Nee, dagen maakt niks uit.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 13:16 schreef zalkc het volgende:
[..]
Moet je op vakantie op die dagen? Wij hebben op een gegeven moment een te annuleren boeking gedaan bij een vakantiepark in zuid-limburg voor het geval we niet naar Duitsland zouden kunnen. Uiteindelijk konden we het gratis omboeken naar Nederland, maar als dat allemaal krapper was geweest hadden we sowieso iets achter de hand.
CUL / Duitse Supermarkten #17 Dosenpfandquote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:53 schreef zalkc het volgende:
Even een praktische vraag, ik ga 8 juni op vakantie in de buurt van de Duitse grens (wel in Nederland nog). Nu vind ik het altijd leuk om boodschappen te doen in een Duitse supermarkt, zeker als liefhebber van Weizen en Worst, maar ik vraag me af of mensen hier ervaring mee hebben recent?
Boodschappen in dld doen is een hobby voor iedereen die langs de grens woont, dus ik kan me voorstellen dat iemand mij kan vertellen wat de situatie nu is.
Tja, ik weet niet hoe het straks in Frankrijk is, maar ik heb straks toch dat ik naar een zwembad kan, museum kan bezoeken en een terrasje kan pakken, hapje uit eten en sporten. Tijdens mijn vakantie bezoek ik geen wedstrijden, concerten, of grootschalige evenementen. Dus wat mij betreft is het vervelend dat je van alles moet reserveren en soms is er helaas geen plek op die dag. Maar het is nu ook weer niet zo dat het dit jaar veel beter gaat worden of elders allemaal anders is.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 14:00 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Wij zitten met hetzelfde, zoals velen met ons denk ik.
We vertrekken 27 juni naar Frankrijk. Nu lijkt dat weer te kunnen, maar duidelijk is dat het zeer beperkt is. Daar heb ik geen trek in op vakantie.
Wij zullen dus moeten annuleren en daarmee de aanbetaling kwijt zijn. De annuleringsdatum is steeds opgeschoven dus dat is netjes, maar helaas wel centen kwijt. Is te overzien maar toch jammer.
bron: the Guardianquote:UK, France, Spain and Italy excluded from Greece border reopening
Greece is to reopen its airports in Athens and Thessaloniki to arrivals from 29 countries from 15 June, the start of the tourist season, AFP reports. Visitors will be from 16 EU countries, including Germany, Austria, Denmark, Finland, the Czech Republic, Baltic countries, Cyprus and Malta, the tourism ministry said in a statement.
Countries hardest hit by the coronavirus pandemic - such as France, Spain, UK and Italy - were not on the list.
Outside the European Union, holidaymakers from Switzerland, Norway, and neighbouring Balkan countries such as Albania, Serbia and North Macedonia will be allowed to land. Also on the list are Australia, Japan, Israel, Lebanon, China, New Zealand and South Korea.
maar JaapGod dan ??? die had het toch zo goed gedaan ?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 18:33 schreef kermit71 het volgende:
Nederland staat niet op de lijst van 29 landen. Wij hadden voor eind juli een reis naar Kreta geboekt, dus ik ga er van uit dat het niet doorgaat.
Oh, dat is wel heel top!quote:Op vrijdag 29 mei 2020 18:49 schreef F.Sinatra het volgende:
Mijn verzekering dekt overigens ook wanneer de reis wél door kan gaan, maar door restricties geen sprake kan zijn van het oorspronkelijke doel van een vakantie (zwembad dicht/beperkt, restaurants op reservering etc.).
Kwam ik vanmiddag achter na ze gebeld te hebben![]()
Goed plan maar vergeet niet te reserveren!quote:Op vrijdag 29 mei 2020 14:28 schreef Karstman het volgende:
Wij nemen voor de schoolvakanties maar een week of 2 vrij en gaan wat uitjes doen. Nu al kaartjes voor de Efteling en dierentuin geregeld, en gaan nog zoeken naar wat andere mogelijke uitjes.
Rest van de zomer gewoon doorwerken en dan maar tropenrooster thuiswerken. Vroeg beginnen en vroeg stoppen en dan languit in de tuin!
De EU zegt dat Griekenland het recht niet heeft om dit onderscheid te maken.quote:
Ik ben op zich wel benieuwd naar de reden (als dit specifiek voor Nederland geldt); neemt het aantal besmettingen/opnames/overledenen niet snel genoeg af? Of is er iets aan ons beleid dat ze onverantwoord vinden?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 18:56 schreef capricia het volgende:
NLers deze zomer ook niet welkom in Denemarken.
Waarschijnlijk kijken ze vooral naar dat laatste inderdaad, het beleid. Dat is althans wat ik de afgelopen weken heb vernomen in de media over dit onderwerp (toerisme en afspraken daarover binnen de EU).quote:Op vrijdag 29 mei 2020 19:23 schreef kermit71 het volgende:
[..]
Ik ben op zich wel benieuwd naar de reden (als dit specifiek voor Nederland geldt); neemt het aantal besmettingen/opnames/overledenen niet snel genoeg af? Of is er iets aan ons beleid dat ze onverantwoord vinden?
De beroemde Nederlandse nuchterheid...😕quote:En Nederland staat bij anderen toch bekend als wat "losser" m.b.t. de maatregelen helaas (ook niet onterecht en onverwacht natuurlijk).
Niet naar Griekenland dus.![]()
Oh wacht, vorig jaar nog geweest trouwens.
Ik ga wel naar Kroatië of Italië (zuiden) dan. Als het kan. En mag.
Of! Je doet iets anders dan in supersmalle toeristische winkeltjes lopen op je enige dagje uit van je all-in resort.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 07:21 schreef delano.888 het volgende:
Ik zou wel graag willen gaan, simpelweg omdat ik weet dat mijn al uitgegeven geld anders word omgezet naar een voucher en dat dezelfde vakantie volgend jaar waarschijnlijk 50% duurder wordt.
MAAR ik heb absoluut geen behoefte aan een vliegtuig vlucht met uren lang een mondkapje, heel moeilijk winkelen in toeristische winkeltjes (die hebben altijd smalle paden) en een all inclusive restaurant in het resort wat vast niet meer mag in buffet vorm.
Dus ja, ik wil graag voor de ontspanning, maar ik zie heel erg op tegen de ellende die er bij komt.
Een fotoshoot? Of met je dikke hol op een kameel?quote:Op zaterdag 30 mei 2020 07:54 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Of! Je doet iets anders dan in supersmalle toeristische winkeltjes lopen op je enige dagje uit van je all-in resort.
Het bestaat.
Het zal er wel op uit draaien dat ze je gaan dwingen onder het mom van wij hebben alles wat mogelijk is gedaan om de reis door te laten gaan. Restricties van uit de overheid zijn overmacht oid.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 07:21 schreef delano.888 het volgende:
Ik zou wel graag willen gaan, simpelweg omdat ik weet dat mijn al uitgegeven geld anders word omgezet naar een voucher en dat dezelfde vakantie volgend jaar waarschijnlijk 50% duurder wordt.
MAAR ik heb absoluut geen behoefte aan een vliegtuig vlucht met uren lang een mondkapje, heel moeilijk winkelen in toeristische winkeltjes (die hebben altijd smalle paden) en een all inclusive restaurant in het resort wat vast niet meer mag in buffet vorm.
Dus ja, ik wil graag voor de ontspanning, maar ik zie heel erg op tegen de ellende die er bij komt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |