abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193439127
quote:
Bomvolle Dam in Amsterdam voor protest tegen Amerikaans geweld

Amsterdam - Op de Dam in Amsterdam hebben zo'n 5000 betogers zich verzameld die protesteren tegen wat zij noemen het politiegeweld tegen zwarten in de VS en de EU. Volgens onze verslaggever is de anderhalve metermaatregel 'ondoenlijk' en wordt deze massaal geschonden.

Onze verslaggever Mike Muller is erbij. Zijn tweets vindt u in dit bericht.

De betogers dragen wel bijna allemaal mondkapjes, zoals vooraf werd gevraagd. Een woordvoerder van de politie laat weten dat de betoging vreedzaam verloopt. De politie is aanwezig en spreekt mensen aan op de corona-regels.

Een woordvoerder liet maandagmiddag voor de demonstratie nog aan De Telegraaf weten dat de gemeente zo'n 250 tot 300 demonstranten verwachtte.

Aanleiding tot het protest is de dood van George Floyd in de Amerikaanse stad Minneapolis, die vorige week na een hardhandige arrestatie door de politie overleed en wat leidde tot een golf van onrust in Amerikaanse steden.

De betogers hebben borden mee met daarop teksten als ,,Black lives matter,, en ,,The future is coloured." De demonstratie is een initiatief van het collectief Kick Out Zwarte Piet in samenwerking met Black Queer & Trans Resistance NL.

Een woordvoerder van de gemeente Amsterdam bevestigde zondag aan De Telegraaf dat er geen maximumaantal demonstranten is vastgelegd. Burgemeester Femke Halsema kan op grond van de Wet openbare manifestaties vooraf voorschriften of beperkingen opleggen aan de demonstratie, bijvoorbeeld om de gezondheid te beschermen, in het belang van het verkeer en om wanordelijkheden te bestrijden of te voorkomen.

Halsema heeft aan AT5 laten weten dat ze niet van plan is om de demonstratie te stoppen. ,,Demonstratievrijheid is een heel groot goed. De driehoek ziet geen grond om de demonstratie te ontbinden. Daarvoor is de demonstratie té belangrijk en bovendien zijn mensen zelf verantwoordelijk."

Geweld in het buitenland
Ook in het buitenland wordt geprotesteerd. In Berlijn kwamen volgens de politie zondag circa 1500 mensen bijeen om tegen Amerikaans politiegeweld te demonstreren. In de Duitse hoofdstad was er zaterdag al een demonstratie voor de Amerikaanse ambassade, in München een kleine betoging zondag voor het consulaat.

In Londen hebben betogers volgens de BBC de grootste betoging sinds de invoering van de lockdown vanwege het coronavirus gehouden op Trafalgar Square. Ze blokkeerden de weg naar de Amerikaanse ambassade. Er zijn enkele aanhoudingen verricht. In Toronto hebben volgens de deelnemers zeker 4000 mensen in optocht tegen het politieoptreden in het buurland betoogd. In Amsterdam wordt maandag een demonstratie gehouden.

De dood van Floyd, na een chaotische en uiterst hardhandige arrestatie door vier agenten in Minneapolis, heeft in de VS tot enorme protesten, plunderingen en brandstichtingen geleid. Er zijn sinds woensdag naar schatting wel 4000 relschoppers of betogers gearresteerd. In meer dan twintig staten is de Nationale Garde te hulp geroepen om het geweld de kop in te drukken. Vlakbij het Witte Huis in Washington is op meerdere plaatsen brand gesticht.

De broer van George Floyd is bang dat het geweld van de laatste dagen de boodschap van de protesten en de herinnering aan zijn overleden broer overschaduwt. Dat zegt Terrence Floyd in een interview met ABC News.

,,Het is goed om boos te zijn, maar gebruik die woede voor positieve dingen", aldus Floyd. ,,Want we hebben deze weg al eens bewandeld. Uit woede je eigen stad kapotmaken is niet wat mijn broer zou willen. Het is goed om gerechtigheid te eisen, maar kanaliseer je woede op een andere manier."

https://www.telegraaf.nl/(...)en-amerikaans-geweld
BlmNederland twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 15:24:41 **BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR DEMO DEN HAAG 18H**

Beste strijders,
Het is bijna zover. Om 18:00 gaat we op het Malieveld staan we in solidariteit met de protestbeweging in de Verenigde Staten en tegen anti-zwart geweld in Nederland. #BlackLivesMatterNL reageer retweet
BlmNederland twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 15:25:09 1. Er worden matrix borden geplaatst waarop de 1,5 meter regel zal worden getoond. Hou je aan de 1,5 meter regel.
2. Heb je ziekteverschijnselen kom dan NIET. Toon je solidariteit via bijvoorbeeld social media.
#BlackLivesMatterNL reageer retweet
BlmNederland twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 15:26:00 3. De gemeente Den Haag stelt 1000 mondkapjes beschikbaar voor noodgevallen, maar neem je eigen mee.
4. We werken met 1 richtings verkeer. AANKOMST is aan centrum zijde (CS, Koekamp. VERTREK is via zijde Rijswijk, Haagsebos. Ordedienst zal helpen met het wegwijzen reageer retweet
BlmNederland twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 15:27:14 5. Raak zo min mogelijk dingen en mensen aan en vermijd het schudden van handen
6. Houd de pagina KOZP Den Haag in de gaten en voor livestream
7. Luister naar aanwijzingen vanaf het podium

TOT STRAKS! #BlackLivesMatterNL reageer retweet
BlmNederland twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 10:24:17 UPDATE: #BlackLivesMatterNL
In Den Haag is de locatie is gewijzigd naar het Maliveld! Kom met een mondkapje, raak zo weinig mogelijk aan en blijf op 1,5 meter van elkaar! https://t.co/lS3SBbh4vh reageer retweet
BlmNederland twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 10:54:34 We delen mondkapjes uit maar neem zoveel mogelijk je eigen mee #BlackLivesMatterNL reageer retweet
dag
pi_193439133
quote:
Gerd Leers, oud-burgemeester Maastricht kan zich niet voorstellen dat burgemeester Halsema echt overrompeld is geweest door de hoeveelheid demonstranten: ,,Ik heb veel compassie en gevoel met de persoon Femke. Wat ik ga zeggen gaat over de burgemeester. Ik snap haar overwegingen en ook dat ze het niet met harde hand kan regelen. Maar toen was het ook te laat! Je krijgt een aanvraag voor een demonstratie, dat is een groot goed in dit land. Maar artikel 9.2 geeft haar ruimte die ze niet heeft gebruikt. Dat verwijt ik de driehoek. Je kunt demonstreren, tenzij er bepaalde omstandigheden zijn die dat recht beperken. De eerste uitzondering die de wet noemt is de volksgezondheid. Ik vind het onbegrijpelijk dat ze zegt ‘dit heeft ons overrompeld’. In een stad als Amsterdam? Je mag toch hopen dat ze daar niet worden overrompeld door een demonstratie.’’
https://www.ad.nl/politie(...)mpiaans-af~acc79600/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_193439138
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:36 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Maar in onderhavig geval wordt zowel de burgemeester niet berispt, alsmede bevestigd dat handhaving van de 1,5m en boetes voor overtredingen nochtans aan de orde zijn. Acht u dit niet innerlijk tegenstrijdig?
@KingRoland act gespot.
  Miss 200.000.000! dinsdag 2 juni 2020 @ 17:37:31 #4
367000 roos94
pi_193439144
Gaan ze nu wel 1.5m of hoeft dat ook niet meer.
pi_193439150
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:37 schreef roos94 het volgende:
Gaan ze nu wel 1.5m of hoeft dat ook niet meer.
De gemeente heeft zelfs mondkapjes gedoneerd!
pi_193439161
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:29 schreef T3hTommay het volgende: [..] Het compliment van Nikonlover vond ik leuker.
Ja hallo dan. En die van mij? Alweer vergeten zeker. :'( :{w
pi_193439164
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik denk dat ook niemand in 'overrompeling' gelooft. Dan ga je daar niet als het zo duidelijk aanwezig als burgemeester tussen staan met je button. Ze vond het prachtig tot de poep de ventilator raakte.
pi_193439169
quote:
4s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:38 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ja hallo dan. En die van mij? Alweer vergeten zeker. :'( :{w
Fans vergeet ik nooit. Al vraag ik mij af of Allah niet simpelweg biseksueel was, maar dat is een onderwerp voor een ander tijdstip.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 17:41:36 #9
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193439208
Ik hoop dat er weer een paar retards voor de camera mogen komen zodat we weer even met zijn allen kunnen lachen vanavond.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Miss 200.000.000! dinsdag 2 juni 2020 @ 17:42:58 #10
367000 roos94
pi_193439222
Ik heb vandaag veel gesprekken gevoerd met mensen op instagram. Niet de meest fantastische communicatiemiddel maar oke. En ik verbaas mij over de enorme hoeveelheid mensen die de protesteerders gister op het plein als "helden" zien. Ik kan er gewoon nog steeds met mijn hoofd niet bij en begin haast aan mezelf te twijfelen. Hoe kunnen zoveel mensen NIET zien wat hier aan de hand is.
pi_193439227
Is er geen livestream ofzo
pi_193439230
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:42 schreef roos94 het volgende:
Ik heb vandaag veel gesprekken gevoerd met mensen op instagram. Niet de meest fantastische communicatiemiddel maar oke. En ik verbaas mij over de enorme hoeveelheid mensen die de protesteerders gister op het plein als "helden" zien. Ik kan er gewoon nog steeds met mijn hoofd niet bij en begin haast aan mezelf te twijfelen. Hoe kunnen zoveel mensen NIET zien wat hier aan de hand is.
Vertel, Roos. Wat is er gaande?
pi_193439254
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:43 schreef SOG het volgende:
Is er geen livestream ofzo
Bij zo'n betoging geilt iedereen op aandacht, dus er zullen vast meerdere streams verschijnen, zo tegen zessen.
pi_193439255
quote:
Een groot deel hield zich wel aan de 1,5m meter afstand, droeg mondkapjes en kwam op voor onrecht. Best heldhaftig jah.
dag
  dinsdag 2 juni 2020 @ 17:45:52 #15
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_193439285
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:44 schreef Peter het volgende:

[..]

Een groot deel hield zich wel aan de 1,5m meter afstand, droeg mondkapjes en kwam op voor onrecht. Best heldhaftig jah.
Door het risico op een massa-uitbraak op zich te nemen?
pi_193439292
quote:

[..]

Laat ze lekker oplazeren naar de VS met hun misplaatste gevoel van onrecht :r
  Miss 200.000.000! dinsdag 2 juni 2020 @ 17:46:10 #17
367000 roos94
pi_193439296
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:43 schreef T3hTommay het volgende:

[..]

Vertel, Roos. Wat is er gaande?
Mensen hebben echt werkelijk compleet schijt aan corona. Ik heb vaak gelezen "ja vandaag ff geen corona gezeik dit is nu belangrijker". Alsof een virus zich laat pauzeren. Mensen die ik aanspreek op hun protest komen steevast met het verhaal: ja maar, de stranden/terrassen/bouwmarkten zitten ook vol en nu is er een protest en is het een probleem jij bent een racist!
pi_193439321
quote:

[..]

Als zelfs Jesse Klaver vanmiddag zegt dat het NIET goed is gegaan in Amsterdam hoeven we daar echt nauwelijks discussie meer over te voeren.
pi_193439333
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:45 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Door het risico op een massa-uitbraak op zich te nemen?
Dat doen mensen in de supermarkt ook, of in de IKEA, in de rij voor de Primark, op het strand, bij het afscheid van die FC Utrecht-supporter.. talrijke plekken waarbij mensen dicht bij elkaar komen.

Dan vind ik het beter dat ze dat voor de goede zaak doen dan voor de Primark.
dag
pi_193439334
Oh, wacht.

quote:

[..]

Dit was niet sarcastisch?
pi_193439344
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:39 schreef T3hTommay het volgende:

[..]

Fans vergeet ik nooit. Al vraag ik mij af of Allah niet simpelweg biseksueel was, maar dat is een onderwerp voor een ander tijdstip.
Allah is gewoon altijd overdreven superblij. O+
  dinsdag 2 juni 2020 @ 17:49:30 #22
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193439357
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:29 schreef T3hTommay het volgende:

[..]

Het compliment van Nikonlover vond ik leuker.
Welk compliment?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193439363
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:47 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Als zelfs Jesse Klaver vanmiddag zegt dat het NIET goed is gegaan in Amsterdam hoeven we daar echt nauwelijks discussie meer over te voeren.
Het is ook niet allemaal goed gegaan, maarja als je op 300 man rekent en er komt 5000, dan kun je niet alles voorkomen. Al had Halsema eigenlijk moeten besluiten dat men in een mars naar het Museumplein zou moeten lopen. Verspreid je de groep, heb je een mars en daar meer ruimte.
Fijn dat de demo nu op het Malieveld is, ruimte zat.
dag
  Miss 200.000.000! dinsdag 2 juni 2020 @ 17:50:26 #24
367000 roos94
pi_193439376
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:49 schreef Peter het volgende:

[..]

Het is ook niet allemaal goed gegaan, maarja als je op 300 man rekent en er komt 5000, dan kun je niet alles voorkomen. Al had Halsema eigenlijk moeten besluiten dat men in een mars naar het Museumplein zou moeten lopen. Verspreid je de groep, heb je een mars en daar meer ruimte.
Lazer toch een eind op. Op die facebook pagina hadden zich al duizenden aangemeld om te komen. Dat 200-300 mensen verhaal is echt de grootste lariekoek ooit.
pi_193439377
quote:
4s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:48 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Allah is gewoon altijd overdreven superblij. O+
Als ik dit zo lees heeft Allah een theatrale persoonlijkheidsstoornis. :{
pi_193439389
Niet op de man, alsjeblieft.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_193439397
En hoezo kan een noodverordening van een veiligheidsregio de grondrechten verbieden?
https://www.binnenlandsbe(...)chten.12932275.lynkx
dag
pi_193439406
quote:
Wat is er dan wel aan de hand?
  Miss 200.000.000! dinsdag 2 juni 2020 @ 17:51:47 #29
367000 roos94
pi_193439409
En waarom is Rutte stil?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 17:51:56 #30
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193439414
ADDenHaag twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 16:46:49 Haagse PVV vraagt spoeddebat aan vanwege racismeprotest op Malieveld: ‘dit is niet uit te leggen’
https://t.co/ZFGWLIgWGb reageer retweet
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 2 juni 2020 @ 17:52:21 #31
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193439421
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:51 schreef Peter het volgende:
En hoezo kan een noodverordening van een veiligheidsregio de grondrechten verbieden?
https://www.binnenlandsbe(...)chten.12932275.lynkx
Omdat noodverordening ;)
pi_193439432
Erg fijn dat Den Haag wel een demonstratie mogelijk maakt. En dat het Malieveld groot genoeg is.
Jammer dat het Schouwburgplein in Rotterdam maar 80 man aan kan op 1,5m afstand. Ben benieuwd welke alternatieven ze daar hebben als er veel meer mensen willen demonstreren tegen racisten.
dag
pi_193439442
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:49 schreef Peter het volgende:

[..]

Er waren allang voortekenen dat er veel meer mensen zouden komen. Als je dan vervolgens als burgemeester met je button als het al loeidruk is publiekelijk tussen gaat staan wekt dat de indruk dat ze juist een grote opkomst wilde. Ze heeft in ieder geval de schijn tegen.
pi_193439444
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:52 schreef Peter het volgende:
Erg fijn dat Den Haag wel een demonstratie mogelijk maakt. En dat het Malieveld groot genoeg is.
Jammer dat het Schouwburgplein in Rotterdam maar 80 man aan kan op 1,5m afstand. Ben benieuwd welke alternatieven ze daar hebben als er veel meer mensen willen demonstreren tegen racisten.
Misschien kunnen ze allemaal een fok-account aanmaken en online protesteren?
pi_193439449
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:50 schreef roos94 het volgende:

[..]

Lazer toch een eind op. Op die facebook pagina hadden zich al duizenden aangemeld om te komen. Dat 200-300 mensen verhaal is echt de grootste lariekoek ooit.
Die aanmeldingen daar liepen achteraf inderdaad flink op. En een openbaar facebookevenement is ook niet de allerbeste graadmeter natuurlijk ;).
pi_193439457
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:51 schreef roos94 het volgende:
En waarom is Rutte stil?
Die man heeft wel nuttigere dingen te doen.
  Miss 200.000.000! dinsdag 2 juni 2020 @ 17:54:36 #37
367000 roos94
pi_193439464
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:53 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Die aanmeldingen liepen achteraf inderdaad flink op. En een openbaar facebookevenement is ook niet de allerbeste graadmeter natuurlijk ;).
Als je een beetje actief bent op instagram kon je al zien dat het trending was en dat heel erg veel mensen zeiden dat ze zouden komen. Ook hebben veel bn'ers opgeroepen om te komen, dag van te voren al.
pi_193439469
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:51 schreef Nikonlover het volgende:
ADDenHaag twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 16:46:49 Haagse PVV vraagt spoeddebat aan vanwege racismeprotest op Malieveld: ‘dit is niet uit te leggen’
https://t.co/ZFGWLIgWGb reageer retweet
De PVV weet racisme toch juist prima uit te leggen en goed te praten?
pi_193439481
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:54 schreef roos94 het volgende:

[..]

Als je een beetje actief bent op instagram kon je al zien dat het trending was en dat heel erg veel mensen zeiden dat ze zouden komen. Ook hebben veel bn'ers opgeroepen om te komen, dag van te voren al.
En op Twitter ook. GroenLinks liep zelfs mensen op te roepen. Dan weet je dat alle activiteiten en gekkie groepen en wannabe deugers en blanke tienermeisjes en zwarte Pieten haters gaan komen. Zag je de hele dag door op alle socials.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193439485
Ik vind het trouwens wel raar dat voor andere demonstraties maximumaantallen werden afgesproken en hier niet. Die andere demonstraties hadden dezelfde eisen moeten krijgen.

Beetje cherrypicken welke demo je wel of niet steunt lijkt het.. Dat lijkt me wel rechtsongelijkheid.
dag
pi_193439487
quote:
En waarom is Rutte stil?
Donderdag een corona-debat, daar komt dit ongetwijfeld aan de orde.
pi_193439498
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:55 schreef RipCity het volgende:

[..]

En op Twitter ook. GroenLinks liep zelfs mensen op te roepen. Dan weet je dat alle activiteiten en gekkie groepen en wannabe deugers en blanke tienermeisjes en zwarte Pieten haters gaan komen. Zag je de hele dag door op alle socials.
Niks mis met blanke tienermeisjes.

Hallo @RipCity :)
pi_193439500
quote:
En waarom is Rutte stil?
Misschien heeft hij zijn dag niet vandaag. Kan gebeuren als je net je moeder hebt begraven.

En deze zaak is typisch iets voor op lokaal niveau.
dag
pi_193439502
quote:

[..]

Ah dat is het probleem dan. De politie en Halsema keken alleen op Facebook.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 17:56:50 #45
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193439509
KraaijeveldM twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 17:50:46 'Beste mensen, het is belangrijk dat we meer gaan verspeiden over het veld', zegt presentator van de demonstratie Black Lives Matter, Fatima Saïd, raadslid voor de HSP in Den Haag. 'Even armen uitsteken en dan nog iets meer, voor ieders veiligheid '. #BLM https://t.co/L5i8ZgFlQo reageer retweet
pi_193439518
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:56 schreef Momo het volgende:
KraaijeveldM twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 17:50:46 'Beste mensen, het is belangrijk dat we meer gaan verspeiden over het veld', zegt presentator van de demonstratie Black Lives Matter, Fatima Saïd, raadslid voor de HSP in Den Haag. 'Even armen uitsteken en dan nog iets meer, voor ieders veiligheid '. #BLM https://t.co/L5i8ZgFlQo reageer retweet
Goede acties :Y
dag
  dinsdag 2 juni 2020 @ 17:57:45 #47
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193439523
Ik ben blij dat er zoveel mensen zijn die opstaan tegen het onrecht en gebruik maken van hun recht om te protesteren ipv zure posts online te gooien. Gelukkig genoeg goede mensen in NL _O_ .
pi_193439528
quote:

[..]

Wil je hiermee suggereren dat de opkomst misschien zelfs wel tegenviel? Want dan heb je een aardige scoop te pakken.
  Miss 200.000.000! dinsdag 2 juni 2020 @ 17:58:03 #49
367000 roos94
pi_193439532
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:56 schreef Peter het volgende:

[..]

Misschien heeft hij zijn dag niet vandaag. Kan gebeuren als je net je moeder hebt begraven.

En deze zaak is typisch iets voor op lokaal niveau.
Jammer dat vele mensen geen fatsoenlijk afscheid hebben kunnen nemen van hun dierbare vanwege corona. Met rare karige begrafenissen of nauwelijks mogelijkheid tot condoleren. Maar dat is natuurlijk lang niet zo belangrijk als protesteren.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 17:58:20 #50
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193439535
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:57 schreef Peter het volgende:

[..]

Goede acties :Y
Zo te zien kan iedereen ook makkelijk afstand houden :)
  Miss 200.000.000! dinsdag 2 juni 2020 @ 17:58:28 #51
367000 roos94
pi_193439538
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:57 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Wil je hiermee suggereren dat de opkomst misschien zelfs wel tegenviel? Want dan heb je een aardige scoop te pakken.
Er konden niet veel mensen meer bij op de dam, Karel.
  Miss 200.000.000! dinsdag 2 juni 2020 @ 17:58:46 #52
367000 roos94
pi_193439543
Maar dit topic is nu ook overgenomen door trolls blijkbaar. Spijtig
  dinsdag 2 juni 2020 @ 17:59:07 #53
429367 DKUp
ON TOUR
pi_193439551
Gelukkig is Corona goed onder controle.....
SOONY
  dinsdag 2 juni 2020 @ 17:59:36 #54
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193439568
pi_193439570
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:57 schreef Briqq het volgende:
Ik ben blij dat er zoveel mensen zijn die opstaan tegen het onrecht en gebruik maken van hun recht om te protesteren ipv zure posts online te gooien. Gelukkig genoeg goede mensen in NL _O_ .
Toch vreemd dat dat soort types demonstreren tot ze erbij neervallen, maar van hier tot Tokio nauwelijks een politieke overwinning kunnen vieren. Je zou bijna denken dat de demonstranten in de minderheid zijn.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:00:10 #56
429367 DKUp
ON TOUR
pi_193439583
Wat een verschil met gisteren. Gelukkig had Femke Halsema alles onder controle.
SOONY
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:00:19 #57
117098 Hathor
Effe niet
pi_193439586
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:58 schreef roos94 het volgende:
Fijn dat je het eindelijk eens toegeeft.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Miss 200.000.000! dinsdag 2 juni 2020 @ 18:00:40 #58
367000 roos94
pi_193439603
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:00 schreef Hathor het volgende:

[..]

Fijn dat je het eindelijk eens toegeeft.
Zucht. Ciao
pi_193439609
quote:

[..]

Er konden niet veel mensen meer bij op de dam, Karel.
Een beetje demonstratie daar trekt 2 - 3 keer zoveel bezoekers en als het moet passen er ook wel 20.000 man op dat plein.
Dus er konden nog heel wat mensen meer bij.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:00:56 #60
3542 Gia
User under construction
pi_193439611
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:57 schreef Briqq het volgende:
Ja, als je tegen een demonstratie bent die hoogstwaarschijnlijk doden gaat opleveren, dan ben je een slecht mens.
Ben je voor het doden van die mensen, dan ben he een goed mens.

Okay, duidelijk.
pi_193439644
quote:
Racisten zijn het
pi_193439651
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, als je tegen een demonstratie bent die hoogstwaarschijnlijk doden gaat opleveren, dan ben je een slecht mens.

Okay, duidelijk.
Boeiende stelling. Kan je die ook wat harder maken?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:02:30 #63
3542 Gia
User under construction
pi_193439655
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:59 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Nou, ze hebben in elk geval goed gekeken naar Maastricht. Fijn.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:04:09 #64
3542 Gia
User under construction
pi_193439685
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Boeiende stelling. Kan je die ook wat harder maken?
Zie de post waar ik op reageer.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:05:04 #65
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193439703
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Okay, duidelijk.
Je bent een slecht mens als je voor een ander denkt te gaan uitmaken of hij of zij mag opkomen voor zijn of haar rechten. Dat klopt idd. Het lijkt erop dat je corona gebruikt als stok om mensen mee te meppen die tegen een probleem demonstreren dat jij blijkbaar niet serieus neemt. Dus verschuil je je achter corona.

Veel van de comments hier zou je kunnen copy/pasten naar discussies die vroeger over de Dolle Mina's werden gevoerd. Of over de vakbonden. Of over de burggerrechtenbeweging in de VS.

Totaal niet serieus te nemen dus.
pi_193439722
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:25 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Er was een tijd dat het verkeerd informeren van de Kamer een politieke doodzonde was.
Het niet informeren van de kamer in ieder geval niet, daar blijft Rutte maar mee wegkomen. Incompetentie is ook een prima excuus tegenwoordig en ik denk dat Grapperhaus het gewoon weer niet snapt. Dat is toch net iets anders dan de kamer verkeerd informeren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:05:56 #67
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193439725
Als ik de beelden zo zie op twitter, houden ze genoeg afstand, hebben de meesten mondkapjes op. Dit zie ik niet uit de hand lopen.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:06:31 #68
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:06:32 #69
3542 Gia
User under construction
pi_193439743
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:05 schreef Briqq het volgende:

[..]

Je bent een slecht mens als je voor een ander denkt te gaan uitmaken of hij of zij mag opkomen voor zijn of haar rechten. Dat klopt idd. Het lijkt erop dat je corona gebruikt als stok om mensen mee te meppen die tegen een probleem demonstreren dat jij blijkbaar niet serieus neemt. Dus verschuil je je achter corona.

Veel van de comments hier zou je kunnen copy/pasten naar discussies die vroeger over de Dolle Mina's werden gevoerd. Of over de vakbonden. Of over de burggerrechtenbeweging in de VS.

Oh wauw, als je denkt dat het niet meer krommer kan.

Spreek je nog wel over een week of 2-3
pi_193439745
quote:

[..]

Of over LGBTI-rechten.
De Pridemaand begon ook als riots bij Stonewall. Homo's, Lesbo's en Transpersonen pikten politiegeweld niet meer. Soms moet je ergens voor staan als je onrecht wordt aangedaan..
dag
pi_193439763
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:05 schreef Momo het volgende:
Als ik de beelden zo zie op twitter, houden ze genoeg afstand, hebben de meesten mondkapjes op. Dit zie ik niet uit de hand lopen.
Nee, leuk wordt het pas in Rotterdam. Huilende influencers omdat ze niet welkom zijn op het Schouwburgplein.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:08:04 #72
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193439780
quote:

[..]

Hoeveel geld krijg je nou overgemaakt door Shareblue per post?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:08:24 #73
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193439788
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:07 schreef T3hTommay het volgende:

[..]

Nee, leuk wordt het pas in Rotterdam. Huilende influencers omdat ze niet welkom zijn op het Schouwburgplein.
Geen idee wie dit heeft geregeld, maar ik mag deze persoon nu al.
pi_193439810
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Zie de post waar ik op reageer.
Daar blijkt toch nog niet uit waarom een bepaalde demonstratie hoogstwaarschijnlijk doden op zal leveren?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:10:10 #75
3542 Gia
User under construction
pi_193439830
quote:

[..]

Iets zegt me dat jij ten tijde van de Dolle Mina's nog niet geboren was, en al je kennis daarover geïndoctrineerd hebt gekregen door linkse gekkies.
pi_193439833
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:05 schreef Momo het volgende:
De organisatie is zich natuurlijk ook rotgeschrokken.
pi_193439843
Dit is toch comedy capers, jongens. Wat een act.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:11:52 #78
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193439867
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:10 schreef T3hTommay het volgende:
Dit is toch comedy capers, jongens. Wat een act.
Voor sommige mensen is het misschien wel belangrijk, die zich achtergesteld voelen, die racisme hebben meegemaakt.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:12:20 #79
3542 Gia
User under construction
pi_193439874
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:06 schreef Peter het volgende:

[..]

Of over LGBTI-rechten.
De Pridemaand begon ook als riots bij Stonewall. Homo's, Lesbo's en Transpersonen pikten politiegeweld niet meer. Soms moet je ergens voor staan als je onrecht wordt aangedaan..
Maar wel binnen wat wettelijk en maatschappelijk mogelijk is.
Het moet toch geen mensenlevens gaan kosten om te kunnen demonstreren tegen het verlies van 1 mensenleven.
pi_193439896
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:11 schreef Momo het volgende:

[..]

Voor sommige mensen is het misschien wel belangrijk, die zich achtergesteld voelen, die racisme hebben meegemaakt.
Ongetwijfeld. Waarom 'transmensen' en 'lgbt mensen' net genoemd werden terwijl je er donder op kan zeggen dat daar een stel homofoben bij elkaar staan.. Dit is een grote act.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:14:40 #81
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193439923
quote:

[..]

Ik prefereer feiten boven gevoelens. Op basis van gevoelens moet je geen wetten en beleid maken.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:15:09 #82
3542 Gia
User under construction
pi_193439936
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:09 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Daar blijkt toch nog niet uit waarom een bepaalde demonstratie hoogstwaarschijnlijk doden op zal leveren?
Hoeveel mensen waren er met carnaval besmet met Corona en waar heeft dat toe geleid?

En nu, hoeveel mensen zijn er op dit moment besmet met Corona? Waartoe gaat dit, gisteren, waarschijnlijk leiden?
Auw!
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:16:34 #83
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193439972
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:52 schreef Peter het volgende:
2e Maasvlakte
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:16:36 #84
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_193439973
Hopend op filmpjes van waterkanonnen en ME pelotons die charges uitvoeren _O_
pi_193439985
quote:
Ik heb vandaag veel gesprekken gevoerd met mensen op Instagram
Hier ging het al mis.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:17:16 #86
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193439986
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:14 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ik prefereer feiten boven gevoelens. Op basis van gevoelens moet je geen wetten en beleid maken.
Dit gaat meer om hoe wij met elkaar omgaan buiten de wetten en beleid om, dat je respect hebt voor iedereen en niemand uitsluit.
pi_193439993
Zouden deze mensen snappen waarom ze politiek niks voorstellen?
pi_193439997
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Het moet toch geen mensenlevens gaan kosten om te kunnen demonstreren tegen het verlies van 1 mensenleven.
Soms moet je brutaler zijn als de regels gemaakt zijn om jou onderdrukt te houden. Institutioneel racisme of institutionele discriminatie.
dag
pi_193440009
quote:
Ziet er beter uit dan dat zooitje van gister op de dam ^O^
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:18:14 #90
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193440012
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:17 schreef Peter het volgende:

[..]

Soms moet je brutaler zijn als de regels gemaakt zijn om jou onderdrukt te houden. Institutioneel racisme of institutionele discriminatie.
Vertel. Welke regels zijn gemaakt om zwarten te onderdrukken?
pi_193440020
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Hoeveel mensen waren er met carnaval besmet met Corona en waar heeft dat toe geleid?

En nu, hoeveel mensen zijn er op dit moment besmet met Corona? Waartoe gaat dit, gisteren, waarschijnlijk leiden?
Auw!
Geen idee maar het lijkt me wel iets anders dan opeengepakt in allerlei kroegen eigenlijk. Maar heb jij al wel een inschatting voor ons over hoeveel doden dit zal kosten?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:19:10 #92
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193440030
Ziet er prima uit op het Malieveld. Hopelijk kijkt mevrouw Oey ook mee.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:19:36 #93
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193440037
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:06 schreef Peter het volgende:

[..]

Of over LGBTI-rechten.
Goede aanvulling! ^O^ En zoals je ziet wordt het op de man gespeeld als we dit aankaarten.
pi_193440039
DOE JE MONDKAPJE NOU NIET AF WANNEER JE GAAT PRATEN, JEZUS

Dom volk, godverdomme.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:20:24 #95
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193440056
quote:

[..]

_O-
Ja dat zijn echt vergelijkbare zaken. Het is me wat met die burgerrechten van de gekleurde mens hier in Nederland. Hoe houden ze zich staande vraag je, je dan af :')
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:21:33 #96
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193440077
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Het gaat niet om 1 mensenleven. Het gaat om een ideologisch systeem van vooroordelen.

De prostesten van de vakbonden en de Dolle Mina's waren destijds ook nauwelijks legaal.

Zolang de protesten jou maar niet lastig vallen he?
pi_193440085
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:18 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Vertel. Welke regels zijn gemaakt om zwarten te onderdrukken?
Hier een hele site om je in te lezen: https://www.urban.org/features/structural-racism-america
dag
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:23:10 #98
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193440113
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:20 schreef the-eye het volgende:

[..]

_O-
Ja dat zijn echt vergelijkbare zaken. Het is me wat met die burgerrechten van de gekleurde mens hier in Nederland. Hoe houden ze zich staande vraag je, je dan af :')
Zeer vergelijkbare zaken. Vroeger zeiden ze ook 'wat zeuren de Afrikanen nou, we bouwen scholen en ziekenhuizen. Anders leefden ze nu in een rieten hutje'. Terwijl het een hartstikke terecht protest is.

Ik denk dat politiegeweld in NL een stuk minder is dan in de VS, maar dit is een bredere demonstratie tegen racisme. En dat is er nog steeds in Nederland.
pi_193440114
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:17 schreef Momo het volgende:

[..]

Dit gaat meer om hoe wij met elkaar omgaan buiten de wetten en beleid om, dat je respect hebt voor iedereen en niemand uitsluit.
Zwarte piet wordt in ieder geval uitgesloten.
pi_193440116
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:19 schreef T3hTommay het volgende:
DOE JE MONDKAPJE NOU NIET AF WANNEER JE GAAT PRATEN, JEZUS

Dom volk, godverdomme.
Ik vind hun slimmer daar buiten op een groot veld met wind, dan jij achter je schermpje aan het proesten.... Al was het maar omdat zij actie ondernemen en jij alleen bla bla kunt doen.
dag
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:23:24 #101
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_193440120
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:21 schreef Peter het volgende:

[..]

Hier een hele site om je in te lezen: https://www.urban.org/features/structural-racism-america
Dat is in Amerika. Heb je voorbeelden uit Nederland?
pi_193440135
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:23 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik vind hun slimmer daar buiten op een groot veld met wind, dan jij achter je schermpje aan het proesten.... Al was het maar omdat zij actie ondernemen en jij alleen bla bla kunt doen.
Jezus Peter, wat ben jij savage.

Waar ben jij eigenlijk momenteel?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:24:20 #103
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_193440138
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:23 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

J-Ja maar racisme is overal dus ook hier ja nu gaan we rellen in NL voor black lives matter!!!
pi_193440150
No justice, no peace. Over dog-whistle politics gesproken.
pi_193440151
quote:
4s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:48 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Wow...

Waren de Joden vroeger net zo oververtegenwoordigd in de negatieve cijfers als de marrokanen nu?

En waren de Joden vroeger net zo opdringerig met hun eigen normen en waarden zo als de moslims nu?

Wow.
https://historiek.net/kon(...)r-achtertuin/128587/

quote:
Koninklijk protest
Het Elspeterveld leek zeer geschikt, maar toch kwam er kritiek. Vooral het protest vanuit het koningshuis woog zwaar. Koningin Wilhelmina hoorde pas op de dag van de Ermelose raadsvergadering van de plannen voor het kamp in Elspeet en was not amused. Dit was naar haar smaak veel te dicht bij haar twaalf kilometer verderop gelegen buitenverblijf, Het Loo. Op 14 maart 1939, enkele dagen na het akkoord van de Ermelose gemeenteraad, maakte het Kabinet van de Koningin de minister van Buitenlandse Zaken, Hendrik van Boeijen, duidelijk…

“…dat Hoogst derzelve bepaald betreurt, dat de keuze van een plaats voor het vluchtelingenkamp gevallen is op een terrein, dat zo dicht bij het zomerverblijf van Hare Majesteit gelegen is en dat het Hoogst derzelve aangenamer ware geweest indien dat terrein, eenmaal de keus op de Veluwe gevallen zijnde, veel verder van Het Loo had gelegen. Hare Majesteit zou het dan ook op prijs stellen, indien laatst bedoeld terrein, hetwelk overigens aan alle daaraan te stellen eisen natuurlijk zoude moeten voldoen, alsnog gevonden zoude kunnen worden, temeer waar Uwe Excellentie in uitzicht stelt, dat het op te richten kamp geen kwestie van korte duur zal zijn.”

Telefonisch werd hierna nog kenbaar gemaakt dat de voorkeur van koningin Wilhelmina uitging naar een locatie in Brabant, en anders een opvang in Oldebroek of Heerde.

‘Een ramp’
Ook vanuit de Ermelose bevolking kwamen er bezwaren. Inwoners stuurden bezorgde en boze brieven naar het gemeentebestuur en de VVV Elspeet riep burgemeesters en wethouders in een schrijven op om de stichting van een kamp te voorkomen. De komst van het kamp vol Joodse vluchtelingen zou een ramp zijn, meende de VVV.

“Het natuurschoon en de rust die de stadsmensen en ook de inwoners te Elspeet en Ermelo in zo ruime mate konden genieten en waardoor Elspeet door het gehele land vermaard is, dreigen thans met één klap te worden vernietigd door de komst van deze ongewenste vreemdelingen. Elspeet, het geliefde vakantieoord voor velen, wordt op die wijze gemaakt tot een ghetto in de ware zin des woords. […] Een natuurramp zou voor Elspeet niet noodlottiger kunnen zijn dan de stichting van zo’n kamp.”

Ook de Nederlandse Vereniging voor Vreemdelingenverkeer en de ANWB maakten bezwaren. Volgens de ANWB mocht het vakantieplezier van toeristen niet worden bedorven door de komst van een Joods vluchtelingenkamp. Er waren wel betere plekken te vinden…

En kijk maar eens de film op YouTube "Der Ewige Jude". Oververtegenwoordiging in "Mädchenhandel" etc. Allemaal met statistieken en zo.

Verder waren Joden woekeraars. Schuldig aan woekerhandel dus, en speculatie. Noem het allemaal maar op.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:25:32 #106
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193440156
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:24 schreef incel het volgende:

[..]

J-Ja maar racisme is overal dus ook hier ja nu gaan we rellen in NL voor black lives matter!!!
Welke Nederlandse rellen?
pi_193440158
Vanuit Groningen

https://www.bouwwebcam.nl/grotemarkt/

Wel 1,5 meter.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:25:48 #108
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_193440160
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:25 schreef Momo het volgende:

[..]

Welke Nederlandse rellen?
Die vanaf nu zullen komen.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:25:51 #109
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193440162
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Iets zegt me dat jij ten tijde van de Dolle Mina's nog niet geboren was, en al je kennis daarover geïndoctrineerd hebt gekregen door linkse gekkies.
Iets zegt me dat jij toen ook niet geboren was.

De Dolle Mina's waren dan ook socialisten. En jij geniet van de vruchten van hun strijd.

Helaas gun je het een ander niet om voor hunzelf op te komen omdat jij je schaapjes al op het droge hebt.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:25:59 #110
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193440165
quote:

[..]

Ik zie weinig voorbeelden op die site eigenlijk.
Waarom "mensen van kleur" ( :') ) het zwaarder hebben met Covid. Zijn de eerste 5 resultaten. Maar dat heeft niks te maken met ras, maar met economische omstandigheden.
pi_193440178
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:21 schreef Briqq het volgende:

[..]

Het gaat niet om 1 mensenleven. Het gaat om een ideologisch systeem van vooroordelen.

De prostesten van de vakbonden en de Dolle Mina's waren destijds ook nauwelijks legaal.

Zolang de protesten jou maar niet lastig vallen he?
Noem eens 3 voorbeelden van vooroordelen in ons ideologisch systeem ?
pi_193440179
quote:

[..]

https://www.transgenderne(...)sgender-en-werk-uvh/
https://www.volkskrant.nl(...)e-bijstand~bacf51f9/

https://nos.nl/artikel/22(...)lcenter-dat-kan.html
https://www.trouw.nl/binn(...)t-probleem~baf8cfe9/
https://www.rtlnieuws.nl/(...)agent-racisme-geweld

Als je het niet wil zien doe je gewoon je ogen dicht toch?
En als je het niet wil horen druk je je oren dicht..
dag
pi_193440180
Mevrouw Pietman? Oei.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:26:59 #114
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193440183
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:25 schreef Briqq het volgende:

[..]

Iets zegt me dat jij toen ook niet geboren was.

De Dolle Mina's waren dan ook socialisten. En jij geniet van de vruchten van hun strijd.

Helaas gun je het een ander niet om voor hunzelf op te komen omdat jij je schaapjes al op het droge hebt.
Maar vertel nou, beste shill.
Hoe kunnen Surinamers of Antillianen niet van dezelfde voordelen gebruik maken?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:27:25 #115
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193440186
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

https://historiek.net/kon(...)r-achtertuin/128587/
[..]

En kijk maar eens de film op YouTube "Der Ewige Jude". Oververtegenwoordiging in "Mädchenhandel" etc. Allemaal met statistieken en zo.

Verder waren Joden woekeraars. Schuldig aan woekerhandel dus, en speculatie. Noem het allemaal maar op.
Klopt. En toen ze op de vlucht sloegen werd juist het beeld verspreid van armoedzaaiers en ziekteverspreiders.

Goh. Dat vooroordeel hoor ik tegenwoordig ook over bepaalde andere groepen...
pi_193440187
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:24 schreef T3hTommay het volgende:

[..]

Jezus Peter, wat ben jij savage.

Waar ben jij eigenlijk momenteel?
Thuis, met verkoudheidsklachten, maar wel een deur en raam open. Had graag op het Malieveld gestaan, maar dat leek me nu niet verantwoord.
dag
pi_193440197
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:48 schreef Montagui het volgende:

[..]

Waar zijn de demonstraties voor 'white lives matters'? Ik zie alleen maar 'black lives matters'. Tellen 'white lives' niet? Of wat.

En ja, de situatie in de VS is wat dat betreft volledig, maar dan ook VOLLEDIG anders dan in NL. Dus laat dat Amerikaanse probleem lekker in Amerika, dan kunnen wij gewoon Sinterklaas met Zwarte Piet vieren, samen met ALLE medelanders die het mee willen vieren, van licht tot donker. Onder de zwarte schmink zijn we allemaal 1, en exact hetzelfde.

Ophouden met kleurdenken.
Mooi dat je nogmaals je mening weergeeft. Maar ik vroeg om een bron.
pi_193440200
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:27 schreef Peter het volgende:

[..]

Thuis, met verkoudheidsklachten, maar wel een deur en raam open. Had graag op het Malieveld gestaan, maar dat leek me nu niet verantwoord.
Geen hart voor de zaak, ik hoor het al.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:28:10 #119
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193440202
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:26 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Vrouwen in het algemeen kunnen gebruik maken van de voordelen, zeker! Maar ontken je nu dat er nog steeds seksisme bestaat?

Btw die persoonlijke aanvallen mag je achterwege laten :)
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:28:27 #120
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193440207
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:28:54 #121
3542 Gia
User under construction
pi_193440213
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:23 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Zwarte piet wordt in ieder geval uitgesloten.
Nee hoor. Zwarte Piet is hier gewoon weer van de partij.

Hij komt...hij komt...
pi_193440215
Tevens een vriendelijk verzoek of iedereen wil stoppen met 'black lives matters'. Engels leren, bitte.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:29:25 #123
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193440225
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:25 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ik zie weinig voorbeelden op die site eigenlijk.
Waarom "mensen van kleur" ( :') ) het zwaarder hebben met Covid. Zijn de eerste 5 resultaten. Maar dat heeft niks te maken met ras, maar met economische omstandigheden.

Denk dat dit de frustatie wel samenvat. Ook gedeeltelijk voor Nederlandse zwarte mensen, die maken ook racisme mee op de werkvloer, op straat etc.
pi_193440234
quote:
Terecht hoor die kritiek op Halsema. Maar de NOS komt daardoor wel heel makkelijk weg met een aantal dubieuze keuzes gisteren. .
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:30:21 #125
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193440242
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:28 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Wederom geen regels en wetten.
"Het staat niet in de wet dus bestaat het niet".

Simpel 8)7
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:30:45 #126
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193440251
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:28 schreef Briqq het volgende:

[..]

Vrouwen in het algemeen kunnen gebruik maken van de voordelen, zeker! Maar ontken je nu dat er nog steeds seksisme bestaat?

Btw die persoonlijke aanvallen mag je achterwege laten :)
Ik neem feministen niet serieus. Wel eisen dat 50% van de managers vrouw is, maar je hoort ze nooit over het lage aantal vrouwen in de bouw. Of bij rioolwerkers.

Tuurlijk is er seksisme, maar dat staat totaal los van wat in de media geroeptoeterd wordt door "feministen".
pi_193440254
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:26 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Er werd toch hard geprobeerd om Antillianen te beletten hun leven in NL op te bouwen. Ookal zijn ze onderdaan van dezelfde koning.. https://nl.wikipedia.org/(...)rijk_der_Nederlanden
dag
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:31:42 #128
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193440264
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:30 schreef Briqq het volgende:

[..]

"Het staat niet in de wet dus bestaat het niet".

Simpel 8)7
Hij zegt dat je moet optreden tegen regels en wetten die ervoor gemaakt zijn om mensen van kleur te onderdrukken. Ik vraag daar voorbeelden van.
Moeilijk he?
pi_193440271
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:28 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Wederom geen regels en wetten.
Verstop je daar maar achter.. 'Er is geen wet die zegt dat ik moet discrimineren, dus ik discrimineer vast niet'... het gebeurt en er wordt niet of nauwelijks ingegrepen. Daarvoor hoeft het in NL geen wet of regel te zijn.
dag
pi_193440274
quote:

[..]

Zitten er vandaag wel bij die een concreet voorbeeld kunnen geven?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:32:57 #131
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193440284
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:30 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ik neem feministen niet serieus. Wel eisen dat 50% van de managers vrouw is, maar je hoort ze nooit over het lage aantal vrouwen in de bouw. Of bij rioolwerkers.

Tuurlijk is er seksisme, maar dat staat totaal los van wat in de media geroeptoeterd wordt door "feministen".
En waarom neem jij ze niet serieus? Mijn oma moest gedwongen met ontslag toen ze ging trouwen. En er waren mensen die dat ook niet serieus namen "want mag stemmen en is gelijk voor de wet".

8)7

De feministen van tegenwoordig hebben gewoon een punt als je kijkt naar zwangerschapsdiscriminatie, seksisme op straat en mannen die denken te mogen bepalen of ze abortus mogen plegen.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:33:46 #132
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193440294
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:31 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Hij zegt dat je moet optreden tegen regels en wetten die ervoor gemaakt zijn om mensen van kleur te onderdrukken. Ik vraag daar voorbeelden van.
Moeilijk he?
Geloof jij dat er racisme voorkomt in de Nederlandse samenleving?
Geloof jij in het recht van mensen om daar tegen te protesteren?

Volgens mij geloof jij niet in 1 van die 2 stellingen.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:33:54 #133
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193440299
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zitten er vandaag wel bij die een concreet voorbeeld kunnen geven?
Ik heb een stukje gehoord van de speeches. Iemand die bijvoorbeeld herinneringen ophaalt uit de jeugd, gepest op school. Opmerkingen als alle negers stinken dat soort dingen. En zoiets kan wel een grote impact op iemand hebben later.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:34:24 #134
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_193440306
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:29 schreef Momo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Denk dat dit de frustatie wel samenvat. Ook gedeeltelijk voor Nederlandse zwarte mensen, die maken ook racisme mee op de werkvloer, op straat etc.
Heb je ook concrete voorbeelden i.p.v. nietszeggende plaatjes?
pi_193440316
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:33 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik heb een stukje gehoord van de speeches. Iemand die bijvoorbeeld herinneringen ophaalt uit de jeugd, gepest op school. Opmerkingen als alle negers stinken dat soort dingen. En zoiets kan wel een grote impact op iemand hebben later.
Jeugdzondes mogen we absoluut niet vergeven. Kielhalen, die vlegel.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:35:46 #136
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193440327
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:30 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ik werk in een sector waar niet veel vrouwen werken, maar het is lastig om minder dan 36 uur per week te werken. En er wordt nog wel vaak verwacht dat toch de vrouw als eerste uren op geeft, niet de man.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:36:21 #137
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193440338
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:34 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Sure:
https://nos.nl/artikel/23(...)woningmarkt-aan.html

https://www.nrc.nl/nieuws(...)eest-gemeld-a3997635

Dit is het topje van de ijsberg, maar ik denk dat jij niet verder durft/wil graven omdat je er dan achterkomt dat je positie onhoudbaar wordt.

Dus stoppen met onwetendheid en gewoon toegeven: racisme, seksisme en homofobie zijn problemen in onze samenleving.

Respect voor de mensen die daartegen strijden. w/ ^O^
pi_193440342
quote:
O jee, nimby's uit de jaren 30, tjongejonge.

quote:

Donder toch eens op met je achterlijke projectie van buitenlandse zonden op Nederland.
pi_193440351
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:36 schreef Briqq het volgende:

[..]

Sure:

Dus stoppen met onwetendheid en gewoon toegeven: racisme, seksisme en homofobie zijn problemen in onze samenleving.

Maar welke specifieke veranderingen hoop je op, in het huidige politieke klimaat?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2020 18:37:16 ]
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:37:58 #140
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193440365
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:29 schreef Momo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Is natuurlijk makkelijk om alles zo op een hoop te gooien. En geen van allen zijn ze zo simpel samen te vatten of op te lossen.
Zijn veel terechte punten, zoals dat lonen kut zijn. Maar dat is iets dat de staat regelt, aangezien de kosten in het hele land ver uiteen lopen. 15 dollar in North Dakota is niet hetzelfde als 15 dollar in California.

Maar dingen als reparations, hou toch op. Dat is gewoon handje op willen houden.
Andere migrantengroepen komen naar de VS en kunnen succesvol worden. Zie bijvoorbeeld de Chinezen en Koreanen.

Wat er onder ligt, is de cultuur. De cultuur moet veranderen. Niet elkaar ieder weekend overhoop schieten in de grote stad. Naar school gaan ipv in het drugscircuit belanden. En ja, daar is een taak voor de lokale overheden, maar het is ook een taak vanuit de gemeenschap.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:38:42 #141
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193440378
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:34 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Nietzeggend is het zeker niet.
Het vaak opgroeien in economisch zwakke situatie, discriminatie op werk/school, niet dezelfde kansen krijgen, racisme bij bijvoorbeeld toegang tot een club. In Amerika zijn die verschillen nog groter.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:38:43 #142
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_193440379
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:36 schreef Briqq het volgende:

[..]

Sure:

Dit is het topje van de ijsberg, maar ik denk dat jij niet verder durft/wil graven omdat je er dan achterkomt dat je positie onhoudbaar wordt.

Huh, maar daar gaan de protesten toch niet over? Het gaat toch over geweld tegen zwarten?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:38:52 #143
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193440381
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

[..]

Donder toch eens op met je achterlijke projectie van buitenlandse zonden op Nederland.
Lol. Dacht je dat er geen antisemitisme voorkwam in Nederland? Of dat er geen legioen van collaborateurs was die dat geloofde?
pi_193440393
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:33 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik heb een stukje gehoord van de speeches. Iemand die bijvoorbeeld herinneringen ophaalt uit de jeugd, gepest op school. Opmerkingen als alle negers stinken dat soort dingen.
Tjonge, gepest op school. Dat zou een blank kind nou nooit overkomen.

quote:
En zoiets kan wel een grote impact op iemand hebben later.
Ja, en dan ook nog niet de lul in de broek kunnen houden door het slavernijverleden. Kunnen we wel even onderscheid maken tussen persoonlijke en maatschappelijke kwesties?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:39:26 #145
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193440395
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:30 schreef Peter het volgende:

[..]

Er werd toch hard geprobeerd om Antillianen te beletten hun leven in NL op te bouwen. Ookal zijn ze onderdaan van dezelfde koning.. https://nl.wikipedia.org/(...)rijk_der_Nederlanden
quote:
Europees Nederland heeft geen toelatingsregeling voor burgers uit andere delen het Koninkrijk, iedereen met Nederlandse nationaliteit wordt zonder meer toegelaten.
Hier hebben ze zelf voor mogen stemmen.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:39:32 #146
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193440396
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:38 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Huh, maar daar gaan de protesten toch niet over? Het gaat toch over geweld tegen zwarten?
Nee. Het gaat over racisme. Daarom zijn er ook zoveel bordjes met 'no to racisme' enz.

Geweld tegen zwarten is de uiting van een systeem van vooroordelen. Zeg maar het puntje van de ijsberg.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:40:10 #147
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_193440404
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:38 schreef Momo het volgende:

[..]

Nietzeggend is het zeker niet.
Het vaak opgroeien in economisch zwakke situatie, discriminatie op werk/school, niet dezelfde kansen krijgen, racisme bij bijvoorbeeld toegang tot een club. In Amerika zijn die verschillen nog groter.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:40:34 #148
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193440412
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:32 schreef Peter het volgende:

[..]

Verstop je daar maar achter.. 'Er is geen wet die zegt dat ik moet discrimineren, dus ik discrimineer vast niet'... het gebeurt en er wordt niet of nauwelijks ingegrepen. Daarvoor hoeft het in NL geen wet of regel te zijn.
Nee, JIJ poneert een stelling. En dan vraag ik je om je stelling te onderbouwen, en dan kun je dat niet.
Misschien moet JIJ je stelling herzien.

Want je legt me nu woorden in de mond omdat je erachter komt dat je stelling geen hout snijdt.
pi_193440415
Ik voel me ook altijd zo achtergesteld omdat ik nog geen villa heb met een dikke Porsche op de oprit.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:41:37 #150
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193440430
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:40 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Nee, JIJ poneert een stelling. En dan vraag ik je om je stelling te onderbouwen, en dan kun je dat niet.

Want je legt me nu woorden in de mond omdat je erachter komt dat je stelling geen hout snijdt.
Beantwoord mijn vragen eens:
Geloof jij dat er in NL racisme is?
Geloof jij dat mensen daartegen mogen demonstreren op een manier die jou misschien hindert?

Je bent wel heel snel met het uitdelen van persoonlijke aanvallen maar wil/kan jezelf niet verdedigen.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:41:39 #151
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193440433
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:32 schreef Briqq het volgende:

[..]

En waarom neem jij ze niet serieus? Mijn oma moest gedwongen met ontslag toen ze ging trouwen. En er waren mensen die dat ook niet serieus namen "want mag stemmen en is gelijk voor de wet".

8)7

De feministen van tegenwoordig hebben gewoon een punt als je kijkt naar zwangerschapsdiscriminatie, seksisme op straat en mannen die denken te mogen bepalen of ze abortus mogen plegen.
Precies de redenen waarom ik het zeg.
Wel de lusten, niet de lasten. Of je wilt gelijk zijn, of je wilt het niet. Feministen willen het niet.

Prima, dan sta je lijnrecht tegenover mij.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:41:45 #152
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193440435
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Tjonge, gepest op school. Dat zou een blank kind nou nooit overkomen.
[..]

Ja, en dan ook nog niet de lul in de broek kunnen houden door het slavernijverleden. Kunnen we wel even onderscheid maken tussen persoonlijke en maatschappelijke kwesties?
Jij was ook zo iemand die dat soort opmerkingen vroeger maakte in de klas? Voor een kind is het niet makkelijk als andere kinderen je minderwaardig vinden vanwege je huidkleur. Gaat niet om de behandeling als kind alleen, ook in het latere leven.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:42:24 #153
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193440444
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:33 schreef Briqq het volgende:

[..]

Ja en ja.
Ik merk dit racisme iedere dag op werk bijvoorbeeld.
pi_193440445
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:40 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Je bent hier toch allen maar om je eigen gelijk te herhalen en staat duidelijk niet open voor andermans mening. Waarom zit je eigenlijk op ene forum? Om je gelijkt tegenover jezelf te bewijzen?
dag
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:42:42 #155
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193440446
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:40 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ohja, 1 zwart iemand kan president worden, die andere zwarten moeten niet janken!!!@@!!
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:42:48 #156
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193440449
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:41 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Wel de lusten, niet de lasten. Of je wilt gelijk zijn, of je wilt het niet. Feministen willen het niet.

Dus een vrouw die vindt dat ze niet ontslagen mag worden omdat ze zwanger is/wordt heeft "wel de lusten, niet de lasten".

Jouw perceptie staat lijnrecht tegenover de realiteit.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:44:02 #157
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193440465
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:35 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik werk in een sector waar niet veel vrouwen werken, maar het is lastig om minder dan 36 uur per week te werken. En er wordt nog wel vaak verwacht dat toch de vrouw als eerste uren op geeft, niet de man.
Ik werk in een sector waar voornamelijk vrouwen werken. Bij mij op werk zo'n 80%.
Het is bekant onmogelijk om meer dan 30 uur te werken.

Dus?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:44:19 #158
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193440468
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:42 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ja en ja.
Ik merk dit racisme iedere dag op werk bijvoorbeeld.
Vertel! Wat merk je van racisme? Word je achtergesteld op de arbeidsmarkt? Of merk je dat je een stukje van je privilege moet inleveren omdat jij nu niet standaard de voorkeur hebt boven iemand met een ander geslacht/andere huidskleur/andere seksualiteit?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:44:37 #159
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_193440476
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:42 schreef Momo het volgende:

[..]

Ohja, 1 zwart iemand kan president worden, die andere zwarten moeten niet janken!!!@@!!
Lijkt mij toch een exemplarisch voorbeeld. Als de Amerikaanse instituten en samenleving daadwerkelijk in- en inracistisch waren, waarom is er dan een zwarte man als president verkozen? Tot tweemaal toe zelfs!
pi_193440485
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:41 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Gelijk kan niet, mensen zijn verschillen. Vrouwen zijn anders dan mannen. Niet minder, niet meer, anders.

Gelijkwaardig en in gelijke gevallen gelijk behandeld ( artikel 1, ken je die?)
dag
pi_193440495
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:38 schreef Briqq het volgende:

[..]

Lol. Dacht je dat er geen antisemitisme voorkwam in Nederland?
Als de NSB de totale Nazi-ideologie overneemt maar het antisemitisme er buiten laat en joden ook gewoon lid kunnen worden dan mag je wel stellen dat het in Nederland toen totaal anders was dan in Duitsland.

quote:
Of dat er geen legioen van collaborateurs was die dat geloofde?
Propaganda werkt, alleen waren de Nederlanders van toen daar een stuk beter tegen bestand dan de huidige generatie.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:46:12 #162
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193440506
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:44 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Lijkt mij toch een exemplarisch voorbeeld. Als de Amerikaanse instituten en samenleving daadwerkelijk in- en inracistisch waren, waarom is er dan een zwarte man als president verkozen? Tot tweemaal toe zelfs!
Waarom is BLM opgericht onder Obama en een zwarte administratie?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:46:30 #163
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193440510
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:42 schreef Peter het volgende:

[..]

Je bent hier toch allen maar om je eigen gelijk te herhalen en staat duidelijk niet open voor andermans mening. Waarom zit je eigenlijk op ene forum? Om je gelijkt tegenover jezelf te bewijzen?
Ah, mag ik begrijpen dat dit een terugkrabbel is?
Want je stelling klopt niet.

Je poneert een stelling, waarop ik verheldering vraag. Dit is open staan voor andermans mening, voor het geval je het nog niet had gemerkt.

Als je vervolgens je stelling niet kunt onderbouwen, en in plaats daarvan allerlei randzaken erbij haalt, kan ik mijn mening natuurlijk niet aanpassen.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:47:11 #164
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193440523
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:44 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Omdat Obama echt super hard gewerkt heeft en ook deels geluk heeft gehad? Zijn grootouders hebben ook veel voor hem gedaan. Het is ook niet onmogelijk, alleen een stuk lastiger.
pi_193440527
Typisch
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:47:34 #166
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193440530
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als de NSB de totale Nazi-ideologie overneemt maar het antisemitisme er buiten laat en joden ook gewoon lid kunnen worden dan mag je wel stellen dat het in Nederland toen totaal anders was dan in Duitsland.
[..]

Propaganda werkt, alleen waren de Nederlanders van toen daar een stuk beter tegen bestand dan de huidige generatie.
Als je dat echt gelooft moet je beter onderzoek doen. NL heeft een van de hoogste percentages deportaties. En dat is écht niet alleen omdat wij zo goed registreerden.

Er waren veel mensen die neutraal waren of die zich niet durfden uit te spreken: prima, dat begrijp ik. Maar er waren een hoop mensen die profiteerden en de antisemitische denkbeelden deelden.
pi_193440533
quote:
Inderdaad. Ineens allemaal nieuwe types dienaar protesteren prachtig vinden. Antifa of koop en hun mediacampagne? Beetje jammer.

Overigens ben ik voor; mits afstand houden en niet te grote groepen. Anders is het een middelvinger naar de mensen in ons land die ‘ I can’t breathe ‘ hadden, maar dan vanwege Corona. En een middelvinger naar degenen die het nog zullen krijgen door dit event.

Verder vind ik protesteren. Prima en wat er met die Floyd gebeurd is vreselijk. We kunnen lekker open deuren gaan intrappen. Dergelijk protest, zeker zoals gisteren doet meer kwaad dan goed. Boodschap: dus jullie vinden een racistisch incident in de USA belangrijker dan tienduizenden mensen in Nederland met zwakke gezondheid (van welke afkomst of huidskleur dan ook).

Erg kortzichtige acties dit. Sowieso ben ik tegen de import van dit soort ideologisch gedoe uit Amerika, waar de situatie onvergelijkbaar is met die van ons.
Whatever...
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:47:44 #168
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193440535
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:42 schreef Briqq het volgende:

[..]

Dus een vrouw die vindt dat ze niet ontslagen mag worden omdat ze zwanger is/wordt heeft "wel de lusten, niet de lasten".

Jouw perceptie staat lijnrecht tegenover de realiteit.
Mooi fantasie invulling. Ga je nog in op wat ik zei of is dat te moeilijk voor je?
Komt het niet overheen met je wereldbeeld? Ik snap dat dit soms moeilijk is. Ik ben ook ooit 16 geweest.
pi_193440548
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:37 schreef T3hTommay het volgende:

[..]

De gemeente heeft zelfs mondkapjes gedoneerd!
De racisten!! Of eh he?! Ik ben in de war
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:49:17 #170
3542 Gia
User under construction
pi_193440553
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:41 schreef Momo het volgende:

[..]

Jij was ook zo iemand die dat soort opmerkingen vroeger maakte in de klas? Voor een kind is het niet makkelijk als andere kinderen je minderwaardig vinden vanwege je huidkleur. Gaat niet om de behandeling als kind alleen, ook in het latere leven.
Ik had vroeger een 'zwart' vriendinnetje, 2 klassen lager dan mij, die heel populair was op school en in de buurt.

Kinderen worden gepest op school. Soms is een zwarte de Sjaak, soms een witte, of iemand met rood haar of een bril of flaporen. Allemaal zaken waar je niks aan kan doen.

Maar schijnbaar is pesten voor zwarten erger. Terwijl er toch duidelijk veel zwarte pesters zijn op de scholen. En het liefst met een hele groep. Wat soms zelfs zover als kopschoppen gaat.

Maar als zwarte gepest worden...da's te erg. Dat kan niet. Racisme van de bovenste plank.
pi_193440555
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:46 schreef Briqq het volgende:

[..]

Waarom is BLM opgericht onder Obama en een zwarte administratie?
Een zwarte administratie? Ik mag godverdomme hopen dat het een Amerikaanse administratie was.

De kleur is niet relevant. Dat is nu juist het probleem. Definieer alles door de kleur van de mensen er bij te halen en het werkt racisme in de hand.
Whatever...
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:49:29 #172
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_193440556
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:47 schreef Momo het volgende:

[..]

Omdat Obama echt super hard gewerkt heeft en ook deels geluk heeft gehad? Zijn grootouders hebben ook veel voor hem gedaan. Het is ook niet onmogelijk, alleen een stuk lastiger.
Dus dan valt het toch wel mee met racisme?
pi_193440575
Anti zwart geweld. Wanneer heb ik dat eigenlijk gezien in Nederland. Volgens mij nog nooit. Kan iemand mij voorzien van wat overtuigende bronnen waar anti zwart geweld in nederland uit blijkt
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:50:37 #174
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193440577
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:44 schreef Briqq het volgende:

[..]

Vertel! Wat merk je van racisme? Word je achtergesteld op de arbeidsmarkt? Of merk je dat je een stukje van je privilege moet inleveren omdat jij nu niet standaard de voorkeur hebt boven iemand met een ander geslacht/andere huidskleur/andere seksualiteit?
Ik werk in het onderwijs in de Randstad. En daar is men maar al te blij met een man met een kleurtje, dus nee. Ik word niet achtergesteld op dat gebied.

Ik zie en hoor echter wel dagelijks dat bijvoorbeeld alle Joden dood moeten. Of dat we de poepchinezen moeten bombarderen. Of dat je vrouwen geen respect hoeft te geven.

Vanwaar je interesse?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:51:12 #175
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193440588
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik had vroeger een 'zwart' vriendinnetje, 2 klassen lager dan mij, die heel populair was op school en in de buurt.

Kinderen worden gepest op school. Doms is een zwarte de Sjaak, soms een witte, of iemand met rood haar of een bril of flaporen. Allemaal zaken waar je niks aan kan doen.

Maar schijnbaar is pesten voor zwarten erger. Terwijl er toch duidelijk veel zwarte pesters zijn op de scholen. En het liefst met een hele groep. Wat soms zelfs zover als kopschoppen gaat.

Maar als zwarte gepest worden...da's te erg. Dat kan niet. Racisme van de bovenste plank.
Heel puur en onschuldig. En nu de geschiedenisboeken lezen waarom het pesten van bepaalde minderheden wat minder onschuldig is.

Het gaat hier niet om wat kinderen doen, maar wat volwassenen doen die beter moeten weten.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:51:33 #176
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193440592
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:45 schreef Peter het volgende:

[..]

Gelijk kan niet, mensen zijn verschillen. Vrouwen zijn anders dan mannen. Niet minder, niet meer, anders.

Gelijkwaardig en in gelijke gevallen gelijk behandeld ( artikel 1, ken je die?)
Jeetje, je hebt helemaal gelijk. Gelijkwaardig is het woord.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:52:11 #177
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193440602
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:50 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ik werk in het onderwijs in de Randstad. En daar is men maar al te blij met een man met een kleurtje, dus nee. Ik word niet achtergesteld op dat gebied.

Ik zie en hoor echter wel dagelijks dat bijvoorbeeld alle Joden dood moeten. Of dat we de poepchinezen moeten bombarderen. Of dat je vrouwen geen respect hoeft te geven.

Vanwaar je interesse?
Dat is erg vervelend ja!

Ik heb interesse omdat jij opschept dat je dagelijks met racisme in aanraking komt, maar geen empathie toont richting de slachtoffers van racisme..
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:52:39 #178
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193440609
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:49 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Ja dan kan het niet zijn dat er wel racisme is. Kijk maar eens in sommige topics op fok of op social media in Nederland of Amerika. Of wat een Trump, Baudet of Wilders zegt. Genoeg racisme is er nog.
pi_193440616
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:41 schreef Momo het volgende:

[..]

Alsof die kinderen met een rassenleer aan komen kakken. Kinderen zeggen de lelijkst mogelijke dingen tegen elkaar wanneer ze ruzie hebben. Ik was waarschijnlijk niet op het idee gekomen om iemand diens huidskleur tegen te werpen, maar in die tijd was het wel zo dat je een probleem had wanneer dat uitkwam.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:53:23 #180
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193440619
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:47 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Mooi fantasie invulling. Ga je nog in op wat ik zei of is dat te moeilijk voor je?
Komt het niet overheen met je wereldbeeld? Ik snap dat dit soms moeilijk is. Ik ben ook ooit 16 geweest.
Dikke doei met je fantasie. :W
pi_193440621
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:47 schreef RipCity het volgende:
Typisch
8)7
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:54:04 #182
217702 Lonaa
Honger!
pi_193440634
Kan het nou eens normaal? Niet op de man enzo.
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:54:05 #183
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193440635
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:52 schreef Briqq het volgende:

[..]

Dat is erg vervelend ja!

Ik heb interesse omdat jij opschept dat je dagelijks met racisme in aanraking komt, maar geen empathie toont richting de slachtoffers van racisme..
Ik merk dat je erg nauwkeurig alles ontwijkt. Netjes. Geen interesse in een open discussie, net zoals je maatje Peter. Prima.

Opscheppen? Jij vraagt, en ik geef een antwoord.
pi_193440651
quote:
Typisch
Dat filmpje in de reactie er net onder _O-
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:54:59 #185
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193440657
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:54 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ik merk dat je erg nauwkeurig alles ontwijkt. Netjes. Geen interesse in een open discussie, net zoals je maatje Peter. Prima.

Opscheppen? Jij vraagt, en ik geef een antwoord.
En weer op de man. Laf. Jij bent degene die niets beantwoordt en alleen vanuit emotie praat. Stop eens met emotioneel zijn en kijk naar de feiten: er is structureel racisme, seksmisme, homofobie enz.. En het is goed dat mensen daartegen in opstand komen.

Je ontkent wetenschappelijke artikelen en houdt het bij fantasietjes. Omdat het niet jouw wereldbeeld past.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:55:34 #186
3542 Gia
User under construction
pi_193440668
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:51 schreef Briqq het volgende:

[..]

Heel puur en onschuldig. En nu de geschiedenisboeken lezen waarom het pesten van bepaalde minderheden wat minder onschuldig is.

Het gaat hier niet om wat kinderen doen, maar wat volwassenen doen die beter moeten weten.
Puur en onschuldig? Met een groep een jongen in elkaar slaan en trappen. Och, het zijn kinderen, is schattig.
pi_193440677
En ja hoor, Sylvana bij M.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:56:17 #188
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193440678
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Puur en onschuldig? Met een groep een jongen in elkaar slaan en trappen. Och, het zijn kinderen, is schattig.
Dat was sarcasme, fyi.
pi_193440684
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:56 schreef Montagui het volgende:
Zou ze weten dat ze meer kwaads dan goeds doet?
pi_193440692
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:37 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Is natuurlijk makkelijk om alles zo op een hoop te gooien. En geen van allen zijn ze zo simpel samen te vatten of op te lossen.
Zijn veel terechte punten, zoals dat lonen kut zijn. Maar dat is iets dat de staat regelt, aangezien de kosten in het hele land ver uiteen lopen. 15 dollar in North Dakota is niet hetzelfde als 15 dollar in California.

Maar dingen als reparations, hou toch op. Dat is gewoon handje op willen houden.
Andere migrantengroepen komen naar de VS en kunnen succesvol worden. Zie bijvoorbeeld de Chinezen en Koreanen.

Wat er onder ligt, is de cultuur. De cultuur moet veranderen. Niet elkaar ieder weekend overhoop schieten in de grote stad. Naar school gaan ipv in het drugscircuit belanden. En ja, daar is een taak voor de lokale overheden, maar het is ook een taak vanuit de gemeenschap.
En Nigerianen, die doen het heel goed in de USA.

quote:
Nigerian-Americans, the article added, were one of America's “most successful immigrant communities, with a median household income of $62,351, compared to $57,617 nationally, as of 2015”.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:57:31 #191
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193440694
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:54 schreef Briqq het volgende:

[..]

En weer op de man. Laf. Jij bent degene die niets beantwoordt en alleen vanuit emotie praat.
Je ontkent wetenschappelijke artikelen en houdt het bij fantasietjes.
Dus ik mag niet zeggen dat je punten ontwijkt? Ik mag niet antwoorden op je vragen als de antwoorden niet wenselijk zijn?

Wees nou eens specifiek. Want ik geef exact antwoord op je vragen. Ondanks dat je me constant woorden in de mond legt.
pi_193440699
Ik fietste daarnet langs het Malieveld en een groep deel hield zich absoluut niet aan de 1,5 metermaatregel. Extreem asociaal nu te gaan demonteren.
pi_193440700
Is er nog een stream of al afgelopen?
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_193440701
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:57 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

[..]

Ook alleen maar vanwege de scam-mails zeker.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:58:22 #195
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193440709
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:57 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Ik fietste daarnet langs het Malieveld en een groep deel hield zich absoluut niet aan de 1,5 metermaatregel. Extreem asociaal nu te gaan demonteren.
En toen kon je verder naar huis lopen zeker?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_193440711
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:57 schreef Eufonie het volgende:
Is er nog een stream of al afgelopen?
Grotendeels afgelopen, we zijn hier aan het naborrelen :)
pi_193440719
Er is overal racisme en intolerantie. De groepen die zichzelf nu vooral als slachtoffer betitelen bevatten net zo veel mensen die discrimineren. Kijk maar eens hoe Surinamers, Turken, Antillianen, Marokkanen en Indonesiërs/Ambonezen tegen en over elkaar doen.

Laten we vooral niet te zielig doen en elkaar behandelen als individu, tenzij feiten aanleiding geven tot andere behandeling (ongelijke gevallen). In Nederland is er een speciale behandeling nodig van Marokkaanse gezinnen. Om te zorgen dat de jongens opgevoed worden en op een fatsoenlijke manier hun school afmaken met name.
Whatever...
pi_193440725
quote:
Typisch
:') :')
- Fernando Pessoa
pi_193440726
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:58 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

En toen kon je verder naar huis lopen zeker?
Nee ik kon langs die horde fietsen.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:59:37 #200
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193440727
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:57 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Dus ik mag niet zeggen dat je punten ontwijkt? Ik mag niet antwoorden op je vragen als de antwoorden niet wenselijk zijn?

Wees nou eens specifiek. Want ik geef exact antwoord op je vragen. Ondanks dat je me constant woorden in de mond legt.
En weer projecteren. Nogmaals: doe eens niet zo emotioneel en lees de (wetenschappelijke) artikelen en argumenten die in deze reeksen worden gepresenteerd.

Je geeft namelijk helemaal geen antwoord. Je kraakt feiten af die niet in je wereldbeeld passen.
pi_193440764
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:17 schreef Peter het volgende:

[..]

Lekker anarchistisch doen, omdat het kan, in dit land. Waarom je druk maken over regels die we 'samen' (zonder ook maar enige nadruk op huidskleur) hebben afgesproken. Corona? Nog meer dooien? Boeiend. Anarchie!
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:03:24 #202
3542 Gia
User under construction
pi_193440774
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:59 schreef Eufonie het volgende:

[..]

:') :')
https://www.bouwwebcam.nl/grotemarkt/

Echt geen anderhalve meter. Zeker linksboven in beeld niet.
pi_193440776
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:56 schreef Montagui het volgende:
Wat is M.?
- Fernando Pessoa
pi_193440791
quote:
Typisch
Is dit ook ergens te verifiëren verder?
- Fernando Pessoa
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:04:55 #205
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193440793
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:59 schreef Briqq het volgende:

[..]

En weer projecteren. Nogmaals: doe eens niet zo emotioneel en lees de (wetenschappelijke) artikelen en argumenten die in deze reeksen worden gepresenteerd.

Je geeft namelijk helemaal geen antwoord. Je kraakt feiten af die niet in je wereldbeeld passen.
Godverdomme man, ben je een kloon van Ser_ciapelo?
Weet je wat, voor je weet ben ik weer een ban aangenaaid.

Veel plezier verder in je fantasiewereldje.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:05:08 #206
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193440796
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:03 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Wat is M.?
https://www.npostart.nl/m/KN_1699061
So we just called him Fred
pi_193440806
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:04 schreef Eufonie het volgende:

[..]

MartenNauta twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 17:43:10 Zwarte mensen moeten vooraan zitten, zegt de organisatie. Witte mensen achteraan. https://t.co/w0fLiSHiNY reageer retweet
pi_193440817
quote:

[..]

klinkt bekend van de club van Airfryer.
bij de Zwarte pieten protesten mochten mensen met een blanke huidskleur niet met de media praten.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:07:13 #209
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193440828
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:57 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

[..]

Maar goed, hoe verander je de cultuur van miljoenen mensen?
pi_193440865
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:03 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Wat is M.?
TV / [M] NPO1 19:00 #5: slechte muziek
pi_193440890
quote:
Nooit van gehoord :P
- Fernando Pessoa
pi_193440899
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:05 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

MartenNauta twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 17:43:10 Zwarte mensen moeten vooraan zitten, zegt de organisatie. Witte mensen achteraan. https://t.co/w0fLiSHiNY reageer retweet
[ afbeelding ]
Duidelijk! Niet dat ik het niet geloofde, maar extra bevestiging is altijd goed.
- Fernando Pessoa
pi_193440960
Ik vraag me echt af wat het nut is van hier protesteren in Nederland. Na ok, je bent tegen racisme, maar wat heeft het dan voor nut om constant WIT en ZWART te gillen. Als iedereen gelijk is in je gedachte goed moet je juist die termen niet gebruiken. Postieve of negatieve discriminatie zijn allebei fout klaar.

Voor die pipo die zo nodig weer Marrokanen die worden gediscrimineerd op de arbeidsmarkt moeten is een keer beter onderzoek doen. Als je meermaals slechte ervaringen heb met stagiaire of werknemer uit die hoek, dan neem je die mensen gewoon niet meer aan. Dat heet een logisch gevoel van negatief gedrag. Zo werkt het met alles..... Gaat slecht in contact en betalen met bedrijf A B C D, kap je daar ook mee af en doe je geen zaken mee. Das een logisch gevolg van de negatieve acties.

Vergeet niet, er wonen tientallen verschillende nationaliteiten in Nederland en altijd komt dezelfde groep boven drijven met problemen. Dat word het gewoon is tijd als gemeenschap om in de spiegel te kijken en in zien dat jezelf de oorzaak bent van deze negatieve imago en doe er wat aan..
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:16:02 #214
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193440990
Als ze zichzelf maar vaak genoeg in de voet schieten wordt dat verhaal van bovengemiddeld veel zwarte slachtoffers van geweld nog waar ook.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_193440999
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

[..]

En die zijn natuurlijk heel anders dan de nimby's uit de jaren 20 een eeuw later.
Dat kun je vast en zeker helemaal niet met elkaar vergelijken.....
pi_193441009
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:47 schreef Briqq het volgende:

[..]

Als je dat echt gelooft moet je beter onderzoek doen. NL heeft een van de hoogste percentages deportaties. En dat is écht niet alleen omdat wij zo goed registreerden.
Dat hielp wel heel erg, maar de SS-leiding die het Arische broedervolk wel even zo snel mogelijk van joden zou zuiveren was ook een grote factor. Bestuurlijk was het ook ongunstig en geografisch hadden we het land ook niet mee. De joden zelf waren veelal passief vanuit een gevoel van veiligheid dat na de bezetting vals was, en later vanuit het idee dat het wel mee zou vallen. Om het maar niet te hebben over de collaboratie van de joodse raad en de Sefardische joden die probeerden de Duitsers te overtuigen dat ze van een ander ras waren dan de probleemjoden.

Goh, je kunt een percentage reproduceren, maar als je er niets vanaf weet kun je beter je mond houden. Wil je nog meer cijfers:
On a population of 9 million in 1940 the figure represents the largest per capita number:
Dus je hebt een groot succespercentage voor de fanatieke Duitsers en een extreem groot aantal mensen dat hun leven in de waagschaal heeft gezet voor onbekenden. Zou het misschien gewoon fucking moeilijk geweest zijn om iets te doen/

quote:
Er waren veel mensen die neutraal waren of die zich niet durfden uit te spreken: prima, dat begrijp ik. Maar er waren een hoop mensen die profiteerden en de antisemitische denkbeelden deelden.
De Nazi's klaagden dat de propaganda hier maar niet wilde aanslaan. Er zijn altijd mensen die met een schrikbewind meedoen, maar het idee dat de Duitsers hier makkelijk konden inhaken op een antisemitisch sentiment is niets anders dan geschiedvervalsing.
pi_193441025
Ik dacht dat dit topic over negers ging :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:19:12 #218
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_193441036
quote:
Typisch
Zie je, dat is het BLM aids volk, niks gelijke rechten voor zwarten, meer rechten voor zwarten wil dat krapuul.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_193441058
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:33 schreef Briqq het volgende:

[..]

Ja, maar...

'puur racisme' dat superioriteit van een ras verkondigt en stelselmatig bepaalde rassen wilt uitsluiten, is in Nederland in mijn ogen geen maatschappelijk probleem, waar dat in de VS wel het geval lijkt te zijn.

Maar waar verschillende rassen samenkomen, zal imo altijd sprake zijn van een vorm van lokaal, hetzij onbedoeld of indirect racisme zonder dat dat een maatschappelijk probleem zal vormen. Ga voor de lol maar eens een half jaar meelopen met een zeer streng en conservatief georiënteerde geloofsovertuiging en hoe zij denken over 'negers' (maar ook mensen met afwijkende seksuele voorkeuren). Nu is dat typisch een lokaal 'dingetje', maar minderheden uitsluiten komt veel meer voor dan dat je denkt. Zelfs in de lokale politiek sluipt dat er stiekem nog best wel in. Daar is bijzonder weinig aan te doen overigens.
pi_193441090
quote:

[..]

Standaard bij demonstraties waar het racistische KOZP aan verbonden is.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:23:17 #221
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193441101
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:14 schreef hunterrnl het volgende:
Ik vraag me echt af wat het nut is van hier protesteren in Nederland. Na ok, je bent tegen racisme, maar wat heeft het dan voor nut om constant WIT en ZWART te gillen. Als iedereen gelijk is in je gedachte goed moet je juist die termen niet gebruiken. Postieve of negatieve discriminatie zijn allebei fout klaar.

Voor die pipo die zo nodig weer Marrokanen die worden gediscrimineerd op de arbeidsmarkt moeten is een keer beter onderzoek doen. Als je meermaals slechte ervaringen heb met stagiaire of werknemer uit die hoek, dan neem je die mensen gewoon niet meer aan. Dat heet een logisch gevoel van negatief gedrag. Zo werkt het met alles..... Gaat slecht in contact en betalen met bedrijf A B C D, kap je daar ook mee af en doe je geen zaken mee. Das een logisch gevolg van de negatieve acties.

Vergeet niet, er wonen tientallen verschillende nationaliteiten in Nederland en altijd komt dezelfde groep boven drijven met problemen. Dat word het gewoon is tijd als gemeenschap om in de spiegel te kijken en in zien dat jezelf de oorzaak bent van deze negatieve imago en doe er wat aan..
Het is een verdienmodel. Wat zou Bij1 zijn zonder de identity politics?
Mensen verdienen hier geld aan. En omdat ze dat graag willen blijven doen, zullen ze er alles aan doen om problemen te laten voortbestaan. Want als het probleem daadwerkelijk is opgelost, heeft hun organisatie geen nut meer.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:24:16 #222
65846 Bocaj
47th President.
pi_193441121
Waarom lopen die lui in Nederland te demonstreren over een probleem in de US...? :')
Zijn het weer de millennials, de sneeuwvlokjes, de 'wat moet ik aan met mijn witte leventje' mensen?
Misschien wel de Trump haters... :*

Alsof de politie in Nederland zo grof omgaat met mensen met een kleurtje...

Ja, ja straks zegt iemand tegen mij: "Het gaat om het medeleven..." :')
Alle levens matter...
pi_193441127
quote:
Een andere, gekleurde aanwezige: 'Ik heb het zelf één keer met een politieagent meegemaakt. Toen was ik met een vriend aan het fietsen. Ik kreeg een bekeuring omdat mijn licht het niet deed en hij niet, terwijl zijn licht het ook niet deed. Ik weet niet of dat racistisch was en ik wil niet zo snel iemand beschuldigen, maar ik vond het niet heel fijn. Het is niet zo erg als in de VS en ik krijg genoeg kansen, maar er zijn dingen die beter kunnen.'
https://www.rtvnoord.nl/n(...)op-een-andere-schaal

Oké ik neem alles terug, Groningen is kk rassies.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:25:33 #224
65846 Bocaj
47th President.
pi_193441146
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:14 schreef hunterrnl het volgende:
Ik vraag me echt af wat het nut is van hier protesteren in Nederland.
Haha, precies mijn idee ook...
pi_193441189
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:25 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Haha, precies mijn idee ook...
Voor de instaaaaaa
pi_193441206
Demonstreren tegen al het onrecht van de yankees tegen het zuiden natuurlijk.

dinsdag 2 juni 2020 @ 19:30:32 #227
65846 Bocaj
47th President.
pi_193441216
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:28 schreef RipCity het volgende:

[..]

Voor de instaaaaaa
Instagrammers hebben geen leven, die hebben een online fotoboek! _O-
pi_193441317
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:22 schreef Montagui het volgende:

[..]

Standaard bij demonstraties waar het racistische KOZP aan verbonden is.
Ja, ik heb het vaker gehoord, maar feitelijke bevestiging (zoals het Twitterbericht van iemand die bij de organisatie zat) is dan wel prettige bewijslast om later aan te halen :)
- Fernando Pessoa
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:34:30 #229
22565 asco
Los in deze tent
pi_193441320
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Je zult er als blanke maar aan meedoen. Hoe verknipt ben je dan?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:36:28 #230
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_193441382
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:34 schreef asco het volgende:

[..]

Je zult er als blanke maar aan meedoen. Hoe verknipt ben je dan?
Je zal als blanke maar veilig vanachter je toetsenbordje zulke onzin het internet opslingeren. Hoe verknipt ben je dan?
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:38:14 #231
61660 Lariekoek
pi_193441418
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:49 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Je kunt voor een ander niet bepalen of het wel of niet mee valt met racisme.
pi_193441436
MartenNauta twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 19:24:14 De organisatie laat me weten dat onderstaand gevraagd is om zwarte mensen zichzelf zo veel mogelijk te laten zien. Geen keiharde regel, vooral een oproep. Organisatie is daarnaast tevreden met verloop demonstratie. #rtvnoord https://t.co/qxvJqQ2j1G reageer retweet
Vertaling: er zijn zo weinig negers in Groningen die ook maar ene reet geven om wat er in Amerika gebeurt, dat het protest voornamelijk uit blanke kipjes bestaat. Dus moeten de 10% gekleurde mensen die er zijn allemaal vooraan zitten, zodat het misschien niet helemaal op culturele toeëigening lijkt.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:39:06 #233
22565 asco
Los in deze tent
pi_193441437
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:36 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Je zal als blanke maar veilig vanachter je toetsenbordje zulke onzin het internet opslingeren. Hoe verknipt ben je dan?
Welk toetsenbord? 😂

Ergens wel triest dat dat krapuul te dom is om te begrijpen dat ze het tegenovergestelde bereiken met hun acties.
pi_193441438
Naomi Pieter, organisator van de demonstratie, kick out zwarte piet-oprichter

dan denk je... die oorbellen, die heb je eerder gezien.
SPOILER
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:40:41 #235
61660 Lariekoek
pi_193441477
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:39 schreef asco het volgende:

[..]

Welk toetsenbord? 😂

Ergens wel triest dat dat krapuul te dom is om te begrijpen dat ze het tegenovergestelde bereiken met hun acties.
Je kunt inderdaad beter gewoon weg kijken en doen alsof racisme niet bestaat.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:41:37 #236
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193441491
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:39 schreef asco het volgende:

[..]

Welk toetsenbord? 😂

Dat doet het wellicht bij volk wat tamelijk dom is. De aanleiding van een protest wordt niet ineens minder legitiem door dit soort randzaken. Figuren die schijt hebben aan racisme of daar zelf aan mee doen zullen dit ongetwijfeld wel weer zo draaien dat een demonstratie tegen racisme ze nog racistischer maakt. Lachwekkende flauwekul natuurlijk.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:42:13 #237
3542 Gia
User under construction
pi_193441508
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:11 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Duidelijk! Niet dat ik het niet geloofde, maar extra bevestiging is altijd goed.
Maar dat is toch racistisch!
Gewoon door elkaar staan.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:45:17 #238
3542 Gia
User under construction
pi_193441583
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
[ afbeelding ]

SPOILER
Is het dan gek dat kinderen zich vergissen?
pi_193441587
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:40 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Je kunt inderdaad beter gewoon weg kijken en doen alsof racisme niet bestaat.
WIT ZWART ZIJN GELIJK JEUHHHHH, BLACK LIVES MATTER. Maar denken in kleur is toch fout.... dus ze zijn dan toch zelf ook racisten ? Ze doen de hele tijd deze uitlatingen waar ze juist tegen zijn.

Als ze nou is roepen ALLE MENSEN ZIJN GELIJK. Dat is neutraal en je pakt er niks bij van kleur en je betrekt iedereen erbij.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:47:18 #240
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193441631
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:45 schreef hunterrnl het volgende:

[..]

WIT ZWART ZIJN GELIJK JEUHHHHH, BLACK LIVES MATTER. Maar denken in kleur is toch fout.... dus ze zijn dan toch zelf ook racisten ? Ze doen de hele tijd deze uitlatingen waar ze juist tegen zijn.
Hmm ik denk dat het wel waardevol is om te begrijpen waar mensen vandaan komen. Ik denk dat geen enkele BLM-er gelooft in dat jaren 90 sprookje van kleurenblindheid. Men ziet dat zelfs als een soort ontkenning van de ongelijkheid die ze meemaken.

Dus je valt deze mensen aan op een positie die ze niet eens houden.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:48:31 #241
3542 Gia
User under construction
pi_193441661
quote:

Maar denken in kleur is toch fout.... dus ze zijn dan toch zelf ook racisten ?
Niet ook. Zij zijn de echte racisten.
Blanken moeten achteraan staan en mogen niet met de pers praten.

1860 belde!
pi_193441666
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:47 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Hmm ik denk dat het wel waardevol is om te begrijpen waar mensen vandaan komen. Ik denk dat geen enkele BLM-er gelooft in dat jaren 90 sprookje van kleurenblindheid. Men ziet dat zelfs als een soort ontkenning van de ongelijkheid die ze meemaken.

Dus je valt deze mensen aan op een positie die ze niet eens houden.
Met andere woorden, ze houden hun eigen probleem instant door er constant op terug te vallen. Want hoe je er ook naar kijkt, ze voelen zich altijd aangevallen.
pi_193441673
quote:
[ afbeelding ]

SPOILER
Ah, ja, van de befaamde uitspraak tijdens een interview:

quote:
Wat is er heel erg klote aan om een activist te zijn?
Naomie Pieter: Dat je niet betaald wordt.
O+
- Fernando Pessoa
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:49:16 #244
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193441684
quote:
[ afbeelding ]

SPOILER
Mooi dat ze ook een neusring heeft. Dan kunnen ze haar aan de ketting leggen :T
pi_193441686
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:59 schreef Spanky78 het volgende:
Kijk maar eens hoe Surinamers, Turken, Antillianen, Marokkanen en Indonesiërs/Ambonezen tegen en over elkaar doen.

Ik kan dit wel beamen. Mijn vriendin heeft een vriendin met Surinaamse afkomst, die zich ook eens even uit liet over "de Marokkanen".

Ik stond wel even te kijken, laten we maar zeggen.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:49:34 #246
22565 asco
Los in deze tent
pi_193441697
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:48 schreef Gia het volgende:

[..]

1860 belde!
En dan zijn er nog types die dit verdedigen.
Walgelijk. 🤮
pi_193441730
quote:
4s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:49 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ik kan dit wel beamen. Mijn vriendin heeft een vriendin met Surinaamse afkomst, die zich ook eens even uit liet over "de Marokkanen".

Dat is het probleem ook met een term als 'personen van kleur'. Dat creëert een niet bestaande monolithische groep. Zowel Koerden als Turken in Nederland zijn 'personen van kleur' maar ik denk niet dat die blij worden als je ze in één kamer zet :v
- Fernando Pessoa
pi_193441735
quote:
[ afbeelding ]

SPOILER
Ze heeft ook een goede naam :@
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:50:57 #249
61660 Lariekoek
pi_193441739
quote:

[..]

Als ze nou is roepen ALLE MENSEN ZIJN GELIJK. Dat is neutraal en je pakt er niks bij van kleur en je betrekt iedereen erbij.
Want alleen zij die het hardst schreeuwen moeten gehoord worden natuurlijk.
Kijk eens verder dan je neus lang is en negeer het geschreeuw.
pi_193441746
quote:

[..]

Met iets roepen waar iedereen het mee eens is verdien je niets, en bereik je niets als je een extreem links anarchistisch doel hebt.
pi_193441758
quote:

[..]

Tegen een Marokkaan zeggen dat t een Afrikaan is, doet het ook goed.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:51:41 #252
3542 Gia
User under construction
pi_193441762
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:50 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Pietermansknecht. Even langs de kleermaker sturen.
pi_193441764
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:50 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Want alleen zij die het hardst schreeuwen moeten gehoord worden natuurlijk.
Kijk eens verder dan je neus lang is en negeer het geschreeuw.
Na het staat namelijk op 9 van de 10 bordjes en die schreeuwen namelijk niet. Ze gebruiken het als Hashtag en main roep van hun protest. Dus wie is er kortzichtig ?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:52:38 #254
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193441788
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:51 schreef Montagui het volgende:

[..]

Met iets roepen waar iedereen het mee eens is verdien je niets, en bereik je niets als je een extreem links anarchistisch doel hebt.
Welk doel heb je het precies over?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:53:20 #255
3542 Gia
User under construction
pi_193441802
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:51 schreef Montagui het volgende:

[..]

En het dan raar vinden dat je niet aan een baan komt. Werkgevers checken ook social media.
pi_193441808
quote:

[..]

Het is vrij menselijk om je tegen andere groepen af te zetten. Niemand lijkt daar immuun voor.

Kleur, geloof, kleding, ethniciteit, geboortedorp... mensen zoeken naar gelijkenissen en verschillen.
Whatever...
pi_193441824
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:50 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Deze user kent haar:

quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 18:34 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Ik kan niet zeggen hoe en waarvan, maar ik ken Naomie Pieter. Zij is nog een kwadraat erger dan Sylvana Simons.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:54:40 #258
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_193441836
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:51 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Tegen een Marokkaan zeggen dat t een Afrikaan is, doet het ook goed.
Oh wee als je bijv een Senegalees als Marokkaans meisje thuisbrengt . Dan breekt ook de hel los in veel van die families .
RED ONS HENNIEGOD
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:56:28 #259
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193441876
Wel fijn dat de grootste racisten van FOK! zo cultureel onderlegd zijn. Ik geloof jullie duiding van verschillende culturele stromingen onmiddellijk
Laffe huichelaar
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:57:47 #260
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193441905
quote:
9s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:56 schreef timmmmm het volgende:
Wel fijn dat de grootste racisten van FOK! zo cultureel onderlegd zijn. Ik geloof jullie duiding van verschillende culturele stromingen onmiddellijk
Toch mooi dat zo'n topic als deze al het gelijk van die demonstraties bewijst.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:58:06 #261
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193441911
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:48 schreef hunterrnl het volgende:

[..]

Met andere woorden, ze houden hun eigen probleem instant door er constant op terug te vallen. Want hoe je er ook naar kijkt, ze voelen zich altijd aangevallen.
Ik denk eigenlijk dat dit nogal een lastigere kwestie is dan dat.

Probleem is dat er genoeg donkere mensen in de VS zijn die als ze proberen kleurenblind te leven toch constant weer worden aangehouden door politie of andere discriminatie ervaren.

Dus dat werkt nogal demotiverend. Dan is het moeilijk om in dat principe te blijven geloven. En de meeste mensen zien dat 2e hands en proberen het dus niet eens.

Er hoeven maar een paar dingen in je leven te gebeuren die je als discriminatie ervaart en je vervalt weer in die mentaliteit.

En dat is in de VS niet geheel onterecht. Maar dit fixen zodat we echt naar een maatschappij kunnen waar huidskleur zoiets als haar of oogkleur is... dat gaat zeker nog 100-den jaren duren. Dat is een gigantische cultuurverschuiving voor bijna iedereen op deze planeet.

Dus de komende 200 a 300 jaar zitten we hier nog aan vast denk ik eigenlijk. Dus probeer die mensen zo goed mogelijk te begrijpen, niet omdat ik vind dat je het met ze eens moet zijn... maar omdat ik denk dat er veel VEEL nuance is mbt statistiek en hoe dingen in elkaar steken... en soms zijn dingen het waard om eens van de andere kant te zien.

En wellicht kan je zelf dan een positie vinden die moeilijker te negeren is voor mensen die zich vasthouden aan die slachtoffermentaliteit en tegelijkertijd kan je daarin je perspectief verrijken en wat bewuster worden van het gedrag van echte racisten. Wat soms nogal subtiel kan zijn want men schuilt zich graag achter mensen die redelijk over willen komen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_193442009
Naomie Pieter, op 8 mei:

quote:
Amsterdam, Femke Halsema u failed the community completely!! You had the chance to bring change! Epic FAIL! Are the only people in Amsterdam that are capable of 'running' Pride Amsterdam, wh1te cis gay men? Really? But I guess this was the general thought before you became mayor................

If it wasn't clear that Pride Amsterdam is just a commercial appropriation of what 'Pride' is ment to be.. Then Femke Halsema you did an awesome job of reinforcing that Pride Amsterdam, has nothing but nothing to do with the community in Amsterdam. Sorry, maybe just for a small part of the community. I guess, the corporate community?

'Het gaat mij om wat je kunt, naast om wie je bent.” Gehrels: “Met fotograaf Jonathan Oron hebben we zelfs een Rotterdammer in het bestuur. Hoe divers wil je het hebben?” Really bruh?? EPIC FAIL!

Well, the old boys club won! Femke doesn't give a shitt. The brother of Rotterdam, is just a token.. The penningmeester is straight.. lol.
Volwassen spreekstijl ook :')
- Fernando Pessoa
pi_193442011
Ondertussen in het buitenland....
Want dit is echt geen "typisch Nederlands dingetje...."

Neem Duitsland....
Wekenlang het voorbeeld van "hoe het mot!" Streng doch rechtvaardig.

https://www.rbb24.de/poli(...)oronamassnahmen.html

quote:
Wegen nichteingehaltener Abstandsregeln habe die Polizei vor Ort etwa 30 Identitätsfeststellungen durchgeführt, sagte der Polizeisprecher.
Demonstrationen in Berlin wieder ohne Teilnehmer-Limit

Abstandsregeln gelten weiterhin
Vor dem Brandenburger Tor demonstrierten etwa 200 Menschen - nach eigenen Angaben
aus der Friedensbewegung - für die Schließung der US-Air Base Ramstein in Rheinland-Pfalz. Insgesamt waren für Samstag laut Polizei mehrere Dutzend Demonstrationen angemeldet, unter anderem auch am Alexanderplatz und am Großen Stern.
Nach wochenlanger Corona-Einschränkung gibt es bei Demonstrationen in Berlin seit diesem Wochenende keine begrenzte Teilnehmerzahl mehr. Der rot-rot-grüne Senat hatte die Lockerung am Donnerstag beschlossen. Außerdem müssen die Demonstrationen nicht mehr als Kundgebungen an einem festen Ort abgehalten werden. Dennoch gilt das Abstandsgebot von 1,50 Metern, wie die Berliner Polizei am Samstag via Twitter betonte.
Gedogen was tot voor kort typisch Nederlands.....
Nu is het schijnbaar ook typisch Duits.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:04:33 #264
8369 speknek
Another day another slay
pi_193442041
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:48 schreef hunterrnl het volgende:

[..]

Eh nee jij valt erop terug. Zij proberen het juist te veranderen. Curieuze positie neem je hier in. En ze voelen zich altijd aangevallen, uuuh.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193442103
Bestond twitter e.d. maar niet. Hadden we deze nepprotesten niet gehad. Wat een aanfluiting.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:08:05 #266
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193442104
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:38 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Je kunt voor een ander niet bepalen of het wel of niet mee valt met racisme.
Wat een gelul eerste klas zeg :') Een rechter toetst zoiets gewoon aan de wet en een normaal mens kan echt wel rationeel beredeneren of iets racisme is of niet. Dat gijzelen van de claim lukt je misschien op JOOP maar hier ben je in gezelschap van mensen die daar niet in meegaan :W
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:08:34 #267
8369 speknek
Another day another slay
pi_193442113
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:48 schreef Gia het volgende:

[..]

1860 belde!
MartenNauta twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 19:24:14 De organisatie laat me weten dat onderstaand gevraagd is om zwarte mensen zichzelf zo veel mogelijk te laten zien. Geen keiharde regel, vooral een oproep. Organisatie is daarnaast tevreden met verloop demonstratie. #rtvnoord https://t.co/qxvJqQ2j1G reageer retweet
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:09:24 #268
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193442124
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:57 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Toch mooi dat zo'n topic als deze al het gelijk van die demonstraties bewijst.
:? Ik vind de hoeveelheid domme posts op FOK! niet bepaald het gelijk bewijzen dan de lui in Amerika die winkels plunderen en politiebureau's bestormen bij die 'demonstraties'

De ervaring leert dat teringdom zijn geen kleur kent
Laffe huichelaar
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:10:31 #269
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193442144
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:09 schreef timmmmm het volgende:

[..]

:? Ik vind de hoeveelheid domme posts op FOK! niet bepaald het gelijk bewijzen dan de lui in Amerika die winkels plunderen en politiebureau's bestormen bij die 'demonstraties'

De ervaring leert dat teringdom zijn geen kleur kent
De posts hier bewijzen dat er nog een lange weg te gaan is.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:10:32 #270
117098 Hathor
Effe niet
pi_193442145
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:58 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk dat dit nogal een lastigere kwestie is dan dat.

Probleem is dat er genoeg donkere mensen in de VS zijn die als ze proberen kleurenblind te leven toch constant weer worden aangehouden door politie of andere discriminatie ervaren.

Niet om het een of ander hoor, maar toen ik een stuk jonger was werd ik ook te pas en te onpas door de politie aangehouden, even mijn ID laten zien en dergelijke, gewoon omdat je aan een bepaald profiel voldoet qua kleding of uiterlijk. Vervelend, maar het zal er wel bijhoren zullen we maar zeggen. Zwarten moeten niet gaan roepen dat ze daar een uitzondering in zijn, dat is onzin. Of op mijn 16e toen ik rondreed op mijn Honda MT was het ook minstens een keer per week bingo. Twee/drie keer op een dag van top tot teen gefouilleerd worden als ik eens een stadion bezocht. Het is weliswaar geen racial profiling, maar het komt er aardig bij in de buurt, je word er gewoon uitgepikt op uiterlijke kenmerken. Big whoop, even tot tien tellen en gewoon weer doorgaan met ademhalen, het is allemaal zo moeilijk niet.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:12:42 #271
61660 Lariekoek
pi_193442186
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:08 schreef the-eye het volgende:

[..]

Wat een gelul eerste klas zeg :') Een rechter toetst zoiets gewoon aan de wet en een normaal mens kan echt wel rationeel beredeneren of iets racisme is of niet. Dat gijzelen van de claim lukt je misschien op JOOP maar hier ben je in gezelschap van mensen die daar niet in meegaan :W
Want hoe iemand iets ervaart kun je inderdaad gewoon zwart op wit op papier vastleggen en zo voor een ander bepalen, inderdaad.

Vroeger bestonden er ook segregatie wetten. Dus om nou iets wat wel of niet in de wet staat als graadmeter te nemen is wel erg simpel gesteld.
  PR/Manusje van alles dinsdag 2 juni 2020 @ 20:13:11 #272
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_193442196
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:08 schreef havanagila het volgende:
Bestond twitter e.d. maar niet. Hadden we deze nepprotesten niet gehad. Wat een aanfluiting.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:13:19 #273
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193442199
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:10 schreef Hathor het volgende:

[..]

Niet om het een of ander hoor, maar toen ik een stuk jonger was werd ik ook te pas en te onpas door de politie aangehouden, even mijn ID laten zien en dergelijke, gewoon omdat je aan een bepaald profiel voldoet qua kleding of uiterlijk. Vervelend, maar het zal er wel bijhoren zullen we maar zeggen. Zwarten moeten niet gaan roepen dat ze daar een uitzondering in zijn, dat is onzin. Of op mijn 16e toen ik rondreed op mijn Honda MT was het ook minstens een keer per week bingo. Twee/drie keer op een dag van top tot teen gefouilleerd worden als ik eens een stadion bezocht. Het is weliswaar geen racial profiling, maar het komt er aardig bij in de buurt, je word er gewoon uitgepikt op uiterlijke kenmerken. Big whoop, even tot tien tellen en gewoon weer doorgaan met ademhalen, het is allemaal zo moeilijk niet.
In de VS is het in sommige gevallen iets extremer dan dat eigenlijk. Over-policing, stop-and-search in bepaalde buurten.

Ik denk dat je jouw ervaring met een factor x moet verhogen en dan je voorstellen dat dat ook gebeurt bij andere merken auto's en ook als je 30/40/50 bent.

En als je dan al opgegroeid bent met het idee dat de wereld de pik op je in hebt... dan is het natuurlijk heel heel moeilijk om leuk mee te doen met dat hele "je maakt je eigen geluk" verhaal.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:13:57 #274
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193442211
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:10 schreef Poem_ het volgende:

[..]

De posts hier bewijzen dat er nog een lange weg te gaan is.
Klopt. Er zijn helaas over het hele internet en zelfs in het echte leven genoeg bewijzen van. Maar niet alleen van rechterzijde, ook van de andere kant hoor je vaak dingen waarvan ik het idee heb dat we nog een lange weg te gaan hebben voor ras geen issue meer is
Laffe huichelaar
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:14:32 #275
61660 Lariekoek
pi_193442222
quote:

[..]

Prima dat jij dat zo hebt ervaren. Maar vertel dan niet hoe iemand anders het ervaren moet.
  † In Memoriam † dinsdag 2 juni 2020 @ 20:15:05 #276
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_193442230
Zijn er al rellen in duh haag?
:')
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:16:59 #277
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193442268
quote:

[..]

Hier nog iemand. 8x in een week en stapels prenten voor allerlei lul dingen. Je leert dan wel hoe je, je moet gedragen als je wel iets illegaals doet.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:17:24 #278
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193442273
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dat soort uitspraken zie je dan weer niet in de msm.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:17:30 #279
117098 Hathor
Effe niet
pi_193442276
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:14 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Prima dat jij dat zo hebt ervaren. Maar vertel dan niet hoe iemand anders het ervaren moet.
Tsja, ik had me er ook ontzettend over kunnen opwinden, maar ik denk dat je ze daar dan juist een plezier mee doet, en dat gun ik ze niet.
pi_193442277
quote:
Femke Halsema overweegt niet om af te treden na de kritiek die vanuit de gemeenteraad klonk vanwege haar optreden tijdens de #BlackLivesMatter-demonstratie van maandag. Dat zei de burgemeester van Amsterdam dinsdagavond in Utrecht voor het overleg binnen het Veiligheidsberaad begon.
https://www.nu.nl/binnenl(...)tijdens-protest.html
pi_193442296
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:02 schreef Eufonie het volgende:
Naomie Pieter, op 8 mei:
[..]

Volwassen spreekstijl ook :')
Dit soort types moet je kaltstellen.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:20:19 #282
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_193442322
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ze heeft toch der best gedaan?

Ze kon er toch niks aan doen?

Nou dan?

Wat zit iedereen dan te zeiken?

:D _O-
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:21:37 #283
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_193442343
Er is geen greintje bewijs voor racisme in de zaak Floyd, maar ze staan al met hun mening klaar :')

Op mijn sympathie hoeven ze niet te rekenen.
Searchers after horror haunt strange, far places.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:21:40 #284
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193442345
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:12 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Want hoe iemand iets ervaart kun je inderdaad gewoon zwart op wit op papier vastleggen en zo voor een ander bepalen, inderdaad.

Vroeger bestonden er ook segregatie wetten. Dus om nou iets wat wel of niet in de wet staat als graadmeter te nemen is wel erg simpel gesteld.
Hoe iemand iets ervaart doet niet terzake voor de beoordeling of iets racisme is want dan is het end wel zoek hè. Dan kunnen we wachten op degene die, als ik in m'n neus peuter, dat racisme zal noemen.

Veder doet evenmin ter zake wat er vroeger in de wet stond. Je leeft nu, de slavernij heb je niet meegemaakt dus opzouten met je wat er vroeger in de wet stond
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:21:51 #285
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193442347
quote:

[..]

FemkeGodin ^O^
pi_193442357
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:21 schreef Interloper het volgende:
Er is geen greintje bewijs voor racisme in de zaak Floyd, maar ze staan al met hun mening klaar :')

Komt omdat het een blanke agent is.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:23:51 #287
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193442377
quote:

Dat is dus ook wel hetgene wat dit zo moeilijk maakt.

Het is namelijk wel een voorbeeld van buitenproportioneel politiegeweld. Dus dan is het voor veel mensen makkelijk om de raciale bril op te zetten en te doen alsof dit systematisch geweld is gericht tegen donkere mensen.

Probeer mensen maar eens van die kast af te praten.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:24:56 #288
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193442398
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:14 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Mensen mogen er voor zichzelf van maken wat ze willen maar laat ze dan wel even ophouden er mensen mee lastig te vallen.
pi_193442402
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Ja, laten we eerlijk zijn, de helft staat er ook maar bij omdat ze op hun social en tv doodgegooid worden met beelden van protesten.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:25:56 #290
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193442416
quote:

Racisme valt dan ook moeilijk hard te maken. Als dergelijke gevallen echter buitenproportioneel vaak voor gaan komen dan ligt die verdenking natuurlijk wel behoorlijk voor de hand.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:26:24 #291
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193442423
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:25 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Racisme valt dan ook moeilijk hard te maken. Als dergelijke gevallen echter buitenproportioneel vaak voor gaan komen dan ligt die verdenking natuurlijk wel behoorlijk voor de hand.
Echter lijkt dat niet het geval te zijn. Statistisch gezien.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:26:26 #292
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193442424
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:24 schreef the-eye het volgende:

[..]

Mensen mogen er voor zichzelf van maken wat ze willen maar laat ze dan wel even ophouden er mensen mee lastig te vallen.
Men valt jou er mee lastig?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:26:40 #293
3542 Gia
User under construction
pi_193442431
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:21 schreef Briqq het volgende:

[..]

FemkeGodin ^O^
Domme muts. Eerst eens effe 2,5 week afwachten. Ik verwacht zeker een uitbraak.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:27:02 #294
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193442433
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:26 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Echter lijkt dat niet het geval te zijn. Statistisch gezien.
Voor wat ik er zoal van gelezen heb juist wel.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:27:52 #295
61660 Lariekoek
pi_193442453
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:24 schreef the-eye het volgende:

[..]

Log uit dan met je mening
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:28:23 #296
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193442461
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:26 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Men valt jou er mee lastig?
Ja maar het gaat natuurlijk niet alleen om mijn gevoelens, zo steek ik niet in elkaar
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:28:26 #297
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193442462
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:27 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Voor wat ik er zoal van gelezen heb juist wel.
Ik daag je uit om dit filmpje te kijken wat een literature review is van de beschikbare papers.

dinsdag 2 juni 2020 @ 20:28:26 #298
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193442463
quote:

[..]

Tuurlijk. Femke maakt geen fouten. De rest van Nederland heeft het fout.
pi_193442465
Moet Halsema niet in thuis isolatie 2 weken lang??
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:29:29 #300
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193442474
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:27 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Log uit dan met je mening
Als het niet in je straatje past moeten mensen stil zijn
Typisch weer
Je bent nu overigens op de man aan het spelen, stop daar maar mee, dat wordt niet gewaardeerd door de moderators
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')