Ik durf wel te stellen dat ik meer van weet dan een willekeurige journalist ja.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 14:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus het nieuws heeft het verkeerd en een paar Fokkers hebben het goed... Juist ja..._!
Ja. Goedkoop scoren dit.quote:
En als je nou even verder leest dan je neus lang is kun je lezen dat de BD de bewijzen links liet liggen en als nog vond dat men het verkeerd zag...quote:Op dinsdag 7 juli 2020 14:39 schreef Yreal het volgende:
Ik durf wel te stellen dat ik meer van weet dan een willekeurige journalist ja.
Denk nou eens na. Waarom zou je de bewijslast omdraaien als iemand zelf al moet bewijzen dat hij een aftrek heeft. Slaat nergens op.
Nou ja, als ze dan tenminste maar aankondigen dat alle controles worden gestaakt.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 14:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
En als je nou even verder leest dan je neus lang is kun je lezen dat de BD de bewijzen links liet liggen en als nog vond dat men het verkeerd zag...
Echt, dat er na al die blunders bij de BD nog zo'n geloof in die club is...
Maar bewijzen links laten liggen is iets anders dan bewijslast omdraaienquote:Op dinsdag 7 juli 2020 14:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
En als je nou even verder leest dan je neus lang is kun je lezen dat de BD de bewijzen links liet liggen en als nog vond dat men het verkeerd zag...
Echt, dat er na al die blunders bij de BD nog zo'n geloof in die club is...
Eer je bij de rechter bent ben je jaren verder.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 15:10 schreef Nielsch het volgende:
als de belastingdienst bewust gangbare bewijzen links heeft laten liggen (omdat de indiener een kruisje achter z'n naam had staan), moet er toch een rechter zijn die in een beroepsprocedure heeft geoordeeld dat de bewijzen wel toelaatbaar waren?
aangezien dit al in 2012 begon moet er toch wel een voorbeeld zijn? Het gaat om 100.000 aangiften waar dit zo zou zijn (op de 54 miljoen in totaal)... kan me niet voorstellen dat geen van deze burgers naar de rechter is gestapt.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 15:16 schreef Leesaa het volgende:
[..]
Eer je bij de rechter bent ben je jaren verder.
Onderstaand een voorbeeld:
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:GHDHA:2018:1199
De Belastingdienst zegt je moet het zo en zo doen, vervolgens wijzen ze hun eigen instructies af. En als burger mag je het hele circus doorlopen van bezwaar, beroep etc.
Tamelijk ridicule uitspraak. Omdat iemand meer heeft gereden dan 15.000 km mag het de rest tegen 35cent/km aftrekken?quote:Op dinsdag 7 juli 2020 15:16 schreef Leesaa het volgende:
[..]
Eer je bij de rechter bent ben je jaren verder.
Onderstaand een voorbeeld:
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:GHDHA:2018:1199
De Belastingdienst zegt je moet het zo en zo doen, vervolgens wijzen ze hun eigen instructies af. En als burger mag je het hele circus doorlopen van bezwaar, beroep etc.
Bij de toeslagenaffaire kregen ouders geen gelijk bij de hoge raad, dus ik ben benieuwdquote:Op dinsdag 7 juli 2020 15:10 schreef Nielsch het volgende:
als de belastingdienst bewust gangbare bewijzen links heeft laten liggen (omdat de indiener een kruisje achter z'n naam had staan), moet er toch een rechter zijn die in een beroepsprocedure heeft geoordeeld dat de bewijzen wel toelaatbaar waren?
waar heeft dit nou weer mee te maken?quote:Op dinsdag 7 juli 2020 15:24 schreef Leesaa het volgende:
Je moet aantonen dat je wegens ziekte of invaliditeit afhankelijk bent van een auto voor vervoer. Dat is niet zomaar. Hiernaast wordt er gekeken wat een gemiddeld gezond persoon onder dezelfde omstandigheden uitgeeft aan vervoer. Wat je meer uitgeeft vanwege ziekte mag je als aftrekpost opvoeren. De berekening is wat ingewikkelder maar dit is waar het ongeveer op neerkomt.
Dat is waar het in de uitspraak die ik aanhaalde over ging. Omdat iemand aangaf dat het ridicuul zou zijn.quote:
Dan moet je de quote knop gebruiken.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 15:24 schreef Leesaa het volgende:
Je moet aantonen dat je wegens ziekte of invaliditeit afhankelijk bent van een auto voor vervoer. Dat is niet zomaar. Hiernaast wordt er gekeken wat een gemiddeld gezond persoon onder dezelfde omstandigheden uitgeeft aan vervoer. Wat je meer uitgeeft vanwege ziekte mag je als aftrekpost opvoeren. De berekening is wat ingewikkelder maar dit is waar het ongeveer op neerkomt.
Het had idd beter geweest te quoten, my badquote:Op dinsdag 7 juli 2020 15:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dan moet je de quote knop gebruiken.
Maar daar besteed de uitspraak geen aandacht aan, of lees ik er nou volledig overheen?
Dat stipt de rechter ook aan.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 15:46 schreef Leesaa het volgende:
[..]
Het had idd beter geweest te quoten, my bad
De hele uitspraak gaat over aftrek zorgkosten, waarvan 1 onderdeel de vervoerskosten zijn.
Waar het om gaat is dat de belastingdienst akkoord geeft op een aftrekpost om vervolgens zonder motivatie te zeggen dat de aftrekpost in een latere aangifte ineens niet meer correct is. Zonder dat er een wijziging in de wet oid geweest is. De burger moet dan een proces door van jaren om zijn recht te halen. Gewoon omdat de belastingdienst dat kan doen.
Dat klopt, maar in de praktijk worden aangiftes zonder reden afgekeurd waar van te voren overleg over geweest is. Dan worden er zwart op wit instructies gegeven, die volg je op, en alsnog wordt de aangifte afgekeurd. Dan moet je in bezwaar beroep etc. Alleen omdat de belastingdienst hun quotum moet halen van zogenaamde fraude.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 15:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat stipt de rechter ook aan.
Dat iets automagisch is goedgekeurd, wil nog niet zeggen dat het ook een standpunt inname is waaraan vertrouwen mag worden ontleend.
13 wordt in 14 vastgesteld. Er is al bezwaar en beroep geweest. Niet heel dramatisch hoor, heb wel erger meegemaakt.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 16:03 schreef Leesaa het volgende:
[..]
Dat klopt, maar in de praktijk worden aangiftes zonder reden afgekeurd waar van te voren overleg over geweest is. Dan worden er zwart op wit instructies gegeven, die volg je op, en alsnog wordt de aangifte afgekeurd. Dan moet je in bezwaar beroep etc. Alleen omdat de belastingdienst hun quotum moet halen van zogenaamde fraude.
De zaak die voor de rechter kwam ging over een aangifte ib over 2013.. pas in 2018 kom je bij de rechter uit.
quote:Op dinsdag 7 juli 2020 14:39 schreef Yreal het volgende:
Ik durf wel te stellen dat ik meer van weet dan een willekeurige journalist ja.
Denk nou eens na. Waarom zou je de bewijslast omdraaien als iemand zelf al moet bewijzen dat hij een aftrek heeft. Slaat nergens op.
Waarom zou je hier aan moeten twijfelen? Of horen we niet het complete verhaal?quote:Uit gesprekken met belastingadviseurs en burgers die betrokken raakten in het fraudeproject, blijkt dat de fiscus net als in de toeslagenaffaire de bewijslast omdraaide
Hoevaak moet ik het nou nog zeggen?quote:Op dinsdag 7 juli 2020 16:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Waarom zou je hier aan moeten twijfelen? Of horen we niet het complete verhaal?
Je kunt het blijven herhalen hoor, ik blijf herhalen dat ik meer vertrouwen in de media heb dan in een handjevol Fokkers.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 16:23 schreef Yreal het volgende:
Hoevaak moet ik het nou nog zeggen?
Belastingplichtige hebben al de bewijslijst bij persoongebondenaftrek. Het klopt gewoon niet wat hier staat.
En juridische websites, website van de belastingdienst zelf, etc?quote:Op dinsdag 7 juli 2020 16:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je kunt het blijven herhalen hoor, ik blijf herhalen dat ik meer vertrouwen in de media heb dan in een handjevol Fokkers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |