quote:Op maandag 28 maart 2022 21:46 schreef Hexagon het volgende:
Overigens viel dat hyper neoliberalisme ook wel mee, dit was het programma
https://www.yumpu.com/nl/(...)2-parlement-politiek
Alleen voor WAO/WAJONG-mensen was hij niet heel aardig. En qua cultuur was het gewoon een proleet uiteraard.
Grappig genoeg hoor je de voormalige Fortuyn aanhang nooit over wat hun idool eigenlijk wilde met Nederland.quote:Op maandag 28 maart 2022 22:47 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Uit een door jou gepost filmpje dat ik toevallig zat te kijken, vanaf 18:40.
Kleinere overheid, minder ambtenaren, meer marktelementen ook bij de overheid en afrekenen op harde targets. Mark is de uberpim en dit filmpje is niet het enige voorbeeld, ik heb op fok eerder al meer materiaal aangehaald. Zoals Marijnissen al zei: "Fortuyn is pimpelpaars."
Ik vind een mix tussen Geert en Henk Krol wel een hele goede ja.quote:Op maandag 28 maart 2022 18:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als Fortuyn was blijven leven was hij denk ik ook een soort mix tussen Geert Wilders en Henk Krol geworden. Een populistische partij van een zetel of 15-20 waar iedere keer hommeles en gedoe is, maar die door het merk van de leider blijft voortbestaan. Maar een partij die totaal niet stabiel is en voortdurend de verkeerde types op afkomen. En die waarschijnlijk het pensioen van Fortuyn niet zou overleven.
Wilders zou in zo'n geval waarschijnlijk geen enkele voet tussen de deur gekregen hebben.
Interessant, dit is gewoon een VVD-programma.quote:Op maandag 28 maart 2022 21:46 schreef Hexagon het volgende:
Overigens viel dat hyper neoliberalisme ook wel mee, dit was het programma
https://www.yumpu.com/nl/(...)2-parlement-politiek
Alleen voor WAO/WAJONG-mensen was hij niet heel aardig. En qua cultuur was het gewoon een proleet uiteraard.
Ja grootste partij was volstrekt kansloos. Het lijkt er zelfs op dat LPF wat extra zetels heeft gekregen door de moord.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 14:59 schreef Makrelis het volgende:
Tijdens de aanloop naar de verkiezingen destijds was al duidelijk dat CDA de grootste zou worden. Bovendien was Fortuyn net als veel andere LPFers een ruziemaker. Had net zo hard gevallen als 'ie nog leefde.
quote:Mot in gelederen Lijst Pim Fortuyn
DEN HAAG - Twee kandidaat-kamerleden van Lijst Pim Fortuyn hebben twee weken geleden met elkaar een handgemeen gehad naar aanleiding van een beschuldiging van seksuele intimidatie. De twee mogen van het bestuur tot de verkiezingen niet meer op het partijkantoor in Rotterdam komen, maar behouden wel hun plaats op de kieslijst.
Vraag ik me af, LPF zat toen wel erg in de opgaande lijn. Er was ook veel onvrede over Paars waarvan ook het CDA profiteerde en die na de moord op Fortuyn ook wat extra stemmers kreeg.quote:Op woensdag 30 maart 2022 19:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja grootste partij was volstrekt kansloos. Het lijkt er zelfs op dat LPF wat extra zetels heeft gekregen door de moord.
Was dus wellicht minister geworden en na een paar maanden was dat kabinet wel klaar geweest.
In de paar dagen voor de moord speelden er ook al relletjes binnen de partij. Bericht van 24 april 2002.
[..]
Ik denk dat de meest reële kans dat het met de LPF iets was geworden zou zijn geweest als ze na de succesvolle eerste verkiezingen in de oppositie waren gekomen. Dan was er daarna ongetwijfeld ook geruzied, waren er mensen vertrokken en zouden er de nodige Groepen Huppeldepup zijn opgericht. Maar Fortuyn had dan wel vier jaar gehad om zijn partij in rustiger vaarwater te krijgen. En met de matige economische situatie, de moord op Theo van Gogh en waarschijnlijk nog weinig zichtbare oplossingen voor de ‘puinhopen van paars’ was er een goede kans geweest op een zeer sterke verkiezingsuitslag.quote:Op woensdag 30 maart 2022 20:04 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Vraag ik me af, LPF zat toen wel erg in de opgaande lijn. Er was ook veel onvrede over Paars waarvan ook het CDA profiteerde en die na de moord op Fortuyn ook wat extra stemmers kreeg.
Het was toen ook wel duidelijk dat een LPF zonder Fortuyn niet veel voorstelde met veel gelukszoekers en ruziemakers.
Bij leven had Fortuyn een reeele kans gehad om de grootste te worden, al zou het daarna hoogstwaarschijnlijk ook met Fortuyn een grote puinhoop binnen de partij zijn worden.
Komen hier ook een paar pareltjes in voor !
Denk dat ze ook met Fortuyn in de regering hadden gezeten, je kon ook niet om ze heen met zo'n aardverschuiving in het politieke landschap.quote:Op woensdag 30 maart 2022 20:11 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik denk dat de meest reële kans dat het met de LPF iets was geworden zou zijn geweest als ze na de succesvolle eerste verkiezingen in de oppositie waren gekomen. Dan was er daarna ongetwijfeld ook geruzied, waren er mensen vertrokken en zouden er de nodige Groepen Huppeldepup zijn opgericht. Maar Fortuyn had dan wel vier jaar gehad om zijn partij in rustiger vaarwater te krijgen. En met de matige economische situatie, de moord op Theo van Gogh en waarschijnlijk nog weinig zichtbare oplossingen voor de ‘puinhopen van paars’ was er een goede kans geweest op een zeer sterke verkiezingsuitslag.
De LPF'ers die in de Kamer kwamen stonden al op de lijst voor Fortuyn vermoord werd dus de LPF die wij kennen uit de 2e Kamer was de LPF waar Fortuyn deel van had uitgemaakt en sorry, dat was geen hoogstaand clubje wat bij elkaar gebleven was met of zonder Fortuynquote:Op woensdag 30 maart 2022 20:59 schreef Hanca het volgende:
Volgens mij zijn stabiel en Fortuyn nooit samen gegaan, dus echt een stabiele partij onder zijn leiding verwachten lijkt me ook weer een overschatting van zijn mogelijkheden.
Jij vond Winnie de Jongh niet hoogstaand ?quote:Op woensdag 30 maart 2022 21:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De LPF'ers die in de Kamer kwamen stonden al op de lijst voor Fortuyn vermoord werd dus de LPF die wij kennen uit de 2e Kamer was de LPF waar Fortuyn deel van had uitgemaakt en sorry, dat was geen hoogstaand clubje wat bij elkaar gebleven was met of zonder Fortuyn
God, ik had die mensen al zorgvuldig uit mijn geheugen gewist...quote:Op woensdag 30 maart 2022 21:24 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Jij vond Winnie de Jongh niet hoogstaand ?![]()
Als je trouwens dat filmpje nog eens terugkijkt dan zie je ook weer die Heinsbroek, wat een enorme ijdeltuit was dat die ook een ernstige vorm van zelfoverschatting had.
Één van de weinigen die ik nog wel kennis van zaken toedichtte was Bomhof en er zaten er volgens mij nog wel een paar bij die misschien nog wel wat hadden kunnen worden. Maar het merendeel was brandhout ja.
Die van As was volgens mij ook al voordat hij in de kamer ging, wethouder geweest. Volgens mij was dat echt de enige met nog een beetje relevante politieke ervaring...quote:Op woensdag 30 maart 2022 21:32 schreef Hanca het volgende:
Heinsbroek stond niet op de lijst, geen idee of Fortuyn die er bij had gehaald. Ook Bomhof stond trouwens niet op de lijst.
Er zaten er een paar bij die later wel wat zijn geworden: Van As is al jaren een zeer succesvol partijleider en wethouder wonen in Alphen aan den Rijn, Joost Eerdmans heeft zich toch wel bewezen als politicus die in elk geval politiek nog snapt. De rest hebben we volgens mij nooit meer wat van gehoord:
https://nl.m.wikipedia.or(...)/Kandidatenlijst/LPF
Edit: toch wel, Smolders dook natuurlijk weer op bij FvD. Maar dat was ook niks.
Smolders heeft als chauffeur betrokken bij de moord van Fortuyn nog 20 jaar in praatprogramma's gezeten om daarover te vertellen en genoot daardoor nog enig respect.quote:Op woensdag 30 maart 2022 21:32 schreef Hanca het volgende:
Heinsbroek stond niet op de lijst, geen idee of Fortuyn die er bij had gehaald. Ook Bomhof stond trouwens niet op de lijst.
Er zaten er een paar bij die later wel wat zijn geworden: Van As is al jaren een zeer succesvol partijleider en wethouder wonen in Alphen aan den Rijn, Joost Eerdmans heeft zich toch wel bewezen als politicus die in elk geval politiek nog snapt. De rest hebben we volgens mij nooit meer wat van gehoord:
https://nl.m.wikipedia.or(...)/Kandidatenlijst/LPF
Edit: toch wel, Smolders dook natuurlijk weer op bij FvD. Maar dat was ook niks.
Tien jaar later was Fortuyn heel wat kritischer over marktelementen bij de overheid.quote:Op maandag 28 maart 2022 22:47 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Uit een door jou gepost filmpje dat ik toevallig zat te kijken, vanaf 18:40.
Kleinere overheid, minder ambtenaren, meer marktelementen ook bij de overheid en afrekenen op harde targets. Mark is de uberpim en dit filmpje is niet het enige voorbeeld, ik heb op fok eerder al meer materiaal aangehaald. Zoals Marijnissen al zei: "Fortuyn is pimpelpaars."
In die zin waaide hij vooral mee met de wind. Begin jaren 90 was het hele marktdenken in de publieke sector nog nieuw, hip en hot, en renden veel opiniemakers en economen daar achteraan terwijl de overheid zo snel niet was. Wat dat betreft wijkt hij niet veel af van wat PvdA-figuren als Rick van der Ploeg in die tijd liepen te roepen. En tien jaar later waren daar elementen van ingevoerd en was het weer bon ton om daarop te gaan foeteren tegen establishment dat daar verantwoordelijk voor was.quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:46 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Tien jaar later was Fortuyn heel wat kritischer over marktelementen bij de overheid.
Als de wereld verandert, moet je je wereldbeeld bijsturen. Wanneer privatisering nadelen heeft, moet je je kijken wat je daar tegen kan doen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In die zin waaide hij vooral mee met de wind. Begin jaren 90 was het hele marktdenken in de publieke sector nog nieuw, hip en hot, en renden veel opiniemakers en economen daar achteraan terwijl de overheid zo snel niet was. Wat dat betreft wijkt hij niet veel af van wat PvdA-figuren als Rick van der Ploeg in die tijd liepen te roepen. En tien jaar later waren daar elementen van ingevoerd en was het weer bon ton om daarop te gaan foeteren tegen establishment dat daar verantwoordelijk voor was.
In die zin een schoolvoorbeeld van een opportunist.
Als je het programma van 2002 leest dan was er ook weer niet zo veel veranderd want dat was toch gewoon een Uber VVD verhaal met wat hapklare brokken voor de massa zoals de zorg.quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:46 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Tien jaar later was Fortuyn heel wat kritischer over marktelementen bij de overheid.
De Fortuyn aanhang bestond, mijns inziens, vooral uit mensen die alleen hoorden waar Fortuyn tegen was maar die nooit luisterden naar waar hij voor was.quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Vind het trouwens wel opvallend dat bij Fortuyn zijn focus vele malen minder op de Islam lag dan bij Wilders en Baudet. (Viel me ook op in de serie, maar ook zijn interviews.)
De pers heeft hem wel echt een beetje in die anti-Islam rol geduwd. Hij had een VVD-mening over de zorg, economie en stelde minder overheidsinmenging voor in het onderwijs en was een voorstander van een hardere aanpak door de politie. Daar sprak hij zich ook uitgesproken en zeer uitgebreid over uit.
Als je tegenwoordig Wilders en Baudet interviewt komen er echt alleen maar mantra's uit.
Witteman was geen Fortuyn-aanhanger lijkt me.quote:Op maandag 11 april 2022 15:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De Fortuyn aanhang bestond, mijns inziens, vooral uit mensen die alleen hoorden waar Fortuyn tegen was maar die nooit luisterden naar waar hij voor was.
Ik zei niets over Witteman? En je benadrukt mijn punt, men steunde Fortuyn omdat men dacht dat hij anti-islam en anti-buitenlander was zonder enig besef wat Fortuyn verder wilde.quote:Op maandag 11 april 2022 16:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Witteman was geen Fortuyn-aanhanger lijkt me.Maar dat klopt wel inderdaad. Overigens wel opvallend dat hij voor een zeer strakke begroting was en voor weinig uitgaven, komt in dit debat ook mooi naar voren. Dat is toch niet echt een populistisch standpunt.
Nee inderdaad. Eens hoor. Ik zie nu pas dat je een eerdere quote van me erbij pakte. (En niet die met het debat van Witteman.)quote:Op maandag 11 april 2022 16:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zei niets over Witteman? En je benadrukt mijn punt, men steunde Fortuyn omdat men dacht dat hij anti-islam en anti-buitenlander was zonder enig besef wat Fortuyn verder wilde.
quote:Op maandag 11 april 2022 16:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nee inderdaad. Eens hoor. Ik zie nu pas dat je een eerdere quote van me erbij pakte. (En niet die met het debat van Witteman.)
De like is voor het delen van deze video. Dit debat indertijd live gekeken en daarna nooit meer integraal gezien. Dank daar voor dus.quote:Op maandag 11 april 2022 15:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Dit oude debat nog eens bekeken. Valt wel echt op dat Witteman destijds ook wel heel erg zat te stoken over Fortuyn. Hij gaat eerst eens uitgebreid elke lijsttrekker enigszins provocerend vragen wat hij van Fortuyn vindt.
Fortuyn ook erg verongelijkt bij vlagen.
Dat was een logische beslissing bij de PvdA, Melkert was fractieleider tijdens Paars 2 en toen Kok besloot niet meer verder te gaan schoof het lijsttrekkerschap naar Melkert. Maar inderdaad, die had nul charisma en durfde Fortuyn niet echt aan te pakken.quote:Op maandag 11 april 2022 17:55 schreef qajariaq het volgende:
[..]
De like is voor het delen van deze video. Dit debat indertijd live gekeken en daarna nooit meer integraal gezien. Dank daar voor dus.
Ik vraag me oprecht af hoe Melkert ooit lijsttrekker is kunnen worden. De man heeft verstand van zaken en best wel goede ideeën maar hij kan dus nul komma nul dit debat voeren. Hij zal moe zijn geweest en het voel toch al allemaal wat tegen maar tegen Pim legt hij het geheel af in tegenstelling tot alle anderen die gewoon prima weerwoord hebben. Zonder Melkert was dit een debat geweest waarbij Pim niet daadwerkelijk had gescoord denk ik.
Het punt is natuurlijk dat Ad een prima bestuurder was maar totaal geen debat kon voeren. Dat had de PvdA toch iets beter in moeten schatten. Dit voelt gewoon zielig voor die man terwijl de rest van de club gewoon lol beleeft aan dat debat. Als hier een tweede versie van welke andere dan ook aan tafel had gezeten dan was Pim af geserveerd geweest en hadden we er nauwelijks meer van gehoord (even afgezien van die vreselijke en domme moord).quote:Op maandag 11 april 2022 18:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat was een logische beslissing bij de PvdA, Melkert was fractieleider tijdens Paars 2 en toen Kok besloot niet meer verder te gaan schoof het lijsttrekkerschap naar Melkert. Maar inderdaad, die had nul charisma en durfde Fortuyn niet echt aan te pakken.
Ben ik helemaal met je eens, het was een goed, scherp, Kamerlid en een goede minister maar geen lijsttrekker.quote:Op maandag 11 april 2022 18:34 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Het punt is natuurlijk dat Ad een prima bestuurder was maar totaal geen debat kon voeren. Dat had de PvdA toch iets beter in moeten schatten. Dit voelt gewoon zielig voor die man terwijl de rest van de club gewoon lol beleeft aan dat debat. Als hier een tweede versie van welke andere dan ook aan tafel had gezeten dan was Pim af geserveerd geweest en hadden we er nauwelijks meer van gehoord (even afgezien van die vreselijke en domme moord).
Eens met je analyse over Melkert hoor. Maar viel me in dit debat inderdaad op (zoals jij ook al een beetje aangeeft) dat de anderen hem eigenlijk vrij aardig aankonden. Pim lijkt op een aantal momenten zelfs onder de indruk van Balkenende, laat zich bijna onderdanig corrigeren door Rosenmöller en ook De Graaf ging er prima in.quote:Op maandag 11 april 2022 17:55 schreef qajariaq het volgende:
[..]
De like is voor het delen van deze video. Dit debat indertijd live gekeken en daarna nooit meer integraal gezien. Dank daar voor dus.
Ik vraag me oprecht af hoe Melkert ooit lijsttrekker is kunnen worden. De man heeft verstand van zaken en best wel goede ideeën maar hij kan dus nul komma nul dit debat voeren. Hij zal moe zijn geweest en het voel toch al allemaal wat tegen maar tegen Pim legt hij het geheel af in tegenstelling tot alle anderen die gewoon prima weerwoord hebben. Zonder Melkert was dit een debat geweest waarbij Pim niet daadwerkelijk had gescoord denk ik.
Dat hebben we toch meer gezien? Cohen was een prima burgemeester, maar ook een slechte lijsttrekker. De goede bestuurder Asscher was ook een stuk minder in de kamer als fractievoorzitter. En dit alleen bij de PvdA. Het is soms lastig in te schatten, niemand had verwacht dat Balkenende zo'n goede premier zou worden bijvoorbeeld. Maar stel dat die oppositieleider had moeten zijn: dat was helemaal niks geworden.quote:Op maandag 11 april 2022 18:34 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Het punt is natuurlijk dat Ad een prima bestuurder was maar totaal geen debat kon voeren. Dat had de PvdA toch iets beter in moeten schatten.
Ahem, daar ging mijn koffie over mijn scherm....Balkenende een goede premier?quote:Op maandag 11 april 2022 20:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat hebben we toch meer gezien? Cohen was een prima burgemeester, maar ook een slechte lijsttrekker. De goede bestuurder Asscher was ook een stuk minder in de kamer als fractievoorzitter. En dit alleen bij de PvdA. Het is soms lastig in te schatten, niemand had verwacht dat Balkenende zo'n goede premier zou worden bijvoorbeeld. Maar stel dat die oppositieleider had moeten zijn: dat was helemaal niks geworden.
Heb wat recente debatten gekeken en Balkenende was eigenlijk uitzonderlijk goed. Kon hem zelden op een fout betrappen en kwam ook scherp uit de hoek. Best vreemd dat mensen nooit zo positief over hem waren, 2002 tot 2010 zijn achteraf geweldige jaren geweest.quote:Op maandag 11 april 2022 20:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat hebben we toch meer gezien? Cohen was een prima burgemeester, maar ook een slechte lijsttrekker. De goede bestuurder Asscher was ook een stuk minder in de kamer als fractievoorzitter. En dit alleen bij de PvdA. Het is soms lastig in te schatten, niemand had verwacht dat Balkenende zo'n goede premier zou worden bijvoorbeeld. Maar stel dat die oppositieleider had moeten zijn: dat was helemaal niks geworden.
Meer dan goed eigenlijk zelfs. Ik zou hem best bij de 5 besten willen zetten die Nederland ooit gehad heeft. Stukken beter dan voorganger Kok (dat was niet zo moeilijk) en opvolger Rutte, wat mij betreft.quote:Op maandag 11 april 2022 20:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ahem, daar ging mijn koffie over mijn scherm....Balkenende een goede premier?
Helemaal mee eens. En als je nu terugkijkt op de jaren 2002-2010 dan zijn dat objectief gezien misschien wel de beste uit de Nederlandse historie geweest. Ook relatief rustig.quote:Op maandag 11 april 2022 20:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Meer dan goed eigenlijk zelfs. Ik zou hem best bij de 5 besten willen zetten die Nederland ooit gehad heeft. Stukken beter dan voorganger Kok (dat was niet zo moeilijk) en opvolger Rutte, wat mij betreft.
Ok, er is iets gebeurt en ik ben in een ander universum beland....quote:Op maandag 11 april 2022 20:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. En als je nu terugkijkt op de jaren 2002-2010 dan zijn dat objectief gezien misschien wel de beste uit de Nederlandse historie geweest. Ook relatief rustig.
Als Balkenende geen verbinder was dan weet ik het ook niet meer hoor.quote:Op maandag 11 april 2022 21:06 schreef Hexagon het volgende:
Ik vond Balkenende ook geen sterke premier om eerlijk te zijn. Liet akkefietjes en brandjes rond zijn coalities en rondom het koningshuis vaak uit de hand lopen. Ook lukte het hem nooit boven de partijen te staan en bleef met meer een CDA-politicus die verschrikkelijk met zijn coalitiegenoten omging. Ook was de man geen verbinder of overtuiger. En dan nog het schimmige gedoe rondom de steun aan de Irak oorlog.
En ook als er iets aan de hand was dan was het niet best. Wanneer Theo van Gogh vermoord is reageren met "Zo gaan wij niet met elkaar om" is nou niet echt want je dan wil horen. Of toen de kredietcrisis uitbrak kwam hij bepaald niet sterk over.
Ik ben ook wel benieuwd of een Balkendende een moeilijke kwesties zoals de WAO crisis of de zaak Zorreguieta had kunnen oplossen zoals Kok dat kon. Of een regering bij elkaar houden in hele moeilijke tijden zoals Rutte bij de crisis en bij COVID.
quote:Premier Balkenende heeft 'met grote afschuw' kennisgenomen van het neerschieten van Theo van Gogh. Balkenende noemde Van Gogh 'een markant voorvechter van het vrije woord'...
Dat had met hele andere factoren te maken. Durf zelfs wel te zeggen dat de instorting van het CDA al 8 jaar eerder was gebeurd als Balkenende er niet was geweest.quote:Op maandag 11 april 2022 22:25 schreef Tijger_m het volgende:
Weten we nog hoe veel zetels het CDA verloor aan het einde van het tijdperk Balkenende in 2010? En hoeveel stemmen ze verloren?
Zijn ze nooit meer van hersteld, overigens.
8 jaar eerder won de LPF de verkiezingen.quote:Op dinsdag 12 april 2022 08:28 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat had met hele andere factoren te maken. Durf zelfs wel te zeggen dat de instorting van het CDA al 8 jaar eerder was gebeurd als Balkenende er niet was geweest.
2002 was vooral een verpletterende CDA-overwinning. Wonnen 14 zetels.quote:Op dinsdag 12 april 2022 08:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
8 jaar eerder won de LPF de verkiezingen.
Nee, Balkenende won de verkiezingen, het CDA schoot toen ook omhoog toen hij bekend werd.quote:Op dinsdag 12 april 2022 08:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
8 jaar eerder won de LPF de verkiezingen.
Ja, maar of dat aan de persoon Balkenende lag is een hele andere vraag, dit kwam na 8 jaar Paars, Fortuyn en de hele puinhopen van Paars thematiek. En er was het achterkamertjes akkoord tussen Fortuyn en Balkenende.quote:Op dinsdag 12 april 2022 08:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, Balkenende won de verkiezingen, het CDA schoot toen ook omhoog toen hij bekend werd.
Je hebt gelijk, my bad.quote:Op dinsdag 12 april 2022 08:32 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
2002 was vooral een verpletterende CDA-overwinning. Wonnen 14 zetels.
"Wint de verkiezingen" vind ik altijd een beetje een holle frase als je niet de grootste bent.
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |