abonnement Unibet Coolblue
pi_193381026
quote:
De zomervakantie...Is het dan over?
Kunnen alle gezinnen dan met de caravan weer naar Frankrijk/Spanje/Itali. Als vanouds. Alsof er niets gebeurd is.

Of is het beter om maar snel iets te reserveren in Nederland voor het hier ook vol geboekt is?

Ennn wat zijn jouw plannen. En denk je dat het doorgaat?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 10:04:03 #2
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193381035
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 01:35 schreef MakkieR het volgende: Waarom hoor je eigenlijk zo weinig over het "onbezorgd" op vakantie gaan. Ik denk namelijk dat dit een heel belangrijk criterium gaat worden voor heel veel Nederlanders. Waarom zou je ongeveer 1500 euro betalen als deze vakantie je meer zorgen meegeeft in plaats van minder. zorgen over de regelgeving, boetebeleid, willekeur, discriminatie, vast komen te zitten, faillissement en dus je reissom kwijtraken, de ziekte zelf, de quarantaine, het gebrek aan gezelligheid etc etc. Nu hoor je in de media vooral dat Nederlanders niet kan wachten om op vakantie te gaan, terwijl ik veel meer meekrijg , dat veel van mijn vrienden geen geld wil betalen voor een vakantie met heel veel zorgen. ( mochten we alweer op vakantie kunnen )
Voor iedereen anders uiteindelijk. Ligt er ook aan in wat voor vakantie je genteresseerd bent. In mijn omgeving kunnen mensen juist niet wachten om te gaan. Voor mij is het ook gewoon erg belangrijk om af en toe in een ander land te zijn. Compleet andere omgeving. Maakt ons echt geen reet uit dat we evt mondkapjes moeten dragen in het OV of in het vliegtuig. Als dat betekent dat we op bestemming wel lekker de natuur in kunnen of wat rond kunnen dwalen in een stad met de camera dan hebben we dat er makkelijk voor over. Voor ons is de enige vereiste dat de horeca open is (reserveren is geen punt) (hotels dus ook), en dat er evt wat bussen rijden voor de natuur. Of we pakken de auto.

Het is dus maar net hoe belangrijk een vakantie voor je is. Iedereen is anders en zo. Wij gaan gewoon onbezorgd op vakantie hoor. Af en toe een mondkapje dragen, of reserveren bij een restaurant. Boeien. Qua boeken...doen we altijd met gratis annuleren, dus we kunnen altijd annuleren als de situatie veranderd. Alleen vliegreis niet, maar voucher vinden we prima. En ja, je kan er vast komen te zitten, maar die kans is zo klein. In normale tijden kan er ook altijd wel wat gebeuren.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 10:09:14 #3
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_193381080
Ik zou al tevreden zijn wanneer ik naar Belgi of Duitsland kan voor een weekendje weg.
pi_193381112
Ik zit wel echt in dubio.

Boek meestal een georganiseerde groepsreis via Shoestring, FOX o.i.d.
Meestal buiten Europa.

Of een andere organisatie binnen Europa.

Heb wel een goede vriend met wie ik eventueel (weer) op vakantie kan gaan, net als vorig jaar, en ook begin januari stedentripje mee gedaan, maar verder dan dat gaat het niet. Geen grote vriendengroep die allemaal op vakantie kunnen en willen; meesten zijn gebonden aan perioden en hebben al partner en kind.

Geen flauw idee wat ik nu moet doen de komende maanden.

Meestal vermeed ik de zomer en ging ik juni en september weg, of begin juli en eind augustus. Of oktober en november. In februari en april ook weggeweest. Eigenlijk altijd, behalve juli en augustus - de echte zomermaanden.

Ik denk er nog even over na. Hoe, wat, waar en met wie. Geen flauw idee.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193381115
Ik ga sowieso altijd na de schoolvakanties op vakantie dus zal dit jaar ook wel weer lekker in september/oktober worden dat ik naar een mooi land ga.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_193381126
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:04 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Voor iedereen anders uiteindelijk. Ligt er ook aan in wat voor vakantie je genteresseerd bent. In mijn omgeving kunnen mensen juist niet wachten om te gaan. Voor mij is het ook gewoon erg belangrijk om af en toe in een ander land te zijn. Compleet andere omgeving. Maakt ons echt geen reet uit dat we evt mondkapjes moeten dragen in het OV of in het vliegtuig. Als dat betekent dat we op bestemming wel lekker de natuur in kunnen of wat rond kunnen dwalen in een stad met de camera dan hebben we dat er makkelijk voor over. Voor ons is de enige vereiste dat de horeca open is (reserveren is geen punt) (hotels dus ook), en dat er evt wat bussen rijden voor de natuur. Of we pakken de auto.

Het is dus maar net hoe belangrijk een vakantie voor je is. Iedereen is anders en zo. Wij gaan gewoon onbezorgd op vakantie hoor. Af en toe een mondkapje dragen, of reserveren bij een restaurant. Boeien. Qua boeken...doen we altijd met gratis annuleren, dus we kunnen altijd annuleren als de situatie veranderd. Alleen vliegreis niet, maar voucher vinden we prima. En ja, je kan er vast komen te zitten, maar die kans is zo klein. In normale tijden kan er ook altijd wel wat gebeuren.
Weet je wat ik nou niet begrijp: topic na topic is het "economie dit, economie dat".. Maar even zelf een bijdrage leveren aan het economisch herstel in Nederland door de zomervakantie hier te blijven en de centen die je normaal gesproken in het buitenland uitgeeft in de nederlandse economie te pompen is dan voor veel mensen weer een stap te ver. Ik vind dat eerlijk gezegd een beetje hypocriet.

Dit is een van de argumenten waarom wij dit jaar niet op vakantie naar het buitenland gaan. Verder schat ik het risico op vast komen zitten in het vakantieland of bij terugkomst verplicht nog twee weken in quarantaine te moeten iets hoger in dan jij. Ik werk niet in loondienst dus dat risicio (wat nu echt vele malen groter is dan "normaal") kan ik me niet veroorloven. Een andere reden is dat een broer van een vriend meer dan een maand op de Filipijnen heeft vastgezeten

Dat betekent niet dat ik je je vakantie wil ontzeggen of je dat niet gun, en wat mij betreft maak je een wereldreis, maar ik vind het wel een tikkie vreemd.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 10:17:37 #7
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193381157
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 09:24 schreef lighted het volgende: [..] Een fotoshoot? Of met je dikke hol op een kameel?
Kameel. Als ik op een ezel had willen zitten dan was ik wel op je moeder geklommen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 30 mei 2020 @ 10:19:29 #8
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193381173
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:13 schreef JFlip het volgende:

[..]

Weet je wat ik nou niet begrijp: topic na topic is het "economie dit, economie dat".. Maar even zelf een bijdrage leveren aan het economisch herstel in Nederland door de zomervakantie hier te blijven en de centen die je normaal gesproken in het buitenland uitgeeft in de nederlandse economie te pompen is dan voor veel mensen weer een stap te ver. Ik vind dat eerlijk gezegd een beetje hypocriet.

Dit is een van de argumenten waarom wij dit jaar niet op vakantie naar het buitenland gaan. Verder schat ik het risico op vast komen zitten in het vakantieland of bij terugkomst verplicht nog twee weken in quarantaine te moeten iets hoger in dan jij. Ik werk niet in loondienst dus dat risicio (wat nu echt vele malen groter is dan "normaal") kan ik me niet veroorloven. Een andere reden is dat een broer van een vriend meer dan een maand op de Filipijnen heeft vastgezeten

Dat betekent niet dat ik je je vakantie wil ontzeggen of je dat niet gun, en wat mij betreft maak je een wereldreis, maar ik vind het wel een tikkie vreemd.
Iedereen is anders h, je moet doen wat goed voelt voor jou ^O^ Dat jij liever enkel in NL blijft noem ik ook niet vreemd. Je oordeelt wel vrij makkelijk.

Niet dat ik je ook maar enige verantwoording schuldig ben, maar ook binnen NL gaan wij gewoon weekendjes weg. We gaan vrij vaak uit eten. Dus hypocriet zou ik het niet noemen. Daarnaast is er meer dan enkel de Nederlandse economie. Er is ook een wereldwijde economie. Maar hey, prima als jij me hypocriet vind hoor, ik slaap er niet minder om. Gun jou sowieso een hele fijne zomer!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 10:56:30 #9
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_193381437
Geef al zat geld uit in NL. Mag ik dan in de zomer aub naar het buitenland :6
Haters everywhere but I don't really care.
pi_193381645
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:13 schreef JFlip het volgende:

[..]

Weet je wat ik nou niet begrijp: topic na topic is het "economie dit, economie dat".. Maar even zelf een bijdrage leveren aan het economisch herstel in Nederland door de zomervakantie hier te blijven en de centen die je normaal gesproken in het buitenland uitgeeft in de nederlandse economie te pompen is dan voor veel mensen weer een stap te ver. Ik vind dat eerlijk gezegd een beetje hypocriet.

Dit is een van de argumenten waarom wij dit jaar niet op vakantie naar het buitenland gaan. Verder schat ik het risico op vast komen zitten in het vakantieland of bij terugkomst verplicht nog twee weken in quarantaine te moeten iets hoger in dan jij. Ik werk niet in loondienst dus dat risicio (wat nu echt vele malen groter is dan "normaal") kan ik me niet veroorloven. Een andere reden is dat een broer van een vriend meer dan een maand op de Filipijnen heeft vastgezeten

Dat betekent niet dat ik je je vakantie wil ontzeggen of je dat niet gun, en wat mij betreft maak je een wereldreis, maar ik vind het wel een tikkie vreemd.
Dit.

De hele wereld heeft oranje reisadvies, een verstandig mens zou er dan niet eens over nadenken. Ik vraag me dan ook af of diezelfde mensen het prettig vinden om in quarantaine gezet te worden, of dat de reisverzekering niets uitkeert als er wat gebeurt. Los daarvan zal deze toestand natuurlijk veel langer duren als mensen overal maar naar toe gaan en terug komen met corona. Reizen maakt de kans op nieuwe golf van besmettingen vele malen groter. Als iedereen nou gewoon thuis blijft, is deze toestand veel sneller afgelopen.

quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:19 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Iedereen is anders h, je moet doen wat goed voelt voor jou ^O^ Dat jij liever enkel in NL blijft noem ik ook niet vreemd. Je oordeelt wel vrij makkelijk.

:') . Nee dus, dat is nou net het punt.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 11:30:25 #11
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193381745
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 11:18 schreef Granqvist het volgende:

[..]

Dit.

De hele wereld heeft oranje reisadvies, een verstandig mens zou er dan niet eens over nadenken. Ik vraag me dan ook af of diezelfde mensen het prettig vinden om in quarantaine gezet te worden, of dat de reisverzekering niets uitkeert als er wat gebeurt. Los daarvan zal deze toestand natuurlijk veel langer duren als mensen overal maar naar toe gaan en terug komen met corona. Reizen maakt de kans op nieuwe golf van besmettingen vele malen groter. Als iedereen nou gewoon thuis blijft, is deze toestand veel sneller afgelopen.
[..]

:') . Nee dus, dat is nou net het punt.
Als jij lekker thuis wil blijven moet je dat doen. Geen oordeel daar. Probeer het dan andersom ook niet te doen ^O^ Als het reisadvies word aangepast is er helemaal geen reden om er niet naar toe te gaan.

Er zijn mensen die prima happy zijn in hun eigen tuin, maar je moet niet gaan verwachten dat iedereen dat dan moet moet gaan doen. Ik roep ook niet dat iedereen maar op vakantie moet gaan, omdat IK graag op vakantie ga :D


Ik zou het met je eens zijn als het negatieve reisadvies zou blijven staan overigens, maar als dat word aangepast dan gebeurd dat met een reden: het kan weer en ze zien geen reden om het niet toe te staan. Je kan dan bang thuis blijven of er gebruik van maken. Ieder zo z'n keuze.

quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:56 schreef matthijst het volgende:
Geef al zat geld uit in NL. Mag ik dan in de zomer aub naar het buitenland :6
Dat mag in dit topic blijkbaar niet, want dan geef je niet om de economie _O- En hun zijn happy in hun tuin, dus dan moet de rest dat ook maar leuk vinden.

Je zou toch maar eens accepteren dat iedereen anders is :+ Iemand anders dingen gunnen en zo.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193381949
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 11:30 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Als jij lekker thuis wil blijven moet je dat doen. Geen oordeel daar. Probeer het dan andersom ook niet te doen ^O^ Als het reisadvies word aangepast is er helemaal geen reden om er niet naar toe te gaan.
Dat.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_193382062
Frankrijk is trouwens wel heel snel van "deze zomer zijn buitenlandse toeristen niet welkom" naar "welkom vanaf 15 juni" gegaan. :o
pi_193382375
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 11:30 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Als jij lekker thuis wil blijven moet je dat doen. Geen oordeel daar. Probeer het dan andersom ook niet te doen ^O^ Als het reisadvies word aangepast is er helemaal geen reden om er niet naar toe te gaan.

Er zijn mensen die prima happy zijn in hun eigen tuin, maar je moet niet gaan verwachten dat iedereen dat dan moet moet gaan doen. Ik roep ook niet dat iedereen maar op vakantie moet gaan, omdat IK graag op vakantie ga :D


Ik zou het met je eens zijn als het negatieve reisadvies zou blijven staan overigens, maar als dat word aangepast dan gebeurd dat met een reden: het kan weer en ze zien geen reden om het niet toe te staan. Je kan dan bang thuis blijven of er gebruik van maken. Ieder zo z'n keuze.
[..]

Dat mag in dit topic blijkbaar niet, want dan geef je niet om de economie _O- En hun zijn happy in hun tuin, dus dan moet de rest dat ook maar leuk vinden.

Je zou toch maar eens accepteren dat iedereen anders is :+ Iemand anders dingen gunnen en zo.
In je eerste alinea aangeven niet te oordelen, en dan vervolgens met een oordeel en een stropop aan komen zetten..
Mijn punt is dat je de Nederlandse economie meer helpt door je zomervakantie in Nederland te vieren (en dan bedoel ik niet dat je in je tuin moet blijven). Nog even los van het of het berhaupt verstandig is om tijdens een pandemie te gaan reizen.
pi_193382421
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 12:37 schreef JFlip het volgende:

[..]

Mijn punt is dat je de Nederlandse economie meer helpt door je zomervakantie in Nederland te vieren (en dan bedoel ik niet dat je in je tuin moet blijven). Nog even los van het of het berhaupt verstandig is om tijdens een pandemie te gaan reizen.
Velen hebben hun vakantie al geboekt voordat ze ooit van Corona hadden gehoord, zoals ik. Ik kan mijn geld maar 1 keer uitgeven en dat ligt nu bij een reisorganisatie. Ik heb dus geen keus.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 13:07:06 #16
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193382656
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 12:37 schreef JFlip het volgende:

[..]

In je eerste alinea aangeven niet te oordelen, en dan vervolgens met een oordeel en een stropop aan komen zetten..
Mijn punt is dat je de Nederlandse economie meer helpt door je zomervakantie in Nederland te vieren (en dan bedoel ik niet dat je in je tuin moet blijven). Nog even los van het of het berhaupt verstandig is om tijdens een pandemie te gaan reizen.
Ik val er alleen over dat jij blijkbaar denkt te kunnen bepalen wat anderen zouden moeten, omdat jij je er niet goed bij voelt om het land uit te gaan. Ik val er over dat je me hypocriet noemt, terwijl dat in deze nergens op slaat. Ik noem jou ook niet hypocriet (als ik het echt zou willen zou ik daar ook wel een onzinnige onderbouwing voor kunnen vinden). Ik zeg ook niet dat iedereen maar op vakantie moet gaan, omdat ik dat graag doe. Niet je eigen ideen en wensen op anderen projecteren en zo.

Het reisadvies voor sommige landen zal worden aangepast met een reden. Doen ze echt niet als ze het extra onveilig achten. Niks raars als je er dan gebruik van maakt.

Nederlandse economie is zeker belangrijk; daarom steunen we die ook. :) Wereldwijde economie ook nog eens. ^O^ Helemaal prima als jij enkel de Nederlandse economie wil steunen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193382676
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:01 schreef Salina het volgende:
berhaupt, dat mensen er zo;n plezier in scheppen om juist te gaan winkelen op vakantie. Kan er echt met mijn pet niet bij. Een beetje toeristisch shoppen kan nog wel, souveniertjes kijken, maar echt naar die winkels gaan die je in NL ook hebt, alleen maar omdat je niet anders of beters kunt verzinnen op vakantie en omdat het in het buitenland 10 euro goeiekoper is dan hier in NL....

@:delano.888 ga dan de natuur in, bezoek onbekende gebieden, kleine onbekende stadjes, dt is het leukste aan vakantie (naast natuurlijk zonnen, zuipen en relaxen bij het zwembad met een cocktail zo op zijn tijd).
Die dingen die je noemt doen we uiteraard ook, ik noemde alleen op waar ik tegenop zie. En nee winkelen in kleding winkels uiteraard niet dat kan thuis.

Maar inderdaad de toeristische winkeltjes (souvenir / strand tas) doen we wel, en die zijn nu waarschijnlijk onmogelijk met 1,5 / 2m, en dan ook nog inc mondkapje bij 30 graden. Dus dat is wel balen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  zaterdag 30 mei 2020 @ 13:21:41 #18
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193382792
Mocht Griekenland weer opengaan komende maand dan is dat een serieuze optie voor ons, mits er een goede deal te vinden is (en daar ga ik wel van uit, maar zal afhankelijk zijn van vraag en aanbod. Als iedereen opeens ditzelfde lumineuze idee heeft dan zitten die vliegtuigen zo vol).
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_193382833
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 10:13 schreef JFlip het volgende:

Weet je wat ik nou niet begrijp: topic na topic is het "economie dit, economie dat".. Maar even zelf een bijdrage leveren aan het economisch herstel in Nederland door de zomervakantie hier te blijven en de centen die je normaal gesproken in het buitenland uitgeeft in de nederlandse economie te pompen
Gros gaat all inclusive en geeft alles uit in NL voor vertrek, er druppelt nauwelijks iets door in de lokale economien.

Veel Nederlandse bedrijven zijn in buitenlandse handen, het zou zomaar kunnen dat je met een buitenlandse all incl reis meer geld in de NL economie pompt dan met je 'binnenlandse' bestedingen.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 13:27:08 #20
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193382864
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 13:25 schreef Za het volgende:

[..]

Gros gaat all inclusive en geeft alles uit in NL voor vertrek, er druppelt nauwelijks iets door in de lokale economien.

Veel Nederlandse bedrijven zijn in buitenlandse handen, het zou zomaar kunnen dat je met een buitenlandse all incl reis meer geld in de NL economie pompt dan met je 'binnenlandse' bestedingen.
En dit ook ja.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193383061
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 13:25 schreef Za het volgende:

[..]

Gros gaat all inclusive.
Is dat zo? Ik ken echt niemand die dat doet.
pi_193383284
Zijn altijd van die linkse mensen en veel met uitkering of arbeidsongeschikt die gaan roepen dat anderen niet weg mogen. Zoals deze tweeter

Sanneke89 twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 11:20:42 Ik verbaas me echt hoeveel mensen op vakantie willen en gaan in het buitenland. Waarom kunnen we dat met zijn allen een jaar niet doen? reageer retweet
Overal commentaar op hebben en elke dag even zeggen dat het zo druk buiten is etc. Manmanman.

Wordt heerlijke zomer juist vol leuke tripjes!
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zaterdag 30 mei 2020 @ 14:17:38 #23
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_193383302
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 14:14 schreef RipCity het volgende:
Zijn altijd van die linkse mensen en veel met uitkering of arbeidsongeschikt die gaan roepen dat anderen niet weg mogen. Zoals deze tweeter

Sanneke89 twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 11:20:42 Ik verbaas me echt hoeveel mensen op vakantie willen en gaan in het buitenland. Waarom kunnen we dat met zijn allen een jaar niet doen? reageer retweet
Overal commentaar op hebben en elke dag even zeggen dat het zo druk buiten is etc. Manmanman.

Wordt heerlijke zomer juist vol leuke tripjes!
Ik weet niet of ze links of rechts zijn, maar ze zijn in ieder geval dodelijk vermoeiend.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 14:25:39 #24
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193383369
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 14:14 schreef RipCity het volgende:
Zijn altijd van die linkse mensen en veel met uitkering of arbeidsongeschikt die gaan roepen dat anderen niet weg mogen. Zoals deze tweeter

Sanneke89 twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 11:20:42 Ik verbaas me echt hoeveel mensen op vakantie willen en gaan in het buitenland. Waarom kunnen we dat met zijn allen een jaar niet doen? reageer retweet
Overal commentaar op hebben en elke dag even zeggen dat het zo druk buiten is etc. Manmanman.

Wordt heerlijke zomer juist vol leuke tripjes!
Word vaak wel geroepen door lui die zelf niet weg willen/kunnen en het anderen dan ook niet gunnen inderdaad. Anders snap ik niet waarom ze de noodzaak voelen om voor anderen te bepalen wat ze zouden moeten doen. Reisbeperkingen gaan er bij bepaalde bestemmingen niet zomaar van af.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193384686
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 14:14 schreef RipCity het volgende:
Zijn altijd van die linkse mensen en veel met uitkering of arbeidsongeschikt die gaan roepen dat anderen niet weg mogen. Zoals deze tweeter

Sanneke89 twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 11:20:42 Ik verbaas me echt hoeveel mensen op vakantie willen en gaan in het buitenland. Waarom kunnen we dat met zijn allen een jaar niet doen? reageer retweet
Overal commentaar op hebben en elke dag even zeggen dat het zo druk buiten is etc. Manmanman.

Wordt heerlijke zomer juist vol leuke tripjes!
liever jullie doodziek dan dat ik dat heb; zomertripjes kan mij gestolen worden *O*
pi_193384783
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 16:24 schreef mschol het volgende:

[..]

liever jullie doodziek dan dat ik dat heb; zomertripjes kan mij gestolen worden *O*
Zeg je dit ook tegen je buren, collega's, vrienden en familie?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 16:36:13 #27
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_193384837
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 16:24 schreef mschol het volgende:

[..]

liever jullie doodziek dan dat ik dat heb; zomertripjes kan mij gestolen worden *O*
En wat nu als iedereen gewoon gezond terugkomt? Word je dan boos omdat ze niet ziek zijn geworden ondanks jouw vurige wens?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_193384924
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 16:36 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

En wat nu als iedereen gewoon gezond terugkomt? Word je dan boos omdat ze niet ziek zijn geworden ondanks jouw vurige wens?
Je kunt de vraag juist ook omkeren:

Wat als iedereen - waarvan mschol wenst dat die gewoon lekker op vakantie mag - nu juist besmet terugkomt (waar hij op doelt met zijn "liever jullie doodziek"). Is dat misschien wat hij wil?

En dan terug naar de straat waar mschol woont, het kantoor waar mschol werkt, de supermarkt waar mschool zijn broccoli koopt, de sportschool waar mschol traint...

@mschol ?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193385566
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 11:18 schreef Granqvist het volgende:

[..]

Dit.

De hele wereld heeft oranje reisadvies, een verstandig mens zou er dan niet eens over nadenken. Ik vraag me dan ook af of diezelfde mensen het prettig vinden om in quarantaine gezet te worden, of dat de reisverzekering niets uitkeert als er wat gebeurt. Los daarvan zal deze toestand natuurlijk veel langer duren als mensen overal maar naar toe gaan en terug komen met corona. Reizen maakt de kans op nieuwe golf van besmettingen vele malen groter. Als iedereen nou gewoon thuis blijft, is deze toestand veel sneller afgelopen.
[..]

:') . Nee dus, dat is nou net het punt.
Wat er denk ik ook bijkomt kijken is " het begrip medelijden " Voor corona hadden Nederlanders en dus ook politici, ( want die volgt het politieke klimaat ) medelijden met de gestrande reizigers, met de gedupeerden van de niet uitgekeerde reisverzekeringen of mensen die besmet raken met corona. Je wist het niet en dus kon je er niks aan doen. Maar nu met corona is dat politieke klimaat denk ik ook wel aan het veranderen. Waar Nederlanders straks geen ruk meer geeft om de problemen die voorkomt tijdens een gemaakte reis in tijden van Corona. We zagen dit al een beetje met Vindicat die op wintersport ging vlak na de kennismaking met corona. Er werd toen ook al enorm geoordeeld over deze studentenvereniging en terwijl dat nog vrij legaal was en dus mocht. Maar nu we veel meer weten wat de risico's zijn, denk ik niet dat je moet verwachten dat de regering je te hulp schiet mocht het ergens fout gaan.

Voor mij geldt vooral een gewaarschuwd mens telt voor twee, voor Corona kwam je er nog genadig vanaf, Maar tijdens corona laat de regering je keihard vallen mocht je in de problemen komen. Dat is mijn voorspelling.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 17:37:46 #30
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193385641
Lekker een zomer in eigen land, niks mis mee ^O^
  zondag 31 mei 2020 @ 06:58:41 #31
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193396344
Griekenland gaat open *O*
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_193396486
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 06:58 schreef Drekkoning het volgende:
Griekenland gaat open *O*
Inclusief quarantaine.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193396537
Voor Nederland ook? NL zat niet bij de 29 landen paar dagen terug. Nu dan wel? @Jor_Dii @Drekkoning
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193396570
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 08:11 schreef Salina het volgende:
Voor Nederland ook? NL zat niet bij de 29 landen paar dagen terug. Nu dan wel? @:Jor_Dii @:Drekkoning
Nu wel maar met quarantaine :')

https://nos.nl/artikel/23(...)-in-quarantaine.html
pi_193396576
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 08:16 schreef alpeko het volgende:

[..]

Nu wel maar met quarantaine
Dank. Quarantaine bij aankomst OP vakantie of bij thuiskomst in NL?

Dat eerste is toch serieus geen optie? Wie wil er in hemelsnaam ergens naar toe op vakantie om allereerst 2 weken in quarantaine te gaan?

Of is het bij terugkomst in NL in quarantaine? Heb nog geen nieuws gelezen vanmorgen. Tegenwoordig ontdek ik hier op FOK veel meer dan in de online kranten. :+

Dank voor de EDIT @alpeko, zal link NOS lezen!
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193396581
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 08:19 schreef Salina het volgende:

[..]

Dank. Quarantaine bij aankomst OP vakantie of bij thuiskomst in NL?

Dat eerste is toch serieus geen optie? Wie wil er in hemelsnaam ergens naar toe op vakantie om allereerst 2 weken in quarantaine te gaan?

Of is het bij terugkomst in NL in quarantaine? Heb nog geen nieuws gelezen vanmorgen. Tegenwoordig ontdek ik hier op FOK veel meer dan in de online kranten. :+

Dank voor de EDIT, zal link NOS lezen!
Quarantaine ter plaatse is het enige wat helpt, echter het is niet verplicht behalve als je positief getest wordt dan word je in begeleide quarantaine geplaatst.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_193396613
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 08:21 schreef danos het volgende:

[..]

Quarantaine ter plaatse is het enige wat helpt, echter het is niet verplicht behalve als je positief getest wordt dan word je in begeleide quarantaine geplaatst.
Quarantaine bij aankomst dus, sic. Ergens snap ik het wel, en alles voor de landsveiligheid en gezondheid enzo, maar dit is wel de doodsteek voor het toerisme hoor.

Welke toerist gaat er nu op vakantie om eerst in quarantaine te moeten? Niemand toch?
Stel je bent negatief, dan moet je 1 week in quarantaine. Stel je hebt 2 weken gepland, dan heb je effectief 1 week echte vakantie over om leuke dingen te doen buiten je hotel-appartement.

Wil je 2 weken echt een leuke onbezorgde vakantie hebben, moet je effectief 3 weken boeken eigenlijk. Of je moet de quarantaine links laten liggen - tegen de maatregelen en adviezen in.

En dan heb je het alleen over niet-besmet zijn (negatieve test).

@danos dit staat in de NOS link:

Ook wie negatief test, moet een week in quarantaine, al wordt dat niet gecontroleerd.

Verplichte quarantaine dus. Maar niet gecontroleerd? Wat de fok is dat dan weer? Gewoon een fake maatregel dus. Doe het dan gewoon niet. Net als die handhavers hier in NL die niet meer gaan handhaven. Verzin een maatregel en voer die gewoon uit, of laat die maatregel anders gewoon weg. Dit is prutsbeleid.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193396822
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 08:26 schreef Salina het volgende:

[..]

Quarantaine bij aankomst dus, sic. Ergens snap ik het wel, en alles voor de landsveiligheid en gezondheid enzo, maar dit is wel de doodsteek voor het toerisme hoor.

Welke toerist gaat er nu op vakantie om eerst in quarantaine te moeten? Niemand toch?
Stel je bent negatief, dan moet je 1 week in quarantaine. Stel je hebt 2 weken gepland, dan heb je effectief 1 week echte vakantie over om leuke dingen te doen buiten je hotel-appartement.

Wil je 2 weken echt een leuke onbezorgde vakantie hebben, moet je effectief 3 weken boeken eigenlijk. Of je moet de quarantaine links laten liggen - tegen de maatregelen en adviezen in.

En dan heb je het alleen over niet-besmet zijn (negatieve test).

@:danos dit staat in de NOS link:

Ook wie negatief test, moet een week in quarantaine, al wordt dat niet gecontroleerd.

Verplichte quarantaine dus. Maar niet gecontroleerd? Wat de fok is dat dan weer? Gewoon een fake maatregel dus. Doe het dan gewoon niet. Net als die handhavers hier in NL die niet meer gaan handhaven. Verzin een maatregel en voer die gewoon uit, of laat die maatregel anders gewoon weg. Dit is prutsbeleid.
Kortgezegd het kan dus niet, maar dat wil men niet zeggen omdat het toerisme dan gecompenseerd moet worden. Dus onduidelijke regels.

Maarja sowieso, welke gek gaat er deze zomer voor een vakantie in een vliegtuig zitten.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_193397152
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 08:59 schreef danos het volgende:

[..]

Kortgezegd het kan dus niet, maar dat wil men niet zeggen omdat het toerisme dan gecompenseerd moet worden. Dus onduidelijke regels.

Maarja sowieso, welke gek gaat er deze zomer voor een vakantie in een vliegtuig zitten.
Het kan niet vanwege Schengen volgens mij
  zondag 31 mei 2020 @ 09:55:53 #40
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_193397384
Betekent dat dat als je Griekenland al geboekt had, je nu nul terug krijgt met de risico's dat je aan komt en twee weken in quarantaine moet dus? En berhaupt een week.

Dat, is wel ruk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 31 mei 2020 @ 09:56:32 #41
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_193397393
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 08:59 schreef danos het volgende:

[..]

Kortgezegd het kan dus niet, maar dat wil men niet zeggen omdat het toerisme dan gecompenseerd moet worden. Dus onduidelijke regels.

Maarja sowieso, welke gek gaat er deze zomer voor een vakantie in een vliegtuig zitten.
Ik zou wel weer een vliegtuig in stappen hoor inmiddels, en zat mensen met mij merk ik om me heen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_193397611
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:55 schreef Molo het volgende:
Betekent dat dat als je Griekenland al geboekt had, je nu nul terug krijgt met de risico's dat je aan komt en twee weken in quarantaine moet dus? En berhaupt een week.

Dat, is wel ruk
Die week quarantaine lijkt me puur “op papier” te bestaan. In werkelijkheid gaat niemand zich daar aan houden. Alle zuid Europese landen staan te springen om toeristen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 31 mei 2020 @ 10:39:52 #43
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_193397874
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 08:21 schreef danos het volgende:

[..]

Quarantaine ter plaatse is het enige wat helpt, echter het is niet verplicht behalve als je positief getest wordt dan word je in begeleide quarantaine geplaatst.
Het enige wat helpt is dat mensen lekker thuis vakantie vieren en niet zo achterlijk zijn om op vakantie te gaan.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  zondag 31 mei 2020 @ 10:41:29 #44
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193397888
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 08:59 schreef danos het volgende:

Maarja sowieso, welke gek gaat er deze zomer voor een vakantie in een vliegtuig zitten.
Daar ga je je nog over verbazen denk ik :')
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  zondag 31 mei 2020 @ 10:42:18 #45
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_193397897
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 09:56 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik zou wel weer een vliegtuig in stappen hoor inmiddels, en zat mensen met mij merk ik om me heen
Hoeft er maar eentje in het vliegtuig te zitten die besmet is met Corona...
lariekoek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_193397932
Dit jaar even geen vakantie voor mij. Als ik op vakantie ben, wil ik vrij zijn om te doen en laten wat ik wel. Geen restaurantjes kunnen pakken of menigtes moeten ontwijken doet afbreuk aan het vakantiegevoel. Ik ga daarom mijn vakantiedagen vol inzetten om te klussen aan mijn huis.
One man's trash, another man's treasure.
pi_193397955
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:42 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Hoeft er maar eentje in het vliegtuig te zitten die besmet is met Corona...
Ja, of eentje in de supermarkt... of eentje op je werk...of eentje in de bus....of eentje in de trein...of je partner bij je in de auto...
pi_193397988
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 08:26 schreef Salina het volgende:
Quarantaine bij aankomst dus, sic. Ergens snap ik het wel, en alles voor de landsveiligheid en gezondheid enzo, maar dit is wel de doodsteek voor het toerisme hoor.

Welke toerist gaat er nu op vakantie om eerst in quarantaine te moeten? Niemand toch?
Dat is het doel toch ook? Als je geen toeristen uit bepaalde gebieden wil doe je gewoon verplichte quarantaine.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193398278
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:47 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ja, of eentje in de supermarkt... of eentje op je werk...of eentje in de bus....of eentje in de trein...of je partner bij je in de auto...
Je zit meestal uren in een vliegtuig, niet te vergelijken met supermarkt.
Maar mondkapjes zijn verplicht toch?
pi_193398460
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:16 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Je zit meestal uren in een vliegtuig, niet te vergelijken met supermarkt.
Maar mondkapjes zijn verplicht toch?
Geloof het wel ja, aan de andere kant is er (denk ik) goede ventilatie in een vliegtuig?
pi_193398510
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:28 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Geloof het wel ja, aan de andere kant is er (denk ik) goede ventilatie in een vliegtuig?
Geen verstand van maar gezien de druk in de cabine zou ik denken dat het meer circulatie is dan ventilatie.
Je kan geen raampje open zetten :+
pi_193398592
Bij ventilatie moet je lucht zo'n 70 graden opwarmen dus doen ze zo veel mogelijk circuleren. Daarnaast zit je met zn allen in een buis, die lucht moet ook ergens afgevoerd worden.

Laat mijn beurt maar even voorbij gaan. Ik ga lekker naar de wadden en/of Friesland.
pi_193398613
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:37 schreef qajariaq het volgende:
Bij ventilatie moet je lucht zo'n 70 graden opwarmen dus doen ze zo veel mogelijk circuleren. Daarnaast zit je met zn allen in een buis, die lucht moet ook ergens afgevoerd worden.

Laat mijn beurt maar even voorbij gaan. Ik ga lekker naar de wadden en/of Friesland.
Aan de andere kant, ik heb nog geen verhaal gezien van 50 man die in het vliegtuig is besmet... zoals je wel eens leest van een kerk oid.
pi_193398707
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:39 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Aan de andere kant, ik heb nog geen verhaal gezien van 50 man die in het vliegtuig is besmet... zoals je wel eens leest van een kerk oid.
  zondag 31 mei 2020 @ 11:47:15 #55
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_193398720
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 10:47 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ja, of eentje in de supermarkt... of eentje op je werk...of eentje in de bus....of eentje in de trein...of je partner bij je in de auto...
In het vliegtuig zit je normaal gesproken langer en komt er geen frisse lucht binnen dus is het risico groter.
lariekoek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_193398874
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:46 schreef qajariaq het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ze zullen er vast wel zijn, maar recent zie/hoor je er niet veel over. Terwijl er de laatste maanden toch wel is gevlogen.
pi_193399001
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 12:00 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ze zullen er vast wel zijn, maar recent zie/hoor je er niet veel over. Terwijl er de laatste maanden toch wel is gevlogen.
Ja wat wil je nou. Vliegen was een van de eerste dingen die niet meer kon dus zijn er inderdaad niet duizenden mensen besmet in al die geparkeerde vliegtuigen op de landingsbaan.

quote:
Corona bestaat helemaal niet want er is geen bewijs van en wat er wel is negeer ik het of weiger te geloven dat het waar is.
Grappig detail is dat dit plaatje afkomstig is van de site van ...
pi_193399061
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 12:07 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ja wat wil je nou. Vliegen was een van de eerste dingen die niet meer kon dus zijn er inderdaad niet duizenden mensen besmet in al die geparkeerde vliegtuigen op de landingsbaan.
[..]

Grappig detail is dat dit plaatje afkomstig is van de site van ...
Ik wil helemaal niks :) Valt gewoon op dat er weinig enge verhalen over zijn, wereldwijd wordt er echt nog wel gevlogen maar nergens zo'n eng verhaal er over. Lijkt me een mooie kans voor de Telegraaf om daarmee uit te pakken ^O^
pi_193399071
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 12:07 schreef qajariaq het volgende:

Grappig detail is dat dit plaatje afkomstig is van de site van ...
Ik zag het nu pas, onze vriend Maurice!
pi_193399156
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 11:28 schreef Wirelessmouse het volgende:

Geloof het wel ja, aan de andere kant is er (denk ik) goede ventilatie in een vliegtuig?
pi_193399177
Corendon raad overigens mondkapjes NIET aan in het vliegtuig:

https://www.corendon.nl/k(...)0/02/26/coronavirus/

quote:
Gelden er extra maatregelen aan boord van de Corendon vliegtuigen?

Wat betreft onze vluchtuitvoering worden we geadviseerd door verschillende instanties zoals de GGD, het RIVM, EASA en Schiphol. Mondkapjes worden niet aangeraden en ook het screenen van passagiers op airports is volgens het RIVM niet nodig. Wanneer ons airline-personeel toch het vermoeden heeft dat iemand aan boord met het virus is genfecteerd, handelen wij volgens bestaande luchtvaartprotocollen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Moderator zondag 31 mei 2020 @ 12:33:36 #62
5428 crew  miss_sly
pi_193399306
‘wanneer ons airline-personeel toch het vermoeden heeft dat iemand aan boord met het virus is genfecteerd...’

Dat stukje rammelt natuurlijk aan alle kanten 😂
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193399826
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 12:21 schreef Za het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Des te opmerkelijker toch? Dat het niet wemelt van de brandhaard verhalen of een verbod op vliegen?
pi_193399931
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 13:14 schreef Wirelessmouse het volgende:

Des te opmerkelijker toch? Dat het niet wemelt van de brandhaard verhalen of een verbod op vliegen?
Het is een lastig verhaal.
Wanneer iemand denkt corona opgelopen te hebben in een vliegtuig doet hij of zij daar mogelijk niets mee, en indien wel zullen ze te horen krijgen dat niet is vast te stellen of ze het niet bv een dag daarvoor in een restaurant hebben opgelopen.
Weinig reizigers hebben onderling contact na een reis, en waneer ze dat wel hebben hadden ze dat ook voor hun reis, dus in geval van besmetting van meerdere personen op 1 vlucht in dat geval voor hen ook geen bewijs dat het in het vliegtuig plaatsvond.

Vliegtuigmaatschappijen beweren over de beste filters te beschikken, en stel dat dat zo is, dan nog worden uitgeademde virussen niet onmiddellijk afgevangen maar worden eerst gewoon verspreid door de cabine alvorens ze in de filters terechtkomen.

Het staat gewoon voor 100% vast dat corona door luchtreizigers Europa is binnengebracht n dat men elkaar besmet in vliegtuigen.
pi_193402632
Vandaag vlucht naar Portugal geboekt voor eind volgende maand. Transavia heeft er in ieder geval zin in.
pi_193403394
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 12:12 schreef Wirelessmouse het volgende:
wereldwijd wordt er echt nog wel gevlogen


In de usa vliegen nog wel passagierstoestellen maar dan leeg. Een of andere maffe wet die dat voorschrijft. De passagiersluchtvaart is juist de meest getroffen sector, nog meer dan de horeca want die kunnen nog aan de deur verkopen.
pi_193403549
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 17:12 schreef qajariaq het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

In de usa vliegen nog wel passagierstoestellen maar dan leeg. Een of andere maffe wet die dat voorschrijft. De passagiersluchtvaart is juist de meest getroffen sector, nog meer dan de horeca want die kunnen nog aan de deur verkopen.
Ben benieuwd dan als ze weer wat gaan vliegen..
pi_193404143
Iemand up-to-date info over Spanje?
pi_193433457
Nog steeds geen duidelijkheid over mijn vakantie in Spanje in juli. Volgens Corendon zou het uiterlijk 31 mei bekend worden. Dus contact op genomen, nee we weten het toch nog niet, we wachten de volgende persconferentie af.

Wanneer is die eigenlijk?

Gruwelijk irritant die onzekerheid/onduidelijkheid. Als mijn vakantie niet door gaat, prima, maar ik wil het wel graag weten.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_193433918
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 11:19 schreef delano.888 het volgende:

Wanneer is die eigenlijk?

Gruwelijk irritant die onzekerheid/onduidelijkheid. Als mijn vakantie niet door gaat, prima, maar ik wil het wel graag weten.
Morgen wordt daar volgens mij meer over bekend.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193435645
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 11:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Morgen wordt daar volgens mij meer over bekend.
Wel raar, net alsof ze info van Rutte iets kan veranderen aan de plannen van vakantie maatschappijen. Het is toch niet zo dat Rutte vliegen verboden had ofzo de afgelopen tijd?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_193435762
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 13:45 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Wel raar, net alsof ze info van Rutte iets kan veranderen aan de plannen van vakantie maatschappijen. Het is toch niet zo dat Rutte vliegen verboden had ofzo de afgelopen tijd?
Het zal vooral te maken hebben met een reisadvies ihkv Buitenlandse Zaken.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:40:06 #73
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_193438201
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 13:45 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Wel raar, net alsof ze info van Rutte iets kan veranderen aan de plannen van vakantie maatschappijen. Het is toch niet zo dat Rutte vliegen verboden had ofzo de afgelopen tijd?
Uh dat heeft de Nederlandse overheid dus min of meer wel door de hele wereld een negatief reisadvies te geven.
lariekoek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_193438261
Nog 10 dagen en dan 1700km rijden naar de vakantie bestemming. Vakantie man, gezellig h
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
pi_193438357
*verwende first world problem rant*

Zucht. Je kan het ook nooit goed doen tegenwoordig...

Alle reisplannen afgeblazen, want corona. Nare ziekte, die ik niet onnodig wil verspreiden. De hele zomer dus thuis. In mijn kleine huisje in de binnenstad, waar het behoorlijk heet kan worden. Verkoeling zoeken in het zwembad of natuurplas mag ook niet zomaar, want drukte. Om die periode toch nog een beetje relaxed door te komen heb ik daarom een zwembad aangeschaft.

Maar nu blijkt ook dat weer niet te kunnen. Omdat watertekort.

Wat kan er dan nog wel? De hele zomer binnen achter je spelcomputer zitten met de gordijnen dicht en de ventilator aan? Oh nee, die ventilator kost ook stroom natuurlijk. Uit met dat ding! :(

Ja, ik snap dat de maatregelen nodig zijn. Ik sta er voor 100% achter. Ik probeer dan ook zo flexibel mogelijk te zijn, me aan te passen, te kijken naar wat nog wel kan. Maar dan blijkt het alternatief dat ik gevonden heb, ook weer niet goed te zijn. Daar word ik soms wel een beetje sjaggo van zeg. :{

Maargoed, het is wat het is. Einde first world problems rant. Nu weer door met belangrijke zaken ;)

FYI: Ik ben van plan het zwembad deze zomer maar 1x te vullen en zoveel mogelijk gebruik te maken van restwater en regenwater. Tevens probeer ik zoveel mogelijk op mijn normale waterverbruik te letten door bijvoorbeeld minder vaak en lang te douchen.
pi_193439016
https://nos.nl/l/2335949
quote:
Nederlanders kunnen vanaf 15 juni weer op vakantie naar de meeste Europese landen. Dat besluit heeft het kabinet genomen.

De landen in het Schengengebied gaan van de code oranje (alleen noodzakelijke reizen) naar code geel. Dat betekent dat toeristische reizen en familiebezoeken weer kunnen.

De quarantaineverplichting voor die landen vervalt, dus je hoeft als teruggekeerde toerist niet twee weken thuis te blijven.

Landen die deze zomer geen Nederlandse toeristen willen ontvangen, zoals Denemarken, of waar quarantainemaatregelen gelden, zoals het Verenigd Koninkrijk, blijven voorlopig op oranje staan.

Ook voor Marokko en Turkije blijft code oranje gelden. Morgen maakt het kabinet meer details bekend, bijvoorbeeld of er extra maatregelen nodig zijn nu meer Europese toeristen naar Nederland zullen komen.
pi_193439326
quote:
Ik vind dit altijd hele matige journalistiek. Het idee dat het reisadvies vanuit Nederland bepaalt of vakanties weer 'kunnen' en dat het dus vanaf 15 juni weer 'kan'. Alsof Nederland daar iets over te zeggen heeft. De enige voorwaarden die bepalen of en wanneer het 'kan' zijn:

- Laat het ontvangende land Nederlanders toe? Zo ja, met of zonder quarantaine?
- Gaan er vluchten, treinen, boten, of zijn de wegen open?
- Kunnen verblijven worden geboekt?
- Zijn de regels in het vervangende land genoeg versoepeld dat je een beetje leuke dingen kunt doen?
- Kun je weer terug naar Nederland, liefst zonder hier alsnog in quarantaine te moeten?

Niet relevant voor of en wanneer het 'kan':

- Welk kleurtje wordt door een ambtenaar van BuZa op een kaart ingevuld?

Of het verstandig is en of je het moet willen is een tweede, maar dat heeft dus niks met 'kunnen' te maken.

Kijk de overheid adviseert ook niet om dagelijks zes blikjes Schultenbrau te klappen maar het 'kan' wel.
pi_193439450
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:48 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Ik vind dit altijd hele matige journalistiek. Het idee dat het reisadvies vanuit Nederland bepaalt of vakanties weer 'kunnen' en dat het dus vanaf 15 juni weer 'kan'. Alsof Nederland daar iets over te zeggen heeft. De enige voorwaarden die bepalen of en wanneer het 'kan' zijn:

- Laat het ontvangende land Nederlanders toe? Zo ja, met of zonder quarantaine?
- Gaan er vluchten, treinen, boten, of zijn de wegen open?
- Kunnen verblijven worden geboekt?
- Zijn de regels in het vervangende land genoeg versoepeld dat je een beetje leuke dingen kunt doen?
- Kun je weer terug naar Nederland, liefst zonder hier alsnog in quarantaine te moeten?

Niet relevant voor of en wanneer het 'kan':

- Welk kleurtje wordt door een ambtenaar van BuZa op een kaart ingevuld?

Of het verstandig is en of je het moet willen is een tweede, maar dat heeft dus niks met 'kunnen' te maken.

Kijk de overheid adviseert ook niet om dagelijks zes blikjes Schultenbrau te klappen maar het 'kan' wel.
Klopt, maar voor reisorganisaties zal dit reisadvies doorslaggevend zijn om reizen na 15 juno wel door te laten gaan.
pi_193439506
Ja eensch. Zat meer te denken vanuit het perspectief van zelfstandige reizigers, of b.v. staatsburgers van vakantiebestemmingen die nu in NL zitten maar van de zomer weer terug willen. Die kunnen in veel gevallen al eerder. Itali vanaf morgen maar ik weet niet of er vluchten gaan. Transavia vliegt vanaf donderdag op Portugal, daar zijn veel attracties alweer geopend, zaterdag komen daar de stranden bij met 1,5m afstand.
pi_193439521
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:48 schreef Jake_Skywalker het volgende:
*verwende first world problem rant*

Zucht. Je kan het ook nooit goed doen tegenwoordig...

Alle reisplannen afgeblazen, want corona. Nare ziekte, die ik niet onnodig wil verspreiden. De hele zomer dus thuis. In mijn kleine huisje in de binnenstad, waar het behoorlijk heet kan worden. Verkoeling zoeken in het zwembad of natuurplas mag ook niet zomaar, want drukte. Om die periode toch nog een beetje relaxed door te komen heb ik daarom een zwembad aangeschaft.

Maar nu blijkt ook dat weer niet te kunnen. Omdat watertekort.

Wat kan er dan nog wel? De hele zomer binnen achter je spelcomputer zitten met de gordijnen dicht en de ventilator aan? Oh nee, die ventilator kost ook stroom natuurlijk. Uit met dat ding! :(

Ja, ik snap dat de maatregelen nodig zijn. Ik sta er voor 100% achter. Ik probeer dan ook zo flexibel mogelijk te zijn, me aan te passen, te kijken naar wat nog wel kan. Maar dan blijkt het alternatief dat ik gevonden heb, ook weer niet goed te zijn. Daar word ik soms wel een beetje sjaggo van zeg. :{

Maargoed, het is wat het is. Einde first world problems rant. Nu weer door met belangrijke zaken ;)

FYI: Ik ben van plan het zwembad deze zomer maar 1x te vullen en zoveel mogelijk gebruik te maken van restwater en regenwater. Tevens probeer ik zoveel mogelijk op mijn normale waterverbruik te letten door bijvoorbeeld minder vaak en lang te douchen.
Zwembadje gewoon lekker vullen met kraanwater. Al 5 jaar achter elkaar ofzo is het water in de zomer "bijna op". Ze hebben nu wel genoeg tijd gehad om er iets aan te doen (extra water in de winter opslaan) en dat ze dat dan niet doen, is niet het probleem van de gemiddelde consument. Wij betalen immers voor het water.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_193439726
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:53 schreef ZwangerPetro het volgende:

[..]

Klopt, maar voor reisorganisaties zal dit reisadvies doorslaggevend zijn om reizen na 15 juno wel door te laten gaan.
Super kut lijkt me dat.

Formeel mag het weer, dus de reisorganisatie vliegt gewoon. Dat er door alle quarantaines en maatregelen er weinig van je vakantie overblijft is niet hun probleem. Als je hierom alsnog wil cancelen heb je dus geen poot om op te staan als consument. :{
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:57 schreef delano.888 het volgende:
Al 5 jaar achter elkaar ofzo is het water in de zomer "bijna op". Ze hebben nu wel genoeg tijd gehad om er iets aan te doen (extra water in de winter opslaan) en dat ze dat dan niet doen, is niet het probleem van de gemiddelde consument. Wij betalen immers voor het water.
En dan zien de waterleidingbedrijven het nog een beetje aankomen. De energiebedrijven weten straks niet wat ze overkomt als in al die tijdelijke thuiskantoren de pas aangeschafte airco ineens op vol gaat….
pi_193439766
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 17:57 schreef delano.888 het volgende:
extra water in de winter opslaan
Waar wil je dat laten? De Betuwe vol laten lopen?
pi_193439768
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:05 schreef Jake_Skywalker het volgende:

[..]

Super kut lijkt me dat.

Formeel mag het weer, dus de reisorganisatie vliegt gewoon. Dat er door alle quarantaines en maatregelen er weinig van je vakantie overblijft is niet hun probleem. Als je hierom alsnog wil cancelen heb je dus geen poot om op te staan als consument. :{
[..]

En dan zien de waterleidingbedrijven het nog een beetje aankomen. De energiebedrijven weten straks niet wat ze overkomt als in al die tijdelijke thuiskantoren de pas aangeschafte airco ineens op vol gaat….
Denk dat dat laatste wel mee zal vallen, immers gaan alle mega airco's op de normale kantoren niet aan, dus misschien dat dat een beetje gelijk trekt.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_193439789
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:07 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Waar wil je dat laten? De Betuwe vol laten lopen?
Weet je hoe veel water torens er nog staan in Nederland waarvan 99% leeg staat? Ik zou zeggen begin daar eens mee, daar zijn ze immers voor.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_193439866
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:08 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Weet je hoe veel water torens er nog staan in Nederland waarvan 99% leeg staat? Ik zou zeggen begin daar eens mee, daar zijn ze immers voor.
Je hebt niet helemaal gevoel voor verhoudingen denk ik. Die watertorens is achterhaalde techniek. Toen ze wel in gebruik waren was het een buffer voor drukke momenten op een dag. Of te wel werd die in de nacht gevuld en nadat iedereen in de ochtend naar de plee was geweest en een bakkie koffie had gedaan dan was ie grotendeels leeg. In de loop van de dag weer vol totdat de piepers op het vuur gingen want dan liep ie weer leeg. En daar wil jij dus een seizoenopslag van gaan maken?
pi_193439918
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:11 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Je hebt niet helemaal gevoel voor verhoudingen denk ik. Die watertorens is achterhaalde techniek. Toen ze wel in gebruik waren was het een buffer voor drukke momenten op een dag. Of te wel werd die in de nacht gevuld en nadat iedereen in de ochtend naar de plee was geweest en een bakkie koffie had gedaan dan was ie grotendeels leeg. In de loop van de dag weer vol totdat de piepers op het vuur gingen want dan liep ie weer leeg. En daar wil jij dus een seizoenopslag van gaan maken?
Het is toch gratis opslagruimte of niet dan? Vermoed dat de meeste water torens gewoon nog eigendom zijn van de waterleiding bedrijven. Dus gebruiken kunnen ze, maar doen ze niet. Het zal misschien niet genoeg zijn voor alle tekorten, maar het kan wel helpen.

En maar zeuren dat we te veel water consumeren, elke zomer weer al jaren lang. Nou dan moeten ze er maar een keer wat aan gaan doen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_193439980
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:14 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Het is toch gratis opslagruimte of niet dan? Vermoed dat de meeste water torens gewoon nog eigendom zijn van de waterleiding bedrijven. Dus gebruiken kunnen ze, maar doen ze niet.

En maar zeuren dat we te veel water consumeren, elke zomer weer al jaren lang. Nou dan moeten ze er maar een keer wat aan gaan doen.
Nederland is al eeuwenlang ingericht om water zo snel mogelijk af te voeren. Dat draai je niet zomaar in een paar jaar om naar een systeem waarbij je juist water vasthoudt, terwijl je toch droge voeten houdt in natte perioden.
pi_193440014
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:14 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Het is toch gratis opslagruimte of niet dan? Vermoed dat de meeste water torens gewoon nog eigendom zijn van de waterleiding bedrijven. Dus gebruiken kunnen ze, maar doen ze niet. Het zal misschien niet genoeg zijn voor alle tekorten, maar het kan wel helpen.

En maar zeuren dat we te veel water consumeren, elke zomer weer al jaren lang. Nou dan moeten ze er maar een keer wat aan gaan doen.
Als in de winter het strooizout op is dan kan RWS altijd nog een kilo halen bij de supermarkt. Alle beetjes helpen toch? Je hebt echt geen gevoel voor verhouding zei ik al.

Daarnaast zijn de meeste van die torens voor andere dingen in gebruik en zelfs als niet dan hebben ze enorm onderhoud nodig om over een flinke schoonmaakbeurt maar te zwijgen.
pi_193440041
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:14 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Het is toch gratis opslagruimte of niet dan?
Ik denk... dat de capaciteit niet helemaal toereikend is.

Zelfs als je alle yuppie stelletjes uit hun authentieke watertoren lofts trapt en die weer herstelt tot functionele opslagunit ;)
pi_193440082
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:18 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Als in de winter het strooizout op is dan kan RWS altijd nog een kilo halen bij de supermarkt. Alle beetjes helpen toch? Je hebt echt geen gevoel voor verhouding zei ik al.

Daarnaast zijn de meeste van die torens voor andere dingen in gebruik en zelfs als niet dan hebben ze enorm onderhoud nodig om over een flinke schoonmaakbeurt maar te zwijgen.
Jaja ik heb je wel gehoord met je verhoudingen.

Maar wat er nu "aan de hand" is is dat de water bedrijven zeggen dat er tekorten zouden kunnen komen en we dus iets minder moeten gebruiken, maar dat zeggen ze al jaren, en volgens mij hebben we nog nooit droge kranen gehad in Nederland.

Dus ze komen net een beetje te kort aan druk misschien omdat mensen net iets te veel gebruiken. Het is niet zo dat elke middag het water op is.

Dus dat kleine beetje marge waar ze nu bijna tegen aan (zeggen) zitten te hikken, dat kunnen ze misschien wel (deels) opvangen met al die water torens. Gewoon net een beetje minder risico.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_193440118
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:21 schreef delano.888 het volgende:
Jaja ik heb je wel gehoord met je verhoudingen.

Horen wel maar snappen absoluut niet.
pi_193440154
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:23 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Horen wel maar snappen absoluut niet.
Is het al op? Nee dus. Dan kan een beetje extra marge nooit kwaad. Ze zullen ook zeker nog meer moeten doen dan alleen de watertorens hergebruiken. Ik zeg toch ook niet dat je met de watertorens het hele land kan draaien of wel dan? Maar de waterleiding bedrijven hebben net iets te weinig capaciteit (nogmaals, zeggen ze, heeft jou kraan al droog gestaan de afgelopen 5 jaar toen ze dat zeiden?) Dus waarom zouden dat kleine beetje extra marge niet gewoon toevoegen?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 2 juni 2020 @ 18:57:42 #93
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_193440698
Kan dit niet gewoon over zomervakantie icm corona gaan?
Of ga je op vakantie naar een watertoren?
lariekoek (de ~ (m.)) 1 onzin
  Moderator dinsdag 2 juni 2020 @ 19:06:21 #94
236264 crew  capricia
pi_193440811
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:57 schreef Lariekoek het volgende:
Kan dit niet gewoon over zomervakantie icm corona gaan?
Of ga je op vakantie naar een watertoren?
Eens. Come on. On topic mensen.

Wil nog graag naar Oostenrijk. Maar we wachten nog even met boeken.
Definitely not CIA
pi_193441950
Dit topic is vandaag wel lekker offtopic in het water gevallen zeg, mijn God. :P

Heeft er iemand recent al concreer geboekt voor bv Frankrijk, Spanje, Itali, Griekenland of Kroati voor de komende maanden?

Ik kijk het nog even aan. Veel te veel onduidelijk en vaag nog allemaal.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:25:28 #96
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193442407
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:06 schreef capricia het volgende:

[..]

[modbreak]
Eens. Come on. On topic mensen.
[/modbreak]

Wil nog graag naar Oostenrijk. Maar we wachten nog even met boeken.
Zie ik ook wel zitten na de zomer. Zouden nu in Oostenrijk zitten voor de eerste keer, maar die vakantie is natuurlijk niet doorgegaan. Keken er best naar uit om de Alpen ed te zien.

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:59 schreef Salina het volgende:
Dit topic is vandaag wel lekker offtopic in het water gevallen zeg, mijn God. :P

Heeft er iemand recent al concreer geboekt voor bv Frankrijk, Spanje, Itali, Griekenland of Kroati voor de komende maanden?

Ik kijk het nog even aan. Veel te veel onduidelijk en vaag nog allemaal.
Voor juli een weekje Berlijn geboekt met de trein. Zou als het goed is wel weer kunnen dan. Treinen gaan alweer gewoon en verwachting is dat Duitsland vanaf 15 juni ook open gaat voor toerisme. Ook nog nooit geweest, dus zou fijn zijn sowieso een buitenlandse bestemming af te strepen dit jaar.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193442609
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:25 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zie ik ook wel zitten na de zomer. Zouden nu in Oostenrijk zitten voor de eerste keer, maar die vakantie is natuurlijk niet doorgegaan. Keken er best naar uit om de Alpen ed te zien.
[..]

Voor juli een weekje Berlijn geboekt met de trein. Zou als het goed is wel weer kunnen dan. Treinen gaan alweer gewoon en verwachting is dat Duitsland vanaf 15 juni ook open gaat voor toerisme. Ook nog nooit geweest, dus zou fijn zijn sowieso een buitenlandse bestemming af te strepen dit jaar.
Ja, ik las het net in het grote topic, dat je naar Berlijn gaat. Leuk! Dat was mijn laatste trip, begin dit jaar (1 januari tot 4 januari). Leuke stad, al is het geen Rome, Parijs of Londen. Maar er is genoeg te doen en te zien. Al heb ik het na 1 keertje wel gezien.
Scheelt ook dat je in juli gaat; januari was minder bijzonder. En een beetje koud.
Als je tips nodig hebt, laat maar weten, al is dit geen vakantieforum, daarvoor heb je Travel .

Toch wat gratis tips: weekje Berlijn, dan moet je naar Potsdam! Geen flauw idee of je cultureel bent ingesteld, maar dat is de moeite waard! De oudere sloten, paleizen en tuinen van de vroege koningen. Erg mooi. Zelfs in januari, al zou ik het wel eens in de lente of zomer willen zien.

Nog een tip: op het vliegveld kun je een metrokaart kopen, of OV-kaart (metro, bus ed). Koop er dan gelijk een voor buiten het centrum van Berlijn alleen. Ik had alleen de centrum-ring gekocht maar wilde toch naar Potsdam (buiten de ring).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, en ik gooi er iets met Corona in, anders is het offtopic. :P
Hopen dat je alles weer kunt doen en laten in Berlijn in juli. Aan de beelden van vandaag te zien (houseparty bij het water) komt dat wel goed.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:49:36 #98
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193442891
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:36 schreef Salina het volgende:

[..]

Ja, ik las het net in het grote topic, dat je naar Berlijn gaat. Leuk! Dat was mijn laatste trip, begin dit jaar (1 januari tot 4 januari). Leuke stad, al is het geen Rome, Parijs of Londen. Maar er is genoeg te doen en te zien. Al heb ik het na 1 keertje wel gezien.
Scheelt ook dat je in juli gaat; januari was minder bijzonder. En een beetje koud.
Als je tips nodig hebt, laat maar weten, al is dit geen vakantieforum, daarvoor heb je Travel .

Toch wat gratis tips: weekje Berlijn, dan moet je naar Potsdam! Geen flauw idee of je cultureel bent ingesteld, maar dat is de moeite waard! De oudere sloten, paleizen en tuinen van de vroege koningen. Erg mooi. Zelfs in januari, al zou ik het wel eens in de lente of zomer willen zien.

Nog een tip: op het vliegveld kun je een metrokaart kopen, of OV-kaart (metro, bus ed). Koop er dan gelijk een voor buiten het centrum van Berlijn alleen. Ik had alleen de centrum-ring gekocht maar wilde toch naar Potsdam (buiten de ring).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, en ik gooi er iets met Corona in, anders is het offtopic. :P
Hopen dat je alles weer kunt doen en laten in Berlijn in juli. Aan de beelden van vandaag te zien (houseparty bij het water) komt dat wel goed.
Thanks voor de tips _O_ tips staan geregistreerd! Potsdam stond inderdaad op het lijstje. Bij ons hotel zit een metro kaart bij inbegrepen, maar gok niet dat die ook buiten Berlijn geldig is. Wij zijn veel te braaf, dus dan maar een losse kaart erbij voor Potsdam :D

Berlijn hebben we altijd uitgesteld. Juist omdat andere Europese steden (juist de steden die jij benoemt ook, we zijn dol op Rome en Londen O+ ) toch leuker leken. Maar voor nu lijkt het me een van de veiligste optie. Hoeven we ook niet te vliegen.

Hopelijk komt er geen tweede golf en kan er gewoon steeds meer. Gun jou ook weer leuke trips toe! Bedankt weer! 👍👍
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator dinsdag 2 juni 2020 @ 20:53:45 #99
236264 crew  capricia
pi_193442965
Postdam. Vergeet de Wannsee-villa niet. Vanwege de conferentie die daar geweest is. Als het je interesse heeft.
Definitely not CIA
pi_193443417
Ik doe ondertussen nog maar eens mijn best om in contact te komen met Booking.com. Onze vakantie zou 10 juni beginnen. Vlucht was al geannuleerd door Transavia. Hun reactie: probeer het iets dichter op de incheck datum. We kunnen nu nog geen toezeggingen doen _O- Een week voor vertrek. Terwijl Sunweb de reis van mijn ouders 2 wkn terug al heeft geannuleerd. En die zouden week later vertrekken naar Griekenland. Wat een parodie op een reisaanbieder is het toch ook. Lekker hun klanten trollen.
pi_193443540
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 20:53 schreef capricia het volgende:
Postdam. Vergeet de Wannsee-villa niet. Vanwege de conferentie die daar geweest is. Als het je interesse heeft.
Oh, daar ben ik niet geweest (Wanssee Villa ofwel Villa Marlier) ligt tussen Berlijn en Potsdam in zie ik.

@AlwaysHappy, ik bedoel in Potsdam uiteraard Park Sanssouci met Schloss Sanssouci, Orangerieschloss, das Neues Palais und Schloss Charlottenhof.
Park is megagroot. Maar het is het waard. Je waant je echt in een 18-19e eeuws sprookje, een soort Sissi in wonderland (maar dan zonder Romy Schneider helaas). :'(
NP is wel erg mooi hoor.

En in Berlijn uiteraard de Reichstag. :Y

Offtopic verder, tenzij je er iets ingooit mbt Corona, dan mag het weer.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:38:10 #102
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193443773
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:28 schreef Salina het volgende:

[..]

Oh, daar ben ik niet geweest (Wanssee Villa ofwel Villa Marlier) ligt tussen Berlijn en Potsdam in zie ik.

@:AlwaysHappy, ik bedoel in Potsdam uiteraard Park Sanssouci met Schloss Sanssouci, Orangerieschloss, das Neues Palais und Schloss Charlottenhof.
Park is megagroot. Maar het is het waard. Je waant je echt in een 18-19e eeuws sprookje, een soort Sissi in wonderland (maar dan zonder Romy Schneider helaas). :'(
NP is wel erg mooi hoor.

En in Berlijn uiteraard de Reichstag. :Y

Offtopic verder, tenzij je er iets ingooit mbt Corona, dan mag het weer.
^O^ _O_

Benieuwd of t allemaal doorgaat. En waar we tegen aan lopen. Reserveren voor restaurants en mondkapjes in het OV zullen wel moetjes worden, maar dat is geen ramp.

Zo, iets van Corona nog ;)

Benieuwd wie er nog meer weg gaan de komende maanden. Spannende tijd.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193443779
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:40 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Uh dat heeft de Nederlandse overheid dus min of meer wel door de hele wereld een negatief reisadvies te geven.
Een negatief reisadvies maakt het reizen naar de bestemming niet verboden.

Onder andere Belgi heeft haar onderdanen wel expliciet een reisverbod opgelegd, zowel naar het buitenland als voor niet noodzakelijke reizen in binnenland.
Wat dat betreft zijn alle maatregelen in Nederland zeer mild gebleven, met toch het gewenste gevolg.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:40:38 #104
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_193443822
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:38 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Een negatief reisadvies maakt het reizen naar de bestemming niet verboden.

Onder andere Belgi heeft haar onderdanen wel expliciet een reisverbod opgelegd, zowel naar het buitenland als voor niet noodzakelijke reizen in binnenland.
Wat dat betreft zijn alle maatregelen in Nederland zeer mild gebleven, met toch het gewenste gevolg.
Daar houden de Belgen zich niet bepaald aan iig.
sig verwijderd door FA
pi_193443894
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 18:07 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Denk dat dat laatste wel mee zal vallen, immers gaan alle mega airco's op de normale kantoren niet aan, dus misschien dat dat een beetje gelijk trekt.
Die bedrijfs airco's zijn vele malen efficinter dan de veelal mobiele airco's die men nu in huis haalt (want de echte airco-monteurs zitten al lang volgeboekt tot na de bouwvak).

Maar ook dan zal het allemaal wel meevallen voor de energiebedrijven. Op zonnige zomerse dagen is er immers een groot aanbod aan elektriciteit van zonnepanelen. Dus genoeg energie voorhanden.
pi_193443952
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:40 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Daar houden de Belgen zich niet bepaald aan iig.
Inmiddels zijn die regels wat versoepeld (sinds 2 of 3 weken ofzo) en is 'inkopen doen' n van de de noodzakelijke bezigheden waarvoor verplaatsingen buiten eigen regio en land worden toegestaan.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 22:05:35 #107
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_193444329
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:38 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Een negatief reisadvies maakt het reizen naar de bestemming niet verboden.

Onder andere Belgi heeft haar onderdanen wel expliciet een reisverbod opgelegd, zowel naar het buitenland als voor niet noodzakelijke reizen in binnenland.
Wat dat betreft zijn alle maatregelen in Nederland zeer mild gebleven, met toch het gewenste gevolg.
Je hebt inderdaad gelijk.
lariekoek (de ~ (m.)) 1 onzin
  dinsdag 2 juni 2020 @ 22:16:59 #108
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_193444552
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:46 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Inmiddels zijn die regels wat versoepeld (sinds 2 of 3 weken ofzo) en is 'inkopen doen' n van de de noodzakelijke bezigheden waarvoor verplaatsingen buiten eigen regio en land worden toegestaan.
Ik had het niet over inkopen, maar om recreatie langs het water in Zeeland bijvoorbeeld.
sig verwijderd door FA
pi_193448406
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:16 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Ik had het niet over inkopen, maar om recreatie langs het water in Zeeland bijvoorbeeld.
Als die Belgen op de terugweg even langs de lokale Zeeuwse Appie of Jumbo rijden, dan hebben ze hun kassabonnetje om hun reisdoel 'inkopen' te kunnen bewijzen wanneer ze bij de grens gecontroleerd worden.
  woensdag 3 juni 2020 @ 10:50:55 #110
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_193449891
Meer mensen van plan om juist nu naar toeristische hotspots te gaan zodat je ze in alle rust kunt zien.
Zeg Veneti en Barcelona.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 10:53:33 #111
236264 crew  capricia
pi_193449924
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Meer mensen van plan om juist nu naar toeristische hotspots te gaan zodat je ze in alle rust kunt zien.
Zeg Veneti en Barcelona.
Het is wel een idee ja.
Al vond ik Veneti erg warm (te) in de zomer.
Definitely not CIA
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:10:27 #112
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_193450127
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:40 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Daar houden de Belgen zich niet bepaald aan iig.
Nee want bij Nederlanders zou dat goed werken. "Ja maar ik ben hoogopgeleid en ik heb dit echt nodig om Zen te worden dan kan alleen op een subtropisch strand dus noodzakelijk."
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:12:43 #113
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193450153
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Meer mensen van plan om juist nu naar toeristische hotspots te gaan zodat je ze in alle rust kunt zien.
Zeg Veneti en Barcelona.
Itali zouden wij zo gedaan hebben nu het weer open is, maar in de zomer net wat te warm om toerist te spelen :@ wel een idee om wat meer rust te hebben bij trekpleisters.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193450164
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 21:38 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Een negatief reisadvies maakt het reizen naar de bestemming niet verboden.

Onder andere Belgi heeft haar onderdanen wel expliciet een reisverbod opgelegd, zowel naar het buitenland als voor niet noodzakelijke reizen in binnenland.
Wat dat betreft zijn alle maatregelen in Nederland zeer mild gebleven, met toch het gewenste gevolg.
Sinds zondag is grens Belgi/nl gewoon open gegooid. Geen reden meer nodig.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:33:26 #115
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_193450397
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:12 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Itali zouden wij zo gedaan hebben nu het weer open is, maar in de zomer net wat te warm om toerist te spelen :@ wel een idee om wat meer rust te hebben bij trekpleisters.
Andere koelere ideen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:41:16 #116
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193450490
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Andere koelere ideen?
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Andere koelere ideen?
Sterk afhankelijk van wat we vanavond horen denk ik. Welke landen weer mogen zonder dat je daar in quarantaine moet of zo. Voor ons zelf hebben we Duitsland geboekt, maar ook daar zal het wel warm zijn in juli. Minder warm dan Itali wel gok ik :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:32:30 #117
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193451329
quote:
Duitsland heft per 15 juni het reisverbod gedeeltelijk op, zegt minister van Buitenlandse Zaken Heiko Maas woensdag. De versoepeling geldt voor de EU-lidstaten, de Schengenlanden en het Verenigd Koninkrijk.

Reizen is alleen mogelijk als er in de andere landen geen inreisverbod of volledige lockdown van kracht is. Op dit moment voldoen alleen Spanje en Noorwegen niet aan deze eisen.

Verder worden niet-noodzakelijke reizen naar het VK afgeraden vanwege de verplichte quarantaine voor inkomende reizigers. Er wordt pas een besluit over andere landen genomen zodra de Europese Unie daar uitspraken over heeft gedaan.

Maas benadrukt dat er weer strenge regels kunnen komen als in Duitsland het aantal besmettingen met het coronavirus toeneemt. Ook waarschuwt hij dat deze zomer geen burgers vanuit het buitenland worden gerepatrieerd.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193451445
Voorzichtig plannen aan het maken om van eind juli tot eind augustus naar Zuid-Frankrijk te gaan. Nog meer mensen van plan om die kant uit te gaan?
pi_193451578
Ondanks dat het virus redelijk "uitstervende" is (hopelijk laait het in de nabije toekomst niet op), steeds meer mag/kan, en in steeds meer landen de quarantaineverplichting vervalt, laat ik het nog even om naar het buitenland te gaan. Ben niet gebonden aan kinderen, dus normaal werk ik in de zomer door, en ls ik zou gaan, dan wil ik wel met een ontspannen gevoel kunnen gaan.

Dus eind deze maand een weekje in eigen land, en mocht alles positief ontwikkelen in september (of later) een buitenlandse trip. ^O^

Toch ben ik wel benieuwd naar hetgeen wat ze vanavond gaan melden. Wordt er ook al iets bekend over reizen naar landen buiten Europa (behalve Marokko dan)? Al is het natuurlijk onverstandig om naar bijvoorbeeld USA of Brazili op dit moment te reizen. :')
The only way you can be original, is to be yourself.
  woensdag 3 juni 2020 @ 13:55:31 #120
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193452582
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:50 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Ondanks dat het virus redelijk "uitstervende" is (hopelijk laait het in de nabije toekomst niet op), steeds meer mag/kan, en in steeds meer landen de quarantaineverplichting vervalt, laat ik het nog even om naar het buitenland te gaan. Ben niet gebonden aan kinderen, dus normaal werk ik in de zomer door, en ls ik zou gaan, dan wil ik wel met een ontspannen gevoel kunnen gaan.

Dus eind deze maand een weekje in eigen land, en mocht alles positief ontwikkelen in september (of later) een buitenlandse trip. ^O^

Toch ben ik wel benieuwd naar hetgeen wat ze vanavond gaan melden. Wordt er ook al iets bekend over reizen naar landen buiten Europa (behalve Marokko dan)? Al is het natuurlijk onverstandig om naar bijvoorbeeld USA of Brazili op dit moment te reizen. :')
Denk dat ze vanavond puur gaan melden dat we weer naar selectieve EU landen mogen reizen. Duitsland heeft ook aangegeven nog te wachten met het advies voor buiten de EU; moet eerst de EU uitspraken over doen nog. Lijkt me sowieso handig om nog niet alle kanten op te vliegen. Puur Europa is al een goed begin; zelfs dat had ik niet verwacht voor deze zomer.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193454790
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Andere koelere ideen?
Zweden?

Nee, grapje. Misschien Denemarken? Kopenhagen is wel leuk op zich. Of Duitsland, Berlijn.

Itali, het zuiden dan, is nog best wel een optie voor mij misschien; wil toch nog ooit eens naar het echte zuiden, eerst Napoli, Sorrento/Amalfi/Salerno/Capri en dan echt richting Bari, Puglia, Basilicata en Calabria. En Sicili. En de Eolische eilandjes, waaronder Salina. :P

Het zuiden is wel minder getroffen door het virus, maar inderdaad wel erg warm in de zomer.

Echt nog geen idee wat ik gaan doen, met wie, hoe, wanneer. Moet eens plannen maken, anders kom ik nooit van die overdaad aan vakantiedagen af (echt ontzettend veel, nog van vorige jaren ook).
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193454802
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:55 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Denk dat ze vanavond puur gaan melden dat we weer naar selectieve EU landen mogen reizen. Duitsland heeft ook aangegeven nog te wachten met het advies voor buiten de EU; moet eerst de EU uitspraken over doen nog. Lijkt me sowieso handig om nog niet alle kanten op te vliegen. Puur Europa is al een goed begin; zelfs dat had ik niet verwacht voor deze zomer.
Is er vanavond iets dan? Gaat Rutte spreken?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:38:06 #123
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_193454822
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:36 schreef Salina het volgende:

[..]

Is er vanavond iets dan? Gaat Rutte spreken?
19 uur persconferentie
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:38:26 #124
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193454829
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:36 schreef Salina het volgende:

[..]

Is er vanavond iets dan? Gaat Rutte spreken?
Ik weet niet of het een officiele persconferentie is (denk het niet), maar hij zou vandaag laten vallen wat de vakantie opties gaan worden :) Last time I heard anyway.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193454831
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:38 schreef Molo het volgende:

[..]

19 uur persconferentie
OK, thanks. Meeste gaat allemaal langs me heen, too much info. :)

@AlwaysHappy dank ook, Molo was u voor.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:40:55 #126
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193454863
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:38 schreef Salina het volgende:

[..]

OK, thanks. Meeste gaat allemaal langs me heen, too much info. :)

@:AlwaysHappy dank ook, Molo was u voor.
AlwaysSlow ;(
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193454888
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:40 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

AlwaysSlow ;(
Pas na 1 minuut 53 seconden reageren, dan krijg je dat ook. ;)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:44:44 #128
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_193454910
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:40 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

AlwaysSlow ;(
Behalve in je broekje har har
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:47:30 #129
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193454946
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 16:44 schreef Molo het volgende:

[..]

Behalve in je broekje har har
:D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193457648
Hoe zou je binnen NL naar je vakantieadres kunnen als je geen rijbewijs hebt en het te ver is om te fietsen?
Je mag nog steeds niet met OV (wel naar Zandvoort en je mag ook vliegen maar niet met de trein naar Schiphol)
Wat voor alternatieven zijn er?
  woensdag 3 juni 2020 @ 19:16:02 #131
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193457657
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:15 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Hoe zou je binnen NL naar je vakantieadres kunnen als je geen rijbewijs hebt en het te ver is om te fietsen?
Je mag nog steeds niet met OV (wel naar Zandvoort en je mag ook vliegen maar niet met de trein naar Schiphol)
Wat voor alternatieven zijn er?
Reizen met de trein is niet wettelijk verboden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_193457677
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:15 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Hoe zou je binnen NL naar je vakantieadres kunnen als je geen rijbewijs hebt en het te ver is om te fietsen?
Je mag nog steeds niet met OV (wel naar Zandvoort en je mag ook vliegen maar niet met de trein naar Schiphol)
Wat voor alternatieven zijn er?
Taxi?
Of vriend/kennis betalen om je te taxin, is waarschijnlijk goedkoper dan "echte" taxi.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_193457891
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:16 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Taxi?
Of vriend/kennis betalen om je te taxin, is waarschijnlijk goedkoper dan "echte" taxi.
Taxi was voor Corona al meer dan 30 euro voor dat pokkestukje van Adam naar Schiphol, dus ik denk dat voor Adam naar Limburg het duurder wordt dan het verblijf :D
Is er geen commercile busdienst voor langere afstanden, volgens mij bestond dat vroeger wel
pi_193457909
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:16 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Reizen met de trein is niet wettelijk verboden.
Toch wordt er steeds gedreigd dat je de trein uitgezet wordt (als betalende klant)
pi_193457971
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:26 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Toch wordt er steeds gedreigd dat je de trein uitgezet wordt (als betalende klant)
Helemaal niet joh
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193457982
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:26 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Toch wordt er steeds gedreigd dat je de trein uitgezet wordt (als betalende klant)
Uh, nee
pi_193458245
Vakantie boeken!!
Love is in the air!
pi_193458286
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:40 schreef Landgeld het volgende:
Vakantie boeken!!
gezellig met z'n alle corona opzoeken :')
pi_193458301
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:25 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Taxi was voor Corona al meer dan 30 euro voor dat pokkestukje van Adam naar Schiphol, dus ik denk dat voor Adam naar Limburg het duurder wordt dan het verblijf :D
Is er geen commercile busdienst voor langere afstanden, volgens mij bestond dat vroeger wel
flixbus doet dat
pi_193458331
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:43 schreef mschol het volgende:

[..]

flixbus doet dat
Oh jaaa ^O^
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:35:31 #141
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_193460541
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:43 schreef mschol het volgende:

[..]

flixbus doet dat
Wat is daar anders aan dan gewoon OV nemen?

Mensen, doe in godsnaam niet zo moeilijk als dat niet hoeft joh
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_193460637
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 21:35 schreef Molo het volgende:

[..]

Wat is daar anders aan dan gewoon OV nemen?

Mensen, doe in godsnaam niet zo moeilijk als dat niet hoeft joh
flixbus heeft volgens mij directe routes tov NS
pi_193465528
https://www.ad.nl/buitenl(...)deze-zomer~a3feaa68/

Handig overzicht per land van wat wel en niet kan nu.

Belangrijkste vakantielanden voor Nederlanders:

Frankrijk
Frankrijk wil vanaf 15 juni de grenscontroles opheffen. Vanaf die dag zijn buitenlanders weer welkom. Het Nederlandse kabinet stelt echter nog te wachten op formeel groen licht dat Nederlanders worden toegelaten. EU-burgers hoeven niet in quarantaine, behalve als ze uit landen komen die Fransen in quarantaine plaatsen. In Frankrijk gelden wel hyginische regels. Voor campings zijn speciale protocollen opgesteld, bijvoorbeeld rond de zwembaden. In cafs en restaurants moet er 1 meter afstand tussen tafels zijn. Wie even naar het toilet wil, moet een mondkapje op. In Parijs en omstreken zijn alleen nog de terrassen open, vanwege het verhoogde besmettingsgevaar in de hoofdstad. Voorlopig gelden alle regels tot en met 21 juni.

Griekenland
Vliegtuigen uit Nederland zijn volgens Griekenland vanaf 15 juni welkom op de luchthavens van Athene en Thessaloniki. Het Nederlandse kabinet stelt nog wel te wachten op formeel groen licht over de openstelling. Passagiers worden bij aankomst getest. Wie het virus heeft, moet veertien dagen in quarantaine. Na een negatieve test volgt een week zelfisolatie. Wie dit wil ontlopen, moet vanaf Groningen-Eelde vliegen, het enige Nederlandse vliegveld dat niet op de Europese zwarte lijst staat die de Grieken gebruiken. Via Duitsland is ook een optie. Overigens wordt die lijst doorlopend aangepast. Vanaf 1 juli zijn alle toeristen welkom op alle luchthavens, maar Griekenland kan nog vakantiegangers uit nader te bepalen landen weigeren of in quarantaine plaatsen.

Itali
Sinds woensdag zijn de grenzen van Itali open voor toeristen, net als de grenzen tussen de twintig Italiaanse regio's. In principe mogen Nederlandse toeristen dus in heel Itali op vakantie. Bij aankomst op vliegvelden wordt de temperatuur gemeten en bij koorts kunnen reizigers onderworpen worden aan een virustest. Per regio zijn er wel verschillende regels, zo is het bijvoorbeeld bij aankomst op Sicili en in Apuli verplicht je te registreren op een speciale website. Met de auto naar Itali is op dit moment nog wel een probleem, de enige mogelijke route is nu via Frankrijk.

Spanje

Spanje verlengt de noodtoestand met nog eens twee weken, waardoor die op 21 juni definitief ten einde zal zijn. het Nederlandse kabinet stelt overigens nog te wachten op formeel groen licht dat het land de grenzen opent. Niet alle regio's zullen die 21ste al volledig uit de lockdown zijn gekomen. Dat gaat in fases, de steden Madrid en Barcelona lopen bijvoorbeeld iets achter op de rest. Maar in verreweg de meeste streken zullen dan geen beperkingen meer zijn. De Canarische Eilanden, de Balearen en de meeste costa's zijn al ver gevorderd. De hotels, appartementen en campings mogen in het hele land alweer open.

Turkije (geen Schengenland)

De regering van Turkije heeft aangegeven dat toeristen vanaf 20 juni weer welkom zijn. Maar het kabinet raadt vooralsnog af om naar landen buiten de EU/Schengenzone te reizen.

Kroati (geen Schengenland)

Kroati is al enkele weken open voor toerisme. De eerste Nederlanders zijn al op de campings van Istri gesignaleerd. Vooralsnog moeten vakantiegangers aan de grens wel een bevestigde boeking voor accommodatie laten zien.

Portugal

Met open armen staan de Portugezen klaar om toeristen te ontvangen: de eerste vakantievlucht vanuit Nederland arriveert donderdag. De restaurants zijn open, musea en andere attracties ook. Via een stoplichtsysteem kunnen zonaanbidders zien op welk strand er plek is, tussen parasols moet drie meter afstand zijn. Overal geldt het advies om afstand te houden, in winkels, het ov en andere afgesloten ruimtes is een mondkapje verplicht.

*O*

[ Bericht 45% gewijzigd door Salina op 04-06-2020 08:34:49 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193465566
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:15 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Hoe zou je binnen NL naar je vakantieadres kunnen als je geen rijbewijs hebt en het te ver is om te fietsen?
Je mag nog steeds niet met OV (wel naar Zandvoort en je mag ook vliegen maar niet met de trein naar Schiphol)
Wat voor alternatieven zijn er?
Niet gaan omdat het geen noodzakelijke verplaatsing is en je geen extra geld wil uitgeven aan een meer passende manier van verplaatsen?

Wij hadden al besloten niet op vakantie te gaan (Indonesi). Vandaag bericht dat de vlucht geannuleerd is, dus dat is prettig, kunnen we kiezen tussen voucher en geld terug.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193465904
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:15 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Hoe zou je binnen NL naar je vakantieadres kunnen als je geen rijbewijs hebt en het te ver is om te fietsen?
Je mag nog steeds niet met OV (wel naar Zandvoort en je mag ook vliegen maar niet met de trein naar Schiphol)
Wat voor alternatieven zijn er?
dan wordt het opeens noodzakelijk omdat het niet anders kan, uiteraard zoveel mogelijk spits mijden

niet gaan is uiteindelijk ook niet vol te houden
pi_193466533
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 08:33 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Niet gaan omdat het geen noodzakelijke verplaatsing is en je geen extra geld wil uitgeven aan een meer passende manier van verplaatsen?

Ik heb het niet over reis naar exotisch land, maar weekje Veluwe of Limburg. We zitten hier niet in lockdown, er is geen verbod op reizen
pi_193466617
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 19:06 schreef capricia het volgende:

[..]

[modbreak]
Eens. Come on. On topic mensen.
[/modbreak]

Wil nog graag naar Oostenrijk. Maar we wachten nog even met boeken.
Oostenrijk heeft vanaf vandaag de grens met o.a. Duitsland open gegooid dus je komt er weer zonder controles in.

Dus de kans is ook heel groot dat je vanaf 15 juni heen kan gaan.

https://www.schengenvisai(...)sings-with-slovakia/
mon citoyens vous serez unis.
pi_193466798
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:12 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Ik heb het niet over reis naar exotisch land, maar weekje Veluwe of Limburg. We zitten hier niet in lockdown, er is geen verbod op reizen
Klopt. Er is geen verbod op reizen binnen Nederland (en binnenkort in het Schengen gebied).
En ik denk ook niet dat ze je de trein uitzetten als je die zou nemen. Alleen wordt dat sterk ontraden, om plekken vrij te houden voor noodzakelijke reizen. Teken van solidariteit ook. Dus dat vervoersmiddel valt feitelijk af voor je.

Aan jou om een alternatief te zoeken. Of dat nu fietsen wordt (wellicht in etappes, is ook vakantie), taxi (maximaal 2 personen, geloof ik), iemand vragen je te brengen (ook daar uitzoeken met hoeveel mensen je in n auto mag) of zelf een auto huren. Of wellicht in de buurt een bootje huren en daarmee gaan varen. Er zijn opties. Maar als je daar geen gebruik van kunt of wilt maken, dan houdt het op.

Wat zoek je in je vakantie? Heb je een bepaalde bestemming in gedachten of wil je er even uit zijn? Dat laatste kan ook op 30 km van huis, dus prima te doen met de fiets. Of op een bootje met overnachtingsmogelijkheid.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193467276
Ik wil het liefst een weekje wandelen in Zuid Limburg, en dat is een pokke eind fietsen vanaf Amsterdam :D
Pas in September hoor, dus misschien is die hele Corona ellende dan helemaal van de baan
  donderdag 4 juni 2020 @ 11:07:04 #150
489693 Markesh
Antispecisist
pi_193467373
Ik vind het best vreemd dat voor Turkije vooralsnog de code oranje van toepassing is.
Juist zij hadden en hebben het heel goed onder controle.
pi_193467502
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:07 schreef Markesh het volgende:
Ik vind het best vreemd dat voor Turkije vooralsnog de code oranje van toepassing is.
Juist zij hadden en hebben het heel goed onder controle.
Schengen? ;)
Edit, misschien niet. Geen idee eigenlijk.

Maar van Schengen-landen kunnen ze repatriren, van niet-Schengenlanden niet? Daarom wellicht meer risico?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  donderdag 4 juni 2020 @ 11:16:07 #152
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193467514
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:15 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Hoe zou je binnen NL naar je vakantieadres kunnen als je geen rijbewijs hebt en het te ver is om te fietsen?
Je mag nog steeds niet met OV (wel naar Zandvoort en je mag ook vliegen maar niet met de trein naar Schiphol)
Wat voor alternatieven zijn er?
Ik heb contact gezocht met de NS. Wij hebben immers een treinreis naar Berlijn staan. Moeten we wel gebruik kunnen maken van het OV in NL. Dat mag wel gewoon blijkbaar.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator donderdag 4 juni 2020 @ 11:16:22 #153
5428 crew  miss_sly
pi_193467519
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:12 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Ik heb het niet over reis naar exotisch land, maar weekje Veluwe of Limburg. We zitten hier niet in lockdown, er is geen verbod op reizen
Ik denk dat wanneer je midden op de dag, tussen 12 en 14 uur of zo, een treinreis maakt, het helemaal niet zo'n punt is. In de ochtend- en avondspits kan het wel een stuk lastiger zijn, omdat er meer mensen die een noodzakelijke treinreis moeten maken dan gebruik maken van de trein.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193467569
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:07 schreef Markesh het volgende:
Ik vind het best vreemd dat voor Turkije vooralsnog de code oranje van toepassing is.
Juist zij hadden en hebben het heel goed onder controle.
Gisteren bijna 900 nieuwe cases, is dat goed onder controle? In buurland Iran gaat het ook weer helemaal los en Turkije gaat juist nu weer grensverkeer toestaan.
pi_193467622
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:16 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik heb contact gezocht met de NS. Wij hebben immers een treinreis naar Berlijn staan. Moeten we wel gebruik kunnen maken van het OV in NL. Dat mag wel gewoon blijkbaar.
Er is ook niemand die ooit anders heeft beweerd.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_193467651
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:21 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Er is ook niemand die ooit anders heeft beweerd.
Rutte, gister in de persconferentie
pi_193467674
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:16 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik heb contact gezocht met de NS. Wij hebben immers een treinreis naar Berlijn staan. Moeten we wel gebruik kunnen maken van het OV in NL. Dat mag wel gewoon blijkbaar.
^O^
pi_193467675
Vind het sowieso een beetje absurd dat ze wel met een volledige dienstregeling rijden, maar je nu dit soort situaties krijgt waarbij mensen zich afvragen of ze wel met het OV kunnen reizen. Een boel mensen zijn voor werk of priv gewoon afhankelijk van de trein..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193467700
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat wanneer je midden op de dag, tussen 12 en 14 uur of zo, een treinreis maakt, het helemaal niet zo'n punt is. In de ochtend- en avondspits kan het wel een stuk lastiger zijn, omdat er meer mensen die een noodzakelijke treinreis moeten maken dan gebruik maken van de trein.
Ja dat snap ik, ik ga sowieso bijvoorkeur niet in de spits. Voor werk zat ik om 7 uur al in de trein, nu lig ik nog in mijn bedje :D
  donderdag 4 juni 2020 @ 11:28:09 #160
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193467729
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:21 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Er is ook niemand die ooit anders heeft beweerd.
Uhm. Onder een steen geleefd? :D Je las overal dat het OV enkel bedoeld was voor essentile doeleinden. Rutte riep het ook telkens. Logisch dat ik dus wel die check deed bij de NS. Als het niet zou mogen waren we niet gegaan namelijk.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Vind het sowieso een beetje absurd dat ze wel met een volledige dienstregeling rijden, maar je nu dit soort situaties krijgt waarbij mensen zich afvragen of ze wel met het OV kunnen reizen. Een boel mensen zijn voor werk of priv gewoon afhankelijk van de trein..
Sluit ik me bij aan.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193467807
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:28 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Uhm. Onder een steen geleefd? :D Je las overal dat het OV enkel bedoeld was voor essentile doeleinden. Rutte riep het ook telkens. Logisch dat ik dus wel die check deed bij de NS. Als het niet zou mogen waren we niet gegaan namelijk.
[..]

Sluit ik me bij aan.
Het is nooit verboden geweest. Tuurlijk, het werd afgeraden. Maar je kreeg geen boete of werd niet de trein uitgezet.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_193467816
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:23 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Rutte, gister in de persconferentie
Die zei dat de trein verboden is geweest ja?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_193467874
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:34 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Die zei dat de trein verboden is geweest ja?
Heb je gekeken?
Hij zei heeeeeeel duidelijk dat je niet met OV op vakantie mag.
Wat best bizar en jammer is, want dan is het ‘ beter’ dat ik taxi naar Schiphol neem en naar land X vlieg dan dat ik met OV naar vakantieverblijf in NL ga
pi_193467940
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat wanneer je midden op de dag, tussen 12 en 14 uur of zo, een treinreis maakt, het helemaal niet zo'n punt is. In de ochtend- en avondspits kan het wel een stuk lastiger zijn, omdat er meer mensen die een noodzakelijke treinreis moeten maken dan gebruik maken van de trein.
Dat.

Gewoon gaan op een rustig tijdstip.
Het is niet of je 14 dagen lang de trein pakt, je gaat gewoon naar je bestemming.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_193468177
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:37 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Heb je gekeken?
Hij zei heeeeeeel duidelijk dat je niet met OV op vakantie mag.
Wat best bizar en jammer is, want dan is het ‘ beter’ dat ik taxi naar Schiphol neem en naar land X vlieg dan dat ik met OV naar vakantieverblijf in NL ga
Hij kan zeggen wat hij wilt, maar de trein is niet verboden geweest of verboden. Ik heb net het stuk teruggekeken, maar het zegt niet zoveel wat nu in dit topic niet al gezegd is.

Geen 1,5 meter afstand houden is wel verboden, daar kan je een boete voor krijgen. Of (voor 1 juni) een groep van 6 man in je huis, dat was ook verboden. Kon je boete krijgen.

Je kon geen boete krijgen als je gewoon in je eentje de trein pakte of pakt.

[ Bericht 4% gewijzigd door kalinhos op 04-06-2020 12:06:29 ]
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_193468405
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat wanneer je midden op de dag, tussen 12 en 14 uur of zo, een treinreis maakt, het helemaal niet zo'n punt is. In de ochtend- en avondspits kan het wel een stuk lastiger zijn, omdat er meer mensen die een noodzakelijke treinreis moeten maken dan gebruik maken van de trein.
Dit is het gewoon. Als je de trein priv wil gebruiken, pak dan een rustig uur. Niet tussen 6-10 en niet tussen 15-19.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 5 juni 2020 @ 12:28:15 #167
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_193487487
Willen op vakantie gaan naar Oostenrijk eind uagustus, maar vriendin is erg huiverig. Omdat er nu code Geel is, is vriendin bang dat deze onder vakantie naar code Oranje gaat en we daar 2 weken opgesloten zitten. Is in theorie natuurlijk mogelijk.
Heb toch maar even uitgelegd dat Nederland ook code Geel is (en zelfs naar verhouding meer besmettingen). Als we bv naar Texel zouden gaan, en hier is uitbraak van besmetting zou ook hier theoretisch lockdown kunnen plaatsvinden.
Net efkes anges
  vrijdag 5 juni 2020 @ 13:03:29 #168
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193488101
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 12:28 schreef Sjoerd102 het volgende:
Willen op vakantie gaan naar Oostenrijk eind uagustus, maar vriendin is erg huiverig. Omdat er nu code Geel is, is vriendin bang dat deze onder vakantie naar code Oranje gaat en we daar 2 weken opgesloten zitten. Is in theorie natuurlijk mogelijk.
Heb toch maar even uitgelegd dat Nederland ook code Geel is (en zelfs naar verhouding meer besmettingen). Als we bv naar Texel zouden gaan, en hier is uitbraak van besmetting zou ook hier theoretisch lockdown kunnen plaatsvinden.
Zelfs als je daar zou zitten als ze bekend maken dat de grenzen weer dicht gaan, dan betekent dat niet dat de grenzen meteen die dag dicht gaan. Vaak kondigen ze het aan voor een paar dagen later. Zolang je er allebei rekening mee houd dat jullie wellicht een eerdere vlucht terug (of eerder terug rijden, afhankelijk van vervoermiddel) moeten nemen dan denk ik dat er weinig risico aan vast zit om te gaan. Hier in NL loop je inderdaad net zoveel risico. Er kan je overal wel wat overkomen. Mja, het is wel belangrijk dat je allebei ook echt geniet op vakantie; niet dat er iemand half bang op vakantie gaat.

Is Oostenrijk wel open voor Nederlanders trouwens? Dacht dat dat nog niet bevestigd was; enkel dat de grens tussen Duitsland en Oostenrijk open zou gaan.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 13:12:34 #169
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_193488210
Zijn per gisteren open.
Net efkes anges
  vrijdag 5 juni 2020 @ 13:20:38 #170
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193488342
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 13:12 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zijn per gisteren open.
Ben wel benieuwd of je er dan ook naartoe kan vliegen. Rijden inderdaad wel, maar laatste wat ik hoorde is dat je nog getest word als je per vliegtuig aankomt. Zal ook wel wegvallen per 15 juni dan. Fijn wel, want Oostenrijk zouden wij in het najaar ook wel zien zitten.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193525707
We mogen bijna weer op vakantie naar Griekenland, maar de Grieken zelf kunnen nu nog roet in het eten gooien. ;)

Griekenland bijna open voor toeristen, maar generale repetitie gaat fout

Griekenland bijna open voor toeristen, maar generale repetitie gaat fout


Een week voordat Griekenland officieel opengaat voor buitenlandse toeristen, lappen de Grieken zelf de voorzorgsmaatregelen om een nieuwe uitbraak van het coronavirus te voorkomen massaal aan hun laars. Hygine- en afstandsregels worden in uitgaansgelegenheden volop genegeerd. Op jetset-eiland Mykonos moet een van de populairste strandtenten daar alweer op slot, met een boete van 20.000 euro op zak.

Volgens de inspectie waren feestgangers te dicht op elkaar aan het dansen. Een hoge ambtenaar voor consumentenbescherming spreekt op tv-zender Skai van een ‘onacceptabel beeld’, verwijzend naar filmpjes en videos die van het feest online staan. ,,De horeca is open onder voorwaarden. Er zijn heel simpele regels. Strandtenten moeten de bar niet opengooien, er moet worden voorkomen dat zich menigtes vormen en feesten zijn uit den boze. Iedereen moet begrijpen dat deze regels worden gehandhaafd.”

Over een week gaat Griekenland in fases open voor buitenlandse toeristen. Dit weekend is het er Pinksteren en veel Grieken gebruiken het lange weekeinde om erop uit te trekken. Daarom geldt het als een generale repetitie. En het beeld is niet overal rooskleurig. Op veel plaatsen lijkt de situatie als vanouds, alsof het coronavirus niet meer bestaat. In bars en clubs op de eilanden, maar ook op pleinen en aan de stranden van bijvoorbeeld Athene, is het te druk. Bezoekers houden onvoldoende afstand en lang niet al het personeel draagt mondkapjes zoals voorgeschreven.

Horeca al twee weken open
Nadat de Grieken de eerste uitbraak van het coronavirus dankzij grote discipline tamelijk ongeschonden doorkwamen, worden de strenge maatregelen sneller dan in bijvoorbeeld Nederland afgebouwd. De Griekse horeca is inmiddels twee weken open.

Buurland Noord-Macedoni is juist dit weekend weer in strenge lockdown gegaan nadat het aantal besmettingen afgelopen week sterk opliep. In grote delen van het land mag niemand drie dagen lang de straat op, zelfs niet voor bijvoorbeeld boodschappen. Vorige week waren ook daar de maatregelen juist versoepeld, maar werden veiligheidsinstructies massaal genegeerd.


https://www.protothema.gr(...)rhias-deite-eikones/


Dit was schijnbaar nog niet de bedoeling. :+









[ Bericht 6% gewijzigd door Salina op 07-06-2020 19:58:15 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193526591
Vakantie Spanje geboekt voor eind Augustus - heerlijk een weekje genieten! :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193530217
Ik ben op zich niet huiverig voor problemen in het vakantieland, maar meer voor wat er in Nederland gebeurt en de reactie van het vakantieland daarop. Wat is er dan nog gedekt van je reis als je opeens niet meer daar naartoe kan?
  zondag 7 juni 2020 @ 23:54:56 #174
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193530370
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 23:39 schreef Brad het volgende:
Ik ben op zich niet huiverig voor problemen in het vakantieland, maar meer voor wat er in Nederland gebeurt en de reactie van het vakantieland daarop. Wat is er dan nog gedekt van je reis als je opeens niet meer daar naartoe kan?
Vraag het je verzekeraar :)

Je mag ervan uit gaan dat ze het netjes hebben afgetimmerd in de voorwaarden
  maandag 8 juni 2020 @ 09:50:14 #175
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_193533445
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 23:54 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Vraag het je verzekeraar :)

Je mag ervan uit gaan dat ze het netjes hebben afgetimmerd in de voorwaarden
En daarmee bedoel je dat er niets vergoed wordt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_193555026
https://www.desmaakvanitalie.nl/vakantie-italie-2020-corona/

Als ik dit zo lees heeft het weinig mensen vakantie te maken.

Weet iemand een goede site waar de maatregelen per land staan?
pi_193555539
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 18:20 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.desmaakvanitalie.nl/vakantie-italie-2020-corona/

Als ik dit zo lees heeft het weinig mensen vakantie te maken.

Weet iemand een goede site waar de maatregelen per land staan?
Jeutje.. laat maar dan idd met al die maatregelen. Reserveren bij een Italiaan. Succes als je de taal niet spreekt :D
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 9 juni 2020 @ 18:57:00 #179
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193555632
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 18:51 schreef RipCity het volgende:

[..]

Jeutje.. laat maar dan idd met al die maatregelen. Reserveren bij een Italiaan. Succes als je de taal niet spreekt :D
Dat laat je toch gewoon door je hotel regelen ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_193559915
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 18:57 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat laat je toch gewoon door je hotel regelen ;)
En dan continu met een mondkapje rondlopen, zelfs als je naar het strand/zwembad gaat.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 22:50:23 #181
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193560211
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:36 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

En dan continu met een mondkapje rondlopen, zelfs als je naar het strand/zwembad gaat.
Ja, tijdens het verplaatsen, dat is wel vervelend in een warm land als Itali. Gelukkig mag hij weer af op het terrasje of in het zwembad/zee ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 9 juni 2020 @ 22:55:22 #182
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193560322
Veel collega's van mij maken inmiddels toch ook wel vakantieplannen. Ik zie er inmiddels wel een beetje tegenop om straks een paar weken vrij te nemen en dan eigenlijk geen kant op te kunnen. Hopelijk bedenk ik nog een leuk klusprojectje of zo.
pi_193579883
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:55 schreef beantherio het volgende:
Veel collega's van mij maken inmiddels toch ook wel vakantieplannen. Ik zie er inmiddels wel een beetje tegenop om straks een paar weken vrij te nemen en dan eigenlijk geen kant op te kunnen. Hopelijk bedenk ik nog een leuk klusprojectje of zo.
Waarom kun je geen kant op?
pi_193580207
Daarom altijd een huurauto nemen op vakantie. Als je goed zoekt van tevoren naar een LOKAAL verhuurbedrijf hoeft het helemaal niet duur te zijn, en je beperkt jezelf helemaal nergens meer in.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_193580426
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:55 schreef beantherio het volgende:
Veel collega's van mij maken inmiddels toch ook wel vakantieplannen. Ik zie er inmiddels wel een beetje tegenop om straks een paar weken vrij te nemen en dan eigenlijk geen kant op te kunnen. Hopelijk bedenk ik nog een leuk klusprojectje of zo.
Ik ben lekker 4 weken vrij en heb (nog) geen vakantieplannen. Gewoon relaxed en zie het allemaal wel
  vrijdag 12 juni 2020 @ 11:13:21 #186
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_193598375
Mag je ook in Nederland Duitsland na 15 juni al met meer dan 2 mensen in de auto zitten buiten je eigen gezin ?Desnoods met mondkapjes
pi_193623861
Macron houdt vanavond weer een toespraak. Waarschijnlijk geeft hij aan wanneer de grenzen van Frankrijk weer opengaan.
  zondag 14 juni 2020 @ 12:24:54 #188
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_193625690
De problemen die ik nu tegenkom m.b.t. vakantie zijn verhoogde prijzen bij de reisorganisaties (tussen de 100 en 200 euro duurder ) , beperkte mogelijkheden qua landen (voornamelijk Europese bestemmingen) en beperkte reisdatums, zoals tot september . Blijkbaar houden ze een slag om de arm voor een 2de golf corona.
;(
There is only one religion
  zondag 14 juni 2020 @ 12:29:59 #189
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_193625758
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 18:20 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.desmaakvanitalie.nl/vakantie-italie-2020-corona/

Als ik dit zo lees heeft het weinig mensen vakantie te maken.

Weet iemand een goede site waar de maatregelen per land staan?
Ik kijk zelf geregeld op de ANWB site voor mogelijkheden en regelgeving per land( maar niet de beste site om eerlijk te zijn)
There is only one religion
pi_193625865
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  zondag 14 juni 2020 @ 22:46:25 #191
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_193633549
Wij hebben nu de eerste week Centerparcs in Nederland erop zitten en beginnen aan de tweede, al met al valt het me niet tegen wat er mogelijk is. Het park is echter nog maar halfvol, dat haat in Juli wel anders worden. Je merkt wel dat het personeel nog moet wennen en dat niet elk regeltje dat op papier moest werken de praktijkproef doorstaat. Voornamelijk de aparte routes voor in en uit voelen raar omdat er geen noodzaak is, waarom kan ik bijvoorbeeld niet door dezelfde deur naar buiten als ik op een terras zit en even maar de wc moest. Het is niet dat er een optocht naar binnen gaat.

Er is genoeg te doen in de buurt en de dierentuin en musea voelen als vanouds, uiteraard met wat meer regelwerk en beperkingen, maar positief gezien is er genoeg te doen om de tijd vol te krijgen. Het boodschappen doen is het beroerdst, de 1 man per karretje regel haalt wel de charme van het samen boodschappen doen tijdens vakantie weg, maar verder niet onoverkomelijk.

Mocht je vragen hebben stel ze gerust ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_193634649
Zondag aangekomen op mijn vakantie bestemming in Kroati (familie huis). Gisteren overnacht in het pension in Maribor (Sloveni) waar we jaarlijks overnachten.

De wegen in Duitsland waren zeer rustig, tankstations ook totaal niet druk. Mondkapjes verplicht op de toiletten en in de tankshops. Iedereen houdt zich daaraa.
Oostenrijk was nog rustiger dan Duitsland, geen Nederlandse kenteken meer gezien vanaf dat moment. Er was geen controle aan de Duits/Oostenrijkse grens.
Grensovergang Oostenrijk/Sloveni ook geen controles voor in en uitgaand verkeer.

In Sloveni overnacht. Het is heel vreemd om van op je hoede zijn voor het virus in Nederland naar, joh niks aan de hand. Pensionhoudster begroete ons met een hand druk en dat is heel raar na 3 maanden geen handen geschud te hebben. Bij het pension zit een restaurant en ook daar deed men niet aan social distancing. Er was zelf een verjaardag feest aan de gang waar ieder naast elkaar zat aan een lange tafel en men elkaar met zoenen feliciteerde. Het is van het ene uiterste naar het andere uiterste gegaan en dat ziet en voelt heel raar aan.

Zondag de grens met Sloveni en Kroati gepasseerd en het was rustiger als ooit te voren. In 2 min waren we door. Vooraf hebben we informatie ingevuld op een website van de Kroatische overheid en aan de hand van de scan van je paspoort komt deze info voor de douanier op zijn scherm te staan.
Ook de wegen in Kroati waren heel erg rustig, soms minuten lang geen auto voor me of in de achterspiegel. En ook hier geen Nederlanders te bekennen.

Zondag dus aangekomen op de vakantie bestemming en familie en buren begroeten je gewoon met zoenen en handen schudden. Ik ben niet bang om het van hen op te lopen, ik zit in een dorp ver van toerisme af en Corona besmettingen zijn hier de laatste weken zeldzaam. Andersom zou je toch denken dat ze anders tegen ons zouden aan kijken als potentile Corona bommetjes, maar niks van dit alles. Het is hier echt of er niks aan de hand is en je in een andere (normale ?) wereld terecht bent gekomen.

Ik zit hier voorlopig 4 weken, dus ik vind het wel prima. Ik laat me dagelijks informeren door het Kroatische nieuws en volg het natuurlijk ook hoe het zich ontwikkelt in Nederland.
Het is zo fijn om gewoon weer even normaal te doen op het terras, in de winkels en sociaal met andere mensen. Snel ook weer in Nederland back to normal.
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
  maandag 15 juni 2020 @ 00:29:01 #193
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193634767
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 00:12 schreef BorTheWolf het volgende:
Zondag aangekomen op mijn vakantie bestemming in Kroati (familie huis). Gisteren overnacht in het pension in Maribor (Sloveni) waar we jaarlijks overnachten.

De wegen in Duitsland waren zeer rustig, tankstations ook totaal niet druk. Mondkapjes verplicht op de toiletten en in de tankshops. Iedereen houdt zich daaraa.
Oostenrijk was nog rustiger dan Duitsland, geen Nederlandse kenteken meer gezien vanaf dat moment. Er was geen controle aan de Duits/Oostenrijkse grens.
Grensovergang Oostenrijk/Sloveni ook geen controles voor in en uitgaand verkeer.

In Sloveni overnacht. Het is heel vreemd om van op je hoede zijn voor het virus in Nederland naar, joh niks aan de hand. Pensionhoudster begroete ons met een hand druk en dat is heel raar na 3 maanden geen handen geschud te hebben. Bij het pension zit een restaurant en ook daar deed men niet aan social distancing. Er was zelf een verjaardag feest aan de gang waar ieder naast elkaar zat aan een lange tafel en men elkaar met zoenen feliciteerde. Het is van het ene uiterste naar het andere uiterste gegaan en dat ziet en voelt heel raar aan.

Zondag de grens met Sloveni en Kroati gepasseerd en het was rustiger als ooit te voren. In 2 min waren we door. Vooraf hebben we informatie ingevuld op een website van de Kroatische overheid en aan de hand van de scan van je paspoort komt deze info voor de douanier op zijn scherm te staan.
Ook de wegen in Kroati waren heel erg rustig, soms minuten lang geen auto voor me of in de achterspiegel. En ook hier geen Nederlanders te bekennen.

Zondag dus aangekomen op de vakantie bestemming en familie en buren begroeten je gewoon met zoenen en handen schudden. Ik ben niet bang om het van hen op te lopen, ik zit in een dorp ver van toerisme af en Corona besmettingen zijn hier de laatste weken zeldzaam. Andersom zou je toch denken dat ze anders tegen ons zouden aan kijken als potentile Corona bommetjes, maar niks van dit alles. Het is hier echt of er niks aan de hand is en je in een andere (normale ?) wereld terecht bent gekomen.

Ik zit hier voorlopig 4 weken, dus ik vind het wel prima. Ik laat me dagelijks informeren door het Kroatische nieuws en volg het natuurlijk ook hoe het zich ontwikkelt in Nederland.
Het is zo fijn om gewoon weer even normaal te doen op het terras, in de winkels en sociaal met andere mensen. Snel ook weer in Nederland back to normal.
Geniet er van daar! Hopelijk keert de rust hier in NL ook snel weer terug.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193634840
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 00:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Geniet er van daar! Hopelijk keert de rust hier in NL ook snel weer terug.
Thanx, gaan we doen.
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
  maandag 15 juni 2020 @ 08:45:01 #196
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193636104
Alles gaat steeds meer open *O*

Binnenkort toch maar tickets gaan boeken voor augustus. Zou ik dat beter nu kunnen doen om niet naast de pot te pissen, of zal het begin augustus juist erg goedkoop zijn lastminute?

Lastig :P
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_193636154
quote:
Reizen buiten Europa misschien binnenkort weer mogelijk
Het ministerie van Buitenlandse Zaken verwacht dat 'sommige' landen buiten Europa deze zomer nog een afgeschaald reisadvies kunnen krijgen. Er wordt geen concrete lijst met landen genoemd.

Deze ochtend werd al duidelijk dat het reisadvies verder is versoepeld dan aanvankelijk het idee was. Zo is een vakantie naar Frankrijk per direct weer mogelijk, en kan weer gereisd worden naar IJsland, Polen en Zwitserland, als men de veiligheidsrisico's in acht neemt.

Een vakantie naar Spanje en Griekenland is weer mogelijk als die landen de grenzen openen voor Nederlandse toeristen. Spanje is dat 21 juni van plan, waardoor zondag een reis al mogelijk is. Ook sommige landen buiten Europa kunnen deze zomer nog rekenen op een afgeschaald reisadvies.
https://www.nu.nl/coronav(...)r-al-bereisbaar.html


^O^
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_193636159
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 00:12 schreef BorTheWolf het volgende:
Zondag aangekomen op mijn vakantie bestemming in Kroati (familie huis). Gisteren overnacht in het pension in Maribor (Sloveni) waar we jaarlijks overnachten.

Leuk om je verslag te lezen! :) Fijne vakantie!
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_193636169
Merci Emmanuel, wij gaan van halverwege juli tot eind augustus naar Zuid-Frankrijk. Vouchers voor vliegreizen bewaar ik wel tot volgend jaar! Ik zal hier ook wel verslag doen. Nu eerst even kijken of ik online mijn vaste overnachtingsplekje (B&B) in Beaune kan boeken.
  maandag 15 juni 2020 @ 08:58:10 #200
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193636211
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_193636445
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 08:45 schreef Drekkoning het volgende:
Alles gaat steeds meer open *O*
Super! *O*
Voor de mensen die in het hoogseizoen gaan, post jullie verhalen maar. "Praktijkvoorbeelden" zijn altijd wel een goede "indicator" als ik straks na het hoogseizoen ergens heen wil / kan, god weet waar. _O- Verder maar hopen dat de tweede golf uitblijft.

Toch wel apart om te lezen dat het in die Balkanlanden "als van ouds" lijkt te gaan. Maar ja, beter toch? ^O^
The only way you can be original, is to be yourself.
  maandag 15 juni 2020 @ 09:32:57 #202
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193636494
Veel plezier voor wie deze zomer (in het buitenland) op vakantie gaat ^O^
  maandag 15 juni 2020 @ 09:41:35 #203
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193636569
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 08:45 schreef Drekkoning het volgende:
Alles gaat steeds meer open *O*

Binnenkort toch maar tickets gaan boeken voor augustus. Zou ik dat beter nu kunnen doen om niet naast de pot te pissen, of zal het begin augustus juist erg goedkoop zijn lastminute?

Lastig :P
Veel maatschappijen bieden gratis omboeken aan binnen een jaar. Ik heb met Korean Air een trip staan voor augustus naar Zuid-Korea. Als we niet kunnen gaan en vinden later een goedkopere ticket krijg je dat verschil zelfs terug.

Ik acht zelf de kans nu rond de 40% dat we kunnen gaan helaas aangezien beide landen (vooral ZK is er streng in) 2 weken quarantaine eisen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_193636647
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 08:45 schreef Drekkoning het volgende:
Alles gaat steeds meer open *O*

Binnenkort toch maar tickets gaan boeken voor augustus. Zou ik dat beter nu kunnen doen om niet naast de pot te pissen, of zal het begin augustus juist erg goedkoop zijn lastminute?

Lastig :P
Ik vind alles nu al een stuk duurder lijken in ieder geval. Als ik dezelfde vakantie boek die ik al heb geboekt voor half juli, betaal ik nu 400pp meer. Corona tax blijkbaar.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_193636721
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 09:48 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ik vind alles nu al een stuk duurder lijken in ieder geval. Als ik dezelfde vakantie boek die ik al heb geboekt voor half juli, betaal ik nu 400pp meer. Corona tax blijkbaar.
Ik zie nagenoeg dezelfde prijzen als toen ik net voor corona tijd aan het rondkijken was, maar misschien ligt dat net aan de reizen en reisbureaus (ik kijk niet bij de grote bekende namen).
Mijn gewenste reis heeft nog ongeveer dezelfde prijs als begin maart.

Ergens wel volgens verwachting dat het duurder zou worden.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_193636877
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 09:48 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ik vind alles nu al een stuk duurder lijken in ieder geval. Als ik dezelfde vakantie boek die ik al heb geboekt voor half juli, betaal ik nu 400pp meer. Corona tax blijkbaar.
Ik zie juist hotels die ik normaal boek in Frankrijk voor veel minder weggaan. En dan kijk ik op data in de zomervakantie.
  maandag 15 juni 2020 @ 10:14:49 #207
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193636916
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 09:56 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ik zie nagenoeg dezelfde prijzen als toen ik net voor corona tijd aan het rondkijken was, maar misschien ligt dat net aan de reizen en reisbureaus (ik kijk niet bij de grote bekende namen).
Mijn gewenste reis heeft nog ongeveer dezelfde prijs als begin maart.

Ergens wel volgens verwachting dat het duurder zou worden.
Dit is ook mijn ervaring. Geen extreme prijzen tegengekomen nog. Normaal gaan we niet in de zomer op vakantie, maar in voorjaar en najaar, dus prijzen liggen wel iets hoger dan dat we normaal betalen in voor en najaar, maar dat is altijd zo in de zomer.

Fijn dat er weer steeds meer mogelijk is!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 15 juni 2020 @ 10:20:58 #208
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193636974
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 09:25 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:

[..]

Toch wel apart om te lezen dat het in die Balkanlanden "als van ouds" lijkt te gaan. Maar ja, beter toch? ^O^
Die hebben het vanaf het begin dan ook vrij serieus aangepakt waardoor het noord uit de hand gelopen is.

Zelfs de nachtclubs zijn in de meeste landen daar alweer open.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193637063
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 09:25 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:

[..]


Toch wel apart om te lezen dat het in die Balkanlanden "als van ouds" lijkt te gaan. Maar ja, beter toch? ^O^
Montenegro is nog code rood (negatief reisadvies). :o
pi_193637378
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:11 schreef Lafoy het volgende:

[..]

Ik zie juist hotels die ik normaal boek in Frankrijk voor veel minder weggaan. En dan kijk ik op data in de zomervakantie.
De AirBnB die ik normaal boek is ook goedkoper. Heb een suite voor de prijs van een kamer.
pi_193637498
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 00:12 schreef BorTheWolf het volgende:
Zondag aangekomen op mijn vakantie bestemming in Kroati (familie huis). Gisteren overnacht in het pension in Maribor (Sloveni) waar we jaarlijks overnachten.
Waar in Kroati zit je (ongeveer)?

Klinkt lekker hoe het daar toegaat. Kroati is ook een optie als we nog niet buiten Europa kunnen reizen, al ben ik er al wel 5 keer geweest. Maar het is geen straf om daar heen te gaan, mooi landje. Ik wil zeker nog eens terug en dan meer eiland hoppen (de noordelijke eilanden bij Istri en de meer zuidelijke eilanden als Hvar en Brac).

quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:28 schreef ZwangerPetro het volgende:

[..]

Montenegro is nog code rood (negatief reisadvies). :o
Heeft verder niets met Corona te maken, maar Montenegro is wel echt een absolute aanrader trouwens. Weinig landen in Europa zo divers als dat landje. Echt het bezoeken waard. Kotor Bay (meer een fjord maar dan met palmbomen er omheen, en UNESCO-werelderfgoed-dorpjes), de Tara Canyon, berggebieden die meer op de Franse Alpen lijken, Mediterraanse kuststadjes...prachtig landje.

Ik moet nog steeds plannen maken trouwens. Meestal ga ik in juni en september/oktober, maar juni is alweer zo goed als voorbij. :') (nou ja, tegen de tijd dat ik geboekt zou hebben dan). En ik heb nog zoveel vakantie openstaan dit jaar, echt super veel. Ik moet er echt snel aan beginnen, maar komende weken gaat nog niet lukken, werksituatie laat het niet toe. Misschien dan toch maar eens juli of augustus, moet bijna wel, anders krijg ik mijn uren in mijn levensdagen niet meer opgemaakt. :X
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  maandag 15 juni 2020 @ 12:03:24 #212
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193638236
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:02 schreef Salina het volgende:

[..]

Heeft verder niets met Corona te maken
Jawel

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193638420
quote:
10s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:03 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Jawel

[ afbeelding ]
:D

Mijn tips over Montenegro hebben niets met Corona te maken, het veiligheidsrisico en reisadvies uiteraard wel. Misschien schreef ik het verkeerd op.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  maandag 15 juni 2020 @ 12:19:44 #214
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193638434
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:18 schreef Salina het volgende:

[..]

:D

Mijn tips over Montenegro hebben niets met Corona te maken, het veiligheidsrisico en reisadvies uiteraard wel. Misschien schreef ik het verkeerd op.
Ah zo :+
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193643428
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:02 schreef Salina het volgende:

[..]

Waar in Kroati zit je (ongeveer)?

Klinkt lekker hoe het daar toegaat. Kroati is ook een optie als we nog niet buiten Europa kunnen reizen, al ben ik er al wel 5 keer geweest. Maar het is geen straf om daar heen te gaan, mooi landje. Ik wil zeker nog eens terug en dan meer eiland hoppen (de noordelijke eilanden bij Istri en de meer zuidelijke eilanden als Hvar en Brac).
[..]

Heeft verder niets met Corona te maken, maar Montenegro is wel echt een absolute aanrader trouwens. Weinig landen in Europa zo divers als dat landje. Echt het bezoeken waard. Kotor Bay (meer een fjord maar dan met palmbomen er omheen, en UNESCO-werelderfgoed-dorpjes), de Tara Canyon, berggebieden die meer op de Franse Alpen lijken, Mediterraanse kuststadjes...prachtig landje.

Ik moet nog steeds plannen maken trouwens. Meestal ga ik in juni en september/oktober, maar juni is alweer zo goed als voorbij. :') (nou ja, tegen de tijd dat ik geboekt zou hebben dan). En ik heb nog zoveel vakantie openstaan dit jaar, echt super veel. Ik moet er echt snel aan beginnen, maar komende weken gaat nog niet lukken, werksituatie laat het niet toe. Misschien dan toch maar eens juli of augustus, moet bijna wel, anders krijg ik mijn uren in mijn levensdagen niet meer opgemaakt. :X
Ik zit in het binnenland van dalmatie ter hoogte van Split. Vandaag wat winkels en supermarkten bezocht. Je ziet wel wat mensen met mondkapjes lopen het en der, maar is niet het algemene beeld. Men is heel relaxt hier. Overal staan bij de winkels wel ontsmettingsmiddelen en dergelijke.
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
pi_193643900
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 18:06 schreef BorTheWolf het volgende:

[..]

Ik zit in het binnenland van dalmatie ter hoogte van Split. Vandaag wat winkels en supermarkten bezocht. Je ziet wel wat mensen met mondkapjes lopen het en der, maar is niet het algemene beeld. Men is heel relaxt hier. Overal staan bij de winkels wel ontsmettingsmiddelen en dergelijke.
Dan zit je mooi denk ik! Ik ben ongeveer zes jaar terug 5 dagen naar Split geweest. Prachtige stad wel, leuke boulevard ook, lekker mensen kijken op het terras. En dagtripjes naar Trogir en Sibenik, en natuurlijk het onovertroffen Nacionalni Park Krka. ^O^

Anyway, dit is allemaal niet echt Corona-gerelateerd dus offtopic. Veel plezier in Hrvatska! :@
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193651496
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 18:45 schreef Salina het volgende:

[..]

Dan zit je mooi denk ik! Ik ben ongeveer zes jaar terug 5 dagen naar Split geweest. Prachtige stad wel, leuke boulevard ook, lekker mensen kijken op het terras. En dagtripjes naar Trogir en Sibenik, en natuurlijk het onovertroffen Nacionalni Park Krka. ^O^

Anyway, dit is allemaal niet echt Corona-gerelateerd dus offtopic. Veel plezier in Hrvatska! :@
Hvala 👍🏻
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
  dinsdag 16 juni 2020 @ 11:07:29 #218
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_193652929
Is de grens tusssen Zweden en Noorwegen nu dicht?
pi_193760699
Dubai gaat weer open op 7juli maar wel test noodzakelijk:
https://loyaltylobby.com/(...)rs-from-july-7-2020/
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193762126
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 23:02 schreef RipCity het volgende:
Dubai gaat weer open op 7juli maar wel test noodzakelijk:
https://loyaltylobby.com/(...)rs-from-july-7-2020/
Ik ben benieuwd wanneer het eerste niet-Europese land voor ons van code oranje naar geel gaat.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_193767969
Geen akkoord EU-lidstaten over heropenen buitengrenzen

https://www.ad.nl/binnenl(...)tengrenzen~a99ef79c/
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193768021
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 14:06 schreef RipCity het volgende:
Geen akkoord EU-lidstaten over heropenen buitengrenzen

https://www.ad.nl/binnenl(...)tengrenzen~a99ef79c/
Tja, al die bananenepublieken in het zuiden die bijna volledig afhankelijk zijn van massatoerisme zullen natuurlijk risico's willen en moeten nemen.
pi_193768952
Reizen buiten de EU blijft voorlopig nog een hindernissenparcours. En dan heb je nog het risico van grenzen die plots sluiten. Binnen Schengen zal het vooral de zomer zijn, in de herfst is het binnen zitten en wachten op besmettingen.

Een aantal vliegtuigmaatschappijen zijn nog altijd aan het onderhandelen over staatssteun zoals Lufthansa met Brussels Airlines erbij en Alitalia. SunExpress is opgedoekt maar had wel toeristen gedeponeerd in Turkije (die hun zonnebad als essentile reis aanmerkten...) Er speelt altijd wat mee deze dagen.
pi_193769217
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 14:10 schreef Confetti het volgende:

[..]

Tja, al die bananenepublieken in het zuiden die bijna volledig afhankelijk zijn van massatoerisme zullen natuurlijk risico's willen en moeten nemen.
Maar ondertussen is Itali of all places wel open. De ironie.

En de EU wil het geld gewoon binnen de EU houden. Lekker allemaal weer een reis naar Spanje boeken.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  woensdag 24 juni 2020 @ 16:19:02 #225
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193769674
Ik ben echt voor versoepelingen ed, maar ik ben blij dat ze terughoudend zijn op dit vlak. Binnen Europa reizen is al spannend genoeg, en daar hebben de meeste landen het wel degelijk onder controle. Eerst maar eens kijken hoe dat gaat.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193770438
Onze vakantie gaat door (juli, spanje), maar ik vraag me steeds meer af hoe blij ik er mee ben.

All inclusive is natuurlijk wel heel anders nu, buffets bestaan niet meer, hoe gaat een ontbijt dan als je alles moet bestellen? Best wel balen. En natuurlijk mondkapjes overal, da's ook niet ideaal met 30+ graden.

Nouja, we gaan het blijkbaar meemaken, keuze heb ik niet aangezien het door gaat.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_193770467
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 17:14 schreef delano.888 het volgende:
Onze vakantie gaat door (juli, spanje), maar ik vraag me steeds meer af hoe blij ik er mee ben.

All inclusive is natuurlijk wel heel anders nu, buffets bestaan niet meer, hoe gaat een ontbijt dan als je alles moet bestellen? Best wel balen. En natuurlijk mondkapjes overal, da's ook niet ideaal met 30+ graden.

Nouja, we gaan het blijkbaar meemaken, keuze heb ik niet aangezien het door gaat.
Je vakantie is toch meer dan het buffet.
pi_193771427
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 17:17 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Je vakantie is toch meer dan het buffet.
Nee maar je boekt nou eenmaal geen all inclusive om van een kaartje te bestellen..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_193772382
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:32 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Nee maar je boekt nou eenmaal geen all inclusive om van een kaartje te bestellen..
de gerechten zijn niet anders ofzo...?
pi_193772487
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 18:32 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Nee maar je boekt nou eenmaal geen all inclusive om van een kaartje te bestellen..
Juist voor mij een reden om geen all inclusive te boeken. Achter elkaar aanschuiven in een rij om uit bakken eten je bord vol te scheppen. Misschien ga je er wel op vooruit.
pi_193773161
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 19:27 schreef mschol het volgende:

[..]

de gerechten zijn niet anders ofzo...?
De keuze is waarschijnlijk 10x minder. En dat kan lastig zijn als je een moeilijke eter bent.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  donderdag 25 juni 2020 @ 10:01:24 #232
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_193779171
Cancellation voor Vegas met KLM vanochtend ontvangen (15-8).
Haters everywhere but I don't really care.
pi_193781472
Ik ben ergens blij dat men nog wat terughoudend blijft w.b. reizen buiten Europa, daar zijn nog brandhaarden genoeg. Vind het al spannend genoeg hoe het de komende 2 maanden zal gaan met alle versoepelingen in de EU-lidstaten.

Morgen weekje vakantie in eigen land vieren (hopelijk niet te veel regen in het weekend) en mijn "grote vakantie" is standaard toch in sept/okt (later kan ook nog), voorlopig maar ff niks boeken en alles maar een beetje aankijken in jul/aug...

Tot nu toe weinig gehoord / gelezen over eventuele besmettingen die uit vliegen zijn gekomen... Duitsers zijn 2 weken geleden naar Mallorca gevlogen, ben benieuwd of daar nog iets "uitkomt" qua besmettingen, dat kan wel een kleine indicatie geven... Met de zomervakanties in het vooruitzicht worden het iig 2 cruciale maanden!
The only way you can be original, is to be yourself.
  donderdag 25 juni 2020 @ 14:17:42 #234
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_193782842
Laat ze lekker alles buiten Europa op oranje houden deze zomer :)
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 25 juni 2020 @ 14:44:58 #235
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193783299
Genoeg mooie bestemmingen binnen Europa gelukkig. Die bleven we ook maar uitstellen, omdat de VS ons telkens weer trok. Nu kunnen we wat van dat lijstje afwerken, ervan uitgaande dat de EU grenzen dit jaar wel open blijven. Wanneer het virus weer achter ons ligt/de VS weer stabiel open is dan maken we er gewoon een grotere reis van :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193787025
Wij hebben onze eerste week vakantie in Nederland met de vouwwagen er al bijna op zitten. Heerlijk, uurtje rijden vanaf huis met een bewegelijke dreumes. Zaterdag naar een andere camping voor 2 weken.
pi_193787604
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juni 2020 18:43 schreef douche-eendje het volgende:
Wij hebben onze eerste week vakantie in Nederland met de vouwwagen er al bijna op zitten. Heerlijk, uurtje rijden vanaf huis met een bewegelijke dreumes. Zaterdag naar een andere camping voor 2 weken.
Lekker weer. Je waant je in Zuid Frankrijk.
pi_193796408
Ik moet wel toegeven dat onze tripjes deze zomer afwisselend zijn. Wel leuk ook.
Weg met de boot, Dan weer ons vakantiehuisje. En een tripje Luxemburg.
Af en toe wel een beetje behelpen maar dat hoort er ook een beetje bij he.
pi_193808866
https://www.telegraaf.nl/(...)rgadering-afgebroken

Morgenavond hopelijk WEL nieuws.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193826492
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 23:04 schreef RipCity het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)rgadering-afgebroken

Morgenavond hopelijk WEL nieuws.
Voor de gezondheid van de Europeanen hoop ik dat de grens buiten EU gesloten blijven. Canada staat op de witte lijst, dan zouden de Amerikanen stiekem via Canada naar Europa reizen. Mochten ze toevallig besmet zijn, dan kunnen ze Europa opnieuw besmetten, dus liever niet.
Laten we dit jaar met z'n allen binnen Europa, of beter nog in eigen land, blijven.
Gebruik je verstand. :-)
pi_193827408
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 09:04 schreef daniela_007 het volgende:

[..]

Voor de gezondheid van de Europeanen hoop ik dat de grens buiten EU gesloten blijven. Canada staat op de witte lijst, dan zouden de Amerikanen stiekem via Canada naar Europa reizen. Mochten ze toevallig besmet zijn, dan kunnen ze Europa opnieuw besmetten, dus liever niet.
Laten we dit jaar met z'n allen binnen Europa, of beter nog in eigen land, blijven.
Gebruik je verstand. :-)
Amerikanen mogen Canada ook niet in

https://www.cnn.com/trave(...)-covid-19/index.html
Alpha kenny one
pi_193849023
Heb mijn vakantie maar geannuleerd. Ik zou 2 weken naar Norderney maar heb geen zin om 2 weken lang elke dag wanneer ik winkels, musea e.d. in ga met een mondkap voor de snuffert te moeten lopen.
pi_193849174
quote:
Burgers uit onder meer Canada, Marokko, Japan, Australi, Rwanda en Uruguay kunnen vanaf woensdag weer het vliegtuig naar Europa pakken. Chinezen kunnen vanwege het zogenoemde wederkerigheidsprincipe pas Europa in als het land ook EU-burgers toelaat.
quote:
Amerikanen, Brazilianen, Indirs, Turken en Russen zijn zoals verwacht nog niet welkom, evenals bijvoorbeeld inwoners uit de meeste Latijns-Amerikaanse landen. De lijst wordt elke twee weken herzien, waarbij onder meer wordt gekeken naar het aantal nieuwe besmettingen. Dat moet in de buurt van of lager zijn dan 16 per 100.000 inwoners. Ook wordt gekeken naar contactopsporing en het aantal coronatests.

Het EU-besluit wordt naar verwachting dinsdag officieel bekrachtigd. Landen moeten het dan nog omzetten in nationale regelgeving, zodat vertraging kan optreden.
https://www.telegraaf.nl/(...)oners-veilige-landen
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_193853643
ik weet niet welke maatschappij dit is, maar wat ik in dit filmpje zie verbaast mij echt. Zo wil je in deze periode toch niet gaan vliegen? Opeen gepakt in het vliegtuig, passagiers met of zonder mondkapje.... Dit is een vlucht van Frankfurt naar Londen.
Vanaf 1:30

.https://www.bbc.com/news/av/embed/p08gdqz0/53222356
Leipe shit ouwe
pi_193855202
En als je dan Engeland binnenkomt moet je alsnog twee weken in quarantaine. Er zullen dus voornamelijk Britten op die vlucht zitten die naar huis gaan. voor een vakantie ga je toch niet eerst twee weken op je hotelkamer zitten?
pi_193856673
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 09:04 schreef daniela_007 het volgende:

[..]

Voor de gezondheid van de Europeanen hoop ik dat de grens buiten EU gesloten blijven. Canada staat op de witte lijst, dan zouden de Amerikanen stiekem via Canada naar Europa reizen. Mochten ze toevallig besmet zijn, dan kunnen ze Europa opnieuw besmetten, dus liever niet.
Laten we dit jaar met z'n allen binnen Europa, of beter nog in eigen land, blijven.
Gebruik je verstand. :-)
Dit soort berichten kunnen me toch enigzins gefrustreerd maken. Nu is mijn verhaal dan ook wel heel persoonlijk, dus excuus daarvoor. Maar simpelweg zwart/wit zeggen "laat ze niet-EU burgers buiten de deur houden" gaat mij te ver.

Ik zou graag zien dat er een onderscheid gemaakt gaat worden tussen toerisme en liefde, zoals Denemarken doet. Als je daar kunt aantonen dat je een duurzame relatie hebt (6 maanden of langer) door middel van foto's etc, dan kan je buitenlandse (niet-EU) partner alsnog het land in komen. Liefde is geen toerisme.

Welk gevaar op besmetting is er als elke toerist/passagier een negatief testresultaat, niet ouder dan bijv. 48 uur moet kunnen aantonen?

Zoals met mij vele anderen, ben ik al langer dan een half jaar gescheiden van mijn partner en het begint erg zwaar te worden. Ik zit dan ook dagelijks het nieuws in de gaten te houden totdat eindelijk het licht op groen gaat, zodat ze hierheen kan komen. De komende dagen worden dan ook spannend :)
  dinsdag 30 juni 2020 @ 12:36:48 #247
108913 Godshand
guide4you
pi_193857721
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 11:31 schreef Bessensap het volgende:

[..]

Dit soort berichten kunnen me toch enigzins gefrustreerd maken. Nu is mijn verhaal dan ook wel heel persoonlijk, dus excuus daarvoor. Maar simpelweg zwart/wit zeggen "laat ze niet-EU burgers buiten de deur houden" gaat mij te ver.

Ik zou graag zien dat er een onderscheid gemaakt gaat worden tussen toerisme en liefde, zoals Denemarken doet. Als je daar kunt aantonen dat je een duurzame relatie hebt (6 maanden of langer) door middel van foto's etc, dan kan je buitenlandse (niet-EU) partner alsnog het land in komen. Liefde is geen toerisme.

Welk gevaar op besmetting is er als elke toerist/passagier een negatief testresultaat, niet ouder dan bijv. 48 uur moet kunnen aantonen?

Zoals met mij vele anderen, ben ik al langer dan een half jaar gescheiden van mijn partner en het begint erg zwaar te worden. Ik zit dan ook dagelijks het nieuws in de gaten te houden totdat eindelijk het licht op groen gaat, zodat ze hierheen kan komen. De komende dagen worden dan ook spannend :)
Toerisme of niet, jouw liefde kan wel onderweg vele mensen besmetten.

Die test geeft enige indicatie, maar hangt ook helemaal af waar die test wordt gedaan.

Thuis getest en onderweg naar het vliegveld Corona opgelopen doet de waarde van de test dalen tot het niveau van een papieren vliegtuig of wc papiertje.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_193858074
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 12:36 schreef Godshand het volgende:
Toerisme of niet, jouw liefde kan wel onderweg vele mensen besmetten.

Dus het cabine personeel moet ook maar niet meer mee? Daar geldt dat ook voor.

Persoonlijk vind ik dat als betrokkene al in NL woonachtig was of al bezig was hier te vestigen dat je dat dan best als noodzakelijke reis kan aanmerken. Als het een Lat relatie betreft en het doel is daarna weer terug te reizen vind ik dat helaas voor @Bessensap gewoon een vorm van toerisme.
pi_193861393
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 09:38 schreef qajariaq het volgende:
En als je dan Engeland binnenkomt moet je alsnog twee weken in quarantaine. Er zullen dus voornamelijk Britten op die vlucht zitten die naar huis gaan. voor een vakantie ga je toch niet eerst twee weken op je hotelkamer zitten?
In geen enkel land word de quarantaine plicht gecheckt, danwel beboet. Oftewel: niemand heeft een reden om zich er aan te houden.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_193861645
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 17:24 schreef delano.888 het volgende:

[..]

In geen enkel land word de quarantaine plicht gecheckt, danwel beboet. Oftewel: niemand heeft een reden om zich er aan te houden.
Heb je gelezen wat de boete is? Reken maar dat ze op die wijze het begrotingstekort gaan verminderen. Een toerist haal je er zo uit dus is die controle niet zo moeilijk.
pi_193861997
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 17:42 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Heb je gelezen wat de boete is? Reken maar dat ze op die wijze het begrotingstekort gaan verminderen. Een toerist haal je er zo uit dus is die controle niet zo moeilijk.
Is er al ergens aan iemand zo'n boete uitgedeeld?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_193862134
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 11:31 schreef Bessensap het volgende:

[..]

Dit soort berichten kunnen me toch enigzins gefrustreerd maken. Nu is mijn verhaal dan ook wel heel persoonlijk, dus excuus daarvoor. Maar simpelweg zwart/wit zeggen "laat ze niet-EU burgers buiten de deur houden" gaat mij te ver.

Ik zou graag zien dat er een onderscheid gemaakt gaat worden tussen toerisme en liefde, zoals Denemarken doet. Als je daar kunt aantonen dat je een duurzame relatie hebt (6 maanden of langer) door middel van foto's etc, dan kan je buitenlandse (niet-EU) partner alsnog het land in komen. Liefde is geen toerisme.

Welk gevaar op besmetting is er als elke toerist/passagier een negatief testresultaat, niet ouder dan bijv. 48 uur moet kunnen aantonen?

Zoals met mij vele anderen, ben ik al langer dan een half jaar gescheiden van mijn partner en het begint erg zwaar te worden. Ik zit dan ook dagelijks het nieuws in de gaten te houden totdat eindelijk het licht op groen gaat, zodat ze hierheen kan komen. De komende dagen worden dan ook spannend :)
volledig met je eens, maar ja, ik zit dan ook in de zelfde situatie :D

ik wil dolgraag naar Rusland, ik mag zelfs het land in als echtgenoot van, maar zie maar eens bij de grens te komen.
pfff, binnenkort proberen in ieder geval.
pi_193862876
Ziet er naar uit dat het nu eindelijk definitief is: de travel ban voor bepaalde landen en de mogelijkheid om weer naar de EU te reizen voor andere landen.

EU agrees to reopen borders to 14 countries, extends travel ban for US tourists

EU agrees to reopen borders to 14 countries, extends travel ban for US tourists


The US, Brazil and Russia have made it on a list of countries whose nationals are indefinitely banned from entering the bloc. European officials said the ban "is an exercise of self-responsibility" amid global surges.

"The European Union on Tuesday extended a ban on travelers from the United States and most other countries beyond July 1, citing epidemiological factors for the decision.

Over the past month, the US has seen its number of cases steadily rise after most states eased lockdown measures. A lack of interstate coordination and an uneven response from the federal government has contributed to several new outbreaks across the country.

Other countries on the list include Brazil, Russia and India, which have seen their number of positive cases surge in recent weeks. The US, Brazil, Russia and India are the countries with the highest number of confirmed cases in the world.

"This is not an exercise to be nice or unfriendly to other countries," Spanish Foreign Minister Arancha Gonzalez Laya told local radio station Cadena ahead of the list's publication. "This is an exercise of self-responsibility."

Approved for travel


Meanwhile, the EU has approved visits from Australia, Canada and Japan. Chinese travelers will be allowed to visit pending reciprocal access to China for EU visitors.

Other countries approved for EU travel include Algeria, Georgia, Montenegro, Morocco, New Zealand, Rwanda, Serbia, South Korea, Thailand, Tunisia and Uruguay.

The countries were chosen based on certain criteria, including that the number of new cases over a 14-day period had to be "close to order below the EU average." The countries also needed to have a "stable or decreasing trend of new cases over this period."

The UK will be treated as part of the EU, according to the Council, until the end of the year. The UK currently has a mandatory quarantine period of 14 days for those traveling to the country. Other EU countries have withdrawn similar mandatory periods.

In due time

The list of permitted countries is technically a recommendation. According to the European Council, member states will have the final say in how the restrictions are eased for countries on the list.

"The authorities of the member states remain responsible for implementing the content of the recommendation," said the Council. "They may, in full transparency, lift only progressively travel restrictions towards countries listed."

The EU has kept a travel ban in place at its external borders since mid-March. The ban was extended to non-EU Schengen area member states, including Switzerland, Norway, Iceland and Liechtenstein.

The list of banned and permitted countries will be updated every 14 days to take into account progress or lack thereof, according to the Council."


"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193863155
is er nou dan wat verbeterd aan annulerings-verzekeringen die epidemieen uitsluiten?
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_193863191
mag je nou wel kosteloos reis en verblijfkosten omboeken ivm lichte klachten?
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_193863287
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 19:33 schreef eigendeegcookie het volgende:
mag je nou wel kosteloos reis en verblijfkosten omboeken ivm lichte klachten?
Als dat niet mag, voordat je het vliegtuig in gaat moet je een formulier tekenen waarop je meld of je enige vorm van klachten hebt, en zoja mag je niet mee. Dus als je die gewoon invult met klachten, mag je niet mee en volgens mij moet de maatschappij dan voor vervanging/annulering zorgen (want die verbieden je dan mee te gaan).
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_193863347
tssss ... dus je moet wel naar de luchthaven komen met je klachten??
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_193864034
Dus mensen uit Marokko mogen hierheen maar wij mogen niet naar Marokko. Ik snap de logica niet. Die mensen kunnen toch ook een virus meenemen?
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 20:24:35 #259
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193864063
En Chinezen mogen weer komen, pfff....
Humor, serieus en vrolijk!
pi_193864115
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 20:24 schreef Ven1972 het volgende:
En Chinezen mogen weer komen, pfff....
Nee. Want die laten momenteel geen EU-binnen en het is opgenomen in voorwaarden dat Chinezen mag pas komen zodra ze EU ook weer binnenlaten. Voor andere landen (i.e. Thailand) telt dat niet.

Chinese travelers will be allowed to visit pending reciprocal access to China for EU visitors.

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 20:23 schreef Pisces29 het volgende:
Dus mensen uit Marokko mogen hierheen maar wij mogen niet naar Marokko. Ik snap de logica niet. Die mensen kunnen toch ook een virus meenemen?
Kunnen belgen engelsen en duitsers ook. Daar gaat het niet om.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193864751
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 18:06 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Is er al ergens aan iemand zo'n boete uitgedeeld?
Heb jij al van iemand gehoord die naar Engeland wil op dit moment?
pi_193865069
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 17:42 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Heb je gelezen wat de boete is? Reken maar dat ze op die wijze het begrotingstekort gaan verminderen. Een toerist haal je er zo uit dus is die controle niet zo moeilijk.
100pond voor eerste overtreding maar in politie statement staat dat ze eerst paar keer zouden waarschuwen. Maar toch geen mankracht voor checks.

En nee er is nog geen enkele boete uitgedeeld nu 3 weken nadat het is ingegaan.


quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 21:17 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Heb jij al van iemand gehoord die naar Engeland wil op dit moment?
Dagelijks duizenden met boot en tunnel/ trein :) Waaronder best veel nederlanders. Vorige week was zo'n 15% nederlandse auto. 30% duits/oost-europees en rest engels.

Vanaf zaterdag gaan de pubs weer open en ook de attractieparken/hotels/toeristische gelegenheden weer.

Quarentaine check was idd gewoon wassen neus. Je kon invullen wat je wil op het formulier want werd toch niet gecheckt bij immigratie en telefoonnr wat opgegeven is hebben ze ook niet gebeld. Pure politieke show.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193871573
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 12:36 schreef Godshand het volgende:

[..]

Toerisme of niet, jouw liefde kan wel onderweg vele mensen besmetten.

Die test geeft enige indicatie, maar hangt ook helemaal af waar die test wordt gedaan.

Thuis getest en onderweg naar het vliegveld Corona opgelopen doet de waarde van de test dalen tot het niveau van een papieren vliegtuig of wc papiertje.
Over wc papiertjes gesproken. Neem nou Servi. Die staat op de zogenaamde "Safe list" van de Europe Commissie. De landen op deze lijst zouden per 1 july de EU weer mogen bezoeken.

Lees even dit over Servi: https://diem25.org/how-wi(...)ctions-and-covid-19/

Dus, nu vraag ik jou, wat is het verschil of mijn vriendin uit bijvoorbeeld Oostenrijk zou komen en hier iemand zou besmetten, of ze komt, zoals nu, uit Dubai?

Regeltjes regeltjes...

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 19:11 schreef Salina het volgende:
Ziet er naar uit dat het nu eindelijk definitief is: de travel ban voor bepaalde landen en de mogelijkheid om weer naar de EU te reizen voor andere landen.
very 14 days to take into account progress or lack thereof, according to the Council."[/i]

[ afbeelding ]
Zoals ik hierboven al zei: Servi als veilig bestempeld :D
pi_193871740
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:03 schreef Bessensap het volgende:

[..]

Over wc papiertjes gesproken. Neem nou Servi. Die staat op de zogenaamde "Safe list" van de Europe Commissie. De landen op deze lijst zouden per 1 july de EU weer mogen bezoeken.

Lees even dit over Servi: https://diem25.org/how-wi(...)ctions-and-covid-19/

Dus, nu vraag ik jou, wat is het verschil of mijn vriendin uit bijvoorbeeld Oostenrijk zou komen en hier iemand zou besmetten, of ze komt, zoals nu, uit Dubai?

Regeltjes regeltjes...
[..]

Zoals ik hierboven al zei: Servi als veilig bestempeld :D

Ik heb het niet verzonnen, hoor. ;)

Tja, Servi is de laatste tijd toch weer een beetje een hotspotje aan het worden? Met dat tennistoernooi en Djokovic bijvoorbeeld.

Ik werk niet bij de EU. I know nothing.


Het gekke is dat mensen uit Sloveni ook niet de EU binnen mogen dus. Terwijl er daar amper besmettingen zijn. Het zal ook wel met het wederkerigheidsprincipe * (reciprociteit: voor wat, hoort wat) te maken hebben. Wij mogen Sloveni immers ook nog niet in, als ik het vanmorgen snel even goed las. Of het moet alweer aangepast zijn.

* zie China.

[ Bericht 3% gewijzigd door Salina op 01-07-2020 12:21:34 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  donderdag 2 juli 2020 @ 21:14:13 #265
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_193895101
Van het weekend besloten om gebruik te maken van de flexibele omboekregeling van mijn reisorganisatie. Wilde mijn reis omboeken naar volgend jaar, zonder wijzigingskosten. Alleen toen deed KLM moeilijk, want ticket was niet kostenloos wijzigbaar -O-

Vandaag bericht gehad dat KLM/AF zelf de vlucht, gepland in september, heeft geannuleerd en nu mag ik wel omboeken. *O*
Order! Ordeeeeeeeeer!
  maandag 6 juli 2020 @ 09:53:30 #266
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_193955054
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:15 schreef Salina het volgende:

[..]

Ik heb het niet verzonnen, hoor. ;)

Tja, Servi is de laatste tijd toch weer een beetje een hotspotje aan het worden? Met dat tennistoernooi en Djokovic bijvoorbeeld.

Ik werk niet bij de EU. I know nothing.


Het gekke is dat mensen uit Sloveni ook niet de EU binnen mogen dus. Terwijl er daar amper besmettingen zijn. Het zal ook wel met het wederkerigheidsprincipe * (reciprociteit: voor wat, hoort wat) te maken hebben. Wij mogen Sloveni immers ook nog niet in, als ik het vanmorgen snel even goed las. Of het moet alweer aangepast zijn.

* zie China.
Slovenie is toch Shengen, volgens mij mogen die binnen.
Al vraag ik mij wel af wat verzekeringen doen als een land flipt van Geel naar Oranje zoals laatst met delen van Portugal is gebeurd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_193955194
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 09:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Slovenie is toch Shengen, volgens mij mogen die binnen.
Al vraag ik mij wel af wat verzekeringen doen als een land flipt van Geel naar Oranje zoals laatst met delen van Portugal is gebeurd.
Geen idee of Slovenen nu de EU binnen mogen, wellicht wel.

Voor ons Nederlanders en Belgen is het nu sinds zaterdag (4 juli) aangepast zie ik net:

https://www.nederlandwere(...)/reisadvies-slovenie

Kan ik Sloveni inreizen?
Inreizen is alleen mogelijk voor Slovenen, personen met een verblijfsvergunning voor Sloveni en ingezetenen van de volgende landen:

Belgi (m.i.v. 4 juli)
Nederland (m.i.v. 4 juli)

Voor 4 juli mocht je alleen Sloveni binnen als je op doorreis ging (transit) en binnen 12 uur het land weer uit was. Nu dus niet meer.

En dat is mooi, want Sloveni is voor mij nog wel een potentile vakantiebestemming voor deze zomer, net als Kroati, Itali of Griekenland. Even kijken hoe en wat. Of het wordt gewoon stedentrippen. Ik heb nog niets geboekt (en amper gekeken naar vakantiebestemmingen).
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator maandag 6 juli 2020 @ 10:24:59 #268
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_193955400
Ja top. Ik wil als het kan in september naar Slovenie.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accnt aigu
  maandag 6 juli 2020 @ 10:58:13 #269
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_193955745
Wij hebben een weekje Kroati staan (Istri, Vrsar) eind juli. We kunnen tot 2 dagen voor vertrek kosteloos annuleren gelukkig. Als de omstandigheden blijven zoals nu, gaan we er gewoon naartoe. Heb wel zin in een weekje zon en zee en heb het idee dat het daar ook allemaal wel meevalt qua corona en maatregelen. De sites van de ANWB en het ministerie van Buza laten in ieder geval geen echt vervelende maatregelen zien.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_193960038
Ik zit er heel dubbel in.. van de ene kant zie je hele leuke aanbiedingen nu voor oa. Bulgarije (nog nooit geweest trouwens), en ik ben toe aan vakantie. Tegelijkertijd weet ik dat het niet slim is om nu te gaan..

Dus de zin in vakantie en het gezonde verstand zijn met elkaar in conflict :D ik denk als ik bijv. volgende week zou gaan voor een weekje dat het wel OK is... schaameloos op een tokkie resort rondhangen :P
Alpha kenny one
  maandag 6 juli 2020 @ 18:43:35 #271
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_193962043
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 09:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Slovenie is toch Shengen, volgens mij mogen die binnen.
Al vraag ik mij wel af wat verzekeringen doen als een land flipt van Geel naar Oranje zoals laatst met delen van Portugal is gebeurd.
Dat hebben wij dus... geboekt rond 20 juni toen het nog geel was. Wordt ineens het gebied waar wij heen zouden gaan weer oranje...
Nu weten we dus niet of onze vlucht wel gaat, en of we wel moeten gaan, als het kan. Ik ben nogal bang dat we dan niet meer terug kunnen...
Op zich kunnen we verblijven bij familie, dus extra kosten hebben we dan niet, maar we willen natuurlijk wel voor het einde van de vakantie thuis zijn.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_193973457
Wij zijn aan het kijken om na 1 januari lekker ergens naar de zon te gaan (buiten EU). Zouden jullie durven te boeken nu?

Het enige wat me tegen houdt is wat de voorwaarden zijn als er een tweede (of derde of vierde) golf komt (hier of op nader te bepalen bestemming) Bv TUI heeft het enkel over omboeken na 31 augustus..
pi_193973804
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 13:03 schreef Lafoy het volgende:
Wij zijn aan het kijken om na 1 januari lekker ergens naar de zon te gaan (buiten EU). Zouden jullie durven te boeken nu?

Het enige wat me tegen houdt is wat de voorwaarden zijn als er een tweede (of derde of vierde) golf komt (hier of op nader te bepalen bestemming) Bv TUI heeft het enkel over omboeken na 31 augustus..
Ik zou nu niet zo snel ergens naartoe vliegen of in een hotel verblijven.

Eigen auto en huisje huren durf ik wel aan.
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 7 juli 2020 @ 13:49:34 #274
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_193974084
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 13:03 schreef Lafoy het volgende:
Wij zijn aan het kijken om na 1 januari lekker ergens naar de zon te gaan (buiten EU). Zouden jullie durven te boeken nu?

Het enige wat me tegen houdt is wat de voorwaarden zijn als er een tweede (of derde of vierde) golf komt (hier of op nader te bepalen bestemming) Bv TUI heeft het enkel over omboeken na 31 augustus..
Het is op dit moment gewoon niet slim. Eigen risico als je toch boekt.
Ik snap niet dat mensen nu denken: laten we eens naar een ver land gaan.

Daar is de tijd nu gewoon niet naar. Geniet in eigen land, genoeg te zien en te doen.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 13:54:24 #275
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193974142
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 13:49 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Het is op dit moment gewoon niet slim. Eigen risico als je toch boekt.
Ik snap niet dat mensen nu denken: laten we eens naar een ver land gaan.

Daar is de tijd nu gewoon niet naar. Geniet in eigen land, genoeg te zien en te doen.
Zit ook wel een verschil tussen NL en een ver land. Wij zitten nu in Duitsland en dat is prima te doen. Naast mondkapjes in het OV en winkels merk je er niks van. Nummers zijn ook gewoon prima hier. Binnen de EU kan je prima reizen momenteel. Risico’s heb je altijd. Buiten Europa is het wel wat risicovoller ja.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193974436
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 10:58 schreef Arizona het volgende:
Wij hebben een weekje Kroati staan (Istri, Vrsar) eind juli. We kunnen tot 2 dagen voor vertrek kosteloos annuleren gelukkig. Als de omstandigheden blijven zoals nu, gaan we er gewoon naartoe. Heb wel zin in een weekje zon en zee en heb het idee dat het daar ook allemaal wel meevalt qua corona en maatregelen. De sites van de ANWB en het ministerie van Buza laten in ieder geval geen echt vervelende maatregelen zien.
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 16:31 schreef falling_away het volgende:
Ik zit er heel dubbel in.. van de ene kant zie je hele leuke aanbiedingen nu voor oa. Bulgarije (nog nooit geweest trouwens), en ik ben toe aan vakantie. Tegelijkertijd weet ik dat het niet slim is om nu te gaan..

Dus de zin in vakantie en het gezonde verstand zijn met elkaar in conflict :D ik denk als ik bijv. volgende week zou gaan voor een weekje dat het wel OK is... schaameloos op een tokkie resort rondhangen :P
Ben ook een beetje aan het kijken, en had Kroatie op mijn lijst staan voor eind augustus, lijkt me aan zich wel veilig om te gaan, maar je weet nooit of je zelf ziek wordt of dat er weer een lockdown voor dat land of Nederland plaats zal vinden. En als ik ga, zal dat altijd met vliegtuig zijn (heb geen auto). Erg grote gok...

Iemand op mijn werk had ook Lissabon geboekt (toen het nog code geel had) om over twee weken heen te vliegen , maar dat lijkt nu ook op niks uit te komen...

Erg lastig om beslissing te maken...
pi_193974459
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 13:49 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Het is op dit moment gewoon niet slim. Eigen risico als je toch boekt.
Ik snap niet dat mensen nu denken: laten we eens naar een ver land gaan.

Daar is de tijd nu gewoon niet naar. Geniet in eigen land, genoeg te zien en te doen.
Maar we willen niet nu gaan, maar juist over een half jaar. Nu zou ik eerlijk gezegd ook niet perse ver weg gaan, zeker niet met het vliegtuig.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 14:19:06 #278
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_193974477
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 14:16 schreef JL... het volgende:

[..]

[..]

Ben ook een beetje aan het kijken, en had Kroatie op mijn lijst staan voor eind augustus, lijkt me aan zich wel veilig om te gaan, maar je weet nooit of je zelf ziek wordt of dat er weer een lockdown voor dat land of Nederland plaats zal vinden. En als ik ga, zal dat altijd met vliegtuig zijn (heb geen auto). Erg grote gok...

Iemand op mijn werk had ook Lissabon geboekt (toen het nog code geel had) om over twee weken heen te vliegen , maar dat lijkt nu ook op niks uit te komen...

Erg lastig om beslissing te maken...
Wij gaan met de auto, heb het idee dat je dan altijd wel thuiskomt eigenlijk... Maar het blijft inderdaad maar lastig allemaal. Je weet nooit hoe alles binnen een week kan veranderen.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_193974527
Tsja, als het dat niet wordt, dan wellicht lang weekend naar de Belgische kust (niet echt zo mijn ding maar om even weg te zijn) en dan later in het jaar verder weg.
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 7 juli 2020 @ 14:41:42 #280
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_193974746
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 14:18 schreef Lafoy het volgende:

[..]

Maar we willen niet nu gaan, maar juist over een half jaar. Nu zou ik eerlijk gezegd ook niet perse ver weg gaan, zeker niet met het vliegtuig.
Hoezo zou het over een half jaar wel gaan? Dat is niet zeker. Dan boek je dus ook gewoon niet.
pi_193974802
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 14:22 schreef JL... het volgende:
Tsja, als het dat niet wordt, dan wellicht lang weekend naar de Belgische kust (niet echt zo mijn ding maar om even weg te zijn) en dan later in het jaar verder weg.
Ja daar zat ik ook aan te denken, maar dan wel last minute om te kijken of het lekker weer wordt. Met dit weer aan de kust, daar heb ik ook niet veel zin in.

Nadeel natuurlijk is dat iedereen met leker weer wil gaan en dan alles vol zit of erg duur.
Sowieso zijn alle vakantieparken nu al vol, of heel duur (1200+ Euro voor een weekendje center parcs). Voor dat geld zit je een week in een all inclusive resort incl vliegreis.
Alpha kenny one
pi_193974883
De Belgische kust is toch helemaal niet zo boeiend. Laatst in Oostende geweest dat is letterlijk net Scheveningen. Inclusief de petjes tokkies en Duitsers.
blablablabla
pi_193975056
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 14:56 schreef Elan het volgende:
De Belgische kust is toch helemaal niet zo boeiend. Laatst in Oostende geweest dat is letterlijk net Scheveningen. Inclusief de petjes tokkies en Duitsers.
Het eten is wel een stuk beter.
pi_193975151
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 15:13 schreef Hannnnn het volgende:

[..]

Het eten is wel een stuk beter.
Scheveningen kan je ook prima eten hoor.
blablablabla
  Moderator dinsdag 7 juli 2020 @ 15:27:11 #285
236264 crew  capricia
pi_193975185
Weekje CenterParcs in Limburg. En dan twee weken Oostenrijk.
Denk dat CenterParcs meer risico met zich meebrengt qua besmetting dan de berglucht.

De regels in Oostenrijk zijn hetzelfde als hier.
CenterParcs had ik een paar maanden geleden geboekt voor het geval we het buitenland nog niet in konden.
Tis een beetje roeien met de riemen die je hebt. :)
Definitely not CIA
  dinsdag 7 juli 2020 @ 15:38:29 #286
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_193975283
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 15:27 schreef capricia het volgende:
Weekje CenterParcs in Limburg. En dan twee weken Oostenrijk.
Denk dat CenterParcs meer risico met zich meebrengt qua besmetting dan de berglucht.

De regels in Oostenrijk zijn hetzelfde als hier.
CenterParcs had ik een paar maanden geleden geboekt voor het geval we het buitenland nog niet in konden.
Tis een beetje roeien met de riemen die je hebt. :)
Wij zitten in Kroati in een appartement pal aan zee, denk dat het meeste daar ook wel verwaait ;)
Heerlijk, Oostenrijk in de zomer, wij hebben er al heel wat zomervakanties doorgebracht O+ en je hebt daar inderdaad voldoende ruimte in de bergen :D
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  Moderator dinsdag 7 juli 2020 @ 15:44:06 #287
236264 crew  capricia
pi_193975343
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 15:38 schreef Arizona het volgende:

[..]

Wij zitten in Kroati in een appartement pal aan zee, denk dat het meeste daar ook wel verwaait ;)
Heerlijk, Oostenrijk in de zomer, wij hebben er al heel wat zomervakanties doorgebracht O+ en je hebt daar inderdaad voldoende ruimte in de bergen :D
Ja. Ik heb er ook heel veel zin in. 😊
Definitely not CIA
pi_193975536
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 15:27 schreef capricia het volgende:
Weekje CenterParcs in Limburg. En dan twee weken Oostenrijk.
Denk dat CenterParcs meer risico met zich meebrengt qua besmetting dan de berglucht.

De regels in Oostenrijk zijn hetzelfde als hier.
CenterParcs had ik een paar maanden geleden geboekt voor het geval we het buitenland nog niet in konden.
Tis een beetje roeien met de riemen die je hebt. :)
Weekje center parcs! ben je miljonair ofzo :P
Alpha kenny one
  Moderator dinsdag 7 juli 2020 @ 15:59:54 #289
236264 crew  capricia
pi_193975548
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 15:58 schreef falling_away het volgende:

[..]

Weekje center parcs! ben je miljonair ofzo :P
Geboekt toen het dicht was tijdens de epidemie. Lekker goedkoop toen. :Y

Zou de prijzen die ze nu vragen niet willen betalen, nee.
Definitely not CIA
  dinsdag 7 juli 2020 @ 16:04:38 #290
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193975611
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 15:27 schreef capricia het volgende:
Weekje CenterParcs in Limburg. En dan twee weken Oostenrijk.
Denk dat CenterParcs meer risico met zich meebrengt qua besmetting dan de berglucht.

De regels in Oostenrijk zijn hetzelfde als hier.
CenterParcs had ik een paar maanden geleden geboekt voor het geval we het buitenland nog niet in konden.
Tis een beetje roeien met de riemen die je hebt. :)
Wat ga je doen in Oostenrijk, welk gebied? :) In september willen wij Wenen en Salzburg doen met de natuur er om heen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator dinsdag 7 juli 2020 @ 16:10:22 #291
236264 crew  capricia
pi_193975700
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 16:04 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Wat ga je doen in Oostenrijk, welk gebied? :) In september willen wij Wenen en Salzburg doen met de natuur er om heen.
Semi-rondreis van gemaakt:
Obersterreich, Karinthie en Tirol..dus de nationale parken waar ook veel gezinsactiviteiten zijn.
Appartement en hotels afgewisseld. Krijg je vaak zo'n zomerkaart bij zodat je gratis met de bergbanen enzo kunt.

Wenen en Salzburg zijn trouwens beiden prachtig. Zeer de moeite waard. O+
Definitely not CIA
  dinsdag 7 juli 2020 @ 16:12:18 #292
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193975727
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 16:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Semi-rondreis van gemaakt:
Obersterreich, Karinthie en Tirol..dus de nationale parken waar ook veel gezinsactiviteiten zijn.
Appartement en hotels afgewisseld. Krijg je vaak zo'n zomerkaart bij zodat je gratis met de bergbanen enzo kunt.

Wenen en Salzburg zijn trouwens beiden prachtig. Zeer de moeite waard. O+
Klinkt super tof, hoop dat jullie je gaan vermaken! O+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193976498
Leuk om te horen dat jullie naar Oostenrijk gaan.
Valt me wel op dat menigeen wel met de auto op reis gaat naar zijn bestemming en het vliegtuig links laat liggen. Klopt dat?
  dinsdag 7 juli 2020 @ 17:19:25 #294
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193976779
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 17:02 schreef JL... het volgende:
Leuk om te horen dat jullie naar Oostenrijk gaan.
Valt me wel op dat menigeen wel met de auto op reis gaat naar zijn bestemming en het vliegtuig links laat liggen. Klopt dat?
Oostenrijk gaan wij wel doen met vliegtuig. Nu zitten we een paar dagen in Berlijn en dat hebben we met trein gedaan. Niet echt bang om met het vliegtuig te gaan, ik denk dat mondkapjes al heel veel helpen. Maar wij reizen niet graag met de auto. Als we dat wel leuk zouden vinden zouden we de auto kiezen gok ik ja.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193977223
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 17:19 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Oostenrijk gaan wij wel doen met vliegtuig. Nu zitten we een paar dagen in Berlijn en dat hebben we met trein gedaan. Niet echt bang om met het vliegtuig te gaan, ik denk dat mondkapjes al heel veel helpen. Maar wij reizen niet graag met de auto. Als we dat wel leuk zouden vinden zouden we de auto kiezen gok ik ja.
Betreffende Oostenrijk, dien je wel een verklaring van een arts te overhandigen zodra je aankomt op het vliegveld aldaar? Las ergens dat je die dient te tonen (website was in Engels, en kwam er via EasyJet, dus wellicht toegespitst op de Engelse reiziger).

Oostenrijk is ook wel een land waar ik naar aan het kijken ben aangezien ik er nog niet geweest ben en me interesteert.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 18:27:45 #296
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_193977818
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 17:44 schreef JL... het volgende:

[..]

Betreffende Oostenrijk, dien je wel een verklaring van een arts te overhandigen zodra je aankomt op het vliegveld aldaar? Las ergens dat je die dient te tonen (website was in Engels, en kwam er via EasyJet, dus wellicht toegespitst op de Engelse reiziger).

Oostenrijk is ook wel een land waar ik naar aan het kijken ben aangezien ik er nog niet geweest ben en me interesteert.
verklaring is niet (meer) nodig

https://www.anwb.nl/vakan(...)atregelen-oostenrijk
Net efkes anges
pi_193979862
Wij hebben onze vakantie ook omgeboekt. Zouden naar Turkije gaan met ons gezinnetje 2e helft augustus. Gaan nu lekker met de auto 3 nachten naar Oostenrijk, de bergen in. En een week naar Itali bij het Gardameer. In Itali gaan we naar een zeer ruim opgezet vakantiepark waar ruim verspreid bungalows staan. Zijn hier al 2x eerder geweest en is ideaal met jonge kinderen. Om dat we het park kennen heeft dat ons doen besluiten om gewoon naar voormalig brandhaard noord Itali te gaan :). We weten dat we daar veilig zitten. En mocht er toch wat gebeuren, kom je met de auto altijd wel thuis.
  Moderator dinsdag 7 juli 2020 @ 20:43:35 #298
236264 crew  capricia
pi_193979929
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 17:44 schreef JL... het volgende:

[..]

Betreffende Oostenrijk, dien je wel een verklaring van een arts te overhandigen zodra je aankomt op het vliegveld aldaar? Las ergens dat je die dient te tonen (website was in Engels, en kwam er via EasyJet, dus wellicht toegespitst op de Engelse reiziger).

Oostenrijk is ook wel een land waar ik naar aan het kijken ben aangezien ik er nog niet geweest ben en me interesteert.
Nee. Hoeft niet meer. De regels zijn ongeveer hetzelfde nu als hier: mondkapje in openbaar vervoer. Onze 1,5 meter is daar 1 meter.
Definitely not CIA
  Moderator dinsdag 7 juli 2020 @ 20:46:00 #299
236264 crew  capricia
pi_193979962
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:40 schreef hvan het volgende:
Wij hebben onze vakantie ook omgeboekt. Zouden naar Turkije gaan met ons gezinnetje 2e helft augustus. Gaan nu lekker met de auto 3 nachten naar Oostenrijk, de bergen in. En een week naar Itali bij het Gardameer. In Itali gaan we naar een zeer ruim opgezet vakantiepark waar ruim verspreid bungalows staan. Zijn hier al 2x eerder geweest en is ideaal met jonge kinderen. Om dat we het park kennen heeft dat ons doen besluiten om gewoon naar voormalig brandhaard noord Itali te gaan :). We weten dat we daar veilig zitten. En mocht er toch wat gebeuren, kom je met de auto altijd wel thuis.
Heb je de indruk dat het goedkoper geworden is, noord italie, nu?
Definitely not CIA
  dinsdag 7 juli 2020 @ 20:46:48 #300
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_193979976
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:40 schreef hvan het volgende:
Wij hebben onze vakantie ook omgeboekt. Zouden naar Turkije gaan met ons gezinnetje 2e helft augustus. Gaan nu lekker met de auto 3 nachten naar Oostenrijk, de bergen in. En een week naar Itali bij het Gardameer. In Itali gaan we naar een zeer ruim opgezet vakantiepark waar ruim verspreid bungalows staan. Zijn hier al 2x eerder geweest en is ideaal met jonge kinderen. Om dat we het park kennen heeft dat ons doen besluiten om gewoon naar voormalig brandhaard noord Itali te gaan :). We weten dat we daar veilig zitten. En mocht er toch wat gebeuren, kom je met de auto altijd wel thuis.
Verrassend slim plan.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_193980032
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 15:59 schreef capricia het volgende:

[..]

Geboekt toen het dicht was tijdens de epidemie. Lekker goedkoop toen. :Y

Zou de prijzen die ze nu vragen niet willen betalen, nee.
Snap ook niet dat mensen dat nog betalen, oude stink parken wat nog steeds teert op vergane glorie. Matrassen van 20jaar oud, smerig, allang gepasseerd door andere ketens.
  Moderator dinsdag 7 juli 2020 @ 20:54:16 #302
236264 crew  capricia
pi_193980106
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 20:50 schreef lighted het volgende:

[..]

Snap ook niet dat mensen dat nog betalen, oude stink parken wat nog steeds teert op vergane glorie. Matrassen van 20jaar oud, smerig, allang gepasseerd door andere ketens.
Nou. Dank je. :@
Definitely not CIA
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')