abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 19 mei 2020 @ 20:42:53 #2
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193213389
Gelukkig is er ook nog een plekje gevonden voor de Hammer Hong Kong!
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_193213747
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 20:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Gelukkig is er ook nog een plekje gevonden voor de Hammer Hong Kong!
wie wil daar gaan rijden dit jaar _O- Nguyen en Nguyen??
pi_193213760
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 20:36 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Had je anders gehoopt? Normaliter is er dan ook amper wat buiten de Tour om.
Nationale beperkingen zullen dat waarschijnlijk al grotendeels onmogelijk maken, maar marginale koersen die zich nu opmaken voor een mogelijk rolletje in de driedubbele programma's van de zogenaamde r-maanden. :{w Waar zijn de opportunisten? Schakel desnoods voor een jaartje over op een tijdritformule.
  Moderator dinsdag 19 mei 2020 @ 21:06:08 #5
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193213801
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 21:03 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

wie wil daar gaan rijden dit jaar _O- Nguyen en Nguyen??
Ik dacht eigenlijk dat het Hammergedoe überhaupt niet meer doorging.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 21:06:08 #6
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193213802
Marginale koersjes zijn er natuurlijk voor figuren als Mihkel Raim.
pi_193216877
https://youtu.be/aOUwBEcP4Ew?t=6853

Herbert is voor het gemak even uitgeweken naar Vietnam voor het commentaar. HAHAHAHA.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 23:28:56 #8
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_193217088
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 23:18 schreef wimderon het volgende:
https://youtu.be/aOUwBEcP4Ew?t=6853

Herbert is voor het gemak even uitgeweken naar Vietnam voor het commentaar. HAHAHAHA.
Put these foolish ambitions to rest.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 23:32:17 #9
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193217141
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 23:18 schreef wimderon het volgende:
https://youtu.be/aOUwBEcP4Ew?t=6853

Herbert is voor het gemak even uitgeweken naar Vietnam voor het commentaar. HAHAHAHA.
Zo'n aankomst op een brede weg kom je niet mee weg in Spanje. Ook geen haakse bocht of chicane, matig.
pi_193222533
Nog even over de salarissen:

eltiodeldato twitterde op woensdag 20-05-2020 om 12:07:51 Yesterday, @lequipe published a list with the top 20 best paid cyclists, so it was interesting to show if their salary is correlated with present success (UCI points): https://t.co/bvPUYS7Zn8

reageer retweet
  woensdag 20 mei 2020 @ 21:19:54 #11
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_193231273
FirstCycling twitterde op woensdag 20-05-2020 om 21:17:38 There was some road cycling action in 🇳🇴 today with a 4.1km time trial up Krokkleiva. @andreaslek of @UnoXteam was the fastest of the 10 participants ahead of @JumboVismaRoad's @Tobias_S_Foss and @adneholter of @JokerFuelNorway.

https://t.co/orWAfTWgUJ https://t.co/Rk18eHAPG0 reageer retweet
Team koers had gelijk.
Put these foolish ambitions to rest.
  woensdag 20 mei 2020 @ 22:12:44 #12
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_193232331
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 21:19 schreef Koffieplanter het volgende:
FirstCycling twitterde op woensdag 20-05-2020 om 21:17:38 There was some road cycling action in 🇳🇴 today with a 4.1km time trial up Krokkleiva. @:andreaslek of @:UnoXteam was the fastest of the 10 participants ahead of @:JumboVismaRoad's @:Tobias_S_Foss and @:adneholter of @:JokerFuelNorway.

https://t.co/orWAfTWgUJ https://t.co/Rk18eHAPG0 reageer retweet
Team koers had gelijk.
Ik zei Tour of Norway op 24 mei. Ik vind dat ik heb gewonnen.
  woensdag 20 mei 2020 @ 22:13:38 #13
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_193232361
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 22:12 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Ik zei Tour of Norway op 24 mei. Ik vind dat ik heb gewonnen.
Maar de HTV Cup is al twee dagen bezig.
Put these foolish ambitions to rest.
  woensdag 20 mei 2020 @ 22:38:27 #14
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_193232860
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 22:13 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Maar de HTV Cup is al twee dagen bezig.
Dat telt niet, hier doen fatsoenlijke renners aan mee
pi_193247203
quote:
Er vindt dit jaar geen wielerronde van Turkije plaats. De organisatie bevestigde dat de rittenkoers wordt geannuleerd vanwege de coronacrisis.

De Ronde van Turkije hoorde de voorbije jaren tot de WorldTour maar zakte dit jaar een niveau naar de UCI ProSeries.

Het evenement stond aanvankelijk van 12 tot 19 april geprogrammeerd. Daarna mikte men op een nieuwe datum in het najaar, maar ook dat gaat dus niet door.

Vorig jaar stak de Oostenrijker Felix Grossschartner (BORA-hansgroha) de eindzege op zak in Turkije. Remco Evenepoel (Deceuninck-Quick.Step) was de eerste Belg op de vierde plaats. Thimo Willems (Sport Vlaanderen) won de bergtrui.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 10:06:08 #16
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193253553
https://sporza.be/nl/2020(...)1-aug~1590128922621/

quote:
Raakt Tourwinnaar Egan Bernal op tijd terug in Europa om zijn gele trui in de Ronde van Frankrijk te verdedigen? Op 29 augustus weerklinkt het startschot aan de Côte d’Azur, maar pas twee dagen later gaan de Colombiaanse grenzen opnieuw open.

Met meer dan 17.000 positieve tests op het coronavirus heeft Colombia de noodtoestand verlengd. Minister van Transport Angela Maria Orozco heeft alle vluchten verboden tot en met 31 augustus. "Tot dan gaan de landsgrenzen niet meer open", zei ze.



Slecht nieuws voor de Colombiaanse renners die in eigen land hun conditie op peil houden. Onder anderen Tourwinnaar Egan Bernal, Nairo Quintana en Rigoberto Uran dreigen zo niet op tijd aan de start van de Ronde van Frankrijk te staan.



Er wordt nu onderzocht of de wielrenners een speciale toelating kunnen krijgen om toch te vliegen. "Dat zal hopelijk mogelijk zijn", vertelt manager Giuseppe Acquadro aan Cyclingnews. "Wedstrijden rijden in Europa is hun werk." Ook Team Ineos zou een oplossing zoeken om Bernal aan de start van de Tour te krijgen.

Voor een nationale held kan wel een uitzondering gemaakt worden, toch @Koffieplanter?
  vrijdag 22 mei 2020 @ 10:11:00 #17
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_193253609
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 10:06 schreef VoMy het volgende:
https://sporza.be/nl/2020(...)1-aug~1590128922621/
[..]

Voor een nationale held kan wel een uitzondering gemaakt worden, toch @:Koffieplanter?
Natuurlijk, dit is non nieuws. Zo'n beetje elke profrenner kreeg een poos geleden zelfs al dispensatie om buiten te mogen trainen.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator vrijdag 22 mei 2020 @ 11:39:01 #18
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193254773
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 10:06 schreef VoMy het volgende:
https://sporza.be/nl/2020(...)1-aug~1590128922621/
[..]

Voor een nationale held kan wel een uitzondering gemaakt worden, toch @:Koffieplanter?
Er zal vast wel iets geregeld kunnen worden, maar het toont wel aan dat je met allerlei praktische belemmeringen te maken hebt de komende tijd. Voordeel is dat je nog een paar maanden hebt om over oplossingen na te denken, nadeel is dat die oplossingen überhaupt nodig zijn.

Stel dat je als Colombiaantje het toch voor elkaar krijgt om naar Frankrijk te reizen, maar dat je daarna twee weken in quarantaine moet, dan loop je toch aardig wat achterstand op. Moet je eigenlijk zo snel mogelijk naar Frankrijk, zodat je ook zo snel mogelijk weer uit quarantaine bent en nog wat kan trainen in Frankrijk zelf.

Die nieuwe kalender voor de ProSeries komt er overigens niet helemaal lekker uit. De Ronde van Denemarken is inmiddels afgelast en ook de Ronde van Burgos staat op de tocht.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator vrijdag 22 mei 2020 @ 16:35:47 #19
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193258909
GroenewegenD twitterde op vrijdag 22-05-2020 om 15:59:00 @ThomasSijtsma @parool toch ook knap werk om sommige stukken zo te verdraaien mag gezegd worden! NEE ik kan mezelf niet vinden in dit stuk! Ik zou er namelijk altijd alles aan doen om met de ploeg @JumboVismaRoad samen te winnen! https://t.co/0ogY5B8y7O reageer retweet
pi_193261010
Hij heeft het vast iets genuanceerder gezegd dan het is opgeschreven, maar denk dat de strekking van het verhaal wel klopt
pi_193267208
quote:
Het coronavirus krijgt Davide Rebellin niet klein. De inmiddels 48-jarige coureur is nog altijd actief en hij is niet van zins om via de achteruitgang het wielrennen vaarwel te zeggen. Sterker nog, Rebellin barst van de ambities. Dat laat hij weten in het radioprogramma Ultimo Chilometro.

“Ik wil niet dat het coronavirus beslist wanneer ik moet stoppen”, zegt Rebellin. “Ik wil dat moment kiezen en zou dat graag willen doen tijdens een belangrijke wedstrijd. Mijn droom is om mijn carrière af te sluiten bij een ploeg waarmee ik belangrijke wedstrijden kan rijden, waardoor ik in stijl kan afsluiten. Het liefst wil ik deelnemen aan enkele klassiekers en daar mijn loopbaan beëindigen.”

Rebellin weet niet wat hij van zichzelf kan verwachten in het huidige profpeloton. “Ik weet niet welke resultaten ik kan behalen in klassiekers, aangezien ik – naast mijn leeftijd – ook al enkele jaren niet meer aan dat soort wedstrijden heb deelgenomen. En mijn programma is al jaren niet geweest zoals dat van WorldTour-teams.”

Tricolore als droom
Ook het Italiaans kampioenschap staat nog hoog op het verlanglijstje van de oud-winnaar van de Amstel Gold Race. “Of ik meteen ga stoppen als ik het kampioenschap win? Nee, want ik zou graag nog willen koersen met de tricolore. Het is een tenue dat ik nog nooit gedragen heb. Het zou een droom zijn.”

Rebellin maakte in februari bekend dat hij dit jaar nog uit zou komen voor Meridiana Kamen, een Kroatische ploeg met een continentale licentie. “Ik hoop dat wij als kleinere teams ook nog kansen krijgen om te koersen. Daarbij denk ik aan de sponsoren die ook volgend jaar willen blijven investeren, en ook aan de verschillende jonge renners van die kleinere teams”, legt hij uit.
  Moderator zaterdag 23 mei 2020 @ 11:09:17 #22
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193271994
Is dit plan van Lotto-Soudal dé oplossing voor het coronaproof opstarten van het wielerseizoen?

Dé oplossing voor het coronaproof opstarten van het wielerseizoen? Koersen in bubbels. Bij Lotto-Soudal geven ze straks alvast het goede voorbeeld. ,,Hoe minder rotatie, hoe lager de besmettingskansen.”

Bubbels zijn sinds kort de nieuwe corona-norm. Perfect toepasbaar ook in een wielerpeloton, vinden ze bij Lotto-Soudal. Als op 1 augustus de draad van het lopende seizoen opnieuw wordt opgepikt, zal de Belgische WorldTourploeg dat zoveel mogelijk gegroepeerd doen. In clusters met vaste, verantwoordelijke ploegleider(s) en bezetting, toegespitst op verschillende programma’s en landen.

,,Concreet zullen onze 28 renners en ook al het personeel worden verdeeld over drie bubbels”, licht ploegdokter en initiatiefnemer Jens De Decker toe bij Het Laatste Nieuws. Giro, Tour en Vuelta vormen daarin logischerwijs de rode draad, omdat de drie grote ronden in de nieuwe, door de Internationale Wielrenunie (UCI) herschikte wielerkalender kort op elkaar aansluiten of zelfs overlappen. ,,Elke groep krijgt een aparte kleur en volgt zijn eigen race-agenda. Bedoeling is om het verloop tussen de bubbels zo beperkt mogelijk te houden. Hoe minder rotatie, hoe kleiner de kans op onderlinge besmetting”, aldus De Decker. ,,Dat betekent: vrijwel continu, met steeds dezelfde mensen, samen koersen, samen werken, samen slapen, samen reizen. We denken er zelfs aan om, per bubbel, het nodige materiaal voor korte tijd op te slaan op één plek, in één land. Dat zou het praktisch makkelijker maken.”

Iedereen die een bubbel betreedt, wordt op voorhand getest. Per groep kunnen we elk lid voorts ook onderwer­pen aan seriële tests.
Ploegdokter Jens De Decker (Lotto-Soudal)

Solidariteit

Cruciaal in coronatijden is dat de medische staf renners en personeel nauwkeurig kan volgen. ,,Dit systeem maakt het voor ons overzichtelijk”, vindt De Decker, die een deel van zijn troepen alvast controleerde op de aanwezigheid van antilichamen van Covid-19. ,,Iedereen die een bubbel betreedt, wordt op voorhand getest. Per groep kunnen we elk lid voorts ook onderwerpen aan seriële tests, dagelijkse vragenlijsten en/of medische check-ups.” De Decker hoopt dat het plan navolging krijgt binnen het internationale wielerpeloton. ,,Ploegartsen staan in constant overleg met elkaar en met de UCI. De solidariteit is groot. Het is fijn om ideeën te kunnen uitwisselen over hoe we het precies moeten organiseren. Zonde zou het dan ook zijn mochten bepaalde teams die solidariteit doorbreken en hun voeten vegen met de hele aanpak. In dat geval zitten we met een probleem.”
Switchen? Hertesten!

Uiteraard zal er af en toe wel eens een ‘switch’ plaatsvinden. Onvermijdelijk. Zo stapt Thomas De Gendt na de Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik vanuit (Tour)bubbel A, waar ook andere kopstukken als Gilbert, Degenkolb en Wellens deel van uitmaken, over naar bubbel C. ,,Die van de Vuelta. Ik combineer namelijk de Ronde van Frankrijk en de Ronde van Spanje.” Kan feilloos, volgens De Decker. ,,We moeten een beetje flexibel blijven. En uitzonderingen kunnen toestaan. Belangrijke voorwaarde is wel dat de renner in kwestie dan wordt hertest. Hoe we dat precies zullen doen, moet nog in detail worden bekeken. Op dit moment is nasale swab dé diagnostische test waarover we beschikken. Maar afhankelijk van de capaciteit per land, is het moeilijk in te schatten hoe de situatie in augustus, september of oktober zal zijn. Feit is dat we er 100 procent van overtuigd zijn dat dit de juiste manier van werken wordt. Het plan sluimert al een hele tijd in ons hoofd en zó gaan we het ook uitvoeren.”
  zaterdag 23 mei 2020 @ 11:19:45 #23
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193272110
Wat een slap verhaal. Dit is wat uiteindelijk elk team al doet, ook zonder Corona.
  Moderator zaterdag 23 mei 2020 @ 11:22:28 #24
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193272143
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 11:19 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wat een slap verhaal. Dit is wat uiteindelijk elk team al doet, ook zonder Corona.
Het leuke aan dit verhaal vind ik ook dat ze het steeds hebben over clusters die gescheiden van elkaar opereren en dat dit dé oplossing is, om vervolgens in de laatste alinea te concluderen dat de clusters toch niet helemaal van elkaar gescheiden zijn. Maar ook dat kan perfect!

Ja, dan heb je dus lucht verplaatst.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_193272239
Wielrenners die in maart in de zandbak al corona opgelopen hebben, staan er nu het beste voor. Behalve als de immuniteit blijkt tegen te vallen.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 11:39:19 #26
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193272310
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 11:32 schreef Faraday01 het volgende:
Wielrenners die in maart in de zandbak al corona opgelopen hebben, staan er nu het beste voor. Behalve als de immuniteit blijkt tegen te vallen.
Heeft zo'n Gaviria niet een enorme trainingsachterstand?
pi_193272333
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 11:39 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Heeft zo'n Gaviria niet een enorme trainingsachterstand?
Dat zou kunnen maar hij is dacht ik al weer even aan het trainen en heeft nog een paar maanden tot de tour?
pi_193272382
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 11:39 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Heeft zo'n Gaviria niet een enorme trainingsachterstand?
Volgens mij juist een voorsprong aangezien ze daar gewoon op hoogte mogen trainen
Het beste adres voor al uw primeurs!
  zaterdag 23 mei 2020 @ 12:45:07 #29
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193272974
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 11:09 schreef Momo het volgende:
Is dit plan van Lotto-Soudal dé oplossing voor het coronaproof opstarten van het wielerseizoen?

Dé oplossing voor het coronaproof opstarten van het wielerseizoen? Koersen in bubbels. Bij Lotto-Soudal geven ze straks alvast het goede voorbeeld. ,,Hoe minder rotatie, hoe lager de besmettingskansen.”

Bubbels zijn sinds kort de nieuwe corona-norm. Perfect toepasbaar ook in een wielerpeloton, vinden ze bij Lotto-Soudal. Als op 1 augustus de draad van het lopende seizoen opnieuw wordt opgepikt, zal de Belgische WorldTourploeg dat zoveel mogelijk gegroepeerd doen. In clusters met vaste, verantwoordelijke ploegleider(s) en bezetting, toegespitst op verschillende programma’s en landen.

,,Concreet zullen onze 28 renners en ook al het personeel worden verdeeld over drie bubbels”, licht ploegdokter en initiatiefnemer Jens De Decker toe bij Het Laatste Nieuws. Giro, Tour en Vuelta vormen daarin logischerwijs de rode draad, omdat de drie grote ronden in de nieuwe, door de Internationale Wielrenunie (UCI) herschikte wielerkalender kort op elkaar aansluiten of zelfs overlappen. ,,Elke groep krijgt een aparte kleur en volgt zijn eigen race-agenda. Bedoeling is om het verloop tussen de bubbels zo beperkt mogelijk te houden. Hoe minder rotatie, hoe kleiner de kans op onderlinge besmetting”, aldus De Decker. ,,Dat betekent: vrijwel continu, met steeds dezelfde mensen, samen koersen, samen werken, samen slapen, samen reizen. We denken er zelfs aan om, per bubbel, het nodige materiaal voor korte tijd op te slaan op één plek, in één land. Dat zou het praktisch makkelijker maken.”

Iedereen die een bubbel betreedt, wordt op voorhand getest. Per groep kunnen we elk lid voorts ook onderwer­pen aan seriële tests.
Ploegdokter Jens De Decker (Lotto-Soudal)

Solidariteit

Cruciaal in coronatijden is dat de medische staf renners en personeel nauwkeurig kan volgen. ,,Dit systeem maakt het voor ons overzichtelijk”, vindt De Decker, die een deel van zijn troepen alvast controleerde op de aanwezigheid van antilichamen van Covid-19. ,,Iedereen die een bubbel betreedt, wordt op voorhand getest. Per groep kunnen we elk lid voorts ook onderwerpen aan seriële tests, dagelijkse vragenlijsten en/of medische check-ups.” De Decker hoopt dat het plan navolging krijgt binnen het internationale wielerpeloton. ,,Ploegartsen staan in constant overleg met elkaar en met de UCI. De solidariteit is groot. Het is fijn om ideeën te kunnen uitwisselen over hoe we het precies moeten organiseren. Zonde zou het dan ook zijn mochten bepaalde teams die solidariteit doorbreken en hun voeten vegen met de hele aanpak. In dat geval zitten we met een probleem.”
Switchen? Hertesten!

Uiteraard zal er af en toe wel eens een ‘switch’ plaatsvinden. Onvermijdelijk. Zo stapt Thomas De Gendt na de Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik vanuit (Tour)bubbel A, waar ook andere kopstukken als Gilbert, Degenkolb en Wellens deel van uitmaken, over naar bubbel C. ,,Die van de Vuelta. Ik combineer namelijk de Ronde van Frankrijk en de Ronde van Spanje.” Kan feilloos, volgens De Decker. ,,We moeten een beetje flexibel blijven. En uitzonderingen kunnen toestaan. Belangrijke voorwaarde is wel dat de renner in kwestie dan wordt hertest. Hoe we dat precies zullen doen, moet nog in detail worden bekeken. Op dit moment is nasale swab dé diagnostische test waarover we beschikken. Maar afhankelijk van de capaciteit per land, is het moeilijk in te schatten hoe de situatie in augustus, september of oktober zal zijn. Feit is dat we er 100 procent van overtuigd zijn dat dit de juiste manier van werken wordt. Het plan sluimert al een hele tijd in ons hoofd en zó gaan we het ook uitvoeren.”
Wat een slap verhaal...

Als je echt een bubbel doet dan rijden ze allemaal zelfde programma, klaar. Maar nee, er wordt toch wel geswitcht. Mooi verpakt maar geen inhoud.
pi_193289358
quote:
Wielerman in Italië: "Meganckiaanse oplossing in een skirestaurant op de Kronplatz"

Het volgende verhaal is 100% waargebeurd. Het bewijs zwerft zelfs rond op Youtube in de vorm van een prettig gestoorde video van 27 minuten. Daarop is er pas commentaar te horen na zeseneenhalve minuut. En daar is een verdomd goede reden voor. Ik raad u aan eerst dit verhaal te lezen en dan pas de video te bekijken. Als u ergens een halfuurtje de tijd vindt…

In 2006 wil de Giro d’Italia stunten met een onuitgegeven aankomst op een skipiste in de Dolomieten. De uitverkoren plek luistert naar de naam Kronplatz. Voor veel Vlamingen en Nederlanders vormt de Kronplatz het vertrouwde decor van een welverdiende skivakantie.

In het Italiaans is de benaming Plan de Corones, voor een bergtop een predicaat dat in tijden van corona een nogal lugubere bijklank krijgt, zeker in Italië. De populaire skiberg ligt in Zuid-Tirol.

En zo gebeurt het dat we die ochtend van 24 mei 2006 - vandaag is het precies 14 jaar geleden - op een skilift kruipen die ons 2.275 meter boven de zeespiegel brengt. De voltallige Sporzacrew bestaat uit de betreurde meesterfixer André Meganck, co-commentator Mark Uytterhoeven en ondergetekende.

Dekens om onderste ledematen te sparen van amputatie
De gebruikelijke commentaartribune is die dag om logistieke redenen niet boven geraakt. Onze werkplek is een soort stelling, bestaande uit twee open verdiepingen.

We zitten dus eigenlijk buiten en zijn overgeleverd aan de weerelementen van het moment. Zoals altijd installeren we ons ruim op tijd om de uitzending voor te bereiden. Het is ijskoud. Neerslag valt met bakken uit de lucht.

Op de commentaarpositie zitten we met lange onderbroek en thermisch onderlijfje onder onze kleren, en dat in de maand mei. De barre wind waait dwars door de tribune.

André heeft wat dekens geregeld om onze onderste ledematen te sparen van amputatie. De uitzending begint en het weer verslechtert zienderogen. Ik voel me alsmaar meer een deelnemer aan de Elfstedentocht 1963, weliswaar zonder conditie, maar zeker op glad ijs.

Op Antarctica wordt ook gewerkt
De initiële regen verandert in hevige sneeuw. Het wordt duidelijk dat de renners nooit boven zullen aankomen. De organisatie besluit dan ook de streep te verleggen van de slotklim naar de voorlaatst geplande berg. De Passo di Furcia - de Zuid-Tirolers spreken over Furkelsattel - wordt de geïmproviseerde finish.

De moedige toeschouwers zakken in drommen naar beneden, weg van de vermaledijde ijskoude Kronplatz. Geen idee hoe ze het doen, maar ik stel het me voor als een scène uit March of the Penguins. Het kan geen toeval zijn dat de Vlaamse versie van deze schitterende natuurdocumentaire destijds werd ingesproken door Urbanus…

Intussen evolueert onze commentaarstelling van koelkast naar vriesvak. Sneeuw waait naar binnen en blijft gewoon liggen op onze dekens. Sindsdien heeft met een dekentje voor de tv kruipen een andere betekenis voor mij.

Tegen beter weten in blijven we op post. Op de Kronplatz is nu bijna iedereen verdwenen. Alleen het handjevol commentatoren blijft halsstarrig aan de slag. Op Antarctica wordt tenslotte ook gewerkt.

Het onvermijdelijke gebeurt: stroompanne
Op ons beeldscherm zien we de renners voortploeteren over de lager gelegen bergen. Ook op het parcours een eind onder ons regent het felle pijpenstelen. De weergoden doen er nog een dodelijk schepje bovenop.

Heel stevige rukwinden beginnen nu ook Plan de Corones te teisteren. De commentaarstelling wordt hevig door elkaar geschud. En het onvermijdelijke gebeurt.

Stroompanne! Alles valt uit. Geen beeld meer op de ondergesneeuwde monitor, geen klankverbinding meer met Brussel. Alles ligt plat. Meteen is duidelijk dat er geen hoop is op technisch herstel.

Eindregie in Brussel kan niets anders doen dan een scroll over het Sporza-scherm te laten lopen: "Onze excuses voor het ontbreken van een commentaarlijn. Dit wegens een stroompanne in Italië."

André pakt uit met een typisch Meganckiaanse oplossing
RAI-collega Davide Cassani, tegenwoordig Italiaans bondscoach, stormt in geen tijd naar het skirestaurant op de Kronplatz. "Naar waar gaan die nu?", vraag ik Mark en André. "Als de RAI hier afdruipt, dan is dat een teken dat het niet meer goed komt", antwoordt André.

Ook wij scharrelen ons hele hebben en houden bijeen en klunen door de sneeuwstorm naar binnen. Het skirestaurant, dat ook dienst doet als persruimte, is de plek van de redding. Binnen heeft de RAI een studiootje opgezet voor hun omkaderende uitzending.

Hun commentatoren schuiven aan om de rit verder te verslaan. Voor alle andere radio en tv-verslaggevers ter plekke is het afgelopen met werken. Behalve voor Sporza…

In een hoekje aan de bar ontdekt André Meganck een aan het plafond bevestigd tv-toestel dat afgestemd staat op de RAI. De inventieve André pakt uit met een weer typisch Meganckiaanse oplossing.

Uit zijn materiaalkoffer tovert hij een klassieke Nokia gsm tevoorschijn. Via een tussenstukje koppelt hij er twee koptelefoons aan. De gsm wordt aangesloten op het commentaarbakje en hop, we kunnen verder. Het ontlokt Mark Uytterhoeven op antenne de legendarische uitspraak: "We hebben het hoogste bereikt. We geven commentaar vanop een barkruk."

"Zelfs bij de pubblicità hebben we commentaar gegeven"
Een kwartier voor de ontknoping van de rit kan de eindregie in Brussel eindelijk de scroll van het Sporzascherm halen. We zijn back in business en babbelen de laatste vijf kilometer enthousiast vol.

Op de Furkel laat rozetruidrager Ivan Basso Leonardo Piepoli zegevieren. Basso zou dat jaar ‘het festival van mei’ dan ook schijnbaar moeiteloos winnen…

Op het einde van de uitzending pakt de RAI uit met een reclameblokje, alleen bedoeld voor de Italiaanse tv-kijker uiteraard. Wist de regisseur veel dat er een duo Vlamingen het signaal van de RAI zat te becommentariëren…

Pubblicità! Zelfs daar hebben we commentaar bij gegeven. Het was de enige commerciële onderbreking ooit tijdens een wieleruitzending op Sporza. Alleen heeft de kijker die nooit gezien.

Renaat "Wielerman" Schotte

Dré _O_
  zondag 24 mei 2020 @ 15:59:44 #33
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193290120
quote:
Hij duikt wel vaag het water in voor een triatleet :D
pi_193291326
Dumoulin niet langer lid van de MPCC.

Dit wordt genieten in het najaar _O_
  zondag 24 mei 2020 @ 18:30:55 #35
220624 Chiappucci
Il Diavolo
  zondag 24 mei 2020 @ 18:36:49 #36
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193291988
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 18:30 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Beetje hypocriet en eenzijdig.
Waarom?
  zondag 24 mei 2020 @ 20:01:01 #37
220624 Chiappucci
Il Diavolo
pi_193293453
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 18:36 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Waarom?
Het is ook wel heel erg in het belang van Thijs om deze docu af te kraken. Hij heeft zich altijd al tegen Armstrong verzet. The Move doet hij ook een beetje af als een commercieel projectje. Ik vind het een beetje kort door de bocht om een docu van meer dan 3 uur af te doen als oninteressant en er alleen wat dingen uit te pikken die zijn mening over Armstrong bevestigen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 25 mei 2020 @ 14:28:53 #38
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193304444
cycling_visual twitterde op maandag 25-05-2020 om 10:35:09 📉Decrease of ITT kms at main men races during last 30 years

2020 facts (over races as originally planned):
➡️Trend of few ITTs at Grand Tours remains
➡️Only Giro over 50kms
➡️59 years later, no ITT at Dauphiné
➡️For first time in 10 years, there was an ITT at Volta a Catalunya https://t.co/hJxgcvX92B reageer retweet
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 25 mei 2020 @ 19:39:43 #39
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193308768
quote:
9s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:28 schreef rubbereend het volgende:
cycling_visual twitterde op maandag 25-05-2020 om 10:35:09 📉Decrease of ITT kms at main men races during last 30 years

2020 facts (over races as originally planned):
➡️Trend of few ITTs at Grand Tours remains
➡️Only Giro over 50kms
➡️59 years later, no ITT at Dauphiné
➡️For first time in 10 years, there was an ITT at Volta a Catalunya https://t.co/hJxgcvX92B reageer retweet
[ afbeelding ]
Ze zouden een rondje moeten doen met 6 tijdritten :P
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 10:34:52 #40
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193317490
Breuk in hand van Démare na val tijdens training
Arnaud Démare heeft een breuk in zijn hand overgehouden na een val van enkele dagen geleden tijdens zijn training. De Fransman viel tijdens een mountainbiketraining nabij zijn huis in Picardië. De sprinter van het Groupama-FDJ-team maakt een moeilijk seizoen door sinds hij in een quarantaine van elf dagen belandde in een hotel in de Verenigde Arabische Emiraten tijdens de UAE Tour.
pi_193323444

ff lekker terug kijken op de Rabobank ploeg in de Omloop van 2009
pi_193323639
Dat sloeg nergens op inderdaad :D

Al ging het eigenlijk al mis toen ze met zo'n sterke ploeg een duo lieten rijden waarvan Haussler altijd sneller is dan Langeveld. Dan is er tactisch niet zoveel meer mogelijk, zeker niet als ze maar met 2 zijn..
  dinsdag 26 mei 2020 @ 18:01:18 #43
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_193323894
Dommekracht Flegga.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 19:41:10 #44
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193325718
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:42 schreef Marcoss het volgende:
Dat sloeg nergens op inderdaad :D

Al ging het eigenlijk al mis toen ze met zo'n sterke ploeg een duo lieten rijden waarvan Haussler altijd sneller is dan Langeveld. Dan is er tactisch niet zoveel meer mogelijk, zeker niet als ze maar met 2 zijn..
Mwa, het zou meest logisch zijn om zowel in de kopgroep als in de achtervolging niks te gaan doen.
pi_193350214
Volgens de Slowaken slaat Sagan de klassiekers in oktober over en gaat hij de Giro rijden.
pi_193351297
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 10:17 schreef Dale__Cooper het volgende:
Volgens de Slowaken slaat Sagan de klassiekers in oktober over en gaat hij de Giro rijden.
Of het wordt een combinatie, halve Giro, afstappen en dan alsnog de klassiekers rijden. De optie die ze bij Jumbo ook overwegen voor bijvoorbeeld Teunissen.
pi_193353999
quote:
Vreemde koerstoestanden in Vietnamese HTV Cup: 55(!) man zomaar uit rittenkoers gezet

In de HTV Cup in Vietnam gebeuren naar westerse normen vreemde dingen. Na de zesde zit was er eigenlijk een rustdag voorzien, maar de organisatie besloot ineens toch een criterium van vijftig kilometer te houden.

Bovendien besliste de wedstrijdjury na diezelfde zesde rit om liefst 55 renners zomaar uit het algemene klassement te zetten. De reden: ze waren niet binnen de vijfprocentstijdsgrens van de winnaar aangekomen. Al was dat niet zomaar, want het oponthoud kwam door een massale val op 57 kilometer van de streep. Het gevolg is wel dat nog maar 23 renners in aanmerking komen voor de eindzege.

Nguyen Tan Hoai won drie van de zes etappes en draagt de leiderstrui. Het criterium van maandag werd gewonnen door een renner die als sponsor ‘Dopagan’ op zijn borst draagt. Dat klinkt vreemd, maar da’s dan weer de merknaam van paracetemol. Trouwens: gisteren werd beslist om toch maar een rustdag te houden. Er resten in principe nu nog elf etappes en een rustdag.
pi_193356491
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:58 schreef wimderon het volgende:

[..]

Buiten tijd is buiten tijd, mooi dat er koersorganisatoren zijn die dat wel begrijpen.
Citius, Altius, Fortius.
  donderdag 28 mei 2020 @ 18:07:23 #49
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193356628
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 17:58 schreef Aguero het volgende:

[..]

Buiten tijd is buiten tijd, mooi dat er koersorganisatoren zijn die dat wel begrijpen.
Ik kijk al weer uit naar de eerste renner die gewoon over het fietspad fietst _O_
pi_193376845
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 17:44 schreef Dale__Cooper het volgende:
Dumoulin niet langer lid van de MPCC.

Dit wordt genieten in het najaar _O_
SCHROEIALARM!
  Moderator zaterdag 30 mei 2020 @ 13:24:54 #51
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193382823
https://nos.nl/video/2335(...)n-op-groot-veld.html

We gaan echt nooit meer fietsen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_193382875
Mja, in de UAE Tour is bijna niemand besmet, terwijl er wel Corona in het peloton aanwezig was. En degene die besmet zijn, zaten allemaal in hetzelfde deel van het hotel, daar kan de besmetting ook binnen zijn ontstaan.. In PN ging het ook "goed" wat dat betreft.

(maar goed, die vraag wordt dan niet gesteld)
pi_193382981
Tja, een Tour is natuurlijk wel een potentiële super spreading. Veel contact / geroggel / gehijg, veel entourage, van hotel naar hotel, ik zie de risico's wel.

Iedereen continu testen helpt wel natuurlijk. Als daar budget voor vrijgemaakt wordt kan je er meteen een dopingtest aan koppelen, dat wordt ook lachen.
  zaterdag 30 mei 2020 @ 13:54:37 #54
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_193383132
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 13:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Iedereen continu testen helpt wel natuurlijk. Als daar budget voor vrijgemaakt wordt kan je er meteen een dopingtest aan koppelen, dat wordt ook lachen.
Ik ben voor ^O^
  Moderator dinsdag 2 juni 2020 @ 15:13:24 #55
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193436969
quote:
Zowel organisatoren, sponsors, renners als tv-zenders lijken het erover eens: de koers op tv mag gerust wat korter. “De concentratiespanne bij de jeugd is korter dan vroeger, door het grotere aanbod en het grotere aantal schermen. Daar moeten we in de toekomst rekening mee houden”, zegt Tomas Van Den Spiegel, CEO van Flanders Classics.

“Ik zeg niet dat elke sportuitzending plots maar een uur meer mag duren, maar ik denk wel dat de laatste uren normaal aantrekkelijker zijn dan de eerste”, legt Van Den Spiegel uit in Het Laatste Nieuws. “Hoe vertaal je dat naar tv? Herkenbaarheid, herhaling, een duidelijk afgelijnd product: dat is de basis van een succesvol format. Mensen zijn gewoontedieren. De cross is een voorbeeld. Af en toe moeten langere uitzendingen, op topmomenten, bij uitzondering wel kunnen. Zoals de grand slams in het tennis of een Ronde van Vlaanderen.”

Flanders Classics nam eerder al initiatieven in die richting. “We hebben sommige wedstrijden, zoals Dwars door Vlaanderen, al korter gemaakt. Of we rijden deels over een lokaal parcours mede omwille van de herkenbaarheid, zoals in de Ronde en de Scheldeprijs. Sport op tv gaat veranderen, dat staat vast, maar we moeten dat niet forceren: laat het een geleidelijk proces zijn.”
Wie is Tomas Van Den Spiegel, waar heeft hij verdedigende middenvelder gespeeld en waarom is iedere mening die hij uitpoept helemaal nergens op gebaseerd?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 15:29:44 #56
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_193437177
Als ze het al korter willen maken zou ik eerder een middengedeelte eruit houden en niet het begin.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 15:30:21 #57
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193437185
Wie heeft eigenlijk die ronde in Vietnam gewonnen?
pi_193437325
Maar mensen worden toch niet verplicht om te kijken? Je kunt toch ook gewoon het laatste uur inschakelen?
pi_193438371
Van de drang naar lokale rondjes word ik niet vrolijk.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:52:28 #60
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_193438449
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 15:30 schreef VoMy het volgende:
Wie heeft eigenlijk die ronde in Vietnam gewonnen?
Dat weet @Koffieplanter ons vast wel te vertellen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:54:50 #61
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_193438489
Dit is pas een echte burgermeester. AboutalebGod. _O_
NOS twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 10:28:52 Aboutaleb: 'Bij meer dan 80 mensen gaat demonstratie Rotterdam niet door' https://t.co/xDWsMXILXm reageer retweet
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 17:01:47 #62
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_193438617
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:54 schreef Mani89 het volgende:
Dit is pas een echte burgermeester. AboutalebGod. _O_
NOS twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 10:28:52 Aboutaleb: 'Bij meer dan 80 mensen gaat demonstratie Rotterdam niet door' https://t.co/xDWsMXILXm reageer retweet
WLR / [WLR SC] #46 100.000 punten om op foto te gaan met Trump
pi_193444680
quote:
De Sibiu Cycling Tour (2-5 juli) is de eerste UCI-wedstrijd op de herziene kalender, maar volgens het Duitse Radsport-News zal de Roemeense rittenkoers enkele weken later plaatsvinden. Het is nog gissen naar de nieuwe datum, maar de wedstrijd zal nu eind juli worden georganiseerd.

De tiende editie van de Sibiu Cycling Tour (2.1) was voor veel ploegen interessant gezien de plek op de nieuwe UCI-kalender. De vierdaagse rittenkoers zou namelijk de eerste UCI-wedstrijd na de verplichte coronabreak worden, maar de organisatie heeft besloten om het evenement met enkele weken uit te stellen.

Dit betekent dat de eerste UCI-koers nu op Servisch grondgebied zal plaatsvinden. Op zaterdag 4 en zondag 5 juli is het tijd voor de Olympic Hopes-Belgrad Trophy, al is dit wel een wedstrijd voor junioren. Eind juli staan ook wedstrijden als de Tour of Qinghai Lake (26 juli-2 augustus) en de Ronde van Burgos (28 juli-1 augustus) op het programma.
Lap.
pi_193445659
Gaat de Ordiziako Klasika door @Rellende_Rotscholier ?

Dat zou nu de eerste .1 koers in Europa zijn.
  Moderator dinsdag 2 juni 2020 @ 23:29:21 #65
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193446029
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 23:08 schreef Dale__Cooper het volgende:
Gaat de Ordiziako Klasika door @:Rellende_Rotscholier ?

Dat zou nu de eerste .1 koers in Europa zijn.
Die koers is verplaatst naar oktober, dus dat lijkt me stug.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 23:29:28 #66
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_193446031
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:52 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Dat weet @:Koffieplanter ons vast wel te vertellen.
Die is nog niet afgelopen.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_193449639
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 15:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Wie is Tomas Van Den Spiegel, waar heeft hij verdedigende middenvelder gespeeld en waarom is iedere mening die hij uitpoept helemaal nergens op gebaseerd?
Wat een idioot joh. Dat gelul van 'voor jongeren moet alles sneller en korter en ze hebben maar een beperkte aandachtsspanne' wordt je ook echt door de strot geduwd. Dan schakelen ze maar het laatste half uur in als ze de rest niet interessant vinden. En het dan gek vinden dat ze de tactieken niet begrijpen. Wij kijken de rest wel.
pi_193452162
ammattipyoraily twitterde op woensdag 03-06-2020 om 10:14:09 Evgeni Berzin turns 50 today. 1994 Giro winner works in the car dealership industry in Italy. (📷 Berzin Auto) https://t.co/PLeKai1e6

l reageer retweet
  woensdag 3 juni 2020 @ 13:59:53 #69
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_193452665
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:24 schreef TargaFlorio het volgende:
ammattipyoraily twitterde op woensdag 03-06-2020 om 10:14:09 Evgeni Berzin turns 50 today. 1994 Giro winner works in the car dealership industry in Italy. (📷 Berzin Auto) https://t.co/PLeKai1e6
[ afbeelding ]
l reageer retweet
Een grootheid. Ik zag hem net nog op glorieuze wijze in de gele trui de tijdrit in de Tour van '96 winnen, hij lag in een riante positie om de Tour te gaan winnen. De volgende dag al liet iedereen hem in zijn sop gaar koken toen Riis solo ging richting Sestriere.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_193458385
quote:
Valverde en Mas kopmannen Movistar in Tour, Soler leider in de Giro

Alejandro Valverde trekt samen met Enric Mas als leider van Movistar naar de Tour de France. De twee rijden nadien ook nog de Vuelta, die tot achttien dagen is ingekort. Marc Soler is de enige leider in de Giro d’Italia. Voor deze Catalaan is het zijn grote debuut als enige leider in een grote ronde. “Ik weet niet waar ik zal uitkomen want nooit eerder mikte ik op het eindklassement in een ronde van drie weken”, aldus de ex-winnaar van Parijs-Nice.

De drie beginnen samen het seizoen in de Ronde van Burgos, die in principe op 28 juli start. Daarna gaan nieuwkomer Mas en Valverde naar het Internationaal Critérium du Dauphiné en aansluitend de Tour. Soler bereidt zich op de Giro voor via Tirreno-Adriatico. Een derde groep, bestaande uit jongeren en eendagsrenners rijdt de rittenkoersen van één week en de eendagsklassiekers.

Valverde rekent ook op het WK dat direct na de Tour op de nieuwe kalender ligt. “Ik ben altijd goed in de Clasicá San Sebastian die normaal het weekend na Parijs volgt.” In principe is er voor de oude Valverde ook ruimte om tussen de Tour, het WK en de Vuelta in Luik-Bastenaken-Luik te rijden. “Ik kijk echt uit naar de tweede start van dit seizoen. Het zal speciaal zijn”, zegt de veertiger uit Murcia.
pi_193459031
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 19:48 schreef wimderon het volgende:

[..]

Werd tijd dat Soler een keer voor eigen kans mag rijden
  donderdag 4 juni 2020 @ 00:55:39 #72
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_193463653
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 16:54 schreef Mani89 het volgende:
Dit is pas een echte burgermeester. AboutalebGod. _O_
NOS twitterde op dinsdag 02-06-2020 om 10:28:52 Aboutaleb: 'Bij meer dan 80 mensen gaat demonstratie Rotterdam niet door' https://t.co/xDWsMXILXm reageer retweet
Hier ging iets fout
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_193467057
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 15:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Wie is Tomas Van Den Spiegel, waar heeft hij verdedigende middenvelder gespeeld en waarom is iedere mening die hij uitpoept helemaal nergens op gebaseerd?
Herkenbaarheid en herhaling... Diegene die dat willen gaan maar op een fucking draaimolen zitten.
  donderdag 4 juni 2020 @ 10:52:23 #74
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193467133
Thomas wil een koersje met lokale ronde waarbij we 20 keer over Oude Kwaremont gaan ;(

HeRkEnBaArHeId!!!
  donderdag 4 juni 2020 @ 10:53:13 #75
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_193467144
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
Thomas wil een koersje met lokale ronde waarbij we 20 keer over Oude Kwaremont gaan ;(

HeRkEnBaArHeId!!!
Na 20 Kwaremont kun je mij opvegen hoor
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  donderdag 4 juni 2020 @ 10:54:21 #76
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193467161
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:53 schreef Szura het volgende:

[..]

Na 20 Kwaremont kun je mij opvegen hoor
Thijs lacht je uit
  Moderator donderdag 4 juni 2020 @ 16:22:37 #77
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193472280
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 15:30 schreef VoMy het volgende:
Wie heeft eigenlijk die ronde in Vietnam gewonnen?
Cyclingnewsfeed twitterde op donderdag 04-06-2020 om 16:04:53 Javier Sardá Perez celebrates his birthday with style with a win on the queen stage of the HTV Cup in Vietnam. The Spaniard is now very likely to win the overall for the second year in a row
https://t.co/cvity4x17Q https://t.co/GkzLsASu4J reageer retweet
Echte kenners zagen dit aankomen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator donderdag 4 juni 2020 @ 16:23:22 #78
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_193472295
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:22 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Cyclingnewsfeed twitterde op donderdag 04-06-2020 om 16:04:53 Javier Sardá Perez celebrates his birthday with style with a win on the queen stage of the HTV Cup in Vietnam. The Spaniard is now very likely to win the overall for the second year in a row
https://t.co/cvity4x17Q https://t.co/GkzLsASu4J reageer retweet
Echte kenners zagen dit aankomen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziener.
  donderdag 4 juni 2020 @ 16:32:15 #79
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193472405
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:22 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Cyclingnewsfeed twitterde op donderdag 04-06-2020 om 16:04:53 Javier Sardá Perez celebrates his birthday with style with a win on the queen stage of the HTV Cup in Vietnam. The Spaniard is now very likely to win the overall for the second year in a row
https://t.co/cvity4x17Q https://t.co/GkzLsASu4J reageer retweet
Echte kenners zagen dit aankomen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch gefietst nog dit jaar. Ben je teleurgesteld?
  donderdag 4 juni 2020 @ 16:33:39 #80
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193472422
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 16:22 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Cyclingnewsfeed twitterde op donderdag 04-06-2020 om 16:04:53 Javier Sardá Perez celebrates his birthday with style with a win on the queen stage of the HTV Cup in Vietnam. The Spaniard is now very likely to win the overall for the second year in a row
https://t.co/cvity4x17Q https://t.co/GkzLsASu4J reageer retweet
Echte kenners zagen dit aankomen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nice. Erg nice. Een virtueel biertje komt je kant op!
  Moderator vrijdag 5 juni 2020 @ 12:14:34 #81
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193487276
'Bietenseizoen baart Parijs-Roubaix zorgen'

2020 is een jaar dat nooit meer geëvenaard kan worden.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator vrijdag 5 juni 2020 @ 15:29:47 #82
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193490003
TourDeJose twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 15:27:08 Netherlands will have a time trial national championship after all but not a road one. Date to be confirmed. Start in zoo Emmen

Sadly no junior races, the category who already hardly has any races left and only a limited time in their category

https://t.co/G7TZaWxXf1 reageer retweet
pi_193491925
Dacht dat Jose bedoelde dat er wel een tijdritkampioenschap zou komen, maar niet op de weg.. Maar ze bedoelt dat er geen NK wegrit komt :D

En NK tijdrijden kun je ook best door laten gaan, lijkt me, zo groot is dat risico ook weer niet.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 18:44:54 #84
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_193492308
Ik moest ook 3x lezen.
Net efkes anges
pi_193523216
In België mag er over vier weken weer gekoerst worden.
pi_193525747
Geen Jansen en Teunissen in de Giro voor Groenewegen dus, wel Tony, Pfingsten en van Emden
  Redactie Sport zondag 7 juni 2020 @ 19:57:35 #88
451829 crew  H.Vviv
pi_193525804
Wel een sterke verbetering met Martin en Van Emden voor de ploegentijdrit in de Giro, die er nu lijkt te komen.
pi_193525845
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 19:57 schreef H.Vviv het volgende:
Wel een sterke verbetering met Martin en Van Emden voor de ploegentijdrit in de Giro, die er nu lijkt te komen.
Ze hebben alleen geen fatsoenlijke kopman waar zo’n ploegentijdrit belangrijk voor is.. dan zou het puur voor ritwinst zijn en voor plek 8 van Sjors.
  Redactie Sport zondag 7 juni 2020 @ 20:02:25 #90
451829 crew  H.Vviv
pi_193525892
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 19:59 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Ze hebben alleen geen fatsoenlijke kopman waar zo’n ploegentijdrit belangrijk voor is.. dan zou het puur voor ritwinst zijn en voor plek 8 van Sjors.
Klopt, maar gewoon voor ritzege en eventueel een trui. Bijvoorbeeld Van Emden vond het erg jammer dat de ploegentijdrit in de Vuelta niet doorging en krijgt eventueel nu een kans om toch een ploegentijdrit te winnen in een grote ronde.
  Moderator zondag 7 juni 2020 @ 20:07:32 #91
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193525964
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 19:53 schreef Marcoss het volgende:
Geen Jansen en Teunissen in de Giro voor Groenewegen dus, wel Tony, Pfingsten en van Emden
Arme Groenewegen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  zondag 7 juni 2020 @ 20:16:41 #92
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193526124
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 19:53 schreef Marcoss het volgende:
Geen Jansen en Teunissen in de Giro voor Groenewegen dus, wel Tony, Pfingsten en van Emden
Die twee moeten het vlakke voor hun rekening nemen in de Tour? Of spelen ze hun uit voor de klassiekers?
pi_193526347
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:16 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Die twee moeten het vlakke voor hun rekening nemen in de Tour? Of spelen ze hun uit voor de klassiekers?
Klassiekers ja, in principe rijden ze allebei ook geen Tour, dat zou normaal gesproken Dumoulin, Roglic, Kruijswijk, van Aert, Gesink, Kuss, de Plus en Martin worden. Al zegt “normaal gesproken” dit jaar heel weinig..
  zondag 7 juni 2020 @ 20:40:43 #94
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_193526521
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 19:53 schreef Marcoss het volgende:
Geen Jansen en Teunissen in de Giro voor Groenewegen dus, wel Tony, Pfingsten en van Emden
En Roosen?
pi_193526560
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:40 schreef hhh38 het volgende:

[..]

En Roosen?
Die werd niet genoemd, maar lijkt me ook wel een logische voor de Giroploeg.
  zondag 7 juni 2020 @ 20:55:13 #96
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193526822
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:42 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Die werd niet genoemd, maar lijkt me ook wel een logische voor de Giroploeg.
Roosen zou echt naar een andere ploeg moeten. Wordt echt stelselmatig genegeerd.
  maandag 8 juni 2020 @ 11:30:03 #97
194695 franklop
Fran knock
pi_193534746
Ccc stopt als sponsor na dit seizoen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_193535029
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:30 schreef franklop het volgende:
Ccc stopt als sponsor na dit seizoen
Arme Greg, zal wel niet makkelijk worden om een sponsor te vinden, net nu ze een iets fatsoenlijkere ploeg hebben dan vorig jaar.
Demain, on roule
pi_193535356
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2020 20:55 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Roosen zou echt naar een andere ploeg moeten. Wordt echt stelselmatig genegeerd.
Valt toch wel mee?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  Moderator maandag 8 juni 2020 @ 12:09:50 #100
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193535381
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:51 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Arme Greg, zal wel niet makkelijk worden om een sponsor te vinden, net nu ze een iets fatsoenlijkere ploeg hebben dan vorig jaar.
Nog meer voor de rest van het team. Greg, Trentin en de Zak zullen wel snel een nieuwe ploeg vinden maar de rest...
pi_193538178
quote:
Egan Bernal mikt op de Giro in 2021

Egan Bernal staat in augustus aan de start van zijn derde Tour de France, maar de twee andere grote ronden betwistte hij nog ooit. Toch is het zijn ambitie om ook de Giro en de Vuelta nog te winnen. Te beginnen met de Ronde van Italië volgend jaar. Daar heeft de klimmer zelfs een trainingsrit in het donker voor over.

De 23-jarige Colombiaan van Team Ineos won als eerste Colombiaan ooit de Tour. Dit jaar gaat hij resoluut voor een tweede eindzege, maar ook de Giro staat op zijn verlanglijstje. “Het is een ronde die me na aan het hart gaat en als ik meedoe, is het om te winnen”, vertelt hij aan de Italiaanse krant La Stampa. “Daarna wil ik hetzelfde doen in de Vuelta. Het lijkt me geweldig om ze alle drie te winnen en onderdeel te zijn van de geschiedenis van mijn sport.”

Eerst gaat het rastalent er alles aan doen om een tweede gele trui te veroveren. Met Froome en Thomas heeft Ineos meerdere troefkaarten aan de start. “Ik heb een uitstekende relatie met Froome en Thomas”, vertelt Bernal als hij nog maar eens moet uitleggen hoe het nu precies zit met het kopmanschap binnen de Britse wielerformatie. “We zijn eerlijk met elkaar, als echte professionals. Zoals altijd zal de koers bepalend zijn. Ik heb veel vertrouwen in het team.”

Zeven renners wisten in alle grote rondes binnen te rijven. Eddy Merckx, Bernard Hinault, Jacques Anquetil, Felice Gimondi en Alberto Contador deden het. In het huidige peloton slaagden nog twee renners in het huzarenstukje: Vincenzo Nibali en Bernals ploegmaat Chris Froome.

Trainen tot in het donker “om 100 jaar te worden”

Een grote ronde win je niet zomaar. Trainingsbeest Bernal had er gisteren een fikse tocht op zitten. Na 7,5 uur op de fiets had Bernal er 237 kilometer opzitten, goed voor meer dan 3000 hoogtemeters in totaal. “Om 100 jaar te kunnen worden”, schreef Bernal erbij op Instagram. De trainingsrit liep ook een beetje uit: de Colombiaan kwam in het donker toe.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 8 juni 2020 @ 15:49:40 #102
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193538275
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:40 schreef wimderon het volgende:

[..]

volgend jaar is Froome weg en dan wil de ploeg gewoon dat hij de Tour weer gaat winnen. Want dan is Bernal sowieso de absolute kopman
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_193538855
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2020 16:34 schreef Dale__Cooper het volgende:
In België mag er over vier weken weer gekoerst worden.
ik zit alweer klaar voor de GP Zottegem
pi_193539617
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 15:49 schreef rubbereend het volgende:

[..]

volgend jaar is Froome weg en dan wil de ploeg gewoon dat hij de Tour weer gaat winnen. Want dan is Bernal sowieso de absolute kopman
En hij was al eerder van plan om de Giro te rijden natuurlijk. Alleen liep dat iets anders af vorig jaar..
pi_193543280
quote:
De Nederlander deed enkele uitspraken in de podcast ‘De Polder’ over de “rotgeintjes” die werden uitgehaald onderling in de ploeg. Maar het zorgde ook voor kritiek nadien.

Jakobsen vertelde onder andere dat Elia Viviani kwaad was op hem omdat hij de Italiaan als neoprof had geklopt. “Op de training reden we zes sprints en ik klopte Viviani vijf keer”, zei de renner van Patrick Lefevere. “En ruim, vaak met een halve fiets. Ik dacht dat hij niet fit was… Toen kwam Yves Lampaert naar me toe en zei: Heb je z’n gezicht gezien? Dat stond op halfzeven!”

“Apenwereld”

Echt problemen met Viviani heeft Jakobsen nooit gehad, in tegentelling tot met de zogenaamde lead-outs in de ploeg. Zoals Fabio Sabatini. “Ik vond die niet goed. Toen stelde ik voor om Sabatini eens met Michael Morkov te wisselen. Ik heb dat met goede intenties gezegd, maar dat had ik natuurlijk nooit moeten doen. En dat heb ik later beseft. Ik heb Sabatini toen wel een berichtje gestuurd.”

“Die heeft vervolgens een half jaar geen woord tegen mij gezegd. Ik had er geen last van, want ik koerste niet vaak met hem. Tot ik plotseling wel met hem moest koersen… Dat lukte niet. Er waren toen eigenlijk twee sprinttreinen bij ons: de trein voor Gaviria, met Iljo Keisse, en de andere trein voor Viviani, met Sabatini. Die twee treinen waren echt concurrenten. Die Italianen waren ook wat op zichzelf, konden moeilijk Engels en praatten weinig met de rest.”, aldus Jakobsen.

“Ik weet dat Sabatini en Keisse elkaar toen wel hebben zitten pesten. Een deed een garnaal in de waszak van de andere, de andere plaste weer in diens waszak. Stoelen werden onder elkaar vandaan getrokken… Dat ging voortdurend over en weer. Je zit een beetje in een apenwereld, in een hiërarchie. We zijn een ploeg vol hanen. En zelfs de knechten willen af en toe testen of ze ook de kophaan kunnen zijn. Het is echt een mannenwereld. Ikzelf ben niet echt een haan, denk ik. Maar ik wil het wel graag zijn.”
Fabio is een kenner @showtimer
pi_193543727
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:14 schreef wimderon het volgende:

[..]

Fabio is een kenner @:showtimer
Ja dat is wel straf. Het mysterie blijft toch waarom een snotjong dit meteen ziet en de leiding jarenlang toekijkt. Het opportunistische gelijk van de zegeteller?
pi_193544699
FabioJakobsen twitterde op zondag 07-06-2020 om 17:17:47 You may have seen a story circulating based upon a recent interview that I gave. During the interview I told what I thought were some humorous stories about what can happen inside of a competitive cycling team, but my words have been taken out of context and used in a way that reageer retweet
FabioJakobsen twitterde op zondag 07-06-2020 om 17:17:47 I did not mean. I have spoken to the parties involved, who I have always had the upmost respect for as both teammates and competitors, and I look forward to seeing and racing with them again soon.
I sincerely apologise for any distress caused reageer retweet
  maandag 8 juni 2020 @ 22:55:50 #108
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_193544889
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:44 schreef Marcoss het volgende:
FabioJakobsen twitterde op zondag 07-06-2020 om 17:17:47 You may have seen a story circulating based upon a recent interview that I gave. During the interview I told what I thought were some humorous stories about what can happen inside of a competitive cycling team, but my words have been taken out of context and used in a way that reageer retweet
FabioJakobsen twitterde op zondag 07-06-2020 om 17:17:47 I did not mean. I have spoken to the parties involved, who I have always had the upmost respect for as both teammates and competitors, and I look forward to seeing and racing with them again soon.
I sincerely apologise for any distress caused reageer retweet
:Z :z :O ... deze humorloze wereld ....
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator dinsdag 9 juni 2020 @ 17:17:59 #109
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193554127
petercossins twitterde op dinsdag 09-06-2020 om 17:07:14 Not sure what this means for bike racing in Spain, but I guess spectators will be expected to wear masks at Spanish races. https://t.co/Xy0bMHtP2x reageer retweet
pi_193556129
Iemand interesse in dat Bruyneel interview?
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 9 juni 2020 @ 21:43:34 #111
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_193558731
ammattipyoraily twitterde op dinsdag 09-06-2020 om 21:41:36 The dates of Milano-San Remo and Il Lombardia are going to be readjusted, according to Gazzetta.

Milano-San Remo 8/8 → 22/8
Il Lombardia | 31/10 → 8/8 https://t.co/ZSCAxMvFgA reageer retweet
  dinsdag 9 juni 2020 @ 22:17:13 #112
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_193559413
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 19:21 schreef showtimer het volgende:
Iemand interesse in dat Bruyneel interview?
Ja.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_193560203
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:17 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ja.
Oke.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 22:55:48 #114
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_193560338
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:50 schreef showtimer het volgende:

[..]

Oke.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Danku!
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 23:12:12 #115
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_193560621
Vermakelijk interview maar ..
quote:
HUMO Hoe verklaar je die band?
BRUYNEEL «We zitten op dezelfde golflengte. Mannen als Vaughters, Tyler Hamilton en ook George Hincapie zijn mietjes, dat zijn geen mannen met ballen. En van dat soort jankers moet ik niet veel weten: ik kan daar gewoon niet tegen. Zelfs als mijn zoon begint te zeuren om niets tijdens het fietsen, krijg ik het. Lance is net zo.
Zit Johan niet met Hincapie in dezelfde podcast? :D
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_193562507
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 21:43 schreef Pino112 het volgende:
ammattipyoraily twitterde op dinsdag 09-06-2020 om 21:41:36 The dates of Milano-San Remo and Il Lombardia are going to be readjusted, according to Gazzetta.

Milano-San Remo 8/8 → 22/8
Il Lombardia | 31/10 → 8/8 https://t.co/ZSCAxMvFgA reageer retweet
Italiaanse chaos


Of is dat niet woke?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_193564328
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 23:12 schreef Mani89 het volgende:
Vermakelijk interview maar ..
[..]

Zit Johan niet met Hincapie in dezelfde podcast? :D
Bij Lance in The Move inderdaad :D :')
pi_193565070
quote:
Each line-up has mixed goals with a good balance of climbers, sprinters and versatile stage-hunters. The full squad listings are yet to be confirmed, but should become clear in the coming weeks.

Tour de France: Fabio Aru (Ita), Tadej Pogačar (Slo), Davide Formolo (Ita), David De la Cruz (Esp), Alexander Kristoff (Nor).

Giro d’Italia: Fernando Gaviria (Col), Maximiliano Richeze (Arg), Sebastian Molano (Col), Brandon McNulty (USA), Joe Dombrowski (USA), Valerio Conti (Ita), Diego Ulissi (Ita).

Vuelta España : David De la Cruz (Esp), Davide Formolo (Ita), Fabio Aru (Ita), Jasper Philipsen (Bel), Rui Costa (Por).

Mauro Gianetti (Team Principal) : “We are cautious but also optimistic. The solidarity within the team has been a great asset throughout this period and we aim to carry that forward as we move back to racing. A huge amount of work has been done by the team behind the scenes along with the help of our sponsors to ensure a viable safety protocol for when the racing returns.

The prospect of racing again soon is an exciting one for the team, the sponsors and also for the fans. The riders themselves are more motivated than ever with this new calendar.”
  woensdag 10 juni 2020 @ 13:17:37 #119
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_193566775
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:55 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Danku!
Als je 'frustratie' opzoekt in het woordenboek, staat er een foto van Johan Bruyneel bij.
  Moderator woensdag 10 juni 2020 @ 13:20:22 #120
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193566831
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 13:17 schreef AllesKaputt het volgende:

[..]

Als je 'frustratie' opzoekt in het woordenboek, staat er een foto van Johan Bruyneel bij.
Wel opmerkelijk dat Bruyneel het nog steeds niet helemaal snapt. Zoek je naar 'reflectie' dan staat er zeker geen foto van hem bij.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_193567815
Ik ben met Johan.
pi_193567824
Waarom gaat Nando niet naar de Tour trouwens?
pi_193568651
Mooi interview met Bruyneel! Maar een beetje gefrustreerd is ie wel inderdaad.
pi_193569229
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 14:20 schreef wimderon het volgende:
Waarom gaat Nando niet naar de Tour trouwens?
Blijkbaar willen ze de sprinters verdelen en rijdt Kristoff de Tour omdat hij anders geen klassiekers kan rijden. Maar goed, voorlopige selecties zijn er om nog meerdere keren gewijzigd te worden natuurlijk.
  Moderator woensdag 10 juni 2020 @ 16:33:09 #125
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193569737
quote:
Het Colombiaanse Team Medellin, met onder meer Óscar Sevilla en Fabio Duarte aan boord, heeft bij de UCI een ‘speciale vergunning’ aangevraagd om te mogen deelnemen aan de GP’s van Québec en Montréal. Opvallend, want continentale teams hebben volgens de UCI-regels geen startrecht in de WorldTour.
Ik zeg doen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 11 juni 2020 @ 07:45:18 #126
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_193578385
cyclingtips twitterde op donderdag 11-06-2020 om 05:11:40 The UCI just gave its highest honour – which has not been issued in 13 years – to the eccentric, erratic dictator of Turkmenistan.

So, we asked them some pointy questions.

https://t.co/f9EpFMkQf5 https://t.co/7F28B0hLBv reageer retweet
Hahahahaha
pi_193578629
sporza_koers twitterde op donderdag 11-06-2020 om 06:42:19 .@VCampenaerts sliep in hoogtetent van 4.700 meter hoogte, "hoogte waarop je net niet stilaan doodgaat": "Ongezien hoog hematocriet" #VirtualBaloiseBelgiumTour
https://t.co/vrwGstgP5a https://t.co/8HfTnCreTd reageer retweet
DeGendtThomas twitterde op donderdag 11-06-2020 om 08:14:23 @sporza_koers @VCampenaerts Ik wou iets tweeten over een bepaalde wielerbaas die de hoogtetent niet nodig had om zo hoog te geraken maar ik ga het niet doen. reageer retweet
Vrienden voor het leven
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  Moderator donderdag 11 juni 2020 @ 08:30:19 #128
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_193578728
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juni 2020 07:45 schreef Pino112 het volgende:
cyclingtips twitterde op donderdag 11-06-2020 om 05:11:40 The UCI just gave its highest honour – which has not been issued in 13 years – to the eccentric, erratic dictator of Turkmenistan.

So, we asked them some pointy questions.

https://t.co/f9EpFMkQf5 https://t.co/7F28B0hLBv reageer retweet
Hahahahaha
IJzersterk artikel.
  Moderator donderdag 11 juni 2020 @ 12:39:00 #129
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193582007
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juni 2020 07:45 schreef Pino112 het volgende:
cyclingtips twitterde op donderdag 11-06-2020 om 05:11:40 The UCI just gave its highest honour – which has not been issued in 13 years – to the eccentric, erratic dictator of Turkmenistan.

So, we asked them some pointy questions.

https://t.co/f9EpFMkQf5 https://t.co/7F28B0hLBv reageer retweet
Hahahahaha
Chanant.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator donderdag 11 juni 2020 @ 12:39:11 #130
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193582009
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 08:20 schreef Steven184 het volgende:
sporza_koers twitterde op donderdag 11-06-2020 om 06:42:19 .@:VCampenaerts sliep in hoogtetent van 4.700 meter hoogte, "hoogte waarop je net niet stilaan doodgaat": "Ongezien hoog hematocriet" #VirtualBaloiseBelgiumTour
https://t.co/vrwGstgP5a https://t.co/8HfTnCreTd reageer retweet
DeGendtThomas twitterde op donderdag 11-06-2020 om 08:14:23 @:sporza_koers @:VCampenaerts Ik wou iets tweeten over een bepaalde wielerbaas die de hoogtetent niet nodig had om zo hoog te geraken maar ik ga het niet doen. reageer retweet
Vrienden voor het leven
Gelachen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  donderdag 11 juni 2020 @ 13:10:51 #131
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_193582575
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 08:30 schreef Slobeend het volgende:

[..]

IJzersterk artikel.
Fantastisch inderdaad.

UCI :')
pi_193586675
‘TOUR 2021 KENT VOGEZENRIT MET FINISH OP LA PLANCHE DES BELLES FILLES’

Je verwacht het niet.
  donderdag 11 juni 2020 @ 17:31:03 #133
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193586940
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juni 2020 07:45 schreef Pino112 het volgende:
cyclingtips twitterde op donderdag 11-06-2020 om 05:11:40 The UCI just gave its highest honour – which has not been issued in 13 years – to the eccentric, erratic dictator of Turkmenistan.

So, we asked them some pointy questions.

https://t.co/f9EpFMkQf5 https://t.co/7F28B0hLBv reageer retweet
Hahahahaha
Nee dit kan niet
  donderdag 11 juni 2020 @ 17:59:04 #134
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_193587445
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 17:10 schreef Chiappucci het volgende:
‘TOUR 2021 KENT VOGEZENRIT MET FINISH OP LA PLANCHE DES BELLES FILLES’

Je verwacht het niet.
Stuitend gebrek aan originaliteit.
  donderdag 11 juni 2020 @ 18:45:03 #135
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_193588205
Put these foolish ambitions to rest.
  donderdag 11 juni 2020 @ 18:53:40 #136
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_193588342
quote:
Vroeger werd er nog wel eens afvaardiging gestuurd door ONCE, Banesto, Kelme of Festina. Doe mij die tijd terug.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_193597855
Mitchelton-Scott gaat per direct verder als Manuela Fundación.

https://www.greenedgecycl(...)or-prosperous-future
pi_193598398
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 10:39 schreef TheArt het volgende:
Mitchelton-Scott gaat per direct verder als Manuela Fundación.

https://www.greenedgecycl(...)or-prosperous-future
[ afbeelding ]
Die zag ik niet aankomen. En bijzondere kleurencombinatie wel.

Maar natuurlijk altijd goed voor de sport als er nieuwe sponsors instappen.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 11:23:44 #139
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_193598522
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 10:39 schreef TheArt het volgende:
Mitchelton-Scott gaat per direct verder als Manuela Fundación.

https://www.greenedgecycl(...)or-prosperous-future
[ afbeelding ]
Wat leuk, een aarsgewei!
  vrijdag 12 juni 2020 @ 11:26:16 #140
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193598566
Onverwacht maar positief. Wel een lelijke kleurencombinatie.
  Moderator vrijdag 12 juni 2020 @ 11:33:25 #141
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193598666
Ik moet zeggen dat ik dit toch wel een heel bijzonder verhaal vind.

De naam Manuela Fundacion ben ik al eerder tegengekomen, want deze stichting is een paar maanden geleden ook een Spaanse amateurploeg begonnen. Een half jaar later doen ze er ook maar gewoon een WT-ploeg bij, omdat het kan.

Ik snap het niet helemaal. Ze hebben een site die pas over een paar maanden online gaat? https://manuelafundacion.org/
quote:
'MANUELA GEBRUIKT ZIJN VLEUGELS OP 4 OKTOBER
Manuela Fundación is het hoogtepunt van een macro-sociaal project met solidariteitsdoeleinden dat diversifieert ten gunste van behoeftigen, sport of uitvoerende kunsten'
Lekker heldere omschrijving ook, dit kan werkelijk alles betekenen.

Op Facebook hebben ze 1,2k likes? :')
https://www.facebook.com/ManuelaFundacion/

Volgens die Facebookpagina zijn ze al een tijd actief, maar wat ze precies doen en waar het geld om een WT-ploeg te runnen vandaan komt wordt me niet duidelijk. Ja, de man achter het project zou rijk moeten zijn. Al is er over Francisco Huertas ook niet veel te vinden, behalve dat hij veel bedrijven zou moeten hebben. Recent wel gezellig een hapje gegeten met Stefano Garzelli, ook wat waard. Die hele Facebookpagina staat sowieso vol met allerlei filmpjes van bekende en minder bekende voetballers en wielrenners. Eigenlijk lijkt alles sportgerelateerd te zijn, ik kan niet echt achterhalen waar deze stichting nu daadwerkelijk voor staat.



Op de voorgrond staat ie, onze Francis. Lijkt meer op een tweedehands autoverkoper dan een gehaaide zakenman, maar oké. Is Manuela Fundacion daadwerkelijk een goed doel of is het een manier om lekker tegen bekende mensen aan te schurken?



Moet je kijken wat een proleet.

De naam Manuela Fundacion is overigens afgeleid van Manuela Huertas, de dochter van Francisco. Ik heb zomaar het vermoeden dat die dochter niet lang heeft geleefd. Treurig natuurlijk, en de aanleiding voor meneer Huertas om een stichting op te richten, om uh, uiteindelijk een WT-ploeg te sponsoren? Ik snap 'm niet.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_193598789
quote:
'MANUELA GEBRUIKT ZIJN VLEUGELS OP 4 OKTOBER
Manuela Fundación is het hoogtepunt van een macro-sociaal project met solidariteitsdoeleinden dat diversifieert ten gunste van behoeftigen, sport of uitvoerende kunsten'
_O- wat een tekst
  Moderator vrijdag 12 juni 2020 @ 11:47:10 #143
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193598825
Is mij ook niet geheel duidelijk. Zie op Facebook een foto van een baby.


Manuela Fundación kent haar basis in Granada en wordt geleid door zakenman Francisco Huertas en zijn vrouw Maria Angustias González. Zij hebben vooral eigen middelen gestoken in de organisatie. De ambitie van de stichting is ‘om bij te dragen aan de creatie van een beter ondersteunde wereld’.

In 2008 redde Huertas voetbalclub Granada CF van de ondergang, terwijl hij met zijn stichting ook sportverenigingen en individuele sporters uit Granada steunde en donaties deed aan meerdere goede doelen in de Andalusische stad.

“Het was een intense periode tussen de Manuela Fundación-directeur Emilio Rodriguez en Mitchelton-Scott-manager Shayne Bannen”, reageert Huertas. “Het is een ongelooflijke kans en een eer om deze overeenkomst te sluiten. We willen Gerry Ryan (ploegeigenaar GreenEDGE Cycling, red.) bedanken voor zijn bijdrage tot nu toe. Dat heeft de ploeg goed gedaan. Nu gaan wij zijn erfenis een boost geven.”
  vrijdag 12 juni 2020 @ 11:47:45 #144
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_193598835
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 11:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[KWALITEIT]

Uitstekende objectieve onderzoeksjournalistiek! Die meneer Huertas en zijn fundatie zien er zo schimmig uit, daar gaan we nog veel plezier aan beleven.
pi_193598859
De 3 meest linkse mannen op de foto in de post van RR, die zouden ook van de KGB kunnen zijn >:)
  Moderator vrijdag 12 juni 2020 @ 11:51:52 #146
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193598871
Dat het uiteindelijk bijvoorbeeld witwassen is van drugsgeld zal op een of andere manier wel in de romantiek passen van het wielrennen.
pi_193598936
Is er iets gezegd over het budget voor de nieuwe ploeg?
  vrijdag 12 juni 2020 @ 11:57:55 #148
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193598953
Ik snap sowieso niet dat je vele miljoenen stopt in een wielerteam in kader van sociaal project met solidariteitsdoeleinden?

Klinkt beetje als Africa's Team zo. Maar goed, in ieder geval een team gered...
pi_193598976
WK blijft hoogstwaarschijnlijk "gewoon" in Zwitserland dit jaar
  vrijdag 12 juni 2020 @ 12:09:05 #150
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_193599094
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 12:00 schreef Marcoss het volgende:
WK blijft hoogstwaarschijnlijk "gewoon" in Zwitserland dit jaar
^O^
pi_193599558
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 11:51 schreef Faraday01 het volgende:
De 3 meest linkse mannen op de foto in de post van RR, die zouden ook van de KGB kunnen zijn >:)
Dat lijkt me niet, maar jij herkent dus niemand?
  vrijdag 12 juni 2020 @ 12:41:04 #152
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_193599581
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 12:39 schreef showtimer het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet, maar jij herkent dus niemand?
De wenkbrauw danst over mijn scherm.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_193599627
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 12:41 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

De wenkbrauw danst over mijn scherm.
:) Zoveel androgynie zou de KGB nooit verdragen.
pi_193599632
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 11:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik snap sowieso niet dat je vele miljoenen stopt in een wielerteam in kader van sociaal project met solidariteitsdoeleinden?

Klinkt beetje als Africa's Team zo. Maar goed, in ieder geval een team gered...
Op deze manier fiscale voordelen?
  vrijdag 12 juni 2020 @ 13:00:31 #155
194695 franklop
Fran knock
pi_193599885
CdelVentoux twitterde op vrijdag 12-06-2020 om 12:51:19 @TourDeJose @oiram333 @8aldwin He promised to fund but apparently never paid Granada FC. https://t.co/RgNfMFm5OP He also tried to buy Real Jaén. https://t.co/7v8S8upgAd Hufrago, his building company, had some revenue issues and was involved in shady business. https://t.co/1FMpOaglDs - https://t.co/3FWyaRcpg1 reageer retweet
Klinkt als een fijne investeerder
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 12 juni 2020 @ 13:07:24 #156
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_193599985
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 13:00 schreef franklop het volgende:
CdelVentoux twitterde op vrijdag 12-06-2020 om 12:51:19 @:TourDeJose @:oiram333 @:8aldwin He promised to fund but apparently never paid Granada FC. https://t.co/RgNfMFm5OP He also tried to buy Real Jaén. https://t.co/7v8S8upgAd Hufrago, his building company, had some revenue issues and was involved in shady business. https://t.co/1FMpOaglDs - https://t.co/3FWyaRcpg1 reageer retweet
Klinkt als een fijne investeerder
Net zo betrouwbaar als dat ie eruit ziet dus
  vrijdag 12 juni 2020 @ 13:08:25 #157
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193600007
Nog een fris figuur erbij in het wielrennen! Precies wat we nodig hebben
  Moderator vrijdag 12 juni 2020 @ 13:09:32 #158
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193600025
Jammer dat het een mooie en relatieve schone ploeg is nu.
  Moderator vrijdag 12 juni 2020 @ 13:11:17 #159
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193600050
Toch best aardig ingeschat dus, al zeg ik het zelf.

Doet me een beetje denken aan die Garcia de la Vega bij Roda JC. Een club (of in dit geval een ploeg) in nood die alles aangrijpt om maar gered te kunnen worden en daarbij volledig voorbij gaat aan de historie van de redder in nood. Met mooie praatjes kom je een heel eind.

Over dat bedrijf van die man is ook vrij weinig te vinden. Ja, dat ie dus inderdaad een paar voetbalclubs heeft willen overnemen/redden. Het komt allemaal niet over als een stabiel opererende organisatie die even jaarlijks 10+ miljoen in een wielerploeg kan pompen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 13:12:02 #160
333483 Aguero
oooooooo
pi_193600059
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 13:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nog een fris figuur erbij in het wielrennen! Precies wat we nodig hebben
Het wordt ook wel weer tijd dat Oleg terugkomt, misschien kan hij CCC overnemen.
Citius, Altius, Fortius.
  Moderator vrijdag 12 juni 2020 @ 13:12:51 #161
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193600076
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 13:12 schreef Aguero het volgende:

[..]

Het wordt ook wel weer tijd dat Oleg terugkomt, misschien kan hij CCC overnemen.
Oleg heeft niet meer zo lang toch? ;(
  vrijdag 12 juni 2020 @ 13:13:40 #162
194695 franklop
Fran knock
pi_193600091
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 13:12 schreef Momo het volgende:

[..]

Oleg heeft niet meer zo lang toch? ;(
Wordt het binnenkort Tink-off ja?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Moderator vrijdag 12 juni 2020 @ 13:15:42 #163
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193600125
quote:
11s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 13:13 schreef franklop het volgende:

[..]

Wordt het binnenkort Tink-off ja?
https://www.wielerflits.nl/nieuws/oleg-tinkov-lijdt-aan-acute-leukemie/
pi_193600239
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 12:00 schreef Marcoss het volgende:
WK blijft hoogstwaarschijnlijk "gewoon" in Zwitserland dit jaar
Mooi
  Moderator vrijdag 12 juni 2020 @ 13:26:04 #165
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193600285
Van reddit:

quote:
I've looked into this individual who seems behind the Manuela Fundacion, someone by the name Francisco Huertas, or Francis Huertas.

He's described as an "entrepreneur" or "empresario" in Spanish by the media, which could mean a number of things, not all of them good.

It seems this individual tried to get into the football club Real Jaen which is now in the third division of the Spanish league, but it has some history... and here is where it get interesting folks, fasten your seat belts because the road is bumpy!

- On 2017 Francis, originally from Granada, meets with the Real Jaen so he can invest on it, probably to take control: https://cadenaser.com/emi(...)86465684_348486.html. Here is where we learn he is in the construction business, which in Spain, normally doesn't mean anything good. Seems that Real Jaen was in big trouble financially and Francis wanted to fix this.

- This local newspaper calls him "mysterious" https://www.ideal.es/real(...)0170207015624-v.html, his full name is "Francisco Antonio Huertas González" and he's only described as renowned entrepreneur. Seems that he was ready to chip in 400k for Real Jaen.

- Seems like the deal was really close, according with this piece from a local newspaper https://www.ideal.es/real(...)-20170314104138.html, he was supposed to take over 50,09% of Real Jaen.

- However, the deal did not end well, https://www.ideal.es/real(...)0170214010624-v.html "Where I'm not wanted, I don't want to go", says hurtfully Francis, according to this piece, he walked away of the deal because the Real Jaen supporters were sharing that his former construction business, called "Hufrago" was kinda shady.

And, oh boy, this is a big deal, searching for Hufrago, you can find tons of things, like that this company used to be the sponsor of the Granada football club, and that they didn't pay the sponsorship on time https://www.granadaenjueg(...)-pago-hasta-febrero-, workers on strike because their salaries are not paid, or even paid with a fake cheque https://www.elmundo.es/el(...)ucia/1235642862.html, he promised some sponsorship for the three wise men parade and he didn't pay for it https://www.granadahoy.co(...)yes_0_250775259.html, and he was part of a corruption scandal in Sevilla after receiving a bribery while being a public officer, where he had to bail out of jail by paying 200k https://www.antena3.com/n(...)584a8abb583dfcd.html

This hardly can get more shady than this, this guy is bad news.
(lol)
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 13:28:05 #166
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193600328
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 13:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Van reddit:
[..]

(lol)
Je kan altijd wat Roda hooligans inschakelen
  vrijdag 12 juni 2020 @ 13:32:23 #167
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193600396
Mitchelton-SCOTT heeft een heel groot probleem.

Je zou zeggen dat je toch wel een background check doet naar een investeerder...
  vrijdag 12 juni 2020 @ 13:32:57 #168
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_193600409
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 13:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mitchelton-SCOTT heeft een heel groot probleem.

Je zou zeggen dat je toch wel een background check doet naar een investeerder...
Jij denkt dat ze dat niet gedaan hebben?
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator vrijdag 12 juni 2020 @ 13:34:40 #169
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193600426
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 13:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mitchelton-SCOTT heeft een heel groot probleem.

Je zou zeggen dat je toch wel een background check doet naar een investeerder...
Ik gok dat er niet veel andere opties waren voor hun...een kat in het nauw...
  vrijdag 12 juni 2020 @ 13:37:28 #170
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193600450
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 13:32 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Jij denkt dat ze dat niet gedaan hebben?
Blijkbaar niet hahaha
pi_193600496
Fuglsang naar de Giro en dus dus niet in de klassiekers waar die vorig jaar zo sterk was.
pi_193600510
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 13:41 schreef Dale__Cooper het volgende:
Fuglsang naar de Giro en dus dus niet in de klassiekers waar die vorig jaar zo sterk was.
Ik gun Jakob wel een grote ronde. Maar ja, zijn eerste top 5 moet hij nog steeds klaarspelen.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 13:43:43 #173
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_193600522
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 13:37 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Blijkbaar niet hahaha
Waaruit blijkt dat precies? Dat soort posts zijn heel informatief, maar geven geen enkele inzage in of het dealtje juridisch wel of niet dichtgetimmerd is.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_193600523
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 13:42 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Ik gun Jakob wel een grote ronde. Maar ja, zijn eerste top 5 moet hij nog steeds klaarspelen.
Ja, samen met Roglic toch wel de koning van de korte rittenkoersen en dan ook nog zo sterk in de klassiekers. Je zou toch zeggen dat het er in een grote ronde ook een keer moet uitkomen.
pi_193600611
Fugl lijkt vooral moeite te hebben met 3 weken op topniveau blijven. En het helpt niet dat hij er ook regelmatig bij ging liggen in het verleden..
pi_193601607
quote:
The UCI Management Committee endorsed decisions taken on 9 June by the Professional Cycling Council – a body comprising representatives of riders (CPA), teams (AIGCP) and organisers (AIOCC) – concerning upcoming races on the 2020 UCI WorldTour calendar.

Il Lombardia (Italy) will finally take place on 15 August. The Gree-Tour of Guangxi (China), previously scheduled for 15-20 October, will now take place on 5-10 November. The EuroEyes Cyclassics Hamburg (Germany), which had not yet been allocated a date, will take place next 3 October, while another German race, Eschborn-Frankfurt has been cancelled this year.

Two other competitions, the Prudential RideLondon-Surrey Classic (Great Britain) and A Travers la Flandre (Belgium) have also been cancelled.
Lombardije nu tijdens de Dauphiné dus, dat scheelt wel qua deelnemersveld, o.a. Bardet, Pinot, Roglic, Dumoulin, Mollema, Valverde, Quintana en Landa staan op de voorlopige startlijst voor de Dauphiné.
pi_193601646
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 13:43 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Ja, samen met Roglic toch wel de koning van de korte rittenkoersen en dan ook nog zo sterk in de klassiekers. Je zou toch zeggen dat het er in een grote ronde ook een keer moet uitkomen.
Voor Fuglsang geldt toch geen enkele normale maatstaf? Geen enkele bovengemiddeld getalenteerde renner zou moeten tekenen voor zijn pre-2019 palmares.
pi_193601701
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 15:11 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Lombardije nu tijdens de Dauphiné dus, dat scheelt wel qua deelnemersveld, o.a. Bardet, Pinot, Roglic, Dumoulin, Mollema, Valverde, Quintana en Landa staan op de voorlopige startlijst voor de Dauphiné.
Je kan volgens mij rustig stellen dat niemand met serieuze Tourplannen aan de start van Lombardije komt
  Moderator vrijdag 12 juni 2020 @ 16:07:28 #179
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_193602389
De koers van de foglie morte in de zomer, nee dat kan niet!
  vrijdag 12 juni 2020 @ 16:08:46 #180
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_193602405
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 16:07 schreef Slobeend het volgende:
De koers van de foglie morte in de zomer, nee dat kan niet!
Inderdaad, wat was er mis met de oude datum?
  Moderator vrijdag 12 juni 2020 @ 16:13:20 #181
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193602461
https://www.cyclingnews.c(...)other-glass-ceiling/

Dit vinden jullie vast een enorm interessant artikel.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_193602490
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 15:16 schreef showtimer het volgende:

[..]

Je kan volgens mij rustig stellen dat niemand met serieuze Tourplannen aan de start van Lombardije komt
Zou Matje een poging gaan doen?
pi_193602501
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 16:08 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Inderdaad, wat was er mis met de oude datum?
De druk van de tweede golf.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 16:17:59 #184
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_193602507
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 16:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
https://www.cyclingnews.c(...)other-glass-ceiling/

Dit vinden jullie vast een enorm interessant artikel.
Als ik de resultaten van Cory Williams bekijk zie ik alleen maar DNF staan.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator vrijdag 12 juni 2020 @ 16:19:47 #185
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193602524
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 16:17 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Als ik de resultaten van Cory Williams bekijk zie ik alleen maar DNF staan.
https://firstcycling.com/rider.php?r=39984

Blinkt vooral uit bij die Amerikaanse criteriums.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_193602534
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 16:15 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Zou Matje een poging gaan doen?
Ik ben geen Matje expert.
  Moderator vrijdag 12 juni 2020 @ 16:21:34 #187
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_193602542
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 16:20 schreef showtimer het volgende:

[..]

Ik ben geen Matje expert.
Hoe dan ook gaan we weer koersen.
pi_193602618
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 16:21 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Hoe dan ook gaan we weer koersen.
Wat een feest. @Mani89 @Rellende_Rotscholier
  vrijdag 12 juni 2020 @ 16:29:13 #189
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_193602634
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 16:28 schreef showtimer het volgende:

[..]

Wat een feest. @:Mani89 @:Rellende_Rotscholier
2de golf komt eraan, dan gaat iedereen de schuilkelders weer in.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator vrijdag 12 juni 2020 @ 16:30:33 #190
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193602650
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 16:28 schreef showtimer het volgende:

[..]

Wat een feest. @:Mani89 @:Rellende_Rotscholier
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_193602675
quote:
Video niet beschikbaar
Deze video bevat content van LFP. Deze partner heeft de weergave van deze video via deze website of app geblokkeerd.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 16:33:10 #192
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_193602684
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 16:32 schreef showtimer het volgende:

[..]

Video niet beschikbaar
Deze video bevat content van LFP. Deze partner heeft de weergave van deze video via deze website of app geblokkeerd.

Poh, de Franse competitiebond zit er bovenop
  Moderator vrijdag 12 juni 2020 @ 16:33:45 #193
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193602688
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 16:32 schreef showtimer het volgende:

[..]

Video niet beschikbaar
Deze video bevat content van LFP. Deze partner heeft de weergave van deze video via deze website of app geblokkeerd.

Bekijken op YouTube staat eronder toch, tamzak.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_193602743
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 16:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Bekijken op YouTube staat eronder toch, tamzak.
Ik ben loyaal aan FOK!
  Moderator vrijdag 12 juni 2020 @ 16:39:08 #195
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193602772
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 16:37 schreef showtimer het volgende:

[..]

Ik ben loyaal aan FOK!
Je hebt niet eens een abonnement.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_193602781
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 16:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Je hebt niet eens een abonnement.
Wie wel? (lol)
  Moderator vrijdag 12 juni 2020 @ 16:41:20 #197
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193602805
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 16:39 schreef showtimer het volgende:

[..]

Wie wel? (lol)
heywoodu!

En hij weet doorgaans wel welke abonnementen goed voor je zijn, kijk maar naar de PLAYER.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_193602807
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 16:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

https://firstcycling.com/rider.php?r=39984

Blinkt vooral uit bij die Amerikaanse criteriums.
Justin en Corey WIlliams en hun Legion of LA team zijn wel leuk om te volgen. Echte criteriumrijders inderdaad.

Dit is wel een mooi filmpje over hen:


En hier kun je ze vanuit koers in actie zien:



[ Bericht 0% gewijzigd door Mykonos op 12-06-2020 16:54:12 ]
Demain, on roule
pi_193602825
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 16:29 schreef Mani89 het volgende:

[..]

2de golf komt eraan, dan gaat iedereen de schuilkelders weer in.
Daarom wilde Lombardije eerder op de kalender :D
  Moderator vrijdag 12 juni 2020 @ 16:47:46 #200
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_193602885
quote:
Ik zal nooit vergeten dat je mij kinderlijk naïef noemde.
pi_193602977
Legion wil toch ook Pro-continentaal worden? Ik meen dat ergens voorbij te hebben zien komen. Ze doen wel het goed in die Amerikaanse koersen in ieder geval.
pi_193602988
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 16:47 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Ik zal nooit vergeten dat je mij kinderlijk naïef noemde.
Lucht je hart. Misschien tijd om aandelen Basic Fit aan te schaffen.
  Moderator vrijdag 12 juni 2020 @ 16:55:20 #203
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193603000
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 16:47 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Ik zal nooit vergeten dat je mij kinderlijk naïef noemde.
Het is ook niet zo moeilijk om de waarheid te onthouden.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_193603035
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 16:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

heywoodu!

En hij weet doorgaans wel welke abonnementen goed voor je zijn, kijk maar naar de PLAYER.
Dat wordt wel een voetballoos bestaan, maar is dat erg?
pi_193603038
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 16:15 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Zou Matje een poging gaan doen?
Hij is daar toch al voor de Strade Bianche en Milaan-San Remo. Het zou mij niks verbazen, maar het lijkt mij wel te zwaar voor hem.

Dan een paar weken mountainbiken en in oktober weer de klassiekers.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 16:57:45 #206
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_193603043
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 16:55 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Het is ook niet zo moeilijk om de waarheid te onthouden.
Hou deze persoonlijke vetes uit het centrale Wielrennen topic aub
  Moderator vrijdag 12 juni 2020 @ 16:57:45 #207
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193603044
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 16:57 schreef showtimer het volgende:

[..]

Dat wordt wel een voetballoos bestaan, maar is dat erg?
Voetbal is geen sport, dus dat lijkt me niet.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator vrijdag 12 juni 2020 @ 16:58:44 #208
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193603076
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 16:57 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Hou deze persoonlijke vetes uit het centrale Wielrennen topic aub
Pseudomodden, even noten.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 17:01:33 #209
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_193603120
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 16:15 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Zou Matje een poging gaan doen?
Zou het wat uitmaken?
Put these foolish ambitions to rest.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 12 juni 2020 @ 17:02:27 #210
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_193603135
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 16:39 schreef showtimer het volgende:

[..]

Wie wel? (lol)
*O*
pi_193603610
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 16:57 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Hij is daar toch al voor de Strade Bianche en Milaan-San Remo.
Is dat een Corona argument? Kalender is aan de andere kant compacter dan ooit. Hageland zal hij ook wel leuk vinden.
pi_193604238
Flanders Classics heeft de parcoursen van de 4 koersen van hen die nog wel doorgaan dit jaar (Brabantse Pijl, Gent-Wevelgem, Scheldeprijs en Ronde van Vlaanderen) ingekort. Voor Vlaanderen betekent dat nog 'maar' 243 km, Tenbosse en de Muur zijn geschrapt en de Valkenberg is toegevoegd.
pi_193605548
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 16:20 schreef showtimer het volgende:

[..]

Ik ben geen Matje expert.
We schakelen even over naar @Momo
  Moderator vrijdag 12 juni 2020 @ 19:57:49 #214
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193605593
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 19:54 schreef wimderon het volgende:

[..]

We schakelen even over naar @:Momo
_O-

Volgens mij heeft hij gezegd dat hij in alle 5 monumenten gaat starten waarschijnlijk dus ja
w/
pi_193605634
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 18:20 schreef TheArt het volgende:
Flanders Classics heeft de parcoursen van de 4 koersen van hen die nog wel doorgaan dit jaar (Brabantse Pijl, Gent-Wevelgem, Scheldeprijs en Ronde van Vlaanderen) ingekort. Voor Vlaanderen betekent dat nog 'maar' 243 km, Tenbosse en de Muur zijn geschrapt en de Valkenberg is toegevoegd.
Jammer, maar dit jaar nog wel te snappen. Als het maar niet de nieuwe standaard wordt.
pi_193605659
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 15:16 schreef showtimer het volgende:

[..]

Je kan volgens mij rustig stellen dat niemand met serieuze Tourplannen aan de start van Lombardije komt
Zouden de drie Italiaanse wedstrijden + eventueel Limousin geen alternatief zijn? De Valverdes, Mollema's en Pinots van deze wereld zie ik dat wel doen.
pi_193605671
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 18:20 schreef TheArt het volgende:
Flanders Classics heeft de parcoursen van de 4 koersen van hen die nog wel doorgaan dit jaar (Brabantse Pijl, Gent-Wevelgem, Scheldeprijs en Ronde van Vlaanderen) ingekort. Voor Vlaanderen betekent dat nog 'maar' 243 km, Tenbosse en de Muur zijn geschrapt en de Valkenberg is toegevoegd.
243k kan voor sommige renners echt een verschil maken. Jammer van de muur maar zo ver van de finish meestal niet beslissend. Behalve natuurlijk in het Gilbert jaar.
pi_193605695
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 20:02 schreef wimderon het volgende:

[..]

Zouden de drie Italiaanse wedstrijden + eventueel Limousin geen alternatief zijn? De Valverdes, Mollema's en Pinots van deze wereld zie ik dat wel doen.
Mollema zal graag aan de start staan in Lombardije met startnummer 1. Best het overwegen waard :Y
pi_193605751
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 20:02 schreef wimderon het volgende:

[..]

Zouden de drie Italiaanse wedstrijden + eventueel Limousin geen alternatief zijn? De Valverdes, Mollema's en Pinots van deze wereld zie ik dat wel doen.
Zonder einde tijdperk Covid? Madiot staat dat nooit toe. Daar zit zelfs geen eventuele quarantaine tweeweekse meer tussen.
pi_193605886
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 20:08 schreef showtimer het volgende:

[..]

Zonder einde tijdperk Covid? Madiot staat dat nooit toe. Daar zit zelfs geen eventuele quarantaine tweeweekse meer tussen.
Tibo houdt van Italië en haat de druk in en van Frankrijk, die grijpt elk excuus aan. Hoop ik dan, deelnemersveldgewijs.
pi_193606012
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:30 schreef franklop het volgende:
Ccc stopt als sponsor na dit seizoen
quote:
CCC Team is op zoek naar een nieuwe titelsponsor aangezien de huidige hoofdsponsor, schoenenfabrikant CCC, zich na dit seizoen terugtrekt uit die rol. Als we het Italiaanse La Gazzetta dello Sport mogen geloven, heeft het Amerikaanse bedrijf Rally interesse om in te stappen.

“Vooruitkijkend naar 2021 zal CCC niet langer de titelsponsor zijn, dus we zijn nu actief op zoek naar een nieuwe titelsponsor”, waren de woorden van Ochowicz op maandag 8 juni. “We begeven ons in een onzekere tijd, maar we zijn ervan overtuigd dat er bedrijven zijn die willen investeren in de wielersport vanwege de toenemende populariteit.”

Ochowicz lijkt nu een potentiële nieuwe hoofdsponsor te hebben gevonden in Rally. Het gezondheidsbedrijf kent de wielerwereld van binnenuit, aangezien Rally al lange tijd sponsor is van wielerploeg Rally Cycling. Deze formatie rijdt dit seizoen op een ProTeam-licentie en wist in het verleden renners als Sepp Kuss en Brandon McNulty op te leiden.

Volgens La Gazetta dello Sport zullen Rally en Ochowicz mogelijk snel tot een akkoord komen. Toch moeten er nog wat plooien worden gladgestreken. Zo heeft CCC Team een contract met fietsconstructeur Giant, terwijl Rally een doorlopende verbintenis heeft met Felt. Wat voor consequenties de mogelijke deal heeft voor het PCT-team van Rally, is op dit moment nog ongewis.
  Moderator vrijdag 12 juni 2020 @ 20:34:47 #222
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193606110
Adam de Vos in de WT, daar worden we ook niet echt beter van.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_193606323
quote:
Iedereen wil naar de Ronde van Burgos: “40 ploegen hebben zich aangemeld”

De organisatie van de Ronde van Burgos kampt met een luxeprobleem. De vijfdaagse rittenkoers start op 28 juli als een van de eerste van het seizoen. De WorldTour-ploegen staan bijgevolg in de rij om deel te nemen.

Vorig jaar maakten slechts vier WorldTour-formaties hun opwachting in Burgos. Movistar, Team Ineos, UAE Team Emirates en Team Dimension Data stonden aan de start van de lastige rittenkoers.

“We hebben veertig teams die mee willen doen”, vertelt Ángel Carretón aan Burgos Deporte. “We zijn ervan overtuigd dat alle grote namen in Burgos gaan starten”, maakt de organisator zich sterk.

De Ronde van Burgos eindigt op 2 augustus met een etappe naar de Lagunas de Neila. Vorig jaar was Ivan Ramiro Sosa (Team Ineos) de eindwinnaar.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 20:58:49 #224
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_193606458
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 20:29 schreef wimderon het volgende:

[..]

[..]

Een terugkeer van Svein Tuft in de World Toer?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_193606491
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 20:58 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Een terugkeer van Svein Tuft in de World Toer?
Rob Britton gaat volgend jaar naar Vueltawinst fladderen.
pi_193608384
TourDeJose twitterde op vrijdag 12-06-2020 om 18:47:38 Good piece where @inrng explains why I have an uneasy, 'too good to be true' feeling about the new Team Manuela Fundacion https://t.co/LOzD9JrAUd reageer retweet
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_193608615
Gaat Huerta ook voor Huertas rijden eigenlijk?
  vrijdag 12 juni 2020 @ 23:15:28 #228
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_193608789
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 22:55 schreef Steven184 het volgende:
TourDeJose twitterde op vrijdag 12-06-2020 om 18:47:38 Good piece where @:inrng explains why I have an uneasy, 'too good to be true' feeling about the new Team Manuela Fundacion https://t.co/LOzD9JrAUd reageer retweet
jonas_creteur twitterde op vrijdag 12-06-2020 om 20:07:51 @TourDeJose @faustonef @inrng In Flanders they say: er is stront aan de knikker (there's shit on the marble). reageer retweet
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_193609735
quote:
“Slag in het aangezicht”

Burgemeester van Geraardsbergen Guido De Padt (Open VLD) is erg ontstemd dat Flanders Classics de Muur van Geraardsbergen uit het parcours van de Ronde van Vlaanderen (18/10) heeft gehaald. “Dit is een slag in het aangezicht van wielerminnend Vlaanderen”, verklaart hij vrijdagavond.

“Om teams en renners de mogelijkheid te geven voldoende rust in te bouwen tussen wedstrijden die elkaar in oktober in sneltempo opvolgen, heeft Flanders Classics in overleg met verschillende teams besloten de afstand van z’n wedstrijden licht in te korten”, zo motiveerde de organisator eerder op de dag zijn beslissing.

De noodzaak om het parcours in te korten is volgens Guido De Padt echter een “drogreden, waarbij men een slag geeft in het aangezicht van wielerminnend Vlaanderen”.

“Het is ondenkbaar dat men niet in staat zou zijn geweest om het inkorten van het parcours elders te zoeken”, aldus de burgemeester. “En dan kan men niet anders vermoeden dan dat revanche aan de basis ligt van de onbegrijpelijke ingreep. Geraardsbergen heeft verleden jaar geweigerd om een smak geld te betalen aan de organisatie voor de doortocht. We waren van oordeel dat dit met een doortocht op circa 100 km van de aankomst niet meer verantwoord was. En dat zal wellicht een rol gespeeld hebben bij het nemen van de beslissing. Een wielertycoon en een monument wordt zomaar opzij geschoven: “l’histoire se répète”...”

Begin december 2019 werd op het schepencollege van Geraardsbergen beslist niet meer te betalen aan Flanders Classics. De stad diende 50.000 euro op te hoesten voor een doortocht van Vlaanderens Mooiste en dat vond het schepencollege te duur.
pi_193613169
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 18:20 schreef TheArt het volgende:
Flanders Classics heeft de parcoursen van de 4 koersen van hen die nog wel doorgaan dit jaar (Brabantse Pijl, Gent-Wevelgem, Scheldeprijs en Ronde van Vlaanderen) ingekort. Voor Vlaanderen betekent dat nog 'maar' 243 km, Tenbosse en de Muur zijn geschrapt en de Valkenberg is toegevoegd.
Ik vraag me af waar deze beslissingen zo vandaan komen?
Het zal wel voort komen uit 'het drukke programma', maar betwijfel eigenlijk of zulke maatregelen ook maar enig effect hebben.
Is dit uberhaubt gedaan naar aanleiding van een wens of zomaar door deze organisatie besloten?
  Moderator zaterdag 13 juni 2020 @ 12:11:22 #231
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193613202
Tomas Van Den Spiegel neemt echt alleen maar lachwekkende beslissingen.

Waarom heeft een basketballer dan ook iets te zeggen over wielrennen? Waanzinnig.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  zaterdag 13 juni 2020 @ 12:40:56 #232
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_193613479
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 12:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Tomas Van Den Spiegel neemt echt alleen maar lachwekkende beslissingen.

Waarom heeft een basketballer dan ook iets te zeggen over wielrennen? Waanzinnig.
Lefevre gaat binnenkort voorstellen om de basket lager te hangen bij basketbal zodat ook Evenepoel en Ewan eens mee kunnen doen :-p
Net efkes anges
pi_193613537
quote:
‘Eén keer heb ik het lastig gehad, toen ik met een cameraploeg de service course binnenstapte. Zo vol en zo stil en niet weten wanneer en of er beweging in zou komen. Ik kreeg de tranen in mijn ogen.’ Patrick Lefevere had zich zijn veertigste jaar als ploegleider/manager helemaal anders voorgesteld.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193613743
quote:
Zondag is het een jaar geleden dat Tom Dumoulin (29) zijn laatste wedstrijd reed. Twaalf maanden zonder koers: hoeveel renner ben je dan nog? “Natuurlijk twijfel ik.”
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was dat pasta verhaal al bekend? :D
pi_193613907
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 12:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Tomas Van Den Spiegel neemt echt alleen maar lachwekkende beslissingen.

Waarom heeft een basketballer dan ook iets te zeggen over wielrennen? Waanzinnig.
Mart Smeets heeft het ook veertig jaar lang gedaan.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 13 juni 2020 @ 13:57:46 #236
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_193614248


Nieuw zomertenue Sunweb.
pi_193614675
Nieuw is het niet, volgens mij :D
  zondag 14 juni 2020 @ 18:29:17 #238
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_193629624
quote:
01 Thibault Guernalec Team Arkea-Samsic 16:27
02 Fabien Schmidt U.C.Briochine + 06
03 Eddy Le Huitouze Club Bretagne Juniors + 26
04 Jérémy Patoux Côtes d'Armor-Marie Morin + 33
05 Maxime Cam B&B Hotels-Vital Concept + 49
06 Killian Briand V.S.Valletais + 53
07 Thibault D'Hervez Côtes d'Armor-Marie Morin + 53
08 Ilan Guern Club Bretagne Juniors + 55
09 Titouan Favennec Veloce Vannetais + 58
10 William Philippe - + 58
11 Alan Boileau V.C.Pays de Loudéac + 1:00
12 Hugo Rivallain Hennebont Cyclisme + 1:00
13 Owen Musset - + 1:01
Er is gekoerst vandaag in Frankrijk, jawel. Le Huitouze. :D
Put these foolish ambitions to rest.
pi_193636462
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:29 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Er is gekoerst vandaag in Frankrijk, jawel. Le Huitouze. :D
Ook op Cyprus, daar heeft Zakarin een berg-challenge gewonnen.
pi_193636886
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 09:27 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Ook op Cyprus, daar heeft Zakarin een berg-challenge gewonnen.
Krijg ik nu FPCL punten?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_193637756
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2020 12:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Tomas Van Den Spiegel neemt echt alleen maar lachwekkende beslissingen.

Waarom heeft een basketballer dan ook iets te zeggen over wielrennen? Waanzinnig.
Toen hij vorig jaar vlak voor de Ronde kritiek op het parcours kreeg counterde meneer vd spiegel met de legendarische woorden " we willen legendarische renners als winnaar, niet iemand als Bettiol" en prompt won Alberto de Ronde omdat de "legendarische renners" naar elkaar keken. Oeps, duizend bommetjes en granaatjes
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_193637871
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:24 schreef Sabata het volgende:

[..]

Toen hij vorig jaar vlak voor de Ronde kritiek op het parcours kreeg counterde meneer vd spiegel met de legendarische woorden " we willen legendarische renners als winnaar, niet iemand als Bettiol" en prompt won Alberto de Ronde omdat de "legendarische renners" naar elkaar keken. Oeps, duizend bommetjes en granaatjes
Bijna goed, maar dat was de nieuwe baas van d'n Anderlecht.
  Moderator dinsdag 16 juni 2020 @ 13:00:43 #243
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193654574
https://cyclingtips.com/2(...)-scotts-new-sponsor/

quote:
Multiple sources close to the team tell CyclingTips that all riders and staff are currently being paid 30% of their regular salary, and that that arrangement will remain in place until the end of the year. And that’s in spite of the new sponsor coming on board.
(lol)
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator dinsdag 16 juni 2020 @ 13:08:35 #244
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193654682
quote:
Echt kut voor die renners, zeker voor de knechten die al geen fortuin verdienen...
  Moderator dinsdag 16 juni 2020 @ 13:11:47 #245
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193654732
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 13:08 schreef Momo het volgende:

[..]

Echt kut voor die renners, zeker voor de knechten die al geen fortuin verdienen...
Ik denk dat het beste advies voor die renners is om hun makelaars aan het werk te zetten, dit kan bijna niet goed aflopen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_193655961
quote:
Peter Sagan bevestigt: geen kasseiklassiekers dit jaar, herstart in Strade Bianche

Het hing al enige tijd in de lucht en is nu ook bij de gespecialiseerde website Cyclingnews bevestigd door teammanager Ralph Denk en sportdirecteur Enrico Poitschke: Peter Sagan (30) zal niet aan de start komen van de kasseiklassiekers. De kopman van BORA-hansgrohe kiest voor de dubbel Tour-Giro.

Door de korte periode tussen het einde van de Tour en de start van de Giro was het niet zeker of de Slovaak zich aan het originele plan om de dubbel te doen zou houden. Tussenin staat ook nog het WK in Zwitserland op het programma, al acht de Slovaak zich daar kansloos. Maar tussen de start van de Tour en het einde van de Giro liggen slechts 58 dagen waarin 42 etappes moeten worden afgewerkt.

Door deze beslissing, vermoedelijk beïnvloed door een financieel aanbod van Giro-organisator RCS, laat Sagan onder anderen de Ronde van Vlaanderen, Parijs-Roubaix en Gent-Wevelgem schieten, wedstrijden die hij in het verleden allemaal wist te winnen.

Sagan herbegint het seizoen op 1 augustus en rijdt in de daaropvolgende dagen ook Milaan-Turijn en Milaan-Sanremo (8 augustus). Als voorbereiding op de Tour staat hij dan weer aan de start van het Criterium du Dauphiné.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 15:43:03 #247
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_193656797
Is het al 1 augustus?
  dinsdag 16 juni 2020 @ 18:56:25 #248
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_193659682
Niki heeft een flinke chuté gemaakt.
thijszonneveld twitterde op dinsdag 16-06-2020 om 18:52:36 Niki Terpstra hard gevallen, ligt in het ziekenhuis. https://t.co/r4mBQwf5xu reageer retweet
pi_193659683
ramonavdlecq twitterde op dinsdag 16-06-2020 om 18:41:24 Helaas zijn de geruchten waar. Niki is vandaag hard ten val gekomen tijdens een fiets training. Hij ligt in het ziekenhuis en zal hier nog wel een paar dagen moeten blijven. Hij is niet in levensgevaar maar zal wel… https://t.co/x5ciVhreUi reageer retweet
pi_193659699
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 15:43 schreef DecoAoreste het volgende:
Is het al 1 augustus?
Zondag al een duel tussen Pogacar en Roglic hé _O_

Al acht ik de kans groot dat ze beiden niet winnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Marcoss op 16-06-2020 19:07:16 ]
  Moderator dinsdag 16 juni 2020 @ 19:01:41 #251
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193659753
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 18:56 schreef Marcoss het volgende:
ramonavdlecq twitterde op dinsdag 16-06-2020 om 18:41:24 Helaas zijn de geruchten waar. Niki is vandaag hard ten val gekomen tijdens een fiets training. Hij ligt in het ziekenhuis en zal hier nog wel een paar dagen moeten blijven. Hij is niet in levensgevaar maar zal wel… https://t.co/x5ciVhreUi reageer retweet
Zit hem ook niet echt mee sinds zijn overstap.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 19:02:12 #252
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193659769
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 18:57 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Zondag al een duel tussen Pogacar en Rogltc hé _O_

Al acht ik de kans groot dat ze beiden niet winnen.
Juichen voor Polanc _O_
  dinsdag 16 juni 2020 @ 19:02:17 #253
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_193659771
Einde carrière Terpstra? Dit jaar komt hij niet meer in actie lijkt me...
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 16 juni 2020 @ 19:02:25 #254
408813 crew  trein2000
pi_193659774
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 18:56 schreef Marcoss het volgende:
ramonavdlecq twitterde op dinsdag 16-06-2020 om 18:41:24 Helaas zijn de geruchten waar. Niki is vandaag hard ten val gekomen tijdens een fiets training. Hij ligt in het ziekenhuis en zal hier nog wel een paar dagen moeten blijven. Hij is niet in levensgevaar maar zal wel… https://t.co/x5ciVhreUi reageer retweet
Einde carrière.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193659790
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 19:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Zit hem ook niet echt mee sinds zijn overstap.
einde contract dit seizoen? Best een gok dan om te nemen want met breuken, klaplong en een hersenschudding gaat hij voorlopig niet fietsen
  dinsdag 16 juni 2020 @ 19:04:29 #256
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193659810
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 19:03 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

einde contract dit seizoen? Best een gok dan om te nemen want met breuken, klaplong en een hersenschudding gaat hij voorlopig niet fietsen
Er is gelukkig een opvanghuis voor zulke renners _O_
  dinsdag 16 juni 2020 @ 19:04:38 #257
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193659816
Zuur voor Niki. Ben wel enigszins benieuwd hoe dat is gebeurd. Op de dijk daar zit je doorgaans op aparte fietspad met slechts een paar kruisingen.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 19:07:09 #258
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_193659850
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 19:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Einde carrière.
Dat was het al toen hij wegging bij Patje
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 19:08:19 #259
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_193659872
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 18:57 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Zondag al een duel tussen Pogacar en Roglic hé _O_

Al acht ik de kans groot dat ze beiden niet winnen.
Oh dat is wel tof, dat had ik even gemist. Ik lees het net op Wielerflits. Wel interessante zienswijze van de Sloveense bond, misschien is het wel een unieke kans om meer toppers aan de start te krijgen dan normaal.
pi_193659936
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 19:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zuur voor Niki. Ben wel enigszins benieuwd hoe dat is gebeurd. Op de dijk daar zit je doorgaans op aparte fietspad met slechts een paar kruisingen.
Rivkah weet
https://nos.nl/uitzending/50621-nos-sportjournaal.html
  Moderator dinsdag 16 juni 2020 @ 19:13:35 #261
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193659945
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 19:03 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

einde contract dit seizoen? Best een gok dan om te nemen want met breuken, klaplong en een hersenschudding gaat hij voorlopig niet fietsen
Zeker een gok. Van de andere kant kreeg Pozzovivo ook een tweejarig contract aangeboden, terwijl hij op leeftijd was en zwaar geblesseerd. Het kan dus wel.

Het zal wel tegen andere financiële voorwaarden zijn, maar Niki zal inmiddels zijn schaapjes wel op het droge hebben.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 19:19:41 #262
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 16 juni 2020 @ 19:26:15 #263
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_193660175
Met de heli ook echt, dat gebeurt niet supervaak.
pi_193660241
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 18:57 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Zondag al een duel tussen Pogacar en Roglic hé _O_

Al acht ik de kans groot dat ze beiden niet winnen.
Is dit ergens te zien?
pi_193660264
Terpstra -O-
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 16 juni 2020 @ 19:41:35 #266
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193660420
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 19:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zuur voor Niki. Ben wel enigszins benieuwd hoe dat is gebeurd. Op de dijk daar zit je doorgaans op aparte fietspad met slechts een paar kruisingen.
Het verbaast me dat je überhaupt kruisingen hebt op zo'n dijk :@
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 16 juni 2020 @ 19:44:03 #267
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193660456
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 19:41 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Het verbaast me dat je überhaupt kruisingen hebt op zo'n dijk :@
Er is middenin een stukje waar je nog wat huizen hebt en een bedrijf oid. Op eind parkeerplaatsje met frietboer oid. Allemaal niet zo spannend. Maar het waren dus gewoon wat kutganzen.
  Moderator dinsdag 16 juni 2020 @ 19:45:36 #268
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193660470
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 19:44 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Er is middenin een stukje waar je nog wat huizen hebt en een bedrijf oid. Op eind parkeerplaatsje met frietboer oid. Allemaal niet zo spannend. Maar het waren dus gewoon wat kutganzen.
Als je weet dat ergens ganzen rondlopen is het ook niet zo handig om achter de brommer te trainen.

Dat is überhaupt niet handig, maar afijn.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 21:07:33 #269
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_193661599
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 19:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Als je weet dat ergens ganzen rondlopen is het ook niet zo handig om achter de brommer te trainen.

Dat is überhaupt niet handig, maar afijn.
Dat trainen achter de brommer/scooter doet elke prof
Net efkes anges
  Moderator dinsdag 16 juni 2020 @ 21:08:17 #270
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193661618
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 21:07 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Dat trainen achter de brommer/scooter doet elke prof
Klopt.

Maakt het niet minder gevaarlijk.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 16 juni 2020 @ 22:53:45 #271
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_193663378
Update 21.13 uur: Terpstra moest uitwijken voor ganzen
Terpstra’s vrouw heeft aan Het Nieuwsblad laten weten dat het ongeluk gebeurde tijdens een trainingsrit achter de scooter, samen met nog twee renners. Tot er plots ganzen de weg overstaken. “In een poging om een botsing te vermijden, dook hij met een hoge snelheid weg, raakte van de weg af en vloog via het talud een diepe greppel in waar hij met zijn borstkas vol tegen een rotsblok eindigde”, aldus Ramona. “Gelukkig zijn het allemaal dingetjes die niet onherstelbaar zijn. Om die klaplong te laten herstellen, werd hij beademd.”
pi_193663538
Bah, die heeft echt weinig geluk gehad de laatste jaren. Je moet je nog maar kunnen motiveren om op deze leeftijd nog volledig terug te willen komen.
pi_193666342
't Is niet alsof hij uitgezaaide kanker heeft, dus Niki wint volgend jaar gewoon Roubaix.
  woensdag 17 juni 2020 @ 09:32:07 #274
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_193667045
Volgend jaar schroeien op de paralympics in Tokyo
pi_193667453
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 16:15 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Zou Matje een poging gaan doen?
https://www.ad.nl/wielren(...)emachtigen~afa1ec75/
Hij wil dus wel starten, maar z'n ploeg moet eerst een wildcard krijgen..
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 17 juni 2020 @ 15:03:54 #276
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_193671010
https://www.instagram.com/p/CBiPkxJHsQA/?igshid=1b7qpdfi04oii

quote:
ramonaterpstra
Update... Niki zijn uitzicht voor de komende dagen.
Niki is vandaag van de IC verplaatst naar de gewone afdeling. Hij heeft veel pijn maar dit wordt gelukkig zo goed als mogelijk onder controle gehouden met medicatie.
Het allerbelangrijkste is dat het er nu op lijkt dat er geen verdere ernstige schade is 🙏🏼. Niet dat een gebroken sleutelbeen, gebroken ribben en een klaplong niet heftig genoeg zijn maar het had nog veel ernstiger kunnen aflopen. Voorlopig moet hij nog wel in het ziekenhuis blijven om vooral te rusten, te genezen, en te herstellen. Hij is sterk dus ik heb er alle vertrouwen in dat hem dit weer voor de volle 100% gaat lukken! 💪🏼 Nogmaals bedankt aan iedereen die op welke manier dan ook aan ons heeft gedacht. ❤️😘
Omdat het rotsblok wel heeft gewonnen van Niki zijn telefoon is hij voorlopig niet op zijn eigen telefoonnummer bereikbaar.
  Moderator woensdag 17 juni 2020 @ 15:30:57 #277
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193671310
Toch is de gedachte aan Lambrecht niet ver weg als je het ineens over een gevecht met een rotsblok gaat hebben. Dan heeft hij inderdaad nog 'geluk' gehad.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_193671561
quote:
15s.gif Op woensdag 17 juni 2020 15:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Toch is de gedachte aan Lambrecht niet ver weg als je het ineens over een gevecht met een rotsblok gaat hebben. Dan heeft hij inderdaad nog 'geluk' gehad.
Gelukkig kunnen je ribben meestal wat meer opvangen dan je schedel.
pi_193672998
quote:
Er wordt ook nog gesproken met een Duitse en Nederlandse partij. w/
  Moderator woensdag 17 juni 2020 @ 18:22:18 #280
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193673399
quote:
11s.gif Op woensdag 17 juni 2020 17:58 schreef showtimer het volgende:

[..]

Er wordt ook nog gesproken met een Duitse en Nederlandse partij. w/
Dit verhaal wordt echt met de dag beter. _O_

Er staat dus nog niets vast, er wordt nog onderhandeld, Gerry Ryan heeft eigenlijk überhaupt nog niet met die Francisco Huertas gesproken, etc.

En dan een paar uur later weer bericht in de Spaanse media dat Manuela Fundacion de boel wel echt heeft overgenomen, heerlijke soap.

https://www.ciclismoafond(...)rrado_67793_102.html
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator woensdag 17 juni 2020 @ 18:41:55 #281
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193673692
Cyclingnewsfeed twitterde op woensdag 17-06-2020 om 17:35:18 Cracks in Mitchelton-Scott takeover deepen as Manuela Fundación express confusion at Ryan comments

'We've come into this team to be owners, not just sponsors' insists Spanish NGO

https://t.co/I3KxZQNwww https://t.co/Ncj8PdNXkw reageer retweet
pi_193673774
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 18:22 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Dit verhaal wordt echt met de dag beter. _O_

Er staat dus nog niets vast, er wordt nog onderhandeld, Gerry Ryan heeft eigenlijk überhaupt nog niet met die Francisco Huertas gesproken, etc.

En dan een paar uur later weer bericht in de Spaanse media dat Manuela Fundacion de boel wel echt heeft overgenomen, heerlijke soap.

https://www.ciclismoafond(...)rrado_67793_102.html
Het rammelt aan alle kanten. Ze zijn zelf verantwoordelijk voor een zeer voorbarig persbericht. Je gaat bijna denken dat die Spanjaarden hun zaakjes beter op orde hebben.
  Moderator woensdag 17 juni 2020 @ 18:55:10 #283
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193673903
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 18:46 schreef showtimer het volgende:

[..]

Het rammelt aan alle kanten. Ze zijn zelf verantwoordelijk voor een zeer voorbarig persbericht. Je gaat bijna denken dat die Spanjaarden hun zaakjes beter op orde hebben.
Het bestaat toch niet dat zo'n persbericht de wereld in wordt gebracht zonder dat alles geregeld is?

Ik bedoel, hoe krijg je zoiets voor elkaar.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 18 juni 2020 @ 11:25:41 #284
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193682340
ik zou toch eens bij andere ploegen gaan informeren als ik daar een aflopend contract zou hebben. Je wil in deze onzekere tijd op tijd onder dak zijn en niet aan het eind van het jaar iets moeten zoeken als de ploeg in december alsnog klapt
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_193683789
Andere Tijden Sport:

quote:
Zondag 19 juli - Ici Radio Tour de France
Dit jaar precies 50 jaar onlosmakelijk verbonden met de zomer: Radio Tour de France. Andere Tijden Sport keert in deze aflevering terug naar de beginjaren van dit iconische radioprogramma en toont de prestaties van onder anderen Joop Zoetemelk, Hennie Kuiper, Steven Rooks, Peter Winnen en Tom Dumoulin.

Begeleid door lang vervlogen - maar nooit vergeten - radiocommentaar van Harrie Jansen, Heinze Bakker, Jorrit Jorritsma, Fred Racké en natuurlijk de ongeëvenaarde Theo Koomen.

Zondag 16 augustus - Jan Raas: de Renner
Jan Raas is één van Nederlands meest succesvolle wielrenners. Hij won 14 klassiekers, 10 etappes in de Tour de France en een WK.

Andere Tijden Sport kijkt terug op een epische overwinning van de zwijgende Zeeuw: het Wereldkampioenschap van 1979 in Valkenburg. De aanloop, de ruzies, het duwincident op de Cauberg, de overwinning en de bittere nasmaak.
Die laatste neem ik aan zonder de hoofdpersoon zelf? -O-
  donderdag 18 juni 2020 @ 14:46:35 #286
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_193684848
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 13:20 schreef TargaFlorio het volgende:
Andere Tijden Sport keert in deze aflevering terug naar de beginjaren van dit iconische radioprogramma en toont de prestaties van onder anderen Joop Zoetemelk, Hennie Kuiper, Steven Rooks, Peter Winnen en Tom Dumoulin.
#werkenbijdenos
pi_193685870
Kruis door Manuela Fundacion, de deal is van de baan. De ploeg blijft Mitchelton-Scott heten tot het einde van het seizoen en gaat op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor.
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 16:05:36 #288
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193685888

Wat een soap jongens, wat een soap. _O_
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  donderdag 18 juni 2020 @ 16:06:38 #289
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193685905
Ach jee

Dit hadden we niet zien aankomen
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 16:08:46 #290
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_193685936
Een uur geleden ofzo las ik nog een bericht dat Manuela Fundacion ook nog een continentale ploeg op zou zetten. Maandag een nieuwe ontmoeting tussen de partijen, etc. En dan nu dit. _O_
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_193686073
Stefano fronst de wenkbrauwen.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 18 juni 2020 @ 16:21:22 #292
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_193686096
Verrassend.
  donderdag 18 juni 2020 @ 16:22:09 #293
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_193686109
He bah, die soap nu al voorbij?
pi_193686156
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:19 schreef wimderon het volgende:
Stefano fronst de wenkbrauwen.
RAI contract al ingeleverd, miserie, miserie.
pi_193686296
Dat het zo snel al einde verhaal zou zijn had ik niet verwacht. :D
pi_193686423
quote:
BK wielrennen reikt Geraardsbergen de hand en neemt Muur op in parcours

Het BK wielrennen, dat op 22 september van dit jaar plaatsvindt in Anzegem, neemt de Muur van Geraardsbergen op in zijn parcours. Onlangs raakte bekend dat de Muur geschrapt was uit de Ronde van Vlaanderen.

Vorige week raakte bekend dat de Muur van Geraardsbergen uit het parcours van de Ronde van Vlaanderen was gehaald. Organisator Flanders Classics had de Ronde een beetje ingekort en had moeten sleutelen aan het parcours.

De onvrede in Geraardsbergen was groot, maar de Muur wordt nu opgevist door het BK wielrennen in Anzegem. De start van dat BK is in Halle en op weg naar Anzegem zullen de renners over de Muur moeten rijden.

Het BK vindt plaats op dinsdag 22 september, dat is enkele dagen na de laatste rit in de Ronde van Frankrijk en in de week van het WK wielrennen in Zwitserland. Streekrenner Tim Merlier moet in Anzegem zijn Belgische driekleur verdedigen.
pi_193686966
Wat een gigantische puinhoop bij dat Mitchelton en Manuela Fundacion :D

Al hadden ze dat met een beetje research toch wel aan moeten zien komen, zou je denken, als mensen op allerlei fora dat ook vrij snel bij elkaar kunnen verzamelen..
  donderdag 18 juni 2020 @ 17:46:36 #298
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193687064
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 16:39 schreef TargaFlorio het volgende:
Dat het zo snel al einde verhaal zou zijn had ik niet verwacht. :D
Zoveelste bewijs dat je niet met vage bedrijven in zee moet. Waarom leren ze het nooit ;(

Het zou ongeveer wel zo zijn gegaan }:|
pi_193687521
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 17:46 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Zoveelste bewijs dat je niet met vage bedrijven in zee moet. Waarom leren ze het nooit ;(

Het zou ongeveer wel zo zijn gegaan }:|
:D Is die sjeik nou gewoon een Nederlander?
  vrijdag 19 juni 2020 @ 13:31:09 #300
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_193697692
Is er ergens een overzicht. Welje ploeg waar en wanneer trainingskamp hebben?. Zie toevallig dat bora op dit moment in oetztal zit. The wolfpack was afgelopen dagen met een deel de ronde aan het verkennen. In deze tijd zitten doorgaans ook wat ploegen in livigno.
Net efkes anges
  Redactie Sport vrijdag 19 juni 2020 @ 14:18:46 #301
451829 crew  H.Vviv
pi_193698174
Vol
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')