abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:06:27 #201
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193440812
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:05 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Absoluut geen fan van Biden, maar ik ben het wel eens met speknek. Goede speech, legt de vinger op de zere plek.
Doet Biden wel vaker, vingers op zere plekken leggen
pi_193440835
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:06 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Doet Biden wel vaker, vingers op zere plekken leggen
Gelukkig spuit hij geen bleekmiddel in, dan zou het nog pijnlijker worden :P
Incelfrikandel
pi_193440875
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:28 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Dit heeft eigenlijk alles met Corona te maken.
Dit is een gevolg van Corona. Amerika is gewoon keihard getroffen.
De onvrede die al sluimerde, is door Corona helemaal opgelaaid.
Vruchtbare grond. Net zoals de misoogsten, daardoor de hoge graan en broodprijzen de brandstof waren voor de Arabische lente. Slechts een vonk was nodig.

Hier geven bepaalde groepen onaangepasten en slappe bestuurders extreem rechts een vruchtbare bodem. Dubbele standaarden hanteren en rechtpraten wat krom is. Gelukkig is hier de aarde wat minder vruchtbaar. Nog wel. De opkomst van Wilders en Baudet zegt echter genoeg.
Whatever...
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:11:44 #204
8369 speknek
Another day another slay
pi_193440910
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je bent nogal Biden fan, he?
Nee voor geen meter. Slappe zak die alles bij het oude wil houden en Amerika niet gaat brengen wat het nodig heeft. Maar goed, zelfs het vuil dat ik met een stokje onder mijn schoenen vandaan schraap is geschikter als president van de VS dan het zak stront wat er nu zit. Dus dan maar die slappe zak.
Als ik al fan van een politicus zou zijn, wat ik niet ben en nooit van mijn leven zou worden, dan eerder Liz Warren of AOC.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:12:56 #205
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193440934
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:58 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nou nee. Maar goed, dit soort statistische vergelijkingen kun je sowieso op elke manier uitleggen zoals je wil. Want als je die 9X meer gaat omrekenen naar bevolking en het aantal doodgeschoten zwarten worden er relatief gezien meer blanken doodgeschoten door de politie.

Maar goed, daarom vind ik dit soort vergelijkingen niet erg nuttig.
Misschien vind je dit wel nuttig.

Ook zonder dat er een directe aanleiding voor is word je als donkere Amerikaan veel vaker aan de kant gezet, gefouilleerd, etc.

Uit opnames van routine verkeerscontroles blijkt dat in het geval van staandehouding van een zwart persoon het taalgebruik van de agent veel agressiever is en mensen met veel minder respect worden behandeld. Uit onderzoek blijkt ook dat agenten dezelfde lichaamsbewegingen of gedragingen bij een zwarte verdachte veel sneller als bedreigend ervaren, waardoor eerder geweld wordt toegepast.

Ook blijkt dat zwarte burgers veel vaker staande worden gehouden om naar drugs te zoeken, terwijl de gegevens uit vrijwel alle onderzoeken laten zien dat de kans om drugs te vinden juist groter is bij blanke burgers. Als je kijkt naar drugsbezit en -gebruik dan komt dat naar verhouding ongeveer evenveel voor onder zwarte en blanke bevolking, en toch ligt het percentage van aangehouden zwarte burgers voor deze vergrijpen vele malen hoger. Verder vindt het meeste politiegeweld plaats bij relatief simpele zaken: verkeerscontroles, arrestaties, etc. en is er geen verband tussen misdaadcijfers van een gebied en geweldsincidenten waarbij de politie betrokken is.
Huilen dan.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:13:25 #206
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193440943
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:04 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Niemand is Biden fan
Exact. Maar wat is het alternatief?
Huilen dan.
pi_193440995
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ook zonder dat er een directe aanleiding voor is word je als donkere Amerikaan veel vaker aan de kant gezet, gefouilleerd, etc.

Uit opnames van routine verkeerscontroles blijkt dat in het geval van staandehouding van een zwart persoon het taalgebruik van de agent veel agressiever is en mensen met veel minder respect worden behandeld. Uit onderzoek blijkt ook dat agenten dezelfde lichaamsbewegingen of gedragingen bij een zwarte verdachte veel sneller als bedreigend ervaren, waardoor eerder geweld wordt toegepast.

Ook blijkt dat zwarte burgers veel vaker staande worden gehouden om naar drugs te zoeken, terwijl de gegevens uit vrijwel alle onderzoeken laten zien dat de kans om drugs te vinden juist groter is bij blanke burgers. Als je kijkt naar drugsbezit en -gebruik dan komt dat naar verhouding ongeveer evenveel voor onder zwarte en blanke burgers, en toch ligt het percentage van aangehouden zwarte burgers voor deze vergrijpen vele malen hoger. Verder vindt het meeste politiegeweld plaats bij relatief simpele zaken: verkeerscontroles, arrestaties, etc. en is er geen verband tussen misdaadcijfers van een gebied en geweldsincidenten waarbij de politie betrokken is.
Interessante gegevens.

Heb je ook dergelijke data wat een beeld geeft van de verdeling in % in het gevang?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:16:46 #208
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_193441002
quote:
9s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:13 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Erg eigenlijk hè.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:17:46 #209
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193441015
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

Waar staat "vandaag"?
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:40 schreef bedachtzaam het volgende:

Staat er in die tweet dat het vandaag of gisteren gebeurd is? wijs het even aan anders.
Het blijft stil he? Hier ik zal jullie helpen:

Eerst ff een reverse image (screenshot) search Tineye, dat geeft al een berg resultaten... uit 2016 dus. En kijk waar we uitkomen?

quote:
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:18:34 #210
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193441023
quote:
4s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:16 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Interessante gegevens.

Heb je ook dergelijke data wat een beeld geeft van de verdeling in % in het gevang?
Ik dacht dat de gevangenispopulatie zo'n 5:1 (zwart:wit) is.
Huilen dan.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:19:00 #211
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193441030
quote:
9s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:13 schreef Isdatzo het volgende:
Niet demonstreren maar organiseren en een eigen kandidaat naar voren schuiven?
So we just called him Fred
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:19:53 #212
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193441044
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:19 schreef Fred het volgende:

[..]

Daar heb je miljarden voor nodig, om een kans te maken. Niet heel realistisch dus.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:20:11 #213
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193441049
Verder is hier een uitstekend en ontluisterend overzicht te vinden:

https://www.washingtonpos(...)ist-heres-the-proof/

Ik kan het iedereen aanraden.

(Inb4 gehuil over het liegende democratische propagandablaadje dat de WaPo zou zijn, bij voorbaat te pareren door op te merken dat het een puntsgewijs overzicht is van veelal wetenschappelijke publicaties)
Huilen dan.
pi_193441054
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Toch frappant dan, dat er 6x meer ongewapende zwarte mannen worden doodgeschoten door de politie dan ongewapende witte mannen, als je rekening houdt met de bevolkingssamenstelling in de VS.
Forbes: Homicides In Chicago Eclipse U.S. Death Toll In Afghanistan And Iraq [Infographic]

https://en.wikipedia.org/wiki/Chicago#Demographics

Speelt de zwarte gemeenschap wat jou betreft zelf een rol in de al decennia lang gaande neerwaartse spiraal?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:21:39 #215
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_193441074
quote:

[..]

Ook blijkt dat zwarte burgers veel vaker staande worden gehouden om naar drugs te zoeken, terwijl de gegevens uit vrijwel alle onderzoeken laten zien dat de kans om drugs te vinden juist groter is bij blanke burgers. Als je kijkt naar drugsbezit en -gebruik dan komt dat naar verhouding ongeveer evenveel voor onder zwarte en blanke bevolking, en toch ligt het percentage van aangehouden zwarte burgers voor deze vergrijpen vele malen hoger. Verder vindt het meeste politiegeweld plaats bij relatief simpele zaken: verkeerscontroles, arrestaties, etc. en is er geen verband tussen misdaadcijfers van een gebied en geweldsincidenten waarbij de politie betrokken is.
Dit is interessant inderdaad.
Wat een interessant vervolgonderzoek zou kunnen zijn is of zwarte agenten op dezelfde manier bij een staandehouding van een zwarte reageren als blanke agenten.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:22:31 #216
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193441082
quote:

[..]

Op basis van welke gegevens is dit? Eigen waarneming of kan ik het ergens teruglezen?

Edit: Ah, je had later een bron gepost.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:22:42 #217
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193441089
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:19 schreef Poem_ het volgende:
Daar heb je miljarden voor nodig, om een kans te maken. Niet heel realistisch dus.
Als je eenmaal georganiseerd bent, dan is het verkrijgen van funding gelijk een stuk makkelijker.
Aangezien de onrusten zich over het hele land hebben verplaatst lijkt mij ook dat er voldoende draagvlak is voor een alternatief op de republikeinen en democraten.
pi_193441104
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:37 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Oh, je hebt niet terug gelezen.
Ik had al geschreven dat het vermoedelijk ouder is, zelfs al enkele jaren oud maar daarom niet minder relevant aangezien de protesten juist tegen dit soort politie geweld zijn.
Die gast is zich aan het verzetten tegen zn arrestatie waarop de agent zn wapen trekt. Die vent stopt niet met moeilijk doen, en helaas word net het belangrijkste niet gefilmd, waarop de agent uiteindelijk schiet.

Betrokkene had tig kansen om zich gewoon te laten boeien. Als je je in Nederland zo verzet of een poging doet een wapen af te pakken dan word je ook neergeschoten.

Dat andere filmpje waarbij die agent flinke tikken uitdeelt is een zelfde iets. Die crimineel houd de onderopliggende agent vast, als ik het goed zie zelfs bij zijn keel.
Hij kan gewoon opgeven en zich laten boeien. Dat hij dat dat niet doet en alleen maar meer klappen krijgt daardoor... tsja, eigen schuld he.

Maar onze deugers zien enkel heilige engeltjes klappen/kogels krijgen van de racistische politie.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:24:14 #219
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193441119
quote:
Hoho, Chicago is MAGA country. Daar worden negers in de vrieskouw midden in de nacht opgewacht en gelyncht als ze even een Subway broodje willen scoren.
pi_193441136
Ik zie dat ze nu weer vreedzaam demonstreren in New York. Ik vraag mij echt af wat nu nog de toegevoegde waarde is. Is leuk dat ze allemaal bij elkaar komen, gezellig leuzen roepen, maar verder dan dat zie ik op dit moment niet echt een toegevoegde waarde. Ja misschien media-aandacht.

Tot wanneer willen ze blijven demonstreren? tot de verkiezingen?
pi_193441142
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

Het blijft stil he? Hier ik zal jullie helpen:

Eerst ff een reverse image (screenshot) search Tineye, dat geeft al een berg resultaten... uit 2016 dus. En kijk waar we uitkomen?
[..]

Het blijft stil omdat je het niet kunt aanwijzen en daarom maar met dit op de proppen komt.
Ik had je eerder al gezegd dat ouder was maar daar las je wellicht helemaal over heen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:25:21 #222
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193441143
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:22 schreef Fred het volgende:

[..]

Als je eenmaal georganiseerd bent, dan is het verkrijgen van funding gelijk een stuk makkelijker.
Aangezien de onrusten zich over het hele land hebben verplaatst lijkt mij ook dat er voldoende draagvlak is voor een alternatief op de republikeinen en democraten.
Nou ja, daarvoor heb het grootkapitaal nodig. Bovendien werkt dat een zekere verzuiling c.q. segregatie ook weer verder in de hand dus of dat zo helpend is is maar de vraag.

De verandering zal toch echt van binnenuit moeten komen. Maar goed, Trump had beloofd de moerassen te legen dus misschien komt die belofte dan toch dit jaar een keer uit.
pi_193441164
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Op basis van welke gegevens is dit? Eigen waarneming of kan ik het ergens teruglezen?

https://en.wikipedia.org/(...)in_the_United_States

Nog wat info over racial disparity bij straffen, onderbouwd met wetenschappelijke studies.

En over institutioneel racisme: https://en.wikipedia.org/wiki/Institutional_racism#United_States

(ja, het is wiki, maar ze linken gewoon prima naar gedegen onderzoek, dus ..)
"Pools are perfect for holding water"
pi_193441175
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:20 schreef Isdatzo het volgende:
Verder is hier een uitstekend en ontluisterend overzicht te vinden:

https://www.washingtonpos(...)ist-heres-the-proof/

Ik kan het iedereen aanraden.

(Inb4 gehuil over het liegende democratische propagandablaadje dat de WaPo zou zijn, bij voorbaat te pareren door op te merken dat het een puntsgewijs overzicht is van veelal wetenschappelijke publicaties)
Goede post. Wederom.

En over dat gehuil wat je krijgt op je postings. Veel mensen zijn er gewoon nog niet aan toe om te zien dat er iets aan de hand is en dat zij niet persoonlijk worden veroordeeld. Dat komt wel een keer en anders niet, sommige blijven liever in hun eigen wereld.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:27:24 #225
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193441179
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:25 schreef Poem_ het volgende:
Nou ja, daarvoor heb het grootkapitaal nodig. Bovendien werkt dat een zekere verzuiling c.q. segregatie ook weer verder in de hand dus of dat zo helpend is is maar de vraag.
Je maakt nu direct de aanname dat het dan een partij wordt die alleen één bepaalde bevolkingsgroep op basis van ras wil vertegenwoordigen.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:29:34 #226
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193441204
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:26 schreef probeer het volgende:

[..]

https://en.wikipedia.org/(...)in_the_United_States

Nog wat info over racial disparity bij straffen, onderbouwd met wetenschappelijke studies.

En over institutioneel racisme: https://en.wikipedia.org/wiki/Institutional_racism#United_States

(ja, het is wiki, maar ze linken gewoon prima naar gedegen onderzoek, dus ..)
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:31:05 #227
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193441227

Cuomo draait en gooit De Blasio onder de bus?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:31:10 #228
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_193441230
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Zou de beste man zijn handen op het wapen van die andere agent hebben gehad?
Bijzonder dit.
Lijkt wel zoiets. Je hoort eerst al wat knallen toch?
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:31:19 #229
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193441237
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:27 schreef Fred het volgende:

[..]

Je maakt nu direct de aanname dat het dan een partij wordt die alleen één bepaalde bevolkingsgroep op basis van ras wil vertegenwoordigen.
Nee, wel dat het een te magere bodem is. Die hervorming moet juist, om het goed te dragen, vanuit de 'gevestigde orde' komen.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:31:52 #230
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193441256
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:21 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dit is interessant inderdaad.
Wat een interessant vervolgonderzoek zou kunnen zijn is of zwarte agenten op dezelfde manier bij een staandehouding van een zwarte reageren als blanke agenten.
Volgens mij was dat wel het geval (als in: door de bocht genomen ongeveer 't zelfde reageren). Dat geeft ook weer aan dat in het geval van institutioneel racisme individuen op zich niet kwaadwillend hoeven te zijn, maar meer dat de organisatie(cultuur) als geheel faalt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Isdatzo op 02-06-2020 19:40:09 ]
Huilen dan.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:31:52 #231
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193441257
Wow. Momenteel wordt er op social media (vooral Instagram) een actie onder de noemer #blackouttuesday gevoerd waarbij mensen een zwarte foto plaatsen met de genoemde tag. Het valt me op dat bekende deelnemers daarvan vaak hele intimiderende reacties krijgen als ze dat niet precies volgens de "regeltjes" van de activisten doen. Zie hier een voorbeeld van een aantal reacties op de Instagram-posting van actrice/zangeres/gitarist Carrie Brownstein:

dinsdag 2 juni 2020 @ 19:33:12 #232
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193441290
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:25 schreef bedachtzaam het volgende:

Het blijft stil omdat je het niet kunt aanwijzen en daarom maar met dit op de proppen komt.
Ik had je eerder al gezegd dat ouder was maar daar las je wellicht helemaal over heen.
Wezel je er maar lekker onder uit met je:

Tweet he?

En je zei helemaal niks over een "ouder" filmpje, je postte gewoon die tweet:

quote:
Pas nadat er commentaar op kwam begon je je keutel in te trekken. Kleuter die je bent met je propaganda.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:38:21 #233
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193441421
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik ben oprecht benieuwd wat je van deze gegevens vindt. En neem het vooral niet van mij aan, maar bekijk een aantal bronnen en lees erdoorheen. Er zitten wat twijfelachtige dingetjes tussen, maar voor het grootste deel lijken het gewoon degelijke onderzoeken te zijn voor zover ik dat kan beoordelen (dit soort onderzoeken zijn totaal niet mijn tak van sport).
Huilen dan.
pi_193441484
quote:
Probeer hij iets uit zijn zakken te pakken?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:43:17 #235
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193441614
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:31 schreef beantherio het volgende:
Wow. Momenteel wordt er op social media (vooral Instagram) een actie onder de noemer #blackouttuesday gevoerd waarbij mensen een zwarte foto plaatsen met de genoemde tag. Het valt me op dat bekende deelnemers daarvan vaak hele intimiderende reacties krijgen als ze dat niet precies volgens de "regeltjes" van de activisten doen. Zie hier een voorbeeld van een aantal reacties op de Instagram-posting van actrice/zangeres/gitarist Carrie Brownstein:

[ afbeelding ]
Zo sneu, zo'n domme hype :')
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:47:10 #237
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_193441626
quote:

[ afbeelding ]
En deze reacties zijn intimiderend?

Opdringerig, irritant want bijna bedelen.

Maar intimiderend?
pi_193441754
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:43 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja een wapen maar het is ook "slechts" 4 jaar geleden.
Toch is het dan in alle eerlijkheid nog steeds vreemd, natuurlijk.

Je ligt met zijn tweeen op iemand, en weet niet zijn armen onder controle te houden? heel bijzonder.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 19:52:29 #239
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193441783
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:38 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ik ben oprecht benieuwd wat je van deze gegevens vindt. En neem het vooral niet van mij aan, maar bekijk een aantal bronnen en lees erdoorheen. Er zitten wat twijfelachtige dingetjes tussen, maar voor het grootste deel lijken het gewoon degelijke onderzoeken te zijn voor zover ik dat kan beoordelen (dit soort onderzoeken zijn totaal niet mijn tak van sport).
Ik zal er straks even doorheen lezen. Ik heb het nu ff vluchtig gescand maar procentueel gezien ontloopt het elkaar niet zoveel nmm, 5 vs 4 vs 3 en 7 vs 6 vs 2. En absoluut gezien worden er natuurlijk veel meer blanken aangehouden...

Maar ik heb nog niet alles kritisch gelezen. En nogmaals ik vind het feitelijk niet heel interessant. Hier worden Marokkanen in patserbakken procentueel gezien ook veel vaker aan de kant gezet en dat heeft een reden natuurlijk.
pi_193441789
mtgreenee twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 14:38:06 ANTIFA has declared war on our country.
@realDonaldTrump responded by declaring them a domestic terrorist organization.

Here’s my message to ANTIFA terrorists:

Stay the HELL out of NW Georgia.

You won’t burn our churches, loot our businesses, or destroy our homes. https://t.co/kBMh87G1ap reageer retweet
https://twitter.com/i/status/1267797639334166529
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:00:13 #241
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193441961
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:52 schreef Evertjan het volgende:
mtgreenee twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 14:38:06 ANTIFA has declared war on our country.

@:realDonaldTrump responded by declaring them a domestic terrorist organization.

Here’s my message to ANTIFA terrorists:

Stay the HELL out of NW Georgia.

You won’t burn our churches, loot our businesses, or destroy our homes. https://t.co/kBMh87G1ap reageer retweet
https://twitter.com/i/status/1267797639334166529
Wie is zij dan ?
Ik ben inmiddels overleden
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:00:45 #242
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193441966
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:31 schreef Poem_ het volgende:
Nee, wel dat het een te magere bodem is. Die hervorming moet juist, om het goed te dragen, vanuit de 'gevestigde orde' komen.
Tja, met die instelling gaat er nooit iets veranderen natuurlijk.

Met het plunderen van de lokale middenstand en het in de hens zetten van plaatselijke kerk ook niet.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:02:15 #243
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193441991
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:00 schreef Fred het volgende:

[..]

Met het plunderen van de lokale middenstand en het in de hens zetten van plaatselijke kerk ook niet.
Dat is dan ook niet de werkwijze van demonstranten maar van plunderaars.

En die verandering moet van binnenuit komen, omdat het probleem zich daar al decennia weet te nestelen. Mensen die met die problematiek te maken krijgen hoef je niet te overtuigen van de noodzaak van veranderingen.
pi_193442084
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:00 schreef Fred het volgende:

[..]

Mensen gaan nu mee met de massa maar gaan vervolgens niet stemmen als het erop aankomt. Die trump heeft letterlijk de moeite genomen om een paginagrote advertentie in een krant te plaatsen om 5 onschuldige (zwarte) mensen te laten executeren.

Met alle respect maar dan roep je het als maatschappij ook over je af.. als je ook maar een beetje enigszins sociale ideeën hebt ben je alsnog rechtser dan de VVD hier en wordt je weggezet als extremist. Compleet failliet dat land.

Je kan protesteren wat je wilt maar als je vervolgens zo conservatief blijft stemmen gaat er niets veranderen.

En dikke kans dat trump in december nog gewoon president is.
pi_193442163
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:33 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wezel je er maar lekker onder uit met je:

[ afbeelding ]

Tweet he?

En je zei helemaal niks over een "ouder" filmpje, je postte gewoon die tweet:
[..]

Pas nadat er commentaar op kwam begon je je keutel in te trekken. Kleuter die je bent met je propaganda.
Nee hoor, niks terugtrekken.
Het is gewoon relevant met betrekking tot de rellen die nu gaande zijn.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_193442200
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:19 schreef Fred het volgende:

[..]

Die kans hebben ze al gehad. Tenzij je met een onafhankelijke kandidaat wil komen.
Incelfrikandel
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:13:33 #248
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193442204
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:06 schreef I.C.O.N. het volgende:

[..]

Mensen gaan nu mee met de massa maar gaan vervolgens niet stemmen als het erop aankomt. Die trump heeft letterlijk de moeite genomen om een paginagrote advertentie in een krant te plaatsen om 5 onschuldige (zwarte) mensen te laten executeren.

Met alle respect maar dan roep je het als maatschappij ook over je af.. als je ook maar een beetje enigszins sociale ideeën hebt ben je alsnog rechtser dan de VVD hier en wordt je weggezet als extremist. Compleet failliet dat land.

Je kan protesteren wat je wilt maar als je vervolgens zo conservatief blijft stemmen gaat er niets veranderen.

En dikke kans dat trump in december nog gewoon president is.
Land is idd gewoon in tweeen gespleten langs steeds duidelijkere lijnen oa door het twee partijen stelsel. Een democratie met veel meer ‘smaken’ zoals hier werkt volgens mij beter.

En die tweedeling wordt steeds sterker door de if you are not with us you are against us mentaliteit. Er is namelijk niks tussenin.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:13:41 #249
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_193442208
quote:

[ afbeelding ]
Huntelaar krijgt er ook van langs vanwege de hashtag #alllivesmatter.

Echt triest, dat volk voelt zich boven de rest verhelven. Superiortiy
pi_193442212
Nou, Bedankt meneer politieagent, bedankt uitzinnige menigtes, bedankt plunderaars, 4 jaar Trump erbij :')
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:23:05 #251
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193442365
Is hier al het grote aantal agent provocateurs besproken? Of het nepaccount dat door white supremacists is opgezet om Antifa zwart te maken?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:23:16 #252
117098 Hathor
Effe niet
pi_193442369
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:00 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Wie is zij dan ?
Conservative Republican Candidate for Georgia's 14th CD, Christian, Wife, Mom, Small Business Owner, Proud American, 100% Pro-Life, Pro-Gun, Pro-Trump, #MAGA

Ik zou zeggen een redneck met een vagijn.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:24:30 #253
117098 Hathor
Effe niet
pi_193442390
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:23 schreef Briqq het volgende:
Is hier al het grote aantal agent provocateurs besproken? Of het nepaccount dat door white supremacists is opgezet om Antifa zwart te maken?
Antifa hoeft niet zwart gemaakt te worden, daar zijn ze prima zelf toe in staat.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_193442413
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:13 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Huntelaar krijgt er ook van langs vanwege de hashtag #alllivesmatter.

Echt triest, dat volk voelt zich boven de rest verhelven. Superiortiy
Wit plaatje met #whiteouttuesday en #allivesmatter voor de blanken _O_

:7
pi_193442456
Heb medelijden met alle Aziaten die ook al jaren domme grappen en discriminerende opmerkingen over hun heen krijgen maar als het over racisme gaat zijn het altijd die arme arme zwarten...
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:29:27 #256
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193442473
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:11 schreef bedachtzaam het volgende:

Nee hoor, niks terugtrekken.
Het is gewoon relevant met betrekking tot de rellen die nu gaande zijn.
Nope. Jij dacht weer een lekkere opheftweet te hebben waar iedereen weer lekker schande over kon spreken, helaas voor je.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:31:08 #257
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_193442498
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:28 schreef YoshiBignose het volgende:
Heb medelijden met alle Aziaten die ook al jaren domme grappen en discriminerende opmerkingen over hun heen krijgen maar als het over racisme gaat zijn het altijd die arme arme zwarten...
Aziaten zijn succesvol. Succesvoller dan blanken ook, in alle rijtjes. Hoger opgeleid, minder crime etc. etc. het is wachten op een Aziatische president.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:32:42 #258
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193442525
quote:
Wat een tuig , hoofdzakelijk blank tuig.
Tijd om een avondklok in te stellen
Ik ben inmiddels overleden
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:33:02 #259
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_193442529
Pfff, ik word echt moe van de Nederlandse media. Wat een dom gelul over Amerika.

Iedereen beweert dat er een racistische moord is gepleegd, maar hoe weet men dat? Heeft men al foto's gevonden van die agenten in KKK-kleding? Waarom is een moord door een blanke dader op een zwart slachtoffer automatisch racistisch?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_193442563
Zie video in link.

robsmithonline twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 18:40:27 #Minneapolis looks like a war zone.

What about the black people who have no grocery store now?

No pharmacy. No gym. No restaurants. Nothing. Everything is burned to the ground.

Don’t those black lives matter, too?

Now they’re destroyed. https://t.co/Z8HukY3D9n reageer retweet
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:34:39 #261
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_193442570
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:32 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Heerlijk ook die lui die op Twitter de relschoppers aanmoedigen en dan later blijkt dat hun eigen auto is vernield door datzelfde tuig _O-
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:36:33 #262
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193442616
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:34 schreef EdvandeBerg het volgende:

Heerlijk ook die lui die op Twitter de relschoppers aanmoedigen en dan later blijkt dat hun eigen auto is vernield door datzelfde tuig _O-
Of ze staan aan de poorten van hun gated community te rammelen, dan is de boot plotseling aan... :') _O-
pi_193442629
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:28 schreef YoshiBignose het volgende:
Komt omdat Aziaten geleerd hebben om hun kop te houden en niet op te vallen. Dus die klagen niet en wij zien zelf niet hoe wij ons gedragen. Heel simpel
pi_193442640
quote:
Geef Trump groot gelijk dat die het leger in gaat zetten, wat een tuig
pi_193442642
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:32 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Want overdag is er niks aan de hand?
pi_193442675
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:37 schreef BeriBeri het volgende:

[..]

Geef Trump groot gelijk dat die het leger in gaat zetten, wat een tuig
Denk niet dat Trump daar veel over te zeggen heeft.
Het is aan de gouverneurs om hun aanpak te kiezen.

Los daarvan kan je niet zomaar het leger inzetten tegen je bevolking.
pi_193442723
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:39 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Als er een opstand gaande is hoeft dat niet per se volgens die wet uit 1807. Wat nu gebeurt kun je daar ondertussen wel onder scharen.

Dat is ook zijn enige optie eigenlijk. Als President kan hij niet zoveel onder normale wetgeving.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2020 20:41:42 ]
pi_193442834
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:37 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Komt omdat Aziaten geleerd hebben om hun kop te houden en niet op te vallen. Dus die klagen niet en wij zien zelf niet hoe wij ons gedragen. Heel simpel
Oh werkt dat zo simpel? Ik dacht dat negerslaven ook jaren lang geleerd hebben om hun kop te houden en door te werken maar blijkbaar zijn ze dat al vergeten...
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:47:16 #269
438527 MissButterflyy
pi_193442842
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:39 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Los daarvan kan je niet zomaar het leger inzetten tegen je bevolking.
Ik denk dat ze idd heel goed moeten nadenken, voor ze dat zouden gaan doen.
pi_193442940
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:46 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Oh werkt dat zo simpel? Ik dacht dat negerslaven ook jaren lang geleerd hebben om hun kop te houden en door te werken maar blijkbaar zijn ze dat al vergeten...
Ow ja tot 1800.
En toen ging het fout en dat gedrag zie je nu nog steeds
pi_193442966

;(
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_193443053
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:47 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ik denk dat ze idd heel goed moeten nadenken, voor ze dat zouden gaan doen.
Wat er nodig is, is de-escalatie. Het leger inzetten laat de boel alleen maar escaleren.

Welke verzoenende taal hebben we van Trump gehoord? Niets... alleen "spierballentaal".
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:59:49 #273
3542 Gia
User under construction
pi_193443078
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:53 schreef Eufonie het volgende:
[ afbeelding ]

;(
Pfff! 🤣
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:00:55 #274
3542 Gia
User under construction
pi_193443094
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:58 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Wat er nodig is, is de-escalatie. Het leger inzetten laat de boel alleen maar escaleren.

Welke verzoenende taal hebben we van Trump gehoord? Niets... alleen "spierballentaal".
Zie hem nog geen wiegeliedjes zingen voor de snowflakes.
pi_193443108
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:53 schreef Eufonie het volgende:
[ afbeelding ]

;(
Ja maar silence is ook niet goed.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:02:52 #276
438527 MissButterflyy
pi_193443126
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:58 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ja. ‘Amerika is geweldig’. :'(
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:04:22 #277
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193443153
PpollingNumbers twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 18:14:41 "Calling in the U.S. military to supplement city police forces":

Support 58%
Oppose 30%
@MorningConsult National Poll reageer retweet
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:05:23 #278
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193443167
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:04 schreef dellipder het volgende:
PpollingNumbers twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 18:14:41 "Calling in the U.S. military to supplement city police forces":

Support 58%
Oppose 30%

@:MorningConsult National Poll reageer retweet
Had het eerder andersom verwacht.
pi_193443177
quote:

Support 58%
Oppose 30%

Mensen houden meer van veiligheid dan totale anarchie. De Democraten hebben een kapitale fout gemaakt door het proberen goedpraten van de rellen.
pi_193443188
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:07:23 #282
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193443204
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:47 schreef ExTec het volgende:

[..]

En deze reacties zijn intimiderend?

Opdringerig, irritant want bijna bedelen.

Maar intimiderend?
Als je zo je eigen sympathisanten aanspreekt dan vind ik dat wel intimiderend ja. Als een soort van schoolmeesters.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:07:23 #283
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193443205
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:05 schreef Momo het volgende:

[..]

Had het eerder andersom verwacht.
"The silent majority".
Crooked Hillary
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:09:36 #284
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193443230
Is er trouwens überhaupt een discussie in Amerika hoe dit soort gedrag tot meer Covid19 besmettingen zal leiden? Al zie ik veel demonstranten wel mondkapjes dragen, ze staan wel dicht bij elkaar.
pi_193443242
Ik heb vandaag pas voor het eerst het arrestatie filmpje gezien en ik snap eerlijk gezegd de ophef niet. Die zwarte guy gedroeg zich heel labiel en verzette zich duidelijk tegen zijn arrestatie. De knie techniek die meneer Chauvin gebruikte schijnt ook gewoon een normale politie techniek te zijn die tot een paar jaar geleden agenten aangeleerd is.

Het is niet zo alsof die zwarte guy vanuit het niets om zijn huidskleur de dood ingejaagd is. Het ligt allemaal wel iets genuanceerder. Als hij gewoon achterin die politie auto was gaan zitten dan was er niets aan de hand geweest. Nog beter was geweest als hij überhaupt geen sigaretten had gestolen uit die winkel. Gewoon een ordinaire gangster die man.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_193443245
quote:

Support 58%
Oppose 30%

Er is nogal selectief geshopt uit die poll:

https://assets.morningconsult.com/wp-uploads/2020/06/01181629/2005131_crosstabs_POLICE_RVs_FINAL_LM-1.pdf
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:10:57 #287
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193443255
quote:

Support 58%
Oppose 30%

Mensen zijn het zat dat het hele land in de fik gestoken wordt, simpel zat.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:11:22 #288
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_193443266
https://today.yougov.com/topics/politics/articles-reports/2020/06/01/trump-deploy-military-national-guard-poll-survey

quote:
52% say Trump’s plan to deploy US military on American cities is inappropriate
Het is maar welke poll je wil geloven.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:12:46 #290
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193443268
quote:
Verklaar je nader! Bij welke pagina kwam jij tot deze conclusie?
Crooked Hillary
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:12:54 #291
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193443271
Dat zoveel Amerikanen voor harder ingrijpen is, is wel zorgelijk. Zie harder optreden niet als een oplossing voor het probleem. Kan het alleen maar escaleren als er meer gewonden en doden vallen.
pi_193443275
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:10 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik heb vandaag pas voor het eerst het arrestatie filmpje gezien en ik snap eerlijk gezegd de ophef niet. Die zwarte guy gedroeg zich heel labiel en verzette zich duidelijk tegen zijn arrestatie. De knie techniek die meneer Chauvin gebruikte schijnt ook gewoon een normale politie techniek te zijn die tot een paar jaar geleden agenten aangeleerd is.

Het is niet zo alsof die zwarte guy vanuit het niets om zijn huidskleur de dood ingejaagd is. Het ligt allemaal wel iets genuanceerder. Als hij gewoon achterin die politie auto was gaan zitten dan was er niets aan de hand geweest. Nog beter was geweest als hij überhaupt geen sigaretten had gestolen uit die winkel. Gewoon een ordinaire gangster die man.
Heb je onder een steen gelegen de afgelopen jaren?

Zo ja? Dan kun je me nu aanklagen en gaan rellen op straat :P
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:14:58 #293
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193443294
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:12 schreef Momo het volgende:
Dat zoveel Amerikanen voor harder ingrijpen is, is wel zorgelijk. Zie harder optreden niet als een oplossing voor het probleem. Kan het alleen maar escaleren als er meer gewonden en doden vallen.
Op een gegeven moment valt er niets meer te plunderen en dan gaat het vanzelf weg?
Crooked Hillary
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:16:23 #294
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193443317
quote:
Als je als overheid je burgers niet beschermt, verlies je alle legitimiteit, zoals de Democraten. Als je niks doet, verergert de situatie ook. Dan moet de burger zelf in actie komen om zichzelf te beschermen. Zie het als kanker. Chemo of het zonder strijd laten verergeren.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:17:46 #295
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_193443337
quote:
Zou je dat ook zeggen als jouw winkel leeggeroofd en in de fik gestoken werd?
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:17:56 #296
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193443340
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:14 schreef dellipder het volgende:

[..]

Op een gegeven moment valt er niets meer te plunderen en dan gaat het vanzelf weg?
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:16 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Als je als overheid je burgers niet beschermt, verlies je alle legitimiteit, zoals de Democraten. Als je niks doet, verergert de situatie ook. Dan moet de burger zelf in actie komen om zichzelf te beschermen. Zie het als kanker. Chemo of het zonder strijd laten verergeren.
Denk dat een middenweg het beste is.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:18:12 #297
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193443345
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:17 schreef Momo het volgende:

[..]

[..]

Er is geen middenweg met terroristen.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:18:33 #298
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193443354
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:17 schreef the-eye het volgende:

[..]

Zou je dat ook zeggen als jouw winkel leeggeroofd en in de fik gestoken werd?
Nee, dat denk ik niet. Dan wil je wraak, zo zitten mensen in elkaar.
pi_193443358
quote:
Ik weet niet of dat per se betekent dat men harder ingrijpen wilt. Misschien heeft men meer vertrouwen in het deescalatievermogen van het leger dan van de politie/NG.
Incelfrikandel
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:20:21 #300
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193443387
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:17 schreef Momo het volgende:

Oké pappen en nathouden. Het zou jouw familiezaak of start-up maar zijn en de overheid waarop je rekent doet niets of veel te weinig. Hoe precies bereikt dit iets, volgens jou?
Crooked Hillary
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')