abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 mei 2020 @ 16:11:18 #201
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_193160284
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:08 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Klopt, maar als die overboord gaat of uitgesteld wordt als we de dagelijkse cijfers wat omhoog zien gaan hebben we er nog niet veel aan.
Als het aantal besmettingen weer uit de hand dreigt te lopen n.a.v. de versoepelingen, gaat men hopelijk over op een ander beleid. Lange tijd blijven aanklooien met het afwisselen van aanscherpingen en versoepelingen wil natuurlijk niemand.
pi_193160302
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:04 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Ik heb de indruk dat er helemaal geen sprake meer is van collectieve angst
Je hebt helemaal gelijk. Het is meer angstige berichtgeving.
pi_193160315
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:05 schreef KingRadler het volgende:
-32 gaat lekker nu aanhouden tot eind van deze maand
Als we deze aantallen aanhouden staan we eind van de maand op 0.
Gaat helaas niet gebeuren, maar onder de 200 zou fantastisch zijn.
pi_193160318
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:11 schreef Tijn het volgende:

[..]

Als het aantal besmettingen weer uit de hand dreigt te lopen n.a.v. de versoepelingen, gaat men hopelijk over op een ander beleid. Lange tijd blijven aanklooien met het afwisselen van aanscherpingen en versoepelingen wil natuurlijk niemand.
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:11 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik er wel vertrouwen in heb dat de versoepelingen niet voor ellende gaan zorgen, hopelijk blijft een stoplicht beleid of streng beleid ons bespaard.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 16:13:44 #205
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_193160329
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:13 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik er wel vertrouwen in heb dat de versoepelingen niet voor ellende gaan zorgen, hopelijk blijft een stoplicht beleid of streng beleid ons bespaard.
Ja, we gaan het zien. Only one way to find out.
pi_193160465
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:12 schreef _I het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. Het is meer angstige berichtgeving.
Inderdaad, dan lees je weer over zeldzame kinderziektes door corona, hersenbloedingen, al je organenen aangetast, zie je bij Op1 twee 20-ers (dacht ik) met moeiheid en nog meer ellende...

Vreemde blijft dat wie ik ook spreek niemand zo'n geval kent. Enige wat je hier hoort is dat mensen hun oma of oudere familielid is overleden. De gemeente waarin ik woon is flink getroffen door corona, maar dat lijkt alleen maar ouderen te hebben getroffen.

Ik werk met mensen uit het hele land en ook daar hoor je alleen maar dit soort gevallen (en nee ik wil niet zeggen dat de enge berichten in de krant of op tv onzin zijn).
  zaterdag 16 mei 2020 @ 16:24:33 #207
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_193160542
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:19 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Inderdaad, dan lees je weer over zeldzame kinderziektes door corona, hersenbloedingen, al je organenen aangetast, zie je bij Op1 twee 20-ers (dacht ik) met moeiheid en nog meer ellende...

Vreemde blijft dat wie ik ook spreek niemand zo'n geval kent. Enige wat je hier hoort is dat mensen hun oma of oudere familielid is overleden. De gemeente waarin ik woon is flink getroffen door corona, maar dat lijkt alleen maar ouderen te hebben getroffen.

Ik werk met mensen uit het hele land en ook daar hoor je alleen maar dit soort gevallen (en nee ik wil niet zeggen dat de enge berichten in de krant of op tv onzin zijn).
En de ouderen die "aan corona" zijn overleden zijn natuurlijk nooit door ouderdom meer overleden...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_193160565
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:24 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

En de ouderen die "aan corona" zijn overleden zijn natuurlijk nooit door ouderdom meer overleden...
Ook dat, soms krijg je het idee dat als ik bijvoorbeeld straks dood wordt gereden door een auto en ze doen daarna een coronatest met positieve uitslag dat je dan als corona dode de boeken in gaat.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 mei 2020 @ 16:30:08 #209
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_193160623
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:19 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Je hoort ook altijd de ergste verhalen natuurlijk. Niemand is geinteresseerd in diegenen die het gehad hebben, een week goed ziek waren en daarna weer normaal verder konden gaan.

Heb vier collega's die het hebben gehad (allemaal opgelopen in Oostenrijk). Twee waren er echt goed ziek van en twee hadden nauwlijks klachten. Werken allemaal weer en hebben geen blijvende klachten (zover bekend).

Natuurlijk is N=4, maar die uitzonderingen die je op TV hoort komen niet eens aan N=2 in vele gevallen :P
pi_193160627
Het is al tijden behoorlijk druk in de winkels waar ik kom, maar de cijfers blijven gewoon goed. Dat geeft veel goede moed allemaal voor de versoepeling. RIVMGODEN, jullie zijn geweldig. *O*
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 mei 2020 @ 16:33:41 #211
416575 crew  Evenstar
pi_193160696
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:26 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ook dat, soms krijg je het idee dat als ik bijvoorbeeld straks dood wordt gereden door een auto en ze doen daarna een coronatest met positieve uitslag dat je dan als corona dode de boeken in gaat.
Overdrijven is ook een kunst :P

Hier in Nederland tellen wij niet eens iedereen met COVID-19 mee, omdat er niet genoeg getest wordt.
pi_193160768
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:33 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hier in Nederland tellen wij niet eens iedereen met COVID-19 mee, omdat er niet genoeg getest wordt.
Ja ok was wel wat overdreven :)

Maar toch, zeker in die verpleeghuizen heb ik het idee dat corona helaas gewoon het laatste zetje is geweest waardoor mensen overlijden.

Daardoor lijkt het een of ander super dodelijk virus, maar als je onder de 65 bent valt het allemaal wel mee. Ja het is een heel naar virus, maar nee, je gaat in 99% van de gevallen niet dood als je het krijgt.
pi_193160856
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:37 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Maar toch, zeker in die verpleeghuizen heb ik het idee dat corona helaas gewoon het laatste zetje is geweest waardoor mensen overlijden.

Daardoor lijkt het een of ander super dodelijk virus, maar als je onder de 65 bent valt het allemaal wel mee. Ja het is een heel naar virus, maar nee, je gaat in 99% van de gevallen niet dood als je het krijgt.
In NY 1000 doden onder de 40...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  Moderator zaterdag 16 mei 2020 @ 16:43:37 #214
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193160859
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:37 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Toch vind ik als je leest waar mensen aan dood gaan het toch wel een nasty ziekte. Als je de nu nieuw bekende mechanismen zo hoort klinkt het meer als een bloed ziekte dan een luchtweg aandoening.

Bloedproppen, bloedvat problemen, nier en lever problemen en ook hersen problemen door die eerder genoemde bloedgroepen. Allemaal dingen die me het meer richting ziektes als hepatitis of tbc of zelf aids doen denken dan aan griep of verkoudheid, kwa ernstigheid.

https://www.volkskrant.nl(...)-onberoerd~b1914afa/
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_193160892
quote:

[..]

Nee, alleen wie voor overlijden bevestigd Corona had telt mee.
En dat betreft over het algemeen alleen patiënten die goed ziek zijn door Corona en daarvoor medische zorg krijgen.
Ouderen in verpleeghuizen vallen daar niet onder.
Daarom zijn de CBS cijfers het dubbele van RIVM.
pi_193160904
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:33 schreef Kyran het volgende:

[..]

Correctie. Jij vindt dat er niet genoeg getest wordt

Er is meer test capaciteit dan er vraag is
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_193161078
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:43 schreef Wantie het volgende:

[..]

Serieus ? Das wel heftig.
pi_193161080
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:47 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Correctie. Jij vindt dat er niet genoeg getest wordt

Er is meer test capaciteit dan er vraag is
Er is ook meer vraag dan er getest wordt, maar ja, testbeleid. 'Gewone' patiënten worden niet getest. Je moet opgenomen worden in het ziekenhuis of zorgmedewerker zijn.

Daarbij.... Mijn schoonmoeder (mantelzorger) is afgelopen woensdag getest. Die zou gisteren de uitslag pas krijgen en heeft het nu nog niet. Ben benieuwd hoe dat gaat als er meer getest wordt dan! :')
pi_193161141
quote:

[..]

Kan je niet vergelijken. De gemiddelde Amerikaan is wat vetter en ongezonder dan de gemiddelde Europeaan, en heeft ook minder makkelijk toegang tot fatsoenlijke gezondheidszorg. Van die 1000 overledenen was vermoedelijk het grootste deel zwart, arm en te zwaar.
pi_193161194
quote:

[..]

En dat betreft over het algemeen alleen patiënten die goed ziek zijn door Corona en daarvoor medische zorg krijgen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:07 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Kan je niet vergelijken. De gemiddelde Amerikaan is wat vetter en ongezonder dan de gemiddelde Europeaan, en heeft ook minder makkelijk toegang tot fatsoenlijke gezondheidszorg. Van die 1000 overledenen was vermoedelijk het grootste deel zwart, arm en te zwaar.
Aannames...
Verder weet ik niet wat de kleur hiermee te maken heeft...
pi_193161248
Ik heb, merk ik, behoefte aan minder covid-19 informatie.
pi_193161261
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:12 schreef Wantie het volgende:

[..]

[..]

Aannames...
Verder weet ik niet wat de kleur hiermee te maken heeft...
Kleur heeft er alles mee te maken.. het is namelijk al onderzocht. Niet zo gek want zwarten zijn vaker arm in Murica. Wat een fantastisch land is het toch..beetje jammer alleen dat er Amerikanen wonen.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 17:17:12 #223
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_193161264
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:16 schreef HiZ het volgende:
Mee eens; ik heb op diverse sites die corona-infobalk al geblokkeerd.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_193161272
quote:

[..]

Heb je daar een linkje van?
  zaterdag 16 mei 2020 @ 17:20:05 #225
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193161295
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:16 schreef HiZ het volgende:
Ik ben er eigenlijk ook wel helemaal klaar mee.
pi_193161347
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik ben er eigenlijk ook wel helemaal klaar mee.
Ja de meeste mensen wel, het spannende is er wel van af. Als je 's avonds zit te zappen zie je nog wel eens van die doemverhalen voorbij komen in praatprogramma's, maar ook die laat ik gewoon voor wat het is.
pi_193161363
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:01 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Er is ook meer vraag dan er getest wordt, maar ja, testbeleid. 'Gewone' patiënten worden niet getest. Je moet opgenomen worden in het ziekenhuis of zorgmedewerker zijn.

Daarbij.... Mijn schoonmoeder (mantelzorger) is afgelopen woensdag getest. Die zou gisteren de uitslag pas krijgen en heeft het nu nog niet. Ben benieuwd hoe dat gaat als er meer getest wordt dan! :')
Natuurlijk zijn er voorwaarden anders mag je 17 miljoen tests per dag gaan doen :')
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 16 mei 2020 @ 17:29:40 #228
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193161388
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:25 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ja de meeste mensen wel, het spannende is er wel van af. Als je 's avonds zit te zappen zie je nog wel eens van die doemverhalen voorbij komen in praatprogramma's, maar ook die laat ik gewoon voor wat het is.
De eerste paar weken was ik er de hele tijd mee bezig in mijn hoofd en kon ik van weinig dingen echt genieten.

Intussen maak ik me vooral weer druk om de dagelijkse (kleine) dingen, net zoals voorheen. Komt misschien ook wel omdat ik echt helemaal niemand ken in mijn directe omgeving die corona heeft (gehad).
pi_193161600
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De eerste paar weken was ik er de hele tijd mee bezig in mijn hoofd en kon ik van weinig dingen echt genieten.

Intussen maak ik me vooral weer druk om de dagelijkse (kleine) dingen, net zoals voorheen. Komt misschien ook wel omdat ik echt helemaal niemand ken in mijn directe omgeving die corona heeft (gehad).
Dit ja ;) Ik was zelf ook best wel bang om het te krijgen. Ik keek ook echt in het begin die persconferenties en debatten (tja je moest wat als je geen werk had en toen wel thuis moest blijven), omdat ik alles op dat moment wilde volgen. Deed ook echt max 1x per week de boodschappen (tijdens die hamsterperiode mijn god wat een drukte) en zelfs tijdens een rit met de fiets werd ik bang om het op te lopen. Maarja de cijfers gingen zo hard in het begin dat je wel een reden had om bang te zijn.

Nu ben ik er minder mee bezig en ook een beetje als reden dat ik ook niemand ken die het heeft gehad. Het valt nu allemaal wel mee en van mij mag het zo snel mogelijk weer normaal lopen.

[ Bericht 1% gewijzigd door FerryN7 op 16-05-2020 18:09:12 ]
  zaterdag 16 mei 2020 @ 17:48:30 #231
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193161661
Niks aan de hand hoor:

gempurmerend twitterde op zaterdag 16-05-2020 om 15:08:30 Vanmiddag is het Willem Eggert Centrum ontruimd. Dit was nodig vanwege de grote drukte. De corona-veiligheidsmaatregelen konden niet worden gehandhaafd. Inmiddels is het winkelcentrum zo goed als leeg en worden bezoekers gedoseerd toegelaten. Voor de maatregel was veel begrip. https://t.co/31KTJmNSzr reageer retweet
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 mei 2020 @ 17:52:17 #232
416575 crew  Evenstar
pi_193161724
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:48 schreef hooibaal het volgende:
Niks aan de hand hoor:

gempurmerend twitterde op zaterdag 16-05-2020 om 15:08:30 Vanmiddag is het Willem Eggert Centrum ontruimd. Dit was nodig vanwege de grote drukte. De corona-veiligheidsmaatregelen konden niet worden gehandhaafd. Inmiddels is het winkelcentrum zo goed als leeg en worden bezoekers gedoseerd toegelaten. Voor de maatregel was veel begrip. https://t.co/31KTJmNSzr reageer retweet
Ene kant heel goed dat men ingrijpt.

Andere kant is het eigenlijk niet te geloven dat mensen nog steeds zulke druktes opzoeken.
pi_193161728
quote:
Niks aan de hand hoor:

Komt er over 2 weken nu weer een piek?
  zaterdag 16 mei 2020 @ 17:54:54 #234
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193161766
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:52 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Weet ik veel. Maar het is toch onbegrijpelijk dat mensen nog steeds niet snappen dat ze weg moeten blijven van drukke plekken?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193161811
quote:
Niks aan de hand hoor:

In de Schilderswijk wordt niet ingegrepen bij grote groepen dus zo erg is een beetje drukte ook weer niet
Jij bent het zonnetje!!!
pi_193161887
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:59 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

In de Schilderswijk wordt niet ingegrepen bij grote groepen dus zo erg is een beetje drukte ook weer niet
Nee dat durven de BOA's niet waarschijnlijk. Wat een lafbekken zijn dat zeg.

En nee natuurlijk kan dit geen kwaad. Als ik naar een winkelcentrum wil dan ga ik naar een winkelcentrum, drukte of niet. We bevinden ons in een samenleving en het is volkomen normaal dat het druk kan zijn. Virus of niet. Alsof je besmet kan worden in een winkelcentrum :')
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193162042
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:54 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Weet ik veel. Maar het is toch onbegrijpelijk dat mensen nog steeds niet snappen dat ze weg moeten blijven van drukke plekken?
Pas als blijkt dat dit de cijfers opkrikt toch? Gezien alle drukte op straat lijkt het met zijn allen buiten lopen weinig tot geen invloed te hebben vooralsnog.
pi_193162051
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Nee dat durven de BOA's niet waarschijnlijk. Wat een lafbekken zijn dat zeg.
Politie zijn al niks meer dan eerloze bonnenschrijvers over het algemeen.
Laat staan hoe drama de rejects dan wel niet zijn. Erge is als ze de idioten nog gaan bewapenen.
pi_193162102
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:43 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Toch vind ik als je leest waar mensen aan dood gaan het toch wel een nasty ziekte. Als je de nu nieuw bekende mechanismen zo hoort klinkt het meer als een bloed ziekte dan een luchtweg aandoening.

Bloedproppen, bloedvat problemen, nier en lever problemen en ook hersen problemen door die eerder genoemde bloedgroepen. Allemaal dingen die me het meer richting ziektes als hepatitis of tbc of zelf aids doen denken dan aan griep of verkoudheid, kwa ernstigheid.

https://www.volkskrant.nl(...)-onberoerd~b1914afa/
Ik heb dit artikel ook al aangehaald in dit topic. Erg interessant en de moeite van het lezen waard.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_193162148
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Politie zijn al niks meer dan eerloze bonnenschrijvers over het algemeen.
Laat staan hoe drama de rejects dan wel niet zijn. Erge is als ze de idioten nog gaan bewapenen.
Dat gaat de grootste fout ooit worden dat dit soort figuren een wapen gaan krijgen onder de noemer van zelfverdediging. Ze lokken het gewoon zelf uit vaak met hun gedrag. Dat ze nu meer macht hebben vinden ze heerlijk en ze doen er alles aan om de mensen dwars te zitten lijkt het wel.

Iemand die een politieopleiding niet kan voltooien is volledig incompetent om een wapen te krijgen.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 18:19:33 #241
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193162166
We zakken komende week naar plek 20 qua aantal officiële cases. Mexico heeft ons al ingehaald en Chili en Pakistan gaan dat de komende dagen ook doen.
pi_193162183
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:52 schreef Kyran het volgende:

[..]

Andere kant is het eigenlijk niet te geloven dat mensen nog steeds zulke druktes opzoeken.
Vanmiddag was ik in het lokale winkelcentrum, daar was het ook stervensdruk. Ik moet zeggen dat eigenlijk iedereen wel netjes afstand hield en dat er een rij stond voor sommige winkels zodat er niet teveel tegelijkertijd binnen waren.

Dus drukte hoeft niet altijd slecht te zijn.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 18:29:50 #243
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193162361
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:52 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

OVER TWEE WEKEN COMPLETE LOCKDOWN!

:')

Het is gewoon klaar. Virussen doven uit. Elk virus.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_193162414
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:18 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Heb je daar een linkje van?
Stond in de cijfers in de thread over de VS op dit forum.
pi_193162437
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:29 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

OVER TWEE WEKEN COMPLETE LOCKDOWN!

:')

Het is gewoon klaar. Virussen doven uit. Elk virus.
Nah, HIV maakt nog steeds meer dan 1 miljoen slachtoffers per jaar en van Malaria zijn we ook nog steeds niet af...
pi_193162461
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:17 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Kleur heeft er alles mee te maken.. het is namelijk al onderzocht. Niet zo gek want zwarten zijn vaker arm in Murica. Wat een fantastisch land is het toch..beetje jammer alleen dat er Amerikanen wonen.
Dus het is meer de sociale achtergrond die invloed heeft.
pi_193162575
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:34 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nah, HIV maakt nog steeds meer dan 1 miljoen slachtoffers per jaar en van Malaria zijn we ook nog steeds niet af...
Malaria is ook helemaal geen virus.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 18:45:01 #248
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193162625
Mensen, voor allerlaatste keer wil ik zeggen dat het virus nog heel lang bij ons blijft. Het is niet zo dat het nu uitgedoofd is. Het duurt wel paar jaren voor dat het officieel uitgedoofd is. Maar virologen hebben meer kennis over het virussen in het algemeen dan een amateur-viroloog. Ze schatten het situatie beter in dan wij, moet ik eerlijk zeggen. Snappen jullie dat niet? Dus ik neem dit heel erg serieus!
Humor, serieus en vrolijk!
pi_193162643
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:34 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik merk niks van rare regels doordat dat veel dodelijker virus/mug nog rondgaan.

Over een maand is dat coronanieuws wel weer ingehaald door wat frissers, economische crisis, china-spanningen, ik ben benieuw wat ze nu weer uit de hoge hoed toveren.

Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 16 mei 2020 @ 18:51:27 #250
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_193162747
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:45 schreef Ven1972 het volgende:
Mensen, voor allerlaatste keer
Even quoten voor het nageslacht ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 16 mei 2020 @ 18:54:49 #251
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193162813
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:51 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Even quoten voor het nageslacht ;)
Ik doe het niet voor de laatste keer, maar ik blijf jullie nog waarschuwen!
pi_193162817
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:33 schreef Wantie het volgende:

[..]

Stond in de cijfers in de thread over de VS op dit forum.
Ben wel benieuwd, maar kon in dat topic alleen een tabelletje en YouTube filmpje vinden. Dacht dat er misschien iets officiëlers te vinden was.
pi_193162828
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:54 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ik doe het niet voor de laatste keer, maar ik blijf jullie nog waarschuwen!
Ben jij ingehuurd door @BoerHagenees en @hooibaal? ;)
pi_193162874
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:45 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ik merk niks van rare regels doordat dat veel dodelijker virus/mug nog rondgaan.

Over een maand is dat coronanieuws wel weer ingehaald door wat frissers, economische crisis, china-spanningen, ik ben benieuw wat ze nu weer uit de hoge hoed toveren.

[ afbeelding ]
De eikenprocessierups.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 18:58:34 #255
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193162890
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ben jij ingehuurd door @:boerhagenees en @:hooibaal? ;)
Nee helaas niet, ik doe het uit mijzelf, Maar jullie willen echt niet luisteren, heb ik het idee!
pi_193162965
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:58 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Nee helaas niet, ik doe het uit mijzelf, Maar jullie willen echt niet luisteren, heb ik het idee!
Meerdere bronnen raadplegen en statistiek werkt erg verfrissend. Ik volg de "staatspropaganda" van de NPO niet bijvoorbeeld. Walgelijke talkshows en waar paniekzaaiers dagelijks hun verhaal mogen vertellen, allemaal gebasseerd op lucht. Journaals worden gevuld met geselecteerde rommel, goed nieuws hoor je niet.

Misschien eens je blik verbreden. TV is ook niet alles. Net zoals de bekende media, AD, telegraaf.
pi_193163026
quote:

[..]

Draai je al niet een beetje bij? Na weken stressen over druktes, Pasen, IKEA, mooi weer en de cijfers gaan nog steeds omlaag...
pi_193163123
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:05 schreef KingRadler het volgende:
-32 gaat lekker nu aanhouden tot eind van deze maand
Dat is echt FOK!king koud :(
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_193163174
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:45 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hoezo komt Corona uit de hoge hoed...
pi_193163229
Thailand 0 cases vandaag En cAmbodia is alles helemaal verdwenen. Lekker bezig daar met die uv- straaltjes :p
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zaterdag 16 mei 2020 @ 19:26:12 #261
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193163520
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:14 schreef RipCity het volgende:
Thailand 0 cases vandaag En cAmbodia is alles helemaal verdwenen. Lekker bezig daar met die uv- straaltjes :p
In Bangkok zullen ze genoeg andere viezigheid vinden met die UV-straaltjes :P
pi_193163921
Zie dat de Telegraaf ook groot heeft staan dat thuiswerken een blijvertje gaat worden. (premium, dus kan het niet openen)

Zei het gelijk al, en vind het zelf wel prima als dit meer de norm wordt.

https://www.telegraaf.nl/(...)eer-voor-dan-nadelen

[ Bericht 21% gewijzigd door _I op 16-05-2020 19:55:29 ]
pi_193164488
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:54 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd, maar kon in dat topic alleen een tabelletje en YouTube filmpje vinden. Dacht dat er misschien iets officiëlers te vinden was.
stats NYS Department of Health

De user die dat tabelletje en het YT-filmpje plaatste, had de cijfertjes trouwens niet helemaal correct opgeschreven.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 16:03 schreef Momo het volgende:
0-9 jaar 4 doden
10-19 jaar 9 doden
20-29 jaar 299 doden
30-39 jaar 791 doden
In werkelijkheid was het dit:

0-9 jaar - 4 doden
10-19 jaar - 9 doden
20-29 jaar - 79 doden
30-39 jaar - 299 doden
40-49 jaar - 791 doden

De site is wat onhandig op sommige vlakken. Links boven staat dat het de cijfers zijn van de hele staat New York (NY State Department of Health). Rechts boven (bij Fatalities by Race/Ethnicity) staat dan eerst "breakdown for NYS excluding NYC". Daarna staat echter "below is the breakdown for NYC as provided by...".

Voor de tabel daaronder, Fatalities by Age Group, geldt weer dat dit de cijfers voor de hele staat zijn. Totaal 22,478 komt overeen met de grand totals bij Fatalities by County en Fatalities by Sex. ;)

Genoemde cijfers zijn dus voor de staat New York, niet voor de stad NY.

Overigens, in dat filmpje van die Dr. Campbell had je de link kunnen terugvinden, als je het filmpje hebt gezien en goed hebt gekeken. Zo heb ik deze link nu ook teruggevonden. Die man plaatst altijd de bronnen van waar hij over info vandaan haalt, zoals het hoort natuurlijk.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 20:14:30 #264
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_193164521
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Alsof je besmet kan worden in een winkelcentrum :')
Natuurlijk kan dat
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 16 mei 2020 @ 20:19:07 #265
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_193164616
https://edition.cnn.com/2(...)drzcYI2MqgnMs3maOwCA

Hoe zorg je ervoor dat je gasten op afstand blijven? :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_193164830
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 10:57 schreef Scorpion_17 het volgende:
Bottom line is m.i. dat er legio kapjes zijn die goed zijn en een CE-keurmerk hebben maar geen FFP2 maar dat die niet mogen omdat ze te goed zijn, en dat is natuurlijk gek.

Omdat de zorg niet alleen met FFP2 werkt. En er ook tekort is aan andersoortige medische mondmaskers.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193164910
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 20:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Omdat de zorg niet alleen met FFP2 werkt. En er ook tekort is aan andersoortige medische mondmaskers.
Tekorten zijn er nu wat minder. Maar als de overheid talloze orders blijft afwijzen - de chirurgische mondkapjes zijn er echt legio, dan houd je schaarste in stand ja. Er is een strijd tussen LCH en EZK over de vraag of retailers ook wat betere mondkapjes (geen FFP2) mogen verkopen, die EZK vooralsnog heeft verloren. Hele benieuwd hoe dat de komende tijd gaat, want nu stuur je mensen onverantwoord t OV in als je t mij vraagt.
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_193165183
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 20:31 schreef Scorpion_17 het volgende:
Maar als de overheid talloze orders blijft afwijzen - de chirurgische mondkapjes zijn er echt legio, dan houd je schaarste in stand ja.
Ik kan me niet voorstellen dat het kabinet doelbewust een schaarste in stand zou houden. Met welk doel?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193165207
quote:
If a virus could sing ... Could this musical version of COVID-19 help us defeat the disease?

We're all now familiar with the spiky look of the coronavirus protein. But what do you think it might sound like?

An engineering professor at the Massachusetts Institute of Technology has shown us. By assigning musical notes to each part of the virus' structure, he has created a whole composition which, as it turns out, is similar to the ambient music pioneered by Brian Eno.

Bron

Professor van MIT heeft van het S-proteine een muziekstuk gemaakt. Klinkt best melodieus. Had verwacht dat een virus chaotischer zou klinken. :7
  zaterdag 16 mei 2020 @ 20:46:34 #270
8369 speknek
Another day another slay
pi_193165255
quote:
13s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Meerdere bronnen raadplegen en statistiek werkt erg verfrissend. Ik volg de "staatspropaganda" van de NPO niet bijvoorbeeld. Walgelijke talkshows en waar paniekzaaiers dagelijks hun verhaal mogen vertellen, allemaal gebasseerd op lucht. Journaals worden gevuld met geselecteerde rommel, goed nieuws hoor je niet.

Misschien eens je blik verbreden. TV is ook niet alles. Net zoals de bekende media, AD, telegraaf.
ALS IK DE BAAS ZOU ZIJN VAN HET JOURNAAL
DAN WERD METEEN HET NIEUWS EEN HEEL STUK POSITIEVER
DE HELE WERELD METEEN EEN BEETJE LIEVER
WANT IK NEGEERDE ALLE NARIGHEID TOTAAL
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193165800
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 20:12 schreef Salina het volgende:

[..]

stats NYS Department of Health

De user die dat tabelletje en het YT-filmpje plaatste, had de cijfertjes trouwens niet helemaal correct opgeschreven.
[..]

In werkelijkheid was het dit:

0-9 jaar - 4 doden
10-19 jaar - 9 doden
20-29 jaar - 79 doden
30-39 jaar - 299 doden
40-49 jaar - 791 doden

De site is wat onhandig op sommige vlakken. Links boven staat dat het de cijfers zijn van de hele staat New York (NY State Department of Health). Rechts boven (bij Fatalities by Race/Ethnicity) staat dan eerst "breakdown for NYS excluding NYC". Daarna staat echter "below is the breakdown for NYC as provided by...".

Voor de tabel daaronder, Fatalities by Age Group, geldt weer dat dit de cijfers voor de hele staat zijn. Totaal 22,478 komt overeen met de grand totals bij Fatalities by County en Fatalities by Sex. ;)

Genoemde cijfers zijn dus voor de staat New York, niet voor de stad NY.

Overigens, in dat filmpje van die Dr. Campbell had je de link kunnen terugvinden, als je het filmpje hebt gezien en goed hebt gekeken. Zo heb ik deze link nu ook teruggevonden. Die man plaatst altijd de bronnen van waar hij over info vandaan haalt, zoals het hoort natuurlijk.
Top, thanks! Ik ga eens kijken. Filmpje was een uur volgens mij, was mij iets te lang.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 21:09:16 #272
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_193165933
Schatting vh aantal verloren levensjaren:
quote:
Onderzoekers van de universiteiten van Glasgow en Edinburgh hebben een eerste inschatting gemaakt van het aantal verloren levensjaren per covid-19-overledene. Dat is sowieso een theoretische oefening. Tot nader order kan iemand maar één keer doodgaan, je weet dus nooit hoelang hij of zij nog geleefd had als hij niet aan covid-19 was overleden.

Maar een inschatting op basis van de gemiddelde levensverwachting kan wel. Daarbij wordt rekening gehouden met de leeftijd en onderliggende aandoeningen.

De onderzoekers maakten gebruik van een gedetailleerde Italiaanse dataset, die ze koppelden aan de levensverwachting van Britten met gelijkaardige profielen. Hun conclusie: voor iedere man die aan covid-19 overlijdt, gaan er 13 levensjaren verloren. Voor vrouwen is dat 11 jaar.

Dat lijkt veel gezien de hoge leeftijd van covid-19-doden. In Italië is de gemiddelde leeftijd van een covid-19-dode 80 jaar. 60 procent had al drie of meer aandoeningen. Een gezonde 80-plusser heeft nog gemiddeld 11 jaar voor de boeg, blijkt uit de Britse cijfers. Met meerdere onderliggende aandoeningen valt de levensverwachting terug tot minder dan twee.

Een belangrijke veronderstelling die de onderzoekers maken, is dat er in levensverwachting geen verschil is tussen mensen met dezelfde leeftijd, geslacht en aandoeningen die nog thuis wonen en zij die in een rusthuis wonen. ‘We zijn het eens dat we de verloren levensjaren voor bewoners van rusthuizen afzonderlijk zouden moeten schatten’, geeft een van de auteurs toe in de commentaar­sectie van het artikel. Er zijn bovendien aanwijzingen dat in de officiële Italiaanse cijfers het aantal hoogbejaarde slachtoffers onderschat wordt.

Waar de onderzoekers evenmin rekening mee houden, is dat binnen de groep van patiënten met dezelfde leeftijd, geslacht en aandoeningen mogelijk vooral de zwaksten sterven. Dat zijn ook diegenen die de laagste levensverwachting hadden. De auteurs wijzen erop dat daar op dit moment geen bewijs voor is.

Maar zelfs als de inschatting van het aantal verloren levensjaren te hoog zou blijken, stelt het onderzoek wel het beeld bij dat de doorsnee covid-19-dode sowieso nog maar een paar jaar te leven had. ‘Ook als we rekening houden met veelvoudige aandoeningen, blijkt dat mensen veel meer verliezen dan de “1 à 2 jaren” waarover sommige opiniemakers het hebben’, schrijven de auteurs in hun wetenschappelijk artikel. Ze roepen de bevoegde overheidsinstanties op om behalve het aantal doden ook inschattingen te geven van het aantal verloren levensjaren, ook al zijn de berekeningen niet perfect. ‘Als de overheidsinstanties het niet doen, dan zullen opiniemakers dit vacuüm opvullen en soms ernstige fouten maken.’
Bron: De Standaard
De studie: https://wellcomeopenresearch.org/articles/5-75
are we infinite or am I alone
  zaterdag 16 mei 2020 @ 21:31:50 #273
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_193166697
Benieuwd of er provocation tests ipv phase 3 trials zullen gebruikt worden om de ontwikkeling van een vaccin te versnellen (provocation tests: vrijwilligers vaccineren en daarna opzettelijk besmetten met het virus. phase 3 trials: twee groepen, één krijgt het vaccin, de controlegroep een placebo, het verschil in aantal besmettingen na enkele maanden geeft aan of het effectief is)

Het heeft een aantal nadelen:
- risico voor de deelnemers
- geen testen op risicogroepen, enkel gezonde jongeren, dus weet je niet of het bij iedereen werkt.

Anderzijds doet men nu alles om de besmettingen terug te dringen, voor een phase 3 trial wil je genoeg besmettingen zodat je een duidelijk verschil kan zien tussen de testgroep en controlegroep. Je kan dat compenseren door meer proefpersonen te gebruiken, maar met een honderdtal vaccins in ontwikkeling en bvb 20.000 testpersonen per vaccin wordt dat een omvangrijke en dure zaak...
pi_193167546
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:45 schreef Ven1972 het volgende:
Mensen, voor allerlaatste keer wil ik zeggen dat het virus nog heel lang bij ons blijft. Het is niet zo dat het nu uitgedoofd is. Het duurt wel paar jaren voor dat het officieel uitgedoofd is. Maar virologen hebben meer kennis over het virussen in het algemeen dan een amateur-viroloog. Ze schatten het situatie beter in dan wij, moet ik eerlijk zeggen. Snappen jullie dat niet? Dus ik neem dit heel erg serieus!
Echt voor de allerlaatste keer? :D

Zelfs de virologen weten niet wat er nog komt; het is maar net welke viroloog je eigen mening ondersteunt. Zat virologen die zeggen dat er overdreven word momenteel en dat we ons moeten richten op de economie en onze weerstand. Mensen continue bang maken met een tweede golf geeft mensen alleen maar stress waardoor ze makkelijker ziek worden. Daarom is het ook zo raar dat ze sportscholen nog niet openen.

Kortom: virologen roepen ook maar wat; iedereen roept wat anders. Het is gewoon nog onzeker.

Jij wou ook elke week geloven dat er een nieuwe piek zou komen en dat gebeurde ook niet. Terwijl de virologen die jij steunt daar dus echt naast zaten. Alle doemdenkers zaten er naast. Zou dus niet met zekerheid gaan zeggen dat er een tweede golf komt. Het kan hoor, maar het is verre van zeker.
pi_193167629
quote:

[..]

Jeetje, je loopt nogal naast je schoenen voor iemand die er zo vaak naast zit. :D niet dat dat me verrast hoor.
  Moderator zaterdag 16 mei 2020 @ 22:08:59 #276
5428 crew  miss_sly
pi_193167930
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 20:46 schreef speknek het volgende:

[..]

ALS IK DE BAAS ZOU ZIJN VAN HET JOURNAAL
DAN WERD METEEN HET NIEUWS EEN HEEL STUK POSITIEVER
DE HELE WERELD METEEN EEN BEETJE LIEVER
WANT IK NEGEERDE ALLE NARIGHEID TOTAAL
:D!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193167949
Mondkapjes trouwens binnen, wat een gekut zeg, ik heb flaporen en die dingen blijven niet zitten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator zaterdag 16 mei 2020 @ 22:30:12 #278
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_193168639
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 22:09 schreef raptorix het volgende:
Mondkapjes trouwens binnen, wat een gekut zeg, ik heb flaporen en die dingen blijven niet zitten.
Verkoop ze dan maar weer, goud geld
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_193168767
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 22:30 schreef R-woud93 het volgende:

[..]

Verkoop ze dan maar weer, goud geld
Hoeveel is de dagprijs? Ik heb er nog 40 in de auto liggen.
.
  Moderator zaterdag 16 mei 2020 @ 22:34:47 #280
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_193168801
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 22:34 schreef Fer het volgende:

[..]

Hoeveel is de dagprijs? Ik heb er nog 40 in de auto liggen.
Ik denk dat je je eigen prijs wel kan bepalen, er is altijd wel een gek die het geeft
~FEYENOORD~
pi_193168835
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:12 schreef Wantie het volgende:

[..]

Hoezo komt Corona uit de hoge hoed...
Je stopt er een kuiken in en je krijgt er een Vlaamse reus uit.
pi_193168916
quote:
Geld uitgeven aan die troep.
Ze gaan niet eens controleren in de trein.

Daarbij waarom zou je net de trein reizen :')
pi_193168951
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 21:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zat virologen die zeggen dat er overdreven word momenteel en dat we ons moeten richten op de economie en onze weerstand.
Dat waren een hartchirurg en een anesthesioloog.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 22:39:00 #284
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_193168953
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 21:56 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Echt voor de allerlaatste keer? :D

Zelfs de virologen weten niet wat er nog komt; het is maar net welke viroloog je eigen mening ondersteunt. Zat virologen die zeggen dat er overdreven word momenteel en dat we ons moeten richten op de economie en onze weerstand. Mensen continue bang maken met een tweede golf geeft mensen alleen maar stress waardoor ze makkelijker ziek worden. Daarom is het ook zo raar dat ze sportscholen nog niet openen.

Kortom: virologen roepen ook maar wat; iedereen roept wat anders. Het is gewoon nog onzeker.

Jij wou ook elke week geloven dat er een nieuwe piek zou komen en dat gebeurde ook niet. Terwijl de virologen die jij steunt daar dus echt naast zaten. Alle doemdenkers zaten er naast. Zou dus niet met zekerheid gaan zeggen dat er een tweede golf komt. Het kan hoor, maar het is verre van zeker.
Hebben veel virologen een tweede golf voorspeld die uitgebleven is?

- In deze reeks werd in het begin vooral over de tweede meer dodelijke golf van de Spaanse griep gesproken. Dat kwam niet van virologen.

- De Britten kozen eerst voor herd immunity om een tweede golf in het najaar te vermijden.

- De eerste keer dat virologen een 2de golf in Nederland ter sprake brachten was halverwege maart:
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 08:32 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Je doelt zeker op het bericht dat er de afgelopen dagen een lichte afname met nieuwe IC opnames was te zien daar?

Daar stond ook bij dat dat te verklaren was doordat die mensen uit de eerste besmettingsgolf kwamen van rond Carnaval.
Maar dat er nu een 2e golf bezig was die door heel Nederland ging en dat die wel eens heel groot en serieus kon worden.
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 11:06 schreef -0- het volgende:
Las net ergens dat het aantal ziekenhuisopnames de laatste 2 dagen flink is teruggelopen. Er wordt wel een tweede golf verwacht maar dit geeft even wat ademruimte. nu zo'n 40 IV bedden bezet met corona patiënten
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 16:24 schreef Kyran het volgende:

[..]

Denk dat dat pas een volgende stap gaat zijn. Nu een complete lockdown om de zorg tijd te geven om voor te bereiden en de eerste/tweede golf aan te pakken.

Daarna zorg voorbereiden / aanpassen om voor een langere periode met de huidige situatie om te kunnen gaan. Huidige zorgstelstel is absoluut niet geschikt om zoiets voor een langere periode aan te kunnen.
Hadden die het mis? Op 15 maart had Nederland in totaal 1135 besmettingen en 20 doden. 2 weken later was dat opgelopen tot 11.750 gevallen en 864 doden.

- Eind maart vreesde China een tweede golf door Chinezen die uit het buitenland terugkeerden, in de eerste helft van april zijn de cijfers daar iets omhoog gegaan.

- Daarna werd over risico op een tweede golf in China in het najaar gesproken:
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 12:33 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Potentiële tweede golf in het najaar: https://www.scimex.org/ne(...)d-19,-study-suggests
[..]

- Er waren hier users die beweerden dat de lockdown een tweede golf zou veroorzaken:
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:43 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Zucht. Iedereen verplicht thuis houden en alles afsluiten zou voor een enorme tweede golf besmettingen zorgen. Is pas een keer of 100 uitgelegd.
- En mensen die een tweede golf voorspelden als de horeca reeds geopend zou worden:
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 08:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Het beste lijkt me om volgende week de maatregelen te verlengen met opnieuw 4 weken met uitzondering van strikt essentiële zaken zoals bijvoorbeeld basisscholen als men die ‘veilig’ verklaard voor kinderen en docenten.

Alle potentiële coronahaarden zoals horeca en toerisme/cultuur zou ik - in deze fase van het hellende vlak - echt nog even dicht laten. Je ziet wat er gisteren gebeurd in de Bollenstreek. Als je dat opengooit vraag je gewoon om een tweede golf aan besmettingen.
- In België werd er door de virologen géén tweede golf verwacht:
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 14:07 schreef crystal_meth het volgende:
Geen tweede piek

Steven Van Gucht denkt niet dat er een tweede piek aankomt. 'We volgen met zijn allen nog de maatregelen. Al wat we vandaag doen, zien we pas binnen een tweetal weken in de cijfers. Daarom moeten we heel voorzichtig zijn en de maatregelen niet te vroeg lossen', zegt Van Gucht.
- In Nederland werd er weer over een tweede golf in het najaar gesproken:
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:11 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Er wordt vooral gevreesd voor een tweede golf in het najaar als het griepseizoen ook weer begint. Het gevaar is dat mensen dan tegelijk besmet raken met een griepvirus en het coronavirus. Wat de kans op overlijden enorm vergroot.
- In Duitsland werd eind april door Christian Drosten voor een tweede golf gewaarschuwd als men zou "hervallen in het oude leven", maw alle maatregelen zou opheffen. Wat men niet gedaan heeft, dus die tweede golf is er niet gekomen.
pi_193169119
Zijn Fok-users nu ineens virologen?

Er is de afgelopen twee maanden zóveel geroepen en geschreven dat er altijd wel iets waar was in het straatje dat je bevalt.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator zaterdag 16 mei 2020 @ 22:45:53 #286
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_193169150
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 22:44 schreef Da_Sandman het volgende:
Alles om je eigen mening te kunnen onderbouwen
~FEYENOORD~
pi_193169255
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 22:37 schreef Fokker1000 het volgende:

[..]

Geld uitgeven aan die troep.
Ze gaan niet eens controleren in de trein.

Daarbij waarom zou je net de trein reizen :')
Jezelf verplaatsen in blik :') :') :') :')
  zaterdag 16 mei 2020 @ 22:50:50 #288
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193169323
We zijn allemaal geen virologen, maar in echte ziekenhuizen werken echte virologen waar ze er lang voor gestudeerd hebben.
  Moderator zaterdag 16 mei 2020 @ 22:51:34 #289
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_193169348
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 22:50 schreef Ven1972 het volgende:
We zijn allemaal geen virologen, maar in echte ziekenhuizen werken echte virologen waar ze er lang voor gestudeerd hebben.
Dan hoeft het toch niet altijd waar te zijn?

Ik zit er in mijn werk ook wel eens naast, we blijven mensen
~FEYENOORD~
pi_193169443
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 22:51 schreef R-woud93 het volgende:

[..]

Dan hoeft het toch niet altijd waar te zijn?

Ik zit er in mijn werk ook wel eens naast, we blijven mensen
Wat veel mensen niet doorhebben is dat virologen ook gewoon een belang hebben

Net als Ab die grof geld heeft verdiend aan zijn adviezen tijdens de Mexicaanse griep
Jij bent het zonnetje!!!
  Moderator zaterdag 16 mei 2020 @ 22:56:21 #291
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_193169514
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 22:54 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Wat veel mensen niet doorhebben is dat virologen ook gewoon een belang hebben

Net als Ab die grof geld heeft verdiend aan zijn adviezen tijdens de Mexicaanse griep
Precies, daarom ook die hartchirurg die zegt dat corona stress oplevert en we beter normaal (positief) kunnen doen.

Die ziet al die mensen met hartklachten door stress al op zich afkomen
~FEYENOORD~
  zaterdag 16 mei 2020 @ 23:03:21 #292
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_193169800
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 22:44 schreef Da_Sandman het volgende:

Er is de afgelopen twee maanden zóveel geroepen en geschreven dat er altijd wel iets waar was in het straatje dat je bevalt.
Ik zocht naar foute voorspellingen van een tweede golf door virologen. Ik heb die niet gevonden.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 23:03:43 #293
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193169816
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:52 schreef Kyran het volgende:

[..]

Weet je wat het is? Het is gewoon klaar nu. Geen ziekenhuisopnames de laatste dagen, doden zijn minder en de ic stroomt leeg. Mensen realiseren dat het afstand houden een onbegonnen zaak ik en dat de overheid ze aan het neppen is in de intonatie.

Overigens is het altijd op zaterdag te druk daar. Door de weeks, dan ga ik er naar toe als ik wat nodig heb. Nooit op zaterdagmiddag. Maar dat is een ander verhaal.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193169931
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 23:03 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik zocht naar foute voorspellingen van een tweede golf door virologen. Ik heb die niet gevonden.
Nee want van het gros van die voorspellingen moet de uitkomst nog blijken, dus dat was redelijk verspilde moeite.
In Southern Sun
pi_193170031
quote:
Niks aan de hand hoor:

Met één exces in het ganse land is er inderdaad niks aan de hand hoor.
In Southern Sun
pi_193170119
Waar gewerkt wordt is het ook druk, maar dat zien die thuisblijvers dus niet. Bij sommige bedrijven is het al 8 weken druk.
.
pi_193170167
quote:
Heb je die blauwe?
Ik wist tot vanmiddag niet dat er een ijzertje in zat die over je neus aangedrukt moet worden _O-
pi_193170262
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 23:14 schreef Blues het volgende:

[..]

Heb je die blauwe?
Ik wist tot vanmiddag niet dat er een ijzertje in zat die over je neus aangedrukt moet worden _O-
Nee deze: https://www.zalando.nl/ev(...)e-ev451b042-g12.html

Op zich zijn ze best prima, maar ze vallen er gewoon af. Mijn vriend vind ze in ieder geval prima.
Ik ga wel zo een halve bizakmuts kopen, wat een gezeik dit.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 23:19:40 #299
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_193170282
Is het trouwens toegestaan om er een gaatje in te knippen om af en toe een sigaretje te kunnen opsteken?
pi_193170349
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 23:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Weet je wat het is? Het is gewoon klaar nu. Geen ziekenhuisopnames de laatste dagen, doden zijn minder en de ic stroomt leeg. Mensen realiseren dat het afstand houden een onbegonnen zaak ik en dat de overheid ze aan het neppen is in de intonatie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')