Niet alleen in Nederland dus complotwappiestwitter:troyhunt twitterde op woensdag 20-05-2020 om 00:06:01Apparently, 1 in 8 of us has, as we’d say here, “a few kangaroos loose in the top paddock” 🦘 🤦♂️
“Australian poll finds 1 in 8 blame Bill Gates and 5G for coronavirus” https://t.co/BROPOWi4mL reageer retweet
We laten de wereld 'instorten' zodat niet iedereen zomaar dood gaat. De gemiddelde resterende levensverwachting van iemand van 65 is 20 jaar. Dat is geen geringe toekomst, dat is eenvijfde deel van een mensenleven. Dat is niks minder waard dan jouw toekomst.quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:44 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ga er maar eens aan staan, afgestudeerd met een hoge schuld die je niet terug kunt betalen omdat er straks geen werk is. Dat is dan nog tot daar aan toe. Er is echt wel solidariteit naar ouderen toe maar je moet ook beseffen dat die het leven voor een groot gedeelte achter zich hebben itt een jongere die met een torenhoge schuld de markt in stapt. Het leven waar zij tot een paar maanden terug op hoopten dat hebben die ouderen al achter zich. In dat opzicht zou je het ook egoistisch van de ouderen kunnen noemen dat we de wereld in laten storten voor een generatie met een geringe toekomst.
twitter:BillNeelyNBC twitterde op woensdag 20-05-2020 om 15:45:19As the Mayor of São Paulo in Brazil warns the city’s health system may collapse under #coronavirus in 2 weeks,I’m at 1 of the biggest hospitals where the ICU occupancy rate is 95-100% : it’s operationally full, for a city of 20 million+. #COVID19 spreading faster here than anywhr reageer retweet
"Virusje"quote:Op woensdag 20 mei 2020 16:05 schreef Adrie072 het volgende:
twitter:BillNeelyNBC twitterde op woensdag 20-05-2020 om 15:45:19As the Mayor of São Paulo in Brazil warns the city’s health system may collapse under #coronavirus in 2 weeks,I’m at 1 of the biggest hospitals where the ICU occupancy rate is 95-100% : it’s operationally full, for a city of 20 million+. #COVID19 spreading faster here than anywhr reageer retweet
A few kangaroos loose in the top paddockquote:Op woensdag 20 mei 2020 15:53 schreef Momo het volgende:
Niet alleen in Nederland dus complotwappiestwitter:troyhunt twitterde op woensdag 20-05-2020 om 00:06:01Apparently, 1 in 8 of us has, as we’d say here, “a few kangaroos loose in the top paddock” 🦘 🤦♂️
“Australian poll finds 1 in 8 blame Bill Gates and 5G for coronavirus” https://t.co/BROPOWi4mL reageer retweet
Ik vind dat ook een lastige hoor.quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
We laten de wereld 'instorten' zodat niet iedereen zomaar dood gaat. De gemiddelde resterende levensverwachting van iemand van 65 is 20 jaar. Dat is geen geringe toekomst, dat is eenvijfde deel van een mensenleven. Dat is niks minder waard dan jouw toekomst.
quote:
Spijker en kopquote:Op woensdag 20 mei 2020 15:43 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dat het zowel bij de ouderen als de jongeren voor het grootste deel geen kwestie is van geen solidariteit tonen of geen empathie hebben voor elkaar. Bij beide groepen zal veruit het grootste deel echt wel proberen het juiste te doen. Maar ook in beide groepen zijn er mensen die het allemaal te veel moeite vinden, die regels aan hun laars lappen en die weinig begrip hebben voor anderen.
De laatste groep is alleen de groep die je altijd het beste ziet. En dus de groep waar men het eerst over praat.
Dat lijkt mij ook inderdaad.quote:Op woensdag 20 mei 2020 16:14 schreef miss_sly het volgende:
En wat betreft waarde van een mensenleven: is het leven van een oudere minder waard dan van een jongere, omdat hij minder (jaren) toekomst heeft? Heeft die oudere niet juist ook (let op: ook!) veel waarde, omdat hij een geschiedenis heeft, een familie, partner, kinderen, kleinkinderen? Als je het systemisch bekijkt, hebben ouderen net zoveel waarde als jongeren. En terecht, overigens. Er is niet te stellen dat een bepaald mensenleven meer waarde heeft dan een ander.
Mooi, begin Juni is het zo goed als 'leeg' met dit tempo..quote:
Die opvatting vind ik ook echt te gek voor woorden - we leven in een welvarend land waar zelfs 80 en 90 plussers nog kwaliteit van leven hebben en in grote getalen (exacte data weet ik niet) semi-zelfstandig wonen. De babyboomers van nu (mijn ouders) hebben - hopelijk - nog 1 à 2 decennia te leven. Dat is inderdaad nogal wat..quote:Op woensdag 20 mei 2020 16:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dat ook een lastige hoor.
Ik lees hier bijvoorbeeld dat veel van die ouderen die nu overlijden alleen maar 'iets' vroeger overlijden, want ze hebben al van alles onder de leden.
Ik vind dat ook echt onethisch.quote:Op woensdag 20 mei 2020 16:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die opvatting vind ik ook echt te gek voor woorden - we leven in een welvarend land waar zelfs 80 en 90 plussers nog kwaliteit van leven hebben en in grote getalen (exacte data weet ik niet) semi-zelfstandig wonen. De babyboomers van nu (mijn ouders) hebben - hopelijk - nog 1 à 2 decennia te leven. Dat is inderdaad nogal wat..
Ook een mooie "les" hopelijk voor mensen die zeggen dat het virus zich overal hetzelfde aan het gedragen is en dat de maatregelen geen zin hadden.quote:
Misschien kan iemand hem even "Hou vol!" influisteren.quote:
quote:Op woensdag 20 mei 2020 16:58 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Misschien kan iemand hem even "Hou vol!" influisteren.
Je 'mag' vanalles, maar het advies blijft volgens mij om maximaal 3 gasten uit te nodigen en afstand te houden.quote:Op woensdag 20 mei 2020 16:58 schreef THEFXR het volgende:
met hoeveel mensen mag je nu thuis zijn vanaf 1 Juni?
Sorry als ik je opmerking even als voorbeeld gebruik.quote:Op woensdag 20 mei 2020 16:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als ik dan bijvoorbeeld naar mijn vader kijk, die 78 is, overgewicht heeft en diabetes 2. Zonder Covid-19 kan hij gemakkelijk nog 10 jaar mee, want al dat 'onderliggend lijden' is niet echt lijden nu. Dat wordt wél lijden als hij Covid-19 krijgt. Dan zal hij het inderdaad niet lang meer redden.
Ook in het ziekenhuis opgenomen worden met covid is geen pretje, hoor. Natuurlijk is er ook een kans dat het wel meevalt, maar ik snap wel dat mensen die gok niet willen nemen.quote:Op woensdag 20 mei 2020 17:04 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Sorry als ik je opmerking even als voorbeeld gebruik.
Maar dit is nu precies waarom al die paniek overal is. Zoals je het nu schrijft is corona zonder enige uitzondering "direct" dodelijk.
Je vader is, net als die van mij trouwens, 78. Maar een coronavirus is niet zondermeer dodelijk of is niet zondermeer een garantie voor lijden.
De kans om corona op te lopen is even groot voor iemand van 78 als voor iemand van 18. De kans dat jouw vader er last van krijgt is wel hoger dan bij iemand van 18, maar bij lange na geen 100%.
Na 1 juni is er geen limiet meer. Wel verstandig mee omgaan natuurlijk.quote:Op woensdag 20 mei 2020 16:58 schreef THEFXR het volgende:
met hoeveel mensen mag je nu thuis zijn vanaf 1 Juni?
Dat snap ik, maar daarom schrijf ik het ook zo. De kans omquote:Op woensdag 20 mei 2020 17:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ook in het ziekenhuis opgenomen worden met covid is geen pretje, hoor. Natuurlijk is er ook een kans dat het wel meevalt, maar ik snap wel dat mensen die gok niet willen nemen.
Waar staat dat? Niet dat ik je niet geloof, maar ik kan mij niet herinneren dat ik dit gehoord of gelezen heb.quote:Op woensdag 20 mei 2020 17:11 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Na 1 juni is er geen limiet meer. Wel verstandig mee omgaan natuurlijk.
Daarom zeg ik ook dat stap 1 al geen pretje is. Dat willen veel mensen zichzelf al niet aandoen, zeker als het vrij eenvoudig te voorkomen is.quote:Op woensdag 20 mei 2020 17:11 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar daarom schrijf ik het ook zo. De kans om
1) in het ziekenhuis te komen
2) op de IC te komen
3) dood te gaan aan corona
is zo achterlijk klein...
Als mensen er van overtuigd zijn dat per definitie iedereen die drie stappen sowieso in die volgorde gaat doormaken, is de bangmakerij aardig gelukt.
Ik zou niet willen impliceren dat deze lockdown vrij eenvoudig is.quote:Op woensdag 20 mei 2020 17:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook dat stap 1 al geen pretje is. Dat willen veel mensen zichzelf al niet aandoen, zeker als het vrij eenvoudig te voorkomen is.
https://www.rijksoverheid(...)leven/afstand-houdenquote:Op woensdag 20 mei 2020 17:22 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Waar staat dat? Niet dat ik je niet geloof, maar ik kan mij niet herinneren dat ik dit gehoord of gelezen heb.
Ah. Dank je.quote:Op woensdag 20 mei 2020 17:31 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)leven/afstand-houden
In theorie is er nu ook al geen limiet. Het blijft een richtlijn.quote:Op woensdag 20 mei 2020 17:31 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)leven/afstand-houden
twitter:steeph twitterde op woensdag 20-05-2020 om 17:27:13Dat is het hoogste aantal nieuwe cases op 1 dag in Zweden sinds 30 april. #staysafe ! https://t.co/RR48qS5fKQ reageer retweet
Zijn toch pittige boetes in huis uitgedeeld de afgelopen weken...quote:Op woensdag 20 mei 2020 17:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In theorie is er nu ook al geen limiet. Het blijft een richtlijn.
Per capita afgelopen week ook het hoogste aantal doden had ik begrepen?quote:Op woensdag 20 mei 2020 17:52 schreef Momo het volgende:
twitter:steeph twitterde op woensdag 20-05-2020 om 17:27:13Dat is het hoogste aantal nieuwe cases op 1 dag in Zweden sinds 30 april. #staysafe ! https://t.co/RR48qS5fKQ reageer retweet
Nee. Georganiseerde samenkomsten van 3 of meer personen waren niet toegestaan.quote:Op woensdag 20 mei 2020 18:08 schreef Bocaj het volgende:
Die andere halve meter en meer dan 2 personen is en blijft moeilijk....
Nu zegt hij, het mag per 1-6 met 3 of meer...
Maar het mocht toch al eerder? (Alleen Schiedam (noodverordening) niet en misschien meer gemeenten...)
Ook 2 miljoen recoveries, zeg je dat er ook even bij. 5 miljoen wereldwijd is trouwens eigenlijk helemaal niks op de totale wereldbevolking.quote:Op woensdag 20 mei 2020 18:07 schreef Oekelele het volgende:
Meer dan 5 miljoen besmettingen en 326000 doden wereldwijd. Zag ik net op https://www.worldometers.info/coronavirus/
quote:Op woensdag 20 mei 2020 18:10 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nee. Georganiseerde samenkomsten van 3 of meer personen waren niet toegestaan.
https://www.rijksoverheid(...)samenscholingsverbodquote:Wat zijn de maatregelen ten aanzien van groepsvorming zoals dat geldt vanaf 1 juni 2020?
Het dringende advies is: vermijd drukte. Er geldt buiten alleen de verplichting van 1,5 meter afstand. Met uitzondering van kinderen tot en met 12 jaar, personen uit 1 huishouden of bij hulp aan hulpbehoevenden. Er wordt op de 1,5 meter gehandhaafd vanaf 3 personen. Evenementen met een meld- en vergunningsplicht zijn nog steeds verboden tot 1 september.
Wat betekent een verbod op groepsvorming zoals dat geldt tot 1 juni 2020??
We verstaan onder groepsvorming een groep mensen die elkaar in de openbare ruimte tegenkomen. Het niet in acht nemen van de veilige afstand van 1,5 meter in de publieke ruimte, al dan niet toevallig, van meer dan 2 personen is niet toegestaan. Hier gaat het er vooral om dat we aan de ene kant het dagelijks leven mogelijk houden, maar voorkomen dat er dan toch onverantwoorde situaties ontstaan. Door het beperken van sociale contacten is de kans kleiner dat je elkaar besmet. Een burgemeester kan bepalen dat in een bepaald gebied een verbod op groepsvorming geldt. Groepsvorming van meer dan 2 personen is alleen toegestaan als er 1,5 meter afstand wordt gehouden.
Op 7,78 miljard is dit inderdaad weinig..... Maar elke dode is er 1 teveel aan deze pandemie.quote:Op woensdag 20 mei 2020 18:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ook 2 miljoen recoveries, zeg je dat er ook even bij. 5 miljoen wereldwijd is trouwens eigenlijk helemaal niks op de totale wereldbevolking.
Met dank aan alle genomen maatregelen ja.quote:Op woensdag 20 mei 2020 18:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ook 2 miljoen recoveries, zeg je dat er ook even bij. 5 miljoen wereldwijd is trouwens eigenlijk helemaal niks op de totale wereldbevolking.
Lijkt mij juist compleet duidelijk. Ten aller tijden anderhalf meter aanhouden.quote:Op woensdag 20 mei 2020 18:13 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
https://www.rijksoverheid(...)samenscholingsverbod
Schiet mij maar lek...
Het lijkt er hier soms op alsof men liever focust op de doden en het niet over genezingen wil hebben.quote:Op woensdag 20 mei 2020 18:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, elke dode aan kanker ook. Er gaan nu eenmaal mensen dood, een coronadode is niet erger dan een dode aan leukemie, of aids, of een hartstilstand.quote:Op woensdag 20 mei 2020 18:14 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Op 7,78 miljard is dit inderdaad weinig..... Maar elke dode is er 1 teveel aan deze pandemie.
De afstandsregels en het verbod op georganiseerde samenkomsten zijn twee verschillende. Die laatste die verdwijnt, die eerste die blijft uiteraard. Dus vandaar dat je beboet kon worden als je met zijn vieren, niet uit een huishouden, met afstand in een park zat.quote:Op woensdag 20 mei 2020 18:13 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
https://www.rijksoverheid(...)samenscholingsverbod
Schiet mij maar lek...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |