Lokale verschillen wellicht.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:56 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Volgensmij is dat niet de correcte uitdrukking.
Google vindt van wel.
Bezorgtijd staat op 12.15 - 14.45.quote:
Is het veel oppervlakte?quote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:58 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja das nu het planVolgende week wil ik de pergola doen
O, die ga je beitsen, toch?quote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:58 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja das nu het planVolgende week wil ik de pergola doen
Klinkt als een goed plan.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:58 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja das nu het planVolgende week wil ik de pergola doen
ja kloptquote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:58 schreef IJsdraakje het volgende:
Maar volgende week schijnt toch droog en zonnigish te worden, dus prima.
Stiekem is een graad of 20 veel meer mijn ding dan 25+ ook.quote:
Als buitenstaander is het natuurlijk makkelijk pratenquote:Op vrijdag 22 mei 2020 09:55 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik vind het niet sneu. Je moet wel heel naīef zijn om niet te snappen dat het onfrisse zaakjes zijn. En ja, wie zijn billen brandt, moet dan ook maar op de blaren zitten. Geen medelijden mee.
+1quote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:00 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Stiekem is een graad of 20 veel meer mijn ding dan 25+ ook.
quote:
Mee eens. Gister voelde als 35 graden aan.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:00 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Stiekem is een graad of 20 veel meer mijn ding dan 25+ ook.
Niet met je eens. Het kan niet iedereen overkomen. Je doet er zelf actief aan mee. Het is niet nodig in Nederland.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:01 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Als buitenstaander is het natuurlijk makkelijk praten. Ik dacht er vroeger ook zo over, maar als je de moeder van een bekende ziet stelen op hun werk, daardoor ontslagen ziet worden, nog een hoop gedoe etc. etc. en uiteindelijk zelfmoord ziet plegen, enkel en alleen door de problemen waarin de familie is gekomen omdat zoonlief de drugshandel is ingesleurd, tsja
. En dat is slechts één voorval.
Het kan daadwerkelijk iedereen overkomen en criminaliteit is in Nederland veel dichterbij dan je denkt. Dat is voor mij een gedachte om me niet bang door te laten maken, maar om me wel op mijn hoede te houden en niet naīef te laten zijn.
Mee eens! Het was 17 graden en ik zweette me kapot.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Mee eens. Gister voelde als 35 graden aan.
Zelfs bij jouquote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:03 schreef Fogel het volgende:
[..]
Mee eens! Het was 17 graden en ik zweette me kapot.
De stap tussen criminele vriendjes en zelf actief daar aan mee gaan doen, is wel een grote hoor.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:01 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Als buitenstaander is het natuurlijk makkelijk praten. Ik dacht er vroeger ook zo over, maar als je de moeder van een bekende ziet stelen op hun werk, daardoor ontslagen ziet worden, nog een hoop gedoe etc. etc. en uiteindelijk zelfmoord ziet plegen, enkel en alleen door de problemen waarin de familie is gekomen omdat zoonlief de drugshandel is ingesleurd, tsja
. En dat is slechts één voorval.
Het kan daadwerkelijk iedereen overkomen en criminaliteit is in Nederland veel dichterbij dan je denkt. Dat is voor mij een gedachte om me niet bang door te laten maken, maar om me wel op mijn hoede te houden en niet naīef te laten zijn.
Mag ook wel een keer, vorige week sneeuwde het nog.quote:
Is een stap die die persoon dan zelf bewust maakt ja.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:04 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
De stap tussen criminele vriendjes en zelf actief daar aan mee gaan doen, is wel een grote hoor.
quote:Op vrijdag 22 mei 2020 07:18 schreef crv het volgende:
[..]
jazeker, we mogen binnen een straal van 100km en binnen ons departement "vrij" reizen
daarbuiten hebben we nog steeds een vodje nodig en de grens mag je alleen over voor werk of dringende reden
In duitsland is de gestapo nog steeds aan het controleren op grensgangers die de grens over mogen en daar gelijk boodschappen proberen te doen. is "verboden" op het momentOh die mogen wel gewoon boodschappen doen over de grens? DiscriminatieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
In delen van Zweden lag nog sneeuw zag ik.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:04 schreef Fogel het volgende:
[..]
Mag ook wel een keer, vorige week sneeuwde het nog.
Jij weet helemaal niks over de mensen die ik ken en de dingen die ik heb gezien. Dus ik vind het een beetje vreemd om te stellen dat ik er makkelijk over praat.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:01 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Als buitenstaander is het natuurlijk makkelijk praten. Ik dacht er vroeger ook zo over, maar als je de moeder van een bekende ziet stelen op hun werk, daardoor ontslagen ziet worden, nog een hoop gedoe etc. etc. en uiteindelijk zelfmoord ziet plegen, enkel en alleen door de problemen waarin de familie is gekomen omdat zoonlief de drugshandel is ingesleurd, tsja
. En dat is slechts één voorval.
Het kan daadwerkelijk iedereen overkomen en criminaliteit is in Nederland veel dichterbij dan je denkt. Dat is voor mij een gedachte om me niet bang door te laten maken, maar om me wel op mijn hoede te houden en niet naīef te laten zijn.
Sneeuw ligt hier ook nog gewoon hoor, duurt wel even voordat het gesmolten is, zeker op wat hoogte (en als je hoog genoeg komt gaat de sneeuw helemaal niet weg). Zolang er geen nieuwe bij komt is het allang prima.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
In delen van Zweden lag nog sneeuw zag ik.
quote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:04 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Is een stap die die persoon dan zelf bewust maakt ja.
Het is ook oliedom natuurlijk, maar ik kan me wel voorstellen dat een impulsieve persoon er gevoelig voor is op een moment van zijn of haar leven dat het even moeilijk is. Bijvoorbeeld als je met enorme schulden overblijft na een scheiding, ik noem maar wat.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:02 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Niet met je eens. Het kan niet iedereen overkomen. Je doet er zelf actief aan mee. Het is niet nodig in Nederland.
Dit valt dus helaas heel erg mee. Eén misstap en je komt er niet meer uit, met grote geldproblemen en vaak zelfs (zelf)moorden als gevolg. Zeker bij jongeren zijn ze slim, eerst zo veel vertrouwen wekken dat die jongens (en meiden) niet meer door hebben dat hun vriendjes met louche zaken bezig zijn. Ze gaan echt heel slim te werk bij het ronselen. Er zijn hier wel wat documentaires, nieuwsitems en andere video's oven, maar ik heb nu geen tijd om die allemaal op te zoeken en te linken.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:04 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
De stap tussen criminele vriendjes en zelf actief daar aan mee gaan doen, is wel een grote hoor.
Denk dat ik in de winter ook maar eens die kant op ga. Wil ook sneeuw.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:06 schreef Fogel het volgende:
[..]
Sneeuw ligt hier ook nog gewoon hoor, duurt wel even voordat het gesmolten is, zeker op wat hoogte (en als je hoog genoeg komt gaat de sneeuw helemaal niet weg). Zolang er geen nieuwe bij komt is het allang prima.
Lekker weertje dan nu voor jouquote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Denk dat ik in de winter ook maar eens die kant op ga. Wil ook sneeuw.
Mja, ik heb zelf vooral dezelfde types die stap zien maken.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:09 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
[..]
Het is ook oliedom natuurlijk, maar ik kan me wel voorstellen dat een impulsieve persoon er gevoelig voor is op een moment van zijn of haar leven dat het even moeilijk is. Bijvoorbeeld als je met enorme schulden overblijft na een scheiding, ik noem maar wat.
Het punt is dat het lang niet altijd tokkies of mensen met criminele aanleg zijn. Lieve Hennie van de Dorpsstraat kan het ook ineens gaan doen.
[..]
Dit valt dus helaas heel erg mee. Eén misstap en je komt er niet meer uit, met grote geldproblemen en vaak zelfs (zelf)moorden als gevolg. Zeker bij jongeren zijn ze slim, eerst zo veel vertrouwen wekken dat die jongens (en meiden) niet meer door hebben dat hun vriendjes met louche zaken bezig zijn. Ze gaan echt heel slim te werk bij het ronselen. Er zijn hier wel wat documentaires, nieuwsitems en andere video's oven, maar ik heb nu geen tijd om die allemaal op te zoeken en te linken.
Maar goed ik hou nu op met erover praten voordat mensen woorden of beelden gaan verdraaien en denken dat ik zelf zoiets heb meegemaakt.
Heb opzich niets tegen warmte hoor maar 25+ trek ik in Nederland wel slechter dan in bijv Spanje. Graad of 20-25 is voor mij prima hier.quote:
Ben het er niet mee eens dat het iedereen kan overkomen. Het is nog altijd een eigen keuze. Vaak zijn het, en vooral op jonge leeftijd, degenen die gewoon bij een groep willen horen en het geld is mooi meegenomen. Ze hadden ook voor een andere groep kunnen kiezen, een teamsport om maar wat te noemen. Als je jong bent overzie je de gevolgen van die keuze niet, maar neemt niet weg dat ook kinderen heus wel het verschil tussen goed en kwaad weten.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:01 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Als buitenstaander is het natuurlijk makkelijk praten. Ik dacht er vroeger ook zo over, maar als je de moeder van een bekende ziet stelen op hun werk, daardoor ontslagen ziet worden, nog een hoop gedoe etc. etc. en uiteindelijk zelfmoord ziet plegen, enkel en alleen door de problemen waarin de familie is gekomen omdat zoonlief de drugshandel is ingesleurd, tsja
. En dat is slechts één voorval.
Het kan daadwerkelijk iedereen overkomen en criminaliteit is in Nederland veel dichterbij dan je denkt. Dat is voor mij een gedachte om me niet bang door te laten maken, maar om me wel op mijn hoede te houden en niet naīef te laten zijn.
Nijn, je doet alsof jij alles van deze materie afweet en wij allemaal domme, naīeve types zijn die nog nooit buiten zijn geweest. Godver, ik schreef hier al artikelen over toen jij nog met duplo speeldequote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:09 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
[..]
Het is ook oliedom natuurlijk, maar ik kan me wel voorstellen dat een impulsieve persoon er gevoelig voor is op een moment van zijn of haar leven dat het even moeilijk is. Bijvoorbeeld als je met enorme schulden overblijft na een scheiding, ik noem maar wat.
Het punt is dat het lang niet altijd tokkies of mensen met criminele aanleg zijn. Lieve Hennie van de Dorpsstraat kan het ook ineens gaan doen.
[..]
Dit valt dus helaas heel erg mee. Eén misstap en je komt er niet meer uit, met grote geldproblemen en vaak zelfs (zelf)moorden als gevolg. Zeker bij jongeren zijn ze slim, eerst zo veel vertrouwen wekken dat die jongens (en meiden) niet meer door hebben dat hun vriendjes met louche zaken bezig zijn. Ze gaan echt heel slim te werk bij het ronselen. Er zijn hier wel wat documentaires, nieuwsitems en andere video's oven, maar ik heb nu geen tijd om die allemaal op te zoeken en te linken.
Maar goed ik hou nu op met erover praten voordat mensen woorden of beelden gaan verdraaien en denken dat ik zelf zoiets heb meegemaakt.
quote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:16 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Nijn, je doet alsof jij alles van deze materie afweet en wij allemaal domme, naīeve types zijn die nog nooit buiten zijn geweest. Godver, ik schreef hier al artikelen over toen jij nog met duplo speelde
Ja precies, door wat je meemaakt vorm je beelden en meningen, dus dat verandert ook je hele leven. Ik dacht ook dat het bepaalde types waren, tot ik erachter kwam dat dit lang niet altijd zo is. Ik heb er toen meer begrip voor gekregen en vind het sneu voor de mensen zelf, maar vooral voor de familie. Ondanks dat ik het nog steeds gruwelijk dom vind, oordeel ik sindsdien wel minder hard over ze, omdat de situaties vaak veel complexer zijn dan je als buitenstaander kunt zien.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:12 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Mja, ik heb zelf vooral dezelfde types die stap zien maken.
Maar aannemen dat anderen hier wereldvreemd zijn, is ook niet perse handig. Wij weten jouw geschiedenis niet, jij de onze niet.
Dude, dat laatste is precíes wat je nu aan het doen bent.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:17 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ja precies, door wat je meemaakt vorm je beelden en meningen, dus dat verandert ook je hele leven. Ik dacht ook dat het bepaalde types waren, tot ik erachter kwam dat dit lang niet altijd zo is. Ik heb er toen meer begrip voor gekregen en vind het sneu voor de mensen zelf, maar vooral voor de familie. Ondanks dat ik het nog steeds gruwelijk dom vind, oordeel ik sindsdien wel minder hard over ze, omdat de situaties vaak veel complexer zijn dan je als buitenstaander kunt zien.
Om die reden zou ik mensen die anders denken ook niet wereldvreemd noemen. Iedereen heeft in zijn leven andere dingen gezien en meegemaakt en andere indrukken gekregen en dat is helemaal prima!
Niet hoe het bedoeld is dan in ieder geval. Sorry als het zo overkwam.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:17 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dude, dat laatste is precíes wat je nu aan het doen bent.![]()
![]()
Ik heb in 1998 een serie artikelen geschreven over drugsproblematiek in Spangen. Dus niet eens zozeer om de leeftijdskaart te trekken, maar het is gewoon heul heul lang geleden.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:17 schreef IJsdraakje het volgende:
Eindelijk een onderwerp waarbij de leeftijdkaart daadwerkelijk meespeelt inderdaad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |