Wanneer wel dan, als er doden en gewonden zijn gevallen?quote:
Lijkt mij vooral zaak dat de politie hier bovenop zit en dat restaurant goed in de gaten houdt.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 17:04 schreef Selqae het volgende:
[..]
Wanneer wel dan, als er doden en gewonden zijn gevallen?
Dit is de derde keer in twee weken ofzo, lijkt me evident dat een spoeddebat gewenst is.
Want wat gaat er in het spoeddebat besloten worden? Dat de OvJ zijn bevoegdheid wordt gepasseerd en de klaploper in kwestie op verzoek van de gemeente een half jaar in voorarrest wordt gezet, ofzo?quote:Op dinsdag 19 mei 2020 17:04 schreef Selqae het volgende:
[..]
Wanneer wel dan, als er doden en gewonden zijn gevallen?
Dit is de derde keer in twee weken ofzo, lijkt me evident dat een spoeddebat gewenst is.
Wat een dom en irritant wijf blijft dat toch ook.quote:#ONGELOFELIJK PIJNLIJK EN BESCHAMEND!!!!!!!
Dat er direct maatregelen kunnen worden genomen om het restaurant en de eigenaren te beveiligen, installeren van extra camera's en ga zo maar door. Blijkbaar wordt het restaurant niet goed in de gaten gehouden door de politie als het binnen korte tijd drie keer raak is.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 17:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lijkt mij vooral zaak dat de politie hier bovenop zit en dat restaurant goed in de gaten houdt.
Wat voegt een spoeddebat volgens jou precies toe?
Daar heb je geen spoeddebat voor nodig. Dat kan de burgemeester in samenspraak met de politie besluiten zonder goedkeuring van de gemeenteraad.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 17:13 schreef Selqae het volgende:
[..]
Dat er direct maatregelen kunnen worden genomen om het restaurant en de eigenaren te beveiligen, installeren van extra camera's en ga zo maar door. Blijkbaar wordt het restaurant niet goed in de gaten gehouden door de politie als het binnen korte tijd drie keer raak is.
Het is een restaurant in een tijd waarin er honderden op de tocht staanquote:Op dinsdag 19 mei 2020 17:13 schreef Selqae het volgende:
[..]
Dat er direct maatregelen kunnen worden genomen om het restaurant en de eigenaren te beveiligen, installeren van extra camera's en ga zo maar door. Blijkbaar wordt het restaurant niet goed in de gaten gehouden door de politie als het binnen korte tijd drie keer raak is.
Spoeddebat in de Amsterdamse gemeenteraad.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 17:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat heeft in godsnaam met de 2e Kamer te maken? Een fucking restaurant. EEN!
Ja, my bad. Al gewijzigdquote:Op dinsdag 19 mei 2020 17:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Spoeddebat in de Amsterdamse gemeenteraad.
Want er hangen nog geen camera's? En die camera's moeten dan door de gemeente bekostigd worden?quote:Op dinsdag 19 mei 2020 17:13 schreef Selqae het volgende:
[..]
Maar in dit geval zijn er voor zover ik weet geen extra maatregelen genomen. Als die wel zijn genomen zou er ook geen spoeddebat zijn aangevraagd neem ik aan.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 17:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar heb je geen spoeddebat voor nodig. Dat kan de burgemeester in samenspraak met de politie besluiten zonder goedkeuring van de gemeenteraad.
In mijn woonplaats werd de woning van een veroordeelde pedoseksueel begin dit jaar meerdere malen het doelwit van een aanslag (bij gebrek aan een betere term). Er is geen spoeddebat geweest, maar de politie nam wel extra maatregelen, waaronder de plaatsing van camera's.
Dat er extra maatregelen worden getroffen, betekent niet dat er niks meer kan gebeuren. Om maar bij mijn pedo-voorbeeld te blijven: die woning is ook een tweede keer aangevallen nadat er maatregelen waren getroffen.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 17:22 schreef Selqae het volgende:
[..]
Maar in dit geval zijn er voor zover ik weet geen extra maatregelen genomen. Als die wel zijn genomen zou er ook geen spoeddebat zijn aangevraagd neem ik aan.
Waar zegt hij dat?quote:Op woensdag 20 mei 2020 12:01 schreef Hanca het volgende:
Baudet beweert nu dat het virus voor de meerderheid van de mensen helemaal geen risico vormt. En hij beweert dat de lockdown net zo goed voor meer besmettingen kan hebben gezorgd in plaats van voor minder.
Is die man nou echt zo gek of speelt hij een rol?
Bij de technische briefing had hij een vraag met deze strekking. JaapGod met een uitvoerig antwoord dat het allemaal niet zo simpel is.quote:
Het blijft een alfa natuurlijk, daar kun je niet al te veel van verwachten. Maar hij zal ook ergens wel een rol spelen. Hij is al tijden wanhopig opzoek naar iets dat aanslaat bij de kiezers.quote:Op woensdag 20 mei 2020 12:01 schreef Hanca het volgende:
Baudet beweert nu dat het virus voor de meerderheid van de mensen helemaal geen risico vormt. En hij beweert dat de lockdown net zo goed voor meer besmettingen kan hebben gezorgd in plaats van voor minder.
De technische briefing. En hij vroeg het nog aan de verkeerde ook (Van Dissel zat niet in deze ronde).quote:
Oh, is hij er net nog een keer op teruggekomen? Waarschijnlijk is het allemaal voorbereiding voor straks bij het kamerdebat, als ie de vraag nog een keer kan stellen en er dan een filmpje van kan knippen.quote:Op woensdag 20 mei 2020 12:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
De technische briefing. En hij vroeg het nog aan de verkeerde ook (Van Dissel zat niet in deze ronde).
Ten eerste beweerde hij dat niet maar stelde de vraag hoe gevaarlijk het virus is voor de hele populatie als je kijkt naar de statistieken op de intensive care en het sterftecijfer. Hij stelt de vraag als het grootste gedeelte van de sterfte en intensive care opnames voornamelijk komt door onderliggende kwalen en leeftijd of je daaruit kan afleiden of het grootste gedeelte van bevolking weinig tot geen risico vormt en daar wellicht een risico-analyse voor kan worden gemaakt.quote:Op woensdag 20 mei 2020 12:01 schreef Hanca het volgende:
De vraag wordt gesteld door iemand die eerst 2 weken lang pleitte voor een keiharde lockdown waarbij iedereen binnen moest blijven. En nog altijd daarnaar refereert om aan te geven hoe goed hij het wel niet gezien heeft. Niet vreemd verder.quote:Op woensdag 20 mei 2020 12:32 schreef Selqae het volgende:
[..]
En de bewering dat de lockdown net zo goed voor meer besmettingen kan hebben gezorgd is niet vreemd vind ik,
Dat heeft niets met de effectiviteit van de lockdown te maken verder, de lockdown is erop gericht om het contact tussen mensen en de mogelijkheden voor besmetting te verminderen.quote:er zijn nog geen onderzoeksrapporten waaruit is gebleken dat de lockdown voor minder besmettingen heeft gezorgd, daarnaast heeft het RIVM bevestigd dat je buiten veel minder risico loopt dan binnen.
Hij stelde de vraag met eerst de stelling dat het virus toch niet zo gevaarlijk is. Dat stelde hij, dat was geen vraag. En hij kent toch ook de verhalen van kerngezonde mensen die er aan zijn overleden, die op het IC kwamen of die in elk geval nu al maanden ernstige gezondheidshinder ondervinden doordat ze corona kregen? Dan kun wat hij zei je toch helemaal niet stellen?quote:Op woensdag 20 mei 2020 12:32 schreef Selqae het volgende:
[..]
Ten eerste beweerde hij dat niet maar stelde de vraag hoe gevaarlijk het virus is voor de hele populatie als je kijkt naar de statistieken op de intensive care en het sterftecijfer. Hij stelt de vraag als het grootste gedeelte van de sterfte en intensive care opnames voornamelijk komt door onderliggende kwalen en leeftijd of je daaruit kan afleiden of het grootste gedeelte van bevolking weinig tot geen risico vormt en daar wellicht een risico-analyse voor kan worden gemaakt.
Kijk het anders even terug vanaf 48,16.quote:Op woensdag 20 mei 2020 12:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij stelde de vraag met eerst de stelling dat het virus toch niet zo gevaarlijk is. Dat stelde hij, dat was geen vraag. En hij kent toch ook de verhalen van kerngezonde mensen die er aan zijn overleden, die op het IC kwamen of die in elk geval nu al maanden ernstige gezondheidshinder ondervinden doordat ze corona kregen? Dan kun wat hij zei je toch helemaal niet stellen?
Dan was dat een ander moment, ik verwijs naar het moment vlak voor 12 uur, helemaal aan het eind.quote:Op woensdag 20 mei 2020 12:38 schreef Selqae het volgende:
[..]
Kijk het anders even terug vanaf 48,16.
Baudet zei dat de effectiviteit van de lockdown niet bewezen is en dat de lockdown ook voor meer besmettingen kan hebben gezorgd.quote:Op woensdag 20 mei 2020 12:38 schreef Selqae het volgende:
[..]
Kijk het anders even terug vanaf 48,16.
Hij geeft daar aan dat het virus minder gevaarlijk is dan eerst gedacht werd, Je bewering dat Baudet zegt dat het virus niet gevaarlijk is klopt gewoon niet.quote:Op woensdag 20 mei 2020 12:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan was dat een ander moment, ik verwijs naar het moment vlak voor 12 uur, helemaal aan het eind.
Hij geeft dat als mogelijkheid inderdaad, hij brengt het niet als feit.quote:Op woensdag 20 mei 2020 12:46 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Baudet zei dat de effectiviteit van de lockdown niet bewezen is en dat de lockdown ook voor meer besmettingen kan hebben gezorgd.
Mensen zitten met de lockdown binnen en besmetten elkaar dan. Kijk maar op 1:54:10.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |