hij werd wel steeds beter dit seizoen maar vind je dat geen groot risico?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 15:16 schreef hhh38 het volgende:
Kunnen ze Fer geen driejarig contract aanbieden waarin ie elk seizoen 40-45% meer gaat verdienen?
Ze hebben het andersom ooit bij Pierre gedaan, dat werkte ook niet. Die wilde niet meer terug naar een lager salaris.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 15:16 schreef hhh38 het volgende:
Kunnen ze Fer geen driejarig contract aanbieden waarin ie elk seizoen 40-45% meer gaat verdienen?
Dan is ie 33 aan het eind van z'n contract. Dat is geen gekke leeftijd. Hij moest het ook nooit echt van z'n snelheid hebben. Heeft natuurlijk wel een geschiedenis met blessures, maar dit niveau zou hij wel vast moeten kunnen houden.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 15:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
hij werd wel steeds beter dit seizoen maar vind je dat geen groot risico?
Ik heb gehoord dat deze sterspeler nog MILJOENEN gaat opleveren. Mijn voorspelling aan het begin van het seizoen is dat hij nooit meer dan 5 miljoen zou opleveren, maar momenteel is 1 miljoen al knap.quote:
Spelers die er niks van kunnen leveren volgens jou toch 50 miljoen op?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 15:26 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat deze sterspeler nog MILJOENEN gaat opleveren. Mijn voorspelling aan het begin van het seizoen is dat hij nooit meer dan 5 miljoen zou opleveren, maar momenteel is 1 miljoen al knap.
Nee rond de 32 miljoen debiel. (Bergwijn.)quote:Op dinsdag 26 mei 2020 15:45 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Spelers die er niks van kunnen leveren volgens jou toch 50 miljoen op?
Gerapporteerd wegens de term ‘debiel’quote:Op dinsdag 26 mei 2020 16:17 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Nee rond de 32 miljoen debiel. (Bergwijn.)
Fergeef me. Maar het was wel Sjaak die uiteindelijk die kutkabouter zo'n hoog salaris gaf.quote:Op maandag 25 mei 2020 21:26 schreef satecl het volgende:
[..]
Fer heeft juist helemaal geen dik salaris. Kelly kwam uit de koker van Stam.
Deze post heb ik gerapporteerd. Ik vind het uiterst kwetsend als mensen 'het D-woord' in hun post opnemen.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 16:25 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Gerapporteerd wegens de term ‘debiel’
fd.nlquote:Jongensdroom komt uit met overstap van Madurodam naar Feyenoord
Joris van Dijk moet na Madurodam aan de bak bij Feyenoord als commercieel directeur.
Cv
1974 geboren te Leidschendam
2000 Nederlands recht Universiteit Utrecht
2005 Manager en directeur marketing Staatsloterij
2010 directeur Madurodam2016 Nyenrode New Board Program
2020 per 1 juli commercieel directeur Feyenoord
Bestuurders van eredivisieclubs moeten een olifantenhuid hebben. De kritiek van voetbalfans kan vlijmscherp en hard zijn, hun oordeel maakt of breekt de top van een club.
Dit weerhoudt Joris van Dijk er niet van het directeurschap van het Haagse icoon Madurodam te verruilen voor de Rotterdamse trots Feyenoord, de topclub waar hij vanaf 1 juli aan de slag gaat als commercieel directeur. Van een wereld waarin kinderlijke verbazing en verwondering centraal staan, komt de 46-jarige Van Dijk terecht in de meedogenloze en grillige emoties van het betaalde voetbal, waarin elke week presteren bittere noodzaak is.
'Die wereld is op zakelijk vlak volkomen nieuw voor mijn broer. Maar uitdagingen is Joris nooit uit de weg gaan', zegt zijn zus Willemijn van Dijk, schrijver van historische romans als De Opvolger. 'Hij wil altijd voorwaarts.' En werken bij Feyenoord is volgens haar het uitkomen van een jongensdroom. 'Deze droombaan kon hij niet weigeren.'
Feyenoord-sjaaltjes
Want in huize Van Dijk speelt de club 'op Zuid' van oudsher een grote rol. Willemijn van Dijk: 'We gingen als kinderen al mee met onze vader naar wedstrijden in de Kuip. We sliepen onder Feyenoord-dekbedden, de Feyenoord-sjaaltjes hingen aan de kapstok.' Bovendien is vader Van Dijk verwant aan de Rotterdamse familie Barzilay, die in de beginjaren van Feyenoord een belangrijke rol heeft gespeeld in de ontwikkeling van de club.
Prestatiedruk is voor Joris van Dijk, die rechten studeerde in Utrecht, een levensvoorwaarde. 'Ik presteer dus ik ben' - een variant op de stelling 'Ik denk, dus ik besta' van filosoof René Descartes - vormde niet voor niets zijn motto.
In de afgelopen jaren is die overtuiging naar eigen zeggen geëvolueerd tot een opvatting waarin 'prestatievreugde' en 'de spanning van het creatieve denken' de boventoon voeren. 'Ik wil zaken in beweging zetten', aldus Van Dijk in een overdenking voor THNK, een denktank voor creatief management.
De 10 in de maand
In de managementfuncties die Van Dijk, een verwoed lezer en hardloper, tot nu toe vervulde, is commercieel denken en presteren de rode draad. Dat bleek al in zijn jaren als commercieel directeur van de Nederlandse Staatsloterij.
'Hij is de bedenker van de vaste trekkingsdag, op elke tiende van de maand', herinnert Annemarie Joosen zich. Zij werkte een aantal jaren samen met Van Dijk bij de Staatsloterij. Het bleek een briljant idee, want de naamsbekendheid van de loterij is er volgens Joosen enorm door gestegen. Veertien jaar na de invoering van deze campagne is de tiende van de maand nog altijd een heilige dag voor de loterijdeelnemers.
Joosen: 'Van Dijk was in zijn drang naar verandering niet bang om heilige huisjes omver te gooien. Zo maakte hij een einde aan de populaire Staatsloterijshow op televisie.' Volgens haar vecht Van Dijk hard voor zijn commerciële ideeën, met goede analyses en data als basis. 'Hij is creatief, heeft veel energie.'
Andere invalshoek
Macha van Till, directeur van pretpark Walibi, noemt hem 'een echte veranderaar.' Zij typeert Van Dijk als 'heel gedreven'. Van Till, tevens voorzitter van de branchevereniging Club van Elf: 'Sterk punt van hem is dat hij zaken vaak vanuit een andere invalshoek kan benaderen. Dan denk je ''waarom ben ik daar zelf niet opgekomen?''.'
Vechten voor zijn ideeën moest Van Dijk in de afgelopen jaren intensief bij Madurodam, de Haagse miniatuurstad waarvan hij in 2010 directeur werd. Zonder vernieuwing zouden in zijn overtuiging de dalende bezoekersaantallen voor de in 1952 geopende attractie, genoemd naar de in Dachau overleden oorlogsheld George Maduro, niet kunnen worden gekeerd.
Uitbreiding van het park met nieuwe en digitale attracties was in zijn visie daarom onvermijdelijk. Maar toen in 2017 bleek dat Van Dijk een 4500 ha groot bos bij de attractie wilde trekken, stuitte de vernieuwer pur sang op felle tegenstand van de omgeving.
Een wachtend bos
Een van zijn tegenstanders was Aletta de Ruiter, ecoloog en secretaris van de Haagse natuurbeschermingsorganisatie AVN. 'Joris ging er eerst nogal naïef in. Dat bos ''lag op Madurodam te wachten'' zei hij. Er kwamen volgens hem toch weinig mensen.'
'De grote weerstand tegen zijn plannen had hij zeker niet verwacht', aldus De Ruiter. In de strijd die er op volgde toonde Van Dijk zich in haar ogen echter als een tegenstander die soms blufte maar ook bereid bleek tot het compromis. 'Hij bleef constructief, openhartig en eerlijk. Maar tegelijk kon hij een sluw strateeg zijn.'
De Ruiter herinnert zich nog goed dat van Dijk bij de behandeling van de uitbreidingsplannen in de Haagse gemeenteraad de publieke tribune volledig liet innemen door medewerkers van Madurodam. 'Zo kon er geen tegenstander meer bij.'
Slangenkuil
De drang naar vernieuwing, de vechtlust en het strategisch inzicht zal de nieuwe commercieel directeur van Feyenoord nodig hebben. De club staat niet alleen onder druk door de coronacrisis, maar moet ook een besluit nemen of ze in een nog te bouwen stadion gaan spelen. De harde kern van supporters is fel tegen een vertrek uit de Kuip.
Bewondering voor de club en zijn geschiedenis is geen garantie voor succes bij Feyenoord. Daar kan Jan de Jong over meepraten, die medio 2019 na twee jaar het veld moest ruimen als directeur wegens een meningsverschil met de raad van commissarissen. Het bestuur van de Rotterdamse club wordt nogal eens vergeleken met een slangenkuil.
Maar Van Dijk ontwijkt volgens Joosen niet de confrontatie. 'Hij zegt op een directe manier waar het op staat, hij houdt niet van bullshit.' Zij bestempelt hem tegelijk als iemand met gevoel voor humor. 'Hij kan op een grappige manier de spanning wegnemen.' Zus Willemijn heeft er vertrouwen in: 'Joris is niet binnen twee jaar vertrokken bij Feyenoord.'
Wat erg voor Berghuis. Hij heeft al zoveel moeten inleveren.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 14:39 schreef Haringkop het volgende:
Selectie stemt in met salarisverlaging, goed teken. Belangrijk voor de club.
Was dit seizoen één van onze betere spelers.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 15:24 schreef Caland het volgende:
Fer lekker laten gaan, ga je niet veel aan missen.
jup, maar die heeft al eerder bewezen gewoon lekker voor zichzelf en het geld te gaanquote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:28 schreef PIETR het volgende:
[..]
Was dit seizoen één van onze betere spelers.
Wat een gelul. Daar is dit seizoen het bewijs van. Had ook naar Turkije gekund, waar hij veel meer had kunnen verdienen.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:34 schreef aTypisch het volgende:
[..]
jup, maar die heeft al eerder bewezen gewoon lekker voor zichzelf en het geld te gaan
dus die blijft ook niet voor een klein salarisje
we gaan het zien of hij blijftquote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:41 schreef PIETR het volgende:
[..]
Wat een gelul. Daar is dit seizoen het bewijs van. Had ook naar Turkije gekund, waar hij veel meer had kunnen verdienen.
Nou dat zeker niet. Pas in de tweede seizoenshelft werd het wat, toen ie (eindelijk) echt fit was. Eerste seizoenshelft was het echt helemaal niks. Ergerlijk slecht zelfsquote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:28 schreef PIETR het volgende:
[..]
Was dit seizoen één van onze betere spelers.
quote:Op dinsdag 26 mei 2020 18:10 schreef Boussaadia het volgende:
[..]
Wat erg voor Berghuis. Hij heeft al zoveel moeten inleveren.
Toen was hij meestal bedroevend inderdaad.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:03 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nou dat zeker niet. Pas in de tweede seizoenshelft werd het wat, toen ie (eindelijk) echt fit was. Eerste seizoenshelft was het echt helemaal niks. Ergerlijk slecht zelfs
Punten voor de Boussaad inderdaad.quote:
We roddelen ook hier niet @PSVCLquote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:27 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Punten voor de Boussaad inderdaad.
Een grappige opmerking van Boussaadia, het is een beetje alsof PSVCL een correcte voorspelling doet.
quote:Zaakwaarnemer Rob Jansen bevestigt vandaag in het Algemeen Dagblad dat de namen van Dirk Kuyt, Fons Groenendijk en Henrik Larsson bij Feyenoord zijn gevallen als nieuwe technische staf na het komende Eredivisie-seizoen. Jansen begeleidt het trainerstrio met zijn makelaarskantoor.
‘’Iemand heeft waarschijnlijk zijn mond voorbij gepraat en dus ligt dit zomaar allemaal op straat’’, begint de belangenbehartiger. Het nieuws kwam via Valentijn Driessen van De Telegraaf deze week naar buiten. John de Wolf zou als assistent aanblijven.
‘’De namen van Groenendijk en Larsson zijn inderdaad ook gevallen in de Kuip.’’ Er staat echter nog niets definitiefs vast. ‘’Het is allemaal nog prematuur, er is echt helemaal niets in kannen en kruiken. Dus de presentatie van de volgende staf zou ik dit zeker niet willen noemen, maar dat er op die manier over wordt nagedacht, daar ga ik niet over liegen"
Ook wel heel weinig keuze wat dat betreft, en daar hebben ze zo lang over gedaan.quote:Op woensdag 27 mei 2020 10:12 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Seizoenskaartregeling bekend!
Ik verwacht echter dat ik om financiële redenen een ‘reguliere’ seizoenskaart zal moeten nemen dit seizoen. Toch wel een moeilijke beslissing, dus ik stel het nog heel even uit.
Oh ons weddenschapje. Maar inderdaad, teveel is nog uiterst onzeker op dit moment.quote:Op woensdag 27 mei 2020 10:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Met de mogelijkheid dat we zelfs het hele jaar (tot maart @:Elan) geen publiek zien bij wedstrijden zou ik ook niet voor full support gaan.
Echt ontzettend matig dit ja. Met bijvoorbeeld een gratis shirt, presentje, of iets in die richting had ik er wellicht ook wel voor gekozen. Nu absoluut niet.quote:Op woensdag 27 mei 2020 10:29 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Er had wel iets van een beloning tegenover full support mogen staan. Van de mogelijkheid tot ‘early access’ wanneer er weer publiek kan tot een ranzig broodje beenham, het is iig iets.
Zo worden klanten behandeld.quote:Op woensdag 27 mei 2020 10:29 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Er had wel iets van een beloning tegenover full support mogen staan. Van de mogelijkheid tot ‘early access’ wanneer er weer publiek kan tot een ranzig broodje beenham, het is iig iets.
Oftewel de nieuwe commercieel directeur mag direct weer oprottenquote:Op woensdag 27 mei 2020 10:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Echt ontzettend matig dit ja. Met bijvoorbeeld een gratis shirt, presentje, of iets in die richting had ik er wellicht ook wel voor gekozen. Nu absoluut niet.
Die hele campagne is ook wel kansloos. Waar er eerder nog wel eens een leuke bevestiging uitging na bestellen krijg ik nu gewoon een ordernummertje
Gewoon weer lekker terug naar Madurodamquote:Op woensdag 27 mei 2020 10:47 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Oftewel de nieuwe commercieel directeur mag direct weer oprotten
Heb even gekeken hoe PSV het deed, das echt een keurige aanpak.
Wat boden ze bij psv dan allemaal aan?quote:Op woensdag 27 mei 2020 10:47 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Oftewel de nieuwe commercieel directeur mag direct weer oprotten
Heb even gekeken hoe PSV het deed, das echt een keurige aanpak.
https://www.psv.nl/psv/kaartverkoop/seizoen-club-card.htmquote:Op woensdag 27 mei 2020 11:44 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Wat boden ze bij psv dan allemaal aan?
Zeker prijstechnisch is die all-inn netjes gedaan.quote:Op woensdag 27 mei 2020 11:47 schreef Caland het volgende:
[..]
https://www.psv.nl/psv/kaartverkoop/seizoen-club-card.htm
vriendje van Dickquote:Op woensdag 27 mei 2020 11:09 schreef Slobeend het volgende:
Zeljko Petrovic in beeld als nieuwe trainer voor U21.
je lijkt wel een Amsterdammerquote:Op woensdag 27 mei 2020 12:00 schreef DonRaja het volgende:
Ik ben dit seizoen al niet 1 wedstrijd geweest met volledige SC... Ik was al full support voordat het hip werd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |