abonnement Unibet Coolblue
pi_193407692
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 21:01 schreef papert het volgende:

[..]

Het schijnt dus dat de 28mm banden van tegenwoordig niet meer rolweerstand hebben. Vandaar dat dit ook de nieuwe standaard is geworden. Tot een aantal jaar geleden was 23 mm standaard. De meeste profs zijn ook overgestapt naar bredere banden.
Afhankelijk van parcours is 28mm een betere keus, begrijp met name bij kasseien.

Voor mij is het vooral dit ik zelf ook wat zwaarder ben, dan helpt de extra ruimte wel en geeft ook wat comfort.

De continental gp4 all seasons hebben iets meer rolweerstand. Daar doelde ik op, niet perse de breedte. Was misschien niet helemaal duidelijk.
Whatever...
pi_193407719
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 20:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

En een laag vetpercentage natuurlijk
Dat is laatste maanden alleen maar lager geworden ja....
Whatever...
pi_193407916
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 21:05 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dat klopt, profs rijden nu veelal met 25mm, alleen in bijvoorbeeld Parijs roubaix met nog breder zoals 30mm tubes. Een aspect wat hierbij achterwege blijft; het gewicht. een bredere band is zwaarder, dus als er veel aangezet wordt (massa in gang zetten kost ook vermogen) of moet worden geklommen is dat extra gewicht ook weer nadelig. Dus daarom blijft bandbreedte altijd een compromis en is niet altijd hoe breder hoe beter.
Vraag me af waar profs mee rijden, iig nog steeds met tubes, vind nergens welke breedte precies.
Edit: oh nee laat maar, zie allemaal 25 of 26mm met 7 bar.

Intressanter is de druk:


Tussen 6,2 en 6,8 bar doet het diverse wegen het beste. 90-110 psi.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lospedrosa op 31-05-2020 21:31:29 ]
Vakman pur sang
  zondag 31 mei 2020 @ 21:35:31 #154
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193408153
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 21:22 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Vraag me af waar profs mee rijden, iig nog steeds met tubes, vind nergens welke breedte precies.
Edit: oh nee laat maar, zie allemaal 25 of 26mm met 7 bar.

Intressanter is de druk:
[ afbeelding ]

Tussen 6,2 en 6,8 bar doet het diverse wegen het beste. 90-110 psi.
Lijkt me ook afhankelijk van gewicht.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193408218
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 21:35 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Lijkt me ook afhankelijk van gewicht.
Hmm in het peloton niet, al zal dat een kleine rol spelen.
quote:
. Zelfs de grote en zwaardere coureurs, zoals Taylor Phinney (1,96 meter lang, 86 kilo zwaar) rijden met dezelfde bandendruk als de kleinere en lichtere renners, zoals Rigoberto Urán.

“Wat betreft bandendruk rijden alle renners van een team met hetzelfde rond. Het blijft een teamsport. Als Phinney naast Rigo rijdt en de laatste krijgt een lekke band, dan moet hij snel een nieuwe band hebben”, zegt Brown. “Alles is afgesteld op de kopman. Dus als die een bandendruk van 7 heeft, hebben zijn ploeggenoten dat ook.”
Vakman pur sang
pi_193414800
Goede zondag gisteren, 208 km én boven de 30 gemiddeld :P
Wel met zijn 5en, dat wel!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 1 juni 2020 @ 09:43:21 #157
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_193414882
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 19:45 schreef Spanky78 het volgende:
Nou jongens, de wind viel me weer tegen vandaag. Maar we even anderhalf uur gefietst tussen alle verjaardagsfeesten door.

Leuk die Corona, elke verjaardag wordt nu uitgesmeerd over een week.
Inderdaad een behoorlijke wind. Gelukkig had ik het zo ‘uitgekiend’ dat ik op de terugweg 35km wind mee had op de Lekdijk vanuit Amerongen. :P
  maandag 1 juni 2020 @ 09:43:37 #158
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193414885
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 09:35 schreef La_Tramposa het volgende:
Goede zondag gisteren, 208 km én boven de 30 gemiddeld :P
Wel met zijn 5en, dat wel!
En jij hebt op kop lopen beuken?
pi_193414941
quote:
10s.gif Op maandag 1 juni 2020 09:43 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

En jij hebt op kop lopen beuken?
Stukjes ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193415567
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 18:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Lekkere fietsmaten dan. :')
zegt degene, wiens fietsgroepje geen rekening houd qua snelheid met de wat mindere rijders...
pi_193415793
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:35 schreef Rockin_the_lowlands het volgende:

[..]

zegt degene, wiens fietsgroepje geen rekening houd qua snelheid met de wat mindere rijders...
Je hebt mindere rijders en mindere rijders. Gisteren ook een maat uit de wind gehouden en een tandje eraf gegooid toen hij het te hard vond gaan. Maar als de groep normaal 35 km/u rijdt en jij 28 km/u niet bij kunt houden is het een ander verhaal, lijkt me.
pi_193417374
Iemand tips voor goede hartslagmeterband en sensor? Geloof dat eergisteren mijn derde Garmin band is overleden. Dacht dat de batterij vervangen moest worden maar vanochtend batterij vervangen en nu geeft hij helemaal geen signaal meer. Blijf het fascinerend vinden hoe snel die dingen kapot gaan. Vaak als de eerste batterij leeg is raakt die sensor ook van slag. Dit wordt mijn derde band in amper vijf jaar tijd denk ik. Die kleine schroeven vind ik ook niks van Garmin, heb daar wel speciaal gereedschap voor maar je draait die kleine schroeven heel snel lam, niet echt duurzaam. Tot zover mijn klaagzang.
pi_193417638
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:47 schreef cafca het volgende:

[..]

Je hebt mindere rijders en mindere rijders. Gisteren ook een maat uit de wind gehouden en een tandje eraf gegooid toen hij het te hard vond gaan. Maar als de groep normaal 35 km/u rijdt en jij 28 km/u niet bij kunt houden is het een ander verhaal, lijkt me.
Maar je hebt wel zelf gezegd dat hij mee kon? Dat had de groep dan van tevoren moeten bedenken, als iemand eenmaal mee is heb je wel een verantwoordelijkheid.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 1 juni 2020 @ 13:00:05 #164
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193417734
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:54 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Maar je hebt wel zelf gezegd dat hij mee kon? Dat had de groep dan van tevoren moeten bedenken, als iemand eenmaal mee is heb je wel een verantwoordelijkheid.
Mwah, ook niet altijd. Mensen hebben ook een eigenverantwoordelijkheid. Als na 5 km blijkt dat iemand echt niet mee kan, kan je niet verwachten dat de hele groep langzaam gaat rijden voor diegene.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193417864
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:34 schreef poiuytr het volgende:
Iemand tips voor goede hartslagmeterband en sensor? Geloof dat eergisteren mijn derde Garmin band is overleden. Dacht dat de batterij vervangen moest worden maar vanochtend batterij vervangen en nu geeft hij helemaal geen signaal meer. Blijf het fascinerend vinden hoe snel die dingen kapot gaan. Vaak als de eerste batterij leeg is raakt die sensor ook van slag. Dit wordt mijn derde band in amper vijf jaar tijd denk ik. Die kleine schroeven vind ik ook niks van Garmin, heb daar wel speciaal gereedschap voor maar je draait die kleine schroeven heel snel lam, niet echt duurzaam. Tot zover mijn klaagzang.
3 in 5 jaar.. Kent u het begrip garantie? Zou ff Garmin mailen
everyone's a critic...
even you ! !
pi_193418642
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 13:00 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Mwah, ook niet altijd. Mensen hebben ook een eigenverantwoordelijkheid. Als na 5 km blijkt dat iemand echt niet mee kan, kan je niet verwachten dat de hele groep langzaam gaat rijden voor diegene.
Ja, dat bedoel ik.


Net ff naar Mantel geweest... stond een rij buiten tot halverwege de parkeerplaats :')
pi_193418679
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:34 schreef poiuytr het volgende:
Iemand tips voor goede hartslagmeterband en sensor? Geloof dat eergisteren mijn derde Garmin band is overleden. Dacht dat de batterij vervangen moest worden maar vanochtend batterij vervangen en nu geeft hij helemaal geen signaal meer. Blijf het fascinerend vinden hoe snel die dingen kapot gaan. Vaak als de eerste batterij leeg is raakt die sensor ook van slag. Dit wordt mijn derde band in amper vijf jaar tijd denk ik. Die kleine schroeven vind ik ook niks van Garmin, heb daar wel speciaal gereedschap voor maar je draait die kleine schroeven heel snel lam, niet echt duurzaam. Tot zover mijn klaagzang.
Decathlon. Al jaren probleemloos nadat mijn Garmin was overleden.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193418731
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:34 schreef poiuytr het volgende:
Iemand tips voor goede hartslagmeterband en sensor? Geloof dat eergisteren mijn derde Garmin band is overleden. Dacht dat de batterij vervangen moest worden maar vanochtend batterij vervangen en nu geeft hij helemaal geen signaal meer. Blijf het fascinerend vinden hoe snel die dingen kapot gaan. Vaak als de eerste batterij leeg is raakt die sensor ook van slag. Dit wordt mijn derde band in amper vijf jaar tijd denk ik. Die kleine schroeven vind ik ook niks van Garmin, heb daar wel speciaal gereedschap voor maar je draait die kleine schroeven heel snel lam, niet echt duurzaam. Tot zover mijn klaagzang.
Polar H10. :)
  maandag 1 juni 2020 @ 14:34:56 #169
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193418738
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 09:35 schreef La_Tramposa het volgende:
Goede zondag gisteren, 208 km én boven de 30 gemiddeld :P
Wel met zijn 5en, dat wel!
Goed zeg!
pi_193418893
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 13:00 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Mwah, ook niet altijd. Mensen hebben ook een eigenverantwoordelijkheid. Als na 5 km blijkt dat iemand echt niet mee kan, kan je niet verwachten dat de hele groep langzaam gaat rijden voor diegene.
Eens, tenzij je van te voren anders hebt afgesproken uiteraard. Afspreken om 28km/h te gaan en dan 35 km/h gaan rijden is ander verhaal.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_193418971
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 12:34 schreef poiuytr het volgende:
Iemand tips voor goede hartslagmeterband en sensor? Geloof dat eergisteren mijn derde Garmin band is overleden. Dacht dat de batterij vervangen moest worden maar vanochtend batterij vervangen en nu geeft hij helemaal geen signaal meer. Blijf het fascinerend vinden hoe snel die dingen kapot gaan. Vaak als de eerste batterij leeg is raakt die sensor ook van slag. Dit wordt mijn derde band in amper vijf jaar tijd denk ik. Die kleine schroeven vind ik ook niks van Garmin, heb daar wel speciaal gereedschap voor maar je draait die kleine schroeven heel snel lam, niet echt duurzaam. Tot zover mijn klaagzang.
Ik heb via een Chinese site een magene hartslagmeter gekocht. Niet duur, en doet tot nu toe niet onder voor de duurdere merken in Nederland. Koop normaal nooit iets uit China, maar op het forum van fiets.nl waren ze er erg lovend over.
pi_193418986
Ik doe al bijna 10 jaar met mijn Garmin hartslagband, volgens mij. 1x batterij vervangen.
pi_193419289
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 10:35 schreef Rockin_the_lowlands het volgende:

[..]

zegt degene, wiens fietsgroepje geen rekening houd qua snelheid met de wat mindere rijders...
Vreemde opmerking dit.
Vakman pur sang
pi_193421149
Ik was bij de Decathlon in Zuid Oost en de twee paden waar fietsspullen waren helemaal leeggeplunderd. Helaas heeft Decathlon de ”twee bandjes in 1 - verpakking” uit het assortiment gehaald.
Aldus.
  maandag 1 juni 2020 @ 19:00:59 #175
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193422303
quote:
2s.gif Op maandag 1 juni 2020 17:52 schreef Z het volgende:
Ik was bij de Decathlon in Zuid Oost en de twee paden waar fietsspullen waren helemaal leeggeplunderd. Helaas heeft Decathlon de ”twee bandjes in 1 - verpakking” uit het assortiment gehaald.
Vanwege de mondkapjes in het OV hebeen heel veel forenzen besloten om met de fiets naar het werk te gaan. Ik hoor dat ook van mensen op mijn werk die normaliter de metro pakken maar daar nu geen zin in hebben en liever gaan fietsen, terwijl ze dat anders nooit doen. Men voorspeld in media topdrukte op fietspaden. Ik verwacht zelf dat deze trend duurt tot het weer omslaat, dan gaat iedereen natuurlijk toch weer liever in die metro of tram met dat gehate mondkapje.

[ Bericht 1% gewijzigd door kaasplankje op 01-06-2020 19:07:56 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')