Dat ´´herbronnen´´ heeft Ruth Peetoom gedaan meen ik mij te herinneren, maar dat is geeen succes geworden.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 16:48 schreef Hexagon het volgende:
Overigens moet het CDA helemaal niet bezig gaan hoe hun positie is tov andere partijen. Dat soort visieloos opportunisme is altijd een doodlopende weg,
Ze moeten gewoon helemaal zelf inventariseren wat nu de rol van het CDA in de politiek is en hoe Nederland eruit moet komen te zien volgens hun principes.
Na zij-aan-zij wilden ze bijeenkomsten door het hele land houden om te discussiëren, geen idee of daar wat uit is gekomen. Was als het goed is iig deels voor corona.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 18:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat ´´herbronnen´´ heeft Ruth Peetoom gedaan meen ik mij te herinneren, maar dat is geeen succes geworden.
Volgens mij is dat gaan doen ná de val van Rutte 1 en de samenwerking met de PVV. Toen heeft zij een flinke ruk naar links gemaakt.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 18:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Na zij-aan-zij wilden ze bijeenkomsten door het hele land houden om te discussiëren, geen idee of daar wat uit is gekomen. Was als het goed is iig deels voor corona.
Onder Buma was er geen ruk naar links, die zat echt steeds rechts van Rutte 2.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 18:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volgens mij is dat gaan doen ná de val van Rutte 1 en de samenwerking met de PVV. Toen heeft zij een flinke ruk naar links gemaakt.
Ruth Peetoom heeft vooral Verhagen en zijn entourage bij het oud vuil gezet. Inhoudelijk heeft ze niet zoveel gedaan. Daar zat ze ook niet lang genoeg voor toen Rutte I viel.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 18:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat ´´herbronnen´´ heeft Ruth Peetoom gedaan meen ik mij te herinneren, maar dat is geeen succes geworden.
Nietquote:Op zaterdag 6 juni 2020 18:59 schreef Chia het volgende:
Hoe groot zouden ze kunnen worden met Pieter Omtzigt als partijleider denken jullie?
Niet groot. Totaal geen charisma.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 18:59 schreef Chia het volgende:
Hoe groot zouden ze kunnen worden met Pieter Omtzigt als partijleider denken jullie?
Misschien dat de populariteit van Omtzigt wel veel kiezers trekt. Maar hij wordt totaal niet gelukkig van lijsttrekker, fractieleider, minister of zelfs premier zijn volgens mij.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 18:59 schreef Chia het volgende:
Hij was vooral prima omdat hij met zijn samenwerking met de PVV het CDA definitief in politieke marge heeft gedrukt.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 17:56 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Ik vond Verhagen juist prima. Zakelijk, rechts en to the point.
Zetel of tien hooguit. Die man heeft het charisma van lauwe aardappelen.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 18:59 schreef Chia het volgende:
Dat is wel heel cynisch. Waar zijn die stemmen overigens heengegaan? De VVD werkte toch ook met de PVV samen?quote:Op zaterdag 6 juni 2020 19:34 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hij was vooral prima omdat hij met zijn samenwerking met de PVV het CDA definitief in politieke marge heeft gedrukt.
Dat is het verschil tussen CDA en VVD. De achterban van de VVD vindt samenwerken met PVV, LPF of FvD wel prima. Die van het CDA komt in gewetensnood.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 19:36 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Dat is wel heel cynisch. Waar zijn die stemmen overigens heengegaan? De VVD werkte toch ook met de PVV samen?
Valt volgens mij wel mee. VVD heeft wel wat zetels van het CDA afgepakt natuurlijk.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 19:38 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat is het verschil tussen CDA en VVD. De achterban van de VVD vindt samenwerken met PVV, LPF of FvD wel prima. Die van het CDA komt in gewetensnood.
Dat zal vooral uit het Brabantse deel komen wat de PVV e.d. eigenlijk wel OK vindt.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 19:44 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Valt volgens mij wel mee. VVD heeft wel wat zetels van het CDA afgepakt natuurlijk.
Vatl wel mee, het is voor een heel militant deel dat dat niet zou willen. Kunnen beter naar de CU gaan.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 19:38 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat is het verschil tussen CDA en VVD. De achterban van de VVD vindt samenwerken met PVV, LPF of FvD wel prima. Die van het CDA komt in gewetensnood.
Dat kwam meer om het gezemel eromheen dan om de samenwerking zelf, die was prima uit te leggen. En het CDA won zelfs een zetel na het enorme mislukte kabinet met de LPF.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 19:34 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hij was vooral prima omdat hij met zijn samenwerking met de PVV het CDA definitief in politieke marge heeft gedrukt.
Noem jij Dries van Agt nu militant?quote:Op zaterdag 6 juni 2020 20:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vatl wel mee, het is voor een heel militant deel dat dat niet zou willen. Kunnen beter naar de CU gaan.
Ja behoorlijk, was meende ik ook lid van GL.quote:
Als het meevalt, waar zijn die mensen dan heen gegaan?quote:Op zaterdag 6 juni 2020 20:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vatl wel mee, het is voor een heel militant deel dat dat niet zou willen. Kunnen beter naar de CU gaan.
Als je naar de gemiddelde (resterende) PKN'er kijkt, dan past van Van Agt daar natuurlijk uitmuntend bij. De christelijk-sociale gedachte biedt in de huidige politiek ook meer perspectief dan een VVD-kloon spelen.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 20:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja behoorlijk, was meende ik ook lid van GL.
Van Agt is de laatste decennia behoorlijk radicaal geworden, past ook gewoon niet bij het CDA.
Nee hoor.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 20:23 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Als het meevalt, waar zijn die mensen dan heen gegaan?
De resterende achterban van het CDA is veel socialer dan een (deel van de) partijtop.
Van Agt past niet echt bij een PKN'er (is zelf katholiek). Linkse PKN'ers zijn vermoedelijk al naar de CU gegaan, die hebben de laatste jaren enkele zetels gewonnen.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 20:26 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Als je naar de gemiddelde (resterende) PKN'er kijkt, dan past van Van Agt daar natuurlijk uitmuntend bij. De christelijk-sociale gedachte biedt in de huidige politiek ook meer perspectief dan een VVD-kloon spelen.
Lokale afdelingen weten vaak veel beter wat hun kiezers willen (die spreken ze veel vaker). En gok eens? Die zijn veel linkser. Zie ook dit: https://www.rtlnieuws.nl/(...)inderen-weeskinderenquote:Op zaterdag 6 juni 2020 20:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee hoor.
https://www.elsevierweekb(...)eus-rechtsaf-721570/
Jij denkt dat het CDA radicaal genoeg kan worden om mensen van PVV en FvD terug te winnen?quote:Op zaterdag 6 juni 2020 20:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee hoor.
https://www.elsevierweekb(...)eus-rechtsaf-721570/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |