abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 mei 2020 @ 09:10:23 #51
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193300181
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 08:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

De implosie van het CDA vond pakweg 10 jaar geleden plaats. Het is nou niet bepaald of ze toen zo'n "linkse" koers voeren.
Sowieso, als je bezig bent als partij of je wel "links" of "rechts" genoeg bent dan is het een symptoom van een schrijnend gebrek aan visie
pi_193300360
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 08:04 schreef H.FR het volgende:

[..]

Ik denk juist dat ze veel kiezers verloren zijn door hun toch vrij linkse koers recentelijk. Op rechts heb je daardoor nu alleen VVD als 'serieuze' partij.
Onder Verhagen en Buma, 2 zeer rechtse mensen voor het CDA, zijn ze ingestort.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_193300434
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 09:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Sowieso, als je bezig bent als partij of je wel "links" of "rechts" genoeg bent dan is het een symptoom van een schrijnend gebrek aan visie
Dat klopt, maar het CDA moet wel oppassen dat ze dus niet een te rechtse leider kiezen. De CDA-kiezer voelt zich niet thuis bij te rechts, dat zijn echt centrummensen. "We buigen niet naar links en we buigen niet naar rechts", dat is wel echt een deel van de kern van de partij. Juist conservatieve mensen een niet zo rechtse keus geven, dat is hun kans.

Geef de conservatief, de man/vrouw die inderdaad lid is van de dorpsvereniging, carnaval, fanfare of weet ik wat en vooral niet te snel wil veranderen, een keus die niet gelijk helemaal aan de rechterkant van het spectrum zit. Normen en waarden en normaal doen, dat past gewoon bij die partij en dat type mensen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 25 mei 2020 @ 09:47:28 #54
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193300608
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 08:04 schreef H.FR het volgende:

[..]

Ik denk juist dat ze veel kiezers verloren zijn door hun toch vrij linkse koers recentelijk. Op rechts heb je daardoor nu alleen VVD als 'serieuze' partij.
Dit is een beetje een gekke opmerking. Het CDA zit al 10 jaar lang op z'n rechtst van z'n geschiedenis, en jij ziet een linkse koers waardoor ze zijn ingestort?
Antifa
pi_193301842
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 09:47 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dit is een beetje een gekke opmerking. Het CDA zit al 10 jaar lang op z'n rechtst van z'n geschiedenis, en jij ziet een linkse koers waardoor ze zijn ingestort?
Vroeger heb ik wel eens CDA gestemd, maar ik vind deze partij inderdaad te links. Ik weet niet precies of ze vroeger nog linkser waren, maar voor nu stem ik toch liever op VVD. Ik denk dat veel mensen die vroeger CDA stemden nu naar de VVD zijn overgestapt.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_193301931
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:29 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Vroeger heb ik wel eens CDA gestemd, maar ik vind deze partij inderdaad te links. Ik weet niet precies of ze vroeger nog linkser waren, maar voor nu stem ik toch liever op VVD. Ik denk dat veel mensen die vroeger CDA stemden nu naar de VVD zijn overgestapt.
Dat zal een deel zijn. Een ander deel zijn ze kwijtgeraakt aan PVV, die is groot in exact die gebieden waar het CDA groot was. En ik denk ook gewoon dat ze kiezers zijn kwijtgeraakt doordat weinig jongeren CDA stemmen, er zijn dus gewoon CDA stemmers overleden en te weinig vervangen door een jongere groep.
pi_193301950
quote:

[..]

Dat lijkt me veel te kort door de bocht. We hebben natuurlijk ook FvD en PVV erbij, de CU is wat groter dan voorheen, we hebben bejaardenpartijen en ga zo maar door. Het politieke landschap kenmerkt zich de laatste vooral door enorme fragmentatie.
Nu zie je dat Rutte de premiersbonus prima weet te verzilveren in deze crisistijd in de peilingen, waardoor ze inderdaad even enorm hoog staan (behalve bij Maurice de Ziener), maar het is in mijn ogen ook maar zeer de vraag of dat ook omgezet gaat worden in forse winst bij de volgende verkiezingen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 25 mei 2020 @ 11:38:42 #58
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193301986
quote:

[..]

Vroeger waren ze linkser.
Nu zijn ze steunpilaren in Rutte I en Rutte III, de meest rechtse regeringen in 30 jaar. Dat ben je niet omdat je links geworden bent, maar omdat je rechts bent. Kijk naar het track record: bezuinigen op sociale voorzieningen, jagen op 'bijstandsfraudeurs' maar ook Nederland belastingparadijs, btw-verhogingen, belastingverlaging in de hogere schijven, kwijtschelden van dividendbelasting om multi-nationals te paaien. Ga zo maar door.

Politiek commentatoren beamen dit:
https://www.trouw.nl/nieu(...)v-genaderd~be247b72/

quote:
Inhoudelijk liggen de verkiezingsprogramma's van PVV en CDA zó dicht bij elkaar dat het eigenlijk merkwaardig is dat het CDA de PVV bij voorbaat uitsluit om mee te regeren. Ook het programma van de VVD komt dicht in de buurt van dat van de PVV.
CDA en VVD hebben vrijwel gelijke verkiezingsprogramma's en gelijke speerpunten - en die komen weer overeen met de PVV. Dat is omdat het CDA een rechtse partij is geworden.

quote:
Hij ziet dat partijen die een economisch links verhaal hebben in cultureel opzicht meer openheid tentoonspreiden, terwijl partijen die zich economisch rechts opstellen juist een gesloten, conservatieve positie innemen.
Antifa
pi_193302055
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:38 schreef VoMy het volgende:

[..]

Vroeger waren ze linkser.
Nu zijn ze steunpilaren in Rutte I en Rutte III, de meest rechtse regeringen in 30 jaar. Dat ben je niet omdat je links geworden bent, maar omdat je rechts bent. Kijk naar het track record: bezuinigen op sociale voorzieningen, jagen op 'bijstandsfraudeurs' maar ook Nederland belastingparadijs, btw-verhogingen, belastingverlaging in de hogere schijven, kwijtschelden van dividendbelasting om multi-nationals te paaien. Ga zo maar door.

Politiek commentatoren beamen dit:
https://www.trouw.nl/nieu(...)v-genaderd~be247b72/
[..]

CDA en VVD hebben vrijwel gelijke verkiezingsprogramma's en gelijke speerpunten - en die komen weer overeen met de PVV. Dat is omdat het CDA een rechtse partij is geworden.
[..]

Economisch gezien verschillen CDA en VVD misschien niet meer zo veel. Maar ik associeer rechts ook vaak met liberaal en veel individuele (keuze)vrijheid. Het CDA is toch meer van de overheidsbemoeienis.
  maandag 25 mei 2020 @ 11:45:09 #60
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193302105
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:34 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat zal een deel zijn. Een ander deel zijn ze kwijtgeraakt aan PVV, die is groot in exact die gebieden waar het CDA groot was. En ik denk ook gewoon dat ze kiezers zijn kwijtgeraakt doordat weinig jongeren CDA stemmen, er zijn dus gewoon CDA stemmers overleden en te weinig vervangen door een jongere groep.
En er stemden destijds een hoop mensen op Balkenende omdat ze geen PvdA premier wilden. De VVD was daarvoor strategischer de laatste jaren.
pi_193302192
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:42 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Het CDA is toch meer van de overheidsbemoeienis.
Ja, en dat past juist bij het CDA. Het CDA is geen partij van individualisten.
pi_193302269
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:49 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, en dat past juist bij het CDA. Het CDA is geen partij van individualisten.
Klopt, dus op dit vlak zijn ze dus niet rechts
pi_193302301
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:53 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Dan kom je weer op de eeuwige hokjesdiscussie. 'Rechts' is absoluut niet wars van overheidsingrijpen of collectivisme geweest in de geschiedenis.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193302577
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:53 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ook op dit gebied zijn ze rechtser dan ooit.
  maandag 25 mei 2020 @ 18:41:33 #65
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193307830
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:42 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Economisch gezien verschillen CDA en VVD misschien niet meer zo veel. Maar ik associeer rechts ook vaak met liberaal en veel individuele (keuze)vrijheid. Het CDA is toch meer van de overheidsbemoeienis.
Grappig, ik asocieer individuele vrijheid veel meer met links.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 25 mei 2020 @ 18:44:39 #66
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193307882
Individuele vrijheid is liberaal. De SP is ook niet echt een beste als het om individuele vrijheid gaat.
pi_193308014
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 18:41 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Grappig, ik asocieer individuele vrijheid veel meer met links.
Op wellicht de SP na is dat tegenwoordig zeker het geval.
pi_193315402
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 17:13 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Dat is nog optimistisch gedacht. In de kerken in Limburg is de gemiddelde leeftijd 80 plus en sporadisch is er een immigrant te vinden in de mis. Alleen in de kloosters zijn meer immigranten te vinden. Bovendien hebben veel immigranten, vooral die van Afrikaanse afkomst, hun eigen variant op de katholieke kerk.
Zelfs in Limburg zitten al 'immigranten' man man man.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 07:43:31 #69
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193315593
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 06:53 schreef RTR het volgende:

[..]

Ja, en dat al sinds de jaren zestig. Het is geen Urk, mocht je dat beeld soms hebben.
pi_193315647
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 06:53 schreef RTR het volgende:

[..]

En wat is daar mis mee? Is dat eng, ofzo?

Volgens mij wonen mensen met een Nederlandse achtergrond ook over de hele wereld. Allemaal immigranten.
pi_193315668
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 07:54 schreef Hanca het volgende:

[..]

En wat is daar mis mee? Is dat eng, ofzo?

Volgens mij wonen mensen met een Nederlandse achtergrond ook over de hele wereld. Allemaal immigranten.
Ik heb over die zogenaamde nieuwe Afrikaanse 'migranten'. Het stikt hier in Gelderland ook al van de somaliers en weet ik veel wat voor volk en ik kan nou niet zeggen dat ze een aanwinst zijn, helaas.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193315673
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 07:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja, en dat al sinds de jaren zestig. Het is geen Urk, mocht je dat beeld soms hebben.
Dat begrijp ik maar ik heb het uiteraard over de nieuwe aanwas. Laat ze hier alsjeblieft weg blijven zeg. We hebben er al zoveel ellende mee.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 08:01:43 #73
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_193315683
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 07:59 schreef RTR het volgende:

[..]

Ik heb over die zogenaamde nieuwe Afrikaanse 'migranten'. Het stikt hier in Gelderland ook al van de somaliers en weet ik veel wat voor volk en ik kan nou niet zeggen dat ze een aanwinst zijn, helaas.
Ben je raadslid voor de FvD in Gelderland?
pi_193315707
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 08:01 schreef AllesKaputt het volgende:

[..]

Ben je raadslid voor de FvD in Gelderland?
Raadslid was wT overdreven maar ik zit in de gemeenteraad (lokaal) en doe wat dingetjes voor FvD. De enige partij met een goed immigratieplan. De VVD is alleen maar gebaat bij goedkope arbeiders en CDA net zo, SP heeft zo'n beetje het strengste 'beleid maar zetten zichzelf altijd vakkundig buitenspel. Op GroenLinks, PVV, D66 en PvDA ga ik niet stemmen want die bereiken ook nooit wat
pi_193315956
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 07:59 schreef RTR het volgende:

[..]

Dat Somaliėrs over het algemeen een probleem zijn (met als hoofdreden omdat Nederland het vertikt ze een goede opleiding te geven als ze binnen komen, helaas leeft daardoor 70% van een uitkering) geef ik toe. Maar die 3700 Somaliėrs in heel de provincie Gelderland... bij een gemiddelde voetbalwedstrijd van Vitesse zijn meer mensen die overlast geven.

Geef die mensen een opleiding. Het is daar al sinds 1986 oorlog, we weten dus dat de Somaliėrs die binnen komen mogen blijven. Zorg er dan ook voor dat ze zichzelf kunnen redden en dat hun kinderen geen taalachterstand hebben op school, door ze een fatsoenlijke start te geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')