abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 juni 2020 @ 10:01:57 #226
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_193681327
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 12:07 schreef deedeetee het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)rland-neemt-toe.html
[..]

Ik geloof er niks van. Zo onnozel zijn de meeste mensen niet en de afslachting van schapen heeft de reputatie van de wolf echt geen goed gedaan.
Ik zou niet graag gaan wandelen in een omgeving waar wolven voorkomen en helemaal niet samen met mijn hond.
Hou je hond aan de lijn, problem solved.
In die gebieden zou je dat toch al moeten doen, of is het alleen maar een probleem als jouw hondje gevaar loopt en niet als jouw hond het wild in die omgeving ernstig verstoord?

Die wolf komt echt niet jouw hond opzoeken terwijl je samen netjes op het pad wandelt.
Enkel wanneer jouw hond dwaalt en zelf die wolf opzoekt heeft hij idd een probleem.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 18 juni 2020 @ 10:04:28 #227
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_193681352
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 15:33 schreef Hathor het volgende:

[..]

Beetje duur om te onderhouden lijkt me dat, zo'n grote hond. Ik weet wel bijna zeker dat die per week meer kilo's aan voedsel verorberd dan ik. Dan mag ie een krantenwijk gaan lopen om zelf in zijn onderhoud te voorzien. :')
Zijn werkhonden hè, die hebben dus idd een baantje.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 18 juni 2020 @ 10:15:20 #228
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_193681465
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:01 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Hou je hond aan de lijn, problem solved.
In die gebieden zou je dat toch al moeten doen, of is het alleen maar een probleem als jouw hondje gevaar loopt en niet als jouw hond het wild in die omgeving ernstig verstoord?

Die wolf komt echt niet jouw hond opzoeken terwijl je samen netjes op het pad wandelt.
Enkel wanneer jouw hond dwaalt en zelf die wolf opzoekt heeft hij idd een probleem.
Een heleboel schapen vermoorden is ook geen normaal gedrag. De wolf hoort niet in een overbevolkt land thuis. Die hoort in de wildernis zijn prooi te zoeken en niet op het boerenland.
De natuurgebieden zijn hier in Nederland domweg veel te klein voor wolven.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 18 juni 2020 @ 10:27:59 #229
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_193681634
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:15 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Een heleboel schapen vermoorden is ook geen normaal gedrag. De wolf hoort niet in een overbevolkt land thuis. Die hoort in de wildernis zijn prooi te zoeken en niet op het boerenland.
De natuurgebieden zijn hier in Nederland domweg veel te klein voor wolven.
Ik ben er absoluut niet tegen die migrerende wolven snel te laten vertrekken.
Maar ze hoeven niet dood, ze moeten gewoon weten dat ze daar niet welkom zijn.

Inrichten op geen supermarkt voor migrerende wolven zijn lijkt me veel handiger.
Je kan die ene wolf wel met veel moeite zoeken en doden, maar die was al op doorreis en er komen er meer langs.

Want waarom vooral schapen?
Simpelweg omdat die erg vaak achter brakke hekjes staan waar dat beest zo bij kan.
Die schapen niet weg kunnen en niet beschermt zijn.

Los dat op en die wolf heeft geen reden daar even te blijven.

Het is trouwens zo dat als er bv 10 schapen dood zijn er vaak zeker 5 niet gebeten zijn, die gaan dood van de stress.
Het is wel normaal dat dat zo gebeurd, dat komt door de omstandigheden.

Verander de omstandigheden dus.
  donderdag 18 juni 2020 @ 10:35:18 #230
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_193681704
Wolven die wel echt blijven doen dat vrijwel niet op het boerenland
Het zijn de wolven op doorreis die dit doen.

Het wolven gezin dat blijft doet dat in het bos, waar ze rust en ruimte hebben.

Het zou zelfs beter zijn een paar families te hebben, door hun rotten die reizigers sneller op. Die willen ze niet in hun gebied.

Grote roedels zijn onwaarschijnlijk hier. We hebben geen grote prooien.
Als wolven zich hier vestigen zullen het kleine roedels zijn.
De Europese wolf is niet van de grotere roedels.
  donderdag 18 juni 2020 @ 11:21:25 #231
78780 deedeetee
pi_193682291
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:27 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik ben er absoluut niet tegen die migrerende wolven snel te laten vertrekken.
Maar ze hoeven niet dood, ze moeten gewoon weten dat ze daar niet welkom zijn.

Inrichten op geen supermarkt voor migrerende wolven zijn lijkt me veel handiger.
Je kan die ene wolf wel met veel moeite zoeken en doden, maar die was al op doorreis en er komen er meer langs.

Want waarom vooral schapen?
Simpelweg omdat die erg vaak achter brakke hekjes staan waar dat beest zo bij kan.
Die schapen niet weg kunnen en niet beschermt zijn.

Los dat op en die wolf heeft geen reden daar even te blijven.

Het is trouwens zo dat als er bv 10 schapen dood zijn er vaak zeker 5 niet gebeten zijn, die gaan dood van de stress.
Het is wel normaal dat dat zo gebeurd, dat komt door de omstandigheden.

Verander de omstandigheden dus.
Precies verander de omstandigheden, wolf afschieten want dat snappen ze t beste. Wat is anders het volgende ? Hier bruine beren loslaten ? Men is totaal aan t doorslaan net zoals met zoveel andere zaken.
  donderdag 18 juni 2020 @ 12:02:40 #232
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193682823
Das juist mooi die wilde natuur va vroeger, bloedig gevechten met leeuwen en wolven en herten kalfjes e jonge paardveulens die afgeslacht worden door een roedel wolven

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 18 juni 2020 @ 20:49:41 #233
323876 michaelmoore
pi_193689821
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 13 mei 2021 @ 17:55:56 #234
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 13 mei 2021 @ 17:58:45 #235
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_199408137
quote:
16s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 18:58 schreef FlippingCoin het volgende:
Goed teken en misschien komen ze nog van pas bij wat problemen. :7
Zoals?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 13 mei 2021 @ 18:41:17 #236
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199408674
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 17:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Zoals?
Gewoon massaal die dieren vangen en loslaten in achterstandswijken.

Of was dat niet het antwoord waar je op hoopte?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 13 mei 2021 @ 18:53:05 #237
323876 michaelmoore
pi_199408791
quote:
10s.gif Op donderdag 13 mei 2021 18:41 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Gewoon massaal die dieren vangen en loslaten in achterstandswijken.

Of was dat niet het antwoord waar je op hoopte?
in de Oostvaardersplassen zodat de Elite niets meer te jagen heeft aan Veulens en Reetjes

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 13-05-2021 19:36:36 ]
pi_199412824
Jakhalzen komen ook deze kant op! *O*
  vrijdag 14 mei 2021 @ 09:21:04 #239
78780 deedeetee
pi_199414742
Gewoon afschieten ik kan echt niet begrijpen waarom we hier door wolven geteisterd moeten worden. Die beesten voegen niks goeds toe behalve dan voor halfgare * natuurliefhebbers * en luitjes die geen fatsoenlijke baan kunnen krijgen en zich dus met dit soort ongein bezig houden. De natuur verbeteren..... nooit gedacht dat voor de lol uitmoorden van weerloze schapen als een natuurverbetering zou worden gezien :')
  vrijdag 14 mei 2021 @ 10:18:13 #240
323876 michaelmoore
pi_199415317
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 09:21 schreef deedeetee het volgende:
Gewoon afschieten ik kan echt niet begrijpen waarom we hier door wolven geteisterd moeten worden. Die beesten voegen niks goeds toe behalve dan voor halfgare * natuurliefhebbers * en luitjes die geen fatsoenlijke baan kunnen krijgen en zich dus met dit soort ongein bezig houden. De natuur verbeteren..... nooit gedacht dat voor de lol uitmoorden van weerloze schapen als een natuurverbetering zou worden gezien :')
Als we echte natuur willen maken dan moeten we de koeien opruimen en de natuur de gang laten gaan
Als we echte natuur willen hebben dan moeten we de wolven de Oostvaardersplassen in jagen
dab worden alle reetjes afgeslacht tegen het hek aan en de Konik veulens ook, dan blijft er geen een Konik veulen meer leven

Maar dan heeft de Elite niets meer te jagen

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 14-05-2021 10:29:15 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')