abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 mei 2020 @ 16:39:36 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193160801
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 16 mei 2020 @ 16:41:02 #2
370431 drakin
vurig typje
pi_193160820
quote:
Er werd gevraagd naar daar waar ik ze dus vandaan heb, in de groothandel dus, en in die groothandel hebben ze veel maar geen wow mondkapjes
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_193160883
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:41 schreef drakin het volgende:

[..]

Er werd gevraagd naar daar waar ik ze dus vandaan heb, in de groothandel dus, en in die groothandel hebben ze veel maar geen wow mondkapjes
Zo’n pinguïn is wel leuk, die heb ik jarenlang gespaard
We have far more in common than that which devides us..
pi_193160916
Wat ik me afvraag he.

Dochterlief zal ooit weer naar school moeten met het ov
Ik weer naar werk.

Dat is 2x 2x per dag met het ov.
En dat 5x per week.

En dan is 10¤ per mondkapje wel echt een heel prijzige hobby zegmaar.
pi_193160968
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:47 schreef Uhmmpie het volgende:
Wat ik me afvraag he.

Ik weer naar werk.

En dat 5x per week.

Uitwasbare is dan wel weer voordeliger. Maar ja daar zit ik ook mee. Vandaar mijn mails naar de werkgevert.
pi_193160980
Ik vond dit vanochtend in de auto wel even het luisteren waard :
https://www.nporadio1.nl/(...)je-en-dat-kan-gewoon
pi_193161037
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:47 schreef Uhmmpie het volgende:
Wat ik me afvraag he.

Ik weer naar werk.

En dat 5x per week.

Ja, daarom doe ik uitwasbare en heb voor 'nood' een aantal niet uitwasbare. Heb er nu 4, is wel genoeg.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193161054
Ik word al (extra) benauwd als ik al die mondkapjes zie -O-
Had niet verwacht dat het zo'n ding in Nederland zou worden.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 17:07:07 #9
370431 drakin
vurig typje
pi_193161125
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:45 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Zo’n pinguïn is wel leuk, die heb ik jarenlang gespaard
Zijn grappige waggelaars, wat me vooral aanspreekt is zo'n vooraanzicht van een pinguin, zijn nog een paar van zoals deze:

Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_193161135
De afgelopen weken heb ik 2 x boodschappen gedaan in de stad verderop - een zg. hotspot - met een shawl, waarin een filter.
De Verzorgenden doen wel gewoon ook boodschappen bij de jumbo bijv.
Hotspot met 24 opnamen tot nu toe en 13 mensen overleden, waarvan afgelopen week een persoon.

Dus ja, ik wen er maar aan om de komende periode het wasbare masker te dragen.
Niet alleen voor mijzelf, ook voor de ander.

Wij gaan kroketten bakken, zelf. Ik vind het gedoe, terwijl het frietpand aan de overkant staat. 8-)
pi_193161144
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:52 schreef Blues het volgende:

[..]

Uitwasbare is dan wel weer voordeliger. Maar ja daar zit ik ook mee. Vandaar mijn mails naar de werkgevert.
Mja maar denk dat ik maar gewoon achter de naaimachine ga kruipen ofzo..
want van 10¤ per stuk word ik niet heel gelukkig.

Die van @AnneX wil ik nog overwegen trouwens..
maar je gaat ze niet elke dag op heet programma wassen ook dus het aantal loopt snel op.
pi_193161193
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:08 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mja maar denk dat ik maar gewoon achter de naaimachine ga kruipen ofzo..
want van 10¤ per stuk word ik niet heel gelukkig.

Die van @:AnneX wil ik nog overwegen trouwens..
maar je gaat ze niet elke dag op heet programma wassen ook dus het aantal loopt snel op.
Heb je fb? Dan even naar de pagina mondkapjes maken gevolgd door je provincie, daar vragen ze 2 euro p/s
  zaterdag 16 mei 2020 @ 17:24:50 #13
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193161334
Nogmaals: mondkapjes zijn pas per 1 juni alleen verplicht in het OV en vanaf 25-5 heeft de regering er voor gezorgd dat de 21% BTW er af gaat, dus worden ze allemaal goedkoper.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Official ESF Kreviewer zaterdag 16 mei 2020 @ 17:32:45 #14
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193161440
In veenendaal was het bizar druk overal dus weggegaan.

Bij de IKEA echt heel rustig. Stoel gekocht voor in de kamer.
Nu eten besteld.

Wel erg druk overal (doe er zelf ook aan mee anders wist ik dat niet)
  zaterdag 16 mei 2020 @ 17:33:09 #15
370431 drakin
vurig typje
pi_193161447
quote:
3s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:24 schreef golfer het volgende:
Nogmaals: mondkapjes zijn pas per 1 juni alleen verplicht in het OV en vanaf 25-5 heeft de regering er voor gezorgd dat de 21% BTW er af gaat, dus worden ze allemaal goedkoper.
Zullen een hoop zijn die sowieso geen btw betalen, de hobbyisten en de ondernemers die niet veel verdienen hoefden al geen 21% btw te betalen.
Freaks like me drink tea
  zaterdag 16 mei 2020 @ 17:34:31 #16
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193161473
quote:
in het OV zijn ze alleen verplicht omdat daar de 1.5 m afstand niet gehaald kan worden..

met die redenatie zou je eigenlijk toch wel overal een mondkapje moeten gebruiken, want nergens houdt men zich aan de 1.5 meter...

waarschijnlijk zullen veel mensen over hun mondkapjes schaamte zetten als het straks in het OV ook moet en vinden mensen het dan toch fijner om een mondkapje te hebben , ook buiten het OV
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_193161644
Avond!
Weer een dagje gemondkapt, fris gedouched en daarna eten gehaald. Nu bank.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193161768
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:32 schreef Kreator het volgende:
In veenendaal was het bizar druk overal dus weggegaan.

Bij de IKEA echt heel rustig. Stoel gekocht voor in de kamer.
Nu eten besteld.

Wel erg druk overal (doe er zelf ook aan mee anders wist ik dat niet)
Ik moest wat hebben van IKEA Delft maar daar stond een rij van garage naar voordeur. Ik heb rechtsomkeert gedaan :{
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_193161828
Zo huis schoon en opgeruimd, 1 was hangt op t balkon, morgen nog een en dan het toilet ook doen.
Verder gefacetimed met een vriendin
Beide balkons zijn ook opgeruimd, dinsdag komt een bak binnen waar in de kruiden op het keukenbalkon kan doen en de grote plantentafel (waar nu de kruiden in zitten) staat op het grote balkon en die ga ik vullen met heel veel vrolijke planten
  Official ESF Kreviewer zaterdag 16 mei 2020 @ 18:02:46 #20
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193161870
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:55 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik moest wat hebben van IKEA Delft maar daar stond een rij van garage naar voordeur. Ik heb rechtsomkeert gedaan :{
Ik was in Amersfoort. Was goed te doen.
  Moderator zaterdag 16 mei 2020 @ 18:09:20 #21
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193161972
quote:
Vanaf dan is er nog meer markt voor die dingen, dus ik denk dat je blij mag zijn als de prijs dan gelijk blijft...

quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:34 schreef Barreltje het volgende:

waarschijnlijk zullen veel mensen over hun mondkapjes schaamte zetten als het straks in het OV ook moet
Ik was gisteren even de grens over geweest, ik was in de minderheid met mij enigszins zinvol FPP2 masker, de rest leek vooral om design te geven. Er waren een paar ouderen met een standaard ding.

Oh wat ik ook opvallend vond: de caissière hebben geen mondkapje op en het plexiglas rondom de kassa is veel maken dergelijke en netter uitgevoerd.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 16 mei 2020 @ 18:12:52 #22
63722 z80
I fink you freaky
pi_193162026
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 11:04 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Het gaat om dit soort filmpjes. (Vorig jaar zelfde soort filmpjes gezien maar dan van een kleine boerderij in Engeland, daar waren wat minder hekken en ging het om koeien)

Nee ik ben het niet met zijn verdienmodel eens ;) , maar ja, ik vind het wel knap hoe hij dit doet :) . Makkelijker gezegd/gezien dan gedaan. En het zal vast wel meer dan eens gevaarlijk zijn/mis gaan.

Is ook de manier waarop wij de koeien in de stal naar buiten of binnen moeten drijven op de uni.
(Nu zijn dat wel rustige koeien, en geen stieren :P )
Dit werkt enkel in een wat grote ruimte en met meerdere runderen. Runderen zijn kudde en prooi dieren, heb je de leider te pakken gaat de rest er zonder verder weerstand achteraan. Een kudde met enkel stieren is wel een uitdaging. Loopt er echter 1 koe bij gaat het een stuk makkelijker.
En wat in het filmpje ook duidelijk werd gezegd. Niet van achteren benaderen. Zelfde als bij paarden. Recht van voren in het blikveld komen, aandacht trekken door geluid te maken en indien je er toch achter moet zijn hand op het dier houden of geluid blijven maken. De schrik reactie is datgene waar de meeste slachtoffers bij vallen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_193162098
Verwarrend hoor in BOTW moet je juist van achteren ongezien een paard dat je wil gaan temmen besluipen :o
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_193162118
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:11 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Heb je fb? Dan even naar de pagina mondkapjes maken gevolgd door je provincie, daar vragen ze 2 euro p/s
Dat scheelt een berg.
En ik vermoed dat er dan ook nog mensen blij van worden
pi_193162132
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:16 schreef DancingPhoebe het volgende:
Verwarrend hoor in BOTW moet je juist van achteren ongezien een paard dat je wil gaan temmen besluipen :o
Hoe is de verhuizing gegaan? Vanavond daar slapen?
pi_193162173
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:18 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Hoe is de verhuizing gegaan? Vanavond daar slapen?
Misschien misschien, even afhankelijk van hoe het allemaal loopt, zou allebei probleemloos kunnen eigenlijk.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  Moderator zaterdag 16 mei 2020 @ 18:22:34 #27
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193162213
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:12 schreef z80 het volgende:

[..]

Dit werkt enkel in een wat grote ruimte en met meerdere runderen. Runderen zijn kudde en prooi dieren, heb je de leider te pakken gaat de rest er zonder verder weerstand achteraan. Een kudde met enkel stieren is wel een uitdaging. Loopt er echter 1 koe bij gaat het een stuk makkelijker.
En wat in het filmpje ook duidelijk werd gezegd. Niet van achteren benaderen. Zelfde als bij paarden. Recht van voren in het blikveld komen, aandacht trekken door geluid te maken en indien je er toch achter moet zijn hand op het dier houden of geluid blijven maken. De schrik reactie is datgene waar de meeste slachtoffers bij vallen.
In tegenstelling tot paarden trappen koeien wel door. Nooit achter gaan staan inderdaad.
  Moderator zaterdag 16 mei 2020 @ 18:29:10 #28
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193162348
Wat in het filmpje te zien is, is niet zo lastig hoor.

Één aantal dieren uit een kudde halen is veel lastiger, alleen lukt je dat ook niet.
pi_193162386
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:59 schreef Sarabi het volgende:
Ik word al (extra) benauwd als ik al die mondkapjes zie -O-
Had niet verwacht dat het zo'n ding in Nederland zou worden.
Het is geen 'ding'? Het moet.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_193162443
Ik heb zelfgemaakte mondkapjes via fb voor 2 euro per stuk (vrijwillige bijdrage, mocht ik zelf bepalen) en verzendkosten. Daarmee kan ik twee dagen achter elkaar heen en terug; ik werk nu nog maar twee dagen per week op locatie, maar ook als het meer wordt werk ik nooit meer dan twee dagen achter elkaar dus op mijn vrije woensdag kan ik lekker wassen :P

Als ik niet hoefte te werken dan zou ik zo'n doos wegwerpdingen komen voor het geval dat en verder lekker het OV vermijden ^O^
pi_193162468
Ik heb trouwens vandaag voor het eerst van mijn leven kroketten gemaakt van een restje paddenstoelenragout. Ze zijn niet ontploft en smaakten heerlijk en nu ben ik trots :+
  zaterdag 16 mei 2020 @ 18:38:34 #32
370431 drakin
vurig typje
pi_193162498
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:34 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb zelfgemaakte mondkapjes via fb voor 2 euro per stuk (vrijwillige bijdrage, mocht ik zelf bepalen) en verzendkosten. Daarmee kan ik twee dagen achter elkaar heen en terug; ik werk nu nog maar twee dagen per week op locatie, maar ook als het meer wordt werk ik nooit meer dan twee dagen achter elkaar dus op mijn vrije woensdag kan ik lekker wassen :P

Als ik niet hoefte te werken dan zou ik zo'n doos wegwerpdingen komen voor het geval dat en verder lekker het OV vermijden ^O^
Ik heb voor 1,69 per stuk

Maar dat is de inkoopsprijs via de groothandel voor de goedkoopste die ze hebben.
Freaks like me drink tea
pi_193162513
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:31 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Het is geen 'ding'? Het moet.
In het OV toch alleen maar?
pi_193162525
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:39 schreef Sarabi het volgende:

[..]

In het OV toch alleen maar?
Zeker, maar kopen we zo toch ook voor? ;)
pi_193162528
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:34 schreef Barreltje het volgende:

in het OV zijn ze alleen verplicht omdat daar de 1.5 m afstand niet gehaald kan worden..

met die redenatie zou je eigenlijk toch wel overal een mondkapje moeten gebruiken, want nergens houdt men zich aan de 1.5 meter...

waarschijnlijk zullen veel mensen over hun mondkapjes schaamte zetten als het straks in het OV ook moet en vinden mensen het dan toch fijner om een mondkapje te hebben , ook buiten het OV
Dit, heel erg -O- Ik heb het opgegeven de hele tijd me te verwijderen van anderen. Ik blijf bezig namelijk.

Heb ze ook alleen voor in de trein. Vanmorgen in de trein overigens twee mensen met mondkapje gezien.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193162558
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:40 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Zeker, maar kopen we zo toch ook voor? ;)
Misschien ligt het meer aan wat ik zie op Facebook maar daar zie ik nu allemaal mensen op zoek naar mondkapjes die al in geen 10jaar meer met het OV zijn gegaan.
Maar goed van Facebook word je überhaupt niet slimmer op dit moment :+
pi_193162559
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dit, heel erg -O- Ik heb het opgegeven de hele tijd me te verwijderen van anderen. Ik blijf bezig namelijk.

Heb ze ook alleen voor in de trein. Vanmorgen in de trein overigens twee mensen met mondkapje gezien.
Vorige week heb ik ook al een sporadisch mondkapje gezien inderdaad. Ik wacht nog even tot het echt moet, nog even twee weken genieten van vrij ademen :P
pi_193162584
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:41 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Misschien ligt het meer aan wat ik zie op Facebook maar daar zie ik nu allemaal mensen op zoek naar mondkapjes die al in geen 10jaar meer met het OV zijn gegaan.
Maar goed van Facebook word je überhaupt niet slimmer op dit moment :+
Dat is wel vrij typisch ja :D Ach, het zal wel een soort zoeken naar houvast en zekerheid zijn ofzo.
pi_193162738
Oh hier vrij veel mondkapjes wel op straat. Ik ben natuurlijk ook dagelijks wel veel buiten met hond dus ik zie ook wel veel mensen, zeg maar. Kans dat er dan 1 een mondkapje draagt is wel groter :7

Vandaag schoon gemaakt en toen moe maar voldaan op de bank geploft met een uh proeverij van spareribs. Van 2 verschillende slagers en van de ene slager had ik 2 stukken dus die ene heb ik zelf 'bijgekruid'.

Nu ben ik moe en voldaan en vies vol. :7
Sterkheidsbaas van alles.
pi_193162882
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 10:03 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ooooh :o en ik was er niet -O- hoorde je het liefelijke geluid van mijn schredderende buurman? O+
Ik was in een auto en weet niet wie je buurman is :'(

Zag wel een voortuinwerkvrouw bij een hoekhuis met een buur babbelen. In mijn hoofd ben jij dat nu :Y
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_193162907
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:58 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik was in een auto en weet niet wie je buurman is :'(

Zag wel een voortuinwerkvrouw bij een hoekhuis met een buur babbelen. In mijn hoofd ben jij dat nu :Y
Ik verwacht niet dat ik het was, maar als je er blij van wordt dan wil ik best doen alsof :+
pi_193162944
Dank je Blues voor verhelderende luisterlink https://www.nporadio1.nl/(...)je-en-dat-kan-gewoon
pi_193162970
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:59 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik verwacht niet dat ik het was, maar als je er blij van wordt dan wil ik best doen alsof :+
Maar, maar, waaróm was je het dan niet?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_193162977
Laatst in Duitsland zag ik mensen met mondkapje, ik had toen zelf ook een reuze charmant ding op van de bouwmarkt. Met heel behoorlijk filter, die had ik een half jaar geleden eens gekocht omdat we toch best vaak vies stoffig werk doen (de kachel uitvegen bijvoorbeeld :+).
In Nederlands heb ik tot nu toe 1 mevrouw gezien met muilkorf; bij de ecoplaza, maandje terug. Ik hoop het daarbij te houden.

Vandaag gerommeld in tuin & moestuin. Veel gesproeid, het blijft naar droog en droog en droog. Nog een paar jaar deze neerslagcijfers, en we kennen Nederland niet meer terug -O-
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_193162979
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:03 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Maar, maar, waaróm was je het dan niet?
Ik kreeg een kapsel *O*
pi_193163043
Hier ook veel gesproeid en we lijken dit jaar eindelijk appels te krijgen *O*
pi_193163044
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:03 schreef sigme het volgende:
Laatst in Duitsland zag ik mensen met mondkapje, ik had toen zelf ook een reuze charmant ding op van de bouwmarkt. Met heel behoorlijk filter, die had ik een half jaar geleden eens gekocht omdat we toch best vaak vies stoffig werk doen (de kachel uitvegen bijvoorbeeld :+).
In Nederlands heb ik tot nu toe 1 mevrouw gezien met muilkorf; bij de ecoplaza, maandje terug. Ik hoop het daarbij te houden.

Vandaag gerommeld in tuin & moestuin. Veel gesproeid, het blijft naar droog en droog en droog. Nog een paar jaar deze neerslagcijfers, en we kennen Nederland niet meer terug -O-
Mijn vader had ook van die stofmaskers. Dus ik zei nog, pap, dat is voor stof, niet voor virussen. En toen liet hij dat ding zien: FFP 2. Ok.

Ben ook benieuwd of iedereen ze in de trein gaat dragen, want de NS ging 'niet handhaven' - als in, conducteurs gaan mensen er niet op aanspreken. Daarbij heb ik dus al weken geen conducteur gezien en glipte er vanmorgen een zwartrijder tegelijk met mij door het poortje. Was ik niet blij mee, zo vlak achter me.
pi_193163157
Ik heb afgelopen maandag in 4 sprinters gezeten en in 3 daarvan een conducteur gezien. Ik vond het opvallend hoe zichtbaar ze waren, maar blijkbaar is dat geen landelijk beleid.
pi_193163172
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:03 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik kreeg een kapsel *O*
:(
Nu weet ik het nog niet.
pi_193163187
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:11 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb afgelopen maandag in 4 sprinters gezeten en in 3 daarvan een conducteur gezien. Ik vond het opvallend hoe zichtbaar ze waren, maar blijkbaar is dat geen landelijk beleid.
Serieus :o Sinds dit begon heb ik buiten op perron conducteurs gezien om op fluitje te blazen en 1x een conductrice die gehaast door de trein liep en waar ik nog tegen zei 'Je bent de eerste conducteur die ik zie in weken'. En toen zei ze dat ze een soort noodsituatie had en dat het tegen beleid was. Eh...
  Moderator zaterdag 16 mei 2020 @ 19:13:06 #51
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193163193
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijn vader had ook van die stofmaskers. Dus ik zei nog, pap, dat is voor stof, niet voor virussen. En toen liet hij dat ding zien: FFP 2. Ok.

Ben ook benieuwd of iedereen ze in de trein gaat dragen, want de NS ging 'niet handhaven' - als in, conducteurs gaan mensen er niet op aanspreken. Daarbij heb ik dus al weken geen conducteur gezien en glipte er vanmorgen een zwartrijder tegelijk met mij door het poortje. Was ik niet blij mee, zo vlak achter me.
Ik heb ook FPP2 hoor, had ik ook nog liggen voor slijpwerkzaamheden.

Maar goed, die zelfmaakdingen helpen toch evenmin?
pi_193163230
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:13 schreef derLudolf het volgende:

Ik heb ook FPP2 hoor, had ik ook nog liggen voor slijpwerkzaamheden.

Maar goed, die zelfmaakdingen helpen toch evenmin?
Oh, helemaal mee eens! Maar mijn vader had ze om zichzelf te kunnen beschermen mocht dat nodig zijn.
pi_193163249
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Serieus :o Sinds dit begon heb ik buiten op perron conducteurs gezien om op fluitje te blazen en 1x een conductrice die gehaast door de trein liep en waar ik nog tegen zei 'Je bent de eerste conducteur die ik zie in weken'. En toen zei ze dat ze een soort noodsituatie had en dat het tegen beleid was. Eh...
Twee stonden gewoon midden in de trein en eentje controleerde zelfs. En er was een extra omroepbericht waar we precies moesten gaan zitten om afstand te houden.
pi_193163301
Even een fotodumpje hoor. Waar maak ik ze anders voor?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_193163323
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:11 schreef Vanyel het volgende:

[..]

:(
Nu weet ik het nog niet.
Oh. Het lot werkte tegen denk ik.
pi_193163361
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:18 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Oh. Het lot werkte tegen denk ik.
Dan zeg ik deze loterij op.
  Moderator zaterdag 16 mei 2020 @ 19:26:27 #57
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193163530
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oh, helemaal mee eens! Maar mijn vader had ze om zichzelf te kunnen beschermen mocht dat nodig zijn.
Om jezelf te beschermen kun je beter gewoon thuis blijven en afstand houden indien je weg gaat.
pi_193164013
https://www.omroepbrabant(...)teem-uren-platgelegd

Hebben we minilot recent nog gezien :?
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_193164028
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:50 schreef Cat-astrophe het volgende:

Dat ligt an vanaf 17:30 ongeveer plat :P
Maar hej alles in testfase he.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_193164429
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hoe was het nou met dat reserveren gegaan? Was de trein 'vol' ?
pi_193164435
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Om jezelf te beschermen kun je beter gewoon thuis blijven en afstand houden indien je weg gaat.
:o
pi_193164453
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:17 schreef sigme het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh wow O+
Ik vind het ook mooi en wist niet dat het zo heet _O_
pi_193164470
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:11 schreef Clubsoda het volgende:
Al weken alleen fluitjes gehoord.
pi_193164482
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:02 schreef AnneX het volgende:
Dank je Blues voor verhelderende luisterlink https://www.nporadio1.nl/(...)je-en-dat-kan-gewoon
Ja, goed he! Wist het allemaal niet.
pi_193165299
quote:

SPOILER
Mooi!
pi_193165485
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 20:12 schreef Blues het volgende:

[..]

Al weken alleen fluitjes gehoord.
Ik ga komende week 8 intercity'a bekijken en het aantal conducteurs tellen :D
pi_193165549
Halve bijlees terwijl ik al uren op f5 zit te drukken. :')

SPOILER
Ik heb nog altijd geen mondkapjes en ook geen directe voornemens om wat te maken of aan te schaffen. Ik heb geen noodzakelijke reizen met het OV in de planning op korte termijn en als dat zich toch ineens voordoet vind ik het vroeg genoeg om wat te kopen of knutselen. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_193165613
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:50 schreef Cat-astrophe het volgende:

*) :')
pi_193165686
quote:

SPOILER
Aaah, verrukkelijk fotodumpje - fijn! En mooi stuk voor hardlopen zo te zien! O+

Inzake dwalende Günther in de lokale flora, vanmorgen inderdaad! 8-) ^O^

(Riviereilandje De Zaag in Krimpen a/d Lek)
  zaterdag 16 mei 2020 @ 21:11:50 #70
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193166013
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 21:01 schreef minilot het volgende:

[..]

Aaah, verrukkelijk fotodumpje - fijn! En mooi stuk voor hardlopen zo te zien! O+

[ afbeelding ]
Zijn jullie langs de zwaluwenmuur gelopen?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_193166057
quote:
Veel gesproeid, het blijft naar droog en droog en droog. Nog een paar jaar deze neerslagcijfers, en we kennen Nederland niet meer terug -O-
Voordeel: hoef je niet meer steeds dat pokkeëind naar Spanje te rijden. ;)
pi_193166071
Avond!

Ik zag mooie foto's O+
Verder even teruglezen. Net een info-filmpje gekeken over een ecodorp in NL (oh man, ik ben eigenlijk veel te enthousiast, maar betwijfel of we in aanmerking zouden komen,...) en nu weer bezig met een discussie+ conclusie te schrijven voor een verslag waar ik zelf eigenlijk niet in verder kom dan:

"Ja, het RIVM weet het eigenlijk ook niet precies waarom, want we weten eigenlijk geen bal van de precieze gevolgen, maar diclofenac is een groter risico dan Lidocaïne voor het milieu'....

Goed verhaal wel, als je een beetje moet verklaren waarom je iets verwacht :')
pi_193166230
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 21:11 schreef fietsie het volgende:

[..]

Zijn jullie langs de zwaluwenmuur gelopen?
Nope. Inzake vogels wel ijsvogels gezien en de koekoek gehoord. Sindsdien de zeer storende Koekoekswals in mijn hoofd, de rest van de dag. }:|
  zaterdag 16 mei 2020 @ 21:19:45 #74
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193166285
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 21:17 schreef minilot het volgende:
Koekoekswals
Voor Hen die niet met deze muzikale topper bekend zijn:

Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_193166375
Aantal wachtenden voor je: 14259

..er komt een beetje vaart in bij de Efteling! *O*
pi_193166443
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 21:21 schreef minilot het volgende:

Wat een mensen he :X
Als je nu inlogt staat er 33459
pi_193166448
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 21:21 schreef minilot het volgende:

Helft van de wachtrij eraf *O*
pi_193166454
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 20:54 schreef Clubsoda het volgende:

Ik ga komende week 8 intercity'a bekijken en het aantal conducteurs tellen :D
w/
pi_193166477
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 21:24 schreef Tally het volgende:

[..]

Wat een mensen he :X
Als je nu inlogt staat er 33459
Valt nog mee. De Efteling heeft tegen de honderdduizend abonnementhouders :)
pi_193166489
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 21:24 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Helft van de wachtrij eraf *O*
Nah, ik begon om 16:00 al op positie 16997 ;)
pi_193166504
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 21:25 schreef minilot het volgende:

[..]

Valt nog mee. De Efteling heeft tegen de honderdduizend abonnementhouders :)
Maar er zullen er ook al een hoop (geen duizenden snap ik) zijn die er wel al door waren vanmiddag.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 21:26:52 #82
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193166512
Hallo SC O+

Wij hadden weer een enerverende zaterdag. Onkruid, stenen, graven, repeat. 1 van de 12 stukken worteldoek ligt bijna dus dat is een beetje resultaat. Lichaamspijn, benen, handen en armen tintelen van de brandnetels en distels. Lasagne met restjes van 5 kazen en 6 groenten was erg fijn.
Spoilers!
pi_193166523
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 21:26 schreef minilot het volgende:

[..]

Nah, ik begon om 16:00 al op positie 16997 ;)
Dat wordt nachtwerk :o
pi_193166571
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 21:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hallo SC O+

Wij hadden weer een enerverende zaterdag. Onkruid, stenen, graven, repeat. 1 van de 12 stukken worteldoek ligt bijna dus dat is een beetje resultaat. Lichaamspijn, benen, handen en armen tintelen van de brandnetels en distels. Lasagne met restjes van 5 kazen en 6 groenten was erg fijn.
Ik hou wel van brandneteltintels, niet van disteltintels. En jij?
  zaterdag 16 mei 2020 @ 21:28:37 #85
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193166574
Leuke mondkapjes @AnneX Hoe waren de kroketten? Ik vond het een paar weken geleden de moeite meer dan waard.
En hoe eerder ik de frituurpan schoonmaak, hoe eerder ik de ingevroren zelfgemaakte kroketten weer kan eten :9
Spoilers!
pi_193166576
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 21:26 schreef Tally het volgende:

[..]

Maar er zullen er ook al een hoop (geen duizenden snap ik) zijn die er wel al door waren vanmiddag.
Er waren er vanmiddag, voordat het er drie uur lang uit lag, maar 201 door :)
pi_193166608
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 21:28 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik hou wel van brandneteltintels
Euh? Echt? Leg eens uit. :)
pi_193166619
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 21:28 schreef minilot het volgende:

[..]

Er waren er vanmiddag, voordat het er drie uur lang uit lag, maar 201 door :)
Dat zijn er niet veel. Ik dacht dat de storing pas na een uur begon.
pi_193166631
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 21:29 schreef Tally het volgende:

[..]

Dat zijn er niet veel. Ik dacht dat de storing pas na een uur begon.
Nope, vrijwel instant.
pi_193166644
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 21:01 schreef minilot het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Op dergelijk plekken kan je een dreumus (mijn excuus als ik de verkeerde term gebruik) misschien idd beter wat kort bij houden.
pi_193166647
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 21:17 schreef minilot het volgende:

[..]

Nope. Inzake vogels wel ijsvogels gezien en de koekoek gehoord. Sindsdien de zeer storende Koekoekswals in mijn hoofd, de rest van de dag. }:|
NEEEEE🙉
pi_193166707
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 21:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Leuke mondkapjes @:annex Hoe waren de kroketten? Ik vond het een paar weken geleden de moeite meer dan waard.
En hoe eerder ik de frituurpan schoonmaak, hoe eerder ik de ingevroren zelfgemaakte kroketten weer kan eten :9
Ik weet niet of je het over mijn kroketten hebt maar ik vond het zeer de moeite waard. Veel makkelijker dan gedacht ook na alle horror-ontplof-verhalen (de ragout had ik dus al dus dat moest alleen nog een beetje bloem bij). Echt voor herhaling vatbaar.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 21:32:09 #93
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193166709
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 21:28 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik hou wel van brandneteltintels, niet van disteltintels. En jij?
Ik heb nog geen voorkeur. Maar ik kom met ongeveer evenveel in aanraking dus ik weet eigenlijk niet welke tinteling van welke plant komt. Ik heb er meestal niet veel last van. Alleen op sommige plaatsen, nu op mijn knokkel.
Spoilers!
pi_193166727
Kijken jullie ook het ESF :D
pi_193166764
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 21:29 schreef minilot het volgende:

[..]

Euh? Echt? Leg eens uit. :)
Nou gewoon lekker. Ik heb niks tegen brandnetels, ik pak ze altijd gewoon met blote handen aan, of sjouw erdoor.

Als kind ben ik wel eens in een brandnetelveld gevallen. En wel eens in m'n gezicht geslagen met een bos brandnetels door een jongen (jaar of 7 oud) die me leuk vond O+ Een van beide, of de optelsom, heeft me brandnetelangstresistent gemaakt. Denk ik. Misschien.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 21:33:42 #96
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193166767
Nee naar Rob Huppeldepup, AKA Robert ten Brink.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 21:34:19 #97
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193166785
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 21:32 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het over mijn kroketten hebt maar ik vond het zeer de moeite waard. Veel makkelijker dan gedacht ook na alle horror-ontplof-verhalen (de ragout had ik dus al dus dat moest alleen nog een beetje bloem bij). Echt voor herhaling vatbaar.
AnneX ging ze ook maken. Jij had al gezegd dat ze succesvol waren :)

Ik wil ook een ragout maken binnenkort. Even onthouden dat ik dan extra maak voor kroketten.
Spoilers!
pi_193166793
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 21:32 schreef Blues het volgende:
Ik vind het vreselijk :X
pi_193166807
Afgezien van kapsel en kroketten vond ik de rest van de dag niet per se de moeite waard, dus ik ben nu maar fris gewassen in bed gekropen en we kijken zo nog een stukje film. We zijn nu bezig om alle X-men films terug te kijken. Met onze aandachtsspanne doen we gemiddeld 2-3 avonden over een film dus het houdt van de straat :P
pi_193166836
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 21:34 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

AnneX ging ze ook maken. Jij had al gezegd dat ze succesvol waren :)

Ik wil ook een ragout maken binnenkort. Even onthouden dat ik dan extra maak voor kroketten.
Ah, ok, zo goed had ik niet gelezen. Nou ja, extra gelegenheid om mezelf nog een schouderklopje te geven voor mijn geslaagde krokettenontmaagding :+
  zaterdag 16 mei 2020 @ 21:35:40 #101
221912 minilot
Nancy boy
pi_193166838
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 21:30 schreef sigme het volgende:

[..]

Op dergelijk plekken kan je een dreumus (mijn excuus als ik de verkeerde term gebruik) misschien idd beter wat kort bij houden.
Volgens het jargon al een poosje een peuter. ;) En inderdaad. Het was nogal soppig.

Banjeren rond en klimmen in puike wilgen ter compensatie :)
SPOILER
  zaterdag 16 mei 2020 @ 21:36:20 #102
221912 minilot
Nancy boy
pi_193166864
quote:
Nope, ik moet op f5 drukken :+
  zaterdag 16 mei 2020 @ 21:36:40 #103
221912 minilot
Nancy boy
pi_193166872
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 21:33 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou gewoon lekker. Ik heb niks tegen brandnetels, ik pak ze altijd gewoon met blote handen aan, of sjouw erdoor.

Als kind ben ik wel eens in een brandnetelveld gevallen. En wel eens in m'n gezicht geslagen met een bos brandnetels door een jongen (jaar of 7 oud) die me leuk vond O+ Een van beide, of de optelsom, heeft me brandnetelangstresistent gemaakt. Denk ik. Misschien.
:D
Ik ben wederom blij dat ik het vroeg. O+
  zaterdag 16 mei 2020 @ 21:37:07 #104
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193166890
quote:
Maandag kijk ik het. Ben benieuwd wat ze er van hebben gemaakt. Ik had afgelopen maandag in Ahoy moeten zitten ;(
Spoilers!
  zaterdag 16 mei 2020 @ 21:38:01 #105
221912 minilot
Nancy boy
pi_193166922
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 21:37 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Maandag kijk ik het. Ben benieuwd wat ze er van hebben gemaakt. Ik had afgelopen maandag in Ahoy moeten zitten ;(
Da's waar ook! Snif! :{
pi_193166927
quote:

[..]

Wij hadden een ESF feestje thuis gepland met vrienden en familie. Eerst uiteten en dan muziek!
  zaterdag 16 mei 2020 @ 21:38:12 #107
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193166930
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 21:35 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ah, ok, zo goed had ik niet gelezen. Nou ja, extra gelegenheid om mezelf nog een schouderklopje te geven voor mijn geslaagde krokettenontmaagding :+
_O_
Spoilers!
  zaterdag 16 mei 2020 @ 21:40:21 #108
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193166994
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 21:33 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat is wel hardcore. Zo hardcore ben ik nog niet. Ik heb wel dunne handschoenen maar die zijn alleen brandnetelproof aan de binnenkant.
Spoilers!
  zaterdag 16 mei 2020 @ 21:41:09 #109
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193167027
Robert ten Brink doet leuke dingen voor mensen die door Corona grote teleurstellingen hebben beleefd.
pi_193167028
quote:

:{
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 mei 2020 @ 21:43:03 #111
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_193167089
quote:
:Y
Op de Beeb met Graham Norton.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_193167225
Ik kijk, of eigenlijk, het staat aan en ik kijk af en toe op. Ondertussen kranten aan het lezen en genieten van een opgeruimd en schoon huis.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 21:49:29 #113
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193167308
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 21:43 schreef borisz het volgende:

Oh ja. Bedankt voor de tip. BBC opzet.
Poef.....gone! ©golfer
pi_193167333
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 21:36 schreef minilot het volgende:

Nope, ik moet op f5 drukken :+
Heh
  zaterdag 16 mei 2020 @ 21:52:16 #115
221912 minilot
Nancy boy
pi_193167392
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 21:50 schreef Blues het volgende:

[..]

Heh
Een aantal van mijn vrienden zijn er al wel door, die hadden allemaal lagere nummers in de willekeurig toegekende posities in de aanvankelijke wahtrij van ruim twintigduizend man. Grrr. Nou ik nog!
pi_193167571
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 20:10 schreef Blues het volgende:

Hoe was het nou met dat reserveren gegaan? Was de trein 'vol' ?
Ja, toen ik wilde reserveren voor de terugreis vanmorgen en morgenochtend kreeg ik een bericht 'deze reis is niet meer beschikbaar' en kon ik dus niet aanklikken. Voor vanmorgen heb ik er toen een trein een half uur later van gemaakt en voor morgenvroeg maar niet gereserveerd, want ik ga niet pas om 8:45 naar huis (de eerstvolgende beschikbare trein).

Vanmorgen om 6 uur was de eerste trein op zaterdag plots wel beschikbaar. Dus reis gewijzigd naar die trein.

En 10 minuten geleden was de eerste trein morgenvroeg ook plots beschikbaar en die reis nu geboekt.

Het systeem werkt nog niet echt prettig.

Maar heb nu toch uiteindelijk wel wat ik wilde.

#saaietreinpraat
pi_193167860
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 21:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, toen ik wilde reserveren voor de terugreis vanmorgen en morgenochtend kreeg ik een bericht 'deze reis is niet meer beschikbaar' en kon ik dus niet aanklikken. Voor vanmorgen heb ik er toen een trein een half uur later van gemaakt en voor morgenvroeg maar niet gereserveerd, want ik ga niet pas om 8:45 naar huis (de eerstvolgende beschikbare trein).

Vanmorgen om 6 uur was de eerste trein op zaterdag plots wel beschikbaar. Dus reis gewijzigd naar die trein.

En 10 minuten geleden was de eerste trein morgenvroeg ook plots beschikbaar en die reis nu geboekt.

#saaietreinpraat
Maar was t ook zo druk dat t reserveren nodig was?
pi_193167975
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 21:43 schreef borisz het volgende:

[..]

+1. Best leuk gedaan, al voelen die clipjes met de nummers die mee zouden doen wel wat gehaast.
pi_193167995
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 21:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

#saaietreinpraat
Moest je reserveren? :D

Klinkt als gedoe -O-
En hoe wordt daar op het station of in de trein dan op gecontroleerd?
  zaterdag 16 mei 2020 @ 22:16:19 #120
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193168141
Houdt dit dan in dat NS nu plaatsbewijzen verkoopt? En niet langer "we hebben alleen maar een vervoerplicht" meer zegt, maar je werkelijk een stoel garandeert?
  zaterdag 16 mei 2020 @ 22:17:00 #121
217702 Lonaa
Honger!
pi_193168162
oh nvm
pi_193168206
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 22:16 schreef fietsie het volgende:
Houdt dit dan in dat NS nu plaatsbewijzen verkoopt? En niet langer "we hebben alleen maar een vervoerplicht" meer zegt, maar je werkelijk een stoel garandeert?
Volgens mij mag je vooral uitstappen als het te druk is... dus die vervoersplicht is eerder terug geschroefd dan dat er meer rechten zijn verworven.
pi_193168490
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 22:10 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Moest je reserveren? :D

Klinkt als gedoe -O-
En hoe wordt daar op het station of in de trein dan op gecontroleerd?
Misschien bij het inchecken? Anders kan je het perron niet op? Maar dat zegt dan nog niets over de trein waar je instapt
pi_193168513
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 22:10 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

+1. Best leuk gedaan, al voelen die clipjes met de nummers die mee zouden doen wel wat gehaast.
Ik dacht eerst coupletje refreintje maar het is nog minder.
pi_193168654
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 22:26 schreef Blues het volgende:

[..]

Ik dacht eerst coupletje refreintje maar het is nog minder.
Ja, dat.

Maar ik vermaak me wel. Met een poesje wat level 4 van de krabpaal (en dus ook mijn kast) heeft bereikt. :X
En een katertje die op schoot lag, erachter kwam dat mam voedingsdoenst had dus daarheen spurtte (waarop mam er klaar mee was :') ) waarna hij niet wist hoe snel hij vanaf haar plekje weer naar mijn schoot moest rennen. Knuffelkitten O+
pi_193168707
Ik vind het rommelig en ben geswitch naar onze plaatselijke kroeg.
Ik kijk wel terug. Dan kan ik die stukjes doorspoelen.
pi_193168719
Duncan doet een Mika :D
pi_193168956
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 22:30 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ja, dat.

Maar ik vermaak me wel. Met een poesje wat level 4 van de krabpaal (en dus ook mijn kast) heeft bereikt. :X
En een katertje die op schoot lag, erachter kwam dat mam voedingsdoenst had dus daarheen spurtte (waarop mam er klaar mee was :') ) waarna hij niet wist hoe snel hij vanaf haar plekje weer naar mijn schoot moest rennen. Knuffelkitten O+
Geef O+
pi_193169077
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 22:39 schreef Blues het volgende:

[..]

Geef O+
Zijn al bezet :7 *O*

Ik ga dit setje wel missen. Én langer dan normaal bij me én supersociaal en schattig en moeder ook en zo. Maar mijn eigen team gaat blij zijn als de indringers volgende week vertrekken. En dan kan ik mijn team weer voldoende kroelen. O+
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 mei 2020 @ 22:59:34 #130
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_193169666
Toch wel een fijne show.
pi_193169736
Ja leuk gedaan idd.
De interactie tussen Graham en Chantal was leuk :D
pi_193169788
Maar geen echt ESF -O-

Volgende editie: artiesten vanuit huis, op bed met hond of kat. En wel The Voting. *O*
En leuke pauzeshow.
pi_193169867
Vond al die oude liedjes wel erg leuk. En het is leuk gedaan, zoveel tijd hadden ze natuurlijk niet om zo’n show op te zetten
pi_193169893
Ik val erg op IJsland :D
pi_193169953
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 23:05 schreef Blues het volgende:
Ik val erg op IJsland :D
Ja, die is erg leuk
  zaterdag 16 mei 2020 @ 23:10:38 #136
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193170053
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 23:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Vond al die oude liedjes wel erg leuk. En het is leuk gedaan, zoveel tijd hadden ze natuurlijk niet om zo’n show op te zetten
Nee, maar een paar maanden... :+
Poef.....gone! ©golfer
pi_193170247
quote:
12s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 23:10 schreef golfer het volgende:

[..]

Nee, maar een paar maanden... :+
Twee maanden, nadat ze al maanden bezig waren met iets heel anders. En dan iets totaal anders maken wat ook nog leuk moet zijn. Songfestival is redelijk standaard maar ze hadden hier ook iets heel stoms kunnen neerzetten
pi_193170429
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 23:18 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Twee maanden, nadat ze al maanden bezig waren met iets heel anders. En dan iets totaal anders maken wat ook nog leuk moet zijn. Songfestival is redelijk standaard maar ze hadden hier ook iets heel stoms kunnen neerzetten

Ook alles coördineren met de artiesten, opnames bij elkaar halen, technisch stuk. Lijkt me best een onderneming, als je je instelt op een paar grote shows met live publiek.
pi_193171129
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 22:06 schreef Blues het volgende:

Maar was t ook zo druk dat t reserveren nodig was?
Nee, ik doe mee met een pilot waarbij ze onderzoeken of mensen van te voren hun reis laten reserveren nuttig is oid. En daarvoor mag ik dan eerste klas reizen als ik reserveer (lekker rustig) en krijg ik 10 vrij reizen dagkaarten.

Het is overigens niet verplicht of zo. Kan gewoon nog instappen wanneer ik wil. En ze controleren ook niets. Ik kan met de mails die ik krijg (bevestiging reservering) aan de conducteur laten zien dat ik eerste klas mag zitten. De conducteur die ik al wekenlang niet zie.
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 00:04:27 #140
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193171410
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 23:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee, ik doe mee met een pilot waarbij ze onderzoeken of mensen van te voren hun reis laten reserveren nuttig is oid. En daarvoor mag ik dan eerste klas reizen als ik reserveer (lekker rustig) en krijg ik 10 vrij reizen dagkaarten.

Het is overigens niet verplicht of zo. Kan gewoon nog instappen wanneer ik wil. En ze controleren ook niets. Ik kan met de mails die ik krijg (bevestiging reservering) aan de conducteur laten zien dat ik eerste klas mag zitten. De conducteur die ik al wekenlang niet zie.
Meestal zit de conducteur in de eerste klas, druk sudoku's te maken.
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 00:07:40 #141
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193171473
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 22:16 schreef fietsie het volgende:
Is de NS niet op ingericht, stoelnummers en zulks ontbreken
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 00:35:42 #142
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193172006
quote:

Wordt veel geïnvesteerd in beregening in de landbouw.

Reed van de week door het veld, zag m'n neef met vijf machines bij een bedrijf lopen. Dus even gestopt wat ze aan het doen waren.

Ze hadden veertig kilometer buis ingegraven op het bedrijf, een aantal elektrische pompen geïnstalleerd op diepe bronnen. Het bedrijf had al 8900m² zonnepanelen dus electriciteit is ook geen kostenpost uitgave.

Kosten tov met een diesel pomp liggen 70% lager.

Direct een voorbeeld dat verduurzaming en schaalvergroting prima samen kunnen gaan. Zoiets kun je niet doen als je verspreid een paar velden hebt...
  zondag 17 mei 2020 @ 01:39:15 #143
221912 minilot
Nancy boy
pi_193172784
Jaaaaaaa, door de wachtrij heen. Phew. Volgende week naar de Efteling *O*
Nu slapen :O
pi_193173153
Sjonge mini...dan heb je het voor mekaar. w/ trusten,

@Ludolf...het blijft leuk en interessant om jouw berichten uit een - voor mij - totaal andere en onbekende wereld te lezen. B-)

@sogme...fraaie foto’s. Je mag bijna weer gaan voeden en lopen!
  zondag 17 mei 2020 @ 06:28:37 #145
43653 sigme
Veraan
pi_193173670
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 02:29 schreef AnneX het volgende:
Sjonge mini...dan heb je het voor mekaar. w/ trusten,

@:Ludolf...het blijft leuk en interessant om jouw berichten uit een - voor mij - totaal andere en onbekende wereld te lezen. B-)

@:sogme...fraaie foto’s. Je mag bijna weer gaan voeden en lopen!
:D

Mogge! Wat doe jij nou midden in de nacht op?
Lammetje stond al te blaten vóór de wekker. En de hond wou een aai (dat is een neus in mijn bed), en de katten wouden er in (dat is gerammel aan de deur). Dus ik stond al voor half zes naast m'n bed.
  zondag 17 mei 2020 @ 06:36:24 #146
43653 sigme
Veraan
pi_193173690
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 01:39 schreef minilot het volgende:
Jaaaaaaa, door de wachtrij heen. Phew. Volgende week naar de Efteling *O*
Nu slapen :O
Tsjonge, dan moet je wel écht graag willen :D. Fijn dat het gelukt is *O*
pi_193173715
Mogguh :O
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zondag 17 mei 2020 @ 06:44:25 #148
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193173719
Morguh!

Ik ben een beetje verliefd op een stukje Frankrijk a-la sigme wat te koop staat...

Nog even K. Zien te overhalen.. :+
  zondag 17 mei 2020 @ 07:32:15 #149
217702 Lonaa
Honger!
pi_193173885
:W Koffie.
  zondag 17 mei 2020 @ 07:38:14 #150
43653 sigme
Veraan
pi_193173896
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 06:44 schreef Barreltje het volgende:
Morguh!

Ik ben een beetje verliefd op een stukje Frankrijk a-la sigme wat te koop staat...

Wat geciviliseerder dan mijn buitenverblijf :D. Ziet er goed uit; ik zou 't kopen!
  zondag 17 mei 2020 @ 07:44:42 #151
217702 Lonaa
Honger!
pi_193173924
Ja, nu ben ik dus ook aan het Funda-en naar een buitenverblijf :D
  zondag 17 mei 2020 @ 07:54:30 #152
217702 Lonaa
Honger!
pi_193173963
Iemand kasteel kopen voor 7 ton?
https://www.funda.nl/euro(...)heucourt-croquoison/
  zondag 17 mei 2020 @ 08:12:24 #153
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193174047
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 06:44 schreef Barreltje het volgende:
Morguh!

Omg, wat een perfectie O+
Spoilers!
pi_193174065
quote:
2s.gif Op zondag 17 mei 2020 07:54 schreef Lonaa het volgende:
Iemand kasteel kopen voor 7 ton?
https://www.funda.nl/euro(...)heucourt-croquoison/
Die is prachtig O+
  zondag 17 mei 2020 @ 08:25:46 #155
217702 Lonaa
Honger!
pi_193174115
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 08:16 schreef Tally het volgende:

[..]

Die is prachtig O+
Doen?

Ik kan 2 ton inleggen. :+
  zondag 17 mei 2020 @ 08:35:52 #156
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193174182
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2020 07:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Wat geciviliseerder dan mijn buitenverblijf :D. Ziet er goed uit; ik zou 't kopen!
uhuh O+

nog wel in the middle of no-where.. maar wel gemakken van water en electriciteit

en 1.5 uur van een vliegveld.. en binnen een dag te rijden en en en en O+
  zondag 17 mei 2020 @ 08:36:29 #157
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193174188
quote:
2s.gif Op zondag 17 mei 2020 08:25 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Doen?

Ik kan 2 ton inleggen. :+
staat al een tijdje te koop, kan vast wel iets van de prijs af ;)
  zondag 17 mei 2020 @ 08:45:24 #158
43653 sigme
Veraan
pi_193174250
Probleem met kastelen is dat ze aan onderhoud minstens kosten wat ze aan aanschaf kosten ;)
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 09:07:29 #159
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193174399
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 08:45 schreef sigme het volgende:
Probleem met kastelen is dat ze aan onderhoud minstens kosten wat ze aan aanschaf kosten ;)
Minstens ja. Vriend van me heeft in een boerderij in Frankrijk, zijn ouders wonen in een kasteel. Sowieso klinkt dat spannender dan het is, Frankrijk staat vol kastelen namelijk.

Sommige delen gebruiken ze gewoon niet, want ja, als je alles in goede staat wilt hebben, loop je helemaal leeg op onderhoud.
  zondag 17 mei 2020 @ 09:10:21 #160
217702 Lonaa
Honger!
pi_193174419
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 08:45 schreef sigme het volgende:
Ja, I know ;(
  zondag 17 mei 2020 @ 09:12:30 #161
217702 Lonaa
Honger!
pi_193174435
Er waren allemaal hele heftige vogel-dingen aan de gang tijdens mijn ochtendwandeling. :o
Nesten die overvallen werden, onvrijwillige paringen, heftige blauwtjes.
pi_193174664
Mogguh!

Kastelen O+ Hoewel je het volgens mij ook niet warm gestookt krijgt in de winter, en je inderdaad blauw betaalt (Haarzuilen is daar ook wel een mooi voorbeeld van...de van Zuylen's en Rothschilds konden het niet meer betalen.....dus overgenomen door stichtingen. En het kasteel hier in IJsselstein is enkel nog maar een toren door verval en uiteindelijk sloop ;( )

(Toen ik naar de middelbare school ging - en de Harry Potter rage volop aan de gang was - was ik wel een beetje jaloers op je pubertijd in een kasteel mogen doorbrengen O+ (Nu was mijn middelbare school ook qua interieur blauw en oranje :') ) En nog steeds vind ik het matig dat de faculteit Rechten in Antwerpen bijvoorbeeld in een voormalig klooster zit - met romantisch glas-in-lood, en een binnenhof - en wij in van die betondozen zonder enige sfeer :P

Wat houdt K tegen Barrel?

Wij gaan straks even kijken naar een verder info-moment (on line) over een ecodorp in NL. Mogelijk hebben we interesse (het zijn huurwoningen), maar we zullen vast niet de enige zijn en we willen even zeker weten dat we überhaupt kunnen inschrijven wegens inkomen e.d.
pi_193174671
quote:
2s.gif Op zondag 17 mei 2020 09:12 schreef Lonaa het volgende:
Er waren allemaal hele heftige vogel-dingen aan de gang tijdens mijn ochtendwandeling. :o
Volgende keer camera mee en verslag a la Sir. David Attenborough !
pi_193174700
Tevens....

Ik krijg dus op mijn FB van die reclame voor matrassen:

Aangezien vriend en ik ook altijd zo de dag beginnen ( :') ), denk ik dat we die zaak maar eens moeten bezoeken als we een nieuw matras nodig hebben.
  zondag 17 mei 2020 @ 10:04:24 #165
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193174886
Goedemorgen. Ik heb geen zin om uit bed te gaan. Maar het moet. Dingen te doen enzo. Zucht.
Spoilers!
  zondag 17 mei 2020 @ 10:09:06 #166
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_193174931
Mogge! Heel vroeg wakker, even wat gelezen en toen weer verder geslapen tot 9 uur, heerlijk

Straks maar eens een tomatensaus maken voor de pizza en verder niet zo veel van plan
pi_193175274
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 10:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goedemorgen. Ik heb geen zin om uit bed te gaan. Maar het moet. Dingen te doen enzo. Zucht.
Herkenbaar.. nu met boek op de bank :)
  zondag 17 mei 2020 @ 11:01:36 #168
43653 sigme
Veraan
pi_193175466
Gaten gegraven in de kas. Het is mooi weer. Buiten. In de kas is het ..... heet, stoffig en droog. En heet. Ik vind nu de gaten groot genoeg :+.
pi_193175523
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2020 08:35 schreef Barreltje het volgende:

[..]

uhuh O+

nog wel in the middle of no-where.. maar wel gemakken van water en electriciteit

en 1.5 uur van een vliegveld.. en binnen een dag te rijden en en en en O+
Oh O+
Ziet er echt leuk uit op de foto's!
pi_193175538
quote:
2s.gif Op zondag 17 mei 2020 09:12 schreef Lonaa het volgende:
Oh ja hier ook al :o
Eksternest in de grote boom in de tuin en het is soms echt oorlog of zoiets, en een koppeltje horny tortels echt niet normaal _O-
  Official ESF Kreviewer zondag 17 mei 2020 @ 11:07:11 #171
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193175541
Morge. Wandelen.

Eindelijk weer eens goed geslapen.
pi_193175555
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 10:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dit?

pi_193175578
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 10:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge! Heel vroeg wakker, even wat gelezen en toen weer verder geslapen tot 9 uur, heerlijk

Straks maar eens een tomatensaus maken voor de pizza en verder niet zo veel van plan
Ik wil vandaag:
wc's + wastafels doen, buiten in zonnetje krant lezen, crossen, nieuw liedje spelen en niksigen. O+

balkon zuigen en ontdoen van vogelflatserij oO< :{w

[ Bericht 14% gewijzigd door Blues op 17-05-2020 11:31:16 ]
pi_193175669
Ochtend!
Uitgeslapen, sloopkogels losgelaten in de woonkamer, vanmiddag* songburst spelen, verder weinig van plan.

*Als het doorgaat. Plannen via app met vier mensen blijkt lastig. Organisator riep afgelopen week vier opties (vrij-zat-zo), vriendin en ik reageren snel, we kunnen beiden niet op vrijdag. Vierde reageert een dag later: heeft vrijdag een verjaardag en weet niet hoe laat precies ivm dus bezoek komt in tijdsloten**. Okeeeee... geen probleem dus, we prikken zondagmiddag. Gisteravond stuurt ze bericht: Haha, sorry, ik bedoelde dat ik ZONDAG een verjaardag had en wij blijken welkom te zijn op juist dat tijdstip. Ik kan dus niet.

** *zucht, ook als mensen na elkaar komen is dat wel erg veel bezoek...*
pi_193175710
Het hebben van 'een verjaardag' klinkt ook naar veel bezoek.
  zondag 17 mei 2020 @ 11:26:14 #176
217702 Lonaa
Honger!
pi_193175729
Mijn oma heeft vandaag haar verjaardag. Met tijdssloten. Ik ga niet. Denk ik. Ik wil wel, want ik mis mijn familie, maar zo even uit mijn hoofd komt er wel een man of 10 verdeeld over de dag. :X Ik wil mijn oma niet ziekmaken.
  zondag 17 mei 2020 @ 11:27:31 #177
221912 minilot
Nancy boy
pi_193175736
Ik vind het wel lekker rustig, zo zonder verjaardagen. :7

Vandaag pizzadag, bedankt CUL! O+

En morgen dus naar de Efteling - ik ben echt knetterbenieuwd! *O*
pi_193175749
quote:
2s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:26 schreef Lonaa het volgende:
Mijn oma heeft vandaag haar verjaardag. Met tijdssloten. Ik ga niet. Denk ik. Ik wil wel, want ik mis mijn familie, maar zo even uit mijn hoofd komt er wel een man of 10 verdeeld over de dag. :X Ik wil mijn oma niet ziekmaken.
O+

Ik snap ook niet waarom mensen het dan zo op elkaar proppen. Verdeel het over een hele week, houd afstand. Dan heeft oma de hele week feest. En kan ze tussendoor goed ventileren voor de volgende komt. Of doe aan FaceTimen of zoiets. Het is allemaal stom en verdrietig. Maar wel nodig.
pi_193175756
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:27 schreef minilot het volgende:
Ik vind het wel lekker rustig, zo zonder verjaardagen. :7

Vandaag pizzadag, bedankt CUL! O+

En morgen dus naar de Efteling - ik ben echt knetterbenieuwd! *O*
Ben benieuwd naar hoe ze het hebben georganiseerd :D Zou mooi zijn als ze zo veilig open kunnen blijven ‘veur het volk’ :P
  zondag 17 mei 2020 @ 11:31:22 #180
217702 Lonaa
Honger!
pi_193175774
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:29 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

O+

Ik snap ook niet waarom mensen het dan zo op elkaar proppen. Verdeel het over een hele week, houd afstand. Dan heeft oma de hele week feest. En kan ze tussendoor goed ventileren voor de volgende komt. Of doe aan FaceTimen of zoiets. Het is allemaal stom en verdrietig. Maar wel nodig.
Wat ik begreep wordt het gevierd bij mijn oom in de tuin. Die woont bij haar om de hoek. En dan verdeeld over de dag komen al haar kinderen langs.

En aan de ene kant denk ik dan 'mja, dat kan best' en aan de andere kant denk ik dan 'er zal maar een verkeerd iemand mijn kant opgehoest hebben gisteren in de supermarkt'

Then again, ze wordt 92 (of 93?). Hoeveel verjaardag heeft ze uberhaupt nog over?
pi_193175776
Ik heb het buitenverblijf in Frankrijk de belangrijke vraag: wie gaat er wekelijks grasmaaien?

Ik vind mijn eigen kleine huis en grote tuin al vrij veel werk qua onderhoud. Dat is prima want het houdt je van de straat ;) maar voor een vakantiehuis moet ik er niet aan denken.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_193175780
quote:
Als ze maar afstand houden en niet knuffelen.. hoe gaan ze het doen? Woont ze nog thuis?
pi_193175788
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:31 schreef Lot_1 het volgende:
Ik heb het buitenverblijf in Frankrijk de belangrijke vraag: wie gaat er wekelijks grasmaaien?

Ik vind mijn eigen kleine huis en grote tuin al vrij veel werk qua onderhoud. Dat is prima want het houdt je van de straat ;) maar voor een vakantiehuis moet ik er niet aan denken.
Mijn broer had een huis in Zweden en een topbuurman (gepensioneerd) ^O^
pi_193175818
quote:
2s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:31 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Wat ik begreep wordt het gevierd bij mijn oom in de tuin. Die woont bij haar om de hoek. En dan verdeeld over de dag komen al haar kinderen langs.

En aan de ene kant denk ik dan 'mja, dat kan best' en aan de andere kant denk ik dan 'er zal maar een verkeerd iemand mijn kant opgehoest hebben gisteren in de supermarkt'

Then again, ze wordt 92 (of 93?). Hoeveel verjaardag heeft ze uberhaupt nog over?
Ja... lastig.
Buiten zitten scheelt al een hele hoop.
Maar er spelen ook andere zaken mee. Krijgt het bezoek koffie en gebak? En wordt dat tussendoor goed gewassen en veilig opgehaald ivm die anderhalve meter? Komen er kleine kinderen die rondrennen en gaan knuffelen?

Ik zat vorige week bij mijn ouders (ik mocht binnen komen *O* ) en mijn vader bood me meteen drinken aan. Nee, doe maar niet. Ze hebben een vaatwasser maar stél dat ik daar iets achterlaat. En sowieso nodigt drinken uit tot langer blijven en dat wilde ik ook niet. Dus half uurtje op een meter of vijf gezeten.
pi_193175833
Ah, de kinders hier ruimen mijn lege bakje op waar meloen in zat.
Vuilnisbak zou fijn zijn, maar ik ben bang dat ze ‘onder de bank’ een betere plek gaan vinden :')
  zondag 17 mei 2020 @ 11:43:53 #186
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193175910
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 09:41 schreef Candaasje het volgende:

Wat houdt K tegen Barrel?

NU is niet echt het juiste moment ;)
SPOILER
en dit geval is toch een beetje te veel een keet volgens hem .. ik vind dat dus juist wel charmant.. ipv een HUIS..
  zondag 17 mei 2020 @ 11:47:47 #187
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193175950
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:35 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ja... lastig.
Maar er spelen ook andere zaken mee. Krijgt het bezoek koffie en gebak? En wordt dat tussendoor goed gewassen en veilig opgehaald ivm die anderhalve meter? Komen er kleine kinderen die rondrennen en gaan knuffelen?

Ik zat vorige week bij mijn ouders (ik mocht binnen komen *O* ) en mijn vader bood me meteen drinken aan. Nee, doe maar niet. Ze hebben een vaatwasser maar stél dat ik daar iets achterlaat. En sowieso nodigt drinken uit tot langer blijven en dat wilde ik ook niet. Dus half uurtje op een meter of vijf gezeten.
hoe kan er iets in de vaatwasser achterblijven? :o
pi_193175989
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:47 schreef Barreltje het volgende:

[..]

hoe kan er iets in de vaatwasser achterblijven? :o
Niet zozeer in de vaatwasser, die geloof ik wel qua temperatuur en sop. Maar onderweg ernaar toe.
En ja, ik ben over-voorzichtig, was vast goed gegaan.
Maar op zo’n feestje waar gespreid meer mensen komen is die kans op kruisbesmetting groter.
pi_193176208
quote:
Als mijn Oma nog had geleefd had ik er al weer 3 keer in de week gezeten. Ookal moest ik me aankleden als zo’n maanmannetje.

Maar ik had dan ook wel een speciale band met mijn Oma. O+
  zondag 17 mei 2020 @ 12:12:18 #190
221912 minilot
Nancy boy
pi_193176291
Ik vind persoonlijk dat als oma's verstandelijk nog helemaal in orde zijn en ze zich afdoende en realistisch bewust zijn van de risico's, dat ze helemaal zelf mogen weten hoe ze hun verjaardag vieren. En dat het de uitgenodigden uiteraard vrij staat om niet op te komen dagen. :)
  zondag 17 mei 2020 @ 12:15:20 #191
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193176319
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:43 schreef Barreltje het volgende:

en dit geval is toch een beetje te veel een keet volgens hem .. ik vind dat dus juist wel charmant.. ipv een HUIS..
Hij heeft gelijk. Veredelde stacaravan is het.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 17 mei 2020 @ 12:19:47 #192
221912 minilot
Nancy boy
pi_193176375
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 12:15 schreef golfer het volgende:

[..]

Hij heeft gelijk. Veredelde stacaravan is het.
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2020 07:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Hihi @ perceptie. O+
  zondag 17 mei 2020 @ 12:31:25 #193
63722 z80
I fink you freaky
pi_193176476
liter koffie op. Ramen en deuren open. Volgens de thermometer buiten bijna 20 graden. Echter de wind die langs komt voelt niet echt als 20 graden, meers als 10 graden. Verder nergens zin in.
pi_193176485
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:43 schreef Barreltje het volgende:

[..]

NU is niet echt het juiste moment ;)
SPOILER
Ohja, herkenbaar. Vriend ziet hier ook altijd 450 beren op de weg.
Soms is dat wel goed hoor, maar soms krijg ik er ook wel een beetje het heen-en-weer van.
pi_193176499
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 12:19 schreef minilot het volgende:

[..]

[..]

Hihi @ perceptie. O+
Mooi hè :D
pi_193176611
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 12:31 schreef z80 het volgende:
liter koffie op. Ramen en deuren open. Volgens de thermometer buiten bijna 20 graden. Echter de wind die langs komt voelt niet echt als 20 graden, meers als 10 graden. Verder nergens zin in.
Beschut plekje zoeken ^O^
Ik ben er even uitgegaan om wat te doen in huis, te warm/zonnig/verbranden.
Straks er weer lekker in O+
  zondag 17 mei 2020 @ 12:42:08 #197
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193176612
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 12:31 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ohja, herkenbaar. Vriend ziet hier ook altijd 450 beren op de weg.
Soms is dat wel goed hoor, maar soms krijg ik er ook wel een beetje het heen-en-weer van.
ik ook.. maar de rem is op zich wel goed, want wat moet ik nou met 10 huizen..
maar goed.. ik denk graag in opties en hij in problemen.. zo houden we elkaar in balans :)
pi_193176632
Ik ben ook wat impulsief/makkelijk van aard. Zeg daardoor sneller ja en ben eigenlijk (!) dol op onverwachtse dingen omdat ik weet dat ik het (meestal) wel leuk vind achteraf :D
g heeft altijd wel eerst bedenkingen die mij afremmen of eerst na laten denken :D en die meestal wel hout snijden en zo is het hier in evenwicht.
  zondag 17 mei 2020 @ 12:48:15 #199
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193176665
wij zijn ook wel inconcequent in onze " rol verdeling" hoor..
ik hou ervan om een schema te hebben wat ik die week ga doen en eten.. bv maandag was, dinsdag stofzuigen, etc.. een vaste dag voor alles. en ook graag maandag vega, dinsdag vlees, woensdag en vrijdag vis etc.. maar K. wil daar niet aan :N

maar als we op vakantie gaan moet er van K van te voren wel alles uitgezocht worden en geplanned etc.. als ik op vakantie ga wil ik NIETS doen, dus ik bereid me totaal niet voor. plan niks en laat het gewoon allemaal gebeuren ^O^
  zondag 17 mei 2020 @ 12:48:17 #200
63722 z80
I fink you freaky
pi_193176666
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 12:42 schreef Blues het volgende:

[..]

Beschut plekje zoeken ^O^
Ik ben er even uitgegaan om wat te doen in huis, te warm/zonnig/verbranden.
Straks er weer lekker in O+
Hier is het redelijk bewolkt.
  Official ESF Kreviewer zondag 17 mei 2020 @ 12:48:18 #201
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
  Official ESF Kreviewer zondag 17 mei 2020 @ 12:49:27 #202
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
  zondag 17 mei 2020 @ 12:51:14 #203
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193176689
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2020 12:48 schreef Kreator het volgende:
Zoiets lijkt me ook wel wat.

https://italiacasa.nl/aanbod/woning/4176
" prijs op aanvraag" wat zal het kosten ?
  Official ESF Kreviewer zondag 17 mei 2020 @ 12:52:53 #204
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_193176701
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2020 12:51 schreef Barreltje het volgende:

[..]

" prijs op aanvraag" wat zal het kosten ?
Miljoenen.
  zondag 17 mei 2020 @ 12:54:05 #205
217702 Lonaa
Honger!
pi_193176714
:O

Ik ben al wel weer moe. Dora vreet energie. :') Ik denk echt dat het haar hormonen geweest zijn, de afgelopen maanden, waardoor ze rustig en wat lamlendig was.
Mijn nacht was ook ruk dus ik denk dat het een luie middag wordt.
pi_193176740
quote:
Vannacht mijn tijd verdaan met de https://www.pastagrannies.com/ filmpjes kijken.
Past wel bij het thema.

Leuk hutje Barrel, mijn zwager woonde in zo’n charmante hut, wel elektriciteit, geen gas en riool, terwijl hij het hoofdgebouw, een boerderijtje, renoveerde.
En een lap grond moest onderhouden, iedere week maaien tot zijn frustratie.
En niet zo’n buurman als Blues’ broer.
pi_193176748
Mja ik werd uitgenodigd voor een verjaardag.

Van iemand waar niet superveel mensen komen... maar wel klein en geen tuin.

Nou zou ik in theorie gelijk met opa en oma kunnen gaan... (die zie ik sowieso wekelijks)

Maar toen bedacht ik me dat degene ook vrijwilligerswerk doet voor het rode kruis.
Op dit moment in ziekenhuizen en verpleegtehuizen. Incl laatst ergens op een corona afdeling.

Zou heeft ze vast goed opgelet... maar ik vind dat toch niet echt het beste idee ooit eigenlijk.

Nou duurt de verjaardag nog even... maar ik riep niet enthousiast “goed idee!”
Ondanks voorgestelde shifts qua visite :)
pi_193176764
Al die bezoeken bij senioren, verjaardag of niet , ik zou het maar mooi overslaan.
Wat dat betreft, heb ik weinig vertrouwen in de medemensch.

Soberso heb ik weinig met verjaardagen ‘vieren’... w/
pi_193176769
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:35 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ja... lastig.

Ehrmagerd ik had gemist dat we ons gebak ook moeten wassen :o
  zondag 17 mei 2020 @ 13:01:40 #210
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193176794
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2020 12:48 schreef Kreator het volgende:
Zoiets lijkt me ook wel wat.

https://italiacasa.nl/aanbod/woning/4176
quote:
Te klein en te goedkoop. Daar schuilt vast nog een addertje onder het gras. :+
Poef.....gone! ©golfer
pi_193176796
Vorige week met moederdag ook eigen drankjes/bordjes/bestek meegenomen. Mijn vader wil volgende maand ook gewoon zijn verjaardag vieren, we gaan het zien.
  zondag 17 mei 2020 @ 13:03:43 #212
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193176821
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2020 12:48 schreef Barreltje het volgende:
maar als we op vakantie gaan moet er van K van te voren wel alles uitgezocht worden en geplanned etc.. als ik op vakantie ga wil ik NIETS doen, dus ik bereid me totaal niet voor. plan niks en laat het gewoon allemaal gebeuren ^O^
Dat is hier de taak van B. Die wil van te voren alles al uitgezocht hebben en heeft de rijroutes meestal ook al bedacht. Ik laat het gidsen door haar lekker over mij heen komen en rij wel waar zij mij naartoe wil hebben.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 17 mei 2020 @ 13:04:52 #213
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193176838
wat is dat toch met die bejaarden, gepensioneerden, oudere, risicolopende medemensen dat ze toch graag mensen willen blijven ontmoeten..
snappen ze niet dat als je bezoek in shifts doet dat het voor de jarige zelf nog net zo " gevaarlijk" kan zijn ? :o 8)7
  zondag 17 mei 2020 @ 13:05:28 #214
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193176844
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 13:03 schreef golfer het volgende:

[..]

Dat is hier de taak van B. Die wil van te voren alles al uitgezocht hebben en heeft de rijroutes meestal ook al bedacht. Ik laat het gidsen door haar lekker over mij heen komen en rij wel waar zij mij naartoe wil hebben.
hier ook hoor.. ik ga met K mee op vakantie.. helemaal prima!
pi_193176883
quote:
ik hou ervan om een schema te hebben wat ik die week ga doen en eten.. bv maandag was, dinsdag stofzuigen, etc.. een vaste dag voor alles. en ook graag maandag vega, dinsdag vlees, woensdag en vrijdag vis etc.. maar K. wil daar niet aan :N

Over het eten hoef ik me in het geheel geen zorgen te maken.. dat gaat hier alle kanten op qua door g koken/door mij of door hemzelf boodschappen te doen/bestellen/afhalen. Geen vaste dagen. Soms roep ik waar ik zin in heb. En g kookt 9,99 van de 10 keer.
Ik bak wel eens wat.

Op vakantie was ik altijd wel heel erg van het boekje doorlezen/aankruisen _O- en g rijdt en laat zich door deze reisleidster guiden.
Laatste keer liet ik het meer los en was het vaak pas 'smorgens bedenken/lezen wat we in de buurt zouden kunnen doen. Vond ik fijner.
pi_193176894
Oh spuit zoveel.
pi_193176944
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2020 13:04 schreef Barreltje het volgende:
wat is dat toch met die bejaarden, gepensioneerden, oudere, risicolopende medemensen dat ze toch graag mensen willen blijven ontmoeten..
snappen ze niet dat als je bezoek in shifts doet dat het voor de jarige zelf nog net zo " gevaarlijk" kan zijn ? :o 8)7
Mensen zijn niet zo goed in onthouding denk ik.

Als het niet mag.. dan wil ik het juist.

(En “ik” is dan een willekeurig persoon dus he. Niet perse ondergetekende :) )
pi_193176967
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 12:59 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ehrmagerd ik had gemist dat we ons gebak ook moeten wassen :o
Wel bijblijven! Beste is om het in een chloorbadje te doen.
Sommige mensen zeggen dat je chloor moet injecteren in het gebak, maar dat is natuurlijk gekkigheid :{w
pi_193176982
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 12:57 schreef Uhmmpie het volgende:
Mja ik werd uitgenodigd voor een verjaardag.

Van iemand waar niet superveel mensen komen... maar wel klein en geen tuin.

Nou zou ik in theorie gelijk met opa en oma kunnen gaan... (die zie ik sowieso wekelijks)

Maar toen bedacht ik me dat degene ook vrijwilligerswerk doet voor het rode kruis.
Op dit moment in ziekenhuizen en verpleegtehuizen. Incl laatst ergens op een corona afdeling.

Zou heeft ze vast goed opgelet... maar ik vind dat toch niet echt het beste idee ooit eigenlijk.

Nou duurt de verjaardag nog even... maar ik riep niet enthousiast “goed idee!”
Ondanks voorgestelde shifts qua visite :)
Nu generaliseer ik vast ontzettend, maar daarom ben ik blij dat veel vrijwilligerswerk bij deze groepen gestopt is :@ Geen besef van de mogelijke consequenties.
Al zullen er vast ook zorgmedewerkers zijn die ook gaan en staan waar ze zin in hebben.
pi_193176991
quote:

Je suis K :o
pi_193176999
Was hangt buiten *O*

Zon verdwenen :')
pi_193177004
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 13:15 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Sommige mensen zeggen dat je chloor moet injecteren in het gebak, maar dat is natuurlijk gekkigheid :{w
Standaard hier hoor. En bij elk bordje eten even voor de zekerheid wat chloor sprenkelen ^O^
pi_193177023
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 13:18 schreef Blues het volgende:

[..]

Standaard hier hoor. En bij elk bordje eten even voor de zekerheid wat chloor sprenkelen ^O^
^O^
pi_193177029
quote:
Comomeer is wel echt enorm populair in de zomer onder Italianen. En er zijn mooiere meren in die omgeving, vind ik :P
pi_193177044
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 13:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
Was hangt buiten *O*

Zon verdwenen :')
Hier is die!
SPOILER
/big overzetzonnebril 8-)
pi_193177049
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2020 13:05 schreef Barreltje het volgende:

[..]

hier ook hoor.. ik ga met K mee op vakantie.. helemaal prima!
Oh ik ben K wat vakanties betreft. Althans, als het grotere reizen zijn. Dan zoek ik enorm veel uit. (Was leuk naar Amerika; toen ik had een complete map gemaakt. Dus op de vraag van de douane (? of hoe dat ook heet, diegene die in de rij je alvast aan een kruisverhoor onderwerpt..) waar we precies naartoe gingen, gaf ik die. Verder geen vragen meer gehad :D )

Maar verder ben ik impulsiever en wat avontuurlijker in mijn beslissingen denk ik :Y
pi_193177055
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 13:16 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Nu generaliseer ik vast ontzettend, maar daarom ben ik blij dat veel vrijwilligerswerk bij deze groepen gestopt is :@ Geen besef van de mogelijke consequenties.
Al zullen er vast ook zorgmedewerkers zijn die ook gaan en staan waar ze zin in hebben.
Ik denk dat je gelijk hebt mbt de vrijwilligers

En dat dat waarschijnlijk niet zo veel zegt over professionals.
Ook daar heb je ongetwijfeld mensen tussen zitten die niet nadenken.
pi_193177069
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 13:22 schreef Blues het volgende:

[..]

Hier is die!
SPOILER
/big overzetzonnebril 8-)
Fleurig!
Ik kan nu toch niet naar buiten. Tuin/balkon en miniatuur sloopkogels combineert niet goed.
  zondag 17 mei 2020 @ 13:25:42 #229
221912 minilot
Nancy boy
pi_193177072
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 12:31 schreef z80 het volgende:
:*

Hier juist overal zin in. *O* Ook niet handig. #keuzestress
pi_193177076
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 13:23 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Oh ik ben K wat vakanties betreft. Althans, als het grotere reizen zijn. Dan zoek ik enorm veel uit. (Was leuk naar Amerika; toen ik had een complete map gemaakt. Dus op de vraag van de douane (? of hoe dat ook heet, diegene die in de rij je alvast aan een kruisverhoor onderwerpt..) waar we precies naartoe gingen, gaf ik die. Verder geen vragen meer gehad :D )

Maar verder ben ik impulsiever en wat avontuurlijker in mijn beslissingen denk ik :Y
Dat vind ik ook wat anders dan een Europees vakantie weekje. Bij een langere verre reis bereidt je je anders voor.
  zondag 17 mei 2020 @ 13:28:55 #231
217702 Lonaa
Honger!
pi_193177097
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 13:25 schreef minilot het volgende:

[..]

:*

Hier juist overal zin in. *O* Ook niet handig. #keuzestress
Ik wil wel een beetje van dat enthousiasme plz.
pi_193177103
quote:
2s.gif Op zondag 17 mei 2020 13:28 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik heb ook teveel over. Ik moet teveel andere (saaie }:| ) dingen doen, maar heb veel energie.
Hebben? :*
pi_193177125
quote:
Ik denk dat het voor sommige mensen ook een kwaliteit van leven-dingetje is. Als je 92 bent is je levensverwachting toch al niet eindeloos, dus ik kan me het sentiment van liever nu je verjaardag vieren en een risico lopen of je nu alle fijne dingen ontzeggen terwijl je niet weet of je de volgende verjaardag wel haalt, best voorstellen.

Mijn ouders hebben een vriendin van in de 80, rolstoelgebonden en gierend dement, zit op een PG-afdeling. Die kreeg dus covid, overleefde het wonder boven wonder (had ik al verteld dat ze al ja-ren rookt 8)7 ) en huilt nu vaak aan de telefoon dat ze zo eenzaam is zonder bezoek op een geïsoleerde afdeling. Mijn ouders zijn niet onverdeeld blij dat ze dit overleefd heeft en dat begrijp ik wel.
pi_193177126
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 13:25 schreef Blues het volgende:

[..]

Dat vind ik ook wat anders dan een Europees vakantie weekje. Bij een langere verre reis bereidt je je anders voor.
Huh? Is er verschil?
  zondag 17 mei 2020 @ 13:35:45 #235
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_193177152
Nou ja, ik snap ook wel dat mensen andere mensen zien missen. Wij hebben nu dus al meer dan 2 maanden geen andere mensen fysiek gezien, behalve op straat en in de supermarkt. Ik mis dat echt wel hoor...
pi_193177173
Ik ben ook een uitgebreide reisplanner, superleuk vind ik dat. Ik heb ook een paar jaar een vakantie-uitzoekboekje voor kind gemaakt, met leuke dingen in de buurt om te doen, dan kon hij meebeslissen. Beslissen is een primaire levensbehoefte :') We moeten nog maar afwachten of we op zomervakantie kunnen en zo ja, of er meer te plannen is dan woonkamer/tuin/ommetje over een alm :+
pi_193177197
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 13:32 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik denk dat het voor sommige mensen ook een kwaliteit van leven-dingetje is. Als je 92 bent is je levensverwachting toch al niet eindeloos, dus ik kan me het sentiment van liever nu je verjaardag vieren en een risico lopen of je nu alle fijne dingen ontzeggen terwijl je niet weet of je de volgende verjaardag wel haalt, best voorstellen.

Mijn ouders hebben een vriendin van in de 80, rolstoelgebonden en gierend dement, zit op een PG-afdeling. Die kreeg dus covid, overleefde het wonder boven wonder (had ik al verteld dat ze al ja-ren rookt 8)7 ) en huilt nu vaak aan de telefoon dat ze zo eenzaam is zonder bezoek op een geïsoleerde afdeling. Mijn ouders zijn niet onverdeeld blij dat ze dit overleefd heeft en dat begrijp ik wel.
Zo sneu ;( Dat is het nadeel van wonen in een instelling. De veiligheid van de mensen erom heen zorgt ervoor dat iemands leven minder kwaliteit heeft.

Ik vraag me ook af of die afdelingen ooit COVID vrij worden, nu blijkt dat een doorgemaakte besmetting niet automatisch immuniteit geeft.

SPOILER
Verder zag ik net een filmpje van een kennis op FB. Heeft een cabrio gekocht en heeft haar bejaarde moedertje meegenomen voor een rondje. Gezellig naast elkaar in dat autootje :|W
pi_193177219
quote:
11s.gif Op zondag 17 mei 2020 13:32 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Huh? Is er verschil?
Voor Amerika en Canada heb ik wel meer uitgezocht, met het idee dat er de komende jaren niet gelijk terug zouden komen; dus wat wilden we echt zien/doen?
Plus, de afstanden waren veel groter, en er zijn nationale parken waar je je moet inschrijven van tevoren voor de kampeerplekken.

Er kwam daardoor wel meer planning bijkijken dan onze vakantie naar Corsica; hebben we ook veel rondgetrokken, maar eigenlijk enkel van tevoren wat campings on line bekeken, maar niet vastgelegd. En we keken gewoon per dag waar we zin in hadden :)
pi_193177223
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 13:39 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Zo sneu ;( Dat is het nadeel van wonen in een instelling. De veiligheid van de mensen erom heen zorgt ervoor dat iemands leven minder kwaliteit heeft.

Ik vraag me ook af of die afdelingen ooit COVID vrij worden, nu blijkt dat een doorgemaakte besmetting niet automatisch immuniteit geeft.

SPOILER
Verder zag ik net een filmpje van een kennis op FB. Heeft een cabrio gekocht en heeft haar bejaarde moedertje meegenomen voor een rondje. Gezellig naast elkaar in dat autootje :|W
Het is echt dramatisch wat er in instellingen gebeurt, zo verdrietig. Zij heeft eerst 2 weken op haar kamer gelegen (ze is 'gelukkig' rolstoelgebonden en redelijk lethargisch, dus geen dwaler). Toen bleek de hele afdeling besmet op een iemand na en toen hebben ze alles maar weer open gegooid. Dat geeft wel iets aan verlichting want ze mag de huiskamer weer in, maar bezoek kan natuurlijk nog steeds niet.
pi_193177228
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 13:35 schreef Jagärtrut het volgende:
Nou ja, ik snap ook wel dat mensen andere mensen zien missen. Wij hebben nu dus al meer dan 2 maanden geen andere mensen fysiek gezien, behalve op straat en in de supermarkt. Ik mis dat echt wel hoor...
Ik denk dat iedereen snapt dat mensen elkaar missen. En zeker in jullie situatie, waarbij je letterlijk niet de deur uit mag.
Ik mis het ook, waarschijnlijk wel wat minder dan de gemiddeld mens omdat ik prima alleen kan zijn. Maar het scheelt dat ik we, de deur uit kan als ik wil.

Elkaar missen is een gevoel. Maar wat doe je met dat gevoel? Eraan toegeven en soms grote risico’s aangaan, of je ratio gebruiken en elkaar voorlopig nog niet fysiek zien.
pi_193177230
quote:
11s.gif Op zondag 17 mei 2020 13:32 schreef Cat-astrophe het volgende:

Huh? Is er verschil?
nou ja ooit 1 reis naar Australie gemaakt en daar was ik toch langer en grondiger mee bezig dan een week in een huisje op een Grieks eiland.
pi_193177240
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 13:42 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Het is echt dramatisch wat er in instellingen gebeurt, zo verdrietig. Zij heeft eerst 2 weken op haar kamer gelegen (ze is 'gelukkig' rolstoelgebonden en redelijk lethargisch, dus geen dwaler). Toen bleek de hele afdeling besmet op een iemand na en toen hebben ze alles maar weer open gegooid. Dat geeft wel iets aan verlichting want ze mag de huiskamer weer in, maar bezoek kan natuurlijk nog steeds niet.
Oef, ja dat is wel heel sneu ;(
pi_193177262
quote:

[..]

Heel verdrietig ja :{
pi_193177266
@Cat-astrophe is er inmiddels bewijs dat je niet altijd immuun bent na covid-19? Ik dacht dat het eerder vooral was "er is geen bewijs dat het wel zo is, dus is de veiligste hypothese dat het niet zo is" wat misschien wel het veiligst is maar niet het meest realistisch.
pi_193177272
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 13:41 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Voor Amerika en Canada heb ik wel meer uitgezocht, met het idee dat er de komende jaren niet gelijk terug zouden komen; dus wat wilden we echt zien/doen?
Plus, de afstanden waren veel groter, en er zijn nationale parken waar je je moet inschrijven van tevoren voor de kampeerplekken.

Er kwam daardoor wel meer planning bijkijken dan onze vakantie naar Corsica; hebben we ook veel rondgetrokken, maar eigenlijk enkel van tevoren wat campings on line bekeken, maar niet vastgelegd. En we keken gewoon per dag waar we zin in hadden :)
Ik kan dat dus echt niet, op de bonnefooi _O-
Zeker niet qua overnachtingen. Ik heb geen apart reisboekje of zo, vooral links naar leuke dingen en op basis daarvan een globale planning. En dan per dag uitzoeken wat we nu echt willen/beste in het programma past.

Ik zou het zo haten als bij thuiskomst blijkt dat ik iets ontzettend moois heb gemist omdat ik het niet wist.
En tijdens de vakantie veel tijd besteden aan uitzoekerij vind ik ook zonde.

Een van de leukste dingen was in Barcelona. Ik kwam erachter dat iedere buurt daar een ‘levende toren’ competitie heeft. Eentje uitgezocht voor het weekend dat wij er waren, ruim op tijd op dat pleintje op een terrasje gaan zitten en urenlang vermaak en heerlijk eten gehad. Waarbij het toren bouwen (stuk of 20 mensen gaan 15 meter hoog :o ) en alles daar omheen maar iets van een uur was. En we waren zowat de enige toeristen daar. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Cat-astrophe op 17-05-2020 13:52:23 ]
pi_193177281
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 13:45 schreef Tele6 het volgende:
@:Cat-astrophe is er inmiddels bewijs dat je niet altijd immuun bent na covid-19? Ik dacht dat het eerder vooral was "er is geen bewijs dat het wel zo is, dus is de veiligste hypothese dat het niet zo is" wat misschien wel het veiligst is maar niet het meest realistisch.
Kan zo geen bron quoten maar er is volgens mij gebleken dat je antilichamen sterk of zwak kunnen zijn na besmetting. En dat men nu verder onderzoekt hoe dat kan en wat de gevolgen zijn.
  zondag 17 mei 2020 @ 13:48:08 #247
221912 minilot
Nancy boy
pi_193177288
quote:
2s.gif Op zondag 17 mei 2020 13:28 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ware het overdraagbaar geweest, dan mocht je een abonnement op regelmatig een stukje ervan :*
pi_193177289
quote:

[..]

Herkenbaar ;(
pi_193177303
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 13:32 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dit snap ik inderdaad heel goed.

De vraag is of je dan je kleinkinderen daar in mee wil nemen :)

En in mijn geval... gaat het over mensen die niet zo heel veel ouder zijn dan ik.
Nou laten ze de keuze aan...

Maar ik ga dus niet langs ouders/schoonouders etc omdat ik niet wil dat ik per ongeluk wat meeneem...
Maar dan was mijn eerste idee ook niet.. om het per ongeluk bij iemand op te halen die het maar al te goed bedoeld en het zo sneu vindt voor zoonlief als er niemand op zn verjaardag kan komen.
  zondag 17 mei 2020 @ 13:49:27 #250
217702 Lonaa
Honger!
pi_193177307
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 13:48 schreef minilot het volgende:

[..]

Ware het overdraagbaar geweest, dan mocht je een abonnement op regelmatig een stukje ervan :*
O+
pi_193177317
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 13:48 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Herkenbaar ;(
Ik er bewondering voor hoor, wat je doet ^O^ Ik heb een poosje in het verpleeghuis rondgelopen (somatiek met name, ook wel PG) en ik vond het vaak zo schrijnend en mensonterend, en in deze tijd helemaal. Het is zo fijn dat er mensen zoals jij en collega's klaarstaan voor de bewoners.
  zondag 17 mei 2020 @ 13:50:42 #252
221912 minilot
Nancy boy
pi_193177321
Bloes in de zon! *O*
pi_193177405
Wij hebben een rustige zondag. Ik heb wat wasjes gedaan, bedden verschoond, shirtje gestreken (voor het eerst in 1,5 jaar *O* ) en voor twee dagen lunch en avondeten gekookt en de tomaat verpot. Kind zit naast me op de bank en is bezig met zijn derde boek van vandaag :o Dat is wel de grootste corona-opbrengst wat mij betreft, dat mijn dna een lezer is geworden O+
pi_193177424
Oh ja, en ik heb al drie keer naar de spreekbeurt mogen luisteren die over 10 dagen gepland staat :') Inclusief 100 gare hysterische effecten in powerpoint O+
pi_193177508
quote:
Dacht dat dat vooral bedoeld was zodat je afstand kan houden. Veel mensen tegelijk die allemaal minstens 1,5 m afstand houden vergt een super grote tuin. Binnen gaan zitten zou ik sowieso niet doen.

Ruziënde buren in trappenhuis. Altijd leuk. Weer wakker. Gisteren ook maar 3 uur geslapen.
  zondag 17 mei 2020 @ 14:13:06 #256
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193177568
Gecross-trained.
Stamppot voorbereid, gehaktballen gedraaid.
Nu ook even de zon in.
Poef.....gone! ©golfer
pi_193177577
Ik las toevallig vanochtend online iemand.. dit jaar geen groot feest dus wil ik een kleine taart: ongeveer 15-20 personen

Zo veel mensen komen er meestal bij mij op een normale verjaardag al niet :)
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 mei 2020 @ 14:14:57 #258
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_193177593
Lekker rondje langs het Spaarne gewandeld. :).
Vanavond Bavette, aardappeltjes en wortels. Verder rustig aan vandaag :)
  zondag 17 mei 2020 @ 14:22:22 #259
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193177678
Jullie zijn op de verjaardag van B. op 1 juni a.s. allemaal uitgenodigd...
SPOILER
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 17 mei 2020 @ 14:24:00 #260
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_193177692
Ik werd net heel boos in de gaten gehouden door een koolmees. Er is nog een pindakaaspot op het balkon waar ze nog veel uit eten, maar ik wilde de was ophangen. Gaat die koolmees zitten piepen op het scherm tussen de buren en mij _O-
  zondag 17 mei 2020 @ 14:25:37 #261
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_193177710
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:22 schreef golfer het volgende:
SPOILER
Ik kan! Zou dan eigenlijk onderweg naar Engeland zijn, maar dit is ook leuk 😉
  zondag 17 mei 2020 @ 14:25:42 #262
221912 minilot
Nancy boy
pi_193177711
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:00 schreef Clubsoda het volgende:
Oh ja, en ik heb al drie keer naar de spreekbeurt mogen luisteren die over 10 dagen gepland staat :') Inclusief 100 gare hysterische effecten in powerpoint O+
Haa, tof! Waar gaat de spreekbeurt over? *O*
  zondag 17 mei 2020 @ 14:28:23 #263
221912 minilot
Nancy boy
pi_193177741
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 13:23 schreef Candaasje het volgende:

[..]

*mapboks*

Wij gaan nooit op vakantie om te niksen, we chillen thuis al meer dan genoeg. We gaan op reis om ergens dingen te zien en doen en zulks uitpluizen vind ik zó leuk! O+

Afgezien daarvan verder flink impulsief, op het onhandige af :+
pi_193177853
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:25 schreef minilot het volgende:

[..]

Haa, tof! Waar gaat de spreekbeurt over? *O*
Elektrische auto's *O* Hij wil later ontwerper van elektrische auto's worden :Y

mijn ouders lachen mij daar wel om uit, ik heb na zijn geboorte duidelijk gemaakt dat ik vond dat hij niet per se autootjes als speelgoed hoefde te krijgen en kleding met auto's vond ik helemaal debiel (nog steeds trouwens). Maar voor zijn tweede verjaardag noemde hij alle automerken van mensen uit de omgeving op. Dus :P
pi_193177869
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik werd net heel boos in de gaten gehouden door een koolmees. Er is nog een pindakaaspot op het balkon waar ze nog veel uit eten, maar ik wilde de was ophangen. Gaat die koolmees zitten piepen op het scherm tussen de buren en mij _O-
:D O+

Ik stond net op de crosstrainer( uitzicht op dat huis) en dacht nog; goh weinig activiteit in het koolmezenhuis in de tuin (uit het huisje a/d voorkant is er al een nestje uitgefladderd O+ ) vliegt er net weer een moeder met een noodvaart in om er vervolgens niet meer uit te komen.
Broedsel dus w/
  zondag 17 mei 2020 @ 14:40:33 #266
221912 minilot
Nancy boy
pi_193177893
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:36 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

mijn ouders lachen mij daar wel om uit, ik heb na zijn geboorte duidelijk gemaakt dat ik vond dat hij niet per se autootjes als speelgoed hoefde te krijgen en kleding met auto's vond ik helemaal debiel (nog steeds trouwens). Maar voor zijn tweede verjaardag noemde hij alle automerken van mensen uit de omgeving op. Dus :P
Pasten je ouders af en toe op? Die hebben vast het autogebeuren zitten pushen! ;)
  zondag 17 mei 2020 @ 14:40:49 #267
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193177896
quote:

[..]

Karma O+
pi_193177936
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:40 schreef minilot het volgende:

[..]

Pasten je ouders af en toe op? Die hebben vast het autogebeuren zitten pushen! ;)
Wie weet :P Het is alleen niet het type kind dat zich laat dwingen tot wat dan ook, dus pushen was vast niet zo effectief geweest.

Ik vind het ook prima hoor, zijn autoliefde. Ik heb alleen heel weinig met een milieuvervuilend stuk blik op een kledingstuk voor een snoezig baby'tje.
pi_193177948
Elon Soda w/
pi_193177962
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:22 schreef golfer het volgende:
SPOILER
Allemaal een cocktail maken en op de foto op mijn verjaardag *O*
/cul
pi_193177973
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:45 schreef Blues het volgende:
Elon Soda w/
Ja, dat is wel zijn grote voorbeeld :D Ik mag hopen dat hij zich alleen iets stabieler en minder wereldvreemd ontwikkelt :P
pi_193177991
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Ze kunnen zo dapper boos zijn O+ _O_
Vroegah hadden we jaarlijks een nestje in onze oude brievenbus. Menigmaal aangevallen door een boze ouder als we voorzichtig wilden kijken.

quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:38 schreef Blues het volgende:

[..]

:D O+

Ik stond net op de crosstrainer( uitzicht op dat huis) en dacht nog; goh weinig activiteit in het koolmezenhuis in de tuin (uit het huisje a/d voorkant is er al een nestje uitgefladderd O+ ) vliegt er net weer een moeder met een noodvaart in om er vervolgens niet meer uit te komen.
Broedsel dus w/
*O* *O* *O*
  zondag 17 mei 2020 @ 14:58:02 #273
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_193178060
Balkonia-foto van ouwe man met boek in de zon:
SPOILER
Poef.....gone! ©golfer
pi_193178194
quote:
6s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:58 schreef golfer het volgende:
SPOILER
Weekendje weg naar la Balkonia?
Altijd lekker :)
  zondag 17 mei 2020 @ 15:13:39 #275
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_193178258
quote:
6s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:58 schreef golfer het volgende:
SPOILER
Wat heerlijk zonnig, lekker genieten
pi_193178290
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:46 schreef Blues het volgende:

[..]

Allemaal een cocktail maken en op de foto op mijn verjaardag *O*
/cul
w/ genoteerd in de agenda.
pi_193178331
quote:

[..]

Zo gingen wij met dochterlief (bijna 2) naar de speelgoedwinkel om te kijk welk speelgoed ze hef leukst vond...
na vanalles bekeken te hebben en dr voorgehouden te hebben... bleek ze helemaal gek te zijn op een little people tractor. Aanhanger met 2 beestjes achter in. Helemaal prima.

Meegenomen, ingepakt en 2 een week later voor dr verjaardag gegeven. Kind hartstikke blij.

Maar het commentaar... of we er een jongetje van wilde maken soms.

En nog steeds is het echt een meisje.. maar wel ook met een voorliefde voor jongensdingen.
Dus wel tutten en nagellak.. maar ook spelen met auto’s en skateboarden.

Ik snap ook nog steeds niet dat je tegenwoordig hoop speelgoed in roze en blauw kunt kopen.
Is een roze tractor of vliegtuig ineens wel meisjesachtig?
Of een blauwe babypop ineens “echt iets voor een jongen”?
pi_193178446
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 13:03 schreef golfer het volgende:

[..]

De man: zullen we daar en daar heen
Ik: welja
De man: wat wil je dan doen
Ik: daar niet over nadenken
De man: say no more
pi_193178450
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 13:15 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

En dan even drogen in de magnetron?
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 15:42:24 #280
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193178497
quote:

[..]

Doet me denken aan dat fragment, volgens mij van klokhuis. Gezinnetje aan tafel, met oh zo tolerante ouders. Het zoontje mag alles worden, balletdanser, schoonheidsspecialist etc. Zwaar teleurgesteld toen hij vertelde graag loodgieter te willen worden. Toen de dochter zei kleutjuf te worden draaiden ze helemaal door _O-
pi_193178506
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:28 schreef minilot het volgende:

[..]

*mapboks*

Wij gaan nooit op vakantie om te niksen, we chillen thuis al meer dan genoeg. We gaan op reis om ergens dingen te zien en doen en zulks uitpluizen vind ik zó leuk! O+

Het hangt een beetje van de bestemming af hoeveel we doen. Maar ook in Corsica hebben we zonder planning vooraf wel veel gedaan (veel bergwandelingen, voor het eerst gedoken, voor het eerst canyoning...) maar ook wel lekker relaxt in de hangmat een boek gelezen.

Oh en verder dus inderdaad meer dan eens onhandig impulsief. :Y
SPOILER
pi_193178528
Ik heb een man met lijstjes. Lijstjes met vakantieroutes en bezienswaardigheden. We gaan nooit zo maar weg. Dat kan hij niet. Toen met de rondrit in Ierland zat hij ook elke avond een route uit te stippelen. Terwijl in bad lag of soms zelfs al lag te slapen :P
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 15:48:15 #283
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193178546
Achteraf vind ik het jammer dat ik niet meer tijd besteed heb aan dag twee van m'n vakantie vorig jaar, wat betreft voorbereiding en zulks :7
pi_193178569
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 15:48 schreef derLudolf het volgende:
Achteraf vind ik het jammer dat ik niet meer tijd besteed heb aan dag twee van m'n vakantie vorig jaar, wat betreft voorbereiding en zulks :7
Vertel, ik weet niet meer wat je dag 2 deed.
Leuke reisgenoot? :P
pi_193178574
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 15:42 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Doet me denken aan dat fragment, volgens mij van klokhuis. Gezinnetje aan tafel, met oh zo tolerante ouders. Het zoontje mag alles worden, balletdanser, schoonheidsspecialist etc. Zwaar teleurgesteld toen hij vertelde graag loodgieter te willen worden. Toen de dochter zei kleutjuf te worden draaiden ze helemaal door _O-
Weet je, het kan me oprecht weinig schelen, wat hij leuk vindt en wil worden. Zijn leven, zijn keuze. Maar ik gun een jong kind ook een variëteit aan speelgoed om zelf te ontdekken wat hij leuk en boeiend vindt. En dan heb ik dus liever een blokkentoren, boerderijdieren en een autootje dan 3 autootjes.

En er is gewoon intens veel lelijke kinderkleding te koop, en 90% van de autootjeskleding is lelijk. Inmiddels zijn we in de doodshoofdenfase aanbeland, alsdus de dames en heren kinderkledingfabrikanten, dat vind ik ook debiel.
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 15:54:20 #286
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193178591
Oh en wat betreft oudjes en Corona regels.

Een zwager van m'n oma is overleden, vorige week was de crematie. M'n oma (93), haar zus 94 en schoonzus (sowieso 85+) zaten gewoon naast elkaar.

Ach ja, moet je daar iets van gaan zeggen? Ze zitten alle drie feitelijk al twee maand (ofzo?) in isolatie.
pi_193178601
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 15:36 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

En dan even drogen in de magnetron?
Magnetron!? Heb jij die nog!? Weet je wel HOEVEEL schadelijke straling je daarmee loslaat!?

Je hebt vast het nieuwste 5G model }:| Ook nog!
  zondag 17 mei 2020 @ 16:00:48 #288
63722 z80
I fink you freaky
pi_193178650
Mijn vakantie planning hangt af van hoe lang en waar naartoe. Een rondreis van 3 a4 weken plan ik deels zelf en deels laat ik de reisorganisatie doen. Voor de dagen dat ik langer in1 stad/dorp blijf kijk ik vooraf wel wat er te zien is. Een extra stop op de terugweg heb ik dan ook grotendeels uitgezocht. Even een stedentrip met kerst is vaak enkel de vlucht plus hotel, en even snel rondkijken wat er te zien is.
Afgelopen kerst zelfs enkel de vlucht gepland. Via internet vooraf hotels in Hongkong en Shenzhen. En hoe ik ik de grens over zou moeten mainland China in.
  zondag 17 mei 2020 @ 16:01:40 #289
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193178658
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 15:43 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Het hangt een beetje van de bestemming af hoeveel we doen. Maar ook in Corsica hebben we zonder planning vooraf wel veel gedaan (veel bergwandelingen, voor het eerst gedoken, voor het eerst canyoning...) maar ook wel lekker relaxt in de hangmat een boek gelezen.

Oh en verder dus inderdaad meer dan eens onhandig impulsief. :Y
SPOILER
ik kan op vakantie heel goed een week lang NIETS doen.. beetje slapen, in de zon liggen, boekje lezen, beetje zwemmen, nog een keer omdraaien en eten O+ heerlijk! K. wil altijd ALLES van de omgeving zien.. we hebben nu de overeenkomst dat we 50 % van de tijd ( zo ongeveer) lekker niks doen. K. is dan meestal continue in het water te vinden want NIKSDOEN kan ie niet
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 16:02:55 #290
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193178671
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 15:51 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Vertel, ik weet niet meer wat je dag 2 deed.
Leuke reisgenoot? :P
Nee. Dat was een dag later :7

Je hebt "Zeche Zollern" en "Zeche Zollverein", beide zijn onderdelen van Route der Industriekultur, waarvan ik wat objecten wou bezoeken. De eerste is in Dortmund, de tweede in Essen. Tijdens boeken van hotel niet goed opgelet, zat in Dortmund en ik probeerde vervolgens in Essen te komen. Eerst pakte ik een verkeerde trein, toen viel de goede uit, halverwege.

Omdat ik rond 18u een trein Dortmund-Berlin had gereserveerd durfde ik ik nergens meer heen.

Dortmund is vrij saai :P
  zondag 17 mei 2020 @ 16:03:33 #291
63722 z80
I fink you freaky
pi_193178675
Niks doen op vakantie is voor mij ook geen optie. Dingen zien, horen en proeven. Anders kan ik net zo goed thuis blijven, een stuk goedkoper.
pi_193178742
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:28 schreef minilot het volgende:

[..]

*mapboks*

Maar.. als je het gaat uitpluizen heb je het allemaal al gezien... en relaxter dan tussen de andere toeristen, dus kun je lekker verder lanterfanten. Hetzij thuis, hetzij in een zonnig oord met vrolijk gekleurde drankjes met flamingoprikkers...
  zondag 17 mei 2020 @ 16:11:39 #293
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_193178752
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2020 16:01 schreef Barreltje het volgende:

[..]

ik kan op vakantie heel goed een week lang NIETS doen.. beetje slapen, in de zon liggen, boekje lezen, beetje zwemmen, nog een keer omdraaien en eten O+ heerlijk! K. wil altijd ALLES van de omgeving zien.. we hebben nu de overeenkomst dat we 50 % van de tijd ( zo ongeveer) lekker niks doen. K. is dan meestal continue in het water te vinden want NIKSDOEN kan ie niet
Ik kan me helemaal in K vinden, thuis kan ik rustig niets doen maar op vakantie wil ik aales zien
  zondag 17 mei 2020 @ 16:22:26 #294
221912 minilot
Nancy boy
pi_193178865
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 16:10 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Maar.. als je het gaat uitpluizen heb je het allemaal al gezien...
Geeft niet, vind ik prima. Net als spoilers voor boeken of films waar ik zin in heb: kom maar op :9 Zeer voorpretverhogend en van ongebreidelde voorpret heb ik vele malen langer plezier dan van de vluchtige eenmaligheid van een verrassingseffect. :+
pi_193178881
Ik zat net keyboard en gitaar te spelen in de tuinkamer beneden en hoorde gekerm :?
Gestopt.. was het echt hard oooohhhh aaaauuuwwww neeee neeee ;(
Net op balkon gestaan, hoorde ik het nog harder en er stopt net een ambu voor de deur.. onze oude buuv (ergens in de 80 denk ik, komt al jaren niet buiten, zien haar nooit alleen haar inwonende zoon, waar we soms een praatje mee maken).
Klonk serieus niet goed.
/gebroken heup of iets gok ik
  zondag 17 mei 2020 @ 16:26:04 #296
221912 minilot
Nancy boy
pi_193178904
En Poebs, ik lanterfant me thuis al wezenloos!
  zondag 17 mei 2020 @ 16:26:29 #297
221912 minilot
Nancy boy
pi_193178909
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 16:23 schreef Blues het volgende:
Ik zat net keyboard en gitaar te spelen in de tuinkamer beneden en hoorde gekerm :?
Gestopt.. was het echt hard oooohhhh aaaauuuwwww neeee neeee ;(
Net op balkon gestaan, hoorde ik het nog harder en er stopt net een ambu voor de deur.. onze oude buuv (ergens in de 80 denk ik, komt al jaren niet buiten, zien haar nooit alleen haar inwonende zoon, waar we soms een praatje mee maken).
Klonk serieus niet goed.
/gebroken heup of iets gok ik
Achgos! -O-
pi_193178922
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 16:26 schreef minilot het volgende:
En Poebs, ik lanterfant me thuis al wezenloos!
Same. Supertevree mee. Op vakantie wil ik daar graag zon en kleurige drankjes bij. En een stapel boeken en mn eigen muziek.
pi_193178980
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 16:22 schreef minilot het volgende:

[..]

Geeft niet, vind ik prima. Net als spoilers voor boeken of films waar ik zin in heb: kom maar op :9 Zeer voorpretverhogend en van ongebreidelde voorpret heb ik vele malen langer plezier dan van de vluchtige eenmaligheid van een verrassingseffect. :+
:Y ik kijk ook graag films meerdere keren want dan kan ik me verheugen op de leuke dingen die gaan komen :')
pi_193179046
Buuv is w.s stabiel. Ambu rijdt weer weg.
pi_193179110
Einde. oO<
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')