abonnement Unibet Coolblue
pi_193229586
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 19:57 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Zonder dat je het in de gaten hebt geef je me nu gewoon gelijk.... _O-
Het gaat mij er niet om wie gelijk heeft maar dat Trump nooit wat goed kan doen, welke beslissing hij ook neemt. Want hij is orangemanbad.

Zoals eerder in dit topic, als Trump kanker zou genezen dan zouden ze hem nog haten.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_193229600
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 19:55 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

NY heeft een grootte van de provincie Utrecht, als wij alle 17 miljoen Nederlanders in dit gebied hadden gewoond. Alles 1 stad.. Haha
Ik heb het dan ook over de staat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 20 mei 2020 @ 20:02:06 #103
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_193229606
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 19:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Taiwan heeft dezelfde cultuur als China voordat de communisten kwamen en zij doen het beter dan wij. Het is dus echt de kutpartij die de oorzaak is.
[..]

Je bent echt een psychopaat als je denkt dat China een goede tegenhanger voor de VS is. Je bent letterlijk erger dan mensen die in 1939 riepen dat het goed was als Duitsland een sterke tegenhanger van GB en de VS zou zijn want China heeft de concentratiekampen al letterlijk open en bedreigd ook ieder buurland met militair geweld.
Sorry hoor maar jij bent diegene die blind is en blijkbaar alleen maar luistert naar de propaganda van de mensen die het momenteel voor het zeggen hebben.

Overigens stel ik nergens dat China overal fantastisch in is maar stel ik dat een evenwicht in de wereld beter is dan een wereld macht die gewoon doet waar hij zin in heeft. Jij hebt niet eens door dat jij daar een onderdeel van bent. Je onsmakelijke vergelijkingen met de Europese geschiedenis zijn een goedkope poging om me weg te zetten als nazi. Een tactiek die tegenwoordig weinig waarde meer heeft.
pi_193229607
quote:
16s.gif Op woensdag 20 mei 2020 19:58 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Een logaritmische schaal zegt juist heel veel over het reproductiegetal...
Een logaritmische schaal is veel te grof om een rechte lijn te ontdekken. Het verbloemt het een en ander nogal.
pi_193229631
quote:
7s.gif Op woensdag 20 mei 2020 19:55 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ik vind deze veel betere inzichten geven: http://nrg.cs.ucl.ac.uk/mjh/covid19/

Je kan dan bijvoorbeeld kijken naar hoe de toename of afname verloopt, dan is het makkelijker om landen te vergelijken zonder rekening te hoeven corrigeren voor de onderlinge verschillen in testen en/of registreren.

In elk geval: aantal doden/gevallen per x inwoners zegt ook niet zo veel zonder context. Bevolkingsdichtheid, (reis)cultuur, testbeleid, demografie, volksgezondheid, et cetera, zijn allemaal van belang. Bijvoorbeeld, dat België zo slecht scoort komt voornamelijk omdat ze daar bij de corona-doden ook de gevallen rekenen die niet (positief) getest zijn maar waarbij op basis van klinische symptomen aannemelijk wordt geacht dat ze besmet waren.
Ik hoef dan ook niet zo nodig te vergelijken. Ik word alleen een beetje kriegelig als users roepen dat wij het veel slechter doen dan de VS.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193229643
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 20:01 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Het gaat mij er niet om wie gelijk heeft maar dat Trump nooit wat goed kan doen, welke beslissing hij ook neemt. Want hij is orangemanbad.

Zoals eerder in dit topic, als Trump kanker zou genezen dan zouden ze hem nog haten.
Ja maar nogmaals, daar gaat het hele topic toch niet over!

Wat je zegt klopt, hij kan nooit wat goed doen. Maar dit topic gaat over de uitspraken van Trump richting China. Ben verdomme nou eens kritisch man. Je lijkt wel een zombie die blind iemand volgt.
pi_193229680
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 19:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Neem anders even de moeite om deze website te bestuderen. En let dan even op het aantal nieuwe besmettingen en de sterfcijfers. In de VS worden dagelijks tussen de 15 en 25k nieuwe gevallen gemeld, terwijl er tussen de 1 en 2,5k mensen sterven per dag. En zo gaat het al weken.

Intussen is in ons land nauwelijks meer sprake van een stijging. Het verschil in het aantal sterfgevallen per miljoen inwoners wordt dan ook elke dag kleiner tussen de VS en NL.



En zo te zien een dalende trend vanaf 16 april.

Zo belabberd staat de VS er niet voor momenteel.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
  woensdag 20 mei 2020 @ 20:06:57 #108
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193229724
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 20:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik hoef dan ook niet zo nodig te vergelijken. Ik word alleen een beetje kriegelig als users roepen dat wij het veel slechter doen dan de VS.
Ja, klopt. Iedereen die even wat langer dan 3 seconden nadenkt komt erachter dat dat een vrij onnozele uitspraak is.

Volgens mij zijn we het aardig eens.
Huilen dan.
pi_193229857
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 20:05 schreef Selqae het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
En zo te zien een dalende trend vanaf 16 april.

Zo belabberd staat de VS er niet voor momenteel.
Het ging om USA vs Nederland, niet om USA vs Europa. Weer een faal.

En trend daalde in Nederland harder dan in de USA. Dus bedankt dat je me gelijk geeft.
pi_193229875
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 20:10 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Het ging om USA vs Nederland, niet om USA vs Europa. Weer een faal.

En trend daalde in Nederland harder dan in de USA. Dus bedankt dat je me gelijk geeft.
Gaat het verder goed met je?
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_193229936
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 20:05 schreef Selqae het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
En zo te zien een dalende trend vanaf 16 april.

Zo belabberd staat de VS er niet voor momenteel.
Probleem is dat slechts een handjevol staten, zoals New York, verantwoordelijk is voor die daling. Er zijn ook een hoop staten waar het virus nu pas bezig is aan een opmars. Ook dat kun je terugzien in die curve.

New York Times had daar vorige week een artikel over. Ben te lui om het op te zoeken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193229975
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 20:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Probleem is dat slechts een handjevol staten, zoals New York, verantwoordelijk is voor die daling. Er zijn ook een hoop staten waar het virus nu pas bezig is aan een opmars. Ook dat kun je terugzien in die curve.

New York Times had daar vorige week een artikel over. Ben te lui om het op te zoeken.
Ik ben benieuwd, wel zullen het de komende tijd wel zien hoe het zich verder ontwikkelt.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_193229980
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 20:03 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Ja maar nogmaals, daar gaat het hele topic toch niet over!

Wat je zegt klopt, hij kan nooit wat goed doen. Maar dit topic gaat over de uitspraken van Trump richting China. Ben verdomme nou eens kritisch man. Je lijkt wel een zombie die blind iemand volgt.
Wie zegt dat Trump niet kritisch mag zijn richting China? vrijheid van meningsuiting. :{ Ik snap dat het voor politieke correcte mensen niet altijd te begrijpen is waarom Trump wat zegt en dat hij op teentjes trapt.

Je bekijkt het met een anti-Trump bril op. Waarom doet China niet eens wat aan de vieze markten waar ze honden en katten plus weet ik het wat voor beesten ze kopen/eten? Waarom heeft china het virus proberen te onderdrukken? Alsof het niet bestond.

Nee China doet net alsof ze hier geen invloed in hebben gehad, het ligt allemaal aan Trump dat deze virus bij hen zo veel impact heeft gehad.

Oh en zijn we Hong Kong al weer vergeten? china lovers hier.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_193230056
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 20:15 schreef Selqae het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd, wel zullen het de komende tijd wel zien hoe het zich verder ontwikkelt.
Het lijkt hier in ieder geval de goede kant op te gaan. En dat vind ik het belangrijkste.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193230122
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 18:33 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

In het begin wisten ze niet wat hen overkwam, maar toen ze het in de gaten kregen hebben ze het doodgezwegen. Walgelijk land.
Deels eens,
Maar een Trump deed het ook af als onzin, terwijl er toen zelfs al in Italië duizenden doden waren. En ook nu faalt ze VS in hun beleid mbt Corona.

Als de buurman zijn huis in de fik steekt en jouw huis gaat daardoor ook in de fik, is het natuurlijk de fout van de buurman. Maar als jij de brandweer negeert die al een uur op je deur klopt en denkt dat het niet nodig is om je huis te blussen, dan ben je zelf ook wel rijkelijk naïef
pi_193230149
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 20:02 schreef T-zooi het volgende:

[..]

Sorry hoor maar jij bent diegene die blind is en blijkbaar alleen maar luistert naar de propaganda van de mensen die het momenteel voor het zeggen hebben.

Overigens stel ik nergens dat China overal fantastisch in is maar stel ik dat een evenwicht in de wereld beter is dan een wereld macht die gewoon doet waar hij zin in heeft. Jij hebt niet eens door dat jij daar een onderdeel van bent. Je onsmakelijke vergelijkingen met de Europese geschiedenis zijn een goedkope poging om me weg te zetten als nazi. Een tactiek die tegenwoordig weinig waarde meer heeft.
Kun je zonder te googelen een serieuze mening geven over de Falung Gong kwestie? Als nuttige idioot opkomen voor mensen die untermenschen vermoorden voor hun organen is pas onsmakelijk.

Er is bovendien genoeg bewijs dat je vriendjes vandaag de dag massaal moslims steriliseren en proberen te vervangen en dat past prima binnen de definitie van genocide. Als dat geen nazi vergelijking waard is ben ik benieuwd wat wel.
pi_193230345
Open sollicitatie: ik werk maar 32 uur per week. Ik ben 8 uur per week beschikbaar om voor 50 cent per post om China op te hemelen. Ik ben trouwens echt goed. Voorbeeld!:

Trump moet ophouden met China zwart maken! Hij is zelf verantwoordelijk voor alle problemen! China heeft altijd meegewerkt met de WHO!!!
pi_193230379
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 17:17 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Trumpgod heeft nog gelijk ook.
Onzin, het was toch maar een "griepje"
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  woensdag 20 mei 2020 @ 20:47:46 #119
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_193230669
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 20:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Kun je zonder te googelen een serieuze mening geven over de Falung Gong kwestie? Als nuttige idioot opkomen voor mensen die untermenschen vermoorden voor hun organen is pas onsmakelijk.

Er is bovendien genoeg bewijs dat je vriendjes vandaag de dag massaal moslims steriliseren en proberen te vervangen en dat past prima binnen de definitie van genocide. Als dat geen nazi vergelijking waard is ben ik benieuwd wat wel.
Ga je serieus een heel volk wegzetten als minderwaardig op basis van een vage activistische, linkse, rel site en tegelijkertijd mensen met een andere mening wegzetten als nazi's. Dat is een heel stuk humoristischer dan je gefaalde poging in je opvolgende reactie waarin je me ook nog eens probeert weg te zetten als een Trump basher. Iets waarvan ik een van de laatste op deze site ben die je daarvan kan berichten.

Maar goed je tactieken zijn doorzichtig en goedkoop. En mocht je gelijk hebben dan ben ik er iig zeker van dat we jou nog eens zien verdwijnen in een mooi heropvoedingskamp waar ze wat aan je maniertjes gaan werken. 😘

[ Bericht 0% gewijzigd door T-zooi op 20-05-2020 21:06:55 ]
pi_193230754
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 18:36 schreef Duveldrinker het volgende:
Puntje bepaald
Wat?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_193230955
Mao Zedong (1893-1976) – Communistisch dictator van China

De Chinese politicus Mao Zedong geldt als een van de bekendste communistische dictators. Hij stond aan de basis van de Chinese Communistische Partij (CCP). Mao Zedong was ook een van de grootste massamoordenaars uit de geschiedenis. Onder zijn bewind vielen naar schatting 40 miljoen tot mogelijk 72 miljoen doden.

Dezelfde luitjes zijn nog aan de macht :P
pi_193231130
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 20:47 schreef T-zooi het volgende:

[..]

Ga je serieus een heel volk wegzetten als minderwaardig op basis van een vage activistische, linkse, rel site en tegelijkertijd mensen met een andere mening wegzetten als nazi's. Dat is een heel stuk humoristischer dan je gefaalde poging in je opvolgende reactie waarin je me ook nog eens probeert weg te zetten als een Trump basher. Iets waarvan ik een van de laatste op deze site ben die je daarvan kan berichten.

Maar goed je tactieken zijn doorzichtig en goedkoop. En mocht je gelijk hebben dan ben ik er iig zeker van dat we jou nog eens zien verdwijnen in een mooi heropvoedingskamp waar we wat aan je maniertjes gaan werken. 😘
Wat ben jij zwak zeg. Ik heb meerdere keren in dit topic de CCP en regering genoemd als de bad guy en Taiwan genoemd als een voorbeeld dat Chinezen helemaal niet stom zijn, maar dat de communistische partij juist kut is. Ook in posts die jij gequete hebt. En dan ben ik degene die een heel volk haat.

Ik heb jou net zo vaak een Trump basher genoemd als jij zelf toegaf graag seks met kinderen te hebben in dit topic.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ga vooral niet in op de genocide waar ik je op heb gewezen. Die is namelijk bewezen. Goed dat je je tegenstander doorzichtig en goedkoop noemt. Je hebt je 50 cent goed verdient.
pi_193231235
Trump heeft gelijk.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_193231279
Trump heeft natuurlijk wel gelijk..we hebben dat virus te danken aan die gekke honden- en kattenvreters. Wat hij er verder mee bereikt om al die tweets de wereld in te slingeren..geen idee. Wat mij betreft is een keuze tussen Trump of China een keuze tussen Aids of Ebola..ze zoeken het dus maar uit.
  woensdag 20 mei 2020 @ 21:25:51 #125
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_193231403
Trump heeft gelijk in deze, bij de volgende virus uitbraak vanuit China wereldwijd direct alle vluchten van en naar China blokkeren. En de grenzen van en naar China dicht. Zit je er toevallig pech gehad.

Het is al de zoveelste uitbraak
pi_193231441
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 21:03 schreef JANdeDERDE het volgende:
Mao Zedong (1893-1976) – Communistisch dictator van China

De Chinese politicus Mao Zedong geldt als een van de bekendste communistische dictators. Hij stond aan de basis van de Chinese Communistische Partij (CCP). Mao Zedong was ook een van de grootste massamoordenaars uit de geschiedenis. Onder zijn bewind vielen naar schatting 40 miljoen tot mogelijk 72 miljoen doden.

Dezelfde luitjes zijn nog aan de macht :P
Het gebalsemde lijk van deze gruwelijke massamoordenaar wordt nog altijd vereerd in deze dictatuur en door haar president Xi Jinping.

https://www.dvhn.nl/buitenland/Xi-Jinping-eert-Mao-24872867.html
pi_193231810
quote:
Donald Trump's Timeline on COVID-19

2016: In response to the Ebola outbreak, President Obama creates the Pandemic Preparedness office at the National Security Council.

2017: The Pentagon prepared for the White House a report entitled "USNORTHCOM Branch Plan 3560: Pandemic Influenza and Infectious Disease Response." It outlines the threat of a Coronavirus pandemic which would lead to a shortage of ventilators, face masks, and hospital beds. The document specifically references coronavirus on several occasions, in one instance saying, “Coronavirus infections [are] common around the world.”

2017 Dr. Fauci says that there is "no doubt" in his mind that Trump will face an outbreak of a surprise infectuous disease during his presidency.

2018: President Trump disbands the Pandemic Preparedness office at the National Security Council--claims it is a waste to have them just sitting around when there are no pandemics to currently fight.

July 2019 Trump "reassigns" the CDC Epidemiologist Dr. Linda Quick who was embedded in China's disease control agency. She is brought back to the United States, and is not replaced.This leaves the CDC with no embedded people in China to monitor the situation if a disease outbreak should occur in China.

July 2019 President Trump cancels the USAID's PREDICT program--designed to monitor emerging zoonotic diseases around the globe.

August 2019 Trump abruptly cancels the maintenance contract on the National Reserves stockpile of ventilators. By March of 2020, 2,109 are out of commission as people try to figure out WHO is supposed to do upkeep on them.

December 19, 2019: First known (at that time) cases of COVID-19 are found. The true nature of the disease is still unknown.

December 31, 2019: China officially notifies the World Health Organization (WHO) of the disease.It immediately notifies the rest of the World.

Jan. 2, 2020: China notifies WHO of a new designation for the disease, COVID-19.

Jan. 14, 2020: China Notifies WHO its research has not yet confirmed human-to-human transmission. The WHO notifies the rest of the world that China has not yet found scientific evidence of human-to-human transmission.

Jan. 20, 2020: Trump says “I know more about viruses than anyone.”

Jan. 21, 2020: China informs WHO of evidence of human-to-human transmission. The WHO immediately notifies the rest of the world.

Jan. 22, 2020: Presitge Ameritech cautions the Department of Health and Human Services that America's reserve of N95 masks is reaching critically low levels, and offeres to produce them for HHS. The Trump administration declines the offer.

Jan. 22, 2020: Trump says “We have it totally under control. It’s one person coming in from China.”

Jan 24: Trump says "China has been working very hard to contain the Coronavirus. The United States greatly appreciates their efforts and transparency. It will all work out well. In particular, on behalf of the American People, I want to thank President Xi!"

Jan 30: WHO Director-General Dr Tedros Adhanom Ghebreyesus declared the 2019-nCoV outbreak a Public Health Emergency of International Concern. (I.e. a Pandemic)

Jan 30: Trump says "Working closely with China and others on Coronavirus outbreak. Only 5 people in U.S., all in good recovery."

Feb. 2: Trump says “We pretty much shut it down coming in from China. It’s going to be fine.” This was said as part of a speech where Trump announced travel restrictions form China, However, as the disease was already here, epidemiologists agree that any such ban would be pointless. COVID-19 was alreay here, and thus keeping it out was impossible. The only possible effective response at that point is social restrictions.

Feb. 5: Impeachment over.

Feb. 7: The WHO warns of impedning shortages of PPE (face masks, gowns, gloves, etc, etc...) and warns the World to ramp up production for the coming pandemic.

Feb. 7: Trump sends 18 tons of face masks, gowns, and respirators to China.

Feb. 24: Trump says “The Coronavirus is very much under control in the USA… Stock Market starting to look very good to me!”

Feb. 25: Trump says “CDC & my administration are doing a GREAT job of handling Coronavirus.”

Feb. 25: Trump says “I think that’s a problem that’s going to go away. They have studied it. They know very much. In fact, we’re very close to a vaccine.”

Feb 28: Trump says "Now the Democrats are politicizing the coronavirus, you know that right? Coronavirus, they’re politicizing it. We did one of the great jobs. You say, ‘How’s President Trump doing?’ They go, ‘Oh, not good, not good.’ They have no clue. They don’t have any clue. They can’t even count their votes in Iowa. They can’t even count. No, they can’t. They can’t count their votes.
"One of my people came up to me and said, ‘Mr. President, they tried to beat you on Russia, Russia, Russia.’ That didn’t work out too well. They couldn’t do it. They tried the impeachment hoax. That was not a perfect conversation. They tried anything. They tried it over and over. They’d been doing it since you got in. It’s all turning. They lost. It’s all turning. Think of it. Think of it. And this is their new hoax."

Feb 28:Trump said that coronavirus will “disappear” like a “miracle” while speaking at a press conference for his coronavirus task force. On Tuesday, he told reporters on Capitol Hill that coronavirus “will go away.” In late February, he speculated that warm weather would kill the virus and stop its spread. None of these statements are backed by science or infectious disease experts within his own administration.

March 6: Trump says “I like this stuff. I really get it. People are surprised that I understand it… Every one of these doctors said, ‘How do you know so much about this?’ Maybe I have a natural ability. Maybe I should have done that instead of running for president.”

March 9: California issues the first shelter-in-place and business closing orders.

March 9: Trump says "The Fake News Media and their partner, the Democrat Party, is doing everything within its semi-considerable power (it used to be greater!) to inflame the CoronaVirus situation, far beyond what the facts would warrant. Surgeon General, “The risk is low to the average American.”

March 10: Trump says “It will go away. Just stay calm. It will go away.”

March 13: Donald Trump finally pulls his head out of his azz and declares COVID-19 a National Emergency.

March 24: Donald Trump puts his head back into azz and says: “I’d love to have it open by Easter.” I would love to have that. It’s such an important day for other reasons, but I’ll make it an important day for this too. I would love to have the country opened up and just raring to go by Easter.”

March 26: The US takes the lead with the most number of COVID-19 patients in the world.

March 26: The US racks up its 1,000th COVID-19 death

March 28: The US racks up its 2,000th COVID-19 death

March 29: Trump recommends Social Distancing rules stay in effect until April 30.

March 30: The US racks up its 3,000th COVID-19 death

March 31: Donald Trump finally admits/realizes that COVID-19 is going to take between 100,000 and 240,000 American lives this year...

March 31: The US racks up its 4,000th COVID-19 death

April 1: US COVID-19 tests reach 160,000 backlogged tests, with a 10 day wait for results.

April 1: The US racks up its 5,000th COVID-19 death

April 6: The US racks up its 10,000th COVID-19 death

April 9: The US racks up its 15,000th COVID-19 death

April 9: By this date, 42 state Governors and the District of Columbia have shelter-in-place and business closing orders.

April 11: The US racks up its 20,000th COVID-19 death

April 12: Dr. Fauci acknowledges the death toll would have been lower if the Government would have reacted sooner.

April 12: Trump retweets a Tweet calling for Dr. Fauci to be fired.

April 14: The US racks up its 25,000th COVID-19 death

April 16: The CDC changes criteria to include deaths where COVID-19 was a major contributing factor.

April 19: Trump releases the first WH guidelines on stay-at-home/re-opening orders. It is general guidelines.

April 21: The US racks up its 45,000th COVID-19 death

April 23: The US racks up its 50,000th COVID-19 death

April 23: Donald Trump says that doctors need to test putting light inside the body, or injecting disinfectants into the lungs of COVID-19 victims, at the daily COVID-19 briefing. This came moments after Trump sees a chart describing how COVID-19 is killed by UV light and disinfectants. (THe chart is referencing how to kill the virus on external surfaces, but Trump doesn't understand that.)

April 24: The White House claims Trump's words on light and disinfectants are being taken out of context.

April 24: Donald Trump then claims his comments on inserting UV light into the human body, or injecting the lungs of victims with disinfectants, was sarcastic questions aimed at reporters. However, video of the exchange clearly shows him looking at Dr. Birix and asking her, and her giving a response.

April 25: Trump changes his story again about the disinfectant injection. He now claims he was asking a question of a laboratory expert. Again, this is contrary to the video.

April 25: White House spokesperson McEnany again changes the story back to this comment being taken out of context.

April 26: The US racks up its 55,000th COVID-19 death

April 28: The US announces its 1,000,000 COVID-19 case.

April 28: Trump blames the massive number of US cases on Obama, claiming that he (Trump) inherited a "broken test" for COVID-19. This is impossible, as COVID-19 was only discovered in late December of 2019, which was during the Trump presidency. (They cannot create a test for a virus that has not yet been discovered.)

May 1: The US racks up its 65,000th COVID-19 death

May 3: Trump predicts that the total US deaths for COVID-19 wil max out at between 75,000 and 100,000 deaths.

May 4: The White House predicts 3,000 more dead Amricans per day by June.

May 5: The US racks up its 70,000th COVID-19 death

May 5: Trump annonces he is disbanding the White House COVID-19 task force.

May 6: Trump annonces he is NOT disbanding the White House COVID-19 task force, but stresses it will now focus on re-opening the country.

May 6: Trump annonces that because it is "popular" he is NOT changing the White House COVID-19 task force, but adding people to it--with therm focused on re-opening the Country.

May 7: The CDC tries to release a 17-page guide for re-opening communities. Trump changes course, and rejects the CDC guidelines. States that we need to re-open quicker than the CDC would allow.

May 8: The US surges to Depression-era level official unemployment estimate of 14.7%. Using the calculation method used back then, unemployment actually has hit 23.6%.

May 10: The US racks up its 80,000th COVID-19 death

May 11: Because of internal WH staff members testing positive for COVID-19, all employees in the White House West Wing are ordered to wear masks and maintain social distancing. While speaking about COVID-19 testing, Trump has his own podium to speak at, and all other speakers share a different podium. Donald Trump refuses to wear a mask.

May 11: Trump says America has "prevailed on testing". At the press conference with Trump, speaking froma different podium, Testing Czar Brett Giroir says, "Everybody who needs a test can get a test.” The medical community, however, states it is still forced to ration testing and agree that the US is only doing 1/9th the testing per day it needs to do to re-open the country.

May 11: Trump continues to push for the country to re-open.

May 12: Donald Trump decides that because one of Pence's staff members have tested positive for COVID-19, Pence will not be allowed in his presence for the foreseeable future.

May 13: The US racks up its 85,000th COVID-19 death

May 14: Trump visits a PPE factory. He is the only person there not wearing a mask...

May 14: "We have the best testing in the world," Trump told employees at Owens & Minor Inc. in Allentown. “Could be that testing’s, frankly, overrated. Maybe it is overrated."

May 17: Health and Human Services Secretary Alex Azar said that underlying health conditions, including among minorities, were one reason for the high American death toll. Trump trade adviser Peter Navarro added the government's own Centers for Disease Control and Prevention to its list of causes alongside China and the Obama administration.

May 17: The US racks up its 90,000th COVID-19 death. The United States accounts for about 4.25% of the world's population, but currently has about 29% of the confirmed deaths from the diseas.

May 18: A report, from the Urban Health Collaborative at the Dornsife School of Public Health at Drexel University, found the stay-at-home orders issued by Governors and Mayors likely reduced the number of coronavirus deaths by 232,878, and prevented 2.1 million people from requiring hospitalization.

May 18: Donald Trump announces he has been taking hydroxychloroquine to prevent COVID-19--a drug that is in short supply and there is no medical evidence does anything for COVID-19.

May 20: The US racks up its 94,000th COVID-19 death
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_193231909
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 21:46 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Deze quote gaat al fout bij "obama creates" fauci vriendjes politiek pandemic team.
Iedereen boos op dat Trump, obama's rakkers eruit knikkert (fauci's pandemic team)

Niet snappen dat die hoge piefen elkaar baantjes geven en zo baangarantie houden, dit heb je in Nederland ook onder de hoge ambtenaren.

Trump stond in zijn recht om dat bullshit team te verwijderen, die hadden toch geen impact gehad op een virus dat niet te handhaven is.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  woensdag 20 mei 2020 @ 22:07:53 #129
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193232214
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 21:52 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Deze quote gaat al fout bij "obama creates" fauci vriendjes politiek pandemic team.
Iedereen boos op dat Trump, obama's rakkers eruit knikkert (fauci's pandemic team)

Niet snappen dat die hoge piefen elkaar baantjes geven en zo baangarantie houden, dit heb je in Nederland ook onder de hoge ambtenaren.

Trump stond in zijn recht om dat bullshit team te verwijderen, die hadden toch geen impact gehad op een virus dat niet te handhaven is.
"Obama's rakkers", "hoge piefen die elkaar baantjes geven", "bullshit team". Voor een iets genuanceerder beeld zou je dit stuk kunnen lezen: https://www.washingtonpos(...)andemics-eliminated/

Maar goed, wat vind je nou verder van die tijdlijn?
Huilen dan.
pi_193232302
Alle ballen op Trump, maar hoe zit het met Xi Jinping. Heeft een journalist ooit een kritische vraag aan die man kunnen stellen?
pi_193232341
quote:
7s.gif Op woensdag 20 mei 2020 22:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Maar goed, wat vind je nou verder van die tijdlijn?
De tijdlijn is duidelijk gemaakt bij een anti-Trumpist. Ik durf er een gokje op te leggen dat als ik deze tekst in google zoek dat hij rechtstreeks van de grootste Trump haatsite afkomt. Reddit.

Ik hoef die tijdlijn niet te lezen om te begrijpen dat Trump niks goed kan doen, want als hij vanaf moment dat hij de luchtruimte sloot met China ook een lockdown had ingevoerd. Was Trump beschuldigd voor het kapot maken van de economie. Zoals eerder in dit topic. Trump kan niks goed doen.

Volledige lockdown = Trump is bad,mkay cause he destroyed our economy!
Geen lockdown = Trump is bad, mkay cause he didn't do enough towards the virus!

En genuanceerder beeld van de washingtonpost.. haha sorry maar nu laat je me wel lachen.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  woensdag 20 mei 2020 @ 22:39:16 #132
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193232878
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 22:13 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

De tijdlijn is duidelijk gemaakt bij een anti-Trumpist. Ik durf er een gokje op te leggen dat als ik deze tekst in google zoek dat hij rechtstreeks van de grootste Trump haatsite afkomt. Reddit.

Ik hoef die tijdlijn niet te lezen om te begrijpen dat Trump niks goed kan doen, want als hij vanaf moment dat hij de luchtruimte sloot met China ook een lockdown had ingevoerd. Was Trump beschuldigd voor het kapot maken van de economie. Zoals eerder in dit topic. Trump kan niks goed doen.

Volledige lockdown = Trump is bad,mkay cause he destroyed our economy!
Geen lockdown = Trump is bad, mkay cause he didn't do enough towards the virus!
Mimimimi :'( :'( :'( . Allemaal nare mensen hebben kritiek op De Grote Leider :'( :'( :'( .

Kan je niet even aanwijzen wat er niet klopt aan dat overzicht? Toegegeven, er ontbreken wel wat maatregelen die (rijkelijk laat) uiteindelijk wel genomen zijn. Maar onjuistheden herken ik er zo niet in.

Maar goed... als je niet in wil gaan op wat Trump fout heeft gedaan, wil je misschien wel uitleggen wat hij volgens jou zo goed heeft gedaan?

quote:
En genuanceerder beeld van de washingtonpost.. haha sorry maar nu laat je me wel lachen.
Zo'n reactie vermoedde ik al. Je hebt het stuk niet eens gelezen (spoiler: Trump komt er niet eens heel slecht vanaf), dat is wel duidelijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Isdatzo op 20-05-2020 22:44:49 ]
Huilen dan.
pi_193233120
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 21:03 schreef JANdeDERDE het volgende:
Mao Zedong (1893-1976) – Communistisch dictator van China

De Chinese politicus Mao Zedong geldt als een van de bekendste communistische dictators. Hij stond aan de basis van de Chinese Communistische Partij (CCP). Mao Zedong was ook een van de grootste massamoordenaars uit de geschiedenis. Onder zijn bewind vielen naar schatting 40 miljoen tot mogelijk 72 miljoen doden.

Dezelfde luitjes zijn nog aan de macht :P
Op CNN roepen ze dat Trump nog erger is dan Hitler en Stalin bij elkaar. Die Trump haat zit zo diep dat men blind is voor wereldgeschiedenis.
Land of the free. Home of the brave.
pi_193233123
quote:
7s.gif Op woensdag 20 mei 2020 22:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Mimimimi :'( :'( :'( . Allemaal nare mensen hebben kritiek op De Grote Leider :'( :'( :'( .

Kan je niet even aanwijzen wat er niet klopt aan dat overzicht? Toegegeven, er ontbreken wel wat maatregelen die (rijkelijk laat) uiteindelijk wel genomen zijn. Maar onjuistheden herken ik er zo niet in.

Maar goed... als je niet in wil gaan op wat Trump fout heeft gedaan, wil je misschien wel uitleggen wat hij volgens jou zo goed heeft gedaan?
[..]

Zo'n reactie vermoedde ik al. Je hebt het stuk niet eens gelezen (spoiler: Trump komt er niet eens heel slecht vanaf), dat is wel duidelijk.
Internet warrior spotted. Haha.
pi_193233531
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 22:11 schreef Homey het volgende:
Alle ballen op Trump, maar hoe zit het met Xi Jinping. Heeft een journalist ooit een kritische vraag aan die man kunnen stellen?
Xi is dan ook geen democratische leider, maar een smerige despoot.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193233727
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 18:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Verschil met Rusland is dat de VS grote schulden bij China heeft. Ik heb al meerdere artikelen gelezen van mensen die denken dat hij die gewoon niet meer gaat terugbetalen. Schulden niet terugbetalen mag niet van de grondwet, maar er waren al wat trucjes om dat te omzeilen.

Benieuwd wat voor gevolgen dat heeft, want China heeft meer landen gevangen in een schuldenval en die durven niet individueel nee te zeggen tegen dat fascistische regime, maar als de VS start zou het zomaar eens de China dominatie van de wereld twee decennia terug kunnen zetten.
Als Amerika dat doet, dan verliest men wereldwijd het vertrouwen in Amerikaanse staatsobligaties en koopt niemand ze nog. Dan hebben ze een veel groter probleem.
China kan de markt overspoelen met Amerikaanse staatsobligaties, waardoor Amerika in de problemen komt (en China zelf ook een beetje eigenlijk).

Het lijkt mij dat China een sterkere positie heeft dan Amerika hier.
pi_193233827
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 18:07 schreef Scarface88 het volgende:
Is toch ook zo. China wist er al weken van maar heeft het bewust uit de hand laten lopen. Klokkenluiders werden de mond gesnoerd of "verdwenen" op mysterieze wijze. China heeft bloed aan zijn handen absoluut.
Lekker een vinger naar China wijzen, terwijl we hier gewoon vrolijk Carnaval hebben zitten vieren. Het was toen al duidelijk dat dit virus enorm besmettelijk is, maar de maatregelen kwamen pas een maand later... Dit hebben we gewoon aan ons zelf te danken.

Er zijn maar een handvol landen die opgelet hebben, en tijdig maatregelen genomen hebben waardoor ze niet in de problemen kwamen.
pi_193233904
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 23:35 schreef Brede_meneer het volgende:

[..]

Lekker een vinger naar China wijzen, terwijl we hier gewoon vrolijk Carnaval hebben zitten vieren. Het was toen al duidelijk dat dit virus enorm besmettelijk is, maar de maatregelen kwamen pas een maand later... Dit hebben we gewoon aan ons zelf te danken.

Er zijn maar een handvol landen die opgelet hebben, en tijdig maatregelen genomen hebben waardoor ze niet in de problemen kwamen.
Dit is victim-blaming. Je schuift alle terechte verwijten over die schurkenstaat zomaar opzij.
pi_193233980
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 23:30 schreef Brede_meneer het volgende:

[..]

Als Amerika dat doet, dan verliest men wereldwijd het vertrouwen in Amerikaanse staatsobligaties en koopt niemand ze nog. Dan hebben ze een veel groter probleem.
China kan de markt overspoelen met Amerikaanse staatsobligaties, waardoor Amerika in de problemen komt (en China zelf ook een beetje eigenlijk).

Het lijkt mij dat China een sterkere positie heeft dan Amerika hier.
Ligt eraan zover ik of wij er al iets zinnigs over kunnen zeggen. Als Amerika zijn bondgenoten zover krijgt om mee te gaan in het geheel. Dan kan je nog wel een vuist maken.
  woensdag 20 mei 2020 @ 23:49:41 #140
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193234011
China heeft natuurlijk wel degelijk schuld hier aan.
Maar heel veel landen (waaronder Nederland) zijn veel te laconiek geweest. (zie tijdlijn RIVM)
Ik ben inmiddels overleden
pi_193234124
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 23:49 schreef Enchanter het volgende:
China heeft natuurlijk wel degelijk schuld hier aan.
Maar heel veel landen (waaronder Nederland) zijn veel te laconiek geweest. (zie tijdlijn RIVM)
Eens, pinokkio die lult maar wat.
pi_193234168
quote:
7s.gif Op woensdag 20 mei 2020 22:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Mimimimi :'( :'( :'( . Allemaal nare mensen hebben kritiek op De Grote Leider :'( :'( :'( .

Kan je niet even aanwijzen wat er niet klopt aan dat overzicht? Toegegeven, er ontbreken wel wat maatregelen die (rijkelijk laat) uiteindelijk wel genomen zijn. Maar onjuistheden herken ik er zo niet in.

Maar goed... als je niet in wil gaan op wat Trump fout heeft gedaan, wil je misschien wel uitleggen wat hij volgens jou zo goed heeft gedaan?
[..]

Zo'n reactie vermoedde ik al. Je hebt het stuk niet eens gelezen (spoiler: Trump komt er niet eens heel slecht vanaf), dat is wel duidelijk.
Trump deed 31 januari al een ban op Chinese inkomende/uitgaande vluchten.

Onze RIVM zei dat het een griepje was een maand later.

rivm twitterde op dinsdag 25-02-2020 om 08:41:27 @MariekeVzelm Met wat we nu weten, lijkt het virus inderdaad een beetje op de gewone griep. Meer informatie: https://t.co/EdSUiehlw9. ^MS reageer retweet
rivm twitterde op vrijdag 14-02-2020 om 12:18:23 @TheIceMan_ Hi! We hebben al meerdere malen antwoord gegeven op je vragen. Het virus wordt alleen verspreid als je symptomen hebt. En alle geteste personen in Nederland waren tot nu toe negatief. Voor meer vragen verwijs ik je naar onze website. ^MS reageer retweet
Zit trump soms achter het RIVM twitter account? huehue

Trump heeft betere maatregelen genomen dan RIVM/Rutte, die waren langzamer

[ Bericht 8% gewijzigd door epicbeardman op 21-05-2020 00:06:23 ]
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  donderdag 21 mei 2020 @ 00:06:35 #143
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193234261
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 00:00 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Trump deed 31 januari al een ban op Chinese inkomende/uitgaande vluchten.

Symboolpolitiek.

Het virus was toen al lang en breed gearriveerd in de VS, alleen wilde Trump er niks van weten.
Huilen dan.
pi_193234354
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2020 00:06 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Symboolpolitiek.

Het virus was toen al lang en breed gearriveerd in de VS, alleen wilde Trump er niks van weten.
Ja makkelijk praten zo, heb je onze RIVM tweets gelezen dan? Je focust te veel op Trump, alsof een president zo maar bij 1 patient gelijk complete lockdown erin moet zetten, god wat denken mensen ook simpel hier.

Orangeman is really bad bij velen.

En "al lang en breed" is ook weer zoiets van.. al lang? :{ 20 januari was de eerste zieke opgenomen in Amerika. 11 dagen later totale lockdown van chinees vliegverkeer. Dat is adequaat actie ondernemen.
RIVM zat maand later te zeggen dat het gewoon een griepje was? waarom is Trump dan zo slecht als hij dat zegt maar als RIVM het zegt dan nemen we het maar voor genoegen.

En kom je met "symboolpolitiek"

Kom ik weer met mijn punt, wat Trump ook doet in jou ogen, het is altijd bad. Orangemanbad.

[ Bericht 0% gewijzigd door epicbeardman op 21-05-2020 00:19:05 ]
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_193234442
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2020 00:06 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Symboolpolitiek.

Het virus was toen al lang en breed gearriveerd in de VS, alleen wilde Trump er niks van weten.
Echt bestaan er mensen zoals jij.....
  donderdag 21 mei 2020 @ 00:49:31 #146
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193234633
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 00:13 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Ja makkelijk praten zo, heb je onze RIVM tweets gelezen dan? Je focust te veel op Trump, alsof een president zo maar bij 1 patient gelijk complete lockdown erin moet zetten, god wat denken mensen ook simpel hier.

Orangeman is really bad bij velen.

En "al lang en breed" is ook weer zoiets van.. al lang? :{ 20 januari was de eerste zieke opgenomen in Amerika. 11 dagen later totale lockdown van chinees vliegverkeer. Dat is adequaat actie ondernemen.
Ja, en daar bleef het dan ook praktisch bij _O- . Tot ergens halverwege maart bleef Trump maar roepen dat het wel over zou waaien als het warmer weer werd, dat alles onder controle was, dat het een "very good ending" zou hebben, dat het virus op miraculeuze wijze zou verdwijnen, etc.

Ondertussen niks gedaan. Maar hey, wel de vluchten van/naar China geschrapt! Wat een doortastendheid _O_ . Alle adviseurs genegeerd, alle waarschuwingen in de wind geslagen.
quote:
RIVM zat maand later te zeggen dat het gewoon een griepje was? waarom is Trump dan zo slecht als hij dat zegt maar als RIVM het zegt dan nemen we het maar voor genoegen.
Hebben we het over het RIVM of hebben we het over Trump?
quote:
En kom je met "symboolpolitiek"

Kom ik weer met mijn punt, wat Trump ook doet in jou ogen, het is altijd bad. Orangemanbad.
Als Trump een idioot is, dan maakt het benoemen ervan dat niet minder waar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Isdatzo op 21-05-2020 01:10:21 ]
Huilen dan.
  donderdag 21 mei 2020 @ 01:05:44 #147
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193234705
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 19:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Taiwan heeft dezelfde cultuur als China voordat de communisten kwamen en zij doen het beter dan wij. Het is dus echt de kutpartij die de oorzaak is.
[..]

Je bent echt een psychopaat als je denkt dat China een goede tegenhanger voor de VS is. Je bent letterlijk erger dan mensen die in 1939 riepen dat het goed was als Duitsland een sterke tegenhanger van GB en de VS zou zijn want China heeft de concentratiekampen al letterlijk open en bedreigd ook ieder buurland met militair geweld.
Taiwan is zo anders nu.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193234808
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 23:49 schreef Enchanter het volgende:
China heeft natuurlijk wel degelijk schuld hier aan.
Maar heel veel landen (waaronder Nederland) zijn veel te laconiek geweest. (zie tijdlijn RIVM)
Dit dus.
ROBODEMONS..................|:(
pi_193235498
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 00:00 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Trump deed 31 januari al een ban op Chinese inkomende/uitgaande vluchten.

Onze RIVM zei dat het een griepje was een maand later.

rivm twitterde op dinsdag 25-02-2020 om 08:41:27 @:MariekeVzelm Met wat we nu weten, lijkt het virus inderdaad een beetje op de gewone griep. Meer informatie: https://t.co/EdSUiehlw9. ^MS reageer retweet
rivm twitterde op vrijdag 14-02-2020 om 12:18:23 @:TheIceMan_ Hi! We hebben al meerdere malen antwoord gegeven op je vragen. Het virus wordt alleen verspreid als je symptomen hebt. En alle geteste personen in Nederland waren tot nu toe negatief. Voor meer vragen verwijs ik je naar onze website. ^MS reageer retweet
Zit trump soms achter het RIVM twitter account? huehue

Trump heeft betere maatregelen genomen dan RIVM/Rutte, die waren langzamer

Zo'n ban van alleen vluchten uit China werkt toch niet. Vluchten vanuit Europa gingen gewoon door. Dan gaan mensen gewoon via de andere route als ze er willen komen. Vliegen ze wel over parijs naar de us. Zijn ze wat langer onderweg maar ze komen er wel.

Overigens dezelfde stomme redenatie van trump als de RIVM een tijdje had, die dachten dat het virus hier niet snel zou komen omdat we geen directe vluchten uit Wuhan naar Amsterdam hebben. Vanuit Parijs ben je in 4 uur in NL. 4 uur reizen is voor mensen uit zo'n groot land helemaal niets
pi_193236302
wat je hier in topic ziet is een reflectie van de media. Alle focus op Trump, als afleiding voor binnenlands falen van het RIVM en Rutte.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')