Zolang ze op de Mickey mouse baantjes rijden met bochten van 3km/h kan ik er niet echt naar kijken.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat kan jouw mening zijn, maar dat heeft het natuurlijk niet 'aangetoond'. Ik vind veel van de races juist erg interessant, omdat er vaak behoorlijk geknokt wordt. Sommige races zijn inderdaad saai, maar als je er een beetje aan gewend bent heeft dat niks met het geluid te maken - elke raceklasse heeft saaie races, de een wat vaker dan de ander.
Ik ook nietquote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De races zelf zijn idd best leuk
Maar zoals gezegd kan ik het amper aan te kijken door de fluittoon. En de fanboost en de attack zones vind ik ook niks.
Hoor jij ze dan helemaal geen geluid maken? Of vind jij het geluid niet irritant?quote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ook niet
Ik hoor de fluittoon gelukkig niet, geen idee of het verschil bij onze oren of bij onze TV ligt, maar daar ben ik wel blij mee dan
Ik hoor ze wel geluid maken, maar bij mij komt dat niet binnen als een fluittoon. Ik vind het ook niet irritant, neequote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoor jij ze dan helemaal geen geluid maken? Of vind jij het geluid niet irritant?
Geluksvogel!quote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik hoor ze wel geluid maken, maar bij mij komt dat niet binnen als een fluittoon. Ik vind het ook niet irritant, nee
En nee, dat betekent niet dat ik dat voor de F1 ook wel zou willen, het zijn gewoon twee verschillende dingen (en hopelijk blijft dat ook zo, net zoals ik ook NASCAR of MotoGP leuk vind, maar ook dat zijn andere dingen met andere geluiden etc).
Dat zou met de Gen3 wagens verleden tijd moeten zijn. Daarmee zou het vermogen tussen de F3 en F2 moeten komen. Alleen komen die pas in 2023 of nog later door de huidige situatie.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:23 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Zolang ze op de Mickey mouse baantjes rijden met bochten van 3km/h kan ik er niet echt naar kijken.
Het is ook niet voor niets dat voor veel fans de Honda de favoriet is van de huidige generatie F1-motoren. Dat ze vanuit de underdogpositie zijn gekomen helpt ongetwijfeld mee, maar het is vooral vanwege de motor die als enige nog enig serieus gegrom en gepruttel laat horen.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:48 schreef shiz het volgende:
Dat afstandsbestuurbare autootjesgeluid van elektrisch is inderdaad supergaar.
En je weet toch ook wat ze zeggen over film/video? 50%, als het niet meer is, van de beleving, is audio! Een video kan op een potato zijn geschoten, maar als de audio goed is, is het kijkbaar. Heb je heel mooi beeld en is de audio verneukt, is dat ergerlijk. Zo voel ik dat ook met motorsport. Geef mij maar een gave 3 cilinder Triumph sound uit een motorfiets! Of wat betreft autos... Zonda, LFA, 599 GTO ofzo! Hoe luider het gegrom, het geschreeuw en de knallen, des te mooier.
Eens met jouw betoog.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het zou juist de doodsteek voor de F1 zijn om er een "0 emissie" bla bla bla klasse van te maken. Als de Formula E één ding aangetoond heeft dan is het wel dat het totaal oninteressant is om naar doodstille botsautootjes te kijken.
F1 moet juist totaal de andere kant op gaan. Laat de link met relevante techniek voor straatauto's voor wat het is en focus puur op het zijn van de tofste raceklasse. Duurzame mobiliteit en autoracen moet je niet willen verenigen. Herintroduceer V10 motoren en alles wat daarbij hoort. Dergelijke techniek is ook veel goedkoper om te ontwikkelen dan de huidige ruimtevaart achtige techniek die alleen Mercedes in de vingers heeft. Wellicht dat je dan spelers als Honda en Mercedes kwijtraakt maar de gemiddelde boerenlul die naar de F1 kijkt zal het toch worst wezen of er een Honda of een Cosworth achterin de Red Bull ligt.
Het is zo onzinnig om F1 auto's zuinig en klimaat neutraal te willen maken. Pak de F1 kalender erbij. Het circus trekt de hele wereld over. Wat denk je dat het voor CO2-uitstoot geeft om al dat materieel de wereld over te slepen? We rijden nu met hybride motoren maar er staan wel vijf races meer op de kalender dan in de jaren 90. Dat slaat helemaal nergens op. Het is pure PR bullshit om te focussen op de uitstoot van 20 F1 auto's. Dat is totaal niet relevant.
Het is zo eenvoudig om van de F1 weer een ouderwets spektakel te maken maar de mensen die het voor het zeggen hebben zien het niet. Als je V10 motoren herintroduceert en een paar races van de kalender haalt dan kun je de klimaatgekkies heel makkelijk voorrekenen dat je de CO2-footprint van de F1 juist verlaagd hebt.
V10quote:Op zaterdag 23 mei 2020 10:33 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik roep het al jaren inmiddels.Maar wordt vaak aangevallen op mensen die de V10’s nog graag horen brullen.
H16quote:
Het vooral de wil van de fabrikanten om mee te doen met zo’n hightech motor. Zelfs nu Mclaren en Redbull een goede deal hebben hoor je zo ook niet meer over V8 of V12 motoren.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 12:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het zou juist de doodsteek voor de F1 zijn om er een "0 emissie" bla bla bla klasse van te maken. Als de Formula E één ding aangetoond heeft dan is het wel dat het totaal oninteressant is om naar doodstille botsautootjes te kijken.
F1 moet juist totaal de andere kant op gaan. Laat de link met relevante techniek voor straatauto's voor wat het is en focus puur op het zijn van de tofste raceklasse. Duurzame mobiliteit en autoracen moet je niet willen verenigen. Herintroduceer V10 motoren en alles wat daarbij hoort. Dergelijke techniek is ook veel goedkoper om te ontwikkelen dan de huidige ruimtevaart achtige techniek die alleen Mercedes in de vingers heeft. Wellicht dat je dan spelers als Honda en Mercedes kwijtraakt maar de gemiddelde boerenlul die naar de F1 kijkt zal het toch worst wezen of er een Honda of een Cosworth achterin de Red Bull ligt.
Het is zo onzinnig om F1 auto's zuinig en klimaat neutraal te willen maken. Pak de F1 kalender erbij. Het circus trekt de hele wereld over. Wat denk je dat het voor CO2-uitstoot geeft om al dat materieel de wereld over te slepen? We rijden nu met hybride motoren maar er staan wel vijf races meer op de kalender dan in de jaren 90. Dat slaat helemaal nergens op. Het is pure PR bullshit om te focussen op de uitstoot van 20 F1 auto's. Dat is totaal niet relevant.
Het is zo eenvoudig om van de F1 weer een ouderwets spektakel te maken maar de mensen die het voor het zeggen hebben zien het niet. Als je V10 motoren herintroduceert en een paar races van de kalender haalt dan kun je de klimaatgekkies heel makkelijk voorrekenen dat je de CO2-footprint van de F1 juist verlaagd hebt.
Het simrace topic wordt wekelijks in gepost, denk dat je daar of op Tweakers snel een antwoord geeft.quote:Op zondag 24 mei 2020 17:10 schreef vosss het volgende:
Iemand van de simracers hier toevallig ervaring met een buttkicker?
Is dat echt ècht toegevoegde waarde of vergelijkbaar met een totaal niets toevoegende controller van je xbox of playstation die trilt?
Deze vraag even hier omdat ik na de verhuizing die hobby weer een beetje ga oppakken, simlab rig, fanatec clubsport stuur en wielen etc aanschaffen.
Ps: sorry voor de offtopic, het simrace topic is nauwelijks actief en hier zitten een paar mensen die simracen dus zodoende dat ik het hier ff vraag.
Die zet geluid om in trillingen. Zodat je bv voelt in je stoel als je over de kerbs rijdt.quote:Op maandag 25 mei 2020 09:28 schreef nils7 het volgende:
Wat doet het eigenlijk zo'n buttkicker? Als het om het geluid gaat kun je ook een woofer onder je stoelmonteren.
Grappig. In de trainingen compleet bagger en in de race op de cm nauwkeurigquote:Aliker: "In vrije trainingen was Verstappen daar verschrikkelijk slecht in"
Als voormalig personal trainer van Max Verstappen was Jake Aliker voor veel meer verantwoordelijk dan louter de fysieke gesteldheid van de Nederlander. Ook tijdens vrije trainingen kwam zijn expertise er aan te pas.
"Max Verstappen was daar echt verschrikkelijk slecht in", zo roept Jake Aliker lachend in de podcast Athletic Evolution. Hij haalt momenten in herinnering waarop Verstappen tijdens de vrije trainingen pitstops moest oefenen.
"Mijn taak was daarbij om met hem zijn positiebepaling te verfijnen. Elke centimeter die een monteur tijdens een pitstop verder moet reiken, kost extra tienden van een seconde. Soms kwam de teammanager naar me toe met het verzoek om daar echt met Max aan te werken, want in de vrije trainingen was het niet veel soeps."
"Maar vervolgens was Verstappen tijdens de pitstops tijdens de race uiterst nauwkeurig, en parkeerde hij de auto vrijwel altijd spot on. Red Bull is bovendien beroemd en berucht om zijn snelle pitstops, van net iets meer dan twee seconden."
De wegen van Aliker en Verstappen scheidden aan het eind van het seizoen 2019. Waar Max Verstappen verder ging met de eveneens Britse Bradley Scanes, focust Aliker zich op het uitbreiden van zijn sportimperium.
https://racingnews365.nl/(...)r-verschrikkelijk-in
Kan mij herinneren dat Schumacher ook dat soort dingen deed. Slordig of meer richting gemeen? Of het nu bewust of onbewust was, je houd je crew ook wel scherp dan en als beloning snaar strakke pitstops maken, dat moet die pitcrew ook wel zelfvertrouwen gevenquote:Op dinsdag 26 mei 2020 09:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Grappig. In de trainingen compleet bagger en in de race op de cm nauwkeurig
Meteen even bellen hoe dat nou zat met die Ferrari motor en of dat onderzoek openbaar gemaakt wordtquote:Op dinsdag 26 mei 2020 11:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
De FIA opent een kliklijn: https://racingnews365.nl/(...)jn-voor-de-formule-1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |