quote:Op dinsdag 2 juni 2020 18:34 schreef Roosgeluk het volgende:
Het aftrekbankje was mij net iets te niet -18 vriendelijk....
Oh dat was een wonderquote:Op dinsdag 2 juni 2020 18:41 schreef SQ het volgende:
Onze kinderen posten hier zelf niet mee hoor, dus volkomen veilig.
Ik zag vanmiddag 2 berberapen neuken
Maar het zijn ook megaspannende dingen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 19:43 schreef Vicky het volgende:
Leuk BE! Ben benieuwd naar je omgegooide site 😀
Ik haaaaat wachten. Wachten op de bank voor de financiering, wachten op her voorlopig koopcontract van ons huis... het duurt me allemaal veel te lang. Ik ben gewoon ongeduldig
Plus dat we de afhandeling van oma moeten regelen, minder leuke wijzigingen op het werk, issuetje thuis..quote:
quote:Goeie prijs gekregen?
Ja, dat ook nog idd, dat gaat je niet in de kouwe kleren zitten.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 19:53 schreef Vicky het volgende:
[..]
Plus dat we de afhandeling van oma moeten regelen, minder leuke wijzigingen op het werk, issuetje thuis..
Ik ben best een beetje op...
De mijne ook ja. Noud die pruilt en brult een keer (al zal dat laatste ook ongetwijfeld door sommigen als zeer storend worden ervarenquote:Op dinsdag 2 juni 2020 20:10 schreef Ticootje het volgende:
En sommige janken meer dan anderen. Leyla was ook echt een jankzak. Om alles alleen maar janken. Ze huilt nog steeds vrij snel overigens.
Hoe oud is je zoon? Zoiets lijkt me voor zo'n kind iig verrekte lastig om in perspectief te plaatsen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 20:28 schreef livelink het volgende:
Ik ben ook weer als slechte opvoerder neergezet. Mijn zoon vulde een enquete van de GGD in en kreeg per ommegaande een uitnodiging om op het spreekuur van de jeugdzorgverpleegkundige te komen![]()
Hij liet me de uitnodiging lezen: "je geeft aan dat je thuis wel eens genegeerd, uitgescholden of opgesloten wordt". Om die reden willen we je graag uitnodigen voor een gesprek.
Ik was echt heel verbaasd omdat we hem helemaal niet uitschelden of opsluiten. En hoe graag ik hem soms wil negeren, dat lukt me helemaal niet.
Gaf hij als verklaring dat zijn zus hem wel eens uitscheldt en dat is ook thuis.
"En jij roept wel eens dat ik naar mijn kamer moet gaan". Ja, dat laatste klopt als ik eindelijk wel eens rust wil en hij aan het hyperen is en al uren tegen me aan aan het praten is. En meestal gaat hij dan ook nog niet eens
Ik was als kind volleerd achterbank kotser (lang leve wagenziek).quote:Op dinsdag 2 juni 2020 20:22 schreef FlyingFish het volgende:
Hebben er nog mensen tips om een auto weer enigszins aangenaam te maken nadat er door drie kinderen in overgegeven is? ik vermoed dat de worst niet goed meer was... Alle stoelhoezen zitten in de was (enkele zelfs een tweede keer al), stoelen zijn gepoetst en de bank en vloer ook, maar die lucht blijft er in hangenik heb ook het idee dat het deels in de bekleding van de bank zit nu, zijn daar nog handige middeltjes voor waarbij je de bank niet hoeft te slopen?
Hij is 16 jaar, maar autistisch en hij antwoordt dit soort vragen dan ook heel letterlijk en eerlijk. Al zou hij maar 1x in zijn leven uitgescholden zijn, dan is dat voor hem een ja op die vraag.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 20:31 schreef SQ het volgende:
[..]
Hoe oud is je zoon? Zoiets lijkt me voor zo'n kind iig verrekte lastig om in perspectief te plaatsen.
Als je het aan mijn dochter vraagt wordt ze ook wel eens "superhard geslagen". Omdat ik wel eens een tets op de vingers geef als ze na 5 keer waarschuwen niet stopt met mij te schoppen, bijvoorbeeld.
Ja nou precies. Niet te doen dusquote:Op dinsdag 2 juni 2020 20:32 schreef livelink het volgende:
[..]
Hij is 16 jaar, maar autistisch en hij antwoordt dit soort vragen dan ook heel letterlijk en eerlijk. Al zou hij maar 1x in zijn leven uitgescholden zijn, dan is dat voor hem een ja op die vraag.
Gebruik in geen geval Febreze. Want dan stinkt het daarna naar kots en Febrezequote:Op dinsdag 2 juni 2020 20:22 schreef FlyingFish het volgende:
Hebben er nog mensen tips om een auto weer enigszins aangenaam te maken nadat er door drie kinderen in overgegeven is? ik vermoed dat de worst niet goed meer was... Alle stoelhoezen zitten in de was (enkele zelfs een tweede keer al), stoelen zijn gepoetst en de bank en vloer ook, maar die lucht blijft er in hangenik heb ook het idee dat het deels in de bekleding van de bank zit nu, zijn daar nog handige middeltjes voor waarbij je de bank niet hoeft te slopen?
Die neukende apen deden het 'm hequote:Op dinsdag 2 juni 2020 20:35 schreef exode het volgende:
Juul kan zo hard en hoog gillen dat ik er letterlijk oorpijn van krijg. Geluid wat normaal alleen honden horen, zo schel.
Ze is nog net geen 2 jaar, ooit stopt ze daar vast wel mee. En corrigeren gebeurt uiteraard maar resulteert in eerste instantie in de overtreffende trap.
Ze doet dat vooral in de tuin (na 10 uur gelukkig) en wij hebben aan de achterkant alleen kinderloze buren. Die zullen ons ook wel eens vervloeken.
En B heeft een keer per ongeluk de buren zeiknat gespoten met zijn waterpistolen. Hij schoot steeds heel hoog en vroeg zich af waar dat water toch bleef. Oeps....
Klinkt wel leuk SQ, is daar een beetje schaduw?
Bij de bloedhitte en een gesloten zwemplas (of zoals vorig jaar een overvloed aan rupsen) trekken wij naar Dierentuin Amersfoort of 1 van de Oerrrrrrrrr speelterreinen. Daar is lekker veel schaduw en met hitte rustig.
In onze tweedehands auto was blijkbaar gerookt. Dat stonk best nog.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 20:22 schreef FlyingFish het volgende:
Hier zijn ze 7 en 4 en ook om 08:30uur op zondag. Dus dan mag er zo af en toe wel wat van gezegd worden door de ouders wat mij betreft.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 20:35 schreef exode het volgende:
Juul kan zo hard en hoog gillen dat ik er letterlijk oorpijn van krijg. Geluid wat normaal alleen honden horen, zo schel.
Ze is nog net geen 2 jaar, ooit stopt ze daar vast wel mee. En corrigeren gebeurt uiteraard maar resulteert in eerste instantie in de overtreffende trap.
Ik heb twee jaar geleden zo'n vieze anti-luchtjes-spray gekocht. De auto rook nog een poos naar kots-met-lavendel, maar inmiddels is het echt geneutraliseerd.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 20:22 schreef FlyingFish het volgende:
Ohquote:Op dinsdag 2 juni 2020 20:35 schreef livelink het volgende:
[..]
Gebruik in geen geval Febreze. Want dan stinkt het daarna naar kots en Febreze. Dan kun je je auto meteen wel weg doen.
Ik weet niet eens of dat spul nog bestaat eigenlijk.
Wij hebben misschien niet gewacht tot het echt geneutraliseerd wasquote:
Wij waren op vakantie, dus we hadden weinig keus dan kwistig lavendel sprayen en wachten tot het beter was. Het was ook nog eens bloedheet, die muur van chemische lavendel met kots die op je afkwam bij het openen van de autoquote:Op dinsdag 2 juni 2020 21:13 schreef livelink het volgende:
[..]
Wij hebben misschien niet gewacht tot het echt geneutraliseerd was. Bij ons was het een bank, die we uiteindelijk gewoon de deur uit hebben gedaan.
Wagenziek kindquote:Op dinsdag 2 juni 2020 21:16 schreef Clubsoda het volgende:
We kunnen nautuurlijk ook kotsverhalen opsommen?
Of diarree verhalen als je net bevallen bent.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 21:16 schreef Clubsoda het volgende:
Dus een kind dat 50x per dag jankt laat je begaan? Ze huilt om werkelijk alles en loopt alleen maar te zeuren en te jengelen. "Mamaaaaaa ik wiiiiiiiil een koooooooeeeeekje" en dat 10x achter elkaar. Dan zeg je daar toch wel iets van?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 20:02 schreef SQ het volgende:
Een huilend kind corrigeren heeft ook vrij weinig zin. Dan gaat het doorgaans alleen maar harder janken
Maar wellicht is dit weer zo'n irritant gevalletje #wachtmaar
Ik sla deze post even op voor over 2,5 - 3 jaar.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 21:20 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dus een kind dat 50x per dag jankt laat je begaan? Ze huilt om werkelijk alles en loopt alleen maar te zeuren en te jengelen. "Mamaaaaaa ik wiiiiiiiil een koooooooeeeeekje" en dat 10x achter elkaar. Dan zeg je daar toch wel iets van?
Als hier een gilbui gaande is probeer ik haar gedachten op wat anders te zetten. 'Kom, we gaan.... doen' werkt altijd wel. Er tegenin gaan werkt inderdaad averechtsquote:Op dinsdag 2 juni 2020 21:20 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dus een kind dat 50x per dag jankt laat je begaan? Ze huilt om werkelijk alles en loopt alleen maar te zeuren en te jengelen. "Mamaaaaaa ik wiiiiiiiil een koooooooeeeeekje" en dat 10x achter elkaar. Dan zeg je daar toch wel iets van?
En huilen en gillen hoort er inderdaad bij maar deze ouders verprutsen het wel echt hoor. Ze brengen haar as we speak naar bed, volgens mij is ze compleet overprikkeld. Ze zit dus uiteraard ook weer te schreeuwen en huilen. Als je 3 bent hoor je toch al lang op bed te liggen?
Dat magquote:Op dinsdag 2 juni 2020 21:23 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ik sla deze post even op voor over 2,5 - 3 jaar.
Het is dan maar goed dat je mijn buurvrouw niet bent. Of die van ticootje.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 21:27 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat mag
En ik snap echt wel dat kinderen jengelen maar dit is continu
Blokjes, potloden, bestek.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 21:31 schreef SacreCoeur het volgende:
De mijnes smijt liever met dingen dan gillen, daar heb je als buren wat minder last van
Ik denk dat het wel meevalt en dit echt een horrorkind isquote:Op dinsdag 2 juni 2020 21:29 schreef SQ het volgende:
[..]
Het is dan maar goed dat je mijn buurvrouw niet bent. Of die van ticootje.
Ligt eraan hoe je hem vasthoudt; als je te hard knijpt is dat heel normaal.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 21:38 schreef MaJo het volgende:
[..]
Andere vraag: gaat een kind van 3 jaar altijd janken als het naar bed moet?
Ja. En als ze geen verstoppertje mogen spelen tijdens het tandenpoetsen. En als ze niet naakt de straat op mogen rennen. En als je hun tosti niet in vierkantjes maar in driehoeken hebt gesneden. Of als hun broodje niet de goede helft met hagelslag heeft. En als er bloed is maar hij geen pleister wil.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 21:38 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel meevalt en dit echt een horrorkind isIk ben namelijk helemaal geen zeur, dit is voor het eerst in 10 jaar dat ik last heb van buren.
Gemalen koffie is een beproefde truc bij nare geurtjes bij mijn werk. Had niet bedacht dat dat ook bij andere geurtjes zou kunnen werken, maar klinkt wel logisch.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 21:44 schreef SacreCoeur het volgende:
Mijn vriend kwam laatst met het verhaal dat je op een warme dag koffiebonen in je auto moet zetten, dat neutraliseert geur schijnbaar. En anders kan je ammoniak proberen.
Ja, werkt hier ook goed. Ook bij de zoveelste treinbaan waarvan ik vind dat hij opgeruimd moet worden. Op de één of andere manier is de leukste plaats om die te bouwen het gangetje naar de wc toe. Vandaag kon zelfs de deur van de wc niet meer open...quote:Op dinsdag 2 juni 2020 21:44 schreef MevrouwCactus het volgende:
Overigens las ik ergens dé tip tegen jankend kind omdat hij iets uit een winkel wil hebben: ik maak een foto van het product.
Sjaak: “mama, kijk, dit speelgoed is echt super gaaf, dit wil ik hebben!”
Ik: “nou, we hebben al genoeg speelgoed” (en andere moeder-dingen om geen speelgoed te kopen)
Sjaak (met pruillip): “maar ik wil dit supergraag hebben!”
Ik: “zal ik er een foto van maken?”
Sjaak: “ja, goed idee!”
Ik: *maakt foto
Sjaak: *pruillip weg en is weer blij
Geen idee waarom het werkt, maar het werkt hier. Doe er je voordeel mee
Je kan beter een buurkind hebben dat jankt omdat iets niet mag dan een buurkind dat jankt om zijn/haar zin te krijgen. Het eerste is een fase en die gaat vanzelf over zolang nee maar echt nee blijft. Dat 2e gaat nooit meer over...quote:Op dinsdag 2 juni 2020 21:20 schreef MaJo het volgende:
[..]
En huilen en gillen hoort er inderdaad bij maar deze ouders verprutsen het wel echt hoor. Ze brengen haar as we speak naar bed, volgens mij is ze compleet overprikkeld. Ze zit dus uiteraard ook weer te schreeuwen en huilen. Als je 3 bent hoor je toch al lang op bed te liggen?
Edit: volgens mij is het ook een aandachtsding. Gisteren riep ze 20 keer achter elkaar "papaaaaa heeeeelpen", steeds een tikkie dramatischer. Papa gaf totaal geen sjoege, die is haar waarschijnlijk ook al lang zat![]()
Been there, done that. Bij B is dat het probleem opschuiven, die vraagt vervolgens 100x om de foto te zien.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 21:44 schreef MevrouwCactus het volgende:
Overigens las ik ergens dé tip tegen jankend kind omdat hij iets uit een winkel wil hebben: ik maak een foto van het product.
Sjaak: “mama, kijk, dit speelgoed is echt super gaaf, dit wil ik hebben!”
Ik: “nou, we hebben al genoeg speelgoed” (en andere moeder-dingen om geen speelgoed te kopen)
Sjaak (met pruillip): “maar ik wil dit supergraag hebben!”
Ik: “zal ik er een foto van maken?”
Sjaak: “ja, goed idee!”
Ik: *maakt foto
Sjaak: *pruillip weg en is weer blij
Geen idee waarom het werkt, maar het werkt hier. Doe er je voordeel mee
Net voordat we in Boedapest kwamen na 3 uur in de auto. En dus besloten te wachten met opruimen tot we in de parkeergarage stonden. Die we niet konden vinden.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 21:16 schreef Clubsoda het volgende:
Bijna 3quote:Op dinsdag 2 juni 2020 21:38 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel meevalt en dit echt een horrorkind isIk ben namelijk helemaal geen zeur, dit is voor het eerst in 10 jaar dat ik last heb van buren.
Hier met douchenquote:Op dinsdag 2 juni 2020 22:30 schreef LeSage het volgende:
[..]
Bijna 3![]()
Echt alsof ie geslacht wordt. Iedere avond. Lekker ook met enkel glas
Of die van mij. Of die van .....quote:Op dinsdag 2 juni 2020 21:29 schreef SQ het volgende:
[..]
Het is dan maar goed dat je mijn buurvrouw niet bent. Of die van ticootje.
Een kapitein met watervreesquote:Op dinsdag 2 juni 2020 22:32 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Hier met douchenhoe gezellig ik het ook maak met allerhande afleiding, zang en dans. Hij staat intens ongelukkig krijsend onder de douche
Heb je een afneembare douchekop? Misschien als hij zichzelf doucht dat dat de oplossing is? Iets met controle misschien?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 22:32 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Hier met douchenhoe gezellig ik het ook maak met allerhande afleiding, zang en dans. Hij staat intens ongelukkig krijsend onder de douche
Ik weet niet of de tip al voorbij is gekomen, maar ik zou zo’n tapijtreiniger huren bij de bouwmarkt.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 20:22 schreef FlyingFish het volgende:
Het is absoluut niet de bedoeling om mensen hier onzeker te makenquote:Op dinsdag 2 juni 2020 22:39 schreef LeSage het volgende:
Overigens triggeren je opmerkingen me wel een beetje, MaJo.
Mijn tweede is echt heel temperamentvol. Ik heb de methode om hem te minderen nog niet gevonden.
De meltdown vanavond met het eten (in de tuin) was gigantisch. Hij wilde alleen vlees en geen groente. Hij gilde, gooide met zijn eten en huilde. Toevallig was deze keer de oplossing om hem mee naar binnen te nemen en een afspraak te maken. Vervolgens at hij 2 borden groente leeg.
Maar, voor het zelfde geld had hij dit helemaal niet geaccepteerd en tot in bed door kunnen gaan met krijsen.
Het is best makkelijk om vanaf de zijlijn te kijken naar ouders en af te geven op hun opvoeding. Je hebt alleen geen idee hoe moeilijk ze het soms hebben. En niet alleen als je geen kinderen hebt zelf, maar ook met kinderen. Na mijn eerste dacht ik wel te weten hoe dingen zouden werken, maar bij nummer 2 moet alles weer compleet anders.
Geloof me, daar gaan soms hele grote huilbuien mee gepaard![]()
Ja, persoonlijke onzekerheid hierzo
Geloof me... die van mij zijn 14 en bijna 11 en ik ook nog wel eens van die huilbuien hoorquote:Op dinsdag 2 juni 2020 22:39 schreef LeSage het volgende:
Geloof me, daar gaan soms hele grote huilbuien mee gepaard![]()
Ja, persoonlijke onzekerheid hierzo
Ik weet t niet, als ik de kop eraf haal (aan of uit) loopt ie ook achteruitquote:Op dinsdag 2 juni 2020 22:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Heb je een afneembare douchekop? Misschien als hij zichzelf doucht dat dat de oplossing is? Iets met controle misschien?
Tsja, ik begrijp het wel hoor, zoals net al aangehaald, als het niet je eigen kinderen zijn, is het sneller irritant.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 22:49 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het is absoluut niet de bedoeling om mensen hier onzeker te makenIk geef als eerste toe dat ik zelf hier nog geen ervaring mee heb en waarschijnlijk makkelijker overlast ervaar omdat ik zelf (nog) geen kinderen heb. Wat dat betreft snap ik Barrel dus wel goed.
Ik denk dat het ook anders is nu omdat je allemaal continu thuis bent en elkaar de hele dag door hoort, daardoor krijg je ook een stuk sneller irritaties. Normaal gesproken zou ik van half tien tot 7 van huis zijn en dan is het natuurlijk ook veel minder irritant als je alleen 's avonds wat geluid hoort
Dit. Ik zei laatst nog tegen mijn man dat het zo fijn is dat ZZ nooit zeurt om snoep of zo.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 22:00 schreef Elleska het volgende:
Dat je buurmeisje 10x achter elkaar jankt om een koekje betekent waarschijnlijk dat ze het de eerste 9 keer niet heeft gekregen dus je buren zijn goed bezig.
Zal idd wennen zijn. Mocht het zo blijven, heb je nog een babybadje? Of een dichte wasmand van de Action? Dan zou je die op de grond in de douche kunnen zetten als een soort van tussenstap.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 22:52 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik weet t niet, als ik de kop eraf haal (aan of uit) loopt ie ook achteruittzou ook nog kunnen dat hij t gevoel te intens vind
![]()
Hiervoor hadden we n bad en dat vond ie altijd prima. Misschien is het deel vh wennen in t nieuwe huis, we zitten hier pas n ruime week
Wij hebben zoiets. Kunnen ze toch in bad.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 22:52 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik weet t niet, als ik de kop eraf haal (aan of uit) loopt ie ook achteruittzou ook nog kunnen dat hij t gevoel te intens vind
![]()
Hiervoor hadden we n bad en dat vond ie altijd prima. Misschien is het deel vh wennen in t nieuwe huis, we zitten hier pas n ruime week
Ja das wel een goeie inderdaad, dan kan ie toch nog n beetje badderenquote:Op woensdag 3 juni 2020 07:27 schreef Malteser het volgende:
[..]
Zal idd wennen zijn. Mocht het zo blijven, heb je nog een babybadje? Of een dichte wasmand van de Action? Dan zou je die op de grond in de douche kunnen zetten als een soort van tussenstap.
Oh, zoiets hadden wij laatst ook in het bos. Een enorme hond, in ieder geval net zo groot als mijn peuter. Hij kwam aangerend, at het koekje uit de hand van kleuter en probeerde daarna de stok die kleuter ook in de hand had te pakken. Baas kreeg hond een hele lange tijd niet mee. Uiteindelijk krijgt baas hond mee (doet hem niet aan de lijn), loopt hond 200 meter met baas mee, draait zich om en komt met een rotgang naar ons teruggesprint, en loopt kleuter bijna omver (we konden hem net op tijd op tillen). Baas sjokt weer terug, doet verschillende pogingen om hond te pakken, lukt niet.quote:Op woensdag 3 juni 2020 09:03 schreef Fazz het volgende:
Mag ik ook even ranten op iets anders? Mensen die hun honden los laten lopen op plekken waar dat niet mag![]()
Afgelopen week bij een zwemstrandje bij een meer, honden moeten aangelijnd maar een vrouw met 4 (!) honden vond blijkbaar dat die van haar wel los mochten. Rennen ‘gezellig’ al blaffend achter elkaar aan terwijl daar meerdere kleine kinderen spelen. En gisteren ook weer op het strand. Vriend en kleuter aan het voetballen, hond net zo groot als kleuter komt ‘gezellig’ mee doen. Kind doodsbang, vriend over de zeik.
Ik was al geen fan, maar jemig, hou dat beest bij je als dat moet. Het ‘hij doet niets hoor’ argument heb ik te vaak gehoord, ook bij de hond die mijn kind vorig jaar beet![]()
Zo, dat lucht opEn natuurlijk hebben jullie allemaal lieve hondjes en hou je je aan de regels, maar dat doet niet iedereen
Waarom eigenlijk?quote:Op woensdag 3 juni 2020 08:57 schreef amaranta het volgende:
Toch nog best veel scholen die deze week vrij zijn.
Misschien nog veel te regelen.quote:Op woensdag 3 juni 2020 09:19 schreef vencodark het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk?
A. heeft gewoon les.
Belachelijk.quote:Op woensdag 3 juni 2020 09:28 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Misschien nog veel te regelen.
Hoe ze het hier hebben geregeld is echt een aanfluiting![]()
3 dagen 1,5 uur per dag naar school.
Bijna de moeite niet.
Overigens hebben mijn eigen kinderen wel gewoon school. Dus het is echt bestuur afhankelijk.quote:Op woensdag 3 juni 2020 09:19 schreef vencodark het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk?
A. heeft gewoon les.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |