Hou je hond aan de lijn, problem solved.quote:Op woensdag 17 juni 2020 12:07 schreef deedeetee het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)rland-neemt-toe.html
[..]
Ik geloof er niks van. Zo onnozel zijn de meeste mensen niet en de afslachting van schapen heeft de reputatie van de wolf echt geen goed gedaan.
Ik zou niet graag gaan wandelen in een omgeving waar wolven voorkomen en helemaal niet samen met mijn hond.
Zijn werkhonden hè, die hebben dus idd een baantje.quote:Op woensdag 17 juni 2020 15:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Beetje duur om te onderhouden lijkt me dat, zo'n grote hond. Ik weet wel bijna zeker dat die per week meer kilo's aan voedsel verorberd dan ik. Dan mag ie een krantenwijk gaan lopen om zelf in zijn onderhoud te voorzien.
Een heleboel schapen vermoorden is ook geen normaal gedrag. De wolf hoort niet in een overbevolkt land thuis. Die hoort in de wildernis zijn prooi te zoeken en niet op het boerenland.quote:Op donderdag 18 juni 2020 10:01 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Hou je hond aan de lijn, problem solved.
In die gebieden zou je dat toch al moeten doen, of is het alleen maar een probleem als jouw hondje gevaar loopt en niet als jouw hond het wild in die omgeving ernstig verstoord?
Die wolf komt echt niet jouw hond opzoeken terwijl je samen netjes op het pad wandelt.
Enkel wanneer jouw hond dwaalt en zelf die wolf opzoekt heeft hij idd een probleem.
Ik ben er absoluut niet tegen die migrerende wolven snel te laten vertrekken.quote:Op donderdag 18 juni 2020 10:15 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Een heleboel schapen vermoorden is ook geen normaal gedrag. De wolf hoort niet in een overbevolkt land thuis. Die hoort in de wildernis zijn prooi te zoeken en niet op het boerenland.
De natuurgebieden zijn hier in Nederland domweg veel te klein voor wolven.
Precies verander de omstandigheden, wolf afschieten want dat snappen ze t beste. Wat is anders het volgende ? Hier bruine beren loslaten ? Men is totaal aan t doorslaan net zoals met zoveel andere zaken.quote:Op donderdag 18 juni 2020 10:27 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ik ben er absoluut niet tegen die migrerende wolven snel te laten vertrekken.
Maar ze hoeven niet dood, ze moeten gewoon weten dat ze daar niet welkom zijn.
Inrichten op geen supermarkt voor migrerende wolven zijn lijkt me veel handiger.
Je kan die ene wolf wel met veel moeite zoeken en doden, maar die was al op doorreis en er komen er meer langs.
Want waarom vooral schapen?
Simpelweg omdat die erg vaak achter brakke hekjes staan waar dat beest zo bij kan.
Die schapen niet weg kunnen en niet beschermt zijn.
Los dat op en die wolf heeft geen reden daar even te blijven.
Het is trouwens zo dat als er bv 10 schapen dood zijn er vaak zeker 5 niet gebeten zijn, die gaan dood van de stress.
Het is wel normaal dat dat zo gebeurd, dat komt door de omstandigheden.
Verander de omstandigheden dus.
Zoals?quote:Op zaterdag 23 mei 2020 18:58 schreef FlippingCoin het volgende:
Goed teken en misschien komen ze nog van pas bij wat problemen.
Gewoon massaal die dieren vangen en loslaten in achterstandswijken.quote:
in de Oostvaardersplassen zodat de Elite niets meer te jagen heeft aan Veulens en Reetjesquote:Op donderdag 13 mei 2021 18:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Gewoon massaal die dieren vangen en loslaten in achterstandswijken.
Of was dat niet het antwoord waar je op hoopte?
Als we echte natuur willen maken dan moeten we de koeien opruimen en de natuur de gang laten gaanquote:Op vrijdag 14 mei 2021 09:21 schreef deedeetee het volgende:
Gewoon afschieten ik kan echt niet begrijpen waarom we hier door wolven geteisterd moeten worden. Die beesten voegen niks goeds toe behalve dan voor halfgare * natuurliefhebbers * en luitjes die geen fatsoenlijke baan kunnen krijgen en zich dus met dit soort ongein bezig houden. De natuur verbeteren..... nooit gedacht dat voor de lol uitmoorden van weerloze schapen als een natuurverbetering zou worden gezien
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |