Als het aantal besmettingen weer uit de hand dreigt te lopen n.a.v. de versoepelingen, gaat men hopelijk over op een ander beleid. Lange tijd blijven aanklooien met het afwisselen van aanscherpingen en versoepelingen wil natuurlijk niemand.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 16:08 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Klopt, maar als die overboord gaat of uitgesteld wordt als we de dagelijkse cijfers wat omhoog zien gaan hebben we er nog niet veel aan.
Je hebt helemaal gelijk. Het is meer angstige berichtgeving.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 16:04 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat er helemaal geen sprake meer is van collectieve angst
Als we deze aantallen aanhouden staan we eind van de maand op 0.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 16:05 schreef KingRadler het volgende:
-32 gaat lekker nu aanhouden tot eind van deze maand
quote:Op zaterdag 16 mei 2020 16:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als het aantal besmettingen weer uit de hand dreigt te lopen n.a.v. de versoepelingen, gaat men hopelijk over op een ander beleid. Lange tijd blijven aanklooien met het afwisselen van aanscherpingen en versoepelingen wil natuurlijk niemand.
Ik moet zeggen dat ik er wel vertrouwen in heb dat de versoepelingen niet voor ellende gaan zorgen, hopelijk blijft een stoplicht beleid of streng beleid ons bespaard.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 16:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als het aantal besmettingen weer uit de hand dreigt te lopen n.a.v. de versoepelingen, gaat men hopelijk over op een ander beleid. Lange tijd blijven aanklooien met het afwisselen van aanscherpingen en versoepelingen wil natuurlijk niemand.
Ja, we gaan het zien. Only one way to find out.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 16:13 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik er wel vertrouwen in heb dat de versoepelingen niet voor ellende gaan zorgen, hopelijk blijft een stoplicht beleid of streng beleid ons bespaard.
Inderdaad, dan lees je weer over zeldzame kinderziektes door corona, hersenbloedingen, al je organenen aangetast, zie je bij Op1 twee 20-ers (dacht ik) met moeiheid en nog meer ellende...quote:Op zaterdag 16 mei 2020 16:12 schreef _I het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Het is meer angstige berichtgeving.
En de ouderen die "aan corona" zijn overleden zijn natuurlijk nooit door ouderdom meer overleden...quote:Op zaterdag 16 mei 2020 16:19 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Inderdaad, dan lees je weer over zeldzame kinderziektes door corona, hersenbloedingen, al je organenen aangetast, zie je bij Op1 twee 20-ers (dacht ik) met moeiheid en nog meer ellende...
Vreemde blijft dat wie ik ook spreek niemand zo'n geval kent. Enige wat je hier hoort is dat mensen hun oma of oudere familielid is overleden. De gemeente waarin ik woon is flink getroffen door corona, maar dat lijkt alleen maar ouderen te hebben getroffen.
Ik werk met mensen uit het hele land en ook daar hoor je alleen maar dit soort gevallen (en nee ik wil niet zeggen dat de enge berichten in de krant of op tv onzin zijn).
Ook dat, soms krijg je het idee dat als ik bijvoorbeeld straks dood wordt gereden door een auto en ze doen daarna een coronatest met positieve uitslag dat je dan als corona dode de boeken in gaat.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 16:24 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
En de ouderen die "aan corona" zijn overleden zijn natuurlijk nooit door ouderdom meer overleden...
Je hoort ook altijd de ergste verhalen natuurlijk. Niemand is geinteresseerd in diegenen die het gehad hebben, een week goed ziek waren en daarna weer normaal verder konden gaan.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 16:19 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Inderdaad, dan lees je weer over zeldzame kinderziektes door corona, hersenbloedingen, al je organenen aangetast, zie je bij Op1 twee 20-ers (dacht ik) met moeiheid en nog meer ellende...
Vreemde blijft dat wie ik ook spreek niemand zo'n geval kent. Enige wat je hier hoort is dat mensen hun oma of oudere familielid is overleden. De gemeente waarin ik woon is flink getroffen door corona, maar dat lijkt alleen maar ouderen te hebben getroffen.
Ik werk met mensen uit het hele land en ook daar hoor je alleen maar dit soort gevallen (en nee ik wil niet zeggen dat de enge berichten in de krant of op tv onzin zijn).
Overdrijven is ook een kunstquote:Op zaterdag 16 mei 2020 16:26 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ook dat, soms krijg je het idee dat als ik bijvoorbeeld straks dood wordt gereden door een auto en ze doen daarna een coronatest met positieve uitslag dat je dan als corona dode de boeken in gaat.
Ja ok was wel wat overdrevenquote:Op zaterdag 16 mei 2020 16:33 schreef Kyran het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een kunst
Hier in Nederland tellen wij niet eens iedereen met COVID-19 mee, omdat er niet genoeg getest wordt.
In NY 1000 doden onder de 40...quote:Op zaterdag 16 mei 2020 16:37 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja ok was wel wat overdreven![]()
Maar toch, zeker in die verpleeghuizen heb ik het idee dat corona helaas gewoon het laatste zetje is geweest waardoor mensen overlijden.
Daardoor lijkt het een of ander super dodelijk virus, maar als je onder de 65 bent valt het allemaal wel mee. Ja het is een heel naar virus, maar nee, je gaat in 99% van de gevallen niet dood als je het krijgt.
Toch vind ik als je leest waar mensen aan dood gaan het toch wel een nasty ziekte. Als je de nu nieuw bekende mechanismen zo hoort klinkt het meer als een bloed ziekte dan een luchtweg aandoening.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 16:37 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja ok was wel wat overdreven![]()
Maar toch, zeker in die verpleeghuizen heb ik het idee dat corona helaas gewoon het laatste zetje is geweest waardoor mensen overlijden.
Daardoor lijkt het een of ander super dodelijk virus, maar als je onder de 65 bent valt het allemaal wel mee. Ja het is een heel naar virus, maar nee, je gaat in 99% van de gevallen niet dood als je het krijgt.
Nee, alleen wie voor overlijden bevestigd Corona had telt mee.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 16:26 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ook dat, soms krijg je het idee dat als ik bijvoorbeeld straks dood wordt gereden door een auto en ze doen daarna een coronatest met positieve uitslag dat je dan als corona dode de boeken in gaat.
Correctie. Jij vindt dat er niet genoeg getest wordtquote:Op zaterdag 16 mei 2020 16:33 schreef Kyran het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een kunst
Hier in Nederland tellen wij niet eens iedereen met COVID-19 mee, omdat er niet genoeg getest wordt.
Er is ook meer vraag dan er getest wordt, maar ja, testbeleid. 'Gewone' patiënten worden niet getest. Je moet opgenomen worden in het ziekenhuis of zorgmedewerker zijn.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 16:47 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Correctie. Jij vindt dat er niet genoeg getest wordt
Er is meer test capaciteit dan er vraag is
Kan je niet vergelijken. De gemiddelde Amerikaan is wat vetter en ongezonder dan de gemiddelde Europeaan, en heeft ook minder makkelijk toegang tot fatsoenlijke gezondheidszorg. Van die 1000 overledenen was vermoedelijk het grootste deel zwart, arm en te zwaar.quote:
Nee, alleen wie voor overlijden bevestigd Corona had telt mee.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 16:26 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Aannames...quote:Op zaterdag 16 mei 2020 17:07 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Kan je niet vergelijken. De gemiddelde Amerikaan is wat vetter en ongezonder dan de gemiddelde Europeaan, en heeft ook minder makkelijk toegang tot fatsoenlijke gezondheidszorg. Van die 1000 overledenen was vermoedelijk het grootste deel zwart, arm en te zwaar.
Kleur heeft er alles mee te maken.. het is namelijk al onderzocht. Niet zo gek want zwarten zijn vaker arm in Murica. Wat een fantastisch land is het toch..beetje jammer alleen dat er Amerikanen wonen.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 17:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, alleen wie voor overlijden bevestigd Corona had telt mee.
En dat betreft over het algemeen alleen patiënten die goed ziek zijn door Corona en daarvoor medische zorg krijgen.
Ouderen in verpleeghuizen vallen daar niet onder.
Daarom zijn de CBS cijfers het dubbele van RIVM.
[..]
Aannames...
Verder weet ik niet wat de kleur hiermee te maken heeft...
Mee eens; ik heb op diverse sites die corona-infobalk al geblokkeerd.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 17:16 schreef HiZ het volgende:
Ik heb, merk ik, behoefte aan minder covid-19 informatie.
Ik ben er eigenlijk ook wel helemaal klaar mee.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 17:16 schreef HiZ het volgende:
Ik heb, merk ik, behoefte aan minder covid-19 informatie.
Ja de meeste mensen wel, het spannende is er wel van af. Als je 's avonds zit te zappen zie je nog wel eens van die doemverhalen voorbij komen in praatprogramma's, maar ook die laat ik gewoon voor wat het is.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 17:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ben er eigenlijk ook wel helemaal klaar mee.
Natuurlijk zijn er voorwaarden anders mag je 17 miljoen tests per dag gaan doenquote:Op zaterdag 16 mei 2020 17:01 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Er is ook meer vraag dan er getest wordt, maar ja, testbeleid. 'Gewone' patiënten worden niet getest. Je moet opgenomen worden in het ziekenhuis of zorgmedewerker zijn.
Daarbij.... Mijn schoonmoeder (mantelzorger) is afgelopen woensdag getest. Die zou gisteren de uitslag pas krijgen en heeft het nu nog niet. Ben benieuwd hoe dat gaat als er meer getest wordt dan!
De eerste paar weken was ik er de hele tijd mee bezig in mijn hoofd en kon ik van weinig dingen echt genieten.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 17:25 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja de meeste mensen wel, het spannende is er wel van af. Als je 's avonds zit te zappen zie je nog wel eens van die doemverhalen voorbij komen in praatprogramma's, maar ook die laat ik gewoon voor wat het is.
Dit jaquote:Op zaterdag 16 mei 2020 17:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De eerste paar weken was ik er de hele tijd mee bezig in mijn hoofd en kon ik van weinig dingen echt genieten.
Intussen maak ik me vooral weer druk om de dagelijkse (kleine) dingen, net zoals voorheen. Komt misschien ook wel omdat ik echt helemaal niemand ken in mijn directe omgeving die corona heeft (gehad).
twitter:gempurmerend twitterde op zaterdag 16-05-2020 om 15:08:30Vanmiddag is het Willem Eggert Centrum ontruimd. Dit was nodig vanwege de grote drukte. De corona-veiligheidsmaatregelen konden niet worden gehandhaafd. Inmiddels is het winkelcentrum zo goed als leeg en worden bezoekers gedoseerd toegelaten. Voor de maatregel was veel begrip. https://t.co/31KTJmNSzr reageer retweet
Ene kant heel goed dat men ingrijpt.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 17:48 schreef hooibaal het volgende:
Niks aan de hand hoor:twitter:gempurmerend twitterde op zaterdag 16-05-2020 om 15:08:30Vanmiddag is het Willem Eggert Centrum ontruimd. Dit was nodig vanwege de grote drukte. De corona-veiligheidsmaatregelen konden niet worden gehandhaafd. Inmiddels is het winkelcentrum zo goed als leeg en worden bezoekers gedoseerd toegelaten. Voor de maatregel was veel begrip. https://t.co/31KTJmNSzr reageer retweet
Komt er over 2 weken nu weer een piek?quote:Op zaterdag 16 mei 2020 17:48 schreef hooibaal het volgende:
Niks aan de hand hoor:twitter:gempurmerend twitterde op zaterdag 16-05-2020 om 15:08:30Vanmiddag is het Willem Eggert Centrum ontruimd. Dit was nodig vanwege de grote drukte. De corona-veiligheidsmaatregelen konden niet worden gehandhaafd. Inmiddels is het winkelcentrum zo goed als leeg en worden bezoekers gedoseerd toegelaten. Voor de maatregel was veel begrip. https://t.co/31KTJmNSzr reageer retweet
Weet ik veel. Maar het is toch onbegrijpelijk dat mensen nog steeds niet snappen dat ze weg moeten blijven van drukke plekken?quote:Op zaterdag 16 mei 2020 17:52 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Komt er over 2 weken nu weer een piek?
In de Schilderswijk wordt niet ingegrepen bij grote groepen dus zo erg is een beetje drukte ook weer nietquote:Op zaterdag 16 mei 2020 17:48 schreef hooibaal het volgende:
Nee dat durven de BOA's niet waarschijnlijk. Wat een lafbekken zijn dat zeg.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 17:59 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
In de Schilderswijk wordt niet ingegrepen bij grote groepen dus zo erg is een beetje drukte ook weer niet
Pas als blijkt dat dit de cijfers opkrikt toch? Gezien alle drukte op straat lijkt het met zijn allen buiten lopen weinig tot geen invloed te hebben vooralsnog.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 17:54 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Weet ik veel. Maar het is toch onbegrijpelijk dat mensen nog steeds niet snappen dat ze weg moeten blijven van drukke plekken?
Politie zijn al niks meer dan eerloze bonnenschrijvers over het algemeen.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 18:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nee dat durven de BOA's niet waarschijnlijk. Wat een lafbekken zijn dat zeg.
Ik heb dit artikel ook al aangehaald in dit topic. Erg interessant en de moeite van het lezen waard.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 16:43 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Toch vind ik als je leest waar mensen aan dood gaan het toch wel een nasty ziekte. Als je de nu nieuw bekende mechanismen zo hoort klinkt het meer als een bloed ziekte dan een luchtweg aandoening.
Bloedproppen, bloedvat problemen, nier en lever problemen en ook hersen problemen door die eerder genoemde bloedgroepen. Allemaal dingen die me het meer richting ziektes als hepatitis of tbc of zelf aids doen denken dan aan griep of verkoudheid, kwa ernstigheid.
https://www.volkskrant.nl(...)-onberoerd~b1914afa/
Dat gaat de grootste fout ooit worden dat dit soort figuren een wapen gaan krijgen onder de noemer van zelfverdediging. Ze lokken het gewoon zelf uit vaak met hun gedrag. Dat ze nu meer macht hebben vinden ze heerlijk en ze doen er alles aan om de mensen dwars te zitten lijkt het wel.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 18:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Politie zijn al niks meer dan eerloze bonnenschrijvers over het algemeen.
Laat staan hoe drama de rejects dan wel niet zijn. Erge is als ze de idioten nog gaan bewapenen.
Vanmiddag was ik in het lokale winkelcentrum, daar was het ook stervensdruk. Ik moet zeggen dat eigenlijk iedereen wel netjes afstand hield en dat er een rij stond voor sommige winkels zodat er niet teveel tegelijkertijd binnen waren.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 17:52 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ene kant heel goed dat men ingrijpt.
Andere kant is het eigenlijk niet te geloven dat mensen nog steeds zulke druktes opzoeken.
OVER TWEE WEKEN COMPLETE LOCKDOWN!quote:Op zaterdag 16 mei 2020 17:52 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Komt er over 2 weken nu weer een piek?
Nah, HIV maakt nog steeds meer dan 1 miljoen slachtoffers per jaar en van Malaria zijn we ook nog steeds niet af...quote:Op zaterdag 16 mei 2020 18:29 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
OVER TWEE WEKEN COMPLETE LOCKDOWN!
Het is gewoon klaar. Virussen doven uit. Elk virus.
Dus het is meer de sociale achtergrond die invloed heeft.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 17:17 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Kleur heeft er alles mee te maken.. het is namelijk al onderzocht. Niet zo gek want zwarten zijn vaker arm in Murica. Wat een fantastisch land is het toch..beetje jammer alleen dat er Amerikanen wonen.
Malaria is ook helemaal geen virus.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 18:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nah, HIV maakt nog steeds meer dan 1 miljoen slachtoffers per jaar en van Malaria zijn we ook nog steeds niet af...
Ik merk niks van rare regels doordat dat veel dodelijker virus/mug nog rondgaan.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 18:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nah, HIV maakt nog steeds meer dan 1 miljoen slachtoffers per jaar en van Malaria zijn we ook nog steeds niet af...
Even quoten voor het nageslachtquote:
Ik doe het niet voor de laatste keer, maar ik blijf jullie nog waarschuwen!quote:
Ben wel benieuwd, maar kon in dat topic alleen een tabelletje en YouTube filmpje vinden. Dacht dat er misschien iets officiëlers te vinden was.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 18:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Stond in de cijfers in de thread over de VS op dit forum.
Ben jij ingehuurd door @BoerHagenees en @hooibaal?quote:Op zaterdag 16 mei 2020 18:54 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ik doe het niet voor de laatste keer, maar ik blijf jullie nog waarschuwen!
De eikenprocessierups.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 18:45 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik merk niks van rare regels doordat dat veel dodelijker virus/mug nog rondgaan.
Over een maand is dat coronanieuws wel weer ingehaald door wat frissers, economische crisis, china-spanningen, ik ben benieuw wat ze nu weer uit de hoge hoed toveren.
[ afbeelding ]
Nee helaas niet, ik doe het uit mijzelf, Maar jullie willen echt niet luisteren, heb ik het idee!quote:Op zaterdag 16 mei 2020 18:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ben jij ingehuurd door @:boerhagenees en @:hooibaal?
Meerdere bronnen raadplegen en statistiek werkt erg verfrissend. Ik volg de "staatspropaganda" van de NPO niet bijvoorbeeld. Walgelijke talkshows en waar paniekzaaiers dagelijks hun verhaal mogen vertellen, allemaal gebasseerd op lucht. Journaals worden gevuld met geselecteerde rommel, goed nieuws hoor je niet.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 18:58 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Nee helaas niet, ik doe het uit mijzelf, Maar jullie willen echt niet luisteren, heb ik het idee!
Draai je al niet een beetje bij? Na weken stressen over druktes, Pasen, IKEA, mooi weer en de cijfers gaan nog steeds omlaag...quote:Op zaterdag 16 mei 2020 18:58 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Nee helaas niet, ik doe het uit mijzelf, Maar jullie willen echt niet luisteren, heb ik het idee!
Dat is echt FOK!king koudquote:Op zaterdag 16 mei 2020 16:05 schreef KingRadler het volgende:
-32 gaat lekker nu aanhouden tot eind van deze maand
Hoezo komt Corona uit de hoge hoed...quote:Op zaterdag 16 mei 2020 18:45 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik merk niks van rare regels doordat dat veel dodelijker virus/mug nog rondgaan.
Over een maand is dat coronanieuws wel weer ingehaald door wat frissers, economische crisis, china-spanningen, ik ben benieuw wat ze nu weer uit de hoge hoed toveren.
[ afbeelding ]
In Bangkok zullen ze genoeg andere viezigheid vinden met die UV-straaltjesquote:Op zaterdag 16 mei 2020 19:14 schreef RipCity het volgende:
Thailand 0 cases vandaag En cAmbodia is alles helemaal verdwenen. Lekker bezig daar met die uv- straaltjes :p
stats NYS Department of Healthquote:Op zaterdag 16 mei 2020 18:54 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd, maar kon in dat topic alleen een tabelletje en YouTube filmpje vinden. Dacht dat er misschien iets officiëlers te vinden was.
In werkelijkheid was het dit:quote:Op vrijdag 15 mei 2020 16:03 schreef Momo het volgende:
0-9 jaar 4 doden
10-19 jaar 9 doden
20-29 jaar 299 doden
30-39 jaar 791 doden
Natuurlijk kan datquote:Op zaterdag 16 mei 2020 18:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Alsof je besmet kan worden in een winkelcentrum
Omdat de zorg niet alleen met FFP2 werkt. En er ook tekort is aan andersoortige medische mondmaskers.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 10:57 schreef Scorpion_17 het volgende:
Bottom line is m.i. dat er legio kapjes zijn die goed zijn en een CE-keurmerk hebben maar geen FFP2 maar dat die niet mogen omdat ze te goed zijn, en dat is natuurlijk gek.
Tekorten zijn er nu wat minder. Maar als de overheid talloze orders blijft afwijzen - de chirurgische mondkapjes zijn er echt legio, dan houd je schaarste in stand ja. Er is een strijd tussen LCH en EZK over de vraag of retailers ook wat betere mondkapjes (geen FFP2) mogen verkopen, die EZK vooralsnog heeft verloren. Hele benieuwd hoe dat de komende tijd gaat, want nu stuur je mensen onverantwoord t OV in als je t mij vraagt.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 20:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat de zorg niet alleen met FFP2 werkt. En er ook tekort is aan andersoortige medische mondmaskers.
Ik kan me niet voorstellen dat het kabinet doelbewust een schaarste in stand zou houden. Met welk doel?quote:Op zaterdag 16 mei 2020 20:31 schreef Scorpion_17 het volgende:
Maar als de overheid talloze orders blijft afwijzen - de chirurgische mondkapjes zijn er echt legio, dan houd je schaarste in stand ja.
quote:If a virus could sing ... Could this musical version of COVID-19 help us defeat the disease?
We're all now familiar with the spiky look of the coronavirus protein. But what do you think it might sound like?
An engineering professor at the Massachusetts Institute of Technology has shown us. By assigning musical notes to each part of the virus' structure, he has created a whole composition which, as it turns out, is similar to the ambient music pioneered by Brian Eno.
Bron
ALS IK DE BAAS ZOU ZIJN VAN HET JOURNAALquote:Op zaterdag 16 mei 2020 19:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Meerdere bronnen raadplegen en statistiek werkt erg verfrissend. Ik volg de "staatspropaganda" van de NPO niet bijvoorbeeld. Walgelijke talkshows en waar paniekzaaiers dagelijks hun verhaal mogen vertellen, allemaal gebasseerd op lucht. Journaals worden gevuld met geselecteerde rommel, goed nieuws hoor je niet.
Misschien eens je blik verbreden. TV is ook niet alles. Net zoals de bekende media, AD, telegraaf.
Top, thanks! Ik ga eens kijken. Filmpje was een uur volgens mij, was mij iets te lang.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 20:12 schreef Salina het volgende:
[..]
stats NYS Department of Health
De user die dat tabelletje en het YT-filmpje plaatste, had de cijfertjes trouwens niet helemaal correct opgeschreven.
[..]
In werkelijkheid was het dit:
0-9 jaar - 4 doden
10-19 jaar - 9 doden
20-29 jaar - 79 doden
30-39 jaar - 299 doden
40-49 jaar - 791 doden
De site is wat onhandig op sommige vlakken. Links boven staat dat het de cijfers zijn van de hele staat New York (NY State Department of Health). Rechts boven (bij Fatalities by Race/Ethnicity) staat dan eerst "breakdown for NYS excluding NYC". Daarna staat echter "below is the breakdown for NYC as provided by...".
Voor de tabel daaronder, Fatalities by Age Group, geldt weer dat dit de cijfers voor de hele staat zijn. Totaal 22,478 komt overeen met de grand totals bij Fatalities by County en Fatalities by Sex.
Genoemde cijfers zijn dus voor de staat New York, niet voor de stad NY.
Overigens, in dat filmpje van die Dr. Campbell had je de link kunnen terugvinden, als je het filmpje hebt gezien en goed hebt gekeken. Zo heb ik deze link nu ook teruggevonden. Die man plaatst altijd de bronnen van waar hij over info vandaan haalt, zoals het hoort natuurlijk.
Bron: De Standaardquote:Onderzoekers van de universiteiten van Glasgow en Edinburgh hebben een eerste inschatting gemaakt van het aantal verloren levensjaren per covid-19-overledene. Dat is sowieso een theoretische oefening. Tot nader order kan iemand maar één keer doodgaan, je weet dus nooit hoelang hij of zij nog geleefd had als hij niet aan covid-19 was overleden.
Maar een inschatting op basis van de gemiddelde levensverwachting kan wel. Daarbij wordt rekening gehouden met de leeftijd en onderliggende aandoeningen.
De onderzoekers maakten gebruik van een gedetailleerde Italiaanse dataset, die ze koppelden aan de levensverwachting van Britten met gelijkaardige profielen. Hun conclusie: voor iedere man die aan covid-19 overlijdt, gaan er 13 levensjaren verloren. Voor vrouwen is dat 11 jaar.
Dat lijkt veel gezien de hoge leeftijd van covid-19-doden. In Italië is de gemiddelde leeftijd van een covid-19-dode 80 jaar. 60 procent had al drie of meer aandoeningen. Een gezonde 80-plusser heeft nog gemiddeld 11 jaar voor de boeg, blijkt uit de Britse cijfers. Met meerdere onderliggende aandoeningen valt de levensverwachting terug tot minder dan twee.
Een belangrijke veronderstelling die de onderzoekers maken, is dat er in levensverwachting geen verschil is tussen mensen met dezelfde leeftijd, geslacht en aandoeningen die nog thuis wonen en zij die in een rusthuis wonen. ‘We zijn het eens dat we de verloren levensjaren voor bewoners van rusthuizen afzonderlijk zouden moeten schatten’, geeft een van de auteurs toe in de commentaarsectie van het artikel. Er zijn bovendien aanwijzingen dat in de officiële Italiaanse cijfers het aantal hoogbejaarde slachtoffers onderschat wordt.
Waar de onderzoekers evenmin rekening mee houden, is dat binnen de groep van patiënten met dezelfde leeftijd, geslacht en aandoeningen mogelijk vooral de zwaksten sterven. Dat zijn ook diegenen die de laagste levensverwachting hadden. De auteurs wijzen erop dat daar op dit moment geen bewijs voor is.
Maar zelfs als de inschatting van het aantal verloren levensjaren te hoog zou blijken, stelt het onderzoek wel het beeld bij dat de doorsnee covid-19-dode sowieso nog maar een paar jaar te leven had. ‘Ook als we rekening houden met veelvoudige aandoeningen, blijkt dat mensen veel meer verliezen dan de “1 à 2 jaren” waarover sommige opiniemakers het hebben’, schrijven de auteurs in hun wetenschappelijk artikel. Ze roepen de bevoegde overheidsinstanties op om behalve het aantal doden ook inschattingen te geven van het aantal verloren levensjaren, ook al zijn de berekeningen niet perfect. ‘Als de overheidsinstanties het niet doen, dan zullen opiniemakers dit vacuüm opvullen en soms ernstige fouten maken.’
Echt voor de allerlaatste keer?quote:Op zaterdag 16 mei 2020 18:45 schreef Ven1972 het volgende:
Mensen, voor allerlaatste keer wil ik zeggen dat het virus nog heel lang bij ons blijft. Het is niet zo dat het nu uitgedoofd is. Het duurt wel paar jaren voor dat het officieel uitgedoofd is. Maar virologen hebben meer kennis over het virussen in het algemeen dan een amateur-viroloog. Ze schatten het situatie beter in dan wij, moet ik eerlijk zeggen. Snappen jullie dat niet? Dus ik neem dit heel erg serieus!
Jeetje, je loopt nogal naast je schoenen voor iemand die er zo vaak naast zit.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 18:58 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 16 mei 2020 20:46 schreef speknek het volgende:
[..]
ALS IK DE BAAS ZOU ZIJN VAN HET JOURNAAL
DAN WERD METEEN HET NIEUWS EEN HEEL STUK POSITIEVER
DE HELE WERELD METEEN EEN BEETJE LIEVER
WANT IK NEGEERDE ALLE NARIGHEID TOTAAL
Verkoop ze dan maar weer, goud geldquote:Op zaterdag 16 mei 2020 22:09 schreef raptorix het volgende:
Mondkapjes trouwens binnen, wat een gekut zeg, ik heb flaporen en die dingen blijven niet zitten.
Ik denk dat je je eigen prijs wel kan bepalen, er is altijd wel een gek die het geeftquote:Op zaterdag 16 mei 2020 22:34 schreef Fer het volgende:
[..]
Hoeveel is de dagprijs? Ik heb er nog 40 in de auto liggen.
Geld uitgeven aan die troep.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 22:09 schreef raptorix het volgende:
Mondkapjes trouwens binnen, wat een gekut zeg, ik heb flaporen en die dingen blijven niet zitten.
Dat waren een hartchirurg en een anesthesioloog.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 21:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zat virologen die zeggen dat er overdreven word momenteel en dat we ons moeten richten op de economie en onze weerstand.
Hebben veel virologen een tweede golf voorspeld die uitgebleven is?quote:Op zaterdag 16 mei 2020 21:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Echt voor de allerlaatste keer?![]()
Zelfs de virologen weten niet wat er nog komt; het is maar net welke viroloog je eigen mening ondersteunt. Zat virologen die zeggen dat er overdreven word momenteel en dat we ons moeten richten op de economie en onze weerstand. Mensen continue bang maken met een tweede golf geeft mensen alleen maar stress waardoor ze makkelijker ziek worden. Daarom is het ook zo raar dat ze sportscholen nog niet openen.
Kortom: virologen roepen ook maar wat; iedereen roept wat anders. Het is gewoon nog onzeker.
Jij wou ook elke week geloven dat er een nieuwe piek zou komen en dat gebeurde ook niet. Terwijl de virologen die jij steunt daar dus echt naast zaten. Alle doemdenkers zaten er naast. Zou dus niet met zekerheid gaan zeggen dat er een tweede golf komt. Het kan hoor, maar het is verre van zeker.
quote:Op zondag 15 maart 2020 08:32 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Je doelt zeker op het bericht dat er de afgelopen dagen een lichte afname met nieuwe IC opnames was te zien daar?
Daar stond ook bij dat dat te verklaren was doordat die mensen uit de eerste besmettingsgolf kwamen van rond Carnaval.
Maar dat er nu een 2e golf bezig was die door heel Nederland ging en dat die wel eens heel groot en serieus kon worden.
quote:Op zondag 15 maart 2020 11:06 schreef -0- het volgende:
Las net ergens dat het aantal ziekenhuisopnames de laatste 2 dagen flink is teruggelopen. Er wordt wel een tweede golf verwacht maar dit geeft even wat ademruimte. nu zo'n 40 IV bedden bezet met corona patiënten
Hadden die het mis? Op 15 maart had Nederland in totaal 1135 besmettingen en 20 doden. 2 weken later was dat opgelopen tot 11.750 gevallen en 864 doden.quote:Op zondag 15 maart 2020 16:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
Denk dat dat pas een volgende stap gaat zijn. Nu een complete lockdown om de zorg tijd te geven om voor te bereiden en de eerste/tweede golf aan te pakken.
Daarna zorg voorbereiden / aanpassen om voor een langere periode met de huidige situatie om te kunnen gaan. Huidige zorgstelstel is absoluut niet geschikt om zoiets voor een langere periode aan te kunnen.
- Er waren hier users die beweerden dat de lockdown een tweede golf zou veroorzaken:quote:Op maandag 6 april 2020 12:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Potentiële tweede golf in het najaar: https://www.scimex.org/ne(...)d-19,-study-suggests
[..]
- En mensen die een tweede golf voorspelden als de horeca reeds geopend zou worden:quote:Op dinsdag 7 april 2020 08:43 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Zucht. Iedereen verplicht thuis houden en alles afsluiten zou voor een enorme tweede golf besmettingen zorgen. Is pas een keer of 100 uitgelegd.
- In België werd er door de virologen géén tweede golf verwacht:quote:Op maandag 13 april 2020 08:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Het beste lijkt me om volgende week de maatregelen te verlengen met opnieuw 4 weken met uitzondering van strikt essentiële zaken zoals bijvoorbeeld basisscholen als men die ‘veilig’ verklaard voor kinderen en docenten.
Alle potentiële coronahaarden zoals horeca en toerisme/cultuur zou ik - in deze fase van het hellende vlak - echt nog even dicht laten. Je ziet wat er gisteren gebeurd in de Bollenstreek. Als je dat opengooit vraag je gewoon om een tweede golf aan besmettingen.
- In Nederland werd er weer over een tweede golf in het najaar gesproken:quote:Op vrijdag 17 april 2020 14:07 schreef crystal_meth het volgende:
Geen tweede piek
Steven Van Gucht denkt niet dat er een tweede piek aankomt. 'We volgen met zijn allen nog de maatregelen. Al wat we vandaag doen, zien we pas binnen een tweetal weken in de cijfers. Daarom moeten we heel voorzichtig zijn en de maatregelen niet te vroeg lossen', zegt Van Gucht.
- In Duitsland werd eind april door Christian Drosten voor een tweede golf gewaarschuwd als men zou "hervallen in het oude leven", maw alle maatregelen zou opheffen. Wat men niet gedaan heeft, dus die tweede golf is er niet gekomen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:11 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Er wordt vooral gevreesd voor een tweede golf in het najaar als het griepseizoen ook weer begint. Het gevaar is dat mensen dan tegelijk besmet raken met een griepvirus en het coronavirus. Wat de kans op overlijden enorm vergroot.
Alles om je eigen mening te kunnen onderbouwenquote:
Jezelf verplaatsen in blikquote:Op zaterdag 16 mei 2020 22:37 schreef Fokker1000 het volgende:
[..]
Geld uitgeven aan die troep.
Ze gaan niet eens controleren in de trein.
Daarbij waarom zou je net de trein reizen
Dan hoeft het toch niet altijd waar te zijn?quote:Op zaterdag 16 mei 2020 22:50 schreef Ven1972 het volgende:
We zijn allemaal geen virologen, maar in echte ziekenhuizen werken echte virologen waar ze er lang voor gestudeerd hebben.
Wat veel mensen niet doorhebben is dat virologen ook gewoon een belang hebbenquote:Op zaterdag 16 mei 2020 22:51 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Dan hoeft het toch niet altijd waar te zijn?
Ik zit er in mijn werk ook wel eens naast, we blijven mensen
Precies, daarom ook die hartchirurg die zegt dat corona stress oplevert en we beter normaal (positief) kunnen doen.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 22:54 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Wat veel mensen niet doorhebben is dat virologen ook gewoon een belang hebben
Net als Ab die grof geld heeft verdiend aan zijn adviezen tijdens de Mexicaanse griep
Ik zocht naar foute voorspellingen van een tweede golf door virologen. Ik heb die niet gevonden.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 22:44 schreef Da_Sandman het volgende:
Zijn Fok-users nu ineens virologen?
Er is de afgelopen twee maanden zóveel geroepen en geschreven dat er altijd wel iets waar was in het straatje dat je bevalt.
Weet je wat het is? Het is gewoon klaar nu. Geen ziekenhuisopnames de laatste dagen, doden zijn minder en de ic stroomt leeg. Mensen realiseren dat het afstand houden een onbegonnen zaak ik en dat de overheid ze aan het neppen is in de intonatie.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 17:52 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ene kant heel goed dat men ingrijpt.
Andere kant is het eigenlijk niet te geloven dat mensen nog steeds zulke druktes opzoeken.
Nee want van het gros van die voorspellingen moet de uitkomst nog blijken, dus dat was redelijk verspilde moeite.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 23:03 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik zocht naar foute voorspellingen van een tweede golf door virologen. Ik heb die niet gevonden.
Met één exces in het ganse land is er inderdaad niks aan de hand hoor.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 17:48 schreef hooibaal het volgende:
Heb je die blauwe?quote:Op zaterdag 16 mei 2020 22:09 schreef raptorix het volgende:
Nee deze: https://www.zalando.nl/ev(...)e-ev451b042-g12.htmlquote:Op zaterdag 16 mei 2020 23:14 schreef Blues het volgende:
[..]
Heb je die blauwe?
Ik wist tot vanmiddag niet dat er een ijzertje in zat die over je neus aangedrukt moet worden
quote:Op zaterdag 16 mei 2020 23:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Weet je wat het is? Het is gewoon klaar nu. Geen ziekenhuisopnames de laatste dagen, doden zijn minder en de ic stroomt leeg. Mensen realiseren dat het afstand houden een onbegonnen zaak ik en dat de overheid ze aan het neppen is in de intonatie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |