quote:De zomervakantie...Is het dan over?
Kunnen alle gezinnen dan met de caravan weer naar Frankrijk/Spanje/Italië. Als vanouds. Alsof er niets gebeurd is.
Of is het beter om maar snel iets te reserveren in Nederland voor het hier ook vol geboekt is?
Ennn wat zijn jouw plannen. En denk je dat het doorgaat?
Voor iedereen anders uiteindelijk. Ligt er ook aan in wat voor vakantie je geïnteresseerd bent. In mijn omgeving kunnen mensen juist niet wachten om te gaan. Voor mij is het ook gewoon erg belangrijk om af en toe in een ander land te zijn. Compleet andere omgeving. Maakt ons echt geen reet uit dat we evt mondkapjes moeten dragen in het OV of in het vliegtuig. Als dat betekent dat we op bestemming wel lekker de natuur in kunnen of wat rond kunnen dwalen in een stad met de camera dan hebben we dat er makkelijk voor over. Voor ons is de enige vereiste dat de horeca open is (reserveren is geen punt) (hotels dus ook), en dat er evt wat bussen rijden voor de natuur. Of we pakken de auto.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 01:35 schreef MakkieR het volgende: Waarom hoor je eigenlijk zo weinig over het "onbezorgd" op vakantie gaan. Ik denk namelijk dat dit een heel belangrijk criterium gaat worden voor heel veel Nederlanders. Waarom zou je ongeveer 1500 euro betalen als deze vakantie je meer zorgen meegeeft in plaats van minder. zorgen over de regelgeving, boetebeleid, willekeur, discriminatie, vast komen te zitten, faillissement en dus je reissom kwijtraken, de ziekte zelf, de quarantaine, het gebrek aan gezelligheid etc etc. Nu hoor je in de media vooral dat Nederlanders niet kan wachten om op vakantie te gaan, terwijl ik veel meer meekrijg , dat veel van mijn vrienden geen geld wil betalen voor een vakantie met heel veel zorgen. ( mochten we alweer op vakantie kunnen )
Weet je wat ik nou niet begrijp: topic na topic is het "economie dit, economie dat".. Maar even zelf een bijdrage leveren aan het economisch herstel in Nederland door de zomervakantie hier te blijven en de centen die je normaal gesproken in het buitenland uitgeeft in de nederlandse economie te pompen is dan voor veel mensen weer een stap te ver. Ik vind dat eerlijk gezegd een beetje hypocriet.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 10:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Voor iedereen anders uiteindelijk. Ligt er ook aan in wat voor vakantie je geïnteresseerd bent. In mijn omgeving kunnen mensen juist niet wachten om te gaan. Voor mij is het ook gewoon erg belangrijk om af en toe in een ander land te zijn. Compleet andere omgeving. Maakt ons echt geen reet uit dat we evt mondkapjes moeten dragen in het OV of in het vliegtuig. Als dat betekent dat we op bestemming wel lekker de natuur in kunnen of wat rond kunnen dwalen in een stad met de camera dan hebben we dat er makkelijk voor over. Voor ons is de enige vereiste dat de horeca open is (reserveren is geen punt) (hotels dus ook), en dat er evt wat bussen rijden voor de natuur. Of we pakken de auto.
Het is dus maar net hoe belangrijk een vakantie voor je is. Iedereen is anders en zo. Wij gaan gewoon onbezorgd op vakantie hoor. Af en toe een mondkapje dragen, of reserveren bij een restaurant. Boeien. Qua boeken...doen we altijd met gratis annuleren, dus we kunnen altijd annuleren als de situatie veranderd. Alleen vliegreis niet, maar voucher vinden we prima. En ja, je kan er vast komen te zitten, maar die kans is zo klein. In normale tijden kan er ook altijd wel wat gebeuren.
Kameel. Als ik op een ezel had willen zitten dan was ik wel op je moeder geklommen.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 09:24 schreef lighted het volgende: [..] Een fotoshoot? Of met je dikke hol op een kameel?
Iedereen is anders hé, je moet doen wat goed voelt voor jouquote:Op zaterdag 30 mei 2020 10:13 schreef JFlip het volgende:
[..]
Weet je wat ik nou niet begrijp: topic na topic is het "economie dit, economie dat".. Maar even zelf een bijdrage leveren aan het economisch herstel in Nederland door de zomervakantie hier te blijven en de centen die je normaal gesproken in het buitenland uitgeeft in de nederlandse economie te pompen is dan voor veel mensen weer een stap te ver. Ik vind dat eerlijk gezegd een beetje hypocriet.
Dit is een van de argumenten waarom wij dit jaar niet op vakantie naar het buitenland gaan. Verder schat ik het risico op vast komen zitten in het vakantieland of bij terugkomst verplicht nog twee weken in quarantaine te moeten iets hoger in dan jij. Ik werk niet in loondienst dus dat risicio (wat nu echt vele malen groter is dan "normaal") kan ik me niet veroorloven. Een andere reden is dat een broer van een vriend meer dan een maand op de Filipijnen heeft vastgezeten
Dat betekent niet dat ik je je vakantie wil ontzeggen of je dat niet gun, en wat mij betreft maak je een wereldreis, maar ik vind het wel een tikkie vreemd.
Dit.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 10:13 schreef JFlip het volgende:
[..]
Weet je wat ik nou niet begrijp: topic na topic is het "economie dit, economie dat".. Maar even zelf een bijdrage leveren aan het economisch herstel in Nederland door de zomervakantie hier te blijven en de centen die je normaal gesproken in het buitenland uitgeeft in de nederlandse economie te pompen is dan voor veel mensen weer een stap te ver. Ik vind dat eerlijk gezegd een beetje hypocriet.
Dit is een van de argumenten waarom wij dit jaar niet op vakantie naar het buitenland gaan. Verder schat ik het risico op vast komen zitten in het vakantieland of bij terugkomst verplicht nog twee weken in quarantaine te moeten iets hoger in dan jij. Ik werk niet in loondienst dus dat risicio (wat nu echt vele malen groter is dan "normaal") kan ik me niet veroorloven. Een andere reden is dat een broer van een vriend meer dan een maand op de Filipijnen heeft vastgezeten
Dat betekent niet dat ik je je vakantie wil ontzeggen of je dat niet gun, en wat mij betreft maak je een wereldreis, maar ik vind het wel een tikkie vreemd.
quote:Op zaterdag 30 mei 2020 10:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Iedereen is anders hé, je moet doen wat goed voelt voor jouDat jij liever enkel in NL blijft noem ik ook niet vreemd. Je oordeelt wel vrij makkelijk.
Als jij lekker thuis wil blijven moet je dat doen. Geen oordeel daar. Probeer het dan andersom ook niet te doenquote:Op zaterdag 30 mei 2020 11:18 schreef Granqvist het volgende:
[..]
Dit.
De hele wereld heeft oranje reisadvies, een verstandig mens zou er dan niet eens over nadenken. Ik vraag me dan ook af of diezelfde mensen het prettig vinden om in quarantaine gezet te worden, of dat de reisverzekering niets uitkeert als er wat gebeurt. Los daarvan zal deze toestand natuurlijk veel langer duren als mensen overal maar naar toe gaan en terug komen met corona. Reizen maakt de kans op nieuwe golf van besmettingen vele malen groter. Als iedereen nou gewoon thuis blijft, is deze toestand veel sneller afgelopen.
[..]. Nee dus, dat is nou net het punt.
Dat mag in dit topic blijkbaar niet, want dan geef je niet om de economiequote:Op zaterdag 30 mei 2020 10:56 schreef matthijst het volgende:
Geef al zat geld uit in NL. Mag ik dan in de zomer aub naar het buitenland
Dat.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 11:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als jij lekker thuis wil blijven moet je dat doen. Geen oordeel daar. Probeer het dan andersom ook niet te doenAls het reisadvies word aangepast is er helemaal geen reden om er niet naar toe te gaan.
In je eerste alinea aangeven niet te oordelen, en dan vervolgens met een oordeel en een stropop aan komen zetten..quote:Op zaterdag 30 mei 2020 11:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als jij lekker thuis wil blijven moet je dat doen. Geen oordeel daar. Probeer het dan andersom ook niet te doenAls het reisadvies word aangepast is er helemaal geen reden om er niet naar toe te gaan.
Er zijn mensen die prima happy zijn in hun eigen tuin, maar je moet niet gaan verwachten dat iedereen dat dan moet moet gaan doen. Ik roep ook niet dat iedereen maar op vakantie moet gaan, omdat IK graag op vakantie ga![]()
Ik zou het met je eens zijn als het negatieve reisadvies zou blijven staan overigens, maar als dat word aangepast dan gebeurd dat met een reden: het kan weer en ze zien geen reden om het niet toe te staan. Je kan dan bang thuis blijven of er gebruik van maken. Ieder zo z'n keuze.
[..]
Dat mag in dit topic blijkbaar niet, want dan geef je niet om de economieEn hun zijn happy in hun tuin, dus dan moet de rest dat ook maar leuk vinden.
Je zou toch maar eens accepteren dat iedereen anders isIemand anders dingen gunnen en zo.
Velen hebben hun vakantie al geboekt voordat ze ooit van Corona hadden gehoord, zoals ik. Ik kan mijn geld maar 1 keer uitgeven en dat ligt nu bij een reisorganisatie. Ik heb dus geen keus.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 12:37 schreef JFlip het volgende:
[..]
Mijn punt is dat je de Nederlandse economie meer helpt door je zomervakantie in Nederland te vieren (en dan bedoel ik niet dat je in je tuin moet blijven). Nog even los van het of het überhaupt verstandig is om tijdens een pandemie te gaan reizen.
Ik val er alleen over dat jij blijkbaar denkt te kunnen bepalen wat anderen zouden moeten, omdat jij je er niet goed bij voelt om het land uit te gaan. Ik val er over dat je me hypocriet noemt, terwijl dat in deze nergens op slaat. Ik noem jou ook niet hypocriet (als ik het echt zou willen zou ik daar ook wel een onzinnige onderbouwing voor kunnen vinden). Ik zeg ook niet dat iedereen maar op vakantie moet gaan, omdat ik dat graag doe. Niet je eigen ideeën en wensen op anderen projecteren en zo.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 12:37 schreef JFlip het volgende:
[..]
In je eerste alinea aangeven niet te oordelen, en dan vervolgens met een oordeel en een stropop aan komen zetten..
Mijn punt is dat je de Nederlandse economie meer helpt door je zomervakantie in Nederland te vieren (en dan bedoel ik niet dat je in je tuin moet blijven). Nog even los van het of het überhaupt verstandig is om tijdens een pandemie te gaan reizen.
Die dingen die je noemt doen we uiteraard ook, ik noemde alleen op waar ik tegenop zie. En nee winkelen in kleding winkels uiteraard niet dat kan thuis.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 10:01 schreef Salina het volgende:
Überhaupt, dat mensen er zo;n plezier in scheppen om juist te gaan winkelen op vakantie. Kan er echt met mijn pet niet bij. Een beetje toeristisch shoppen kan nog wel, souveniertjes kijken, maar echt naar die winkels gaan die je in NL ook hebt, alleen maar omdat je niet anders of beters kunt verzinnen op vakantie en omdat het in het buitenland 10 euro goeiekoper is dan hier in NL....
@:delano.888 ga dan de natuur in, bezoek onbekende gebieden, kleine onbekende stadjes, dát is het leukste aan vakantie (naast natuurlijk zonnen, zuipen en relaxen bij het zwembad met een cocktail zo op zijn tijd).
Gros gaat all inclusive en geeft alles uit in NL voor vertrek, er druppelt nauwelijks iets door in de lokale economieën.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 10:13 schreef JFlip het volgende:
Weet je wat ik nou niet begrijp: topic na topic is het "economie dit, economie dat".. Maar even zelf een bijdrage leveren aan het economisch herstel in Nederland door de zomervakantie hier te blijven en de centen die je normaal gesproken in het buitenland uitgeeft in de nederlandse economie te pompen
En dit ook ja.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 13:25 schreef Za het volgende:
[..]
Gros gaat all inclusive en geeft alles uit in NL voor vertrek, er druppelt nauwelijks iets door in de lokale economieën.
Veel Nederlandse bedrijven zijn in buitenlandse handen, het zou zomaar kunnen dat je met een buitenlandse all incl reis meer geld in de NL economie pompt dan met je 'binnenlandse' bestedingen.
Overal commentaar op hebben en elke dag even zeggen dat het zo druk buiten is etc. Manmanman.twitter:Sanneke89 twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 11:20:42Ik verbaas me echt hoeveel mensen op vakantie willen en gaan in het buitenland. Waarom kunnen we dat met zijn allen een jaar niet doen? reageer retweet
Ik weet niet of ze links of rechts zijn, maar ze zijn in ieder geval dodelijk vermoeiend.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 14:14 schreef RipCity het volgende:
Zijn altijd van die linkse mensen en veel met uitkering of arbeidsongeschikt die gaan roepen dat anderen niet weg mogen. Zoals deze tweeterOveral commentaar op hebben en elke dag even zeggen dat het zo druk buiten is etc. Manmanman.twitter:Sanneke89 twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 11:20:42Ik verbaas me echt hoeveel mensen op vakantie willen en gaan in het buitenland. Waarom kunnen we dat met zijn allen een jaar niet doen? reageer retweet
Wordt heerlijke zomer juist vol leuke tripjes!
Word vaak wel geroepen door lui die zelf niet weg willen/kunnen en het anderen dan ook niet gunnen inderdaad. Anders snap ik niet waarom ze de noodzaak voelen om voor anderen te bepalen wat ze zouden moeten doen. Reisbeperkingen gaan er bij bepaalde bestemmingen niet zomaar van af.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 14:14 schreef RipCity het volgende:
Zijn altijd van die linkse mensen en veel met uitkering of arbeidsongeschikt die gaan roepen dat anderen niet weg mogen. Zoals deze tweeterOveral commentaar op hebben en elke dag even zeggen dat het zo druk buiten is etc. Manmanman.twitter:Sanneke89 twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 11:20:42Ik verbaas me echt hoeveel mensen op vakantie willen en gaan in het buitenland. Waarom kunnen we dat met zijn allen een jaar niet doen? reageer retweet
liever jullie doodziek dan dat ik dat heb; zomertripjes kan mij gestolen wordenquote:Op zaterdag 30 mei 2020 14:14 schreef RipCity het volgende:
Zeg je dit ook tegen je buren, collega's, vrienden en familie?quote:Op zaterdag 30 mei 2020 16:24 schreef mschol het volgende:
[..]
liever jullie doodziek dan dat ik dat heb; zomertripjes kan mij gestolen worden
En wat nu als iedereen gewoon gezond terugkomt? Word je dan boos omdat ze niet ziek zijn geworden ondanks jouw vurige wens?quote:Op zaterdag 30 mei 2020 16:24 schreef mschol het volgende:
[..]
liever jullie doodziek dan dat ik dat heb; zomertripjes kan mij gestolen worden
Je kunt de vraag juist ook omkeren:quote:Op zaterdag 30 mei 2020 16:36 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
En wat nu als iedereen gewoon gezond terugkomt? Word je dan boos omdat ze niet ziek zijn geworden ondanks jouw vurige wens?
Wat er denk ik ook bijkomt kijken is " het begrip medelijden " Voor corona hadden Nederlanders en dus ook politici, ( want die volgt het politieke klimaat ) medelijden met de gestrande reizigers, met de gedupeerden van de niet uitgekeerde reisverzekeringen of mensen die besmet raken met corona. Je wist het niet en dus kon je er niks aan doen. Maar nu met corona is dat politieke klimaat denk ik ook wel aan het veranderen. Waar Nederlanders straks geen ruk meer geeft om de problemen die voorkomt tijdens een gemaakte reis in tijden van Corona. We zagen dit al een beetje met Vindicat die op wintersport ging vlak na de kennismaking met corona. Er werd toen ook al enorm geoordeeld over deze studentenvereniging en terwijl dat nog vrij legaal was en dus mocht. Maar nu we veel meer weten wat de risico's zijn, denk ik niet dat je moet verwachten dat de regering je te hulp schiet mocht het ergens fout gaan.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 11:18 schreef Granqvist het volgende:
[..]
Dit.
De hele wereld heeft oranje reisadvies, een verstandig mens zou er dan niet eens over nadenken. Ik vraag me dan ook af of diezelfde mensen het prettig vinden om in quarantaine gezet te worden, of dat de reisverzekering niets uitkeert als er wat gebeurt. Los daarvan zal deze toestand natuurlijk veel langer duren als mensen overal maar naar toe gaan en terug komen met corona. Reizen maakt de kans op nieuwe golf van besmettingen vele malen groter. Als iedereen nou gewoon thuis blijft, is deze toestand veel sneller afgelopen.
[..]. Nee dus, dat is nou net het punt.
Nu wel maar met quarantainequote:Op zondag 31 mei 2020 08:11 schreef Salina het volgende:
Voor Nederland ook? NL zat niet bij de 29 landen paar dagen terug. Nu dan wel? @:Jor_Dii @:Drekkoning
Dank. Quarantaine bij aankomst OP vakantie of bij thuiskomst in NL?quote:
Quarantaine ter plaatse is het enige wat helpt, echter het is niet verplicht behalve als je positief getest wordt dan word je in begeleide quarantaine geplaatst.quote:Op zondag 31 mei 2020 08:19 schreef Salina het volgende:
[..]
Dank. Quarantaine bij aankomst OP vakantie of bij thuiskomst in NL?
Dat eerste is toch serieus geen optie? Wie wil er in hemelsnaam ergens naar toe op vakantie om allereerst 2 weken in quarantaine te gaan?
Of is het bij terugkomst in NL in quarantaine? Heb nog geen nieuws gelezen vanmorgen. Tegenwoordig ontdek ik hier op FOK veel meer dan in de online kranten.
Dank voor de EDIT, zal link NOS lezen!
Quarantaine bij aankomst dus, sic. Ergens snap ik het wel, en alles voor de landsveiligheid en gezondheid enzo, maar dit is wel de doodsteek voor het toerisme hoor.quote:Op zondag 31 mei 2020 08:21 schreef danos het volgende:
[..]
Quarantaine ter plaatse is het enige wat helpt, echter het is niet verplicht behalve als je positief getest wordt dan word je in begeleide quarantaine geplaatst.
Kortgezegd het kan dus niet, maar dat wil men niet zeggen omdat het toerisme dan gecompenseerd moet worden. Dus onduidelijke regels.quote:Op zondag 31 mei 2020 08:26 schreef Salina het volgende:
[..]
Quarantaine bij aankomst dus, sic. Ergens snap ik het wel, en alles voor de landsveiligheid en gezondheid enzo, maar dit is wel de doodsteek voor het toerisme hoor.
Welke toerist gaat er nu op vakantie om eerst in quarantaine te moeten? Niemand toch?
Stel je bent negatief, dan moet je 1 week in quarantaine. Stel je hebt 2 weken gepland, dan heb je effectief 1 week echte vakantie over om leuke dingen te doen buiten je hotel-appartement.
Wil je 2 weken echt een leuke onbezorgde vakantie hebben, moet je effectief 3 weken boeken eigenlijk. Of je moet de quarantaine links laten liggen - tegen de maatregelen en adviezen in.
En dan heb je het alleen over niet-besmet zijn (negatieve test).
@:danos dit staat in de NOS link:
Ook wie negatief test, moet een week in quarantaine, al wordt dat niet gecontroleerd.
Verplichte quarantaine dus. Maar niet gecontroleerd? Wat de fok is dat dan weer? Gewoon een fake maatregel dus. Doe het dan gewoon niet. Net als die handhavers hier in NL die niet meer gaan handhaven. Verzin een maatregel en voer die gewoon uit, of laat die maatregel anders gewoon weg. Dit is prutsbeleid.
Het kan niet vanwege Schengen volgens mijquote:Op zondag 31 mei 2020 08:59 schreef danos het volgende:
[..]
Kortgezegd het kan dus niet, maar dat wil men niet zeggen omdat het toerisme dan gecompenseerd moet worden. Dus onduidelijke regels.
Maarja sowieso, welke gek gaat er deze zomer voor een vakantie in een vliegtuig zitten.
Ik zou wel weer een vliegtuig in stappen hoor inmiddels, en zat mensen met mij merk ik om me heenquote:Op zondag 31 mei 2020 08:59 schreef danos het volgende:
[..]
Kortgezegd het kan dus niet, maar dat wil men niet zeggen omdat het toerisme dan gecompenseerd moet worden. Dus onduidelijke regels.
Maarja sowieso, welke gek gaat er deze zomer voor een vakantie in een vliegtuig zitten.
Die week quarantaine lijkt me puur “op papier” te bestaan. In werkelijkheid gaat niemand zich daar aan houden. Alle zuid Europese landen staan te springen om toeristen.quote:Op zondag 31 mei 2020 09:55 schreef Molo het volgende:
Betekent dat dat als je Griekenland al geboekt had, je nu nul terug krijgt met de risico's dat je aan komt en twee weken in quarantaine moet dus? En überhaupt een week.
Dat, is wel ruk
Het enige wat helpt is dat mensen lekker thuis vakantie vieren en niet zo achterlijk zijn om op vakantie te gaan.quote:Op zondag 31 mei 2020 08:21 schreef danos het volgende:
[..]
Quarantaine ter plaatse is het enige wat helpt, echter het is niet verplicht behalve als je positief getest wordt dan word je in begeleide quarantaine geplaatst.
Daar ga je je nog over verbazen denk ikquote:Op zondag 31 mei 2020 08:59 schreef danos het volgende:
Hoeft er maar eentje in het vliegtuig te zitten die besmet is met Corona...quote:Op zondag 31 mei 2020 09:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik zou wel weer een vliegtuig in stappen hoor inmiddels, en zat mensen met mij merk ik om me heen
Ja, of eentje in de supermarkt... of eentje op je werk...of eentje in de bus....of eentje in de trein...of je partner bij je in de auto...quote:Op zondag 31 mei 2020 10:42 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Hoeft er maar eentje in het vliegtuig te zitten die besmet is met Corona...
Dat is het doel toch ook? Als je geen toeristen uit bepaalde gebieden wil doe je gewoon verplichte quarantaine.quote:Op zondag 31 mei 2020 08:26 schreef Salina het volgende:
Quarantaine bij aankomst dus, sic. Ergens snap ik het wel, en alles voor de landsveiligheid en gezondheid enzo, maar dit is wel de doodsteek voor het toerisme hoor.
Welke toerist gaat er nu op vakantie om eerst in quarantaine te moeten? Niemand toch?
Je zit meestal uren in een vliegtuig, niet te vergelijken met supermarkt.quote:Op zondag 31 mei 2020 10:47 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja, of eentje in de supermarkt... of eentje op je werk...of eentje in de bus....of eentje in de trein...of je partner bij je in de auto...
Geloof het wel ja, aan de andere kant is er (denk ik) goede ventilatie in een vliegtuig?quote:Op zondag 31 mei 2020 11:16 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Je zit meestal uren in een vliegtuig, niet te vergelijken met supermarkt.
Maar mondkapjes zijn verplicht toch?
Geen verstand van maar gezien de druk in de cabine zou ik denken dat het meer circulatie is dan ventilatie.quote:Op zondag 31 mei 2020 11:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Geloof het wel ja, aan de andere kant is er (denk ik) goede ventilatie in een vliegtuig?
Aan de andere kant, ik heb nog geen verhaal gezien van 50 man die in het vliegtuig is besmet... zoals je wel eens leest van een kerk oid.quote:Op zondag 31 mei 2020 11:37 schreef qajariaq het volgende:
Bij ventilatie moet je lucht zo'n 70 graden opwarmen dus doen ze zo veel mogelijk circuleren. Daarnaast zit je met zn allen in een buis, die lucht moet ook ergens afgevoerd worden.
Laat mijn beurt maar even voorbij gaan. Ik ga lekker naar de wadden en/of Friesland.
quote:Op zondag 31 mei 2020 11:39 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Aan de andere kant, ik heb nog geen verhaal gezien van 50 man die in het vliegtuig is besmet... zoals je wel eens leest van een kerk oid.
In het vliegtuig zit je normaal gesproken langer en komt er geen frisse lucht binnen dus is het risico groter.quote:Op zondag 31 mei 2020 10:47 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja, of eentje in de supermarkt... of eentje op je werk...of eentje in de bus....of eentje in de trein...of je partner bij je in de auto...
Ze zullen er vast wel zijn, maar recent zie/hoor je er niet veel over. Terwijl er de laatste maanden toch wel is gevlogen.quote:
Ja wat wil je nou. Vliegen was een van de eerste dingen die niet meer kon dus zijn er inderdaad niet duizenden mensen besmet in al die geparkeerde vliegtuigen op de landingsbaan.quote:Op zondag 31 mei 2020 12:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ze zullen er vast wel zijn, maar recent zie/hoor je er niet veel over. Terwijl er de laatste maanden toch wel is gevlogen.
Grappig detail is dat dit plaatje afkomstig is van de site van ...quote:Corona bestaat helemaal niet want er is geen bewijs van en wat er wel is negeer ik het of weiger te geloven dat het waar is.
Ik wil helemaal niksquote:Op zondag 31 mei 2020 12:07 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ja wat wil je nou. Vliegen was een van de eerste dingen die niet meer kon dus zijn er inderdaad niet duizenden mensen besmet in al die geparkeerde vliegtuigen op de landingsbaan.
[..]
Grappig detail is dat dit plaatje afkomstig is van de site van ...
Ik zag het nu pas, onze vriend Maurice!quote:Op zondag 31 mei 2020 12:07 schreef qajariaq het volgende:
Grappig detail is dat dit plaatje afkomstig is van de site van ...
quote:Op zondag 31 mei 2020 11:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
Geloof het wel ja, aan de andere kant is er (denk ik) goede ventilatie in een vliegtuig?
quote:Gelden er extra maatregelen aan boord van de Corendon vliegtuigen?
Wat betreft onze vluchtuitvoering worden we geadviseerd door verschillende instanties zoals de GGD, het RIVM, EASA en Schiphol. Mondkapjes worden niet aangeraden en ook het screenen van passagiers op airports is volgens het RIVM niet nodig. Wanneer ons airline-personeel toch het vermoeden heeft dat iemand aan boord met het virus is geïnfecteerd, handelen wij volgens bestaande luchtvaartprotocollen.
Des te opmerkelijker toch? Dat het niet wemelt van de brandhaard verhalen of een verbod op vliegen?quote:
Het is een lastig verhaal.quote:Op zondag 31 mei 2020 13:14 schreef Wirelessmouse het volgende:
Des te opmerkelijker toch? Dat het niet wemelt van de brandhaard verhalen of een verbod op vliegen?
quote:Op zondag 31 mei 2020 12:12 schreef Wirelessmouse het volgende:
wereldwijd wordt er echt nog wel gevlogen
Ben benieuwd dan als ze weer wat gaan vliegen..quote:Op zondag 31 mei 2020 17:12 schreef qajariaq het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
In de usa vliegen nog wel passagierstoestellen maar dan leeg. Een of andere maffe wet die dat voorschrijft. De passagiersluchtvaart is juist de meest getroffen sector, nog meer dan de horeca want die kunnen nog aan de deur verkopen.
Morgen wordt daar volgens mij meer over bekend.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:19 schreef delano.888 het volgende:
Wanneer is die eigenlijk?
Gruwelijk irritant die onzekerheid/onduidelijkheid. Als mijn vakantie niet door gaat, prima, maar ik wil het wel graag weten.
Wel raar, net alsof ze info van Rutte iets kan veranderen aan de plannen van vakantie maatschappijen. Het is toch niet zo dat Rutte vliegen verboden had ofzo de afgelopen tijd?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 11:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Morgen wordt daar volgens mij meer over bekend.
Het zal vooral te maken hebben met een reisadvies ihkv Buitenlandse Zaken.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:45 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Wel raar, net alsof ze info van Rutte iets kan veranderen aan de plannen van vakantie maatschappijen. Het is toch niet zo dat Rutte vliegen verboden had ofzo de afgelopen tijd?
Uh dat heeft de Nederlandse overheid dus min of meer wel door de hele wereld een negatief reisadvies te geven.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 13:45 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Wel raar, net alsof ze info van Rutte iets kan veranderen aan de plannen van vakantie maatschappijen. Het is toch niet zo dat Rutte vliegen verboden had ofzo de afgelopen tijd?
quote:Nederlanders kunnen vanaf 15 juni weer op vakantie naar de meeste Europese landen. Dat besluit heeft het kabinet genomen.
De landen in het Schengengebied gaan van de code oranje (alleen noodzakelijke reizen) naar code geel. Dat betekent dat toeristische reizen en familiebezoeken weer kunnen.
De quarantaineverplichting voor die landen vervalt, dus je hoeft als teruggekeerde toerist niet twee weken thuis te blijven.
Landen die deze zomer geen Nederlandse toeristen willen ontvangen, zoals Denemarken, of waar quarantainemaatregelen gelden, zoals het Verenigd Koninkrijk, blijven voorlopig op oranje staan.
Ook voor Marokko en Turkije blijft code oranje gelden. Morgen maakt het kabinet meer details bekend, bijvoorbeeld of er extra maatregelen nodig zijn nu meer Europese toeristen naar Nederland zullen komen.
Ik vind dit altijd hele matige journalistiek. Het idee dat het reisadvies vanuit Nederland bepaalt of vakanties weer 'kunnen' en dat het dus vanaf 15 juni weer 'kan'. Alsof Nederland daar iets over te zeggen heeft. De enige voorwaarden die bepalen of en wanneer het 'kan' zijn:quote:
Klopt, maar voor reisorganisaties zal dit reisadvies doorslaggevend zijn om reizen na 15 juno wel door te laten gaan.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 17:48 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik vind dit altijd hele matige journalistiek. Het idee dat het reisadvies vanuit Nederland bepaalt of vakanties weer 'kunnen' en dat het dus vanaf 15 juni weer 'kan'. Alsof Nederland daar iets over te zeggen heeft. De enige voorwaarden die bepalen of en wanneer het 'kan' zijn:
- Laat het ontvangende land Nederlanders toe? Zo ja, met of zonder quarantaine?
- Gaan er vluchten, treinen, boten, of zijn de wegen open?
- Kunnen verblijven worden geboekt?
- Zijn de regels in het vervangende land genoeg versoepeld dat je een beetje leuke dingen kunt doen?
- Kun je weer terug naar Nederland, liefst zonder hier alsnog in quarantaine te moeten?
Niet relevant voor of en wanneer het 'kan':
- Welk kleurtje wordt door een ambtenaar van BuZa op een kaart ingevuld?
Of het verstandig is en of je het moet willen is een tweede, maar dat heeft dus niks met 'kunnen' te maken.
Kijk de overheid adviseert ook niet om dagelijks zes blikjes Schultenbrau te klappen maar het 'kan' wel.
Zwembadje gewoon lekker vullen met kraanwater. Al 5 jaar achter elkaar ofzo is het water in de zomer "bijna op". Ze hebben nu wel genoeg tijd gehad om er iets aan te doen (extra water in de winter opslaan) en dat ze dat dan niet doen, is niet het probleem van de gemiddelde consument. Wij betalen immers voor het water.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 16:48 schreef Jake_Skywalker het volgende:
*verwende first world problem rant*
Zucht. Je kan het ook nooit goed doen tegenwoordig...
Alle reisplannen afgeblazen, want corona. Nare ziekte, die ik niet onnodig wil verspreiden. De hele zomer dus thuis. In mijn kleine huisje in de binnenstad, waar het behoorlijk heet kan worden. Verkoeling zoeken in het zwembad of natuurplas mag ook niet zomaar, want drukte. Om die periode toch nog een beetje relaxed door te komen heb ik daarom een zwembad aangeschaft.
Maar nu blijkt ook dat weer niet te kunnen. Omdat watertekort.
Wat kan er dan nog wel? De hele zomer binnen achter je spelcomputer zitten met de gordijnen dicht en de ventilator aan? Oh nee, die ventilator kost ook stroom natuurlijk. Uit met dat ding!![]()
Ja, ik snap dat de maatregelen nodig zijn. Ik sta er voor 100% achter. Ik probeer dan ook zo flexibel mogelijk te zijn, me aan te passen, te kijken naar wat nog wel kan. Maar dan blijkt het alternatief dat ik gevonden heb, ook weer niet goed te zijn. Daar word ik soms wel een beetje sjaggo van zeg.![]()
Maargoed, het is wat het is. Einde first world problems rant. Nu weer door met belangrijke zaken
FYI: Ik ben van plan het zwembad deze zomer maar 1x te vullen en zoveel mogelijk gebruik te maken van restwater en regenwater. Tevens probeer ik zoveel mogelijk op mijn normale waterverbruik te letten door bijvoorbeeld minder vaak en lang te douchen.
Super kut lijkt me dat.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 17:53 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
Klopt, maar voor reisorganisaties zal dit reisadvies doorslaggevend zijn om reizen na 15 juno wel door te laten gaan.
En dan zien de waterleidingbedrijven het nog een beetje aankomen. De energiebedrijven weten straks niet wat ze overkomt als in al die tijdelijke thuiskantoren de pas aangeschafte airco ineens op vol gaat….quote:Op dinsdag 2 juni 2020 17:57 schreef delano.888 het volgende:
Al 5 jaar achter elkaar ofzo is het water in de zomer "bijna op". Ze hebben nu wel genoeg tijd gehad om er iets aan te doen (extra water in de winter opslaan) en dat ze dat dan niet doen, is niet het probleem van de gemiddelde consument. Wij betalen immers voor het water.
Denk dat dat laatste wel mee zal vallen, immers gaan alle mega airco's op de normale kantoren niet aan, dus misschien dat dat een beetje gelijk trekt.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 18:05 schreef Jake_Skywalker het volgende:
[..]
Super kut lijkt me dat.
Formeel mag het weer, dus de reisorganisatie vliegt gewoon. Dat er door alle quarantaines en maatregelen er weinig van je vakantie overblijft is niet hun probleem. Als je hierom alsnog wil cancelen heb je dus geen poot om op te staan als consument.
[..]
En dan zien de waterleidingbedrijven het nog een beetje aankomen. De energiebedrijven weten straks niet wat ze overkomt als in al die tijdelijke thuiskantoren de pas aangeschafte airco ineens op vol gaat….
Weet je hoe veel water torens er nog staan in Nederland waarvan 99% leeg staat? Ik zou zeggen begin daar eens mee, daar zijn ze immers voor.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 18:07 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Waar wil je dat laten? De Betuwe vol laten lopen?
Je hebt niet helemaal gevoel voor verhoudingen denk ik. Die watertorens is achterhaalde techniek. Toen ze wel in gebruik waren was het een buffer voor drukke momenten op een dag. Of te wel werd die in de nacht gevuld en nadat iedereen in de ochtend naar de plee was geweest en een bakkie koffie had gedaan dan was ie grotendeels leeg. In de loop van de dag weer vol totdat de piepers op het vuur gingen want dan liep ie weer leeg. En daar wil jij dus een seizoenopslag van gaan maken?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 18:08 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Weet je hoe veel water torens er nog staan in Nederland waarvan 99% leeg staat? Ik zou zeggen begin daar eens mee, daar zijn ze immers voor.
Het is toch gratis opslagruimte of niet dan? Vermoed dat de meeste water torens gewoon nog eigendom zijn van de waterleiding bedrijven. Dus gebruiken kunnen ze, maar doen ze niet. Het zal misschien niet genoeg zijn voor alle tekorten, maar het kan wel helpen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 18:11 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Je hebt niet helemaal gevoel voor verhoudingen denk ik. Die watertorens is achterhaalde techniek. Toen ze wel in gebruik waren was het een buffer voor drukke momenten op een dag. Of te wel werd die in de nacht gevuld en nadat iedereen in de ochtend naar de plee was geweest en een bakkie koffie had gedaan dan was ie grotendeels leeg. In de loop van de dag weer vol totdat de piepers op het vuur gingen want dan liep ie weer leeg. En daar wil jij dus een seizoenopslag van gaan maken?
Nederland is al eeuwenlang ingericht om water zo snel mogelijk af te voeren. Dat draai je niet zomaar in een paar jaar om naar een systeem waarbij je juist water vasthoudt, terwijl je toch droge voeten houdt in natte perioden.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 18:14 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Het is toch gratis opslagruimte of niet dan? Vermoed dat de meeste water torens gewoon nog eigendom zijn van de waterleiding bedrijven. Dus gebruiken kunnen ze, maar doen ze niet.
En maar zeuren dat we te veel water consumeren, elke zomer weer al jaren lang. Nou dan moeten ze er maar een keer wat aan gaan doen.
Als in de winter het strooizout op is dan kan RWS altijd nog een kilo halen bij de supermarkt. Alle beetjes helpen toch? Je hebt echt geen gevoel voor verhouding zei ik al.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 18:14 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Het is toch gratis opslagruimte of niet dan? Vermoed dat de meeste water torens gewoon nog eigendom zijn van de waterleiding bedrijven. Dus gebruiken kunnen ze, maar doen ze niet. Het zal misschien niet genoeg zijn voor alle tekorten, maar het kan wel helpen.
En maar zeuren dat we te veel water consumeren, elke zomer weer al jaren lang. Nou dan moeten ze er maar een keer wat aan gaan doen.
Ik denk... dat de capaciteit niet helemaal toereikend is.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 18:14 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Het is toch gratis opslagruimte of niet dan?
Jaja ik heb je wel gehoord met je verhoudingen.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 18:18 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Als in de winter het strooizout op is dan kan RWS altijd nog een kilo halen bij de supermarkt. Alle beetjes helpen toch? Je hebt echt geen gevoel voor verhouding zei ik al.
Daarnaast zijn de meeste van die torens voor andere dingen in gebruik en zelfs als niet dan hebben ze enorm onderhoud nodig om over een flinke schoonmaakbeurt maar te zwijgen.
Horen wel maar snappen absoluut niet.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 18:21 schreef delano.888 het volgende:
Jaja ik heb je wel gehoord met je verhoudingen.
Is het al op? Nee dus. Dan kan een beetje extra marge nooit kwaad. Ze zullen ook zeker nog meer moeten doen dan alleen de watertorens hergebruiken. Ik zeg toch ook niet dat je met de watertorens het hele land kan draaien of wel dan? Maar de waterleiding bedrijven hebben net iets te weinig capaciteit (nogmaals, zeggen ze, heeft jou kraan al droog gestaan de afgelopen 5 jaar toen ze dat zeiden?) Dus waarom zouden dat kleine beetje extra marge niet gewoon toevoegen?quote:Op dinsdag 2 juni 2020 18:23 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Horen wel maar snappen absoluut niet.
quote:Op dinsdag 2 juni 2020 18:57 schreef Lariekoek het volgende:
Kan dit niet gewoon over zomervakantie icm corona gaan?
Of ga je op vakantie naar een watertoren?
Zie ik ook wel zitten na de zomer. Zouden nu in Oostenrijk zitten voor de eerste keer, maar die vakantie is natuurlijk niet doorgegaan. Keken er best naar uit om de Alpen ed te zien.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 19:06 schreef capricia het volgende:
[..]
[modbreak]
Eens. Come on. On topic mensen.
[/modbreak]
Wil nog graag naar Oostenrijk. Maar we wachten nog even met boeken.
Voor juli een weekje Berlijn geboekt met de trein. Zou als het goed is wel weer kunnen dan. Treinen gaan alweer gewoon en verwachting is dat Duitsland vanaf 15 juni ook open gaat voor toerisme. Ook nog nooit geweest, dus zou fijn zijn sowieso een buitenlandse bestemming af te strepen dit jaar.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 19:59 schreef Salina het volgende:
Dit topic is vandaag wel lekker offtopic in het water gevallen zeg, mijn God.![]()
Heeft er iemand recent al concreer geboekt voor bv Frankrijk, Spanje, Italië, Griekenland of Kroatië voor de komende maanden?
Ik kijk het nog even aan. Veel te veel onduidelijk en vaag nog allemaal.
Ja, ik las het net in het grote topic, dat je naar Berlijn gaat. Leuk! Dat was mijn laatste trip, begin dit jaar (1 januari tot 4 januari). Leuke stad, al is het geen Rome, Parijs of Londen. Maar er is genoeg te doen en te zien. Al heb ik het na 1 keertje wel gezien.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 20:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zie ik ook wel zitten na de zomer. Zouden nu in Oostenrijk zitten voor de eerste keer, maar die vakantie is natuurlijk niet doorgegaan. Keken er best naar uit om de Alpen ed te zien.
[..]
Voor juli een weekje Berlijn geboekt met de trein. Zou als het goed is wel weer kunnen dan. Treinen gaan alweer gewoon en verwachting is dat Duitsland vanaf 15 juni ook open gaat voor toerisme. Ook nog nooit geweest, dus zou fijn zijn sowieso een buitenlandse bestemming af te strepen dit jaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh, en ik gooi er iets met Corona in, anders is het offtopic.![]()
Hopen dat je alles weer kunt doen en laten in Berlijn in juli. Aan de beelden van vandaag te zien (houseparty bij het water) komt dat wel goed."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
quote:Op dinsdag 2 juni 2020 20:36 schreef Salina het volgende:
[..]
Ja, ik las het net in het grote topic, dat je naar Berlijn gaat. Leuk! Dat was mijn laatste trip, begin dit jaar (1 januari tot 4 januari). Leuke stad, al is het geen Rome, Parijs of Londen. Maar er is genoeg te doen en te zien. Al heb ik het na 1 keertje wel gezien.
Scheelt ook dat je in juli gaat; januari was minder bijzonder. En een beetje koud.
Als je tips nodig hebt, laat maar weten, al is dit geen vakantieforum, daarvoor heb je Travel .
Toch wat gratis tips: weekje Berlijn, dan moet je naar Potsdam! Geen flauw idee of je cultureel bent ingesteld, maar dat is de moeite waard! De oudere sloten, paleizen en tuinen van de vroege koningen. Erg mooi. Zelfs in januari, al zou ik het wel eens in de lente of zomer willen zien.
Nog een tip: op het vliegveld kun je een metrokaart kopen, of OV-kaart (metro, bus ed). Koop er dan gelijk een voor buiten het centrum van Berlijn alleen. Ik had alleen de centrum-ring gekocht maar wilde toch naar Potsdam (buiten de ring).Thanks voor de tipsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh, en ik gooi er iets met Corona in, anders is het offtopic.![]()
Hopen dat je alles weer kunt doen en laten in Berlijn in juli. Aan de beelden van vandaag te zien (houseparty bij het water) komt dat wel goed.tips staan geregistreerd! Potsdam stond inderdaad op het lijstje. Bij ons hotel zit een metro kaart bij inbegrepen, maar gok niet dat die ook buiten Berlijn geldig is. Wij zijn veel te braaf, dus dan maar een losse kaart erbij voor Potsdam
Berlijn hebben we altijd uitgesteld. Juist omdat andere Europese steden (juist de steden die jij benoemt ook, we zijn dol op Rome en Londen) toch leuker leken. Maar voor nu lijkt het me een van de veiligste optie. Hoeven we ook niet te vliegen.
Hopelijk komt er geen tweede golf en kan er gewoon steeds meer. Gun jou ook weer leuke trips toe! Bedankt weer! 👍👍
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |