abonnement Unibet Coolblue
pi_193120702
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 12:19 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Daarom snap ik niet dat sommige mensen per se op vakantie (en dan met name buiten Europa) willen deze zomer. Skip lekker een jaartje, geef mijn geld wel uit in hopelijk de Nederlandse horeca.
Ik ken toch wel een aantal personen die vorige week nog zeiden dat ze hun vakantie van dit jaar volgend jaar toch met alle geweld wel in willen halen. Ze hebben er immers voor betaald (en zo'n voucher gekregen).

Daarbij moet ik wel vermelden dat ik zelf nog nooit de behoefte heb gehad om naar de andere kant van de wereld te vliegen en daar 2 weken op een resort te gaan zitten.
pi_193120744
quote:
10s.gif Op donderdag 14 mei 2020 12:17 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Paar users die het flink onder de leden hebben gehad. Vallen in de 80% groep maar zijn nog altijd niet helemaal de oude. Maar ernstig is het niet want ze komen er zonder al te veel kleerscheuren weer vanaf. Het is vrij logisch allemaal inderdaad.

Maar ik schreef per ongeluk 'weinig ziek' zoals in het plaatje stond in plaats van 'weinig klachten' waarop ik reageerde maar mevrouw wil gewoon weer even een beetje rollebollen.
Met jou altijd, maar volgende keer graag beetje opletten :*
pi_193120780
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 12:30 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Met jou altijd :*
Als dit geen neuken wordt dan weet ik het ook niet meer :9
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193120823
quote:
10s.gif Op donderdag 14 mei 2020 12:17 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Paar users die het flink onder de leden hebben gehad. Vallen in de 80% groep maar zijn nog altijd niet helemaal de oude. Maar ernstig is het niet want ze komen er zonder al te veel kleerscheuren weer vanaf. Het is vrij logisch allemaal inderdaad.

Maar ik schreef per ongeluk 'weinig ziek' zoals in het plaatje stond in plaats van 'weinig klachten' waarop ik reageerde maar mevrouw wil gewoon weer even een beetje rollebollen.
Ook een hoop jonge mensen die slechts milde klachten hebben houden er uiteindelijk blijvende schade aan over. Deze ziekte moet je echt niet onderschatten. Als je het eenmaal hebt dan is er een goede kans dat je er (blijvende) ellende aan overhoud.
https://www.ad.nl/video/z(...)-door-corona~p146530
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 14 mei 2020 @ 12:42:45 #155
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_193121077
De NS gaat niet actief controleren op het dragen van mondkapjes.

Ok... -O-
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_193121190
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 12:42 schreef DustPuppy het volgende:
De NS gaat niet actief controleren op het dragen van mondkapjes.

Ok... -O-
Logisch, wel dom dat ze dit communiceren. Had het gewoon intern gehouden dat het onmogelijk is om alles te controleren, maar nu lok je juist de laksheid uit.
  donderdag 14 mei 2020 @ 12:49:39 #157
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_193121228
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 12:42 schreef DustPuppy het volgende:
De NS gaat niet actief controleren op het dragen van mondkapjes.

Ok... -O-
Hoe zou je "actief" controleren voor je zien? Live camerafeeds in de trein en een boa-team wat aan komt rennen zodra iemand zijn kapje afzet?

Een conducteur ziet tijdens zijn rondje door de trein vanzelf wie wel en geen mondkapje heeft.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  donderdag 14 mei 2020 @ 12:51:45 #158
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_193121270
quote:
14s.gif Op donderdag 14 mei 2020 12:49 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Hoe zou je "actief" controleren voor je zien? Live camerafeeds in de trein en een boa-team wat aan komt rennen zodra iemand zijn kapje afzet?

Een conducteur ziet tijdens zijn rondje door de trein vanzelf wie wel en geen mondkapje heeft.
Niet de trein inlaten zonder mondkapje me dunkt. Of niet het perron oplaten zonder mondkapje bijvoorbeeld. Dat is waarschijnlijk makkelijker dicht te houden.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_193121324
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 12:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ook een hoop jonge mensen die slechts milde klachten hebben houden er uiteindelijk blijvende schade aan over. Deze ziekte moet je echt niet onderschatten. Als je het eenmaal hebt dan is er een goede kans dat je er (blijvende) ellende aan overhoud.
https://www.ad.nl/video/z(...)-door-corona~p146530
Ze heeft het helemaal niet over blijvende schade. Ze heeft het over een groep jonge mensen die lang last blijven houden en niet snel opknappen. Dit zegt nog niks over blijvende schade. Daar is angst voor en jij zegt dat men er blijvende schade aan overhoudt. Dat is nogal een verschil zeg.
Go hard or go home
  donderdag 14 mei 2020 @ 12:58:40 #160
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_193121457
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 12:11 schreef ondeugend het volgende:
En zo gaat het als je van Europa naar Hong Kong vliegt.
Leuk draadje met flimpjes en foto's van alle protocollen daar.

laurelchor twitterde op donderdag 14-05-2020 om 06:10:19 I’ve landed in Hong Kong after flying from Paris CDG, via London Heathrow. I now have to wait ~8 hours before I get my #COVID19 test results and thus have ample time to tweet about my experience. https://t.co/jCDPuwrTzL reageer retweet
OK... dus geen enkelband (zoals Ernst Kuipers beweerde), maar wel een armband. :)
pi_193121469
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 12:54 schreef Noek het volgende:

[..]

Ze heeft het helemaal niet over blijvende schade. Ze heeft het over een groep jonge mensen die lang last blijven houden en niet snel opknappen. Dit zegt nog niks over blijvende schade. Daar is angst voor en jij zegt dat men er blijvende schade aan overhoudt. Dat is nogal een verschil zeg.
Toen ik het gisteren voorbij zag komen moest ik weer gelijk denken aan die hele paniekcircus. Dit zijn 2 mensen die er lang last van hebben maar dat was het dan ook wel. Het is echt kut als je er op die manier mee te maken krijgt maar in de opening van het programma werd het echt zo gebracht alsof iedere jongere die er ziek van wordt ook gelijk doodziek wordt.
pi_193121484
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 13:01 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Toen ik het gisteren voorbij zag komen moest ik weer gelijk denken aan die hele paniekcircus. Dit zijn 2 mensen die er lang last van hebben maar dat was het dan ook wel. Het is echt kut als je er op die manier mee te maken krijgt maar in de opening van het programma werd het echt zo gebracht alsof iedere jongere die er ziek van wordt ook gelijk doodziek wordt.
En voor het leven getekend maar dat weten ze nog helemaal niet.
Oh well, hier is al 1 user die het oppikt en verkondigt dat een HOOP jonge mensen met milde verschijnselen er blijvende schade aan overhouden dus de missie is weer geslaagd. Er is nieuws verspreid en mensen vreten het als zoete koek.
Go hard or go home
pi_193121497
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 12:42 schreef DustPuppy het volgende:
De NS gaat niet actief controleren op het dragen van mondkapjes.

Ok... -O-
De NS hebben ook nooit gezegd dat ze dit wel zouden gaan doen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193121501
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 12:54 schreef Noek het volgende:

[..]

Ze heeft het helemaal niet over blijvende schade. Ze heeft het over een groep jonge mensen die lang last blijven houden en niet snel opknappen. Dit zegt nog niks over blijvende schade. Daar is angst voor en jij zegt dat men er blijvende schade aan overhoudt. Dat is nogal een verschil zeg.
Zo simpel ligt het niet. Daarvoor is dit nieuwe virus nog te jong. Ook bij voorheen gezonde jonge mensen zal een deel blijvende schade ondervinden. In die huisartsenpraktijk gaat het om twintigers en dertigers die na 8 weken coronavrij nog zoveel last ondervinden dat ze niets kunnen doen. Hoe erg de blijvende schade uiteindelijk uit zal pakken en hoeveel herstelde mensen blijvende gevolgen zal hebben weten we pas over een half jaar.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_193121510
EU-geneesmiddelenagentschap ziet op zijn vroegst over jaar vaccin :{

https://www.europa-nu.nl/(...)nt0&s0e=vhdubxdwqrzw
Leipe shit ouwe
  donderdag 14 mei 2020 @ 13:05:43 #167
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_193121519
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 12:51 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Niet de trein inlaten zonder mondkapje me dunkt. Of niet het perron oplaten zonder mondkapje bijvoorbeeld. Dat is waarschijnlijk makkelijker dicht te houden.
Dan moet je wel heel veel controleurs erop zetten. Elke treindeur of elk poortje.
Want spreek je 1 iemand aan, glippen er 4 langsheen.

Dat is niet te doen.
Vanuit de conducteur tijdens zijn ronde, dat is wel mogelijk.
  donderdag 14 mei 2020 @ 13:14:01 #168
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_193121663
quote:
6s.gif Op donderdag 14 mei 2020 13:05 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dan moet je wel heel veel controleurs erop zetten. Elke treindeur of elk poortje.
Want spreek je 1 iemand aan, glippen er 4 langsheen.

Dat is niet te doen.
Vanuit de conducteur tijdens zijn ronde, dat is wel mogelijk.
Men gaat er gewoon vanuit dat de onderlinge sociale controle het wel afdwingt.

Maar dan kun je potentieel wel meer conflicten krijgen tussen passagiers.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 14 mei 2020 @ 13:15:48 #169
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_193121694
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 13:14 schreef DustPuppy het volgende:

Men gaat er gewoon vanuit dat de onderlinge sociale controle het wel afdwingt.

Maar dan kun je potentieel wel meer conflicten krijgen tussen passagiers.
Sociale controle gaat dit zeker niet afdwingen.

Dat is met eerdere zaken ook niet gebeurd, dus met dit ook niet.
Mensen met mondkapjes gaan denken "ik heb de mijne op, das goed genoeg" En hoogstens denken "grumbl, irritant ding, en dan diegene ook nog zonder! conducteur kom gauw" :+
pi_193121979
Ik reis al sinds half maart gewoon nog met de trein wegens mijn werk en in al die tijd nul keer een conducteur gezien. Gaan ze nu wel plots door de vollere treinen lopen dan?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193122023
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 13:29 schreef Isabeau het volgende:
Ik reis al sinds half maart gewoon nog met de trein wegens mijn werk en in al die tijd nul keer een conducteur gezien. Gaan ze nu wel plots door de vollere treinen lopen dan?
Lijkt me niet (op drukke trajecten/momenten).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193122048
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 13:31 schreef Jor_Dii het volgende:

Lijkt me niet (op drukke trajecten/momenten).
Dat denk ik dus ook, dat ze dat niet gaan doen. Nou ja, nu zit ook niemand in de trein met een mondkapje en ik verwacht niet veel extra drukte op de tijdstippen dat ik reis.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 14 mei 2020 @ 13:45:53 #173
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193122284
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 12:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ook een hoop jonge mensen die slechts milde klachten hebben houden er uiteindelijk blijvende schade aan over. Deze ziekte moet je echt niet onderschatten. Als je het eenmaal hebt dan is er een goede kans dat je er (blijvende) ellende aan overhoud.
https://www.ad.nl/video/z(...)-door-corona~p146530
Klopt, hadden we het hier net nog over. En 1 op de 3 met een ziekenhuisopname loopt nierschade op. Longsyndromen, hartproblemen, jongeren met hersenbloedingen...
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193122326
quote:
10s.gif Op donderdag 14 mei 2020 13:45 schreef Pumpalov het volgende:

Klopt, hadden we het hier net nog over. En 1 op de 3 met een ziekenhuisopname loopt nierschade op. Longsyndromen, hartproblemen, jongeren met hersenbloedingen...
Zag wel een interview met een arts die zo verbaasd was dat de media het aantal overleden covidpatiënten zo benadrukten. Dat er heel veel restschade was bij de mensen die niet waren overleden. En dat er een neurologische component aan zit die we al helemaal niet goed snappen en niet weten wat de gevolgen kunnen zijn. Hij zei iets als 'je denkt toch niet dat toevallig alleen smaak- en geurverlies de enige neurologische problemen zijn?' - we weten het gewoon nog niet. Tijd zal dat leren, maar ondertussen ben ik liever geen onderzoeksresultaat.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 14 mei 2020 @ 13:51:59 #175
408813 crew  trein2000
pi_193122375
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 12:51 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Niet de trein inlaten zonder mondkapje me dunkt. Of niet het perron oplaten zonder mondkapje bijvoorbeeld. Dat is waarschijnlijk makkelijker dicht te houden.
Niet te doen. Er zijn tig onbemande stationnetjes. En je kunt ook geen scholieren als mondkapjesopzicjter daar gaan neerzetten. Want dan is het wachten op het eerste geweldsincident.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')