Die paranoïde jodenhaat gekoppeld aan zijn megalomane wereldbeeld..ik zeg niet dat hij gek was. Hij wist heel goed hoe hij (groepen) mensen kon bespelen maar al met al...quote:Op zaterdag 20 juni 2020 03:34 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
IK geloof er geen zak van, Hitler was absoluut geen psychopaat... grootheidswaanzin ja.. maar een psychopaat absoluut niet.
Ja boek gelezen...quote:Op zaterdag 20 juni 2020 12:35 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Die paranoïde jodenhaat gekoppeld aan zijn megalomane wereldbeeld..ik zeg niet dat hij gek was. Hij wist heel goed hoe hij (groepen) mensen kon bespelen maar al met al...
Boek gelezen? Ik kom niet verder dan blz 80 ongeveer...
Hitler's plan was om in eerste instantie alle joden naar Madagaskar te deporteren. https://nl.wikipedia.org/wiki/Madagaskarplanquote:Op woensdag 1 juli 2020 23:47 schreef Lospedrosa het volgende:
Hitler zei ook: give me Some juice, not kill all jews.
Dat is wat de verliezers je doen denken.quote:Op woensdag 1 juli 2020 23:38 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Dat is wat de overwinnaars je willen doen geloven.
De verliezers hoor je nooit, het is altijd Hitler is een loser, Hitler is de duivel, Hitler is een schreeuwende idioot, Hitler is een mislukte kunstschilder, Hitler luisterde nooit naar zijn generaals, Hitler was zelf half joods, Hitler had bruine ogen, Hitler was een psychopaat, Hitler was een kwaadaardige demoon etcquote:Op donderdag 2 juli 2020 21:15 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat is wat de verliezers je doen denken.
Hitler was een dictator die tegenstanders onder zijn volksgenoten met geweld uitschakelde, Hitler lapte internationale verdragen aan zijn laars, Hitler was uit op oorlog, Hitler viel ongeprovoceerd zijn buurlanden binnen, Hitler onderdrukte de bevolking van de bezette landen en doodde miljoenen burgers die hem en zijn volk niets misdaan hadden. Dat alles lijkt me relevanter dan de kleur van zijn ogen (die overigens niet bruin waren).quote:Op donderdag 2 juli 2020 22:43 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
De verliezers hoor je nooit, het is altijd Hitler is een loser, Hitler is de duivel, Hitler is een schreeuwende idioot, Hitler is een mislukte kunstschilder, Hitler luisterde nooit naar zijn generaals, Hitler was zelf half joods, Hitler had bruine ogen, Hitler was een psychopaat, Hitler was een kwaadaardige demoon etc
Nee de geallieerden waren lieverdjes?
De verliezers hoor je zo vaak als je maar op de juiste plaatsen luistert en niet al te hard wil slachtofferen over verzonnen censuur.quote:Op donderdag 2 juli 2020 22:43 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
De verliezers hoor je nooit, het is altijd Hitler is een loser, Hitler is de duivel, Hitler is een schreeuwende idioot, Hitler is een mislukte kunstschilder, Hitler luisterde nooit naar zijn generaals, Hitler was zelf half joods, Hitler had bruine ogen, Hitler was een psychopaat, Hitler was een kwaadaardige demoon etc
Wat heeft dat met Hitler en zijn karakter te maken? "Ja maar Satan is ook gemeen" doet het misschien goed in de Hitler fanclub maar in de grote-mensen-wereld werkt het nou eenmaal niet zo.quote:Nee de geallieerden waren lieverdjes?
Ze hadden een zondebok nodig? En veel Joodse gemeenschappen leefden ook best op zichzelf, vervreemding van elkaar kan ook voor rare dingen zorgen in slechte tijden.quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:28 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat ik na al die info over WO2 gelezen heb, heb ik nog nooit echt begrepen waarom de joden zo gehaat werden. Ja de Duitsers waren arm gehouden na WO1. Ja de joden zaten in allerlei goed lopende handeltjes, maar het echte gevoel en verhaal over de joden voorafgaand aan WO2 is nooit echt vertelt geloof ik.
Het was niet alleen hitler maar 10.duizenden Duitsers vonden het geoorloofd om deze totale bevolkingsgroep te vernietigen. Dat moet een diepere reden hebben die ik niet kan vatten.
Het waren niet alleen joden toch? Ook zigeuners en gehandicapten werden niet getolereerd. Het had volgens mij te maken met dat deze mensen zogezegd niet bij het Germaanse volk hoorde. Gemaanse volk werd als superieur gezien en deze bevolkingsgroepen waren dat blijkbaar niet in hun ogen.quote:Op donderdag 2 juli 2020 23:28 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat ik na al die info over WO2 gelezen heb, heb ik nog nooit echt begrepen waarom de joden zo gehaat werden. Ja de Duitsers waren arm gehouden na WO1. Ja de joden zaten in allerlei goed lopende handeltjes, maar het echte gevoel en verhaal over de joden voorafgaand aan WO2 is nooit echt vertelt geloof ik.
Het was niet alleen hitler maar 10.duizenden Duitsers vonden het geoorloofd om deze totale bevolkingsgroep te vernietigen. Dat moet een diepere reden hebben die ik niet kan vatten.
Ja dat is nou juist het verhaal wat word geschreven maar wat ik niet kan rijmen aan de totale drang tot vermoorden van deze groep.quote:Op maandag 6 juli 2020 09:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze hadden een zondebok nodig? En veel Joodse gemeenschappen leefden ook best op zichzelf, vervreemding van elkaar kan ook voor rare dingen zorgen in slechte tijden.
Hoezo? Er zijn genocides gepleegd om minder.quote:Op maandag 6 juli 2020 10:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dat is nou juist het verhaal wat word geschreven maar wat ik niet kan rijmen aan de totale drang tot vermoorden van deze groep.
Nee er moet veel meer gespeeld hebben...
En de propaganda hè. Mensen doelbewust bang maken voor die onbekende bevolkingsgroep door onjuistheden te verspreiden.quote:Op maandag 6 juli 2020 10:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dat is nou juist het verhaal wat word geschreven maar wat ik niet kan rijmen aan de totale drang tot vermoorden van deze groep.
Nee er moet veel meer gespeeld hebben...
Goh, ben ik de enige die dat angstig bekend in de oren klinkt als ik naar bepaalde 'vrijheidslievende' en 'boreale' politieke partijen van vandaag de dag kijk?quote:Op maandag 6 juli 2020 11:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En de propaganda hè. Mensen doelbewust bang maken voor die onbekende bevolkingsgroep door onjuistheden te verspreiden.
Ik heb er nog geen gevoel bij.quote:Op maandag 6 juli 2020 11:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En de propaganda hè. Mensen doelbewust bang maken voor die onbekende bevolkingsgroep door onjuistheden te verspreiden.
Elke geschiedenis over de opkomst van de nazi-partij gaat daarop in. En anders kun je een goede geschiedenis van de Weimar Republiek lezen.quote:Op maandag 6 juli 2020 11:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik heb er nog geen gevoel bij.
Bestaat er een goed boek over hoe het dagelijks leven was in Duitsland voor WO2 en hoe de joden daarin leefden? Welke banen hadden ze, hoe was de omgang met andere Duitsers.
Wat is dat nou weer voor gekke revisionistische opmerking?quote:Ergens is er een enorme trigger geweest waardoor miljoenen mensen het prima vonden joden te emigreren (het oorspronkelijke plan).
Van het overal vertelde verhaal, vaak gesponsord door de Joodse gemeenschap, krijg je geen hoogte.
Nee, natuurlijk niet.quote:Let op, ik keur de vervolging uiteraard af, maar heb enorm het gevoel dat het juiste verhaal niet verteld word.
Bijvoorbeeld, de slechte economische toestand na de WO1 is deze ook echtbreekster te schrijven aan de Joodse gemeenschap?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |