abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 23 mei 2020 @ 11:39:19 #26
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193272310
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 11:32 schreef Faraday01 het volgende:
Wielrenners die in maart in de zandbak al corona opgelopen hebben, staan er nu het beste voor. Behalve als de immuniteit blijkt tegen te vallen.
Heeft zo'n Gaviria niet een enorme trainingsachterstand?
pi_193272333
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 11:39 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Heeft zo'n Gaviria niet een enorme trainingsachterstand?
Dat zou kunnen maar hij is dacht ik al weer even aan het trainen en heeft nog een paar maanden tot de tour?
pi_193272382
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 11:39 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Heeft zo'n Gaviria niet een enorme trainingsachterstand?
Volgens mij juist een voorsprong aangezien ze daar gewoon op hoogte mogen trainen
Het beste adres voor al uw primeurs!
  zaterdag 23 mei 2020 @ 12:45:07 #29
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193272974
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 11:09 schreef Momo het volgende:
Is dit plan van Lotto-Soudal dé oplossing voor het coronaproof opstarten van het wielerseizoen?

Dé oplossing voor het coronaproof opstarten van het wielerseizoen? Koersen in bubbels. Bij Lotto-Soudal geven ze straks alvast het goede voorbeeld. ,,Hoe minder rotatie, hoe lager de besmettingskansen.”

Bubbels zijn sinds kort de nieuwe corona-norm. Perfect toepasbaar ook in een wielerpeloton, vinden ze bij Lotto-Soudal. Als op 1 augustus de draad van het lopende seizoen opnieuw wordt opgepikt, zal de Belgische WorldTourploeg dat zoveel mogelijk gegroepeerd doen. In clusters met vaste, verantwoordelijke ploegleider(s) en bezetting, toegespitst op verschillende programma’s en landen.

,,Concreet zullen onze 28 renners en ook al het personeel worden verdeeld over drie bubbels”, licht ploegdokter en initiatiefnemer Jens De Decker toe bij Het Laatste Nieuws. Giro, Tour en Vuelta vormen daarin logischerwijs de rode draad, omdat de drie grote ronden in de nieuwe, door de Internationale Wielrenunie (UCI) herschikte wielerkalender kort op elkaar aansluiten of zelfs overlappen. ,,Elke groep krijgt een aparte kleur en volgt zijn eigen race-agenda. Bedoeling is om het verloop tussen de bubbels zo beperkt mogelijk te houden. Hoe minder rotatie, hoe kleiner de kans op onderlinge besmetting”, aldus De Decker. ,,Dat betekent: vrijwel continu, met steeds dezelfde mensen, samen koersen, samen werken, samen slapen, samen reizen. We denken er zelfs aan om, per bubbel, het nodige materiaal voor korte tijd op te slaan op één plek, in één land. Dat zou het praktisch makkelijker maken.”

Iedereen die een bubbel betreedt, wordt op voorhand getest. Per groep kunnen we elk lid voorts ook onderwer­pen aan seriële tests.
Ploegdokter Jens De Decker (Lotto-Soudal)

Solidariteit

Cruciaal in coronatijden is dat de medische staf renners en personeel nauwkeurig kan volgen. ,,Dit systeem maakt het voor ons overzichtelijk”, vindt De Decker, die een deel van zijn troepen alvast controleerde op de aanwezigheid van antilichamen van Covid-19. ,,Iedereen die een bubbel betreedt, wordt op voorhand getest. Per groep kunnen we elk lid voorts ook onderwerpen aan seriële tests, dagelijkse vragenlijsten en/of medische check-ups.” De Decker hoopt dat het plan navolging krijgt binnen het internationale wielerpeloton. ,,Ploegartsen staan in constant overleg met elkaar en met de UCI. De solidariteit is groot. Het is fijn om ideeën te kunnen uitwisselen over hoe we het precies moeten organiseren. Zonde zou het dan ook zijn mochten bepaalde teams die solidariteit doorbreken en hun voeten vegen met de hele aanpak. In dat geval zitten we met een probleem.”
Switchen? Hertesten!

Uiteraard zal er af en toe wel eens een ‘switch’ plaatsvinden. Onvermijdelijk. Zo stapt Thomas De Gendt na de Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik vanuit (Tour)bubbel A, waar ook andere kopstukken als Gilbert, Degenkolb en Wellens deel van uitmaken, over naar bubbel C. ,,Die van de Vuelta. Ik combineer namelijk de Ronde van Frankrijk en de Ronde van Spanje.” Kan feilloos, volgens De Decker. ,,We moeten een beetje flexibel blijven. En uitzonderingen kunnen toestaan. Belangrijke voorwaarde is wel dat de renner in kwestie dan wordt hertest. Hoe we dat precies zullen doen, moet nog in detail worden bekeken. Op dit moment is nasale swab dé diagnostische test waarover we beschikken. Maar afhankelijk van de capaciteit per land, is het moeilijk in te schatten hoe de situatie in augustus, september of oktober zal zijn. Feit is dat we er 100 procent van overtuigd zijn dat dit de juiste manier van werken wordt. Het plan sluimert al een hele tijd in ons hoofd en zó gaan we het ook uitvoeren.”
Wat een slap verhaal...

Als je echt een bubbel doet dan rijden ze allemaal zelfde programma, klaar. Maar nee, er wordt toch wel geswitcht. Mooi verpakt maar geen inhoud.
pi_193289358
quote:
Wielerman in Italië: "Meganckiaanse oplossing in een skirestaurant op de Kronplatz"

Het volgende verhaal is 100% waargebeurd. Het bewijs zwerft zelfs rond op Youtube in de vorm van een prettig gestoorde video van 27 minuten. Daarop is er pas commentaar te horen na zeseneenhalve minuut. En daar is een verdomd goede reden voor. Ik raad u aan eerst dit verhaal te lezen en dan pas de video te bekijken. Als u ergens een halfuurtje de tijd vindt…

In 2006 wil de Giro d’Italia stunten met een onuitgegeven aankomst op een skipiste in de Dolomieten. De uitverkoren plek luistert naar de naam Kronplatz. Voor veel Vlamingen en Nederlanders vormt de Kronplatz het vertrouwde decor van een welverdiende skivakantie.

In het Italiaans is de benaming Plan de Corones, voor een bergtop een predicaat dat in tijden van corona een nogal lugubere bijklank krijgt, zeker in Italië. De populaire skiberg ligt in Zuid-Tirol.

En zo gebeurt het dat we die ochtend van 24 mei 2006 - vandaag is het precies 14 jaar geleden - op een skilift kruipen die ons 2.275 meter boven de zeespiegel brengt. De voltallige Sporzacrew bestaat uit de betreurde meesterfixer André Meganck, co-commentator Mark Uytterhoeven en ondergetekende.

Dekens om onderste ledematen te sparen van amputatie
De gebruikelijke commentaartribune is die dag om logistieke redenen niet boven geraakt. Onze werkplek is een soort stelling, bestaande uit twee open verdiepingen.

We zitten dus eigenlijk buiten en zijn overgeleverd aan de weerelementen van het moment. Zoals altijd installeren we ons ruim op tijd om de uitzending voor te bereiden. Het is ijskoud. Neerslag valt met bakken uit de lucht.

Op de commentaarpositie zitten we met lange onderbroek en thermisch onderlijfje onder onze kleren, en dat in de maand mei. De barre wind waait dwars door de tribune.

André heeft wat dekens geregeld om onze onderste ledematen te sparen van amputatie. De uitzending begint en het weer verslechtert zienderogen. Ik voel me alsmaar meer een deelnemer aan de Elfstedentocht 1963, weliswaar zonder conditie, maar zeker op glad ijs.

Op Antarctica wordt ook gewerkt
De initiële regen verandert in hevige sneeuw. Het wordt duidelijk dat de renners nooit boven zullen aankomen. De organisatie besluit dan ook de streep te verleggen van de slotklim naar de voorlaatst geplande berg. De Passo di Furcia - de Zuid-Tirolers spreken over Furkelsattel - wordt de geïmproviseerde finish.

De moedige toeschouwers zakken in drommen naar beneden, weg van de vermaledijde ijskoude Kronplatz. Geen idee hoe ze het doen, maar ik stel het me voor als een scène uit March of the Penguins. Het kan geen toeval zijn dat de Vlaamse versie van deze schitterende natuurdocumentaire destijds werd ingesproken door Urbanus…

Intussen evolueert onze commentaarstelling van koelkast naar vriesvak. Sneeuw waait naar binnen en blijft gewoon liggen op onze dekens. Sindsdien heeft met een dekentje voor de tv kruipen een andere betekenis voor mij.

Tegen beter weten in blijven we op post. Op de Kronplatz is nu bijna iedereen verdwenen. Alleen het handjevol commentatoren blijft halsstarrig aan de slag. Op Antarctica wordt tenslotte ook gewerkt.

Het onvermijdelijke gebeurt: stroompanne
Op ons beeldscherm zien we de renners voortploeteren over de lager gelegen bergen. Ook op het parcours een eind onder ons regent het felle pijpenstelen. De weergoden doen er nog een dodelijk schepje bovenop.

Heel stevige rukwinden beginnen nu ook Plan de Corones te teisteren. De commentaarstelling wordt hevig door elkaar geschud. En het onvermijdelijke gebeurt.

Stroompanne! Alles valt uit. Geen beeld meer op de ondergesneeuwde monitor, geen klankverbinding meer met Brussel. Alles ligt plat. Meteen is duidelijk dat er geen hoop is op technisch herstel.

Eindregie in Brussel kan niets anders doen dan een scroll over het Sporza-scherm te laten lopen: "Onze excuses voor het ontbreken van een commentaarlijn. Dit wegens een stroompanne in Italië."

André pakt uit met een typisch Meganckiaanse oplossing
RAI-collega Davide Cassani, tegenwoordig Italiaans bondscoach, stormt in geen tijd naar het skirestaurant op de Kronplatz. "Naar waar gaan die nu?", vraag ik Mark en André. "Als de RAI hier afdruipt, dan is dat een teken dat het niet meer goed komt", antwoordt André.

Ook wij scharrelen ons hele hebben en houden bijeen en klunen door de sneeuwstorm naar binnen. Het skirestaurant, dat ook dienst doet als persruimte, is de plek van de redding. Binnen heeft de RAI een studiootje opgezet voor hun omkaderende uitzending.

Hun commentatoren schuiven aan om de rit verder te verslaan. Voor alle andere radio en tv-verslaggevers ter plekke is het afgelopen met werken. Behalve voor Sporza…

In een hoekje aan de bar ontdekt André Meganck een aan het plafond bevestigd tv-toestel dat afgestemd staat op de RAI. De inventieve André pakt uit met een weer typisch Meganckiaanse oplossing.

Uit zijn materiaalkoffer tovert hij een klassieke Nokia gsm tevoorschijn. Via een tussenstukje koppelt hij er twee koptelefoons aan. De gsm wordt aangesloten op het commentaarbakje en hop, we kunnen verder. Het ontlokt Mark Uytterhoeven op antenne de legendarische uitspraak: "We hebben het hoogste bereikt. We geven commentaar vanop een barkruk."

"Zelfs bij de pubblicità hebben we commentaar gegeven"
Een kwartier voor de ontknoping van de rit kan de eindregie in Brussel eindelijk de scroll van het Sporzascherm halen. We zijn back in business en babbelen de laatste vijf kilometer enthousiast vol.

Op de Furkel laat rozetruidrager Ivan Basso Leonardo Piepoli zegevieren. Basso zou dat jaar ‘het festival van mei’ dan ook schijnbaar moeiteloos winnen…

Op het einde van de uitzending pakt de RAI uit met een reclameblokje, alleen bedoeld voor de Italiaanse tv-kijker uiteraard. Wist de regisseur veel dat er een duo Vlamingen het signaal van de RAI zat te becommentariëren…

Pubblicità! Zelfs daar hebben we commentaar bij gegeven. Het was de enige commerciële onderbreking ooit tijdens een wieleruitzending op Sporza. Alleen heeft de kijker die nooit gezien.

Renaat "Wielerman" Schotte

Dré _O_
  zondag 24 mei 2020 @ 15:59:44 #33
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193290120
quote:
Hij duikt wel vaag het water in voor een triatleet :D
pi_193291326
Dumoulin niet langer lid van de MPCC.

Dit wordt genieten in het najaar _O_
  zondag 24 mei 2020 @ 18:30:55 #35
220624 Chiappucci
Il Diavolo
  zondag 24 mei 2020 @ 18:36:49 #36
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193291988
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 18:30 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Beetje hypocriet en eenzijdig.
Waarom?
  zondag 24 mei 2020 @ 20:01:01 #37
220624 Chiappucci
Il Diavolo
pi_193293453
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 18:36 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Waarom?
Het is ook wel heel erg in het belang van Thijs om deze docu af te kraken. Hij heeft zich altijd al tegen Armstrong verzet. The Move doet hij ook een beetje af als een commercieel projectje. Ik vind het een beetje kort door de bocht om een docu van meer dan 3 uur af te doen als oninteressant en er alleen wat dingen uit te pikken die zijn mening over Armstrong bevestigen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 25 mei 2020 @ 14:28:53 #38
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193304444
cycling_visual twitterde op maandag 25-05-2020 om 10:35:09 📉Decrease of ITT kms at main men races during last 30 years

2020 facts (over races as originally planned):
➡️Trend of few ITTs at Grand Tours remains
➡️Only Giro over 50kms
➡️59 years later, no ITT at Dauphiné
➡️For first time in 10 years, there was an ITT at Volta a Catalunya https://t.co/hJxgcvX92B reageer retweet
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 25 mei 2020 @ 19:39:43 #39
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193308768
quote:
9s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:28 schreef rubbereend het volgende:
cycling_visual twitterde op maandag 25-05-2020 om 10:35:09 📉Decrease of ITT kms at main men races during last 30 years

2020 facts (over races as originally planned):
➡️Trend of few ITTs at Grand Tours remains
➡️Only Giro over 50kms
➡️59 years later, no ITT at Dauphiné
➡️For first time in 10 years, there was an ITT at Volta a Catalunya https://t.co/hJxgcvX92B reageer retweet
[ afbeelding ]
Ze zouden een rondje moeten doen met 6 tijdritten :P
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 10:34:52 #40
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193317490
Breuk in hand van Démare na val tijdens training
Arnaud Démare heeft een breuk in zijn hand overgehouden na een val van enkele dagen geleden tijdens zijn training. De Fransman viel tijdens een mountainbiketraining nabij zijn huis in Picardië. De sprinter van het Groupama-FDJ-team maakt een moeilijk seizoen door sinds hij in een quarantaine van elf dagen belandde in een hotel in de Verenigde Arabische Emiraten tijdens de UAE Tour.
pi_193323444

ff lekker terug kijken op de Rabobank ploeg in de Omloop van 2009
pi_193323639
Dat sloeg nergens op inderdaad :D

Al ging het eigenlijk al mis toen ze met zo'n sterke ploeg een duo lieten rijden waarvan Haussler altijd sneller is dan Langeveld. Dan is er tactisch niet zoveel meer mogelijk, zeker niet als ze maar met 2 zijn..
  dinsdag 26 mei 2020 @ 18:01:18 #43
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_193323894
Dommekracht Flegga.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 19:41:10 #44
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193325718
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:42 schreef Marcoss het volgende:
Dat sloeg nergens op inderdaad :D

Al ging het eigenlijk al mis toen ze met zo'n sterke ploeg een duo lieten rijden waarvan Haussler altijd sneller is dan Langeveld. Dan is er tactisch niet zoveel meer mogelijk, zeker niet als ze maar met 2 zijn..
Mwa, het zou meest logisch zijn om zowel in de kopgroep als in de achtervolging niks te gaan doen.
pi_193350214
Volgens de Slowaken slaat Sagan de klassiekers in oktober over en gaat hij de Giro rijden.
pi_193351297
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 10:17 schreef Dale__Cooper het volgende:
Volgens de Slowaken slaat Sagan de klassiekers in oktober over en gaat hij de Giro rijden.
Of het wordt een combinatie, halve Giro, afstappen en dan alsnog de klassiekers rijden. De optie die ze bij Jumbo ook overwegen voor bijvoorbeeld Teunissen.
pi_193353999
quote:
Vreemde koerstoestanden in Vietnamese HTV Cup: 55(!) man zomaar uit rittenkoers gezet

In de HTV Cup in Vietnam gebeuren naar westerse normen vreemde dingen. Na de zesde zit was er eigenlijk een rustdag voorzien, maar de organisatie besloot ineens toch een criterium van vijftig kilometer te houden.

Bovendien besliste de wedstrijdjury na diezelfde zesde rit om liefst 55 renners zomaar uit het algemene klassement te zetten. De reden: ze waren niet binnen de vijfprocentstijdsgrens van de winnaar aangekomen. Al was dat niet zomaar, want het oponthoud kwam door een massale val op 57 kilometer van de streep. Het gevolg is wel dat nog maar 23 renners in aanmerking komen voor de eindzege.

Nguyen Tan Hoai won drie van de zes etappes en draagt de leiderstrui. Het criterium van maandag werd gewonnen door een renner die als sponsor ‘Dopagan’ op zijn borst draagt. Dat klinkt vreemd, maar da’s dan weer de merknaam van paracetemol. Trouwens: gisteren werd beslist om toch maar een rustdag te houden. Er resten in principe nu nog elf etappes en een rustdag.
pi_193356491
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:58 schreef wimderon het volgende:

[..]

Buiten tijd is buiten tijd, mooi dat er koersorganisatoren zijn die dat wel begrijpen.
Citius, Altius, Fortius.
  donderdag 28 mei 2020 @ 18:07:23 #49
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193356628
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 17:58 schreef Aguero het volgende:

[..]

Buiten tijd is buiten tijd, mooi dat er koersorganisatoren zijn die dat wel begrijpen.
Ik kijk al weer uit naar de eerste renner die gewoon over het fietspad fietst _O_
pi_193376845
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 17:44 schreef Dale__Cooper het volgende:
Dumoulin niet langer lid van de MPCC.

Dit wordt genieten in het najaar _O_
SCHROEIALARM!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')