Wat fijn SQ! Veel beweging?quote:Op maandag 11 mei 2020 18:17 schreef SQ het volgende:
Echo was goed! Alles er op en er aan!
Wel een verlegen kind, want het hield steeds 2 armen voor het gezicht
Ja, vooral veel wegdraaien voor de cameraquote:Op maandag 11 mei 2020 18:36 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wat fijn SQ! Veel beweging?
Geslacht willen jullie niet weten, toch?
Wat fijn SQ! En iedereen bedankt voor de reacties over de cosleeper, heb ik zeker wat aan. Vriendlief had blijkbaar al zoiets in de baby registry gegooidquote:Op maandag 11 mei 2020 18:17 schreef SQ het volgende:
Echo was goed! Alles er op en er aan!
Wel een verlegen kind, want het hield steeds 2 armen voor het gezicht
Met 20 weken draaien ze nog alle kanten op hoorquote:Op maandag 11 mei 2020 19:05 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Wat fijn SQ! En iedereen bedankt voor de reacties over de cosleeper, heb ik zeker wat aan. Vriendlief had blijkbaar al zoiets in de baby registry gegooid![]()
.
Ik heb vanochtend de 20-weken echo gehad, en alles was goed!Ook hier lag de placenta voor, dus dat verklaart wel waarom ik haar nog niet echt heb gevoeld. Oh en ze ligt dus in stuit. Dat voorgevoel had ik dus al
, maar ik ben pas 20 weken dus ze heeft nog alle tijd om te draaien!
Maar uit de vorige suikertest is dus niets gebleken? Kan dat zich op elk moment in de zwangerschap nog ontwikkelen dan, want anders zou je toch denken dat dat al wel positief geweest moest zijn? En misschien gewoon een groeispurt en groeit ie straks even wat minder hard! Hopelijk inderdaad gewoon een grote baby!quote:Op maandag 11 mei 2020 19:48 schreef Hilmo het volgende:
Fijn dat jullie 20 weken echos goed waren!! Babyloop huur ik cosleeper trouwens.
Vandaag eerste groei echo met 27 weken nu. Helaas, baby is weer groot... Arm en hoofd waren iets boven gemiddeld, maar buik was groter dan groot. 1 tot 2 weken voor op groei. Ze belde de gyn om te overleggen. Noemde ze p97... Dat klinkt erg veel. Ze begon over toch weer suikertest. Gyn zei, vorige test twee weken geleden, geef die vrouw wat rust. Prima. Maar bij 32 weken zou ik pas weer groei echo en dan wordt de suikertest minder betrouwbaar (hoe meer weken zwanger, hoe groter kans op uitslag suikerziekte). Ik zat daar enorm mee, bijna huilen. Helemaal toen ze zei vaak vingerprikken doen. Echt ik heb paniek daarvoor (prikfobie ook gehad). De zo ontspannen zwangerschap zonder angsten, gaat dan volledig op de kop. VK dacht fijn mee, nu over drie weken (met 30 weken) weer groei echo en kijken hoe dan verder. Heb al bedacht dat als het niet afbuigt, ik zelf wil gaan letten op suiker en dat ga ik nu al beetje doen al eet ik best geregeld een ijsje en hagelslag. VK zei ik denk niet dat je het hebt. Geen enorme dorst, zijn beide groot, in de familie ook alleen grote baby's, suikertest was dikke prima. Ze zei jullie maken gewoon grote baby's denk ik. Denk het zelf ook. Wil dan niet dat gedoe en stress erbij. Ijzer en bloeddruk dikke prima en lengte ook 27,5 cm op buik gemeten. Man gaat over drie weken dan ook mee. Oh ja ze zei ik verwacht een 4 kilo baby. Top, dan gaat die er met 40 weken uit. Wel at baby zijn tenen op, hij had tenen vast en in de mondik ben ook zo blij dat we nu gewoon weten van grote baby ipv bij eruit persen erachter komen.
Nee is niet standaard. Ik krijg ze ook trouwens vanwege grote babies, maar vind dat verder niet zo heel spannend.quote:Op maandag 11 mei 2020 20:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
@:Hilmo vorige week hadden VK en ik mijn suikertest besproken en ze zei dat een suikerbaby echt niet heel veel groter wordt ten opzichte van een 'gewone' baby. Volgens haar zou een suikerbaby max. 100 gram meer wegen bij de geboorte. Ze zei ook dat zwangerschapsuiker vooral nadelig kan zijn voor de moeder omdat je toch kans hebt om na de zwangerschap diabetes te blijven houden.
Op je suiker letten kan nooit kwaadMocht je tips willen, ik heb hier nog een dieet liggen van mijn vk.
Ik vraag me trouwens af wanneer ik een groei echo heb. Is dat een standaard iets?
Hm ik ben net met bijna 28 weken geweest, alleen hartje beluisterd... Volgende afspraak is over 3 weken. Ik zal eens vragen ja!quote:Op maandag 11 mei 2020 20:51 schreef Hilmo het volgende:
Smart, ja klopt toen twee weken geleden kwamen goede nette scores uit suikertest maar het kan nog ontstaan in de periode tussen toen en nu...
Sq, ben gaan googlen op grote buik en nu niet echt rustigerkeizersneden, een tweede die vaak groter is dan de eerste (wist ik niet), diëten die ik vind op internet zijn niet zo zorgwekkend, staat gewoon hagelslag tussen, en suikervrije ranja, chocomelk, crackers, nootjes, maar ook de meest gekke dingen. Geen suiker in thee, dat soort dingen doe ik al goed. Sun, als je die lijst voor me hebt, graag! Ik let er liever nu al wat op.
Gemiddelde baby had ik idd niet zo verwacht maar vind het ook wel heel spannend nu zo. Ik wil zo graag geen gedoe met bevalling, in vruchtwater poepen, schouders te groot, risico op keizersnede, geen opname achteraf. Gewoon bevallen en naar huis. Dat maakt me nu wel wat angstig, dat is mijn grootste wens. Beetje groot prima maar als het maar geen gedoe wordt. Inleiding is mijn VK niet direct voorstander van, ik lees ook dingen over 38/39 weken inleiden maar daar krijg ik geen steun in denk ik vanuit VK.
Goed om dat te weten sun! Had jij nu wel of niet zw. Diabetes? De eerste groei echo zou je nu moeten hebben. 28 weken zo, de volgende 32 weken. Zou eens vragen dan waar die blijft haha. Ik begon er ook zelf over.
Ik ben er toch wel benieuwd naar eigenlijkquote:Op maandag 11 mei 2020 20:57 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee is niet standaard. Ik krijg ze ook trouwens vanwege grote babies, maar vind dat verder niet zo heel spannend.
MaJo, zo'n echo is wel voornamelijk medische dwarsdoorsnedes maken. Ik heb 40 minuten naar plakjes baby gekeken en 3 minuten naar het gezichtje (wat niet zichtbaar was, wel héél veel handjes gezien)
Sorry, maar ik krijg uit je berichten een beetje het idee dat je VK geen idee heeft wat zwangerschapsdiabetes precies is. Dat gaat namelijk niet over zoetigheid of je gezonde verstand gebruiken. Brood is toch ook iets wat je normaal eet met gezond verstand? Zit bomvol koolhydraten. Ik kon in m'n vorige zwangerschap niet eens 1 boterham eten of ik had een waarde van boven de 8.quote:Op maandag 11 mei 2020 20:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hm ik ben net met bijna 28 weken geweest, alleen hartje beluisterd... Volgende afspraak is over 3 weken. Ik zal eens vragen ja!
Heb het net niet, maar volgens VK was er niks om me zorgen over te maken. Volgens haar werkt het beter als je gewoon in een ontspannen modus let op wat je eet. Zoals zij dat zei: 'Gewoon je gezonde verstand gebruiken met eten en drinken, zoals je dat altijd moet doen'. Af en toe een zoetigheidje mag best, maar niet elke dag. En zo is het eigenlijk ook als je niet zwanger bent tochVolgens haar is een dieet een kwestie van moeten en dat is niet goed tijdens de zwangerschap, van moeten kring je stress. Ok, het klinkt op zich wel logisch
Ah was zij ook zo zwaar? En met welke termijn was dat?quote:Op maandag 11 mei 2020 21:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik ben er toch wel benieuwd naar eigenlijkNoor was bij de geboorte 4265 gram. Nu lees ik dat jongetjes vaak zwaarder wegen dan meisjes bij de bevalling. Wat is jouw ervaring?
Daarom zou ik ook wel graag een groeiecho willen. Sommige dingen klinken plausibel en andere dingen weer minder. Ik snap wat je bedoeldquote:Op maandag 11 mei 2020 21:03 schreef Donna het volgende:
[..]
Sorry, maar ik krijg uit je berichten een beetje het idee dat je VK geen idee heeft wat zwangerschapsdiabetes precies is. Dat gaat namelijk niet over zoetigheid of je gezonde verstand gebruiken. Brood is toch ook iets wat je normaal eet met gezond verstand? Zit bomvol koolhydraten. Ik kon in m'n vorige zwangerschap niet eens 1 boterham eten of ik had een waarde van boven de 8.
En als zwangerschapsdiabetes onopgemerkt blijft en je glucose is dag in dag uit veel te hoog, dan heeft dat in the end wel iets meer invloed op de baby dan mogelijk een 100gram te zwaar.
Het verschil met aangetoonde zwangerschapsdiabetes zal vast maar 100gram meer zijn dan wat het anders geweest was, dat geloof ik meteen. Maar dan volgt de zwangere een dieet of spuit insuline om erger te voorkomen.
Vorige week toen het hier over ging zei je dat ook van je VK en toen kreeg ik al het idee dat ze echt geen idee heeft. Het moest me toch even van het hart.
Mijn VK heeft dat trouwens ook niet hoor, om een beetje nuance aan te brengen. Daar zijn diabetes verpleegkundigen voor.
Ja ik snap dat je dat wilt dan inderdaad.quote:Op maandag 11 mei 2020 21:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Daarom zou ik ook wel graag een groeiecho willen. Sommige dingen klinken plausibel en andere dingen weer minder. Ik snap wat je bedoeldHet moeilijke aan zwangerschap diabetes is (als ik het goed begrepen heb) dat niet iedereen een hoge suiker waarde krijgt van bijvoorbeeld brood. Sommigen kunnen brood goed hebben, maar krijgen het weer van zuivel. Volgens mij is het best een complex iets
Dat laatste klinkt me wel bekend in de oren. VK vond juist dat diabetes vpk (te) streng zijn. Weet je, met zo'n uitslag van 7.7 kan ik ook gewoon vrij weinig. Had ik een 7.8 of 7.9 gehaald, dan had ik de juiste hulp gekregen. Nu moet ik zelf een beetje aanmodderen met wat ik denk dat goed is.quote:Op maandag 11 mei 2020 21:18 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja ik snap dat je dat wilt dan inderdaad.
En wat je omschrijft klopt precies, dat het complex is.
Ik kon bijna een complete pizza van Domino's hebben en dan prikte ik 1 uur na de maaltijd een 7 (max. mocht 7.8 zijn) terwijl 1 volkoren boterham met beleg mij een waarde van boven de 8 opleverde. Terwijl een pizza echt veel meer koolhydraten bevat. Afbakbroodjes waren ook verboden terrein haha, 1 was dan al een probleem. Terwijl ik wel 5 crackers kon eten (waar dan weer meer koolhydraten in zaten dan dat ene afbakbroodje). Je lichamelijk gestel, het moment op de dag waarop je het eet, wat je drinkt (goed water drinken zorgt voor een lagere waarde), beweegt (koolhydraten verbranden zorgt natuurlijk voor een lagere waarde) en wat je er bij eet speelt ook heel erg mee (je waarde zakt sneller als je boter op je brood hebt, die vetten breken de koolhydraten sneller af, al merkte ik geen verschil haha).
Ik kon wel 'veel' zuivel hebben. Ook chocolademelk. Aardappels waren weer uit den boze, terwijl pasta best goed ging (ook daar geldt dat pasta over het algemeen meer koolhydraten bevat dan aardappels, dus totaal niet logisch).
Het is in het begin dus ook echt een puzzel waar je lichaam op reageert. En dat kan dan dus best je 'gezonde verstand' eetpatroon zijn wat roet in het eten gooit.
Ik ben eigenlijk ook wel voor meer voorlichting voor VK's. Mijn VK zei ook; zijn je waardes goed? Ja hoor. Ja gewoon gezond eten he?
En dat was het dan. De diabetes vpk was echt wel een stukkie strenger. Terwijl je juist zou denken dat de VK ook streng moet zijn, zij moeten tenslotte die baby in de gaten houden.
Oh, fijn van je echo!quote:Op maandag 11 mei 2020 19:05 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Wat fijn SQ! En iedereen bedankt voor de reacties over de cosleeper, heb ik zeker wat aan. Vriendlief had blijkbaar al zoiets in de baby registry gegooid![]()
.
Ik heb vanochtend de 20-weken echo gehad, en alles was goed!Ook hier lag de placenta voor, dus dat verklaart wel waarom ik haar nog niet echt heb gevoeld. Oh en ze ligt dus in stuit. Dat voorgevoel had ik dus al
, maar ik ben pas 20 weken dus ze heeft nog alle tijd om te draaien!
Ja 7.7 is wel een rot uitslag wat dat betreft, kan ik me helemaal voorstellen. Je kan je nergens aan vast houden nu. Eigenlijk val je een beetje in het diepe.quote:Op maandag 11 mei 2020 21:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat laatste klinkt me wel bekend in de oren. VK vond juist dat diabetes vpk (te) streng zijn. Weet je, met zo'n uitslag van 7.7 kan ik ook gewoon vrij weinig. Had ik een 7.8 of 7.9 gehaald, dan had ik de juiste hulp gekregen. Nu moet ik zelf een beetje aanmodderen met wat ik denk dat goed is.
Ik bel morgen even VK met verzoek van groeiecho. Bedankt Hilmo, dat je het ter sprake bracht (ookal is de uitkomst niet zo fijn)
Jaaaa, super fijn! Was ook echt heel zenuwachtig hoewel ik niet precies weet waar het vandaan kwam. Denk combinatie van haar nog niet voelen en nog steeds niet echt een zichtbare buik hebben, haha. En ik ga er idd vanuit dat ze nog wel draait, maar anders zien we het tegen die tijd wel weer. Hahaha echt?! Lag er lekker bij dus! Bij de gynaecoloog hebben ze trouwens 24 september als due date staan, zitten we dus nog dichter bij elkaar!quote:Op maandag 11 mei 2020 22:01 schreef Seven. het volgende:
[..]
Oh, fijn van je echo!
Komt vast goed, ik heb vandaag nog lopen googelen en uiteindelijk lig 3-7% van de kinderen nog in een stuit tegen te tijd dat de bevalling begint. De mijne lag zo'n beetje over dwars vorige week, ik mag hopen dat dat ook nog bijtrekt
Wedstrijdje doen?quote:Op dinsdag 12 mei 2020 03:13 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Jaaaa, super fijn! Was ook echt heel zenuwachtig hoewel ik niet precies weet waar het vandaan kwam. Denk combinatie van haar nog niet voelen en nog steeds niet echt een zichtbare buik hebben, haha. En ik ga er idd vanuit dat ze nog wel draait, maar anders zien we het tegen die tijd wel weer. Hahaha echt?! Lag er lekker bij dus! Bij de gynaecoloog hebben ze trouwens 24 september als due date staan, zitten we dus nog dichter bij elkaar!
Ik wil je alleen even een dikke knuffel geven.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 08:16 schreef Hilmo het volgende:
Vanochtend zette ik op een rijtje wat ik nou niet meer wil meemaken (couveuse, subtotaal reptuur, distocie, poepen in vruchtwater, geen baby hebben de eerste dagen) en wat ik wel wil. Moest er toen van huilen. Man begrijpt niet waar ik me druk om maak. Ik keek in verslag van gyn die ik had preventief om te bespreken hoe om te gaan als baby weer groot wordt. Was eenmalig gesprek want ben verder bij de VK. Daar staat: groei echo's vanaf 4 weken na SEO en elke 4 weken dan. Dat is dus nu al te laat begonnen. Daarnaast staat er AC groter dan p95 graag consult gyn voor meedenken en maken plan. Daar is nu niet over gerept. Ook staat er overweeg eerder inleiden bij macrosoom. Ben nu wat pissig op VK (leuk die hormonen) en heb meteen die tekst naar vk gemaild. Wat gaan ze daarmee doen? Ze heeft gister wel gebeld kort met hun, en het plan is voor nu bekend maar dat is een plan van drie weken. Pff ik draai doorsorry voor mijn 'gezeur'. Dacht ook nog na over wat sq zei en ja ik hoopte dit keer wel op een normale grootte baby, die normaal te tillen en te dragen is. Beetje kop in het zand misschien geweest...
Achquote:Op dinsdag 12 mei 2020 08:16 schreef Hilmo het volgende:
Vanochtend zette ik op een rijtje wat ik nou niet meer wil meemaken (couveuse, subtotaal reptuur, distocie, poepen in vruchtwater, geen baby hebben de eerste dagen) en wat ik wel wil. Moest er toen van huilen. Man begrijpt niet waar ik me druk om maak. Ik keek in verslag van gyn die ik had preventief om te bespreken hoe om te gaan als baby weer groot wordt. Was eenmalig gesprek want ben verder bij de VK. Daar staat: groei echo's vanaf 4 weken na SEO en elke 4 weken dan. Dat is dus nu al te laat begonnen. Daarnaast staat er AC groter dan p95 graag consult gyn voor meedenken en maken plan. Daar is nu niet over gerept. Ook staat er overweeg eerder inleiden bij macrosoom. Ben nu wat pissig op VK (leuk die hormonen) en heb meteen die tekst naar vk gemaild. Wat gaan ze daarmee doen? Ze heeft gister wel gebeld kort met hun, en het plan is voor nu bekend maar dat is een plan van drie weken. Pff ik draai doorsorry voor mijn 'gezeur'. Dacht ook nog na over wat sq zei en ja ik hoopte dit keer wel op een normale grootte baby, die normaal te tillen en te dragen is. Beetje kop in het zand misschien geweest...
Lieve Hilmo, ik kan me je verdriet en je angst erg goed voorstellen. Maar probeer je vooral te focussen op de zaken waar je wél invloed op hebt. Natuurlijk wil je al die dingen niet. Maar er zijn ook een paar zaken waar je geen of maar zeer beperkt invloed op hebt.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 08:16 schreef Hilmo het volgende:
Ik heb 3 draaipogingen gehad. En dat was helaas niet gelukt.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 20:53 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Is het draaien gelukt? En zo nee was het een natuurlijke bevalling of keizersnede?
Ahh ja dan is er idd geen twijfel over wanneer je zwanger geraakt bent. Apart dat zij dan toch een andere datum aanhouden?quote:Op dinsdag 12 mei 2020 04:45 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wedstrijdje doen?![]()
Ik weet trouwens precies wanneer ik zwanger ben geraakt want donor inseminatie. Ik ben van 25 september eigen berekening naar 23 september naar 17 september gegaan.
Tijdens de SEO is me verteld dat hij aan de kleine kant is, maar prima binnen de marge. Ik denk persoonlijk dat mijn berekening gewoon beter klopt dan die van de termijnecho. Dus ik hou er rekening dat het iets later wordt dan 17 september, UD is eerder rond de 24ste. En bij ons in de family produceren we kleine late baby'tjes
al wil ik me daar ook weer niet op vastpinnen (straks komt er een peuterformaat baby uit..!).
Ah oke, dat klinkt logisch! In een spagaat lijkt een normale bevalling me inderdaad lastig haha. We gaan het allemaal mee maken, hopelijk (waarschijnlijk) draait ze gewoon nog.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:02 schreef Gaddle het volgende:
[..]
Ik heb 3 draaipogingen gehad. En dat was helaas niet gelukt.
Mijn dochter lag in een spagaat. Het is uiteindelijk een keizersnede geworden.
De gyn vond het onverstandig om het op een natuurlijk wijze te proberen.
ps sorry voor de late reactie. Ik was internetloos voor een aantal dagen.
er zijn vrouwen die een totaalruptuur krijgen van een baby van 5 pond en vrouwen die er zonder scheurtje een tienponder uit werken. Het valt of staat een beetje bij je eigen anatomiequote:Op dinsdag 12 mei 2020 15:30 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ahh ja dan is er idd geen twijfel over wanneer je zwanger geraakt bent. Apart dat zij dan toch een andere datum aanhouden?
Ik had overigens een beetje hetzelfde, weet vrij zeker (natuurlijk niet 100%) wanneer ik zwanger ben geraakt maar direct bij de eerste echo zeiden ze dat ik nog niet zo ver was en werd het teruggezet naar 2 oktober, toen de afspraak erna werd het ineens 24 september, wat dus opzich dus wel weer uitkomt met mijn berekening. Ach het is natuurlijk ook allemaal schattig. Kleine baby lijkt me iig wel fijner met eruit persen haha!! Maar we hebben nog even te gaan dus wie weet komt er nog een enorme groeispurt!
Was je flink gescheurd?quote:Op dinsdag 12 mei 2020 16:04 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik loop wel helemaal gelijk op met m’n eigen berekening.Bij U. werd ik twee keer terug gezet.
De vorige keer had ik ook hechtingen nodig. 3460gr/52 cm. Hoop dat het deze keer beter gaat.. ik vond de hechtingen het ergste aan de (nasleep van de) bevalling.
Dat is het stomme, er werd destijds niet gereageerd op mijn vraag hoe groot de schade was. Heb het meermaals gevraagd, ook ruim na de bevalling. Er staat ook niks over in m’n “zwangerenportaal”. Volgens mij had ik 10 hechtingen nodig. Maar heb ook nooit durven te kijken destijds.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 16:11 schreef SQ het volgende:
[..]
Was je flink gescheurd?
Ik had maar 3 hechtinkjes bij beide keren, maar toch lag ik te piepen als een klein kind toen ze met dat naaldje aan kwam.
Heb je net door dat gat 4,5 kilo mens geperst, en dan schrik hebben van die hechtnaaldheerlijk
Worden die hechtingen er op een gegeven moment dan weer uitgehaald of lossen die op ofzo?quote:Op dinsdag 12 mei 2020 16:04 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik loop wel helemaal gelijk op met m’n eigen berekening.Bij U. werd ik twee keer terug gezet.
De vorige keer had ik ook hechtingen nodig. 3460gr/52 cm. Hoop dat het deze keer beter gaat.. ik vond de hechtingen het ergste aan de (nasleep van de) bevalling.
bij minder complexe scheuren is het gewoon oplosbaar hechtdraad inderdaadquote:Op dinsdag 12 mei 2020 16:15 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Worden die hechtingen er op een gegeven moment dan weer uitgehaald of lossen die op ofzo?Dat komt trouwens wel veel voor toch, gehecht moeten worden?
Nou ja, toen gingen er gewoon heel veel vrouwen en babies dood gedurende dat procesquote:Op dinsdag 12 mei 2020 16:16 schreef Smart_ass het volgende:
Soms denk ik weleens van wow, hoe hebben die vrouwen dat vroeger allemaal gewoon gedaan zonder allerlei medische hulp en dingen die we nu hebben.
Haha true that. Maar nog steeds natuurlijk, als je denkt hoe die bevallingen er in armere landen aan toe gaan en in Afrika bijvoorbeeld. Ben blij dat we hier zoveel mogelijkheden en goede zorg tot onze beschikking hebben in ieder gevalquote:Op dinsdag 12 mei 2020 16:17 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou ja, toen gingen er gewoon heel veel vrouwen en babies dood gedurende dat proces
Maar goed, in die tijd ging je soberso overal makkelijk aan dood.
Ik kan een bloeddrukmeter echt aanraden, sowieso om jezelf even gerust te stellen. Ik meet vaak best een hoge bloeddruk in het ziekenhuis en bij de verloskundige, puur om de stress en omdat ik bang ben dat ie hoog is, en dan is ie dat ook :’). Terwijl ik van mezelf altijd een prima bloeddruk heb. Volgens mij heb ik er max $40 aan gespendeerd en vind het echt heel fijn om er eentje te hebben! Al is het ook maar om uit te sluiten dat je klachten daardoor komen.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 16:23 schreef Miezziej het volgende:
Ik had een knip en ook oplosbare hechtingen. Vond dat geluid van de knip trouwens erger dan de hechtingen![]()
Fijn van de goede 20-weken echo's!
Ik heb pijn tussen mijn schouderbladen en ik twijfel of het komt door een verkeerde houding (mijn eetkamerstoelen zijn niet echt heel geschikt als werkstoel) of dat ik me zorgen moet gaan maken over eventueel hoge bloeddruk e.d. Mss toch maar even bellen voor de zekerheid om te overleggen.
Wellicht wel een optie ja, ik weet buiten de zwangerschappen om eigenlijk ook nooit wat mijn bloeddruk doetquote:Op dinsdag 12 mei 2020 16:31 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik kan een bloeddrukmeter echt aanraden, sowieso om jezelf even gerust te stellen. Ik meet vaak best een hoge bloeddruk in het ziekenhuis en bij de verloskundige, puur om de stress en omdat ik bang ben dat ie hoog is, en dan is ie dat ook :’). Terwijl ik van mezelf altijd een prima bloeddruk heb. Volgens mij heb ik er max $40 aan gespendeerd en vind het echt heel fijn om er eentje te hebben! Al is het ook maar om uit te sluiten dat je klachten daardoor komen.
Gut, dan heb je net alle plinten afgestoft en dan beginnen ze ineens over je stekkersquote:Op dinsdag 12 mei 2020 18:34 schreef Nolita het volgende:
Hilmoga / blijf erover in gesprek met de vk zodat er overeenstemming komt over de te nemen stappen.
Hier ook hechtingen gehad (5 ofzo). Ja ik vond het hechten pijnlijk en vooral stom op dat moment.
Ik had vanmiddag de kraamzorgintake. Ze vroeg op een gegeven moment naar de toestand van onze elektrische apparaten.Ik snapte niet wat ze bedoelde, maar het ging dus over kapotte stekkers enzo ivm de arbo..
Verder was het geen probleem als de kraamtijd niet op ons woonadres kan doorgaan, maar als de baby zich een beetje aan de UD gaat houden gaat het vast goedkomen.
quote:Op dinsdag 12 mei 2020 18:58 schreef Donna het volgende:
Over child bearing hips... Ik heb heupen waar een tweeling tegelijk doorheen zou passen qua formaat, maar er blijkt toch echt een heel smal bekken te zitten.
In hetzelfde ziekenhuis bevallen en bij mij zei ze dat dat soort dingen tegenwoordig niet meegedeeld worden maar ik had er vijf. Ik was niet in staat om door te vragen maar kan me nu weer opwinden hierover :’). Mijn lijf. Ik heb het recht om te weten wat ermee gebeurt.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 16:15 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Dat is het stomme, er werd destijds niet gereageerd op mijn vraag hoe groot de schade was. Heb het meermaals gevraagd, ook ruim na de bevalling. Er staat ook niks over in m’n “zwangerenportaal”. Volgens mij had ik 10 hechtingen nodig. Maar heb ook nooit durven te kijken destijds.
Van het hechten heb ik gelukkig niks gevoeld, was op dat moment voor het eerst aan het voeden.
Mijn vrouw had ook langere tijd achter elkaar hoofdpijn. VK zei dat het de zwangerschap was en normaal tot week 16 ongevr kon duren gemiddeld.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 23:23 schreef MaJo het volgende:
Word je nooit plaatselijk verdoofd bij hechtingen? Lijkt me een kleine moeite om dat te doen voordat je gaat hechten toch
Ik heb al 2 dagen barstende koppijn, ik lig vrijwel de hele dag te slapen. Kan dit met zwangerschap te maken hebben of gewoon stomme pech?
Ai, dat heb ik niet gehad. Ik heb wel sinds kort snachts kramp in mijn kuit En ik moet elke nacht eruit om te plassenquote:Op dinsdag 12 mei 2020 23:23 schreef MaJo het volgende:
Word je nooit plaatselijk verdoofd bij hechtingen? Lijkt me een kleine moeite om dat te doen voordat je gaat hechten toch
Ik heb al 2 dagen barstende koppijn, ik lig vrijwel de hele dag te slapen. Kan dit met zwangerschap te maken hebben of gewoon stomme pech?
Ligt er een beetje aan hoe diep de hechtingen zitten. Maar het is toch al oorlogsgebied daar beneden zullen ze wellicht denkenquote:Op dinsdag 12 mei 2020 23:23 schreef MaJo het volgende:
Het eerste deel van het hechten zat de verdoving van de knip er nog in. Toen die was uitgewerkt had ik keuze tussen 1 prik verdoving, wachten en nog 2x steken voor het hechten, of' bananenspray'wat een verdovende spray is en direct door met hechten. Ik koos voor het tweede. Maar voor mijn gevoel duurde het hechten langer dan het persen, waar ik al 1.5 uur over deed. Ze stonden ook echt met zijn tweeën richting mijn doos te staren hoe ze het gingen oplossenquote:Op woensdag 13 mei 2020 08:22 schreef SQ het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan hoe diep de hechtingen zitten. Maar het is toch al oorlogsgebied daar beneden zullen ze wellicht denken
Hier wel verdoving, hoor. Bij de oudste na een knip en bij de jongste was er amper schade, maar toch verdoving voor die ene hechting.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 23:23 schreef MaJo het volgende:
Dat gaat een leuke verrassing worden!quote:Op woensdag 13 mei 2020 09:26 schreef Kleurdoos het volgende:
Wij hadden gisteren de GUO!
Alles was hartstikke goed!
Alleen heeft onze vermeende dochter opeens een aangegroeid piemeltje. Dus dat was wel ff flink schakelen. So far voor geslachtsbepalingen :’)
Nu nog aan de kinderen vertellen (die wilden dolgraag een broertje) 😂
Haha, ja het was ook nog wel érg vroeg om het zeker te kunnen zeggenquote:Op woensdag 13 mei 2020 09:26 schreef Kleurdoos het volgende:
Alleen heeft onze vermeende dochter opeens een aangegroeid piemeltje. Dus dat was wel ff flink schakelen. So far voor geslachtsbepalingen :’)
Nee hoor, met 14 en 16 was het beide een meisje volgens mevrouw..quote:Op woensdag 13 mei 2020 09:31 schreef SQ het volgende:
[..]
Haha, ja het was ook nog wel érg vroeg om het zeker te kunnen zeggen
Fijn dat de GUO goed was! Ik zal de OP maar even aanpassen
Oei 🙈quote:Op woensdag 13 mei 2020 09:26 schreef Kleurdoos het volgende:
Heb jij zo vaak echo's?quote:Op woensdag 13 mei 2020 09:38 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Nee hoor, met 14 en 16 was het beide een meisje volgens mevrouw..
Ik kan nu antwoorden met ‘nee’ maar dat zou gek zijn.quote:
Nou ja, het zou kunnen dat je veel pretecho's maakt of een vriendin hebt met een echo-apparaat ofzoquote:Op woensdag 13 mei 2020 09:44 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Ik kan nu antwoorden met ‘nee’ maar dat zou gek zijn.
Ik word extra in de gaten gehouden ivm zeer afwijkende schildklierwaarden
pretecho’s mochten niet de afgelopen weken,alleen medische echo’s. Ik kreeg met 11,14 en 16 omdat de baby zo diep/laag lag dat ze niet alles konden zien. Nu wederom, moet over twee weken weer omdat ze net een stukje bil niet konden zien (en of de huid eroverheen zat) niet dat ze zich zorgen maken maar bij een GUO moet je alles kunnen afstrepenquote:Op woensdag 13 mei 2020 09:50 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou ja, het zou kunnen dat je veel pretecho's maakt of een vriendin hebt met een echo-apparaat ofzode verloskundigen zijn momenteel ook niet zo scheutig met echo's maken.
Maar met een medische reden is het natuurlijk minder chill.
Wat fijn! En een verrassingspiemeltje, jeetje haha!quote:Op woensdag 13 mei 2020 09:26 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik duim ontzettend hard voor jequote:Op woensdag 13 mei 2020 10:08 schreef Donna het volgende:
Ik heb al bigtime zenuwen en de echo is pas morgen. M'n vriendin had gisteren haar echo (we zijn even ver) en die was goed. Sindsdien denk ik; dan zal het bij ons wel weer mis zijn.
Ik weet niet waarom. Misschien ook omdat ik gisteren helemaal niet misselijk was. Beetje een opstapeling van.
Aftellen maar.
Ik had dat ook net voor mn termijnecho, begon me opeens beter te voelen.quote:Op woensdag 13 mei 2020 10:08 schreef Donna het volgende:
Ik heb al bigtime zenuwen en de echo is pas morgen. M'n vriendin had gisteren haar echo (we zijn even ver) en die was goed. Sindsdien denk ik; dan zal het bij ons wel weer mis zijn.
Ik weet niet waarom. Misschien ook omdat ik gisteren helemaal niet misselijk was. Beetje een opstapeling van.
Aftellen maar.
10 uur gelukkig al en ik ben ongeveer 11 weken morgen (denk zelf 11+2), maar had een korte cyclus en een enorme knaltest dus weet het niet exact.quote:Op woensdag 13 mei 2020 10:11 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik duim ontzettend hard voor je![]()
hoe laat mag je? En hoe ver zou je moeten zijn?
Ja precies! De vorige zwangerschap voelde ik me ineens weer fris en fruitig en zat m'n gevoel niet goed meer. Dat bleek dus ook bij de echo.quote:Op woensdag 13 mei 2020 10:16 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ik had dat ook net voor mn termijnecho, begon me opeens beter te voelen.Denk dat het komt door de spanning én dat het rond 11/12 weken vaak ook weer gewoon iets beter gaat. Heel veel succes!
Succes!quote:Op woensdag 13 mei 2020 10:17 schreef Donna het volgende:
[..]
10 uur gelukkig al en ik ben ongeveer 11 weken morgen (denk zelf 11+2), maar had een korte cyclus en een enorme knaltest dus weet het niet exact.
Dankje!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkte Donna. Ik denk aan je.quote:Op woensdag 13 mei 2020 10:08 schreef Donna het volgende:
Aftellen maar.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.oops sorry van de dubbele post. ik dacht dat ik op wijzigen drukte, maar niet dus.
Nee, er was dit jaar een groot gat tussen half april en half juni inderdaad!quote:Op woensdag 13 mei 2020 18:55 schreef MaJo het volgende:
Ik zat eens in de lijst te kijken en de komende weken is er helemaal niemand uitgerekend
Fijn om te lezen hilmo. Ik hoop dat je dat gevoel blijft houdenquote:Op woensdag 13 mei 2020 17:36 schreef Hilmo het volgende:
Sterkte Donna!
Hoofdpijn klachten las ik hier ook, niks aan. Ik had alleen een langdurige migraine aanval ergens in het begin, met 16 weken ofzo? Daarna nooit meer gehad.![]()
Kramp in kuit laatst wel enórm, ik moest puffen gewoon, zo'n pijn! Gelukkig maar 1x. Plassen snachts is eigenlijk elke nacht, al weken. Ik wen er maar aan.
Net belde VK , de fijne waar ik ook deze week echo had. Zo fijnze zei ik wil alles doen om je een fijne zwangerschap te geven
inleiden zei ze, met 37 weken ofzo zou ze niet aanraden, dan is kind nog niet echt klaar. Maar met 40 weken zou ze dan wel achter staan. Veel is bespreekbaar en ook met gyn mag ik dat doen. Hebben gehad over mijn angsten. Fijn. En over suikertest. Ze zei eigenlijk heeft die test helemaal geen zin als je er toch niks mee wil doen. Nee dat is waar. Bij goede uitslag dan zou ik extra gerustgesteld zijn maar bij slechte uitslag en dan niet in dat suikertraject willen gaan, levert alleen maar stress en schuldgevoel op. Ze zei ik kan achter je staan als je zegt ik doe geen test meer, de vorige was prima, dus daar kunnen we ook op varen. Dat geeft rust.
Voel me veel beter nu.
Precies! Ik vind het wel gezellig om beetje te kletsen over de zwangerschap, vooral omdat er niemand om mij heen zwanger is. Zul je net zien, normaal omgeven door zwangeren en nu gewoon helemaal niemandquote:Op woensdag 13 mei 2020 18:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee, er was dit jaar een groot gat tussen half april en half juni inderdaad!
Gelukkig is het nu wel weer wat drukkerzwangeren in een halfdood topic is ook maar saai
komt nu met de huidige staat van de wereld wel goed uit.quote:Op woensdag 13 mei 2020 18:55 schreef MaJo het volgende:
Ik zat eens in de lijst te kijken en de komende weken is er helemaal niemand uitgerekend
Wat voor dingen zou jij dan niet mogen of kunnen denk je?quote:Op woensdag 13 mei 2020 19:02 schreef Toekito het volgende:
[..]
komt nu met de huidige staat van de wereld wel goed uit.
Weet niet hoe de pas bevallen dames het hier beleeft hebben maar lijkt me echt lastig als je nu een kindje krijgt.
En ben bang dat ik straks ook nog best wat dingen niet mag/kan vanwege corona als mijn dochter geboren wordt.
Los van of ik ze überhaupt zou doen of willen maar bijvoorbeeld een kraamfeest/babyborrel zit er denk ik dit jaar voor niemand meer in.quote:Op woensdag 13 mei 2020 19:03 schreef SQ het volgende:
[..]
Wat voor dingen zou jij dan niet mogen of kunnen denk je?
Nee dat klopt inderdaad wel. Maar voor de rest denk ik dat het wel meevalt, uiteindelijk. Het is misschien ook juist wel een unieke kans om ongestoord te kunnen cocoonen samenquote:Op woensdag 13 mei 2020 19:05 schreef Toekito het volgende:
[..]
Los van of ik ze überhaupt zou doen of willen maar bijvoorbeeld een kraamfeest/babyborrel zit er denk ik dit jaar voor niemand meer in.
Oh dat is zeker waar. Denk stiekem ook wel dat ik dat liever heb maar dat ik "mijn" trots ook graag wil tonen.quote:Op woensdag 13 mei 2020 19:07 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee dat klopt inderdaad wel. Maar voor de rest denk ik dat het wel meevalt, uiteindelijk. Het is misschien ook juist wel een unieke kans om ongestoord te kunnen cocoonen samen
Ja, snap ik. Maar straks kan "gewoon" kraambezoek echt wel weer hoorquote:Op woensdag 13 mei 2020 19:09 schreef Toekito het volgende:
[..]
Oh dat is zeker waar. Denk stiekem ook wel dat ik dat liever heb maar dat ik "mijn" trots ook graag wil tonen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |