Welke corona regels je nou ook hanteert(voor of na 1 juni) de demonstratie van gister overtrad die regels en er werd bewust niet ingegrepen of zelfs maar een poging gedaan om de mensen naar huis te sturen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:02 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je bent inderdaad totaal uitgeluld. Je komt zelf met vergelijkingen uit andere gemeentes, van toen er andere noodverodeningen van kracht waren. Dat geeft aan dat je zelf eigenlijk ook niet weet wat er precies verkeerd is gegaan, je bent gewoon boos omdat Halsema en Amsterdam en GroenLinks.
De landelijkheid van de snelheidsverlaging was niet het punt van de analogie - het ging erom dat dingen op het ene moment wel mogen en dan later na een wetswijziging niet, of andersom.
Hoe meer mensen zich uitspreken tegen aan aanblijven als burgermeester .. hoe beter dit isquote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:09 schreef ikweethetookniet het volgende:
Aanvulling op post 189
En Nicolas: “En ik hoop dat je helemaal los gaat.”
Den Aantrekker: “Reken maar #toppriority.”
https://www.mediacourant.(...)n-femke-halsema-aan/
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Die gaat zich daar niet mee bemoeien. Hij zal ongetwijfeld wederom hameren op het inmiddels standaard riedeltje: Blijf thuis, was je handen, houdt afstand.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:12 schreef RAVW het volgende:
[..]
Hoe meer mensen zich uitspreken tegen aan aanblijven als burgermeester .. hoe beter dit is
hoop dat als Mark Rutte vanavond live te zien is , gewoon direct vraagt of Halsema wil vertrekken![]()
Dat kan ie niet eens.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:15 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Die gaat zich daar niet mee bemoeien.
'Kabinetsleden woedend over demonstratie Amsterdam'quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:12 schreef RAVW het volgende:
Hoe meer mensen zich uitspreken tegen aan aanblijven als burgermeester .. hoe beter dit is
hoop dat als Mark Rutte vanavond live te zien is , gewoon direct vraagt of Halsema wil vertrekken![]()
https://www.parool.nl/ams(...)en-halsema~bfc53ed2/quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:16 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
'Kabinetsleden woedend over demonstratie Amsterdam'![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
,,In Den Haag is hier het laatste woord nog niet over gezegd, kabinetsleden zijn woedend over de aanpak van burgemeester Femke Halsema'', zegt politiek commentator Wouter de Winther in de podcast Afhameren.
https://www.telegraaf.nl/(...)monstratie-amsterdam
Veel steun uit Den Haag hoeft ze niet te verwachten![]()
![]()
![]()
En dat is![]()
![]()
![]()
Dit kunnen nog wel eens benauwde momenten worden voor pistolenFemkie.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:16 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
'Kabinetsleden woedend over demonstratie Amsterdam'![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
,,In Den Haag is hier het laatste woord nog niet over gezegd, kabinetsleden zijn woedend over de aanpak van burgemeester Femke Halsema'', zegt politiek commentator Wouter de Winther in de podcast Afhameren.
https://www.telegraaf.nl/(...)monstratie-amsterdam
Veel steun uit Den Haag hoeft ze niet te verwachten![]()
![]()
![]()
En dat is![]()
![]()
![]()
Nee. Ze krijgt ongetwijfeld een zwaar debat, maar niemand binnen de coalitie laat haar vallen. Deze coalitie wilt door.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:23 schreef Scheepskok het volgende:
[..]
Dit kunnen nog wel eens benauwde momenten worden voor pistolenFemkie.
zal em niets verbazen als ze straks zelf opstapt , dit wil ej als persoon echt niet over je heen krijgen al deze vragen , die kan beter haar koffers pakken , excusses maken en langzaam vertrekkenquote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:23 schreef Scheepskok het volgende:
[..]
Dit kunnen nog wel eens benauwde momenten worden voor pistolenFemkie.
Deze coalitie gaat wel overstag hoor, even de druk wat meer opvoeren. Femke is exit.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:24 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Nee. Ze krijgt ongetwijfeld een zwaar debat, maar niemand binnen de coalitie laat haar vallen. Deze coalitie wilt door.
die willen echt geen gezichverlies hebben nu dus die gaan er nu ook voor , als je hier aan toegeeft is het egwoon afgelopen met je baan en kan je als hele gemeenteraad , regering wel je koffer pakken en naar Alexander toe , je je ontslag indienen ... wnat dan is de geloofwaardigheid weg bij de burgerquote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Deze coalitie gaat wel overstag hoor, even de druk wat meer opvoeren. Femke is exit.
Ik hoop het, maar ik denk dat het blijft bij een stevig debat maar een laf einde.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Deze coalitie gaat wel overstag hoor, even de druk wat meer opvoeren. Femke is exit.
Klaas Dijkhoffquote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:19 schreef RAVW het volgende:
![]()
Dus Markje zal wel moeten de VVD heeft zich al uitgesproken tegen het gebeuren
https://nos.nl/artikel/23(...)-moeten-grijpen.htmlquote:"Dit is natuurlijk niet een goed beeld voor al die Amsterdammers en Nederlanders die zich al maandenlang dingen ontzeggen omdat ze met zijn allen proberen dat virus te verslaan", vindt VVD-fractievoorzitter Dijkhoff.
Die zegt verbaasd te zijn over de reactie van Halsema. Hij had gehoopt op een "goed verhaal" over de reden waarom zij niet heeft ingegrepen toen er veel meer mensen naar de Dam kwamen dan verwacht, "Maar dat hoor je niet." Hij vindt dat de burgemeester van Amsterdam voorbereid had moeten zijn op een veel grotere opkomst dan voorspeld. "Volgens mij is dat je werk."
Ja hoor, maar dat moest ook wel. Damage control.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:29 schreef Gohf046 het volgende:
Wat we overigens ook van Halsema en haar beslissing vinden; ze is gisteravond wel meteen aangeschoven bij op1 terwijl ze wist dat ze het niet makkelijk zou krijgen. Daar kan ik wel respect voor hebben.
Als Femke blijft zitten gaat er een behoorlijke backlash ontstaan. Als Den Haag dan ook even de spierballen rolt dan is ze gewipt.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:27 schreef RAVW het volgende:
[..]
die willen echt geen gezichverlies hebben nu dus die gaan er nu ook voor , als je hier aan toegeeft is het egwoon afgelopen met je baan en kan je als hele gemeenteraad , regering wel je koffer pakken en naar Alexander toe , je je ontslag indienen ... wnat dan is de geloofwaardigheid weg bij de burger
houd er rekening mee wat in de VS gebeurd nu uit onvreden , kan ook hier in een paar uur gebeuren , denk niet dat de politiek daar op zit te wachten
Dan had ze beter weg kunnen blijven IMO. Het was nou niet alsof ze een heel sterk verhaal had.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja hoor, maar dat moest ook wel. Damage control.
In principe zou een burgemeester boven de partij politiek moeten staan. En heb toch een beetje het gevoel dat dit bij de burgemeester van Amsterdam ontbreekt. Als de Dam vol had gestaan met PVV demonstranten zou het me niet verbazen als die wel van het plein af waren geslagen door de ME?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:24 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Nee. Ze krijgt ongetwijfeld een zwaar debat, maar niemand binnen de coalitie laat haar vallen. Deze coalitie wilt door.
quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:29 schreef Gohf046 het volgende:
Wat we overigens ook van Halsema en haar beslissing vinden; ze is gisteravond wel meteen aangeschoven bij op1 terwijl ze wist dat ze het niet makkelijk zou krijgen. Daar kan ik wel respect voor hebben.
Nee, maar de beste spindoctor ter wereld kan hier geen sterk verhaal van makenquote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:32 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Dan had ze beter weg kunnen blijven IMO. Het was nou niet alsof ze een heel sterk verhaal had.
Prietpraat van de bovenste plank door een leider in noodquote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:32 schreef Gohf046 het volgende:
...Het was nou niet alsof ze een heel sterk verhaal had.
Dat is 'whataboutism', daar ben ik zelf niet zo'n fan van. Een wat-als is altijd lastig.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:32 schreef Megumi het volgende:
[..]
In principe zou een burgemeester boven de partij politiek moeten staan. En heb toch een beetje het gevoel dat dit bij de burgemeester van Amsterdam ontbreekt. Als de Dam vol had gestaan met PVV demonstranten zou het me niet verbazen als die wel van het plein af waren geslagen door de ME?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |