Heb je wel eens nagedacht over de gevolgen voorbij het indammen van het virus? Juist het alleen maar focussen op het virus heeft allerlei andere aspecten volledig genegeerd.quote:Op donderdag 14 mei 2020 11:19 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Sinds wanneer hebben die verstand van virusuitbraken?
Nee, klopt. Het gevolg is dat het virus wordt bestreden, en wel op de enige beschikbare manier op dit moment. Dat gaat veranderen als we een medische bestrijdingswijze vinden, maar die hebben we nu nog niet. Zo gauw die er wel is komen er alternatieven, en krijgen de experts uit de takken van wetenschap die jij noemt ook een plek aan tafel.quote:Op donderdag 14 mei 2020 11:22 schreef drexciya het volgende:
interactie beperken is niet zonder gevolgen.
Het werkt wellicht zelfs beter dan gedacht?quote:Op woensdag 13 mei 2020 21:31 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Er is geen bewijs dat een lockdown werkt of effectief is. Maar er zijn wel veel neveneffecten voor economie of chronisch zieken.
Jouw uitspraken zijn juist hetgeen, wat volledig verkeerd is aan de huidige aanpak. We praten over een complex systeem, met veel meer aspecten dan alleen maar gezondheid en het virus. Een samenleving is veel meer dan dat, en daar wordt geen enkele discussie over gevoerd.quote:Op donderdag 14 mei 2020 11:26 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nee, klopt. Het gevolg is dat het virus wordt bestreden, en wel op de enige beschikbare manier op dit moment. Dat gaat veranderen als we een medische bestrijdingswijze vinden, maar die hebben we nu nog niet. Zo gauw die er wel is komen er alternatieven, en krijgen de experts uit de takken van wetenschap die jij noemt ook een plek aan tafel.
Ja, klopt.quote:Op donderdag 14 mei 2020 11:29 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het werkt wellicht zelfs beter dan gedacht?
https://nos.nl/artikel/23(...)ronamaatregelen.html
Hangt er van af bejaarden zitten opgesloten in een verzorgingshuis. Heb mijn eigen moeder al een paar maanden niet meer gezien. Dus in hoeverre het allemaal sociaal is?quote:Op donderdag 14 mei 2020 11:31 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Begin je ervan te stotteren ofzo?
De intelligente lockdown is trouwens juist heel sociaal.
Heel "sociaal" ja maar niet heusquote:Op donderdag 14 mei 2020 11:31 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Begin je ervan te stotteren ofzo?
De intelligente lockdown is trouwens juist heel sociaal.
Dat kinderen minder kwetsbaar zijn voor het corona virus is nu wel duidelijk denk ik zo. Maar hoe besmettelijk ze zijn is voor mij nog niet duidelijk. En maak me daar wel zorgen over. Want afstand houden doen ze ook niet. Waar ik trouwens wel begrip voor heb.quote:Op donderdag 14 mei 2020 11:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, klopt.
Virussen gaan doorgaans over van mens-op-mens en daarvoor moet je wel in de buurt komen van (veel) mensen.
Toen ik vanuit het bedrijf waar ik werkte een paar jaar systeembeheer bij basisscholen erbij deed was ik ook 3x per jaar ziek. De ene griep was nog niet weg of ik liep alweer te snotteren / met koorts rond.
Meer dan eens gelezen of gezien in het nieuws dat die boetes zonder enige waarschuwing of iets dergelijks vooraf worden gegeven. Bovendien, waarom moet daar een strafblad aanhangen?quote:Op donderdag 14 mei 2020 11:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zo'n boete is vrij eenvoudig te voorkomen, zoals de meeste boete's.
Maar wat kan je dan anders doen om de verspreiding van het virus te voorkomen? Mede omdat men er in het begin wat laks mee was heeft zich in verzorgingshuizen een ramp voltrokken die onnodig was.quote:
Dat strafblad gaat mij ook veel te ver. Maar je niet aan de regels houden is je eigen keuze. En je kunt bezwaar maken.quote:Op donderdag 14 mei 2020 11:40 schreef Tris het volgende:
[..]
Meer dan eens gelezen of gezien in het nieuws dat die boetes zonder enige waarschuwing of iets dergelijks vooraf worden gegeven. Bovendien, waarom moet daar een strafblad aanhangen?
Aanpassen aan de situatie zoals die is ben ik het helemaal mee eens.
Maar de toename in controle, de macht die aan het ontstaan is, vind ik verontrustend.
Een poosje terug die burgemeester van Nijmegen die op tv maar bleef aanmoedigen om vooral te melden als je iets zag waarvan je dacht dat het niet zou mogen, geen idee meer hoe vaak hij 'blijven melden' zei, maar het slaat wel een beetje door naar een kant die je ook niet graag zou willen.
Waarom zou je een waarschuwing nodig hebben voor iets waarvan je al weet dat het niet mag? Het is geen kleuterklas.quote:Op donderdag 14 mei 2020 11:40 schreef Tris het volgende:
[..]
Meer dan eens gelezen of gezien in het nieuws dat die boetes zonder enige waarschuwing of iets dergelijks vooraf worden gegeven. Bovendien, waarom moet daar een strafblad aanhangen?
Aanpassen aan de situatie zoals die is ben ik het helemaal mee eens.
Maar de toename in controle, de macht die aan het ontstaan is, vind ik verontrustend.
Een poosje terug die burgemeester van Nijmegen die op tv maar bleef aanmoedigen om vooral te melden als je iets zag waarvan je dacht dat het niet zou mogen, geen idee meer hoe vaak hij 'blijven melden' zei, maar het slaat wel een beetje door naar een kant die je ook niet graag zou willen.
Er is wel degelijk een verschil tussen het optreden voor en na het coronatijdperk.quote:Op donderdag 14 mei 2020 11:44 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Waarom zou je een waarschuwing nodig hebben voor iets waarvan je al weet dat het niet mag? Het is geen kleuterklas.
Hij werkt voor het RIVMquote:Op donderdag 14 mei 2020 11:06 schreef Gunner het volgende:
[..]
Licht eraan wat ie onderzoekt of z'n mening relevant is of niet.
Precies. Zonder vaccin zijn er gewoonweg geen opties. En zo'n vaccin duurt gewoon erg lang. Kijk naar andere virussen/ziektes;quote:Op donderdag 14 mei 2020 11:03 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Als we de optie tot goddelijke interventie maar even uitschakelen dan blijven er inderdaad weinig mogelijkheden over. Een vaccin dat werkt en ook voldoende verspreid kan worden is er echt niet binnen nu en een paar maanden. Helaas.
En dat is domweg niet acceptabel; dan gaat de samenleving economisch kapot. Ok al heb ik er zelf, gelukkig, niet veel last van, ik kijk verder dan dat, en ik zie dat verschillende branches hierdoor volledig naar de knoppen gaan. En dan moet je een afweging maken; is dit wel verantwoord? Wat nu wordt gedaan, is de focus volledig leggen op het voorkomen van slachtoffers, maar dat is niet realistisch. De vrij recente heftige griep (H1N1) sloeg ook hard toe in dezelfde groep, maar er werd géén lockdown gedaan.quote:Op donderdag 14 mei 2020 12:03 schreef Brybry het volgende:
[..]
Precies. Zonder vaccin zijn er gewoonweg geen opties. En zo'n vaccin duurt gewoon erg lang. Kijk naar andere virussen/ziektes;
Dat duurt jaren, als het geen decennia zijn.
Ken persoonlijk niemand die heeft lopen coronaklikken. Jij wel?quote:Op donderdag 14 mei 2020 12:24 schreef Ensiferum het volgende:
Het enige goede aan dit virus is dat mensen nu laten zien wie de Stasi figuren zijn, en wie vrijheid respecteren.
Grappig genoeg zijn het vaak diegenen die het hardste schreeuwen dat zij 80 jaar geleden nooit een Jood zouden verlinken, nu vooraan staan als het aankomt om het verlinken en aanpakken van hen die tegen een fascistische lockdown zijn. Bijzondere tijden.
Och lieve lieve Koos. Eerst beperk je het "verlinken en aanpakken" tot enkel klikken, en dan beperk je het nog eens verder tot "persoonlijk". Doch met een naam als die van jou, verbaast de liefde voor stromannen niet.quote:Op donderdag 14 mei 2020 12:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ken persoonlijk niemand die heeft lopen coronaklikken. Jij wel?
Wie zijn die mensen dan die anderen 'verlinken' en aan willen pakken?quote:Op donderdag 14 mei 2020 12:36 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Och lieve lieve Koos. Eerst beperk je het "verlinken en aanpakken" tot enkel klikken, en dan beperk je het nog eens verder tot "persoonlijk". Doch met een naam als die van jou, verbaast de liefde voor stromannen niet.
Maar de kwetsbare mensen en dat zijn voornamelijk weldenkende jongeren vinden het juist prettig dat men de mensen bestraft die te dicht op hen gaan staan. Liefst meteen afschieten zodat de debiliteit voorgoed gestopt wordt.quote:Op donderdag 14 mei 2020 12:24 schreef Ensiferum het volgende:
Het enige goede aan dit virus is dat mensen nu laten zien wie de Stasi figuren zijn, en wie vrijheid respecteren.
Grappig genoeg zijn het vaak diegenen die het hardste schreeuwen dat zij 80 jaar geleden nooit een Jood zouden verlinken, nu vooraan staan als het aankomt om het verlinken en aanpakken van hen die tegen een fascistische lockdown zijn. Bijzondere tijden.
Wil je een lijst met namen ofzo?quote:Op donderdag 14 mei 2020 12:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie zijn die mensen dan die anderen 'verlinken' en aan willen pakken?
Want wederom geldt: ik ken ze niet. Althans, in mijn omgeving lopen ze niet rond. Wel zijn er voldoende Nederlanders, waaronder ikzelf, die vinden dat degenen die protesteren tegen de lockdown het bij het verkeerde eind hebben. Maar dat lijkt mij een legitiem standpunt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |