Dat sucked wel behoorlijkquote:Op dinsdag 15 december 2020 15:17 schreef Puala het volgende:
Over nog meer waardeloze dingen gesproken. Ik heb ineens lekkageGelukkig niet heel heftig/veel, maar wel vies water en dat leid weer tot vieze plekken op t plafond. Het lijkt alsof het water zich door mijn rieten matten een weg naar "het laagste/zwakste punt leid".
In eerste instantie rondom de uitlaat van de cv, dus het dak op en gekeken.. zo 123 niks te vinden. Maar het was ook lastig om wat te zien met grind wat bevroren is en zich niet aan de kant laat schuiven. Paar dagen later lekkage bij de lichtkoepel van de voordeur. Daarna een punt van het dekbed nat omdat het uit het plafond lekte. En van het weekend ontdekte ik een vieze plek in het plafond van de kleinste slaapkamer en juistem, ook daar lekt het. 4 stuks en uiteindelijk verspreid over zo'n beetje het hele lage dak![]()
Na heel veel moeite en wat mazzel ivm meevallende klus net 2 dakdekkers over de vloer gehad. Er zitten wat naden los, er moet een extra doorvoer gemaakt worden ivm water wat blijft staan. Maar omdat het water blijft staan is er nu niks te doen, omdat het eerst droog moet zijn. Dus het is wachten op een paar droge dagen en dan met de waterstofzuiger er op en de boel droog maken. Gelukkig is het maar 3,5x25meter dak wat droog moet zijn![]()
![]()
Ergens volgend jaar bent u aan de beurt mevrouwtje, succes tot die tijd
Wat fijn dat diegene morgen kan komen! Enquote:Op dinsdag 15 december 2020 17:18 schreef Puala het volgende:
Ik heb iemand kunnen vinden die morgen eind van de ochtend tijd heeft. En in theorie alles zou moeten kunnen fixen. Dus ik ben morgen vrij en ga morgen lekker op tijd op t dak zitten met mijn waterstofzuigeren dan maar hopen dat het lukt.
En welke pannenkoek bedenkt om een dak volledig waterpas neer te leggen mag ook voortaan in een pannenkoekenrestaurant gaan werken ipv dakdekker worden![]()
Afschot 2 kanten op is zeker op een oppervlakte van 3,5x25meter noodzaak ipv luxe.
Gelukkig, enne succes op het dak!quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:18 schreef Puala het volgende:
Ik heb iemand kunnen vinden die morgen eind van de ochtend tijd heeft. En in theorie alles zou moeten kunnen fixen. Dus ik ben morgen vrij en ga morgen lekker op tijd op t dak zitten met mijn waterstofzuigeren dan maar hopen dat het lukt.
En welke pannenkoek bedenkt om een dak volledig waterpas neer te leggen mag ook voortaan in een pannenkoekenrestaurant gaan werken ipv dakdekker worden![]()
Afschot 2 kanten op is zeker op een oppervlakte van 3,5x25meter noodzaak ipv luxe.
Hoop voor je dat het morgen nog even een tijdje droog blijft en dat ze de lekkages eenvoudig kunnen vindenquote:Op dinsdag 15 december 2020 17:18 schreef Puala het volgende:
Zeker bij een plat dak, het drupt op plek a en het gat kan goed 10 meter verderop zitten.quote:Op woensdag 16 december 2020 11:50 schreef Puala het volgende:
Het is net paaseieren zoeken die lekke plekken. alleen weet je niet hoeveel je dr moet :’)
De vorige eigenaren zijn dood, daar is niks aan te vragen hoe t is gegaan. De erfgenamen hebben het huis na 2 jaar leegstand verkocht en naar eer en geweten gehandeld. Hier is niets aan te doen.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:07 schreef Tink89 het volgende:
Oef, da's balen zeg! Is er niks te verhalen op de verkopers? Die hebben immers prutwerk geleverd... En zou dit bij een bouwkundige keurig naar boven zijn gekomen?
Oh wat ontzettend klote is dat als er gebroddeld is in het verleden. Gewoon om een klein beetje te beknibbelen. En zeker in de situatie waar jij nu in zit. Hopen dat het dicht is voor nu..quote:Op woensdag 16 december 2020 13:04 schreef Puala het volgende:
Nou de conclusie is best wel kak. De vorige bewoners hebben het nieuwe dak op het bestaande dak laten leggen. En blijkbaar was het oude dak lek. En nu het nieuwe ook, maar dan loopt het water op het oude. En komt het via de oude gaten naar beneden. Dat kan op elke mogelijke plek in je huis zijn.
Er zijn 2 gaten gevonden en die zijn weer dicht. En hij gaf aan dat het niet ideaal is hoe het er uit ziet en hij niet kan beloven dat het dicht is. En dat het verstandig is de hele bende te vervangen. Waarbij hij ook zei dat de lichtkoepels (7st) aan vervanging toe zijn. Keuze van hem zou kunstof dakbedekking zijn ivm de duur dat het meegaat.
Dit.quote:Op dinsdag 15 december 2020 17:12 schreef archito het volgende:
Wat balen zeg! Hopelijk wordt het snel gefixt.
Wat ik vooral irritant vond bij een lekkage vorig jaar dat je bij elk buitje onrustig wordt en gaat controleren of de vlekken groter worden. Je slaapt er niet echt lekker van.
Dat laatste vooral ja.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:11 schreef tux87 het volgende:
[..]
Oh wat ontzettend klote is dat als er gebroddeld is in het verleden. Gewoon om een klein beetje te beknibbelen. En zeker in de situatie waar jij nu in zit. Hopen dat het dicht is voor nu..
Oh darnquote:Op woensdag 16 december 2020 13:04 schreef Puala het volgende:
Nou de conclusie is best wel kak. De vorige bewoners hebben het nieuwe dak op het bestaande dak laten leggen. En blijkbaar was het oude dak lek. En nu het nieuwe ook, maar dan loopt het water op het oude. En komt het via de oude gaten naar beneden. Dat kan op elke mogelijke plek in je huis zijn.
Er zijn 2 gaten gevonden en die zijn weer dicht. En hij gaf aan dat het niet ideaal is hoe het er uit ziet en hij niet kan beloven dat het dicht is. En dat het verstandig is de hele bende te vervangen. Waarbij hij ook zei dat de lichtkoepels (7st) aan vervanging toe zijn. Keuze van hem zou kunstof dakbedekking zijn ivm de duur dat het meegaat.
Hoe ziet je dak er precies uit? Jij bent handig zat, je zou kunnen overwegen er zelf EPDM op te leggen. Je kunt dat op maat bestellen. Dan zou je de hele zooi er af kunnen slopen, eventueel nieuwe betere isolatie erop schroeven en dan EPDM lijmen.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:13 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat laatste vooral ja.
Als dit het blijkt te zijn dan kan ik van het voorjaar besluiten om het grind van het dak te halen. En alles te gaan nalopen. En dan kan ik de locaties markeren die nodig zijn om te fixen. Een vakman vind dat veel geld/duur werk, want het is oplapwerk. Maar ik ben gelukkig in de positie dat ik dit wel zelf kan. En als ik dan de fixplekken laat oplossen dan heb ik kans dat ik nog jaren vooruit kan. Theorie.
Voor nu zit er nog heel veel water tussen en kan het gerust nog 2 weken lekken omdat het water nog niet weg is.
@Sounddragon heeft geloof ik wel wat ervaring met daken dekken?quote:Op woensdag 16 december 2020 13:14 schreef Puala het volgende:
Mocht overigens iemand andere ervaring/kennis hebben van dit soort dingen hoor ik het graag. De persoon kwam betrouwbaar over, maar geen idee of hij dat ook is. Het is iemand die mijn vader via zijn sport kent en niet iemand die vaker dingen voor hem fixt.
Ja inderdaad, heb ik ook last van.quote:Op woensdag 16 december 2020 13:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit.
Ik heb nu nog zo'n onbestendig gevoel als ik over lekkage lees.
Die vergoed als het geen nalatigheid betreft de gevolg schade. Kosten van het fixen of vervangen van het dak zijn natuurlijk voor de eigenaar.quote:Op woensdag 16 december 2020 15:30 schreef AnneX het volgende:
Nabrander: als het verzekeringswerk is, hoef je toch niet zelf te fiksen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 16 december 2020 20:47 schreef Puala het volgende:
Voor nu zit er nog geen nieuw water in de bakjes, laten we gewoon hopen dat dit t was
Goed nieuws dat er stappen zijn gezet, hopelijk de juiste. Heb je enige idee om welke range het moeilijk zou zijn? Als het helpt en de mogelijkheid is er zou je ook een paar 10k in de familie kunnen lenen om zo het hypotheek bedrag te drukken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oppervlakte spanning zal wel even 'gebroken' moeten worden..quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:01 schreef Puala het volgende:
Ik begrijp het trouwens ook niet. Vanmorgen stipt 9u kwam er 1 straal naar beneden. Net een shotglaasje vol.
En gisteravond tijdens de mega regen was het droog.
Ik niet begrijp
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |