Dan ben ik blijkbaar foutief geïnformeerd door een recente ervaringsdeskundige.quote:Op donderdag 18 juni 2020 08:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Absoluut niet, dat wordt echt afgekeurd in Gereformeerd Vrijgemaakte kringen (net als door ieder ander weldenkend mens). En ja, ik kan het weten want ik ben Vrijgemaakt.
De GKV is inderdaad vrij geïsoleerd geweest een tijdje, met een eigen politieke partij (GPV), eigen krant (ND), eigen basisscholen, middelbare scholen en een eigen PABO. De eigen partij bestaat niet meer, de krant is veel breder geworden en op de meeste oorspronkelijk vrijgemaakte scholen is nog hooguit 20% van de leerlingen afkomstig uit de GKV. Ook zijn ze in verregaand overleg om samen te gaan met de NGK een misschien een deel van de CGK. Inderdaad hebben we nu vrouwelijke dominees en ouderlingen. Dat isolement is inmiddels wel weg. Je ziet het ook aan Schouten: dat een ongehuwde moeder zo'n rol kan krijgen binnen de partij was 30 jaar geleden ondenkbaar.
Het is ook nog niet lang geleden. In mijn studietijd (begin jaren ‘00) ontmoette ik iemand van gkv-huize. Werd wel iets wat op vriendschap leek, maar ik mocht niet bij hem thuis komen (vrijgemaakt studentenhuis), heb nooit iemand van zijn gkv-vrienden ontmoet, mocht niets weten van de studentenvereniging en op zondag contact hebben was erg. Kon nog erger: ook een bestuursgenoot gehad die op zondag verstuurde mails weigerde te beantwoorden, ook op andere dagen. Dit zijn wel individuele gevallen en deze vriendschap was snel voorbij.quote:Op donderdag 18 juni 2020 09:04 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dan ben ik blijkbaar foutief geïnformeerd door een recente ervaringsdeskundige.
Niet eens in therapie geweest. Eerst als huisgenoten gaan samenwonen en na een paar maanden thuis maar eens verteld hoe het echt zat. Daarna nog in de kerk, geen staande ovatie natuurlijk, maar wel kalme reactie.quote:Op donderdag 18 juni 2020 09:38 schreef KareldeStoute het volgende:
Oh deze knul wordt ook geaccepteerd ondanks dat zijn therapie recent zonder succes is afgerond.
twitter:PieterOmtzigt twitterde op donderdag 18-06-2020 om 09:59:04Bericht van ambtenaar naar mij vandaag:
Er wordt zoveel “toegedekt” in ALLE ministeries, maar je carrière en daarmee je leven weggooien door dat te “lekken” durft niemand. RvS heeft makkelijk praten met hun goudgerande contracten en afbetaalde hypotheken. reageer retweet
Één van de bekendste vrijgemaakte professoren heeft recent nog een heel boek geschreven over omgang met LHBTQ-ers in de kerk en daar staat echt dat zulke therapiën verschrikkelijk, mensonterend en niet bij naastenliefde passend zijn. Dat is echt een standpunt van de kerk. Dat een enkel kerklid daar anders tegen aan kijkt kan natuurlijk.quote:Op donderdag 18 juni 2020 09:04 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dan ben ik blijkbaar foutief geïnformeerd door een recente ervaringsdeskundige.
Dat zijn er niet zo gek veel, voor zover ze überhaupt al stemmen.quote:Op donderdag 18 juni 2020 14:37 schreef Hexagon het volgende:
Overigens denk ik dat bij het CDA ook heel wat kansen liggen bij christen immigranten. Daar heb je als partij meer aan dan een beetje een B-merk FvD proberen te zijn.
Er zijn (veel) meer christelijke immigranten dan islamitische. Als er partijen dus speciaal richten op islamieten (heeft PvdA natuurlijk gedaan), is het richten op christenimmigranten natuurlijk ook niet gek. Alleen: die immigranten hebben vaak al contact met autochtone christenen en ik denk dus ook dat ze via die mensen ook al wel een idee hebben over wat ze stemmen. Het aantal echte immigrantenkerken is niet zo groot.quote:Op donderdag 18 juni 2020 14:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat zijn er niet zo gek veel, voor zover ze überhaupt al stemmen.
Dat schijnt toch in de honderdduizenden te lopen.quote:Op donderdag 18 juni 2020 14:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat zijn er niet zo gek veel, voor zover ze überhaupt al stemmen.
Ik ben wel benieuwd wat je verstaat onder 'immigranten' dan.quote:Op donderdag 18 juni 2020 14:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er zijn (veel) meer christelijke immigranten dan islamitische. Als er partijen dus speciaal richten op islamieten (heeft PvdA natuurlijk gedaan), is het richten op christenimmigranten natuurlijk ook niet gek. Alleen: die immigranten hebben vaak al contact met autochtone christenen en ik denk dus ook dat ze via die mensen ook al wel een idee hebben over wat ze stemmen. Het aantal echte immigrantenkerken is niet zo groot.
Ja, dat is wat, 2 procent van het electoraat?quote:Op donderdag 18 juni 2020 14:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat schijnt toch in de honderdduizenden te lopen.
En lok ze naar de stembus en win
Beetje een rare bron, maar zulk soort statistieken zie je veel vaker: http://www.flipvandyke.nl(...)n-in-de-meerderheid/quote:Op donderdag 18 juni 2020 14:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat je verstaat onder 'immigranten' dan.
Als partij moet je natuurlijk meerdere bronnen hebben. Maar als je bij wijze van 4 redelijk trouwe zetels kan putten uit een groep is het interessant.quote:Op donderdag 18 juni 2020 14:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja, dat is wat, 2 procent van het electoraat?
Zijn deze christelijke immigraten dan nauwelijks praktiserend ?quote:Op donderdag 18 juni 2020 14:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Beetje een rare bron, maar zulk soort statistieken zie je veel vaker: http://www.flipvandyke.nl(...)n-in-de-meerderheid/
Alle kerken waar ik lid van ben geweest zaten wel immigranten (altijd asielzoekers) in de kerk, dus ze zijn er zeker wel. Ook al een tiental volwassendopen meegemaakt trouwens, van mensen die onderweg of in Nederland christen zijn geworden.quote:Op donderdag 18 juni 2020 15:04 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Zijn deze christelijke immigraten dan nauwelijks praktiserend ?
Je ziet het aantal moskeen flink groeien en nauwelijks immigranten kerken. Ik snap dat een deel naar de Nederlandse kerk gaat maar ook die verdwijnt in rap tempo op de Bibble belt na.
Ik verwacht zelf dat bijv bij de 80.000 duitsers die ik in 1 van de grafieken zie staan. Dat ze wel christelijk zijn maar meer zoals vele Nederlanders. Gedoopt 2x naar de kerk geweest en thats it. Of 1x per jaar nog even met de kerstmis.
ik ben heel benieuwd naar de cijfersquote:Op donderdag 18 juni 2020 15:04 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Zijn deze christelijke immigraten dan nauwelijks praktiserend ?
Je ziet het aantal moskeen flink groeien en nauwelijks immigranten kerken.
Ga lekker zelf googlen. Ik ga niet voor elke mening of zin die ik uitkraam een bron zoeken om iemand anders te pleasen.quote:Op donderdag 18 juni 2020 15:09 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ik ben heel benieuwd naar de cijfers
De kerken kijken inderdaad uit, doopdiensten van 'bekeerlingen' van de islam werden bijvoorbeeld nooit gestreamd, terwijl alle andere diensten dat wel worden. Namen van zulke mensen staan ook nooit op de site, oid. Ook een keer een volwassendoop van iemand meegemaakt wiens rug volledig onder de littekens zat, heel indrukwekkend getuigenis had die man.quote:Op donderdag 18 juni 2020 15:13 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Ga lekker zelf googlen. Ik ga niet voor elke mening of zin die ik uitkraam een bron zoeken om iemand anders te pleasen.
@:hanca kijk uit zou ik zeggen. Dit was vandaag nog in het nieuws.
“Bij een kerk in Amsterdam zijn bommeldingen gedaan omdat personen met een islamitische achtergrond die zich bekeerden tot het christendom daar gedoopt werden. Dat blijkt uit onderzoek naar bedreigingen bij bekeringen of het verlaten van het geloof door de gemeentelijke dienst Onderzoek, Informatie en Statistiek.”
“Er zijn in elk geval acht casussen bekend waarin bedreiging tot geweld of daadwerkelijk geweld plaatsvonden. Vijf daarvan hebben in Amsterdam plaatsgevonden, maar wanneer wordt niet vermeld.”
https://tpo.nl/2020/06/18(...)om-bekeerde-moslims/
dat heb ik gedaan, en kan niet echt een bron vinden waaruit ik een enorme groei kan halen. Ik ben er zeker nieuwsgierig naar maar jij beschikt blijkbaar wel over die cijfersquote:Op donderdag 18 juni 2020 15:13 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
Ga lekker zelf googlen. Ik ga niet voor elke mening of zin die ik uitkraam een bron zoeken om iemand anders te pleasen.
Het gaat hier over langdurige migratie (in de link van Hanca 1996 tot 2015).quote:Op donderdag 18 juni 2020 15:29 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat heb ik gedaan, en kan niet echt een bron vinden waaruit ik een enorme groei kan halen. Ik ben er zeker nieuwsgierig naar maar jij beschikt blijkbaar wel over die cijfers
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door JANdeDERDE op 18-06-2020 17:14:55 ]
Omzigt had de kans om zelf deze toeslagen affaire op te lossen door Menno Snel op te volgen als staatssecretaris waarom heeft hij dat niet gedaan.quote:Op donderdag 18 juni 2020 11:15 schreef Gohf046 het volgende:
twitter:PieterOmtzigt twitterde op donderdag 18-06-2020 om 09:59:04Bericht van ambtenaar naar mij vandaag:
Er wordt zoveel “toegedekt” in ALLE ministeries, maar je carrière en daarmee je leven weggooien door dat te “lekken” durft niemand. RvS heeft makkelijk praten met hun goudgerande contracten en afbetaalde hypotheken. reageer retweet
hij is gewoon goed in zijn werk als kamerlid, ik vind het heel goed dat hij weet waar zijn talenten liggen.quote:Op donderdag 18 juni 2020 21:16 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
Omzigt had de kans om zelf deze toeslagen affaire op te lossen door Menno Snel op te volgen als staatssecretaris waarom heeft hij dat niet gedaan.
lijkt me makkelijker dan een beetje boze brieven en tweets te versturen in dit dossier.
Scherpe leden in de volksvertegenwoordiging zijn inderdaad wel essentieel. Al had hij daar ook meer uit kunnen halen.quote:Op donderdag 18 juni 2020 22:26 schreef rubbereend het volgende:
[..]
hij is gewoon goed in zijn werk als kamerlid, ik vind het heel goed dat hij weet waar zijn talenten liggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |