abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 13 mei 2020 @ 17:51:28 #76
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193106136
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 17:50 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af. Het is niet dat CO2 neutraal produceren een niche is van een paar hippiebedrijven. Alleen bedrijven die niet mee kunnen komen in de 21ste eeuw janken en dreinen. Steenkool is al sinds 1922 op zijn retour. Ik hoor de rechtsen nooit roepen dat de stoomtrein terug moet of dat kolen weer de brandstof voor marineschepen moet worden.
Geef ze nu geen ideeen...Trump is er dom genoeg voor.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193106239
Deze Republikein in South Carolina vindt 'coordinated strategy' van Democraten een reden om de Supreme Court aldaar te vragen 'vote by mail' niet toe te staan. De reactie van de rechter :D

Filmpje:

marceelias twitterde op woensdag 13-05-2020 om 17:13:37 Yesterday the lawyer for the South Carolina GOP argued against expanding vote by mail by pointing to a national “coordinated strategy” by @TheDemocrats. It didn’t turn out well for him.

Hours later, the GOP controlled legislature agreed to expand vote by mail. https://t.co/madrjO80GX reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 woensdag 13 mei 2020 @ 17:59:14 #78
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_193106252
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 17:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Geef ze nu geen ideeen...Trump is er dom genoeg voor.
Het is wel hypocriet om te brullen over een "war on beautiful clean coal" en dan je onderzeeërs niet uitrusten met stoommachines.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 13 mei 2020 @ 18:02:45 #79
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193106323
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 17:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Geef ze nu geen ideeen...Trump is er dom genoeg voor.
het is niet on topic maar het idee om steeds dieper te boren en graven voor energie die bijkans op je dak schijnt lijkt me anno 2020 een beetje bejaard. Ik zou aan wetenschappers en ingenieurs vragen om super efficiënte motoren te ontwerpen en te produceren. Waarom, gas, kolen of olie verplaatsen om in een centrale in en kachel te plaatsen die en ketel verwarmd om een dynamo rond te draaien en dit via een generator in stroom om te zetten?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Moderator woensdag 13 mei 2020 @ 18:22:42 #80
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193106622
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 18:02 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

het is niet on topic maar het idee om steeds dieper te boren en graven voor energie die bijkans op je dak schijnt lijkt me anno 2020 een beetje bejaard. Ik zou aan wetenschappers en ingenieurs vragen om super efficiënte motoren te ontwerpen en te produceren. Waarom, gas, kolen of olie verplaatsen om in een centrale in en kachel te plaatsen die en ketel verwarmd om een dynamo rond te draaien en dit via een generator in stroom om te zetten?
Sterker nog, er zitten potentieel heel veel banen in renewables met veel lagere gezondheidsrisico's.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193106694
Sen. John Cornyn: Gelukkig hebben we de ACA nog. Hypocrite much :')

ThePlumLineGS twitterde op woensdag 13-05-2020 om 17:42:47 Huh. GOP Senator John Cornyn now says it's "good news" that people who lose health coverage amid the Trump Depression have access to Obamacare.

Good catch by @stevebenen: https://t.co/mKCrnpKz0I

I would add, however, that this makes Trump's position even more untenable: https://t.co/r1yNZEF6fw reageer retweet
quote:
"Well, the good news is that if you lose your employer-provided coverage, which covers about 180 million Americans, that is a significant life event, which makes you then eligible to sign up for the Affordable Care Act -- and as you know, it has a sliding scale of subsidies up to 400% of poverty. So that's an option for people.... [T]he good news is people can find, get coverage under the Affordable Care Act or via Medicaid based on their income."
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_193106755
Bright komt donderdag getuigen.

kylegriffin1 twitterde op woensdag 13-05-2020 om 18:25:03 Breaking via Axios: Dr. Rick Bright is expected to testify that the Trump admin was unprepared for the coronavirus, and that the U.S. could face the "darkest winter in modern history" if it doesn't develop a national coordinated response.
https://t.co/qhSSfvYrvN reageer retweet
kylegriffin1 twitterde op woensdag 13-05-2020 om 18:30:03 Dr. Rick Bright will testify that HHS "missed early warning signals" and "forgot important pages from our pandemic playbook," early on -- but that "for now, we need to focus on getting things right going forward." https://t.co/koOBDiGyoQ reageer retweet
kylegriffin1 twitterde op woensdag 13-05-2020 om 18:45:03 Dr. Bright will testify he urged HHS to ramp up production of
masks, respirators and medical supplies as far back as January.

Those warnings were dismissed, Bright says, and he was "cut out of key high-level meetings to combat COVID-19." https://t.co/koOBDiGyoQ reageer retweet


[ Bericht 26% gewijzigd door Kijkertje op 13-05-2020 18:46:05 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator woensdag 13 mei 2020 @ 18:37:37 #83
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193106865
quote:
6s.gif Op woensdag 13 mei 2020 18:26 schreef Kijkertje het volgende:
Sen. John Cornyn: Gelukkig hebben we de ACA nog. Hypocrite much :')

ThePlumLineGS twitterde op woensdag 13-05-2020 om 17:42:47 Huh. GOP Senator John Cornyn now says it's "good news" that people who lose health coverage amid the Trump Depression have access to Obamacare.

Good catch by @:stevebenen: https://t.co/mKCrnpKz0I

I would add, however, that this makes Trump's position even more untenable: https://t.co/r1yNZEF6fw reageer retweet
[..]

Vooral omdat toegang tot de ACA door Trump geblokkeerd is en hij weigert de exchanges te openen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193106888
quote:
6s.gif Op woensdag 13 mei 2020 18:26 schreef Kijkertje het volgende:
Sen. John Cornyn: Gelukkig hebben we de ACA nog. Hypocrite much :')

ThePlumLineGS twitterde op woensdag 13-05-2020 om 17:42:47 Huh. GOP Senator John Cornyn now says it's "good news" that people who lose health coverage amid the Trump Depression have access to Obamacare.

Good catch by @:stevebenen: https://t.co/mKCrnpKz0I

I would add, however, that this makes Trump's position even more untenable: https://t.co/r1yNZEF6fw reageer retweet
[..]

Ach ja, het gros van zijn achterban weet toch niet dat de ACA eigenlijk hetzelfde als Obamacare is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193107146
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:41 schreef speknek het volgende:

En het Witte Huis wil dat het CDC Covid-19 doden naar beneden bij gaat stellen:

ErinBanco twitterde op woensdag 13-05-2020 om 15:10:12 NEW w/⁦@:swin24⁩

Trump and members of his task force are pushing the CDC to change how the the agency works with states to count covid19 deaths.They’re pushing for revisions that could lead to far fewer deaths being counted than originally reported
https://t.co/oNDKwh4lup reageer retweet
En Birx helpt weer eens een handje -O-

ErinBanco twitterde op woensdag 13-05-2020 om 15:11:44 Birx has urged CDC officials to exclude from coronavirus death count reporting some of those individuals who either do not have confirmed lab results and are presumed positive or who have the virus and may not have died as a direct result of it
https://t.co/oNDKwh4lup reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 13 mei 2020 @ 19:08:04 #86
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193107361
quote:
2s.gif Op woensdag 13 mei 2020 18:31 schreef Kijkertje het volgende:
Bright komt donderdag getuigen.

kylegriffin1 twitterde op woensdag 13-05-2020 om 18:25:03 Breaking via Axios: Dr. Rick Bright is expected to testify that the Trump admin was unprepared for the coronavirus, and that the U.S. could face the "darkest winter in modern history" if it doesn't develop a national coordinated response.
https://t.co/qhSSfvYrvN reageer retweet
kylegriffin1 twitterde op woensdag 13-05-2020 om 18:30:03 Dr. Rick Bright will testify that HHS "missed early warning signals" and "forgot important pages from our pandemic playbook," early on -- but that "for now, we need to focus on getting things right going forward." https://t.co/koOBDiGyoQ reageer retweet
kylegriffin1 twitterde op woensdag 13-05-2020 om 18:45:03 Dr. Bright will testify he urged HHS to ramp up production of
masks, respirators and medical supplies as far back as January.

Those warnings were dismissed, Bright says, and he was "cut out of key high-level meetings to combat COVID-19." https://t.co/koOBDiGyoQ reageer retweet
ik heb mijn familie al verteld dat in absoluut niet van plan ben om naar de VS te reizen dit najaar. Het frappante was dat ze me vroegen; waarom niet?? Ik stuurde ze de een getal: 70.000 doden in de VS, maar dat was aan het begin van de week. dat nummer kan nu bijgesteld worden. -O-
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_193107362
quote:
15s.gif Op woensdag 13 mei 2020 18:58 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

En Birx helpt weer eens een handje -O-

ErinBanco twitterde op woensdag 13-05-2020 om 15:11:44 Birx has urged CDC officials to exclude from coronavirus death count reporting some of those individuals who either do not have confirmed lab results and are presumed positive or who have the virus and may not have died as a direct result of it
https://t.co/oNDKwh4lup reageer retweet
Nou ja de eerste is op zich in lijn met hoe veel andere landen rapporteren, maar het tweede is dan weer vrij ongebruikelijk.

Maar ja, het blijft inderdaad treurig dat het gewoon vanwege politieke druk is en er geen rationele afweging aan ten grondslag ligt.

Maar goed, uiteindelijk zie je achteraf wel terug in de oversterfte wat het echte effect geweest is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193107395
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 19:08 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

ik heb mijn familie al verteld dat in absoluut niet van plan ben om naar de VS te reizen dit najaar. Het frappante was dat ze me vroegen; waarom niet?? Ik stuurde ze de een getal: 70.000 doden in de VS, maar dat was aan het begin van de week. dat nummer kan nu bijgesteld worden. -O-
Dat lijkt me ook een wat vreemde reden. Vooralsnog is de sterfte per inwoner in de VS lager dan hier. Bovendien zijn er hele gebieden waar sterfte en aantal gevallen zelfs gewoon heel laag liggen. Het probleem lijkt me eerder dat waar hier in ieder geval de eerste golf redelijk onder controle lijkt dit voor de VS nog zeker niet opgaat.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193107409
Nog zo'n licht. Die richtlijnen maken ook inbreuk op religieuze rechten! Schande! ;(

Filmpje:
atrupar twitterde op woensdag 13-05-2020 om 16:44:01 .@SenatorBraun on Schumer resolution demanding CDC guidelines for reopening the country be released: "Are we really going to let the CDC shutter the economy a second time, like the did with testing, by dictating overly prescriptive guidelines?" https://t.co/sOGGtp0m32 reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_193107511
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 19:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou ja de eerste is op zich in lijn met hoe veel andere landen rapporteren, maar het tweede is dan weer vrij ongebruikelijk.

Maar ja, het blijft inderdaad treurig dat het gewoon vanwege politieke druk is en er geen rationele afweging aan ten grondslag ligt.

Maar goed, uiteindelijk zie je achteraf wel terug in de oversterfte wat het echte effect geweest is.
Het ging me ook vooral om het feit dat Birx (itt Fauci) alweer probeert het Trump zoveel mogelijk naar de zin te maken. Teleurstellend.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 13 mei 2020 @ 19:18:51 #91
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193107562
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 19:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook een wat vreemde reden. Vooralsnog is de sterfte per inwoner in de VS lager dan hier. Bovendien zijn er hele gebieden waar sterfte en aantal gevallen zelfs gewoon heel laag liggen. Het probleem lijkt me eerder dat waar hier in ieder geval de eerste golf redelijk onder controle lijkt dit voor de VS nog zeker niet opgaat.
Die rooskleurige cijfers gaan niet op voor Broward County (vrij dicht waar Trump woont) waar een deel van mijn familie woont. een ander deel woont in Louisville, ook al in zo'n roekeloze staat
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_193107603
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 19:18 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Die rooskleurige cijfers gaan niet op voor Broward County (vrij dicht waar Trump woont) waar een deel van mijn familie woont. een ander deel woont in Louisville, ook al in zo'n roekeloze staat
Dat kan, maar dat is al een heel ander verhaal dat "meer dan 70.000 doden". Dergelijke absolute aantallen erbij slepen slaat niet echt ergens op als je wilt praten over risico's van besmetting.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 13 mei 2020 @ 19:21:22 #93
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193107608
quote:
14s.gif Op woensdag 13 mei 2020 19:16 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Het ging me ook vooral om het feit dat Birx (itt Fauci) alweer probeert het Trump zoveel mogelijk naar de zin te maken. Teleurstellend.
elke despoot heeft zijn Göebbels nodig...
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_193107627
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 19:18 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Die rooskleurige cijfers gaan niet op voor Broward County (vrij dicht waar Trump woont) waar een deel van mijn familie woont. een ander deel woont in Louisville, ook al in zo'n roekeloze staat
Bovendien lijkt me reizen op dit moment ook nog niet echt aan te raden? Ik zou het risico ook niet nemen :N
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 13 mei 2020 @ 19:25:51 #95
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193107692
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 19:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat kan, maar dat is al een heel ander verhaal dat "meer dan 70.000 doden". Dergelijke absolute aantallen erbij slepen slaat niet echt ergens op als je wilt praten over risico's van besmetting.
het risico is levensgroot aanwezig. (mijn vriendin zit in een risicogroep, ze is net uit een chemokuur gekomen) ik heb niet voor niets een aantal maanden alles er aan gedaan om haar voor een besmetting te behouden om dit in de VS te laten verprutsen omdat er een boel imbecielen rondlopen die alleen maar denken aan hun welvaart maar niet aan hun gezondheid.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_193107814
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 19:25 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

het risico is levensgroot aanwezig. (mijn vriendin zit in een risicogroep, ze is net uit een chemokuur gekomen) ik heb niet voor niets een aantal maanden alles er aan gedaan om haar voor een besmetting te behouden om dit in de VS te laten verprutsen omdat er een boel imbecielen rondlopen die alleen maar denken aan hun welvaart maar niet aan hun gezondheid.
Nogmaals, ik zeg niet dat er geen risico is. Ik zeg dat een absoluut aantal doden daarvoor geen indicatie is. Juist de lokale situatie zoals je die beschrijft is hetgeen waar je rekening mee moet houden, maar enkel een absoluut aantal doden roepen zegt echt niets.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193107912
OMG! Hoe verzinnen ze het! Na maanden gekleuter en gelanterfant krijgen we nu 'Operation Warp Speed' :X

Filmpje:
WhiteHouse twitterde op woensdag 13-05-2020 om 18:22:17 President @realDonaldTrump has launched Operation Warp Speed: an historic push to bring Coronavirus vaccines, therapeutics, and diagnostics to the American people in record time.

More from @SecAzar: https://t.co/8MCQMDumnn reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 13 mei 2020 @ 19:35:26 #98
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_193107959
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 19:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nogmaals, ik zeg niet dat er geen risico is. Ik zeg dat een absoluut aantal doden daarvoor geen indicatie is. Juist de lokale situatie zoals je die beschrijft is hetgeen waar je rekening mee moet houden, maar enkel een absoluut aantal doden roepen zegt echt niets.
Ik weet precies wat de lokale instelling is. Het gros heeft maar een beperkte notie hoe het wereldbeeld er uit ziet . Absolute getallen komen bij ze over, dat weet ik uit ervaring. Dat is de reden waarom ze zo verzot zijn op baseball en beursberichten in de krant. ze geilen op dit soort absolute getallen. Je bent blijkbaar nooit in de states geweest zeker?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_193108035
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 19:35 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ik weet precies wat de lokale instelling is. Het gros heeft maar een beperkte notie hoe het wereldbeeld er uit ziet . Absolute getallen komen bij ze over, dat weet ik uit ervaring. Dat is de reden waarom ze zo verzot zijn op baseball en beursberichten in de krant. ze geilen op dit soort absolute getallen. Je bent blijkbaar nooit in de states geweest zeker?
Je zit op een Nederlandstalig forum, niet in de VS. Verder draaien beurzen en baseball helemaal niet om absolute getallen, maar om relatieve getallen. Batting averages, koersstijgingen in percentages, dat soort zaken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193108123
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 19:10 schreef Monolith het volgende:
Bovendien zijn er hele gebieden waar sterfte en aantal gevallen zelfs gewoon heel laag liggen. Het probleem lijkt me eerder dat waar hier in ieder geval de eerste golf redelijk onder controle lijkt dit voor de VS nog zeker niet opgaat.
Het lijkt me sowieso verschrikkelijk lastig om binnen een federatie met toch vrij autonome staten de aanpak van zo'n epidemie te moeten aansturen, juist door de lokale diversiteit die je benoemt. Dat lijkt me balanceren moeten worden op een combinatie tussen technocratisch het landelijke plaatje bestieren en ondertussen vijftig emoties beteugelen. Nou goed, gelukkig is er een groot leider die dat wel kan.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')