abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 mei 2020 @ 18:54:49 #251
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193162813
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:51 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Even quoten voor het nageslacht ;)
Ik doe het niet voor de laatste keer, maar ik blijf jullie nog waarschuwen!
Humor, serieus en vrolijk!
pi_193162817
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:33 schreef Wantie het volgende:

[..]

Stond in de cijfers in de thread over de VS op dit forum.
Ben wel benieuwd, maar kon in dat topic alleen een tabelletje en YouTube filmpje vinden. Dacht dat er misschien iets officiëlers te vinden was.
pi_193162828
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:54 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ik doe het niet voor de laatste keer, maar ik blijf jullie nog waarschuwen!
Ben jij ingehuurd door @BoerHagenees en @hooibaal? ;)
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193162874
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:45 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ik merk niks van rare regels doordat dat veel dodelijker virus/mug nog rondgaan.

Over een maand is dat coronanieuws wel weer ingehaald door wat frissers, economische crisis, china-spanningen, ik ben benieuw wat ze nu weer uit de hoge hoed toveren.

[ afbeelding ]
De eikenprocessierups.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 18:58:34 #255
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193162890
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ben jij ingehuurd door @:boerhagenees en @:hooibaal? ;)
Nee helaas niet, ik doe het uit mijzelf, Maar jullie willen echt niet luisteren, heb ik het idee!
Humor, serieus en vrolijk!
pi_193162965
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:58 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Nee helaas niet, ik doe het uit mijzelf, Maar jullie willen echt niet luisteren, heb ik het idee!
Meerdere bronnen raadplegen en statistiek werkt erg verfrissend. Ik volg de "staatspropaganda" van de NPO niet bijvoorbeeld. Walgelijke talkshows en waar paniekzaaiers dagelijks hun verhaal mogen vertellen, allemaal gebasseerd op lucht. Journaals worden gevuld met geselecteerde rommel, goed nieuws hoor je niet.

Misschien eens je blik verbreden. TV is ook niet alles. Net zoals de bekende media, AD, telegraaf.
pi_193163026
quote:

[..]

Draai je al niet een beetje bij? Na weken stressen over druktes, Pasen, IKEA, mooi weer en de cijfers gaan nog steeds omlaag...
pi_193163123
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:05 schreef KingRadler het volgende:
-32 gaat lekker nu aanhouden tot eind van deze maand
Dat is echt FOK!king koud :(
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_193163174
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:45 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ik merk niks van rare regels doordat dat veel dodelijker virus/mug nog rondgaan.

Over een maand is dat coronanieuws wel weer ingehaald door wat frissers, economische crisis, china-spanningen, ik ben benieuw wat ze nu weer uit de hoge hoed toveren.

[ afbeelding ]
Hoezo komt Corona uit de hoge hoed...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_193163229
Thailand 0 cases vandaag En cAmbodia is alles helemaal verdwenen. Lekker bezig daar met die uv- straaltjes :p
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zaterdag 16 mei 2020 @ 19:26:12 #261
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193163520
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:14 schreef RipCity het volgende:
Thailand 0 cases vandaag En cAmbodia is alles helemaal verdwenen. Lekker bezig daar met die uv- straaltjes :p
In Bangkok zullen ze genoeg andere viezigheid vinden met die UV-straaltjes :P
pi_193163921
Zie dat de Telegraaf ook groot heeft staan dat thuiswerken een blijvertje gaat worden. (premium, dus kan het niet openen)

Zei het gelijk al, en vind het zelf wel prima als dit meer de norm wordt.

https://www.telegraaf.nl/(...)eer-voor-dan-nadelen

[ Bericht 21% gewijzigd door _I op 16-05-2020 19:55:29 ]
pi_193164488
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:54 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd, maar kon in dat topic alleen een tabelletje en YouTube filmpje vinden. Dacht dat er misschien iets officiëlers te vinden was.
stats NYS Department of Health

De user die dat tabelletje en het YT-filmpje plaatste, had de cijfertjes trouwens niet helemaal correct opgeschreven.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 16:03 schreef Momo het volgende:
0-9 jaar 4 doden
10-19 jaar 9 doden
20-29 jaar 299 doden
30-39 jaar 791 doden
In werkelijkheid was het dit:

0-9 jaar - 4 doden
10-19 jaar - 9 doden
20-29 jaar - 79 doden
30-39 jaar - 299 doden
40-49 jaar - 791 doden

De site is wat onhandig op sommige vlakken. Links boven staat dat het de cijfers zijn van de hele staat New York (NY State Department of Health). Rechts boven (bij Fatalities by Race/Ethnicity) staat dan eerst "breakdown for NYS excluding NYC". Daarna staat echter "below is the breakdown for NYC as provided by...".

Voor de tabel daaronder, Fatalities by Age Group, geldt weer dat dit de cijfers voor de hele staat zijn. Totaal 22,478 komt overeen met de grand totals bij Fatalities by County en Fatalities by Sex. ;)

Genoemde cijfers zijn dus voor de staat New York, niet voor de stad NY.

Overigens, in dat filmpje van die Dr. Campbell had je de link kunnen terugvinden, als je het filmpje hebt gezien en goed hebt gekeken. Zo heb ik deze link nu ook teruggevonden. Die man plaatst altijd de bronnen van waar hij over info vandaan haalt, zoals het hoort natuurlijk.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 20:14:30 #264
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_193164521
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Alsof je besmet kan worden in een winkelcentrum :')
Natuurlijk kan dat
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 16 mei 2020 @ 20:19:07 #265
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_193164616
https://edition.cnn.com/2(...)drzcYI2MqgnMs3maOwCA

Hoe zorg je ervoor dat je gasten op afstand blijven? :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_193164830
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 10:57 schreef Scorpion_17 het volgende:
Bottom line is m.i. dat er legio kapjes zijn die goed zijn en een CE-keurmerk hebben maar geen FFP2 maar dat die niet mogen omdat ze te goed zijn, en dat is natuurlijk gek.

Omdat de zorg niet alleen met FFP2 werkt. En er ook tekort is aan andersoortige medische mondmaskers.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193164910
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 20:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Omdat de zorg niet alleen met FFP2 werkt. En er ook tekort is aan andersoortige medische mondmaskers.
Tekorten zijn er nu wat minder. Maar als de overheid talloze orders blijft afwijzen - de chirurgische mondkapjes zijn er echt legio, dan houd je schaarste in stand ja. Er is een strijd tussen LCH en EZK over de vraag of retailers ook wat betere mondkapjes (geen FFP2) mogen verkopen, die EZK vooralsnog heeft verloren. Hele benieuwd hoe dat de komende tijd gaat, want nu stuur je mensen onverantwoord t OV in als je t mij vraagt.
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_193165183
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 20:31 schreef Scorpion_17 het volgende:
Maar als de overheid talloze orders blijft afwijzen - de chirurgische mondkapjes zijn er echt legio, dan houd je schaarste in stand ja.
Ik kan me niet voorstellen dat het kabinet doelbewust een schaarste in stand zou houden. Met welk doel?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193165207
quote:
If a virus could sing ... Could this musical version of COVID-19 help us defeat the disease?

We're all now familiar with the spiky look of the coronavirus protein. But what do you think it might sound like?

An engineering professor at the Massachusetts Institute of Technology has shown us. By assigning musical notes to each part of the virus' structure, he has created a whole composition which, as it turns out, is similar to the ambient music pioneered by Brian Eno.

Bron

Professor van MIT heeft van het S-proteine een muziekstuk gemaakt. Klinkt best melodieus. Had verwacht dat een virus chaotischer zou klinken. :7
  zaterdag 16 mei 2020 @ 20:46:34 #270
8369 speknek
Another day another slay
pi_193165255
quote:
13s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Meerdere bronnen raadplegen en statistiek werkt erg verfrissend. Ik volg de "staatspropaganda" van de NPO niet bijvoorbeeld. Walgelijke talkshows en waar paniekzaaiers dagelijks hun verhaal mogen vertellen, allemaal gebasseerd op lucht. Journaals worden gevuld met geselecteerde rommel, goed nieuws hoor je niet.

Misschien eens je blik verbreden. TV is ook niet alles. Net zoals de bekende media, AD, telegraaf.
ALS IK DE BAAS ZOU ZIJN VAN HET JOURNAAL
DAN WERD METEEN HET NIEUWS EEN HEEL STUK POSITIEVER
DE HELE WERELD METEEN EEN BEETJE LIEVER
WANT IK NEGEERDE ALLE NARIGHEID TOTAAL
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193165800
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 20:12 schreef Salina het volgende:

[..]

stats NYS Department of Health

De user die dat tabelletje en het YT-filmpje plaatste, had de cijfertjes trouwens niet helemaal correct opgeschreven.
[..]

In werkelijkheid was het dit:

0-9 jaar - 4 doden
10-19 jaar - 9 doden
20-29 jaar - 79 doden
30-39 jaar - 299 doden
40-49 jaar - 791 doden

De site is wat onhandig op sommige vlakken. Links boven staat dat het de cijfers zijn van de hele staat New York (NY State Department of Health). Rechts boven (bij Fatalities by Race/Ethnicity) staat dan eerst "breakdown for NYS excluding NYC". Daarna staat echter "below is the breakdown for NYC as provided by...".

Voor de tabel daaronder, Fatalities by Age Group, geldt weer dat dit de cijfers voor de hele staat zijn. Totaal 22,478 komt overeen met de grand totals bij Fatalities by County en Fatalities by Sex. ;)

Genoemde cijfers zijn dus voor de staat New York, niet voor de stad NY.

Overigens, in dat filmpje van die Dr. Campbell had je de link kunnen terugvinden, als je het filmpje hebt gezien en goed hebt gekeken. Zo heb ik deze link nu ook teruggevonden. Die man plaatst altijd de bronnen van waar hij over info vandaan haalt, zoals het hoort natuurlijk.
Top, thanks! Ik ga eens kijken. Filmpje was een uur volgens mij, was mij iets te lang.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 21:09:16 #272
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_193165933
Schatting vh aantal verloren levensjaren:
quote:
Onderzoekers van de universiteiten van Glasgow en Edinburgh hebben een eerste inschatting gemaakt van het aantal verloren levensjaren per covid-19-overledene. Dat is sowieso een theoretische oefening. Tot nader order kan iemand maar één keer doodgaan, je weet dus nooit hoelang hij of zij nog geleefd had als hij niet aan covid-19 was overleden.

Maar een inschatting op basis van de gemiddelde levensverwachting kan wel. Daarbij wordt rekening gehouden met de leeftijd en onderliggende aandoeningen.

De onderzoekers maakten gebruik van een gedetailleerde Italiaanse dataset, die ze koppelden aan de levensverwachting van Britten met gelijkaardige profielen. Hun conclusie: voor iedere man die aan covid-19 overlijdt, gaan er 13 levensjaren verloren. Voor vrouwen is dat 11 jaar.

Dat lijkt veel gezien de hoge leeftijd van covid-19-doden. In Italië is de gemiddelde leeftijd van een covid-19-dode 80 jaar. 60 procent had al drie of meer aandoeningen. Een gezonde 80-plusser heeft nog gemiddeld 11 jaar voor de boeg, blijkt uit de Britse cijfers. Met meerdere onderliggende aandoeningen valt de levensverwachting terug tot minder dan twee.

Een belangrijke veronderstelling die de onderzoekers maken, is dat er in levensverwachting geen verschil is tussen mensen met dezelfde leeftijd, geslacht en aandoeningen die nog thuis wonen en zij die in een rusthuis wonen. ‘We zijn het eens dat we de verloren levensjaren voor bewoners van rusthuizen afzonderlijk zouden moeten schatten’, geeft een van de auteurs toe in de commentaar­sectie van het artikel. Er zijn bovendien aanwijzingen dat in de officiële Italiaanse cijfers het aantal hoogbejaarde slachtoffers onderschat wordt.

Waar de onderzoekers evenmin rekening mee houden, is dat binnen de groep van patiënten met dezelfde leeftijd, geslacht en aandoeningen mogelijk vooral de zwaksten sterven. Dat zijn ook diegenen die de laagste levensverwachting hadden. De auteurs wijzen erop dat daar op dit moment geen bewijs voor is.

Maar zelfs als de inschatting van het aantal verloren levensjaren te hoog zou blijken, stelt het onderzoek wel het beeld bij dat de doorsnee covid-19-dode sowieso nog maar een paar jaar te leven had. ‘Ook als we rekening houden met veelvoudige aandoeningen, blijkt dat mensen veel meer verliezen dan de “1 à 2 jaren” waarover sommige opiniemakers het hebben’, schrijven de auteurs in hun wetenschappelijk artikel. Ze roepen de bevoegde overheidsinstanties op om behalve het aantal doden ook inschattingen te geven van het aantal verloren levensjaren, ook al zijn de berekeningen niet perfect. ‘Als de overheidsinstanties het niet doen, dan zullen opiniemakers dit vacuüm opvullen en soms ernstige fouten maken.’
Bron: De Standaard
De studie: https://wellcomeopenresearch.org/articles/5-75
are we infinite or am I alone
  zaterdag 16 mei 2020 @ 21:31:50 #273
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_193166697
Benieuwd of er provocation tests ipv phase 3 trials zullen gebruikt worden om de ontwikkeling van een vaccin te versnellen (provocation tests: vrijwilligers vaccineren en daarna opzettelijk besmetten met het virus. phase 3 trials: twee groepen, één krijgt het vaccin, de controlegroep een placebo, het verschil in aantal besmettingen na enkele maanden geeft aan of het effectief is)

Het heeft een aantal nadelen:
- risico voor de deelnemers
- geen testen op risicogroepen, enkel gezonde jongeren, dus weet je niet of het bij iedereen werkt.

Anderzijds doet men nu alles om de besmettingen terug te dringen, voor een phase 3 trial wil je genoeg besmettingen zodat je een duidelijk verschil kan zien tussen de testgroep en controlegroep. Je kan dat compenseren door meer proefpersonen te gebruiken, maar met een honderdtal vaccins in ontwikkeling en bvb 20.000 testpersonen per vaccin wordt dat een omvangrijke en dure zaak...
are we infinite or am I alone
pi_193167546
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:45 schreef Ven1972 het volgende:
Mensen, voor allerlaatste keer wil ik zeggen dat het virus nog heel lang bij ons blijft. Het is niet zo dat het nu uitgedoofd is. Het duurt wel paar jaren voor dat het officieel uitgedoofd is. Maar virologen hebben meer kennis over het virussen in het algemeen dan een amateur-viroloog. Ze schatten het situatie beter in dan wij, moet ik eerlijk zeggen. Snappen jullie dat niet? Dus ik neem dit heel erg serieus!
Echt voor de allerlaatste keer? :D

Zelfs de virologen weten niet wat er nog komt; het is maar net welke viroloog je eigen mening ondersteunt. Zat virologen die zeggen dat er overdreven word momenteel en dat we ons moeten richten op de economie en onze weerstand. Mensen continue bang maken met een tweede golf geeft mensen alleen maar stress waardoor ze makkelijker ziek worden. Daarom is het ook zo raar dat ze sportscholen nog niet openen.

Kortom: virologen roepen ook maar wat; iedereen roept wat anders. Het is gewoon nog onzeker.

Jij wou ook elke week geloven dat er een nieuwe piek zou komen en dat gebeurde ook niet. Terwijl de virologen die jij steunt daar dus echt naast zaten. Alle doemdenkers zaten er naast. Zou dus niet met zekerheid gaan zeggen dat er een tweede golf komt. Het kan hoor, maar het is verre van zeker.
pi_193167629
quote:

[..]

Jeetje, je loopt nogal naast je schoenen voor iemand die er zo vaak naast zit. :D niet dat dat me verrast hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')