rubbereend | vrijdag 15 mei 2020 @ 21:37 |
TBD | |
potjecreme | vrijdag 15 mei 2020 @ 21:40 |
Was mij een weekje wel. | |
#ANONIEM | vrijdag 15 mei 2020 @ 21:47 |
Sainz heeft afgelopen seizoen mooie dingen laten zien. Hopelijk zet hij die lijn door bij Ferrari. | |
potjecreme | vrijdag 15 mei 2020 @ 21:48 |
Ik kan mij echt niks herinneren. | |
#ANONIEM | vrijdag 15 mei 2020 @ 21:53 |
Brazili bijvoorbeeld. En hij was best of the rest. Gewoon een solide seizoen gereden. [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2020 21:55:15 ] | |
potjecreme | vrijdag 15 mei 2020 @ 21:54 |
Wat deed hij? | |
#ANONIEM | vrijdag 15 mei 2020 @ 21:55 |
3e worden in een McLaren | |
Tinos85 | vrijdag 15 mei 2020 @ 21:56 |
Heel consequent rijden, punten halen. Hij eindigde niet voor niks als zesde. | |
potjecreme | vrijdag 15 mei 2020 @ 21:57 |
Ik was meer onder de indruk van Norris. | |
ESF1Gamer | vrijdag 15 mei 2020 @ 21:58 |
Eerst moet hij die lijn doorzetten bij McLaren dit jaar | |
heywoodu | vrijdag 15 mei 2020 @ 22:08 |
Nou ja, in principe hoeft hij dat niet meer Hoewel dat natuurlijk wel zo prettig zou zijn. | |
Snowsquall | vrijdag 15 mei 2020 @ 22:33 |
Iemand Teletext P 612 al gezien over GP Belgie? | |
ChevyCaprice | vrijdag 15 mei 2020 @ 22:38 |
Terwijl hij nog maar net meer dan de helft van Sainz' punten had aan het eind van het seizoen. Sainz is gewoon de logische keuze. | |
DKUp | vrijdag 15 mei 2020 @ 22:39 |
| |
Tinos85 | vrijdag 15 mei 2020 @ 22:52 |
5 juli zou Oostenrijk zijn toch? | |
Marcoss | vrijdag 15 mei 2020 @ 23:08 |
Gasly werd 2e in een Toro Rosso | |
potjecreme | vrijdag 15 mei 2020 @ 23:09 |
Scorebord logica. | |
#ANONIEM | vrijdag 15 mei 2020 @ 23:11 |
Dat was wel genot inderdaad. | |
Donderkonijn | zaterdag 16 mei 2020 @ 11:46 |
Daar zijn hele meme's en youtube video's gemaakt dat Sainz goede (inhaal)races en acties had maar nooit in beeld kwam omdat er elders allemaal onzin gebeurde. Daar komt dat smooth operator ook vandaan, was beetje begonnen als grap. | |
daNpy | zaterdag 16 mei 2020 @ 11:54 |
Terechte klacht idd. Echt slechte regie bij veel races vorig jaar. Spanning om plaats 6,7,8? Nee, we laten lekker lange shots zien van Hamilton die in zijn eentje voorbij rijdt. Of een random celebrity | |
ESF1Gamer | zaterdag 16 mei 2020 @ 12:08 |
Clash met de Ferrari's. | |
potjecreme | zaterdag 16 mei 2020 @ 12:12 |
| |
TheFreshPrince | zaterdag 16 mei 2020 @ 12:14 |
Norris heeft ook wel wat pech gehad op cruciale momenten, zoals Spa waar zijn auto stilviel in de laatste ronde of z'n hydraulic failure in Frankrijk. Het blijft toch altijd lastig vergelijken maar Sainz kan zeker rijden, zit zeker bij de beste 10 van het veld. | |
daNpy | zaterdag 16 mei 2020 @ 12:14 |
Wanneer moet ik zwaaien? | |
potjecreme | zaterdag 16 mei 2020 @ 12:19 |
Ze lijkt wel wat op die vlag... | |
needakill | zaterdag 16 mei 2020 @ 12:32 |
Als Hamilton niet Albon had geraakt was hij gewoon 5e. Wat redelijk normaal is wanneer Ferrari en Bottas uitvallen. Tuurlijk hij is best of the rest maar die McLaren was gewoon 7/8 materiaal. Had Perez of Danyric in die auto gezet en die hadden de punten ook bij elkaar gepakt. | |
vosss | zaterdag 16 mei 2020 @ 12:38 |
- neh, niet hier - [ Bericht 49% gewijzigd door Nattekat op 16-05-2020 13:23:43 ] | |
Donderkonijn | zaterdag 16 mei 2020 @ 14:18 |
Danny Ric iets meer denk. Perez zet altijd zijn auto in de muur zodra het regent, heeft Ricciardo minder last van. | |
JeMoeder | zaterdag 16 mei 2020 @ 14:30 |
Helemaal mee eens, die legacy bonus is onzin. | |
Rossdale | zaterdag 16 mei 2020 @ 20:25 |
Ik ben benieuwd wanneer Vettel aankondigt dat hij naar Aston Martin gaat. | |
shiz | zaterdag 16 mei 2020 @ 21:11 |
Naar Mercedes... ... AMG GT3 in de ADAC GT Masters... | |
Tarado | zondag 17 mei 2020 @ 09:56 |
de 10 beste van de 20, dat noem je gewoon middenmoot | |
Meike26 | zondag 17 mei 2020 @ 10:23 |
Ook mijn verwachting, maar waar ik niet aan dacht. Perez heeft al een lang contract getekend.. dat zou betekenen dat papa Stroll zijn Strollie zou moeten ontslaan Best wel sneu als dat gebeurt.. | |
potjecreme | zondag 17 mei 2020 @ 10:32 |
Haas kan nog wel sponsoring gebruiken. | |
Tarado | zondag 17 mei 2020 @ 10:34 |
als het geen RBR of Mercedes is stopt hij gewoon, kan me niet voorstellen dat hij meedoen belangrijker vindt dan (kunnen) winnen. | |
Kleffe_Dop | zondag 17 mei 2020 @ 12:04 |
Dit dus, hij gaat als 4-voudig wereldkampioen echt niet de stap maken van Ferrari naar het B-team van Ferrari. Er valt daar niks te halen voor hem. | |
Sinister-D- | zondag 17 mei 2020 @ 12:11 |
Dat al denken Maar goed, volgens dit interview zal dat niet gebeuren, is wel Frans, dus even vertaler er over flikkeren: https://ici.radio-canada.(...)afnauer-lance-stroll via Reddit | |
Tarado | zondag 17 mei 2020 @ 12:17 |
nog niet bij stilgestaan maar zou zomaar een F1 jaar zonder Duitser kunnen worden, dat is ook wel weer een tijdje geleden | |
Starflyer | zondag 17 mei 2020 @ 12:17 |
Stroll is ook al bevestigd. https://www.motorsport-to(...)stroll-fest-20050104 [ Bericht 11% gewijzigd door Starflyer op 17-05-2020 12:27:22 ] | |
Peterselieman | zondag 17 mei 2020 @ 12:30 |
Als Mick Schumacher de licentie weet te bemachtigen zal hij ongetwijfeld bij Alfa Romeo gestald gaan worden in 2021 | |
Kleffe_Dop | zondag 17 mei 2020 @ 12:33 |
⬇ ⬇ ⬇ ⬇ ⬇ ⬇ Ur welcome | |
Starflyer | zondag 17 mei 2020 @ 12:43 |
Die heeft hij al, volgens de geruchten. Maar dan nog moet hij goed presteren in de F2, anders zou het zomaar Shwarzman kunnen worden. | |
Tarado | zondag 17 mei 2020 @ 13:07 |
| |
4-elements | zondag 17 mei 2020 @ 20:22 |
Dit. Vond Mick verre van indrukwekkend in de F2 tot nu toe. | |
potjecreme | zondag 17 mei 2020 @ 20:36 |
JayHovah | maandag 18 mei 2020 @ 10:26 |
Hierbij een kleine tv-tip mijnerzijds, ik kwam er gisteren achter dat Ziggo Sport elke dag om 19.30 uur op het open kanaal de officile FIA Jaaroverzichten uitzend. Gisteren was 1991 aan de beurt, vanavond 1994 (vraag niet waarom ze 2 jaar overslaan) en morgen iig 1995. Alleen een beetje jammer dat ze maandag op het Racing kanaal om 19.55 uur het jaaroverzicht van 1990 uitzenden... | |
nils7 | maandag 18 mei 2020 @ 10:28 |
thnx | |
Meike26 | maandag 18 mei 2020 @ 10:49 |
Was wel leuk om te zien die terug blik. En als je dan die oude wagens ziet rijden, voornamelijk de achterhoede teams, ga je sommige liveries en vormen wel beter waarderen. Ik vond de Jordan 191 in 7up livery altijd wat overrated, maar na gisteren kon ik daar op terug. Ook de Minardi van dat jaar zie je goed waar Frits van Eerd zijn passie (en inspiratie) voor de autosport en dit team vandaan heeft gehaald ! | |
Starflyer | maandag 18 mei 2020 @ 10:52 |
Ze zijn maar 50 minuten De officile FIA jaaroverzichten zijn ca 2 uur. | |
JayHovah | maandag 18 mei 2020 @ 12:59 |
Ik heb de originele FIA Jaaroverzicht van 1994 nog op VHS, die duurt een uur. Latere jaren werd de speelduur steeds langer (meer races ook ). | |
Starflyer | maandag 18 mei 2020 @ 13:31 |
De DVD versie van 1994 is twee uur https://www.dukevideo.com/prd6024/F1-1994-Official-Review-DVD | |
Gezicht | maandag 18 mei 2020 @ 17:21 |
De Alonso-2021-return-geluiden worden steeds harder. Zou op zich wel mooi zijn als hij nog een paar jaar terug zou komen, mits dat in een auto is waarmee hij het vuur aan de schenen van Merc / RBR / Ferrari kan leggen. De vraag is of de Renault in 2021 dan de juiste keuze is. | |
Kleffe_Dop | maandag 18 mei 2020 @ 18:23 |
Charles Leclerc is het nieuwe gezicht van Giorgio Armani. Doet 'ie goed hoor. De meeste coureur mogen al blij zijn als ze een zonnebril van de teamsponsor aan mogen prijzen. | |
vosss | maandag 18 mei 2020 @ 18:29 |
Het antwoord laat zich raden | |
daNpy | maandag 18 mei 2020 @ 18:43 |
GP0 engine! | |
Gezicht | maandag 18 mei 2020 @ 19:48 |
Kan in 2022 natuurlijk wel alle kanten op met de nieuwe regels. Wie weet gokt 'ie het erop en probeert hij zo nu en dan de Indy 500 nog een paar keer. | |
potjecreme | maandag 18 mei 2020 @ 19:50 |
Lijkt mij slecht nieuws voor Ocon. | |
Tarado | dinsdag 19 mei 2020 @ 10:40 |
| |
Starflyer | dinsdag 19 mei 2020 @ 10:50 |
Niet alleen slecht nieuws voor de Britse GP, maar elke GP omdat 7 van de 10 teams na elke GP ook weer terug moeten naar het Verenigd Koninkrijk. Die zullen dan ook steeds opnieuw 14 dagen in quarantaine moeten. Of niet terug gaan, maar dat lijkt me ook geen optie. | |
heywoodu | dinsdag 19 mei 2020 @ 10:51 |
Is niet teruggaan na elke race vooral vervelend, lastig en verre van ideaal, of echt onmogelijk? | |
Tarado | dinsdag 19 mei 2020 @ 11:11 |
bijna onmogelijk, dan moet je echt met gescheiden crews gaan werken en die buiten de UK bij de race(s) werken dan ook nog een seizoen van huis houden. | |
vosss | dinsdag 19 mei 2020 @ 11:36 |
F1 2020 game voorzien van commentaar van Olav Zie dit bericht op de FP: Olav Mol gaat F1 2020 van commentaar voorzien | |
vosss | dinsdag 19 mei 2020 @ 11:36 |
Normaal game ik altijd in engels, ook als nederlands beschikbaar is, maar deze ga ik dan wel in het Nederlands doen | |
potjecreme | dinsdag 19 mei 2020 @ 11:40 |
Hatseflats, brainpower, hiha hiho lekker knus commentaar. | |
vosss | dinsdag 19 mei 2020 @ 11:41 |
https://www.f1maximaal.nl(...)-mol-in-f1-2020-game | |
vosss | dinsdag 19 mei 2020 @ 11:42 |
STRAATFEEST!!! Die moeten ze er gewoon ingemaakt hebben als Max wint. | |
Red_85 | dinsdag 19 mei 2020 @ 11:44 |
Dat seizoen was ook niet samen te vatten in een kwartiertje ofso. | |
ESF1Gamer | dinsdag 19 mei 2020 @ 11:47 |
Hey ho fucking hell Fuck that shit Moet er ook inzitten | |
vosss | dinsdag 19 mei 2020 @ 11:50 |
Ik gok zomaar dat er niets van dat alles in zit en hij gewoon een transcript onder zn neus geschoven heeft gekregen en hij zich aan die tekst moest houden. Althans daar ga ik van uit. En dat zou jammer zijn, maar ik denk wel waarheid | |
IJsdraakje | dinsdag 19 mei 2020 @ 11:50 |
Ik wil alleen Olav als er stomme fouten in het commentaar zitten. | |
potjecreme | dinsdag 19 mei 2020 @ 11:54 |
Dat denk ik ook. | |
aesop | dinsdag 19 mei 2020 @ 12:27 |
Lewis - Tommy Hilfiger Max - G Star RAW Leclerc - Armani Alle drie wel toepasselijk. | |
nogeenoudebekende | dinsdag 19 mei 2020 @ 12:45 |
K-Mag - Jack & Jones | |
vosss | dinsdag 19 mei 2020 @ 13:06 |
Toto heeft Bottas sinds het begin van de lockdown niet meer gesproken zegt hij zelf. Je zou toch verwachten dat een Bottas direct aan de telefoon zou hangen nadat Vettel de laan uit gestuurd werd?! Beetje raar dit. | |
viktorv | dinsdag 19 mei 2020 @ 13:19 |
Hoi iedereen. Ik ben nieuw op dit forum. Tijdens de quarantaine verveling heb ik maar is een f1 trivia quiz gemaakt. Ik zag een trivia subforum, maar die is meer voor op het topic zelf dus plaats ik hem hier. Laat me weten wat je er van vond! | |
Red_85 | dinsdag 19 mei 2020 @ 16:31 |
https://www.nu.nl/formule(...)arantaineregels.html Er moet ook een geval zijn van domme wil natuurlijk. Een complete biosphere voorstellen en nog niet akkoord gaan als 'autoriteit'. Gaat veel te ver deze dwaasheid. Maak alles maar stuk. | |
Rossdale | dinsdag 19 mei 2020 @ 16:40 |
Waarom? Bottas weet waar hij aan toe is, elk jaar rijden voor contractverlenging. | |
Tarado | dinsdag 19 mei 2020 @ 17:10 |
hij doet het jaar niet minder dan Hamilton | |
potjecreme | dinsdag 19 mei 2020 @ 17:39 |
Vertel.. | |
shiz | dinsdag 19 mei 2020 @ 17:43 |
Nou, dit seizoen begon 'ie al behoorlijk hoor. Aan de resultaten zou je inderdaad niet zeggen dat Hamilton het beter gedaan heeft. | |
Rossdale | dinsdag 19 mei 2020 @ 22:34 |
Gaat mooi gelijk op inderdaad | |
Newone82 | woensdag 20 mei 2020 @ 07:58 |
RIP F1 seizoen 2020. Als er nog hoop was. | |
daNpy | woensdag 20 mei 2020 @ 08:28 |
Hoe dan? Geen marshalls, geen security, geen catering lokaal, maar ook geen douane, hotels etc, iedereen reist mee? | |
fathank | woensdag 20 mei 2020 @ 09:35 |
Je kan toch in shifts van 6 weken werken. 6 op 6 af. Heb je 4 weken thuis nadat je uit quarantaine bent. | |
Tarado | woensdag 20 mei 2020 @ 09:40 |
dan zou je dus iedere functie dubbel moeten hebben, of bedoel je het anders? | |
fathank | woensdag 20 mei 2020 @ 09:42 |
Of je gaat in anderhalve ploeg werken. Ergens zul je concessies moeten gaan doen. Of je doet niks en je racet helemaal niet meer. Nachtelijke sleuteluurtjes afschaffen, 1 vrije training afschaffen. | |
Tarado | woensdag 20 mei 2020 @ 09:46 |
natuurlijk moet je wat doen alleen jouw "oplossingen" snap ik niet in deze | |
fathank | woensdag 20 mei 2020 @ 09:51 |
En houdt 1 ploeg 6 weken buiten Engeland op en rondom de circuits. Na 6 weken worden ze afgelost door de volgende ploeg. Dus ja, je zult moeten gaan schuiven met mensen maar zo is je continuteit wel gewaarborgd. 1 ploeg kun je weer opdelen in 2 kleine ploegen die om de 3 weken ruilen zodat je iedere 3 weken vers bloed op het asfalt hebt. | |
daNpy | woensdag 20 mei 2020 @ 10:56 |
Wat denk jij dat de formule 1 is, een productie bedrijf? | |
Themeparktommy | woensdag 20 mei 2020 @ 11:08 |
Gelukkig hebben we altijd Jelle's Marble Runs nog... | |
Sinister-D- | woensdag 20 mei 2020 @ 11:23 |
ja. Het is een enorm bedrijf met allemaal dochterondernemingen die af en toe eens wat rondjes rijden op een circuit om geld te verdienen. | |
fathank | woensdag 20 mei 2020 @ 11:26 |
Ze produceren inderdaad helemaal niks. Maar goed, het is weer te moeilijk voor eenieder die schuimbekkend achter de computer zit "kut overheid mijn F1 wat doe je". De Tandarts Binnen een paar weken medische ventilatoren ontwerpen en produceren kan gewoon, maar roterende shifts in lagere bezetting is onmogelijk. | |
daNpy | woensdag 20 mei 2020 @ 11:29 |
Zowel de mensen met "Ze mottuh gewoon reese!!" als de "dan doen ze toch 3 ploegen" ( ) figuren hebben nog nooit op een paddock gestaan volgens mij | |
fathank | woensdag 20 mei 2020 @ 11:53 |
Paddock, IC, ASML. Een pot nat. Maar je moet het willen. | |
Breekfast | woensdag 20 mei 2020 @ 16:07 |
Probleem is natuurlijk ook wel dat als er tijdens het raceweekend iemand positief test, je gelijk klaar bent en weer kunt inpakken. Dan loop je wel behoorlijke financile risico's. De kans dat iemand positief test is natuurlijk klein als je van te voren iedereen in quarantaine laat gaan en iedereen test, maar het is niet uitgesloten. | |
nogeenoudebekende | woensdag 20 mei 2020 @ 16:22 |
Ehm nee. Als we hoofdarts Saillaint van de FIA mogen geloven zouden zelfs 10 besmettingen geen probleem zijn. | |
Breekfast | woensdag 20 mei 2020 @ 16:35 |
Oh, dan heb ik dat gemist. Waarom zou dat straks geen probleem zijn? In Australi gaf McLaren er ook als eerste de brui aan toen er 2 medewerkers positief waren getest. | |
Fer | woensdag 20 mei 2020 @ 18:15 |
We hebben nu meer kennis dan toen. Die crew is ook jong en topfit, kleine kans dat ze heel erg ziek ervan worden. Hooguit moeten Flavio en Bernie even thuis blijven dit seizoen. | |
Asschen_sukar | woensdag 20 mei 2020 @ 18:22 |
Wat onzin is, want topsporters kunnen net zo goed doodziek worden van dit virus. Waarna ze voor de rest van het seizoen uitgeschakeld zijn (in geval van de coureurs) omdat hun conditie helemaal verdwenen is. Ze zullen er waarschijnlijk niet aan overlijden, maar ze zijn wel lange tijd uitgeschakeld als ze het goed te pakken krijgen. En tot op heden is niet te voorspellen wie er doodziek van worden en wie niet. | |
Starflyer | woensdag 20 mei 2020 @ 19:01 |
https://www.skysports.com(...)ort-plans-to-restart | |
shiz | woensdag 20 mei 2020 @ 19:09 |
Maar ze vonden het onsportief om te racen wanneer iemand niet kon deelnemen vanwege het coronavirus. Is die mindset wel veranderd dan? | |
#ANONIEM | donderdag 21 mei 2020 @ 12:23 |
Grosjean naar Mercedes confirmed | |
Starflyer | donderdag 21 mei 2020 @ 12:28 |
Hij heeft het Alonso naar Renault https://nl.motorsport.com(...)eizoen-2021/4794791/ | |
THEFXR | vrijdag 22 mei 2020 @ 02:02 |
Renault reportedly initiates talks with Bottas for 2021 https://f1i.com/news/3735(...)bottas-for-2021.html | |
Starflyer | vrijdag 22 mei 2020 @ 09:30 |
F1 / [Silly Season] 2020 #1 Vallteri of Esteban bij Mercedes? | |
THEFXR | vrijdag 22 mei 2020 @ 10:10 |
en de rest, die hebben het ook over mogelijke zitjes, dussss | |
nils7 | vrijdag 22 mei 2020 @ 10:53 |
https://www.ad.nl/auto/au(...)ttp://m.facebook.com Here we go... | |
shiz | vrijdag 22 mei 2020 @ 15:50 |
Zei ik al: opdoeken die handel. Tot sinas Abooboo. | |
Tarado | vrijdag 22 mei 2020 @ 16:43 |
je kan ze niks vinden maar het is pijnlijk als welk team dan ook er mee op moet houden | |
shiz | vrijdag 22 mei 2020 @ 17:13 |
Daarom 'tot sinas' - 'tot weerziens'. Maar Renault was toch een beetje het lachertje de afgelopen jaren (nou ja, misschien Williams; wat ik dan wel oprecht jammer vind). De fabrikant zal zich op de een of andere manier ook wel redden. Maar het idee van een Renault F1 Team zal ff in de ijskast moeten tot er betere tijden zijn en ook een betere aanpak hebben. Dus die komen ook nog wel terug, maar zoals het nu is vind ik het zelf toch geen gemis. | |
Starflyer | vrijdag 22 mei 2020 @ 18:26 |
Er zouden zelfs mogelijke kopers zijn voor het F1 team volgens de Missed Apex Podcast met o.a. Joe SawardIs een thread! | |
shiz | vrijdag 22 mei 2020 @ 19:36 |
| |
ESF1Gamer | vrijdag 22 mei 2020 @ 21:55 |
Misschien dat ze alleen de motoren leveren, maar de enige betrouwbaarheid is dat ze niet betrouwbaar zijn. | |
shiz | vrijdag 22 mei 2020 @ 22:21 |
Misschien daarom wel zo'n houding jegens Renault, hoor. Dat die motoren aan RedBull en dus Max geleverd werden en ze daar steken hebben laten vallen. Wat mooi was die overwinning met Honda, dat vingertje naar het logo en die Japanners in tranen! | |
shiz | vrijdag 22 mei 2020 @ 23:54 |
Trouwens, Mercedes die hun hand met kaarten liet zien betreffende DAS tijdens pre-season testing. Ferrari 'dat gaat niet lukken om daar nu nog naar te kijken en ook te implementeren'. Hopelijk zijn ze nu overal aan het brainstormen. Ook om meer van die loopholes te vinden. | |
VacaLoca | zaterdag 23 mei 2020 @ 06:42 |
https://m.gpupdate.net/nl(...)ond-en-hervormingen/ Hebben we met Max een wereldkampioen in spe, gaat de sport naar de tyfus. Naast budgetplafond willen ze de top teams beperken in tijd in de windtunnel ed zodat de rest kan bijbenen en moeten teams het concept van nieuwe ontwikkelingen delen, open source noemen ze het. Ik genoot in de jaren 90 altijd van de pit report van Kalff waar er enthousiast werd verteld over iedereens nieuwe ingenieuze ontwikkelingen en de geheimzinnigheid. Nu is het wel zo geworden dat het nu in bijna onzichtbare dingetjes zit, geen grote uitschieters meer zoals X-Wings ed. Maar een F1 zonder armsrace is toch een andere sport. Op die manier is er straks weinig verschil met Formule E, behalve op gegeven moment dat fabrikanten voor Formule E gaan kiezen | |
Donderkonijn | zaterdag 23 mei 2020 @ 09:38 |
Idd. Ik kijk niet alleen voor Max maar juist ook voor dat soort dingen. Zoals wie nu weer wat ingenieus heeft bedacht, of zoals last year dat Ferrari en Mercedes een totaal andere oplossing voor de voorvleugel hebben bedacht en niemand weet welke nou precies de beste is. Als je dat weg haalt gaat er toch wat van de charme af, en dat is al minder dan vroeger. Vroeger hing er veel meer glamour aan de F1. En Btw ze zijn niet onzichtbaar als je goed oplet, al vind ik het wel jammer idd dat dat pit report dat niet bijna meer doet. Dat was inde jaren 90 juist een erg sterk onderdeel van het programma. | |
Tarado | zaterdag 23 mei 2020 @ 09:47 |
eerst zien dan geloven, gelijk wordt het natuurlijk nooit | |
nils7 | zaterdag 23 mei 2020 @ 10:33 |
Ik roep het al jaren inmiddels. Maar wordt vaak aangevallen op mensen die de V10’s nog graag horen brullen. Die hoor ik ook graag, laten we dat voorop stellen maar je moet ook realistisch zijn. De F1 moet naar 0 emissie anders stappen er alleen maar fabrikanten uit in plaats van in. Je ziet het met Renault en geloof mij Mercedes is er niet ver vandaan en Honda liet een paar weken geleden ook al wat los erover. Miljoenen investeren in een sport die totaal niet meer relevant is voor je straat auto techniek is gewoon niet meer te verantwoorden. Nu is er voor de F1 nog een kans als ze nu een roadmap neer zouden leggen naar 0 emissie binnen 5 jaar. Ze zouden het nog open kunnen houden of het met waterstof of op batterijen gaat want de Formule E is nog te veel een spec klasse waarbij innovatie nog beperkt wordt. | |
Starflyer | zaterdag 23 mei 2020 @ 11:44 |
Daar is de F1 al mee bezig. Zij het op een andere manier. De F1 wil juist investeren in het gebruik van synthetische brandstoffen. Dat zou elk jaar meer moeten worden, van 5% nu tot 100% in 2030. Dus niet elektrisch of met waterstof, maar een andere route naar hetzelfde doel. Het grote voordeel is dat je daarvoor nog steeds verbrandingsmotoren kunt gebruiken en dus de huidige technologie niet hoeft weg te gooien. https://www.formula1.com/(...)GilwwMBsjKyPiFf.html | |
Lokale_Notabele | zaterdag 23 mei 2020 @ 12:04 |
Het zou juist de doodsteek voor de F1 zijn om er een "0 emissie" bla bla bla klasse van te maken. Als de Formula E n ding aangetoond heeft dan is het wel dat het totaal oninteressant is om naar doodstille botsautootjes te kijken. F1 moet juist totaal de andere kant op gaan. Laat de link met relevante techniek voor straatauto's voor wat het is en focus puur op het zijn van de tofste raceklasse. Duurzame mobiliteit en autoracen moet je niet willen verenigen. Herintroduceer V10 motoren en alles wat daarbij hoort. Dergelijke techniek is ook veel goedkoper om te ontwikkelen dan de huidige ruimtevaart achtige techniek die alleen Mercedes in de vingers heeft. Wellicht dat je dan spelers als Honda en Mercedes kwijtraakt maar de gemiddelde boerenlul die naar de F1 kijkt zal het toch worst wezen of er een Honda of een Cosworth achterin de Red Bull ligt. Het is zo onzinnig om F1 auto's zuinig en klimaat neutraal te willen maken. Pak de F1 kalender erbij. Het circus trekt de hele wereld over. Wat denk je dat het voor CO2-uitstoot geeft om al dat materieel de wereld over te slepen? We rijden nu met hybride motoren maar er staan wel vijf races meer op de kalender dan in de jaren 90. Dat slaat helemaal nergens op. Het is pure PR bullshit om te focussen op de uitstoot van 20 F1 auto's. Dat is totaal niet relevant. Het is zo eenvoudig om van de F1 weer een ouderwets spektakel te maken maar de mensen die het voor het zeggen hebben zien het niet. Als je V10 motoren herintroduceert en een paar races van de kalender haalt dan kun je de klimaatgekkies heel makkelijk voorrekenen dat je de CO2-footprint van de F1 juist verlaagd hebt. | |
nils7 | zaterdag 23 mei 2020 @ 12:16 |
Het klopt dat de F1 kan kiezen om de relevantie te verliezen. En dat is prima maar de link met de innovatie verliezen ze dan compleet. Ook prima maar dan kan je niet verwachten dat het summum van technologie wordt gebruikt in de F1. Dat weet ik maar relevantie voor de autofabrikanten is er niet meer dan. Maar het doel is niet hetzelfde dan hoor, dat willen ze je graag laten denken maar dat is het verre van. | |
Whiskers2009 | zaterdag 23 mei 2020 @ 12:17 |
Doodstil?! Waren ze maar doodstil... Ik kan die races amper kijken omdat ik gek word van die fluittoon.. | |
heywoodu | zaterdag 23 mei 2020 @ 12:19 |
Dat kan jouw mening zijn, maar dat heeft het natuurlijk niet 'aangetoond'. Ik vind veel van de races juist erg interessant, omdat er vaak behoorlijk geknokt wordt. Sommige races zijn inderdaad saai, maar als je er een beetje aan gewend bent heeft dat niks met het geluid te maken - elke raceklasse heeft saaie races, de een wat vaker dan de ander. | |
Whiskers2009 | zaterdag 23 mei 2020 @ 12:22 |
De races zelf zijn idd best leuk Maar zoals gezegd kan ik het amper aan te kijken door de fluittoon. En de fanboost en de attack zones vind ik ook niks. | |
#ANONIEM | zaterdag 23 mei 2020 @ 12:23 |
Zolang ze op de Mickey mouse baantjes rijden met bochten van 3km/h kan ik er niet echt naar kijken. | |
heywoodu | zaterdag 23 mei 2020 @ 12:28 |
Ik ook niet Ik hoor de fluittoon gelukkig niet, geen idee of het verschil bij onze oren of bij onze TV ligt, maar daar ben ik wel blij mee dan | |
Whiskers2009 | zaterdag 23 mei 2020 @ 12:33 |
Hoor jij ze dan helemaal geen geluid maken? Of vind jij het geluid niet irritant? | |
heywoodu | zaterdag 23 mei 2020 @ 12:33 |
Ik hoor ze wel geluid maken, maar bij mij komt dat niet binnen als een fluittoon. Ik vind het ook niet irritant, nee En nee, dat betekent niet dat ik dat voor de F1 ook wel zou willen, het zijn gewoon twee verschillende dingen (en hopelijk blijft dat ook zo, net zoals ik ook NASCAR of MotoGP leuk vind, maar ook dat zijn andere dingen met andere geluiden etc). | |
Whiskers2009 | zaterdag 23 mei 2020 @ 12:35 |
Geluksvogel! En eens met het laatste Behalve dat ik liever had dat de Formule E wl echt stil was ipv dit geluid | |
Starflyer | zaterdag 23 mei 2020 @ 12:43 |
Dat zou met de Gen3 wagens verleden tijd moeten zijn. Daarmee zou het vermogen tussen de F3 en F2 moeten komen. Alleen komen die pas in 2023 of nog later door de huidige situatie. https://motorsport.tech/f(...)nchartered-territory | |
shiz | zaterdag 23 mei 2020 @ 12:48 |
Dat afstandsbestuurbare autootjesgeluid van elektrisch is inderdaad supergaar. En je weet toch ook wat ze zeggen over film/video? 50%, als het niet meer is, van de beleving, is audio! Een video kan op een potato zijn geschoten, maar als de audio goed is, is het kijkbaar. Heb je heel mooi beeld en is de audio verneukt, is dat ergerlijk. Zo voel ik dat ook met motorsport. Geef mij maar een gave 3 cilinder Triumph sound uit een motorfiets! Of wat betreft autos... Zonda, LFA, 599 GTO ofzo! Hoe luider het gegrom, het geschreeuw en de knallen, des te mooier. | |
DKUp | zaterdag 23 mei 2020 @ 12:56 |
Brian Tyler gaat de geluiden van de auto’s maken. | |
Wertha | zaterdag 23 mei 2020 @ 14:11 |
Het is ook niet voor niets dat voor veel fans de Honda de favoriet is van de huidige generatie F1-motoren. Dat ze vanuit de underdogpositie zijn gekomen helpt ongetwijfeld mee, maar het is vooral vanwege de motor die als enige nog enig serieus gegrom en gepruttel laat horen. | |
#ANONIEM | zaterdag 23 mei 2020 @ 14:33 |
Eens met jouw betoog. | |
Starflyer | zaterdag 23 mei 2020 @ 14:37 |
Form follows function. Oftewel geluid is bijzaak. En is het altijd al geweest. Maar de oplossing die de F1 voorstaat om tot Zero Emission te komen zorgt er in ieder geval voor dat het geluid niet verdwijnt in tegenstelling tot de Formule E of H. | |
rubbereend | zaterdag 23 mei 2020 @ 14:50 |
V10 V12 | |
Starflyer | zaterdag 23 mei 2020 @ 15:01 |
H16 | |
opreis | zondag 24 mei 2020 @ 08:11 |
Fer | zondag 24 mei 2020 @ 09:00 |
Het vooral de wil van de fabrikanten om mee te doen met zo’n hightech motor. Zelfs nu Mclaren en Redbull een goede deal hebben hoor je zo ook niet meer over V8 of V12 motoren. Pas als je de fabrikanten geen reclame willen maken voor hun verbrandingsmotoren, wordt het tijd voor iets anders. Ik hoop nog steeds dat we ooit nog een spec motor (simpele twin turbo) zien, die voor iedereen in feite hetzelfde is, gecombineerd met een merk eigen hybride deel, waar ze dan de sier mee kunnen maken. | |
daNpy | zondag 24 mei 2020 @ 15:18 |
vosss | zondag 24 mei 2020 @ 17:10 |
Iemand van de simracers hier toevallig ervaring met een buttkicker? Is dat echt cht toegevoegde waarde of vergelijkbaar met een totaal niets toevoegende controller van je xbox of playstation die trilt? Deze vraag even hier omdat ik na de verhuizing die hobby weer een beetje ga oppakken, simlab rig, fanatec clubsport stuur en wielen etc aanschaffen. Ps: sorry voor de offtopic, het simrace topic is nauwelijks actief en hier zitten een paar mensen die simracen dus zodoende dat ik het hier ff vraag. | |
nils7 | maandag 25 mei 2020 @ 09:28 |
Het simrace topic wordt wekelijks in gepost, denk dat je daar of op Tweakers snel een antwoord geeft. Ik zou het niet weten eigenlijk De ene zweert bij VR bijvoorbeeld en de ander moet er niks van hebben dus het zal allicht persoonlijk zijn. Wat doet het eigenlijk zo'n buttkicker? Als het om het geluid gaat kun je ook een woofer onder je stoelmonteren. | |
vosss | maandag 25 mei 2020 @ 09:29 |
Die zet geluid om in trillingen. Zodat je bv voelt in je stoel als je over de kerbs rijdt. =edit= Ook maar ff in het simrace topic gevraagd. | |
Meike26 | maandag 25 mei 2020 @ 09:35 |
Reactie verplaatst naar het simracing topic | |
vosss | dinsdag 26 mei 2020 @ 09:14 |
Grappig. In de trainingen compleet bagger en in de race op de cm nauwkeurig | |
Meike26 | dinsdag 26 mei 2020 @ 10:57 |
Kan mij herinneren dat Schumacher ook dat soort dingen deed. Slordig of meer richting gemeen? Of het nu bewust of onbewust was, je houd je crew ook wel scherp dan en als beloning snaar strakke pitstops maken, dat moet die pitcrew ook wel zelfvertrouwen geven | |
Whiskers2009 | dinsdag 26 mei 2020 @ 11:25 |
De FIA opent een kliklijn: https://racingnews365.nl/(...)jn-voor-de-formule-1 | |
daNpy | dinsdag 26 mei 2020 @ 11:36 |
Meteen even bellen hoe dat nou zat met die Ferrari motor en of dat onderzoek openbaar gemaakt wordt | |
Whiskers2009 | dinsdag 26 mei 2020 @ 12:59 |
Mazepin zou genteresseerd zijn in het kopen vh F1-team van Renault. Als dat doorgaat is de vraag wie in het 2e stoeltje komt te zitten in 2021 ook meteen opgelost https://racingnews365.nl/(...)name-renault-f1-team | |
Starflyer | dinsdag 26 mei 2020 @ 13:02 |
Moet Mazepin eerst genoeg superlicentiepunten halen Hij heeft er nu (met de Asian F3 van dit jaar meegeteld) 32, dus zou minimaal P7 in de F2 moeten eindigen om aan de 40 punten te komen. En als Zhou (in hetzelfde artikel genoemd) F1 wil rijden moet hij minimaal P4 eindigen want 18 punten nu. Of P5 met een paar vrije trainingen erbij die vanaf dit jaar ook 1 superlicentiepunt opleveren. | |
Starflyer | dinsdag 26 mei 2020 @ 14:07 |
McLaren gaat 1200 werknemers ontslaan als gevolg van de Covid-19 pandemie. https://www.racefans.net/(...)p-including-f1-team/ | |
Red_85 | dinsdag 26 mei 2020 @ 14:09 |
BRM Seizoen 1967 GP Legends | |
Sinister-D- | dinsdag 26 mei 2020 @ 14:13 |
Petrov? | |
Whiskers2009 | dinsdag 26 mei 2020 @ 14:35 |
Details | |
Starflyer | dinsdag 26 mei 2020 @ 22:42 |
ESF1Gamer | dinsdag 26 mei 2020 @ 23:13 |
Kvyat is ook nog een optie | |
THEFXR | woensdag 27 mei 2020 @ 00:50 |
https://www.gpfans.com/en(...)e-1200-staff/http:// | |
Funzel | woensdag 27 mei 2020 @ 07:21 |
Als mensen denken dan Stroll er niks van kan, moeten ze eens wachten tot ze Mazepin zien rijden. | |
ESF1Gamer | woensdag 27 mei 2020 @ 08:16 |
De vraag is ie slechter dan Maldonado of niet | |
Sinister-D- | woensdag 27 mei 2020 @ 09:01 |
Je bedoelt 2010 GP2 kampioen en '12 Spaanse GP polesitter en racewinnaar Pastor Maldonado? [ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 27-05-2020 09:10:41 ] | |
4-elements | woensdag 27 mei 2020 @ 12:42 |
Dan zou ik eerder een Deletraz of Mazzacane noemen. | |
WismutVeilchen83 | woensdag 27 mei 2020 @ 12:59 |
Ricardo Rosset 16-0 | |
Starflyer | woensdag 27 mei 2020 @ 20:34 |
De WMSC heeft de nieuw voorgestelde regels geaccepteerd. De belangrijkste wijzigingen zijn: https://www.fia.com/news/(...)ormula-1-regulations | |
tja77 | woensdag 27 mei 2020 @ 21:46 |
Jos wordt opa | |
ESF1Gamer | woensdag 27 mei 2020 @ 22:49 |
Max wordt oom https://www.ad.nl/show/ma(...)ste-kindje~a43e0fd2/ | |
#ANONIEM | woensdag 27 mei 2020 @ 22:57 |
Bwooaah Victoria is bezwangerd. | |
ESF1Gamer | woensdag 27 mei 2020 @ 23:38 |
Kun je straks haar MILF noemen. | |
potjecreme | woensdag 27 mei 2020 @ 23:53 |
Gelukkig hebben we dan weer een opa Verstappen. | |
vosss | donderdag 28 mei 2020 @ 09:14 |
Die vriend zal wel gedacht hebben die pomp ik gauw vol, dan zit ik gebakken de rest van mn leven. | |
vosss | donderdag 28 mei 2020 @ 09:14 |
Opent ie nu ook een kroeg waar we met zn allen naar de wedstrijden van Max kunnen gaan kijken? | |
beantherio | donderdag 28 mei 2020 @ 10:17 |
Interessant feitje: hamsters hebben een draagtijd van ongeveer 20 dagen. | |
shiz | donderdag 28 mei 2020 @ 10:31 |
Verkeerde zus? Dat is toch al die zus van Jan Smit? | |
beantherio | donderdag 28 mei 2020 @ 10:37 |
Wat bedoel je? Ik geef alleen wat interessante informatie over de de draagtijd van hamsters. | |
Sabata | donderdag 28 mei 2020 @ 10:39 |
Vergelijking met Maldonado is een belediging voor Pastor. Een vergelijking met Sergio Canamasas daarentegen... | |
Sinister-D- | donderdag 28 mei 2020 @ 13:39 |
Lord Raghunatan | |
Starflyer | donderdag 28 mei 2020 @ 17:39 |
Voogens Auto Bild zou Wolff na dit jaar stoppen als teambaas en lid worden van de Raad van Toezicht. Mogelijk dat Stroll zijn aandelen in Aston Martin ruilt voor aandelen in het team waardoor beiden een meerderheid van dit team bezitten. Wolff bezit al 30% van het Mercedes F1 team. Hoe het dan verder met Racing Point moet is onduidelijk. Of samenvoegen of verkopen worden als opties genoemd. https://www.autobild.de/a(...)ukunft-16894919.html | |
ESF1Gamer | donderdag 28 mei 2020 @ 19:54 |
Of Racing Point wordt opleidingsteam voor Mercedes. De Red Bull en Alpha Taugri constructie. | |
Drebbelman | donderdag 28 mei 2020 @ 22:03 |
Als ik zijn achternaam zie en uit de familie komt waarvan ik denk dat hij vandaan komt, dan zat hij denk ik al aardig gebakken. Heuts is voor autoliefhebbers in Limburg een bekende naam. | |
PzKpfw | donderdag 28 mei 2020 @ 22:13 |
Beter rot die familie Stroll gewoon op. | |
Sinister-D- | donderdag 28 mei 2020 @ 22:42 |
zolang die man een team als Racing Point in leven kan houden vind ik het prima dat die man zich in het wereldje bevind. Wat maakt hem anders dan een Eddy Jordan, Paul Stoddart of John Booth buiten dan dat "toevallig" zijn zoon ook voor zijn team rijdt. Want dat is in weze niet anders dan de paydrivers die eerder genoemde teameigenaren lieten rijden. | |
Tarado | donderdag 28 mei 2020 @ 22:51 |
ik begrijp die haat ook niet en sr is gewoon goed bezig | |
Starflyer | donderdag 28 mei 2020 @ 23:21 |
Dankzij miljardairs als Stroll, Latifi, Mateschitz, Rausing en co hebben we teams als Racing Point, Williams, Red Bull Racing, Alpha Tauri en Alfa Romeo Racing nog op de grid staan. | |
Fer | donderdag 28 mei 2020 @ 23:24 |
Gewoon zoals je dit jaar al ziet 2 grijze en 2 roze Mercedessen. | |
Fer | donderdag 28 mei 2020 @ 23:28 |
Perfecte leeftijd om Max op te volgen als hij stopt. Max dan een stap terug zoals Raikkonen bij Sauber en dan zijn neefje als rookie ernaast. | |
vosss | vrijdag 29 mei 2020 @ 00:01 |
Dat kan wel wezen, maar als Stroll dalijk mercedes min of meer koopt en zn zoon in die auto zet.... dat gaat toch wel flink van de glans van lewis zn titels halen als die koekenbakker om de haverklap wint | |
Donderkonijn | vrijdag 29 mei 2020 @ 00:05 |
Luca Badoer... zijn bijnaam is niks voor niks look how bad you are. | |
Nattekat | vrijdag 29 mei 2020 @ 01:18 |
Bottas wordt als tweede coureur al ruim tweede in het kampioenschap. Als Hamilton een paar keer flinke pech heeft, is ie kampioen. | |
Fer | vrijdag 29 mei 2020 @ 06:27 |
Maar hoe goed zijn ze met een 145M ipv 600M | |
exile79 | vrijdag 29 mei 2020 @ 08:00 |
Zo werd Rosberg ook kampioen.Kleurloos. | |
Fer | vrijdag 29 mei 2020 @ 08:03 |
Rosberg heeft een beetje geluk gehad en vooral keihard ervoor gevochten. Uiteindelijk is zijn kampioenschap veel waard, juist omdat het naast Hamilton was. | |
Lokale_Notabele | vrijdag 29 mei 2020 @ 08:32 |
Ik begin eigenlijk wel steeds meer respect te krijgen voor Ferrari. Letterlijk iedere andere autofabrikant vertrekt na een jaar of 10 weer uit de sport bij het eerste zuchtje tegenwind. Toyota, Honda, BMW, Renault en zoals het er nu op lijkt Mercedes. Ferrari blijft dapper verder strijden. Wel misselijkmakend dat een figuur als Stroll dadelijk een vinger in de pap heeft bij twee F1 teams en dat allemaal om zijn zoontje van de straat te houden. Mijn ouders deden al moeilijk als ik nieuwe voetbalschoenen nodig had. | |
Tarado | vrijdag 29 mei 2020 @ 08:40 |
daar zal hij zelf niet mee zitten | |
Starflyer | vrijdag 29 mei 2020 @ 08:53 |
De bezuinigingen bij Renault gaan vooralsnog niet ten koste van het Formule 1 team. https://www.globenewswire(...)an-project-2o22.html | |
Lokale_Notabele | vrijdag 29 mei 2020 @ 08:54 |
Het is ook onzin dat Rosberg "kleurloos" kampioen zou zijn geworden. Hij heeft veel races gewonnen dat jaar en in een episch duel afgerekend met Lil' Lewis, de posterboy van de F1. Het is niet zijn probleem dat Lewis een DNF had in Maleisi. Ik vond het wel zwak dat der Nico daarna gelijk zijn helm aan de wilgen hing en ik begrijp daar nog steeds weinig van. Het lijkt mij dat er juist een enorme druk van zijn schouders moet zijn gevallen op het moment dat hij kampioen werd? En het jaar erop had hij er 2-2 van kunnen maken wat betreft wereldtitels bij Mercedes ten opzicht van Lewis. Je zag dat Lewis het ook zwaar had onder de druk die Rosberg op hem zette dus Rosberg had er zomaar 2-2 van kunnen maken in 2017. | |
Starflyer | vrijdag 29 mei 2020 @ 08:56 |
En Mercedes ontkent de geruchten over het vertrek van Wolff als teambaas. https://www.espn.co.uk/f1(...)ible-f1-exit-reports | |
Tarado | vrijdag 29 mei 2020 @ 09:01 |
2-2 bij Mercedes dan, ik vond het juist wel mooi dat hij er mee stopte, was in principe het doel van z'n F1 carriere, race winnen , Monaco winnen, WK worden, been there done that, bye. | |
Tarado | vrijdag 29 mei 2020 @ 09:14 |
| |
Lokale_Notabele | vrijdag 29 mei 2020 @ 09:25 |
Hij moet dat natuurlijk helemaal zelf weten maar persoonlijk lijkt het mij leuker om te strijden voor wereldtitels in de F1 dan om als een soort Enzo Knol YouTube filmpjes te maken. Ik sluit ook niet uit dat hij spijt heeft van zijn beslissing al zal hij dat natuurlijk nooit toegeven. Schijtlollige filmpjes maken kun je je hele leven nog, F1 rijden niet. | |
Tarado | vrijdag 29 mei 2020 @ 09:27 |
uiteraard maar hij weet natuurlijk beter dan wij of het haalbaar was om nog zo'n jaar te hebben, als je dan geen zin hebt om 2e te worden vind ik het gewoon een logische beslissing omdat dat toch de glans van die titel af zou halen. | |
potjecreme | vrijdag 29 mei 2020 @ 09:28 |
Had hij niet. Rosberg moest heel diep gaan. Dat hij niet nog een jaar vol gehouden. Aan het eind van 2016 had Hamilton de overhand en iets gevonden tegen de "nieuwe" Rosberg. | |
heywoodu | vrijdag 29 mei 2020 @ 09:29 |
Wat is daar zwak aan? Hij had een doel, bereikte dat doel, en was er klaar mee. Niet zo onbegrijpelijk dat hij daarna uit dat wereldje vol werkelijk bizarre druk en aandacht stapte, er is meer in het leven. | |
Lokale_Notabele | vrijdag 29 mei 2020 @ 09:39 |
Hij had zijn doel inderdaad bereikt. Dan lijkt het mij dat er een druk van je schouders valt? Die wereldtitel pakt niemand je meer af. Met minder druk op zijn schouders had hij in 2017 misschien zelfs wel beter gepresteerd en er 2-2 van kunnen maken. De druk had in mijn optiek in 2017 bij Lewis gelegen omdat hij pretendeert een klasse beter dan Nico te zijn. Helaas zullen we nooit weten hoe dat precies afgelopen zou zijn. Dat Nico er met de staart tussen de benen vandoor is gegaan vind ik zwak ja. Als jullie daar anders over denken dan vind ik dat helemaal prima. Het is ook heel jammer voor de F1 want Bottas legt Lewis geen strobreed in de weg. Er is ons als F1 fans een jarenlange Senna/Prost achtige rivaliteit door de neus geboord omdat Nico liever Enzo Knol achterna gaat. | |
Tarado | vrijdag 29 mei 2020 @ 09:40 |
volgend jaar gaat Seb het doen | |
Meike26 | vrijdag 29 mei 2020 @ 09:40 |
Ontzettend kut dit. Een legendarisch team dat waarschijnlijk roemloos de F1 gaat verlaten via de achterdeur, handjeklap met de familie Latifi en dan is het klaar. | |
Tarado | vrijdag 29 mei 2020 @ 09:42 |
ik denk dat ze wel spijt hebben dat ze nee tegen Stroll gezegd hebben | |
Starflyer | vrijdag 29 mei 2020 @ 09:45 |
https://www.motorsportwee(...)eam-up-for-sale/amp/ | |
heywoodu | vrijdag 29 mei 2020 @ 10:01 |
Dat denk ik ook, en daardoor kun je dan wellicht met een gerust hart aan andere dingen in het leven gaan denken. Uiteraard een ander niveau, maar voor mijn vriendin geldt een beetje een vergelijkbaar principe: volle druk om de Olympische Spelen van 2022 te halen, maar als dat is gelukt en het doel is bereikt gaat de focus mogelijk op hele andere zaken. Ik had ook heel graag gezien wat Rosberg als regerend kampioen had gekund, hoewel dat ook juist extra druk op had kunnen leveren (denk aan wereldkampioenen wielrennen die het ineens veel zwaarder hebben), maar ik kan me wel voorstellen dat hij er daarna gewoon klaar mee was en rust aan z'n hoofd wilde. | |
Whiskers2009 | vrijdag 29 mei 2020 @ 10:02 |
^^ | |
vosss | vrijdag 29 mei 2020 @ 10:07 |
Tof. Welke discipline? | |
Sinister-D- | vrijdag 29 mei 2020 @ 10:19 |
RoKit stopt zelfs onmiddellijk (niet echt duidelijk in de quote, wat wel duidelijk wordt in een link in het originele artikel). Ziet niet goed uit dus.. | |
Tarado | vrijdag 29 mei 2020 @ 10:20 |
| |
heywoodu | vrijdag 29 mei 2020 @ 10:21 |
Beijing 2022 is nog niet geannuleerd of verplaatst he Langlaufen | |
heywoodu | vrijdag 29 mei 2020 @ 10:22 |
Ik heb altijd wel de hoop dat een team met een naam als Williams er wel bovenop kan komen (kijk naar McLaren, dat was ook echt verschrikkelijk kansloos, maar vond toch een knappe stijgende lijn), maar als het echt overgenomen wordt is dat gewoon klaar natuurlijk | |
Tarado | vrijdag 29 mei 2020 @ 10:23 |
wintersport, sorry had ik niet door waar traint ze daar dan Po de Aucar? | |
heywoodu | vrijdag 29 mei 2020 @ 10:31 |
Caraguatatuba, wedstrijden en kampen in Damha in So Carlos en af en toe tests op de Pico do Jaragu (en ooit n wedstrijd in Snowland in Gramado). Om het een klein beetje on-topic te brengen: er zijn zo nu en dan ook wedstrijden in Interlagos, op een recht stuk volgens mij parallel aan het eerste (nou ja, enige echte) rechte stuk op het circuit daar, na de eerste twee bochten. | |
vosss | vrijdag 29 mei 2020 @ 10:36 |
Succes!! | |
heywoodu | vrijdag 29 mei 2020 @ 10:37 |
Is eigenlijk al bekend wanneer de Oostenrijkse regering groen of rood licht geeft? | |
vosss | vrijdag 29 mei 2020 @ 10:37 |
Voor 5 juli | |
Nattekat | vrijdag 29 mei 2020 @ 10:41 |
Zeker? | |
Starflyer | vrijdag 29 mei 2020 @ 10:46 |
A.s. dinsdag! | |
Starflyer | vrijdag 29 mei 2020 @ 10:47 |
Williams schijnt zelf die beslissing genomen te hebben. | |
Whiskers2009 | vrijdag 29 mei 2020 @ 10:52 |
Dat lees ik ook her en der ja. | |
heywoodu | vrijdag 29 mei 2020 @ 10:55 |
| |
shiz | vrijdag 29 mei 2020 @ 11:05 |
Dat hele ROKiT komt me ook een beetje over als zo'n louche Rich Energy. Een of andere gare geldwitwasconstructie. Van die goedkope crap phones met 3D tech (dat misschien 5+ jaar geleden door de chinezen eens geprobeerd werd, maar dat nooit echt was bleven hangen omdat het een slehte gimmick is) en alleen voor de UK... dan kan zich gewoon nooit lonen om op een duur wereldwijd toneel je meuk aan te smeren? Zolang er geldt gepompt blijft worden prima natuurlijk, zal ook wel, mooi ook dat ze The Race All Stars Series sponsoren. But there comes a day... and the bubble will pop! | |
Lokale_Notabele | vrijdag 29 mei 2020 @ 11:09 |
Dat lijkt mij ook ja. Waarom zou je anders als F1 team zijnde afscheid nemen van je hoofdsponsor waar je nog t/m 2023 een contract mee had? Dat doe je niet als er netjes betaald wordt, dunkt me. | |
shiz | vrijdag 29 mei 2020 @ 11:12 |
~ https://www.gpblog.com/nl(...)-te-verscheuren.html Neemt niet weg dat ik ROKiT natuurlijk een zeepbel blijf vinden. | |
nils7 | vrijdag 29 mei 2020 @ 11:35 |
Zelfs het officiele bericht op de F1 website is dat ze kijken voor verkoop. Jammer Claire dat je geen Mercedes-B team wilde worden dat het nog gered. Alhoewel Mercedes er nu uit wil stappen dus in hoeverre het dat gered zou hebben... | |
Starflyer | vrijdag 29 mei 2020 @ 11:38 |
Dat wordt dus weer door Mercedes ontkend | |
nils7 | vrijdag 29 mei 2020 @ 11:49 |
Vroeg of laat zullen ze die miljoenen verantwoorden en dan weet ik wel welke kant dat kwartje op gaat vallen als het economisch niet goed gaat met de Benz'en | |
shiz | vrijdag 29 mei 2020 @ 11:57 |
Natuurlijk gaat iedereen alles altijd ontkennen. Dat is met de driver's transfermarkt niet anders. It ain't so till we tell you it's so. En tot dat punt stellig alles ontkennen, ook als het waar is. | |
roninho | vrijdag 29 mei 2020 @ 12:01 |
Haha wat een onzine Niet jouw reactie, maar die quote. Tuurlijk we verbreken een lucratief sponsorcontract om een verkoop van het team makkelijker te maken. Wat een onzin. Het gros van overnamekandidaten wil helemaal niet minder sponsors maar juist meer hebben. En die paar overnamekandidaten die zelf volledig als main sponsor in beeld willen komen kunnen allereerst heel goed zelf na een overname een sponsordeal verbreken (dat hoeft williams dus niet pro-actief vooraf al te doen) en het type bedrijven wat zodanig groot zijn om zelf als main sponsor in beeld te komen zit niet te wachten op direct bij overname al negatieve pr over verbroken deals. Het lijkt me waarschijnlijker dat Rokit de centjes niet overgemaakt heeft, Williams daar tig keer over gemaand heeft en nu na een laatste waarschuwing het contract verbroken en waarwchijnlijk ook nog eens Rokit aansprakelijk heeft gesteld voor de schade. | |
Tarado | vrijdag 29 mei 2020 @ 12:02 |
van alle bedrijven die meedoen aan F1 zijn zij wel de financieel sterkste dus als zij de stekker eruit trekken is het een commercile beslissing | |
beantherio | vrijdag 29 mei 2020 @ 12:25 |
Vreemd. Ik lees hier dat ROKiT net een ander sponsorschap voor een bepaalde e-racing league heeft verlengd. Het komt niet over alsof ze financile problemen hebben. Er staat me ook van bij dat toen ze aangekondigd werden als sponsor we er in dit topic een discussie over hadden (toen er meerdere rare sponsoren aantraden) en toen ter sprake kwam dat het echt wel een heel rijke onderneming is. | |
Tarado | vrijdag 29 mei 2020 @ 12:27 |
de reden die eerder genoemd werd door @shiz lijkt me wel een aannemelijke, de koper kan dan zelf een titlesponsor nemen of zelf zijn | |
beantherio | vrijdag 29 mei 2020 @ 12:29 |
Het kan maar het is wel ongewoon. | |
Tarado | vrijdag 29 mei 2020 @ 12:33 |
misschien een eis van een potentiele koper, we zullen het snel genoeg weten | |
shiz | vrijdag 29 mei 2020 @ 12:33 |
Nou ik kan me niet voorstellen dat de onderneming (lees: ROK Group) geld verdient aan de producten en services die ze aanbieden. Onmogelijk. Er klopt geen hout van. Die groep is wel 't kindje van een miljardair en een zakenpartner... dus er zit ook wel geld in, daar niet van. Hoe die aan hun vermogen gekomen zijn? Daar zit nogal een luchtje aan... En zoals ik ook al zei 'zolang ze er geld in blijven pompen, prima ook'. Maar Rich Energy ging ook foetsie. Als de boel straks als een soort panama akte uitlekt en bevroren wordt is het daar ook wel gedaan. | |
roninho | vrijdag 29 mei 2020 @ 12:34 |
Alles kan, maar is echt wel behoorlijk vreemd m.i. | |
Starflyer | vrijdag 29 mei 2020 @ 13:25 |
Daar zal ongetwijfeld veel minder geld mee gemoeid zijn. | |
Lokale_Notabele | vrijdag 29 mei 2020 @ 13:52 |
Ja onder normale omstandigheden zou de aanwezigheid van een hoofdsponsor juist een mooie bonus moeten zijn voor de kopende partij. Benetton heeft Mild Seven er ook niet uitgegooid voordat ze het team aan Renault verkochten. Waarom zou je ook. ROKiT heeft geen van de huidige coureurs aangedragen dus het is mij een raadsel waarom je van hun af zou willen als ze netjes betalen. Ze zijn geen aandeelhouder dus verdere inspraak hebben ze ook niet. Kortom, ROKiT betaald niet. Wel treurig dat Sir Frank deze hele poppenkast nog mee moet maken. | |
beantherio | vrijdag 29 mei 2020 @ 14:44 |
Misschien kunnen wij instappen als sponsor? Ze hoeven de namen op de auto maar een klein beetje aan te passen: FOKiT | |
Nattekat | vrijdag 29 mei 2020 @ 16:24 |
Jij schiet voor? | |
ESF1Gamer | vrijdag 29 mei 2020 @ 17:21 |
Start een crowfunding zou ik zeggen | |
roninho | vrijdag 29 mei 2020 @ 17:36 |
Ja mee eens. Voor wat betreft het laatste is hij natuurlijk ook wel heel erg zelf verantwoordelijk. Ik snap dat een drive to survive niet het hele verhaal laat zien, maar ik vond het erg treurig om te zien hoe dat test-fiasco boven water kwam. Een Claire die verrast is als de halve auto nog niet klaar is een paar dagen voor de 1e test. En alleen maar termen uit kan brengen als 'we gaan er alles aan doen en het komt goed''. Nogmaals het is op basis van een serie die niet het hele verhaal zal vertellen, maar ik kan me het gewoon niet voorstellen dat een Toto niet weet hoe het met de ontwikkeling van de auto staat. | |
beantherio | vrijdag 29 mei 2020 @ 17:53 |
Ik ben zelf meer van de Rich Energy-benadering dus nee | |
Gezicht | vrijdag 29 mei 2020 @ 17:56 |
Triest dat Frank Williams zijn team nog moet zien vergaan | |
Pino112 | vrijdag 29 mei 2020 @ 18:59 |
https://nos.nl/artikel/23(...)n-in-oostenrijk.html Nu | |
heywoodu | vrijdag 29 mei 2020 @ 19:04 |
Nou, hoera. Wel weer lekker van de NOS, dat stellige 'definitief' #werkenbijdenos Definitief is het in deze tijd pas als de race gestart is. | |
tja77 | vrijdag 29 mei 2020 @ 21:08 |
5 weekjes nog maar (onder voorbehoud). | |
ESF1Gamer | vrijdag 29 mei 2020 @ 21:53 |
Nog 4 weekjes dat we RaceWeek mogen zeggen | |
_-_ratjetoe_-_ | vrijdag 29 mei 2020 @ 22:04 |
Beginnen met 2x Oostenrijk, dit biedt mogelijkheden voor Verstappen. | |
kol7680 | vrijdag 29 mei 2020 @ 22:08 |
Voor het eerst het WK leiden👌👌Zeker weten moet dit goed komen na 2 keer Oostenrijk. Nog 5 weekjes wachten.... | |
potjecreme | vrijdag 29 mei 2020 @ 22:18 |
Redbull komt altijd slecht uit de winter. 🤪 | |
Peterselieman | vrijdag 29 mei 2020 @ 22:18 |
Gelukkig maar dan dat de winter al even voorbij is | |
Coelho | zaterdag 30 mei 2020 @ 00:05 |
Zojuist oa de vrouw van Tim Coronet, Paulien Zwart, bij F1 caf. Ik had de indruk dat zij moeilijk praat, het klonk alsof ze een stuk tong mist. Heeft zij ooit een ongeval gehad of zo toen ze nog coureur was? | |
Peterselieman | zaterdag 30 mei 2020 @ 00:31 |
Ze heeft in 2004 sowieso een zware klapper gehad op Magny-Cours, maar ik denk niet dat haar stem daar iets mee te maken heeft. | |
JayHovah | zaterdag 30 mei 2020 @ 05:52 |
Misschien had ze al een halve fles wijn achter de kiezen. Op zich kan ik dat best begrijpen als je de hele dag met Tim Coronel zit opgescheept... Mocht zijn broer “toevallig” langskomen gaat die andere helft er in rap tempo achteraan lijkt me... | |
Meike26 | zaterdag 30 mei 2020 @ 08:05 |
Mocht Tim willen.. Paulien is vrouw van Tom en dochter van rijke zakenman Klaas Zwart. Tom's schoonvader heeft een leuk stukje tuin aan latten leggen in Spanje, Ascari Race Resort. | |
Starflyer | zaterdag 30 mei 2020 @ 12:10 |
Toch apart dat ze eerst zeggen na Pinksteren om vervolgens al voor Pinksteren met het besluit te komen. Hopelijk is deze uitspraak wat meer betrouwbaar. | |
Smacked_Actor | zaterdag 30 mei 2020 @ 12:24 |
| |
Starflyer | zaterdag 30 mei 2020 @ 12:51 |
Volgens de officile F1 site blijkt uit de cijfers van Williams over 2019 dat ROKiT een bedrag van 10 miljoen niet betaald zou hebben en waarschijnlijk ook nog niet voor 2020. Dat zou voor Williams dus de reden zijn voor het verbreken van de overeenkomst. https://www.formula1.com/(...)GixI3a1DGwiwv3I.html | |
Whiskers2009 | zondag 31 mei 2020 @ 09:42 |
Er worden sprintraces en reversed grid aan de dubbele toegevoegd dit seizoen volgens de Gazetta dello Sport: https://racingnews365.nl/(...)ring-van-sprintraces | |
Donderkonijn | zondag 31 mei 2020 @ 10:50 |
Ik voorzie problemen als dit echt gaat gebeuren. Gaat rare taferelen opleveren, waarschijnlijk met aanzienlijke crashes tot gevolg. [ Bericht 7% gewijzigd door Donderkonijn op 31-05-2020 10:55:55 ] | |
vosss | zondag 31 mei 2020 @ 11:09 |
Je zegt het alsof het een probleem is | |
Whiskers2009 | zondag 31 mei 2020 @ 11:11 |
Hoezo? Is normaal in F2, en die rijden op dezelfde circuits (ok, daar zijn alleen de 1e 8 reversed). En ja, er zijn meer crashes in de F2 dan in de F1. Maar er zijn ook meer crashes tijdens de niet-reversed races. En heus niet elke inhaalactie levert een crash op hoor (doel ve reversed grid = meer inhaalacties en meer spanning) Al ben ik persoonlijk gn fan van reversed grids en sprintraces (al dan niet als Q). | |
Tarado | zondag 31 mei 2020 @ 11:20 |
het blijft een vreemd F1 jaar maar om dan ook nog even alles op de schop te gooien voor meer entertainment lijkt me niet zo'n goed plan | |
Donderkonijn | zondag 31 mei 2020 @ 11:32 |
In F2 zijn de verschillen niet zo groot. Nou ja misschien is vernieuwing wel goed | |
ondeugend | zondag 31 mei 2020 @ 11:35 |
Je kunt dit vreemde (eigenlijk verloren) jaar ook juist goed gebruiken om dingen uit te testen. De wereldkampioen van dit jaar zal altijd het COVID stempel krijgen. Verder weten we uit het verleden dat F1 moeilijk verandert dus zo'n vaart zal een wijziging niet lopen. | |
Whiskers2009 | zondag 31 mei 2020 @ 11:45 |
Is ook vooralsnog geen regelwijziging. Is alleen voor de 2e race vd dubbele races dit seizoen. | |
Tarado | zondag 31 mei 2020 @ 11:46 |
maar daarvoor is toch wel een regelwijziging nodig? | |
heywoodu | zondag 31 mei 2020 @ 11:48 |
Godsamme wat een ellende zou dat zijn, reversed grid vooral Dat is leuk voor opleidingsklassen, zodat jonge en talentvolle coureurs ook kunnen laten zien dat ze zich naar voren kunnen knokken, maar niet voor de top | |
nogeenoudebekende | zondag 31 mei 2020 @ 11:49 |
Snap het ook niet helemaal. . | |
heywoodu | zondag 31 mei 2020 @ 11:50 |
Als we straks 15 races hebben (zonder raar gedoe als sprintraces en reversed grid) krijg je gewoon een kampioen die gezien wordt - terecht - als volwaardige kampioen, geen haan die er naar kraait dat dat in een rare tijd was. | |
nogeenoudebekende | zondag 31 mei 2020 @ 11:50 |
Hamilton boordradio genot. . | |
DKUp | zondag 31 mei 2020 @ 11:56 |
Reversed grid, klinkt als ellende. | |
tja77 | zondag 31 mei 2020 @ 12:03 |
Teams en coureurs straffen omdat ze beter zijn... Wat een faalactie. | |
DKUp | zondag 31 mei 2020 @ 12:07 |
Dan ga je hele rare situaties krijgen..... | |
daNpy | zondag 31 mei 2020 @ 12:11 |
Wat is dan het nut van de pole positie halen? Krijg je een wedstrijdje om wie langzamer is dan williams.... | |
Zorro | zondag 31 mei 2020 @ 12:16 |
Sprintraces zijn het meest saaie wat er is. Geen tijd om iets te bereiken als je op een lastige positie staat, want de race is over voor je het weet. Zo'n comeback als Max op Oostenrijk zul je in een sprintrace nooit zien. Of door handige pitstopstrategie iets opschieten? Nee hoor, iedereen doet in zo'n korte race vrijwel hetzelfde. Narigheid. | |
potjecreme | zondag 31 mei 2020 @ 12:26 |
Zijn er al serieuze sites die dit ook melden? | |
Tijn | zondag 31 mei 2020 @ 12:33 |
Ik geloof er voorlopig helemaal niks van. | |
Whiskers2009 | zondag 31 mei 2020 @ 12:43 |
Wat is er niet serieus aan de Gazetta dello Sport? En ja, het staat ook op "serieuze" sites. Misschien ff zelf kijken voor je wat komt roepen | |
potjecreme | zondag 31 mei 2020 @ 12:53 |
Heb ik gedaan en de serieuze sites die ik bezoek melden het niet. edit: Nu meldt 1 serieuze site het ook. De andere die ik bezoek nog steeds niet. | |
Whiskers2009 | zondag 31 mei 2020 @ 13:01 |
Hoeveel wil je er hebben? https://www.google.com/am(...)intrace/4799502/amp/ en https://www.motorsport.co(...)e-grid-plan/4799520/ https://www.espn.com/f1/s(...)-race-idea-explained https://m.gpupdate.net/nl(...)n-bij-back-to-backs/ | |
ondeugend | zondag 31 mei 2020 @ 13:50 |
Ik denk dat er altijd hanen naar kraaien en er altijd bij gezegd gaat worden dat het maar 15 races waren en dat het een bijzondere tijd was. | |
heywoodu | zondag 31 mei 2020 @ 13:51 |
Bij drie races misschien, maar niet bij vijftien. Het is niet zo dat je dan ineens met puur geluk kampioen gaat worden, vijftien races zijn er echt wel genoeg om gewoon de beste coureurs bovenaan te laten staan. Je zult altijd wel wat mensen hebben die zeggen "Ja maar COVID-19!", maar het gros zal daar f niet eens aan denken f snappen dat een paar races minder weinig verschil maakt. | |
Tarado | zondag 31 mei 2020 @ 13:55 |
| |
DKUp | zondag 31 mei 2020 @ 13:55 |
Je verwacht het niet. | |
Tarado | zondag 31 mei 2020 @ 13:56 |
| |
Nattekat | zondag 31 mei 2020 @ 14:00 |
Is ook gewoon een belachelijk idee dat zo nu en dan uit de ijskast gehaald wordt. | |
fathank | zondag 31 mei 2020 @ 14:11 |
Uitgelezen mogelijkheid om wat proefballonnetjes te testen. Het seizoen is toch al naar de gallemiezen. | |
Tarado | zondag 31 mei 2020 @ 14:12 |
dus doen we maar wat, niet mee eens | |
fathank | zondag 31 mei 2020 @ 14:13 |
Nee 2x achter elkaar dezelfde optocht daar zit je op te wachten. | |
Tarado | zondag 31 mei 2020 @ 14:16 |
ja welcome to F1, liever dat dan een kermis | |
Starflyer | zondag 31 mei 2020 @ 14:21 |
Daar hebben we al genoeg andere klassen voor, inderdaad. | |
Kleffe_Dop | zondag 31 mei 2020 @ 15:57 |
Reverse grid... Vanuit puur entertainment oogpunt zou ik het weleens willen zien. Maar met het wereldkampioenschap Formule 1, de hoogste tak van autosport heeft dit natuurlijk niks van doen. | |
Marcoss | zondag 31 mei 2020 @ 16:03 |
Pole position blijft pole position, dan start je gewoon als 1e. Het gaat om de kwalificatie-opzet die op de schop gaat. Dat wordt een sprintrace in de tegengestelde volgorde van de vorige race en degene die de sprintrace wint, start van pole.. (tenminste, zo lees ik het) Maar lees al dat Ferrari en Mercedes tegen zijn, dan wordt het hem al niet. | |
daNpy | zondag 31 mei 2020 @ 16:05 |
F1 is in feite gewoon een sprintrace. Verplichte pitstop vanwege 2 verschillende banden, geforceerde regel. Mag niet tanken, etc. | |
daNpy | zondag 31 mei 2020 @ 16:09 |
Het idee van reverse grid is toch dat de snelste dus achteraan start, zodat hij door het veld heen moet ploegen om te winnen, en niet op zijn Hamiltons met de snelste auto weg kan cruisen. Reverse grid is alleen voordelig als je door toedoen van een ander of technisch falen niet je snelste kwali kan rijden. Verder is het dus gewoon klote, vanuit race-perspectief gezien. Het levert echter wel spannendere races op, in plaats van het optochtje rijden. Maar ik ben het er mee eens dat dat niet iets wat in de F1 moet zijn als zoveelste kunstmatige ingreep om het spannend/ leuk te maken. | |
Marcoss | zondag 31 mei 2020 @ 16:12 |
Ja, de sprintrace (de kwalificatie dus in deze opzet) start met een reserve grid. Als Hamilton dus de 1e race wint in Oostenrijk, moet hij in de sprintrace/kwalificatie in het 2e weekend als laatste starten. Dan moet hij dus door het veld ploegen om een fatsoenlijke startpositie te krijgen voor de 2e "echte"race. Maar dat is zoals ik het artikel lees.. |