abonnement Unibet Coolblue
pi_196164248
Shit, dat is klote. Hopelijk kom je eruit en kun je er blijven. Je hebt er zo'n mooie plek van gemaakt..
  dinsdag 10 november 2020 @ 08:06:34 #202
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_196164325
Wohoa je hebt echt schildertalent. Hele mooie warme kleuren gebruikt!

En jammer van de omstandigheden, hoop dat het je is gegund het te kunnen behouden.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_196165018
-O- duimen dat alles goed uitpakt. Mooi klote :{
Laat die handjes wapperen!
pi_196165804
Doordat het zo lang duurt kom je wel op een punt dat elke duidelijkheid fijn is. Maar wie weet nu jullie mee-hopen dat er ineens snel duidelijkheid is.

Enne, als t niet lukt wil ik hier wel gaan kijken O-)
https://www.funda.nl/koop/erichem/huis-41948046-erichemseweg-48/
  dinsdag 10 november 2020 @ 10:16:03 #205
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_196165843
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:12 schreef Puala het volgende:
Doordat het zo lang duurt kom je wel op een punt dat elke duidelijkheid fijn is. Maar wie weet nu jullie mee-hopen dat er ineens snel duidelijkheid is.

Enne, als t niet lukt wil ik hier wel gaan kijken O-)
https://www.funda.nl/koop/erichem/huis-41948046-erichemseweg-48/
En je hebt niet zoiets van "ik zal eens iets makkelijkers kopen en rustig aan doen"? _O-
Je kunt er vast iets vets van maken.

Alsnog duim ik dat je hier gewoon kunt blijven.
Zou dat roze uit je slaapkamer ook niet leuk zijn op de bank in de keuken?
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  dinsdag 10 november 2020 @ 10:26:49 #206
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_196165968
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:12 schreef Puala het volgende:
Doordat het zo lang duurt kom je wel op een punt dat elke duidelijkheid fijn is. Maar wie weet nu jullie mee-hopen dat er ineens snel duidelijkheid is.

Enne, als t niet lukt wil ik hier wel gaan kijken O-)
https://www.funda.nl/koop/erichem/huis-41948046-erichemseweg-48/
Ik denk dat @Legwieh zich daar wel thuis zou voelen :D .
Je weet wel dat er een vrachtwagen tegen de achterkant van dat huis heeft gezeten? Je ziet het bijna niet :P .

Maareh, ik hoop vooral dat je in je huidige huis mag blijven wonen. Geniet eerst maar ff van het gedane werk!
pi_196166044
@Puala 1e date in de hornbach maar doen dan?

Tof project in Erichem!

Maarre wat een kutsituatie zeg.
pi_196166081
Geen tinder maar bouwmarkt date dan. Past goed bij de reclames van hornbach
pi_196166116
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:16 schreef TaMieke het volgende:

[..]

En je hebt niet zoiets van "ik zal eens iets makkelijkers kopen en rustig aan doen"? _O-
Je kunt er vast iets vets van maken.

Alsnog duim ik dat je hier gewoon kunt blijven.
Zou dat roze uit je slaapkamer ook niet leuk zijn op de bank in de keuken?
Oh jawel, kijk ik ook naar. Maar deze kriebelt wel. Het pand is groot genoeg om evt 2 kleine appartementen er in te maken en altijd inkomsten via huur te hebben. Die regio is niets in te vinden qua huur, dus zou prima een bron van inkomsten kunnen zijn. Eerste appartement bouwen en dan er zelf gaan wonen, woonhuis afmaken en dan met de inkomsten van t eerste appartement de 2e realiseren. Ik zie het wel zitten O-)

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:26 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ik denk dat @:Legwieh zich daar wel thuis zou voelen :D .
Je weet wel dat er een vrachtwagen tegen de achterkant van dat huis heeft gezeten? Je ziet het bijna niet :P .

Maareh, ik hoop vooral dat je in je huidige huis mag blijven wonen. Geniet eerst maar ff van het gedane werk!
Volgens mij heeft er een bloemsilo gezeten en is die weggehaald. Of heb jij andere info gevonden? :P
Ik hoop inderdaad te blijven zitten, maar de hele droom van "tot ik bejaard ben" is wel uiteengespat.
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:33 schreef Legwieh het volgende:
@:puala 1e date in de hornbach maar doen dan?

Tof project in Erichem!

Maarre wat een kutsituatie zeg.
Zou wel toepasselijk zijn ja :D
pi_196166123
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:35 schreef F_r het volgende:
Geen tinder maar bouwmarkt date dan. Past goed bij de reclames van hornbach
Ay jaj jippie jeuh?
  dinsdag 10 november 2020 @ 10:50:11 #211
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_196166301
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:38 schreef Puala het volgende:

[..]

Oh jawel, kijk ik ook naar. Maar deze kriebelt wel. Het pand is groot genoeg om evt 2 kleine appartementen er in te maken en altijd inkomsten via huur te hebben. Die regio is niets in te vinden qua huur, dus zou prima een bron van inkomsten kunnen zijn. Eerste appartement bouwen en dan er zelf gaan wonen, woonhuis afmaken en dan met de inkomsten van t eerste appartement de 2e realiseren. Ik zie het wel zitten O-)
[..]

Volgens mij heeft er een bloemsilo gezeten en is die weggehaald. Of heb jij andere info gevonden? :P
Ik hoop inderdaad te blijven zitten, maar de hele droom van "tot ik bejaard ben" is wel uiteengespat.
[..]

Zou wel toepasselijk zijn ja :D
Ik heb echt geen idee :D .
Ben niet zo thuis in de bakkerswereld :P .
pi_196166356
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:12 schreef Puala het volgende:
Doordat het zo lang duurt kom je wel op een punt dat elke duidelijkheid fijn is. Maar wie weet nu jullie mee-hopen dat er ineens snel duidelijkheid is.

Enne, als t niet lukt wil ik hier wel gaan kijken O-)
https://www.funda.nl/koop/erichem/huis-41948046-erichemseweg-48/
wow, wat een project zou dat wezen :o

lijkt, op basis van de foto's, wel alsof er een beetje optrekkend vocht zit
pi_196168141
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:50 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ik heb echt geen idee :D .
Ben niet zo thuis in de bakkerswereld :P .
Ik weet niet hoe lang de winkel/bakkerij al dicht is, zo ver ben ik nog niet gegaan met uitzoeken.

Hier zie je die houten platen
https://www.funda.nl/koop(...)chemseweg-48/#foto-8

En dat is binnen hier
https://www.funda.nl/koop(...)hemseweg-48/#foto-22

En gezien de locatie zal daar eenschuurtje hebben gestaan voor wat voorraad. En ik gok Silo's op de hoek.
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 10:53 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

wow, wat een project zou dat wezen :o

lijkt, op basis van de foto's, wel alsof er een beetje optrekkend vocht zit
Kan ook zijn ivm transport van voorraad met een vrachtwagen achteruit de oprit op. T hele pand ziet er niet lekker onderhouden uit en als jij met natte banden elke keer langs zo'n gevel rijd krijg je daar vanzelf resultaat van. Maar het kan ook vocht zijn ja.
pi_196168158
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:31 schreef Puala het volgende:

[..]

Kan ook zijn ivm transport van voorraad met een vrachtwagen achteruit de oprit op. T hele pand ziet er niet lekker onderhouden uit en als jij met natte banden elke keer langs zo'n gevel rijd krijg je daar vanzelf resultaat van. Maar het kan ook vocht zijn ja.
Doelde meer op de binnenmuren. En op de bakkerijvloer lijkt ook water te staan, maar dat kan 'logisch' zijn als er een hoek mist.
pi_196168214
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:32 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Doelde meer op de binnenmuren. En op de bakkerijvloer lijkt ook water te staan, maar dat kan 'logisch' zijn als er een hoek mist.
Ik heb net een artikel gevonden dat de winkel in 2018 is gesloten en ze al jaren niet meer zelf bakten. Grote kans dat het komt omdat het zo lang leeg staat

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 10 november 2020 @ 12:37:50 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_196168244
Een bakkerspand... the irony :D
disclaimer
pi_196168391
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:35 schreef Puala het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, dat snap ik wel. Maar toch vind ik je knettergek als je weer opnieuw zou beginnen _O-
pi_196168398
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:47 schreef Piles het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik wel. Maar toch vind ik je knettergek als je weer opnieuw zou beginnen _O-
Weet je hoe f*cking veel vrije tijd je hebt als vrijgezel tijdens corona? :')

Zo veel dat je dus denkt dat dit soort trajecten prima kunnen. En dan mag je straks weer naar kantoor, daten, uit eten met vriendinnen etc. En dan krijg je spijt :P
pi_196168541
Ik heb trouwens onderschat wat het randje achter de keuken zou doen met het aanzicht. Ik blijf verwonderd naar mn keuken kijken :D



pi_196168595
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:48 schreef Puala het volgende:

[..]

Weet je hoe f*cking veel vrije tijd je hebt als vrijgezel tijdens corona? :')
Nee, gelukkig niet :@ Maar ik kan het me wel voorstellen :D
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:58 schreef Puala het volgende:
Ik heb trouwens onderschat wat het randje achter de keuken zou doen met het aanzicht. Ik blijf verwonderd naar mn keuken kijken :D

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Oh, dat maakt het inderdaad een stuk interessanter / mooier! En vast ook praktischer :+
pi_196174532
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:48 schreef Puala het volgende:

[..]

Weet je hoe f*cking veel vrije tijd je hebt als vrijgezel tijdens corona? :')

Zo veel dat je dus denkt dat dit soort trajecten prima kunnen. En dan mag je straks weer naar kantoor, daten, uit eten met vriendinnen etc. En dan krijg je spijt :P
Prachtig pand, maar met een hoop werk. Je hebt in ieder geval al aangetoond dat je dat wel aankan.
Ze zijn blijkbaar in dit pand de badkamer vergeten?

Ik geef je gelijk, indien je daar weg moet, heeft dit pand genoeg mogelijkheden en uitdagingen.
pi_196174747
* Clubsoda ontlurkt

Blijkbaar heeft iemand het het afgelopen jaar ook als klusproject gezien maar ermee gestopt. https://www.funda.nl/koop(...)chemseweg-48/#foto-7 In dat hoekje is zo te zien het een en ander afgebroken:



En een badkamer is er ook:



Veel succes Puala met de afhandeling!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_196175249
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 19:29 schreef Clubsoda het volgende:
* Clubsoda ontlurkt

Blijkbaar heeft iemand het het afgelopen jaar ook als klusproject gezien maar ermee gestopt. https://www.funda.nl/koop(...)chemseweg-48/#foto-7 In dat hoekje is zo te zien het een en ander afgebroken:

[ afbeelding ]

En een badkamer is er ook:

[ afbeelding ]

Veel succes Puala met de afhandeling!
Hmm badkamer past meer bij een illegale slachterij
pi_196176006
Staat al Verkocht op Funda...
  dinsdag 10 november 2020 @ 20:19:27 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_196176200
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:11 schreef Piles het volgende:
Staat al Verkocht op Funda...
Lol! Ik denk dat ze door alle nieuwe kliks ineens doorhadden dat ze deze nog niet hadden afgemeld op funda :')
disclaimer
pi_196176236
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 12:58 schreef Puala het volgende:
Ik heb trouwens onderschat wat het randje achter de keuken zou doen met het aanzicht. Ik blijf verwonderd naar mn keuken kijken :D

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Twee vaatwassers 🥰
Wel gigantisch klote, hopelijk lukt het met de bank!
pi_196176538
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:11 schreef Piles het volgende:
Staat al Verkocht op Funda...
Dat is de oude toch? De nieuwe niet volgens mij
pi_196176632
Nee, er zijn inderdaad twee linkjes:

feb 2020, verkocht: https://www.funda.nl/koop(...)171-erichemseweg-48/
juli 2020, te koop: https://www.funda.nl/koop/erichem/huis-41948046-erichemseweg-48/
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 10 november 2020 @ 20:53:34 #229
95752 crew  Chell
Kluns
pi_196176889
Oh Paula, dus toch uit elkaar...ik had al een beetje zo'n idee door de Tinder opmerking bij Legwieh idd. Wat klote zeg en wat zuur als je hier niet kunt blijven! Zoveel ziel en zaligheid in dit huis gestopt. Ik duim voor overname van de hypotheek! Sterkte met de afhandeling, hoe dan ook! Sucks!
  dinsdag 10 november 2020 @ 21:02:31 #230
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196177070
Gods, wat vervelend. Je lijkt zelf in ieder geval erg optimistisch ^O^ . Of het nou je huidige woning blijft of de nieuwe woning, ik wens je heel veel succes!
Resistance is futile.
pi_196177187
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:02 schreef Seven. het volgende:
Gods, wat vervelend. Je lijkt zelf in ieder geval erg optimistisch ^O^ . Of het nou je huidige woning blijft of de nieuwe woning, ik wens je heel veel succes!
Nou, inderdaad! Je klinkt alsof je de schouders er alweer onder hebt gezet @Puala . Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196177445
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 20:36 schreef Puala het volgende:

[..]

Dat is de oude toch? De nieuwe niet volgens mij
Ah, verwarrend :P
pi_196348980
Oh he, wat naar voor je. Ik hoop dat het allemaal goed uitpakt.

Je keuken is in ieder geval prachtig met dat randje erachter! O+
pi_196349451
Weet je al meer?
Hoop op goed nieuws
pi_196351387
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 15:27 schreef F_r het volgende:
Weet je al meer?
Hoop op goed nieuws
De bank heeft het dossier 2 weken laten liggen en nu is het automatisch gesloten :')
Ze heropenen het wel weer, maar dr is dus geen kont gebeurt.
pi_196351421
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:23 schreef Puala het volgende:

[..]

De bank heeft het dossier 2 weken laten liggen en nu is het automatisch gesloten :')
Ze heropenen het wel weer, maar dr is dus geen kont gebeurt.
ABN Amro toevallig? Bij mij heeft het toen 3 of 4 maanden geduurd voor alles rond was...
pi_196351428
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:23 schreef Puala het volgende:

[..]

De bank heeft het dossier 2 weken laten liggen en nu is het automatisch gesloten :')
Ze heropenen het wel weer, maar dr is dus geen kont gebeurt.
Jezus :') wat kut.
Hoop echt voor je dat het lukt, je hebt er zo'n prachtig huis van gemaakt!
pi_196351435
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:25 schreef Makrolon het volgende:

[..]

ABN Amro toevallig? Bij mij heeft het toen 3 of 4 maanden geduurd voor alles rond was...
Nee BLG. Wij zijn een 2,5 maand onderweg. De adviseur heeft begin volgende week een belafspraak. Ben benieuwd wat daar uit komt. Had jij NHG?
pi_196351888
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:23 schreef Puala het volgende:

[..]

De bank heeft het dossier 2 weken laten liggen en nu is het automatisch gesloten :')
Ze heropenen het wel weer, maar dr is dus geen kont gebeurt.
Hmm....prutsers :{
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_196376681
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 18:25 schreef Puala het volgende:

[..]

Nee BLG. Wij zijn een 2,5 maand onderweg. De adviseur heeft begin volgende week een belafspraak. Ben benieuwd wat daar uit komt. Had jij NHG?
Dan is t overal t zelfde drama blijkbaar.. ik heb een paar keer nieuwe werkgeversverklaringen moeten vragen omdat de oude verlopen waren..

Ja wel NHG.
pi_196377281
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 13:30 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Dan is t overal t zelfde drama blijkbaar.. ik heb een paar keer nieuwe werkgeversverklaringen moeten vragen omdat de oude verlopen waren..

Ja wel NHG.
Oh ja dat heb ik ook al gehad. Was op zich wel een mooi verhaal :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier zit geen NHG op en dat maakt het moeilijker. Blijkbaar is NHG de enige met een rekenmodule voor het hypotheekdeel van je partner overnemen. En nu is het een reguliere aanvraag volgens de bank, maar dat is het ook weer niet. Gedoe :X
  maandag 23 november 2020 @ 14:21:06 #242
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196377381
Wij moesten ivm de veranderde regels met Corona voor de hypotheek akkoord was ook nog weer een nieuwe werkgeversverklaring van N opvragen, en die is al 24 jaar bij dezelfde werkgever in dienst.... het was ook niet zo dat de oude werkgeversverklaring heel erg oud was ofzo, die was 3 maanden en 2 weken :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196377414
De verklaring mag maximaal 2 maanden oud zijn op het moment van goedkeuren van de aanvraag heb ik begrepen.
  maandag 23 november 2020 @ 14:28:59 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196377489
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 14:23 schreef Puala het volgende:
De verklaring mag maximaal 2 maanden oud zijn op het moment van goedkeuren van de aanvraag heb ik begrepen.
Het kan ook nog zijn dat hij 2 maanden en 2 weken oud was, het was iig veel strenger dan vroeger.

Wat een ellende joh, ik lees nu pas waarom je weer met hypotheekgedoe bezig bent, sterkte :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 7 december 2020 @ 14:10:35 #245
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196598724
Ha die Puala, weet je al meer over of je in het huis kan blijven? Als ik je goed begrijp wil je dat wel het liefste, toch? Ik duim dat het lukt :Y.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196606184
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 14:10 schreef Lemijn het volgende:
Ha die Puala, weet je al meer over of je in het huis kan blijven? Als ik je goed begrijp wil je dat wel het liefste, toch? Ik duim dat het lukt :Y.
Klopt, ik wil graag blijven O+ Het hele plan van "tot ik dood ga" is wel wat op losse schroeven komen te staan. Maar voor nu is blijven zitten even de fijnste oplossing. En dan zie ik over 2-3 jaar wel weer wat ik dan wil ;)

Maar helaas nog geen duidelijkheid. Met een beetje pech duurt het ook nog wel even

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 7 december 2020 @ 20:15:04 #247
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196606343
Waardeloos zeg.... -O- .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196746808
Over nog meer waardeloze dingen gesproken. Ik heb ineens lekkage -O- Gelukkig niet heel heftig/veel, maar wel vies water en dat leid weer tot vieze plekken op t plafond. Het lijkt alsof het water zich door mijn rieten matten een weg naar "het laagste/zwakste punt leid".

In eerste instantie rondom de uitlaat van de cv, dus het dak op en gekeken.. zo 123 niks te vinden. Maar het was ook lastig om wat te zien met grind wat bevroren is en zich niet aan de kant laat schuiven. Paar dagen later lekkage bij de lichtkoepel van de voordeur. Daarna een punt van het dekbed nat omdat het uit het plafond lekte. En van het weekend ontdekte ik een vieze plek in het plafond van de kleinste slaapkamer en juistem, ook daar lekt het. 4 stuks en uiteindelijk verspreid over zo'n beetje het hele lage dak -O-

Na heel veel moeite en wat mazzel ivm meevallende klus net 2 dakdekkers over de vloer gehad. Er zitten wat naden los, er moet een extra doorvoer gemaakt worden ivm water wat blijft staan. Maar omdat het water blijft staan is er nu niks te doen, omdat het eerst droog moet zijn. Dus het is wachten op een paar droge dagen en dan met de waterstofzuiger er op en de boel droog maken. Gelukkig is het maar 3,5x25meter dak wat droog moet zijn ;( :'(

Ergens volgend jaar bent u aan de beurt mevrouwtje, succes tot die tijd }:|
pi_196746891
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 15:17 schreef Puala het volgende:
Over nog meer waardeloze dingen gesproken. Ik heb ineens lekkage -O- Gelukkig niet heel heftig/veel, maar wel vies water en dat leid weer tot vieze plekken op t plafond. Het lijkt alsof het water zich door mijn rieten matten een weg naar "het laagste/zwakste punt leid".

In eerste instantie rondom de uitlaat van de cv, dus het dak op en gekeken.. zo 123 niks te vinden. Maar het was ook lastig om wat te zien met grind wat bevroren is en zich niet aan de kant laat schuiven. Paar dagen later lekkage bij de lichtkoepel van de voordeur. Daarna een punt van het dekbed nat omdat het uit het plafond lekte. En van het weekend ontdekte ik een vieze plek in het plafond van de kleinste slaapkamer en juistem, ook daar lekt het. 4 stuks en uiteindelijk verspreid over zo'n beetje het hele lage dak -O-

Na heel veel moeite en wat mazzel ivm meevallende klus net 2 dakdekkers over de vloer gehad. Er zitten wat naden los, er moet een extra doorvoer gemaakt worden ivm water wat blijft staan. Maar omdat het water blijft staan is er nu niks te doen, omdat het eerst droog moet zijn. Dus het is wachten op een paar droge dagen en dan met de waterstofzuiger er op en de boel droog maken. Gelukkig is het maar 3,5x25meter dak wat droog moet zijn ;( :'(

Ergens volgend jaar bent u aan de beurt mevrouwtje, succes tot die tijd }:|
Oh das ruk, Puala -O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_196747459
;( tegenvaller zo.
  Moderator dinsdag 15 december 2020 @ 16:00:51 #251
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  dinsdag 15 december 2020 @ 16:22:02 #252
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_196748014
Oh damn Puala! :X En ook zo ineens meteen op 4 plekken! :o
***
pi_196748080
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 15:17 schreef Puala het volgende:
Over nog meer waardeloze dingen gesproken. Ik heb ineens lekkage -O- Gelukkig niet heel heftig/veel, maar wel vies water en dat leid weer tot vieze plekken op t plafond. Het lijkt alsof het water zich door mijn rieten matten een weg naar "het laagste/zwakste punt leid".

In eerste instantie rondom de uitlaat van de cv, dus het dak op en gekeken.. zo 123 niks te vinden. Maar het was ook lastig om wat te zien met grind wat bevroren is en zich niet aan de kant laat schuiven. Paar dagen later lekkage bij de lichtkoepel van de voordeur. Daarna een punt van het dekbed nat omdat het uit het plafond lekte. En van het weekend ontdekte ik een vieze plek in het plafond van de kleinste slaapkamer en juistem, ook daar lekt het. 4 stuks en uiteindelijk verspreid over zo'n beetje het hele lage dak -O-

Na heel veel moeite en wat mazzel ivm meevallende klus net 2 dakdekkers over de vloer gehad. Er zitten wat naden los, er moet een extra doorvoer gemaakt worden ivm water wat blijft staan. Maar omdat het water blijft staan is er nu niks te doen, omdat het eerst droog moet zijn. Dus het is wachten op een paar droge dagen en dan met de waterstofzuiger er op en de boel droog maken. Gelukkig is het maar 3,5x25meter dak wat droog moet zijn ;( :'(

Ergens volgend jaar bent u aan de beurt mevrouwtje, succes tot die tijd }:|
Dat sucked wel behoorlijk
is het geen optie, om er iets overheen te spannen, en het dan leeg te pompen (er zijn waterstofzuigers met ingebouwde dompelpomp)
Anders blijf je de komende tijd met ellende zitten.

Een paar dagen achter elkaar droog is in deze tijd een utopie volgens mij.
pi_196748789
Wat balen zeg! Hopelijk wordt het snel gefixt.

Wat ik vooral irritant vond bij een lekkage vorig jaar dat je bij elk buitje onrustig wordt en gaat controleren of de vlekken groter worden. Je slaapt er niet echt lekker van. -O-
pi_196748871
Ik heb iemand kunnen vinden die morgen eind van de ochtend tijd heeft. En in theorie alles zou moeten kunnen fixen. Dus ik ben morgen vrij en ga morgen lekker op tijd op t dak zitten met mijn waterstofzuiger :7 en dan maar hopen dat het lukt.

En welke pannenkoek bedenkt om een dak volledig waterpas neer te leggen mag ook voortaan in een pannenkoekenrestaurant gaan werken ipv dakdekker worden :X }:| Afschot 2 kanten op is zeker op een oppervlakte van 3,5x25meter noodzaak ipv luxe.
pi_196748998
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:18 schreef Puala het volgende:
Ik heb iemand kunnen vinden die morgen eind van de ochtend tijd heeft. En in theorie alles zou moeten kunnen fixen. Dus ik ben morgen vrij en ga morgen lekker op tijd op t dak zitten met mijn waterstofzuiger :7 en dan maar hopen dat het lukt.

En welke pannenkoek bedenkt om een dak volledig waterpas neer te leggen mag ook voortaan in een pannenkoekenrestaurant gaan werken ipv dakdekker worden :X }:| Afschot 2 kanten op is zeker op een oppervlakte van 3,5x25meter noodzaak ipv luxe.
Wat fijn dat diegene morgen kan komen! En _O_ voor jou dat je diegene ergens vandaan hebt kunnen toveren :P

Oh wat stom ja :X
pi_196750212
Lekkage is -O-

Veel succes en sterkte. Ik duim nog met je mee voor die slappe zakken van banken.
Laat die handjes wapperen!
pi_196753231
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:18 schreef Puala het volgende:
Ik heb iemand kunnen vinden die morgen eind van de ochtend tijd heeft. En in theorie alles zou moeten kunnen fixen. Dus ik ben morgen vrij en ga morgen lekker op tijd op t dak zitten met mijn waterstofzuiger :7 en dan maar hopen dat het lukt.

En welke pannenkoek bedenkt om een dak volledig waterpas neer te leggen mag ook voortaan in een pannenkoekenrestaurant gaan werken ipv dakdekker worden :X }:| Afschot 2 kanten op is zeker op een oppervlakte van 3,5x25meter noodzaak ipv luxe.
Gelukkig, enne succes op het dak!

Komt goed!!! 💪🏻💪🏻💪🏻
  dinsdag 15 december 2020 @ 21:52:51 #259
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_196754748
Wat balen zeg en wat pak je goed door. Je gaat in ieder geval niet bij de pakken neerzitten en anders was je zelf het dak opgegaan :7

[ Bericht 1% gewijzigd door monsterd. op 16-12-2020 08:23:36 ]
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  Moderator dinsdag 15 december 2020 @ 22:20:58 #260
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_196755281
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:18 schreef Puala het volgende:
Ik heb iemand kunnen vinden die morgen eind van de ochtend tijd heeft. En in theorie alles zou moeten kunnen fixen. Dus ik ben morgen vrij en ga morgen lekker op tijd op t dak zitten met mijn waterstofzuiger :7 en dan maar hopen dat het lukt.

En welke pannenkoek bedenkt om een dak volledig waterpas neer te leggen mag ook voortaan in een pannenkoekenrestaurant gaan werken ipv dakdekker worden :X }:| Afschot 2 kanten op is zeker op een oppervlakte van 3,5x25meter noodzaak ipv luxe.
Hoop voor je dat het morgen nog even een tijdje droog blijft en dat ze de lekkages eenvoudig kunnen vinden ^O^ :)

Hier zit echt totaal niemand op te wachten...
pi_196758143
Succes op het dak vandaag!!! ^O^
Laat die handjes wapperen!
pi_196758424
Succes vandaag.
Nog niks van de bank gehoord?
  Moderator woensdag 16 december 2020 @ 09:55:28 #263
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_196759341
Succes ! Hoop dat ze de oorzaak snel kunnen vinden en het probleem verhelpen :)
pi_196761428
Het is net paaseieren zoeken die lekke plekken. alleen weet je niet hoeveel je dr moet :’)
pi_196762093
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 11:50 schreef Puala het volgende:
Het is net paaseieren zoeken die lekke plekken. alleen weet je niet hoeveel je dr moet :’)
Zeker bij een plat dak, het drupt op plek a en het gat kan goed 10 meter verderop zitten.
pi_196762404
Gewoon verzekeringswerk: herstel gevolgschade en lekdetectie. Oorzaak is voor je zelf.
pi_196762788
Nou de conclusie is best wel kak. De vorige bewoners hebben het nieuwe dak op het bestaande dak laten leggen. En blijkbaar was het oude dak lek. En nu het nieuwe ook, maar dan loopt het water op het oude. En komt het via de oude gaten naar beneden. Dat kan op elke mogelijke plek in je huis zijn.

Er zijn 2 gaten gevonden en die zijn weer dicht. En hij gaf aan dat het niet ideaal is hoe het er uit ziet en hij niet kan beloven dat het dicht is. En dat het verstandig is de hele bende te vervangen. Waarbij hij ook zei dat de lichtkoepels (7st) aan vervanging toe zijn. Keuze van hem zou kunstof dakbedekking zijn ivm de duur dat het meegaat.
  woensdag 16 december 2020 @ 13:07:46 #268
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196762865
Oef, da's balen zeg! Is er niks te verhalen op de verkopers? Die hebben immers prutwerk geleverd... En zou dit bij een bouwkundige keurig naar boven zijn gekomen?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196762932
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 13:07 schreef Tink89 het volgende:
Oef, da's balen zeg! Is er niks te verhalen op de verkopers? Die hebben immers prutwerk geleverd... En zou dit bij een bouwkundige keurig naar boven zijn gekomen?
De vorige eigenaren zijn dood, daar is niks aan te vragen hoe t is gegaan. De erfgenamen hebben het huis na 2 jaar leegstand verkocht en naar eer en geweten gehandeld. Hier is niets aan te doen.

Een bouwkundige keuring is uitgevoerd bij aankoop van de woning.
pi_196762965
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 13:04 schreef Puala het volgende:
Nou de conclusie is best wel kak. De vorige bewoners hebben het nieuwe dak op het bestaande dak laten leggen. En blijkbaar was het oude dak lek. En nu het nieuwe ook, maar dan loopt het water op het oude. En komt het via de oude gaten naar beneden. Dat kan op elke mogelijke plek in je huis zijn.

Er zijn 2 gaten gevonden en die zijn weer dicht. En hij gaf aan dat het niet ideaal is hoe het er uit ziet en hij niet kan beloven dat het dicht is. En dat het verstandig is de hele bende te vervangen. Waarbij hij ook zei dat de lichtkoepels (7st) aan vervanging toe zijn. Keuze van hem zou kunstof dakbedekking zijn ivm de duur dat het meegaat.
Oh wat ontzettend klote is dat als er gebroddeld is in het verleden. Gewoon om een klein beetje te beknibbelen. En zeker in de situatie waar jij nu in zit. Hopen dat het dicht is voor nu..
  woensdag 16 december 2020 @ 13:13:20 #271
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196762998
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 17:12 schreef archito het volgende:
Wat balen zeg! Hopelijk wordt het snel gefixt.

Wat ik vooral irritant vond bij een lekkage vorig jaar dat je bij elk buitje onrustig wordt en gaat controleren of de vlekken groter worden. Je slaapt er niet echt lekker van. -O-
Dit.
Ik heb nu nog zo'n onbestendig gevoel als ik over lekkage lees.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196763005
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 13:11 schreef tux87 het volgende:

[..]

Oh wat ontzettend klote is dat als er gebroddeld is in het verleden. Gewoon om een klein beetje te beknibbelen. En zeker in de situatie waar jij nu in zit. Hopen dat het dicht is voor nu..
Dat laatste vooral ja.

Als dit het blijkt te zijn dan kan ik van het voorjaar besluiten om het grind van het dak te halen. En alles te gaan nalopen. En dan kan ik de locaties markeren die nodig zijn om te fixen. Een vakman vind dat veel geld/duur werk, want het is oplapwerk. Maar ik ben gelukkig in de positie dat ik dit wel zelf kan. En als ik dan de fixplekken laat oplossen dan heb ik kans dat ik nog jaren vooruit kan. Theorie.

Voor nu zit er nog heel veel water tussen en kan het gerust nog 2 weken lekken omdat het water nog niet weg is.
pi_196763015
Mocht overigens iemand andere ervaring/kennis hebben van dit soort dingen hoor ik het graag. De persoon kwam betrouwbaar over, maar geen idee of hij dat ook is. Het is iemand die mijn vader via zijn sport kent en niet iemand die vaker dingen voor hem fixt.
  woensdag 16 december 2020 @ 13:15:17 #274
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196763039
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 13:04 schreef Puala het volgende:
Nou de conclusie is best wel kak. De vorige bewoners hebben het nieuwe dak op het bestaande dak laten leggen. En blijkbaar was het oude dak lek. En nu het nieuwe ook, maar dan loopt het water op het oude. En komt het via de oude gaten naar beneden. Dat kan op elke mogelijke plek in je huis zijn.

Er zijn 2 gaten gevonden en die zijn weer dicht. En hij gaf aan dat het niet ideaal is hoe het er uit ziet en hij niet kan beloven dat het dicht is. En dat het verstandig is de hele bende te vervangen. Waarbij hij ook zei dat de lichtkoepels (7st) aan vervanging toe zijn. Keuze van hem zou kunstof dakbedekking zijn ivm de duur dat het meegaat.
Oh darn :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196763217
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 13:13 schreef Puala het volgende:

[..]

Dat laatste vooral ja.

Als dit het blijkt te zijn dan kan ik van het voorjaar besluiten om het grind van het dak te halen. En alles te gaan nalopen. En dan kan ik de locaties markeren die nodig zijn om te fixen. Een vakman vind dat veel geld/duur werk, want het is oplapwerk. Maar ik ben gelukkig in de positie dat ik dit wel zelf kan. En als ik dan de fixplekken laat oplossen dan heb ik kans dat ik nog jaren vooruit kan. Theorie.

Voor nu zit er nog heel veel water tussen en kan het gerust nog 2 weken lekken omdat het water nog niet weg is.
Hoe ziet je dak er precies uit? Jij bent handig zat, je zou kunnen overwegen er zelf EPDM op te leggen. Je kunt dat op maat bestellen. Dan zou je de hele zooi er af kunnen slopen, eventueel nieuwe betere isolatie erop schroeven en dan EPDM lijmen.

Het lastige zit hem in de lichtkoepels. Er zijn heel veel instructie video's over dit onderwerp. Daar zal ook wel iets over lichtkoepels te vinden zijn.
pi_196764457
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 13:14 schreef Puala het volgende:
Mocht overigens iemand andere ervaring/kennis hebben van dit soort dingen hoor ik het graag. De persoon kwam betrouwbaar over, maar geen idee of hij dat ook is. Het is iemand die mijn vader via zijn sport kent en niet iemand die vaker dingen voor hem fixt.
@Sounddragon heeft geloof ik wel wat ervaring met daken dekken?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_196765673
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 13:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit.
Ik heb nu nog zo'n onbestendig gevoel als ik over lekkage lees.
Ja inderdaad, heb ik ook last van.
Ergens in de afgelopen 2 jaar tijdens het klussen ben ik het vertrouwen in ons huis een beetje kwijtgeraakt. Dus als ik over lekkage lees denk ik meteen aan ons 90 jaar oude pannendak of ons slecht gerepareerde platte dak. :P
pi_196766327
Djeezus Puala, wat rottig dat het blijkt op het moment dat je klaar bent met plafond en muren en alles. En dat bouwkundige keuring die info niet heeft opgeleverd!
Na 2 jaar leegstand!? Nieuw dak over oud dak!

Veel sterkte met de oplossing. Lichtkoepel 2 x 1 vervangen vond ik (gevoelsmatig) nodig na 25 jaar. Nou mevrouwtje...
Hij kwam er heel uit en versplinterde bij het transport.
Overigens was / is de koepel té groot voor het platte dak i.v.m. “Werken” van het dak en dus lekkage tijdens hoosbui. Inmiddels verholpen.
Nog altijd bij een flinke bui word ik nerveus.
pi_196766346
Nabrander: als het verzekeringswerk is, hoef je toch niet zelf te fiksen?
pi_196769968
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2020 15:30 schreef AnneX het volgende:
Nabrander: als het verzekeringswerk is, hoef je toch niet zelf te fiksen?
Die vergoed als het geen nalatigheid betreft de gevolg schade. Kosten van het fixen of vervangen van het dak zijn natuurlijk voor de eigenaar.
pi_196773103
Voor nu zit er nog geen nieuw water in de bakjes, laten we gewoon hopen dat dit t was :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_196788490
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2020 20:47 schreef Puala het volgende:
Voor nu zit er nog geen nieuw water in de bakjes, laten we gewoon hopen dat dit t was :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed nieuws dat er stappen zijn gezet, hopelijk de juiste. Heb je enige idee om welke range het moeilijk zou zijn? Als het helpt en de mogelijkheid is er zou je ook een paar 10k in de familie kunnen lenen om zo het hypotheek bedrag te drukken.
pi_196861771
Het leek droog te zijn, maar helaas kwam er zaterdagavond best veel water uit het plafond. Zondag ook nog. Omdat het elke keer een beetje sijpelt heb ik met een schroevendraaier wat gaten in het plafond gemaakt. En toen ging het even nog harder lekken.

En sindsdien is het droog. Ook nu het hier al een groot deel van de ochtend regent. Duimen jullie mee dat het 24u droog blijft? Dan durf ik dr op te hopen dat het droog gaat blijven.

We zijn er in dit traject ook achter gekomen dat de ontluchting fout is aangelegd, dus er moet nog wel een flink gat in het plafond gemaakt worden boven de ketel. En dan moet er even wat aangepast worden zodat het pvc weer goed zit. Maar dat kan niet de verklaring zijn voor het huidige vocht rondom de ketel, dus heeft geen haast.
pi_196864006
Zeker! Duim mee!
Laat die handjes wapperen!
pi_196864637
pi_196877732
-O- ;(
  dinsdag 22 december 2020 @ 11:00:12 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196877750
Nee hè... :( :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196877766
Ik begrijp het trouwens ook niet. Vanmorgen stipt 9u kwam er 1 straal naar beneden. Net een shotglaasje vol.
En gisteravond tijdens de mega regen was het droog.

Ik niet begrijp :?
  dinsdag 22 december 2020 @ 11:07:19 #289
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196877868
Water is vreemd, het vindt altijd een weg, maar soms slaat het eerst ergens in het hout op waardoor het pas gaat lekken als het hout verzadigd is.

Ik voel met je mee, zoals ik eerder al zei "ik krijg nog steeds een onbestendig gevoel als het over lekkage gaat", gisteravond zocht ik iets in oude foto's en toen kwam ik de lekkagefoto's weer tegen, uiteindelijk ook veroorzaakt door te gemakzuchtig het nieuwe dak plaatsen.
Het is bij ons zo lang ellende ben geweest dat ik nog net geen tranen in m'n ogen krijg als ik het hier van jou lees, maar het scheelt niet veel.

Lekkage is zo vreselijk waardeloos, en helemaal als je maar niet weer waar het precies vandaan komt.

Ik hoop echt dat je de boel snel kunt oplossen :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_196878659
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 11:01 schreef Puala het volgende:
Ik begrijp het trouwens ook niet. Vanmorgen stipt 9u kwam er 1 straal naar beneden. Net een shotglaasje vol.
En gisteravond tijdens de mega regen was het droog.

Ik niet begrijp :?
oppervlakte spanning zal wel even 'gebroken' moeten worden..

Maar wat leandra zegt, water is 'raar'.
pi_196879855
Combinatie wind en regen kan ook een oorzaak zijn als het ergens regen water onder een loodslab door gedrukt word door de wind.
Jeroentje.
  dinsdag 22 december 2020 @ 13:22:33 #292
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_196880369
Kak zeg.. ik herken de meningen over een lekkage wel, ook gehad met een net gestucte muur en idd het loodslab wat niet goed op het dak aansloot. Maar dat is nog niets vergeleken met de hoeveelheden waar je mee te maken hebt. En nu? Heb je een plan voor deze winter?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 22 december 2020 @ 13:28:51 #293
95752 crew  Chell
Kluns
pi_196880524
Oh, lekkage is echt zo ellendig! Ik heb precies hetzelfde als Leandra, nog regelmatig zo'n onbestendig gevoel bij regen, terwijl wij niet meer in het huis wonen waar we toen zo'n vreselijke lekkage hadden.
Ik heb geen tips of adviezen, maar hopelijk is er binnen afzienbare tijd een oplossing voorhanden. Water kan zoveel schade doen... ;(
pi_196881299
Oke, dit is dus het dak in kwestie:


Het lekt bij de 2e koepel na de pijpjes van de cv.

En het lekt dus zeer minimaal op t moment

Maar wel dus zeer regelmatig.


Deze plas staat er op dit moment, dus als het dak lek is dan zou ik verwachten dat dit allemaal naar beneden zou komen. Dus ik verwacht eigenlijk niet dat dit de plek is waar het ook lek is.

De randen zijn dermate hoog dan ik het niet aannemelijk acht dat daar het probleem zit. Dus het moet ergens op het platte stuk zitten of max 2-3 cm omhoog.
pi_196882178
Ik heb een vermoeden dat het de koepel is. Daar is de rand nat en de tape er onder is niet dicht meer. En dat verklaart de kleine hoeveelheden en waarom ik het niet kan vinden. Ik heb net wat gerommeld er mee en plots weer water na een 10min.

edit, kan t niet zijn want daar is geen ingang onder t dak. Meh.

[ Bericht 13% gewijzigd door Puala op 22-12-2020 14:57:35 ]
pi_196882238
Hopelijk is dat het. Dat is redelijk makkelijk te verhelpen of niet?
Hopelijk komt je bank ook snel over de brug met hoe en wat.
pi_196882856


Net naast t puntje zit een kuiltje en ik kan dr niet goed bij, maar het lijkt er op dat daar water in kan. Dat verklaart waarom het zo weinig is en het zo lang duurt na een regenbui dat er water naar binnen komt.



Dit is het plafond er onder. Het zijn kleine plekken nog, maar precies op de hoek van de koepel. Daar is zeker weten het dakleer goed, maar dat puntje zit er wel schuin boven. En t lijkt alsof er dus ook wat doorsijpelt net naar de plek bij de andere balk.

Experts hier die mee kunnen denken of dit het kan zijn?
pi_196882972
Oh bah. Lekkage is altijd zo moeilijk en je wordt er helemaal gek van om uit te vinden waar het dan zit. Je zou kunnen proberen om even met de tuinslang of een emmer veel water op 1 plaats aan te brengen om te kijken of dat het is?
  dinsdag 22 december 2020 @ 16:19:16 #299
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_196884104
Als je dat hoekje er af snijdt. Kan je dan de rest van het bitumen warm maken (met verfbrander oid.) en weer vastplakken? Dan weet je snel genoeg of dat het was.
  dinsdag 22 december 2020 @ 16:20:23 #300
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_196884131
Of insnijden en over elkaar heen plakken. Als je eraf snijden niet durft.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')