abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 16 mei 2020 @ 11:28:44 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_193156695
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 10:59 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Past die chicco next to me dan niet? of de volgende variant daarop.
De next to me kon al heel hoog ingesteld, maar die andere volgens mij nog hoger.
Dat weet ik niet, daarom vraag ik ervaringen ;)

En duman, een bed waar ik eerst houten blokken onder moet schroeven en vervolgens aan mijn bed moet verankeren is júist niet de oplossing, ik wil iets waar ik niet eerst nog voor moet doe-het-zelven en ook nog de optie hebben om mijn bed omhoog te zetten ;)
disclaimer
  zaterdag 16 mei 2020 @ 11:37:23 #52
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193156838
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 11:28 schreef SQ het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, daarom vraag ik ervaringen ;)

En duman, een bed waar ik eerst houten blokken onder moet schroeven en vervolgens aan mijn bed moet verankeren is júist niet de oplossing, ik wil iets waar ik niet eerst nog voor moet doe-het-zelven en ook nog de optie hebben om mijn bed omhoog te zetten ;)
Dit zijn de hoogste cosleepers die ik zo snel tegen kom:
https://www.pinkorblue.nl(...)tileerd-a086211.html

https://www.petiteamelie.(...)8JtutwaAqKbEALw_wcB#

https://www.bmini.be/prod(...)bq8Ap_EaAm6XEALw_wcB
Side note: stof bij co’s wordt afgeraden ivm een verhoogde kans op rebreathing. Zo ook bij de Chicco Next 2 me.

Wel vrij prijzig in vergelijking met de andere co’s.
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 11:45:20 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_193156950
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 11:37 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Dit zijn de hoogste cosleepers die ik zo snel tegen kom:
https://www.pinkorblue.nl(...)tileerd-a086211.html

https://www.petiteamelie.(...)8JtutwaAqKbEALw_wcB#

https://www.bmini.be/prod(...)bq8Ap_EaAm6XEALw_wcB
Side note: stof bij co’s wordt afgeraden ivm een verhoogde kans op rebreathing. Zo ook bij de Chicco Next 2 me.

Wel vrij prijzig in vergelijking met de andere co’s.
Mja, het voordeel van die stoffen bedjes is juist dat je ze stand alone kunt gebruiken. De eerste valt bijvoorbeeld al af, omdat ie aan het bed moet worden verankerd en de tweede is tof, maar ook te laag.

Ik loop zo wel even naar babypark, misschien helpt dat bij mijn eigen beeldvorming :)
disclaimer
pi_193156987
Wij hebben de oude versie van de tweede link met wieltjes eronder via marktplaats. Dan komt hij nog wat hoger.
Hier lukte het alleen niet om de spleet tussen het bedje en onze matras (topper) goed dicht te krijgen zonder dat het onmogelijk werd om het bedje ook dicht te kunnen doen.
pi_193157101
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 09:54 schreef SQ het volgende:
Nu het toch over cosleepers gaat dan nog maar eens de vraag, welke cosleeper is geschikt voor een hoge boxspring? Ons bed is circa 70-75 centimeter. En maak je een cosleeper altijd vast aan je eigen bed? Ik heb een verstelbare rugleuning die ik eigenlijk vooral gebruik als ik een kleine baby heb, dus dat lijkt me dan weer onpraktisch.
Wij hadden hetzelfde als Tink, houten klossen onder het ikea ledikant. Ledikant stond klem tussen bed en muur dus kon geen kant op waardoor het voor ons prima werkte.

Ik kreeg later als tip dat de Petite Amelie versie met wieltjes hoog genoeg zou zijn. Er zit een rem op de wieltjes dus in theorie hoeft de cosleeper niet aan het bed vast te worden gezet en als je het hekje dicht doet kan er sowieso niets gebeuren.
Edit: ik zie nu dat de bedjes zijn aangepast :( Ik had het dus over de oude versie van de LILLY die D.U.M.A.N. liet zien. De huidige is lager en heeft een onhandig uitstekende poot.

75-80cm is de aanbevolen hoogte voor een kraambed dus ik snap sowieso niet waarom al die cosleepers zo laag zijn.

[ Bericht 9% gewijzigd door Elleska op 16-05-2020 12:14:32 ]
pi_193157199
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 01:20 schreef MaJo het volgende:
Ook een beddenvraag: omdat wij helaas geen cosleeper kwijt kunnen in onze slaapkamer zit ik nu te denken aan een wiegje in onze slaapkamer. Als het kindje dan overdag slaapjes doet, leg je deze dan in het ledikant in z'n eigen kamertje of in de wieg op onze slaapkamer? Ik neig naar het laatste maar dan is dat ledikant en een eigen kamertje het eerste half jaar eigenlijk overbodig toch? :@
Klopt :Y

Wij hadden de wens om onze baby de eerste maanden op onze slaapkamer te laten slapen. Omdat we heel kort voor de geboorte verhuisden, hadden we dus geen babykamer ingericht. Uiteindelijk was deze helemaal in orde toen het kind 6 maanden was. Ik vind het geen aanrader, want het kost best wat energie om een kamertje op te knappen icm baby. Een goed moment vinden om een vloer te schuren en te schilderen: wij hebben een slechte slaper overdag dus dat duurde langer dan ik graag wilde. En toen moest ik ook weer aan het werk, en kwam het nog slechter uit. Wat dat betreft kan ik je aanraden om er in de zwangerschap al mee bezig te zijn.
Met de volgende kanttekening: het inrichten van je babykamer doe je echt voor jezelf; het zal die baby een worst zijn hoe de kamer eruit ziet waar hij slaapt. Mocht je dus de babykamer niet af hebben en toch liever willen dat hij/zij op zijn/haar eigen kamertje slaapt, kun je het ledikant gewoon in een on-affe kamer zetten, of tijdelijk op een logeer/studeerkamer, of op de overloop..
Niets mis met mooi inrichten hoor, heel leuk om mee bezig te zijn. Uiteindelijk is de babykamer bij ons de leukste kamer van het huis geworden O+ maar noodzaak is het niet.

Verder was mijn ervaring dat de baby in de eerste maanden bij je in de buurt slaapt. Dat kan bijvoorbeeld in de box, in een wiegje of mozesmandje, of kinderwagen. Maar vaak wil een kindje nog dichter bij je zijn en slaapt hij/zij tegen je aan op schoot of in een draagzak/draagdoek. Dat is lekker warm, ze horen je hartslag en ze ruiken jouw vertrouwde geur. En dan wordt hij/zij niet snel wakker van omgevingsgeluid. Rond de drie maanden merkte ik dat mijn baby zich meer bewust werd van zijn omgeving. Toen kostte het hem ook moeite om in slaap te vallen als er veel te beleven was en werd hij gemakkelijker wakker van plotselinge geluiden.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 12:22:38 #57
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193157367
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 10:23 schreef SQ het volgende:

[..]

Dat klinkt iig dus als een ongeschikte oplossing, sorry :D
Leg me even uit waarom?


Spuit 11: je wil niet klussen, check. En je bed dichter tegen de muur, zodat de ledikant klem staat? Vier blokjes eronder schroeven is het werk niet. En je bed is helemaal verstelbaar dan? Want mijn pootjes blijven gewoon staan als ik de rest verstel. Zelfs een tiewrap had nog gewerkt om dat vast te zetten. Maar goed, da's bij klemmen niet eens nodig.

[ Bericht 23% gewijzigd door Tink89 op 16-05-2020 12:29:59 ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 16 mei 2020 @ 12:38:25 #58
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193157565
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 09:54 schreef SQ het volgende:
Nu het toch over cosleepers gaat dan nog maar eens de vraag, welke cosleeper is geschikt voor een hoge boxspring? Ons bed is circa 70-75 centimeter. En maak je een cosleeper altijd vast aan je eigen bed? Ik heb een verstelbare rugleuning die ik eigenlijk vooral gebruik als ik een kleine baby heb, dus dat lijkt me dan weer onpraktisch.
Wij hadden bij onze boxspring een cosleeper van Petite Amélie.
KuikenGuppy
  zaterdag 16 mei 2020 @ 12:41:45 #59
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193157605
Je kan trouwens ook een cosleeper huren, is misschien ook een idee. Je gebruikt 'm maar relatief kort natuurlijk.
KuikenGuppy
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 16 mei 2020 @ 12:48:12 #60
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_193157669
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 11:45 schreef SQ het volgende:

[..]

Mja, het voordeel van die stoffen bedjes is juist dat je ze stand alone kunt gebruiken. De eerste valt bijvoorbeeld al af, omdat ie aan het bed moet worden verankerd en de tweede is tof, maar ook te laag.

Ik loop zo wel even naar babypark, misschien helpt dat bij mijn eigen beeldvorming :)
Hoe hoog is je boxspring? Kan de chicco next to me magic wel even opmeten in de hoogste stand
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_193157704
Wij durfden ging co-sleeper aan omdat we redelijk onrustig kunnen slapen soms. Hij slaapt in zijn ledikant bij ons op de slaapkamer. Overdag slaapt hij in zijn reiswieg inde woonkamer.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 13:18:47 #62
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193158118
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 12:48 schreef Ynske het volgende:

[..]

Hoe hoog is je boxspring? Kan de chicco next to me magic wel even opmeten in de hoogste stand
Maar je moet de chicco vastmaken dus het valt al af :P
  zaterdag 16 mei 2020 @ 13:47:13 #63
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_193158478
Je hebt ook een babybay voor boxspringbedden, dat is gewoon een bedje met spijlen dat je aan je eigen bed Vast kunt haken, al dan niet met tussenstuk/zijkant. Ik vond het ideaal.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 13:50:15 #64
149959 SQ
snelle trees
pi_193158520
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 12:22 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Leg me even uit waarom?


Spuit 11: je wil niet klussen, check. En je bed dichter tegen de muur, zodat de ledikant klem staat? Vier blokjes eronder schroeven is het werk niet. En je bed is helemaal verstelbaar dan? Want mijn pootjes blijven gewoon staan als ik de rest verstel. Zelfs een tiewrap had nog gewerkt om dat vast te zetten. Maar goed, da's bij klemmen niet eens nodig.
Mijn slaapkamer is 6 meter breed, dan moet ik mijn bed 3 meter opschuiven en dan kan niemand de kamer meer in ondat de deur blokkeert :D

En ik heb een boxspring, dus beide matrassen komen omhoog. Er zit geen frame om mijn bed.

Dus nee, klem zetten is geen optie en verankeren ook niet.

Ben net even bij babypark geweest, maar de hoogste co die ze hebben is 63 centimeter inclusief matras. Misschien toch dit hele idee maar uit mijn hoofd gaan zetten _O-
disclaimer
  zaterdag 16 mei 2020 @ 13:50:37 #65
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193158528
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 13:47 schreef 1inamelon het volgende:
Je hebt ook een babybay voor boxspringbedden, dat is gewoon een bedje met spijlen dat je aan je eigen bed Vast kunt haken, al dan niet met tussenstuk/zijkant. Ik vond het ideaal.
Da's toch gewoon een cosleeper? Alleen dan niet zo'n stoffen ding, maar een houten... Nadeel daarvan is dat je dat niet los kunt gebruiken of dicht kunt zetten zonder los (duur) sluithekje te bestellen en je het dus zodra je baby gaat rollen alleen nog kunt gebruiken als je ernaast ligt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 16 mei 2020 @ 13:51:40 #66
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_193158542
Skjoe de cosleeper van petite amelie kan heel hoog, wij hebben ervan genoten. Onder het oude model zitten wieltjes dus die is een paar cm hoger en nog wel voor een leuke prijs te vinden op marktplaats. Model Alain (grijs) en Lily (wit)

edit: nvm spuit 11 :D
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zaterdag 16 mei 2020 @ 13:51:52 #67
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193158545
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 13:50 schreef SQ het volgende:

[..]

Mijn slaapkamer is 6 meter breed, dan moet ik mijn bed 3 meter opschuiven en dan kan niemand de kamer meer in ondat de deur blokkeert :D

En ik heb een boxspring, dus beide matrassen komen omhoog. Er zit geen frame om mijn bed.

Dus nee, klem zetten is geen optie en verankeren ook niet.

Ben net even bij babypark geweest, maar de hoogste co die ze hebben is 63 centimeter inclusief matras. Misschien toch dit hele idee maar uit mijn hoofd gaan zetten _O-
Maar er zitten toch wel pootjes onder je boxspring? Ik had dus echt gewoon een spandband/tiewrap om de pootjes van de ledikant en die van m'n bed. De matrassen zaten niet vast ofzo. Misschien komt dit wat drammerig over, maar ik snap het probleem echt niet?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 16 mei 2020 @ 13:54:02 #68
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_193158578
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 13:18 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Maar je moet de chicco vastmaken dus het valt al af :P
Die kun je gewoon op de rem zetten en dan schuift hij niet...
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 16 mei 2020 @ 13:54:43 #69
149959 SQ
snelle trees
pi_193158587
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 13:51 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Maar er zitten toch wel pootjes onder je boxspring? Ik had dus echt gewoon een spandband/tiewrap om de pootjes van de ledikant en die van m'n bed. De matrassen zaten niet vast ofzo. Misschien komt dit wat drammerig over, maar ik snap het probleem echt niet?
Nee, er zitten ook geen pootjes onder, althans niet op de hoeken. Er zit een mechanisch frame in het midden van het bed. Ik zou daar niet zo even een bedje aan vast kunnen maken daar de ruimte onder het bed maar zo'n 10 centimeter is. Verder heeft het een hoofd- en voetbord waar je niet iets aan vast kunt maken.

Niet elk bed is hetzelfde zeg maar ;)
disclaimer
pi_193158591
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 11:45 schreef SQ het volgende:

[..]

Mja, het voordeel van die stoffen bedjes is juist dat je ze stand alone kunt gebruiken. De eerste valt bijvoorbeeld al af, omdat ie aan het bed moet worden verankerd en de tweede is tof, maar ook te laag.

Ik loop zo wel even naar babypark, misschien helpt dat bij mijn eigen beeldvorming :)
Ik heb de derde, de babynest. Deze zet je naast het bed maar maak je er niet aan vast. De zijkant klap je dan naar beneden en schuif je zo baby erin en eruit. Ik vind hem echt ideaal, al is hij aan de dure kant. Voordeel ervan is dat hij tweedehands goed te verkopen is.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  zaterdag 16 mei 2020 @ 13:55:31 #71
149959 SQ
snelle trees
pi_193158599
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 13:51 schreef Kimpossible het volgende:
Skjoe de cosleeper van petite amelie kan heel hoog, wij hebben ervan genoten. Onder het oude model zitten wieltjes dus die is een paar cm hoger en nog wel voor een leuke prijs te vinden op marktplaats. Model Alain (grijs) en Lily (wit)

edit: nvm spuit 11 :D
Ik zal daar dan nog eens naar kijken. De prijs is iig wel te doen!
disclaimer
  zaterdag 16 mei 2020 @ 14:04:36 #72
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193158735
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 13:54 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee, er zitten ook geen pootjes onder, althans niet op de hoeken. Er zit een mechanisch frame in het midden van het bed. Ik zou daar niet zo even een bedje aan vast kunnen maken daar de ruimte onder het bed maar zo'n 10 centimeter is. Verder heeft het een hoofd- en voetbord waar je niet iets aan vast kunt maken.

Niet elk bed is hetzelfde zeg maar ;)
Het kwartje is gevallen! Ik snapte al niet waarom je geen bandje om de pootjes kon trekken. Txs voor de opheldering :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 16 mei 2020 @ 14:11:47 #73
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193158830
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 13:54 schreef Ynske het volgende:

[..]

Die kun je gewoon op de rem zetten en dan schuift hij niet...
Dat was bij mijn chicco ook, maar dat vond ik toch wel eng.
Er zitten niet voor niets banden bij natuurlijk.

Maar misschien hangt dat ook beetje af van de ondergrond.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 14:12:18 #74
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_193158840
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 13:50 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Da's toch gewoon een cosleeper? Alleen dan niet zo'n stoffen ding, maar een houten... Nadeel daarvan is dat je dat niet los kunt gebruiken of dicht kunt zetten zonder los (duur) sluithekje te bestellen en je het dus zodra je baby gaat rollen alleen nog kunt gebruiken als je ernaast ligt.
Ja dat is gewoon een cosleeper voor de hoogte van een boxspring :? Die je prima los kunt gebruiken. Die die ik had had in ieder geval wieltjes en de zijkant zat er gewoon bij. Ik geloof dat ik het probleem niet snap :D

Maar goed sorry voor deze kennelijk vreemde suggestie.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 14:14:59 #75
319308 Tink89
To live is to dance
pi_193158867
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 14:12 schreef 1inamelon het volgende:

[..]

Ja dat is gewoon een cosleeper voor de hoogte van een boxspring :? Die je prima los kunt gebruiken. Die die ik had had in ieder geval wieltjes en de zijkant zat er gewoon bij. Ik geloof dat ik het probleem niet snap :D

Maar goed sorry voor deze kennelijk vreemde suggestie.
Sorry, ik kom vandaag bitchier over dan ik bedoel, geloof ik. Ik wijt het maar aan slecht slapen en klusfrustratie.

Maar zo'n houten bedje moet je dan toch ook vastzetten aan je bed? Met zijkant is wel echt een plus. Die die wij toen gezien hadden, kostte de zijkant 75 euro extra ofzo en die moest nog steeds vastgezet worden om te voorkomen dat het gaat schuiven als je kindje tussen de matrassen rolt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 16 mei 2020 @ 14:17:09 #76
149959 SQ
snelle trees
pi_193158895
Ik heb mijn bed nog eens opgemeten en het was toch minder erg dan ik dacht, het is maar 64 centimeter. Het voelt hoger op de een of andere manier. Maar dan zijn er alweer een hoop opties open gelukkig!

Thanks voor alle tips!
disclaimer
pi_193159522
Dat scheelt alweer. Zoals je je bed omschrijft gaat deze vast niet op klossen tijdens de kraamperiode :D
  Moderator zaterdag 16 mei 2020 @ 15:10:52 #78
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193159523
Bedankt voor de ervaringen allemaal ^O^ Een co-sleeper kan bij ons helaas echt niet, we hebben namelijk een slaapkamer die niet heel breed is maar wel lang. De deur opent nu al tegen het bed aan dus er kan niets naast. Bij het voeteneind zou kunnen maar dat lijkt me ook wat vreemd :D Dus een wiegje it is!

Ik denk dat het inderdaad wel rust geeft als het allemaal af is en we dat niet meer hoeven te doen als de baby er eenmaal is, dus we gaan gewoon al aan de slag met de babykamer ^O^

Wat betreft het rooming in merk ik ook wel dat ik anders ben gaan denken door de verhalen hier. Ik dacht eerst dat je een kindje zo snel mogelijk in z'n eigen bedje moest laten slapen maar ik denk daar nu wel anders over. Ik merk dat mijn man nog wel van mening is dat het kindje zo snel mogelijk op zichzelf moet slapen. Ach we zullen het wel zien :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 16 mei 2020 @ 15:12:19 #79
149959 SQ
snelle trees
pi_193159539
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 15:10 schreef Elleska het volgende:
Dat scheelt alweer. Zoals je je bed omschrijft gaat deze vast niet op klossen tijdens de kraamperiode :D
Nope nope nope.
Als ze moeilijk doen leg ik het matras van onze dochter er wel op voor die paar dagen :')
disclaimer
  zaterdag 16 mei 2020 @ 16:27:25 #80
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193160579
Volgens mij heb ik een dikke blaasontsteking te pakken }:| .

Veel drinken, rustig aan doen en maandag maar ff in een potje pissen.
Resistance is futile.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 16:31:47 #81
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193160659
quote:
18s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:27 schreef Seven. het volgende:
Volgens mij heb ik een dikke blaasontsteking te pakken }:| .

Veel drinken, rustig aan doen en maandag maar ff in een potje pissen.
Verkeerde topic? :P
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 16:33:17 #82
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193160685
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:31 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Verkeerde topic? :P
LOL, ja :D
Resistance is futile.
pi_193161684
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 15:10 schreef MaJo het volgende:
Bedankt voor de ervaringen allemaal ^O^ Een co-sleeper kan bij ons helaas echt niet, we hebben namelijk een slaapkamer die niet heel breed is maar wel lang. De deur opent nu al tegen het bed aan dus er kan niets naast. Bij het voeteneind zou kunnen maar dat lijkt me ook wat vreemd :D Dus een wiegje it is!

Ik denk dat het inderdaad wel rust geeft als het allemaal af is en we dat niet meer hoeven te doen als de baby er eenmaal is, dus we gaan gewoon al aan de slag met de babykamer ^O^

Wat betreft het rooming in merk ik ook wel dat ik anders ben gaan denken door de verhalen hier. Ik dacht eerst dat je een kindje zo snel mogelijk in z'n eigen bedje moest laten slapen maar ik denk daar nu wel anders over. Ik merk dat mijn man nog wel van mening is dat het kindje zo snel mogelijk op zichzelf moet slapen. Ach we zullen het wel zien :)
Je leert vanzelf alle meningen en kritieken naast je neer te leggen. En bij ons was les 1: het gaat altijd anders dan dat je van tevoren had bedacht. Hier heeft Bikkel 11 maanden bij ons op de kamer geslapen, ook mede door zijn slechte gezondheid en het 10 a 15 keer per nacht wakker worden. Dan heb je echt de fut niet om iedere keer naar een andere kamer te lopen. Pas toen hij geopereerd was en beter ging slapen ging hij naar zijn eigen kamer waar hij ook echt de rust krijgt die hij nu nodig heeft.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  zaterdag 16 mei 2020 @ 18:15:27 #84
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193162078
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 15:10 schreef MaJo het volgende:

Wat betreft het rooming in merk ik ook wel dat ik anders ben gaan denken door de verhalen hier. Ik dacht eerst dat je een kindje zo snel mogelijk in z'n eigen bedje moest laten slapen maar ik denk daar nu wel anders over. Ik merk dat mijn man nog wel van mening is dat het kindje zo snel mogelijk op zichzelf moet slapen. Ach we zullen het wel zien :)
Gewoon schijt aan hebben, lekker doen wat je zelf fijn vind. Misschien heb je er na 2 weken al schoon genoeg van die kleine op je kamer :+ . Gaan we allebei nog meemaken :P .
Resistance is futile.
pi_193162265
Ik het begin van mijn zwangerschap wilde ik geen wiegje of cosleeper in onze kamer. Aan het eind van de zwangerschap kon ik het niet aan om hem gelijk op z'n eigen kamer te leggen, dus wieg gekocht. 3 weken na de geboorte ging hij al naar z'n eigen kamer want anders sliep ik niet _O- hij sliep overal prima. Dus ja, het gaat altijd anders dan je denkt. En er is geen fout of goed vind ik.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 19:07:54 #86
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_193163076
Hier heeft hij drie maanden in een z’n wiegje gelegen op de slaapkamer.
Daarna hebben we hem eerst overdag in zijn ledikantje gelegd en toen ‘s nachts. Het ging eigenlijk prima.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zaterdag 16 mei 2020 @ 19:34:44 #87
327807 Mariposas
יה&#14
pi_193163706
Het hele ouderschap is een kwestie van trial and error. Dat vond ik ook zo fijn aan een tweede kind. Je hebt geleerd van de eerste keer en trapt niet zo snel meer in de valkuilen. :)
Voor de statistieken: ik had een boxspring zonder klossen en met een gehuurde Bednest co sleeper. ^O^
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_193163850
Ook nog een oplossing die goed werkte bij onze boxspring: een mozesmandje. De hoogte was precies goed om hem makkelijk eruit te vissen of een hand op zijn buik te leggen. De rand is niet hoog dus het heeft wel wat van een cosleeper. Het is niet zo groot dus neemt weinig ruimte in.
Plus, wij namen het makkelijk mee naar beneden om hem daarin in de box te laten slapen. Soms zelfs met baby erin zodat ik even ongestoord kon slapen of zodat de kraamvisite hem kon zien zonder wakker te maken.
  FOK!fossiel zaterdag 16 mei 2020 @ 22:15:48 #89
1455 Keroppi
kool kikker
pi_193168122
Was deze al getipt? http://www.zoombee.nl/con(...)bedje_troll_sun.html

Deze hebben wij van vrienden geleend en ik vond 'm superprettig. Staat bekend als een hoge co-sleeper die geschikt is voor boxsprings
Chick on a mission
pi_193171030
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 22:15 schreef Keroppi het volgende:
Was deze al getipt? http://www.zoombee.nl/con(...)bedje_troll_sun.html

Deze hebben wij van vrienden geleend en ik vond 'm superprettig. Staat bekend als een hoge co-sleeper die geschikt is voor boxsprings
Fijn bedje! 8 maanden gehuurd, en dat is erg goed bevallen! Het huren en het gebruiken bedoel ik. Hoog genoeg, zijkant kan omhoog als je dat toch wilt, niet te breed dus past makkelijker naast het bed én je bent je kindje niet snel kwijt ;)
  zondag 17 mei 2020 @ 01:05:59 #91
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193172434
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 23:48 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Fijn bedje! 8 maanden gehuurd, en dat is erg goed bevallen! Het huren en het gebruiken bedoel ik. Hoog genoeg, zijkant kan omhoog als je dat toch wilt, niet te breed dus past makkelijker naast het bed én je bent je kindje niet snel kwijt ;)
Die wil ik sowieso graag, ook makkelijk voor bezoekjes bij opa en oma enzo. Kan me zo voorstellen dat het ook niet altijd fijn is om je baby in een maxi cosi te parkeren. Of valt dat in de praktijk wel mee? :@
Resistance is futile.
  zondag 17 mei 2020 @ 01:53:41 #92
221912 minilot
Nancy boy
pi_193172906
Eens met @B.ertha - mozesmand van een paar tientjes was qua hoogte op het standaardje hartstikke handig naast ons bed en ik vond het vrij geniaal dat het eigenlijk een lichtgewicht bedje met hengsels was: gewoon zo mee, hop de trap af, indien nodig met slapend kind erin O+
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 17 mei 2020 @ 07:17:34 #93
149959 SQ
snelle trees
pi_193173824
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2020 01:05 schreef Seven. het volgende:

[..]

Die wil ik sowieso graag, ook makkelijk voor bezoekjes bij opa en oma enzo. Kan me zo voorstellen dat het ook niet altijd fijn is om je baby in een maxi cosi te parkeren. Of valt dat in de praktijk wel mee? :@
Maxi cosi is een autostoel en dient eigenlijk ook alleen daarvoor gebruikt te worden. Het is geen bedje / zitje etc. Wegens de lichaamshouding is dat niet goed voor je kleintje.
disclaimer
  zondag 17 mei 2020 @ 07:19:40 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_193173836
Dat troll bedje ziet er ook nog wel oké uit. Ik heb op de website ook gekeken naar de cosleeper van petite amelie maar bij de nieuwe versie lijkt de zijkant niet helemaal weg te klappen, zodat je nog steeds een rand spijlen overhoudt. Dan is het hele idee van een cosleeper natuurlijk ook weg :')

En anders wordt het een snuzpod, die kun je ook makkelijk wegzetten.

Gezien ze op marktplaats allemaal minimaal 70% van de nieuwprijs doen zullen de kosten netto niet hoger uitvallen dan huren :D
disclaimer
pi_193173957
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:15 schreef Seven. het volgende:

[..]

Gewoon schijt aan hebben, lekker doen wat je zelf fijn vind. Misschien heb je er na 2 weken al schoon genoeg van die kleine op je kamer :+ . Gaan we allebei nog meemaken :P .
Precies. Wij hebben onze eerste eigenlijk direct de eerste nacht in haar eigen bedje in haar kamer gelegd en dat ging eigenlijk prima. Overigens is dit geen garantie dat ze prima in haar kamer blijft slapen omdat ze dat gewend is :)

Nu hebben we net als Majo geen ruimte voor een cosleeper, dus gaat het ledikantje staan in de lengte aan het voeten eind. We hebben nu wel gekozen voor baby op onze kamer, omdat we geen slaapkamer meer over hebben.
pi_193174000
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 07:19 schreef SQ het volgende:
Gezien ze op marktplaats allemaal minimaal 70% van de nieuwprijs doen zullen de kosten netto niet hoger uitvallen dan huren :D
Dit is exact onze overweging geweest om het vrij duur op marktplaats te kopen. Achteraf gezien zeker een goeie keus want 6 maanden huur was al bijna de nieuwprijs.
pi_193174368
Voordeel van huren vond ik dat ik er niet meer mee op markplaats hoef te leuren. Ons kennende blijft dat er dan bij, er staat nu ook al maanden een stapel goed spul te wachten om doorverkocht te worden (o.a. Medela kolf met toebehoren, Tula FTG).

@Seven. Goed dat je het zegt, over de maxicosi. Wat SQ al aangeft, een maxicosi autostoeltje wordt afgeraden als slaapplek, vanwege de houding is het slecht voor de rug. Daarnaast kan de slapende baby stikken in de maxicosi. De kans dat dat gebeurt is natuurlijk zeer klein, maar ik zou zelf het risico absoluut niet nemen.
  zondag 17 mei 2020 @ 09:09:19 #98
208890 June.
Seriously?
pi_193174410
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 09:02 schreef Mrs.Peel het volgende:
Voordeel van huren vond ik dat ik er niet meer mee op markplaats hoef te leuren. Ons kennende blijft dat er dan bij, er staat nu ook al maanden een stapel goed spul te wachten om doorverkocht te worden (o.a. Medela kolf met toebehoren, Tula FTG).

@:seven. Goed dat je het zegt, over de maxicosi. Wat SQ al aangeft, een maxicosi autostoeltje wordt afgeraden als slaapplek, vanwege de houding is het slecht voor de rug. Daarnaast kan de slapende baby stikken in de maxicosi. De kans dat dat gebeurt is natuurlijk zeer klein, maar ik zou zelf het risico absoluut niet nemen.
Ligt er ook aan welke je verkoopt. Zoek maar eens een bednest op martkplaats, niet te doen. Allemaal gereserveerd of binnen een dag verkocht.

Zo heb ik de onze ook binnen een dag verkocht a 300 euro. Snap trouwens niet dat mensen er zoveel voor over hebben als tweedehands, maar dat terzijde :D
Shine bright like a diamond.
pi_193174448
@June. Wij falen al bij stap 1, de advertentie überhaupt plaatsen :')
  zondag 17 mei 2020 @ 09:27:57 #100
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193174558
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 07:19 schreef SQ het volgende:
Dat troll bedje ziet er ook nog wel oké uit. Ik heb op de website ook gekeken naar de cosleeper van petite amelie maar bij de nieuwe versie lijkt de zijkant niet helemaal weg te klappen, zodat je nog steeds een rand spijlen overhoudt. Dan is het hele idee van een cosleeper natuurlijk ook weg :')
Wat raar zeg, die aanpassing -O- dan is idd het hele idee weg.
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')