abonnement Unibet Coolblue
pi_193069164
Uitgerekende data:

14 juni: CosPhi (meisje)
27 juni: madam-april (meisje)

14 juli: Nolita (meisje)
24 juli: Queens (jongen)
30 juli: wolfrolf (jongen)

1 augustus: ***Sunshine1982*** (jongen)
6 augustus: Hilmo (jongen)
11 augustus: Toekito (meisje)
30 augustus: NicolasJoy (meisje)

10 september: Miezziej (jongen)
14 september: Michelangela
17 september: Seven. (jongen)
21 september: Ggirl
26 september: Smart_ass (meisje)

5 oktober: Kleurdoos (meisje jongen)
5 oktober: ***SQ en bleiblei***
9 oktober: Peejtur
10 oktober: LittleTeaCup
27 oktober: MaJo

4 november: PKM
20 november: D.U.M.A.N.
26 november: Wolken
29 november: Donna

1 december: Gaddle

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 14-05-2020 11:32:23 ]
lekker faxen heel de dag echt genot
  maandag 11 mei 2020 @ 18:36:17 #2
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193069347
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 18:17 schreef SQ het volgende:
Echo was goed! Alles er op en er aan!
Wel een verlegen kind, want het hield steeds 2 armen voor het gezicht :D
Wat fijn SQ! Veel beweging?

Geslacht willen jullie niet weten, toch?
Resistance is futile.
  maandag 11 mei 2020 @ 18:47:21 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_193069481
quote:
17s.gif Op maandag 11 mei 2020 18:36 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat fijn SQ! Veel beweging?

Geslacht willen jullie niet weten, toch?
Ja, vooral veel wegdraaien voor de camera :')
Geslacht willen we inderdaad niet weten dit keer, dus ik moest zelf ook af en toe wegkijken :D
disclaimer
pi_193069790
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 18:17 schreef SQ het volgende:
Echo was goed! Alles er op en er aan!
Wel een verlegen kind, want het hield steeds 2 armen voor het gezicht :D
Wat fijn SQ! En iedereen bedankt voor de reacties over de cosleeper, heb ik zeker wat aan. Vriendlief had blijkbaar al zoiets in de baby registry gegooid :@ :').

Ik heb vanochtend de 20-weken echo gehad, en alles was goed! *O* Ook hier lag de placenta voor, dus dat verklaart wel waarom ik haar nog niet echt heb gevoeld. Oh en ze ligt dus in stuit. Dat voorgevoel had ik dus al :') , maar ik ben pas 20 weken dus ze heeft nog alle tijd om te draaien!
pi_193070027
Fijn SQ *O*
  maandag 11 mei 2020 @ 19:35:52 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_193070207
quote:
17s.gif Op maandag 11 mei 2020 19:05 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Wat fijn SQ! En iedereen bedankt voor de reacties over de cosleeper, heb ik zeker wat aan. Vriendlief had blijkbaar al zoiets in de baby registry gegooid :@ :').

Ik heb vanochtend de 20-weken echo gehad, en alles was goed! *O* Ook hier lag de placenta voor, dus dat verklaart wel waarom ik haar nog niet echt heb gevoeld. Oh en ze ligt dus in stuit. Dat voorgevoel had ik dus al :') , maar ik ben pas 20 weken dus ze heeft nog alle tijd om te draaien!
Met 20 weken draaien ze nog alle kanten op hoor ;) fijn dat alles ook bij jullie goed was!
disclaimer
pi_193070443
Fijn dat jullie 20 weken echos goed waren!! Babyloop huur ik cosleeper trouwens.

Vandaag eerste groei echo met 27 weken nu. Helaas, baby is weer groot... Arm en hoofd waren iets boven gemiddeld, maar buik was groter dan groot. 1 tot 2 weken voor op groei. Ze belde de gyn om te overleggen. Noemde ze p97... Dat klinkt erg veel. Ze begon over toch weer suikertest. Gyn zei, vorige test twee weken geleden, geef die vrouw wat rust. Prima. Maar bij 32 weken zou ik pas weer groei echo en dan wordt de suikertest minder betrouwbaar (hoe meer weken zwanger, hoe groter kans op uitslag suikerziekte). Ik zat daar enorm mee, bijna huilen. Helemaal toen ze zei vaak vingerprikken doen. Echt ik heb paniek daarvoor (prikfobie ook gehad). De zo ontspannen zwangerschap zonder angsten, gaat dan volledig op de kop. VK dacht fijn mee, nu over drie weken (met 30 weken) weer groei echo en kijken hoe dan verder. Heb al bedacht dat als het niet afbuigt, ik zelf wil gaan letten op suiker en dat ga ik nu al beetje doen al eet ik best geregeld een ijsje en hagelslag. VK zei ik denk niet dat je het hebt. Geen enorme dorst, zijn beide groot, in de familie ook alleen grote baby's, suikertest was dikke prima. Ze zei jullie maken gewoon grote baby's denk ik. Denk het zelf ook. Wil dan niet dat gedoe en stress erbij. Ijzer en bloeddruk dikke prima en lengte ook 27,5 cm op buik gemeten. Man gaat over drie weken dan ook mee. Oh ja ze zei ik verwacht een 4 kilo baby. Top, dan gaat die er met 40 weken uit. Wel at baby zijn tenen op, hij had tenen vast en in de mond O+ ik ben ook zo blij dat we nu gewoon weten van grote baby ipv bij eruit persen erachter komen.
pi_193071059
Fijn van de goede echo's @SQ en @Smart_ass ! O+
pi_193071070
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 19:48 schreef Hilmo het volgende:
Fijn dat jullie 20 weken echos goed waren!! Babyloop huur ik cosleeper trouwens.

Vandaag eerste groei echo met 27 weken nu. Helaas, baby is weer groot... Arm en hoofd waren iets boven gemiddeld, maar buik was groter dan groot. 1 tot 2 weken voor op groei. Ze belde de gyn om te overleggen. Noemde ze p97... Dat klinkt erg veel. Ze begon over toch weer suikertest. Gyn zei, vorige test twee weken geleden, geef die vrouw wat rust. Prima. Maar bij 32 weken zou ik pas weer groei echo en dan wordt de suikertest minder betrouwbaar (hoe meer weken zwanger, hoe groter kans op uitslag suikerziekte). Ik zat daar enorm mee, bijna huilen. Helemaal toen ze zei vaak vingerprikken doen. Echt ik heb paniek daarvoor (prikfobie ook gehad). De zo ontspannen zwangerschap zonder angsten, gaat dan volledig op de kop. VK dacht fijn mee, nu over drie weken (met 30 weken) weer groei echo en kijken hoe dan verder. Heb al bedacht dat als het niet afbuigt, ik zelf wil gaan letten op suiker en dat ga ik nu al beetje doen al eet ik best geregeld een ijsje en hagelslag. VK zei ik denk niet dat je het hebt. Geen enorme dorst, zijn beide groot, in de familie ook alleen grote baby's, suikertest was dikke prima. Ze zei jullie maken gewoon grote baby's denk ik. Denk het zelf ook. Wil dan niet dat gedoe en stress erbij. Ijzer en bloeddruk dikke prima en lengte ook 27,5 cm op buik gemeten. Man gaat over drie weken dan ook mee. Oh ja ze zei ik verwacht een 4 kilo baby. Top, dan gaat die er met 40 weken uit. Wel at baby zijn tenen op, hij had tenen vast en in de mond O+ ik ben ook zo blij dat we nu gewoon weten van grote baby ipv bij eruit persen erachter komen.
Maar uit de vorige suikertest is dus niets gebleken? Kan dat zich op elk moment in de zwangerschap nog ontwikkelen dan, want anders zou je toch denken dat dat al wel positief geweest moest zijn? En misschien gewoon een groeispurt en groeit ie straks even wat minder hard! Hopelijk inderdaad gewoon een grote baby!
  maandag 11 mei 2020 @ 20:24:58 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_193071300
Hilmo, wat naar, voel je je nu wel wat rustiger?
Een paar weken kan idd zomaar veel verschil maken, of een baby met 39 weken of met 42 komt scheelt zo een pond.
Fijn dat ze meedenken!

Het zou ook raar zijn als je nu ineens een gemiddelde baby kreeg toch?

Mijn baby is anatomisch ook hetzelfde als mijn vorige 2. Dik buikje, korte beentjes en langwerpige schedel :')
disclaimer
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 20:35:59 #11
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193071537
Wat fijn SQ en Smart-Ass! Het blijven toch spannende echo’s. Lijkt me wel fantastisch om een half uur naar de baby te spieken als alles gewoon goed is O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_193071560
@Hilmo vorige week hadden VK en ik mijn suikertest besproken en ze zei dat een suikerbaby echt niet heel veel groter wordt ten opzichte van een 'gewone' baby. Volgens haar zou een suikerbaby max. 100 gram meer wegen bij de geboorte. Ze zei ook dat zwangerschapsuiker vooral nadelig kan zijn voor de moeder omdat je toch kans hebt om na de zwangerschap diabetes te blijven houden.

Op je suiker letten kan nooit kwaad :) Mocht je tips willen, ik heb hier nog een dieet liggen van mijn vk.

Ik vraag me trouwens af wanneer ik een groei echo heb. Is dat een standaard iets?
pi_193071905
Smart, ja klopt toen twee weken geleden kwamen goede nette scores uit suikertest maar het kan nog ontstaan in de periode tussen toen en nu...

Sq, ben gaan googlen op grote buik en nu niet echt rustiger :X keizersneden, een tweede die vaak groter is dan de eerste (wist ik niet), diëten die ik vind op internet zijn niet zo zorgwekkend, staat gewoon hagelslag tussen, en suikervrije ranja, chocomelk, crackers, nootjes, maar ook de meest gekke dingen. Geen suiker in thee, dat soort dingen doe ik al goed. Sun, als je die lijst voor me hebt, graag! Ik let er liever nu al wat op.
Gemiddelde baby had ik idd niet zo verwacht maar vind het ook wel heel spannend nu zo. Ik wil zo graag geen gedoe met bevalling, in vruchtwater poepen, schouders te groot, risico op keizersnede, geen opname achteraf. Gewoon bevallen en naar huis. Dat maakt me nu wel wat angstig, dat is mijn grootste wens. Beetje groot prima maar als het maar geen gedoe wordt. Inleiding is mijn VK niet direct voorstander van, ik lees ook dingen over 38/39 weken inleiden maar daar krijg ik geen steun in denk ik vanuit VK.

Goed om dat te weten sun! Had jij nu wel of niet zw. Diabetes? De eerste groei echo zou je nu moeten hebben. 28 weken zo, de volgende 32 weken. Zou eens vragen dan waar die blijft haha. Ik begon er ook zelf over. Tenminste als je zwangerschaps diabetes hebt, of grote indicatie. Anders krijg je ze niet idd.

[ Bericht 3% gewijzigd door Hilmo op 11-05-2020 21:00:09 ]
  maandag 11 mei 2020 @ 20:54:13 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_193071981
Het gaat ook denk ik vooral om wat jij graag wil, niet om wat jouw verloskundige graag wil. Als jij je safer voelt bij een inleiding met 39 weken zou dat gezien jouw vorige ervaring toch wel bespreekbaar moeten zijn?
disclaimer
  maandag 11 mei 2020 @ 20:57:24 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_193072036
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 20:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
@:Hilmo vorige week hadden VK en ik mijn suikertest besproken en ze zei dat een suikerbaby echt niet heel veel groter wordt ten opzichte van een 'gewone' baby. Volgens haar zou een suikerbaby max. 100 gram meer wegen bij de geboorte. Ze zei ook dat zwangerschapsuiker vooral nadelig kan zijn voor de moeder omdat je toch kans hebt om na de zwangerschap diabetes te blijven houden.

Op je suiker letten kan nooit kwaad :) Mocht je tips willen, ik heb hier nog een dieet liggen van mijn vk.

Ik vraag me trouwens af wanneer ik een groei echo heb. Is dat een standaard iets?
Nee is niet standaard. Ik krijg ze ook trouwens vanwege grote babies, maar vind dat verder niet zo heel spannend.

MaJo, zo'n echo is wel voornamelijk medische dwarsdoorsnedes maken. Ik heb 40 minuten naar plakjes baby gekeken en 3 minuten naar het gezichtje (wat niet zichtbaar was, wel héél veel handjes gezien :'))
disclaimer
pi_193072057
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 20:51 schreef Hilmo het volgende:
Smart, ja klopt toen twee weken geleden kwamen goede nette scores uit suikertest maar het kan nog ontstaan in de periode tussen toen en nu...

Sq, ben gaan googlen op grote buik en nu niet echt rustiger :X keizersneden, een tweede die vaak groter is dan de eerste (wist ik niet), diëten die ik vind op internet zijn niet zo zorgwekkend, staat gewoon hagelslag tussen, en suikervrije ranja, chocomelk, crackers, nootjes, maar ook de meest gekke dingen. Geen suiker in thee, dat soort dingen doe ik al goed. Sun, als je die lijst voor me hebt, graag! Ik let er liever nu al wat op.
Gemiddelde baby had ik idd niet zo verwacht maar vind het ook wel heel spannend nu zo. Ik wil zo graag geen gedoe met bevalling, in vruchtwater poepen, schouders te groot, risico op keizersnede, geen opname achteraf. Gewoon bevallen en naar huis. Dat maakt me nu wel wat angstig, dat is mijn grootste wens. Beetje groot prima maar als het maar geen gedoe wordt. Inleiding is mijn VK niet direct voorstander van, ik lees ook dingen over 38/39 weken inleiden maar daar krijg ik geen steun in denk ik vanuit VK.

Goed om dat te weten sun! Had jij nu wel of niet zw. Diabetes? De eerste groei echo zou je nu moeten hebben. 28 weken zo, de volgende 32 weken. Zou eens vragen dan waar die blijft haha. Ik begon er ook zelf over.
Hm ik ben net met bijna 28 weken geweest, alleen hartje beluisterd... Volgende afspraak is over 3 weken. Ik zal eens vragen ja!

Heb het net niet, maar volgens VK was er niks om me zorgen over te maken. Volgens haar werkt het beter als je gewoon in een ontspannen modus let op wat je eet. Zoals zij dat zei: 'Gewoon je gezonde verstand gebruiken met eten en drinken, zoals je dat altijd moet doen'. Af en toe een zoetigheidje mag best, maar niet elke dag. En zo is het eigenlijk ook als je niet zwanger bent toch :) Volgens haar is een dieet een kwestie van moeten en dat is niet goed tijdens de zwangerschap, van moeten kring je stress. Ok, het klinkt op zich wel logisch :D
pi_193072060
Sq, Ja is ook zo. Als de andere echo's er ook wat op wijzen, dan wil ik daar vaker met ze over spreken. Is misschien nu nog wat vroeg om dat te eisen. Vind ergens dat hele traject ook wat spannend, kan het zelf nog niet goed tegen elkaar afwegen.

Ah sun, dan krijg je ze niet denk ik. Er moet wel reden voor zijn namelijk. Het is niet standaard die groei echo's. Gelukkig dat je het net niet hebt!!
En inderdaad, dat zou mijn manier van doen dan ook zijn maar hopelijk ook die van de VK (heb er vier en ze zijn nogal verschillend).
pi_193072123
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 20:57 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee is niet standaard. Ik krijg ze ook trouwens vanwege grote babies, maar vind dat verder niet zo heel spannend.

MaJo, zo'n echo is wel voornamelijk medische dwarsdoorsnedes maken. Ik heb 40 minuten naar plakjes baby gekeken en 3 minuten naar het gezichtje (wat niet zichtbaar was, wel héél veel handjes gezien :'))
Ik ben er toch wel benieuwd naar eigenlijk :) Noor was bij de geboorte 4265 gram. Nu lees ik dat jongetjes vaak zwaarder wegen dan meisjes bij de bevalling. Wat is jouw ervaring?
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 21:03:54 #19
382129 crew  Donna
pi_193072164
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 20:58 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hm ik ben net met bijna 28 weken geweest, alleen hartje beluisterd... Volgende afspraak is over 3 weken. Ik zal eens vragen ja!

Heb het net niet, maar volgens VK was er niks om me zorgen over te maken. Volgens haar werkt het beter als je gewoon in een ontspannen modus let op wat je eet. Zoals zij dat zei: 'Gewoon je gezonde verstand gebruiken met eten en drinken, zoals je dat altijd moet doen'. Af en toe een zoetigheidje mag best, maar niet elke dag. En zo is het eigenlijk ook als je niet zwanger bent toch :) Volgens haar is een dieet een kwestie van moeten en dat is niet goed tijdens de zwangerschap, van moeten kring je stress. Ok, het klinkt op zich wel logisch :D
Sorry, maar ik krijg uit je berichten een beetje het idee dat je VK geen idee heeft wat zwangerschapsdiabetes precies is. Dat gaat namelijk niet over zoetigheid of je gezonde verstand gebruiken. Brood is toch ook iets wat je normaal eet met gezond verstand? Zit bomvol koolhydraten. Ik kon in m'n vorige zwangerschap niet eens 1 boterham eten of ik had een waarde van boven de 8.
En als zwangerschapsdiabetes onopgemerkt blijft en je glucose is dag in dag uit veel te hoog, dan heeft dat in the end wel iets meer invloed op de baby dan mogelijk een 100gram te zwaar.
Het verschil met aangetoonde zwangerschapsdiabetes zal vast maar 100gram meer zijn dan wat het anders geweest was, dat geloof ik meteen. Maar dan volgt de zwangere een dieet of spuit insuline om erger te voorkomen.
Vorige week toen het hier over ging zei je dat ook van je VK en toen kreeg ik al het idee dat ze echt geen idee heeft. Het moest me toch even van het hart. :D

Mijn VK heeft dat trouwens ook niet hoor, om een beetje nuance aan te brengen. Daar zijn diabetes verpleegkundigen voor.
  maandag 11 mei 2020 @ 21:08:41 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_193072249
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 21:01 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik ben er toch wel benieuwd naar eigenlijk :) Noor was bij de geboorte 4265 gram. Nu lees ik dat jongetjes vaak zwaarder wegen dan meisjes bij de bevalling. Wat is jouw ervaring?
Ah was zij ook zo zwaar? En met welke termijn was dat?

Dochter kwam met 40.0 en was 3995, P95
Zoon kwam met 41.2 en was 4320, P70

Tweede kindjes zijn vaak zwaarder en jongetjes ook. Ik zou het dan toch eens vragen aan je verloskundige.
disclaimer
pi_193072259
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 21:03 schreef Donna het volgende:

[..]

Sorry, maar ik krijg uit je berichten een beetje het idee dat je VK geen idee heeft wat zwangerschapsdiabetes precies is. Dat gaat namelijk niet over zoetigheid of je gezonde verstand gebruiken. Brood is toch ook iets wat je normaal eet met gezond verstand? Zit bomvol koolhydraten. Ik kon in m'n vorige zwangerschap niet eens 1 boterham eten of ik had een waarde van boven de 8.
En als zwangerschapsdiabetes onopgemerkt blijft en je glucose is dag in dag uit veel te hoog, dan heeft dat in the end wel iets meer invloed op de baby dan mogelijk een 100gram te zwaar.
Het verschil met aangetoonde zwangerschapsdiabetes zal vast maar 100gram meer zijn dan wat het anders geweest was, dat geloof ik meteen. Maar dan volgt de zwangere een dieet of spuit insuline om erger te voorkomen.
Vorige week toen het hier over ging zei je dat ook van je VK en toen kreeg ik al het idee dat ze echt geen idee heeft. Het moest me toch even van het hart. :D

Mijn VK heeft dat trouwens ook niet hoor, om een beetje nuance aan te brengen. Daar zijn diabetes verpleegkundigen voor.
Daarom zou ik ook wel graag een groeiecho willen. Sommige dingen klinken plausibel en andere dingen weer minder. Ik snap wat je bedoeld :) Het moeilijke aan zwangerschapsdiabetes is (als ik het goed begrepen heb) dat niet iedereen een hoge suiker waarde krijgt van bijvoorbeeld brood. Sommigen kunnen brood goed hebben, maar krijgen het weer van zuivel. Volgens mij is het best een complex iets :)
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 21:18:39 #22
382129 crew  Donna
pi_193072438
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 21:09 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Daarom zou ik ook wel graag een groeiecho willen. Sommige dingen klinken plausibel en andere dingen weer minder. Ik snap wat je bedoeld :) Het moeilijke aan zwangerschap diabetes is (als ik het goed begrepen heb) dat niet iedereen een hoge suiker waarde krijgt van bijvoorbeeld brood. Sommigen kunnen brood goed hebben, maar krijgen het weer van zuivel. Volgens mij is het best een complex iets :)
Ja ik snap dat je dat wilt dan inderdaad.

En wat je omschrijft klopt precies, dat het complex is.
Ik kon bijna een complete pizza van Domino's hebben en dan prikte ik 1 uur na de maaltijd een 7 (max. mocht 7.8 zijn) terwijl 1 volkoren boterham met beleg mij een waarde van boven de 8 opleverde. Terwijl een pizza echt veel meer koolhydraten bevat. Afbakbroodjes waren ook verboden terrein haha, 1 was dan al een probleem. Terwijl ik wel 5 crackers kon eten (waar dan weer meer koolhydraten in zaten dan dat ene afbakbroodje). Je lichamelijk gestel, het moment op de dag waarop je het eet, wat je drinkt (goed water drinken zorgt voor een lagere waarde), beweegt (koolhydraten verbranden zorgt natuurlijk voor een lagere waarde) en wat je er bij eet speelt ook heel erg mee (je waarde zakt sneller als je boter op je brood hebt, die vetten breken de koolhydraten sneller af, al merkte ik geen verschil haha).
Ik kon wel 'veel' zuivel hebben. Ook chocolademelk. Aardappels waren weer uit den boze, terwijl pasta best goed ging (ook daar geldt dat pasta over het algemeen meer koolhydraten bevat dan aardappels, dus totaal niet logisch).

Het is in het begin dus ook echt een puzzel waar je lichaam op reageert. En dat kan dan dus best je 'gezonde verstand' eetpatroon zijn wat roet in het eten gooit.
Ik ben eigenlijk ook wel voor meer voorlichting voor VK's. Mijn VK zei ook; zijn je waardes goed? Ja hoor. Ja gewoon gezond eten he?
En dat was het dan. De diabetes vpk was echt wel een stukkie strenger. Terwijl je juist zou denken dat de VK ook streng moet zijn, zij moeten tenslotte die baby in de gaten houden.
pi_193072654
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 21:18 schreef Donna het volgende:

[..]

Ja ik snap dat je dat wilt dan inderdaad.

En wat je omschrijft klopt precies, dat het complex is.
Ik kon bijna een complete pizza van Domino's hebben en dan prikte ik 1 uur na de maaltijd een 7 (max. mocht 7.8 zijn) terwijl 1 volkoren boterham met beleg mij een waarde van boven de 8 opleverde. Terwijl een pizza echt veel meer koolhydraten bevat. Afbakbroodjes waren ook verboden terrein haha, 1 was dan al een probleem. Terwijl ik wel 5 crackers kon eten (waar dan weer meer koolhydraten in zaten dan dat ene afbakbroodje). Je lichamelijk gestel, het moment op de dag waarop je het eet, wat je drinkt (goed water drinken zorgt voor een lagere waarde), beweegt (koolhydraten verbranden zorgt natuurlijk voor een lagere waarde) en wat je er bij eet speelt ook heel erg mee (je waarde zakt sneller als je boter op je brood hebt, die vetten breken de koolhydraten sneller af, al merkte ik geen verschil haha).
Ik kon wel 'veel' zuivel hebben. Ook chocolademelk. Aardappels waren weer uit den boze, terwijl pasta best goed ging (ook daar geldt dat pasta over het algemeen meer koolhydraten bevat dan aardappels, dus totaal niet logisch).

Het is in het begin dus ook echt een puzzel waar je lichaam op reageert. En dat kan dan dus best je 'gezonde verstand' eetpatroon zijn wat roet in het eten gooit.
Ik ben eigenlijk ook wel voor meer voorlichting voor VK's. Mijn VK zei ook; zijn je waardes goed? Ja hoor. Ja gewoon gezond eten he?
En dat was het dan. De diabetes vpk was echt wel een stukkie strenger. Terwijl je juist zou denken dat de VK ook streng moet zijn, zij moeten tenslotte die baby in de gaten houden.
Dat laatste klinkt me wel bekend in de oren. VK vond juist dat diabetes vpk (te) streng zijn. Weet je, met zo'n uitslag van 7.7 kan ik ook gewoon vrij weinig. Had ik een 7.8 of 7.9 gehaald, dan had ik de juiste hulp gekregen. Nu moet ik zelf een beetje aanmodderen met wat ik denk dat goed is.

Ik bel morgen even VK met verzoek van groeiecho. Bedankt Hilmo, dat je het ter sprake bracht (ookal is de uitkomst niet zo fijn :* )
pi_193072687
Donna wat klinkt dat complex :o en elke keer dus weer prikken om het effect te zien? :X :'( wat een ellende. Nog meer water drinken kan ik altijd doen, boter eet ik al geregeld, bewegen probeer ik, dat is dan iets.

Sun zou idd in jouw geval zeker vragen of ze wel die groei echo's willen doen. Vind die monitoring wel fijn. De nasleep er nu van iets minder.. ;) maar dat het bekeken wordt wel fijn. Ik ben maar vast begonnen met een lijstje van bespreekpunten of gedachten nav dit topic voor volgende keer. Ik moet denk ik mijn wensen voor een normale afloop beter verwoorden. Vind ook gek dat ze nooit hebben gezegd dat tweede kind vaak groter is.
  maandag 11 mei 2020 @ 22:01:11 #25
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193073231
quote:
17s.gif Op maandag 11 mei 2020 19:05 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Wat fijn SQ! En iedereen bedankt voor de reacties over de cosleeper, heb ik zeker wat aan. Vriendlief had blijkbaar al zoiets in de baby registry gegooid :@ :').

Ik heb vanochtend de 20-weken echo gehad, en alles was goed! *O* Ook hier lag de placenta voor, dus dat verklaart wel waarom ik haar nog niet echt heb gevoeld. Oh en ze ligt dus in stuit. Dat voorgevoel had ik dus al :') , maar ik ben pas 20 weken dus ze heeft nog alle tijd om te draaien!
Oh, fijn van je echo!

Komt vast goed, ik heb vandaag nog lopen googelen en uiteindelijk lig 3-7% van de kinderen nog in een stuit tegen te tijd dat de bevalling begint. De mijne lag zo'n beetje over dwars vorige week, ik mag hopen dat dat ook nog bijtrekt :')
Resistance is futile.
  maandag 11 mei 2020 @ 22:08:43 #26
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193073382
@Hilmo, wel ff een domper voor je, kan me voorstellen dat zulke dingen wel ff binnenkomen.

Maar wel übercute dat je kleine lekker met de voetjes bezig was O+
Resistance is futile.
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 22:18:20 #27
382129 crew  Donna
pi_193073599
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 21:28 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dat laatste klinkt me wel bekend in de oren. VK vond juist dat diabetes vpk (te) streng zijn. Weet je, met zo'n uitslag van 7.7 kan ik ook gewoon vrij weinig. Had ik een 7.8 of 7.9 gehaald, dan had ik de juiste hulp gekregen. Nu moet ik zelf een beetje aanmodderen met wat ik denk dat goed is.

Ik bel morgen even VK met verzoek van groeiecho. Bedankt Hilmo, dat je het ter sprake bracht (ookal is de uitkomst niet zo fijn :* )
Ja 7.7 is wel een rot uitslag wat dat betreft, kan ik me helemaal voorstellen. Je kan je nergens aan vast houden nu. Eigenlijk val je een beetje in het diepe.

Er zijn wel heel veel voedingsmiddelen ook die helemaal geen koolhydraten bevatten. Een stukje kaas, meeste (onbewerkte) vlees(waren), eieren, meeste groentes, bepaald fruit is laag in koolhydraten.

@Hilmo - Ja de eerste dagen/weken is echt trial and error, maar je leert er ook veel van en op een gegeven moment weet je wel ongeveer hoe het werkt. Ik moest wel anders eten, maar het voelde niet als een dieet (zeker niet met stress). Ik voelde me ook veel beter er door en ik at ook regelmatiger. :Y)
En lekker wandelen en water drinken.
pi_193076253
quote:
14s.gif Op maandag 11 mei 2020 22:01 schreef Seven. het volgende:

[..]

Oh, fijn van je echo!

Komt vast goed, ik heb vandaag nog lopen googelen en uiteindelijk lig 3-7% van de kinderen nog in een stuit tegen te tijd dat de bevalling begint. De mijne lag zo'n beetje over dwars vorige week, ik mag hopen dat dat ook nog bijtrekt :')
Jaaaa, super fijn! Was ook echt heel zenuwachtig hoewel ik niet precies weet waar het vandaan kwam. Denk combinatie van haar nog niet voelen en nog steeds niet echt een zichtbare buik hebben, haha. En ik ga er idd vanuit dat ze nog wel draait, maar anders zien we het tegen die tijd wel weer. Hahaha echt?! Lag er lekker bij dus! Bij de gynaecoloog hebben ze trouwens 24 september als due date staan, zitten we dus nog dichter bij elkaar! ;)
  dinsdag 12 mei 2020 @ 04:45:58 #29
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193076634
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 03:13 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Jaaaa, super fijn! Was ook echt heel zenuwachtig hoewel ik niet precies weet waar het vandaan kwam. Denk combinatie van haar nog niet voelen en nog steeds niet echt een zichtbare buik hebben, haha. En ik ga er idd vanuit dat ze nog wel draait, maar anders zien we het tegen die tijd wel weer. Hahaha echt?! Lag er lekker bij dus! Bij de gynaecoloog hebben ze trouwens 24 september als due date staan, zitten we dus nog dichter bij elkaar! ;)
Wedstrijdje doen? :7

Ik weet trouwens precies wanneer ik zwanger ben geraakt want donor inseminatie. Ik ben van 25 september eigen berekening naar 23 september naar 17 september gegaan.

Tijdens de SEO is me verteld dat hij aan de kleine kant is, maar prima binnen de marge. Ik denk persoonlijk dat mijn berekening gewoon beter klopt dan die van de termijnecho ;) . Dus ik hou er rekening dat het iets later wordt dan 17 september, UD is eerder rond de 24ste. En bij ons in de family produceren we kleine late baby'tjes :7 al wil ik me daar ook weer niet op vastpinnen (straks komt er een peuterformaat baby uit..!).
Resistance is futile.
pi_193077653
Vanochtend zette ik op een rijtje wat ik nou niet meer wil meemaken (couveuse, subtotaal reptuur, distocie, poepen in vruchtwater, geen baby hebben de eerste dagen) en wat ik wel wil. Moest er toen van huilen. Man begrijpt niet waar ik me druk om maak. Ik keek in verslag van gyn die ik had preventief om te bespreken hoe om te gaan als baby weer groot wordt. Was eenmalig gesprek want ben verder bij de VK. Daar staat: groei echo's vanaf 4 weken na SEO en elke 4 weken dan. Dat is dus nu al te laat begonnen. Daarnaast staat er AC groter dan p95 graag consult gyn voor meedenken en maken plan. Daar is nu niet over gerept. Ook staat er overweeg eerder inleiden bij macrosoom. Ben nu wat pissig op VK (leuk die hormonen) en heb meteen die tekst naar vk gemaild. Wat gaan ze daarmee doen? Ze heeft gister wel gebeld kort met hun, en het plan is voor nu bekend maar dat is een plan van drie weken. Pff ik draai door ;( sorry voor mijn 'gezeur'. Dacht ook nog na over wat sq zei en ja ik hoopte dit keer wel op een normale grootte baby, die normaal te tillen en te dragen is. Beetje kop in het zand misschien geweest...
  dinsdag 12 mei 2020 @ 09:04:58 #31
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193078157
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 08:16 schreef Hilmo het volgende:
Vanochtend zette ik op een rijtje wat ik nou niet meer wil meemaken (couveuse, subtotaal reptuur, distocie, poepen in vruchtwater, geen baby hebben de eerste dagen) en wat ik wel wil. Moest er toen van huilen. Man begrijpt niet waar ik me druk om maak. Ik keek in verslag van gyn die ik had preventief om te bespreken hoe om te gaan als baby weer groot wordt. Was eenmalig gesprek want ben verder bij de VK. Daar staat: groei echo's vanaf 4 weken na SEO en elke 4 weken dan. Dat is dus nu al te laat begonnen. Daarnaast staat er AC groter dan p95 graag consult gyn voor meedenken en maken plan. Daar is nu niet over gerept. Ook staat er overweeg eerder inleiden bij macrosoom. Ben nu wat pissig op VK (leuk die hormonen) en heb meteen die tekst naar vk gemaild. Wat gaan ze daarmee doen? Ze heeft gister wel gebeld kort met hun, en het plan is voor nu bekend maar dat is een plan van drie weken. Pff ik draai door ;( sorry voor mijn 'gezeur'. Dacht ook nog na over wat sq zei en ja ik hoopte dit keer wel op een normale grootte baby, die normaal te tillen en te dragen is. Beetje kop in het zand misschien geweest...
Ik wil je alleen even een dikke knuffel geven. :*
Protège moi de mes désirs.
pi_193078418
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 08:16 schreef Hilmo het volgende:
Vanochtend zette ik op een rijtje wat ik nou niet meer wil meemaken (couveuse, subtotaal reptuur, distocie, poepen in vruchtwater, geen baby hebben de eerste dagen) en wat ik wel wil. Moest er toen van huilen. Man begrijpt niet waar ik me druk om maak. Ik keek in verslag van gyn die ik had preventief om te bespreken hoe om te gaan als baby weer groot wordt. Was eenmalig gesprek want ben verder bij de VK. Daar staat: groei echo's vanaf 4 weken na SEO en elke 4 weken dan. Dat is dus nu al te laat begonnen. Daarnaast staat er AC groter dan p95 graag consult gyn voor meedenken en maken plan. Daar is nu niet over gerept. Ook staat er overweeg eerder inleiden bij macrosoom. Ben nu wat pissig op VK (leuk die hormonen) en heb meteen die tekst naar vk gemaild. Wat gaan ze daarmee doen? Ze heeft gister wel gebeld kort met hun, en het plan is voor nu bekend maar dat is een plan van drie weken. Pff ik draai door ;( sorry voor mijn 'gezeur'. Dacht ook nog na over wat sq zei en ja ik hoopte dit keer wel op een normale grootte baby, die normaal te tillen en te dragen is. Beetje kop in het zand misschien geweest...
Ach :* Ik ben benieuwd wat VK terug antwoordt, dit is natuurlijk niet fijn.

Overigens heb ik over 2 weken een groeiecho.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 11:39:17 #33
149959 SQ
snelle trees
pi_193080567
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 08:16 schreef Hilmo het volgende:
Vanochtend zette ik op een rijtje wat ik nou niet meer wil meemaken (couveuse, subtotaal reptuur, distocie, poepen in vruchtwater, geen baby hebben de eerste dagen) en wat ik wel wil. Moest er toen van huilen. Man begrijpt niet waar ik me druk om maak. Ik keek in verslag van gyn die ik had preventief om te bespreken hoe om te gaan als baby weer groot wordt. Was eenmalig gesprek want ben verder bij de VK. Daar staat: groei echo's vanaf 4 weken na SEO en elke 4 weken dan. Dat is dus nu al te laat begonnen. Daarnaast staat er AC groter dan p95 graag consult gyn voor meedenken en maken plan. Daar is nu niet over gerept. Ook staat er overweeg eerder inleiden bij macrosoom. Ben nu wat pissig op VK (leuk die hormonen) en heb meteen die tekst naar vk gemaild. Wat gaan ze daarmee doen? Ze heeft gister wel gebeld kort met hun, en het plan is voor nu bekend maar dat is een plan van drie weken. Pff ik draai door ;( sorry voor mijn 'gezeur'. Dacht ook nog na over wat sq zei en ja ik hoopte dit keer wel op een normale grootte baby, die normaal te tillen en te dragen is. Beetje kop in het zand misschien geweest...
Lieve Hilmo, ik kan me je verdriet en je angst erg goed voorstellen. Maar probeer je vooral te focussen op de zaken waar je wél invloed op hebt. Natuurlijk wil je al die dingen niet. Maar er zijn ook een paar zaken waar je geen of maar zeer beperkt invloed op hebt.
Zeker met jouw ervaring vind ik dat je recht hebt op inspraak (dat heb je sowieso, daar niet van, maar hier spelen gewoon een paar factoren mee die wellicht een volgende keer te voorkomen zijn als er eerder wordt ingegrepen). Ik hoop toch dat je dit bespreekbaar kunt maken en dat je verloskundige mee wil denken daar in.
Je hoeft het je echt niet te laten overkomen, het is jouw bevalling :*
disclaimer
pi_193082637
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 20:53 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Is het draaien gelukt? En zo nee was het een natuurlijke bevalling of keizersnede?
Ik heb 3 draaipogingen gehad. En dat was helaas niet gelukt.
Mijn dochter lag in een spagaat. Het is uiteindelijk een keizersnede geworden.
De gyn vond het onverstandig om het op een natuurlijk wijze te proberen.
ps sorry voor de late reactie. Ik was internetloos voor een aantal dagen.
pi_193083912
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 04:45 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wedstrijdje doen? :7

Ik weet trouwens precies wanneer ik zwanger ben geraakt want donor inseminatie. Ik ben van 25 september eigen berekening naar 23 september naar 17 september gegaan.

Tijdens de SEO is me verteld dat hij aan de kleine kant is, maar prima binnen de marge. Ik denk persoonlijk dat mijn berekening gewoon beter klopt dan die van de termijnecho ;) . Dus ik hou er rekening dat het iets later wordt dan 17 september, UD is eerder rond de 24ste. En bij ons in de family produceren we kleine late baby'tjes :7 al wil ik me daar ook weer niet op vastpinnen (straks komt er een peuterformaat baby uit..!).
Ahh ja dan is er idd geen twijfel over wanneer je zwanger geraakt bent. Apart dat zij dan toch een andere datum aanhouden?
Ik had overigens een beetje hetzelfde, weet vrij zeker (natuurlijk niet 100%) wanneer ik zwanger ben geraakt maar direct bij de eerste echo zeiden ze dat ik nog niet zo ver was en werd het teruggezet naar 2 oktober, toen de afspraak erna werd het ineens 24 september, wat dus opzich dus wel weer uitkomt met mijn berekening. Ach het is natuurlijk ook allemaal schattig. Kleine baby lijkt me iig wel fijner met eruit persen haha!! Maar we hebben nog even te gaan dus wie weet komt er nog een enorme groeispurt!
pi_193083972
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:02 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Ik heb 3 draaipogingen gehad. En dat was helaas niet gelukt.
Mijn dochter lag in een spagaat. Het is uiteindelijk een keizersnede geworden.
De gyn vond het onverstandig om het op een natuurlijk wijze te proberen.
ps sorry voor de late reactie. Ik was internetloos voor een aantal dagen.
Ah oke, dat klinkt logisch! In een spagaat lijkt een normale bevalling me inderdaad lastig haha. We gaan het allemaal mee maken, hopelijk (waarschijnlijk) draait ze gewoon nog.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 15:34:26 #37
149959 SQ
snelle trees
pi_193083988
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:30 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ahh ja dan is er idd geen twijfel over wanneer je zwanger geraakt bent. Apart dat zij dan toch een andere datum aanhouden?
Ik had overigens een beetje hetzelfde, weet vrij zeker (natuurlijk niet 100%) wanneer ik zwanger ben geraakt maar direct bij de eerste echo zeiden ze dat ik nog niet zo ver was en werd het teruggezet naar 2 oktober, toen de afspraak erna werd het ineens 24 september, wat dus opzich dus wel weer uitkomt met mijn berekening. Ach het is natuurlijk ook allemaal schattig. Kleine baby lijkt me iig wel fijner met eruit persen haha!! Maar we hebben nog even te gaan dus wie weet komt er nog een enorme groeispurt!
er zijn vrouwen die een totaalruptuur krijgen van een baby van 5 pond en vrouwen die er zonder scheurtje een tienponder uit werken. Het valt of staat een beetje bij je eigen anatomie ;)
Wanneer had je je eerste echo? Als dat heel vroeg was, kunnen ze nog niet heel nauwkeurig meten.
disclaimer
pi_193084133
@SQ ook weer waar. Zou het echt voordelig zijn om zogenoemde child bearing hips te hebben?! Komt zo ineens in me op haha.

En ja die echo was ook vroeg hoor, denk rond de 8 weken. Toen ben ik “teruggezet” naar 6w6d en had ik twee weken later weer een echo om te kijken hoe ze groeide, en toen was het dus weer ongeveer gelijk met mijn eigen berekening. Hoorde inderdaad al dat het vooral in het begin heel secuur opmeten is, als de echoscopist er net iets naast zit kan dat al snel een week schelen. Dus daar zal het zeker mee te maken hebben gehad.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 16:04:13 #39
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193084565
Ik loop wel helemaal gelijk op met m’n eigen berekening. :) Bij U. werd ik twee keer terug gezet.

De vorige keer had ik ook hechtingen nodig. 3460gr/52 cm. Hoop dat het deze keer beter gaat.. ik vond de hechtingen het ergste aan de (nasleep van de) bevalling.
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 16:11:40 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_193084681
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:04 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik loop wel helemaal gelijk op met m’n eigen berekening. :) Bij U. werd ik twee keer terug gezet.

De vorige keer had ik ook hechtingen nodig. 3460gr/52 cm. Hoop dat het deze keer beter gaat.. ik vond de hechtingen het ergste aan de (nasleep van de) bevalling.

Was je flink gescheurd?

Ik had maar 3 hechtinkjes bij beide keren, maar toch lag ik te piepen als een klein kind toen ze met dat naaldje aan kwam.
Heb je net door dat gat 4,5 kilo mens geperst, en dan schrik hebben van die hechtnaald _O- heerlijk :')
disclaimer
  dinsdag 12 mei 2020 @ 16:15:48 #41
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193084755
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:11 schreef SQ het volgende:

[..]

Was je flink gescheurd?

Ik had maar 3 hechtinkjes bij beide keren, maar toch lag ik te piepen als een klein kind toen ze met dat naaldje aan kwam.
Heb je net door dat gat 4,5 kilo mens geperst, en dan schrik hebben van die hechtnaald _O- heerlijk :')
Dat is het stomme, er werd destijds niet gereageerd op mijn vraag hoe groot de schade was. Heb het meermaals gevraagd, ook ruim na de bevalling. Er staat ook niks over in m’n “zwangerenportaal”. Volgens mij had ik 10 hechtingen nodig. Maar heb ook nooit durven te kijken destijds.
Van het hechten heb ik gelukkig niks gevoeld, was op dat moment voor het eerst aan het voeden. O+
Protège moi de mes désirs.
pi_193084759
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:04 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik loop wel helemaal gelijk op met m’n eigen berekening. :) Bij U. werd ik twee keer terug gezet.

De vorige keer had ik ook hechtingen nodig. 3460gr/52 cm. Hoop dat het deze keer beter gaat.. ik vond de hechtingen het ergste aan de (nasleep van de) bevalling.

Worden die hechtingen er op een gegeven moment dan weer uitgehaald of lossen die op ofzo? :@ Dat komt trouwens wel veel voor toch, gehecht moeten worden?
pi_193084774
Soms denk ik weleens van wow, hoe hebben die vrouwen dat vroeger allemaal gewoon gedaan zonder allerlei medische hulp en dingen die we nu hebben :D.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 16:17:13 #44
149959 SQ
snelle trees
pi_193084780
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:15 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Worden die hechtingen er op een gegeven moment dan weer uitgehaald of lossen die op ofzo? :@ Dat komt trouwens wel veel voor toch, gehecht moeten worden?
bij minder complexe scheuren is het gewoon oplosbaar hechtdraad inderdaad :Y
En het komt vrij regelmatig voor hoor. Meeste scheurtjes zijn niet zo ernstig, maar soms kan het wel flink mis gaan en daar kun je dan jarenlang last van blijven houden.
disclaimer
  dinsdag 12 mei 2020 @ 16:17:54 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_193084792
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:16 schreef Smart_ass het volgende:
Soms denk ik weleens van wow, hoe hebben die vrouwen dat vroeger allemaal gewoon gedaan zonder allerlei medische hulp en dingen die we nu hebben :D.
Nou ja, toen gingen er gewoon heel veel vrouwen en babies dood gedurende dat proces :')
Maar goed, in die tijd ging je soberso overal makkelijk aan dood.
disclaimer
  dinsdag 12 mei 2020 @ 16:20:21 #46
149959 SQ
snelle trees
pi_193084850
Maar er zijn ook heel veel vrouwen die gewoon weer prima terugplooien na een bevalling, zonder interventies, en er ook geen handicaps aan overhouden, gelukkig nog steeds het merendeel. Die had je natuurlijk "vroeger" ook gewoon.

Een klein scheurtje herstelt ook wel zonder hechtingen, maar omdat het vlak bij je poepgat zit is het wel hygienischer om de boel ff dicht te stikken.
disclaimer
pi_193084911
Ik had een knip en ook oplosbare hechtingen. Vond dat geluid van de knip trouwens erger dan de hechtingen :X

Fijn van de goede 20-weken echo's!

Ik heb pijn tussen mijn schouderbladen en ik twijfel of het komt door een verkeerde houding (mijn eetkamerstoelen zijn niet echt heel geschikt als werkstoel :+) of dat ik me zorgen moet gaan maken over eventueel hoge bloeddruk e.d. Mss toch maar even bellen voor de zekerheid om te overleggen.
pi_193085008
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:17 schreef SQ het volgende:

[..]

Nou ja, toen gingen er gewoon heel veel vrouwen en babies dood gedurende dat proces :')
Maar goed, in die tijd ging je soberso overal makkelijk aan dood.
Haha true that. Maar nog steeds natuurlijk, als je denkt hoe die bevallingen er in armere landen aan toe gaan en in Afrika bijvoorbeeld. Ben blij dat we hier zoveel mogelijkheden en goede zorg tot onze beschikking hebben in ieder geval :D.
pi_193085053
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:23 schreef Miezziej het volgende:
Ik had een knip en ook oplosbare hechtingen. Vond dat geluid van de knip trouwens erger dan de hechtingen :X

Fijn van de goede 20-weken echo's!

Ik heb pijn tussen mijn schouderbladen en ik twijfel of het komt door een verkeerde houding (mijn eetkamerstoelen zijn niet echt heel geschikt als werkstoel :+) of dat ik me zorgen moet gaan maken over eventueel hoge bloeddruk e.d. Mss toch maar even bellen voor de zekerheid om te overleggen.
Ik kan een bloeddrukmeter echt aanraden, sowieso om jezelf even gerust te stellen. Ik meet vaak best een hoge bloeddruk in het ziekenhuis en bij de verloskundige, puur om de stress en omdat ik bang ben dat ie hoog is, en dan is ie dat ook :’). Terwijl ik van mezelf altijd een prima bloeddruk heb. Volgens mij heb ik er max $40 aan gespendeerd en vind het echt heel fijn om er eentje te hebben! Al is het ook maar om uit te sluiten dat je klachten daardoor komen.
pi_193085172
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:31 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ik kan een bloeddrukmeter echt aanraden, sowieso om jezelf even gerust te stellen. Ik meet vaak best een hoge bloeddruk in het ziekenhuis en bij de verloskundige, puur om de stress en omdat ik bang ben dat ie hoog is, en dan is ie dat ook :’). Terwijl ik van mezelf altijd een prima bloeddruk heb. Volgens mij heb ik er max $40 aan gespendeerd en vind het echt heel fijn om er eentje te hebben! Al is het ook maar om uit te sluiten dat je klachten daardoor komen.
Wellicht wel een optie ja, ik weet buiten de zwangerschappen om eigenlijk ook nooit wat mijn bloeddruk doet :+ En nu ook niet echt, omdat ik al een tijd geen fysieke afspraak meer heb gehad.
pi_193087420
Hilmo :* ga / blijf erover in gesprek met de vk zodat er overeenstemming komt over de te nemen stappen.

Hier ook hechtingen gehad (5 ofzo). Ja ik vond het hechten pijnlijk en vooral stom op dat moment.

Ik had vanmiddag de kraamzorgintake. Ze vroeg op een gegeven moment naar de toestand van onze elektrische apparaten. _O- Ik snapte niet wat ze bedoelde, maar het ging dus over kapotte stekkers enzo ivm de arbo..
Verder was het geen probleem als de kraamtijd niet op ons woonadres kan doorgaan, maar als de baby zich een beetje aan de UD gaat houden gaat het vast goedkomen. :)
  dinsdag 12 mei 2020 @ 18:38:49 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_193087489
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 18:34 schreef Nolita het volgende:
Hilmo :* ga / blijf erover in gesprek met de vk zodat er overeenstemming komt over de te nemen stappen.

Hier ook hechtingen gehad (5 ofzo). Ja ik vond het hechten pijnlijk en vooral stom op dat moment.

Ik had vanmiddag de kraamzorgintake. Ze vroeg op een gegeven moment naar de toestand van onze elektrische apparaten. _O- Ik snapte niet wat ze bedoelde, maar het ging dus over kapotte stekkers enzo ivm de arbo..
Verder was het geen probleem als de kraamtijd niet op ons woonadres kan doorgaan, maar als de baby zich een beetje aan de UD gaat houden gaat het vast goedkomen. :)
Gut, dan heb je net alle plinten afgestoft en dan beginnen ze ineens over je stekkers -O-
disclaimer
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 18:58:24 #53
382129 crew  Donna
pi_193087850
Over child bearing hips... Ik heb heupen waar een tweeling tegelijk doorheen zou passen qua formaat, maar er blijkt toch echt een heel smal bekken te zitten. :D
pi_193091516
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 18:58 schreef Donna het volgende:
Over child bearing hips... Ik heb heupen waar een tweeling tegelijk doorheen zou passen qua formaat, maar er blijkt toch echt een heel smal bekken te zitten. :D
:D :'(

Helaas dus.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 23:06:15 #55
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_193094892
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:15 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Dat is het stomme, er werd destijds niet gereageerd op mijn vraag hoe groot de schade was. Heb het meermaals gevraagd, ook ruim na de bevalling. Er staat ook niks over in m’n “zwangerenportaal”. Volgens mij had ik 10 hechtingen nodig. Maar heb ook nooit durven te kijken destijds.
Van het hechten heb ik gelukkig niks gevoeld, was op dat moment voor het eerst aan het voeden. O+
In hetzelfde ziekenhuis bevallen en bij mij zei ze dat dat soort dingen tegenwoordig niet meegedeeld worden maar ik had er vijf. Ik was niet in staat om door te vragen maar kan me nu weer opwinden hierover :’). Mijn lijf. Ik heb het recht om te weten wat ermee gebeurt.
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 23:23:53 #56
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193095189
Word je nooit plaatselijk verdoofd bij hechtingen? Lijkt me een kleine moeite om dat te doen voordat je gaat hechten toch :?

Ik heb al 2 dagen barstende koppijn, ik lig vrijwel de hele dag te slapen. Kan dit met zwangerschap te maken hebben of gewoon stomme pech?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator woensdag 13 mei 2020 @ 07:33:03 #57
447051 crew  Peejtur
pi_193097542
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 23:23 schreef MaJo het volgende:
Word je nooit plaatselijk verdoofd bij hechtingen? Lijkt me een kleine moeite om dat te doen voordat je gaat hechten toch :?

Ik heb al 2 dagen barstende koppijn, ik lig vrijwel de hele dag te slapen. Kan dit met zwangerschap te maken hebben of gewoon stomme pech?
Mijn vrouw had ook langere tijd achter elkaar hoofdpijn. VK zei dat het de zwangerschap was en normaal tot week 16 ongevr kon duren gemiddeld.
pi_193097671
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 23:23 schreef MaJo het volgende:
Word je nooit plaatselijk verdoofd bij hechtingen? Lijkt me een kleine moeite om dat te doen voordat je gaat hechten toch :?

Ik heb al 2 dagen barstende koppijn, ik lig vrijwel de hele dag te slapen. Kan dit met zwangerschap te maken hebben of gewoon stomme pech?
Ai, dat heb ik niet gehad. Ik heb wel sinds kort snachts kramp in mijn kuit En ik moet elke nacht eruit om te plassen }:|
  woensdag 13 mei 2020 @ 08:22:49 #59
149959 SQ
snelle trees
pi_193097878
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 23:23 schreef MaJo het volgende:
Word je nooit plaatselijk verdoofd bij hechtingen? Lijkt me een kleine moeite om dat te doen voordat je gaat hechten toch :?

Ik heb al 2 dagen barstende koppijn, ik lig vrijwel de hele dag te slapen. Kan dit met zwangerschap te maken hebben of gewoon stomme pech?
Ligt er een beetje aan hoe diep de hechtingen zitten. Maar het is toch al oorlogsgebied daar beneden zullen ze wellicht denken :')
disclaimer
pi_193098330
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 08:22 schreef SQ het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan hoe diep de hechtingen zitten. Maar het is toch al oorlogsgebied daar beneden zullen ze wellicht denken :')
Het eerste deel van het hechten zat de verdoving van de knip er nog in. Toen die was uitgewerkt had ik keuze tussen 1 prik verdoving, wachten en nog 2x steken voor het hechten, of' bananenspray'wat een verdovende spray is en direct door met hechten. Ik koos voor het tweede. Maar voor mijn gevoel duurde het hechten langer dan het persen, waar ik al 1.5 uur over deed. Ze stonden ook echt met zijn tweeën richting mijn doos te staren hoe ze het gingen oplossen :{
pi_193098414
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 23:23 schreef MaJo het volgende:
Word je nooit plaatselijk verdoofd bij hechtingen? Lijkt me een kleine moeite om dat te doen voordat je gaat hechten toch :?

Ik heb al 2 dagen barstende koppijn, ik lig vrijwel de hele dag te slapen. Kan dit met zwangerschap te maken hebben of gewoon stomme pech?
Hier wel verdoving, hoor. Bij de oudste na een knip en bij de jongste was er amper schade, maar toch verdoving voor die ene hechting.

Koppijn, check. Hier was het inderdaad ook een “gewone” zwangerschapskwaal, trok halverwege het tweede trimester zo’n beetje weg.
  woensdag 13 mei 2020 @ 09:13:23 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_193098423
Ai! Ja, met een knip is het wel een ander verhaal dan met een klein scheurtje volgens mij :X
disclaimer
pi_193098457
Het ergste van die hele knip vond ik het geluid :X

Maar alles kwam goed. Hence het bestaan van een jongste :+
pi_193098629
Wij hadden gisteren de GUO!
Alles was hartstikke goed!

Alleen heeft onze vermeende dochter opeens een aangegroeid piemeltje. Dus dat was wel ff flink schakelen. So far voor geslachtsbepalingen :’)

Nu nog aan de kinderen vertellen (die wilden dolgraag een broertje) 😂
pi_193098655
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 09:26 schreef Kleurdoos het volgende:
Wij hadden gisteren de GUO!
Alles was hartstikke goed!

Alleen heeft onze vermeende dochter opeens een aangegroeid piemeltje. Dus dat was wel ff flink schakelen. So far voor geslachtsbepalingen :’)

Nu nog aan de kinderen vertellen (die wilden dolgraag een broertje) 😂
Dat gaat een leuke verrassing worden! O+
  woensdag 13 mei 2020 @ 09:31:08 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_193098703
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 09:26 schreef Kleurdoos het volgende:
Wij hadden gisteren de GUO!
Alles was hartstikke goed!

Alleen heeft onze vermeende dochter opeens een aangegroeid piemeltje. Dus dat was wel ff flink schakelen. So far voor geslachtsbepalingen :’)

Nu nog aan de kinderen vertellen (die wilden dolgraag een broertje) 😂
Haha, ja het was ook nog wel érg vroeg om het zeker te kunnen zeggen ;)
Fijn dat de GUO goed was! Ik zal de OP maar even aanpassen :P
disclaimer
pi_193098782
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 09:31 schreef SQ het volgende:

[..]

Haha, ja het was ook nog wel érg vroeg om het zeker te kunnen zeggen ;)
Fijn dat de GUO goed was! Ik zal de OP maar even aanpassen :P
Nee hoor, met 14 en 16 was het beide een meisje volgens mevrouw..
  woensdag 13 mei 2020 @ 09:40:24 #68
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193098811
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 09:26 schreef Kleurdoos het volgende:
Wij hadden gisteren de GUO!
Alles was hartstikke goed!

Alleen heeft onze vermeende dochter opeens een aangegroeid piemeltje. Dus dat was wel ff flink schakelen. So far voor geslachtsbepalingen :’)

Nu nog aan de kinderen vertellen (die wilden dolgraag een broertje) 😂
Oei 🙈
Wel leuk, jommetjes zijn leuk!
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 13 mei 2020 @ 09:41:22 #69
149959 SQ
snelle trees
pi_193098823
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 09:38 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Nee hoor, met 14 en 16 was het beide een meisje volgens mevrouw..
Heb jij zo vaak echo's?
disclaimer
pi_193098854
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 09:41 schreef SQ het volgende:

[..]

Heb jij zo vaak echo's?
Ik kan nu antwoorden met ‘nee’ maar dat zou gek zijn.

Ik word extra in de gaten gehouden ivm zeer afwijkende schildklierwaarden
  woensdag 13 mei 2020 @ 09:50:31 #71
149959 SQ
snelle trees
pi_193098922
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 09:44 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Ik kan nu antwoorden met ‘nee’ maar dat zou gek zijn.

Ik word extra in de gaten gehouden ivm zeer afwijkende schildklierwaarden
Nou ja, het zou kunnen dat je veel pretecho's maakt of een vriendin hebt met een echo-apparaat ofzo ;) de verloskundigen zijn momenteel ook niet zo scheutig met echo's maken.
Maar met een medische reden is het natuurlijk minder chill.
disclaimer
pi_193099019
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 09:50 schreef SQ het volgende:

[..]

Nou ja, het zou kunnen dat je veel pretecho's maakt of een vriendin hebt met een echo-apparaat ofzo ;) de verloskundigen zijn momenteel ook niet zo scheutig met echo's maken.
Maar met een medische reden is het natuurlijk minder chill.
pretecho’s mochten niet de afgelopen weken,alleen medische echo’s. Ik kreeg met 11,14 en 16 omdat de baby zo diep/laag lag dat ze niet alles konden zien. Nu wederom, moet over twee weken weer omdat ze net een stukje bil niet konden zien (en of de huid eroverheen zat) niet dat ze zich zorgen maken maar bij een GUO moet je alles kunnen afstrepen
  woensdag 13 mei 2020 @ 10:00:34 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_193099040
Ga je dan straks ook tandemdraagmodellen eigenlijk? :D
disclaimer
  Moderator woensdag 13 mei 2020 @ 10:08:25 #74
382129 crew  Donna
pi_193099155
Ik heb al bigtime zenuwen en de echo is pas morgen. M'n vriendin had gisteren haar echo (we zijn even ver) en die was goed. Sindsdien denk ik; dan zal het bij ons wel weer mis zijn.
Ik weet niet waarom. Misschien ook omdat ik gisteren helemaal niet misselijk was. Beetje een opstapeling van.
Aftellen maar.

}:|
pi_193099164
Waarschijnlijk 1 keer. Maar ik voel er zelf verder niet zoveel voor hoor. 1 in de doek, 1 in het waggeltje
  Moderator woensdag 13 mei 2020 @ 10:10:00 #76
382129 crew  Donna
pi_193099177
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 09:26 schreef Kleurdoos het volgende:
Wij hadden gisteren de GUO!
Alles was hartstikke goed!

Alleen heeft onze vermeende dochter opeens een aangegroeid piemeltje. Dus dat was wel ff flink schakelen. So far voor geslachtsbepalingen :’)

Nu nog aan de kinderen vertellen (die wilden dolgraag een broertje) 😂
Wat fijn! En een verrassingspiemeltje, jeetje haha!
  woensdag 13 mei 2020 @ 10:11:14 #77
149959 SQ
snelle trees
pi_193099195
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 10:08 schreef Donna het volgende:
Ik heb al bigtime zenuwen en de echo is pas morgen. M'n vriendin had gisteren haar echo (we zijn even ver) en die was goed. Sindsdien denk ik; dan zal het bij ons wel weer mis zijn.
Ik weet niet waarom. Misschien ook omdat ik gisteren helemaal niet misselijk was. Beetje een opstapeling van.
Aftellen maar.

}:|
Ik duim ontzettend hard voor je :* :* hoe laat mag je? En hoe ver zou je moeten zijn?
disclaimer
  woensdag 13 mei 2020 @ 10:16:41 #78
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193099283
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 10:08 schreef Donna het volgende:
Ik heb al bigtime zenuwen en de echo is pas morgen. M'n vriendin had gisteren haar echo (we zijn even ver) en die was goed. Sindsdien denk ik; dan zal het bij ons wel weer mis zijn.
Ik weet niet waarom. Misschien ook omdat ik gisteren helemaal niet misselijk was. Beetje een opstapeling van.
Aftellen maar.

}:|
Ik had dat ook net voor mn termijnecho, begon me opeens beter te voelen. :') Denk dat het komt door de spanning én dat het rond 11/12 weken vaak ook weer gewoon iets beter gaat. Heel veel succes! :*
Protège moi de mes désirs.
  Moderator woensdag 13 mei 2020 @ 10:17:12 #79
382129 crew  Donna
pi_193099289
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 10:11 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik duim ontzettend hard voor je :* :* hoe laat mag je? En hoe ver zou je moeten zijn?
10 uur gelukkig al en ik ben ongeveer 11 weken morgen (denk zelf 11+2), maar had een korte cyclus en een enorme knaltest dus weet het niet exact.

Dankje! O+
  Moderator woensdag 13 mei 2020 @ 10:24:31 #80
382129 crew  Donna
pi_193099375
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 10:16 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ik had dat ook net voor mn termijnecho, begon me opeens beter te voelen. :') Denk dat het komt door de spanning én dat het rond 11/12 weken vaak ook weer gewoon iets beter gaat. Heel veel succes! :*
Ja precies! De vorige zwangerschap voelde ik me ineens weer fris en fruitig en zat m'n gevoel niet goed meer. Dat bleek dus ook bij de echo.
Nu voelde ik me vanaf het begin heel goed over deze zwangerschap, maar nu de spanning en angst overheerst heb ik er helemaal geen gevoel meer bij. Het is niet meer te onderscheiden.
Misschien maar goed ook, als m'n gevoel het mis heeft voel ik me helemaal genaaid. :X
pi_193099376
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 10:17 schreef Donna het volgende:

[..]

10 uur gelukkig al en ik ben ongeveer 11 weken morgen (denk zelf 11+2), maar had een korte cyclus en een enorme knaltest dus weet het niet exact.

Dankje! O+
Succes!
  woensdag 13 mei 2020 @ 10:26:44 #82
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193099406
Spannend Donna, succes!

En Kleurdoos, wat een leuke verrassing!
in de haak.
  woensdag 13 mei 2020 @ 10:48:28 #83
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193099678
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protège moi de mes désirs.
pi_193100514
@Donna: spannend, hoe laat mag je morgen?

@Kleurdoos, leuk zo'n verrassingspiemel! Benieuwd naar de reacties thuis!

@D.U.M.A.N.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193104761
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 10:08 schreef Donna het volgende:
Ik heb al bigtime zenuwen en de echo is pas morgen. M'n vriendin had gisteren haar echo (we zijn even ver) en die was goed. Sindsdien denk ik; dan zal het bij ons wel weer mis zijn.
Ik weet niet waarom. Misschien ook omdat ik gisteren helemaal niet misselijk was. Beetje een opstapeling van.
Aftellen maar.

}:|
Sterkte Donna. Ik denk aan je.
pi_193104943
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 16:34 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Sterkte Donna. Ik denk aan je.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oops sorry van de dubbele post. ik dacht dat ik op wijzigen drukte, maar niet dus.
pi_193105866
Sterkte Donna!

Hoofdpijn klachten las ik hier ook, niks aan. Ik had alleen een langdurige migraine aanval ergens in het begin, met 16 weken ofzo? Daarna nooit meer gehad. :)

Kramp in kuit laatst wel enórm, ik moest puffen gewoon, zo'n pijn! Gelukkig maar 1x. Plassen snachts is eigenlijk elke nacht, al weken. Ik wen er maar aan.

Net belde VK , de fijne waar ik ook deze week echo had. Zo fijn O+ ze zei ik wil alles doen om je een fijne zwangerschap te geven O+ inleiden zei ze, met 37 weken ofzo zou ze niet aanraden, dan is kind nog niet echt klaar. Maar met 40 weken zou ze dan wel achter staan. Veel is bespreekbaar en ook met gyn mag ik dat doen. Hebben gehad over mijn angsten. Fijn. En over suikertest. Ze zei eigenlijk heeft die test helemaal geen zin als je er toch niks mee wil doen. Nee dat is waar. Bij goede uitslag dan zou ik extra gerustgesteld zijn maar bij slechte uitslag en dan niet in dat suikertraject willen gaan, levert alleen maar stress en schuldgevoel op. Ze zei ik kan achter je staan als je zegt ik doe geen test meer, de vorige was prima, dus daar kunnen we ook op varen. Dat geeft rust. :) Voel me veel beter nu.
  Moderator woensdag 13 mei 2020 @ 18:53:25 #88
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193107070
Hilmo wat fijn dat er meegedacht wordt, dat neemt heel veel spanning weg! Helaas is het soms zo dat je echt even achter dingen aan moet zitten. Dat hoort niet maar als het dan zo fijn opgepakt wordt is het ook weer fijn :)

Donna heel veel succes morgen!!

Gaddle, hoever ben je nu? Als je je zorgen maakt gewoon kijken of je langs mag komen :*

Die hoofdpijn duurt nu al 3 dagen en is inderdaad een soort migraine. Grappig dat 2x de 16e week wordt genoemd, ik ben 16 weken. Ik hoop dat het snel voorbij is want ik slaap nu bijna de hele dag :Z
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator woensdag 13 mei 2020 @ 18:55:54 #89
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193107107
Ik zat eens in de lijst te kijken en de komende weken is er helemaal niemand uitgerekend :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 13 mei 2020 @ 18:59:01 #90
149959 SQ
snelle trees
pi_193107160
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 18:55 schreef MaJo het volgende:
Ik zat eens in de lijst te kijken en de komende weken is er helemaal niemand uitgerekend :D
Nee, er was dit jaar een groot gat tussen half april en half juni inderdaad!
Gelukkig is het nu wel weer wat drukker O+ zwangeren in een halfdood topic is ook maar saai ;)
disclaimer
  woensdag 13 mei 2020 @ 18:59:31 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_193107170
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 17:36 schreef Hilmo het volgende:
Sterkte Donna!

Hoofdpijn klachten las ik hier ook, niks aan. Ik had alleen een langdurige migraine aanval ergens in het begin, met 16 weken ofzo? Daarna nooit meer gehad. :)

Kramp in kuit laatst wel enórm, ik moest puffen gewoon, zo'n pijn! Gelukkig maar 1x. Plassen snachts is eigenlijk elke nacht, al weken. Ik wen er maar aan.

Net belde VK , de fijne waar ik ook deze week echo had. Zo fijn O+ ze zei ik wil alles doen om je een fijne zwangerschap te geven O+ inleiden zei ze, met 37 weken ofzo zou ze niet aanraden, dan is kind nog niet echt klaar. Maar met 40 weken zou ze dan wel achter staan. Veel is bespreekbaar en ook met gyn mag ik dat doen. Hebben gehad over mijn angsten. Fijn. En over suikertest. Ze zei eigenlijk heeft die test helemaal geen zin als je er toch niks mee wil doen. Nee dat is waar. Bij goede uitslag dan zou ik extra gerustgesteld zijn maar bij slechte uitslag en dan niet in dat suikertraject willen gaan, levert alleen maar stress en schuldgevoel op. Ze zei ik kan achter je staan als je zegt ik doe geen test meer, de vorige was prima, dus daar kunnen we ook op varen. Dat geeft rust. :) Voel me veel beter nu.
Fijn om te lezen hilmo. Ik hoop dat je dat gevoel blijft houden :*
disclaimer
  Moderator woensdag 13 mei 2020 @ 19:02:00 #92
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193107221
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 18:59 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee, er was dit jaar een groot gat tussen half april en half juni inderdaad!
Gelukkig is het nu wel weer wat drukker O+ zwangeren in een halfdood topic is ook maar saai ;)
Precies! Ik vind het wel gezellig om beetje te kletsen over de zwangerschap, vooral omdat er niemand om mij heen zwanger is. Zul je net zien, normaal omgeven door zwangeren en nu gewoon helemaal niemand :')

Oh ja plassen ‘s nachts, check! Vannacht er wel 10x uit geweest, wordt ietwat vermoeiend -O- Rusteloze benen heb ik ook zo af en toe, dat vind ik nog wel de meest vervelende kwaal omdat je er weinig aan kunt doen :X
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 13 mei 2020 @ 19:02:09 #93
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_193107223
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 18:55 schreef MaJo het volgende:
Ik zat eens in de lijst te kijken en de komende weken is er helemaal niemand uitgerekend :D
komt nu met de huidige staat van de wereld wel goed uit.
Weet niet hoe de pas bevallen dames het hier beleeft hebben maar lijkt me echt lastig als je nu een kindje krijgt.

En ben bang dat ik straks ook nog best wat dingen niet mag/kan vanwege corona als mijn dochter geboren wordt.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  woensdag 13 mei 2020 @ 19:03:21 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_193107251
quote:
19s.gif Op woensdag 13 mei 2020 19:02 schreef Toekito het volgende:

[..]

komt nu met de huidige staat van de wereld wel goed uit.
Weet niet hoe de pas bevallen dames het hier beleeft hebben maar lijkt me echt lastig als je nu een kindje krijgt.

En ben bang dat ik straks ook nog best wat dingen niet mag/kan vanwege corona als mijn dochter geboren wordt.
Wat voor dingen zou jij dan niet mogen of kunnen denk je?
disclaimer
  woensdag 13 mei 2020 @ 19:05:06 #95
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_193107296
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 19:03 schreef SQ het volgende:

[..]

Wat voor dingen zou jij dan niet mogen of kunnen denk je?
Los van of ik ze überhaupt zou doen of willen maar bijvoorbeeld een kraamfeest/babyborrel zit er denk ik dit jaar voor niemand meer in.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  woensdag 13 mei 2020 @ 19:06:08 #96
149959 SQ
snelle trees
pi_193107320
Het plassen loopt hier nu langzaam op. Het wordt gradueel erger. Soms denk je ook dat je niet hoeft, maar dan ga je anders liggen waardoor je blaas zich ineens anders situeert tov je baarmoeder, en dan moet je alsnog :')

Ga nu inmiddels zo'n 3 keer per nacht, ik verheug me al op de "elk uur" fase.

Gelukkig heb ik de plee nu naast mijn slaapkamer zitten ;)
disclaimer
  woensdag 13 mei 2020 @ 19:07:29 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_193107348
quote:
19s.gif Op woensdag 13 mei 2020 19:05 schreef Toekito het volgende:

[..]

Los van of ik ze überhaupt zou doen of willen maar bijvoorbeeld een kraamfeest/babyborrel zit er denk ik dit jaar voor niemand meer in.
Nee dat klopt inderdaad wel. Maar voor de rest denk ik dat het wel meevalt, uiteindelijk. Het is misschien ook juist wel een unieke kans om ongestoord te kunnen cocoonen samen O+
disclaimer
  woensdag 13 mei 2020 @ 19:09:06 #98
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_193107379
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 19:07 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee dat klopt inderdaad wel. Maar voor de rest denk ik dat het wel meevalt, uiteindelijk. Het is misschien ook juist wel een unieke kans om ongestoord te kunnen cocoonen samen O+
Oh dat is zeker waar. Denk stiekem ook wel dat ik dat liever heb maar dat ik "mijn" trots ook graag wil tonen.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  woensdag 13 mei 2020 @ 19:10:43 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_193107406
quote:
19s.gif Op woensdag 13 mei 2020 19:09 schreef Toekito het volgende:

[..]

Oh dat is zeker waar. Denk stiekem ook wel dat ik dat liever heb maar dat ik "mijn" trots ook graag wil tonen.
Ja, snap ik. Maar straks kan "gewoon" kraambezoek echt wel weer hoor :Y misschien niet de baby bij iedereen op schoot leggen, maar dat vindt de baby meestal niet zo'n issue als dat niet kan ;)
disclaimer
  woensdag 13 mei 2020 @ 19:15:07 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_193107487
Weet je wat me nu pas echt opvalt trouwens, hoe ontzettend weinig écht uniseks kleertjes er te koop zijn.
Nog steeds is bijna alles óf jongens óf meisjes. Ik heb tot nu toe 1 pakje gekocht. Verder krijg ik maar weinig gevonden (ja of ik vind het saai. Saaie uniseks is er genoeg :'))
disclaimer
  Moderator woensdag 13 mei 2020 @ 19:15:17 #101
382129 crew  Donna
pi_193107489
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 19:06 schreef SQ het volgende:
Het plassen loopt hier nu langzaam op. Het wordt gradueel erger. Soms denk je ook dat je niet hoeft, maar dan ga je anders liggen waardoor je blaas zich ineens anders situeert tov je baarmoeder, en dan moet je alsnog :')

Ga nu inmiddels zo'n 3 keer per nacht, ik verheug me al op de "elk uur" fase.

Gelukkig heb ik de plee nu naast mijn slaapkamer zitten ;)
Ik moet naar beneden. :'(

M'n vriend heeft het lampje in het trapsgat (tegenover onze slaapkamerdeur) ook weer geïnstalleerd. Die reageert op beweging. Dan donder ik iig niet de trap af midden in de nacht.
Ik moet tot nu toe 1 of 2x per nacht en dat vind ik al dramatisch. Ben het helemaal niet gewend.
  woensdag 13 mei 2020 @ 19:17:14 #102
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_193107529
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 19:10 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja, snap ik. Maar straks kan "gewoon" kraambezoek echt wel weer hoor :Y misschien niet de baby bij iedereen op schoot leggen, maar dat vindt de baby meestal niet zo'n issue als dat niet kan ;)
we shall see ;) Ben blij dat ik in ieder geval weer mee mag naar verloskundige enzo.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  Moderator woensdag 13 mei 2020 @ 19:17:46 #103
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193107539
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 19:15 schreef SQ het volgende:
Weet je wat me nu pas echt opvalt trouwens, hoe ontzettend weinig écht uniseks kleertjes er te koop zijn.
Nog steeds is bijna alles óf jongens óf meisjes. Ik heb tot nu toe 1 pakje gekocht. Verder krijg ik maar weinig gevonden (ja of ik vind het saai. Saaie uniseks is er genoeg :'))
De Prenatal heeft een leuke lijn met gele/bruine kleertjes. Ik heb er al een pakje van gekocht O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_193107567
Als de situatie nog zo is zoals nu, zouden jullie je ouders de baby dan vast laten houden? Het duurt nu niet zo lang meer voor mij en ik twijfel nog heel erg of we dat wel moeten doen.. Eigenlijk heb ik het liever niet maar wil het ze ook niet ontnemen ofzo.
  woensdag 13 mei 2020 @ 19:20:26 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_193107593
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 19:17 schreef MaJo het volgende:

[..]

De Prenatal heeft een leuke lijn met gele/bruine kleertjes. Ik heb er al een pakje van gekocht O+
Ook jumpsuits? Ik doe niet aan losse broekjes en truitjes namelijk :D
disclaimer
  Moderator woensdag 13 mei 2020 @ 19:20:52 #106
382129 crew  Donna
pi_193107601
Ach sterkte @Gaddle . Het is ook zo'n onwerkelijke periode nog!

@Gogo83 Ik moet morgenochtend al om 10 uur, gelukkig. Lekker uitslapen en daarna vol gas er heen.
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 18:59 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee, er was dit jaar een groot gat tussen half april en half juni inderdaad!
Gelukkig is het nu wel weer wat drukker O+ zwangeren in een halfdood topic is ook maar saai ;)
Ik had anders in het rijtje gestaan. Beide uitgerekende datums vielen ongeveer in die periode. 1 daarvan was nu, deze week, zoiets. Hopelijk brengt het op 1 of andere manier geluk voor morgen.

Dat is fijn @Hilmo! :*
  woensdag 13 mei 2020 @ 19:21:36 #107
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_193107613
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 19:19 schreef CosPhi het volgende:
Als de situatie nog zo is zoals nu, zouden jullie je ouders de baby dan vast laten houden? Het duurt nu niet zo lang meer voor mij en ik twijfel nog heel erg of we dat wel moeten doen.. Eigenlijk heb ik het liever niet maar wil het ze ook niet ontnemen ofzo.
Ligt aan hun gezondheid. Mijn ouders zijn overleden maar mijn schoonouders leven gelukkig nog. Zijn gezond, voor zover je het weet als je geen symptomen hebt. Bedoel dus niet Corona nu maar algemeen. Die krijgen zeker die kleine om vast te houden :)
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  woensdag 13 mei 2020 @ 19:22:17 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_193107624
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 19:19 schreef CosPhi het volgende:
Als de situatie nog zo is zoals nu, zouden jullie je ouders de baby dan vast laten houden? Het duurt nu niet zo lang meer voor mij en ik twijfel nog heel erg of we dat wel moeten doen.. Eigenlijk heb ik het liever niet maar wil het ze ook niet ontnemen ofzo.
Er is geen goed of fout hierin zolang jij je eigen gevoel volgt. En als dat gevoel "Nee" zegt dan is dat dus een prima antwoord :*

Ik kan erg goed begrijpen dat dat dubbel is. Maar wat anderen vinden is rondom jouw baby gewoon écht niet relevant.
disclaimer
  woensdag 13 mei 2020 @ 19:23:31 #109
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_193107654
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 19:22 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik kan erg goed begrijpen dat dat dubbel is. Maar wat anderen vinden is rondom jouw baby gewoon écht niet relevant.
En dat idd
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  woensdag 13 mei 2020 @ 19:23:57 #110
149959 SQ
snelle trees
pi_193107661
Ik heb overigens alleen nog mijn vader en hij is erg voorzichtig. Ik denk niet dat hij het zelf zou willen nu.

Mijn schoonouders zijn vanwege de zeer kwetsbare gezondheid van schoonvader zo mogelijk nóg voorzichtiger. Ik zou dat dus wel aandurven.
disclaimer
pi_193108019
Moeilijk. Drie van de vier hebben nog wel eens last van niet corona gerelateerde kwalen en ik hoop dan ook van harte dat zij niet ziek worden. Maar ook voor een pasgeboren baby lijkt het mij horror en ze gaan toch allemaal wel eens naar buiten voor een boodschap oid.
  woensdag 13 mei 2020 @ 19:52:19 #112
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193108286
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 19:15 schreef SQ het volgende:
Weet je wat me nu pas echt opvalt trouwens, hoe ontzettend weinig écht uniseks kleertjes er te koop zijn.
Nog steeds is bijna alles óf jongens óf meisjes. Ik heb tot nu toe 1 pakje gekocht. Verder krijg ik maar weinig gevonden (ja of ik vind het saai. Saaie uniseks is er genoeg :'))
Ja :(

Stom.
Resistance is futile.
  woensdag 13 mei 2020 @ 19:54:28 #113
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193108332
@Hilmo, fijn dat het wat beter gaat. Hopelijk kun je dat gevoel vasthouden ^O^

@Donna, succes morgen!
Resistance is futile.
pi_193108467
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 18:53 schreef MaJo het volgende:

Gaddle, hoever ben je nu? Als je je zorgen maakt gewoon kijken of je langs mag komen :*

Ik ben 11 weken zwanger

quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 19:20 schreef Donna het volgende:
Ach sterkte @:Gaddle . Het is ook zo'n onwerkelijke periode nog!
Dank je Donna
hopelijk is het gauw morgen voor jou.
pi_193109284
@Hilmo fijn zeg!

Wat betreft plassen, overdag heb ik het erger dan 's nachts gelukkig. Nu hoef ik er maar 1 x uit en soms helemaal niet ;)
pi_193109426
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 19:15 schreef SQ het volgende:
Weet je wat me nu pas echt opvalt trouwens, hoe ontzettend weinig écht uniseks kleertjes er te koop zijn.
Nog steeds is bijna alles óf jongens óf meisjes. Ik heb tot nu toe 1 pakje gekocht. Verder krijg ik maar weinig gevonden (ja of ik vind het saai. Saaie uniseks is er genoeg :'))
Als jij nou alle leuke unisekskleertjes die je in de komende tijd verzamelt aan mij doorverkoopt zodra jouw kleine eruit is gegroeid, dan scheelt mij dat weer zoeken. :+ Ook wij gaan voor een verrassing dit keer.

Ik word trouwens echt gek van de honger. 's Ochtends gaat het nog wel, maar vanmiddag had ik twee boterhammen als lunch op, een uur later weer honger. Nog maar twee boterhammen en een glas melk genomen. Eind van de middag weer gierende honger, uiteindelijk gewoon flink avondeten op. 20.00 uur: honger. Ik vind het best lastig, want ik wil ook niet te veel eten, ben al niet de slankste, maar echt honger lijkt me ook niet goed. Op een incidentele kitkat chunky na eet ik wel gewoon gezond, maar toch...
  Moderator woensdag 13 mei 2020 @ 20:45:54 #117
382129 crew  Donna
pi_193109486
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 20:43 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Als jij nou alle leuke unisekskleertjes die je in de komende tijd verzamelt aan mij doorverkoopt zodra jouw kleine eruit is gegroeid, dan scheelt mij dat weer zoeken. :+ Ook wij gaan voor een verrassing dit keer.

Ik word trouwens echt gek van de honger. 's Ochtends gaat het nog wel, maar vanmiddag had ik twee boterhammen als lunch op, een uur later weer honger. Nog maar twee boterhammen en een glas melk genomen. Eind van de middag weer gierende honger, uiteindelijk gewoon flink avondeten op. 20.00 uur: honger. Ik vind het best lastig, want ik wil ook niet te veel eten, ben al niet de slankste, maar echt honger lijkt me ook niet goed. Op een incidentele kitkat chunky na eet ik wel gewoon gezond, maar toch...
Zo herkenbaar. En dan heb ik er nog bij dat als ik denk; ik heb geen zin om alweer te eten, dat ik dan alles er weer uit spuug. Dus ik zit ook elk uur voor de kast/koelkast.. :X
pi_193109505
Jep, plasbeurten nemen hier ook toe. En ik heb het continue koud. Vannacht lag ik onder 2 dekens en een electrische deken aan.

Duman
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De afspraak voor de geslachtsecho is gemaakt bij de vk *O* .

Sterkte Gaddle! Hopelijk vind je snel het vertrouwen in jouw lijf en baby en kan je er toch van gaan genieten.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Moderator woensdag 13 mei 2020 @ 20:53:16 #119
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193109687
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 19:20 schreef SQ het volgende:

[..]

Ook jumpsuits? Ik doe niet aan losse broekjes en truitjes namelijk :D
Ik had zelf wel een los broekje en truitje maar er zijn ook zat jumpsuits:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dit is alleen nog maar de officiële unisex. Er zitten ook zat dingen tussen voor meisjes en jongens die ik voor beiden prima vind kunnen :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_193109726
Majo, klinkt als wat ik toen ook had. Ik was toen net niet misselijk meer maar bij die aanval was ik zo ontzettend misselijk en vaak gespuugd. Pijn was niet te harden. Ik werd gek. Meteen op consult later welke migraine medicijnen ik mocht en daarna nooit meer gehad (normaal wel migraine patiënt). De duur ervan kende ik ook niet. Heb veel geslapen en gelegen.

Vasthouden van baby, geen idee, lastig in deze tijd. Misschien ouders alleen. Verder niemand neig ik naar maar kan allemaal anders worden.

Jeetje sommige elk uur plassen snachts? Overdag wel snel moeten. Snachts maar 1X gelukkig. Is vaak genoeg. Als ik wakker word ga ik meteen, anders word ik later weer wakker.

Honger ja zeg, overdag. Ik neem een bakje gemengde noten mee naar computer sochtends als ik werk. Rond 10 uur mag ik daaraan beginnen van mezelf. Dan trek ik het tot lunch. Bij lunch werk ik 2 boterhammen weg terwijl ik dat normaal niet graag eet. Daarna vaak nog twee noten en zaden beschuit en vaak ook nog twee rijstwafels met beleg. En dan moet ik maar stoppen. Savonds echter krijg ik niet veel naar binnen maar prima.

Ik kreeg bericht dat zwanger en fit cursus wordt opgestart. Wel buiten. Benieuwd hoe ze dat haan organiseren. Bekken bodem op een matje in het gras oefenen? Als het uitkomt wil ik het gaan doen. Ook zwangerschaps massage wordt opgestart O+ dat zou ik mezelf geregeld gunnen en kijk er zo naar uit. Normaal ben ik zuinig maar hier ga ik ruim geld aan spenderen als ik het lekker vind. Die ontspanning lijkt me zo fijn. Bij R maar 1x gedaan.
  Moderator woensdag 13 mei 2020 @ 20:57:25 #121
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193109771
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 19:20 schreef Donna het volgende:
Ach sterkte @:Gaddle . Het is ook zo'n onwerkelijke periode nog!

@:Gogo83 Ik moet morgenochtend al om 10 uur, gelukkig. Lekker uitslapen en daarna vol gas er heen.
[..]

Ik had anders in het rijtje gestaan. Beide uitgerekende datums vielen ongeveer in die periode. 1 daarvan was nu, deze week, zoiets. Hopelijk brengt het op 1 of andere manier geluk voor morgen.

Dat is fijn @:Hilmo! :*
Dat is toch wel even confronterend hè :* Ik kan soms de symboliek er ook wel van inzien. Deze keer testte ik positief op de UD van mijn vorige zwangerschap. Ik vond dat wel wat moois hebben O+

quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 19:19 schreef CosPhi het volgende:
Als de situatie nog zo is zoals nu, zouden jullie je ouders de baby dan vast laten houden? Het duurt nu niet zo lang meer voor mij en ik twijfel nog heel erg of we dat wel moeten doen.. Eigenlijk heb ik het liever niet maar wil het ze ook niet ontnemen ofzo.
Ik vind dit heel lastig want mijn vader is risicopatiënt maar hij zou ook zoooo graag de baby nog willen zien/vasthouden (de vraag is of hij dat überhaupt nog mee gaat maken). De kans dat hij corona heeft is vrijwel nihil maar ik ben vooral bang om hem te besmetten.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 19:59 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Ik ben 11 weken zwanger
[..]

Dank je Donna
hopelijk is het gauw morgen voor jou.
Dan mag je vast wel langskomen op het hartjesspreekuur als je je zorgen maakt? Ik mag dus iedere 2 weken langskomen vanwege mijn voorgeschiedenis. Wanneer zou de volgende echo zijn?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_193109902
@Donna van spugen heb ik gelukkig nog geen last, hopelijk blijft dat zo. Bij Teetje ook maar twee keer gespuugd en dat kwam niet door eten (beide keren door een onverwachte vuilnisgeur. Eén van die twee keren door een voorbijrijdende vuilniswagen terwijl ik op de fiets zat. Ik heb staan spugen in de bosjes, kreeg hele rare blikken).
  Moderator woensdag 13 mei 2020 @ 21:02:49 #123
382129 crew  Donna
pi_193109904
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 20:57 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat is toch wel even confronterend hè :* Ik kan soms de symboliek er ook wel van inzien. Deze keer testte ik positief op de UD van mijn vorige zwangerschap. Ik vond dat wel wat moois hebben O+

Dat is wel bijzonder he. Ik ben nu uitgerekend in dezelfde week als m'n laatste miskraam. En omdat ik een keizersnede krijg is er ook wel een kans dat het dezelfde datum wordt. Ik zou dat niet erg vinden iig. Maar eerst morgen!

Hartjesspreekuur is hier geloof ik niet, maar ik ga wel vragen naar extra luisteren. Moet jij ook gewoon doen @Gaddle als je je zorgen maakt of onzeker bent, daar zijn ze echt voor!
pi_193110107
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 20:57 schreef MaJo het volgende:
[..]

Ik vind dit heel lastig want mijn vader is risicopatiënt maar hij zou ook zoooo graag de baby nog willen zien/vasthouden (de vraag is of hij dat überhaupt nog mee gaat maken). De kans dat hij corona heeft is vrijwel nihil maar ik ben vooral bang om hem te besmetten.
Dat lijkt me helemaal moeilijk :( hopelijk is het aantal besmettingen tegen die tijd nog verder teruggedrongen.
  woensdag 13 mei 2020 @ 21:44:03 #125
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193110697
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 19:20 schreef SQ het volgende:

[..]

Ook jumpsuits? Ik doe niet aan losse broekjes en truitjes namelijk :D
Ik heb deze gehaald bij Prenatal, behoorlijk unisex en super lief. O+



@Wolken
:* Erg verschrikkelijk inderdaad..
Dank voor je berichtje, fijn in ieder geval dat ik niet de enige ben.

Hier ook positief getest op de UD van U. 11 maart. O+
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 13 mei 2020 @ 21:44:43 #126
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193110707
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 11:43 schreef Gogo83 het volgende:
@:Donna: spannend, hoe laat mag je morgen?

@:Kleurdoos, leuk zo'n verrassingspiemel! Benieuwd naar de reacties thuis!

@:D.U.M.A.N.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In hou mezelf even in de gaten. :*
Protège moi de mes désirs.
pi_193111197
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 19:15 schreef SQ het volgende:
Weet je wat me nu pas echt opvalt trouwens, hoe ontzettend weinig écht uniseks kleertjes er te koop zijn.
Nog steeds is bijna alles óf jongens óf meisjes. Ik heb tot nu toe 1 pakje gekocht. Verder krijg ik maar weinig gevonden (ja of ik vind het saai. Saaie uniseks is er genoeg :'))
O.a. de reden waarom ik nieuwsgierig ben naar het geslacht, dan kan ik leuke kleertjes kopen i.p.v. de saaie uniseks. :+

Jeetje kleurdoos, na 2x echo en bevestiging van een meisje verwacht je dat toch ook niet meer! :D Wat een verrassing!

Op goede echo’s morgen!

Hier tijdens het hechten om (extra?) verdoving gevraagd, want dat was niet te doen.

Ik denk dat ik de opa’s oma’s de baby wel laat vasthouden; onze peuter is ook niet bij ze weg te houden dus dat lijkt me onvermijdelijk. Bij symptomen zijn ze natuurlijk niet welkom. Op dit moment zou ik het tot hen beperken wat vasthouden betreft, maar de situatie kan over 2 maanden alweer heel anders zijn dan nu, even afwachten maar.

Ik heb best behoefte om de focus op de baby te gaan leggen...namen, geboortekaartje, laatste spulletjes aanschaffen en voorbereidingen treffen. Maar kom er nu maar niet aan toe, wat dat betreft tel ik echt af naar mijn verlof.
pi_193111391
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 09:26 schreef Kleurdoos het volgende:
Wij hadden gisteren de GUO!
Alles was hartstikke goed!

Alleen heeft onze vermeende dochter opeens een aangegroeid piemeltje. Dus dat was wel ff flink schakelen. So far voor geslachtsbepalingen :’)

Nu nog aan de kinderen vertellen (die wilden dolgraag een broertje) 😂
Wat fijn dat alles goed was! En wat een verrassing dat het een jongetje blijkt te zijn! :D Dan hebben ze er dus twee keer best wel naast gezeten.. ze dachten op de echo te zien dat het een meisje was?

quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 10:08 schreef Donna het volgende:
Ik heb al bigtime zenuwen en de echo is pas morgen. M'n vriendin had gisteren haar echo (we zijn even ver) en die was goed. Sindsdien denk ik; dan zal het bij ons wel weer mis zijn.
Ik weet niet waarom. Misschien ook omdat ik gisteren helemaal niet misselijk was. Beetje een opstapeling van.
Aftellen maar.

}:|
Heel veel succes morgen!! Fijn dat je het om 10:00u al hebt, hoef je in ieder geval morgen niet de hele dag in de zenuwen te zitten!

Oh en trouwens wat plassen betreft.. ik moet echt minimaal 3 keer per nacht :'( . Maar nu heb ik sowieso een kleine blaas en moest ik er voordat ik zwanger was ook minimaal eens per nacht uit dus ik had het wel verwacht.
pi_193114557
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 20:57 schreef MaJo het volgende:

Dan mag je vast wel langskomen op het hartjesspreekuur als je je zorgen maakt? Ik mag dus iedere 2 weken langskomen vanwege mijn voorgeschiedenis. Wanneer zou de volgende echo zijn?
Hartjesspreekuur hebben ze nog niet opgestart. het was gestopt van corona.
En verder heb ik geen idee wanneer de volgende echo is. Ik denk niet op korte termijn.
Wij hebben dit keer voor de nipt gekozen. daar zit helaas geen echo aan vast.
8 juni is mijn volgende afspraak.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 21:02 schreef Donna het volgende:

[..]

Dat is wel bijzonder he. Ik ben nu uitgerekend in dezelfde week als m'n laatste miskraam. En omdat ik een keizersnede krijg is er ook wel een kans dat het dezelfde datum wordt. Ik zou dat niet erg vinden iig. Maar eerst morgen!

Hartjesspreekuur is hier geloof ik niet, maar ik ga wel vragen naar extra luisteren. Moet jij ook gewoon doen @:Gaddle als je je zorgen maakt of onzeker bent, daar zijn ze echt voor!
Lief dat je het zegt. *; Ik voel een enorme drempel als het gaat om contact met ze op te nemen.
Eerst wil ik van de migraine af zodat ik een normaal gesprek met ze kan voeren.
  donderdag 14 mei 2020 @ 08:40:21 #130
149959 SQ
snelle trees
pi_193115839
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 20:43 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Als jij nou alle leuke unisekskleertjes die je in de komende tijd verzamelt aan mij doorverkoopt zodra jouw kleine eruit is gegroeid, dan scheelt mij dat weer zoeken. :+ Ook wij gaan voor een verrassing dit keer.

Ik word trouwens echt gek van de honger. 's Ochtends gaat het nog wel, maar vanmiddag had ik twee boterhammen als lunch op, een uur later weer honger. Nog maar twee boterhammen en een glas melk genomen. Eind van de middag weer gierende honger, uiteindelijk gewoon flink avondeten op. 20.00 uur: honger. Ik vind het best lastig, want ik wil ook niet te veel eten, ben al niet de slankste, maar echt honger lijkt me ook niet goed. Op een incidentele kitkat chunky na eet ik wel gewoon gezond, maar toch...
Die honger was ook altijd 1 van mijn vroege zwangerschaps"kwaaltjes". Honger is een teken he. Zolang je die niet opvult met haribo zoals ik loopt het niet zo vlug uit de klauwen.

Ik ben nu 9 kilo aangekomen :@ :')
disclaimer
pi_193116041
Gogo, uit ervaring vullen cherry tomaatjes ook aardig :')

SQ toen ik zo ongeveer jouw termijn had was ik 5 kilo aangekomen. Assistente van VK vond het veel te veel en ik moest er echt op letten. Volgens mij valt 5 kilo dan best mee dus ik hechtte er al niet heel veel waarde aan. :|W
  donderdag 14 mei 2020 @ 08:57:46 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_193116126
Ik wil er ook wel echt weer op letten hoor. Voel me er zelf ook niet happy bij. Dus toch de calorieëntracker maar weer aangezwengeld. (Nee, ik ga niet crashen en diëten, ik wil gewoon weer even het inzicht terug in wat ik eet ;))
disclaimer
  Moderator donderdag 14 mei 2020 @ 09:07:14 #133
382129 crew  Donna
pi_193116328
Ik kom standaard in de eerste paar weken 5 kilo of meer aan. Alsof ik vast reserves aan het opzuigen ben. Erg klote ook als het steeds mis gaat, want helaas zijn de kilo's dan niet als sneeuw voor de zon verdwenen. :{w

Ik ben nu 4 kilo aangekomen, maar veel gespuugd dus had ook wel verwacht dat het nu niet zo hard zou gaan als anders.
  donderdag 14 mei 2020 @ 10:09:00 #134
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193117730
Ik ben 400 gram aangekomen. :') Hoe dan? Denk dat m’n weegschaal kapot is.

Ik begon bij beide zwangerschappen met hetzelfde gewicht, maar het vet zit nu allemaal op de verkeerde plekken waardoor ik 10 kg zwaarder lijk.
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 14 mei 2020 @ 10:09:44 #135
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193117744
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 09:07 schreef Donna het volgende:
Ik kom standaard in de eerste paar weken 5 kilo of meer aan. Alsof ik vast reserves aan het opzuigen ben. Erg klote ook als het steeds mis gaat, want helaas zijn de kilo's dan niet als sneeuw voor de zon verdwenen. :{w

Ik ben nu 4 kilo aangekomen, maar veel gespuugd dus had ook wel verwacht dat het nu niet zo hard zou gaan als anders.
Succes nu!!
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 14 mei 2020 @ 10:14:48 #136
149959 SQ
snelle trees
pi_193117889
F5 voor donna!
disclaimer
  Moderator donderdag 14 mei 2020 @ 11:30:12 #137
382129 crew  Donna
pi_193119475
Jaaaaa. We krijgen een baby!
29 november uitgerekend! O+
  donderdag 14 mei 2020 @ 11:31:52 #138
149959 SQ
snelle trees
pi_193119516
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 11:30 schreef Donna het volgende:
Jaaaaa. We krijgen een baby!
29 november uitgerekend! O+
Jaaa! Wat een heerlijk nieuws zeg! Van harte gefeliciteerd O+!
disclaimer
pi_193119676
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 11:30 schreef Donna het volgende:
Jaaaaa. We krijgen een baby!
29 november uitgerekend! O+
*O* *O*
  donderdag 14 mei 2020 @ 11:42:03 #140
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193119736
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 11:30 schreef Donna het volgende:
Jaaaaa. We krijgen een baby!
29 november uitgerekend! O+
O+ gefeliciteerd!
Protège moi de mes désirs.
pi_193119862
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 11:30 schreef Donna het volgende:
Jaaaaa. We krijgen een baby!
29 november uitgerekend! O+
*O*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_193120304
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 11:30 schreef Donna het volgende:
Jaaaaa. We krijgen een baby!
29 november uitgerekend! O+
yeeaaahhh van harte gefeliciteerd!

Bij mijn meissie is inmiddels het derde trimester al een week onderweg :o
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_193120379
Gefeliciteerd Donna!
  Moderator donderdag 14 mei 2020 @ 12:31:01 #144
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193120754
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 06:32 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Hartjesspreekuur hebben ze nog niet opgestart. het was gestopt van corona.
En verder heb ik geen idee wanneer de volgende echo is. Ik denk niet op korte termijn.
Wij hebben dit keer voor de nipt gekozen. daar zit helaas geen echo aan vast.
8 juni is mijn volgende afspraak.
[..]

Lief dat je het zegt. *; Ik voel een enorme drempel als het gaat om contact met ze op te nemen.
Eerst wil ik van de migraine af zodat ik een normaal gesprek met ze kan voeren.
Ik zou echt contact opnemen hoor, daar hebben ze alle begrip voor! Ik heb van tevoren aangegeven dat ik alles heel spannend vond en gevraagd of ik extra controles kan krijgen. Ik mag nu elke 2 weken komen, zelfs nu met Corona. Dan luisteren ze naar het hartje/maken ze een echo en kan ik er weer tegenaan.

Misschien dat een Angel Sound ook uitkomst biedt? Als ik me zorgen maak ga ik samen met mijn man even luisteren, dat geeft ook rust.
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 08:40 schreef SQ het volgende:

[..]

Die honger was ook altijd 1 van mijn vroege zwangerschaps"kwaaltjes". Honger is een teken he. Zolang je die niet opvult met haribo zoals ik loopt het niet zo vlug uit de klauwen.

Ik ben nu 9 kilo aangekomen :@ :')
Ik heb dus gek genoeg nauwelijks honger :? Ik moet er echt op letten dat ik genoeg eet. Als tussendoortjes probeer ik het zo gezond mogelijk te houden: cherry tomaatjes, cashewnoten, blokje kaas. Maar er gaat ook elke avond chocola met cola in :9 :')

quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 11:30 schreef Donna het volgende:
Jaaaaa. We krijgen een baby!
29 november uitgerekend! O+
Jaaaaa wat fijn O+ Hopelijk kun je nu een beetje gaan genieten :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_193121822
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 11:30 schreef Donna het volgende:
Jaaaaa. We krijgen een baby!
29 november uitgerekend! O+
O+ O+ Jaaaaaa! Super fijn! *O*
pi_193121909
Donna, gefeliciteerd!! *O*
pi_193121989
Wat fijn Donna!!! *O*
  Moderator donderdag 14 mei 2020 @ 14:10:23 #148
382129 crew  Donna
pi_193122768
Jaaaa ben zo blij en opgelucht. Zfs nog 2-3 dagen verder dan ik had gedacht, maar had ook zo'n knaltest dat het op zich wel logisch is. :Y

Had nog wel even extra stress. Vrienden van ons maakten vanochtend voor m'n echo bekend dat ze een baby krijgen. Zij is al een stuk verder, maar weten het pas een week. Toen kreeg ik nog extra zenuwen.
  donderdag 14 mei 2020 @ 14:23:03 #149
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_193123068
Fijn, Donna! *O*
in de haak.
pi_193123824
Super fijn Donna!!
pi_193125057
Mooi nieuws Donna!
pi_193125906
Hier ging het laatst toch ook over spataderen?
Advies van de verloskundige hier... niets. :9 Rust, liggen en druk verminderen. Verder was er eigenlijk niets aan de te doen kreeg ze te horen.
  donderdag 14 mei 2020 @ 18:31:07 #153
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193127558
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 11:30 schreef Donna het volgende:
Jaaaaa. We krijgen een baby!
29 november uitgerekend! O+
*O*
Resistance is futile.
  donderdag 14 mei 2020 @ 21:25:01 #154
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193131943
Zijn er meer mensen hier die ervaren dat hun baby reageert op geluid?

Soms denk ik echt dat ik spoken zie :+
Resistance is futile.
pi_193131998
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 11:30 schreef Donna het volgende:
Jaaaaa. We krijgen een baby!
29 november uitgerekend! O+
O+ wat gaaf! Gefeliciteerd!
pi_193132062
Wat een top nieuws Donna, jeej! *O*
pi_193132213
quote:
10s.gif Op donderdag 14 mei 2020 21:25 schreef Seven. het volgende:
Zijn er meer mensen hier die ervaren dat hun baby reageert op geluid?

Soms denk ik echt dat ik spoken zie :+
Moet wel mogelijk zijn toch? Op wat voor geluid in jouw geval? :D Ik wacht nog steeds tot ik haar eens ga voelen, die keer dat ik dacht dat ik haar voelde was denk ik vals alarm.
pi_193132312
quote:
10s.gif Op donderdag 14 mei 2020 21:25 schreef Seven. het volgende:
Zijn er meer mensen hier die ervaren dat hun baby reageert op geluid?

Soms denk ik echt dat ik spoken zie :+
Mijn oudste bouwde een feestje in mn buik op Michael Jackson, elke keer weer♡ dus ja dat kan zeker
S. 2014
J. 2016
  donderdag 14 mei 2020 @ 21:46:55 #159
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193132483
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 21:35 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Moet wel mogelijk zijn toch? Op wat voor geluid in jouw geval? :D Ik wacht nog steeds tot ik haar eens ga voelen, die keer dat ik dacht dat ik haar voelde was denk ik vals alarm.
Ik shazam wel eens wat en dan 1 of 2 keer per jaar ga ik e.e.a. downloaden. Dus ik zat een beetje mee te zingen met een liedje dat ik in september al heb geshazammed en toen werd hij enorm actief. En toen ik ophield met zingen alweer.

Ik ben zelf muzikaal en van de donor weten we ook dat hij muzikaal is. Dus ik denk ook dat ik dingen wil zien :+ .

quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 21:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Mijn oudste bouwde een feestje in mn buik op Michael Jackson, elke keer weer♡ dus ja dat kan zeker
Leuk O+

Binnenkort maar eens testen waar onze kleine van houdt dan ^O^
Resistance is futile.
  donderdag 14 mei 2020 @ 21:47:48 #160
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193132505
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 21:35 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Moet wel mogelijk zijn toch? Op wat voor geluid in jouw geval? :D Ik wacht nog steeds tot ik haar eens ga voelen, die keer dat ik dacht dat ik haar voelde was denk ik vals alarm.
En trouwens: als je denkt dat je haar voelt, dan voel je haar ws ook ^O^
Resistance is futile.
pi_193132624
quote:
7s.gif Op donderdag 14 mei 2020 21:46 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik shazam wel eens wat en dan 1 of 2 keer per jaar ga ik e.e.a. downloaden. Dus ik zat een beetje mee te zingen met een liedje dat ik in september al heb geshazammed en toen werd hij enorm actief. En toen ik ophield met zingen alweer.

Ik ben zelf muzikaal en van de donor weten we ook dat hij muzikaal is. Dus ik denk ook dat ik dingen wil zien :+ .
[..]

Leuk O+

Binnenkort maar eens testen waar onze kleine van houdt dan ^O^
Ohh wat leuk zeg! Misschien moet ik toch ook maar eens wat meer muziek draaien weer. En wat super leuk dat de donor ook muzikaal is, grappig dat je dat soort dingen dan weet! O+

quote:
2s.gif Op donderdag 14 mei 2020 21:47 schreef Seven. het volgende:

[..]

En trouwens: als je denkt dat je haar voelt, dan voel je haar ws ook ^O^
Hmm nou het is al 2 weken geleden en sindsdien niets meer gevoeld dus ik betwijfel het, maar het kan sowieso niet kwaad om te denken dat zij het was haha! Hoop in ieder geval snel meer te voelen :D .
  Moderator donderdag 14 mei 2020 @ 22:01:06 #162
382129 crew  Donna
pi_193132832
Bedankt allemaal. Zo blij.
Het voelt nu ineens echt maar ook nog zo onwerkelijk. Maar ik loop wel op wolkjes! O+
  Moderator vrijdag 15 mei 2020 @ 00:02:02 #163
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193135211
En toen plaste ik in mijn broek bij het niezen :X :') Ik dacht dat ik wel sterke bekkenbodemspieren had :{w

Qua muziek had ik laatst het gevoel dat de baby reageerde op Kyuss, een bandje dat mijn man tof vindt. En zachte muziek is het niet _O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 15 mei 2020 @ 00:09:17 #164
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193135306
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 22:01 schreef Donna het volgende:
Bedankt allemaal. Zo blij.
Het voelt nu ineens echt maar ook nog zo onwerkelijk. Maar ik loop wel op wolkjes! O+
Geniet ervan :)
Resistance is futile.
  vrijdag 15 mei 2020 @ 00:10:34 #165
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193135325
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 00:02 schreef MaJo het volgende:
En toen plaste ik in mijn broek bij het niezen :X :') Ik dacht dat ik wel sterke bekkenbodemspieren had :{w

Qua muziek had ik laatst het gevoel dat de baby reageerde op Kyuss, een bandje dat mijn man tof vindt. En zachte muziek is het niet _O-
Herkenbaar, ook al meegemaakt. Fucking genant, ik zat op kantoor :') .

Hardrock of zo? :+
Resistance is futile.
  Moderator vrijdag 15 mei 2020 @ 00:14:40 #166
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193135366
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 00:10 schreef Seven. het volgende:

[..]

Herkenbaar, ook al meegemaakt. Fucking genant, ik zat op kantoor :') .

Hardrock of zo? :+
Ik was gelukkig thuis maar ik schaamde me wel dood :') En mijn man lachte me uit :{w

Stoner(rock), nogal stevig dus :Y

[ Bericht 5% gewijzigd door MaJo op 15-05-2020 00:20:48 ]
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 15 mei 2020 @ 07:18:52 #167
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_193136930
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 11:30 schreef Donna het volgende:
Jaaaaa. We krijgen een baby!
29 november uitgerekend! O+
*O*
Blood for breakfast, blood for lunch
  vrijdag 15 mei 2020 @ 07:21:59 #168
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_193136948
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 00:02 schreef MaJo het volgende:
En toen plaste ik in mijn broek bij het niezen :X :') Ik dacht dat ik wel sterke bekkenbodemspieren had :{w

Qua muziek had ik laatst het gevoel dat de baby reageerde op Kyuss, een bandje dat mijn man tof vindt. En zachte muziek is het niet _O-
Kyuss _O_

Mijn peuter houdt van Metallica (en gitaarmuziek in het algemeen) O+ , misschien ook al fan sinds de baarmoeder :P
Blood for breakfast, blood for lunch
  vrijdag 15 mei 2020 @ 07:56:59 #169
149959 SQ
snelle trees
pi_193137162
Welkom bij team #inlegkruisjes, MaJo *O*

Mijn man hadden laatst voor het eerst sinds laaaang weer eens wat activiteit in de slaapkamer. Dat vinden foetussen ook vaak een zeer geschikt moment om actief te worden :')

(De romantiek is wat ver te zoeken met die thuisquarantaine-met-kids. Als er een after corona babyboom komt zijn dat zekerste weten allemaal eerstgeborenen :{w )
disclaimer
  vrijdag 15 mei 2020 @ 08:05:54 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_193137224
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 21:35 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Moet wel mogelijk zijn toch? Op wat voor geluid in jouw geval? :D Ik wacht nog steeds tot ik haar eens ga voelen, die keer dat ik dacht dat ik haar voelde was denk ik vals alarm.
Nee hoor, ik heb de baby ook een paar keer vroeg in de zwangerschap gevoeld en dan weer een paar weken niet. @Nolita volgens mij ook. Inmiddels voel ik het wel dagelijks, maar ik ben ook al vaker zwanger geweest dus dan herken je het ook eerder. Bij de meeste vrouwen voelt het ook pas in het derde trimester echt als schopjes en voor die tijd zijn het meer plopjes en kriebels die niet altijd van darmen te onderscheiden zijn. Zeker met een placenta vóór duurt het soms lang.
Probeer er eens geconcentreerd op te letten als je net iets hebt gegeten (iets met veel suiker werkt het beste :')) en dan heel laag in je buik, richting je blaas te voelen.
disclaimer
  vrijdag 15 mei 2020 @ 08:08:02 #171
149959 SQ
snelle trees
pi_193137247
Maar het blijft raar, dat er zo'n heel mens met álles er op en er aan, van vingernagels tot haartjes, zich helemaal uitleeft in jouw lijf, en dat je dat niet voelt. :')

Er zijn overigens ook nog steeds vrouwen die 9 maanden zwanger kunnen zijn en daar pas bij de bevalling achter komen. En dat zijn soms óók vrouwen die al eens eerder zwanger zijn geweest ;)
disclaimer
pi_193137352
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 11:30 schreef Donna het volgende:
Jaaaaa. We krijgen een baby!
29 november uitgerekend! O+
Yay! Donna *O* Wat een super nieuws. Ik moest er gewoon om huilen toen ik het las. haha

quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 12:31 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik zou echt contact opnemen hoor, daar hebben ze alle begrip voor! Ik heb van tevoren aangegeven dat ik alles heel spannend vond en gevraagd of ik extra controles kan krijgen. Ik mag nu elke 2 weken komen, zelfs nu met Corona. Dan luisteren ze naar het hartje/maken ze een echo en kan ik er weer tegenaan.

Misschien dat een Angel Sound ook uitkomst biedt? Als ik me zorgen maak ga ik samen met mijn man even luisteren, dat geeft ook rust.
[..]
Hoe werkt dat Angel Sound?
Ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord.
  vrijdag 15 mei 2020 @ 08:25:41 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_193137403
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 08:20 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Yay! Donna *O* Wat een super nieuws. Ik moest er gewoon om huilen toen ik het las. haha
[..]

Hoe werkt dat Angel Sound?
Ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord.
Is gewoon een huis-tuin- en keuken doppler. Zijn er ook in andere merken / varianten. Tik bij bol.com maar eens "doppler" in ;)
disclaimer
pi_193137496
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 08:05 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb de baby ook een paar keer vroeg in de zwangerschap gevoeld en dan weer een paar weken niet. @:Nolita volgens mij ook. Inmiddels voel ik het wel dagelijks, maar ik ben ook al vaker zwanger geweest dus dan herken je het ook eerder. Bij de meeste vrouwen voelt het ook pas in het derde trimester echt als schopjes en voor die tijd zijn het meer plopjes en kriebels die niet altijd van darmen te onderscheiden zijn. Zeker met een placenta vóór duurt het soms lang.
Probeer er eens geconcentreerd op te letten als je net iets hebt gegeten (iets met veel suiker werkt het beste :')) en dan heel laag in je buik, richting je blaas te voelen.
Klopt inderdaad. Rond 12-13 weken een paar dagen heel duidelijk en toen tot 16 weken niet meer! Was best bizar, maar ook placenta aan de voorkant hier.
  Moderator vrijdag 15 mei 2020 @ 08:40:42 #175
382129 crew  Donna
pi_193137557
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 07:56 schreef SQ het volgende:
(De romantiek is wat ver te zoeken met die thuisquarantaine-met-kids. Als er een after corona babyboom komt zijn dat zekerste weten allemaal eerstgeborenen :{w )
Hahaha. Onze baby is NET verwekt voor de lockdown. Vanaf half december zijn het allemaal Corona baby's 😅
  vrijdag 15 mei 2020 @ 08:41:00 #176
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193137563
quote:
10s.gif Op donderdag 14 mei 2020 21:25 schreef Seven. het volgende:
Zijn er meer mensen hier die ervaren dat hun baby reageert op geluid?

Soms denk ik echt dat ik spoken zie :+
De dag dat ik met verlof ging, ben ik naar een rockconcert geweest. Ik kreeg mee dat U. ook alles mee kreeg. :+

Oh jongens, ik liep gister iedereen op kantoor te verkondigen dat ik vandaag 12 weken zou zijn. Kreeg vanochtend een mailtje met: “zwangerschapsmail week 13”. :') Het lot van de tweede.
Protège moi de mes désirs.
  Moderator vrijdag 15 mei 2020 @ 08:42:08 #177
382129 crew  Donna
pi_193137575
Wat lief @Gaddle
O+

Heb ook wel wat huilende vriendinnen aan de telefoon gehad gisteren zo leuk. Vandaag en morgen aan familie vertellen. *;
  Moderator vrijdag 15 mei 2020 @ 08:43:16 #178
382129 crew  Donna
pi_193137589
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 08:41 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

De dag dat ik met verlof ging, ben ik naar een rockconcert geweest. Ik kreeg mee dat U. ook alles mee kreeg. :+

Oh jongens, ik liep gister iedereen op kantoor te verkondigen dat ik vandaag 12 weken zou zijn. Kreeg vanochtend een mailtje met: “zwangerschapsmail week 13”. :') Het lot van de tweede.
Haha. Als je 12 weken zwanger bent, zit je in je 13de week. Dus zowel jij als de mail klopt. :P
  vrijdag 15 mei 2020 @ 08:45:00 #179
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193137611
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 08:43 schreef Donna het volgende:

[..]

Haha. Als je 12 weken zwanger bent, zit je in je 13de week. Dus zowel jij als de mail klopt. :P
Nee, ik ben vandaag 13+0. :P

Gelukkig heb ik deze app nog, haha.
Protège moi de mes désirs.
  Moderator vrijdag 15 mei 2020 @ 08:49:06 #180
382129 crew  Donna
pi_193137652
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 08:45 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Nee, ik ben vandaag 13+0. :P
Ahhh hahaha. Jij bent de 20ste uitgerekend, mijn hoofd dacht 26.
Ik heb 2 apps en de ene rekent nu dat ik in week 11 zit en de andere zegt week 12.
Ik vind het dat het de twaalfde week is, maar ik ben nog geen 12 weken.
Totaal niet onhandig dat. :D
  vrijdag 15 mei 2020 @ 08:52:29 #181
149959 SQ
snelle trees
pi_193137690
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 08:49 schreef Donna het volgende:

[..]

Ahhh hahaha. Jij bent de 20ste uitgerekend, mijn hoofd dacht 26.
Ik heb 2 apps en de ene rekent nu dat ik in week 11 zit en de andere zegt week 12.
Ik vind het dat het de twaalfde week is, maar ik ben nog geen 12 weken.
Totaal niet onhandig dat. :D
Heel dat termijngedoe is ook maar vaag.
Ik ben maandag 20 weken. Mensen zeggen dan "Op de helft!!"

Maar gevoelsmatig klopt dat alleen als ik zou bevallen bij 36 weken.
Ik hou 22 weken dus maar aan als "de helft" :+
disclaimer
  vrijdag 15 mei 2020 @ 08:53:36 #182
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193137703
Daarom probeer ik de week+dag maar te onthouden.
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 15 mei 2020 @ 08:53:40 #183
149959 SQ
snelle trees
pi_193137704
"De helft" klinkt ook te veel al richting "a terme" dus dat negeer ik graag.
disclaimer
  Moderator vrijdag 15 mei 2020 @ 08:55:35 #184
382129 crew  Donna
pi_193137725
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 08:53 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Daarom probeer ik de week+dag maar te onthouden.
Succes! :Y)

Bij G kwam er ook een moment dat ik wat langer moest nadenken hoever ik was. Vermoed dat dat moment nu ook eerder komt ja.
pi_193137858
Onze baby is ook een coronababy en een tweede. Maar ik slikte medicijnen, en die zijn kut. Dus er moest gewoon gesekst worden, want ik wilde de niet voor niets geslikt hebben. :+

Kennis van mij was trouwens 32 weken zwanger toen ze erachter kwam. Het was haar vierde, dus je zou denken dat ze wist hoe zwanger zijn voelde. Overigens kwam de baby ook nog eens te vroeg, met 36 weken al, toen wist ze het dus net een maand.

Nog vier weken tot mijn echo. En hoewel ik er nog steeds achter sta ik te wachten, het duurt zo lang! Weet inmiddels al drie weken dat ik zwanger ben. Ben echt heel moe vandaag, hopelijk krijg ik zoon vanmiddag even naar bed. :O
pi_193139566
quote:
10s.gif Op donderdag 14 mei 2020 21:25 schreef Seven. het volgende:
Zijn er meer mensen hier die ervaren dat hun baby reageert op geluid?

Soms denk ik echt dat ik spoken zie :+
Jazeker, niet gewone omgevingsgeluiden maar hier ging ie apeshit op de steenslijper toen de oprit gelegd werd, en ik zat nog wel binnen :')

Ik ben heel blij dat de regels voor pretecho's nu anders zijn, hebben nu rond de 26 weken samen een sessie geboekt. Ik vond het van tevoren niet echt nodig maar mijn vriend heeft nu toch een stukje gemist met de echo's, zo kunnen we het een beetje inhalen O+
pi_193144206
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 08:05 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb de baby ook een paar keer vroeg in de zwangerschap gevoeld en dan weer een paar weken niet. @:Nolita volgens mij ook. Inmiddels voel ik het wel dagelijks, maar ik ben ook al vaker zwanger geweest dus dan herken je het ook eerder. Bij de meeste vrouwen voelt het ook pas in het derde trimester echt als schopjes en voor die tijd zijn het meer plopjes en kriebels die niet altijd van darmen te onderscheiden zijn. Zeker met een placenta vóór duurt het soms lang.
Probeer er eens geconcentreerd op te letten als je net iets hebt gegeten (iets met veel suiker werkt het beste :')) en dan heel laag in je buik, richting je blaas te voelen.
Ja, dat ga ik doen! VK zei inderdaad ook al ga eens liggen net nadat je gegeten hebt en probeer je er op te concentreren. Ik dacht haar toen idd wel heel laag in mijn buik te voelen, rond mijn blaas dus het was dr gewoon! O+
pi_193144279
Ik weet trouwens niet of dit eerder ter sprake is gekomen, maar heeft iemand van jullie ook last van een blauwe wc bril? :'( :D

https://www.whattoexpect.(...)ng-toilet-seat-blue/

Ik dus wel, binnen een week nadat ik een positieve test in mijn handen was waren onze wc-brillen donkerblauw gekleurd. Had er natuurlijk totaal niet bij stilgestaan dat het een met het ander te maken had, maar toen ik ging googlen zag ik dat meer vrouwen hiermee te maken hebben! Zal er denk ik aan liggen waarvan je wc-bril gemaakt is of wat voor chemicaliën ofzo er gebruikt zijn, maar ik vind het zo’n raar fenomeen! Ziet er ook heel raar uit en ik krijg het niet schoon, maar ik vind het zonde om nieuwe wc-brillen te kopen met de kans dat ik dan weer precies hetzelfde probleem heb. Wacht maar even totdat Yara er is. :')
  vrijdag 15 mei 2020 @ 17:07:20 #189
149959 SQ
snelle trees
pi_193144562
Lol, wat? _O-
Nee, geen blauwe wc bril hier :D
disclaimer
  vrijdag 15 mei 2020 @ 17:11:51 #190
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193144623
Only in ‘merica. :+
Protège moi de mes désirs.
pi_193144749
Pfff vandaag ff een heftig dagje. Mevrouw is aan het indalen en daardoor heb ik al de hele dag enorm last van harde buiken en ze drukt enorm op mijn bekken. Wel even contact gehad met de vk, zolang er geen regelmaat in de harde buiken komt hoef ik me geen zorgen te maken en ik moet vooral even gewoon rustig aan doen.
pi_193144848
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 17:07 schreef SQ het volgende:
Lol, wat? _O-
Nee, geen blauwe wc bril hier :D
Ja dit is dus geen grap, maar het begint wel te vervagen ondertussen. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193144874
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 17:22 schreef madam-april het volgende:
Pfff vandaag ff een heftig dagje. Mevrouw is aan het indalen en daardoor heb ik al de hele dag enorm last van harde buiken en ze drukt enorm op mijn bekken. Wel even contact gehad met de vk, zolang er geen regelmaat in de harde buiken komt hoef ik me geen zorgen te maken en ik moet vooral even gewoon rustig aan doen.
Ahh vervelend! Ik checkte de OP vandaag nog en zag dat je eind volgende maand al uitgerekend bent, gaat snel. Lekker zoveel mogelijk proberen rustig aan te doen dan!
pi_193144982
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 17:33 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ahh vervelend! Ik checkte de OP vandaag nog en zag dat je eind volgende maand al uitgerekend bent, gaat snel. Lekker zoveel mogelijk proberen rustig aan te doen dan!
Ja morgen alweer 34 weken, dus gaat echt hard nu. Rustig aan doen is alleen wel een dingetje met 2 meiden van 4&7. Gelukkig gaan ze nu wel weer halve dagen naar school, wat aan de ene kant wel zorgt dat ik dan even rust kan pakken, maar aan de andere kant er ook voor zorgt dat ik weer 2x per dag heen en weer naar school moet om ze weg te brengen en op te halen. Dus het is een beetje dubbel.. :+
pi_193145001
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 17:42 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ja morgen alweer 34 weken, dus gaat echt hard nu. Rustig aan doen is alleen wel een dingetje met 2 meiden van 4&7. Gelukkig gaan ze nu wel weer halve dagen naar school, wat aan de ene kant wel zorgt dat ik dan even rust kan pakken, maar aan de andere kant er ook voor zorgt dat ik weer 2x per dag heen en weer naar school moet om ze weg te brengen en op te halen. Dus het is een beetje dubbel.. :+
Ja dan is rustig aan doen makkelijker gezegd dan gedaan ja.. Proberen inderdaad de rust te pakken die je kunt pakken!
  vrijdag 15 mei 2020 @ 18:08:28 #196
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193145257
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 17:31 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ja dit is dus geen grap, maar het begint wel te vervagen ondertussen. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D :D :D
Resistance is futile.
  vrijdag 15 mei 2020 @ 18:09:41 #197
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193145270
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 17:42 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ja morgen alweer 34 weken, dus gaat echt hard nu. Rustig aan doen is alleen wel een dingetje met 2 meiden van 4&7. Gelukkig gaan ze nu wel weer halve dagen naar school, wat aan de ene kant wel zorgt dat ik dan even rust kan pakken, maar aan de andere kant er ook voor zorgt dat ik weer 2x per dag heen en weer naar school moet om ze weg te brengen en op te halen. Dus het is een beetje dubbel.. :+
Wanneer begint de zomervakantie :+
Resistance is futile.
pi_193145302
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 18:09 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wanneer begint de zomervakantie :+
18 juli :+
  Moderator vrijdag 15 mei 2020 @ 18:27:33 #199
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193145469
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 07:21 schreef Queens het volgende:

[..]

Kyuss _O_

Mijn peuter houdt van Metallica (en gitaarmuziek in het algemeen) O+ , misschien ook al fan sinds de baarmoeder :P
Leuk als ze een goeie muzieksmaak hebben ^O^ Ik luister altijd veel muziek dus ben benieuwd waar de lammer nog meer op los zal gaan :s)

quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 07:56 schreef SQ het volgende:
Welkom bij team #inlegkruisjes, MaJo *O*

Mijn man hadden laatst voor het eerst sinds laaaang weer eens wat activiteit in de slaapkamer. Dat vinden foetussen ook vaak een zeer geschikt moment om actief te worden :')

(De romantiek is wat ver te zoeken met die thuisquarantaine-met-kids. Als er een after corona babyboom komt zijn dat zekerste weten allemaal eerstgeborenen :{w )
Ik weet niet of ik blij ben om bij het team te horen :'( Volstaat een normaal inlegkruisje of moet ik echt aan de incontinentiematerialen? -O-

En ik moet altijd lachen om hoe je jullie seksleven omschrijft :D Je hebt ook wel eens gezegd dat het je verbaasd dat je überhaupt zwanger raakt met de hoeveelheid seks die jullie hebben _O-

quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 08:08 schreef SQ het volgende:
Maar het blijft raar, dat er zo'n heel mens met álles er op en er aan, van vingernagels tot haartjes, zich helemaal uitleeft in jouw lijf, en dat je dat niet voelt. :')

Er zijn overigens ook nog steeds vrouwen die 9 maanden zwanger kunnen zijn en daar pas bij de bevalling achter komen. En dat zijn soms óók vrouwen die al eens eerder zwanger zijn geweest ;)
Dat vind ik nog steeds het meest bizarre, op een echo gaat de lammer helemaal los en je voelt er dan niks van, dat is toch raar :?

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 08:20 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Yay! Donna *O* Wat een super nieuws. Ik moest er gewoon om huilen toen ik het las. haha
[..]

Hoe werkt dat Angel Sound?
Ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord.
Dat is een doppler die je thuis kunt gebruiken. Als je je dan zorgen maakt kun je zelf even naar het hartje luisteren, ik vind het ideaal O+ Man en ik luisteren al snel 2/3 x per week even :)

quote:
2s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 16:45 schreef Smart_ass het volgende:
Ik weet trouwens niet of dit eerder ter sprake is gekomen, maar heeft iemand van jullie ook last van een blauwe wc bril? :'( :D

https://www.whattoexpect.(...)ng-toilet-seat-blue/

Ik dus wel, binnen een week nadat ik een positieve test in mijn handen was waren onze wc-brillen donkerblauw gekleurd. Had er natuurlijk totaal niet bij stilgestaan dat het een met het ander te maken had, maar toen ik ging googlen zag ik dat meer vrouwen hiermee te maken hebben! Zal er denk ik aan liggen waarvan je wc-bril gemaakt is of wat voor chemicaliën ofzo er gebruikt zijn, maar ik vind het zo’n raar fenomeen! Ziet er ook heel raar uit en ik krijg het niet schoon, maar ik vind het zonde om nieuwe wc-brillen te kopen met de kans dat ik dan weer precies hetzelfde probleem heb. Wacht maar even totdat Yara er is. :')
:o Nee nog nooit van gehoord, wat bizar zeg dat dat gebeurt :D

Ik ben weer goedgekeurd door de VK *O* Hartslag was weer netjes, baarmoeder lag mooi 1 vinger onder de navel en de bloeddruk was prima. Alleen heb ik wel een iets serieuzere kwaal dan "rusteloze benen", namelijk Ischias. Omdat mijn baarmoeder gekanteld is hangt deze tegen de ischias (zenuw in bil/bovenbeen/onderbeen). Ik heb inderdaad vervelende pijnscheuten die niet weggaan met beweging. De VK vertelde dat het met een paar weken wel moet verbeteren omdat de baarmoeder dan recht trekt ofzo. Mja, we zullen zien :) Het is niet heel pijnlijk maar wel gewoon vervelend, vooral als ik 's avonds in bed lig en het zeurt zo -O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 15 mei 2020 @ 18:39:25 #200
149959 SQ
snelle trees
pi_193145610
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 18:27 schreef MaJo het volgende:


En ik moet altijd lachen om hoe je jullie seksleven omschrijft :D Je hebt ook wel eens gezegd dat het je verbaasd dat je überhaupt zwanger raakt met de hoeveelheid seks die jullie hebben _O-

Nou, dát zal ik denk ik niet gezegd hebben (En als, dan was dat een behoorlijk gechargeerde uitspraak :')) maar met 2 kinderen in thuisquarantaine is gewoon het ongeilste wat er bestaat. :') ;(

Balen van de (dreigende) ischias, hopelijk trekt het inderdaad een beetje weg!
disclaimer
pi_193145744
Ik belde vanmiddag naar het ziekenhuis en partners mogen hier alleen mee naar de 20-weken echo.
Ik vond het afgelopen tijd geen probleem (wel jammer natuurlijk!) dat hij niet mee kon. Maar nu had ik er een soort van op gerekend en valt het toch behoorlijk tegen dat het niet mag as dinsdag.
pi_193146158
Aangezien ik nog nooit een groeiecho heb gehad, stel ik even deze vraag.

Bij groeiecho mag partner aanwezig zijn. Probleem is als partner mee gaat, we niet direct een oppas voor onze dochter hebben, of we moeten er een eindje voor rijden. Nu opperde partner om Nora mee te nemen naar de groeiecho en hij blijft dan thuis. Het lijkt hem wel leuk om haar zo wat meer erbij te betrekken. Is dit iets wat ok is voor kinderen om erbij te zijn?
  Moderator vrijdag 15 mei 2020 @ 19:45:55 #203
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193146680
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 18:39 schreef SQ het volgende:

[..]

Nou, dát zal ik denk ik niet gezegd hebben (En als, dan was dat een behoorlijk gechargeerde uitspraak :')) maar met 2 kinderen in thuisquarantaine is gewoon het ongeilste wat er bestaat. :') ;(

Balen van de (dreigende) ischias, hopelijk trekt het inderdaad een beetje weg!
Het zal ongetwijfeld flink gechargeerd zijn maar het was wel iets in die strekking :D En kan me voorstellen dat deze situatie niet ideaal is voor je seksleven _O-

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 18:48 schreef Nolita het volgende:
Ik belde vanmiddag naar het ziekenhuis en partners mogen hier alleen mee naar de 20-weken echo.
Ik vond het afgelopen tijd geen probleem (wel jammer natuurlijk!) dat hij niet mee kon. Maar nu had ik er een soort van op gerekend en valt het toch behoorlijk tegen dat het niet mag as dinsdag.
Balen is dat he? Wij waren ook helemaal blij dat man weer mee mocht maar ook in het WKZ houden ze de maatregelen aan, met uitzondering van de termijnecho en de SEO/GUO. Onze volgende afspraak is de SEO dus dan mag man gelukkig mee *O*

quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 19:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Aangezien ik nog nooit een groeiecho heb gehad, stel ik even deze vraag.

Bij groeiecho mag partner aanwezig zijn. Probleem is als partner mee gaat, we niet direct een oppas voor onze dochter hebben, of we moeten er een eindje voor rijden. Nu opperde partner om Nora mee te nemen naar de groeiecho en hij blijft dan thuis. Het lijkt hem wel leuk om haar zo wat meer erbij te betrekken. Is dit iets wat ok is voor kinderen om erbij te zijn?
Ik weet dat bij de SEO echt afgeraden wordt om kinderen mee te nemen maar bij een termijnecho is het misschien een ander verhaal. Hoe oud is Nora?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_193146692
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 19:45 schreef MaJo het volgende:

[..]

Het zal ongetwijfeld flink gechargeerd zijn maar het was wel iets in die strekking :D En kan me voorstellen dat deze situatie niet ideaal is voor je seksleven _O-
[..]

Balen is dat he? Wij waren ook helemaal blij dat man weer mee mocht maar ook in het WKZ houden ze de maatregelen aan, met uitzondering van de termijnecho en de SEO/GUO. Onze volgende afspraak is de SEO dus dan mag man gelukkig mee *O*
[..]

Ik weet dat bij de SEO echt afgeraden wordt om kinderen mee te nemen maar bij een termijnecho is het misschien een ander verhaal. Hoe oud is Nora?
5 :) SEO is een medische echo en deze groeiecho niet, omdat ik hem zelf hrb aangevraagd.
pi_193146947
Bij mijn VK mogen kinderen in ieder geval (nog) niet mee, dat stond in de nieuwsbrief.
Zal dus per praktijk verschillen, zou het gewoon navragen voor de zekerheid!

Hier ook geen blauwe wc bril trouwens :+
pi_193147014
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 18:39 schreef SQ het volgende:

[..]

Nou, dát zal ik denk ik niet gezegd hebben (En als, dan was dat een behoorlijk gechargeerde uitspraak :')) maar met 2 kinderen in thuisquarantaine is gewoon het ongeilste wat er bestaat. :') ;(

Balen van de (dreigende) ischias, hopelijk trekt het inderdaad een beetje weg!
Nou ik weet uberhaupt niet hoe het met jullie libido gesteld is, maar vooral in het eerste trimester
had ik echt totaaaaaal geen zin. Hoopte dat het in het tweede trimester over zou zijn aangezien ik verhalen had gelezen over zwangere vrouwen die juist meer seks wilden dan voordat ze zwanger waren. Ben nu zo'n beetje halverwege het tweede trimester en mijn libido is nauwelijks verbeterd... voel me soms wel een beetje lullig daarover hoor :@ . En wij hebben niet eens kinderen in huis, kun je nagaan!
pi_193147063
@MaJo, vervelend van de Ischias zeg, hopelijk verbetert het snel! Fijn dat verder alles prima was.
pi_193147172
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 20:02 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Nou ik weet uberhaupt niet hoe het met jullie libido gesteld is, maar vooral in het eerste trimester
had ik echt totaaaaaal geen zin. Hoopte dat het in het tweede trimester over zou zijn aangezien ik verhalen had gelezen over zwangere vrouwen die juist meer seks wilden dan voordat ze zwanger waren. Ben nu zo'n beetje halverwege het tweede trimester en mijn libido is nauwelijks verbeterd... voel me soms wel een beetje lullig daarover hoor :@ . En wij hebben niet eens kinderen in huis, kun je nagaan!
Ik heb altijd al een hoog libido gehad en dat is eigenlijk niet veranderd. Alleen het eerste trimester was het wat minder omdat ik vaak moest overgeven. Maar ook toen deden we het nog wel minstens 3x per week. Nu gemiddeld 5/6x per week. :+
  vrijdag 15 mei 2020 @ 20:11:38 #209
149959 SQ
snelle trees
pi_193147204
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 19:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Aangezien ik nog nooit een groeiecho heb gehad, stel ik even deze vraag.

Bij groeiecho mag partner aanwezig zijn. Probleem is als partner mee gaat, we niet direct een oppas voor onze dochter hebben, of we moeten er een eindje voor rijden. Nu opperde partner om Nora mee te nemen naar de groeiecho en hij blijft dan thuis. Het lijkt hem wel leuk om haar zo wat meer erbij te betrekken. Is dit iets wat ok is voor kinderen om erbij te zijn?
Hier mogen kinderen er zeer expliciet niét bij zijn. Deze uitzondering maken ze alleen voor de partners als tegemoetkoming voor de afgelopen 2 maanden. Zou dat dus niet doen.
disclaimer
  vrijdag 15 mei 2020 @ 20:12:31 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_193147216
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 20:02 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Nou ik weet uberhaupt niet hoe het met jullie libido gesteld is, maar vooral in het eerste trimester
had ik echt totaaaaaal geen zin. Hoopte dat het in het tweede trimester over zou zijn aangezien ik verhalen had gelezen over zwangere vrouwen die juist meer seks wilden dan voordat ze zwanger waren. Ben nu zo'n beetje halverwege het tweede trimester en mijn libido is nauwelijks verbeterd... voel me soms wel een beetje lullig daarover hoor :@ . En wij hebben niet eens kinderen in huis, kun je nagaan!
Mijn libido is nooit teruggekomen na mijn eerste zwangerschap. _O-
disclaimer
pi_193147340
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 20:09 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik heb altijd al een hoog libido gehad en dat is eigenlijk niet veranderd. Alleen het eerste trimester was het wat minder omdat ik vaak moest overgeven. Maar ook toen deden we het nog wel minstens 3x per week. Nu gemiddeld 5/6x per week. :+
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 20:12 schreef SQ het volgende:

[..]

Mijn libido is nooit teruggekomen na mijn eerste zwangerschap. _O-
Oke dit belooft weinig goeds dan :'( :D
pi_193147362
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 20:12 schreef SQ het volgende:

[..]

Mijn libido is nooit teruggekomen na mijn eerste zwangerschap. _O-
Nou dit. Ik vind het een wonder dat ik nog een keer zwanger ben geraakt :')
pi_193147441
Mijn libido is echt niet veranderd sinds de geboorte van mijn kinderen. :D
pi_193147488
Ik word hier stiekem wel een beetje bang van hoor!! :@ :'(
pi_193147503
@madam-april ik heb het gevoel dat je in de minderheid bent, sowieso kan ik me niet voorstellen dat ik 5/6 keer per week seks ga hebben met een dikke toeter, zoveel doe ik het nu al niet :') .
  Moderator vrijdag 15 mei 2020 @ 20:32:45 #216
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193147564
Wij winnen, wij hebben geen seks gehad om zwanger te raken _O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_193147636
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 20:28 schreef Smart_ass het volgende:
@:Madam-april ik heb het gevoel dat je in de minderheid bent, sowieso kan ik me niet voorstellen dat ik 5/6 keer per week seks ga hebben met een dikke toeter, zoveel doe ik het nu al niet :') .
Haha ja ik heb sowieso een bovengemiddeld libido en mijn vriend ook, dus voor ons is 5/6x per week normaal. :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 20:32 schreef MaJo het volgende:
Wij winnen, wij hebben geen seks gehad om zwanger te raken _O-
:D
  Moderator vrijdag 15 mei 2020 @ 20:40:40 #218
382129 crew  Donna
pi_193147689
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 20:02 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Nou ik weet uberhaupt niet hoe het met jullie libido gesteld is, maar vooral in het eerste trimester
had ik echt totaaaaaal geen zin. Hoopte dat het in het tweede trimester over zou zijn aangezien ik verhalen had gelezen over zwangere vrouwen die juist meer seks wilden dan voordat ze zwanger waren. Ben nu zo'n beetje halverwege het tweede trimester en mijn libido is nauwelijks verbeterd... voel me soms wel een beetje lullig daarover hoor :@ . En wij hebben niet eens kinderen in huis, kun je nagaan!
Zulke verhalen had mijn vriend ook teveel gelezen. Tijdens mijn zwangerschappen is het janken met de pet op, maar na de geboorte van G wou ik volgens mij na 2 dagen alweer. Ware het niet dat er een vrachtwagen over me heen gereden was (keizersnede). >:)
pi_193147748
Oke dit stelt me dan toch weer een beetje gerust, haha!!
  Moderator vrijdag 15 mei 2020 @ 20:45:28 #220
382129 crew  Donna
pi_193147779
Ik zal maar niet zeggen dat die drang niet heel lang duurde :D :D
Hahaha, nee hoor. Het is gewoon weer terug gekomen op het normale peil, maar mijn libido is sowieso niet mega. Na de bevalling dus wel, echt MEGA.
pi_193147866
Hmm ik ben heel benieuwd. Is natuurlijk heel persoonlijk, maar in mijn geval kan ik dus niet zeggen dat mijn libido in het tweede trimester (sterker) is teruggekomen, maar het kan natuurlijk nog :').
pi_193148032
Ik wou op zich wel maar volgens mij was de laatste keer dat wij seks hadden toch echt het verwekken van de baby. :D

Met peuter thuis en hij slaapt in ons bed, plus dat ik bijna elke avond zelf sliep, het zat er echt niet in. Maar nou was hij weer naar de peuterspeelzaal en hebben we gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt. *;

Na de vorige zwangerschap duurde het ook wel heel lang tot ik er weer zin in had. En ik herinner me een spiraaltje dat bij de eerste keer niet lekker zat. Ik had pijn en dacht dat het mijn hechtingen waren maar manlief had ook pijn. :o
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_193148153
De vorige zwangerschap stopte het na het verwekken en kwam het terug na 6-9 maanden ergens? Ik heb hier nog ergens trots vermeld. :+ Jaar, anderhalf jaar niets. Je kunt je voorstellen dat ik m'n hart vast houd nu. :+
  vrijdag 15 mei 2020 @ 21:03:55 #224
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193148179
Mijn probleem is vooral dat ik te moe ben. Val bijna iedere avond in slaap terwijl ik U. in slaap voed. :X
Protège moi de mes désirs.
  Moderator vrijdag 15 mei 2020 @ 21:35:33 #225
382129 crew  Donna
pi_193148844
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 20:50 schreef Smart_ass het volgende:
Hmm ik ben heel benieuwd. Is natuurlijk heel persoonlijk, maar in mijn geval kan ik dus niet zeggen dat mijn libido in het tweede trimester (sterker) is teruggekomen, maar het kan natuurlijk nog :').
Wie weet na de bevalling wel weer. Hormonen zijn/doen rare dingen.
pi_193149184
Aangezien partner niet eens mee mag naar de groeiecho, zijn kinderen al helemaal niet welkom hier op dit moment. De vk was ook bang dat hele gezinnen zouden komen ivm geen opvang en dat is gewoon niet de bedoeling.

Tja libido, we slapen niet eens in hetzelfde huis op dit moment en overdag aan het werk of met peuter in de weer. :')
Ik heb vooral behoefte aan tijd samen om het eens over een naam te kunnen hebben, ook niet onbelangrijk. :X
Ik hoop over max 2 weken weer.
pi_193149215
Ik word de hele dag als klimtoestel en persoonlijke drager gebruikt door mijn zoontje, ik ben blij als ik s'avonds even geen gefriemel aan mijn lijf heb.

Hier mag ook echt alleen de partner mee met echo's.

Ik ben mij van de week op de valreep nog aangemeld voor MvM, dat kan namelijk tot 12 weken. Dit omdat er een tekort dreigt aan urine voor het maken van de medicatie. Toch ook nog even de zwangerschapstest gedaan :7 .
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Moderator vrijdag 15 mei 2020 @ 22:03:29 #228
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193149398
Libido is hier wel hetzelfde. We zijn nooit echt van de kwantiteit maar de kwaliteit. Dus eens in de week maar dan nemen we er wel even goed de tijd voor. Gek genoeg doen we het op vakantie weer vrijwel dagelijks, verandering van spijs doet eten :9 We zijn wel heel erg van het knuffelen. Zo luisteren we samen regelmatig naar het hartje en praten we voor het slapen gaan samen tegen de baby O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 16 mei 2020 @ 10:09:08 #229
149959 SQ
snelle trees
pi_193155520
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 21:54 schreef Wolken het volgende:
Ik word de hele dag als klimtoestel en persoonlijke drager gebruikt door mijn zoontje, ik ben blij als ik s'avonds even geen gefriemel aan mijn lijf heb.

Hier mag ook echt alleen de partner mee met echo's.

Ik ben mij van de week op de valreep nog aangemeld voor MvM, dat kan namelijk tot 12 weken. Dit omdat er een tekort dreigt aan urine voor het maken van de medicatie. Toch ook nog even de zwangerschapstest gedaan :7 .
Tekort? Dat is nieuw :D meestal hebben ze overschotten.

Toen ik me in december aanmeldde kon ik twee maanden in de lente niet meedoen omdat de fabriek dicht ging voor verbouwing , wellicht dat het daar mee te maken heeft.

En +1 op het blij zijn als er even niemand aan je zit :') vooral mijn dochter plakt de hele dag als zo'n zuigvis aan mijn lijf, ik moet soms echt de neiging bedwingen om haar van me af te meppen :X
disclaimer
pi_193155946
ik mocht ook nog op de valreep mee doen aan Moeders voor moeders.
ik vind het wel symbolisch. ik heb al een aantal keren pregnyl gebruikt, dus ik vind het leuk om wat terug te doen als ik kan.
Ook al stinken die flessen echt vreselijk. Bij die geur word ik al helemaal naar.
pi_193159424
Net de kraamzorg aan de lijn gehad voor een intake. Omdat ik al bekend met ze ben, doet ze dat telefonisch. Vind ik eigenlijk wel erg fijn :)
pi_193159689
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 14:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
Net de kraamzorg aan de lijn gehad voor een intake. Omdat ik al bekend met ze ben, doet ze dat telefonisch. Vind ik eigenlijk wel erg fijn :)
Dat is inderdaad heel fijn!

Gaan jullie trouwens allemaal voor afspraken echt langs bij de VK? Wij doen de check ups (waarbij eigenlijk niets wordt gemeten behalve gewicht en bloeddruk) via videobellen nu. Vind ik eigenlijk ook wel prima. Hoef pas over 8 weken weer fysiek langs.

Heb trouwens sinds een paar dagen een beetje last van mijn onderrug, helemaal onderin net boven mijn billen. Vooral in bed als ik draai, soms ook als ik opsta. Hebben meer mensen hier last van? Misschien moet ik wat meer bewegen.
  Moderator zaterdag 16 mei 2020 @ 15:32:16 #233
382129 crew  Donna
pi_193159740
Ja ik ga wel langs. Controle is ook hartje luisteren en dat wil ik juist extra nu. :Y
  zaterdag 16 mei 2020 @ 15:35:19 #234
149959 SQ
snelle trees
pi_193159778
Wij gaan allemaal wel langs ja, maar het is vrij laagdrempelig, voor mij is de verloskundige maar 10 minuten lopen en ze plannen de afspraken nu zo dat je nooit volle wachtkamers hebt ofzo.

Vind het zelf ook wel fijn dat ze bloeddruk en dergelijke monitoren :)
disclaimer
pi_193159809
Ja dat snap ik, van het hartje en bloeddruk. Ik heb zelf een bloeddrukmeter, anders mag je die afspraken ook niet via video doen geloof ik.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 16:34:47 #236
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193160712
Hier hoort 'ie:

quote:
18s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:27 schreef Seven. het volgende:
Volgens mij heb ik een dikke blaasontsteking te pakken }:| .

Veel drinken, rustig aan doen en maandag maar ff in een potje pissen.
Resistance is futile.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 16:51:23 #237
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_193160954
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:34 schreef Seven. het volgende:
Hier hoort 'ie:
[..]

Maandag? Ik zal niet te lang wachten. Straks slaat het door op je bekken. Dat wil je echt niet... :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zaterdag 16 mei 2020 @ 17:29:28 #238
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193161387
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:51 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Maandag? Ik zal niet te lang wachten. Straks slaat het door op je bekken. Dat wil je echt niet... :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
22 weken. Ik neem het in overweging :) . Op zich heb ik vooral last als ik beweeg, plassen zelf doet eigenlijk geen pijn en zoals altijd als ik een blaasontsteking heb: het voelt wel beter als m'n blaas zich weer vult.

Volgens mij dus hele lichte ontsteking die oncomfortabeler is dan normaal wegens een kleine draak die daar enorm op drukt.

En ik heb een kleine boomstam neergelegd een paar uurtjes geleden, bracht ook direct verlichting :@ .
Resistance is futile.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 17:35:06 #239
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193161484
Ik wil het eens hebben met jullie over bandenpijn.

Ik dácht dus dat ik daar een beetje last van had sinds week 15, gewoon zo'n trekkerig gevoel aan de zijkanten van mijn baarmoeder net boven schaambot. Alsof daar iets zwaars aan hing.

Vorig weekend kreeg ik links ineens een steek toen ik opstond van de bank, echt niet normaal :( . Voelde haast of Elliot z'n voetje ertussen had gezeten of zo :') . En toen ging ik zo googelen en toen bleek ineens dat dit kwalificeert als bandenpijn.

Nu begin ik me dus zo af te vragen welke ellende mij nog te wachten staat :( ;( :@ :P

Ja, kom maar door (desnoods in spoilers). Roze wolkje heb ik 21 weken van mogen genieten en dat is gezien mijn leeftijd, fitheid en BMI van 25 al hartstikke fijn geweest.
Resistance is futile.
  Moderator zaterdag 16 mei 2020 @ 17:37:32 #240
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193161520
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:29 schreef Seven. het volgende:

[..]

22 weken. Ik neem het in overweging :) . Op zich heb ik vooral last als ik beweeg, plassen zelf doet eigenlijk geen pijn en zoals altijd als ik een blaasontsteking heb: het voelt wel beter als m'n blaas zich weer vult.

Volgens mij dus hele lichte ontsteking die oncomfortabeler is dan normaal wegens een kleine draak die daar enorm op drukt.

En ik heb een kleine boomstam neergelegd een paar uurtjes geleden, bracht ook direct verlichting :@ .
Is de urine erg donker? Hoe donkerder de urine hoe meer kans op een (zwaardere) blaasontsteking. En als je er koorts bij krijgt sowieso even aan de bel trekken.
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:51 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Maandag? Ik zal niet te lang wachten. Straks slaat het door op je bekken. Dat wil je echt niet... :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb zo’n 50 blaasontstekingen gehad in mijn leven en 1x een nierbekkenontsteking. Het slaat echt niet zó snel over als vaak gedacht wordt. Maar bij twijfel zeker de HAP even bellen.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 16 mei 2020 @ 17:40:14 #241
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193161550
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:37 schreef MaJo het volgende:

[..]

Is de urine erg donker? Hoe donkerder de urine hoe meer kans op een (zwaardere) blaasontsteking. En als je er koorts bij krijgt sowieso even aan de bel trekken.
[..]

Ik heb zo’n 50 blaasontstekingen gehad in mijn leven en 1x een nierbekkenontsteking. Het slaat echt niet zó snel over als vaak gedacht wordt. Maar bij twijfel zeker de HAP even bellen.
Nee, niet bijzonder donker dus valt wel mee allemaal. Ook niet constant het gevoel dat ik moet plassen, ik heb het al veel erger meegemaakt.
Resistance is futile.
  Moderator zaterdag 16 mei 2020 @ 17:40:21 #242
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193161553
Moeders voor moeders heb ik niet aan meegedaan. Ik had het wel gewild maar de laatste keer dat ik me daar aanmeldde moest ik weer afzeggen wegens miskraam. Deze keer had ik geen zin in nog meer spanning :@

Bij VK ging ik elke 2 weken langs maar ik ga nu (na gisteren) om de 4 weken. Het ging mij vooral om de geruststelling. Nu ik een Angel Sound heb kan ik mezelf goed geruststellen. Als ik toch een tussentijdse afspraak wil mag ik bellen.

Ik leef nu vooral naar de SEO toe, ik ben zó benieuwd!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator zaterdag 16 mei 2020 @ 17:41:01 #243
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193161565
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:40 schreef Seven. het volgende:

[..]

Nee, niet bijzonder donker dus valt wel mee allemaal. Ook niet constant het gevoel dat ik moet plassen, ik heb het al veel erger meegemaakt.
Als je het al vaker hebt meegemaakt weet je ook waar je op moet letten. Cranberrysap ken je waarschijnlijk ook al, helpt bij mij altijd goed!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 16 mei 2020 @ 17:41:17 #244
149959 SQ
snelle trees
pi_193161569
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:35 schreef Seven. het volgende:
Ik wil het eens hebben met jullie over bandenpijn.

Ik dácht dus dat ik daar een beetje last van had sinds week 15, gewoon zo'n trekkerig gevoel aan de zijkanten van mijn baarmoeder net boven schaambot. Alsof daar iets zwaars aan hing.

Vorig weekend kreeg ik links ineens een steek toen ik opstond van de bank, echt niet normaal :( . Voelde haast of Elliot z'n voetje ertussen had gezeten of zo :') . En toen ging ik zo googelen en toen bleek ineens dat dit kwalificeert als bandenpijn.

Nu begin ik me dus zo af te vragen welke ellende mij nog te wachten staat :( ;( :@ :P

Ja, kom maar door (desnoods in spoilers). Roze wolkje heb ik 21 weken van mogen genieten en dat is gezien mijn leeftijd, fitheid en BMI van 25 al hartstikke fijn geweest.
Ik zou eerst wel eens willen weten wat het probleem is van een BMI van 25 :D
disclaimer
  zaterdag 16 mei 2020 @ 17:41:39 #245
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193161574
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:40 schreef MaJo het volgende:
Moeders voor moeders heb ik niet aan meegedaan. Ik had het wel gewild maar de laatste keer dat ik me daar aanmeldde moest ik weer afzeggen wegens miskraam. Deze keer had ik geen zin in nog meer spanning :@

Bij VK ging ik elke 2 weken langs maar ik ga nu (na gisteren) om de 4 weken. Het ging mij vooral om de geruststelling. Nu ik een Angel Sound heb kan ik mezelf goed geruststellen. Als ik toch een tussentijdse afspraak wil mag ik bellen.

Ik leef nu vooral naar de SEO toe, ik ben zó benieuwd!
:*

Hoe ver ben je inmiddels?
Resistance is futile.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 17:43:34 #246
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193161596
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:41 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik zou eerst wel eens willen weten wat het probleem is van een BMI van 25 :D
Haha, eigenlijk is dat verwaarloosbaar, ja. Maatje 42 of L bevalt me prima en dat draag ik nu nog steeds. 4 kilo aangekomen dus da's niks geks. Minder dan ik had verwacht in ieder geval :+ .
Resistance is futile.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 17:44:42 #247
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193161612
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:41 schreef MaJo het volgende:

[..]

Als je het al vaker hebt meegemaakt weet je ook waar je op moet letten. Cranberrysap ken je waarschijnlijk ook al, helpt bij mij altijd goed!
M'n schoonmoeder heeft nog een berg cranberrypillen maar beetje scary om dat zonder advies van de HAP te doen.
Resistance is futile.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 17:46:12 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_193161625
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:43 schreef Seven. het volgende:

[..]

Haha, eigenlijk is dat verwaarloosbaar, ja. Maatje 42 of L bevalt me prima en dat draag ik nu nog steeds. 4 kilo aangekomen dus da's niks geks. Minder dan ik had verwacht in ieder geval :+ .
Niks dus, gelukkig ;)

En wat verder vrijwel zeker (ja er zijn uitzonderingen, I know) nog komt: aambeien, incontinentie, waggelen, wellicht wat bekkeninstabiliteit, elke 30 minuten plassen, brandend maagzuur, niet slapen.

Da's vóór de bevalling trouwens, wil je de versie er na nog weten?
disclaimer
  zaterdag 16 mei 2020 @ 17:48:00 #249
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193161649
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:46 schreef SQ het volgende:

[..]

Niks dus, gelukkig ;)

En wat verder vrijwel zeker (ja er zijn uitzonderingen, I know) nog komt: aambeien, incontinentie, waggelen, wellicht wat bekkeninstabiliteit, elke 30 minuten plassen, brandend maagzuur, niet slapen.

Da's vóór de bevalling trouwens, wil je de versie er na nog weten?
Brandend maagzuur: check
Aambeien: check
Incontinentie: check

Kom maar door met de horror story :+
Resistance is futile.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 17:49:26 #250
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193161673
Wie kan zich nog probleemloos omdraaien in bed trouwens?!
Resistance is futile.
pi_193161691
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:46 schreef SQ het volgende:

[..]

Niks dus, gelukkig ;)

En wat verder vrijwel zeker (ja er zijn uitzonderingen, I know) nog komt: aambeien, incontinentie, waggelen, wellicht wat bekkeninstabiliteit, elke 30 minuten plassen, brandend maagzuur, niet slapen.

Da's vóór de bevalling trouwens, wil je de versie er na nog weten?
Niet slapen heb ik geen last van gehad bij de vorige zwangerschap :) Ook nu (even afkloppen) slaap ik altijd wel goed. Wat ik deze zwangerschap wel veel meer heb is (waterige) afscheiding. Ben ik niet ongesteld, moet ik nog maandverband kopen :')

Team maat 42 :) Is ook niks mee, maar zaken als een vero Moda vermijd ik. Er is daar geen enkele broek die ik pas :(
  zaterdag 16 mei 2020 @ 17:50:56 #252
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193161698
Oh ja: ik had vannacht ineens een spontane bloedneus. Maar schijnt ook redelijk veelvoorkomend te zijn.

Ik kan wel merken dat hij hard groeit door dit soort geneuzel :+ ^O^
Resistance is futile.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 17:53:25 #253
149959 SQ
snelle trees
pi_193161745
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:48 schreef Seven. het volgende:

[..]

Brandend maagzuur: check
Aambeien: check
Incontinentie: check

Kom maar door met de horror story :+
Je buik voelt de eerste tijd na de bevalling aan als een leeggelopen ballon. En is zeker niet meteen weer plat, dat duurt maanden, als hij al ooit weer plat wordt, ik heb een permanent flapje als onderbuik gekregen.

De eerste keer poepen na de bevalling is enger dan de bevalling zelf, True story. Veel vrouwen hoeven de eerste dagen na de bevalling niet te poepen, want die darmen vallen dan eerst weer op hun plek terug, maar wat er dan komt joh. Vreselijk. En kracht zetten durf je niet, want dan ben je bang dat je ingewanden mee naar buiten komen.

Je kunt stolsels ter grootte van tennisballen verliezen. Je kunt dan denken dat je lever er uit viel, maar nee. Het is normaal.

Je loopt wekenlang met kraamverband rond om al het bloed en andere zooi op te vangen die er nog uit komen. En dat is ongeveer vergelijkbaar qua dikte met een matrastopper.

Hechtingen in je perineum.

Tepelkloven. En dan voeden. En geloof me, zo'n baby zuigt vele malen harder dan je man in zijn geilste bui.
disclaimer
  zaterdag 16 mei 2020 @ 17:54:31 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_193161761
quote:
18s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:49 schreef Seven. het volgende:
Wie kan zich nog probleemloos omdraaien in bed trouwens?!
Alleen via de buik, via de rug is garantie voor stekende bandenpijn :')
disclaimer
  zaterdag 16 mei 2020 @ 17:55:09 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_193161767
Oh, had ik de random kuitkrampen al genoemd, liefst midden in de nacht? Ook een notoire derde trimester kwaal :')
disclaimer
  zaterdag 16 mei 2020 @ 17:55:55 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_193161775
#maarjekrijgterveelvoorterug
disclaimer
pi_193161850
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:53 schreef SQ het volgende:

[..]

Je buik voelt de eerste tijd na de bevalling aan als een leeggelopen ballon. En is zeker niet meteen weer plat, dat duurt maanden, als hij al ooit weer plat wordt, ik heb een permanent flapje als onderbuik gekregen.

De eerste keer poepen na de bevalling is enger dan de bevalling zelf, True story. Veel vrouwen hoeven de eerste dagen na de bevalling niet te poepen, want die darmen vallen dan eerst weer op hun plek terug, maar wat er dan komt joh. Vreselijk. En kracht zetten durf je niet, want dan ben je bang dat je ingewanden mee naar buiten komen.

Je kunt stolsels ter grootte van tennisballen verliezen. Je kunt dan denken dat je lever er uit viel, maar nee. Het is normaal.

Je loopt wekenlang met kraamverband rond om al het bloed en andere zooi op te vangen die er nog uit komen. En dat is ongeveer vergelijkbaar qua dikte met een matrastopper.

Hechtingen in je perineum.

Tepelkloven. En dan voeden. En geloof me, zo'n baby zuigt vele malen harder dan je man in zijn geilste bui.
God wat mis ik het zwanger zijn als ik dit lees :') :+
S. 2014
J. 2016
pi_193161874
Wat betreft hechtingen, ik moest elke dag mijn flamoes laten zien aan de kraamzorg zodat ze kon zien of het goed heelde. Vond dat vrij ongemakkelijk.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 18:11:19 #259
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193161996
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:53 schreef SQ het volgende:

[..]

Je buik voelt de eerste tijd na de bevalling aan als een leeggelopen ballon. En is zeker niet meteen weer plat, dat duurt maanden, als hij al ooit weer plat wordt, ik heb een permanent flapje als onderbuik gekregen.

De eerste keer poepen na de bevalling is enger dan de bevalling zelf, True story. Veel vrouwen hoeven de eerste dagen na de bevalling niet te poepen, want die darmen vallen dan eerst weer op hun plek terug, maar wat er dan komt joh. Vreselijk. En kracht zetten durf je niet, want dan ben je bang dat je ingewanden mee naar buiten komen.

Je kunt stolsels ter grootte van tennisballen verliezen. Je kunt dan denken dat je lever er uit viel, maar nee. Het is normaal.

Je loopt wekenlang met kraamverband rond om al het bloed en andere zooi op te vangen die er nog uit komen. En dat is ongeveer vergelijkbaar qua dikte met een matrastopper.

Hechtingen in je perineum.

Tepelkloven. En dan voeden. En geloof me, zo'n baby zuigt vele malen harder dan je man in zijn geilste bui.
Hehe :@ :D :7

Thanks for the heads up :+
Resistance is futile.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 18:12:02 #260
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193162011
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:55 schreef SQ het volgende:
Oh, had ik de random kuitkrampen al genoemd, liefst midden in de nacht? Ook een notoire derde trimester kwaal :')
Nog nooit gehoord dat dit een ding is. Ik haat kramp :{
Resistance is futile.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 18:13:06 #261
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193162031
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat betreft hechtingen, ik moest elke dag mijn flamoes laten zien aan de kraamzorg zodat ze kon zien of het goed heelde. Vond dat vrij ongemakkelijk.
Awkward.. had je leuke kv?
Resistance is futile.
pi_193162044
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:53 schreef SQ het volgende:

[..]

Je buik voelt de eerste tijd na de bevalling aan als een leeggelopen ballon. En is zeker niet meteen weer plat, dat duurt maanden, als hij al ooit weer plat wordt, ik heb een permanent flapje als onderbuik gekregen.

De eerste keer poepen na de bevalling is enger dan de bevalling zelf, True story. Veel vrouwen hoeven de eerste dagen na de bevalling niet te poepen, want die darmen vallen dan eerst weer op hun plek terug, maar wat er dan komt joh. Vreselijk. En kracht zetten durf je niet, want dan ben je bang dat je ingewanden mee naar buiten komen.

Je kunt stolsels ter grootte van tennisballen verliezen. Je kunt dan denken dat je lever er uit viel, maar nee. Het is normaal.

Je loopt wekenlang met kraamverband rond om al het bloed en andere zooi op te vangen die er nog uit komen. En dat is ongeveer vergelijkbaar qua dikte met een matrastopper.

Hechtingen in je perineum.

Tepelkloven. En dan voeden. En geloof me, zo'n baby zuigt vele malen harder dan je man in zijn geilste bui.
Bedankt voor de voorbereiding, kijk er nu al naar uit... _O-
pi_193162045
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:13 schreef Seven. het volgende:

[..]

Awkward.. had je leuke kv?
Ik had er 2. Eentje de eerste dag en de ander bleef vanaf dag 2 tot het einde. Heb gevraagd of ik haar weer mag :)
pi_193162198
En iedere dag neemt de kraamzorg rectaal je temperatuur op.

Maar, als je een bevalling mee hebt gemaakt vervaagt je schaamtegevoel wel een beetje. Ik ben bij de 20 uur aan weeën zo vaak van beneden betast door minimaal 10 verschillende personen dat je er op een gegeven moment geen ruk meer om geeft.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Moderator zaterdag 16 mei 2020 @ 18:29:57 #265
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193162365
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:41 schreef Seven. het volgende:

[..]

:*

Hoe ver ben je inmiddels?
16 weken dus de echte onzekere periode ben ik voorbij *O* Al schiet ik nog steeds snel in de stress als ik iets onbekends voel :@

quote:
2s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:44 schreef Seven. het volgende:

[..]

M'n schoonmoeder heeft nog een berg cranberrypillen maar beetje scary om dat zonder advies van de HAP te doen.
Ik denk niet dat het kwaad kan maar zou het zeker wel checken bij twijfel :Y

quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:46 schreef SQ het volgende:

[..]

Niks dus, gelukkig ;)

En wat verder vrijwel zeker (ja er zijn uitzonderingen, I know) nog komt: aambeien, incontinentie, waggelen, wellicht wat bekkeninstabiliteit, elke 30 minuten plassen, brandend maagzuur, niet slapen.

Da's vóór de bevalling trouwens, wil je de versie er na nog weten?
Mooie vooruitzichten :'(
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 16 mei 2020 @ 18:37:17 #266
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193162480
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:21 schreef Wolken het volgende:
En iedere dag neemt de kraamzorg rectaal je temperatuur op.

Maar, als je een bevalling mee hebt gemaakt vervaagt je schaamtegevoel wel een beetje. Ik ben bij de 20 uur aan weeën zo vaak van beneden betast door minimaal 10 verschillende personen dat je er op een gegeven moment geen ruk meer om geeft.
Hier niet, hoor. Niet rectaal gelukkig.
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 18:38:55 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_193162503
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:37 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Hier niet, hoor. Niet rectaal gelukkig.
Ik mocht gelukkig zelf de thermometer in mijn aambeienslagveld steken ja.
disclaimer
  Moderator zaterdag 16 mei 2020 @ 18:41:51 #268
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193162557
Wow, hele pagina gemist :D

Vaginale checks of rectaal mijn temperatuur opnemen boeit me niet zo. Ik heb wel 100x in de beugels gelegen waarbij ze een dildo inbrachten als echo. Die schaamte ben ik allang kwijt :')

Het poepverhaal doet me denken aan vlak na mijn neusoperatie. Je hebt het niet door maar met poepen gebruik je dus alle spieren in je lichaam, ook je gezicht. Niet prettig als je nog met tampons in je neus zit :'(

En maat 42, check!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator zaterdag 16 mei 2020 @ 18:42:59 #269
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193162578
Ik heb vannacht trouwens afschuwelijk geslapen vanwege de ischias, ik kon gewoon geen gemakkelijke houding vinden en heb wakker gelegen tot 5 uur :X hopelijk is deze kwaal snel voorbij!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 16 mei 2020 @ 18:45:18 #270
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193162634
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:41 schreef MaJo het volgende:
Wow, hele pagina gemist :D

Vaginale checks of rectaal mijn temperatuur opnemen boeit me niet zo. Ik heb wel 100x in de beugels gelegen waarbij ze een dildo inbrachten als echo. Die schaamte ben ik allang kwijt :')

Het poepverhaal doet me denken aan vlak na mijn neusoperatie. Je hebt het niet door maar met poepen gebruik je dus alle spieren in je lichaam, ook je gezicht. Niet prettig als je nog met tampons in je neus zit :'(

En maat 42, check!
Pff, die inwendige echo vond ik erger dan naakt zijn tijdens de bevalling, haha.
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 18:56:14 #271
149959 SQ
snelle trees
pi_193162841
Ik heb nooit heel veel gêne gevoeld, qua vaginale inspecties enzo, maar het meest chanante vond ik stiekem dat de kraamhulp elke ochtend mijn vuile kraamverbanden uit de afvalbak viste om ze te controleren.
disclaimer
pi_193162902
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:56 schreef SQ het volgende:
Ik heb nooit heel veel gêne gevoeld, qua vaginale inspecties enzo, maar het meest chanante vond ik stiekem dat de kraamhulp elke ochtend mijn vuile kraamverbanden uit de afvalbak viste om ze te controleren.
Waarop controleerde ze die? Ik kan me niet herinneren dat mijn kraam dat deed.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 19:00:48 #273
149959 SQ
snelle trees
pi_193162929
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:59 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Waarop controleerde ze die? Ik kan me niet herinneren dat mijn kraam dat deed.
Op hoeveelheid bloed en op vroege tekenen van baarmoederinfectie.

En niet iedere kraam werkt exact hetzelfde protocol af denk ik, in dat opzicht ;)
disclaimer
pi_193162931
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:53 schreef SQ het volgende:

[..]

Je buik voelt de eerste tijd na de bevalling aan als een leeggelopen ballon. En is zeker niet meteen weer plat, dat duurt maanden, als hij al ooit weer plat wordt, ik heb een permanent flapje als onderbuik gekregen.

De eerste keer poepen na de bevalling is enger dan de bevalling zelf, True story. Veel vrouwen hoeven de eerste dagen na de bevalling niet te poepen, want die darmen vallen dan eerst weer op hun plek terug, maar wat er dan komt joh. Vreselijk. En kracht zetten durf je niet, want dan ben je bang dat je ingewanden mee naar buiten komen.

Je kunt stolsels ter grootte van tennisballen verliezen. Je kunt dan denken dat je lever er uit viel, maar nee. Het is normaal.

Je loopt wekenlang met kraamverband rond om al het bloed en andere zooi op te vangen die er nog uit komen. En dat is ongeveer vergelijkbaar qua dikte met een matrastopper.

Hechtingen in je perineum.

Tepelkloven. En dan voeden. En geloof me, zo'n baby zuigt vele malen harder dan je man in zijn geilste bui.
Bedankt voor dit, ik kijk ernaar uit hahah.

Mijn BMI zit bijna tegen de 30 overigens.. :’) ik sportte dan wel redelijk wat maar alsnog vind ik een BMI zo’n verwaarloosbaar gegeven :D.
pi_193163021
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:53 schreef SQ het volgende:

[..]

Je buik voelt de eerste tijd na de bevalling aan als een leeggelopen ballon. En is zeker niet meteen weer plat, dat duurt maanden, als hij al ooit weer plat wordt, ik heb een permanent flapje als onderbuik gekregen.

De eerste keer poepen na de bevalling is enger dan de bevalling zelf, True story. Veel vrouwen hoeven de eerste dagen na de bevalling niet te poepen, want die darmen vallen dan eerst weer op hun plek terug, maar wat er dan komt joh. Vreselijk. En kracht zetten durf je niet, want dan ben je bang dat je ingewanden mee naar buiten komen.

Je kunt stolsels ter grootte van tennisballen verliezen. Je kunt dan denken dat je lever er uit viel, maar nee. Het is normaal.

Je loopt wekenlang met kraamverband rond om al het bloed en andere zooi op te vangen die er nog uit komen. En dat is ongeveer vergelijkbaar qua dikte met een matrastopper.

Hechtingen in je perineum.

Tepelkloven. En dan voeden. En geloof me, zo'n baby zuigt vele malen harder dan je man in zijn geilste bui.
Ik gaf maar even bv dus daar weet ik niks van.
Maar de rest viel bij mij wel mee. Na mijn 1e werd mijn buik weer plat na de 2e niet.

Vloeien deed ik ook niet zoveel.

Dus het kan ook mee vallen.
pi_193163030
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:53 schreef SQ het volgende:

[..]

Je buik voelt de eerste tijd na de bevalling aan als een leeggelopen ballon. En is zeker niet meteen weer plat, dat duurt maanden, als hij al ooit weer plat wordt, ik heb een permanent flapje als onderbuik gekregen.

De eerste keer poepen na de bevalling is enger dan de bevalling zelf, True story. Veel vrouwen hoeven de eerste dagen na de bevalling niet te poepen, want die darmen vallen dan eerst weer op hun plek terug, maar wat er dan komt joh. Vreselijk. En kracht zetten durf je niet, want dan ben je bang dat je ingewanden mee naar buiten komen.

Je kunt stolsels ter grootte van tennisballen verliezen. Je kunt dan denken dat je lever er uit viel, maar nee. Het is normaal.

Je loopt wekenlang met kraamverband rond om al het bloed en andere zooi op te vangen die er nog uit komen. En dat is ongeveer vergelijkbaar qua dikte met een matrastopper.

Hechtingen in je perineum.

Tepelkloven. En dan voeden. En geloof me, zo'n baby zuigt vele malen harder dan je man in zijn geilste bui.
_O- dit is zo ontzettend waar _O-

Enige waar ik (tot nu toe) *klopt af* geen ervaring mee heb zijn de hechtingen.

Oh ik had na mijn eerste bevalling wel 3weken een katheter, wordt je ook niet vrolijk van kan ik je vertellen.. :X
  zaterdag 16 mei 2020 @ 19:08:17 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_193163092
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:05 schreef F_r het volgende:

[..]

Ik gaf maar even bv dus daar weet ik niks van.
Maar de rest viel bij mij wel mee. Na mijn 1e werd mijn buik weer plat na de 2e niet.

Vloeien deed ik ook niet zoveel.

Dus het kan ook mee vallen.
Het kan. Het kan ook tegenvallen. Je moet het niet té rooskleurig schetsen allemaal, dan is de teleurstelling zo groot als het anders is :P
disclaimer
  zaterdag 16 mei 2020 @ 19:09:35 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_193163121
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:06 schreef madam-april het volgende:

[..]

_O- dit is zo ontzettend waar _O-

Enige waar ik (tot nu toe) *klopt af* geen ervaring mee heb zijn de hechtingen.

Oh ik had na mijn eerste bevalling wel 3weken een katheter, wordt je ook niet vrolijk van kan ik je vertellen.. :X
3 weken?? Wtf! Dat lijkt me naar. Hoezo eigenlijk?
disclaimer
  zaterdag 16 mei 2020 @ 19:11:37 #279
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193163164
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:53 schreef SQ het volgende:

[..]

Je buik voelt de eerste tijd na de bevalling aan als een leeggelopen ballon. En is zeker niet meteen weer plat, dat duurt maanden, als hij al ooit weer plat wordt, ik heb een permanent flapje als onderbuik gekregen.

De eerste keer poepen na de bevalling is enger dan de bevalling zelf, True story. Veel vrouwen hoeven de eerste dagen na de bevalling niet te poepen, want die darmen vallen dan eerst weer op hun plek terug, maar wat er dan komt joh. Vreselijk. En kracht zetten durf je niet, want dan ben je bang dat je ingewanden mee naar buiten komen.

Je kunt stolsels ter grootte van tennisballen verliezen. Je kunt dan denken dat je lever er uit viel, maar nee. Het is normaal.

Je loopt wekenlang met kraamverband rond om al het bloed en andere zooi op te vangen die er nog uit komen. En dat is ongeveer vergelijkbaar qua dikte met een matrastopper.

Hechtingen in je perineum.

Tepelkloven. En dan voeden. En geloof me, zo'n baby zuigt vele malen harder dan je man in zijn geilste bui.
Ik lekte soms zelfs door door die dikke matrassen. ;(

Borstontstekingen ;(
Protège moi de mes désirs.
pi_193163168
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 17:40 schreef MaJo het volgende:
Moeders voor moeders heb ik niet aan meegedaan. Ik had het wel gewild maar de laatste keer dat ik me daar aanmeldde moest ik weer afzeggen wegens miskraam. Deze keer had ik geen zin in nog meer spanning :@

Bij VK ging ik elke 2 weken langs maar ik ga nu (na gisteren) om de 4 weken. Het ging mij vooral om de geruststelling. Nu ik een Angel Sound heb kan ik mezelf goed geruststellen. Als ik toch een tussentijdse afspraak wil mag ik bellen.

Ik leef nu vooral naar de SEO toe, ik ben zó benieuwd!
Een goede reden om het niet te doen. dat was bij mij ook de reden waarom ik mij zo laat heb opgegeven. ik durfde gewoon niet eerder.

Waar staat de afkorting SEO voor? Ik zag het al een paar keer voorbij komen, maar er gaat niet echt een lampje bij mij branden
  zaterdag 16 mei 2020 @ 19:13:17 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_193163201
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:11 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ik lekte soms zelfs door door die dikke matrassen. ;(

Borstontstekingen ;(
Jaaaa dat je opstaat uit bed en alsnog de klodders langs je benen voelt lopen, ondanks 2 kraammatrassen *O*
disclaimer
  zaterdag 16 mei 2020 @ 19:13:47 #282
149959 SQ
snelle trees
pi_193163214
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:11 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Een goede reden om het niet te doen. dat was bij mij ook de reden waarom ik mij zo laat heb opgegeven. ik durfde gewoon niet eerder.

Waar staat de afkorting SEO voor? Ik zag het al een paar keer voorbij komen, maar er gaat niet echt een lampje bij mij branden
Structureel echoscopisch onderzoek ;) in de volksmond bekend als 20 weken echo.
disclaimer
  zaterdag 16 mei 2020 @ 19:15:30 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_193163263
Oh, had iemand stuwing al genoemd?

3 dagen na je bevalling worden je tieten ineens zo groot en zwaar als basketballen en voelen alsof ze elk moment kunnen scheuren. Pijnlijk! Met van die dikke blauwe aderen er bovenop :9

En ja, die krijgt IEDEREEN >:)
disclaimer
  zaterdag 16 mei 2020 @ 19:20:39 #284
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193163378
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:56 schreef SQ het volgende:
Ik heb nooit heel veel gêne gevoeld, qua vaginale inspecties enzo, maar het meest chanante vond ik stiekem dat de kraamhulp elke ochtend mijn vuile kraamverbanden uit de afvalbak viste om ze te controleren.
Chanant :+ (goed topic was dat)
Resistance is futile.
pi_193163393
Ik ben wel benieuwd hoe jullie vinden hoe weeën voelen. Ik lees vaak dat ze erg pijnlijk zijn, maat dat is niet wat heb ervaren. Het gevoel wat een wee geeft vond ik niet pijnlijk. Wel een zwaar ongemakkelijk gevoel.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 19:22:00 #286
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_193163406
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:15 schreef SQ het volgende:

En ja, die krijgt IEDEREEN >:)
Kraamtranen.
De ontbossing aan haar :') na een maand of 3.
Haar dat weer groeit waardoor je als een soort xxxl pluizenbol rondloopt.
Nog altijd het geheugen van een vergiet *O*
pi_193163446
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:09 schreef SQ het volgende:

[..]

3 weken?? Wtf! Dat lijkt me naar. Hoezo eigenlijk?
Uuhm ja dat was een beetje mijn eigen schuld. :@ ik had een ruggenprik gehad en daardoor kan je blaas lui worden en daarom moet je geplast hebben voor je naar huis mag. Dat plassen lukte mij niet maar ik dacht dat dat kwam omdat er druk op stond en ging er vanuit dat ik gewoon zou kunnen plassen als ik thuis was, dus ik had gezegd dat ik wel geplast had. Maar thuis ging het dus nog steeds niet en toen moest de vk komen om mijn blaas leeg te maken en die was ondertussen zo vol geworden dat hij helemaal was uitgerekt dat het 3 weken duurde voordat hij weer zijn normale formaat had en weer gewoon werkte. :@

Het was echt verschrikkelijk, je bent al helemaal schraal en beurs daar beneden en je bloed etc. En dan zit er ook nog zo'n slangetje in wat de hele tijd irriteert en vies wordt van het bloed en het bloed loopt ook nog langs het slangetje en daardoor langs je benen. :X
pi_193163449
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:15 schreef SQ het volgende:
Oh, had iemand stuwing al genoemd?

3 dagen na je bevalling worden je tieten ineens zo groot en zwaar als basketballen en voelen alsof ze elk moment kunnen scheuren. Pijnlijk! Met van die dikke blauwe aderen er bovenop :9

En ja, die krijgt IEDEREEN >:)
So tieten ja... dat deed zeer!! En geen bv dus vooral afblijven... :X
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 16 mei 2020 @ 19:25:34 #289
149959 SQ
snelle trees
pi_193163503
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe jullie vinden hoe weeën voelen. Ik lees vaak dat ze erg pijnlijk zijn, maat dat is niet wat heb ervaren. Het gevoel wat een wee geeft vond ik niet pijnlijk. Wel een zwaar ongemakkelijk gevoel.
Als hele acute buikgriep/darmkramp maar dan echt door héél je buik. :')
disclaimer
  zaterdag 16 mei 2020 @ 19:25:55 #290
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193163512
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:22 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Kraamtranen.
De ontbossing aan haar :') na een maand of 3.
Haar dat weer groeit waardoor je als een soort xxxl pluizenbol rondloopt.
Nog altijd het geheugen van een vergiet *O*
En vergeet je tijgerstrepen niet die je overhoud.
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 19:26:10 #291
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193163519
Maar je krijgt er zoveel voor terug. O+
Protège moi de mes désirs.
pi_193163541
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe jullie vinden hoe weeën voelen. Ik lees vaak dat ze erg pijnlijk zijn, maat dat is niet wat heb ervaren. Het gevoel wat een wee geeft vond ik niet pijnlijk. Wel een zwaar ongemakkelijk gevoel.
Ik vond het bij mijn eerste vooral heel zwaar en ongemakkelijk maar niet extreem pijnlijk. Bij mijn tweede dacht ik echt dat ik gek werd van de pijn het laatste uur. Bij mijn eerste heb ik uiteindelijk een ruggenprik gehad dus toen heb ik de weeën van die laatste centimeters niet gevoeld.
pi_193163577
Dat is dus wel weer het voordeel van een ks, ze halen alles gelijk leeg dus weinig nabloedingen en geen hechtingen. Alleen voel je je wel overreden door een vrachtwagen als je moet gaan lopen. En met een grote luier om naar de badkamer schuifelen waar je partner je luier aan en uit moet trekken zodat je even kan douchen. Dat is echt ware liefde O+ .
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_193163578
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:11 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ik lekte soms zelfs door door die dikke matrassen. ;(

Borstontstekingen ;(
Borstontstekingen zijn ook echt een verschrikking inderdaad :X
  zaterdag 16 mei 2020 @ 19:29:19 #295
149959 SQ
snelle trees
pi_193163602
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:28 schreef Wolken het volgende:
Dat is dus wel weer het voordeel van een ks, ze halen alles gelijk leeg dus weinig nabloedingen en geen hechtingen. Alleen voel je je wel overreden door een vrachtwagen als je moet gaan lopen. En met een grote luier om naar de badkamer schuifelen waar je partner je luier aan en uit moet trekken zodat je even kan douchen. Dat is echt ware liefde O+ .
Not sure if serious...
disclaimer
pi_193163697
Geen hechtingen down there ga ik vanuit dat er bedoeld wordt.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 19:34:51 #297
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_193163710
Nou ja,
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:29 schreef SQ het volgende:

[..]

Not sure if serious...
Nou ja, iig geen hechtingen in je onderkantje >:)
Die ritssluiting op je buik vergeten we dan even voor t gemak.
pi_193163732
Ik zou echt niet blij zijn met een keizersnede. Het klinkt misschien heel stom, maar ik wil er wel wat voor doen. Een keizersnede is voor mij te makkelijk.

Ik hoop nu dat ik niemand boos gemaakt heb :@
pi_193163784
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:29 schreef SQ het volgende:

[..]

Not sure if serious...
Naja, niet daar dan :D Dus poepen ed was geen probleem.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_193163845
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zou echt niet blij zijn met een keizersnede. Het klinkt misschien heel stom, maar ik wil er wel wat voor doen. Een keizersnede is voor mij te makkelijk.

Ik hoop nu dat ik niemand boos gemaakt heb :@
Soms heb je niet echt een keuze natuurlijk.. Wat is je mening over pijnstilling dan, of dat kan wel? :P
pi_193163898
Dicht
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')