclaimer
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:09:03 #144
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193454463
Als ik relaxed 25 km/pu wil fietsen moet ik de ondersteuning veel te hoog zetten :D
Ik heb m vrijwel altijd op eco en soms een keer één stand meer ondersteuning maar daar houdt het wel mee op, als ik m op turbo of weetikveel wat de hoogste ondersteuningsstand is dan kan dat ding bijna dagelijks aan de lader en daar heb ik geen zin in.

Ah, het is Eco, Tour, Sport, Turbo... in die volgorde.

Ik geloof niet dat ik de Turbo ooit gebruikt heb, en indien wel dan slechts om het even uit te proberen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193454567
Ja hoi, ik heb dus een e-bike want ik heb een basisschool die opent en een trein die vertrekt en daartussenin zit en dusdanige kilometer/minuten-verhouding dat ik met een gewone fiets met het tegenwind niet redt of mijn werkoutfitje doorzweet. Ik kies expres een route waarin ik weinig verkeer kruis en mijn reactievermogen is prima. En ik vind dat gehaat op e-bikes overal en nergens en de 'ooh, ze heeft een elektrische fiets, we moeten haar inhalen'-geroep onderweg een beetje treurig :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_193454592
Elektrische fiets. _O_
Beste aankoop in jaren. Ik ben lui en heb een pesthekel aan tegenwind en daarmee aan fietsen. Nu vind ik het heeerlijk. Ik ga makkelijker een rondje fietsen met Z.
Meestal standje ‘sport’. :) Voor langere stukken Turbo.

Ik rijd trouwens met zo’n 15 km/p met zo’n ding. :P Echt hard vind ik eng.

[ Bericht 17% gewijzigd door vencodark op 03-06-2020 16:30:05 ]
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:23:03 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_193454607
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:18 schreef Clubsoda het volgende:
Ja hoi, ik heb dus een e-bike want ik heb een basisschool die opent en een trein die vertrekt en daartussenin zit en dusdanige kilometer/minuten-verhouding dat ik met een gewone fiets met het tegenwind niet redt of mijn werkoutfitje doorzweet. Ik kies expres een route waarin ik weinig verkeer kruis en mijn reactievermogen is prima. En ik vind dat gehaat op e-bikes overal en nergens en de 'ooh, ze heeft een elektrische fiets, we moeten haar inhalen'-geroep onderweg een beetje treurig :')
Hahaha! Nou, het is echt niet nodig om je aangevallen te voelen als je mijn post écht goed leest ;)

Als je er mee om kunt gaan en je gewoon fatsoenlijk en veilig gedraagt in het verkeer, vooral doen. Helaas zie ik ook héél vaak het tegendeel en daarom heb ik een beetje een hekel aan die dingen gekregen.

Het is nou eenmaal een feit dat de kans op een (ernstig) ongeval met een ebike 3!!!! keer zo groot is als met een analoge fiets. Dat vind ik best heftig hoor.
disclaimer
pi_193454748
Ik zet die van mij op standje eco. Fiets rustig 21 a 22 km per uur. Deed ik met mijn oude fiets ook maar dat is wel vermoeiender.
pi_193454755
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:09 schreef Leandra het volgende:
Als ik relaxed 25 km/pu wil fietsen moet ik de ondersteuning veel te hoog zetten :D
Ik heb m vrijwel altijd op eco en soms een keer één stand meer ondersteuning maar daar houdt het wel mee op, als ik m op turbo of weetikveel wat de hoogste ondersteuningsstand is dan kan dat ding bijna dagelijks aan de lader en daar heb ik geen zin in.

Ah, het is Eco, Tour, Sport, Turbo... in die volgorde.

Ik geloof niet dat ik de Turbo ooit gebruikt heb, en indien wel dan slechts om het even uit te proberen.
Hier precies hetzelfde al gebruik ik zelfs OFF nog wel eens als ik naast iemand fiets zonder ebike.
Turbo alleen gebruikt om te testen.
En de loopondersteuning gebruik ik altijd om een volgepakte fiets de tuin in te krijgen.
  Licht Ontvlambaar woensdag 3 juni 2020 @ 16:33:59 #150
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_193454757
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:39 schreef amaranta het volgende:
Kunnen we in ieder geval afspreken, dat we onze kinderen niet zo de straat op laten gaan?
[ afbeelding ]
Geheel mee eens!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:35:46 #151
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_193454787
Haha, ik zie hier ook veel e-bikes om mij even, maar ik ondervind er weinig hinder van eigenlijk. Alleen met tegenwind op mijn gewone fiets scheld ik Gerda wel uit als zij mij moeiteloos voorbij fietst. Maar hier gaan ze ook niet echt hard eigenlijk. Ook niet gek want hier in de stad is op elke 500 meter een stoplicht. :')
Alleen onze bakfiets is elektrisch, maar die zet ik altijd in een lage stand - 2-eco - tenzij harde wind. Ik vind het fietsen namelijk ook fijn om als ondersteuning voor mijn conditie te gebruiken.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:39:33 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_193454847
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:35 schreef Mariposas het volgende:
Haha, ik zie hier ook veel e-bikes om mij even, maar ik ondervind er weinig hinder van eigenlijk. Alleen met tegenwind op mijn gewone fiets scheld ik Gerda wel uit als zij mij moeiteloos voorbij fietst. Maar hier gaan ze ook niet echt hard eigenlijk. Ook niet gek want hier in de stad is op elke 500 meter een stoplicht. :')
Alleen onze bakfiets is elektrisch, maar die zet ik altijd in een lage stand - 2-eco - tenzij harde wind. Ik vind het fietsen namelijk ook fijn om als ondersteuning voor mijn conditie te gebruiken.
Toen ik nog in de stad woonde was die ervaring ook echt heel anders :Y soberso durfde daar niemand een dure fiets te kopen want die raak je te makkelijk kwijt :')

Maar ik heb nu een huis met oprit aan een grote doorgaande weg en ik vind het doodeng om met de auto mijn oprit af te gaan. Ze gaan zó hard. Ook als mijn kinderen op de stoep lopen en even mis stappen op het fietspad - het is al best vaak bijna mis gegaan :X
disclaimer
  Licht Ontvlambaar woensdag 3 juni 2020 @ 16:39:52 #153
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_193454854
Ik vind speedpedelecs (schrijf je dat zo?) eng, ook al zijn de bestuurders meestal prima in staat om er mee om te gaan zelf. Ik verwacht nooit dat iemand op een fiets zó snel gaat.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:41:13 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_193454869
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:39 schreef Sjeen het volgende:
Ik vind speedpedelecs (schrijf je dat zo?) eng, ook al zijn de bestuurders meestal prima in staat om er mee om te gaan zelf. Ik verwacht nooit dat iemand op een fiets zó snel gaat.
Nou ja dát vooral. Je verwacht niet dat ze al zó snel bij je zijn.

Maar van die pedelecs heb ik inderdaad minder last dan van die opgevoerde bejaarden :') die weten toch wat beter waar ze mee bezig zijn :P
disclaimer
pi_193454922
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:23 schreef SQ het volgende:

[..]

Hahaha! Nou, het is echt niet nodig om je aangevallen te voelen als je mijn post écht goed leest ;)

Als je er mee om kunt gaan en je gewoon fatsoenlijk en veilig gedraagt in het verkeer, vooral doen. Helaas zie ik ook héél vaak het tegendeel en daarom heb ik een beetje een hekel aan die dingen gekregen.

Het is nou eenmaal een feit dat de kans op een (ernstig) ongeval met een ebike 3!!!! keer zo groot is als met een analoge fiets. Dat vind ik best heftig hoor.
Ik vind het vooral frappant wat voor emoties een e-bike in het algemeen oproept. Dat mensen gaan twitteren dat het 'niet eerlijk is' als iemand ze inhaalt op een e-bike of dat 'Gerda valsspeelt' als ze je voorbij rijdt op haar elektrische fiets :') Niet verder vertellen hoor, maar ik heb mijn fiets vooral om het moetje van woon-werkverkeer af te leggen, niet om me iedere ochtend weer superieur te voelen aan het trappende plebs :+

Dat staat los van het feit dat ik goed begrijp dat het een onveilig gevoel geeft bij onverantwoord gebruik. Zijn die cijfers alleen van e-bikes of ook speedpedelecs? Want die laatste vind ik ook doodeng, die gaan hárd. Maar 25 km/h is echt niet knoeterhard voor een jonge fietser zolang het niet midden in de stad is. Ik gok zomaar dat jij dat op een gewone fiets ook makkelijk haalt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:49:10 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_193454963
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:45 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik vind het vooral frappant wat voor emoties een e-bike in het algemeen oproept. Dat mensen gaan twitteren dat het 'niet eerlijk is' als iemand ze inhaalt op een e-bike of dat 'Gerda valsspeelt' als ze je voorbij rijdt op haar elektrische fiets :') Niet verder vertellen hoor, maar ik heb mijn fiets vooral om het moetje van woon-werkverkeer af te leggen, niet om me iedere ochtend weer superieur te voelen aan het trappende plebs :+

Dat staat los van het feit dat ik goed begrijp dat het een onveilig gevoel geeft bij onverantwoord gebruik. Zijn die cijfers alleen van e-bikes of ook speedpedelecs? Want die laatste vind ik ook doodeng, die gaan hárd. Maar 25 km/h is echt niet knoeterhard voor een jonge fietser zolang het niet midden in de stad is. Ik gok zomaar dat jij dat op een gewone fiets ook makkelijk haalt.
Die cijfers zijn echt voor e-bikes. En dan voornamelijk de bejaarden.
Speedpedelecs zie je ook bij lange na niet zo veel als gewone stella's natuurlijk. Maar ook die zijn riskant.

Ik haal inderdaad de 25 ook wel op een goede windvrije niet-zwangere dag, maar ik heb er gelukkig dan wel weer het reactievermogen naar. En ik fiets zulke snelheden niet op plekken waar ik een grote kans heb een kind of een auto te rammen als ik niet snel genoeg rem. :')

En ja, ik vind het óók hoerig irritant als Gerda me triomfantelijk kijkend inhaalt terwijl ze op haar dooie gemakje voorbij ebiket, maar daar gaat deze rant in elk geval niét over. :')
disclaimer
pi_193454976
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:35 schreef Mariposas het volgende:
Haha, ik zie hier ook veel e-bikes om mij even, maar ik ondervind er weinig hinder van eigenlijk. Alleen met tegenwind op mijn gewone fiets scheld ik Gerda wel uit als zij mij moeiteloos voorbij fietst. Maar hier gaan ze ook niet echt hard eigenlijk. Ook niet gek want hier in de stad is op elke 500 meter een stoplicht. :')
Alleen onze bakfiets is elektrisch, maar die zet ik altijd in een lage stand - 2-eco - tenzij harde wind. Ik vind het fietsen namelijk ook fijn om als ondersteuning voor mijn conditie te gebruiken.
Oh, haha, ik had mijn post getypt voor ik teruglas en jouw Gerda-opmerking tegenkwam :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:50:43 #158
56471 pinquit
oh my lama!
pi_193454986
Verkeerde topique
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_193455018
Ik ga in ieder geval maar eens oefenen op een neutrale niet-triomfantelijke gezichtsuitdrukking als ik 's ochtends vaart maak om de trein niet te missen zodat ik mijn medemens niet tot last ben :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:03:24 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_193455180
quote:
12s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:52 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ga in ieder geval maar eens oefenen op een neutrale niet-triomfantelijke gezichtsuitdrukking als ik 's ochtends vaart maak om de trein niet te missen zodat ik mijn medemens niet tot last ben :Y
Thanks O+
disclaimer
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:25:14 #161
100412 mefke79
komt goed!
pi_193455499
Wij raapten vorige week de man van bejaarde Gerda van het asfalt. Die was met e-bike tegen de punt van een vluchtheuvel geknald en ging daardoor vol op zijn plaat. Hij kopte nog net niet de vluchtheuvel maar schaafde wel zijn voorhoofd. Wij zagen hem vallen en vreesden het ergste. Viel uiteindelijk mee, maar hij kon onmogelijk zelf overeind, fiets lag op hem. Gerda zelf was zo'n 30 cm kleiner en 30 kilo lichter dan haar man, dus die kon niet helpen. Ze kon wel goed mopperen dat hij te hard ging, dat dit te verwachten was, dat ie ook niet zo snel moest gaan etc.
Tja voor zulke mensen zijn e-bikes minder geschikt. Mijn oma fietste tot haar 84ste, maar harder dan wandeltempo ging ze amper. Kwam goed uit, dat klopte met haar zicht (ongeveer blind in 1 oog) en reactie vermogen (een schildpad was er snel bij). Die had je ook nooit meer op een e-bike moeten zetten.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:46:16 #162
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193455810
Lief dat je hebt geholpen, Mefke.
Mijn ouders hebben ook een e-bike gekocht, ik houd mijn hart vast. Ook in de leeftijdscategorie die jij beschrijft. Mijn vader is er al mee gevallen, die kan er moeilijk aan wennen. Zelf vinden ze het meevallen allemaal, en ik snap de wens ook wel, vooral als door de leeftijd autorijden minder gemakkelijk wordt.
KuikenGuppy
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:53:45 #163
100412 mefke79
komt goed!
pi_193455931
De fietsen die dit stel had waren echt degelijk, maar daardoor ook loei zwaar, hij kreeg die gewoon niet van zijn been af. Nou viel hij bij een rotonde net buiten een nieuwbouwwijk, Hemelvaartsdag en mooi weer, genoeg mensen die langs reden en even corona vergaten, maar ergens alleen en achteraf was er geen hulp geweest. Dan was het te hopen dat ze een mobiel bij hadden.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_193456295
op zon speed pedelec zie je hier vooral woon-werk verkeer mensen zitten die net ff te ver wonen voor de gewone (elektrische) fiets en niet de auto willen pakken i.v.m. files of milieu overwegingen tegelijk beetje aan beweging willen doen plak er een reden op.
Hier in België moet je op zon ding ook een helm van de zelfde categorie van brommers dragen. Maar zon speed pedelec kun je geloof ik ook 40 km/h halen. En mag je hier binnen de bebouwde kom niet op t fietspad.

Elektrische fiets is niets mis mee, maar met Truus of Jef die er op zit vaak wel. Midden in de stad veel volk en kinderen op de been maar wel met tig per uur er door crossen met een evenwicht van een eend en een reactievermogen van een schildpad.

Hebben we trouwens ook al gehekeld en gevloekt over wielrenners? Ook zo'n categorie waarbij een deel het verpest voor de ander.
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 18:20:30 #165
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193456502
Dat vallen is niet per se op snelheid, mijn vader is een paar keer gevallen juist op het moment dat hij bijna tot stilstand kwam. Mijn vader is niet zo handig (lees: lomp) en die fietsen zijn ontzettend zwaar dus dan donder je letterlijk om. Te hard rijdt hij niet, daar zorgt mijn moeder wel voor. Die rijdt als een soort waakhond naast hem _O- En gelukkig maar want naast dat mijn vader lomp is heeft hij ook totaal geen verkeersinzicht (ook geen rijbewijs). Levensgevaarlijk dus op de weg :X
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 3 juni 2020 @ 18:29:52 #166
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_193456709
quote:
12s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:52 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ga in ieder geval maar eens oefenen op een neutrale niet-triomfantelijke gezichtsuitdrukking als ik 's ochtends vaart maak om de trein niet te missen zodat ik mijn medemens niet tot last ben :Y
Het zou al schelen als je niet triomfantelijk achterom kijkt als je me passeert en dan knipoogt. Hoeft dus alleen met flinke tegenwind he?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 3 juni 2020 @ 18:57:34 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193457220
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 18:10 schreef Roosgeluk het volgende:
op zon speed pedelec zie je hier vooral woon-werk verkeer mensen zitten die net ff te ver wonen voor de gewone (elektrische) fiets en niet de auto willen pakken i.v.m. files of milieu overwegingen tegelijk beetje aan beweging willen doen plak er een reden op.
Hier in België moet je op zon ding ook een helm van de zelfde categorie van brommers dragen. Maar zon speed pedelec kun je geloof ik ook 40 km/h halen. En mag je hier binnen de bebouwde kom niet op t fietspad.

Elektrische fiets is niets mis mee, maar met Truus of Jef die er op zit vaak wel. Midden in de stad veel volk en kinderen op de been maar wel met tig per uur er door crossen met een evenwicht van een eend en een reactievermogen van een schildpad.

Hebben we trouwens ook al gehekeld en gevloekt over wielrenners? Ook zo'n categorie waarbij een deel het verpest voor de ander.
In NL hebben speedpedelecs ook dezelfde status als brommers, en hun bestuurders dus dezelfde plichten; helm op, binnen de kom niet op het fietspad, verzekeringsplicht enz.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 3 juni 2020 @ 18:59:10 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_193457255
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 18:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

In NL hebben speedpedelecs ook dezelfde status als brommers, en hun bestuurders dus dezelfde plichten; helm op, binnen de kom niet op het fietspad, verzekeringsplicht enz.
Ik moet de eerste scooter nog tegenkomen die niét op het fietspad rijdt.
Heb ook het idee dat daar totaal niet op wordt gehandhaafd.
disclaimer
pi_193457382
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 18:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

In NL hebben speedpedelecs ook dezelfde status als brommers, en hun bestuurders dus dezelfde plichten; helm op, binnen de kom niet op het fietspad, verzekeringsplicht enz.
Ik kom zo’n speedpedelec een paar keer per week tegen, buiten de bebouwde kom, op een 60km/u weg. Ik rijd er meestal achter. Inhalen kan niet, want teveel tegenliggers. Heel vervelend. Ik snap dat ze niet op het fietspad mogen, want daar gaan ze veel te snel voor, maar ze rijden weer te langzaam voor zulke wegen.
pi_193457937
quote:
12s.gif Op woensdag 3 juni 2020 18:29 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Het zou al schelen als je niet triomfantelijk achterom kijkt als je me passeert en dan knipoogt. Hoeft dus alleen met flinke tegenwind he?
Nou, gezien mijn zeer beperkte behoefte aan intermenselijk contact op de vroege ochtend moet dít me wel lukken :Y

Zouden Gerda's daarom achteruitkijkspiegeltjes op de fiets hebben? Zodat ze makkelijker kunnen knipogen naar voorbijgeraasden?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 3 juni 2020 @ 19:28:56 #171
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193457954
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 18:59 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik moet de eerste scooter nog tegenkomen die niét op het fietspad rijdt.
Heb ook het idee dat daar totaal niet op wordt gehandhaafd.
Op telefoon gebruik op de fiets ook niet lijkt het wel....
  woensdag 3 juni 2020 @ 19:51:01 #172
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_193458453
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 18:59 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik moet de eerste scooter nog tegenkomen die niét op het fietspad rijdt.
Heb ook het idee dat daar totaal niet op wordt gehandhaafd.
Geldt alleen voor binnen de bebouwde kom toch? En n dan hangt het er ook weer af wat de gemeente per fietspad heeft bepaald dacht ik... het is wel irritant ja, schrik me vooral de tyfus van die elektrische en dus geluidsloze scooters.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_193458488
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 18:10 schreef Roosgeluk het volgende:

Hebben we trouwens ook al gehekeld en gevloekt over wielrenners? Ook zo'n categorie waarbij een deel het verpest voor de ander.
Fietspadterroristen :X
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  woensdag 3 juni 2020 @ 19:54:45 #174
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193458543
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:04 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ik kom zo’n speedpedelec een paar keer per week tegen, buiten de bebouwde kom, op een 60km/u weg. Ik rijd er meestal achter. Inhalen kan niet, want teveel tegenliggers. Heel vervelend. Ik snap dat ze niet op het fietspad mogen, want daar gaan ze veel te snel voor, maar ze rijden weer te langzaam voor zulke wegen.
Buiten de kom mogen ze wel op het fietspad.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193458663
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Buiten de kom mogen ze wel op het fietspad.
Ja, alleen weet deze Henk dat niet.
  woensdag 3 juni 2020 @ 20:00:13 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193458670
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 18:59 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik moet de eerste scooter nog tegenkomen die niét op het fietspad rijdt.
Heb ook het idee dat daar totaal niet op wordt gehandhaafd.
Scooters als in brommers (dus helmplicht) of scooters waarop je geen helm hoeft te dragen?
Die laatste mogen niet harder dan 25 km/u en moeten idd op het fietspad (behalve in Amsterdam).

Ultieme domheid is wel de groep die een scooter koopt omdat ze dan geen helm op hoeven, maar het ding vervolgens wel laten opvoeren zodat ze harder dan 25 kunnen.

Als ik dat hoor/zie heb ik altijd zoiets van "zoveel hersenschade kan er niet meer ontstaan bij zo'n figuur".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 3 juni 2020 @ 20:07:32 #177
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193458828
Oooh jongens, ik heb een baan O+ daag financiële onzekerheid, hallo af en toe de deur uit en mensen en me nuttig voelen en mooie kleren aan ipv kluskloffie *O*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_193458850
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:07 schreef Tink89 het volgende:
Oooh jongens, ik heb een baan O+ daag financiële onzekerheid, hallo af en toe de deur uit en mensen en me nuttig voelen en mooie kleren aan ipv kluskloffie *O*
🎉🎉🎉 gefeliciteerd!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 3 juni 2020 @ 20:09:34 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193458872
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:07 schreef Tink89 het volgende:
Oooh jongens, ik heb een baan O+ daag financiële onzekerheid, hallo af en toe de deur uit en mensen en me nuttig voelen en mooie kleren aan ipv kluskloffie *O*
*O* *O* *O*

Gefeliciteerd :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 3 juni 2020 @ 20:14:14 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_193458975
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:51 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Geldt alleen voor binnen de bebouwde kom toch? En n dan hangt het er ook weer af wat de gemeente per fietspad heeft bepaald dacht ik... het is wel irritant ja, schrik me vooral de tyfus van die elektrische en dus geluidsloze scooters.
Ik kom ook zelden buiten de bebouwde kom :D
En ja voor snorscooters geldt het niet, maar meestal gaan die dingen wel harder dan 25 helaas :')
disclaimer
  woensdag 3 juni 2020 @ 20:14:49 #181
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193458990
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:07 schreef Tink89 het volgende:
Oooh jongens, ik heb een baan O+ daag financiële onzekerheid, hallo af en toe de deur uit en mensen en me nuttig voelen en mooie kleren aan ipv kluskloffie *O*
Gefeliciteerd
  woensdag 3 juni 2020 @ 20:14:55 #182
149959 SQ
snelle trees
pi_193458993
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:07 schreef Tink89 het volgende:
Oooh jongens, ik heb een baan O+ daag financiële onzekerheid, hallo af en toe de deur uit en mensen en me nuttig voelen en mooie kleren aan ipv kluskloffie *O*
Gefeliciteerd!
disclaimer
pi_193459022
@Tink89 wat een fijn nieuws, gefeliciteerd! *O* *O*
  woensdag 3 juni 2020 @ 20:16:32 #184
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193459035
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:07 schreef Tink89 het volgende:
Oooh jongens, ik heb een baan O+ daag financiële onzekerheid, hallo af en toe de deur uit en mensen en me nuttig voelen en mooie kleren aan ipv kluskloffie *O*
Gefeliciteerd! In dezelfde richting als wat je deed?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_193459056
Wat fijn Tink, gefeliciteerd!
  woensdag 3 juni 2020 @ 20:17:42 #186
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193459064
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:00 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ja, alleen weet deze Henk dat niet.
Of het is net zo'n lamlul als die wielrenners die denken dat ze beter op de weg dan op het fietspad kunnen rijden.....
Overigens vind ik wielrenners en dergelijke sowieso kut; als ik fiets storen ze me op het fietspad en als ik met de auto ben stoor ik me aan degenen die denken dat op de weg thuishoren :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Licht Ontvlambaar woensdag 3 juni 2020 @ 20:21:54 #187
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_193459146
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Scooters als in brommers (dus helmplicht) of scooters waarop je geen helm hoeft te dragen?
Die laatste mogen niet harder dan 25 km/u en moeten idd op het fietspad (behalve in Amsterdam).

Ultieme domheid is wel de groep die een scooter koopt omdat ze dan geen helm op hoeven, maar het ding vervolgens wel laten opvoeren zodat ze harder dan 25 kunnen.

Als ik dat hoor/zie heb ik altijd zoiets van "zoveel hersenschade kan er niet meer ontstaan bij zo'n figuur".
Van die types die je rechts via het fietspad inhalen als je je netjes aan de snelheid binnen de bebouwde kom houdt. Dan kan ik het soms niet laten om ze een eenzijdig ongeval toe te wensen :@
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 3 juni 2020 @ 20:26:14 #188
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193459228
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:21 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Van die types die je rechts via het fietspad inhalen als je je netjes aan de snelheid binnen de bebouwde kom houdt. Dan kan ik het soms niet laten om ze een eenzijdig ongeval toe te wensen :@
Die ja....
Dat doe ik nog net niet maar, met zo'n gebrek aan intelligentie snap ik wel dat de risico's niet heel groot zijn als je geen helm draagt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193459283
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:07 schreef Tink89 het volgende:
Oooh jongens, ik heb een baan O+ daag financiële onzekerheid, hallo af en toe de deur uit en mensen en me nuttig voelen en mooie kleren aan ipv kluskloffie *O*
Wat goed! Gefeliciteerd! *O*
  woensdag 3 juni 2020 @ 20:41:11 #190
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193459519
Txs allemaal!

quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:16 schreef laziness het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! In dezelfde richting als wat je deed?
Soort van. Veel minder commercieel, wel weer content in de breedste zin van het woord.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_193459580
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:07 schreef Tink89 het volgende:
Oooh jongens, ik heb een baan O+ daag financiële onzekerheid, hallo af en toe de deur uit en mensen en me nuttig voelen en mooie kleren aan ipv kluskloffie *O*
Gefeliciteerd
pi_193459591
Die pedelecs gaan ook echt wel hard. Maar ik moet ook nog wennen aan de elektrische scooters
  woensdag 3 juni 2020 @ 20:47:21 #193
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193459621
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:41 schreef Tink89 het volgende:
Txs allemaal!
[..]

Soort van. Veel minder commercieel, wel weer content in de breedste zin van het woord.
^O^ fijn dat je iets naar je zin hebt kunnen vinden.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 3 juni 2020 @ 20:51:12 #194
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_193459703
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:07 schreef Tink89 het volgende:
Oooh jongens, ik heb een baan O+ daag financiële onzekerheid, hallo af en toe de deur uit en mensen en me nuttig voelen en mooie kleren aan ipv kluskloffie *O*
*O* *O*
Gefeliciteerd. En nu dan maar even genieten van de dagen die je nog vrij hebt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_193459901
Tink gefeliciteerd

Ik ben net terug van twee dagen Efteling. Was erg gezellig. We hebben het getroffen met het weer en enorm genoten. Als afsluiter deden we het sprookjesbos. Blijft fantastisch
pi_193460669
E-bikes, mijn moeder had haar vriend vorige week verboden nog op de fiets te stappen. Die man is 86, meerdere tia's gehad en is gewoon niet stabiel meer. Hij heeft zijn e-bike vervolgens aan mijn zus gegeven. En nu is mijn zwager er gisteren mee onderuit gegaan en ligt helemaal open. Hij probeerde even de snelste stand uit.

Ik wil er wel 1 trouwens, iemand tips en trics en afraders? Naar mijn werk is het 10 kilometer en in het OV krijgen ze mij voorlopig niet meer.

Gefeliciteerd Tink!

Hier hebben we overigens meer last van wielrenners, wat een lamlullen zitten daar tussen. Groot wonder dat ik daar nog geen aanrijding mee heb gehad. (Als fietser, automobilist of lopend)
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:45:42 #197
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193460741
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:42 schreef exode het volgende:
E-bikes, mijn moeder had haar vriend vorige week verboden nog op de fiets te stappen. Die man is 86, meerdere tia's gehad en is gewoon niet stabiel meer. Hij heeft zijn e-bike vervolgens aan mijn zus gegeven. En nu is mijn zwager er gisteren mee onderuit gegaan en ligt helemaal open. Hij probeerde even de snelste stand uit.

Ik wil er wel 1 trouwens, iemand tips en trics en afraders? Naar mijn werk is het 10 kilometer en in het OV krijgen ze mij voorlopig niet meer.

Gefeliciteerd Tink!

Hier hebben we overigens meer last van wielrenners, wat een lamlullen zitten daar tussen. Groot wonder dat ik daar nog geen aanrijding mee heb gehad. (Als fietser, automobilist of lopend)
Middenmotor.

Kost wat meer dan voorwielmotor, maar de ondersteuning is letterlijk op je trapbeweging, hij trekt je (voorwielmotor) of duwt (achterwielmotor) niet naar voren maar het fietsen wordt gewoon lichter.

Maar vooral gaan uitproberen bij een testcenter.
Gazelle heeft er een bij knooppunt Hoevelaken, Batavus/Sparta in Ede.

[ Bericht 2% gewijzigd door Leandra op 03-06-2020 21:50:54 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 3 juni 2020 @ 22:20:22 #198
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193461332
Nou 3 keer raden wie er net stond af te wassen omdat er geen vaatwasser is geleverd en er nog steeds staat de bezorgafspraak staat gepland voor vandaag tussen 8:00 en 22:00 uur. ;(

En wat ebikes betreft, ik zou wel een Stella willen. Voor die 3x per jaar dat ik fiets een beetje aan de prijs :+
  woensdag 3 juni 2020 @ 22:25:00 #199
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193461404
Ik heb een freebike.
  woensdag 3 juni 2020 @ 22:25:00 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193461405
Bummer :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 3 juni 2020 @ 22:25:18 #201
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193461409
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 22:20 schreef SacreCoeur het volgende:
Nou 3 keer raden wie er net stond af te wassen omdat er geen vaatwasser is geleverd en er nog steeds staat de bezorgafspraak staat gepland voor vandaag tussen 8:00 en 22:00 uur. ;(

En wat ebikes betreft, ik zou wel een Stella willen. Voor die 3x per jaar dat ik fiets een beetje aan de prijs :+
:-(
pi_193461413
Mijn ouders maakten laatst een fietstocht (op hun ebikes 😜). Ergens in een tunneltje kwam een oudere heer hen tegemoet racen op een ebike en mijn ouders zagen hem zó onderuit gaan.. Enkel gebroken, voet stond zo ongeveer verkeerd om 😳 Uiteraard erbij gebleven tot de hulpdiensten kwamen. Maar inderdaad, ik vind een ebike prima maar je moet wel weten hoe je ermee om moet gaan..
pi_193461483
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Middenmotor.

Kost wat meer dan voorwielmotor, maar de ondersteuning is letterlijk op je trapbeweging, hij trekt je (voorwielmotor) of duwt (achterwielmotor) niet naar voren maar het fietsen wordt gewoon lichter.

Maar vooral gaan uitproberen bij een testcenter.
Gazelle heeft er een bij knooppunt Hoevelaken, Batavus/Sparta in Ede.
Dit ging ik zeggen. Zo'n verhaal met van je fiets gelanceerd worden bij de hoogste stand kan volgens mij ook alleen met een voorwielmotor.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_193461845
Thx Leandra, ik weet dat wij binnenkort een e-bike regeling krijgen om medewerkers de trein uit te houden. Daar wacht ik heel even op. Die testcentra onthoud ik even.
pi_193461985
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:42 schreef exode het volgende:

Ik wil er wel 1 trouwens, iemand tips en trics en afraders? Naar mijn werk is het 10 kilometer en in het OV krijgen ze mij voorlopig niet meer.
Doe een fatsoenlijke testrit. Je kunt na een rondje van 3 minuten wel denken dat je een fijne fiets hebt, maar als je er elke dag 2x een half uur op zit, voelt het toch anders dan die 3 minuten.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_193462119
Als je hem eenmaal hebt, moet je de ketting nogal schoon houden schijnt. Toen na een jaar mijn ketting en tandwielen moesten worden vervangen, was ik een tikje giftig, maar dat kwam volgens de verkoper doordat ik ze niet maandelijks had schoongemaakt. Nu, weer een jaar later, andere fietsenmaker, kreeg ik te horen dat ik blij mocht zijn dat ik het een jaar had volgehouden met ketting etc.
"Ja, met zo'n middenmotor is de kracht die je erop zet ook wel groot hè. Als je dan niet elke week alles goed schoonmaakt, en ik ken geen enkele klant die dat doet, dan moet je minimaal elk jaar je tandwielen vervangen."

Maar ik fiets dus wel bijna altijd 25 erop. Of iets harder. Misschien scheelt dat nog.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_193462210
Ik denk er sowieso wel sterk over om hem uiteindelijk gewoon bij de lokale fietsenwinkel te halen. Superservice altijd en goed advies, maar die hebben een beperkt aantal testmodellen staan, kunnen wel alles bestellen. Dan is zo'n testcentrum wel handig denk ik.
pi_193462529
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 23:02 schreef Vanyel het volgende:
Als je hem eenmaal hebt, moet je de ketting nogal schoon houden schijnt. Toen na een jaar mijn ketting en tandwielen moesten worden vervangen, was ik een tikje giftig, maar dat kwam volgens de verkoper doordat ik ze niet maandelijks had schoongemaakt. Nu, weer een jaar later, andere fietsenmaker, kreeg ik te horen dat ik blij mocht zijn dat ik het een jaar had volgehouden met ketting etc.
"Ja, met zo'n middenmotor is de kracht die je erop zet ook wel groot hè. Als je dan niet elke week alles goed schoonmaakt, en ik ken geen enkele klant die dat doet, dan moet je minimaal elk jaar je tandwielen vervangen."

Maar ik fiets dus wel bijna altijd 25 erop. Of iets harder. Misschien scheelt dat nog.
Die heb ik nog nooit gehoord of gelezen. Ik laat wel jaarlijks onderhoud uitvoeren door de fietsenmaker maar ik doe zelf helemaal niets aan onderhoud en alles loopt nog als een zonnetje.

Schakel je tijdens het trappen?
pi_193465628
Ik had het ook nog nooit gehoord maar over mijn fiets al van 3 fietsenmakers, onafhankelijk van elkaar. Ik heb wel vrij kleine tandwielen, dat schijnt er nog iets mee te maken te hebben.

Traploze naafversnelling, dus het schakelen tijdens trappen zal het probleem niet zijn ;)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_193465924
Ik leer zo wel veel van e-bikes :)

Onze beide koters zijn naar school/kdv en wij hebben helemaal NIETS. Vriendin heeft vakantie en ik ben vrij vandaag. Heerlijk :) Normaal gaan we dan naar de sauna of zo, maar nu dus gewoon thuis. We hebben de radio maar aangezet om de stilte te doorbreken :D ;)
pi_193466288
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 09:17 schreef exode het volgende:
Ik leer zo wel veel van e-bikes :)

Onze beide koters zijn naar school/kdv en wij hebben helemaal NIETS. Vriendin heeft vakantie en ik ben vrij vandaag. Heerlijk :) Normaal gaan we dan naar de sauna of zo, maar nu dus gewoon thuis. We hebben de radio maar aangezet om de stilte te doorbreken :D ;)
Heerlijk!
Ik heb morgen zo’n dag. S de hele dag naar school en ik heb niks gepland.
Het gaat regenen dus wordt verplicht Netflixen denk ik oO<
pi_193466650
Ik had een voorwielmotor. Vreselijk. Ik heb nu een gewone, dat voelt toch veiliger met kind erop.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_193466958
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 08:44 schreef Vanyel het volgende:
Ik had het ook nog nooit gehoord maar over mijn fiets al van 3 fietsenmakers, onafhankelijk van elkaar. Ik heb wel vrij kleine tandwielen, dat schijnt er nog iets mee te maken te hebben.

Traploze naafversnelling, dus het schakelen tijdens trappen zal het probleem niet zijn ;)
Traploze naafversnelling is ook wel mooi spul ja. Heb ik niet dus niet trappen tijdens het schakelen want dat sloopt de tandwielen. Ik had dat bij mijn oude fiets ook al maar mijn man moet er steeds heel erg aan wennen want die is een derailleur gewend.

Zal dan aan het type fiets liggen misschien? Want als niemand de boel wekelijks/maandelijks schoonmaakt zouden er veel meer mensen elk jaar de tandwielen moeten vervangen.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 09:17 schreef exode het volgende:
Ik leer zo wel veel van e-bikes
Nog een tip, als je gaat proeffietsen fiets dan ook een stukje met de ondersteuning uit. Bij sommige fietsen trap je jezelf dood zonder ondersteuning.
  donderdag 4 juni 2020 @ 11:32:10 #214
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193467783
Vinden jullie het ook zo gek voelen dat ineens weer van alles kan/mag? En dat sommigen dat ineens weer heel luchtig opnemen? Paar weken geleden mocht nog niks, en nu plant iedereen de weekenden langzaamaan weer vol met BBQ's, borrels, tuinfeestjes, terrasjes, verjaardagen, pretparken... ik vind het zo snel ineens, mis een beetje opbouw daarin.
KuikenGuppy
pi_193468075
Ik vind het ook snel en doe er (nog) niet aan mee.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_193468196
Mensen zijn het beu.. Ik was wel laatst op een kinderverjaardag maar ik was de enige visite. En ik ben in de dierentuin geweest, maar dat was prima te doen, mensen hielden prima afstand terwijl ik het toch best druk vond. Kan me voorstellen dat dat in een pretpark ook zo zal zijn. Mensen zijn toch best gewend aan die 1,5m al. En dan zie ik niet in waarom dat niet zou kunnen? Ik zou eerder zoiets doen dan ergens naar een feestje in een tuin, met vrienden/bekenden. Dan is afstand houden toch moeilijker. Van vreemden houd ik sowieso graag wat afstand 😂 Hoewel ik altijd al wel gewoon 1 op 1 bezoekjes met vrienden ben blijven doen, overigens wel meestal met 2 weken tussen 2 verschillende vrienden voor het geval dat
pi_193468198
Ik bouw het hier ook rustig op, maar eigenlijk vanaf dat de jongste weer naar school gaat al.. Ineens in drukte meutes staan ga ik niet doen. Maar ik moet toegeven dat ik dat eerder ook al niet zoveel deed.

Hier in de stad ben ik voorzichtiger, let ik bewuster op, ook al zijn de aantallen hier minimaal. Ik ga nu niet in het park zitten of op zaterdag de stad in.

Bij mijn zusje/ouders zijn de cijfers nog veel lager. Daar gaan we volgende week bij mijn zusje op verjaardag. Gezellig in een kringetje.

[ Bericht 3% gewijzigd door Deepfreeze op 04-06-2020 12:04:39 ]
  donderdag 4 juni 2020 @ 11:57:58 #218
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193468229
Wat ik zo gek vind, met moederdag zei mijn schoonmoeder: komen jullie allemaal langs? Iedereen zei: lijkt me niet verstandig.
Nu vaderdag er aan komt, zegt mijn schoonmoeder: komen jullie allemaal langs? Iedereen zegt: ja gezellig.
KuikenGuppy
pi_193468322
Moederdag zijn we ook geweest, wel een andere dag dan mijn zusje. Vanaf toen ook wat opgebouwd met speeldates voor de kinderen en 1 op 1 bezoek..

Vaderdag zitten we met zijn alleen in een vakantiehuisje, ook voor mijn moeders verjaardag. Wel allemaal eigen sanitair, maar maak me geen illusie dat we altijd die 1,5 meter gaan aanhouden. En dan nog 5 kinderen van 8-12 die ertussendoor stuiteren.
Mijn ouders wilden toch graag nu(na afzeggen medio april), na de zomer vonden ze te risicovol qua opleving corona en mijn vaders COPD. Heb de keus bij hun gelaten. Mijn vader heeft eerder vaak genoeg nee gezegd tegen bezoek, maar als hij dit oke vind, dan kom ik wel..
  donderdag 4 juni 2020 @ 12:05:05 #220
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193468361
Mijn ouders hebben in mei al gemeld dat hun verjaardagen (half mei en half juni) niet gevierd zullen worden, ze hopen in september wel hun 55-jarig huwelijk met een etentje met directe familie (kinderen, kleinkinderen em de 2 broers van mijn vader) te kunnen vieren.

Dan hebben we het over max 15 man (16 als mijn neefje dan weer verkering heeft em mijn kleinzoon ook mee zou gaan, maar ik verwacht eigenlijk 14 man, want het restaurant dat ze in gedachten hebben is niet echt voor peuters).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193468444
Ik vind het ook lastig, ben echt nog voorzichtig en weeg af wat ik wel of niet doe. Ik ga bijv wel weer (in mijn eentje) naar de bieb, maar ga niet naar een terras of kledingwinkel. Onze ouders zien we nu weer iets vaker, maar altijd buiten en op afstand.
Speelafspraakjes alleen met vaste kinderen en alleen buiten.
Zwemles gaat weer beginnen, maar dat voelt niet goed, dus we gaan nog niet.
pi_193468460
Ik ga plekken met veel mensen nu ook echt niet opzoeken.

Gisteravond heb ik wel geborreld met mijn vriendinnen bij iemand in de tuin en dat was heeeeel fijn. En vrijdag gaan we eten met mijn 3 beste vriendinnen en partners bij iemand van ons thuis. Wij hebben besloten dat het weer kan.

En ik ben weer aan het sporten! Spinning buiten :D Zo fijn!
  donderdag 4 juni 2020 @ 12:28:21 #223
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193468731
Wij gaan vrijdag naar de dierentuin. Ben echt toe aan een leuk uitje met U. :)
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 4 juni 2020 @ 12:30:36 #224
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193468770
Oh weer kunnen sporten lijkt me idd ook fijn!
KuikenGuppy
  donderdag 4 juni 2020 @ 13:15:53 #225
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_193469413
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:57 schreef Burdie het volgende:
Wat ik zo gek vind, met moederdag zei mijn schoonmoeder: komen jullie allemaal langs? Iedereen zei: lijkt me niet verstandig.
Nu vaderdag er aan komt, zegt mijn schoonmoeder: komen jullie allemaal langs? Iedereen zegt: ja gezellig.
Dat vind ik niet gek. Het is een andere tijd, de zaken staan er anders voor.. wij durven ook echt veel meer dan een maand geleden.
pi_193469492
Ik laat de speelafspraakjes van A. ook nog lekker doen. Bevalt prima. :P
En ik bezoek nu alleen ouders en schoonouders.
A. zwemt onder allerlei maatregelen dus dat is prima. Verder nog geen bezoekjes met veel meer familieleden. Alleen ouders dus. :)
pi_193469660
Wij doen overigens ook meer en ondernemen wat meer. Maar ik vermijd nog onbeheersbare menigtes (dierentuin vind ik dus wel prima, daar hebben ze het volgens mij allemaal prima voor elkaar), centrum van een stad, de kroeg etc etc. En winkels ga ik ook niet graag in nu net zoals het OV.
Met vrienden spreek ik alleen 1 op 1 af en het dus bij voorkeur buiten.
  donderdag 4 juni 2020 @ 13:46:41 #228
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_193469784
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 12:30 schreef Burdie het volgende:
Oh weer kunnen sporten lijkt me idd ook fijn!
Waarom kan je niet sporten nu dan?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 4 juni 2020 @ 13:47:08 #229
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_193469792
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 13:37 schreef exode het volgende:
Wij doen overigens ook meer en ondernemen wat meer. Maar ik vermijd nog onbeheersbare menigtes (dierentuin vind ik dus wel prima, daar hebben ze het volgens mij allemaal prima voor elkaar), centrum van een stad, de kroeg etc etc. En winkels ga ik ook niet graag in nu net zoals het OV.
Met vrienden spreek ik alleen 1 op 1 af en het dus bij voorkeur buiten.
Onbeheersbare menigtes vermijd ik mijn hele leven al. O+
  donderdag 4 juni 2020 @ 13:49:01 #230
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_193469830
Ik dacht dus, laat ik de website van mijn sportschool eens bekijken, of er al wat meer bekend is. Blijken ze dus al een tijdje buiten in een tent lessen te geven. Geen bericht van gehad. Beetje jammer wel, heb namelijk wel gewoon al die tijd doorbetaald. Zal eens kijken of ik me voor volgende week in kan schrijven voor een les, die optie was nu nog niet open.

En verder heb ik een hekel aan menigtes en grote groepen. Festivals, drukke terrassen, allemaal niet aan mij besteed. Eigenlijk bevalt het thuiswerken en online vergaderen me heel prima. Veel efficienter dan live op locatie. Mensen laten elkaar beter uitspreken, ook de introverte collega’s komen aan bod. Wat mij betreft houden we dat deel zo :Y
  donderdag 4 juni 2020 @ 14:06:39 #231
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193470101
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 13:46 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Waarom kan je niet sporten nu dan?
Sorry, het was een reactie op @Adrian4 die zei dat ze weer kon sporten, en dat leek me fijn voor haar ;).
KuikenGuppy
  donderdag 4 juni 2020 @ 14:07:58 #232
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_193470123
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 14:06 schreef Burdie het volgende:

[..]

Sorry, het was een reactie op @:Adrian4 die zei dat ze weer kon sporten, en dat leek me fijn voor haar ;).
Oh hahaha, ik lees ook maar half mee van onder naar boven tussen het werken door. :+ |:(
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 4 juni 2020 @ 14:10:51 #233
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193470176
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 13:49 schreef mousemicky het volgende:
En verder heb ik een hekel aan menigtes en grote groepen. Festivals, drukke terrassen, allemaal niet aan mij besteed. Eigenlijk bevalt het thuiswerken en online vergaderen me heel prima. Veel efficienter dan live op locatie. Mensen laten elkaar beter uitspreken, ook de introverte collega’s komen aan bod. Wat mij betreft houden we dat deel zo :Y
Herkenbaar, ik ben heel graag thuis en met mijn gezin. Ik hou ook niet van verplichtingen en afspraken :@. De afgelopen weken heb ik dat nog eens extra ervaren.
KuikenGuppy
  donderdag 4 juni 2020 @ 14:13:18 #234
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_193470225
Ik ben nu op kantoor, vorige keer was twee weken geleden. Maar ik moet enorm wennen, kan me thuis (mits de kinderen er niet zijn) veel beter concentreren. En dat terwijl we maar met 5 personen op de kantoortuin zijn, waar normaal gesproken plek is voor 30 personen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_193470289
Wennen lijkt me dat, Mariposas, weer naar kantoor. Lijkt me ook wel fijn, trouwens.

Het huis naast ons (gedeelde muur) is verkocht aan een investeringskantoor. Ze zijn nu bezig aan een totaalrenovatie. Heel fijn, met thuiswerken. Over het algemeen kon ik er goed tegen, maar vandaag zijn ze al de hele dag met een betonboor aan de gang. Heel fijn ook tijdens een videoconferentie, geen mens kan me verstaan....
  donderdag 4 juni 2020 @ 14:24:33 #236
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_193470393
Ik ben al sinds 15 maart niet op school (=werk) geweest. De drukte en constante afleiding mis ik absoluut niet, het informele contact met studenten natuurlijk wel. Al werd dat im mijn geval het laatste jaar al minder, omdat ik 50% onderwijskundige taken heb. Nu er toch geen studenten op school mogen zijn, zie ik dus geen noodzaak om in het gebouw te zijn. Er blijken collega’s te zijn die al die tijd gewoon op locatie hebben gewerkt (alleen in een kamer). Ze zullen vast hun redenen hebben gehad, maar mijn ding is het iig niet.
pi_193470493
In onze straat was het de eerste weken heel druk met auto's, bijna iedereen zat thuis aan het aantal te zien. Vandaag zag ik dat de straat weer grotendeels leeg is... kennelijk is bijna iedereen weer naar het werk.
  Licht Ontvlambaar donderdag 4 juni 2020 @ 14:46:00 #238
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_193470671
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 13:46 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Waarom kan je niet sporten nu dan?
Omdat binnen volleyballen nog niet mag.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 4 juni 2020 @ 14:48:40 #239
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_193470700
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 14:46 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Omdat binnen volleyballen nog niet mag.
Kan je niet buiten volleyballen dan?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 4 juni 2020 @ 14:59:01 #240
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_193470842
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 14:18 schreef Jagärtrut het volgende:
Wennen lijkt me dat, Mariposas, weer naar kantoor. Lijkt me ook wel fijn, trouwens.

Het huis naast ons (gedeelde muur) is verkocht aan een investeringskantoor. Ze zijn nu bezig aan een totaalrenovatie. Heel fijn, met thuiswerken. Over het algemeen kon ik er goed tegen, maar vandaag zijn ze al de hele dag met een betonboor aan de gang. Heel fijn ook tijdens een videoconferentie, geen mens kan me verstaan....
Kun je geen afspraken maken over de tijden dat ze de betonboor gebruiken?
pi_193470882
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 14:10 schreef Burdie het volgende:

[..]

Herkenbaar, ik ben heel graag thuis en met mijn gezin. Ik hou ook niet van verplichtingen en afspraken :@. De afgelopen weken heb ik dat nog eens extra ervaren.
Zielsverwanten. *O*

Sterker nog: ik ben eigenlijk ook best graag helemaal alleen. :') :@

Ik heb vorige week een half uur alleen gewandeld. Dat gebeurt al jaaaaren niet meer.
Muziekje op (The Doors O+ ), zonnetje, stevige pas.
Heerlijk. Ik geniet er nog van. :@
  donderdag 4 juni 2020 @ 15:06:24 #242
149959 SQ
snelle trees
pi_193470950
Ik mis mijn kantoor wel, ik ben ook wel echt een mensen-mens. Niet persé grote kuddes mensen, maar ik zie wel graag mensen. In het echt. (Ik heb ook wel echt een mensen-baan :P)

Ik werk echter ook voor een bedrijf dat zeer voorzichtig omgaat met deze hele toestand, dus de kans dat ik mijn eigen team nog ga zien vóór eind januari wordt elke dag kleiner :')
disclaimer
  donderdag 4 juni 2020 @ 15:07:50 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_193470966
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:01 schreef vencodark het volgende:

[..]

Zielsverwanten. *O*

Sterker nog: ik ben eigenlijk ook best graag helemaal alleen. :') :@

Ik heb vorige week een half uur alleen gewandeld. Dat gebeurt al jaaaaren niet meer.
Muziekje op (The Doors O+ ), zonnetje, stevige pas.
Heerlijk. Ik geniet er nog van. :@
Oh maar om te genieten van een wandeling alleen hoef je geen einzelganger te zijn hoor. Ik doe dat ook dagelijks, dat heeft iedereen op zijn tijd wel nodig denk ik, alleen zijn.
disclaimer
pi_193470969
Hier is het op werk vooral saaier geworden.
Klanten die voorheen wel kwamen kopen en een praatje maakten, nemen nu zelf eten mee.
En er hangt een ‘adem scherm’ waardoor je de ander sowieso ook minder goed verstaat dus het spontane is een beetje weg.
Ik heb al gauw last van ruis als er teveel geluid om het gesprek heen zijn dus ik versta minder.
Jammer, echt heel jammer. :{w
pi_193470997
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:07 schreef SQ het volgende:

[..]

Oh maar om te genieten van een wandeling alleen hoef je geen einzelganger te zijn hoor. Ik doe dat ook dagelijks, dat heeft iedereen op zijn tijd wel nodig denk ik, alleen zijn.
Nee, dat wilde ik er ook niet mee zeggen hoor. :)
  Licht Ontvlambaar donderdag 4 juni 2020 @ 15:10:39 #246
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_193471019
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 14:48 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Kan je niet buiten volleyballen dan?
mja, dat zou kunnen misschien, maar dat is dan geen volwaardige training. En een stuk blessuregevoeliger, dus daar kies ik niet voor.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_193471188
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 14:39 schreef amaranta het volgende:
Kunnen we in ieder geval afspreken, dat we onze kinderen niet zo de straat op laten gaan?
[ afbeelding ]
Dochter wil nog wel eens sokken in sandalen aan doen. (Volgens mij ook om mij te stangen, ik noem het dan ook wel ‘schandalen’) dat mag ze van mij dan ook niet, jammer dat oma het wel toe laat en ik haar wel eens op die manier wel eens op school op haal :{
  donderdag 4 juni 2020 @ 15:25:35 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_193471251
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:22 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

Dochter wil nog wel eens sokken in sandalen aan doen. (Volgens mij ook om mij te stangen, ik noem het dan ook wel ‘schandalen’) dat mag ze van mij dan ook niet, jammer dat oma het wel toe laat en ik haar wel eens op die manier wel eens op school op haal :{
haha, wat is daar dan zo erg aan?
Ze moet er zelf mee lopen toch?
disclaimer
pi_193471446
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:25 schreef SQ het volgende:

[..]

haha, wat is daar dan zo erg aan?
Ze moet er zelf mee lopen toch?
Haha precies dat. Ik heb besloten de strijd wat betreft onze verschillen qua kleding ed te laten varen - ik ben veeeeel sneller klaar als ik mevrouwtje van bijna 4 lekker met sokken of maillot in sandalen naar de opvang laat gaan 😂 Of met haar winterjas terwijl het bijna 30 graden wordt. Ze merkt vanzelf wel dat het veel te warm is 😂
pi_193471454
Ik ga er sowieso vanuit dat ik dit jaar niet meer echt op kantoor werk. Misschien een keer een dag met het team. Wij moeten toestemming van onze manager hebben en reserveren. En dan moet ik dus ook 10 kilometer fietsen zonder conditie en nog steeds een licht benauwd gevoel.

Menigtes heb ik nooit ontweken, festivals, concerten, etc etc, fijn! Maar nu even niet.

Daarover gesproken, wij worden hier omringd door water. Alle recreatie plassen zijn open inclusief toiletten behalve de enige waar je voor moet betalen. Ik snap daar dan weer niets van, de enige waar je aantallen kan reguleren, waar toezicht is en waar heeeel veeeeel ruimte is. Nu gaat iedereen naar dezelfde kleinere stranden waar toiletten open zijn maar niet worden schoongemaakt overdag.

Het gerucht gaat dat ze me online tickets en reserveringen gaan werken dus dan zal de dagcamping wel dicht blijven. Vermoed ik.
pi_193471474
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:25 schreef SQ het volgende:

[..]

haha, wat is daar dan zo erg aan?
Ze moet er zelf mee lopen toch?
Mijn kinderen mogen tot op zekere hoogte wel kiezen wat ze aan doen, maar soms grijp ik in en dat is dus onder andere als ze sokken in sandalen aan heeft, dat vind ik namelijk echt geen porem. En heel soms als een kledingcombi echt te erg is, afhankelijk waar we heen gaan. Verder hebben ze redelijk vrije keuze hoor
pi_193471493
Ik hou van hele grote groepen mensen, zet mij maar tussen 30.000 mensen in een voetbalstadion O+
Ik hou van kleine groepen mensen, iedere week met mijn slagwerkers, heel intensief samenwerken met collega’s (horeca).
Ik hou van alleen thuis zijn met mijn gezin, lekker samen aan kneuteren.
Ik hou van helemaal alleen zijn. Boek lezen, wandelen, serie kijken.

Kan allemaal samen in 1 persoon blijkbaar :+

Deze week vind ik het wel stom trouwens. Mijn vriend zou de alpe d’huzes fietsen en de kinderen zouden met opa en oma mee naar Frankrijk zijn. En ik was dan een week compleet in mijn eentje. Had al bedacht om me gruwelijk te misdragen op eerste pinksterdag en tweede pinksterdag de hele dag ellendig op de bank te liggen brakken.
Maar nu niets van dit alles en lig ik momenteel met 2 jongens op de bank te hangen. Ook gezellig, maar ik wil stiekem toch mijn weekje alleen :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 4 juni 2020 @ 16:08:51 #253
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193472039
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:39 schreef LeSage het volgende:
Ik hou van hele grote groepen mensen, zet mij maar tussen 30.000 mensen in een voetbalstadion O+
Ik hou van kleine groepen mensen, iedere week met mijn slagwerkers, heel intensief samenwerken met collega’s (horeca).
Ik hou van alleen thuis zijn met mijn gezin, lekker samen aan kneuteren.
Ik hou van helemaal alleen zijn. Boek lezen, wandelen, serie kijken.

Kan allemaal samen in 1 persoon blijkbaar :+

Deze week vind ik het wel stom trouwens. Mijn vriend zou de alpe d’huzes fietsen en de kinderen zouden met opa en oma mee naar Frankrijk zijn. En ik was dan een week compleet in mijn eentje. Had al bedacht om me gruwelijk te misdragen op eerste pinksterdag en tweede pinksterdag de hele dag ellendig op de bank te liggen brakken.
Maar nu niets van dit alles en lig ik momenteel met 2 jongens op de bank te hangen. Ook gezellig, maar ik wil stiekem toch mijn weekje alleen :')
:D Dat is wel echt een dikke tegenvaller idd! -O-
***
  donderdag 4 juni 2020 @ 16:10:33 #254
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193472063
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:25 schreef SQ het volgende:

[..]

haha, wat is daar dan zo erg aan?
Ze moet er zelf mee lopen toch?
Nou...
Dit is voor mij echt wel een van de allerallerergste dingen die er zijn. :%
Zelfs nu ik er aan denk kruipt het kippenvel over mijn lijf. :D :@
***
pi_193472122
Le Sage, boks....ik herken me daar wel in. Ik vind alleen zijn echt heerlijk, maar ga ook naar Ajax wedstrijden (en huldigingen), ben menig feest afgelopen en vind het zo fijn om met een groepje vrienden te gaan eten, te borrelen etc. Het ligt gewoon aan mijn bui waar ik zin in heb, daarom vind ik ver vooruit plannen ook nooit fijn.

En ik kan me heel goed voorstellen dat je baalt! Een weekje alleen klinkt zo fijn en heerlijk en en en.
pi_193472309
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:13 schreef exode het volgende:
Le Sage, boks....ik herken me daar wel in. Ik vind alleen zijn echt heerlijk, maar ga ook naar Ajax wedstrijden (en huldigingen), ben menig feest afgelopen en vind het zo fijn om met een groepje vrienden te gaan eten, te borrelen etc. Het ligt gewoon aan mijn bui waar ik zin in heb, daarom vind ik ver vooruit plannen ook nooit fijn.

En ik kan me heel goed voorstellen dat je baalt! Een weekje alleen klinkt zo fijn en heerlijk en en en.
Kleine boks dan, want naar wedstrijden van Ajax zou ik nooit gaan ;)
Rasechte 040-er hierzo :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 4 juni 2020 @ 16:34:25 #257
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193472433
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:25 schreef SQ het volgende:

[..]

haha, wat is daar dan zo erg aan?
Ze moet er zelf mee lopen toch?
Maar wat als het je man was :7
  donderdag 4 juni 2020 @ 16:38:54 #258
149959 SQ
snelle trees
pi_193472487
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:34 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Maar wat als het je man was :7
Jij weet duidelijk niet hoe mijn man er bij loopt :P
disclaimer
pi_193472492
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:24 schreef LeSage het volgende:

[..]

Kleine boks dan, want naar wedstrijden van Ajax zou ik nooit gaan ;)
Rasechte 040-er hierzo :D
Haha, niet? Ik ben wel eens naar jouw club geweest hoor, met mijn broer die nogal groot fan is. Hij heeft al 25 jaar een seizoenskaart.
  donderdag 4 juni 2020 @ 16:39:46 #260
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193472500
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:38 schreef SQ het volgende:

[..]

Jij weet duidelijk niet hoe mijn man er bij loopt :P
:D
  donderdag 4 juni 2020 @ 16:48:21 #261
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193472611
Sokken in sandalen is foeilelijk, maar kan ik nog enigszins begrijpen. Net zoals sokken in pumps.yuk

Maar witte kousenvoeten in slippers.... nee....
  donderdag 4 juni 2020 @ 16:50:10 #262
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193472636
Mijn puberdochter heeft net haar wenkbrauwen (alleen middenstuk) laten harsen, en nu is ze boos op mij omdat het pijn deed.
Bovenlip is ze al niet eens meer aan begonnen....

Ze wilde dit zelf overigens....
  donderdag 4 juni 2020 @ 16:54:33 #263
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193472714
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:38 schreef SQ het volgende:

[..]

Jij weet duidelijk niet hoe mijn man er bij loopt :P
Boks :')!
KuikenGuppy
pi_193473074
Ohhh, mijn man is echt erg!
Ik voed hem op wat dat betreft en dat kost nog steeds veel energie.
Ik gruwel van Sokken in sandalen / slippers, vormloze joggingpakken, te kleine shirts (waar zo’n vetkwabbel onder uit komt), te korte kortebroeken, korte broeken met ruitjes uit het jaar 0, uglies (die heten niet voor niks zo) en dat alles draagt mijn man als ik er niet ben en dan denkt ie nog steeds dat ie er fatsoenlijk bij loopt.
pi_193473098
Te kleine uglies zijn het ergst overigens
pi_193473204
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:41 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ja. En als ze geen verstoppertje mogen spelen tijdens het tandenpoetsen. En als ze niet naakt de straat op mogen rennen. En als je hun tosti niet in vierkantjes maar in driehoeken hebt gesneden. Of als hun broodje niet de goede helft met hagelslag heeft. En als er bloed is maar hij geen pleister wil.
De jongste had eens een meltdown omdat de auto die langsreed rood was en niet blauw :') 8)7. Werkelijk álles kan een reden zijn als je 2/3 bent...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_193473290
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:52 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ik weet t niet, als ik de kop eraf haal (aan of uit) loopt ie ook achteruit ;( tzou ook nog kunnen dat hij t gevoel te intens vind :?

Hiervoor hadden we n bad en dat vond ie altijd prima. Misschien is het deel vh wennen in t nieuwe huis, we zitten hier pas n ruime week :)
Angst voor douchen zat hier in de afgesloten douchecabine. Toen we de deur open lieten, ging het beter. Wel de hele badkamer nat, maar hey, je kan niet alles hebben :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_193473386
Wij zijn afgelopen weekend naar Slagharen geweest, was erg goed te doen, vrijwel overal werd goed afstand gehouden en dingen werden regelmatig schoongemaakt. Alleen op de camping zag je hele families bij elkaar. En er was veel variatie in de ‘strengheid’ van het personeel bij attracties, sommigen poetsten na een rondje de gehele attractie, anderen vonden het prima als je de ‘verplichte’ handgel niet gebruikte.

Mijn dochters vieren de 20e hun verjaardag, ik twijfel nog over hoe we het gaan vieren. Ik wil sowieso nog de families scheiden (vooral vanwege de drukte), maar ik twijfel nog om de delen van de familie wel gezamenlijk te laten komen, dus ochtend mijn familie, middag schoonfamilie of andersom. Of misschien toch nog even de weersvoorspelling afwachten, of we de tuin open kunnen gooien. Trakteren op school mag iig nog niet, dat scheelt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:48:31 #269
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_193473475
Iemand tips voor een diep verdrietige zevenjarige? De juf heeft net verteld dat zijn allerbeste vriendinnetje L (besties sinds dag 1 in groep 1) een klas zal overslaan, en dus volgend jaar naar groep 5 gaat (en hij dus naar groep 4).

School is stom zonder L. Hij wil in de klas bij L. Ze moeten altijd samen blijven etc. Het feit dat we letterlijk 2 straten verder wonen en ze elkaar natuurlijk op school in de pauze kunnen zien is nu natuurlijk allemaal niet relevant. Ik vind het zo sneu. Hij heeft natuurlijk nog meer vriendjes in de klas, maar dit is zijn beste maatje.
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:51:11 #270
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193474646
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:37 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Angst voor douchen zat hier in de afgesloten douchecabine. Toen we de deur open lieten, ging het beter. Wel de hele badkamer nat, maar hey, je kan niet alles hebben :P.
Wij hebben nu (nog) geen douchewand, dus sowieso overal water _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 4 juni 2020 @ 18:52:20 #271
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193474665
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:48 schreef mousemicky het volgende:
Iemand tips voor een diep verdrietige zevenjarige? De juf heeft net verteld dat zijn allerbeste vriendinnetje L (besties sinds dag 1 in groep 1) een klas zal overslaan, en dus volgend jaar naar groep 5 gaat (en hij dus naar groep 4).

School is stom zonder L. Hij wil in de klas bij L. Ze moeten altijd samen blijven etc. Het feit dat we letterlijk 2 straten verder wonen en ze elkaar natuurlijk op school in de pauze kunnen zien is nu natuurlijk allemaal niet relevant. Ik vind het zo sneu. Hij heeft natuurlijk nog meer vriendjes in de klas, maar dit is zijn beste maatje.
Geen tips helaas.
pi_193476429
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 17:48 schreef mousemicky het volgende:
Iemand tips voor een diep verdrietige zevenjarige? De juf heeft net verteld dat zijn allerbeste vriendinnetje L (besties sinds dag 1 in groep 1) een klas zal overslaan, en dus volgend jaar naar groep 5 gaat (en hij dus naar groep 4).

School is stom zonder L. Hij wil in de klas bij L. Ze moeten altijd samen blijven etc. Het feit dat we letterlijk 2 straten verder wonen en ze elkaar natuurlijk op school in de pauze kunnen zien is nu natuurlijk allemaal niet relevant. Ik vind het zo sneu. Hij heeft natuurlijk nog meer vriendjes in de klas, maar dit is zijn beste maatje.
Lastig is dat. En het verdriet mag er ook gewoon zijn. Maar aan de andere kant; vriendje zou ook verdrietig zijn als hij groep 4 zou moeten doen, dat is niet goed voor hem. Zou hij dat al een beetje kunnen begrijpen? Het gevoel mag er zijn, maar soms kun je aan de situatie weinig veranderen, je kunt het alleen wat dragelijker maken met beloftes dat ze toch nog wel kunnen spelen en dat vriendje in die klas blijer zal zijn...
  donderdag 4 juni 2020 @ 20:13:06 #273
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_193476689
Hij is gelukkig blij gaan slapen. Tot de zomervakantie zitten we wel bij elkaar in de klas (kortetermijndenken ^O^ )

Ook tijdens de schoolsluiting is dit het enige vriendinnetje dat J wel regelmatig heeft gezien, dus wat dat betreft vertrouw ik er op dat het contact wel blijft. Wel jammer dat ie nu in de klas niet meer kan ‘samenwerken’ met haar, dat vond ie wel handig (hij had heel goed door dat vriendin slimmer is dan gemiddeld). Moet mijn lui aangelegde kind toch zelf aan de bak :+

[ Bericht 5% gewijzigd door mousemicky op 04-06-2020 20:19:43 ]
pi_193476870
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 20:13 schreef mousemicky het volgende:
Hij is gelukkig blij gaan slapen. Tot de zomervakantie zitten we wel bij elkaar in de klas!

Ook tijdens de schoolsluiting is dit het enige vriendinnetje dat J wel regelmatig heeft gezien, dus wat dat betreft vertrouw ik er op dat het contact wel blijft. Wel jammer dat ie nu in de klas niet meer kan ‘samenwerken’ met haar, dat vond ie wel handig (hij had heel goed door dat vriendin slimmer is dan gemiddeld). Moet mijn lui aangelegde kind toch zelf aan de bak :+
Fijn!

Dat andere had mijn oudste met een vriendje. Die hing ook erg aan hem. Dat jochie was ook flink van slag toen mijn oudste halverwege groep 4 van stad verhuisde. De mijne had 0,0 last. Dat jochie wel een paar maand dat schooljaar. Maar daarna pakte hij het zelf wel op, en moest hij wel :+
pi_193477443
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 20:07 schreef Tink89 het volgende:
Oooh jongens, ik heb een baan O+ daag financiële onzekerheid, hallo af en toe de deur uit en mensen en me nuttig voelen en mooie kleren aan ipv kluskloffie *O*
Gefeliciteerd! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 5 juni 2020 @ 10:00:31 #276
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193484971
Wil iedereen even duimen dat vandaag mijn vaatwasser wel komt? bvd.
pi_193485350
MM, wat jammer voor J. dat zijn beste maatje volgend jaar niet bij hem in de klas zit. Heb geen tips helaas.


Wij keurden gisteren de offerte voor de elektrische bakfiets goed. Hoogstwaarschijnlijk wordt ‘ie komende week geleverd. Zul je net zien dat dat is op de enige dag dat ik moet werken en man voor het eerst in 13 weken een dagje naar kantoor moet :X. Maar goed, we wachten af.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 10:00 schreef SacreCoeur het volgende:
Wil iedereen even duimen dat vandaag mijn vaatwasser wel komt? bvd.
Ik duim.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 10:29:09 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_193485387
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 10:26 schreef Malteser het volgende:
MM, wat jammer voor J. dat zijn beste maatje volgend jaar niet bij hem in de klas zit. Heb geen tips helaas.


Wij keurden gisteren de offerte voor de elektrische bakfiets goed. Hoogstwaarschijnlijk wordt ‘ie komende week geleverd. Zul je net zien dat dat is op de enige dag dat ik moet werken en man voor het eerst in 13 weken een dagje naar kantoor moet :X. Maar goed, we wachten af.
[..]

Ik duim.
Welke is het geworden?
En anders laat je m op je werk bezorgen, ze hoeven er niet ver voor om ;)
disclaimer
pi_193485709
SC, ik duim hoor.....en dat ze ook niets slopen onderweg.

Vinden jullie stiekem ook wel jammer dat de kinderen weer hele dagen en weken naar school gaan vanaf maandag? Begrijp me niet verkeerd, eindelijk weer adem om mijn werk goed te doen en wie weet komt zelfs het huishouden weer aan de beurt. Voor beide koters is het ook goed. Maar ik heb het haasten elke ochtend, de boterhammen smeren, van hot naar her rennen niet gemist. En ik zal het geluid ook wel een beetje missen.
B is erg gevoelig voor slaaptekort dus die zit in een vrij strak schema in schoolweken, de afgelopen maanden hebben we dat wat laten varen (lees: ipv 19:00 op bed was het dan weer eens 19:15, dan weer 20:00). En dat was wel enorm relaxt. We gaan het wel zo proberen te houden overigens, maar onze ervaring is na 6 jaar wel dat ons jochie van 15 minuten minder slaap al een enorm vermoeide draak kan zijn.

/einde nostalgische moeder tekst :D
pi_193485750
Ik duim sc
pi_193485759
Ik vind het niet jammer hoor.
A. die thuiswerk moet doen met zijn kleine zusje die soms echt een draak is, Is echt niet gezellig.
Überhaupt ben ik het huiswerk van die jongen gewoon beu. Zeker na mijn nachtdienst.
En overdag geeft het meer rust. Juist omdat de 2 kinderen niet altijd vreedzaam spelen. Qua volume zal het hier dus positief rustig zijn. :P

Ik ontdek slechts 1 nadeel: dat ik na mijn nachtdiensten slechts 1,5 uur kan slapen voordat de wekker gaat om te douchen en A. weer gereed te maken voor school.
En Z. moet op tijd haar dutje weer doen zodat zij en ik ‘voldoende’ kunnen slapen voordat we A. weer moet ophalen.
Dat was de afgelopen maanden natuurlijk relaxter (al werd Z. gisteren en vanmorgen ook al 6:15 al wakker). ;(
  vrijdag 5 juni 2020 @ 10:59:25 #282
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_193485873
Ik vind het heerlijk dat ze weer naar school zijn. Na 10 weken op elkaars lip zitten is het fijn om even iets van ruimte te hebben.

Ik merk wel dat de kinderen er weer moeite mee hebben, ze slapen onrustig, etc. Vannacht sliepen ze eigenlijk allebei door, totdat om 4 uur in een keer een toettoet auto begon te zingen. Wat heb ik die dingen vervloekt!
pi_193485884
Dat haasten zie ik wel tegen op. Voor sac is het al goed dat school weer begint. Die heeft er thuis echt geen zin in.

Ik heb spierpijn van de turbotol niks meer gewend
  vrijdag 5 juni 2020 @ 11:10:10 #284
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_193486046
Duimduim SC

Het is maar 4 weekjes vroeg opstaan, dan is het alweer 6 weken vakantie.

Nu met die 2 dagen werd het wel onrustig. De dagen dat hij thuis aan het werk was, was ook meer een strijd, je komt gewoon niet in de flow. Daarvoor hadden we gewoon een duidelijk ritme, doordeweeks thuisschool en weekenden. En met fulltime school ook. maar dat wisselende schiet echt niet op. (naast dat hij niet bij zijn vriendjes in het cohort zat, en cognitief niet veel meer kan leren in deze groep, het nut was er ook niet zo voor hem)
Beetje regelmaat, daar doen we het hier allemaal wel goed op geloof ik :P
  vrijdag 5 juni 2020 @ 11:16:01 #285
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_193486145
Weer naar school! *O*

En om 7 uur opstaan ipv om 7 uur achter mijn bureau te zitten om toch maar mijn uren te kunnen maken. Zo fijn om ook gewoon weer mijn eigen normale ritme te hebben.

Dus nee, ik vind het niet jammer.
pi_193486170
Hier is het 6 weken school voor de vakantieeeee.

Ik ben bovenal blij dat het weer in een dagelijks ritme komt, maar ik zal het gewoon ook missen. Ik heb de afgelopen maanden niet alleen als negatief ervaren. Ik vond het stiekem ook poepje gezellig met zijn 4en thuis.
Maar ik geloof wel dat we allebei gaan bijtrekken, de weken waren hier zoals bij velen overvol en we liepen continu achter alle feiten aan.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 11:18:57 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_193486178
het haasten valt hier nog wel mee omdat ik zelf nog lang niet naar kantoor ga voorlopig. Dus met opstaan om half acht redden we half negen op school met gemak (school is 5 minuten lopen).

Wat ik niet zal missen is het schuldgevoel en het gehuil en gezeur.
Wat ik wel ga missen zijn mijn verplichte childcare breaks. Ik had laatst 979 stappen op een hele dag omdat ik gewoom 9 uur onafgebroken op een bureaustoel zit als ze niet thuis zijn :')
disclaimer
  vrijdag 5 juni 2020 @ 11:19:59 #288
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_193486194
De weekends vond ik wel relaxt. Geen afspraken, geen zwemles etc. Gewoon samen met het gezin. Maar inmiddels is dat ook wel weer veranderd. Zwemles is alweer een tijdje begonnen, toch weer wat meer afspraken in de weekends etc.
pi_193486222
Hier is het 2 dagen flink haasten omdat mijn vriendin om 08:00 op school moet zijn en daarvoor Juul naar het KDV moet hebben gebracht.
Maar half 8 wakker en om half 9 op school zijn vind ik nog steeds gehaast, douchen, aankleden, ontbijtjes maken en eten, boterhammen smeren (al gaan we die maar eens de avond vooraf smeren denk ik), fruit snijden etc. Dat red ik niet in een uur hoor, ook al is het voor ons ook maar 5 minuten lopen naar school.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 11:23:08 #290
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_193486235
Wij hebben vandaag een 'hoera, de laatste thuis-schoolwerkdag- feestje'. Met popcorn etc. *O* *O* *O*

Ik ben er zo klaar mee, thuis juf zijn, dus ben erg blij dat school weer start. Mijn kinderen gedijen ook het beste in een ritme en met duidelijke planning, dus voor hen is het ook goed.

Haasten hoef ik niet, school is 5 min fietsen, en wij werken beide voorlopig nog thuis. Kinderen zijn elke dag om 7 uur wakker, dus een uur later zijn we allemaal prima klaar om naar school te vertrekken (en de broodtrommels worden hier de avond er voor al gevuld ;))
  vrijdag 5 juni 2020 @ 11:25:10 #291
149959 SQ
snelle trees
pi_193486275
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:22 schreef exode het volgende:
Hier is het 2 dagen flink haasten omdat mijn vriendin om 08:00 op school moet zijn en daarvoor Juul naar het KDV moet hebben gebracht.
Maar half 8 wakker en om half 9 op school zijn vind ik nog steeds gehaast, douchen, aankleden, ontbijtjes maken en eten, boterhammen smeren (al gaan we die maar eens de avond vooraf smeren denk ik), fruit snijden etc. Dat red ik niet in een uur hoor, ook al is het voor ons ook maar 5 minuten lopen naar school.
Oh ja, douchen hoeft hier al niet in de ochtend, dat scheelt wel veel tijd.
Ontbijten doen we ook geen half uur over. Het enige wat soms een uitdaging vormt is haren kammen :')
disclaimer
pi_193486317
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:25 schreef SQ het volgende:

[..]

Oh ja, douchen hoeft hier al niet in de ochtend, dat scheelt wel veel tijd.
Ontbijten doen we ook geen half uur over. Het enige wat soms een uitdaging vormt is haren kammen :')
Haha ja haren kammen en bij B een cool kapsel fabriceren. Douchen in de ochtend doen alleen de 18+ers in huis overigens.
We hebben al wel geleerd om B de avond vantevoren zijn kleding te laten klaarleggen, dat scheelt alweer 10 minuten in de ochtend. _O-
  vrijdag 5 juni 2020 @ 11:29:38 #293
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193486340
Wij hebben 's ochtends gelukkig allemaal weinig tijd nodig. Ik ga het toch wel missen hoor, de jongens continu om me heen... maar ben ook wel weer blij met de rust die het geeft :+.

We kregen net een mail dat de pzs wordt opgeheven en we na de zomervakantie naar een andere locatie moeten. We gaan van 1 minuut lopen naar 10 minuten fietsen. Ik neig ernaar het voor die laatste paar maanden dan maar op te zeggen.
KuikenGuppy
pi_193486521
Ons huis staat sinds vanmorgen op Funda. Maandag de eerste bezichtigingen
  vrijdag 5 juni 2020 @ 11:43:45 #295
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193486607
Spannend, FR!
KuikenGuppy
  vrijdag 5 juni 2020 @ 11:45:45 #296
149959 SQ
snelle trees
pi_193486650
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:38 schreef F_r het volgende:
Ons huis staat sinds vanmorgen op Funda. Maandag de eerste bezichtigingen
vlot al!
Waar gaan jullie nu het meest op vooruit, qua huis? Ik vind deze en je nieuwe huis namelijk best op elkaar lijken :D
disclaimer
  vrijdag 5 juni 2020 @ 11:50:40 #297
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_193486753
Mijn collega vertelde me gisteren dat zij 36 kijkers hadden voor hun huis (jaren 30 huis in Utrecht). The horror, 36x2 personen in je huis :X
pi_193486757
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:45 schreef SQ het volgende:

[..]

vlot al!
Waar gaan jullie nu het meest op vooruit, qua huis? Ik vind deze en je nieuwe huis namelijk best op elkaar lijken :D
Dat hoor ik meer
Nieuwe huis is:
groter
Grotere tuin
Grotere garage
En de locatie van de keuken
pi_193486786
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:50 schreef mousemicky het volgende:
Mijn collega vertelde me gisteren dat zij 36 kijkers hadden voor hun huis (jaren 30 huis in Utrecht). The horror, 36x2 personen in je huis :X
Onze overbuurvrouw had vorige week donderdag 20 bezichtigingen en vrijdag 14. Ik zou dat wel prima vinden 2 dagen achter elkaar, niet verdeeld over weken etc. Steeds weer ruimen, stofzuigen en en en.

Spannend F_R, hopen op een snelle verkoop!
  vrijdag 5 juni 2020 @ 11:52:19 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_193486794
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:50 schreef F_r het volgende:

[..]

Dat hoor ik meer
Nieuwe huis is:
groter
Grotere tuin
Grotere garage
Ja, ik zie het ook nu ook de plattegronden vergelijk. Veel meer ruimte dus! Fijn!
disclaimer
pi_193486898
Ik ben eerlijk gezegd heel blij dat de kinderen weer naar school mogen.
En echt ze hebben het goed gedaan hoor, ik mag niet mopperen over het algemeen, al zijn er echt wel dagen geweest dat ik er moedeloos van werd ;)
Wat wel scheelt is dat ik het grootste deel van de tijd gewoon vrij was en dus de kinderen heb kunnen begeleiden, pas de laatste paar weken ben ik weer aan het werk en is oma er af en toe (maar die past ook op de kinderen van m’n zus dus heb ook we een soort van ‘schuldgevoel’ omdat het voor haar ook druk en veel is.
(En thuiswerken gaat niet en vanaf dat we open zijn kan ik ook geen snipperuren meer opnemen omdat we met de extra regels extra personeel in moeten zetten)

Dus al bij al ben ik wel blij. Tja het vroeg opstaan neem ik dan voor lief, al is dat meer voor mij een probleem als voor de kinderen :@
We hebben hier ‘s ochtends niet veel tijd nodig dat scheelt..

En ook af en toe wat me-time kan ik wel gebruiken trouwens, dat heb ik de laatste tijd gewoon echt niet gehad. (Ja gisteren voor het eerst eens)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')