SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor een baan?quote:Op maandag 25 mei 2020 19:09 schreef emmyemmy2 het volgende:
Ik heb vandaag zelfgemaakte gnocchi met verbrandebotersaus en geitenkaas in mn calorieen weten te passen.
O: Kwark met warme appel
B: 12k stappen
L: Broodje bacon
T: Marsje, rijstwafel
D: Bovenstaande gnocchi met pompoen
T: Kinderchocolaatje
S: 75min krachttraining, het kan weer, lekker buiten![]()
T: Eiwitshake
En ik ben vandaag aangenomen bij de gymGratis sporten
![]()
Dat klinkt lekker! Heb je hier een recept van?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 08:03 schreef Tuindier het volgende:
D: 'mac&cheese' van bloemkool, groentepasta, veganspekjes en bechamel
Uh, ik ben niet zo van de exacte recepten, maar de laatste keer was het ongeveer dit: ik kook groentepasta (ik had een half doosje erwtjescourgettepasta van Bonduelle) en bloemkool (halve bloemkool in stukjes voor 2 man). Ik bak de vegetarische spekjes. Ik maak bechamelsaus (van boter+bloem (moet je ff opzoeken als je dat principe niet kent)) en daarna half melk/half water erbij tot het genoeg saus is, eventueel bouillonblokje of nootmuskaat en peper/zout. Als dat allemaal klaar is meng ik het door elkaar in een overschaal, eventueel klein beetje kaas erover en even onder de gril.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 08:10 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Dat klinkt lekker! Heb je hier een recept van?
En een +1 voor de Cheese Dippers van Myr
Dankjewel! Binnenkort maar eens proberen.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 08:13 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Uh, ik ben niet zo van de exacte recepten, maar de laatste keer was het ongeveer dit: ik kook groentepasta (ik had een half doosje erwtjescourgettepasta van Bonduelle) en bloemkool (halve bloemkool in stukjes voor 2 man). Ik bak de vegetarische spekjes. Ik maak bechamelsaus (van boter+bloem (moet je ff opzoeken als je dat principe niet kent)) en daarna half melk/half water erbij tot het genoeg saus is, eventueel bouillonblokje of nootmuskaat en peper/zout. Als dat allemaal klaar is meng ik het door elkaar in een overschaal, eventueel klein beetje kaas erover en even onder de gril.
Een bijbaantjequote:Op dinsdag 26 mei 2020 07:41 schreef Myraela het volgende:
[..]
Voor een baan? [ afbeelding ] Gefeliciteerd! Wat tof! Ik wist helemaal niet daar je daar mee bezig was. Wat ga je precies doen?
En lekker lijstje.
Jeetje, echt een onwijs gave prestatie.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 09:23 schreef emmyemmy2 het volgende:
Een bijbaantjeAchter de desk. Maar het is gewoon een ontzettend fijn idee om van 150kg naar "ja deze meid is wel representatief genoeg voor onze gym" te gaan
Gelukkig zijn alle slanke mensen gezondquote:Op dinsdag 26 mei 2020 09:40 schreef Myraela het volgende:
[..] Ik werk bij het ministerie van volksgezondheid, en dat voelde toch wat vreemd als ongezond dikzakje.
Is dat moeilijk om te doen? Ik ben echt een sushi liefhebber dus wil het graag een keer proberen, maar dat saus achtig iets wat je voor de rijst moet maken klinkt altijd zo ingewikkeldquote:Op dinsdag 26 mei 2020 13:29 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb voor zaterdag zelfgemaakte sushi ingepland en ik heb daar nu al zin inrollen met zalm en mango. Jammie!
De rijstazijn bedoel je? Neejoh dat verkopen ze ook gewoon kant en klaar in de winkel.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 17:57 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Is dat moeilijk om te doen? Ik ben echt een sushi liefhebber dus wil het graag een keer proberen, maar dat saus achtig iets wat je voor de rijst moet maken klinkt altijd zo ingewikkeld
Lijstje:
O: kwark met aardbeien
T: kwark
L: pistolet met kipfilet
S: half uur hardlopen
D: ovenschotel van gisteren
T: ??
Ah thanks. Dan moet ik toch maar eens een poging gaan doenquote:Op dinsdag 26 mei 2020 18:08 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
De rijstazijn bedoel je? Neejoh dat verkopen ze ook gewoon kant en klaar in de winkel.
Ik heb een sushi bazooka van AliExpress, soort rond buisje in twee helften, die klap je open, doe je de rijst in en aandrukken, dan druk je met een rond stokje aan beide kanten wat in zodat er een holletje komt voor de vulling, daar doe ik zalm en mango in, dan klap je hem dicht. Dan zit er een soort "aanduwer" in waarmee je hem zo uit die die buis duwt je nori-vel op, en dan is het een kwestie van nori vel erom draaien en je rol in stukjes snijden!
(Mijn beschrijving van de sushi bazooka is misschien niet zo heel duidelijk, in dat geval, google m even, op Ali staan er vaak ook filmpjes bij dat is mss duidelijker).
En de rijstazijn koop ik dus gewoon kant en klaar. AH heeft het bv van saitaku.
Protip: als je aan de sushirijst gaat zitten met je handen, doe er dan een beetje rijstazijn aan, dan plakt het niet zo aan je vingers!quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:16 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ah thanks. Dan moet ik toch maar eens een poging gaan doen
Ha, wat slim! Nooit geweten dat dat bestond. Wij hebben een rijstkoker en daarmee gaat het altijd goed, maar voor als ik een keer bij m'n schoonouders sushi ga maken klinkt dit wel ideaal!quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:00 schreef Myraela het volgende:
Oh, nog een tip. Als je niet zo'n kei bent in rijst koken. Je kunt in de toko sushirijst kopen die in portiezakjes zit. Die gooi je met zakje en al in ruim water. Hoef je niet precies voldoende water te gebruiken en kan het nooit fout gaan.
Planning werd uiteindelijk iets anders.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 08:03 schreef Tuindier het volgende:
Goed bezig Myraela! Ik heb mijn ochtendwandeling vanmorgen overgeslagen, maar dat maakt het wakker worden niet makkelijker.
Planning:
O: kwark/vanille yoghurt met muesli
T: appel 2speltrijstwafels met 100%pindakaas
L: brood, ei, tauge, tomaatjes, 2 plakjes ontbijtspek
T: Huttenkase met iets van groente op een knackebrodje
D: 'mac&cheese' van bloemkool, courgette, groentepasta, veganspekjes en bechamel
B: uur wandelen
Oh lekker! Ik probeer nu ook meer 'tussendoor' vrij te nemen, want dan kunnen we de dingen doen waarvan ik in het weekend vind dat er te veel mensen zijn.quote:Op woensdag 27 mei 2020 08:16 schreef Myraela het volgende:
Ik heb een dagje vrij. En we gaan even een dagje doen alsof we op vakantie zijn. Zin in.Ook niet te moeilijk qua eten, maar wel gewoon beschaafd houden.
O: Boterham met smeerkaas en een gebakken ei
T: Banaan
L: Picknick met zoete aadappelsalade, salade met sperziebonen en tomaat, olijven en gevulde pepers, bananenmuffens en ik neem misschien ook nog wat chips mee
D: De pizzaoven gaat aan, yay
Dat is hier ook het plan. Wij zouden nu eigenlijk drie weken op vakantie zijn, maar drie weken thuis zitten lijkt me op dit moment echt verschrikkelijk. Maar soms een keer een dagje is wel lekker. Alleen kan ik het niet echt ver vooruit plannen, beetje afhankelijk van de drukte op het werk.quote:Op woensdag 27 mei 2020 08:21 schreef Tuindier het volgende:
Oh lekker! Ik probeer nu ook meer 'tussendoor' vrij te nemen, want dan kunnen we de dingen doen waarvan ik in het weekend vind dat er te veel mensen zijn.
Hoe maak je de zoete aardappelsalade?
Goed idee ja. Ik had vorige week vrij, en moet ergens in de zomer minimaal twee weken aaneengesloten opennemen. Vorige week was lekker, maar zonder echt weg te gaan voelt 't toch niet zo als vakantie.quote:Op woensdag 27 mei 2020 08:40 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat is hier ook het plan. Wij zouden nu eigenlijk drie weken op vakantie zijn, maar drie weken thuis zitten lijkt me op dit moment echt verschrikkelijk. Maar soms een keer een dagje is wel lekker. Alleen kan ik het niet echt ver vooruit plannen, beetje afhankelijk van de drukte op het werk.
Ik heb gisteren zoete aardappels in stukjes in de oven gedaan. En daarna gemengd met een fijngesneden paprika en ui. Halfvolle slasaus en een klein beetje koriander.
Ik vind sojayoghurt ook niet lekker, net als de melk. Maar de varianten van kokos, amandel of haver vind ik echt een stuk beter. Maar ik vind het wat duur en qua eiwitten vaak ook niet echt een alternatief, dus dan pak ik toch skyr.quote:Op donderdag 28 mei 2020 08:45 schreef Tuindier het volgende:
We hebben eergisteren/gisteren de Netflix docu Gamechangers gekeken, en uiteraard gaan we nu kijken of we vlees/zuivel grondiger kunnen schrappen/reduceren uit ons eetpatroon.
Voor lunch/diner kom ik een heel eind, maar ik momenteel vrij veel yoghurt/kwark/huttenkase en daar heb ik nog niet echt een vervangen voor gevonden. Heb nu sojayoghurt besteld, maar vorige keer dat ik dat probeerde vond ik het niet echt lekker. Maar wellicht is het een 'acquired taste', dus ik ga het gewoon nog een kans geven.
Volledig veganistisch wil ik niet gaan eten, want eieren vervangen voelt nog als een stap te ver, net als nooit kaas, maar de basis wil ik wel steeds meer plant-based gaan maken.
Succes!quote:Op donderdag 28 mei 2020 14:59 schreef Myraela het volgende:
Onverwachte oplossing voor de vreetbui is dat ik gewoon heb besloten vandaag niet meer te eten. Noem het een onverwachte IF-dag.Als ik nu namelijk uittyp wat ik heb gegeten, dan lijkt het bijna een normale dag:
Havermout met blauwe bessen, banaan en cacao
Boterham met amandelpasta
Boterham met haverspread
Leev chocochip bar
Zakje Pombar
Sperziebonen met cottage cheese en sambal, beetje aubergine curry
Bolletje goed bezig reep
Maar dan alles al voor 13:00 uur.Misschien straks nog wat meloen terwijl mijn vriend aan zijn avondeten zit. Als ik dan wel trek heb. Nu ben ik gewoon misselijk.
Ik heb juist eerder IF overwogen, maar dan altijd met vroege tijden. Ik kan in de avond veel makkelijker afleiding zoeken, maar overdag tijdens het werk niet eten, lijkt me echt heel pittig. Ik heb ook echt iets nodig om op te starten. Ik vind het altijd opvallend dat veel meer mensen ervoor lijken te kiezen om juist later op de dag een tijdsvlak te kiezen om te eten.quote:Op donderdag 28 mei 2020 15:01 schreef Sarabi het volgende:
Succes!
Lijkt me erg moeilijk om de IF laat op de dag te doen.
Grappig het verschilquote:Op donderdag 28 mei 2020 15:08 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb juist eerder IF overwogen, maar dan altijd met vroege tijden. Ik kan in de avond veel makkelijker afleiding zoeken, maar overdag tijdens het werk niet eten, lijkt me echt heel pittig. Ik heb ook echt iets nodig om op te starten. Ik vind het altijd opvallend dat veel meer mensen ervoor lijken te kiezen om juist later op de dag een tijdsvlak te kiezen om te eten.
Dan moet je hard werken, daar doe ik niet aan.quote:Op donderdag 28 mei 2020 15:14 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Grappig het verschilje zou zeggen dat je tijdens je werk juist afleiding hebt.
Juist in de avond wil ik snaaien
Wat een gekke combinatiequote:
Het was ook los bij elkaar bedachtquote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:08 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Wat een gekke combinatieHoe moet ik dat voor me zien?
Oeh lekker, zelfgemaakt ook nog. Enjoy!quote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:13 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het was ook los bij elkaar bedachtspareribs stond sowieso op de planning, maar ik wil er toch iets van groente bij en ik heb een overschot aan kikkererwten.
Dus op die manier
Vonden ze het een leuk tripje?quote:Op donderdag 28 mei 2020 17:02 schreef emmyemmy2 het volgende:
Vandaag is het internationale hamburgerdag, dus er staan nu hamburgerbroodjes te reizen. Van die vettige lekkere met boter en suiker erin![]()
L: Maiswafels met ham, maiswafel met dun laagje duo penotti en een kinderchocolaatje.
S: Hardlooptraining en een uur wandelen
D: Hamburgers
Totaal 1500 kcal
Ja, vooral omdat de oven ineens kapot ging en het een spontaan reisje naar de airfryer werd!quote:Op vrijdag 29 mei 2020 10:42 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Vonden ze het een leuk tripje?![]()
![]()
Ik 'moet' geloof ik weer beter op gaan letten, zie momenteel steeds 77kg ipv 75kg, dus meh. Wel weer meer beweging/sport gepland, dus hopelijk trekt dat het weer een beetje de goeie richting op.
quote:Op vrijdag 29 mei 2020 12:54 schreef emmyemmy2 het volgende:
[..]
Ja, vooral omdat de oven ineens kapot ging en het een spontaan reisje naar de airfryer werd!
Qua opbouwen, C25K, Start to run. Als track-app was ik altijd wel tevreden over Runkeeper.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 13:59 schreef minilot het volgende:
Mijn hartspier is vanmorgen officieel in orde verklaard door het Erasmus MC, dus vanaf morgenochtend met een gerust hart (ha!) kijken of ik wat rennen in het wandelen kan proppen. Iets met zombies lijkt me als appje ongeschikt voor mijn eenzame loopjes om kwart over vijf 's morgens (#watje), iemand tips voor niet-griezelige vergelijkbare apps?
Was trouwens 59 kilo op de officiële weegschaal in het ziekenhuis![]()
Gern IF, wel een verjaardag vandaag:
O: Mueslibol met belegen kaas, flesje sinaasappelsap
B: Uurtje buiten wandelen
L: Aardbeienvlaai, koffie
D: Versgemaakte groentesoep, broodjes met beleg
T: Wijn, toastjes en hapjes
Aangezien mijn lief sinds een paar dagen ook aan de IF is, zet ik het vanaf nu ook (samen) in het weekend door
Ja, ik heb verschillende van-niks-naar-5km-intervalshizzle gebruikt de afgelopen jaren, maar zocht nu specifiek naar iets leuks verhalends, zoals Zombies! Run! dus, maar zonder het horroraspect, want dat vind ik wat te spannend bij net wakker en nog donker buitenquote:Op vrijdag 29 mei 2020 14:04 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Qua opbouwen, C25K, Start to run. Als track-app was ik altijd wel tevreden over Runkeeper.
Het is niet echt eng, hoor. Ze vertellen gewoon een verhaaltje over wat je missie is en onderweg pak je wat spullen op. Er is een optie om soms ineens 'achterna gezeten' te worden door een zombie, dan hoor je er eentje in de oor hijgen. Maar dat kun je ook uitzetten, dan heb je alleen het verhaal.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 14:07 schreef minilot het volgende:
Ja, ik heb verschillende van-niks-naar-5km-intervalshizzle gebruikt de afgelopen jaren, maar zocht nu specifiek naar iets leuks verhalends, zoals Zombies! Run! dus, maar zonder het horroraspect, want dat vind ik wat te spannend bij net wakker en nog donker buiten
Sleutelbenen en gezicht, vooral omdat ik nu ook baat heb bij m'n anti acné behandelingquote:Op vrijdag 29 mei 2020 14:09 schreef Myraela het volgende:
Mensen, gewoon even uit interesse. Wat vinden jullie de mooiste veranderingen die jullie aan je uiterlijk merken? Ik had verwacht dat het allemaal alleen maar om m'n buik zou draaien, maar ik ben juist veel blijer met m'n slankere vingers en zichtbaardere sleutelbeenderen.
Zichtbaardere heupbottenquote:Op vrijdag 29 mei 2020 14:09 schreef Myraela het volgende:
Mensen, gewoon even uit interesse. Wat vinden jullie de mooiste veranderingen die jullie aan je uiterlijk merken? Ik had verwacht dat het allemaal alleen maar om m'n buik zou draaien, maar ik ben juist veel blijer met m'n slankere vingers en zichtbaardere sleutelbeenderen.
Oh zo! Niet echt tips helaas qua soortgelijk aan Zombies, RUN!.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 14:07 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja, ik heb verschillende van-niks-naar-5km-intervalshizzle gebruikt de afgelopen jaren, maar zocht nu specifiek naar iets leuks verhalends, zoals Zombies! Run! dus, maar zonder het horroraspect, want dat vind ik wat te spannend bij net wakker en nog donker buiten
Spierdefinitie kunnen zien. Dus biceps/triceps in plaats van een blob bovenarm.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 14:09 schreef Myraela het volgende:
Hoeveel cm tel jij?quote:Op vrijdag 29 mei 2020 14:15 schreef minilot het volgende:
[..]
Zichtbaardere heupbotten
Dat en sterk verminderde onderkin
Ohhh gelukkig, dat zet het één en ander in perspectiefquote:
Die laatste zin snap ik even nietquote:Op vrijdag 29 mei 2020 14:12 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Sleutelbenen en gezicht, vooral omdat ik nu ook baat heb bij m'n anti acné behandeling
Mijn gezicht is slanker en gaver (omdat ik een anti acné behandeling volg). Ik was hiervoor heel pafferig en zat onder de puistjes en ontstekingen.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 14:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Die laatste zin snap ik even niet![]()
Mijn oog make-up zit trouwens mooier omdat minder vet rond ogen, en vind mijn sleutelbeenderen nu ook echt mooi. Nooit verwacht, want ik zag ze nooit eerder
Oh zoquote:Op vrijdag 29 mei 2020 14:25 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Mijn gezicht is slanker en gaver (omdat ik een anti acné behandeling volg). Ik was hiervoor heel pafferig en zat onder de puistjes en ontstekingen.
Het afvallen + betere voeding + de behandeling zorgt er voor dat ik m'n gezicht nu mooier vind
T: 4 wilde perzikenquote:Op vrijdag 29 mei 2020 09:54 schreef Declan-Harp het volgende:
De eerste 8k stappen alweer gezet voor vandaag. Al twee dagen stabiel op m'n laagste gewicht, we gaan vrolijk door![]()
Straks de fietstracker op m'n Fitbit nog even uittesten.
Planning voor vandaag;
T: Bekertje caramel latte ijskoffie
L: Kwark/fruit/lijnzaad en een beetje havermout
T: Wilde perziken
D: Chinees-tomaat maaltijdsoep met pistoletjes kaas
Ik vind dat ik een supermooie gedefinieerde halse hebquote:Op vrijdag 29 mei 2020 14:09 schreef Myraela het volgende:
Dat is uh, kut, maar ook fijn.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 17:40 schreef Sarabi het volgende:
Mijn favo bikini-broekje begint nu echt te groot te worden
Risico'tje dat. Een te enthousiaste duik en hij drijft bij je weg.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 17:40 schreef Sarabi het volgende:
Mijn favo bikini-broekje begint nu echt te groot te worden
Ja duiken moet ik er niet mee doenquote:Op zaterdag 30 mei 2020 17:56 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Risico'tje dat. Een te enthousiaste duik en hij drijft bij je weg.
Officieel was dit broekje eigenlijk ook van een tankini maar ik combineer hem meestal met een bikini topje.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 19:44 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik heb een tankini, die zal me nu een stuk beter passen dacht ik![]()
10km gefietst en 10+k stappen vandaag.
Bij gewoon baantjes trekken volstaat m'n Action badpak. Op het strand en in het buitenzwembad trek ik m'n tankini aan. Waarbij het broekje eentje van een bikini-combi wasquote:Op zaterdag 30 mei 2020 19:55 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Officieel was dit broekje eigenlijk ook van een tankini maar ik combineer hem meestal met een bikini topje.
Ik heb echt te veel zwemkleding voor iemand die nauwelijks zwemt.
Lekker bezig!
De trend is negatief! Dat moet je echt niet vergeten. En geleidelijk verliezen is op de lange termijn echt beter eraf te houden dan wanneer het is recordtempo (en door crashen) gaat. Dat weet je natuurlijk best, maar herkenbaar dat het soms lastig is om mee om te gaan. Ik verlies zo'n 1 kg per maand, en het gaat laaaangzaam, maar zolang de trendlijn negatief is, kom ik dichter bij het doel. Daarna wil ik het toch vasthouden, dus zal mijn eetpatroon niet echt anders moeten worden. Dus wat is dan eigenlijk het verschil?quote:Op zondag 31 mei 2020 09:00 schreef Myraela het volgende:
Meh. Mijn gewicht blijft echt maar schommelen zonder echte reden. Gisteren was het weer wat lager, dus ik hoopte dat dat vandaag zou doorzetten. Maar nee. Ik probeer maar naar de trendlijn te kijken die wel gewoon naar beneden gaat.
Misschien moet ik ook gewoon gaan accepteren dat het nu langzamer of anders verloopt dan de afgelopen kilo's. 1,5 kilo in een maand is ook niet slecht. Ik heb nog 1,5 maand voor de komende 1,5 kilo, dan heb ik mijn oorspronkelijke doel in een jaar gehaald. Dus dat zou tof zijn.
[ afbeelding ]
Welkom! En goed bezigquote:Op zondag 31 mei 2020 10:32 schreef TheGentleman het volgende:
ik kom ook maar eens buurten hiertoen t hele corona gebeuren begon at ik door de stress echt amper, en ben ik echt heel snel iets van ~5-7 kilo afgevallen. en toen had ik ineens zoiets van.. ik ga t gewoon doen, eindelijk eens echt afvallen. dus ben begonnen met calorieën tellen, i.c.m. een soort van quasi IF, doordat mn slaapritme steeds opschuift kan ik af en toe een dag wegstrepen zeg maar.
woog eerst iets van ~133-135, toen dus heel snel een boel afgevallen, en op 127 begonnen met calorieën tellen. so far, so good. heb nog een lange weg te gaan.
[ afbeelding ]
Maar ben je nu tien kilo in een maand afgevallen of kan ik geen grafieken meer lezen?quote:Op zondag 31 mei 2020 10:32 schreef TheGentleman het volgende:
ik kom ook maar eens buurten hiertoen t hele corona gebeuren begon at ik door de stress echt amper, en ben ik echt heel snel iets van ~5-7 kilo afgevallen. en toen had ik ineens zoiets van.. ik ga t gewoon doen, eindelijk eens echt afvallen. dus ben begonnen met calorieën tellen, i.c.m. een soort van quasi IF, doordat mn slaapritme steeds opschuift kan ik af en toe een dag wegstrepen zeg maar.
woog eerst iets van ~133-135, toen dus heel snel een boel afgevallen, en op 127 begonnen met calorieën tellen. so far, so good. heb nog een lange weg te gaan.
[ afbeelding ]
bedoel je wat ik vandaag heb gegeten? kan ik zo wel ff posten anders jaquote:Op zondag 31 mei 2020 11:09 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Welkom! En goed bezig
Ga je ook eetlijstjes posten? Vind ik altijd wel interessant om te lezen.
in anderhalve maandquote:Op zondag 31 mei 2020 11:57 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Maar ben je nu tien kilo in een maand afgevallen of kan ik geen grafieken meer lezen?
Ja, doen veel mensen hier. Ik zelf vaak pas aan het einde van de dag, omdat ik nooit weet wat ik wil gaan etenquote:Op zondag 31 mei 2020 13:29 schreef TheGentleman het volgende:
[..]
bedoel je wat ik vandaag heb gegeten? kan ik zo wel ff posten anders ja
[..]
in anderhalve maand
ik ben sinds gisteravond wakker, maar dit heb ik gegeten:quote:Op zondag 31 mei 2020 13:31 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ja, doen veel mensen hier. Ik zelf vaak pas aan het einde van de dag, omdat ik nooit weet wat ik wil gaan eten
lang verhaalquote:Op zondag 31 mei 2020 14:47 schreef Tuindier het volgende:
Welkom TheGentleman! Hoe raakt jouw ritme zo verschoven? Heb je rare diensten met werk?
Heb je behoefte aan feedback op je lijstje? Ik zie bijvoorbeeld koolhydraat verlaagd brood, maar dat je dan wel jam erop doet en ananas uit blik eet. Dat bevat vrij veel suiker, waardoor je het koolhydraatverlaagde mijns inziens een beetje te niet doet. Wat voor eetpatroon ga je voor?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder een heel fout weekendje gehad. Nu weer ff (half)normaal.
Brunch: drie kaiserbroodjes, 1 met roereitje, halve met kaas, halve met bacon, halve met jam en een halve met hagelslag, sapje, koffie
S: Hardlooptraining
T: kwarkje met appel
D: Honing-knoflook gehaktballetjes met een berg crispy sperziebonen uit de airfryer
circa 1700 kcal
[ Bericht 0% gewijzigd door emmyemmy2 op 01-06-2020 16:15:18 ]
quote:Op maandag 1 juni 2020 16:06 schreef emmyemmy2 het volgende:
Ik heb vandaag gewoon 16 minuten gerend. Is misschien niks, maar ben toch trots.
Dat zijn juist de zwaarste. Tenminste ik vond van 0 tot 20 min echt doorzetten. Iedere minuut op de horloge kijken hoe lang ik nog moest. Daarna leek het makkelijker te worden. Dus goed bezigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Podcastje hielp wel! Iemand toevallig nog tips voor podcasts voor tijdens het rennen?quote:Op maandag 1 juni 2020 16:30 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Dat zijn juist de zwaarste. Tenminste ik vond van 0 tot 20 min echt doorzetten. Iedere minuut op de horloge kijken hoe lang ik nog moest. Daarna leek het makkelijker te worden. Dus goed bezig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nah, niet echt slecht hoor. Gewoon iets minder groenten vooral dan ik normaal zou eten.quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:17 schreef minilot het volgende:
@:Myraela Wat is er minder netjes aan je lijstje dan? Iets mis met vegaworstjes?![]()
Ik ga wel eens op zo'n hete dag voor en na het trainen op de weegschaal staan. Laatst was ik met mijn intervaltraining 1 liter verloren...quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:51 schreef emmyemmy2 het volgende:
Net weer getraind in de zon, 20 kilo vocht er afgezweet
Poe dat is niet nietsquote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:51 schreef emmyemmy2 het volgende:
quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:51 schreef emmyemmy2 het volgende:
Goed bezig!quote:Op woensdag 3 juni 2020 10:38 schreef Declan-Harp het volgende:
Zat en zon; 80,4kg
Ma en di; 81,0kg
Vanmorgen; 80,2kg
Sponzen.quote:Op woensdag 3 juni 2020 10:38 schreef Declan-Harp het volgende:
Zat en zon; 80,4kg
Ma en di; 81,0kg
Vanmorgen; 80,2kg
Ja maar, hoe dan?quote:
Die term ken ik nog nietquote:
De een is er gevoeliger voor dan de ander, ik heb het ook sterk in/direct na het weekend (want biertjes, zout voedsel/snacks). @SQ heeft daar ook mooie voorbeelden van.quote:Op woensdag 3 juni 2020 11:27 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ja maar, hoe dan?![]()
[..]
Die term ken ik nog niet
Ik dacht dat het aan de patat en kaaskroketten lagquote:Op woensdag 3 juni 2020 11:34 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
De een is er gevoeliger voor dan de ander, ik heb het ook sterk in/direct na het weekend (want biertjes, zout voedsel/snacks). @:SQ heeft daar ook mooie voorbeelden van.![]()
Maar is dus vooral vocht.
Doet het ergens ook, want zoute bende.quote:Op woensdag 3 juni 2020 11:34 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik dacht dat het aan de patat en kaaskroketten lagVond +600gr al belachelijk veel..
Zodra ik onder de 80 zit ga ik me wekelijks wegen, en dan op vrijdagochtendquote:Op woensdag 3 juni 2020 11:37 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Doet het ergens ook, want zoute bende.![]()
Hier zondags meestal m'n "topdag", want vrijdag pizzadag.Jammer dat ik vanmorgen niet gewogen heb, want ik ga vanavond aan gefrituurde bende, was een mooi vergelijk geweest.
Haha yesquote:
En toch zie je er (ook nu) prima uit hoorquote:Op woensdag 3 juni 2020 11:50 schreef SQ het volgende:
[..]
Haha yes![]()
Ik ben er trouwens even niet meer, want ik ben even niet met dieet bezig.
Laatste keer in mijn leven dat ik weer legit dik mag worden en ik neem het er van
Logisch.quote:Op woensdag 3 juni 2020 11:50 schreef SQ het volgende:
[..]
Haha yes![]()
Ik ben er trouwens even niet meer, want ik ben even niet met dieet bezig.
Laatste keer in mijn leven dat ik weer legit dik mag worden en ik neem het er van
Dude, what did you do?!quote:Op woensdag 3 juni 2020 11:54 schreef SQ het volgende:
Maar declan, mijn record sponzen staat geloof ik op 2,7 kilo op 1 dag. En dan 3 dagen later weer 3 kilo lichter zijn
Ik laat een belachelijke hamburger met frietjes bezorgen.quote:Op woensdag 3 juni 2020 11:49 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Zodra ik onder de 80 zit ga ik me wekelijks wegen, en dan op vrijdagochtendDe weekendkilo's zijn killing.
Wat voor bende ga je naar binnenwerken vanavond?
Heel gewoonquote:
Lekker, geniet er van!quote:Op woensdag 3 juni 2020 11:56 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik laat een belachelijke hamburger met frietjes bezorgen.Moet nog even kijken hoe belachelijk de hamburger wordt.
Dat gaat lukken.quote:Op woensdag 3 juni 2020 12:00 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Heel gewoon
[..]
Lekker, geniet er van!
Ik wil al een hele tijd een patat nacho's bestellen, maar durf het echt niet aan
Misschien dit weekend maar eens proberen, hopelijk valt het vies hard tegenquote:Op woensdag 3 juni 2020 12:05 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dat gaat lukken.
En eh, als het dan weer een tijdje uit je systeem is, niks mis mee. Helemaal als de rest van je week gewoon normaal/braaf is.Met één dag/avond verpest je je voortgang over het algemeen niet, het is vooral zaak dat alles in balans blijft. Balans.
quote:Op woensdag 3 juni 2020 12:07 schreef Sarabi het volgende:
Ik vond het ook wel schattig die verbazing over 600gr
Hier is maandagochtend altijd de uitschieter van de week.
Heb je toch ergens iets goed gedaanquote:Op woensdag 3 juni 2020 11:27 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ja maar, hoe dan?![]()
[..]
Die term ken ik nog niet
Hoe lang ben je eigenlijk? Hoe dichter je bij een "goed" gewicht zit, hoe trager het gaat ook.quote:Op woensdag 3 juni 2020 13:01 schreef MeisPluis het volgende:
[..]
Heb je toch ergens iets goed gedaan
Ik heb heel vaak dat ik de ene dag 71,4 weeg, de dagen erna rond de 71,7 (zwaar frustrerend) en dan ineens 71,3. En dan blijf ik vaak ook weer rond die 71,3 hangen. En begint het weer van vooraf aan ...
Neveneffecten van warm weer als meer trek in ijsjes (en daar aan toegeven, nerm) helpen ook niet nee.quote:Op woensdag 3 juni 2020 12:32 schreef Myraela het volgende:
Ik wil het warme weer graag de schuld geven, maar ik denk dat het bij mij vooral komt doordat ik elke keer toch de verleiding niet kan weerstaan om een ijsje te gaan halen.Maar ik zit ook wel een beetje op het punt dat het me niet zoveel kan boeien. Geen zomervakantie dit jaar, dan maar van elke dag dat het hier lekker weer is het beste maken. Gelukkig komt er weer een periode kutweer aan.
Anyhow, lijstje vandaag:
O: Banaan
T: Cheez dipper
L: Salade met falafel en cottage cheese
T: Aardbeien
D: Zilvervliesrijst met tomatencurry en auberginecurry
Misschien nog een extra tussendoortje, maar m'n lunch was belachelijk vullend, dus ik kijk het even aan.
1.67 meter , dus ik moet nog wel evenquote:Op woensdag 3 juni 2020 13:13 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Hoe lang ben je eigenlijk? Hoe dichter je bij een "goed" gewicht zit, hoe trager het gaat ook.
[..]
Nee joh, dan hoef je nog maar 2 kilo voor een groen bmi ofzo.quote:Op woensdag 3 juni 2020 15:21 schreef MeisPluis het volgende:
[..]
1.67 meter , dus ik moet nog wel even
Ja dat klopt! Maar dat vind ik nogal wat ...quote:Op woensdag 3 juni 2020 15:26 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee joh, dan hoef je nog maar 2 kilo voor een groen bmi ofzo.
Nou ja, maar de stelling dat het trager gaat omdat je amper nog overgewicht hebt klopt dan welquote:Op woensdag 3 juni 2020 15:28 schreef MeisPluis het volgende:
[..]
Ja dat klopt! Maar dat vind ik nogal wat ...
Het is vooral dat ik merk dat als ik 1500 kcal eet per dag in deze thuiswerktijd, ik precies op gewicht blijf. Dus ik moet net iets minder eten (maar 100-150 kcal of zo hoor) en dan ga ik gestaag langzaam naar beneden. Ik werk altijd achter een laptop, en op kantoor loop ik nog best veel, maar dat is thuis een stuk minder
Of gewoon proberen toch iets meer te gaan lopen, natuurlijk.quote:Op woensdag 3 juni 2020 15:28 schreef MeisPluis het volgende:
Ja dat klopt! Maar dat vind ik nogal wat ...
Het is vooral dat ik merk dat als ik 1500 kcal eet per dag in deze thuiswerktijd, ik precies op gewicht blijf. Dus ik moet net iets minder eten (maar 100-150 kcal of zo hoor) en dan ga ik gestaag langzaam naar beneden. Ik werk altijd achter een laptop, en op kantoor loop ik nog best veel, maar dat is thuis een stuk minder
Ja dat is mijn streven nu. Als iemand mij belt vanuit het werk loop ik sinds deze week rondquote:Op woensdag 3 juni 2020 16:33 schreef Myraela het volgende:
[..]
Of gewoon proberen toch iets meer te gaan lopen, natuurlijk.
ja okequote:Op donderdag 4 juni 2020 08:32 schreef Hupje het volgende:
^ Daarom zeggen ze toch ook dat je het beste op een vast moment op de dag kunt wegen?
Yep, altijd. Is toch ook niet heel gek?quote:Op donderdag 4 juni 2020 08:31 schreef TheGentleman het volgende:
hebben jullie ook dat je gewicht ontzettend schommelt tussen begin en eind vd dag? soms scheelt t bij mij wel 2 kilo ofzo
Dat hadden we al doorquote:Op donderdag 4 juni 2020 08:19 schreef Myraela het volgende:
Gisteren helemaal netjes gegeten, dat was fijn. Nu hopelijk even doorpakken. Want ondanks dat ik soms roep dat ik al best blij met waar ik ben en dat ik het ook heel belangrijk vind om wel te genieten. Zou het me toch ook wel erg gelukkig maken wanneer er nog wat extra kilootjes vanaf gaan.![]()
Ja of je houdt de ene dag gewoon wat meer vocht vast dan de andere. Het is echt doodnormaal dat je niet elke dag exact hetzelfde weegt. We zijn levende organismen, geen machinesquote:Op donderdag 4 juni 2020 08:33 schreef TheGentleman het volgende:
[..]
ja okemaar dan nog.. zelfs tussen dagen schommelt t best wel. misschien gewoon beetje verstopt ofzo dan?
maar wat als ik nou een machine wil zijnquote:Op donderdag 4 juni 2020 08:42 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja of je houdt de ene dag gewoon wat meer vocht vast dan de andere. Het is echt doodnormaal dat je niet elke dag exact hetzelfde weegt. We zijn levende organismen, geen machines
Er waren 'vroeger' wel mensen hier die dat deden.quote:Op donderdag 4 juni 2020 08:54 schreef Myraela het volgende:
Ik zou er vooral niet aan beginnen, twee keer op een dag wegen. Lijkt me niet erg gezond als je je daar vervolgens ook nog eens druk over gaat maken.
Hoe laat lunch je dan?quote:Op donderdag 4 juni 2020 15:13 schreef emmyemmy2 het volgende:
Hier ook -0,4kg eraf sinds gisteren![]()
Late O (IF dus om 12 uur ''ontbijt'' ik): 300g kwark, banaan
S: Hardlopen
L: Surinaamse eiersalade van 3 eitjes, 2 pakjes melbatoastjes
T: Drie toastjes met hagelslag en zout![]()
D: 400g roerbakgroenten, portie noodles met sesamolie, teriyaki kipfilet.
Hoe.quote:Op donderdag 4 juni 2020 15:48 schreef minilot het volgende:
Gelukkig geen vreetkick van de wiet gekregen 's avonds gelukkig
Dat kan natuurlijk ookquote:Op donderdag 4 juni 2020 17:56 schreef emmyemmy2 het volgende:
[..]
Rond 3 ofzo. Ik eet gewoon alleen tussen 12 en 8 drie maaltijden
Ik ben nog een student zonder ritme tijdens coronatijden, ik kan nog alles makenquote:Op donderdag 4 juni 2020 18:09 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk ook![]()
Ik zit vast aan vroege eettijden ivm kind, ben voor 18.00 wel klaar. Soms nog een snackje 's avonds maar meestal begint m'n dag om 10.00 met een T. Zit ik ook op de 8 uren.
Als student hoor je toch op instantnoodles en bier te leven?quote:Op donderdag 4 juni 2020 18:28 schreef emmyemmy2 het volgende:
[..]
Ik ben nog een student zonder ritme tijdens coronatijden, ik kan nog alles maken
Daarom zit ik nu ook hierquote:Op donderdag 4 juni 2020 18:34 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Als student hoor je toch op instantnoodles en bier te leven?
En pasta met boursin en spekjes, en een verdwaalde champignon ofzo.quote:Op donderdag 4 juni 2020 18:34 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Als student hoor je toch op instantnoodles en bier te leven?
quote:
Nee, met diepvriesspinazie en goedkope kruidenkaas. Studenten kunnen zich geen Boursin veroorloven tochquote:Op donderdag 4 juni 2020 18:47 schreef Myraela het volgende:
[..]
En pasta met boursin en spekjes, en een verdwaalde champignon ofzo.
Heel veel sushi een paar uur eerder, vermoed ik. Stevige bodemquote:
Dat is wel waar, ja.quote:Op donderdag 4 juni 2020 18:57 schreef Declan-Harp het volgende:
Nee, met diepvriesspinazie en goedkope kruidenkaas. Studenten kunnen zich geen Boursin veroorloven toch
Andersom!quote:Op donderdag 4 juni 2020 19:11 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat is wel waar, ja.Stiekem koop ik die nog altijd. Je kunt het skeere wel uit de tatta halen, maar de tatta niet uit het skeere. Ofzo.
Stiekem was dat best lekkerquote:Op donderdag 4 juni 2020 18:57 schreef Declan-Harp het volgende:
Nee, met diepvriesspinazie en goedkope kruidenkaas. Studenten kunnen zich geen Boursin veroorloven toch
Kei lekker.quote:
En als je het helemaal luxe wilde maken dat had je als toetje zo'n chocolade roomtoetje van 17 cent.quote:Op donderdag 4 juni 2020 19:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
Kei lekker.En als er iemand anders kwam eten, dan maakte je het luxe door er ook wat pijnboompitten overheen te gooien.
Ohnee, dat heb ik dan weer niet gedaan.quote:Op donderdag 4 juni 2020 19:20 schreef Pinuts het volgende:
En als je het helemaal luxe wilde maken dat had je als toetje zo'n chocolade roomtoetje van 17 cent.
Volgens mij wel, en vond ik hem wel okay. Is alweer lang geleden. Zelfgemaakt is overigens uiteraard een miljoen keer lekkerder, maar daar hebben we allemaal wel eens geen zin in.quote:Op donderdag 4 juni 2020 19:53 schreef Declan-Harp het volgende:
Iemand deze al eens gehad? https://www.lidl.nl/nl/p/(...)la-parmigiana/p37900
Meegenomen voor het weekend, klinkt wel lekker.
Ik kook niet voor mezelfquote:Op donderdag 4 juni 2020 19:57 schreef Myraela het volgende:
[..]
Volgens mij wel, en vond ik hem wel okay. Is alweer lang geleden. Zelfgemaakt is overigens uiteraard een miljoen keer lekkerder, maar daar hebben we allemaal wel eens geen zin in.
Dat dacht ik ook altijd.quote:Op donderdag 4 juni 2020 20:38 schreef Hupje het volgende:
Ik zou het niet kunnen, zo lang niet eten als ik ben opgestaan.
Je hoeft natuurlijk niet met je kind mee te eten. Dat doe ik ook niet altijd. En minilot heeft ook een koter en eet regelmatig maar 1 maaltijd.quote:Op donderdag 4 juni 2020 18:09 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk ook![]()
Ik zit vast aan vroege eettijden ivm kind, ben voor 18.00 wel klaar. Soms nog een snackje 's avonds maar meestal begint m'n dag om 10.00 met een T. Zit ik ook op de 8 uren.
Oke. Verrassend. Ik wil er eigenlijk inderdaad ook niet aan beginnen omdat ik in de ochtend juist altijd veel honger heb.quote:Op donderdag 4 juni 2020 20:44 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook altijd.
Maar juist dit heeft er voor gezorgd dat ik niet meer misselijk van de honger word. Het was wel even wennen maar ben er nu heel blij mee.
Mijn kind zou het wel raar vinden als ik hem aan de boterhammen zet en ik zelf niks eet. Bij tussendoortjes gaat dat makkelijker.quote:Op donderdag 4 juni 2020 21:26 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Je hoeft natuurlijk niet met je kind mee te eten. Dat doe ik ook niet altijd. En minilot heeft ook een koter en eet regelmatig maar 1 maaltijd.
Mijnes (van tweeënhalf) vindt het dikke prima, want dan heb ik meer hand & mond vrij voor uitgebreid voorlezen aan tafel.quote:Op donderdag 4 juni 2020 22:00 schreef Hupje het volgende:
[..]
Mijn kind zou het wel raar vinden als ik hem aan de boterhammen zet en ik zelf niks eet. Bij tussendoortjes gaat dat makkelijker.
welnee, dat hebben ze of niet eens door of het went snel.quote:Op donderdag 4 juni 2020 22:00 schreef Hupje het volgende:
Mijn kind zou het wel raar vinden als ik hem aan de boterhammen zet en ik zelf niks eet. Bij tussendoortjes gaat dat makkelijker.
Dat klinkt echt top, ga ik onthouden.quote:Op donderdag 4 juni 2020 21:08 schreef Myraela het volgende:
L: 1/3de bloemkoolpizzabodem, getoast en dan met cottage cheese, chilisaus, tomaat en gebakken courgette
3 dagen ofzo? Niet lang in ieder geval.quote:Op donderdag 4 juni 2020 21:58 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Oke. Verrassend. Ik wil er eigenlijk inderdaad ook niet aan beginnen omdat ik in de ochtend juist altijd veel honger heb.
Maar hoe lang heeft het geduurd voordat het 'fijn' werd?
Er ging nog wat rauwe ham door de stamppot en de avondwandeling net was maar iets meer dan anderhalf uur, verder is het vandaag volgens lijst gegaanquote:Op vrijdag 5 juni 2020 18:59 schreef minilot het volgende:
Lijstje hier:
L: Gedroogde cranberries, paar kerstomaten, koffie met melk
D: Stamppot spinazie met kaasschnitzel, blauwe bessen en een banaan toe
B: Avondwandeling van twee uur
Goed bezig!quote:Op zaterdag 6 juni 2020 14:52 schreef MeisPluis het volgende:
Mijn gewicht schoot ineens naar 70,6kg, terwijl het heel lang geschommeld heeft tussen 71,1 en 71,7 ... en er is niks verander qua eten. Ik weer het ook niet meer
Maar vandaag:
O: skyr met granola
B: Carlos van fitchannel
L: boterham vega paté, boterham tomaat American, roggebroodje stroop, cracker hagelslag, cracker blauwkaas
T: roze koek
D: een pannenkoek met stroop (dat is heel lang geleden) en iets van groente
T: 1/4 watermeloen
Morgen weer wat gezonder 😄
Mmmm ... maar ik denk dat ik gewoon voor een ongezonde pannenkoek met stroop ga en rauwkost ernaast 😉quote:Op zaterdag 6 juni 2020 15:07 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Goed bezig!![]()
Mijn ouders aten vroeger weleens pannenkoeken met rauwe andijvie en shoarma, schijnt heel lekker te zijn, tip
Om 10 uur een T nemen en dan na 18.00 niet meer? Zo doe ik het vaak als m'n zoon thuis is.quote:Op zondag 7 juni 2020 09:59 schreef Cholula het volgende:
Ik was eigenlijk van mening dat if niet kon werken voor mij tot ik bedacht dat ik dat alleen kan vinden als ik het ook uitprobeer. Gisteren ging wel aardig:
L: twee boterhammen met avocado en twee gebakken eieren. Twee boterhammen met kaas en loaganmasaus
D: pasta pesto, varkenshaasjes in spek en gegrilde groenten
T: Italiaans schepijs (3 bolletjes)
Ik vind het vandaag wel vrij lang duren tot ik mag eten. De kinderen waren om 6 uur wakker en ik mag om 12.30 uur weer eten, dat vind ik toch een behoorlijk lange tijd. Hoe doen jullie het eigenlijk met sporten? Plan je dat in het tijdsbestek van eten?
Wat is dat voor saus? Google kon niets vinden. Ik las er eerst lasagnesaus in, en dat klinkt goddelijk.quote:
Loa gan ma, ik was de spaties vergeten.quote:Op zondag 7 juni 2020 10:10 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat is dat voor saus? Google kon niets vinden. Ik las er eerst lasagnesaus in, en dat klinkt goddelijk.
Als het niet lukt dan lukt het niet, je moet er niet over gaan stressen!quote:Op zondag 7 juni 2020 10:09 schreef Cholula het volgende:
Daar zat ik ook aan te denken en dat is niet te doen met het ritme hier in huis. We zitten vaak na zessen pas aan tafel. Misschien is het ook gewoon een kwestie van wennen. Sporten op een lege maag vind ik prima, daarna vind ik het prettig om wat te eten.
quote:Op zondag 7 juni 2020 20:24 schreef minilot het volgende:
Alle zestien brownies op. Damn you CULLLLLLL!
In je eentje?quote:Op zondag 7 juni 2020 20:24 schreef minilot het volgende:
Alle zestien brownies op. Damn you CULLLLLLL!
Nee, dat nou ook weer niet, al had ik dat best gekund hoorquote:
Lekker Tuindier!quote:Op maandag 8 juni 2020 07:36 schreef Tuindier het volgende:
Lijstje:
O: "smoothiebowl" van spinazie, lijnzaad, banaan, bevroren frambozen, handje havermout en paar scheuten amandelmelk.
L: tomaat, komkommer, scrambled tofu, houmous, knackebrod en misschien wat andijvie uit de tuin
T: ?
D: geroosterde aubergine gevuld met aardappeltjes
Ik had gisteren een smoothiebowl met alleen geel fruit en spinazie. Dat zag er toch wat beter uit.
Blijkbaar niet zo'n vullend ontbijt (of een hongerdag) want inmiddels ook 4 snackajack rijstwafels met komkommer op.quote:Op maandag 8 juni 2020 07:36 schreef Tuindier het volgende:
Lijstje:
O: "smoothiebowl" van spinazie, lijnzaad, banaan, bevroren frambozen, handje havermout en paar scheuten amandelmelk.
L: tomaat, komkommer, scrambled tofu, houmous, knackebrod en misschien wat andijvie uit de tuin
T: ?
D: geroosterde aubergine gevuld met aardappeltjes
Ik had gisteren een smoothiebowl met alleen geel fruit en spinazie. Dat zag er toch wat beter uit.
Misschien een avocado er doorheen blenderen volgende keer? Vult wat langer misschien.quote:Op maandag 8 juni 2020 10:05 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Blijkbaar niet zo'n vullend ontbijt (of een hongerdag) want inmiddels ook 4 snackajack rijstwafels met komkommer op.
Zou kunnen ja, maar ik wil het ook weer niet te zwaar maken.quote:Op maandag 8 juni 2020 10:37 schreef -Spring het volgende:
[..]
Misschien een avocado er doorheen blenderen volgende keer? Vult wat langer misschien.
Meh, Ijsdraakje. Ik duim dat je plan snel zn vruchten afwerpt
Ik zit nu op mn laatste gewicht tnt, 60,5, maar moet ongesteld worden. Dan kan het zomaar weer met 2 kilo omhoog schieten.
Had ik gisteren met m'n smoothie ook. Vloeibaar en teveel zoet werkt voor mij gewoon niet.quote:Op maandag 8 juni 2020 10:05 schreef Tuindier het volgende:
Blijkbaar niet zo'n vullend ontbijt (of een hongerdag) want inmiddels ook 4 snackajack rijstwafels met komkommer op.
https://www.lekkeretenmetlinda.nl/hartige-wafels/quote:
Aha, thanks!quote:Op maandag 8 juni 2020 12:36 schreef Sarabi het volgende:
[..]
https://www.lekkeretenmetlinda.nl/hartige-wafels/
Al jaren een hit hier, zelfs bij mijn man die courgettes haat.
Ja! Je moet even wat meer moeite doen, maar ik merk dat ik het werken met tofu onder de knie begin te krijgen. Deze had ik flink laten uitlekken, en daarna door een mengseltje van een scheutje plantaardig melk met kurkuma, paprikapoeder, uienpoeder geroerd. Daarmee was het vocht weer geabsorbeerd, maar de tofu nam ook lekker de smaken op. Het had een behoorlijke roerei structuur, wat lekker was. Ik had wel ook ui, tomaat en spinazie erin zitten, en ik weet niet of dit 'naturel' ook zo goed werkt.quote:Op maandag 8 juni 2020 16:21 schreef Declan-Harp het volgende:
Was het lekker TD? Die tofu? Ik kan er nooit wat mee![]()
Mijn banaan werd een halve appel en een stuk spek (snoep) en qua stappen zit ik nu aan de 15k.
Morgen rustdag!
Klinkt goedquote:Op maandag 8 juni 2020 19:08 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ja! Je moet even wat meer moeite doen, maar ik merk dat ik het werken met tofu onder de knie begin te krijgen. Deze had ik flink laten uitlekken, en daarna door een mengseltje van een scheutje plantaardig melk met kurkuma, paprikapoeder, uienpoeder geroerd. Daarmee was het vocht weer geabsorbeerd, maar de tofu nam ook lekker de smaken op. Het had een behoorlijke roerei structuur, wat lekker was. Ik had wel ook ui, tomaat en spinazie erin zitten, en ik weet niet of dit 'naturel' ook zo goed werkt.
Gisteren had ik de uitgelekte tofu in blokjes gesneden en met maizena bestrooid voor het bakken. Dat gaf krokante stukjes die op het laatste moment door de saus gingen. Dat werkte ook prima.
Ik vind dat echt geen vreetdag hoorquote:Op maandag 8 juni 2020 19:30 schreef Myraela het volgende:
Vandaag was echt een vreetdag. Ik geef de soep als lunch de schuld. Ik schrap de courgettesoep die ik eigenlijk deze week nog wilde eten maar even, en eet maar gewoon even vast voedsel. Voor m'n gevoel krijg ik dan toch minder trek.
Planning morgen:
O: Geroosterde boterham, half blik witte bonen in tomatensaus
T: Banaan
L: Twee geroosterde boterhammen, eentje met kruidenroomkaas en een gebakken courgette en eentje met hummus en tomaat
T: Halve watermeloen
D: Couscous
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |