Thnx! Ik kom niet verder dan dat, Thnx!quote:Op vrijdag 4 september 2020 22:43 schreef GrumpyOldMan het volgende:
[..]
Wat goed Burner, blij voor je. En fijn dat je tegen die POH (en je date) bent aangelopen, de goede mensen tegenkomen kan zeker helpen (ook al had je het eerder gewild). Knap dat je die opleiding Ervaringskundige gaat doen. Hopelijk brengt het je inderdaad bij een invulling die echt bij je past. Weet nog dat ik hier in april er helemaal doorheen voor het eerst postte, fijn hoe je toen reageerde en me moed inspraak,nog eens expliciet credits daarvoor:)
Anderen zeiden het al,je moet er (vaak) wel echt actief mee bezig zijn. Na mijn 1e depressie heeft mij een techniek om andere gedachten te verzamelen en die naast de negatieve gedachten te zetten erg geholpen. Stel je bent erg zenuwachtig dat je fouten gaat maken, dan kun je door bewust andere gedachten op te zoeken daarnaast zetten dat het normaal is om zenuwachtig te zijn bij iets nieuws, dat vrijwel geen enkele fout fataal is, en daarmee de kracht van de negatieve gedachte afzwakken. Bij mij zit de depressie nu ook echt op andere onderdelen, helaas heb ik daar nog minder antwoorden.quote:Op vrijdag 4 september 2020 21:43 schreef dardevil18 het volgende:
Als ik al deze verhalen lees mag ik eigenlijk niet klagen. Wat super dat jullie dit überhaupt durven te delen en er hard aan werken.
Sinds een half jaartje ben ik van de anti depressiva af , maar ik merk dat het vaker heel moeizaam gaat voor me. Heeft ook denk ik te maken met het corona virus, mijn leeftijdsgroep etc. Op dit moment vind ik het moeilijk om positief te blijven en ben ik soms wel bang dat ik helemaal ga terugvallen. Hebben jullie misschien goede tips om mijn negatieve deprimerende gedachtes kwijt te raken zonder aan Ad te gaan?
Ik denk dat corona zeker een flinke invloed heeft...quote:Op vrijdag 4 september 2020 21:43 schreef dardevil18 het volgende:
Als ik al deze verhalen lees mag ik eigenlijk niet klagen. Wat super dat jullie dit überhaupt durven te delen en er hard aan werken.
Sinds een half jaartje ben ik van de anti depressiva af , maar ik merk dat het vaker heel moeizaam gaat voor me. Heeft ook denk ik te maken met het corona virus, mijn leeftijdsgroep etc. Op dit moment vind ik het moeilijk om positief te blijven en ben ik soms wel bang dat ik helemaal ga terugvallen. Hebben jullie misschien goede tips om mijn negatieve deprimerende gedachtes kwijt te raken zonder aan Ad te gaan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SterkteIk heb al vaker zitten googlen en denken wat ik zou willen. Ervaringsdeskundige of iets dergelijks blijft wel terugkomen, maar ligt er heel erg aan in welke vorm.quote:Op vrijdag 4 september 2020 22:56 schreef GrumpyOldMan het volgende:
[..]
Nijna, misschien helpt het als je ergens mee wil starten er vooral op te letten en te selecteren dat je iets zo leuk vindt dat je er energie van krijgt (al vooraf) en dat je jezelf hardop ruimte geeft. Je moet dit niet afmaken, je wil dit echt graag doen en daardoor komt dat afmaken eigenlijk vanzelf in beeld. En eis ook niet van je zelf dat je NU iets vindt om te starten, je mag er ook in stapjes naar toe werken. Dit soort overwegingen heeft mij erg geholpen bij een loopbaanswitch 3 jaar geleden. Wees lief voor jezelf en dag voor dag,zeker nu je nog met je diepste zelf bezig bent.
Iets van laborant lijkt me ook leuk, maar dat wat ik vond waren vooral voltijds opleidingen en dat zie ik niet zitten.
Gelukkig is er financieel geen noodzaak om op stel en sprong iets te gaan doen, mijn man heeft een goede baan. Maar voor mijzelf zou ik het op den duur wel willen.
Ook omdat ik er denk ik toch wat meer het gevoel van krijg dat ik ertoe doe.
Ik ben hier wel al jaren over aan het nadenken, maar er is altijd wel wat (wellicht ben ik gewoon aan het uitstellen) en ik blijf een beetje hangen. Maar ik denk dat dit in mijn gesprekken ook nog wel aan bod gaat komen...
Voor nu niet teveel haast, het hoeft inderdaad niet NU.Fake it till you make it...
Het helpt als iemand een boom kan aanwijzen in een chaotisch woud.quote:Op vrijdag 4 september 2020 21:09 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Waarom kun je dan niet gewoon alles zelf?
quote:Op zaterdag 5 september 2020 08:02 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik denk dat corona zeker een flinke invloed heeft...Ervaringsdeskundige is een deeltijdopleiding. 1 dag in de week naar school.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkte
[..]
Ik heb al vaker zitten googlen en denken wat ik zou willen. Ervaringsdeskundige of iets dergelijks blijft wel terugkomen, maar ligt er heel erg aan in welke vorm.
Iets van laborant lijkt me ook leuk, maar dat wat ik vond waren vooral voltijds opleidingen en dat zie ik niet zitten.
Gelukkig is er financieel geen noodzaak om op stel en sprong iets te gaan doen, mijn man heeft een goede baan. Maar voor mijzelf zou ik het op den duur wel willen.
Ook omdat ik er denk ik toch wat meer het gevoel van krijg dat ik ertoe doe.
Ik ben hier wel al jaren over aan het nadenken, maar er is altijd wel wat (wellicht ben ik gewoon aan het uitstellen) en ik blijf een beetje hangen. Maar ik denk dat dit in mijn gesprekken ook nog wel aan bod gaat komen...
Voor nu niet teveel haast, het hoeft inderdaad niet NU.
Maar je zult dan zelf ook wel goed in je schoenen moeten staan. Daarom dat ik volgend jaar begin (jammer dat er geen februari instroom is, maar ja). Dan heb ik nog een jaar om alles op de rit te krijgen.Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
Precies dit. Iedereen moet het zelf doen, maar dat betekent niet dat je het alleen hoeft te doen.quote:Op zaterdag 5 september 2020 09:16 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Het helpt als iemand een boom kan aanwijzen in een chaotisch woud.
Bij die boom kan je dan starten ipv te blijven staren naar gigantisch veel bomen en niet weten waar te beginnen.
Ja leuke vergelijking, maar wat is die boom dan in dit geval en wat is het woud? Beetje enorm vaag dit.quote:Op zaterdag 5 september 2020 09:16 schreef Lenny77 het volgende:
Het helpt als iemand een boom kan aanwijzen in een chaotisch woud.
Bij die boom kan je dan starten ipv te blijven staren naar gigantisch veel bomen en niet weten waar te beginnen.
Zelf is toch alleen? Ik snap dit echt niet.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:19 schreef Burner82 het volgende:
Precies dit. Iedereen moet het zelf doen, maar dat betekent niet dat je het alleen hoeft te doen.
In het geval van de GGZ was er in mijn geval nou niet bepaald een wiel uitgevonden🙄het was een beetje van ehhh misschien heb je dat oh nee toch dat nee nou dan weten wij het ook niet we kunnen je helemaal niet echt helpen doeiii maar daar hadden ze iets van 4 jaar voor nodig om dat door te hebben.quote:Op zaterdag 5 september 2020 15:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
Uiteindelijk ben jij de gene die geachtepatronen en manieren van handelen moet veranderen. Dat is moeilijk en bij moeilijke dingen kun en mag je gewoon hulp vragen en krijg je dat soms ook ongevraagd.
Zelf is zeker niet alleen.
- ik moet zelf mn nieuwe auto kopen, maar ik kan wel advies vragen bij mensen met verstand van zaken waar ik mn keuze op moet baseren
- ik moet zelf afvallen door minder te eten en meer te sporten. Ik kan echter wel vragen of mensen me het makkelijker willen maken door me geen kinderbuenoos aan te bieden en ik kan het sporten leuker maken door mensen mee te vragen.
- ik moet zelf mijn financiën op orde brengen, maar ik kan wel advies vragen hoe anderen dat doen. Ik kan standaard budget spreadsheets downloaden die anderen hebben geupload en tips vragen
Dus ja, je moet zelf het werk doen, maar je hebt heel veel mogelijkheden om onderweg hulp te vragen en te krijgen. Als je er voor open staat hoeft het niet alleen. Het wiel is al uitgevonden, bepaalde stappen hoef je niet zelf te maken.
Nou, dan zie je wel erg weinig in of dan wil je het gewoon helemaal niet inzien volgens mij.quote:Op zaterdag 5 september 2020 15:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik zie niet in hoe dat met het feit dat je het niet alleen hoeft te doen te maken heeft?
Wat je ook zelf kunt doen is minder als een slachtoffer communiceren. Ook wanneer je een slachtoffer bent is het zelden helpend om vooruit te komen.quote:Op zaterdag 5 september 2020 15:13 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Nou, dan zie je wel erg weinig in of dan wil je het gewoon helemaal niet inzien volgens mij.
Als mensen jouw tijd verspillen en dan zeggen dat ze je niet kunnen helpen, dan moet je het toch uiteindelijk alsnog alleen doen?Ze hebben dan alleen in de tussentijd je tijd verspild waardoor je het nog niet alleen hebt kunnen oplossen.
Maar anderen kunnen ze blijkbaar wel gewoon goed helpen en het lag allemaal aan mij, dus ik houd wel weer mn bek dicht. 😒
Nou, jij hebt een een paar posts geplaatst over vermoeidheid, nutteloos, internet, vergooide tijd, schuldig voelen,.. Maar ook bv over aseksualiteit, boosheid enz. Dat is je woud. Je bent niet gelukkig maar je zou niet weten waar te beginnen, het zijn zoveel rotbomen en je bent boos en verbitterd.quote:Op zaterdag 5 september 2020 14:59 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Ja leuke vergelijking, maar wat is die boom dan in dit geval en wat is het woud? Beetje enorm vaag dit.
Weet je, ik heb slechte ervaringen met veel dingen of mensen gehad. Waar het bij anderen wel gelukt is. Is dat dan iemands schuld?quote:Op zaterdag 5 september 2020 15:13 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Nou, dan zie je wel erg weinig in of dan wil je het gewoon helemaal niet inzien volgens mij.
Als mensen jouw tijd verspillen en dan zeggen dat ze je niet kunnen helpen, dan moet je het toch uiteindelijk alsnog alleen doen?Ze hebben dan alleen in de tussentijd je tijd verspild waardoor je het nog niet alleen hebt kunnen oplossen.
Maar anderen kunnen ze blijkbaar wel gewoon goed helpen en het lag allemaal aan mij, dus ik houd wel weer mn bek dicht. 😒
Ja, dat zou ik kunnen doen ja. Maar jij hebt geen idee wat ik zelf doe om vooruit te komen en het interesseert je ook niet waarom ik volgens jou als slachtoffer communiceer omdat je me liever gelijk bekritiseert dan je verdiept in mijn achterliggende redenen dus wat moet ik hier nou mee?quote:Op zaterdag 5 september 2020 15:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat je ook zelf kunt doen is minder als een slachtoffer communiceren. Ook wanneer je een slachtoffer bent is het zelden helpend om vooruit te komen.
Ja dat klopt inderdaad. Maar hoe kom je erbij dat ik zelf geen prioriteiten kan stellen en daarnaar handelen op het gebied van het werken aan het verminderen van mijn psychologische problemen? Want dat ik niet weet waar ik moet beginnen is soms bij praktische taken die in een bepaalde volgorde moeten. Niet bij het werken aan mijn psychologische problemen, daarin kan ik wel bepalen wat eerst moet. En ik ben iedere dag concreet met een paar, dus niet teveel , dingen bezig.quote:Op zaterdag 5 september 2020 16:38 schreef Lenny77 het volgende:
Nou, jij hebt een een paar posts geplaatst over vermoeidheid, nutteloos, internet, vergooide tijd, schuldig voelen,.. Maar ook bv over aseksualiteit, boosheid enz. Dat is je woud. Je bent niet gelukkig maar je zou niet weten waar te beginnen, het zijn zoveel rotbomen en je bent boos en verbitterd.
Dan is het prettig als er iemand is die met jou even rondkijkt in je woud en een boom uitkiest. En daar gaan jullie samen eens aan werken. Daarna een andere boom,..
Het lijkt wel alsof jij mij wilt ontmoedigen mijn mening te uiten door emotionele manipulatie.quote:Op zaterdag 5 september 2020 16:43 schreef Lenny77 het volgende:
Weet je, ik heb slechte ervaringen met veel dingen of mensen gehad. Waar het bij anderen wel gelukt is. Is dat dan iemands schuld?
Jij kan alleen maar afbraak doen aan de GGZ en niets anders.
Ja natuurlijk gaat het daar ook eens vreselijk mis. Maar dat kan ook tijdens een gewone routine operatie. En dat is echt shit als dat gebeurt.
Maar het is niet fair om een hele organisatie af te kraken omdat het bij jou niet lukte.
En ik weet niet of het hier in R&P wel zo handig is. Er komen mensen met hulpvragen en als de eerste post eentje van jou zou zijn, geven ze het misschien wel helemaal op terwijl zij gewoon wel geholpen hadden kunnen worden.
Je weet wat ze.zeggen over aannames he?quote:Op zaterdag 5 september 2020 17:24 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Ja, dat zou ik kunnen doen ja. Maar jij hebt geen idee wat ik zelf doe om vooruit te komen en het interesseert je ook niet waarom ik volgens jou als slachtoffer communiceer omdat je me liever gelijk bekritiseert dan je verdiept in mijn achterliggende redenen dus wat moet ik hier nou mee?
[..]
Ja dat klopt inderdaad. Maar hoe kom je erbij dat ik zelf geen prioriteiten kan stellen en daarnaar handelen op het gebied van het werken aan het verminderen van mijn psychologische problemen? Want dat ik niet weet waar ik moet beginnen is soms bij praktische taken die in een bepaalde volgorde moeten. Niet bij het werken aan mijn psychologische problemen, daarin kan ik wel bepalen wat eerst moet. En ik ben iedere dag concreet met een paar, dus niet teveel , dingen bezig.
Weet je hoe ze dat bij de GGZ deden? Ten eerste onderzochten ze me bijna alleen maar, dus ze kwamen al niet eens tot “wat moet eerst”. Want ze beschouwden alles wat niet met autisme te maken had als onbelangrijk. Alles dus, want autisme was mijn probleem niet, uiteindelijk had ik toch waarschijnlijk weer geen autisme en ook ging het niet in op de dingen die jij beschrijft. Dus ik ben bij de GGZ niet eens aan het samen werken eraan toegekomen!
[..]
Het lijkt wel alsof jij mij wilt ontmoedigen mijn mening te uiten door emotionele manipulatie.
Waarom zou de injectienaald theorie dat men klakkeloos zonder zelf nadenken mijn posts voor absolute waarheid aanneemt ineens exclusief voor mijn posts gelden als dat ook niet voor andere media uitingen geldt? En dan ook nog eens alleen voor mijn posts, en niet voor die van anderen!
Want na elke negatieve post van mij volgen er wel 3 of meer die de GGZ juist verheerlijken en mij afkraken. Bijna niemand is het met mij eens, dus als de ene geen zin heeft doet een ander het wel, er is nu wel aangetoond dat mensen hier nooit te beroerd zijn mij zo snel mogelijk tegen te spreken. Dus als die radeloze persoon door mij dacht “laat ik geen hulp zoeken, want geeninspiratie1235 raadt het af!” Dan verandert de mening van deze uiterst beinvloedbare persoon binnen een paar minuten direct weer in “I love de GGZ, laat ik mij direct aanmelden, ze zijn mijn redding 💕”. Dus wat is dan precies nog het probleem als ik vragen mag?
Ik had inderdaad al wel eens opgezocht en ik geloof niet dat ik nu al zo ver ben. Misschien ook wel nooit kom.quote:Op zaterdag 5 september 2020 09:23 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ervaringsdeskundige is een deeltijdopleiding. 1 dag in de week naar school.
Maar je zult dan zelf ook wel goed in je schoenen moeten staan. Daarom dat ik volgend jaar begin (jammer dat er geen februari instroom is, maar ja). Dan heb ik nog een jaar om alles op de rit te krijgen.
Je had net anders nog wel een mening over mij, dat ik me alleen maar als een slachtoffer gedraag en daardoor mijn eigen probleem creeer.quote:Op zaterdag 5 september 2020 17:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
Je weet wat ze.zeggen over aannames he?
Benader zaken eens open ipv vol aannames. Ik heb totaal geen mening over je en heb ook geen idee waar je dat op baseert. We zouden een compleet ander gesprek hebben zonder die aannames.
- Je geeft aan dat je niet begrijpt wat bedoelt wordt met het zelf moeten doen, maar toch hulp kunnen vragen/gebruiken/ontvangen.quote:Op zaterdag 5 september 2020 18:19 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Je had net anders nog wel een mening over mij, dat ik me alleen maar als een slachtoffer gedraag en daardoor mijn eigen probleem creeer.
Kun je wel zeggen dat je dit uit mijn tekst haalt, maar waarom zou ik dan niet mogen aannemen dat je mij alleen iets wilt verwijten als dat ook het enige is wat je post.
We zouden ook een ander gesprek hebben als jij bijvoorbeeld alleen al de vraag had gesteld WAAROM ik me als slachtoffer opstel en denk dat ik zo vooruit kom ipv het alleen te constateren. Of je definitie van vooruitkomen te geven en je argumenten waarom als een slachtoffer opstellen dat precies verhindert.
Wat voor ander gesprek zouden we volgens jou dan gehad kunnen hebben als ik minder aannames had gedaan. Wat had ik volgens jou dan moeten antwoorden?
Die rant tegen de GGZ was een reactie op wat jij typte. Jij wilde het daarmee verduidelijken, dus ik gaf aan waarom die vergelijkingen in mijn geval niet klopten.quote:Op zondag 6 september 2020 11:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
- Je geeft aan dat je niet begrijpt wat bedoelt wordt met het zelf moeten doen, maar toch hulp kunnen vragen/gebruiken/ontvangen.
- Ik tik daar een paar voorbeelden van.
- Je reageert niet op wat ik typ, maar replyt met een rant tegen de GGZ.
- Ik reageer met iets als, he daar hebben we het toch niet over?
quote:- jij reageert met een soort aangevallen rant waarin je ook nog een doinkhameropjehoofdbenjegek smiley gebruikt en in de slachtofferrol kruipt met weeeeh ik hou mn bek wel dicht, boehoehoe
Vind je dit zelf een constructieve manier van communiceren over wat je dwars zit, je problemen en iemand die de tijd neemt om je voorbeelden te geven bij iets wat je aangeeft niet te begrijpen?
Logisch, maar dan had ik toch wel gewoon gelijk met mijn aanname?quote:Jij boeit me echt niet, ik ken je niet, als jij over een jaar op exact hetzelfde punt zit als nu, slaap ik er geen minuut minder om.
Het komt over alsof jij van tevoren toen je het bericht postte zoiets als dit in je hoofd had van hoe het moest zijn en niet anders:quote:En toch nam ik de tijd om te reageren. Omdat ik je struggle begrijp en deels deel. Nu gaat dit om een heel klein iets, maar ik denk dat het tekenend is voor je manier van reageren. Daar moet je naar kijken als je het blijkbaar zelf niet redt en hulp nodig hebt.
Dut is dus weer een kritiek op mij van het soort dat ik al tot in ten treure heb gehoord zij het op een iets andere manier omschreven in de zin van dat je het kennelijk nog wel acceptabel vindt als ik niet klakkeloos overneem wat anderen zeggen maar er mijn eigen dingen uithaal. Maar ik moet er wel altijd direct iets uithalen waarmee ik onmiddellijk geholpen ben anders vind je me vijandig. Ik wilde gewoon meer informatie en dat het ook klopte met mijn ervaring en niet overkwam als een promotiefolder voor de GGZ. Misschien heb ik dat inderdaad op een verkeerde manier overgebracht. Maar jij doet net alsof mensen die hulp nodig hebben al per definitie vijandig zijn alleen maar omdat ze zich niet geholpen voelen en kritisch doorvragen omdat je tot de kern ergens van wil komen en het zat bent om steeds afgescheept te worden met kluitje in het riet is iets anders dan vijandig.quote:Hulp komt nooit in een voor jou op maat gemaakt pakketje, maar in de vorm van "dit hebben mensen nou eenmaal te bieden". Je kunt het afwijzen, of je kunt het meenemen in je gedachten op zoek naar verbetering. Niet alles wat iedereen zegt zal jou helpen, niet alles wat anderen hebben meegemaakt is 1 op 1 op jou toepasbaar. Maar er kunnen punten inzitten waar je wel wat aan hebt, tips die een klein onderdeel van je grote probleem kunnen tackelen, manieren van denken die jou net een stapje verder kunnen helpen, of je op het spoor van iets behulpzaams kunnen brengen.
Ipv er op die manier naar te kijken, kies jij er om wat voor reden voor om een tantrum te krijgen en mensen vijandig van je af te duwen. Kan. Misschien werkt het voor je.
Ik neem aan dat je hierin dus doelt op de GGZ mensen of jou zelf die ik niet voldoende dankbaar ben.quote:Wat voor mij uiteindelijk het meest helpend is geweest is een besef dat werkelijk waar niemand mij iets verplicht is. Dat het voor het grotere plaatje en bijna iedereen op de wereld geen reet uitmaakt waar ik over een jaar ben. En of ik er over een jaar überhaupt nog ben. Dat niemand mij iets verplicht is. Dat klinkt superkut, maar daar hoort ook het besef bij, dat allesallesalles wat ik dus wel krijg van mensen mooi meegenomen is. En toen ik er op die manier naar ging kijken voelde ik me niet meer in van alles tekort gedaan, maar juist een bofkont met alles en iedereen wat ik wel om me heen had verzameld en wat ik wel van die mensen kreeg en krijg. En ook dat ik dus achter meer dingen zelf aan moet / zelf mn verantwoordelijkheid moet nemen, omdat een ander het niet voor me gaat doen - ONDANKS dat ik dus wel mensen om me heen heb die me zullen steunen bij de dingen die ik besluit te doen.
Jij noemt iets over dingen alleen doen icm hulp erbij krijgen, maar zelf de verantwoording houden. Ik geef antwoord. Jouw reactie is opnieuw een rant tegen de GGZ.quote:Op zondag 6 september 2020 20:03 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Die rant tegen de GGZ was een reactie op wat jij typte. Jij wilde het daarmee verduidelijken, dus ik gaf aan waarom die vergelijkingen in mijn geval niet klopten.
[..]
Voor jou, jij lijkt ergens mee te zitten/iets onduidelijk te vinden. Iemand legt uit, jij reageert vanuit je eigen irritaties en niet perse op het gezegde. Dat maakt het niet uitnodigend om verdere energie in iemand te steken of nog eens een. poging te doen.quote:nou blijkbaar niet zo. Maar voor wie constructief bedoel je? Voor jou of voor mij?
Even kwijt over welke aanname je het hier hebtquote:Jij vergeleek de werkwijze van de GGZ met heel ander soort dingen om het voor mij te verduidelijke.
[..]
Logisch, maar dan had ik toch wel gewoon gelijk met mijn aanname?
[..]
Vooringenomenheid/aanname. Ik reageer niet in de verwachting dat het op een bepaalde manier gaat vallen, laat staan dat ik daar op mik. Again, je lijkt iets niet te begrijpen, ik verduidelijk. De boel spint een imo rare kant op. Die hele vooringenomenheid tegen jou (of tegen het gesprek oid) verzin je er zelf bij en daar baseer je je reactie weer op. Overigens zie ik het niet als verspilde moeite omdat je met dit gesprek mijn punt, over op een bepaalde vooringenomen manier reageren en dus zelf voor een bepaalde toon in het gespreksverloop kiest, bewijstquote:Het komt over alsof jij van tevoren toen je het bericht postte zoiets als dit in je hoofd had van hoe het moest zijn en niet anders:
Ik begrijp iets niet > jij legt het uit > ik ben het er helemaal mee eens en ik snap het ineens wel en bedank jou waardoor het voor jou niet als verspilde tijd voelde.
Omdat ik niet zo reageerde, voelt het voor jou wel als verspilde tijd waardoor je mij nu een verkeerde manier van reageren en ondankbaarheid verwijt.
Ik heb inderdaad niet gezegd bedankt voor de verduidelijking, misschien had ik dat wel moeten doen ondanks dat het voor mij niet zo voelde omdat je inderdaad tijd eraan hebt verspild.
Logisch dat je dat niet zegt, maar ik dwing je nergens toequote:Maar ik ga niet zeggen dat ik erdoor ben geholpen omdat ik het gevoel heb dat jij mij dwingt me erdoor geholpen te voelen terwijl dat niet zo is.
Invulling van jouw kant.quote:Want het voelde als een soort zoveelste promotiefolder voor de GGZ die ik hier al heel veel vaker dan me lief is heb gelezen.
Vind ik niet.quote:1 waarvan ik dus vond dat die niet klopte, maar daarvoor stond jij totaal niet open.
Je negeerde dat omdat je alleen 1x iets wilde verduidelijken en verder alleen nog reageren om de schuld bij mij te leggen, maar blijkbaar niet verder erover na wou denken omdat je jouw mening over de GGZ die je geweldig vindt
Je moet niets. Dat zegt ook helemaal niemand.quote:wat ze ook doen en over mij die je maar de ondankbare instandhouder van al mijn problemen vindt al klaar had.
[..]
Dut is dus weer een kritiek op mij van het soort dat ik al tot in ten treure heb gehoord zij het op een iets andere manier omschreven in de zin van dat je het kennelijk nog wel acceptabel vindt als ik niet klakkeloos overneem wat anderen zeggen maar er mijn eigen dingen uithaal. Maar ik moet er wel altijd direct iets uithalen waarmee ik onmiddellijk geholpen ben anders vind je me vijandig.
Again aannames en invulling waar je op reageert. Niet op wat er wordt gezegd.quote:Ik wilde gewoon meer informatie en dat het ook klopte met mijn ervaring en niet overkwam als een promotiefolder voor de GGZ. Misschien heb ik dat inderdaad op een verkeerde manier overgebracht. Maar jij doet net alsof mensen die hulp nodig hebben al per definitie vijandig zijn alleen maar omdat ze zich niet geholpen voelen en kritisch doorvragen omdat je tot de kern ergens van wil komen en het zat bent om steeds afgescheept te worden met kluitje in het riet is iets anders dan vijandig.
[..]
Gelukkig geef je het zelf al aan, aanname.quote:Ik neem aan dat je hierin dus doelt op de GGZ mensen of jou zelf die ik niet voldoende dankbaar ben.
Ook weer niet zo gezegd, dikke laag vooringenomenheid over mijn reactie gelegd en daarop gereageerd ipv wat gezegd wordt. Ik ben een aantal keer behandeld voor ik een passende behandeling trof waar ik ook echt mee geholpen was. Maar ook in die behandeling moest ik zelf alsnog het werk doen en vooral kijken naar wat ik anders moest doen. En om daar te komen moest ik ten eerste zelf het werk doen door open zijn en dingen te delen waar ik helemaal geen zin in had en ten tweede ook zelf de regie moest blijven houden en aan moest blijven geven wat voor mij wel werkte en niet.quote:Het komt over alsof jij wanneer je zou worden opgenomen in de kliniek van de GGZ en ze je 10x een schop onder je kont zouden geven en verder niks je het nog gelaten en dankbaar zou accepteren. Prima als dat jouw instelling is, maar er zijn nu eenmaal mensen die andere eisen eraan stellen en minder snel tevreden zijn.
Opnieuw, je moet niets, niemand zegt dat. Iemand geeft aan iets anders te zien, een andere invalshoek, misschien heb je er iets aan, kun je er iets mee, misschien niet. All good.quote:En zich ook niet echt meer geholpen voelen als ze van buitenaf gedwongen worden om zich te voelen alsof hun psychologische problemen weg zijn, terwijl ze dat niet zijn. Of om tegen zichzelf te zeggen dat het allemaal hun eigen schuld is en degene die daarvoor betaald wordt er nul verantwoordelijkheid in toebedelen.
Oh nee dat mocht ook niet, want denken dat iets allemaal mijn eigen schuld is dat is weer teveel slachtofferrol.
Ik moet dus precies hetzelfde gaan denken als jij, eerder ben je niet tevreden.
Och kindeke toch:quote:Dat gaat denk ik nooit gebeuren maar in ieder geval bedankt dat je jouw tijd aan mijn irritante zelfveroorzaakte problemen hebt verspild.
Zoals ik al zei was die rant een reactie op wat jij schreef, zoals ik uitlegde. Als jij schrijft dat men door hulp niet meer het wiel uit hoeft te vinden omdat je advies krijgt, dan reageer ik er zo op omdat het voor mij niet voelde alsof ik advies kreeg en ook niet alsof iemand het wiel al voor mij had uitgevonden.quote:Op zondag 6 september 2020 22:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jij noemt iets over dingen alleen doen icm hulp erbij krijgen, maar zelf de verantwoording houden. Ik geef antwoord. Jouw reactie is opnieuw een rant tegen de GGZ.
Ik reageerde dus wel op het gezegde maar als jij dat niet zo wilt zien ook goed.quote:Voor jou, jij lijkt ergens mee te zitten/iets onduidelijk te vinden. Iemand legt uit, jij reageert vanuit je eigen irritaties en niet perse op het gezegde. Dat maakt het niet uitnodigend om verdere energie in iemand te steken of nog eens een. poging te doen.
Over dat mijn probleem je toch niet interesseerde. Jij begon eerder over dat dit een aanname was.quote:Even kwijt over welke aanname je het hier hebt
Ja maar jij zelf toch ook. Iedereen doet aannames de 1 meer of minder maar niemand is compleet blanco qua vooroordelen . Je hebt ergens nou eenmaal een gevoel bij ook al klopt dat niet altijd. Je kunt mij niet gaan verwijten dat ik geen robot ben als je dat zelf ook niet bent.quote:Vooringenomenheid/aanname. Ik reageer niet in de verwachting dat het op een bepaalde manier gaat vallen, laat staan dat ik daar op mik. Again, je lijkt iets niet te begrijpen, ik verduidelijk. De boel spint een imo rare kant op. Die hele vooringenomenheid tegen jou (of tegen het gesprek oid) verzin je er zelf bij en daar baseer je je reactie weer op. Overigens zie ik het niet als verspilde moeite omdat je met dit gesprek mijn punt, over op een bepaalde vooringenomen manier reageren en dus zelf voor een bepaalde toon in het gespreksverloop kiest, bewijst
Nee, je reageert alleen maar boos/beledigend als je het er niet mee eens bent.quote:Logisch dat je dat niet zegt, maar ik dwing je nergens toe
Okquote:Invulling van jouw kant.
Maar ik heb je er ook nog niks negatiefs over zien schrijven in deze discussie.quote:Vind ik niet.
Nee maar men laat het doorschemeren.quote:Je moet niets. Dat zegt ook helemaal niemand.
Okquote:Again aannames en invulling waar je op reageert. Niet op wat er wordt gezegd.
Jaquote:Gelukkig geef je het zelf al aan, aanname.
Ik lees alleen maar hoe jij je eigen probleem op moest lossen en anderen daarvoor betaald kregen. Wat was nou het daadwerkelijke advies of de manier waarop anderen het wiel voor jou hadden uitgevonden?quote:Ook weer niet zo gezegd, dikke laag vooringenomenheid over mijn reactie gelegd en daarop gereageerd ipv wat gezegd wordt. Ik ben een aantal keer behandeld voor ik een passende behandeling trof waar ik ook echt mee geholpen was. Maar ook in die behandeling moest ik zelf alsnog het werk doen en vooral kijken naar wat ik anders moest doen. En om daar te komen moest ik ten eerste zelf het werk doen door open zijn en dingen te delen waar ik helemaal geen zin in had en ten tweede ook zelf de regie moest blijven houden en aan moest blijven geven wat voor mij wel werkte en niet.
Nou ja dat neem ik maar aan dan he?quote:Opnieuw, je moet niets, niemand zegt dat. Iemand geeft aan iets anders te zien, een andere invalshoek, misschien heb je er iets aan, kun je er iets mee, misschien niet. All good.
Ik houd van dit nummerquote:Och kindeke toch:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |